TTDPatch
TTDPatch site: http://www.ttdpatch.net/
FAQ: http://www.ttdpatch.net/doc.html#faq
Manual: http://www.ttdpatch.net/manual/
Handige Rail opstellingen (uit deel 1, meer op verzoek in dit topic)
Voorrang voor sneltreinen dmv presignals
Inhaalspoor
TTDAlter
Speciale tool voor de echte die-hards...
http://www.orudge.uklinux.net/TT/ttdalter.php
Meer info
Op Usenet: alt.games.microprose.transport-tyc
Belangrijke nieuwe features in TTDPatch
Teveel om op noemen...
Maar ik doe een poging:
- electrisch treinen (met bovenleiding)
- verschillende trein graphics (landensets, TGV, ICE)
- lange treinen, treinen met meerdere locs
- presignals, voor efficiente emplacementen
- realistische kinetische model (realistisch optrekken, adhv massa trein)
- ... teveel, lees de manual
Screenshots
Een paar oude van de vorige TS van dit topic uit een deel 2.
Ik probeer hier zoveel mogelijk features van TTDPatch te showen.
lange kolentrein
tunnel onder stad voor ICE treinen
gewoon
eindstation met 'slimme' emplacement - treinen kunnen meestal tegelijkertijd in en uitrijden-zonder opstoppingen of zonder op elkaar te wachten
een soort Utrecht CS
gelijkvloerse aansluiting
station met 'slimme' emplacement ontwerp (zie hierboven voor uitleg)
quote:met enorm veel geluk kan je hem voor 1 euro in de budget bak vinden.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:20 schreef webfreaky het volgende:
lijkt me een extreem coole game... hoeduur kost die ongeveer in de winkel?
Makkelijkste manier om het legaal te krijgen is via een 2e hands site. V&A op Fok of Marktplaats ofzo
quote:nee, het is juist niet goed
Op zaterdag 10 januari 2004 00:13 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Geen flauw idee waar je het over hebt maar dat zal wel goed zijn.
In de screenshot zie je een aantal treinen(processen) die elk een stuk spoor(resource) bezet houden: trein 1 wacht op 2, 2 wacht op 3, 3 wacht op 4 en 4.... die wacht op 1, dus daar zit geen beweging in en kun je dus tot St Juttemis wachten totdat het zaakje weer begint te rijden.
quote:Hij is nu toch gewoon (legaal) gratis te downloaden? Via gamepuppy ofzoiets? Ik heb het ooit gedaan en het werkte prima!
Op zaterdag 10 januari 2004 00:23 schreef mvt het volgende:[..]
met enorm veel geluk kan je hem voor 1 euro in de budget bak vinden.
Makkelijkste manier om het legaal te krijgen is via een 2e hands site. V&A op Fok of Marktplaats ofzo
Als je dan een nieuw railsysteem aan moet leggen dan vervang ik dus handmatig het oude door het nieuwe. Zijn er nog meer zulke gekken? .
quote:Ohw dat.. dat komt bij mij niet voor. single train, single track, common station principe. Dat werkt het beste
Op zaterdag 10 januari 2004 00:24 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
nee, het is juist niet goed
Deadlock is wanneer twee processen (tot in het oneindige) op elkaar wachten en daarbij een resource bezet houden die het andere proces nodig heeft...In de screenshot zie je een aantal treinen(processen) die elk een stuk spoor(resource) bezet houden: trein 1 wacht op 2, 2 wacht op 3, 3 wacht op 4 en 4.... die wacht op 1, dus daar zit geen beweging in en kun je dus tot St Juttemis wachten totdat het zaakje weer begint te rijden.
Het zijn wat probeerselen met grote stations en het merendeel van de spoorlijnen ondergronds. de spoorweg overgangen werken nl. voor geen meter en ik ben al te veel vrachtwagens kwijt geraakt omdat er een trein overheen denderde.
Iemand trouwens een idee hoe je dat op lost ? behalve de treinen ondergronds te gooien ?
quote:Een brug over het spoor bouwen
Op zaterdag 10 januari 2004 00:38 schreef Lord Dreamer het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe je dat op lost ? behalve de treinen ondergronds te gooien ?
quote:ach, bij een goed aangelegd spoor met meerdere treinen enzo over hetzelfde spoor kan je echt veel er overheen krijgen
Op zaterdag 10 januari 2004 00:35 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Ohw dat.. dat komt bij mij niet voor. single train, single track, common station principe. Dat werkt het beste
Ik heb nog ergens een verhoogd 2 heen, 2 terug spoorverbinding met daartussen 3 lege vakjes zodat de binnenste sporen via die kant nog wat krijgt over de halve map liggen. Met natuurlijk een aantal lichten die het hele zaakje draaiend moeten houden. Zal binnenkort het eens een keer posten
quote:Eigenlijk wel jammer ja dat je geen metrostelsel kan maken en die kan aansluiten op je spoor
Op zaterdag 10 januari 2004 00:38 schreef Lord Dreamer het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe je dat op lost ? behalve de treinen ondergronds te gooien ?
quote:Ehm de steden bouwen zelf wegen, zie m'n mega zooi. ik heb daaar hele delen spoor opnieuw moeten doen en via een brug moeten laten gaan, omdat er tientalle kruisingen van wegen overheen waren gekomen. En stad wordt bij goede aanvoer van goederen en passagiers vanzelf groter
Op zaterdag 10 januari 2004 00:41 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Een brug over het spoor bouwen
quote:Je kan ook gewoon een trein met 20 wagons pakken en 2 locomotieven dat werkt ook uitstekend.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:43 schreef mvt het volgende:[..]
ach, bij een goed aangelegd spoor met meerdere treinen enzo over hetzelfde spoor kan je echt veel er overheen krijgen
quote:Welke patch gebruik je? Want ik zie allemaal vreemde voertuigjes en Nederlandse Guldens
Op zaterdag 10 januari 2004 00:49 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Je kan ook gewoon een trein met 20 wagons pakken en 2 locomotieven dat werkt ook uitstekend.
quote:ja, maar als ik een fabriek van 4 farms bevoorraad die redelijk uit elkaar liggen, de goods afvoer, en tevens de ore uit de 2 mines die er vlak naast liggen naar een steelmill breng die zo ongeveer bij een van die andere farms liggen en ook nogeens wat cole over datzelfde spoor laat denderen, dan is een "snelwegspoor" toch wel ideaal.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:49 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Je kan ook gewoon een trein met 20 wagons pakken en 2 locomotieven dat werkt ook uitstekend.
Helemaal als je vanwege die goede goods afvoer ook nogeens een wood ding bij die fabriek plemp en hout over o.a. datzelfde spoor aanvoer
quote:Jep de TTDPatch sowieso maar ook de TTDAlter versie 2.01 kan je ook veel instellen. en daarnaast gebruik je de DB set voor de graphics. Lees anders ook de vorige delen
Op zaterdag 10 januari 2004 00:51 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Welke patch gebruik je? Want ik zie allemaal vreemde voertuigjes en Nederlandse Guldens
[edit]Of is staan die opties gewoon bij de nieuwste patch van TTDPatch?[/edit]
Het gave is dat TTD met alles er op en eraan nog steeds maar 30 Mb is Oke ht is natuurlijk geen 3D super gerendeerde beeldkwaliteit waar je zo'n super videokaart voor nodig hebt. Maar het werkt lekker simpel en nog steeds onder XP
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 10-01-2004 01:01]
quote:Kan ik ook in de vorige delen terugvinden hoe ik fullscreen krijg bij XP? (of wil je het me makkelijk mkane en nu vertellen? )
Op zaterdag 10 januari 2004 00:58 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Jep de TTDPatch sowieso maar ook de TTDAlter versie 2.01 kan je ook veel instellen. en daarnaast gebruik je de DB set voor de graphics. Lees anders ook de vorige delen
Het gave is dat TTD met alles er op en eraan nog steeds maar 30 Mb is Oke ht is natuurlijk geen 3D super gerendeerde beeldkwaliteit waar je zo'n super videokaart voor nodig hebt. Maar het werkt lekker simpel en nog steeds onder XP
quote:probeer eens Alt Enter ? althans ik speel het alleen maar full screen
Op zaterdag 10 januari 2004 01:00 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Kan ik ook in de vorige delen terugvinden hoe ik fullscreen krijg bij XP? (of wil je het me makkelijk mkane en nu vertellen? )
* Kluupkluup stelt zijn beeldscherm nu telkens in op 800x600
quote:plaatjes ik wil screens zien want dan zie ik wat je precies bedoeld
Op zaterdag 10 januari 2004 00:57 schreef mvt het volgende:[..]
ja, maar als ik een fabriek van 4 farms bevoorraad die redelijk uit elkaar liggen, de goods afvoer, en tevens de ore uit de 2 mines die er vlak naast liggen naar een steelmill breng die zo ongeveer bij een van die andere farms liggen en ook nogeens wat cole over datzelfde spoor laat denderen, dan is een "snelwegspoor" toch wel ideaal.
Helemaal als je vanwege die goede goods afvoer ook nogeens een wood ding bij die fabriek plemp en hout over o.a. datzelfde spoor aanvoer
quote:op XP loopt het als een trein ! je moet wel de ttd configurator gebruiken dan past die TTD aan voor win 2000 en XP.
Op zaterdag 10 januari 2004 01:03 schreef dJ-Zcore het volgende:
Echt een superleuk spelletje! Was er zeer verslaafd aan toen ik nog win98se had, maar nu op xp loopt het voor geen meter. Heel erg jammer
quote:of herondekken, of zelfs nieuw zijn in de wereld van TTD
Op zaterdag 10 januari 2004 11:17 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Zo, kennelijk heb ik hier wat gemist! FF geen TTD gespeeld en er zijn alweer tientallen posts! Toch leuk dat er nog heel wat mensen zijn die zo'n oud spel nu nog spelen!!
Je moet je wel registreren en een paar 'downloadpunten' verdienen (2 posts in het forum is voor die game al genoeg...
quote:Vergeet daarna niet de ttdpatch etc te installeren Want dat maakt TTD nog mooier en speelbaarder dan het al was.
Op zaterdag 10 januari 2004 23:58 schreef webfreaky het volgende:
voor de fans.. je kunt hem downloaden (legaal) van oldgames.nu..Je moet je wel registreren en een paar 'downloadpunten' verdienen (2 posts in het forum is voor die game al genoeg...
quote:Ik kan geen nieuwe user aanmaken want dat forum zit dicht
Op zaterdag 10 januari 2004 23:58 schreef webfreaky het volgende:
voor de fans.. je kunt hem downloaden (legaal) van oldgames.nu..Je moet je wel registreren en een paar 'downloadpunten' verdienen (2 posts in het forum is voor die game al genoeg...
quote:Als het daar legaal is dan is het hier ook legaal:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:23 schreef BogaddE het volgende:[..]
Ik kan geen nieuwe user aanmaken want dat forum zit dicht
Ik heb 'm origineel gehad maar ben de CD kwijt geraakt , dit is echt het beste spel wat ooit gehad heb.
Succes.
of zijn dit toch warez?
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 13-01-2004 20:42]
Op http://www.gamearchive.uk.tt/ ben ik nu onderhand wel uitgekeken.
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 14-01-2004 15:15]
quote:Hebben ze ook bovenleiding bij de TGV? Ik vind het er een beetje ouderwets uit zien. Ik wil hoogbouw, complexe infrastructuur en grote steden.
Op donderdag 15 januari 2004 01:25 schreef Sander_P het volgende:
Hey mense, tijdje terug poste ik hier al iets over het spel Transport Giant.
Toen leek het iedereen hier wel een tof spel met als enigste nadeel dat er geen bochten in zaten en dat alles is hoeken van 45o liep.
Nou ze hebben waarschijnlijk naar ons geluisterd want er zitten nu bochten in!! (check http://www.transportgiant.com )
quote:mijn dank is groot
Op dinsdag 13 januari 2004 20:37 schreef Steijn het volgende:[..]
Als het daar legaal is dan is het hier ook legaal:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407Succes.
of zijn dit toch warez?
[Dit bericht is gewijzigd door klnvntrbyt op 15-01-2004 20:54]
quote:Promoveren op TTD?
Op donderdag 15 januari 2004 20:54 schreef klnvntrbyt het volgende:
Dr. Josef Drexler heeft z'n proefschrift ingeleverd, dus we kunnen binnenkort weer interessante updates van TTDPatch verwachten
quote:Vanaf de website van TTD-Alter:
Op donderdag 15 januari 2004 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Werkt TTDAlter onder alle Versies van Transport Tycoon?
Je kunt het dus voor alle versies van TTD gebruiken, je kunt het niet voor TTO gebruiken.
quote:Dat weet ik nog niet, maar ze hebben het wel over grote touristich atraties gehad en het lijkt me niet dat ze de Eifel toren ergens in the middle of nowhere neer zullen zetten.
Op donderdag 15 januari 2004 01:36 schreef Steijn het volgende:[..]
Hebben ze ook bovenleiding bij de TGV? Ik vind het er een beetje ouderwets uit zien. Ik wil hoogbouw, complexe infrastructuur en grote steden.
En die bovenleidingen komen er wel denk ik, zal niet zo heel veel werk zijn.
quote:Kun je wel je oude games van TTO omzetten naar TTD?
Op vrijdag 16 januari 2004 12:11 schreef Steijn het volgende:[..]
Vanaf de website van TTD-Alter:
"All the language versions of both the DOS and Windows versions of TTD are supported "Je kunt het dus voor alle versies van TTD gebruiken, je kunt het niet voor TTO gebruiken.
http://www.owenrudge.net/TT/ttdalter.php
quote:Ik denk dat het technisch gezien mogelijk is maar ik weet in ieder geval wel dat er geen tool voor beschikbaar is. Dus als je dat wil moet je je eigen programma schrijven of gewoon in TTD opnieuw beginnen.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Kun je wel je oude games van TTO omzetten naar TTD?
quote:Oke dan begin ik wel weer opnieuw. Kan ik gelijk van TDDalter en zo gebruik maken
Op vrijdag 16 januari 2004 23:23 schreef Steijn het volgende:[..]
Ik denk dat het technisch gezien mogelijk is maar ik weet in ieder geval wel dat er geen tool voor beschikbaar is. Dus als je dat wil moet je je eigen programma schrijven of gewoon in TTD opnieuw beginnen.
quote:Als ik TTDPatchgebruik werken mijn stations in een keer niet meer en ik kan ook geen gebruik maken van alle opties die er beschreven worden.
Op donderdag 15 januari 2004 20:54 schreef klnvntrbyt het volgende:
Dr. Josef Drexler heeft z'n proefschrift ingeleverd, dus we kunnen binnenkort weer interessante updates van TTDPatch verwachten
Wat doe ik verkeerd?
Ik gebruik de windows versie.
Hij doet het ook met de dos versie en ik gebruik de juiste en laatste versie voor dos en windows
[Dit bericht is gewijzigd door Martijn_77 op 17-01-2004 00:58]
quote:Rijden de treinen zonder te stoppen door de stations? Dan heb je waarschijnlijk bij je Goto-lijstje de optie non-stop aangeklikt. TTDPatch staat standaard zo ingesteld dat hij zorgt dat de non-stop functie anders werkt. De treinen rijden dan zonder te stoppen door het station. Dit is gedaan zodat je een soort waypoints kunt maken zodat de treintjes niet verdwalen in complexe spoorsystemen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Als ik TTDPatchgebruik werken mijn stations in een keer niet meer en ik kan ook geen gebruik maken van alle opties die er beschreven worden.Wat doe ik verkeerd?
Dus haal de optie non-stop uit je Goto lijst of zet de switch voor nonstop uit in je config file van TTDPatch.
Hier kun je het nog even nalezen:
http://www.ttdpatch.net/Manual/New-Non-stop-Handling.html#New%20Non-stop%20Handling
quote:Ja dat is inderdaad probleem een.
Op zaterdag 17 januari 2004 10:16 schreef Steijn het volgende:[..]
Rijden de treinen zonder te stoppen door de stations? Dan heb je waarschijnlijk bij je Goto-lijstje de optie non-stop aangeklikt. TTDPatch staat standaard zo ingesteld dat hij zorgt dat de non-stop functie anders werkt. De treinen rijden dan zonder te stoppen door het station. Dit is gedaan zodat je een soort waypoints kunt maken zodat de treintjes niet verdwalen in complexe spoorsystemen.
Dus haal de optie non-stop uit je Goto lijst of zet de switch voor nonstop uit in je config file van TTDPatch.
Hier kun je het nog even nalezen:
http://www.ttdpatch.net/Manual/New-Non-stop-Handling.html#New%20Non-stop%20Handling
Maar als ik mijn stations bijvoorbeeld tegen een mijn aanleg wordt die ook niet geactiveerd. De mijn produceerd wel erst maar dat komt niet op het station terecht in een dorp komen er ook geen mensen en post naar mijn station.
En hoe maak je eigenlijk dat config file voor TDDpatch? heb de handleiding gelezen maar kom er niet zo goed uit.
Is het mogelijk om het in het kort even het een en ander uit te leggen?
quote:De mensen/erts/post komen pas naar je station als er eerst een trein is gearriveerd. Je kunt dus gewoon een station bouwen bij een mijn of dorp, pas als de er voor het eerst een trein arriveert komt de goederen/mensen stroom op gang. Voordeel is dat als er nog geen service op touw is gezet je rating voor het station niet zakt. Als het goed is komt met het arriveren van de eerste trein ook de mensenstroom op gang.
Op zaterdag 17 januari 2004 10:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar als ik mijn stations bijvoorbeeld tegen een mijn aanleg wordt die ook niet geactiveerd. De mijn produceerd wel erst maar dat komt niet op het station terecht in een dorp komen er ook geen mensen en post naar mijn station.
quote:Zodra je TTDpatch voor het eerst runt wordt de config file geproduceerd door TTDpatch. Het bestand heet ttdpatch.cfg en wordt in de map neergezet waar ook ttdpatch en TTD in staan. Open ttdpatch.cfg met kladblok en je kunt de config file bewerken.
En hoe maak je eigenlijk dat config file voor TDDpatch? heb de handleiding gelezen maar kom er niet zo goed uit.
De switches staan uitgelegd op www.ttdpatch.net
Transport Tycoon weer installeren natuurlijk .
Eens kijken of ik weer zoiets kan krijgen als ik een jaar terug deed, alle sporen gescheiden houden (eenrichtingsverkeer), met op een gegeven moment knooppunten met klaverbladen als gevolg .
Zal dan ook wel wat screenies posten, slecht begin van het nieuwe jaar trouwens, een oude verslaving weer oppakken .
quote:Thankx alles werkt nu.
Op zaterdag 17 januari 2004 11:12 schreef Steijn het volgende:[..]
De mensen/erts/post komen pas naar je station als er eerst een trein is gearriveerd. Je kunt dus gewoon een station bouwen bij een mijn of dorp, pas als de er voor het eerst een trein arriveert komt de goederen/mensen stroom op gang. Voordeel is dat als er nog geen service op touw is gezet je rating voor het station niet zakt. Als het goed is komt met het arriveren van de eerste trein ook de mensenstroom op gang.
http://www.transportgiant.com dat is de orignele site.
En dan krijg je dus bij de enige fabriek een gigantisch netwerk
Spelen (of speelden) jullie ook wel eens op deze manier? Zo ja, scenario's uitwisselen ?
Zo nee, hoe spelen jullie dan? Welke scenario's bijvoorbeeld?
quote:Ziet er goed uit had alleen traffic giant maar daar was niks aan wanneer komt deze in NL uit weet iemand dit?
Op zaterdag 17 januari 2004 17:45 schreef sebabje het volgende:
Transport Giant zal al in december uit komen maar nog steeds niet? Wanneer wel ik wacht af. Het moet de opvloger van transport tycoon worden.http://www.transportgiant.com dat is de orignele site.
quote:April 2004 dacht ik. 2 maandjes dus
Op zondag 18 januari 2004 11:49 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Ziet er goed uit had alleen traffic giant maar daar was niks aan wanneer komt deze in NL uit weet iemand dit?
quote:TTDsetup volgens mij
Op zondag 18 januari 2004 12:17 schreef existenz het volgende:
Weet iemand btw hoe ik van full screen naar window mode kan gaan met ttd? Ik speel het nu full screen, maar dat is ontzettend irritant en lelijk. Ik draai het liever in een window. Kan ik er ook nog andere dingen langs doen
quote:Dan mogen ze wel heel ver zijn ...
Op zondag 18 januari 2004 12:16 schreef existenz het volgende:[..]
April 2004 dacht ik. 2 maandjes dus
quote:http://www.transportgiant.com
Op zondag 18 januari 2004 12:32 schreef blieblie het volgende:[..]
Dan mogen ze wel heel ver zijn ...
Kijk maar, ziet er vrij ver uit
quote:Ik kijk regelmatig op de site, en als ze alles wat ze afhebben gelijk op de site zetten... zijn ze imho OF niet ver, OF het wordt een tikkeltje magere game.
Op zondag 18 januari 2004 12:47 schreef existenz het volgende:[..]
http://www.transportgiant.com
http://forum.jowood.com/showthread.php?s=1bb091f4719c6add7365b307cc853edd&threadid=26151&perpage=15&pagenumber=1Kijk maar, ziet er vrij ver uit
quote:Dat de game een heel eind af is, betekent niet dat ze alles meteen online hoeven te zetten. Dan blijven er geen verrassingen meer over.
Op zondag 18 januari 2004 12:56 schreef blieblie het volgende:[..]
Ik kijk regelmatig op de site, en als ze alles wat ze afhebben gelijk op de site zetten... zijn ze imho OF niet ver, OF het wordt een tikkeltje magere game.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:33 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik maakte altijd van die massive scenariosEn dan krijg je dus bij de enige fabriek een gigantisch netwerk
Spelen (of speelden) jullie ook wel eens op deze manier? Zo ja, scenario's uitwisselen ?
Zo nee, hoe spelen jullie dan? Welke scenario's bijvoorbeeld?
dit is een totaal overzicht van mijn grootste bron van inkomsten.
en een overzichtje van het station waar het "grain" "livestock" en "steel" op gedumpt worden. Je ziet ook dat de fabriek er inmiddels bijna 9000 goederen per maand van maakt
Hier zie je wat er voor nodig is om die goederen te vervoeren van de fabriek, naar de stad. Ik geloof dat er zo'n 19 treinen rijden, alleen maar voor die goederen.
En hier worden de goederen afgeleverd.
Het was een takkeklus om dit allemaal soepel, en efficient te laten lopen.
Hier nog een overzicht van de bedrijfs gegevens
Met de nieuwste Ttdpatch kan je de savegame hier downloaden.
hier staat het lege scenario
Je bedoelt zoiets?
Maar hoe krijg je 'm full-screen (XP)? Alt-enter werkt niet en bij de settings staat 'ie al op fullscreen, maar dat doet 'ie dus niet.
Iemand een idee?
BIj windows versie krijg ik foutmelding over registery
en bij Dos slaat hij vast met memory failure.
Weet iemand wat ik moet doen?
quote:TTconfig.EXE .. daar kan je dit instellen.
Op maandag 19 januari 2004 12:51 schreef Bioman_1 het volgende:
Heb em ook net gedownload. Das idd lang geleden. Vet SpelMaar hoe krijg je 'm full-screen (XP)? Alt-enter werkt niet en bij de settings staat 'ie al op fullscreen, maar dat doet 'ie dus niet.
Iemand een idee?
quote:Ik neem aan dat je de TTDpatch hebt?
Op maandag 19 januari 2004 15:31 schreef jamai22 het volgende:
Bij mij doet hij het niet...BIj windows versie krijg ik foutmelding over registery
en bij Dos slaat hij vast met memory failure.
Weet iemand wat ik moet doen?
Zo ja, staat dit
quote:in ttdpatch.cfg ?
win2k=on
quote:Ik heb zelf ook ooit eens zo'n massive senario gemaakt. Echt super om te spelen. Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden (want op het moment staat het spel er niet meer op). Tijd dus om er weer op te zetten. Vond het alleen jammer dat de senariomaker op een gegeven moment zegt "je mag niet meer bouwen" o.i.d.. Ik wil juist alleen maar meer en meer Heeft de nieuw patch daar ook iets op gevonden?
Op zaterdag 17 januari 2004 18:33 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik maakte altijd van die massive scenariosEn dan krijg je dus bij de enige fabriek een gigantisch netwerk
Spelen (of speelden) jullie ook wel eens op deze manier? Zo ja, scenario's uitwisselen ?
Zo nee, hoe spelen jullie dan? Welke scenario's bijvoorbeeld?
Voordat ik zelf senarios maakte, speelde ik alleen Scotland. Lijkt precies op het echte schotland en is erg leuk. Dat senario zat er al op (vtoen ik het spel van een vriend van mij heb gecopieërd ).
Ik heb die patch net opgehaald, alleen ik kan geen treinen bouwen als ik een random map laat genereren.. (bij het starten van een nieuw spel dus) Zowel met de windows als de DOS versie niet...
Ik speel met de standaard configfile, Bussen e.d. kan wel.. Het windowtje met 'build vehicle" van de treinen is leeg... deze moeten toch direct bij het starten van een spel beschikbaar zijn?
edit: lamaar: startyear tag
[Dit bericht is gewijzigd door BarBaar op 19-01-2004 17:07]
quote:Daarin staat 'ie dus op fullscreen (Mode 5 - Full Screen - Game's mouse pointer)
Op maandag 19 januari 2004 15:44 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
TTconfig.EXE .. daar kan je dit instellen.
Maar het blijft dus een klein schermpje...
quote:Lees Deel 1 eens...
Op maandag 19 januari 2004 16:31 schreef Bioman_1 het volgende:[..]
Daarin staat 'ie dus op fullscreen (Mode 5 - Full Screen - Game's mouse pointer)
Maar het blijft dus een klein schermpje...
quote:Waarschijnlijk heb je er ook even de nieuwste versie van ttdpatch bij nodig. Ik kwam het probleem ook tegen van de week (windows 2000), en een nieuwere versie van ttdpatch bleek wonderen te doen.
Op maandag 19 januari 2004 16:31 schreef Bioman_1 het volgende:
Daarin staat 'ie dus op fullscreen (Mode 5 - Full Screen - Game's mouse pointer)Maar het blijft dus een klein schermpje...
quote:That did the trick
Op dinsdag 20 januari 2004 07:30 schreef dJ-Zcore het volgende:
Die nieuwe patch werkt idd. Had precies hetzelfde en nadat ik die patch had geinstalleerd, had ik en fullscreen en geluid.
Mijn dank is groot (dacht echt dat ik de nieuwste patch had; niet dus )
quote:Hoe bedoel je?
Op maandag 19 januari 2004 22:44 schreef dJ-Zcore het volgende:
Eindelijk heb ik dit spel ook werkende onder XP!!
Echt verslavend.
quote:startyear optie... er zijn nog geen locomotieven beschikbaar in de early days...
Op zaterdag 24 januari 2004 11:45 schreef Bob.Ross het volgende:
Ik heb 'm ook EINDELIJK aan de praat in XP, met behulp van die mooie patch
Loop uiteraard wel weer érgens tegen aan net, als ik een traindepot heb gemaakt, kan ik geen locomotieven bouwen, alleen wagons...
iemand dit probleem gehad?
quote:welk jaar moet je starten dan?
Op zaterdag 24 januari 2004 11:53 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
startyear optie... er zijn nog geen locomotieven beschikbaar in de early days...
quote:1950 ofzo.. of 2004 als je wilt.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:53 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
welk jaar moet je starten dan?
passagiersstations doen 't wel!
quote:als je load unload aan hebt staan moet je dat uitzetten.. volgens mij
Op zaterdag 24 januari 2004 13:39 schreef Bob.Ross het volgende:
weet iemand nog waarom mijn stations die ik bouw naast bijvoorbeeld een mijn niets opleveren?
ik heb er één naast een olieveld gebouwd, maar er staat geen olie klaar.
tevens bij andere stations geprobeerd.passagiersstations doen 't wel!
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 15:15 schreef poehej het volgende:[..]
als je load unload aan hebt staan moet je dat uitzetten.. volgens mij
quote:Is er al een keer een trein op dat station gearriveerd? Pas als de eerste trein is gearriveerd gaat de mijn kolen produceren en het olieveld vaten met olie. Ze verschijnen pas op het perron als de eerste trein is gearriveerd.
Op zaterdag 24 januari 2004 13:39 schreef Bob.Ross het volgende:
weet iemand nog waarom mijn stations die ik bouw naast bijvoorbeeld een mijn niets opleveren?
ik heb er één naast een olieveld gebouwd, maar er staat geen olie klaar.
tevens bij andere stations geprobeerd.passagiersstations doen 't wel!
quote:kijk, dat is een tip waar ik wat aan heb, tnx!
Op zaterdag 24 januari 2004 16:34 schreef Steijn het volgende:[..]
Is er al een keer een trein op dat station gearriveerd? Pas als de eerste trein is gearriveerd gaat de mijn kolen produceren en het olieveld vaten met olie. Ze verschijnen pas op het perron als de eerste trein is gearriveerd.
quote:Lees voor de gein de vorige drie delen ook eens door, er gaat een wereld voor je open!
Op zaterdag 24 januari 2004 17:07 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
kijk, dat is een tip waar ik wat aan heb, tnx!
Het Unload 'probleem' is namelijk een FAQ.
quote:Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het heel lastig zal zijn om te vinden. Ik kreeg van Steijn de tip:
Op zondag 25 januari 2004 22:33 schreef TYP het volgende:
Niemand heeft vast een idee waar dit spel te kopen?
quote:Werkt goed en of het helemaal legaal is weet ik niet maar je moet toch wat he.....
Als het daar legaal is dan is het hier ook legaal:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407
Succes.
quote:Zet je morevehicles switch in ttdpatch.cfg op 10 ofzo.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Weet iemand of er een cheat / patch is tegen de melding "To much vehicles in the game"?
quote:Dank je weer een goede tip heb hem maar gelijk op het maximale mogelijke gezet
Op dinsdag 27 januari 2004 23:34 schreef Steijn het volgende:[..]
Zet je morevehicles switch in ttdpatch.cfg op 10 ofzo.
quote:Ik ben niet bekend met deze fout maar misschien kun je een nieuwe versie van de patch proberen. Hier is nieuwe versie van de patch te downloaden:
Op maandag 2 februari 2004 13:21 schreef TYP het volgende:
Heel erg irritant! Ik heb hem geinstalleerd en al, de patch erover en begon met spelen in XP.
Hij ging een tijdje goed (zat in jaar 1981), maar nu opeens vliegt hij er constant uit. Ik hoef maar op een vliegveld te klikken en BAM, knalt hij weer naar Windows. En dit geldt ook voor uitzoomen en andere dingen.
Meer mensen bekend met dit probleem?
Als dat niet werkt kun je je vraag, inclusief errordump (zie ttd folder) stellen op:
http://www.tt-forums.net/
Misschien ben je wel op een bug gestuit.
quote:Had ik ook, je moet even het bestand ttdloadw.ovl verwijderen
Op maandag 2 februari 2004 13:21 schreef TYP het volgende:
Heel erg irritant! Ik heb hem geinstalleerd en al, de patch erover en begon met spelen in XP.
Hij ging een tijdje goed (zat in jaar 1981), maar nu opeens vliegt hij er constant uit. Ik hoef maar op een vliegveld te klikken en BAM, knalt hij weer naar Windows. En dit geldt ook voor uitzoomen en andere dingen.
Meer mensen bekend met dit probleem?
Als je dan opnieuw start wordt hij opnieuw aangemaakt en dan doet hij het vaak weer normaal
heb namelijk het zelfde probleem gehad
quote:al gedaan, werkt nog steeds niet. Zucht
Op maandag 2 februari 2004 15:07 schreef gasemans het volgende:[..]
Had ik ook, je moet even het bestand ttdloadw.ovl verwijderen
Als je dan opnieuw start wordt hij opnieuw aangemaakt en dan doet hij het vaak weer normaal
heb namelijk het zelfde probleem gehad
zie hier:
dat peron links is bezet, maar tóch gaat die tweede trein naar 't eerste peron.
De treinen kiezen wél goed als ik vlak voor 't peron een dubbelzijdig signal zet, maar dan willen de treinen als ze klaar zijn op 't station 't station réchts verlaten, maar ik wil dat ze 'm links verlaten
alle mogelijke - naar mijn mening - geprobeerd.
iemand nog een optie wat ik kan proberen??
anders post effe een saved game hier, dan los ik het effe op, op die manier moet het namelijk werken
quote:Zet gewoon twee seinen achterelkaar: De eerste sein een 'combo' sein (zodat de treine een vrij spoor kan kiezen)
Op woensdag 4 februari 2004 17:58 schreef Bob.Ross het volgende:
ik loop onwijs te kloten met pre-signals en já ik heb de manual gelezenzie hier:
[afbeelding]
dat peron links is bezet, maar tóch gaat die tweede trein naar 't eerste peron.
De treinen kiezen wél goed als ik vlak voor 't peron een dubbelzijdig signal zet, maar dan willen de treinen als ze klaar zijn op 't station 't station réchts verlaten, maar ik wil dat ze 'm links verlaten
alle mogelijke - naar mijn mening - geprobeerd.
iemand nog een optie wat ik kan proberen??
Verder dient de eenrichtingssein een EXIT (witte langwerpig bordje) signal te zijn, en de combosein een COMBINED PRE/EXIT (geel langwerpig bordje) signal te zijn. En
edit: je hebt je presignal config nu helemaal verkeerd... die ene sein met dat witte bordje had een horizontaal geel bordje moeten zijn (PRESIGNAL) en de seinen daarachter een langwerpig rechthoekig wit bordje (EXITSIGNALS)....
code:-----<--============---<~---<>+~---\
-----<--============---<~---<>+~----\
-----<--============---<~---<>+~-----\
-----<--============---<~---<>+~------\-----<+------- normaal stuk spoor
-\- wissel/kruising/whatever
==== station (perron)
< normale eenrichtingssein
<~ eenrichtings EXIT sein
<>+~ combosein met EXIT en PRE signal functie
<+ eenrichtings PRE signalEXIT: verticaal wit bordje
PRE+EXIT: verticaal geel bordje
PRE: horizontaal geel bordje
[Dit bericht is gewijzigd door klnvntrbyt op 04-02-2004 21:43]
laat binnenkort wel ff pics zien van hoe ik het doe
quote:lees de handleiding van ttdpatch maar even op:
Op donderdag 5 februari 2004 14:28 schreef BLADEZZ het volgende:
iemand enig idee hoe ik dit spel slomer krijg? Vliegtuigen en sommige treinen zijn niet bij te houden. Ik draai het met de TTD patch op win xp
ik had bij difficulty settings staan: trains reverse at station and end of line.
die heb ik nou staan op "end of line only"
ziet eruit dat 't nu werkt
quote:Hoe maak je eigenlijk die presignals aan?
Op donderdag 5 februari 2004 17:40 schreef Bob.Ross het volgende:
jongens volgens mij ben ik erachter waarom de pre-signals 't niet dedenik had bij difficulty settings staan: trains reverse at station and end of line.
die heb ik nou staan op "end of line only"
ziet eruit dat 't nu werkt
Krijg namelijk alleen gewoon signals.
quote:Dat is helemaal niet de oplossing voor je probleem.. wat je nu doet is symptoombestrijding.
Op donderdag 5 februari 2004 17:40 schreef Bob.Ross het volgende:
jongens volgens mij ben ik erachter waarom de pre-signals 't niet dedenik had bij difficulty settings staan: trains reverse at station and end of line.
die heb ik nou staan op "end of line only"
ziet eruit dat 't nu werkt
Ik heb gisteren een .. wat zeg ik... DE oplossing voor je uitgewerkt...
quote:Ben bezig met nog wat aanpassing aan mijn "Goudmijn"Daarna zal ik wel wat screenshots maken
Op vrijdag 6 februari 2004 16:06 schreef spikerb het volgende:
mwah heb nu een redelijke empire gebouwd maar heb net een paar bedrijven overgenomen dus die moet ik nog opnemen in mijn treinen netwerk als ik daar klaar mee ben krijg je een screenie van me
ben helemaal opnieuw begonnen en een gigantische Iron Ore industrie aan 't opzetten, dus alles komt nu op 1 station binnen en probeer 't zo soepel mogelijk te laten lopen, dus zoals hierboven kan écht niet.
Ik laat nog wel eens zien hoe 't geworden is
quote:Met wat waypoints (dus een station van 1*1) kun je je treintjes laten voorsorteren. Je kunt er bijzonder efficiente stations mee bouwen.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:11 schreef Bob.Ross het volgende:
dit is mijn nieuwste project, wil jullie even laten "meegenieten"ben helemaal opnieuw begonnen en een gigantische Iron Ore industrie aan 't opzetten, dus alles komt nu op 1 station binnen en probeer 't zo soepel mogelijk te laten lopen, dus zoals hierboven kan écht niet.
Ik laat nog wel eens zien hoe 't geworden is
quote:zou jij mischien een savegame of een screen kunnen posten? kan ik eens even een kijkje nemen hoe jij dat doet
Op dinsdag 10 februari 2004 15:34 schreef Steijn het volgende:[..]
Met wat waypoints (dus een station van 1*1) kun je je treintjes laten voorsorteren. Je kunt er bijzonder efficiente stations mee bouwen.
quote:Ik zal eens wat voor je inelkaar draaiien. Binnenkort kun je het resultaat aanschouwen.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:56 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
zou jij mischien een savegame of een screen kunnen posten? kan ik eens even een kijkje nemen hoe jij dat doet
quote:Op deze pagina staat nog wat info over de pre signals:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:56 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
zou jij mischien een savegame of een screen kunnen posten? kan ik eens even een kijkje nemen hoe jij dat doet
quote:Volledig mee eens!!!
Op donderdag 12 februari 2004 21:03 schreef Bob.Ross het volgende:
wat een spel, dat 't origineel uit '95 komt
zoiets kunnen ze nóóit meer maken!
quote:Heb je die lege scenario misschien voor mij ?
Op donderdag 12 februari 2004 21:03 schreef Bob.Ross het volgende:
zoals beloofd hier mijn versie van mijn grootste station, na VÉÉL aanpassingen en uuuuuuuuuren werk
[afbeelding]
wat een spel, dat 't origineel uit '95 komt
zoiets kunnen ze nóóit meer maken!
quote:Dit is echt m'n lievelings scenario, best veel iron ore mijnen, 2 plekken op de map heeft een kluit iron ore en kolen mijnen bij elkaar.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:32 schreef XxxPimxxX het volgende:[..]
Heb je die lege scenario misschien voor mij ?
ik msn dat geval ff naar je
ALLEEN: Werken niet alle stations meer zoals het zou horen en ik zie bv niet meer mijn Train Income op mijn jaaroverzicht enz.
Nadere toelichting over die stations.
Ik heb nu bv een station bij een olie raffinaderij liggen 2 tracks 1 voor aanvoer olie anders kan de raffinaderij zijn werk niet doen en 1 voor de afvoer van Goods. Nou flikkert mijn olie sjeikachtige treintje wel die olie af maar die fokking raffinaderij doet er niets mee?:'( en dit heeft dus tot gevolg dat mijn goederentreintje ook alleen maar verlies draait.
En dit zelfde heb ik met een station bij een zagerij en raffinadrij ik gooi er hout neer en de zagerij doet er niets mee?
Is dit een bug ofzo?
quote:Nee, maar met de nieuwe patch is er wel wat anders ten opzichte van de oude.
Op zondag 15 februari 2004 20:58 schreef SpookY22 het volgende:Is dit een bug ofzo?
conclusie, stuur d'r een trein heen die goods komt halen, dan krijg je die goods vanzelf
quote:welke senario is dat eigenlijk?
Op vrijdag 13 februari 2004 21:05 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
Dit is echt m'n lievelings scenario, best veel iron ore mijnen, 2 plekken op de map heeft een kluit iron ore en kolen mijnen bij elkaar.
in 't midden een steel mill en een stukje verderop een een factory, verderop weer een stad die goods acceptik msn dat geval ff naar je
dus das niet het probleem maar ik zal eens kijken wat ze doen als ik inderdaad niet geforceerd load en unload. thnx alvast
Wat die andere user zei klopt ook. Stel je maakt een verbinding tussen Stad A en Stad B om passagiers te vervoeren dan moet je eerst je trein tussen de 2 stations heen en weer laten rijden. Daarna zullen er namelijk pas passagiers komen. Gelijk bij je eerste arrival wachten op een full load zal namelijk erg lang duren.
quote:Je kan het uit zetten, check de ttdpatch.cfg file in je TTDX map, zoek naar dit:
Op zondag 15 februari 2004 20:58 schreef SpookY22 het volgende:
Euh ok ik heb het nou ook weer eens geinstalled en de patch geinstalled en alles werkt naar mijns inziens.-knip knip-
En dit zelfde heb ik met een station bij een zagerij en raffinadrij ik gooi er hout neer en de zagerij doet er niets mee?
Is dit een bug ofzo?
// `feederservice' (-Xf) wijzigt de optie 'unload'. Een station dat anders de lading zou accepteren laat die lading nu klaar staan voor een andere service die de lading verder kan vervoeren.
feederservice off
En zet feederservice dus op off
quote:Home-made
Op zondag 15 februari 2004 23:21 schreef gasemans het volgende:[..]
welke senario is dat eigenlijk?
quote:ik snap je vraag écht niet. paar keer gelezen maar
Op maandag 16 februari 2004 18:37 schreef Manula het volgende:
Ik heb al een tijdje transport tycoon, vele jaren gespeeld en heb het laatst weer eens geinstalleerd alleen ik heb een bug ofzow. Ik kan alles bouwen, maar als de treinen geld verdienen krijg ik dit niet. Hoe komt dit? Iemand al eerder dit meegemaakt?
quote:Zijn treintjes rijden wel en ze geven geld, maar het wordt niet bijgeschreven op zijn bankrekening.
Op maandag 16 februari 2004 19:22 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
ik snap je vraag écht niet. paar keer gelezen maar
quote:Oplossing: zet de trainer uit.
Op maandag 16 februari 2004 19:34 schreef Piro het volgende:[..]
Zijn treintjes rijden wel en ze geven geld, maar het wordt niet bijgeschreven op zijn bankrekening.
quote:Waar staat die trainer dan?
Op maandag 16 februari 2004 19:50 schreef BabeWatcher het volgende:[..]
Oplossing: zet de trainer uit.
[Dit bericht is gewijzigd door Manula op 16-02-2004 20:51]
quote:Read the fucking topic.
Op maandag 16 februari 2004 20:28 schreef mschol het volgende:
* mschol wilt dit spel wel weer eens hebben.. iemand idee waar ik het kan krijgen?
of misschien een iets minder legale manier bv mail...? (zie profiel..)
Dit is trouwens de error :
TTDPatch V2.0.1 alpha 15 (DOS) wordt gestart.
TTDLOAD.OVL niet gevonden, ik zoek de originele bestanden:
TYCOON.EXE: No such file or directory
Kopiëren: TTDX.EXE naar TTDLOAD.OVL:
C:\WINNT\SYSTEM32\COMMAND.COM /C COPY TTDX.EXE TTDLOAD.OVL >nul
Dit is het extended-DOS uitvoerbare bestand.
De programmanaam is Transport Tycoon (Deluxe) V2.01.119 Copyright (C) 1995 Chris
Sawyer
De exacte versie is 2.01.119 6th October 1995 17:19:21
Geparste versie is V2.01.119, grootte 496601
Installatie: codelader.
TTDLOAD.OVL is OK.
De adressen in deze programmaversie zijn bekend.
Voor deze versie van TTDPatch moet ttdpttxt.dat opnieuw worden gemaakt.
Download de nieuwste versie van mkpttxt.exe en start deze.
Druk op Escape om af te breken, of op een andere toets om door te gaan.
Als ik die file run dan zegt ie alleen dat ie een com3 port wil.
[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 17-02-2004 15:28]
quote:wat voor versie is je windows? win 2k xp? og 95 98 me client? Als je een w2k/xp bak heb dan is het verstandiger om de windows versie met de ttdpatch te installen, heb je een 95/98/me dan zou de dos wel moeten werken. ik heb dezelfde foutmelding gehad en moest toen doorklikken en toen werkte het wel. Heb je je TTDLOAD.OVL al eens weggegooid en daarna opnieuw opgestart?
Op dinsdag 17 februari 2004 15:12 schreef Piro het volgende:
Niemand een oplossing voor mij?
Ik zal nog eens even re-installen, en kijken of het dan werkt
We maken vooruitgang, nu alleen nog de com3 poort.Dit is trouwens de error :
TTDPatch V2.0.1 alpha 15 (DOS) wordt gestart.
TTDLOAD.OVL niet gevonden, ik zoek de originele bestanden:
TYCOON.EXE: No such file or directory
Kopiëren: TTDX.EXE naar TTDLOAD.OVL:
C:\WINNT\SYSTEM32\COMMAND.COM /C COPY TTDX.EXE TTDLOAD.OVL >nul
Dit is het extended-DOS uitvoerbare bestand.
De programmanaam is Transport Tycoon (Deluxe) V2.01.119 Copyright (C) 1995 Chris
Sawyer
De exacte versie is 2.01.119 6th October 1995 17:19:21
Geparste versie is V2.01.119, grootte 496601
Installatie: codelader.
TTDLOAD.OVL is OK.
De adressen in deze programmaversie zijn bekend.
Voor deze versie van TTDPatch moet ttdpttxt.dat opnieuw worden gemaakt.
Download de nieuwste versie van mkpttxt.exe en start deze.
Druk op Escape om af te breken, of op een andere toets om door te gaan.Als ik die file run dan zegt ie alleen dat ie een com3 port wil.
quote:Windows 2000.
Op dinsdag 17 februari 2004 15:34 schreef Manula het volgende:[..]
wat voor versie is je windows? win 2k xp? og 95 98 me client? Als je een w2k/xp bak heb dan is het verstandiger om de windows versie met de ttdpatch te installen, heb je een 95/98/me dan zou de dos wel moeten werken. ik heb dezelfde foutmelding gehad en moest toen doorklikken en toen werkte het wel. Heb je je TTDLOAD.OVL al eens weggegooid en daarna opnieuw opgestart?
Werkt dus niet, ik heb al een link gevonden, ik ga zo speeeelen.
quote:mailde 'm naar je fok adres in je profile, maar werd gebounced, sowwie
Op maandag 16 februari 2004 23:36 schreef gasemans het volgende:[..]
Give me
quote:Fuck, mn catchall staat weer uit
Op dinsdag 17 februari 2004 17:51 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
mailde 'm naar je fok adres in je profile, maar werd gebounced, sowwie
Nog iemand leuke (lees: grote) maps?
quote:Ikzelf heb een erg -vind ik zelf- gave map gemaakt.
Op dinsdag 17 februari 2004 18:43 schreef Piro het volgende:
Ik ben een beetje aan het kloten.
Ik heb nu op een flat map met 3 opponents, begonnen in 1930, in 1936 was ik volledig uit de schulden, ik heb nu een trein, 18 road vehicles, 5 vliegtuigen, en 3 schepen.
Op mijn vliegvelden is het stormloop, 800 passagiers op de meeste (4/6) vliegvelden, ik heb er dus ook busstations en een dock aangeplakt om de passagiers naar de periferie toe te werken.
Company value ligt rond de 900.000 euro en ik heb altijd wel zo'n 100.000 in cash, tis nu 1938 geloof ik.Nog iemand leuke (lees: grote) maps?
speel d'r al erg lang mee en raak er niet op uitgekeken
edit: oh en een lurker van fok, die ik nu op msn heb, probeert de map ff online te gooien, u hoort nog van mij
edit 2: en daar istie! http://members.chello.nl/e.krachumott/tt.rar
[Dit bericht is gewijzigd door Bob.Ross op 17-02-2004 19:56]
kolenmijn ====================== Power centrale
====================== kolenmijn
Drie sporig, aan het eind van elk spoor een roadhouse voor elke trein, nou wil ik dus ipv een zessporig station te bouwen gewoon wisselen met de 3 sporen, en dat ze dan naar hun eigen station teruggaan, signalen geplaatst, echter, ze rijden gewoon stug door.
Wat doe ik fout?
En efficient spoorlijnen delen is ook iets waar ik nog geen meester in ben, ik maak er altijd een teringzooi van.
gelukkig vind ik 't niet erg
quote:Screens?
Op dinsdag 17 februari 2004 22:04 schreef Bob.Ross het volgende:
Shit allemachtig
Heb net 2 uur zitten klussen op m'n mega steel station, 't station kon alle aanbod van iron ore écht niet meer aan. na 2 uur bezig zijn begon
alles weer een beetje te lopen toen ik ineens erachter kwam dat 't toch best wel heel erg fokked op was en dat 20 treinen fout liepen o.i.d. damn dat wordt weer helemaal over doengelukkig vind ik 't niet erg
quote:zit nu op m'n werk, maar zal vanavond ff een screen pasten
Op dinsdag 17 februari 2004 23:03 schreef Piro het volgende:[..]
Screens?
quote:thnx for the tip
Op maandag 16 februari 2004 21:39 schreef Piro het volgende:[..]
Read the fucking topic.
quote:Dit ga ik dus vanavond helemaal omgooien en er een steel station bij bouwen
Op dinsdag 17 februari 2004 23:03 schreef Piro het volgende:[..]
Screens?
m'n staalfabriek draait nu 6000 ton staal p/maand en kan er nu weer vol tegen aan, op naar de 10
Zeer cool in elk geval
quote:Daar is Utrecht CS een peuleschil bij
Op woensdag 18 februari 2004 17:44 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
Dit ga ik dus vanavond helemaal omgooien en er een steel station bij bouwen
[afbeelding]
quote:Utrecht CS is sowieso een peuleschil.
Op donderdag 19 februari 2004 13:59 schreef Steijn het volgende:[..]
Daar is Utrecht CS een peuleschil bij
quote:Ziet er zeer BRUUT uit zelf gemaakte map?
Op woensdag 18 februari 2004 17:44 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
Dit ga ik dus vanavond helemaal omgooien en er een steel station bij bouwen
[afbeelding]
quote:Download van zijn map staat even iets verder bovenin dit topic.
Op donderdag 19 februari 2004 14:02 schreef Manula het volgende:[..]
Ziet er zeer BRUUT uit zelf gemaakte map?
quote:Frankfurt Hbf dan.
Op donderdag 19 februari 2004 13:59 schreef Steijn het volgende:[..]
Daar is Utrecht CS een peuleschil bij
quote:Shin-Tokyo dacht ik meer aan.
Op donderdag 19 februari 2004 14:09 schreef Steijn het volgende:[..]
Frankfurt Hbf dan.
quote:In TTD of in het echt?
Op donderdag 19 februari 2004 14:14 schreef Piro het volgende:
Man man man, ik baal, ik vind treintjes het leukste, maar het is bijna ondoenbaar om een efficiente verbinding aan te leggen
quote:TTD
Op donderdag 19 februari 2004 14:22 schreef Steijn het volgende:[..]
In TTD of in het echt?
quote:Zet alles op het makkelijkst en schakel vehicle breakdowns uit. Dan kun je tenminste lekker oefenen.
Op donderdag 19 februari 2004 14:27 schreef Piro het volgende:[..]
TTD
De cd heb ik er uiteraard inzitten.
quote:www.ttdpatch.net
Op donderdag 19 februari 2004 14:55 schreef wouswous het volgende:
na het lezen van al dit moois
Heb ik mijn cdtje maar eens uit de kast gehaald, en het stof eraf geblazen.
Ik heb alles geinstaleerd, en de patch eroverheen maar nu begint ie te zeiken over de cd..
Ik zou de cd nodig hebben.
Ik kan nix vinden om het op te lossen.
Ik heb dus windows xp, transport tycoon deluxe en de nieuwste patch..De cd heb ik er uiteraard inzitten.
topic lezen is ook handig.
quote:vaag:
Op donderdag 19 februari 2004 14:57 schreef Steijn het volgende:[..]
topic lezen is ook handig.
quote:Dat hoort zo. Het is geen patch in de zin van een gebruikelijke CD-cheat.
Op donderdag 19 februari 2004 15:29 schreef wouswous het volgende:
vaag:
als ik via de patch start doet ie het,
en als ik via de andere exe probeer: heb ik geen cd-rom terwijl die eerst wél werkte
ik NOOOOOOOOOOOOOOIT
quote:Ik ook niet, ze verneuken de hele boel en bieden nog weinig tegenstand ook. Of bedoel je multiplayer?
Op donderdag 19 februari 2004 16:35 schreef Bob.Ross het volgende:
spelen jullie trouwens wel eens met tegenspelers??ik NOOOOOOOOOOOOOOIT
quote:nee bedoelde idd die AI, die verneuken idd de hele boel.
Op donderdag 19 februari 2004 16:50 schreef Steijn het volgende:[..]
Ik ook niet, ze verneuken de hele boel en bieden nog weinig tegenstand ook. Of bedoel je multiplayer?
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 17:34 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
nee bedoelde idd die AI, die verneuken idd de hele boel.
Multiplayer wil ik wel, maar krijg 't maar niet voor mekaar
eergister ook met Piro geprobeerd, maar niet echt gelukt
Vraagje.
Bij het uiteinde van de tunnels onderin komen er drie sporen samen die twee perrons hebben, nou wil ik het dus zo regelen dat als een spoor bezet is hij naar het tweede gaat, ik kan wel twee treinen een spoor laten delen maar niet drie treinen twee sporen, omdat dan twee treinen gaan wachten op die ene die erin zit.
Wie het weet mag het zeggen.
quote:Dit is toch super elementair? Gewoon wissels + combo signals. Eenvoudiger kan (ik) het echt niet (uitleggen)
Op donderdag 19 februari 2004 18:28 schreef Piro het volgende:
Vraagje.
Bij het uiteinde van de tunnels onderin komen er drie sporen samen die twee perrons hebben, nou wil ik het dus zo regelen dat als een spoor bezet is hij naar het tweede gaat, ik kan wel twee treinen een spoor laten delen maar niet drie treinen twee sporen, omdat dan twee treinen gaan wachten op die ene die erin zit.
Wie het weet mag het zeggen.
quote:Ik heb de wissels, en ze blijven altijd op het juiste spoor, maar als er dan een trein inzit dan knalt alles op rood, heel vervelend is dat.
Op donderdag 19 februari 2004 20:07 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Dit is toch super elementair? Gewoon wissels + combo signals. Eenvoudiger kan (ik) het echt niet (uitleggen)
en ik heb ook geen beschikking tot de euro..
hoe is dit mogelijk?
ik heb de ttdpatch geinstalleerd die mee geleverd werd met het pakket van oldgames.nu
en nog een vraagje: mag ik ttd zomaar op mijn server ter downlad aanbieden???
[Dit bericht is gewijzigd door mschol op 19-02-2004 23:13]
volgens mij moet dat automatisch naar elec gaan als je 'm 1x kort ingedrukt houdt hoor, dat is nu immers in 't jaar 2000 ook naar maglev (dat ie dan automatisch gaat dus)quote:Op maandag 23 februari 2004 19:16 schreef Piro het volgende:
Hou je muis ingedrukt op railway, dan kun je electric, monorail en maglev kiezen, apart onderverdeeld in TTDPatch.
er is ook een cheat voor hoorquote:Op donderdag 26 februari 2004 11:14 schreef Manula het volgende:
Dat omzetten van gewoon naar electricspoor is wel ruk zeg . Al mijn treinen waren oud spoor, omzetten naar electric kost me nu al 6 jaar en heb nog maar 30% omgezet binnenkort monorail alweer. Hopelijk gaat dat anders als naar electric spoor toe.
Het lukt mij niet om de tracks om te zetten in Maglev en ik zit toch al in 2153 wat doe ik verkeerd?quote:Op maandag 23 februari 2004 19:16 schreef Piro het volgende:
Hou je muis ingedrukt op railway, dan kun je electric, monorail en maglev kiezen, apart onderverdeeld in TTDPatch.
En Bob, bevallen de nieuwe graphics? Heb je nog bugs ontdekt?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 16:14 schreef Bob.Ross het volgende:
ziet er goed uit!! als ik thuis ben ga ik 't ff mooi installeren!
Ik heb ze geïnstalleerd, doen 't nog niet echt, maar mischien moet ik ff opnieuw opstarten ofzoquote:Op woensdag 3 maart 2004 13:37 schreef Steijn het volgende:
[..]
En Bob, bevallen de nieuwe graphics? Heb je nog bugs ontdekt?
*kick* iemand?quote:Op donderdag 4 maart 2004 21:23 schreef Bob.Ross het volgende:
[..]
Ik heb ze geïnstalleerd, doen 't nog niet echt, maar mischien moet ik ff opnieuw opstarten ofzo
anyway heb een ander probleem wat veel kutter is, namelijk dat élke keer als ik langer als 100 jaar aan 't spelen ben, mag ik op een gegeven moment niet meer acties uitvoeren in de stad, zoals reclamecampagne en -belangrijker nog- geen stadsbesturen omkopen om ergens bijv een transfer station te bouwen zwáááar klote, dat maakt 't spelen echt stukken minder leuk.
weet iemand of er een cheat voor is om ze tóch te mogen omkopen? dis kut
Kopieer/download de exe-bestanden naar je transport tycoon map. Dat is de map waar de bestanden gamegfx.exe, ttdpatch.exe enz. in staan. Vervolgens moet je ze uitvoeren, dubbelklikken dus, dan moet er een dos-venstertje naar boven komen. Als je ze allemaal heb geinstalleerd, dan moet je TTD starten dan zouden ze moeten werken. Hou er wel rekening mee dat de gebouwen pas vanaf 1985 verschijnen. Voor die datum zijn er nog niet.quote:Op donderdag 4 maart 2004 21:23 schreef Bob.Ross het volgende:
Ik heb ze geïnstalleerd, doen 't nog niet echt, maar mischien moet ik ff opnieuw opstarten ofzo
Zet in je ttdpatch.cfg de switch eternalgame op 'on'.quote:anyway heb een ander probleem wat veel kutter is, namelijk dat élke keer als ik langer als 100 jaar aan 't spelen ben, mag ik op een gegeven moment niet meer acties uitvoeren in de stad, zoals reclamecampagne en -belangrijker nog- geen stadsbesturen omkopen om ergens bijv een transfer station te bouwen zwáááar klote, dat maakt 't spelen echt stukken minder leuk.
weet iemand of er een cheat voor is om ze tóch te mogen omkopen? dis kut
Shit ik kan wel janken hier. Ik heb je tip opgevolgd, maar zie nu, nu ik 'm opnieuw opstart, dat ik 'm opgeslagen heb in 't jaar 2106, maar het jaar is nog steeds 2070.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
Kopieer/download de exe-bestanden naar je transport tycoon map. Dat is de map waar de bestanden gamegfx.exe, ttdpatch.exe enz. in staan. Vervolgens moet je ze uitvoeren, dubbelklikken dus, dan moet er een dos-venstertje naar boven komen. Als je ze allemaal heb geinstalleerd, dan moet je TTD starten dan zouden ze moeten werken. Hou er wel rekening mee dat de gebouwen pas vanaf 1985 verschijnen. Voor die datum zijn er nog niet.
[..]
Zet in je ttdpatch.cfg de switch eternalgame op 'on'.
http://wiki.ttdpatch.net/(...)bbde210d783ccb229730
Hmmm, wil jij mij die savegame eens sturen? Dan kan ik misschien een oplossing vinden.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:19 schreef Bob.Ross het volgende:
Shit ik kan wel janken hier. Ik heb je tip opgevolgd, maar zie nu, nu ik 'm opnieuw opstart, dat ik 'm opgeslagen heb in 't jaar 2106, maar het jaar is nog steeds 2070.
ik heb dus nú de aanpassing die jij hier boven zei doorgevoerd, maar ik kan nu nog steeds de "bribe" optie niet terug vinden, betekend dat dat ik opnieuw moet beginnen?
ik was zóóóóóó ver met m'n imperium....
...
ik wil me niet laten kennen, maar dít is zwáár klote.
oh btw de optie van eternalgame stond op '1' , wat betekend dat dan?
Inderdaad, dat komt door het jaartal. TTD begon oorspronkelijk altijd in 1950. Bij het programmeren van TTD is dus nooit rekening gehouden met 1930 als jaartal daarom zijn een aantal voertuigen nog niet beschikbaar.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:00 schreef Beluga het volgende:
Ik heb gewoon TTD95 met XP patch enzo, maar als ik dan een spelletje opstart (gewoon random game 1930, das et leukste ) dan zijn er geen treinen en lorries beschikbaar. Echt heel naar.
Weet iemand hoe dat komt?
Nou, dat ben ik niet met je eens. Bij TTD kun je inderdaad snel geld verdienen maar daar draait het niet om bij TTD, je moet een zo goed mogelijke performance-ratio halen. Duizend is het maximum (en bij 2050 moet je dat al behaald hebben) en dat lukt alleen de allerbesten. Neem van mij aan dat dat echt topsport is.quote:Op zondag 7 maart 2004 03:17 schreef Beluga het volgende:
Mwah. Ik start wel lekker in 1950. Saillant detail is dat transport tycoon 1 (zeg maar niet deluxe) wel gewoon in 1930 begon. Echt langzaam bouwen was dat. Eigenlijk leuker dan TTD. Daar pleur je eerst de hele map vol met goederenwagons en ga je vanzelf miljoenen winst maken. Was daar veel lastiger.
Ik dacht monorail in 2001 en maglev in 2036. Maar waarom niet spelen met de nieuwe graphics. Dan heb je tenminste realistische treinen (zoals de Thalys en de ICE).quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:14 schreef WarPuppy het volgende:
In welk jaar krijg monorail en/of magrail ?
nou iemand of nietquote:Op woensdag 10 maart 2004 19:46 schreef dekkered het volgende:
waar kan ik ttd downloaden wan ik wil het ook weer gaan spelen maar heb het niet meer, beet je stom
unload uitzetten bij stations..quote:Op maandag 16 februari 2004 18:37 schreef Manula het volgende:
Ik heb al een tijdje transport tycoon, vele jaren gespeeld en heb het laatst weer eens geinstalleerd alleen ik heb een bug ofzow. Ik kan alles bouwen, maar als de treinen geld verdienen krijg ik dit niet. Hoe komt dit? Iemand al eerder dit meegemaakt?
hahaquote:Op maandag 15 maart 2004 09:21 schreef trance_fan het volgende:
wie weet waar ik heel veel informatie kan vinden over de sein lichten.
ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen.
en heb nu voor elke trein een apart spoor.
Kijk hier maar eens, daaqr staat alles precies uitgelegd.quote:Op maandag 15 maart 2004 09:21 schreef trance_fan het volgende:
wie weet waar ik heel veel informatie kan vinden over de sein lichten.
ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen.
en heb nu voor elke trein een apart spoor.
Er zit geen verschil in....quote:Op woensdag 17 maart 2004 10:23 schreef trance_fan het volgende:
heeft iemand plaatjes hoe ik de pre signals moet plaatsen??
en ook hoe ik de signals krijg met het rode en het groene licht en niet dus met van die armen want die snap ik helemaal niet (of zit daar geen verschil in??)
morevehicles (-x) verhoogt het maximum aantal voertuigen naar waarde*850. Bereik 1 - 40, standaard is 1.quote:Op woensdag 17 maart 2004 11:17 schreef rickyB het volgende:
Ik kom ff niet uit al die codes.
Ik wil graag meer treinen kunnen bouwen en heb gelezen dat je ergens een 2 moet zetten zodat het aantal verdubbeld.
Nou kan ik niet duidelijk uit de site (http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=Manual)
opmaken, hoe ik dat moet doen. Wie kan mij helpen?
Pas maar op. Hij kost wel even ¤0,-quote:Op zaterdag 10 januari 2004 00:20 schreef webfreaky het volgende:
lijkt me een extreem coole game... hoeduur kost die ongeveer in de winkel?
Dat snap ik al, maar hoe pas ik die code toe?quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:25 schreef Merovingian het volgende:
[..]
morevehicles (-x) verhoogt het maximum aantal voertuigen naar waarde*850. Bereik 1 - 40, standaard is 1.
2030quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:27 schreef CybErik het volgende:
Dude!
Ik ben nu bezig om een spoornetwerk aan te leggen, maar wanneer krijg je maglev? Ik heb nu alleen monorail
hoe heb je dat station zo breed gekregen?quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:52 schreef Kemania het volgende:
[afbeelding]
mijn mega station, fabriek maakt ruim 6000 crates of goods per maand.
Nieuwste patch downloaden.quote:Op donderdag 1 april 2004 19:37 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
hoe heb je dat station zo breed gekregen?
ik krijg maar maximaal 7x7 squares.
(tevens topic kick en terugvindpost )
dat is dan neem ik aan die nieuwere alpha?quote:Op donderdag 1 april 2004 20:09 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nieuwste patch downloaden.
TTD is nog heel erg populair. Ik ken heel veel mensen die het ook spelen.quote:Op woensdag 7 april 2004 16:53 schreef Jump het volgende:
is TT (of TTD) nog zo'n populair spel of slechts onder een semecte groep mensen (diegene die hier posten) ?
[noob-feelin'-mode]quote:Op donderdag 8 april 2004 22:49 schreef MaxiTitan het volgende:
Transport Tycoon Deluxe is er nu ook in Open-Source!
Je hebt wel wat grafische- en nog wat andere files nodig van ttd voor windows om open ttd te installeren...
Op hun site staat dat hij onder BeOS, MacOS X, Windows 95/98/2000 en Linux kan daaien.
Ik heb hem geprobeerd en hij draait wel lekker zo op het eerste gezicht...
Nou iemand heeft er aardig wat tijd gestoken om ttd opnieuw te schrijven en aan te passen in C (programmeertaal). En hij heeft deze vervolgens uitgebracht onder het GNU General Public License (GPL).quote:Op donderdag 8 april 2004 23:08 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
[noob-feelin'-mode]
Wat houdt 't precies in..? Dat Open-Source
[/noob-feelin'-mode]
Het scenario is af en ik ben tevreden met het eindresultaat. Naast Nederland staan er ook delen van Duitsland en Belgie op. Veel plezier er mee.quote:Op zaterdag 17 april 2004 12:45 schreef Steijn het volgende:
Ik ben bezig met een scenario van Nederland, volgens mij is hij best realistisch geworden. Ik zal hem zo even posten.
Euhm. Alle features die je daar opnoemt kon ook al met TTDPatch...quote:Op zaterdag 17 april 2004 23:44 schreef MaxiTitan het volgende:
Nou die nieuwste versie van openTTD draait ook als een beest, je kan nu kanalen/sluizen bouwen zodat je bootjes de berg op kunnen, je kan je bestaande rail netwerk met drag 'n drop principe upgraden naar bijv. monorail of maglev zonder eerst alles te buldozeren, je kan wegen enz. op hellingen in de lengte leggen. Zo zijn er nog een aantal dingen... [edit]oh, en je kan steden/dorpjes omkopen als je niet meer mag bouwen in hun regio[/edit]
Die gasten zijn nu bezig een nieuwe/betere grafische engine te schrijven om openTTD nog meer uit te breiden (en om wat copyrighted stuff eruit te slopen voor een eigen versie).
ohw, oke...quote:Op zondag 18 april 2004 00:07 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Euhm. Alle features die je daar opnoemt kon ook al met TTDPatch...
quote:Op zaterdag 17 april 2004 18:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het scenario is af en ik ben tevreden met het eindresultaat. Naast Nederland staan er ook delen van Duitsland en Belgie op. Veel plezier er mee.
sv0-bestand:
http://www.tt-forums.net/download.php?id=13254
Een screenshot:
[afbeelding]
bron: http://www.transporttycoon.uk.tt/quote:Latest News (17th April 2004)
Chris Sawyer has announced Locomotion, the sequel to Transport Tycoon Deluxe! Have a look at the Locomotion forum at The Transport Tycoon Forums for all the latest news!
Enjoy!
Ziet er leuk uit! Hoe kan het trouwens dat ik een andere style gebouwen heb?? Heeft dat met de ttdpatch te maken oid? Want ik vind die huizen/flats op jou screenshot mooier en kan me herrineren dat dat vroeger bij mij ook zo was.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:56 schreef Steijn het volgende:
Als je alles uiteindelijk installeerd ziet het er ongeveer zo uit. Een hoop hoogbouw . (let ik heb veel meer graphics geinstalleerd, dus het plaatje komt misschien niet overeen met jouw situatie)
[afbeelding]
meesterlijkquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:34 schreef Saekerhett het volgende:
[afbeelding]
Het ziet er niet heel efficient uit.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:34 schreef Saekerhett het volgende:
[afbeelding]
Maar wel goed voor ¤ 700.000.000 per jaarquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:29 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Het ziet er niet heel efficient uit.
Geld interesseert mij nooit. Ik wil gewoon zo veel mogelijk treinen over zo min mogelijk rails proppen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar wel goed voor ¤ 700.000.000 per jaar
Ik wil zoveel mogelijk treinen over zoveel mogelijk rails hebbenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:54 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Geld interesseert mij nooit. Ik wil gewoon zo veel mogelijk treinen over zo min mogelijk rails proppen.
Een zo goed mogelijk infrastructuur zien te maken waarbij treinen zo min mogelijk stilstaanquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:54 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Geld interesseert mij nooit. Ik wil gewoon zo veel mogelijk treinen over zo min mogelijk rails proppen.
Juist. Zoiets. Maar wel met zo min mogelijk infra.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 19:56 schreef CasB het volgende:
[..]
Een zo goed mogelijk infrastructuur zien te maken waarbij treinen zo min mogelijk stilstaan
Stations met 1 aanrij-baan en 1 wegrijbaan, maar wel 8 perrons. Leve de presignals
Probleem bij mij is alleen dat de rails, die op dat station in de screenshot uitkomen, echt door de hele map gaan, dus ik kan niet een aanrij- en afrijbaan maken. En het principe van 'kies een vrij perron' werkt niet echt bij mij, op de een of andere vage manier gaan ze altijd de verkeerde baan opquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 20:26 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Juist. Zoiets. Maar wel met zo min mogelijk infra.
Rails onder de grond. .quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:22 schreef CybErik het volgende:
Mijn streven is altijd alle stations onder de plaatsnamen en 8 sporen breed, maar op wat signals na alle rails onder de grond
En steden van soms 25000 inwoners, ook leuk
En je ziet ze niet rijdenquote:Op zondag 29 augustus 2004 00:46 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Rails onder de grond. .
Zooooo inefficient. Kan je geen signals zetten.
Juist. What's the fun in that?quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:53 schreef CasB het volgende:
[..]
En je ziet ze niet rijden
Dat er onder een vliegveld ineens 6 sporen boven de grond komen, waarvan er 2 naar rechts gaan en opsplitsen in 3 die naar het station bij het vliegveld gaan, een andere gaat door en vormt een verbinding tussen de andere grote tunnel, en de 3 overblijvende gaan door en splitsen weer terug naar 6 sporen. Boven de grond ook nog een netwerk van bussen en vliegtuigen, en veel olietankers die olie van de oilrigs naar de kust brengen, wat weer door mammoetgoederentreinen van ~30 wagons naar het midden van de map wordt gebracht, en dan door bussen wordt weggebracht...quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:55 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Juist. What's the fun in that?
Als de rails door de stad moet dan doe ik ze wel onder de grond. Gewoon om de 3 vakjes even de tunnel onderbreken, sein neerzetten, enzo verder.quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:46 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Rails onder de grond. .
Zooooo inefficient. Kan je geen signals zetten.
Doe eens een savegame posten. Ik richt mij strikt op het personen vervoer en post. Ik ben nu bezig mijn mooiste savegame aan het op schonen. Het was een gigantische bende geworden, dus ben ik nu alle bezig alle sporen recht te trekken, en de kruispunten efficienter maken. Verder maken ik alle overgangen ongelijkvloers. Maar wat een klus zeg, ik post het wel als het af is. Maar het wordt echt mooi.quote:Op zondag 29 augustus 2004 02:20 schreef CybErik het volgende:
Dat er onder een vliegveld ineens 6 sporen boven de grond komen, waarvan er 2 naar rechts gaan en opsplitsen in 3 die naar het station bij het vliegveld gaan, een andere gaat door en vormt een verbinding tussen de andere grote tunnel, en de 3 overblijvende gaan door en splitsen weer terug naar 6 sporen. Boven de grond ook nog een netwerk van bussen en vliegtuigen, en veel olietankers die olie van de oilrigs naar de kust brengen, wat weer door mammoetgoederentreinen van ~30 wagons naar het midden van de map wordt gebracht, en dan door bussen wordt weggebracht...
Niet echt realistisch. Ooit wel eens een stad gezien waarbij het station het centrum vormt?quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:22 schreef CybErik het volgende:
Mijn streven is altijd alle stations onder de plaatsnamen en 8 sporen breed, maar op wat signals na alle rails onder de grond
En steden van soms 25000 inwoners, ook leuk
Neuh, ik laat alles lekker zoals het is. Puur.quote:Op zondag 29 augustus 2004 02:37 schreef Steijn het volgende:
Zeg, Qyroz (Als mede HHF'er). Heb jij ook veel gebouwen vervangen door hoogbouw? Ik heb zelfs de fonteinen enzo door hoogbouw vervangen.
Amsterdam. .quote:Op zondag 29 augustus 2004 02:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Niet echt realistisch. Ooit wel eens een stad gezien waarbij het station het centrum vormt?
Als je alle kruispunten ongelijkvloers maakt komje dan niet om in de verschillende tracks? Ik gebruik juist op drukke stukken gelijkvloerse krusingen om een beter gebruik van het spoor te krijgen met minder rails.quote:Op zondag 29 augustus 2004 02:31 schreef Steijn het volgende:
[..]
Doe eens een savegame posten. Ik richt mij strikt op het personen vervoer en post. Ik ben nu bezig mijn mooiste savegame aan het op schonen. Het was een gigantische bende geworden, dus ben ik nu alle bezig alle sporen recht te trekken, en de kruispunten efficienter maken. Verder maken ik alle overgangen ongelijkvloers. Maar wat een klus zeg, ik post het wel als het af is. Maar het wordt echt mooi.
Gelijkvloers?quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je alle kruispunten ongelijkvloers maakt komje dan niet om in de verschillende tracks? Ik gebruik juist op drukke stukken gelijkvloerse krusingen om een beter gebruik van het spoor te krijgen met minder rails.
Zou je je savegame eens willen posten? Ben echt benieuwd hoe jij het gedaan hebtquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:09 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Gelijkvloers?
Dat moet je bij mij niet proberen, dan staat er zo 5 km file.
Maar ik heb dan ook een extreem druk bereden netwerk.
Ik bouw ook één groot netwerk altijd. Elke trein kan overal komen. Mijn basis is een + - vormig netwerk waar vandaan ik vertakkingen maak naar de fabrieken en productiefaciliteiten.
Let me see, let me see!!quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:25 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb momenteel trouwens 161 treinen op één groot netwerk rijden. .
Hoe moet ik dat laten zien?quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Let me see, let me see!!
Lees een post eerder van mij, zou je je savegame willen posten?quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:28 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat laten zien?
Doe ik.quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:29 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lees een post eerder van mij, zou je je savegame willen posten?
Kijk wel of ze compatible zijn, anders download ik OpenTTD wel even jaquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:30 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Doe ik.
Ik gebruik wel OpenTTD, ik weet niet of die savegames compatible zijn.
Ik kan iedereen OpenTTD trouwens van harte aanbevelen.
http://sourceforge.net/pr(...)17&release_id=253065
Thxquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:32 schreef QyRoZ het volgende:
http://www.xs4all.nl/~qyroz/fok/temp/Q-trans.sav
Dat is hem.
Mwa. Je moet eerst het complete plaatje zien.quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:39 schreef CasB het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat veel efficienter
Dan heb je vast wat instellingen fout staan, want ik krijg die melding niet.quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:44 schreef Saekerhett het volgende:
Haha, ik krijg steeds meldingen dat treinen verdwaald zijn
Sorry QyRoZ, maar kweenie of dat efficiënt is
Die gebouwen, heeft dat met de versie van tt te maken? Ik heb namelijk iets andere gebouwen. Zou dat ermee te maken hebben dat ik tt deluxe heb?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:34 schreef Saekerhett het volgende:
[afbeelding]
Ik heb ook Deluxe hoor, alleen misschien heb jij wel het tropical klimaat. Ik heb niks met de gebouwen gedaan.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:09 schreef dJ-Zcore het volgende:
[..]
Die gebouwen, heeft dat met de versie van tt te maken? Ik heb namelijk iets andere gebouwen. Zou dat ermee te maken hebben dat ik tt deluxe heb?
Op die van mijn lopen 256 Treinen en nu kan TDD niet meer aan. Dusw zal het transport anders op moeten gaan lossenquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:25 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb momenteel trouwens 161 treinen op één groot netwerk rijden. .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |