quote:Enigzins, ben ik nou een racist ?
Op woensdag 7 januari 2004 01:22 schreef Bluesdude het volgende:[..]
Ik ken het partijprogramma van de CD niet..Jij wel?
quote:De CD is meerdere malen veroordeeld wegens racistische opvattingen en uitspraken (wat in vele gevallen ook terecht was)
Ik heb nooit gehoord dat het openlijk racistisch was.
De CD is ook nooit veroordeeld door een rechter vanwege een racistische partijprogramma, zover ik weet.
quote:Nee, de "aan de kaakstelling" van het multiculturele beleid was geen vreemdelingenhaat, maar absolute openheid en een totaal ander geluid.
De islamietenhaat van Pim sloot aan bij de vreemdelingenhaat van CD.
Is toch een reden voor de journalistiek een vergelijking te maken.
quote:Ach, extreme gevallen blijf je altijd en overal houden. Ook bij bijvoorbeeld Groenlinks (recentelijk nog de voorzitter van de jongerenorganisatie) Fortuyn zie ik geheel los van de CD.
Een vergelijking is wat anders dan gelijkstelling.
Of mogen de kijkers en lezers niet weten dat Pim met zijn islamietenhaat de wind uit de zeilen nam van een soort CD ?
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 07-01-2004 01:35]
quote:"Rechts" mag zo wel discusieėren en "links" niet. Tja dat maakt het makkelijker, ik zou er bijna ook rechts voor worden
Op woensdag 7 januari 2004 01:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:Pfff, vermoeiend.
![]()
quote:Gaat er om dat SCH alles concreet wil hebben met alle puntjes op de i. Als je aan hem vraagt naar bewijzen dan krijg je echter ook niks.
Op woensdag 7 januari 2004 01:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
"Rechts" mag zo wel discusieėren en "links" niet. Tja dat maakt het makkelijker, ik zou er bijna ook rechts voor worden
quote:Heb je een bron ?
Op woensdag 7 januari 2004 01:26 schreef SCH het volgende:[..]
uit een interview met Frieszo:
Parlementair verslaggever en chef Haagse redactie Job Frieszo (45) van het NOS Journaal zit aan tafel. Voor hem ligt een blaadje met een tekst. Onderstreept. Het is de tekst die hij uitsprak toen hij op 9 februari, de dag van het geruchtmakende Volkskrant-interview met Pim Fortuyn, met het rood-wit-blauwe partijprogramma van de Centrum-Democraten wapperde voor de camera.
quote:Draai het nou niet om. Je komt tot nu toe niet verder dan zeggen dat Marga van Praag en nog wat andere dames links zijn. Vind je dat zelf sterk?
Op woensdag 7 januari 2004 01:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Gaat er om dat SCH alles concreet wil hebben met alle puntjes op de i. Als je aan hem vraagt naar bewijzen dan krijg je echter ook niks.
Ik heb niks te bewijzen, dus kom ik ook niet met voorbeelden.
quote:Net zo min als jullie met concrete bewijzen zijn gekomen
Op woensdag 7 januari 2004 01:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:Gaat er om dat SCH alles concreet wil hebben met alle puntjes op de i. Als je aan hem vraagt naar bewijzen dan krijg je echter ook niks.
quote:Concrete bewijzen te over.
Op woensdag 7 januari 2004 01:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Net zo min als jullie met concrete bewijzen zijn gekomen
quote:Heb je al een bron van Wouke van Scherrenburg?
Op woensdag 7 januari 2004 01:33 schreef SCH het volgende:[..]
Draai het nou niet om. Je komt tot nu toe niet verder dan zeggen dat Marga van Praag en nog wat andere dames links zijn. Vind je dat zelf sterk?
Ik heb niks te bewijzen, dus kom ik ook niet met voorbeelden.
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 01:24 schreef Goodluck het volgende:
Nee, dat klopt niet.Het was al ver daarvoor en het ging over het feit dat LN de problemen met allochtonen wou aanpakken. Toen veel later artikel 1 ter sprake kwam werd Fortuyn uit LN gezet.
quote:Bron: http://villa.intermax.nl/journalist/DOSS/DOSS_center_Fort.25681.html
09.02.2002 De Volkskrant publiceert een interview met Fortuyn, waarin deze zegt dat het grondwetsartikel over discriminatie moet worden gewijzigd. De Volkskrant schrijft in de ankeiler dat Fortuyn artikel 1 van de Grondwet, dat discriminatie verbiedt, wil afschaffen. In het NOS Journaal spreken andere lijstrekkers hun afschuw uit. Commentator Job Frieszo brengt het vroegere partijprogramma van de Centrum-Democraten in beeld.
10.02.2002 Voorzitter Jan Nagel van Leefbaar Nederland zegt in Buitenhof het vertrouwen in Fortuyn op. Fortuyn treedt op in het programma van Harry Mens op RTL. De volgende dag besluit hij met een eigen lijst de verkiezingen in te gaan.
De uitspraak van Fortuijn over artikel 1 leidde tot die Frieszo-scene.
Fortuijn zei in dat volkskrantinterview ook iets over ' achterlijke cultuur'
Deze twee uitspraken veroorzaakte de crisis binnen LN.
Exit Pim....die dacht dat hij de macht in handen had in LN en zijn stokpaardje kon berijden
[Dit bericht is gewijzigd door Bluesdude op 07-01-2004 01:43]
quote:Op een vaag artikeltje uit de groene Amsterdammer waarin Wouke zegt niet links te zijn niet.
Op woensdag 7 januari 2004 01:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Heb je al een bron van Wouke van Scherrenburg?
quote:Yep, vele - beide waren op 9 februari:
Op woensdag 7 januari 2004 01:32 schreef Goodluck het volgende:[..]
Heb je een bron ?
http://www.glimmerveen.nl/Knt_juni_2002/Frieszo.html
http://www.jandezeeuw.nl/jdzh73z.htm
http://www.geocities.com/fortuynistischnieuwsblad/demoniseringvanpimfortuyn.html
http://villa.intermax.nl/journalist/numm/numm_center_intr.25493.html
quote:Oke
Op woensdag 7 januari 2004 01:35 schreef Bluesdude het volgende:[..]
[..]Bron: http://villa.intermax.nl/journalist/DOSS/DOSS_center_Fort.25681.html
quote:Ja - maar jij gelooft het niet.
Op woensdag 7 januari 2004 01:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Heb je al een bron van Wouke van Scherrenburg?
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 01:37 schreef SCH het volgende:[..]
Ja - maar jij gelooft het niet.
quote:Nee, suggesties en vooroordelen. Het enige concrete zijn de aanvallen van Sjun op de VARA en met name Kopspijkers. Maar amusement en satire vallen niet onder deze discussie.
Op woensdag 7 januari 2004 01:34 schreef Goodluck het volgende:[..]
Concrete bewijzen te over.
Blader maar even terug.
quote:En maar stug blijven volhouden.
Op woensdag 7 januari 2004 01:38 schreef SCH het volgende:[..]
Nee, suggesties en vooroordelen. Het enige concrete zijn de aanvallen van Sjun op de VARA en met name Kopspijkers. Maar amusement en satire vallen niet onder deze discussie.
quote:Ik heb het niet over de Groene Amsterdammer maar over de beste bron die er is: de betrokkene die het mij heeft verteld. Maar dat wil je niet geloven.
Op woensdag 7 januari 2004 01:38 schreef Goodluck het volgende:[..]
Nee, want er staat niet in dat ze betrokken is bij de VVD,
quote:Eindelijk.
Op woensdag 7 januari 2004 01:36 schreef SCH het volgende:[..]
Yep, vele - beide waren op 9 februari:
http://www.glimmerveen.nl/Knt_juni_2002/Frieszo.html
http://www.jandezeeuw.nl/jdzh73z.htm
http://www.geocities.com/fortuynistischnieuwsblad/demoniseringvanpimfortuyn.html
http://villa.intermax.nl/journalist/numm/numm_center_intr.25493.html
Overigens maakte Frieszo een dom vergelijk. Het feit dat een andere partij er ook iets over zegt betekent nog niet dat je het dan vervolgens volledig eens bent met het gehele partijprogramma. Bovendien kunnen de drijfveren anders zijn. Erg subjectieve benadering dus van Frieszo.
quote:Voorbeelden kan ik je wel geven, alleen kan ik helaas niet onderbouwen met bronnen omdat ik geen database van het journaal tot mijn beschikking heb.
Op woensdag 7 januari 2004 01:20 schreef SCH het volgende:[..]
Namen noemen is geen voorbeelden geven. Je zult duidelijk moeten maken waarom jij vindt dat zij links gekleurde journalistiek bedrijven.
1) Het geinterviewde marokkaans gezin (een moeder en drie dochters) die in het journaal vertellen dat ze prima zijn geintegreerd en de discussie eromheen niet begrijpen;
2) Een jaar na 11 september politici vragen 'of ze ook niet vinden dat Pim Fortuyn zonder de aanslagen niet zo groot had kunnen worden'. Philip Freriks kondigde die mening al aan in de introductie van het filmpje alsof het de waarheid was. Gelukkig kon Heinsbroek goed uitleggen dat het niet zo was.
quote:Sorry, maar dat kan ik toch echt niet als (betrouwbare) bron zien.
Op woensdag 7 januari 2004 01:39 schreef SCH het volgende:[..]
Ik heb het niet over de Groene Amsterdammer maar over de beste bron die er is: de betrokkene die het mij heeft verteld. Maar dat wil je niet geloven.
quote:Nee, jij bent geen aangetoonde bekende en betrouwbare bron. Sorry.
Op woensdag 7 januari 2004 01:37 schreef SCH het volgende:[..]
Ja - maar jij gelooft het niet.
quote:Frieszo zei er duidelijk bij dat het ging om het afschaffen van artikel 1. Het enige programma waar dat eerder in was beweerd, was het CD-programma. Dus hij had het niet over hele partijprogramma.
Op woensdag 7 januari 2004 01:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Eindelijk.
Overigens maakte Frieszo een dom vergelijk. Het feit dat een andere partij er ook iets over zegt betekent nog niet dat je het dan vervolgens volledig eens bent met het gehele partijprogramma. Bovendien kunnen de drijfveren anders zijn. Erg subjectieve benadering dus van Frieszo.
Los daarvan vond ik het niet zo slim van Frieszo, gaf hij zelf ook toe. Maar om dat nou als mantra van de journalistieke linksheid op te voeren, is wat armoeiig.
quote:Dat is mijn probleem niet.
Op woensdag 7 januari 2004 01:41 schreef Goodluck het volgende:[..]
Sorry, maar dat kan ik toch echt niet als (betrouwbare) bron zien.
Voor geruchten en roddels koop ik wel een Story.
quote:Het is een van de velen voorbeelden hier genoemd. Niks mantra.
Op woensdag 7 januari 2004 01:42 schreef SCH het volgende:[..]
Frieszo zei er duidelijk bij dat het ging om het afschaffen van artikel 1. Het enige programma waar dat eerder in was beweerd, was het CD-programma. Dus hij had het niet over hele partijprogramma.
Los daarvan vond ik het niet zo slim van Frieszo, gaf hij zelf ook toe. Maar om dat nou als mantra van de journalistieke linksheid op te voeren, is wat armoeiig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |