quote:Sinds wanneer ben jij links?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:33 schreef Herostratos het volgende:[..]
Misplaats gevoel van morele superioriteit en de achterliggende notie dit zelfversterkend effect in stand gehouden dient te worden...
quote:Ik ben geen pseudo/semi/quasi * intellectueel. Ik erken dat ik matig ben.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:33 schreef Sidekick het volgende:Sinds wanneer ben jij links?
* doorhalen wat niet van toepassing is
quote:= stiekem erkennen dat links op fok meer inhoud heeft
Op vrijdag 9 januari 2004 14:33 schreef Herostratos het volgende:Misplaats gevoel van morele superioriteit en de achterliggende notie dit zelfversterkend effect in stand gehouden dient te worden...
Inhoudsloos links afzeiken is echt wel een uiting van superieur willen zijn...
quote:LOL
Op vrijdag 9 januari 2004 14:35 schreef Herostratos het volgende:[..]
Ik ben geen pseudo/semi/quasi * intellectueel. Ik erken dat ik matig ben.
* doorhalen wat niet van toepassing is
quote:= misplaatste conclusie, die perfect in het zojuist geprojecteerde beeld van de linkse morele superioriteit past.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:41 schreef Bluesdude het volgende:= stiekem erkennen dat links op fok meer inhoud heeft
vandaar minderwaardigheidsgevoel en die projecteren op links.
quote:Inhoudsloos sprak het onbeschreven blad.
Inhoudsloos links afzeiken is echt wel een uiting van superieur willen zijn...
quote:Wat een hokjesdenken!
Op vrijdag 9 januari 2004 14:32 schreef Bluesdude het volgende:[..]
contradictio in terminis
impossible job...good luck
quote:De Groene Amsterdammer vind ik persoonlijk wel aardig. Links getint, maar geen populistische artikelen, waar HP/De Tijd nogal een handje van heeft. Rechtse journalistiek vind ik niet erg, zolang er maar geen populistische onzin wordt verkondigd.
Echte kwaliteitsjournalistiek kennen we in Nederland uberhaupt niet.
quote:Rare jongens die Belgen.
België int geldboetes zeldenGENT - Wie van een Belgische rechter een boete opgelegd krijgt en niet betaalt, hoeft zich eigenlijk geen zorgen te maken. De Belgische justitie schakelt nauwelijks deurwaarders in om het geld te innen. Een vervangende celstraf minder dan zes maanden wordt nooit uitgevoerd: de minister heeft dat verboden wegens het cellentekort.
"U wordt uitgenodigd om te betalen. Doe je dat niet, dan gebeurt er eigenlijk niets", klaagt procureur-generaal F. Schins vrijdag in de Vlaamse krant De Standaard. "De magistratuur zit al jaren opgescheept met die frustratie". De officier stelt dat Belgen vrij braaf zijn: ondanks het gebrek aan sancties betalen ze grote boetes praktisch altijd.
De Belgische minister van Justitie Onkelinx zegt in een reactie het niet aanvaardbaar te vinden dat mensen ongestraft blijven als ze hun boete niet betalen. Onkelinx zoekt momenteel naar de invoering van alternatieve straffen, zoals werkstraffen. De minister is niet van plan de niet-betalers alsnog naar de gevangenis te sturen: de cellen blijven alleen bestemd voor zwaardere misdrijven.
Bron: Nu.nl
quote:Ik onderstreep deze post
Op vrijdag 9 januari 2004 14:35 schreef Herostratos het volgende:[..]
Ik erken dat ik matig ben.
quote:Goed he?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:Wat een hokjesdenken!
quote:Realistisch...gematigd-rechts en matig in borrelen.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:35 schreef Herostratos het volgende:
Ik erken dat ik matig ben.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluesdude op 09-01-2004 15:31]
quote:Hahaha, zit wat in. Biertje?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:27 schreef Bluesdude het volgende:[..]
Goed he?
Ik leer het nog wel eens..dat borrelen.
quote:Als jij weer onder je oude account hier gaat posten dan is het misschien te regelen.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:27 schreef Bluesdude het volgende:Moet hij niet verbannen worden uit deze borreltopics ?
quote:
Partijen winnen ook in 2003 ledenGRONINGEN Vorig jaar zijn opnieuw meer mensen lid geworden van een politieke partij. Het aantal lidmaatschappen nam met 8000 toe, tegen een groei van 15.000 in 2002. Toen kwam er een eind aan een jarenlange leegloop. In totaal zijn er 200.000 mensen lid van een partij.
Alle linkse oppositiepartijen wonnen. De SP won het meest: 7000 leden (19%). De partij kreeg er 43.400 leden bij en heeft daarmee de VVD bijna ingehaald.
De VVD, die 44.000 leden heeft, verloor er 1800 (-3,9%). Het ledental van het CDA liep terug, met 2000 (-2,5%). De derde regeringspartij, D66, won wel: 800 leden (6,3%).
bron: TT
quote:Mag je weer achter de schermen kijken, Kozz eh Sidemic eh kick?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als jij weer onder je oude account hier gaat posten dan is het misschien te regelen.
quote:Is een baan bij Stivoro niks voor je Kozzmic?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:42 schreef Kozzmic het volgende:
BREAKING NEWS: De SP dreigt de VVD in te halen en 3e partij van Nederland te worden...
[..]
quote:Sjun heeft nog wat werk te verzetten...
BREAKING NEWS: De SP dreigt de VVD in te halen en 3e partij van Nederland te worden...
Ach ja, het zijn maar statistiekjes, hé
quote:De politiek wil al af van het ledenaantal in omroepland als criterium voor uitzendrechten omdat het niet representatief zou zijn voor het draagvlak, dus dit bericht doet wel erg ouderwets aan.
[..]
quote:Zeg ik dat dan??
Op vrijdag 9 januari 2004 15:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Is een baan bij Stivoro niks voor je Kozzmic?
Wat zegt dat nu? SP zal wellicht een aktievere achterban hebben, maar dat zegt nog niets over de verkiezingen.
Even het volledige persbericht van DNPP...
quote:-edit- aantallen toegevoegd
PERSBERICHTGroningen, 9 januari 2004
PERSBERICHT DOCUMENTATIECENTRUM NEDERLANDSE POLITIEKE PARTIJEN
Flinke ledenwinst linkse partijen
Evenals in 2002 hebben de linkse partijen in het jaar 2003 een flinke ledenwinst geboekt, zij het dat de winst lager uitviel dan in 2002. De grootste toename was weer voor de SP, met een groei van 19% (bijna 7.000 leden). Deze partij is in ledental nog steeds de vierde partij in Nederland, maar heeft nu de in 2003 opnieuw verliezende VVD in het zicht gekregen. Het ledental van GroenLinks steeg met 11% (ruim 2.000 leden). Ook de PvdA, waarvan het ledental sinds het midden van de jaren tachtig vrijwel onafgebroken is gedaald, kon in 2003 (evenals overigens in 2002) meer leden noteren (ruim 1.800 leden; 3,1%). D66 kreeg er bijna 800 nieuwe leden bij (6,3%); de deelname van deze partij aan het centrum-rechtse kabinet-Balkenende II heeft D66 in dit opzicht niet minder aantrekkelijk gemaakt.
De grote partijen aan de andere zijde van het politieke spectrum moesten verlies noteren. Na een vooruitgang van 1.000 leden in 2002, ging het CDA in 2003 met 2.000 leden achteruit (een verlies van 2,5%). De teruggang van de VVD die in 1982 begon hield ook in 2003 aan. De liberalen verloren ruim 1.800 leden (3,9%). De SGP won licht (0,8%), de LPF verloor enigszins (0,2%).
De ChristenUnie kon nog geen opgave van haar ledental geven; dat wordt waarschijnlijk op 20 januari bekend gemaakt. De ChristenUnie (en het in januari 2003 uit de Tweede Kamer verdwenen Leefbaar Nederland) buiten beschouwing gelaten, steeg het ledental van de in 2003 in de Tweede Kamer zitting hebbende partijen met bijna 8.000. In 2002 waren dat er ruim 15.000 (en inclusief de destijds in mei 2002 in de Tweede Kamer debuterende nieuwe partijen LPF en Leefbaar Nederland ruim 20.000). Het tempo van de groei lijkt dan ook af te nemen. Desalniettemin neemt het ledental van de Nederlandse partijen als geheel genomen nog altijd substantieel toe, na een daling die tegen het midden van de jaren tachtig begon en tot en met 2000 aanhield.
code:CU komt pas 20 januari met haar ledental per 1-1-2004, bovenstaand cijfer is van vorig jaar.CDA 77.000
PvdA 61.935
VVD 44.196
SP 43.389
CU 27.000
SGP 25.700
GL 20.503
D66 13.507
LPF ± 4.000
http://www.rug.nl/dnpp/nieuws/
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 09-01-2004 15:55]
quote:Mensen die teleurgesteld zijn geraakt in de vakbonden zoeken hun heil bij de linkse politieke partijen?
Evenals in 2002 hebben de linkse partijen in het jaar 2003 een flinke ledenwinst geboekt
Lijkt me niet onwaarschijnlijk.
quote:Valt me op dat er eigenlijk maar zo weinig mensen lid zijn van een politieke partij, 200.000 maar.
[..]
Gelukkig geldt het aantal leden niet voor de zetelverdeling
quote:Ik ontken dan ook niet dat de SP meer leden heeft dan de VVD, maar jij baseert de grootte van een partij op ledenaantal en ik op zetels.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:46 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zeg ik dat dan??
Je moet me geen dingen in de mond gaan leggen, hoor...Even het volledige persbericht van DNPP...
[..]
quote:Maar statistiekjes?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:45 schreef Herostratos het volgende:[..]
Sjun heeft nog wat werk te verzetten...
Ach ja, het zijn maar statistiekjes, hé
[Centraal] Statistiek afzaagtopic
Zo kun je alles wat een cijfer bevat wel afdoen als irrelevant.
quote:Dit aantal komt vooral door een actievere ledenwerving. Het aantal leden zegt niets over de actiebereidheid van de leden.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:Is een baan bij Stivoro niks voor je Kozzmic?
Wat zegt dat nu? SP zal wellicht een aktievere achterban hebben, maar dat zegt nog niets over de verkiezingen.
Een partijleider die zich zelf belangrijker vind dan de partij, afgestraft door de kiezer in 2002 en dan nog groeien (zelfs in 2002 gegroeid).
quote:Tsja, misschien deelt niet iedereen die mening.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:04 schreef Chewie het volgende:
Ik vind de groei van de PvdA wel verassend.Een partijleider die zich zelf belangrijker vind dan de partij, afgestraft door de kiezer in 2002 en dan nog groeien (zelfs in 2002 gegroeid).
Overigens is ruim 60.000 leden niet erg veel, dat is net 1 zetel aan stemmen.
quote:Het komt slechts aan op bewustmaking of bewustwording. Wellicht moet ik me van een ander taalgebruik gaan bedienen en me als volksverheffer gaan manifesteren.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:45 schreef Herostratos het volgende:[..]
Sjun heeft nog wat werk te verzetten...
Aan de andere kant kan het geen kwaad als het wat onberekenbare soms geweldadige volk zich in ieder geval door Jan M. nog iets laat gezeggen.![]()
quote:Inderdaad, als de recessie wat doorzet krijgt ook de lijst Jan Marijnissen weer met afzeggingen te maken.
Ach ja, het zijn maar statistiekjes, hé[Centraal] Statistiek afzaagtopic
teveel sterke koffie maakt vast recalcitrant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |