quote:Je bedoelt tijdens het kopen?
Op woensdag 7 januari 2004 19:22 schreef harryharry het volgende:[..]
Over het algemeen neem ik een 'twijfelende' houding aan,
quote:Mensen kopen het vaak omdat ze het mooi vinden maar het merk heeft er ook vaak veel mee te maken. Of denk je van niet dan?
Op woensdag 7 januari 2004 19:23 schreef MarjoleinA het volgende:[..]
Dit is dus een voorbeeld waar ik niet van hou
quote:BHFH uitlachen is toch standaard hier?
Op woensdag 7 januari 2004 19:38 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik herinner me geloof ik no een topic van BHFH, die werd uitgelachen omdat ie in winkels ging afdingen. Maar blijkbaar gebeurd het dus wel gewoon.
quote:Ja, maar om dan nou precies hetzelfde te gaan doen
Op woensdag 7 januari 2004 19:41 schreef KapiteinRuigbaard het volgende:[..]
BHFH uitlachen is toch standaard hier?
quote:Het gaat mij absoluut niet om merken.
Op woensdag 7 januari 2004 19:35 schreef rilla het volgende:[..]
Mensen kopen het vaak omdat ze het mooi vinden maar het merk heeft er ook vaak veel mee te maken. Of denk je van niet dan?
gaat dat zo ongeveer?
ik heb dat nog nooit gedaan enzo...misschien een keer proberen.
quote:Soms staan dingen bewust duurder dan ze in feite kosten. Afdingen kan op veel manieren het nemen van een showroom model of op een ding wat al een tijdje staat of gewoon om de sport.
Op woensdag 7 januari 2004 19:07 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik ding niet af omdat ik het nergens voor nodig vind.
Als je genoeg geld hebt waarom dat niet gewoon betalen?
En als je het te duur vind moet je niet in die prijsklasse zoeken.Als ik af zou dingen voel ik me verpauperd omdat ik loop te schooien om korting.
Is voor een verkoper ook leuk trouwens om daar tegen in te gaan....
Neem ik maar 1 stuk mee, dan ding ik niet af.
Laatst een nieuwe badkamer gekocht, alles was geregeld, en dan de vraag. Toch 20% eraf!
Op rommelmarkten vraag ik altijd wat de uiterste verkoopprijs is.
Want nee heb je, ja kan je krijgen!
quote:Het is een lijstje van de dingen die ik me zo herinner. En de 'twijfelende' houding is inderdaad bij de verkoop. Beste voorbeeld was de aanschaf van de TV die heb ik gekocht bij IT's terwijl ie bij Megapool goedkoper was. Stond bij die TV te kijken, verkoper komt naar me toe. Tja mooie TV maar die prijs bij megapool is ie een goedkoper. Ik zou hem wel hier willen kopen maar ... ... .. Na wat rekenwerk ging hij er 50 euro onderzitten.
Op woensdag 7 januari 2004 19:25 schreef Moonah het volgende:[..]
Je bedoelt tijdens het kopen?
Da's trouwens wel een aardig lijstje wat je daar postte.
Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn, je kunt een zaak op een A lokatie niet vergelijken met een internet shop met een magazijntje ergens in de achterhoek. Dus geen internet(shop) prijzen vergelijken met 'echte' winkel.
Soms vang je ook bot, al weer wat geleden. Toen ik destijds een nieuwe digitale camera (d60) wilde kopen ging ik naar de fotozaak waar ik al enige tijd over de vloer kwam. Wat kost ie 3400 euro (advies prijs van canon) Ik zei dat ie ruim 400 euro duurder was als zijn 'collega' nabij Rotterdam het antwoord was simpel "dan moet je hem daar gaan kopen" tja dat heb ik toen ook gedaan...
En nee ik ben geen klant die staat te wikken en te wegen, ik koop zeer impulsief. Voor een kerst kadootje ging ik voor iets simpels kijken bij een kookwinkel, hadden ze niet en was 5 minuten later een messenblok rijker en 400 euro armer
(owja 10% korting)
quote:Makelaardij waar de prijzen ook bewust te hoog zijn
Op woensdag 7 januari 2004 19:52 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik werk zelf bij een makelaardij en daar bellen mensen ook op om te onderhandelen. Ik vind het ook een sport om er tegenin te gaan maar in het dagelijks leven in de winkel, AH, kledingwinkels etc hou ik er niet zo van.
Is toch altijd mooi meegenomen als je bijv.3 kledingstukken krijgt ipv. 2 ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door pimpin op 08-01-2004 13:59]
quote:Nou, bij mijn PC ben ik nadrukkelijk ook bij andere zaken gaan kijken. De verkoper zei: "Als je hem toch hier koopt, doe ik iets leuks voor je."
Op woensdag 7 januari 2004 19:47 schreef Famas het volgende:
hoe doe je eigenlijk dat afdingen??
stel: ik koop een pc voor eh...1000 euro en ik vind dat te duur.
Ik loop dan naar de verkoper toe en zeg:"ik vind 1000 euro vrij duur voor die pc, kunnen we niet wat onderhandelen over de prijs?"
quote:Voorbeeld:
Afdingen is voor paupers
Winkel B heeft em toevallig niet meer in voorraad en A wel.
Dus dan ga je toch naar A en sta je volledig in je recht om daarop af te dingen?
Of vind je het lekker om genaaid te worden?
Als we het hebben over andere steden, online winkels enzovoort is het een ander verhaal.
quote:[offtopic] omdat bijvoorbeeld broeken van de bentex strak zitten op mn kont en vreselijk ruim om mn benen en buik.. of juist andersom :S van kleren van bepaalde merken weet ik dat het mij goed past en niet snel kapot gaat [/offtopic]
Op woensdag 7 januari 2004 19:20 schreef rilla het volgende:[..]
Dat is toch zo? Je bent toch heel stoer als je merkkleding aan hebt? Waarom koop ik het anders? Waarom kopen andere het anders? Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.
hoe ik afdingen doe?? hehe nou gewoon: maaam kijk hier zit een gaatje, en mn moeder die gaat wel naar de verkopers toe.. ding niet zo snel af omdat ik nooit zo op gaatjes en weeffoutjes enzo let.. daarbij vind ik et redelijk schooierig, moet ook altijd om mn moeder lachen maarja, die lui verdienen nog genoeg of er nou een tientje van dat ene truitje/whatever afgaat of niet, dus et maakt hun ook niet uit, zijn hun dr ook weer vanaf ![]()
ding trouwens alleen af bij kledingstukken, owjah en gratis printer bij de pc maar dat krijgt toch bijna iedereen
quote:Met computerspul gewoon naar een wat kleiner winkeltje gaan. Printje maken van de pricewatchzut van t.net, zeggen dat je het voor zoveel kan krijgen, en je toch OV hebt dus die verzendkosten niet tellen. Grote kans dat je iig korting krijgt.
Op woensdag 7 januari 2004 21:23 schreef rolon het volgende:
Ja ik lees in sommige reacties
[..]Voorbeeld:
Mobiel kost in winkel A 330 euro
en 10 meter verder in winkel B 300.Winkel B heeft em toevallig niet meer in voorraad en A wel.
Dus dan ga je toch naar A en sta je volledig in je recht om daarop af te dingen?Of vind je het lekker om genaaid te worden?
Als we het hebben over andere steden, online winkels enzovoort is het een ander verhaal.
quote:Oh, nou, dat maakt mij niet uit.
Op woensdag 7 januari 2004 21:55 schreef Offy het volgende:
Want om daarna dan nog te zeggen 'doe dan maar voor de volle prijs' staat ook een beetje raar als je een half uur hebt proberen af te dingen. Wat dan?
quote:Nou dan! Als ik geen printer hoef, dan ben ik toch gek als ik niet om korting vraag?
Op woensdag 7 januari 2004 21:48 schreef lovegrrl het volgende:
en gratis printer bij de pc maar dat krijgt toch bijna iedereen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |