hij's binnen!!! na 2 weken wachten is m'n ttdx binnengekomen met boekje en al!
kga 'm straks lekker installeren
even later zag ik toch pre- en exitsignals bij een eindstation staan
toen heb ik nog een station gebouwd ergens anders, met gewone signals, trein komt aankakken en hop er stond in een keer 1 presignal bij het aankomstspoor en 1 exitsignal bij elk spoor van het station
kijk das nou nog eens handig
maar ik kan weer niet meerdere locs bij een trein zetten in een netwerkspel, dat kon ik eerst nog wel en nu in een keer niet meer ik kan nog wel gewoon 7x7 stations bouwen voorlopig...
ik snap echt geen ruk meer van wat ik nou wel en niet kan in een netwerkspel, single player werkt ie wel normaal
er is een nieuwe versie van TTDPatch: 1.9
het is een beta versie
Hier te downloaden:
En lees aub eerst de manual... dat voorkomt een hoop frustraties...
Verder:
eerst ttdpatch(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD directory, daarna pas newships(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD dir.
NEE!
Wat Über TOF!
Ik ga gelijk men ceedee uit de mottenballen trekken, ik weet niet meer of ik win of dos versie had gekocht (jahaa, met die mooie doos, die mijn moeder eruit heeft gedonderd
Wat is de max. aan internet/netwerkspelers die er zijn?
De grote Fok! TTDX online gathering, en anders gaan we een TTDX meet houden
Lijkt me best über gaaf om eens te spelen met fokkers, de kunst afkijken zogezegd, en ik moet dan ook die patch eens downen
zo te zien zijn er een hoop nieuwe gadgets
*heel blij is*
quote:met TTD online spelen kan niet... alleen gewoon via het netwerk en zelfs dat gaat niet altijd zo soepeltjes....
Op woensdag 2 oktober 2002 21:07 schreef Piro het volgende:Wat is de max. aan internet/netwerkspelers die er zijn?
De grote Fok! TTDX online gathering, en anders gaan we een TTDX meet houden
quote:heb ik ook gedaan van die site, en daarna heb ik ook van een andere site een tycoon manager erbij geinstalleerd
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:05 schreef terabyte het volgende:
Vandaag is TTDPatch 1.9 gereleased.
te downloaden van
Ik ben naar aanleiding van de Top 20 Aller Tijden ook maar eens dit spel gaan spelen.. en ik moet zeggen het is inderdaad zeeer verslavend.. ik ben nu alleen een beetje aan t kloten met die presignals.. ik kan onderhand wel een trein een leeg perron laten kiezen. Maar dit werkt nog niet echt bij mij:
Er komen 2 treinen aan van elke kant 1... hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze allebei een ander spoor kiezen??
-edit- mijn briljante plaatje wordt vernaggeld als ik m post..
quote:verzorg een wissel
Op zaterdag 9 november 2002 14:31 schreef Marvin het volgende:
Hallo mensen,Ik ben naar aanleiding van de Top 20 Aller Tijden ook maar eens dit spel gaan spelen.. en ik moet zeggen het is inderdaad zeeer verslavend.. ik ben nu alleen een beetje aan t kloten met die presignals.. ik kan onderhand wel een trein een leeg perron laten kiezen. Maar dit werkt nog niet echt bij mij:
Er komen 2 treinen aan van elke kant 1... hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze allebei een ander spoor kiezen??
-edit- mijn briljante plaatje wordt vernaggeld als ik m post..
zoiets (crummy ascii art ahead)
legenda : _ spoor
/ schuin spoor
\ schuin spoor
++++ station
___/++++++++\_____
\++++++++/
als je zo'n opstelling bedoelt moeten ze nu gewoon beiden een spoor kiezen, en niet opelkaar stampen
edit : nah, de art wordt verneukt, maar de bedoeling is dat de slashes zegmaar lijnrecht onder elkaar zijn, dus dat het spoor toegang biedt aan bijde perrons en aan bijde kanten weer samenkomen (vooropgesteld dat je zo'n opstelling bedoelt)
maar je probleem is dus dat je ze niet op dezelfde spoorlijn wil, gewoon doortrekken die handel dus, en delete de schuine spoortjes
quote:Nou ik ben dus even alles aan t uitproberen..
Op zaterdag 9 november 2002 14:53 schreef Piro het volgende:
trek die rails door, iedereen 'n aparte lijn, altijd gedaan, nooit geklier met signals, alleen op gigantische "mainframes" zoals ik megastations pleeg te noemen, moet je signals gebruiken.maar je probleem is dus dat je ze niet op dezelfde spoorlijn wil, gewoon doortrekken die handel dus, en delete de schuine spoortjes
quote:dus zo +++++++----------+++++++ en nou wil je dat die treinen dus langs elkaar gaan ipv op elkaar wachten ofzo?
Op zaterdag 9 november 2002 14:58 schreef Marvin het volgende:[..]
Nou ik ben dus even alles aan t uitproberen..
Dus ik heb 2 mainframestegenover elkaar staan die allebei in 1 spoor samenkomen... maar nu wil ik dus dat ze op een bepaald punt langs elkaar rijden ipv dat ze op mekaar gaan staan wachten.. snappie?
Oftewel aan allebei de kanten van dit plaatje een mainframe
[afbeelding]
(ben dom, en hysterisch omdat mijn TTDLX niet wil )
quote:Inderdaad!! Maar in het middenstuk is het de hele tijd 1 rails totdat die wissel ontstaat nu wil ik die wissel dus vloeiend laten verlopen zonder dat ze op elkaar staan te wachten...
Op zaterdag 9 november 2002 15:05 schreef Piro het volgende:[..]
dus zo +++++++----------+++++++ en nou wil je dat die treinen dus langs elkaar gaan ipv op elkaar wachten ofzo?
(ben dom, en hysterisch omdat mijn TTDLX niet wil
)
ongeveer in het midden van die afstand pak je een diagonaaltje en rag je die van boven naar onderen, alle rails toegang gevend tot die diagonaal.
nou doe je nog eens hetzelfde van onderen naar boven, zodoende kun je vanaf elk gewenst spoor naar een ander spoor switchen en heb je zo ruimte zat voor een trein of 5-6 zonder oponthoud, wel even signalen plaatsen voor die diagonale lijnen aan beide kanten van het spoor, anders krijg je rampen.
quote:Stuur een kopie van je Savegame naar het adres in mijn profiel en ik zal wel ff wat voor doen.
Op zaterdag 9 november 2002 15:27 schreef Marvin het volgende:
Nouja laat maar t wordt niet echt begrepen... Het gaat mij puur om die passing loop, hoe ik die kan laten werken, maar ik lees net dat die super onefficient zijn.. maar t ging me alleen ff om het idee..
Ander vraagje... hoe leg ik dual tracks aan? Ik heb tot nu toe alleen maar enkele sporen gezien....
Dual tracks is simpel. 2 tracks langs elkaar leggen met enkelvoudig signals die de trein maar 1 kant op doorlaten. Dan wel allebei de andere kant op doorlaten natuurlijk.
edit : muziek en geluid zijn alive and kicking, nu alleen nog weten of de standaard .exe genoeg is of dat je echt iets anders moet runnen
[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 09-11-2002 15:53]
quote:Je moet het patchbestand runnen om gebruik te kunnen maken van de extra opties, deze moet je instellen in je .cfg file...
Op zaterdag 9 november 2002 15:50 schreef Piro het volgende:
okay, bijstelling, hij is aan de praat, door via dosprompt op te starten, maar dat zijn dan de standaard install instructies, moet ik specifiek de patch ding runnen ipv het normale, of staat het dan allemaal al aan?en mijn muziek en geluid zijn dood, weet iemand den endlosung?
quote:hoe zegt u?
Op zaterdag 9 november 2002 15:52 schreef Marvin het volgende:[..]
Je moet het patchbestand runnen om gebruik te kunnen maken van de extra opties, deze moet je instellen in je .cfg file...
mag ik stap voor stap, eerste keer dat ik dat hele patchgedoe doe
quote:Kijk eerst maar eens op http://www.ttdpatch.com
Op zaterdag 9 november 2002 15:54 schreef Piro het volgende:[..]
hoe zegt u?
mag ik stap voor stap, eerste keer dat ik dat hele patchgedoe doe
quote:Ik heb 3 dingen gedaan:
Op zaterdag 9 november 2002 15:27 schreef Marvin het volgende:
Nouja laat maar t wordt niet echt begrepen... Het gaat mij puur om die passing loop, hoe ik die kan laten werken, maar ik lees net dat die super onefficient zijn.. maar t ging me alleen ff om het idee..
Ander vraagje... hoe leg ik dual tracks aan? Ik heb tot nu toe alleen maar enkele sporen gezien....
Wanneer je de game opent zie je direct de inhaalspoor. Let op de opstelling van de seinen!
Inhaalspoor in ASCII:
code:Hier staat je Game:=====-------\---<-----------<-------/----------====
\---->----------->----/=== = enkelspoor station
--- = enkelspoor
-<- = sein rechterspoor
->- = sein linkerspoor/---
-/---- = wissel--\
---\-- = wissel
quote:Yes thanks ik heb het inhaalspoor nu door!! Is trouwens niet mijn game hoor, maar de jouwe
Op zaterdag 9 november 2002 18:03 schreef terabyte het volgende:[..]
Inhaalspoor in ASCII:code:Hier staat je Game:=====-------\---<-----------<-------/----------====
\---->----------->----/=== = enkelspoor station
--- = enkelspoor
-<- = sein rechterspoor
->- = sein linkerspoor/---
-/---- = wissel--\
---\-- = wissel
http://members.home.nl/terabyte/stuff/TRP02.SV1
quote:Zie het maar zo: ik heb het speciaal gemaakt om het je een beetje uit te leggen.
Op zaterdag 9 november 2002 18:26 schreef Marvin het volgende:[..]
Yes thanks ik heb het inhaalspoor nu door!! Is trouwens niet mijn game hoor, maar de jouwe
quote:Je hebt 3 variaties:
Kan iemand mij als laatste nog uitleggen wat de presignals betekenen??
Een heel simpel voorbeeldje
Stel, je hebt dit:
code:Dit is een kruising van sporen tussen Station A en B en Station C en D.A ----\
\
\
C --------------\-------------------- D
\
A \-------\/-----============= B
\ /\-----=============
\---------------/----- = enkelspoor
===== = station\
--\-- = kruising van 2 enkelsporen
\---\----- = wissel
\----
Nu is het zo dat er InterCities rijden van C naar D en stoptreinen van A naar B.
En verder is het zo dat het vlak voor station B erg druk is.
Nu is er een probleem, dat stoptreinen van A naar B vlak voor B erg langzaam rijden, en daarbij de kruising blokkeren... daardoor moeten de InterCities van C naar D ook stoppen en komen ze zwaar vertraagd aan op D en zijn de reizigers boos, etc.
Als de stoptrein laat aankomt op Station B is dat niet zo erg, want B is toch maar een klein kutdorp.
Omdat je te weinig geld of ruimte hebt om flyovers te maken, kun je gebruik maken van Pre en PreExit seinen:
In het plaatje is de 'bovenste' A een spoor van A naar B en de onderste A een spoor van B naar A.
code:(Bovenstaande voorbeeld is een deel van de gespiegelde versie van Geldermalsen, waarbij A = Tiel, B = Geldermalsen, C = Den Bosch en D = Utrecht)A --->|----\
\
C --------->----\--->----------------- D
\
A \--->0|----\/---0<>0---============= B
\ /\---0<>0---=============
\---<-----------<--/
----- = enkelspoor===== = station
\
--\-- = kruising van 2 enkelsporen
\ (in praktijk is dit een 'Engelse Wissel'
maar om het simpel te houden houden we
het op een simpele kruising)
---\----- = wissel
\-------->------ = normale sein (1 richting)
----->|---- = Presignal 1 richting
--->0------ = exit signal 1 richting
---0<>0---- = exit signal 2 richtingen
--->0|----- = Pre-exit signal 1 richting
quote:je hebt de DOS versie?!
Op zaterdag 9 november 2002 22:58 schreef Piro het volgende:
AAAAARH!
ik heb nog steeds die rotpatch niet aan de praat gehad....
jesus christ, die guide biedt ook geen uitkomst.
wat is er zo moeilijk aan:
- ttdpatch downloaden http://www.ttdpatch.com/ttdpt19.zip
- ttdpatch uitpakken in je ttd directory
- ttdpatch ship file downloaden http://www.ttdpatch.com/newships.zip
- ttdpatch ship file uitpakken in je ttd directory
- in pure MS-DOS modus ttdpatch.exe starten?
de .cfg file zou ie zelf moeten genereren.
quote:Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg....
Op zondag 10 november 2002 14:26 schreef dekkered het volgende:
ik ken het niet maar het lijkt mij wel leuk^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^
quote:
Op zaterdag 7 september 2002 17:42 schreef DaafAzuil het volgende:
De Modjes zullen trots op mij zijn
Ik heb zojuist Transport Tycoon Deluxe voor windows gekocht op amazon.co.uk![]()
![]()
voor 14.20 Pond.
kan niet wachten
![]()
![]()
![]()
:
9~
~
quote:daar gaat het helemaal niet om
Op zondag 10 november 2002 14:30 schreef Marvin het volgende:[..]
Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg....
![]()
![]()
je moet je mond houden
en ik ben geen newbie ik ben mischien wel jong maar daar heeft het niet mee te maken newbie
[Dit bericht is gewijzigd door dekkered op 10-11-2002 14:47]
quote:verder gaat 't nog? damn
Op zondag 10 november 2002 14:42 schreef dekkered het volgende:[..]
je kan hem ook doewnlouden bij kazaa bijvoorbeeld daar ben ik nu mee bezig
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
:
9~![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
~![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Dat is niet helemaal correct
Op zondag 10 november 2002 14:45 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
verder gaat 't nog? damn
degene die je op kazaa download is voor dos, niet voor windows
LE-ZEN
-edit- geen newbie??
dekkered
Geregistreerd op 07 november 2002
Geboortedatum 21 maart 1990
[Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 10-11-2002 14:51]
quote:ook niet die deluxe
Op zondag 10 november 2002 14:45 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
verder gaat 't nog? damn
degene die je op kazaa download is voor dos, niet voor windows
LE-ZEN
quote:marvin jij moet helemaal je mond houden
Op zondag 10 november 2002 14:48 schreef Marvin het volgende:[..]
Dat is niet helemaal correct
Maar die Dekkered is wel een irri ventje zeg, is dit de eerste keer dat je emoticons ziet ofzo?? Damn....
quote:ik heb hem gedouwnlouwd en hij is voor windows 95/98 dus het is voor windows jullie met het gezuur van dat het voor dos was
Op zondag 10 november 2002 14:54 schreef Marvin het volgende:
Maar goed laten we het even ontopic houden, als je dat spel voor Windows wilt moet je hem eerlijk bestellen bij Amazon.com net zoals DaafAzuil![]()
En mijn vraag: Als je een kruising hebt en je zet er gewone signals neer heeft gewoon de eerste die bij zo'n signal is, voorrang... verandert dat door die presignals??
quote:Ik ga 't nu niet voor je uitzoeken sorry.
Op zondag 10 november 2002 21:47 schreef Marvin het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaah daar waren we weer... weet iemand ondertussen al wat nou het nut is van presignals? Als je met gewone signals werkt, is degene die het eerste bij de signal is degene die voorrang krijgt... verandert dit als je presignals gebruikt ofzo..??
En dan meteen nog maar een vraag: Hoe kan je een trein instellen dat hij een bepaald perron oprijdt.. hem verplichten zeg maar.. ik heb nl een station met 5 perrons, waarvan 2 die doorgaan naar een volgend gehucht.. nu rijdt mijn treintje dus heel leuk één van die andere 3 perrons op en moet hij bij een andere stad gaan draaien voordat hij eindelijk weer de goede richting opgaat..
quote:Deze helemaal.
Op zondag 10 november 2002 14:30 schreef Marvin het volgende:[..]
Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg....
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |