abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:25:44 #26
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16046153
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:22 schreef harryharry het volgende:

[..]

Over het algemeen neem ik een 'twijfelende' houding aan,

Je bedoelt tijdens het kopen?
Da's trouwens wel een aardig lijstje wat je daar postte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_16046456
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:23 schreef MarjoleinA het volgende:

[..]

Dit is dus een voorbeeld waar ik niet van hou

Mensen kopen het vaak omdat ze het mooi vinden maar het merk heeft er ook vaak veel mee te maken. Of denk je van niet dan?
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
pi_16046522
Ik herinner me geloof ik no een topic van BHFH, die werd uitgelachen omdat ie in winkels ging afdingen. Maar blijkbaar gebeurd het dus wel gewoon.
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:40:38 #29
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_16046607
Ik zeg altijd als ik een winkel binnen loop:
Kijke kijke! Niet kopen!!!
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:41:12 #30
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_16046623
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:38 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik herinner me geloof ik no een topic van BHFH, die werd uitgelachen omdat ie in winkels ging afdingen. Maar blijkbaar gebeurd het dus wel gewoon.
BHFH uitlachen is toch standaard hier?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
pi_16046676
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:41 schreef KapiteinRuigbaard het volgende:

[..]

BHFH uitlachen is toch standaard hier?

Ja, maar om dan nou precies hetzelfde te gaan doen
pi_16046694
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:35 schreef rilla het volgende:

[..]

Mensen kopen het vaak omdat ze het mooi vinden maar het merk heeft er ook vaak veel mee te maken. Of denk je van niet dan?

Het gaat mij absoluut niet om merken.
En mensen die kopen voor een speciaal merk vind ik maar zielig.
Ik koop kleding die ik mooi vindt ongeacht merk. Let uiteraard wel op kwaliteit.
BlaBlaBla
pi_16046797
hoe doe je eigenlijk dat afdingen??
stel: ik koop een pc voor eh...1000 euro en ik vind dat te duur.
Ik loop dan naar de verkoper toe en zeg:"ik vind 1000 euro vrij duur voor die pc, kunnen we niet wat onderhandelen over de prijs?"

gaat dat zo ongeveer?
ik heb dat nog nooit gedaan enzo...misschien een keer proberen.

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_16046798
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:07 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik ding niet af omdat ik het nergens voor nodig vind.
Als je genoeg geld hebt waarom dat niet gewoon betalen?
En als je het te duur vind moet je niet in die prijsklasse zoeken.

Als ik af zou dingen voel ik me verpauperd omdat ik loop te schooien om korting.

Soms staan dingen bewust duurder dan ze in feite kosten. Afdingen kan op veel manieren het nemen van een showroom model of op een ding wat al een tijdje staat of gewoon om de sport.

Is voor een verkoper ook leuk trouwens om daar tegen in te gaan....

There's no place like 127.0.0.1
pi_16046974
Ik werk zelf bij een makelaardij en daar bellen mensen ook op om te onderhandelen. Ik vind het ook een sport om er tegenin te gaan maar in het dagelijks leven in de winkel, AH, kledingwinkels etc hou ik er niet zo van.
BlaBlaBla
pi_16047031
Als ik veel koop, dan leg ik de stapel op de toonbank, kijk de verkoper of verkoopster aan. En dan vraag ik gewoon heel brutaal: Als ik dit alles mee neem, hoeveel korting krijg ik dan? En het werkt in 95% van de gevallen.

Neem ik maar 1 stuk mee, dan ding ik niet af.

Laatst een nieuwe badkamer gekocht, alles was geregeld, en dan de vraag. Toch 20% eraf!

Op rommelmarkten vraag ik altijd wat de uiterste verkoopprijs is.
Want nee heb je, ja kan je krijgen!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_16047145
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Je bedoelt tijdens het kopen?
Da's trouwens wel een aardig lijstje wat je daar postte.

Het is een lijstje van de dingen die ik me zo herinner. En de 'twijfelende' houding is inderdaad bij de verkoop. Beste voorbeeld was de aanschaf van de TV die heb ik gekocht bij IT's terwijl ie bij Megapool goedkoper was. Stond bij die TV te kijken, verkoper komt naar me toe. Tja mooie TV maar die prijs bij megapool is ie een goedkoper. Ik zou hem wel hier willen kopen maar ... ... .. Na wat rekenwerk ging hij er 50 euro onderzitten.

Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn, je kunt een zaak op een A lokatie niet vergelijken met een internet shop met een magazijntje ergens in de achterhoek. Dus geen internet(shop) prijzen vergelijken met 'echte' winkel.

Soms vang je ook bot, al weer wat geleden. Toen ik destijds een nieuwe digitale camera (d60) wilde kopen ging ik naar de fotozaak waar ik al enige tijd over de vloer kwam. Wat kost ie 3400 euro (advies prijs van canon) Ik zei dat ie ruim 400 euro duurder was als zijn 'collega' nabij Rotterdam het antwoord was simpel "dan moet je hem daar gaan kopen" tja dat heb ik toen ook gedaan...

En nee ik ben geen klant die staat te wikken en te wegen, ik koop zeer impulsief. Voor een kerst kadootje ging ik voor iets simpels kijken bij een kookwinkel, hadden ze niet en was 5 minuten later een messenblok rijker en 400 euro armer (owja 10% korting)

pi_16047210
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:52 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik werk zelf bij een makelaardij en daar bellen mensen ook op om te onderhandelen. Ik vind het ook een sport om er tegenin te gaan maar in het dagelijks leven in de winkel, AH, kledingwinkels etc hou ik er niet zo van.
Makelaardij waar de prijzen ook bewust te hoog zijn Je gaat niet afdingen op een brood. Maar waarom niet op de aanschaf van bijvoorbeeld een keuken. Of een TV waarbij je een DVD speler krijgt. Hou die dvd speler maar en geef maar korting.
pi_16047426
en vooral als je vaste klant bent moet het kunnen vind ik. Bijvoorbeeld een kledingzaak.

Is toch altijd mooi meegenomen als je bijv.3 kledingstukken krijgt ipv. 2

[Dit bericht is gewijzigd door pimpin op 08-01-2004 13:59]

pi_16047451
Ik doe niet aan afdingen, dat is voor paupers.
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:18:41 #41
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16047790
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:47 schreef Famas het volgende:
hoe doe je eigenlijk dat afdingen??
stel: ik koop een pc voor eh...1000 euro en ik vind dat te duur.
Ik loop dan naar de verkoper toe en zeg:"ik vind 1000 euro vrij duur voor die pc, kunnen we niet wat onderhandelen over de prijs?"
Nou, bij mijn PC ben ik nadrukkelijk ook bij andere zaken gaan kijken. De verkoper zei: "Als je hem toch hier koopt, doe ik iets leuks voor je."
Ik kwam dus later op de dag terug. De eerste verkoper was met een andere klant bezig, dus ik zei tegen een andere dat zijn collega wel iets leuks voor me wilde doen.
"Oh, ik wil ook wel een dansje met je maken hoor", zei deze man zeer grappig.
Maar toen vroeg hij of ik er een printer bij wilde. Nou, nee, bedankt. Kun je wat aan de prijs doen. "Waar denk je aan", vroeg hij.
Ehm, toen stond ik met mijn mond vol tanden.
Hij aan de slag met zijn rekenmachientje. En hij deed er 25 euro af.
Ach, wie het kleine niet eert...
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:23:46 #42
15184 rolon
The Regulator
pi_16049762
Ja ik lees in sommige reacties
quote:
Afdingen is voor paupers
Voorbeeld:
Mobiel kost in winkel A 330 euro
en 10 meter verder in winkel B 300.

Winkel B heeft em toevallig niet meer in voorraad en A wel.
Dus dan ga je toch naar A en sta je volledig in je recht om daarop af te dingen?

Of vind je het lekker om genaaid te worden?

Als we het hebben over andere steden, online winkels enzovoort is het een ander verhaal.

pi_16050180
Ik vind afdingen niet voor paupers. Wat een onzin - het is vaak ook een spel. Als je het met respect voor elkaar speelt (en dus niet per se voor de aller- aller- allerlaagste prijs gaat), beleef je er zelfs allebei lol aan!
pi_16050273
ik wil mijn Whopper Menu altijd voor 3 euro...

lukt niet altijd helaas

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_16050376
ik ding altijd af op sigaretten bij de AH
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:48:45 #46
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_16050540
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:20 schreef rilla het volgende:

[..]

Dat is toch zo? Je bent toch heel stoer als je merkkleding aan hebt? Waarom koop ik het anders? Waarom kopen andere het anders? Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.

[offtopic] omdat bijvoorbeeld broeken van de bentex strak zitten op mn kont en vreselijk ruim om mn benen en buik.. of juist andersom :S van kleren van bepaalde merken weet ik dat het mij goed past en niet snel kapot gaat [/offtopic]

hoe ik afdingen doe?? hehe nou gewoon: maaam kijk hier zit een gaatje, en mn moeder die gaat wel naar de verkopers toe.. ding niet zo snel af omdat ik nooit zo op gaatjes en weeffoutjes enzo let.. daarbij vind ik et redelijk schooierig, moet ook altijd om mn moeder lachen maarja, die lui verdienen nog genoeg of er nou een tientje van dat ene truitje/whatever afgaat of niet, dus et maakt hun ook niet uit, zijn hun dr ook weer vanaf
ding trouwens alleen af bij kledingstukken, owjah en gratis printer bij de pc maar dat krijgt toch bijna iedereen

pi_16050542
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:23 schreef rolon het volgende:
Ja ik lees in sommige reacties
[..]

Voorbeeld:
Mobiel kost in winkel A 330 euro
en 10 meter verder in winkel B 300.

Winkel B heeft em toevallig niet meer in voorraad en A wel.
Dus dan ga je toch naar A en sta je volledig in je recht om daarop af te dingen?

Of vind je het lekker om genaaid te worden?

Als we het hebben over andere steden, online winkels enzovoort is het een ander verhaal.

Met computerspul gewoon naar een wat kleiner winkeltje gaan. Printje maken van de pricewatchzut van t.net, zeggen dat je het voor zoveel kan krijgen, en je toch OV hebt dus die verzendkosten niet tellen. Grote kans dat je iig korting krijgt.
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:55:44 #48
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_16050747
Tjah, ik probeer het wel altijd, maar waar ik bang voor ben is dat die man zegt: 'nee sorry, dat gaat gewoon écht niet.' En dan sta ik daar...Nou, doei dan...En dan heb ik niet wat ik wél wilde hebben, en gewoon kon betalen...Want om daarna dan nog te zeggen 'doe dan maar voor de volle prijs' staat ook een beetje raar als je een half uur hebt proberen af te dingen. Wat dan?
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:49:01 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16052725
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:55 schreef Offy het volgende:
Want om daarna dan nog te zeggen 'doe dan maar voor de volle prijs' staat ook een beetje raar als je een half uur hebt proberen af te dingen. Wat dan?
Oh, nou, dat maakt mij niet uit.
Als het wél lukt, heb je het voordeel, als het niet lukt, kun je het alsnog gewoon kopen. Toch?
Ik moet zeggen, ik heb er echt wel lol in.
En een charmante glimlach en een gezellig babbeltje doen natuurlijk ook best wel wat.
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:50:01 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16052769
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:48 schreef lovegrrl het volgende:
en gratis printer bij de pc maar dat krijgt toch bijna iedereen
Nou dan! Als ik geen printer hoef, dan ben ik toch gek als ik niet om korting vraag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')