abonnement Unibet Coolblue
pi_16118350
Transport Tycoon Topic, Deel 3
Vervolg van
Transport Tycoon (Deel 1)
Transport Tycoon Deel 2
Transport Tycoon Deel 3

TTDPatch
TTDPatch site: http://www.ttdpatch.net/
FAQ: http://www.ttdpatch.net/doc.html#faq
Manual: http://www.ttdpatch.net/manual/


Handige Rail opstellingen (uit deel 1, meer op verzoek in dit topic)
Voorrang voor sneltreinen dmv presignals
Inhaalspoor


TTDAlter
Speciale tool voor de echte die-hards...
http://www.orudge.uklinux.net/TT/ttdalter.php


Meer info
Op Usenet: alt.games.microprose.transport-tyc


Belangrijke nieuwe features in TTDPatch
Teveel om op noemen...
Maar ik doe een poging:
- electrisch treinen (met bovenleiding)
- verschillende trein graphics (landensets, TGV, ICE)
- lange treinen, treinen met meerdere locs
- presignals, voor efficiente emplacementen
- realistische kinetische model (realistisch optrekken, adhv massa trein)
- ... teveel, lees de manual

Screenshots
Een paar oude van de vorige TS van dit topic uit een deel 2.
Ik probeer hier zoveel mogelijk features van TTDPatch te showen.
lange kolentrein
tunnel onder stad voor ICE treinen
gewoon
eindstation met 'slimme' emplacement - treinen kunnen meestal tegelijkertijd in en uitrijden-zonder opstoppingen of zonder op elkaar te wachten
een soort Utrecht CS
gelijkvloerse aansluiting
station met 'slimme' emplacement ontwerp (zie hierboven voor uitleg)

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16118489
lijkt me een extreem coole game... hoeduur kost die ongeveer in de winkel?
I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 00:23:47 #3
17061 mvt
blame Canada
pi_16118569
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:20 schreef webfreaky het volgende:
lijkt me een extreem coole game... hoeduur kost die ongeveer in de winkel?
met enorm veel geluk kan je hem voor 1 euro in de budget bak vinden.

Makkelijkste manier om het legaal te krijgen is via een 2e hands site. V&A op Fok of Marktplaats ofzo

We were to understand there would be pie and punch?
pi_16118580
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:13 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Geen flauw idee waar je het over hebt maar dat zal wel goed zijn.


nee, het is juist niet goed
Deadlock is wanneer twee processen (tot in het oneindige) op elkaar wachten en daarbij een resource bezet houden die het andere proces nodig heeft...

In de screenshot zie je een aantal treinen(processen) die elk een stuk spoor(resource) bezet houden: trein 1 wacht op 2, 2 wacht op 3, 3 wacht op 4 en 4.... die wacht op 1, dus daar zit geen beweging in en kun je dus tot St Juttemis wachten totdat het zaakje weer begint te rijden.

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_16118719
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:23 schreef mvt het volgende:

[..]

met enorm veel geluk kan je hem voor 1 euro in de budget bak vinden.

Makkelijkste manier om het legaal te krijgen is via een 2e hands site. V&A op Fok of Marktplaats ofzo


Hij is nu toch gewoon (legaal) gratis te downloaden? Via gamepuppy ofzoiets? Ik heb het ooit gedaan en het werkte prima!
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
pi_16118785
In sommige van die patches zit ook zo'n automatisch railsvervanger, voor als je bijv. van gewone rails naar monorail gaat. Ik vond/vind dat juist de charme van TT, zo mooi en efficient mogelijke railsystemen "ontwerpen" en aanleggen.

Als je dan een nieuw railsysteem aan moet leggen dan vervang ik dus handmatig het oude door het nieuwe. Zijn er nog meer zulke gekken? .

FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_16118801
Oke de screens.. Eerst de bebouwing die uit de hand is gelopen




It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16118828
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:24 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

nee, het is juist niet goed
Deadlock is wanneer twee processen (tot in het oneindige) op elkaar wachten en daarbij een resource bezet houden die het andere proces nodig heeft...

In de screenshot zie je een aantal treinen(processen) die elk een stuk spoor(resource) bezet houden: trein 1 wacht op 2, 2 wacht op 3, 3 wacht op 4 en 4.... die wacht op 1, dus daar zit geen beweging in en kun je dus tot St Juttemis wachten totdat het zaakje weer begint te rijden.


Ohw dat.. dat komt bij mij niet voor. single train, single track, common station principe. Dat werkt het beste
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16118908
Nu wat screens van het veld wat nu draaid op de achtergrond hier thuis Ook die laat ik een nachtje doorgaan om de steden wat groter te krijgen. En ook hier is de rating al weer boven de 880 en het jaartal is rond de 1976



Het zijn wat probeerselen met grote stations en het merendeel van de spoorlijnen ondergronds. de spoorweg overgangen werken nl. voor geen meter en ik ben al te veel vrachtwagens kwijt geraakt omdat er een trein overheen denderde.

Iemand trouwens een idee hoe je dat op lost ? behalve de treinen ondergronds te gooien ?

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16118972
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:38 schreef Lord Dreamer het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe je dat op lost ? behalve de treinen ondergronds te gooien ?
Een brug over het spoor bouwen
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zaterdag 10 januari 2004 @ 00:43:13 #11
17061 mvt
blame Canada
pi_16119030
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:35 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Ohw dat.. dat komt bij mij niet voor. single train, single track, common station principe. Dat werkt het beste


ach, bij een goed aangelegd spoor met meerdere treinen enzo over hetzelfde spoor kan je echt veel er overheen krijgen

Ik heb nog ergens een verhoogd 2 heen, 2 terug spoorverbinding met daartussen 3 lege vakjes zodat de binnenste sporen via die kant nog wat krijgt over de halve map liggen. Met natuurlijk een aantal lichten die het hele zaakje draaiend moeten houden. Zal binnenkort het eens een keer posten

We were to understand there would be pie and punch?
  zaterdag 10 januari 2004 @ 00:46:01 #12
17061 mvt
blame Canada
pi_16119091
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:38 schreef Lord Dreamer het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe je dat op lost ? behalve de treinen ondergronds te gooien ?
Eigenlijk wel jammer ja dat je geen metrostelsel kan maken en die kan aansluiten op je spoor
En dan ondergrondse stations.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_16119151
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:41 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Een brug over het spoor bouwen


Ehm de steden bouwen zelf wegen, zie m'n mega zooi. ik heb daaar hele delen spoor opnieuw moeten doen en via een brug moeten laten gaan, omdat er tientalle kruisingen van wegen overheen waren gekomen. En stad wordt bij goede aanvoer van goederen en passagiers vanzelf groter
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16119171
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:43 schreef mvt het volgende:

[..]

ach, bij een goed aangelegd spoor met meerdere treinen enzo over hetzelfde spoor kan je echt veel er overheen krijgen


Je kan ook gewoon een trein met 20 wagons pakken en 2 locomotieven dat werkt ook uitstekend.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16119228
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:49 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een trein met 20 wagons pakken en 2 locomotieven dat werkt ook uitstekend.


Welke patch gebruik je? Want ik zie allemaal vreemde voertuigjes en Nederlandse Guldens
[edit]Of is staan die opties gewoon bij de nieuwste patch van TTDPatch?[/edit]
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 00:57:14 #16
17061 mvt
blame Canada
pi_16119339
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:49 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een trein met 20 wagons pakken en 2 locomotieven dat werkt ook uitstekend.


ja, maar als ik een fabriek van 4 farms bevoorraad die redelijk uit elkaar liggen, de goods afvoer, en tevens de ore uit de 2 mines die er vlak naast liggen naar een steelmill breng die zo ongeveer bij een van die andere farms liggen en ook nogeens wat cole over datzelfde spoor laat denderen, dan is een "snelwegspoor" toch wel ideaal.

Helemaal als je vanwege die goede goods afvoer ook nogeens een wood ding bij die fabriek plemp en hout over o.a. datzelfde spoor aanvoer

We were to understand there would be pie and punch?
pi_16119356
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:51 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Welke patch gebruik je? Want ik zie allemaal vreemde voertuigjes en Nederlandse Guldens
[edit]Of is staan die opties gewoon bij de nieuwste patch van TTDPatch?[/edit]


Jep de TTDPatch sowieso maar ook de TTDAlter versie 2.01 kan je ook veel instellen. en daarnaast gebruik je de DB set voor de graphics. Lees anders ook de vorige delen

Het gave is dat TTD met alles er op en eraan nog steeds maar 30 Mb is Oke ht is natuurlijk geen 3D super gerendeerde beeldkwaliteit waar je zo'n super videokaart voor nodig hebt. Maar het werkt lekker simpel en nog steeds onder XP

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 10-01-2004 01:01]

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16119407
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:58 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Jep de TTDPatch sowieso maar ook de TTDAlter versie 2.01 kan je ook veel instellen. en daarnaast gebruik je de DB set voor de graphics. Lees anders ook de vorige delen

Het gave is dat TTD met alles er op en eraan nog steeds maar 30 Mb is Oke ht is natuurlijk geen 3D super gerendeerde beeldkwaliteit waar je zo'n super videokaart voor nodig hebt. Maar het werkt lekker simpel en nog steeds onder XP


Kan ik ook in de vorige delen terugvinden hoe ik fullscreen krijg bij XP? (of wil je het me makkelijk mkane en nu vertellen? )
* Kluupkluup stelt zijn beeldscherm nu telkens in op 800x600
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_16119440
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:00 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Kan ik ook in de vorige delen terugvinden hoe ik fullscreen krijg bij XP? (of wil je het me makkelijk mkane en nu vertellen? )
* Kluupkluup stelt zijn beeldscherm nu telkens in op 800x600


probeer eens Alt Enter ? althans ik speel het alleen maar full screen
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 01:03:03 #20
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_16119449
Echt een superleuk spelletje! Was er zeer verslaafd aan toen ik nog win98se had, maar nu op xp loopt het voor geen meter. Heel erg jammer
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_16119455
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:57 schreef mvt het volgende:

[..]

ja, maar als ik een fabriek van 4 farms bevoorraad die redelijk uit elkaar liggen, de goods afvoer, en tevens de ore uit de 2 mines die er vlak naast liggen naar een steelmill breng die zo ongeveer bij een van die andere farms liggen en ook nogeens wat cole over datzelfde spoor laat denderen, dan is een "snelwegspoor" toch wel ideaal.

Helemaal als je vanwege die goede goods afvoer ook nogeens een wood ding bij die fabriek plemp en hout over o.a. datzelfde spoor aanvoer


plaatjes ik wil screens zien want dan zie ik wat je precies bedoeld
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16119472
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:03 schreef dJ-Zcore het volgende:
Echt een superleuk spelletje! Was er zeer verslaafd aan toen ik nog win98se had, maar nu op xp loopt het voor geen meter. Heel erg jammer
op XP loopt het als een trein ! je moet wel de ttd configurator gebruiken dan past die TTD aan voor win 2000 en XP.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16123372
Zo, kennelijk heb ik hier wat gemist! FF geen TTD gespeeld en er zijn alweer tientallen posts! Toch leuk dat er nog heel wat mensen zijn die zo'n oud spel nu nog spelen!!
pi_16129838
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 11:17 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Zo, kennelijk heb ik hier wat gemist! FF geen TTD gespeeld en er zijn alweer tientallen posts! Toch leuk dat er nog heel wat mensen zijn die zo'n oud spel nu nog spelen!!
of herondekken, of zelfs nieuw zijn in de wereld van TTD
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16136669
Ik ga het maar weer eens installeren.
pi_16142122
voor de fans.. je kunt hem downloaden (legaal) van oldgames.nu..

Je moet je wel registreren en een paar 'downloadpunten' verdienen (2 posts in het forum is voor die game al genoeg...

I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
pi_16181276
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:58 schreef webfreaky het volgende:
voor de fans.. je kunt hem downloaden (legaal) van oldgames.nu..

Je moet je wel registreren en een paar 'downloadpunten' verdienen (2 posts in het forum is voor die game al genoeg...


Vergeet daarna niet de ttdpatch etc te installeren Want dat maakt TTD nog mooier en speelbaarder dan het al was.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_16216836
en vergeet ook niet heel wat nieuwe graphics enzo te downloaden, dan is het nog veel leuker!!!
pi_16231342
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:58 schreef webfreaky het volgende:
voor de fans.. je kunt hem downloaden (legaal) van oldgames.nu..

Je moet je wel registreren en een paar 'downloadpunten' verdienen (2 posts in het forum is voor die game al genoeg...


Ik kan geen nieuwe user aanmaken want dat forum zit dicht
Ik heb 'm origineel gehad maar ben de CD kwijt geraakt , dit is echt het beste spel wat ooit gehad heb.
pi_16231769
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:23 schreef BogaddE het volgende:

[..]

Ik kan geen nieuwe user aanmaken want dat forum zit dicht
Ik heb 'm origineel gehad maar ben de CD kwijt geraakt , dit is echt het beste spel wat ooit gehad heb.


Als het daar legaal is dan is het hier ook legaal:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407

Succes.

of zijn dit toch warez?

[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 13-01-2004 20:42]

pi_16253216
Hebben jullie nog leuke scenarios?

Op http://www.gamearchive.uk.tt/ ben ik nu onderhand wel uitgekeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 14-01-2004 15:15]

  donderdag 15 januari 2004 @ 01:25:01 #32
16839 Sander_P
Turning Around
pi_16273371
Hey mense, tijdje terug poste ik hier al iets over het spel Transport Giant.
Toen leek het iedereen hier wel een tof spel met als enigste nadeel dat er geen bochten in zaten en dat alles is hoeken van 45o liep.
Nou ze hebben waarschijnlijk naar ons geluisterd want er zitten nu bochten in!! (check http://www.transportgiant.com )
pi_16273595
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 01:25 schreef Sander_P het volgende:
Hey mense, tijdje terug poste ik hier al iets over het spel Transport Giant.
Toen leek het iedereen hier wel een tof spel met als enigste nadeel dat er geen bochten in zaten en dat alles is hoeken van 45o liep.
Nou ze hebben waarschijnlijk naar ons geluisterd want er zitten nu bochten in!! (check http://www.transportgiant.com )
Hebben ze ook bovenleiding bij de TGV? Ik vind het er een beetje ouderwets uit zien. Ik wil hoogbouw, complexe infrastructuur en grote steden.
pi_16291677
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:37 schreef Steijn het volgende:

[..]

Als het daar legaal is dan is het hier ook legaal:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407

Succes.

of zijn dit toch warez?


mijn dank is groot
pi_16295709
Dr. Josef Drexler heeft z'n proefschrift ingeleverd, dus we kunnen binnenkort weer interessante updates van TTDPatch verwachten

[Dit bericht is gewijzigd door klnvntrbyt op 15-01-2004 20:54]

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_16298820
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:54 schreef klnvntrbyt het volgende:
Dr. Josef Drexler heeft z'n proefschrift ingeleverd, dus we kunnen binnenkort weer interessante updates van TTDPatch verwachten
Promoveren op TTD?
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:41:52 #37
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16299081
Werkt TTDAlter onder alle Versies van Transport Tycoon?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_16310311
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Werkt TTDAlter onder alle Versies van Transport Tycoon?
Vanaf de website van TTD-Alter:
"All the language versions of both the DOS and Windows versions of TTD are supported "

Je kunt het dus voor alle versies van TTD gebruiken, je kunt het niet voor TTO gebruiken.

http://www.owenrudge.net/TT/ttdalter.php

  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:22:06 #39
16839 Sander_P
Turning Around
pi_16315723
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 01:36 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hebben ze ook bovenleiding bij de TGV? Ik vind het er een beetje ouderwets uit zien. Ik wil hoogbouw, complexe infrastructuur en grote steden.


Dat weet ik nog niet, maar ze hebben het wel over grote touristich atraties gehad en het lijkt me niet dat ze de Eifel toren ergens in the middle of nowhere neer zullen zetten.

En die bovenleidingen komen er wel denk ik, zal niet zo heel veel werk zijn.

  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:07:08 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16327867
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 12:11 schreef Steijn het volgende:

[..]

Vanaf de website van TTD-Alter:
"All the language versions of both the DOS and Windows versions of TTD are supported "

Je kunt het dus voor alle versies van TTD gebruiken, je kunt het niet voor TTO gebruiken.

http://www.owenrudge.net/TT/ttdalter.php


Kun je wel je oude games van TTO omzetten naar TTD?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_16328311
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Kun je wel je oude games van TTO omzetten naar TTD?
Ik denk dat het technisch gezien mogelijk is maar ik weet in ieder geval wel dat er geen tool voor beschikbaar is. Dus als je dat wil moet je je eigen programma schrijven of gewoon in TTD opnieuw beginnen.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:25:18 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16328349
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het technisch gezien mogelijk is maar ik weet in ieder geval wel dat er geen tool voor beschikbaar is. Dus als je dat wil moet je je eigen programma schrijven of gewoon in TTD opnieuw beginnen.


Oke dan begin ik wel weer opnieuw. Kan ik gelijk van TDDalter en zo gebruik maken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:27:13 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16330340
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:54 schreef klnvntrbyt het volgende:
Dr. Josef Drexler heeft z'n proefschrift ingeleverd, dus we kunnen binnenkort weer interessante updates van TTDPatch verwachten
Als ik TTDPatchgebruik werken mijn stations in een keer niet meer en ik kan ook geen gebruik maken van alle opties die er beschreven worden.

Wat doe ik verkeerd?

Ik gebruik de windows versie.

Hij doet het ook met de dos versie en ik gebruik de juiste en laatste versie voor dos en windows

[Dit bericht is gewijzigd door Martijn_77 op 17-01-2004 00:58]

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_16336301
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Als ik TTDPatchgebruik werken mijn stations in een keer niet meer en ik kan ook geen gebruik maken van alle opties die er beschreven worden.

Wat doe ik verkeerd?


Rijden de treinen zonder te stoppen door de stations? Dan heb je waarschijnlijk bij je Goto-lijstje de optie non-stop aangeklikt. TTDPatch staat standaard zo ingesteld dat hij zorgt dat de non-stop functie anders werkt. De treinen rijden dan zonder te stoppen door het station. Dit is gedaan zodat je een soort waypoints kunt maken zodat de treintjes niet verdwalen in complexe spoorsystemen.

Dus haal de optie non-stop uit je Goto lijst of zet de switch voor nonstop uit in je config file van TTDPatch.

Hier kun je het nog even nalezen:
http://www.ttdpatch.net/Manual/New-Non-stop-Handling.html#New%20Non-stop%20Handling

  zaterdag 17 januari 2004 @ 10:46:28 #45
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16336544
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 10:16 schreef Steijn het volgende:

[..]

Rijden de treinen zonder te stoppen door de stations? Dan heb je waarschijnlijk bij je Goto-lijstje de optie non-stop aangeklikt. TTDPatch staat standaard zo ingesteld dat hij zorgt dat de non-stop functie anders werkt. De treinen rijden dan zonder te stoppen door het station. Dit is gedaan zodat je een soort waypoints kunt maken zodat de treintjes niet verdwalen in complexe spoorsystemen.

Dus haal de optie non-stop uit je Goto lijst of zet de switch voor nonstop uit in je config file van TTDPatch.

Hier kun je het nog even nalezen:
http://www.ttdpatch.net/Manual/New-Non-stop-Handling.html#New%20Non-stop%20Handling


Ja dat is inderdaad probleem een.

Maar als ik mijn stations bijvoorbeeld tegen een mijn aanleg wordt die ook niet geactiveerd. De mijn produceerd wel erst maar dat komt niet op het station terecht in een dorp komen er ook geen mensen en post naar mijn station.

En hoe maak je eigenlijk dat config file voor TDDpatch? heb de handleiding gelezen maar kom er niet zo goed uit.

Is het mogelijk om het in het kort even het een en ander uit te leggen?

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_16336855
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 10:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar als ik mijn stations bijvoorbeeld tegen een mijn aanleg wordt die ook niet geactiveerd. De mijn produceerd wel erst maar dat komt niet op het station terecht in een dorp komen er ook geen mensen en post naar mijn station.
De mensen/erts/post komen pas naar je station als er eerst een trein is gearriveerd. Je kunt dus gewoon een station bouwen bij een mijn of dorp, pas als de er voor het eerst een trein arriveert komt de goederen/mensen stroom op gang. Voordeel is dat als er nog geen service op touw is gezet je rating voor het station niet zakt. Als het goed is komt met het arriveren van de eerste trein ook de mensenstroom op gang.
quote:
En hoe maak je eigenlijk dat config file voor TDDpatch? heb de handleiding gelezen maar kom er niet zo goed uit.
Zodra je TTDpatch voor het eerst runt wordt de config file geproduceerd door TTDpatch. Het bestand heet ttdpatch.cfg en wordt in de map neergezet waar ook ttdpatch en TTD in staan. Open ttdpatch.cfg met kladblok en je kunt de config file bewerken.

De switches staan uitgelegd op www.ttdpatch.net

pi_16336934
Ik was me al aan het afvragen wat ik met mn 2 weken vakantie moet gaan doen, maar nu weet ik het al:

Transport Tycoon weer installeren natuurlijk .

Eens kijken of ik weer zoiets kan krijgen als ik een jaar terug deed, alle sporen gescheiden houden (eenrichtingsverkeer), met op een gegeven moment knooppunten met klaverbladen als gevolg .

Zal dan ook wel wat screenies posten, slecht begin van het nieuwe jaar trouwens, een oude verslaving weer oppakken .

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 11:39:59 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16337271
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:12 schreef Steijn het volgende:

[..]

De mensen/erts/post komen pas naar je station als er eerst een trein is gearriveerd. Je kunt dus gewoon een station bouwen bij een mijn of dorp, pas als de er voor het eerst een trein arriveert komt de goederen/mensen stroom op gang. Voordeel is dat als er nog geen service op touw is gezet je rating voor het station niet zakt. Als het goed is komt met het arriveren van de eerste trein ook de mensenstroom op gang.


Thankx alles werkt nu.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_16345354
Transport Giant zal al in december uit komen maar nog steeds niet? Wanneer wel ik wacht af. Het moet de opvloger van transport tycoon worden.

http://www.transportgiant.com dat is de orignele site.

<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_16346569
Ik maakte altijd van die massive scenarios

En dan krijg je dus bij de enige fabriek een gigantisch netwerk

Spelen (of speelden) jullie ook wel eens op deze manier? Zo ja, scenario's uitwisselen ?

Zo nee, hoe spelen jullie dan? Welke scenario's bijvoorbeeld?

// Last.fm
  zondag 18 januari 2004 @ 11:49:41 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16362027
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:45 schreef sebabje het volgende:
Transport Giant zal al in december uit komen maar nog steeds niet? Wanneer wel ik wacht af. Het moet de opvloger van transport tycoon worden.

http://www.transportgiant.com dat is de orignele site.


Ziet er goed uit had alleen traffic giant maar daar was niks aan wanneer komt deze in NL uit weet iemand dit?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_16362577
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit had alleen traffic giant maar daar was niks aan wanneer komt deze in NL uit weet iemand dit?


April 2004 dacht ik. 2 maandjes dus
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_16362596
Weet iemand btw hoe ik van full screen naar window mode kan gaan met ttd? Ik speel het nu full screen, maar dat is ontzettend irritant en lelijk. Ik draai het liever in een window. Kan ik er ook nog andere dingen langs doen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 18 januari 2004 @ 12:29:29 #54
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_16362880
quote:
Op zondag 18 januari 2004 12:17 schreef existenz het volgende:
Weet iemand btw hoe ik van full screen naar window mode kan gaan met ttd? Ik speel het nu full screen, maar dat is ontzettend irritant en lelijk. Ik draai het liever in een window. Kan ik er ook nog andere dingen langs doen
TTDsetup volgens mij
pi_16362947
quote:
Op zondag 18 januari 2004 12:16 schreef existenz het volgende:

[..]

April 2004 dacht ik. 2 maandjes dus


Dan mogen ze wel heel ver zijn ...
pi_16363338
quote:
Op zondag 18 januari 2004 12:32 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dan mogen ze wel heel ver zijn ...


http://www.transportgiant.com
http://forum.jowood.com/showthread.php?s=1bb091f4719c6add7365b307cc853edd&threadid=26151&perpage=15&pagenumber=1

Kijk maar, ziet er vrij ver uit

This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_16363585
quote:
Op zondag 18 januari 2004 12:47 schreef existenz het volgende:

[..]

http://www.transportgiant.com
http://forum.jowood.com/showthread.php?s=1bb091f4719c6add7365b307cc853edd&threadid=26151&perpage=15&pagenumber=1

Kijk maar, ziet er vrij ver uit


Ik kijk regelmatig op de site, en als ze alles wat ze afhebben gelijk op de site zetten... zijn ze imho OF niet ver, OF het wordt een tikkeltje magere game.
pi_16364609
quote:
Op zondag 18 januari 2004 12:56 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik kijk regelmatig op de site, en als ze alles wat ze afhebben gelijk op de site zetten... zijn ze imho OF niet ver, OF het wordt een tikkeltje magere game.


Dat de game een heel eind af is, betekent niet dat ze alles meteen online hoeven te zetten. Dan blijven er geen verrassingen meer over.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_16366086
Ik verheug me er echt op
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_16367294
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:33 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik maakte altijd van die massive scenarios

[afbeelding]

En dan krijg je dus bij de enige fabriek een gigantisch netwerk

Spelen (of speelden) jullie ook wel eens op deze manier? Zo ja, scenario's uitwisselen ?

Zo nee, hoe spelen jullie dan? Welke scenario's bijvoorbeeld?


dit is een totaal overzicht van mijn grootste bron van inkomsten.

en een overzichtje van het station waar het "grain" "livestock" en "steel" op gedumpt worden. Je ziet ook dat de fabriek er inmiddels bijna 9000 goederen per maand van maakt

Hier zie je wat er voor nodig is om die goederen te vervoeren van de fabriek, naar de stad. Ik geloof dat er zo'n 19 treinen rijden, alleen maar voor die goederen.

En hier worden de goederen afgeleverd.

Het was een takkeklus om dit allemaal soepel, en efficient te laten lopen.

Hier nog een overzicht van de bedrijfs gegevens

Met de nieuwste Ttdpatch kan je de savegame hier downloaden.

hier staat het lege scenario
Je bedoelt zoiets?

Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_16390686
* LHO terugvindt post plaatst en zwaait naar alle andere diehard TTD spelers
pi_16391990
Heb em ook net gedownload. Das idd lang geleden. Vet Spel

Maar hoe krijg je 'm full-screen (XP)? Alt-enter werkt niet en bij de settings staat 'ie al op fullscreen, maar dat doet 'ie dus niet.

Iemand een idee?

Theories come and theories go. The frog remains
pi_16397349
Bij mij doet hij het niet...

BIj windows versie krijg ik foutmelding over registery
en bij Dos slaat hij vast met memory failure.

Weet iemand wat ik moet doen?

pi_16397787
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:51 schreef Bioman_1 het volgende:
Heb em ook net gedownload. Das idd lang geleden. Vet Spel

Maar hoe krijg je 'm full-screen (XP)? Alt-enter werkt niet en bij de settings staat 'ie al op fullscreen, maar dat doet 'ie dus niet.

Iemand een idee?


TTconfig.EXE .. daar kan je dit instellen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_16397928
quote:
Op maandag 19 januari 2004 15:31 schreef jamai22 het volgende:
Bij mij doet hij het niet...

BIj windows versie krijg ik foutmelding over registery
en bij Dos slaat hij vast met memory failure.

Weet iemand wat ik moet doen?


Ik neem aan dat je de TTDpatch hebt?

Zo ja, staat dit

quote:
win2k=on
in ttdpatch.cfg ?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_16398588
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:33 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik maakte altijd van die massive scenarios

En dan krijg je dus bij de enige fabriek een gigantisch netwerk

Spelen (of speelden) jullie ook wel eens op deze manier? Zo ja, scenario's uitwisselen ?

Zo nee, hoe spelen jullie dan? Welke scenario's bijvoorbeeld?


Ik heb zelf ook ooit eens zo'n massive senario gemaakt. Echt super om te spelen. Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden (want op het moment staat het spel er niet meer op). Tijd dus om er weer op te zetten. Vond het alleen jammer dat de senariomaker op een gegeven moment zegt "je mag niet meer bouwen" o.i.d.. Ik wil juist alleen maar meer en meer Heeft de nieuw patch daar ook iets op gevonden?
Het beste van die patch vindt ik dat hij niet na (volgens mij) 80 treinen zegt dat je die niet meer kunt maken. Want 80 is niks tbh.

Voordat ik zelf senarios maakte, speelde ik alleen Scotland. Lijkt precies op het echte schotland en is erg leuk. Dat senario zat er al op (vtoen ik het spel van een vriend van mij heb gecopieërd ).

pi_16399188
Hmms...

Ik heb die patch net opgehaald, alleen ik kan geen treinen bouwen als ik een random map laat genereren.. (bij het starten van een nieuw spel dus) Zowel met de windows als de DOS versie niet...

Ik speel met de standaard configfile, Bussen e.d. kan wel.. Het windowtje met 'build vehicle" van de treinen is leeg... deze moeten toch direct bij het starten van een spel beschikbaar zijn?

edit: lamaar: startyear tag

[Dit bericht is gewijzigd door BarBaar op 19-01-2004 17:07]

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_16399340
quote:
Op maandag 19 januari 2004 15:44 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

TTconfig.EXE .. daar kan je dit instellen.


Daarin staat 'ie dus op fullscreen (Mode 5 - Full Screen - Game's mouse pointer)

Maar het blijft dus een klein schermpje...

Theories come and theories go. The frog remains
pi_16408661
quote:
Op maandag 19 januari 2004 16:31 schreef Bioman_1 het volgende:

[..]

Daarin staat 'ie dus op fullscreen (Mode 5 - Full Screen - Game's mouse pointer)

Maar het blijft dus een klein schermpje...


Lees Deel 1 eens...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  maandag 19 januari 2004 @ 22:44:01 #70
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_16412007
Eindelijk heb ik dit spel ook werkende onder XP!!
Echt verslavend.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_16415070
quote:
Op maandag 19 januari 2004 16:31 schreef Bioman_1 het volgende:


Daarin staat 'ie dus op fullscreen (Mode 5 - Full Screen - Game's mouse pointer)

Maar het blijft dus een klein schermpje...


Waarschijnlijk heb je er ook even de nieuwste versie van ttdpatch bij nodig. Ik kwam het probleem ook tegen van de week (windows 2000), en een nieuwere versie van ttdpatch bleek wonderen te doen.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  dinsdag 20 januari 2004 @ 07:30:32 #72
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_16418548
Die nieuwe patch werkt idd. Had precies hetzelfde en nadat ik die patch had geinstalleerd, had ik en fullscreen en geluid.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_16421463
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 07:30 schreef dJ-Zcore het volgende:
Die nieuwe patch werkt idd. Had precies hetzelfde en nadat ik die patch had geinstalleerd, had ik en fullscreen en geluid.
That did the trick

Mijn dank is groot (dacht echt dat ik de nieuwste patch had; niet dus )

Theories come and theories go. The frog remains
  zaterdag 24 januari 2004 @ 10:56:21 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16539526
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:44 schreef dJ-Zcore het volgende:
Eindelijk heb ik dit spel ook werkende onder XP!!
Echt verslavend.
Hoe bedoel je?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:45:51 #75
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_16540355
Ik heb 'm ook EINDELIJK aan de praat in XP, met behulp van die mooie patch
Loop uiteraard wel weer érgens tegen aan net, als ik een traindepot heb gemaakt, kan ik geen locomotieven bouwen, alleen wagons...
iemand dit probleem gehad?
...some more happy little trees!!
pi_16540531
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:45 schreef Bob.Ross het volgende:
Ik heb 'm ook EINDELIJK aan de praat in XP, met behulp van die mooie patch
Loop uiteraard wel weer érgens tegen aan net, als ik een traindepot heb gemaakt, kan ik geen locomotieven bouwen, alleen wagons...
iemand dit probleem gehad?
startyear optie... er zijn nog geen locomotieven beschikbaar in de early days...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zaterdag 24 januari 2004 @ 11:53:25 #77
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_16540543
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:53 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

startyear optie... er zijn nog geen locomotieven beschikbaar in de early days...


welk jaar moet je starten dan?
...some more happy little trees!!
pi_16540816
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 11:53 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

welk jaar moet je starten dan?


1950 ofzo.. of 2004 als je wilt.
Default met TTDPatch was volgens mij 1930. Maar dat heeft pas zin als je de DB-Set hebt.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zaterdag 24 januari 2004 @ 12:16:07 #79
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_16541043
Echt leuk om te zien dat dit spel nogsteeds vollop word gespeeld! Vroeger helemaal verslaafd aan geweest. Vooral na de uitbreiding. Transport Giant ziet er trouwens erg veelbelovend uit! Hopen maar dat die z'n "voorganger" Transport Tycoon gaat overtreffen (vooral de gameplay, die tot nu toe geen enkele tycoon game kon overtreffen)
Alleen jammer dat het nog 4 maanden gaat duren
The night hides a world, but unveils a universe
  zaterdag 24 januari 2004 @ 13:39:34 #80
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_16542721
weet iemand nog waarom mijn stations die ik bouw naast bijvoorbeeld een mijn niets opleveren?
ik heb er één naast een olieveld gebouwd, maar er staat geen olie klaar.
tevens bij andere stations geprobeerd.

passagiersstations doen 't wel!

...some more happy little trees!!
  zaterdag 24 januari 2004 @ 15:15:54 #81
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_16545122
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 13:39 schreef Bob.Ross het volgende:
weet iemand nog waarom mijn stations die ik bouw naast bijvoorbeeld een mijn niets opleveren?
ik heb er één naast een olieveld gebouwd, maar er staat geen olie klaar.
tevens bij andere stations geprobeerd.

passagiersstations doen 't wel!


als je load unload aan hebt staan moet je dat uitzetten.. volgens mij
  zaterdag 24 januari 2004 @ 16:16:32 #82
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_16546528
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 15:15 schreef poehej het volgende:

[..]

als je load unload aan hebt staan moet je dat uitzetten.. volgens mij


...some more happy little trees!!
pi_16546994
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 13:39 schreef Bob.Ross het volgende:
weet iemand nog waarom mijn stations die ik bouw naast bijvoorbeeld een mijn niets opleveren?
ik heb er één naast een olieveld gebouwd, maar er staat geen olie klaar.
tevens bij andere stations geprobeerd.

passagiersstations doen 't wel!


Is er al een keer een trein op dat station gearriveerd? Pas als de eerste trein is gearriveerd gaat de mijn kolen produceren en het olieveld vaten met olie. Ze verschijnen pas op het perron als de eerste trein is gearriveerd.
  zaterdag 24 januari 2004 @ 17:07:36 #84
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_16547740
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 16:34 schreef Steijn het volgende:

[..]

Is er al een keer een trein op dat station gearriveerd? Pas als de eerste trein is gearriveerd gaat de mijn kolen produceren en het olieveld vaten met olie. Ze verschijnen pas op het perron als de eerste trein is gearriveerd.


kijk, dat is een tip waar ik wat aan heb, tnx!
...some more happy little trees!!
pi_16551864
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 17:07 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

kijk, dat is een tip waar ik wat aan heb, tnx!


Lees voor de gein de vorige drie delen ook eens door, er gaat een wereld voor je open!
Serieus, deze topicreeks is een tijdje geleden gestart. Elke keer als er een nieuwe feature bijkwam, werd dat besproken in de topic. Dus als je bij het begin begint te lezen, dan die je direct waar je problemen kunt verwachten en wat de nieuwe features zijn.

Het Unload 'probleem' is namelijk een FAQ.

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_16580265
Niemand heeft vast een idee waar dit spel te kopen?
pi_16581792
quote:
Op zondag 25 januari 2004 22:33 schreef TYP het volgende:
Niemand heeft vast een idee waar dit spel te kopen?
Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het heel lastig zal zijn om te vinden. Ik kreeg van Steijn de tip:
quote:
Als het daar legaal is dan is het hier ook legaal:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407
Succes.
Werkt goed en of het helemaal legaal is weet ik niet maar je moet toch wat he.....
  dinsdag 27 januari 2004 @ 23:20:15 #88
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16643046
Weet iemand of er een cheat / patch is tegen de melding "To much vehicles in the game"?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_16643614
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Weet iemand of er een cheat / patch is tegen de melding "To much vehicles in the game"?
Zet je morevehicles switch in ttdpatch.cfg op 10 ofzo.
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:47:28 #90
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16667834
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:34 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zet je morevehicles switch in ttdpatch.cfg op 10 ofzo.


Dank je weer een goede tip heb hem maar gelijk op het maximale mogelijke gezet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:45:11 #91
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_16715916

zijn ongetwijfeld betere, maar vond hem wel mooi
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_16813048
Heel erg irritant! Ik heb hem geinstalleerd en al, de patch erover en begon met spelen in XP.
Hij ging een tijdje goed (zat in jaar 1981), maar nu opeens vliegt hij er constant uit. Ik hoef maar op een vliegveld te klikken en BAM, knalt hij weer naar Windows. En dit geldt ook voor uitzoomen en andere dingen.
Meer mensen bekend met dit probleem?
pi_16815504
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:21 schreef TYP het volgende:
Heel erg irritant! Ik heb hem geinstalleerd en al, de patch erover en begon met spelen in XP.
Hij ging een tijdje goed (zat in jaar 1981), maar nu opeens vliegt hij er constant uit. Ik hoef maar op een vliegveld te klikken en BAM, knalt hij weer naar Windows. En dit geldt ook voor uitzoomen en andere dingen.
Meer mensen bekend met dit probleem?
Ik ben niet bekend met deze fout maar misschien kun je een nieuwe versie van de patch proberen. Hier is nieuwe versie van de patch te downloaden:
http://www.ttdpatch.net/src/

Als dat niet werkt kun je je vraag, inclusief errordump (zie ttd folder) stellen op:
http://www.tt-forums.net/
Misschien ben je wel op een bug gestuit.

pi_16816215
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:21 schreef TYP het volgende:
Heel erg irritant! Ik heb hem geinstalleerd en al, de patch erover en begon met spelen in XP.
Hij ging een tijdje goed (zat in jaar 1981), maar nu opeens vliegt hij er constant uit. Ik hoef maar op een vliegveld te klikken en BAM, knalt hij weer naar Windows. En dit geldt ook voor uitzoomen en andere dingen.
Meer mensen bekend met dit probleem?
Had ik ook, je moet even het bestand ttdloadw.ovl verwijderen

Als je dan opnieuw start wordt hij opnieuw aangemaakt en dan doet hij het vaak weer normaal

heb namelijk het zelfde probleem gehad

pi_16829736
quote:
Op maandag 2 februari 2004 15:07 schreef gasemans het volgende:

[..]

Had ik ook, je moet even het bestand ttdloadw.ovl verwijderen

Als je dan opnieuw start wordt hij opnieuw aangemaakt en dan doet hij het vaak weer normaal

heb namelijk het zelfde probleem gehad


al gedaan, werkt nog steeds niet. Zucht
Ik post het daar wel op het forum!
pi_16847332
kut.. was een corrupte savegame
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:58:08 #97
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_16886819
ik loop onwijs te kloten met pre-signals en já ik heb de manual gelezen

zie hier:

dat peron links is bezet, maar tóch gaat die tweede trein naar 't eerste peron.
De treinen kiezen wél goed als ik vlak voor 't peron een dubbelzijdig signal zet, maar dan willen de treinen als ze klaar zijn op 't station 't station réchts verlaten, maar ik wil dat ze 'm links verlaten
alle mogelijke - naar mijn mening - geprobeerd.
iemand nog een optie wat ik kan proberen??

...some more happy little trees!!
pi_16889827
Bij het station moet je waar ze binnenkomen 2 way signs gebruiken. dan werken ze perfect

anders post effe een saved game hier, dan los ik het effe op, op die manier moet het namelijk werken

pi_16893945
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:58 schreef Bob.Ross het volgende:
ik loop onwijs te kloten met pre-signals en já ik heb de manual gelezen

zie hier:
[afbeelding]
dat peron links is bezet, maar tóch gaat die tweede trein naar 't eerste peron.
De treinen kiezen wél goed als ik vlak voor 't peron een dubbelzijdig signal zet, maar dan willen de treinen als ze klaar zijn op 't station 't station réchts verlaten, maar ik wil dat ze 'm links verlaten
alle mogelijke - naar mijn mening - geprobeerd.
iemand nog een optie wat ik kan proberen??


Zet gewoon twee seinen achterelkaar: De eerste sein een 'combo' sein (zodat de treine een vrij spoor kan kiezen)
en de tweede sein gewoon een eenrichtingssein (zodat ie niet meer aan de rechterkant eruitkan).

Verder dient de eenrichtingssein een EXIT (witte langwerpig bordje) signal te zijn, en de combosein een COMBINED PRE/EXIT (geel langwerpig bordje) signal te zijn. En

edit: je hebt je presignal config nu helemaal verkeerd... die ene sein met dat witte bordje had een horizontaal geel bordje moeten zijn (PRESIGNAL) en de seinen daarachter een langwerpig rechthoekig wit bordje (EXITSIGNALS)....

code:
-----<--============---<~---<>+~---\
-----<--============---<~---<>+~----\
-----<--============---<~---<>+~-----\
-----<--============---<~---<>+~------\-----<+---

---- normaal stuk spoor
-\-  wissel/kruising/whatever
==== station (perron)
<    normale eenrichtingssein
<~   eenrichtings EXIT sein
<>+~ combosein met EXIT en PRE signal functie
<+   eenrichtings PRE signal

EXIT: verticaal wit bordje
PRE+EXIT: verticaal geel bordje
PRE: horizontaal geel bordje


[Dit bericht is gewijzigd door klnvntrbyt op 04-02-2004 21:43]

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  donderdag 5 februari 2004 @ 12:58:52 #100
83709 spikerb
you wil never know
pi_16908881
mwah heb ttd maar een gedownd
tijd geleden ik had een veel oudere versie maarja

laat binnenkort wel ff pics zien van hoe ik het doe

nog geen
pi_16911694
iemand enig idee hoe ik dit spel slomer krijg? Vliegtuigen en sommige treinen zijn niet bij te houden. Ik draai het met de TTD patch op win xp
pi_16911732
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:28 schreef BLADEZZ het volgende:
iemand enig idee hoe ik dit spel slomer krijg? Vliegtuigen en sommige treinen zijn niet bij te houden. Ik draai het met de TTD patch op win xp
lees de handleiding van ttdpatch maar even op:
www.ttdpatch.net
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:40:42 #103
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_16917938
jongens volgens mij ben ik erachter waarom de pre-signals 't niet deden

ik had bij difficulty settings staan: trains reverse at station and end of line.
die heb ik nou staan op "end of line only"
ziet eruit dat 't nu werkt

...some more happy little trees!!
  donderdag 5 februari 2004 @ 20:35:58 #104
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16923263
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:40 schreef Bob.Ross het volgende:
jongens volgens mij ben ik erachter waarom de pre-signals 't niet deden

ik had bij difficulty settings staan: trains reverse at station and end of line.
die heb ik nou staan op "end of line only"
ziet eruit dat 't nu werkt


Hoe maak je eigenlijk die presignals aan?

Krijg namelijk alleen gewoon signals.

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_16927413
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:40 schreef Bob.Ross het volgende:
jongens volgens mij ben ik erachter waarom de pre-signals 't niet deden

ik had bij difficulty settings staan: trains reverse at station and end of line.
die heb ik nou staan op "end of line only"
ziet eruit dat 't nu werkt


Dat is helemaal niet de oplossing voor je probleem.. wat je nu doet is symptoombestrijding.

Ik heb gisteren een .. wat zeg ik... DE oplossing voor je uitgewerkt...

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:06:49 #106
83709 spikerb
you wil never know
pi_16946522
mwah heb nu een redelijke empire gebouwd maar heb net een paar bedrijven overgenomen dus die moet ik nog opnemen in mijn treinen netwerk als ik daar klaar mee ben krijg je een screenie van me
nog geen
  zondag 8 februari 2004 @ 11:21:42 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16993838
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:06 schreef spikerb het volgende:
mwah heb nu een redelijke empire gebouwd maar heb net een paar bedrijven overgenomen dus die moet ik nog opnemen in mijn treinen netwerk als ik daar klaar mee ben krijg je een screenie van me
Ben bezig met nog wat aanpassing aan mijn "Goudmijn"Daarna zal ik wel wat screenshots maken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_17006329
zou het misschien een idee zijn om de download links van bladzijde 2 in de OP te zetten voor de mensen zoals ikzelf die dit wel interesant lijkt maar het spel niet hebben/kunnen vinden
  dinsdag 10 februari 2004 @ 11:11:02 #109
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17053307
dit is mijn nieuwste project, wil jullie even laten "meegenieten"

ben helemaal opnieuw begonnen en een gigantische Iron Ore industrie aan 't opzetten, dus alles komt nu op 1 station binnen en probeer 't zo soepel mogelijk te laten lopen, dus zoals hierboven kan écht niet.
Ik laat nog wel eens zien hoe 't geworden is

...some more happy little trees!!
pi_17060824
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:11 schreef Bob.Ross het volgende:
dit is mijn nieuwste project, wil jullie even laten "meegenieten"

[afbeelding]

ben helemaal opnieuw begonnen en een gigantische Iron Ore industrie aan 't opzetten, dus alles komt nu op 1 station binnen en probeer 't zo soepel mogelijk te laten lopen, dus zoals hierboven kan écht niet.
Ik laat nog wel eens zien hoe 't geworden is


Met wat waypoints (dus een station van 1*1) kun je je treintjes laten voorsorteren. Je kunt er bijzonder efficiente stations mee bouwen.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:56:43 #111
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17063498
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:34 schreef Steijn het volgende:

[..]

Met wat waypoints (dus een station van 1*1) kun je je treintjes laten voorsorteren. Je kunt er bijzonder efficiente stations mee bouwen.


zou jij mischien een savegame of een screen kunnen posten? kan ik eens even een kijkje nemen hoe jij dat doet
...some more happy little trees!!
pi_17069157
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:56 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

zou jij mischien een savegame of een screen kunnen posten? kan ik eens even een kijkje nemen hoe jij dat doet


Ik zal eens wat voor je inelkaar draaiien. Binnenkort kun je het resultaat aanschouwen.
  donderdag 12 februari 2004 @ 19:18:36 #113
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_17124543
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:56 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

zou jij mischien een savegame of een screen kunnen posten? kan ik eens even een kijkje nemen hoe jij dat doet


Op deze pagina staat nog wat info over de pre signals:

http://www.owenrudge.net/TT/rail1.php

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 12 februari 2004 @ 21:03:06 #114
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17127946
zoals beloofd hier mijn versie van mijn grootste station, na VÉÉL aanpassingen en uuuuuuuuuren werk

wat een spel, dat 't origineel uit '95 komt
zoiets kunnen ze nóóit meer maken!
...some more happy little trees!!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 18:45:27 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_17151952
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:03 schreef Bob.Ross het volgende:
wat een spel, dat 't origineel uit '95 komt
zoiets kunnen ze nóóit meer maken!
Volledig mee eens!!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_17153287
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:03 schreef Bob.Ross het volgende:
zoals beloofd hier mijn versie van mijn grootste station, na VÉÉL aanpassingen en uuuuuuuuuren werk
[afbeelding]
wat een spel, dat 't origineel uit '95 komt
zoiets kunnen ze nóóit meer maken!
Heb je die lege scenario misschien voor mij ?
// Last.fm
  vrijdag 13 februari 2004 @ 21:05:10 #117
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17156157
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 19:32 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Heb je die lege scenario misschien voor mij ?


Dit is echt m'n lievelings scenario, best veel iron ore mijnen, 2 plekken op de map heeft een kluit iron ore en kolen mijnen bij elkaar.
in 't midden een steel mill en een stukje verderop een een factory, verderop weer een stad die goods accept

ik msn dat geval ff naar je

...some more happy little trees!!
  zondag 15 februari 2004 @ 20:58:26 #118
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_17205138
Euh ok ik heb het nou ook weer eens geinstalled en de patch geinstalled en alles werkt naar mijns inziens.

ALLEEN: Werken niet alle stations meer zoals het zou horen en ik zie bv niet meer mijn Train Income op mijn jaaroverzicht enz.

Nadere toelichting over die stations.

Ik heb nu bv een station bij een olie raffinaderij liggen 2 tracks 1 voor aanvoer olie anders kan de raffinaderij zijn werk niet doen en 1 voor de afvoer van Goods. Nou flikkert mijn olie sjeikachtige treintje wel die olie af maar die fokking raffinaderij doet er niets mee?:'( en dit heeft dus tot gevolg dat mijn goederentreintje ook alleen maar verlies draait.

En dit zelfde heb ik met een station bij een zagerij en raffinadrij ik gooi er hout neer en de zagerij doet er niets mee?

Is dit een bug ofzo?

ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
  zondag 15 februari 2004 @ 22:54:10 #119
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17208899
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:58 schreef SpookY22 het volgende:

Is dit een bug ofzo?


Nee, maar met de nieuwe patch is er wel wat anders ten opzichte van de oude.
De fabriek (in jouw geval de olierafinaderij) gaat pas goods maken als de eerste "goods-trein" daar goods komt halen.
Ik dacht ook eerst: wat raar, maar nu snap ik echt wel hoe handig 't is.
dan krijg je tenminste geen opstapeling van spullen op een station waar je helemaal niets mee kan

conclusie, stuur d'r een trein heen die goods komt halen, dan krijg je die goods vanzelf

...some more happy little trees!!
pi_17209188
Nee, is geen bug, je moet de treinen niet forceren te 'unloaden'. Dus gewoon alleen 'go to' <station>, niet 'go to' <station> 'unload'. Het is een feature van die TTD patch.
pi_17209863
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:05 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

Dit is echt m'n lievelings scenario, best veel iron ore mijnen, 2 plekken op de map heeft een kluit iron ore en kolen mijnen bij elkaar.
in 't midden een steel mill en een stukje verderop een een factory, verderop weer een stad die goods accept

ik msn dat geval ff naar je


welke senario is dat eigenlijk?
  zondag 15 februari 2004 @ 23:55:30 #122
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_17210830
Ehm nou die trein staat daar maar

dus das niet het probleem maar ik zal eens kijken wat ze doen als ik inderdaad niet geforceerd load en unload. thnx alvast

ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
pi_17211540
Het is eigenlijk een combinatie van wat ik zei en wat die andere gozer zei.
Het forceren van unloaden moet je niet doen bij de eindbestemming (tenzij je de goederen verder wilt transporteren), met die Patch is het namelijk zo dat als je goederen geforceerd laat unloaden bij het goede eindpunt (dus waar je goederen verwerkt kunnen worden) de fabriek ze niet zal gebruiken.

Wat die andere user zei klopt ook. Stel je maakt een verbinding tussen Stad A en Stad B om passagiers te vervoeren dan moet je eerst je trein tussen de 2 stations heen en weer laten rijden. Daarna zullen er namelijk pas passagiers komen. Gelijk bij je eerste arrival wachten op een full load zal namelijk erg lang duren.

pi_17214332
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:58 schreef SpookY22 het volgende:
Euh ok ik heb het nou ook weer eens geinstalled en de patch geinstalled en alles werkt naar mijns inziens.

-knip knip-

En dit zelfde heb ik met een station bij een zagerij en raffinadrij ik gooi er hout neer en de zagerij doet er niets mee?

Is dit een bug ofzo?


Je kan het uit zetten, check de ttdpatch.cfg file in je TTDX map, zoek naar dit:

// `feederservice' (-Xf) wijzigt de optie 'unload'. Een station dat anders de lading zou accepteren laat die lading nu klaar staan voor een andere service die de lading verder kan vervoeren.
feederservice off

En zet feederservice dus op off

// Last.fm
  maandag 16 februari 2004 @ 13:11:01 #125
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17220568
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:21 schreef gasemans het volgende:

[..]

welke senario is dat eigenlijk?


Home-made
...some more happy little trees!!
  maandag 16 februari 2004 @ 18:37:55 #126
54152 Manula
Hello to you from Sweden
pi_17230528
Ik heb al een tijdje transport tycoon, vele jaren gespeeld en heb het laatst weer eens geinstalleerd alleen ik heb een bug ofzow. Ik kan alles bouwen, maar als de treinen geld verdienen krijg ik dit niet. Hoe komt dit? Iemand al eerder dit meegemaakt?
  maandag 16 februari 2004 @ 18:56:59 #127
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17231111
Ik ga ook spelen!
Ik mis het!
Bij deze hou ik Lord Dreamer verantwoordelijk voor achterstallig schoolwerk, slechtgemaakte tentamens, en vervreemding van mijn omgeving.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  maandag 16 februari 2004 @ 19:22:59 #128
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17231921
quote:
Op maandag 16 februari 2004 18:37 schreef Manula het volgende:
Ik heb al een tijdje transport tycoon, vele jaren gespeeld en heb het laatst weer eens geinstalleerd alleen ik heb een bug ofzow. Ik kan alles bouwen, maar als de treinen geld verdienen krijg ik dit niet. Hoe komt dit? Iemand al eerder dit meegemaakt?
ik snap je vraag écht niet. paar keer gelezen maar
...some more happy little trees!!
  maandag 16 februari 2004 @ 19:33:29 #129
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17232229
Godverdomme, hij kan de com3 port niet openen ofzo, en nu kan ik niet spelen, ook ttdpatch starter zeurt.
Win2k pro server
TTDX dos
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  maandag 16 februari 2004 @ 19:34:10 #130
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17232251
quote:
Op maandag 16 februari 2004 19:22 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

ik snap je vraag écht niet. paar keer gelezen maar


Zijn treintjes rijden wel en ze geven geld, maar het wordt niet bijgeschreven op zijn bankrekening.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17232803
quote:
Op maandag 16 februari 2004 19:34 schreef Piro het volgende:

[..]

Zijn treintjes rijden wel en ze geven geld, maar het wordt niet bijgeschreven op zijn bankrekening.


Oplossing: zet de trainer uit.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_17234279
* mschol wilt dit spel wel weer eens hebben.. iemand idee waar ik het kan krijgen?
of misschien een iets minder legale manier bv mail...? (zie profiel..)
  maandag 16 februari 2004 @ 20:48:27 #133
54152 Manula
Hello to you from Sweden
pi_17235073
quote:
Op maandag 16 februari 2004 19:50 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Oplossing: zet de trainer uit.


Waar staat die trainer dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Manula op 16-02-2004 20:51]

  maandag 16 februari 2004 @ 21:39:54 #134
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17237400
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:28 schreef mschol het volgende:
* mschol wilt dit spel wel weer eens hebben.. iemand idee waar ik het kan krijgen?
of misschien een iets minder legale manier bv mail...? (zie profiel..)
Read the fucking topic.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  maandag 16 februari 2004 @ 22:39:31 #135
54152 Manula
Hello to you from Sweden
pi_17240039
Heb het gevonden, als je geen winst krijgt dan staat het bij als je wil laden load en als je de boel eraf wel hebben moet je GEEN unload doen even een avondje hierdoor verknoeid maar jah kan nu wel weer een van mijn altime favo games spelen
pi_17241944
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:11 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

Home-made


Give me
  dinsdag 17 februari 2004 @ 15:12:01 #137
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17255601
Niemand een oplossing voor mij?
Ik zal nog eens even re-installen, en kijken of het dan werkt
We maken vooruitgang, nu alleen nog de com3 poort.

Dit is trouwens de error :
TTDPatch V2.0.1 alpha 15 (DOS) wordt gestart.
TTDLOAD.OVL niet gevonden, ik zoek de originele bestanden:
TYCOON.EXE: No such file or directory
Kopiëren: TTDX.EXE naar TTDLOAD.OVL:
C:\WINNT\SYSTEM32\COMMAND.COM /C COPY TTDX.EXE TTDLOAD.OVL >nul
Dit is het extended-DOS uitvoerbare bestand.
De programmanaam is Transport Tycoon (Deluxe) V2.01.119 Copyright (C) 1995 Chris
Sawyer
De exacte versie is 2.01.119 6th October 1995 17:19:21
Geparste versie is V2.01.119, grootte 496601
Installatie: codelader.
TTDLOAD.OVL is OK.
De adressen in deze programmaversie zijn bekend.
Voor deze versie van TTDPatch moet ttdpttxt.dat opnieuw worden gemaakt.
Download de nieuwste versie van mkpttxt.exe en start deze.
Druk op Escape om af te breken, of op een andere toets om door te gaan.

Als ik die file run dan zegt ie alleen dat ie een com3 port wil.

[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 17-02-2004 15:28]

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 17 februari 2004 @ 15:34:36 #138
54152 Manula
Hello to you from Sweden
pi_17256382
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 15:12 schreef Piro het volgende:
Niemand een oplossing voor mij?
Ik zal nog eens even re-installen, en kijken of het dan werkt
We maken vooruitgang, nu alleen nog de com3 poort.

Dit is trouwens de error :
TTDPatch V2.0.1 alpha 15 (DOS) wordt gestart.
TTDLOAD.OVL niet gevonden, ik zoek de originele bestanden:
TYCOON.EXE: No such file or directory
Kopiëren: TTDX.EXE naar TTDLOAD.OVL:
C:\WINNT\SYSTEM32\COMMAND.COM /C COPY TTDX.EXE TTDLOAD.OVL >nul
Dit is het extended-DOS uitvoerbare bestand.
De programmanaam is Transport Tycoon (Deluxe) V2.01.119 Copyright (C) 1995 Chris
Sawyer
De exacte versie is 2.01.119 6th October 1995 17:19:21
Geparste versie is V2.01.119, grootte 496601
Installatie: codelader.
TTDLOAD.OVL is OK.
De adressen in deze programmaversie zijn bekend.
Voor deze versie van TTDPatch moet ttdpttxt.dat opnieuw worden gemaakt.
Download de nieuwste versie van mkpttxt.exe en start deze.
Druk op Escape om af te breken, of op een andere toets om door te gaan.

Als ik die file run dan zegt ie alleen dat ie een com3 port wil.


wat voor versie is je windows? win 2k xp? og 95 98 me client? Als je een w2k/xp bak heb dan is het verstandiger om de windows versie met de ttdpatch te installen, heb je een 95/98/me dan zou de dos wel moeten werken. ik heb dezelfde foutmelding gehad en moest toen doorklikken en toen werkte het wel. Heb je je TTDLOAD.OVL al eens weggegooid en daarna opnieuw opgestart?
  dinsdag 17 februari 2004 @ 15:40:26 #139
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17256584
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 15:34 schreef Manula het volgende:

[..]

wat voor versie is je windows? win 2k xp? og 95 98 me client? Als je een w2k/xp bak heb dan is het verstandiger om de windows versie met de ttdpatch te installen, heb je een 95/98/me dan zou de dos wel moeten werken. ik heb dezelfde foutmelding gehad en moest toen doorklikken en toen werkte het wel. Heb je je TTDLOAD.OVL al eens weggegooid en daarna opnieuw opgestart?


Windows 2000.
Kan ik de WIN versie ergens legaal vandaan plukken? Ik heb zelf alleen dos op cd
En mijn TTDLOADdingus heb ik nog niet weggegooid.
Dank voor je hulp, even proberen

Werkt dus niet, ik heb al een link gevonden, ik ga zo speeeelen.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 17 februari 2004 @ 15:52:15 #140
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17256943
OMG!
Hij doet het!
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 17 februari 2004 @ 15:52:54 #141
54152 Manula
Hello to you from Sweden
pi_17256969
veel plezier man, ik ben gister een aantal uur aan het kloten geweest, maar ben nu al weer 8 jaar verder paas je save eens als je een leuke build heb :p
  dinsdag 17 februari 2004 @ 17:51:12 #142
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17260783
quote:
Op maandag 16 februari 2004 23:36 schreef gasemans het volgende:

[..]

Give me


mailde 'm naar je fok adres in je profile, maar werd gebounced, sowwie
...some more happy little trees!!
pi_17261860
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:51 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

mailde 'm naar je fok adres in je profile, maar werd gebounced, sowwie


Fuck, mn catchall staat weer uit
zal effe editen
  dinsdag 17 februari 2004 @ 18:43:39 #144
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17262441
Ik ben een beetje aan het kloten.
Ik heb nu op een flat map met 3 opponents, begonnen in 1930, in 1936 was ik volledig uit de schulden, ik heb nu een trein, 18 road vehicles, 5 vliegtuigen, en 3 schepen.
Op mijn vliegvelden is het stormloop, 800 passagiers op de meeste (4/6) vliegvelden, ik heb er dus ook busstations en een dock aangeplakt om de passagiers naar de periferie toe te werken.
Company value ligt rond de 900.000 euro en ik heb altijd wel zo'n 100.000 in cash, tis nu 1938 geloof ik.

Nog iemand leuke (lees: grote) maps?

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 17 februari 2004 @ 19:49:34 #145
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17264828
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 18:43 schreef Piro het volgende:
Ik ben een beetje aan het kloten.
Ik heb nu op een flat map met 3 opponents, begonnen in 1930, in 1936 was ik volledig uit de schulden, ik heb nu een trein, 18 road vehicles, 5 vliegtuigen, en 3 schepen.
Op mijn vliegvelden is het stormloop, 800 passagiers op de meeste (4/6) vliegvelden, ik heb er dus ook busstations en een dock aangeplakt om de passagiers naar de periferie toe te werken.
Company value ligt rond de 900.000 euro en ik heb altijd wel zo'n 100.000 in cash, tis nu 1938 geloof ik.

Nog iemand leuke (lees: grote) maps?


Ikzelf heb een erg -vind ik zelf- gave map gemaakt.
let wel, ik heb 'm gemaakt, vooral voor de iron ore industrie..
- Er zijn iets van 5 of 6 grote steden
- 20/30 middel/kleine dorpen
- 20/30 iron ore mijnen
- 2 steel mills
- paar oil wells
- 1 oil refinery
- ong. 20 coal mines
- over 't veld verspreid een paar eletriciteitscentrales

speel d'r al erg lang mee en raak er niet op uitgekeken

edit: oh en een lurker van fok, die ik nu op msn heb, probeert de map ff online te gooien, u hoort nog van mij

edit 2: en daar istie! http://members.chello.nl/e.krachumott/tt.rar

[Dit bericht is gewijzigd door Bob.Ross op 17-02-2004 19:56]

...some more happy little trees!!
  dinsdag 17 februari 2004 @ 20:10:06 #146
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17265599
Klinkt boeiend.
Ik moet me weer even inlezen in alle tips enzo, ik krijg bijvoorbeeld de volgende opstelling niet voor elkaar.


kolenmijn ====================== Power centrale
====================== kolenmijn

Drie sporig, aan het eind van elk spoor een roadhouse voor elke trein, nou wil ik dus ipv een zessporig station te bouwen gewoon wisselen met de 3 sporen, en dat ze dan naar hun eigen station teruggaan, signalen geplaatst, echter, ze rijden gewoon stug door.
Wat doe ik fout?
En efficient spoorlijnen delen is ook iets waar ik nog geen meester in ben, ik maak er altijd een teringzooi van.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 17 februari 2004 @ 22:04:55 #147
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17269504
Shit allemachtig
Heb net 2 uur zitten klussen op m'n mega steel station, 't station kon alle aanbod van iron ore écht niet meer aan. na 2 uur bezig zijn begon
alles weer een beetje te lopen toen ik ineens erachter kwam dat 't toch best wel heel erg fokked op was en dat 20 treinen fout liepen o.i.d. damn dat wordt weer helemaal over doen

gelukkig vind ik 't niet erg

...some more happy little trees!!
  dinsdag 17 februari 2004 @ 23:03:29 #148
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17271709
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 22:04 schreef Bob.Ross het volgende:
Shit allemachtig
Heb net 2 uur zitten klussen op m'n mega steel station, 't station kon alle aanbod van iron ore écht niet meer aan. na 2 uur bezig zijn begon
alles weer een beetje te lopen toen ik ineens erachter kwam dat 't toch best wel heel erg fokked op was en dat 20 treinen fout liepen o.i.d. damn dat wordt weer helemaal over doen

gelukkig vind ik 't niet erg


Screens?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  woensdag 18 februari 2004 @ 08:43:00 #149
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17277280
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 23:03 schreef Piro het volgende:

[..]

Screens?


zit nu op m'n werk, maar zal vanavond ff een screen pasten
...some more happy little trees!!
pi_17280418
Ik heb TTD zojuist weer geinstalleerd (crash gehad ). Dus binnenkort zullen de eerste screens wel komen.
pi_17282671
quote:
Op maandag 16 februari 2004 21:39 schreef Piro het volgende:

[..]

Read the fucking topic.


thnx for the tip
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:44:12 #152
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17289949
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 23:03 schreef Piro het volgende:

[..]

Screens?


Dit ga ik dus vanavond helemaal omgooien en er een steel station bij bouwen

...some more happy little trees!!
  woensdag 18 februari 2004 @ 20:27:46 #153
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17294524
done! *zweet van voorhoofd veegt*

m'n staalfabriek draait nu 6000 ton staal p/maand en kan er nu weer vol tegen aan, op naar de 10

...some more happy little trees!!
  donderdag 19 februari 2004 @ 12:51:16 #154
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17310617
Cool.
Ik weer de treinstations nooit zo te krijgen dat ze een grote dekking op de stad hebben en ik gebruik ze dus eigenlijk alleen voor goederenvervoer of hele lange passagiersafstanden.

Zeer cool in elk geval

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17312466
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:44 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

Dit ga ik dus vanavond helemaal omgooien en er een steel station bij bouwen
[afbeelding]

[afbeelding]


Daar is Utrecht CS een peuleschil bij
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:00:21 #156
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17312495
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 13:59 schreef Steijn het volgende:

[..]

Daar is Utrecht CS een peuleschil bij


Utrecht CS is sowieso een peuleschil.
Heeft iemand trouwens de multiplayer aan de praat gehad?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:02:43 #157
54152 Manula
Hello to you from Sweden
pi_17312551
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:44 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

Dit ga ik dus vanavond helemaal omgooien en er een steel station bij bouwen
[afbeelding]

[afbeelding]


Ziet er zeer BRUUT uit zelf gemaakte map?
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:08:22 #158
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17312674
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:02 schreef Manula het volgende:

[..]

Ziet er zeer BRUUT uit zelf gemaakte map?


Download van zijn map staat even iets verder bovenin dit topic.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17312700
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 13:59 schreef Steijn het volgende:

[..]

Daar is Utrecht CS een peuleschil bij


Frankfurt Hbf dan.
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:14:05 #160
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17312829
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:09 schreef Steijn het volgende:

[..]

Frankfurt Hbf dan.


Shin-Tokyo dacht ik meer aan.
Man man man, ik baal, ik vind treintjes het leukste, maar het is bijna ondoenbaar om een efficiente verbinding aan te leggen
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17313079
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:14 schreef Piro het volgende:
Man man man, ik baal, ik vind treintjes het leukste, maar het is bijna ondoenbaar om een efficiente verbinding aan te leggen
In TTD of in het echt?
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:27:53 #162
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17313225
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:22 schreef Steijn het volgende:

[..]

In TTD of in het echt?


TTD
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17313288
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:27 schreef Piro het volgende:

[..]

TTD


Zet alles op het makkelijkst en schakel vehicle breakdowns uit. Dan kun je tenminste lekker oefenen.
pi_17313343
Hier kun je nog ideeen opdoen

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=1628

pi_17313376
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:55:23 #166
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_17313951
na het lezen van al dit moois
Heb ik mijn cdtje maar eens uit de kast gehaald, en het stof eraf geblazen.
Ik heb alles geinstaleerd, en de patch eroverheen maar nu begint ie te zeiken over de cd..
Ik zou de cd nodig hebben.
Ik kan nix vinden om het op te lossen.
Ik heb dus windows xp, transport tycoon deluxe en de nieuwste patch..

De cd heb ik er uiteraard inzitten.

ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
pi_17313999
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:55 schreef wouswous het volgende:
na het lezen van al dit moois
Heb ik mijn cdtje maar eens uit de kast gehaald, en het stof eraf geblazen.
Ik heb alles geinstaleerd, en de patch eroverheen maar nu begint ie te zeiken over de cd..
Ik zou de cd nodig hebben.
Ik kan nix vinden om het op te lossen.
Ik heb dus windows xp, transport tycoon deluxe en de nieuwste patch..

De cd heb ik er uiteraard inzitten.


www.ttdpatch.net

topic lezen is ook handig.

  donderdag 19 februari 2004 @ 15:29:37 #168
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_17315010
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:57 schreef Steijn het volgende:

[..]

www.ttdpatch.net

topic lezen is ook handig.


vaag:
als ik via de patch start doet ie het,
en als ik via de andere exe probeer: heb ik geen cd-rom terwijl die eerst wél werkte
maar ik speel het weer
en het is best grappig om weer eens te gaan spelen tijdens de vakantie
ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
pi_17315153
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 15:29 schreef wouswous het volgende:
vaag:
als ik via de patch start doet ie het,
en als ik via de andere exe probeer: heb ik geen cd-rom terwijl die eerst wél werkte
Dat hoort zo. Het is geen patch in de zin van een gebruikelijke CD-cheat.
  donderdag 19 februari 2004 @ 16:14:42 #170
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_17316344
damn..
volgende probleem wat ik nergens terug kan vinden:
al mn skins zijn ineens veranderd.
Zie je een passagiers trein rijden:
met een iron-ore-wagon uiterlijk..
Ook de rails klopt niet meer..
Echt vaag
ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
  donderdag 19 februari 2004 @ 16:35:39 #171
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17316973
spelen jullie trouwens wel eens met tegenspelers??

ik NOOOOOOOOOOOOOOIT

...some more happy little trees!!
pi_17317480
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 16:35 schreef Bob.Ross het volgende:
spelen jullie trouwens wel eens met tegenspelers??

ik NOOOOOOOOOOOOOOIT


Ik ook niet, ze verneuken de hele boel en bieden nog weinig tegenstand ook. Of bedoel je multiplayer?
  donderdag 19 februari 2004 @ 17:26:50 #173
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17318598
Ik ben onbetwist THE MAN.
Screenshots volgen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 19 februari 2004 @ 17:34:46 #174
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17318779
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 16:50 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik ook niet, ze verneuken de hele boel en bieden nog weinig tegenstand ook. Of bedoel je multiplayer?


nee bedoelde idd die AI, die verneuken idd de hele boel.
Multiplayer wil ik wel, maar krijg 't maar niet voor mekaar
eergister ook met Piro geprobeerd, maar niet echt gelukt
...some more happy little trees!!
  donderdag 19 februari 2004 @ 18:28:25 #175
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17320589
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 17:34 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

nee bedoelde idd die AI, die verneuken idd de hele boel.
Multiplayer wil ik wel, maar krijg 't maar niet voor mekaar
eergister ook met Piro geprobeerd, maar niet echt gelukt


Vraagje.
Bij het uiteinde van de tunnels onderin komen er drie sporen samen die twee perrons hebben, nou wil ik het dus zo regelen dat als een spoor bezet is hij naar het tweede gaat, ik kan wel twee treinen een spoor laten delen maar niet drie treinen twee sporen, omdat dan twee treinen gaan wachten op die ene die erin zit.
Wie het weet mag het zeggen.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 19 februari 2004 @ 18:32:52 #176
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17320689
En mijn way too cool station, ik moet zometeen nog effe nadenken hoe ik de die raffinaderij ga bevoorraden en hoe ik nog sneller nog meer staal kan wegstampen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17323599
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 18:28 schreef Piro het volgende:


Vraagje.
Bij het uiteinde van de tunnels onderin komen er drie sporen samen die twee perrons hebben, nou wil ik het dus zo regelen dat als een spoor bezet is hij naar het tweede gaat, ik kan wel twee treinen een spoor laten delen maar niet drie treinen twee sporen, omdat dan twee treinen gaan wachten op die ene die erin zit.
Wie het weet mag het zeggen.


Dit is toch super elementair? Gewoon wissels + combo signals. Eenvoudiger kan (ik) het echt niet (uitleggen)
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  donderdag 19 februari 2004 @ 20:42:48 #178
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17324600
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 20:07 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Dit is toch super elementair? Gewoon wissels + combo signals. Eenvoudiger kan (ik) het echt niet (uitleggen)


Ik heb de wissels, en ze blijven altijd op het juiste spoor, maar als er dan een trein inzit dan knalt alles op rood, heel vervelend is dat.
Ik ben geen signalenheld, normaal deed ik alles met een apart spoor.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17328929
hmm ligt het aan mij..
of ziet het op die screenie er stukken beter uit.. ????
ik heb echt het gevoel achter een dos game te zittten (de windows versie heb ik)
maar als ik op die screenies kijk dan vind ik het wel meevallen het 'dos' gevoel..
lijkt opgelost te zijn met de nieuwste ttdpatch

en ik heb ook geen beschikking tot de euro..
hoe is dit mogelijk?
ik heb de ttdpatch geinstalleerd die mee geleverd werd met het pakket van oldgames.nu

en nog een vraagje: mag ik ttd zomaar op mijn server ter downlad aanbieden???

[Dit bericht is gewijzigd door mschol op 19-02-2004 23:13]

pi_17332874
Ja volgensmij is het gewoon legaal.
  maandag 23 februari 2004 @ 09:22:17 #181
54152 Manula
Hello to you from Sweden
pi_17333614
Ik heb een probleem met mijn treinen, ik krijg de nieuwere treinen (electric) niet. Dit is vrij frustrerend aangezien ik in 1985 toch altijd wel een trien had die 250 km per uur ging ipv een stoomtrein van 165 km per uur. Weet iemand waar ik dit zoeken moet.
  maandag 23 februari 2004 @ 19:16:41 #182
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17338793
Hou je muis ingedrukt op railway, dan kun je electric, monorail en maglev kiezen, apart onderverdeeld in TTDPatch.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  maandag 23 februari 2004 @ 21:27:35 #183
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17339984
quote:
Op maandag 23 februari 2004 19:16 schreef Piro het volgende:
Hou je muis ingedrukt op railway, dan kun je electric, monorail en maglev kiezen, apart onderverdeeld in TTDPatch.
volgens mij moet dat automatisch naar elec gaan als je 'm 1x kort ingedrukt houdt hoor, dat is nu immers in 't jaar 2000 ook naar maglev (dat ie dan automatisch gaat dus)
...some more happy little trees!!
  maandag 23 februari 2004 @ 22:12:33 #184
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17340541
Ik heb remain seperate aanstaan, dus ik kom uit met alledrie de spoorlijnen (of vier zelfs?)
Uit, dus het is altijd effe kiezen, en dan moet je dus indrukken.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 26 februari 2004 @ 11:14:04 #185
54152 Manula
Hello to you from Sweden
pi_17370142
Dat omzetten van gewoon naar electricspoor is wel ruk zeg . Al mijn treinen waren oud spoor, omzetten naar electric kost me nu al 6 jaar en heb nog maar 30% omgezet binnenkort monorail alweer. Hopelijk gaat dat anders als naar electric spoor toe.
  donderdag 26 februari 2004 @ 12:26:07 #186
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17371634
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 11:14 schreef Manula het volgende:
Dat omzetten van gewoon naar electricspoor is wel ruk zeg . Al mijn treinen waren oud spoor, omzetten naar electric kost me nu al 6 jaar en heb nog maar 30% omgezet binnenkort monorail alweer. Hopelijk gaat dat anders als naar electric spoor toe.
er is ook een cheat voor hoor

maar goed, gebruik ik niet, ik start m'n scenario's altijd in 2000 en blijf bij electric, dus voor mij niet zo'n punt.
maar wat ik zei, vroeger heb ik er wel eens een cheat voor gebruikt hoor
...some more happy little trees!!
  zondag 29 februari 2004 @ 10:45:16 #187
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_17422479
quote:
Op maandag 23 februari 2004 19:16 schreef Piro het volgende:
Hou je muis ingedrukt op railway, dan kun je electric, monorail en maglev kiezen, apart onderverdeeld in TTDPatch.
Het lukt mij niet om de tracks om te zetten in Maglev en ik zit toch al in 2153 wat doe ik verkeerd?

Ik gebruik de laatste TTD patch
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_17461069
foutje
pi_17461294
Ik heb van het weekend eens even wat nieuwe gebouwen gemaakt (niet zelf getekend maar goed) voor TTD. Je kunt deze graphics installeren door de exe-file in je TTD-map te zetten en hem vervolgens uitvoeren (dus dubbelklikken).

Een vervanger voor het park, Het Templeton gebouw:

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ttd/templeton/templeton.exe

Een vervanger voor het moderne kantoorgebouw (die blokkendoos), Het JT gebouw:

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ttd/jt/jt2.exe

Een vervanger voor het standbeeld, Het CityHQ gebouw:

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ttd/cityhq/cityhq.exe

Een vervanger voor het 5e hoofdkwartier (zodra je tycoon status bereikt), Sears Tower uit Chicago:

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ttd/sears/hqsears.exe

Sears in het echt. Sears is al sinds 1973 het gebouw met hoogste vloer ter wereld.


Een vervanger voor de bank, origineel door Rob, maar door mij voorzien van Nationale Nederlanden logo en waarschuwingslichten voor vliegtuigen (helaas geen preview plaatje):
http://home.wanadoo.nl/aambali27/ttd/bankenh/bankenh.exe

Als je alles uiteindelijk installeerd ziet het er ongeveer zo uit. Een hoop hoogbouw . (let ik heb veel meer graphics geinstalleerd, dus het plaatje komt misschien niet overeen met jouw situatie)


Voor nog meer graphics:
http://ttdgraphics.cjb.net/

[ Bericht 2% gewijzigd door Steijn op 02-03-2004 14:01:53 ]
  dinsdag 2 maart 2004 @ 16:14:37 #190
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17463829
ziet er goed uit!! als ik thuis ben ga ik 't ff mooi installeren!
...some more happy little trees!!
pi_17480120
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:14 schreef Bob.Ross het volgende:
ziet er goed uit!! als ik thuis ben ga ik 't ff mooi installeren!
En Bob, bevallen de nieuwe graphics? Heb je nog bugs ontdekt?
pi_17494523
Tis zeker een vet spel, alleen ik het via setup.bat starten en anders vraagt ie om de cd?

nu staat er in de faq dat je -2 moet toevoegen, maar aan welke executable ?
ttd.exe -2 ?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:23:22 #193
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17502806
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:37 schreef Steijn het volgende:

[..]

En Bob, bevallen de nieuwe graphics? Heb je nog bugs ontdekt?
Ik heb ze geïnstalleerd, doen 't nog niet echt, maar mischien moet ik ff opnieuw opstarten ofzo

anyway heb een ander probleem wat veel kutter is, namelijk dat élke keer als ik langer als 100 jaar aan 't spelen ben, mag ik op een gegeven moment niet meer acties uitvoeren in de stad, zoals reclamecampagne en -belangrijker nog- geen stadsbesturen omkopen om ergens bijv een transfer station te bouwen zwáááar klote, dat maakt 't spelen echt stukken minder leuk.
weet iemand of er een cheat voor is om ze tóch te mogen omkopen? dis kut
...some more happy little trees!!
  vrijdag 5 maart 2004 @ 19:20:23 #194
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17521842
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:23 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

Ik heb ze geïnstalleerd, doen 't nog niet echt, maar mischien moet ik ff opnieuw opstarten ofzo

anyway heb een ander probleem wat veel kutter is, namelijk dat élke keer als ik langer als 100 jaar aan 't spelen ben, mag ik op een gegeven moment niet meer acties uitvoeren in de stad, zoals reclamecampagne en -belangrijker nog- geen stadsbesturen omkopen om ergens bijv een transfer station te bouwen zwáááar klote, dat maakt 't spelen echt stukken minder leuk.
weet iemand of er een cheat voor is om ze tóch te mogen omkopen? dis kut
*kick* iemand?
...some more happy little trees!!
pi_17522710
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:23 schreef Bob.Ross het volgende:
Ik heb ze geïnstalleerd, doen 't nog niet echt, maar mischien moet ik ff opnieuw opstarten ofzo
Kopieer/download de exe-bestanden naar je transport tycoon map. Dat is de map waar de bestanden gamegfx.exe, ttdpatch.exe enz. in staan. Vervolgens moet je ze uitvoeren, dubbelklikken dus, dan moet er een dos-venstertje naar boven komen. Als je ze allemaal heb geinstalleerd, dan moet je TTD starten dan zouden ze moeten werken. Hou er wel rekening mee dat de gebouwen pas vanaf 1985 verschijnen. Voor die datum zijn er nog niet.
quote:
anyway heb een ander probleem wat veel kutter is, namelijk dat élke keer als ik langer als 100 jaar aan 't spelen ben, mag ik op een gegeven moment niet meer acties uitvoeren in de stad, zoals reclamecampagne en -belangrijker nog- geen stadsbesturen omkopen om ergens bijv een transfer station te bouwen zwáááar klote, dat maakt 't spelen echt stukken minder leuk.
weet iemand of er een cheat voor is om ze tóch te mogen omkopen? dis kut
Zet in je ttdpatch.cfg de switch eternalgame op 'on'.

http://wiki.ttdpatch.net/(...)bbde210d783ccb229730
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:19:38 #196
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_17523157
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 20:01 schreef Steijn het volgende:

[..]

Kopieer/download de exe-bestanden naar je transport tycoon map. Dat is de map waar de bestanden gamegfx.exe, ttdpatch.exe enz. in staan. Vervolgens moet je ze uitvoeren, dubbelklikken dus, dan moet er een dos-venstertje naar boven komen. Als je ze allemaal heb geinstalleerd, dan moet je TTD starten dan zouden ze moeten werken. Hou er wel rekening mee dat de gebouwen pas vanaf 1985 verschijnen. Voor die datum zijn er nog niet.
[..]

Zet in je ttdpatch.cfg de switch eternalgame op 'on'.

http://wiki.ttdpatch.net/(...)bbde210d783ccb229730
Shit ik kan wel janken hier. Ik heb je tip opgevolgd, maar zie nu, nu ik 'm opnieuw opstart, dat ik 'm opgeslagen heb in 't jaar 2106, maar het jaar is nog steeds 2070.
ik heb dus nú de aanpassing die jij hier boven zei doorgevoerd, maar ik kan nu nog steeds de "bribe" optie niet terug vinden, betekend dat dat ik opnieuw moet beginnen?
ik was zóóóóóó ver met m'n imperium....

...
ik wil me niet laten kennen, maar dít is zwáár klote.

oh btw de optie van eternalgame stond op '1' , wat betekend dat dan?
...some more happy little trees!!
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:00:35 #197
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_17531355
Help!

Ik heb gewoon TTD95 met XP patch enzo, maar als ik dan een spelletje opstart (gewoon random game 1930, das et leukste ) dan zijn er geen treinen en lorries beschikbaar. Echt heel naar.

Weet iemand hoe dat komt?

edit: et gebeurt alleen als je in 1930 start. Je hebt dan alleen maar boten en vliegtuigen en in normal ook een regal bus.

edit: lama, weet et al. Moest jaartal later zetten

[ Bericht 11% gewijzigd door Beluga op 06-03-2004 16:08:30 (DOH!) ]
...
pi_17538490
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 20:19 schreef Bob.Ross het volgende:
Shit ik kan wel janken hier. Ik heb je tip opgevolgd, maar zie nu, nu ik 'm opnieuw opstart, dat ik 'm opgeslagen heb in 't jaar 2106, maar het jaar is nog steeds 2070.
ik heb dus nú de aanpassing die jij hier boven zei doorgevoerd, maar ik kan nu nog steeds de "bribe" optie niet terug vinden, betekend dat dat ik opnieuw moet beginnen?
ik was zóóóóóó ver met m'n imperium....

...
ik wil me niet laten kennen, maar dít is zwáár klote.

oh btw de optie van eternalgame stond op '1' , wat betekend dat dan?
Hmmm, wil jij mij die savegame eens sturen? Dan kan ik misschien een oplossing vinden.

Dat eternalgame op 1 staat is goed. 1 betekent hetzelfde als on. Dat is dus op zich in orde.
pi_17538613
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:00 schreef Beluga het volgende:
Ik heb gewoon TTD95 met XP patch enzo, maar als ik dan een spelletje opstart (gewoon random game 1930, das et leukste ) dan zijn er geen treinen en lorries beschikbaar. Echt heel naar.

Weet iemand hoe dat komt?
Inderdaad, dat komt door het jaartal. TTD begon oorspronkelijk altijd in 1950. Bij het programmeren van TTD is dus nooit rekening gehouden met 1930 als jaartal daarom zijn een aantal voertuigen nog niet beschikbaar.

Gelukkig hebben de makers van TTD-Patch daar een oplossing voor de bedacht. Namelijk nieuwe sets met voertuigen.

Download hier de nieuwste patch, (op dit moment 2.0.1 18 alpha):
http://www.ttdpatch.net/src/

Download hier de nieuwste uitbreidingen en graphics:
http://www.ttdpatch.net/newgrf.html
  zaterdag 6 maart 2004 @ 22:25:22 #200
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_17543627
Ik heb TTDPatch + TTD werkende gekregen onder Linux + Wine!
Het is wel alleen retetraag, maar voor de rest werkt het perfect (afgezien van de MIDI, maar dat mis ik niet).

Ik ga een dezer dagen proberen TTDPatch opnieuw te compileren (onder Linux) en dan linken met libwine. Misschien gaat het dan wat sneller.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 7 maart 2004 @ 03:17:28 #201
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_17549319
Mwah. Ik start wel lekker in 1950. Saillant detail is dat transport tycoon 1 (zeg maar niet deluxe) wel gewoon in 1930 begon. Echt langzaam bouwen was dat. Eigenlijk leuker dan TTD. Daar pleur je eerst de hele map vol met goederenwagons en ga je vanzelf miljoenen winst maken. Was daar veel lastiger.
...
pi_17550704
ik heb nu net TTD geinstalleerd maar als ik het wil opstarten komt er te staan:
"Error reading registry" Weet iemand een oplossing?
Koning.
  zondag 7 maart 2004 @ 12:09:45 #203
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_17551871
heb je de patch al gedraaid?

Zo niet, check de frontpage... staat et uitgelegd.
...
pi_17575606
quote:
Op zondag 7 maart 2004 03:17 schreef Beluga het volgende:
Mwah. Ik start wel lekker in 1950. Saillant detail is dat transport tycoon 1 (zeg maar niet deluxe) wel gewoon in 1930 begon. Echt langzaam bouwen was dat. Eigenlijk leuker dan TTD. Daar pleur je eerst de hele map vol met goederenwagons en ga je vanzelf miljoenen winst maken. Was daar veel lastiger.
Nou, dat ben ik niet met je eens. Bij TTD kun je inderdaad snel geld verdienen maar daar draait het niet om bij TTD, je moet een zo goed mogelijke performance-ratio halen. Duizend is het maximum (en bij 2050 moet je dat al behaald hebben) en dat lukt alleen de allerbesten. Neem van mij aan dat dat echt topsport is.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:14:53 #205
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_17595837
In welk jaar krijg monorail en/of magrail ?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_17597387
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:14 schreef WarPuppy het volgende:
In welk jaar krijg monorail en/of magrail ?
Ik dacht monorail in 2001 en maglev in 2036. Maar waarom niet spelen met de nieuwe graphics. Dan heb je tenminste realistische treinen (zoals de Thalys en de ICE).

Voor meer info:
www.ttdpatch.net
pi_17629337
waar kan ik ttd downloaden wan ik wil het ook weer gaan spelen maar heb het niet meer, beet je stom

[ Bericht 0% gewijzigd door dekkered op 10-03-2004 20:20:13 ]
Every war is different, every war is the same.
pi_17651427
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:46 schreef dekkered het volgende:
waar kan ik ttd downloaden wan ik wil het ook weer gaan spelen maar heb het niet meer, beet je stom
nou iemand of niet
Every war is different, every war is the same.
pi_17653864
hoef niet meer ik heb het al
Every war is different, every war is the same.
pi_17653884
ik heb het
Every war is different, every war is the same.
pi_17654743
Ok.
pi_17724260
wie weet waar ik heel veel informatie kan vinden over de sein lichten.
ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen.
en heb nu voor elke trein een apart spoor.
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
  maandag 15 maart 2004 @ 10:43:50 #213
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_17725504
quote:
Op maandag 16 februari 2004 18:37 schreef Manula het volgende:
Ik heb al een tijdje transport tycoon, vele jaren gespeeld en heb het laatst weer eens geinstalleerd alleen ik heb een bug ofzow. Ik kan alles bouwen, maar als de treinen geld verdienen krijg ik dit niet. Hoe komt dit? Iemand al eerder dit meegemaakt?
unload uitzetten bij stations..
that should do the trick
pi_17728882
quote:
Op maandag 15 maart 2004 09:21 schreef trance_fan het volgende:
wie weet waar ik heel veel informatie kan vinden over de sein lichten.
ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen.
en heb nu voor elke trein een apart spoor.
haha

Probeer de tutorials in het spel zelf, in het hoofdmenu kan je 't aanklikken
// Last.fm
pi_17731048
die werken niet bij mij.
het is heel erg wazig als ik ze aanklik dan doen ze het wel maar de p.c. probeert de tutorial af te spelen en dat gaat ook maar hij klikt dingen verkeerd aan.
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_17733633
quote:
Op maandag 15 maart 2004 09:21 schreef trance_fan het volgende:
wie weet waar ik heel veel informatie kan vinden over de sein lichten.
ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen.
en heb nu voor elke trein een apart spoor.
Kijk hier maar eens, daaqr staat alles precies uitgelegd.
http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=Manual
pi_17742720
Hmm TTO blijft leuker dan TTD

Toch maar weer installeren ofzo
pi_17766076
Yeah m'n eerste werkende stuk...[edit]met[/edit] presignals, maar wel met eenrichtingsverkeer

[ Bericht 7% gewijzigd door CasB op 17-03-2004 00:15:41 ]
pi_17771355
heeft iemand plaatjes hoe ik de pre signals moet plaatsen??
en ook hoe ik de signals krijg met het rode en het groene licht en niet dus met van die armen want die snap ik helemaal niet (of zit daar geen verschil in??)
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:11:58 #220
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:17:12 #221
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_17772326
Ik kom ff niet uit al die codes.
Ik wil graag meer treinen kunnen bouwen en heb gelezen dat je ergens een 2 moet zetten zodat het aantal verdubbeld.
Nou kan ik niet duidelijk uit de site (http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=Manual)
opmaken, hoe ik dat moet doen. Wie kan mij helpen?
pi_17772396
thanks ik zal kijken wat ik er mee kan doen. ben nu nog om m´n stage dus ik ga het vanmiddag proberen.
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_17775514
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 10:23 schreef trance_fan het volgende:
heeft iemand plaatjes hoe ik de pre signals moet plaatsen??
en ook hoe ik de signals krijg met het rode en het groene licht en niet dus met van die armen want die snap ik helemaal niet (of zit daar geen verschil in??)
Er zit geen verschil in....
pi_17794194
ja maar ik vindt die stoplichten toch iets makkelijker.
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
  donderdag 18 maart 2004 @ 14:25:03 #225
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_17800540
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 11:17 schreef rickyB het volgende:
Ik kom ff niet uit al die codes.
Ik wil graag meer treinen kunnen bouwen en heb gelezen dat je ergens een 2 moet zetten zodat het aantal verdubbeld.
Nou kan ik niet duidelijk uit de site (http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=Manual)
opmaken, hoe ik dat moet doen. Wie kan mij helpen?
morevehicles (-x) verhoogt het maximum aantal voertuigen naar waarde*850. Bereik 1 - 40, standaard is 1.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 18 maart 2004 @ 18:10:36 #226
78498 classpc
I don't like change
pi_17805460
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:20 schreef webfreaky het volgende:
lijkt me een extreem coole game... hoeduur kost die ongeveer in de winkel?
Pas maar op. Hij kost wel even ¤0,-

Mag ik even een site geven?
www.transporttycoon.co.uk

volgens mij is dit programma toch al freeware.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 10:28:30 #227
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_17840364
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 14:25 schreef Merovingian het volgende:

[..]

morevehicles (-x) verhoogt het maximum aantal voertuigen naar waarde*850. Bereik 1 - 40, standaard is 1.
Dat snap ik al, maar hoe pas ik die code toe?
Moet ik dan in een filetje iets veranderen of gebeurd dat tijdens het spel?
pi_17847799
Je moet een sign neerzetten om de cheat te activeren.
Makkers, staakt uw wild geraas .....
pi_17850336
Is er ook een mogelijkheid om het maximaal aantal stations te verhogen? Ik zie het niet in TTDPatch staan...
pi_17885130
Owke, ik word nu echt CRAZY! Lucille wees mij op dit forum, en ik heb t helemaal doorgespit, en toch kom ik er niet uit. Ik kan (nadat ik TT gepatched had), voor MagLev alleen maar passengers, mail, goods & valuables wagons maken. Coal, iron Ore etc allemaal niet. Wat doe ik fout!?
pi_17909308
Niks? Volgens mij komen er geen andere waggons voor de MagLev (tenzij je monorail en maglev samengevoegt hebt met de patch).
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_17932796


mijn mega station, fabriek maakt ruim 6000 crates of goods per maand.
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_17934619
Dude!

Ik ben nu bezig om een spoornetwerk aan te leggen, maar wanneer krijg je maglev? Ik heb nu alleen monorail
pi_17938750
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:27 schreef CybErik het volgende:
Dude!

Ik ben nu bezig om een spoornetwerk aan te leggen, maar wanneer krijg je maglev? Ik heb nu alleen monorail
2030
pi_18114703
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 10:52 schreef Kemania het volgende:
[afbeelding]

mijn mega station, fabriek maakt ruim 6000 crates of goods per maand.
hoe heb je dat station zo breed gekregen?

ik krijg maar maximaal 7x7 squares.

(tevens topic kick en terugvindpost )
pi_18115452
quote:
Op donderdag 1 april 2004 19:37 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

hoe heb je dat station zo breed gekregen?

ik krijg maar maximaal 7x7 squares.

(tevens topic kick en terugvindpost )
Nieuwste patch downloaden.
pi_18121202
quote:
Op donderdag 1 april 2004 20:09 schreef Steijn het volgende:

[..]

Nieuwste patch downloaden.
dat is dan neem ik aan die nieuwere alpha?

ik heb nu nog gewoon de 2.0 rev 1 geinstalleerd staan. bevalt nog steeds prima . ik kan wel zonder die grote stations, maar vroeg het me gewoon even af .
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:09:23 #238
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_18224759
Screenshots van de opvolger van Transport Tycoon (dus van Sawyer zelf):
http://www.gamespot.com/pc/strategy/cslocomotion/screenindex.html

Het is verbeterd qua graphics, maar ik ben meer een type die van complexiteit houdt (die door TTDPatch geleverd wordt).
Dus presignals, ingewikkelde emplacementen, etc. Maar voor de gewone TTD speler zal het wel leuk zijn.

Interview:
http://www.gamespot.com/p(...)on/news_6092788.html

[ Bericht 15% gewijzigd door klnvntrbyt op 06-04-2004 17:13:10 (linkje naar interview) ]
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_18250238
Ik heb TTDPatch gedownload en zo ook het spel TTD. Alleen kan ik wel gewoon TTD spelen als ik deze opstart. Alleen snap ik niets van TTDPatch omdat ik deze taal niet kan lezen dus vandaar dat ik ook niet snap hoe ik de graphics etc kan aanpassen want dan kan je denk ik ook de resolutie veranderen en dat is wel prettig

Alvast bedankt
  Lieve Belg woensdag 7 april 2004 @ 16:53:06 #240
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_18250625
is TT (of TTD) nog zo'n populair spel of slechts onder een semecte groep mensen (diegene die hier posten) ?
en zoja, is dit spel gratis te downloaden (heb zoiets gelezen in het begin van dees topic), zoniet zal het wel vrij goedkoop te kopen zijn om eens te spelen tijdens de saaie uren thuis
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_18250764
quote:
Op woensdag 7 april 2004 16:53 schreef Jump het volgende:
is TT (of TTD) nog zo'n populair spel of slechts onder een semecte groep mensen (diegene die hier posten) ?
TTD is nog heel erg populair. Ik ken heel veel mensen die het ook spelen.

Nog meer TTD-fans:
http://www.tt-forums.net/
  donderdag 8 april 2004 @ 22:49:57 #242
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_18287771
Transport Tycoon Deluxe is er nu ook in Open-Source!
Je hebt wel wat grafische- en nog wat andere files nodig van ttd voor windows om open ttd te installeren...
Op hun site staat dat hij onder BeOS, MacOS X, Windows 95/98/2000 en Linux kan daaien.

Ik heb hem geprobeerd en hij draait wel lekker zo op het eerste gezicht...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_18288277
quote:
Op donderdag 8 april 2004 22:49 schreef MaxiTitan het volgende:
Transport Tycoon Deluxe is er nu ook in Open-Source!
Je hebt wel wat grafische- en nog wat andere files nodig van ttd voor windows om open ttd te installeren...
Op hun site staat dat hij onder BeOS, MacOS X, Windows 95/98/2000 en Linux kan daaien.

Ik heb hem geprobeerd en hij draait wel lekker zo op het eerste gezicht...
[noob-feelin'-mode]
Wat houdt 't precies in..? Dat Open-Source
[/noob-feelin'-mode]
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  donderdag 8 april 2004 @ 23:57:31 #244
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_18289592
quote:
Op donderdag 8 april 2004 23:08 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

[noob-feelin'-mode]
Wat houdt 't precies in..? Dat Open-Source
[/noob-feelin'-mode]
Nou iemand heeft er aardig wat tijd gestoken om ttd opnieuw te schrijven en aan te passen in C (programmeertaal). En hij heeft deze vervolgens uitgebracht onder het GNU General Public License (GPL).
Met als resultaat dat ttd nu gewoon zonder patch onder windows 2000 (XP) draait en ook onder andere OSen kan draaien. De source is ook vrij toegankelijk voor anderen om bugs enzo eruit te halen of onderdelen eraan toe te voegen enz...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_18487473
Ik kick dit topic even. Misschien komt er dan weer wat vaart in de draad.

Ik ben bezig met een scenario van Nederland, volgens mij is hij best realistisch geworden. Ik zal hem zo even posten.
  zaterdag 17 april 2004 @ 16:07:33 #246
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_18491018
Ik heb hier een spelletje met meer dan 75M inkomen van treinen elk jaar
(met inflatie uit)

ik zal vanavond eens wat screens maken.
Live from the USA
pi_18494484
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 12:45 schreef Steijn het volgende:
Ik ben bezig met een scenario van Nederland, volgens mij is hij best realistisch geworden. Ik zal hem zo even posten.
Het scenario is af en ik ben tevreden met het eindresultaat. Naast Nederland staan er ook delen van Duitsland en Belgie op. Veel plezier er mee.

sv0-bestand:
http://www.tt-forums.net/download.php?id=13254

Een screenshot:
  zaterdag 17 april 2004 @ 23:44:25 #248
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_18502299
Nou die nieuwste versie van openTTD draait ook als een beest, je kan nu kanalen/sluizen bouwen zodat je bootjes de berg op kunnen, je kan je bestaande rail netwerk met drag 'n drop principe upgraden naar bijv. monorail of maglev zonder eerst alles te buldozeren, je kan wegen enz. op hellingen in de lengte leggen. Zo zijn er nog een aantal dingen... [edit]oh, en je kan steden/dorpjes omkopen als je niet meer mag bouwen in hun regio[/edit]

Die gasten zijn nu bezig een nieuwe/betere grafische engine te schrijven om openTTD nog meer uit te breiden (en om wat copyrighted stuff eruit te slopen voor een eigen versie).

[ Bericht 7% gewijzigd door MaxiTitan op 17-04-2004 23:48:25 (nog wat vergeten) ]
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zondag 18 april 2004 @ 00:07:44 #249
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_18503152
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:44 schreef MaxiTitan het volgende:
Nou die nieuwste versie van openTTD draait ook als een beest, je kan nu kanalen/sluizen bouwen zodat je bootjes de berg op kunnen, je kan je bestaande rail netwerk met drag 'n drop principe upgraden naar bijv. monorail of maglev zonder eerst alles te buldozeren, je kan wegen enz. op hellingen in de lengte leggen. Zo zijn er nog een aantal dingen... [edit]oh, en je kan steden/dorpjes omkopen als je niet meer mag bouwen in hun regio[/edit]

Die gasten zijn nu bezig een nieuwe/betere grafische engine te schrijven om openTTD nog meer uit te breiden (en om wat copyrighted stuff eruit te slopen voor een eigen versie).
Euhm. Alle features die je daar opnoemt kon ook al met TTDPatch...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 18 april 2004 @ 10:02:50 #250
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_18508743
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:07 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Euhm. Alle features die je daar opnoemt kon ook al met TTDPatch...
ohw, oke...
Die gasten van TTDpatch werken blijkbaar samen...
Die patch versie heeft nooit naar mijn tevredenheid gewerkt, dus heb ik hem al een aardig tijdje niet meer gebruikt.

Met openTTD heb ik totaal geen problemen, geen gepruts met patches enzo...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zondag 18 april 2004 @ 10:05:26 #251
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18508766
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:53 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het scenario is af en ik ben tevreden met het eindresultaat. Naast Nederland staan er ook delen van Duitsland en Belgie op. Veel plezier er mee.

sv0-bestand:
http://www.tt-forums.net/download.php?id=13254

Een screenshot:
[afbeelding]
  zondag 18 april 2004 @ 10:07:32 #252
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_18508788
De beloofde screens :








foto's bekijken op daadwerkelijke grote
Live from the USA
  woensdag 21 april 2004 @ 11:35:55 #253
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_18581387
zit al op 125 Miljoen/jaar op het moment
Live from the USA
  woensdag 21 april 2004 @ 12:04:59 #254
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18582032
quote:
Latest News (17th April 2004)

Chris Sawyer has announced Locomotion, the sequel to Transport Tycoon Deluxe! Have a look at the Locomotion forum at The Transport Tycoon Forums for all the latest news!

Enjoy!
bron: http://www.transporttycoon.uk.tt/
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:21:51 #255
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_18641580
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 13:56 schreef Steijn het volgende:
Als je alles uiteindelijk installeerd ziet het er ongeveer zo uit. Een hoop hoogbouw . (let ik heb veel meer graphics geinstalleerd, dus het plaatje komt misschien niet overeen met jouw situatie)
[afbeelding]
Ziet er leuk uit! Hoe kan het trouwens dat ik een andere style gebouwen heb?? Heeft dat met de ttdpatch te maken oid? Want ik vind die huizen/flats op jou screenshot mooier en kan me herrineren dat dat vroeger bij mij ook zo was.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:37:01 #256
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21580051


Het blijft een geniaal spel.
For great justice!
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:39:17 #257
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21580102


You've gotta love it. Heerlijk complexe infra.
For great justice!
pi_21588440
w00t lol, nice kick
zou het bijna weer gaan spelen

een van de weinige spellen waarbij je redeneringsvermogen en inzicht flink worden getest
pi_21591157
Ik zit nu op 700 miljoen per jaar, maar heb dan ook echt gigantisch veel treinen en vliegtuigen

Op een station komen 28 treinen aan

Zal wel ff screenshotje maken, moment.
pi_21591566
pi_21594875
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:34 schreef Saekerhett het volgende:
[afbeelding]
meesterlijk
ik ga m weer eens opnieuw installeren, weet iemand waar TTD (niet de patch) te downloaden is? ik kan m nergens vinden, heb alleen de DOS versie ergens gevonden
pi_21596280
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:34 schreef Saekerhett het volgende:
[afbeelding]
Het ziet er niet heel efficient uit.
For great justice!
pi_21596727
Blijft jammer, bij installie vanaf cd zegt ie: invalid filename or directory

dus kan het nog steeds niet spelen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_21598802
tiefeszooi, ik heb een of andere brakke versie die geen NTFS ondersteunt denk ik, ik kan niet saven
terwijl ik al fucking veel heb gebouwd
pi_21602781
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 12:29 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Het ziet er niet heel efficient uit.
Maar wel goed voor ¤ 700.000.000 per jaar
pi_21603113
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:33 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Maar wel goed voor ¤ 700.000.000 per jaar
Geld interesseert mij nooit. Ik wil gewoon zo veel mogelijk treinen over zo min mogelijk rails proppen.
For great justice!
pi_21603936
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:54 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Geld interesseert mij nooit. Ik wil gewoon zo veel mogelijk treinen over zo min mogelijk rails proppen.
Ik wil zoveel mogelijk treinen over zoveel mogelijk rails hebben
pi_21604444
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:54 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Geld interesseert mij nooit. Ik wil gewoon zo veel mogelijk treinen over zo min mogelijk rails proppen.
Een zo goed mogelijk infrastructuur zien te maken waarbij treinen zo min mogelijk stilstaan
Stations met 1 aanrij-baan en 1 wegrijbaan, maar wel 8 perrons. Leve de presignals
pi_21605188
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 19:56 schreef CasB het volgende:

[..]

Een zo goed mogelijk infrastructuur zien te maken waarbij treinen zo min mogelijk stilstaan
Stations met 1 aanrij-baan en 1 wegrijbaan, maar wel 8 perrons. Leve de presignals
Juist. Zoiets. Maar wel met zo min mogelijk infra.
For great justice!
pi_21605404
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:26 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Juist. Zoiets. Maar wel met zo min mogelijk infra.
Probleem bij mij is alleen dat de rails, die op dat station in de screenshot uitkomen, echt door de hele map gaan, dus ik kan niet een aanrij- en afrijbaan maken. En het principe van 'kies een vrij perron' werkt niet echt bij mij, op de een of andere vage manier gaan ze altijd de verkeerde baan op
pi_21610541
Mijn streven is altijd alle stations onder de plaatsnamen en 8 sporen breed, maar op wat signals na alle rails onder de grond
En steden van soms 25000 inwoners, ook leuk
  zondag 29 augustus 2004 @ 00:46:32 #272
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21611031
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 00:22 schreef CybErik het volgende:
Mijn streven is altijd alle stations onder de plaatsnamen en 8 sporen breed, maar op wat signals na alle rails onder de grond
En steden van soms 25000 inwoners, ook leuk
Rails onder de grond. .

Zooooo inefficient. Kan je geen signals zetten.
For great justice!
pi_21611166
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 00:46 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Rails onder de grond. .

Zooooo inefficient. Kan je geen signals zetten.
En je ziet ze niet rijden
  zondag 29 augustus 2004 @ 00:55:42 #274
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21611203
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 00:53 schreef CasB het volgende:

[..]

En je ziet ze niet rijden
Juist. What's the fun in that?
For great justice!
pi_21612170
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 00:55 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Juist. What's the fun in that?
Dat er onder een vliegveld ineens 6 sporen boven de grond komen, waarvan er 2 naar rechts gaan en opsplitsen in 3 die naar het station bij het vliegveld gaan, een andere gaat door en vormt een verbinding tussen de andere grote tunnel, en de 3 overblijvende gaan door en splitsen weer terug naar 6 sporen. Boven de grond ook nog een netwerk van bussen en vliegtuigen, en veel olietankers die olie van de oilrigs naar de kust brengen, wat weer door mammoetgoederentreinen van ~30 wagons naar het midden van de map wordt gebracht, en dan door bussen wordt weggebracht...
* CybErik gaat weer verderspelen
Heb nu een betere versie, maar geen ttdpatch wizard
Maar hij doet het
pi_21612238
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 00:46 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Rails onder de grond. .

Zooooo inefficient. Kan je geen signals zetten.
Als de rails door de stad moet dan doe ik ze wel onder de grond. Gewoon om de 3 vakjes even de tunnel onderbreken, sein neerzetten, enzo verder.
pi_21612273
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 02:20 schreef CybErik het volgende:
Dat er onder een vliegveld ineens 6 sporen boven de grond komen, waarvan er 2 naar rechts gaan en opsplitsen in 3 die naar het station bij het vliegveld gaan, een andere gaat door en vormt een verbinding tussen de andere grote tunnel, en de 3 overblijvende gaan door en splitsen weer terug naar 6 sporen. Boven de grond ook nog een netwerk van bussen en vliegtuigen, en veel olietankers die olie van de oilrigs naar de kust brengen, wat weer door mammoetgoederentreinen van ~30 wagons naar het midden van de map wordt gebracht, en dan door bussen wordt weggebracht...
Doe eens een savegame posten. Ik richt mij strikt op het personen vervoer en post. Ik ben nu bezig mijn mooiste savegame aan het op schonen. Het was een gigantische bende geworden, dus ben ik nu alle bezig alle sporen recht te trekken, en de kruispunten efficienter maken. Verder maken ik alle overgangen ongelijkvloers. Maar wat een klus zeg, ik post het wel als het af is. Maar het wordt echt mooi.
pi_21612303
Zeg, Qyroz (Als mede HHF'er). Heb jij ook veel gebouwen vervangen door hoogbouw? Ik heb zelfs de fonteinen enzo door hoogbouw vervangen.
pi_21612310
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 00:22 schreef CybErik het volgende:
Mijn streven is altijd alle stations onder de plaatsnamen en 8 sporen breed, maar op wat signals na alle rails onder de grond
En steden van soms 25000 inwoners, ook leuk
Niet echt realistisch. Ooit wel eens een stad gezien waarbij het station het centrum vormt?
  zondag 29 augustus 2004 @ 11:45:43 #280
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21615013
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 02:37 schreef Steijn het volgende:
Zeg, Qyroz (Als mede HHF'er). Heb jij ook veel gebouwen vervangen door hoogbouw? Ik heb zelfs de fonteinen enzo door hoogbouw vervangen.
Neuh, ik laat alles lekker zoals het is. Puur.
For great justice!
  zondag 29 augustus 2004 @ 11:47:01 #281
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21615038
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 02:39 schreef Steijn het volgende:

[..]

Niet echt realistisch. Ooit wel eens een stad gezien waarbij het station het centrum vormt?
Amsterdam. .
For great justice!
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:39:39 #282
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21616804
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 02:31 schreef Steijn het volgende:

[..]

Doe eens een savegame posten. Ik richt mij strikt op het personen vervoer en post. Ik ben nu bezig mijn mooiste savegame aan het op schonen. Het was een gigantische bende geworden, dus ben ik nu alle bezig alle sporen recht te trekken, en de kruispunten efficienter maken. Verder maken ik alle overgangen ongelijkvloers. Maar wat een klus zeg, ik post het wel als het af is. Maar het wordt echt mooi.
Als je alle kruispunten ongelijkvloers maakt komje dan niet om in de verschillende tracks? Ik gebruik juist op drukke stukken gelijkvloerse krusingen om een beter gebruik van het spoor te krijgen met minder rails.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:09:39 #283
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21617343
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als je alle kruispunten ongelijkvloers maakt komje dan niet om in de verschillende tracks? Ik gebruik juist op drukke stukken gelijkvloerse krusingen om een beter gebruik van het spoor te krijgen met minder rails.
Gelijkvloers?
Dat moet je bij mij niet proberen, dan staat er zo 5 km file.
Maar ik heb dan ook een extreem druk bereden netwerk.

Ik bouw ook één groot netwerk altijd. Elke trein kan overal komen. Mijn basis is een + - vormig netwerk waar vandaan ik vertakkingen maak naar de fabrieken en productiefaciliteiten.
For great justice!
pi_21617633
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:09 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Gelijkvloers?
Dat moet je bij mij niet proberen, dan staat er zo 5 km file.
Maar ik heb dan ook een extreem druk bereden netwerk.

Ik bouw ook één groot netwerk altijd. Elke trein kan overal komen. Mijn basis is een + - vormig netwerk waar vandaan ik vertakkingen maak naar de fabrieken en productiefaciliteiten.
Zou je je savegame eens willen posten? Ben echt benieuwd hoe jij het gedaan hebt
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:25:52 #285
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21617642
Ik heb momenteel trouwens 161 treinen op één groot netwerk rijden. .
For great justice!
pi_21617663
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:25 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb momenteel trouwens 161 treinen op één groot netwerk rijden. .
Let me see, let me see!!
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:28:01 #287
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21617688
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:27 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Let me see, let me see!!
Hoe moet ik dat laten zien?
For great justice!
pi_21617699
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:28 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat laten zien?
Lees een post eerder van mij, zou je je savegame willen posten?
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:29:54 #289
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21617711
Zoiets?

For great justice!
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:30:59 #290
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21617741
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:29 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lees een post eerder van mij, zou je je savegame willen posten?
Doe ik.
Ik gebruik wel OpenTTD, ik weet niet of die savegames compatible zijn.
Ik kan iedereen OpenTTD trouwens van harte aanbevelen.
http://sourceforge.net/pr(...)17&release_id=253065
For great justice!
pi_21617766
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:30 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Doe ik.
Ik gebruik wel OpenTTD, ik weet niet of die savegames compatible zijn.
Ik kan iedereen OpenTTD trouwens van harte aanbevelen.
http://sourceforge.net/pr(...)17&release_id=253065
Kijk wel of ze compatible zijn, anders download ik OpenTTD wel even ja
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:32:28 #292
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21617775
For great justice!
pi_21617818
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:32 schreef QyRoZ het volgende:
http://www.xs4all.nl/~qyroz/fok/temp/Q-trans.sav
Dat is hem.
Thx
pi_21617896
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:29 schreef QyRoZ het volgende:
Zoiets?

[afbeelding]
Volgens mij kan dat veel efficienter
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:41:48 #295
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21617949
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:39 schreef CasB het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat veel efficienter
Mwa. Je moet eerst het complete plaatje zien.
For great justice!
pi_21618005
Haha, ik krijg steeds meldingen dat treinen verdwaald zijn

Sorry QyRoZ, maar kweenie of dat efficiënt is
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:53:24 #297
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21618176
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:44 schreef Saekerhett het volgende:
Haha, ik krijg steeds meldingen dat treinen verdwaald zijn

Sorry QyRoZ, maar kweenie of dat efficiënt is
Dan heb je vast wat instellingen fout staan, want ik krijg die melding niet.
For great justice!
pi_21621792
alles kan efficienter op een random map
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:09:59 #299
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_21621859
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:34 schreef Saekerhett het volgende:
[afbeelding]
Die gebouwen, heeft dat met de versie van tt te maken? Ik heb namelijk iets andere gebouwen. Zou dat ermee te maken hebben dat ik tt deluxe heb?
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_21624866
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:09 schreef dJ-Zcore het volgende:

[..]

Die gebouwen, heeft dat met de versie van tt te maken? Ik heb namelijk iets andere gebouwen. Zou dat ermee te maken hebben dat ik tt deluxe heb?
Ik heb ook Deluxe hoor, alleen misschien heb jij wel het tropical klimaat. Ik heb niks met de gebouwen gedaan.
  maandag 30 augustus 2004 @ 09:31:34 #301
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21633591
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:25 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb momenteel trouwens 161 treinen op één groot netwerk rijden. .
Op die van mijn lopen 256 Treinen en nu kan TDD niet meer aan. Dusw zal het transport anders op moeten gaan lossen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')