abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5855055
Mag ik je hartelijk danken voor deze suggestie, het werkt namelijk!
Mijn dank is groot
  woensdag 18 september 2002 @ 16:38:53 #202
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_5862993
Thank you amazon.co.uk!!!

hij's binnen!!! na 2 weken wachten is m'n ttdx binnengekomen met boekje en al!
kga 'm straks lekker installeren

...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
pi_5863112
hmm ook wel vaag, ik zat ff een netwerkspelletje TT te doen met die patch, en die presignals kon ik niet zelf bouwen

even later zag ik toch pre- en exitsignals bij een eindstation staan

toen heb ik nog een station gebouwd ergens anders, met gewone signals, trein komt aankakken en hop er stond in een keer 1 presignal bij het aankomstspoor en 1 exitsignal bij elk spoor van het station

kijk das nou nog eens handig

maar ik kan weer niet meerdere locs bij een trein zetten in een netwerkspel, dat kon ik eerst nog wel en nu in een keer niet meer ik kan nog wel gewoon 7x7 stations bouwen voorlopig...

ik snap echt geen ruk meer van wat ik nou wel en niet kan in een netwerkspel, single player werkt ie wel normaal

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 20:09:39 #204
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_6077377
*kick*


er is een nieuwe versie van TTDPatch: 1.9

het is een beta versie

Hier te downloaden:

http://www.ttdpatch.com/beta/

En lees aub eerst de manual... dat voorkomt een hoop frustraties...

Verder:

eerst ttdpatch(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD directory, daarna pas newships(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD dir.

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:07:56 #205
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6078413
AAH! TTDX!

NEE!

Wat Über TOF!

Ik ga gelijk men ceedee uit de mottenballen trekken, ik weet niet meer of ik win of dos versie had gekocht (jahaa, met die mooie doos, die mijn moeder eruit heeft gedonderd

Wat is de max. aan internet/netwerkspelers die er zijn?
De grote Fok! TTDX online gathering, en anders gaan we een TTDX meet houden

Lijkt me best über gaaf om eens te spelen met fokkers, de kunst afkijken zogezegd, en ik moet dan ook die patch eens downen
zo te zien zijn er een hoop nieuwe gadgets

*heel blij is*

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:48:38 #206
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_6114016
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:07 schreef Piro het volgende:

Wat is de max. aan internet/netwerkspelers die er zijn?
De grote Fok! TTDX online gathering, en anders gaan we een TTDX meet houden


met TTD online spelen kan niet... alleen gewoon via het netwerk en zelfs dat gaat niet altijd zo soepeltjes....
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_6247735
Bij mij doet het geluid het niet
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 19:12:06 #208
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_6248854
bij mij doet ie het niet omdat ie ene com 3 niet kan vinden
na patch
win 2k
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 22:33:22 #209
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_6301904
Ik heb het net weer gespeeld en raakte er weer direct verslaafd aan. Vooral mijn mega-grote velden met 250 treinen oid zijn geweldig. Gewoon alles draaiende proberen te houden
For great justice!
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 17:05:34 #210
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_6524536
Vandaag is TTDPatch 1.9 gereleased.
te downloaden van

http://www.ttdpatch.com/

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_6604239
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:05 schreef terabyte het volgende:
Vandaag is TTDPatch 1.9 gereleased.
te downloaden van

http://www.ttdpatch.com/


heb ik ook gedaan van die site, en daarna heb ik ook van een andere site een tycoon manager erbij geinstalleerd
superrelaxed, nu kan je zelf eht aantal vooertuigen instellen (eerst was 80 treinen, 80 auto's etc het maximum, nu tot een maximum van 33000!!!)
ik ga dus weer even de lekkerste game allertijden gemaakt spelen
  zaterdag 9 november 2002 @ 14:31:28 #212
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_6711331
Hallo mensen,

Ik ben naar aanleiding van de Top 20 Aller Tijden ook maar eens dit spel gaan spelen.. en ik moet zeggen het is inderdaad zeeer verslavend.. ik ben nu alleen een beetje aan t kloten met die presignals.. ik kan onderhand wel een trein een leeg perron laten kiezen. Maar dit werkt nog niet echt bij mij:

Er komen 2 treinen aan van elke kant 1... hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze allebei een ander spoor kiezen??

-edit- mijn briljante plaatje wordt vernaggeld als ik m post..

Euh....?
  zaterdag 9 november 2002 @ 14:41:16 #213
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6711472
dit is kuhuttttt, TTDLX start niet meer na het aanbrengen van die petsj, mag ik een step by step guide hoe het moet?
ik heb trouwens de dos versie, ik moet onder dosprompt installen en opstarten
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 9 november 2002 @ 14:44:32 #214
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6711500
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 14:31 schreef Marvin het volgende:
Hallo mensen,

Ik ben naar aanleiding van de Top 20 Aller Tijden ook maar eens dit spel gaan spelen.. en ik moet zeggen het is inderdaad zeeer verslavend.. ik ben nu alleen een beetje aan t kloten met die presignals.. ik kan onderhand wel een trein een leeg perron laten kiezen. Maar dit werkt nog niet echt bij mij:

Er komen 2 treinen aan van elke kant 1... hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze allebei een ander spoor kiezen??

-edit- mijn briljante plaatje wordt vernaggeld als ik m post..


verzorg een wissel

zoiets (crummy ascii art ahead)

legenda : _ spoor
/ schuin spoor
\ schuin spoor
++++ station


___/++++++++\_____
\++++++++/

als je zo'n opstelling bedoelt moeten ze nu gewoon beiden een spoor kiezen, en niet opelkaar stampen

edit : nah, de art wordt verneukt, maar de bedoeling is dat de slashes zegmaar lijnrecht onder elkaar zijn, dus dat het spoor toegang biedt aan bijde perrons en aan bijde kanten weer samenkomen (vooropgesteld dat je zo'n opstelling bedoelt)

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 9 november 2002 @ 14:51:18 #215
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_6711577
Dit bedoel ik:

Dit zijn wel dual tracks (ik weet al helemaal niet hoe ik die kan krijgen...) en ik gebruik dus gewone.... dus hoe kan ik ze nou langs elkaar laten rijden?? dus zonder oponthoud..!!
Ik zie op het plaatje alleen maar gewone signals staan, dus zonder CTRL in te drukken...
-edit- hier nog een iets geavanceerdere..
Euh....?
  zaterdag 9 november 2002 @ 14:53:30 #216
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6711609
trek die rails door, iedereen 'n aparte lijn, altijd gedaan, nooit geklier met signals, alleen op gigantische "mainframes" zoals ik megastations pleeg te noemen, moet je signals gebruiken.

maar je probleem is dus dat je ze niet op dezelfde spoorlijn wil, gewoon doortrekken die handel dus, en delete de schuine spoortjes

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 9 november 2002 @ 14:58:35 #217
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_6711678
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 14:53 schreef Piro het volgende:
trek die rails door, iedereen 'n aparte lijn, altijd gedaan, nooit geklier met signals, alleen op gigantische "mainframes" zoals ik megastations pleeg te noemen, moet je signals gebruiken.

maar je probleem is dus dat je ze niet op dezelfde spoorlijn wil, gewoon doortrekken die handel dus, en delete de schuine spoortjes


Nou ik ben dus even alles aan t uitproberen..
Dus ik heb 2 mainframes tegenover elkaar staan die allebei in 1 spoor samenkomen... maar nu wil ik dus dat ze op een bepaald punt langs elkaar rijden ipv dat ze op mekaar gaan staan wachten.. snappie?
Oftewel aan allebei de kanten van dit plaatje een mainframe
Euh....?
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:05:08 #218
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6711744
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 14:58 schreef Marvin het volgende:

[..]

Nou ik ben dus even alles aan t uitproberen..
Dus ik heb 2 mainframes tegenover elkaar staan die allebei in 1 spoor samenkomen... maar nu wil ik dus dat ze op een bepaald punt langs elkaar rijden ipv dat ze op mekaar gaan staan wachten.. snappie?
Oftewel aan allebei de kanten van dit plaatje een mainframe
[afbeelding]


dus zo +++++++----------+++++++ en nou wil je dat die treinen dus langs elkaar gaan ipv op elkaar wachten ofzo?

(ben dom, en hysterisch omdat mijn TTDLX niet wil )

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:10:06 #219
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_6711802
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 15:05 schreef Piro het volgende:

[..]

dus zo +++++++----------+++++++ en nou wil je dat die treinen dus langs elkaar gaan ipv op elkaar wachten ofzo?

(ben dom, en hysterisch omdat mijn TTDLX niet wil )


Inderdaad!! Maar in het middenstuk is het de hele tijd 1 rails totdat die wissel ontstaat nu wil ik die wissel dus vloeiend laten verlopen zonder dat ze op elkaar staan te wachten...
Euh....?
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:15:16 #220
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6711866
ervanuitgaande dat je een maximaal aantal sporen hebt trek je tussen die mainframes alle sporen door (spoor 1 naar spoor 1, spoor 2 naar spoor 2 etc)

ongeveer in het midden van die afstand pak je een diagonaaltje en rag je die van boven naar onderen, alle rails toegang gevend tot die diagonaal.
nou doe je nog eens hetzelfde van onderen naar boven, zodoende kun je vanaf elk gewenst spoor naar een ander spoor switchen en heb je zo ruimte zat voor een trein of 5-6 zonder oponthoud, wel even signalen plaatsen voor die diagonale lijnen aan beide kanten van het spoor, anders krijg je rampen.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:27:42 #221
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_6712022
Nouja laat maar t wordt niet echt begrepen... Het gaat mij puur om die passing loop, hoe ik die kan laten werken, maar ik lees net dat die super onefficient zijn.. maar t ging me alleen ff om het idee..
Ander vraagje... hoe leg ik dual tracks aan? Ik heb tot nu toe alleen maar enkele sporen gezien....
Euh....?
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:30:05 #222
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_6712053
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 15:27 schreef Marvin het volgende:
Nouja laat maar t wordt niet echt begrepen... Het gaat mij puur om die passing loop, hoe ik die kan laten werken, maar ik lees net dat die super onefficient zijn.. maar t ging me alleen ff om het idee..
Ander vraagje... hoe leg ik dual tracks aan? Ik heb tot nu toe alleen maar enkele sporen gezien....
Stuur een kopie van je Savegame naar het adres in mijn profiel en ik zal wel ff wat voor doen.
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:35:30 #223
36861 Dr.Demento
A Caddy is not a car to scorn.
pi_6712130
Jij hebt 4 treinen op 4 baanvakken. Je moet minimaal 5 baanvakken hebben omdat er dan altijd 1 baanvak leeg is waarop dan 1 v/d 4 treinen kan oprijden. De crossover moet je dus aan beide zijden 3 baanvakken dubbel maken met 4 treinen.

Dual tracks is simpel. 2 tracks langs elkaar leggen met enkelvoudig signals die de trein maar 1 kant op doorlaten. Dan wel allebei de andere kant op doorlaten natuurlijk.

They're Coming To Take Me Away, Ha-Haaa!
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:36:48 #224
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6712146
weet iemand nou wrom mijn TTDLX niet aan de praat komt?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:50:40 #225
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6712287
okay, bijstelling, hij is aan de praat, door via dosprompt op te starten, maar dat zijn dan de standaard install instructies, moet ik specifiek de patch ding runnen ipv het normale, of staat het dan allemaal al aan?

edit : muziek en geluid zijn alive and kicking, nu alleen nog weten of de standaard .exe genoeg is of dat je echt iets anders moet runnen

[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 09-11-2002 15:53]

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:52:10 #226
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_6712309
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 15:50 schreef Piro het volgende:
okay, bijstelling, hij is aan de praat, door via dosprompt op te starten, maar dat zijn dan de standaard install instructies, moet ik specifiek de patch ding runnen ipv het normale, of staat het dan allemaal al aan?

en mijn muziek en geluid zijn dood, weet iemand den endlosung?


Je moet het patchbestand runnen om gebruik te kunnen maken van de extra opties, deze moet je instellen in je .cfg file...
Euh....?
  zaterdag 9 november 2002 @ 15:54:21 #227
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6712333
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 15:52 schreef Marvin het volgende:

[..]

Je moet het patchbestand runnen om gebruik te kunnen maken van de extra opties, deze moet je instellen in je .cfg file...


hoe zegt u?

mag ik stap voor stap, eerste keer dat ik dat hele patchgedoe doe

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 9 november 2002 @ 16:02:28 #228
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_6712436
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 15:54 schreef Piro het volgende:

[..]

hoe zegt u?

mag ik stap voor stap, eerste keer dat ik dat hele patchgedoe doe


Kijk eerst maar eens op http://www.ttdpatch.com
Daar staat het uitgelegd..... stap voor stap
Euh....?
  zaterdag 9 november 2002 @ 16:37:45 #229
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_6712721
w00h00
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 9 november 2002 @ 18:03:12 #230
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_6713634
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 15:27 schreef Marvin het volgende:
Nouja laat maar t wordt niet echt begrepen... Het gaat mij puur om die passing loop, hoe ik die kan laten werken, maar ik lees net dat die super onefficient zijn.. maar t ging me alleen ff om het idee..
Ander vraagje... hoe leg ik dual tracks aan? Ik heb tot nu toe alleen maar enkele sporen gezien....
Ik heb 3 dingen gedaan:
  • 2 coal mijnen met een power plant verbonden.

  • Dit demonsteert hoe je Presignals moet gebruiken: er rijden Veel treinen over een groot emplacement met wissels, maar toch hebben ze geen 'last' van elkaar
  • 3 steden verbonden voor personenvervoer

  • Dit demonsteert hoe je dubbelspoor moet gebruiken, hoe je een opstelemplacement kan bouwen voor een station (zodat treinen tegelijkertijd een station in en uit kunnen rijden van 1 kant)
  • 1 grote stad verbonden aan een dorp voor personenvervoer

  • Dit demonsteert hoe je een inhaalspoor kan maken, voor 2 richtingen enkelspoor. (dit is wat je passing loop noemde)

    Wanneer je de game opent zie je direct de inhaalspoor. Let op de opstelling van de seinen!
    Inhaalspoor in ASCII:

    code:
    =====-------\---<-----------<-------/----------====
                 \---->----------->----/

    === = enkelspoor station
    --- = enkelspoor
    -<- = sein rechterspoor
    ->- = sein linkerspoor

      /---
    -/----  =  wissel

    --\
    ---\--  = wissel


    Hier staat je Game:
    http://members.home.nl/terabyte/stuff/TRP02.SV1
    Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
      zaterdag 9 november 2002 @ 18:26:14 #231
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_6714025
    quote:
    Op zaterdag 9 november 2002 18:03 schreef terabyte het volgende:

    [..]
    Inhaalspoor in ASCII:

    code:
    =====-------\---<-----------<-------/----------====
                 \---->----------->----/

    === = enkelspoor station
    --- = enkelspoor
    -<- = sein rechterspoor
    ->- = sein linkerspoor

      /---
    -/----  =  wissel

    --\
    ---\--  = wissel


    Hier staat je Game:
    http://members.home.nl/terabyte/stuff/TRP02.SV1
    Yes thanks ik heb het inhaalspoor nu door!! Is trouwens niet mijn game hoor, maar de jouwe
    Kan iemand mij als laatste nog uitleggen wat de presignals betekenen??
    Je hebt 3 variaties:
    1. Een verticaal wit bord
    2. Een verticaal geel bord
    3 .Een horizontaal geel bord
    Euh....?
      zaterdag 9 november 2002 @ 18:57:27 #232
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_6714485
    quote:
    Op zaterdag 9 november 2002 18:26 schreef Marvin het volgende:

    [..]

    Yes thanks ik heb het inhaalspoor nu door!! Is trouwens niet mijn game hoor, maar de jouwe


    Zie het maar zo: ik heb het speciaal gemaakt om het je een beetje uit te leggen.
    Heb 'm zelfs al weer verwijderd... :-
    quote:
    Kan iemand mij als laatste nog uitleggen wat de presignals betekenen??
    Je hebt 3 variaties:
    1. Een verticaal wit bord
    PreExitSignal, komt na een PreSignal (voorsein) en voor een ExitSignal. Je gebruikt dit bij meerdere kruisingen achterelkaar
    2. Een verticaal geel bord
    ExitSignal, komt na een PreSignal (voorsein)
    3 .Een horizontaal geel bord
    Voorsein, na een voorsein komt meestal een kruising van sporen en daarna komt een Exit Signal (Verticaal Wit) of een PreExit Signal (Verticaal Geel)


    Een heel simpel voorbeeldje
    Stel, je hebt dit:

    code:
           A ----\
                  \
                   \
    C --------------\-------------------- D
                     \
           A          \-------\/-----============= B
            \                 /\-----=============
             \---------------/

    ----- = enkelspoor
    ===== = station

     \
    --\-- = kruising van 2 enkelsporen
       \

    ---\----- = wissel
        \----


    Dit is een kruising van sporen tussen Station A en B en Station C en D.
    Deze kruising staat vlak voor Station B

    Nu is het zo dat er InterCities rijden van C naar D en stoptreinen van A naar B.
    En verder is het zo dat het vlak voor station B erg druk is.

    Nu is er een probleem, dat stoptreinen van A naar B vlak voor B erg langzaam rijden, en daarbij de kruising blokkeren... daardoor moeten de InterCities van C naar D ook stoppen en komen ze zwaar vertraagd aan op D en zijn de reizigers boos, etc.
    Als de stoptrein laat aankomt op Station B is dat niet zo erg, want B is toch maar een klein kutdorp.
    Omdat je te weinig geld of ruimte hebt om flyovers te maken, kun je gebruik maken van Pre en PreExit seinen:

    In het plaatje is de 'bovenste' A een spoor van A naar B en de onderste A een spoor van B naar A.

    code:
       A --->|----\
                   \
    C --------->----\--->----------------- D
                     \
           A          \--->0|----\/---0<>0---============= B
            \                    /\---0<>0---=============
             \---<-----------<--/


    ----- = enkelspoor

    ===== = station


     \
    --\-- = kruising van 2 enkelsporen
       \     (in praktijk is dit een 'Engelse Wissel'
              maar om het simpel te houden houden we
              het op een simpele kruising)


    ---\----- = wissel
        \----

    ---->------ = normale sein (1 richting)

    ----->|---- = Presignal 1 richting

    --->0------ = exit signal 1 richting

    ---0<>0---- = exit signal 2 richtingen

    --->0|----- = Pre-exit signal 1 richting


    (Bovenstaande voorbeeld is een deel van de gespiegelde versie van Geldermalsen, waarbij A = Tiel, B = Geldermalsen, C = Den Bosch en D = Utrecht)
    Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
      zaterdag 9 november 2002 @ 22:58:54 #233
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_6717996
    AAAAARH!
    ik heb nog steeds die rotpatch niet aan de praat gehad....
    jesus christ, die guide biedt ook geen uitkomst.
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      zondag 10 november 2002 @ 01:05:21 #234
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_6720032
    quote:
    Op zaterdag 9 november 2002 22:58 schreef Piro het volgende:
    AAAAARH!
    ik heb nog steeds die rotpatch niet aan de praat gehad....
    jesus christ, die guide biedt ook geen uitkomst.
    je hebt de DOS versie?!

    wat is er zo moeilijk aan:
    - ttdpatch downloaden http://www.ttdpatch.com/ttdpt19.zip
    - ttdpatch uitpakken in je ttd directory
    - ttdpatch ship file downloaden http://www.ttdpatch.com/newships.zip
    - ttdpatch ship file uitpakken in je ttd directory
    - in pure MS-DOS modus ttdpatch.exe starten?

    de .cfg file zou ie zelf moeten genereren.

    Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
      zondag 10 november 2002 @ 03:29:10 #235
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_6721200
    hmkay, ik zie het morgen wel, hopen dat het dan WEL werkt
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
      zondag 10 november 2002 @ 14:11:03 #236
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_6723715
    Oke ik heb dat hele signal gedoe nou onder de knie, alleen vraag ik me af wat is nou het nut van die bordjes eronder... die presignals zeg maar?? Als je een kruising hebt en je zet er gewone signals neer heeft gewoon de eerste die bij zo'n signal is, voorrang... verandert dat door die presignals??
    Euh....?
    pi_6723859
    ik ken het niet maar het lijkt mij wel leuk ^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^
    Every war is different, every war is the same.
      zondag 10 november 2002 @ 14:30:53 #238
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_6723897
    quote:
    Op zondag 10 november 2002 14:26 schreef dekkered het volgende:
    ik ken het niet maar het lijkt mij wel leuk ^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^
    Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg....
    Euh....?
    pi_6723988
    quote:
    Op zaterdag 7 september 2002 17:42 schreef DaafAzuil het volgende:
    De Modjes zullen trots op mij zijn
    Ik heb zojuist Transport Tycoon Deluxe voor windows gekocht op amazon.co.uk

    voor 14.20 Pond.

    kan niet wachten



    je kan hem ook doewnlouden bij kazaa bijvoorbeeld daar ben ik nu mee bezig

    :
    9~
    ~

    Every war is different, every war is the same.
    pi_6724007
    quote:
    Op zondag 10 november 2002 14:30 schreef Marvin het volgende:

    [..]

    Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg....


    daar gaat het helemaal niet om

    je moet je mond houden

    en ik ben geen newbie ik ben mischien wel jong maar daar heeft het niet mee te maken newbie

    [Dit bericht is gewijzigd door dekkered op 10-11-2002 14:47]

    Every war is different, every war is the same.
      zondag 10 november 2002 @ 14:45:20 #241
    17228 DaafAzuil
    Let's paint....
    pi_6724013
    quote:
    Op zondag 10 november 2002 14:42 schreef dekkered het volgende:

    [..]


    je kan hem ook doewnlouden bij kazaa bijvoorbeeld daar ben ik nu mee bezig

    :
    9~
    ~


    verder gaat 't nog? damn
    degene die je op kazaa download is voor dos, niet voor windows
    LE-ZEN
    ...some more happy little trees!!
    DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
      zondag 10 november 2002 @ 14:48:38 #242
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_6724042
    quote:
    Op zondag 10 november 2002 14:45 schreef DaafAzuil het volgende:

    [..]

    verder gaat 't nog? damn
    degene die je op kazaa download is voor dos, niet voor windows
    LE-ZEN


    Dat is niet helemaal correct Maar die Dekkered is wel een irri ventje zeg, is dit de eerste keer dat je emoticons ziet ofzo?? Damn....

    -edit- geen newbie??
    dekkered
    Geregistreerd op 07 november 2002
    Geboortedatum 21 maart 1990

    [Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 10-11-2002 14:51]

    Euh....?
    pi_6724045
    quote:
    Op zondag 10 november 2002 14:45 schreef DaafAzuil het volgende:

    [..]

    verder gaat 't nog? damn
    degene die je op kazaa download is voor dos, niet voor windows
    LE-ZEN


    ook niet die deluxe
    Every war is different, every war is the same.
    pi_6724063
    quote:
    Op zondag 10 november 2002 14:48 schreef Marvin het volgende:

    [..]

    Dat is niet helemaal correct Maar die Dekkered is wel een irri ventje zeg, is dit de eerste keer dat je emoticons ziet ofzo?? Damn....


    marvin jij moet helemaal je mond houden
    Every war is different, every war is the same.
      zondag 10 november 2002 @ 14:54:16 #245
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_6724095
    Maar goed laten we het even ontopic houden, als je dat spel voor Windows wilt moet je hem eerlijk bestellen bij Amazon.com net zoals DaafAzuil
    En mijn vraag: Als je een kruising hebt en je zet er gewone signals neer heeft gewoon de eerste die bij zo'n signal is, voorrang... verandert dat door die presignals??
    Euh....?
    pi_6724546
    quote:
    Op zondag 10 november 2002 14:54 schreef Marvin het volgende:
    Maar goed laten we het even ontopic houden, als je dat spel voor Windows wilt moet je hem eerlijk bestellen bij Amazon.com net zoals DaafAzuil
    En mijn vraag: Als je een kruising hebt en je zet er gewone signals neer heeft gewoon de eerste die bij zo'n signal is, voorrang... verandert dat door die presignals??
    ik heb hem gedouwnlouwd en hij is voor windows 95/98 dus het is voor windows jullie met het gezuur van dat het voor dos was
    Every war is different, every war is the same.
      zondag 10 november 2002 @ 21:47:37 #247
    22396 Marvin
    Xbox junkie
    pi_6730387
    Jaaaaaaaaaaaaah daar waren we weer... weet iemand ondertussen al wat nou het nut is van presignals? Als je met gewone signals werkt, is degene die het eerste bij de signal is degene die voorrang krijgt... verandert dit als je presignals gebruikt ofzo..??
    En dan meteen nog maar een vraag: Hoe kan je een trein instellen dat hij een bepaald perron oprijdt.. hem verplichten zeg maar.. ik heb nl een station met 5 perrons, waarvan 2 die doorgaan naar een volgend gehucht.. nu rijdt mijn treintje dus heel leuk één van die andere 3 perrons op en moet hij bij een andere stad gaan draaien voordat hij eindelijk weer de goede richting opgaat..
    Euh....?
      zondag 10 november 2002 @ 21:50:30 #248
    17228 DaafAzuil
    Let's paint....
    pi_6730455
    quote:
    Op zondag 10 november 2002 21:47 schreef Marvin het volgende:
    Jaaaaaaaaaaaaah daar waren we weer... weet iemand ondertussen al wat nou het nut is van presignals? Als je met gewone signals werkt, is degene die het eerste bij de signal is degene die voorrang krijgt... verandert dit als je presignals gebruikt ofzo..??
    En dan meteen nog maar een vraag: Hoe kan je een trein instellen dat hij een bepaald perron oprijdt.. hem verplichten zeg maar.. ik heb nl een station met 5 perrons, waarvan 2 die doorgaan naar een volgend gehucht.. nu rijdt mijn treintje dus heel leuk één van die andere 3 perrons op en moet hij bij een andere stad gaan draaien voordat hij eindelijk weer de goede richting opgaat..
    Ik ga 't nu niet voor je uitzoeken sorry.
    Tijdje terug was ik mega verslaafd aan TTDX, maar nu zit ik alleen nog maar aan m'n Roller coaster Tycoon 2 park te werken
    Mischien ga ik over een tijdje weer TTDX spelen
    ...some more happy little trees!!
    DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
      zondag 10 november 2002 @ 21:51:56 #249
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_6730484
    quote:
    Op zondag 10 november 2002 14:30 schreef Marvin het volgende:

    [..]

    Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg....


    Deze helemaal.
    Stomme FPers allemaal.
    For great justice!
    pi_6730495
    * Joene is vandaag weer opnieuw begonnen
    Oh wat is dit spelletje cool
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')