abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:32:08 #1
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16019021
Dit heeft eigenlijk geen uitleg nodig, ik heb dit topic geopend als tegengewicht voor dit topic: Links georienteerde media -deel 2-. Het is namelijk overduidelijk dat de media juist rechts is in plaats van links. Neem nou de wrede oorlog in Irak, waar onze militairen aan meedoen aan slachtingen onder Irakezen die dingen van omgevallen vrachtwagens pakken omdat ze helemaal niets hebben en van de honger omkomen. Wij zijn door de rechtse media deze oorlog in geloodst. De publieke opinie was voordat de oorlog en de rechtse propaganda op gang kwam sterk TEGEN de oorlog. Pas toen Bush inzag dat Europa en de rest van de wereld nooit mee zouden werken met dit soort mensenrechten schendingen gaf hij opdracht om Europa over te halen om toch mee te laten toen doen, zodat hij niet zoveel hoefde uit te geven om aan de olie te komen die ze nu in hun 51e staat uit de grond kunnen halen. Dit is onder andere gelukt in Nederland, door ons slappe rechtse kabinet met Bakellende die op zijn bezoek bij Bush instructies heeft gekregen hoe ons om te praten. En natuurlijk omdat CNN verplicht is op onze kabel is ook al duidelijk dat wij geindoctrineerd worden door de VS.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:44:32 #2
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_16019340
Loser
JIj gelooft in dat soort complottheoriën..?
Of je nu voor of tegen die oorlog bent, de media waren zeker niet voor, en zijn eerder links dan rechtsgeoriënteerd.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_16019392
Hahahaha, wat een kneusje die TS Toch wel vermakelijk.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:48:54 #4
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16019461
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:44 schreef Kopstoot het volgende:
Loser
JIj gelooft in dat soort complottheoriën..?
Of je nu voor of tegen die oorlog bent, de media waren zeker niet voor, en zijn eerder links dan rechtsgeoriënteerd.
Dit zijn geen complottheorien, dit is gewoon wat er gebeurd is en heel aannemelijk. En ik weet niet of je kranten leest, maar ze schonden allemaal de rechten van een POW door de foto van Saddam op de voorpagina te plaatsen, een erg lage rechtse actie. Maar wat wil je ook van egoisten die niet voelen hoe het is om zo vernederd te worden.
pi_16019505
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:48 schreef Primary het volgende:

[..]
maar ze schonden allemaal de rechten van een POW door de foto van Saddam op de voorpagina te plaatsen, een erg lage rechtse actie.

Heheh, mannetje, verklaar eens wat er rechts aan die actie is?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:50:31 #6
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16019510
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:46 schreef smash789 het volgende:
Hahahaha, wat een kneusje die TS Toch wel vermakelijk.
Maar wel een die goed in staat is om een discussie te voeren op feiten en waarheden en niet op fictie dat ons opgedrongen word door de media.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 20:50:59 #7
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16019536
quote:

En ik weet niet of je kranten leest, maar ze schonden allemaal de rechten van een POW door de foto van Saddam op de voorpagina te plaatsen, een erg lage rechtse actie.

HAHAHAHA!

EN EEN MILJOEN MENSEN DOODMARTELEN, VERGASSEN OF SIMPELWEG UITROEIEN IS ZEKER EEN ERG LAGE LINKSE ACTIE OF NIET KNEUS.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_16019611
Primary, onderzoeken hebben uitgewezen dat 80% van de journalisten links-georienteerd is. Dat is een feit.

Wat jij basicly loopt te doen is beweren dat de aarde plat is.

pi_16019829
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:50 schreef Primary het volgende:

[..]

Maar wel een die goed in staat is om een discussie te voeren op feiten en waarheden en niet op fictie dat ons opgedrongen word door de media.

Goooooooooooooooooooooood mooooooooooooooorning Nyyyyyyyyyyyyyyreeeeeeeeeeeeeeeeeeeem.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_16019912
quote:

[..]

Dit zijn geen complottheorien, dit is gewoon wat er gebeurd is en heel aannemelijk. En ik weet niet of je kranten leest, maar ze schonden allemaal de rechten van een POW door de foto van Saddam op de voorpagina te plaatsen, een erg lage rechtse actie. Maar wat wil je ook van egoisten die niet voelen hoe het is om zo vernederd te worden.

Gelijk heb je. Allemaal naar werkkampen en een flinke trap onder de aars, dan weten ze tenminste wat vernedering betekent.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:07:15 #11
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16020029
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:50 schreef JB80 het volgende:

[..]

HAHAHAHA!

EN EEN MILJOEN MENSEN DOODMARTELEN, VERGASSEN OF SIMPELWEG UITROEIEN IS ZEKER EEN ERG LAGE LINKSE ACTIE OF NIET KNEUS.

En wie hebben dat gas geleverd? De VS, het is dus zonde geweest van de tijd van Frankrijk en Duitsland om Irak om te praten, daarom waren ze zo aardig en sociaal tegenover Saddam. En geef mij eens een objectieve bron waar precies staat vermeld wat er gebeurd is in Irak onder het bewind van Saddam? Dat is nooit bewezen.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:13:33 #12
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16020219
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:53 schreef smash789 het volgende:
Primary, onderzoeken hebben uitgewezen dat 80% van de journalisten links-georienteerd is. Dat is een feit.

Wat jij basicly loopt te doen is beweren dat de aarde plat is.

Dat onderzoek is gedaan met vragen waaruit je antwoord altijd links is.
En het is zo te horen goed gelukt bij jou.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:59 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Goooooooooooooooooooooood mooooooooooooooorning Nyyyyyyyyyyyyyyreeeeeeeeeeeeeeeeeeeem.

Ik ben Nyrem niet.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:03 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Allemaal naar werkkampen en een flinke trap onder de aars, dan weten ze tenminste wat vernedering betekent.

Dit is allemaal nooit bewezen en zal ook niet worden bewezen omdat de VS geen bewijs kan vinden nu ze er zitten. Het is allemaal propaganda geweest zoals ook al te zien was met de WMD.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:17:55 #13
5097 Mass
Back in town
pi_16020308
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:13 schreef Primary het volgende:

[..]

Dat onderzoek is gedaan met vragen waaruit je antwoord altijd links is.
En het is zo te horen goed gelukt bij jou.

euhm, jaja, dus een schaduwverkiezing bij de NOS, daaruit blijkt dat je altijd links bent? Want die 80% GL en PvdA stemmers onder journalisten, dat kwam omdat ze alleen uit GL en PvdA mocht kiezen ofzo?
Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:23:47 #14
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16020487
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:17 schreef Mass het volgende:

[..]

euhm, jaja, dus een schaduwverkiezing bij de NOS, daaruit blijkt dat je altijd links bent? Want die 80% GL en PvdA stemmers onder journalisten, dat kwam omdat ze alleen uit GL en PvdA mocht kiezen ofzo?

Heb jij de vragen gezien? En waarom hebben we zoveel linkse journalisten terwijl we een gigantisch rechts en intolerant kabinet hebben? Dat onderzoek is een grote actie om de opinie goed te houden, de mensen geloven nu alles wat er in de media staat omdat het door linkse en dus sociale en objectieve journalisten is geschreven.
pi_16020573
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:13 schreef Primary het volgende:

Dit is allemaal nooit bewezen en zal ook niet worden bewezen omdat de VS geen bewijs kan vinden nu ze er zitten. Het is allemaal propaganda geweest zoals ook al te zien was met de WMD.

Je hebt gelijk. De CIA heeft de Koerden op mijn vroegere middelbare school daar allemaal neergepoot om een propagandaoffensief tegen Hoessein te kunnen voeren.
pi_16020621
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:23 schreef Primary het volgende:

[..]

Heb jij de vragen gezien? En waarom hebben we zoveel linkse journalisten terwijl we een gigantisch rechts en intolerant kabinet hebben? Dat onderzoek is een grote actie om de opinie goed te houden, de mensen geloven nu alles wat er in de media staat omdat het door linkse en dus sociale en objectieve journalisten is geschreven.

dinsdag 6 januari 2004 @ 21:30:26 #17
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_16020646
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:32 schreef Primary het volgende:
Dit heeft eigenlijk geen uitleg nodig, ik heb dit topic geopend als tegengewicht voor dit topic: Links georienteerde media -deel 2-.
In vaktermen noemt men dat hier een lemming
quote:
Het is namelijk overduidelijk dat de media juist rechts is in plaats van links.
Bron, onderbouwing?
quote:
Neem nou de wrede oorlog in Irak, waar onze militairen aan meedoen aan slachtingen onder Irakezen die dingen van omgevallen vrachtwagens pakken omdat ze helemaal niets hebben en van de honger omkomen.
Bron, onderbouwing?
quote:
Wij zijn door de rechtse media deze oorlog in geloodst. De publieke opinie was voordat de oorlog
Bron, onderbouwing?
quote:
en de rechtse propaganda op gang kwam sterk TEGEN de oorlog.
Bron, onderbouwing?
quote:
Pas toen Bush inzag dat Europa en de rest van de wereld nooit mee zouden werken met dit soort mensenrechten schendingen gaf hij opdracht om Europa over te halen om toch mee te laten toen doen, zodat hij niet zoveel hoefde uit te geven om aan de olie te komen die ze nu in hun 51e staat uit de grond kunnen halen. Dit is onder andere gelukt in Nederland, door ons slappe rechtse kabinet met Bakellende die op zijn bezoek bij Bush instructies heeft gekregen hoe ons om te praten. En natuurlijk omdat CNN verplicht is op onze kabel is ook al duidelijk dat wij geindoctrineerd worden door de VS.
Bron, onderbouwing?

Gefeliciteerd met verreweg het slechtste topic in 2004 tot nu toe!

We zijn idd. pas net begonnen met het nieuwe jaar, maar ik verwacht dat dit topic de standaard wel hoog weet te leggen

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_16020824
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:30 schreef Herostratos het volgende:

[..]

[..]

Bron, onderbouwing?
[..]

Bron, onderbouwing?
[..]

Bron, onderbouwing?
[..]

Bron, onderbouwing?
[..]

Bron, onderbouwing?

Foei, wat een fascistische verhoormethode, en zijn schuld stond natuurlijk reeds vast. Een schijnproces dat mij sterk doet denken aan een ander wankel hoofd.

pi_16020836
Ondanks de kromme openingspost van TS is het natuurlijk wel een interessante vraag;

welke media zijn nou rechts??

Persoonlijk zou ik niet verder kunnen komen dan 'De Telegraaf'....misschien ook 'RTL Boulevard'?!

dinsdag 6 januari 2004 @ 21:39:30 #20
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16020902
Die foto lijkt wel een beetje op Mr. Ripley
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:37 schreef DonStefano het volgende:
Ondanks de kromme openingspost van TS is het natuurlijk wel een interessante vraag;

welke media zijn nou rechts??

Persoonlijk zou ik niet verder kunnen komen dan 'De Telegraaf'....misschien ook 'RTL Boulevard'?!

Elsevier en HP/De Tijd zijn rechts (zijn twee weekbladen met wél stijgende oplages ).

Misschien wat SBS6 programma's die soms wat populistische aanpakmethodes hebben, die kun je misschien volks-rechts noemen (de LPF-kiezer). Telegraaf valt hier eigenlijk ook wel onder.

RTL-Boulevard?

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:39:55 #21
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16020915
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:27 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. De CIA heeft de Koerden op mijn vroegere middelbare school daar allemaal neergepoot om een propagandaoffensief tegen Hoessein te kunnen voeren.

Natuurlijk niet, maar het kwam de VS wel goed uit. Een leider die zijn volk ooit iets aan heeft gedaan kan je natuurlijk makkelijker van de troon stoten dan iemand die nooit wat verkeerd heeft gedaan. Ze hebben dus meegeholpen aan een reden om een latere oorlog later door de VN te krijgen, maar dat zelfs is hun niet gelukt.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:29 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zonder enig grote talenten kan je een wereldmacht niet 25 jaar besturen.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:30 schreef Herostratos het volgende:

[..]

In vaktermen noemt men dat hier een lemming
[..]

Bron, onderbouwing?
[..]

Bron, onderbouwing?
[..]

Bron, onderbouwing?
[..]

Bron, onderbouwing?
[..]

Bron, onderbouwing?

We zijn idd. pas net begonnen met het nieuwe jaar, maar ik verwacht dat dit topic de standaard wel hoog weet te leggen

Bedankt dat je meehelpt aan dit topic dan, met je reacties zonder enige inhoud. Ik heb als eerst een vraag aan jou: waar zijn de WMD? Daar ging het allemaal toch om, die zijn er NIET. De VS moet dus weg uit Irak, Saddam moet weer zijn land terug en de VS moet een vergoeding betalen voor alle geleden schade.
pi_16020922
HP/ De Tijd

Algemeen Dagblad

Hervormd Nederland

pi_16020961
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:39 schreef JB80 het volgende:
Misschien wat SBS6 programma's die soms wat populistische aanpakmethodes hebben, die kun je misschien volks-rechts noemen (de LPF-kiezer). Telegraaf valt hier eigenlijk ook wel onder.
hehe.....mooi omschreven
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:42:13 #24
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16020985
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:40 schreef SportsIllustrated het volgende:
Algemeen Dagblad
AD niet joh! Daar is Hemelrijk nog weggetrapt, en die Oscar nogwat is ook niet bepaald rechts. Bovendien valt het onder de linkse PCM-groep (waar in de top allerlei linkse PvdA-types zitten, brrrrr, al kan de PvdA nog voor veel mensen rechts zijn, en voor sommigen, lees ondergetekende, extreem-links)

Noemt die kneus Irak nu een wereldmacht?

pi_16020992
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:39 schreef Primary het volgende:

[..]

Saddam moet weer zijn land terug

Hamer en Sukkel, ruim een eeuw later nog ijzersterk.
pi_16021043
quote:
[..]

Bedankt dat je meehelpt aan dit topic dan, met je reacties zonder enige inhoud. Ik heb als eerst een vraag aan jou: waar zijn de WMD? Daar ging het allemaal toch om, die zijn er NIET.

En dit blijkt niet uit de grote dagbladen ?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:43:40 #27
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_16021044
quote:

Bedankt dat je meehelpt aan dit topic dan, met je reacties zonder enige inhoud. Ik heb als eerst een vraag aan jou: waar zijn de WMD? Daar ging het allemaal toch om, die zijn er NIET. De VS moet dus weg uit Irak, Saddam moet weer zijn land terug en de VS moet een vergoeding betalen voor alle geleden schade.

Iets zegt mij dat jij:
a.) niet voor argumenten open staat.
b.) weinig kennis van zaken hebt.
c.) mijn weinige woorden in dit topic reeds verspilde moeite zijn.

Als het helpt mag je mij een facistoide klootzak noemen, daar kan ik wel tegen

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_16021074
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:42 schreef JB80 het volgende:

[..]

AD niet joh! Daar is Hemelrijk nog weggetrapt, en die Oscar nogwat is ook niet bepaald rechts. Bovendien valt het onder de linkse PCM-groep (waar in de top allerlei linkse PvdA-types zitten, brrrrr, al kan de PvdA nog voor veel mensen rechts zijn, en voor sommigen, lees ondergetekende, extreem-links)

Noemt die kneus Irak
nu een wereldmacht?

Oh, ik dacht altijd dat het Algemeen Dagblad en Telegraaf Castor en Pollux waren. Pardon.

Nee, hij noemt de USSR een wereldmacht. Wat zeker niet voor alle 25 jaar opgaat.

pi_16021075
Vandaag werden in 2Vandaag vragen gesteld aan voorbijgangers over het publiekelijk tonen van foto's van veelplegers. Drie (of vier) van de vijf (of zes) mensen waren het er wel mee eens.

Verdomd, het zou zo waar nog eens kunnen en Joost. E himself zat in de studio, ehet onthullend net van de waarheid sluit zich om de Rechtse Media.

dinsdag 6 januari 2004 @ 21:45:38 #30
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16021092
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:43 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

En dit blijkt niet uit de grote dagbladen ?

Nee, nergens is nog melding gemaakt van enige WMD in Irak.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:46:37 #31
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16021114
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 schreef Primary het volgende:
Daar ging het allemaal toch om
En ik maar denken dat deze draad over "Rechts georienteerde media" ging.
pi_16021115
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:44 schreef Monidique het volgende:
Vandaag werden in 2Vandaag vragen gesteld aan voorbijgangers over het publiekelijk tonen van foto's van veelplegers. Drie (of vier) van de vijf (of zes) mensen waren het er wel mee eens.

Verdomd, het zou zo waar nog eens kunnen en Joost. E himself zat in de studio, ehet onthullend net van de waarheid sluit zich om de Rechtse Media.

Jack Spijkerman is niet de Terrorist van de flauwe gein. Hij is een verzetsstrijder !
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:48:01 #33
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16021150
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:45 schreef Primary het volgende:

Nee, nergens is nog melding gemaakt van enige WMD in Irak.

Kneus, je bent off-topic in je eigen topic.
pi_16021169
Die aardige Saddam Hussein moet worden vrijgelaten en terug aan de macht komen in Iraq. Primary zal dat vast wel even op de markt in Bagdad willen verkondigen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 21:49:46 #35
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16021205
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:32 schreef Primary het volgende:
Dit heeft eigenlijk geen uitleg nodig, ik heb dit topic geopend als tegengewicht voor dit topic: Links georienteerde media -deel 2-. Het is namelijk overduidelijk dat de media juist rechts is in plaats van links. Neem nou de wrede oorlog in Irak, waar onze militairen aan meedoen aan slachtingen onder Irakezen die dingen van omgevallen vrachtwagens pakken omdat ze helemaal niets hebben en van de honger omkomen. Wij zijn door de rechtse media deze oorlog in geloodst. De publieke opinie was voordat de oorlog en de rechtse propaganda op gang kwam sterk TEGEN de oorlog. Pas toen Bush inzag dat Europa en de rest van de wereld nooit mee zouden werken met dit soort mensenrechten schendingen gaf hij opdracht om Europa over te halen om toch mee te laten toen doen, zodat hij niet zoveel hoefde uit te geven om aan de olie te komen die ze nu in hun 51e staat uit de grond kunnen halen. Dit is onder andere gelukt in Nederland, door ons slappe rechtse kabinet met Bakellende die op zijn bezoek bij Bush instructies heeft gekregen hoe ons om te praten. En natuurlijk omdat CNN verplicht is op onze kabel is ook al duidelijk dat wij geindoctrineerd worden door de VS.
Ga je het nu hier proberen? In NWS werden je stellingen ook al niet echt opgepikt.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_16021236
Is dit een "Bush=Hitler"-topic geniepig verstopt?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:52:50 #37
79868 Primary
Eerste weg links
pi_16021286
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:46 schreef JB80 het volgende:

[..]

En ik maar denken dat deze draad over "Rechts georienteerde media" ging.

Ja, en daar gaat dit ook over. De hele WMD propaganda van de rechtse media.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ga je het nu hier proberen? In NWS werden je stellingen ook al niet echt opgepikt.

Het verschil tussen ons is gewoon te groot, komen er hier wel mensen van mijn niveau?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:52:51 #38
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16021287
Daar zitten we nog even op te wachten.

Saddam vermoordt meer dan 1.000.000 mensen, heeft miljarden dollars en moet terug aan de macht volgens Primary. Bijzonder 'rechtse' opstelling van Primary.

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 21:53:20 #39
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16021308
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:51 schreef Monidique het volgende:
Is dit een "Bush=Hitler"-topic geniepig verstopt?
gebaseerd op deze: Marinier aangeklaagd voor moord -deel 2-
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 21:54:44 #40
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16021342
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:52 schreef Primary het volgende:
Het verschil tussen ons is gewoon te groot, komen er hier wel mensen van mijn niveau?
Sorry, ik heb mijn aap zojuist verkocht, hij werd te groot.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:56:25 #41
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16021382
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:52 schreef Primary het volgende:

Ja, en daar gaat dit ook over. De hele WMD propaganda van de rechtse media.

Feit 1: Irak had WMD. Irak had de kennis. Irak had de wil om ze in te zetten. Irak heeft ze recent ingezet tegen onschuldige Irakezen.
Feit 2: Irak werkt al een tijd niet mee met de VN met de inspecties. Clinton bombardeerde niet voor niets eind jaren 90 nog een keertje Irak omdat ze niet meewerkte.

Gevolg: Westerse coalitie komt zelf zoeken, dumpt smerige nazi-dictator en Irakese bevolking is blij.

Toppie! Zalig nieuwjaar!

dinsdag 6 januari 2004 @ 21:57:53 #42
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16021432
Parels voor het zwijn trouwens.
pi_16021504
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:56 schreef JB80 het volgende:
Gevolg: Westerse coalitie komt zelf zoeken, dumpt smerige nazi-dictator en Irakese bevolking is blij.

Toppie! Zalig nieuwjaar!

Toch is het hele WMD-verhaal een grote manipulatieve propaganda, wat overigens met een of andere vermeende rechtse noch linkse media te maken heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 06-01-2004 22:06]

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:03:17 #44
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16021549
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Toch is het hele WMD-verhaal een grote manipulatieve propaganda, wat overigens met een of andere vermeende rechtse noch linkse media te maken heeft.

Er kan nog steeds iets gevonden worden hoor, de geruchten over de opslag in Syrie houden ook aan. Wellicht wil Saddam zelf nog iets melden.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:05:16 #45
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16021578
Ik vind niet dat Saddam terug moet naar Irak, nu de gast weg is maggie van mij ook weg blijven.

Aan de andere kant moeten de Bezetters onmiddelijk oprotten uit Irak,
doens ze dan niet mogen ze van mij daar weg geschoten/geblazen worden.

Dat de media veel te Rechts is net zoals het uitbuiterskabinet denk ik ook.
We krijgen hier dezelvde propaganda over ons heen als in andere pro-vs landen

En elke keer als een moslim/buitenlander ook maar een kauwgum op straat laat vallen staan de kranten er vol mee.....

Het is hier idd veel te rechts

Spend a lifetime working for these people, to make what they earn in one day,
there are options to choose, i call it social progress, progress to not be abused! -Anti flag
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:05:35 #46
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16021586
Wat een onnozel kut-topic is dit zeg!
Nergens zie ik een onderbouwing, nergens zie ik ook maar een gegrond voorbeeld.

De oorlog in Irak aangewakkerd door de rechtse media
Volgens mij werd er tijdens de oorlog uitvoerig aandacht besteed aan anti-demonstraties, de "roekeloosheid" van Bush en de briezende Bert Koenders.

Topic-starter: ga fietsen!

pi_16021623
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Er kan nog steeds iets gevonden worden hoor, de geruchten over de opslag in Syrie houden ook aan. Wellicht wil Saddam zelf nog iets melden.

Dan nog blijft het manipulatieve propaganda. We zullen zien, ik heb werkelijk geen idee over die WMD's.
pi_16021692
Als zoals door velen wordt beweerd De Telegraaf een rechtse krant is, dan wordt Nederland rechtser.
zie onderstaande:
De oplage van dagblad De Telegraaf is in het derde kwartaal van 2003 gestegen met 6,1 procent waardoor de krant nu in ruim 800.000 exemplaren verschijnt. Dat heeft Het Oplage Instituut (HOI) vandaag bekend gemaakt.

Ook het Algemeen Dagblad zag de oplage stijgen. Met een stijging van 0,9 procent worden er nu dagelijks ruim 300.000 exemplaren gedrukt.

Dagblad Trouw is de grote verliezer. De oplage daalde met 7,2 procent. De Volkskrant en NRC Handelsblad leverden 2,9 procent in. De meeste regionale dagbladen zagen hun oplagen flink zakken. Ook de gratis bladen Sp!ts en Metro verloren fors terrein. De Amsterdamse krant Het Parool hield het verlies beperkt tot 0,4 procent.

Uitleg nodig? nederland wordt langzaam wakker!!

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:10:52 #49
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16021741
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dan nog blijft het manipulatieve propaganda. We zullen zien, ik heb werkelijk geen idee over die WMD's.

De aanwijzingen over WMD's wraen er in overvloed, Ook Duitsland en Frankrijk dachten begin vorig jaar dat er gewoon WMD's waren in Irak.

Feiten zijn nooit het sterkste punt. Zeker niet door iemand die een avatar heeft wat staat voor 100 miljoen doden in de twintigste eeuw. Overigens was Saddam een socialist dat communisten haatte, dus wel grappig dat een communist het voor Saddam opneemt. De ironie! Maar ik vergeef je je onwetendheid.

Ik vind het huidige kabinet trouwens behoorlijk links.

pi_16021763
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:09 schreef gtotep het volgende:
Uitleg nodig?
De 'linkse' kranten bieden geen voldoende kwaliteit meer?
quote:
nederland wordt langzaam wakker!!
Is dit een stelling of een oproep?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:12:06 #51
74080 Goodluck
pi_16021789
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:09 schreef gtotep het volgende:
Als zoals door velen wordt beweerd De Telegraaf een rechtse krant is, dan wordt Nederland rechtser.
zie onderstaande:
De oplage van dagblad De Telegraaf is in het derde kwartaal van 2003 gestegen met 6,1 procent waardoor de krant nu in ruim 800.000 exemplaren verschijnt. Dat heeft Het Oplage Instituut (HOI) vandaag bekend gemaakt.

Uitleg nodig? nederland wordt langzaam wakker!!

Neem me niet kwalijk, maar de Telegraaf is een grote flutkrant die veel weg heeft van Hart van Nederland.
Nederland wordt dus langzaam dommer.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 06-01-2004 22:17]

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:12:29 #52
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16021805
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zit een punt in, maar politiek is toch sowieso manipulatief?
pi_16021831
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:10 schreef JB80 het volgende:
De aanwijzingen over WMD's wraen er in overvloed, Ook Duitsland en Frankrijk dachten begin vorig jaar dat er gewoon WMD's waren in Irak.
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar toch werd er gemanipuleerd en werd er propaganda bedreven. Het hele WMD-gedoe was slechts een spelletje, het was er Amerika uiteraard niet om te doen.
quote:
Feiten zijn nooit het sterkste punt. Zeker niet door iemand die een avatar heeft wat staat voor 100 miljoen doden in de twintigste eeuw. Overigens was Saddam een socialist dat communisten haatte, dus wel grappig dat een communist het voor Saddam opneemt. De ironie! Maar ik vergeef je je onwetendheid.

Ik vind het huidige kabinet trouwens behoorlijk links.

Dit was niet aan mij gericht, neem ik aan.
pi_16021842
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zit een punt in, maar politiek is toch sowieso manipulatief?

Ja, zeker, meestal wel.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:13:52 #55
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16021848
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:12 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Neem me niet kwalijk, maar de Telegraaf is een grote flutkrant die veel weg heeft van Hart van Nederland.

Oei en dat met de verschuiving naar meer allochtonen t.o.v. autochtonen, wat een mooie stelling.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 06-01-2004 22:19]

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:14:27 #56
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16021862
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:12 schreef Goodluck het volgende:

[..]

De Telegraaf heeft wel het beste financiële katern (je weet wel, geld, de mensen die de uitkering van SP-leden betalen). Dus zo slecht is het niet. De zaterdag-editie vind ik best goed, met wat sterke columns.

Ik had ook liever een rechtse, wat serieuzere, krant in Nederland gehad, maar die zijn er niet. En ik ga niet voor verzuurde columns van Etty, Van Dam of andere vies-linkse types betalen.

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:15:33 #57
74080 Goodluck
pi_16021896
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Oei en dat met de verschuiving naar meer allochtonen t.o.v. autochtonen, wat een mooie stelling.

ik zal ook wel dom zijn
pi_16021923
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:14 schreef JB80 het volgende:
Ik had ook liever een rechtse, wat serieuzere, krant in Nederland gehad, maar die zijn er niet. En ik ga niet voor verzuurde columns van Etty, Van Dam of andere vies-linkse types betalen.
De columns van Smalhout en, bij voorbeeld, Van Dam zijn van een gelijkwaardig tenenkrommend niveau.
Heeft het NRC trouwens niet een beter financiëel gedeelte?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:17:32 #59
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16021959
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar toch werd er gemanipuleerd en werd er propaganda bedreven. Het hele WMD-gedoe was slechts een spelletje, het was er Amerika uiteraard niet om te doen.
[..]

Dit was niet aan mij gericht, neem ik aan.

Heeft de ideologie achter jouw avatar 100 miljoen doden op het geweten?

Er is niet gemanipuleerd met het feit dat er WMD's waren, praktisch alle landen gingen er toen nog van uit, Irak werkte niet mee en er moest een passend antwoord gevonden worden.

Overigens is de media wel zwaar manipulatief al zou het de VS om olie te doen zijn. De VS zal 0,0 verdienen aan olie-inkomsten. Wat wel telkens verzwegen wordt zijn de miljarden die Irak in het rood stond bij Frankrijk en Duitsland, en de toezeggingen van Saddam aan die landen. F&D hadden economische belangen, niet de VS.

Na 11 september accepteert het vrije westen zulke dictaturen niet meer. Prima. Voortaan wel wat duidelijker zijn het liefst, maar goed, het kan niet 100% perfect zijn.

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:18:49 #60
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16021985
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:15 schreef Goodluck het volgende:

[..]

ik zal ook wel dom zijn

Het kan ook zijn dat linkse mensen steeds dommer zijn geworden waardoor ze minder de volkskrant lezen. Daardoor komt de Telegraaf vanzelf op de voorgrond. Ik zeg maar wat, maar dat doe jij ook. Probeer eens te beredeneren waarom die krant beter gaat dan andere kranten. Ik ben nl. zelf ook wel benieuwd. Echte domme mensen lezen nl. helemaal geen krant.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:19:52 #61
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_16022022
Je moet een heel duidelijk verschil maken tussen nationale en internationale media. Persoonlijk geloof ik niet zo in het onderscheid tussen links en rechts, maar het is onmiskenbaar zo dat het overgrote deel van de media in Nederland links georiënteerd is. Dat is niet zo gek, want uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het overgrote deel van de journalisten links georiënteerd is.

Internationaal is het een heel andere situatie. Allereerst is de VVD een bijzonder linkse partij volgens de links/rechts-definitie die in de Verenigde Staten geldt. De media worden hier gedomineerd door een aantal media-conglomeraten die vaak het privébezit zijn van nogal twijfelachtige figuren. Rupert Murdoch bijvoorbeeld die met zijn Fox News het hier draaiende CNN al lang van de troon heeft gestoten. Deze man heeft ook nog een netwerk Fox, kabelzenders FX en meer. In de UK is hij eigenaar van The Times en van Sky News.

Zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen. Het feit dat je de media 'rechts' noemt wijst wel uit dat je net als de meeste mensen in Nederland vooral Angelsaksisch gericht bent. Als je bijvoorbeeld naar de Duitse media zou kijken, kom je weer tot een heel ander standpunt.

Kortom je hebt zowel gelijk (UK, USA) als ongelijk (Nederland, Duitsland).

We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:20:53 #62
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16022055
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:16 schreef Monidique het volgende:

Heeft het NRC trouwens niet een beter financiëel gedeelte?

Nee, niet zo goed als de Telegraaf eigenlijk. Ik ken best wat mensen wier ouders 's ochtends een regioblad en de Telegraaf hebben en als avondkrant het NRC. Ben je denk ik ook het breedst ingelicht.

Maar een gematigd populistisch en gematigd conservatief, niet christelijk, rechtse krant zou ik best toejuichen. Zou ook best een markt voor zijn, gezien de hoge oplagecijfers van de Elsevier.

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:21:39 #63
74080 Goodluck
pi_16022086
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:14 schreef JB80 het volgende:

[..]

De Telegraaf heeft wel het beste financiële katern (je weet wel, geld, de mensen die de uitkering van SP-leden betalen). Dus zo slecht is het niet. De zaterdag-editie vind ik best goed, met wat sterke columns.

Ik als liberaal ben zowel op de Volkskrant als op het NRC geabonneerd.
I.d.d: je moet bij beiden af en toe door de linkse propaganda heenlezen maar eerlijk is eerlijk: beiden zijn goede kranten!

Ik vind weleens een Telegraaf in de trein en ben tot nog toe niet verder gekomen dan prikkelende onderwerpen als: "de kinderboerderij in Kutjekerk aan de ijssel en "de nieuwe auto van Frans Bauer".

Geef mijn portie maar aan Sjonnie.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 06-01-2004 22:27]

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:23:01 #64
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16022113
@Jb80
ik zie niemand met een avatar die schuldig is aan 100 miljoen doden ind wo2,
ik denk dat je je vergist of dat iemand zn avatar snel heeft gewijzigt.

Verder is het kabinet trouwens echt niet links.
Zou een links kabinet de armeren armer laten worden en lekker in de uitkeringen gaan snijden terwijl de rijken subsidie krijgen op hun dikke lease-bak.....?

there are options to choose, i call it social progress, progress to not be abused! -Anti flag
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:23:26 #65
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16022128
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:19 schreef Dwersdriever het volgende:
De media worden hier gedomineerd door een aantal media-conglomeraten die vaak het privébezit zijn van nogal twijfelachtige figuren. Rupert Murdoch bijvoorbeeld die met zijn Fox News het hier draaiende CNN al lang van de troon heeft gestoten. Deze man heeft ook nog een netwerk Fox, kabelzenders FX en meer. In de UK is hij eigenaar van The Times en van Sky News.
Tja, in de VS is alleen maar Fox regeringsgezind. De andere grote kanalen, waaronder CNN, zijn meer op de hand van de democraten. Of je dat naar Nederlandse maatstaven 'links' kan noemen is de vraag.

Hetzelfde geldt voor Blair, van de hoegenaamd 'linkse' sociaaldemocraten, en Chirac, van een hoegenaamd 'rechtse' partij.

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:23:42 #66
74080 Goodluck
pi_16022137
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat linkse mensen steeds dommer zijn geworden waardoor ze minder de volkskrant lezen. Daardoor komt de Telegraaf vanzelf op de voorgrond. Ik zeg maar wat, maar dat doe jij ook. Probeer eens te beredeneren waarom die krant beter gaat dan andere kranten. Ik ben nl. zelf ook wel benieuwd. Echte domme mensen lezen nl. helemaal geen krant.

Zeg eens eerlijk: vind jij de Telegraaf werkelijk boeiend ?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:25:29 #67
74080 Goodluck
pi_16022206
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:23 schreef Estranged_Dream het volgende:
@Jb80
?
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:25:52 #68
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16022216
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:23 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk: vind jij de Telegraaf werkelijk boeiend ?

Nee, ik ben meer fan van de NRC. Maar op financieel gebied is de Telegraaf wel goed.
pi_16022221
Zoiets als Fox in de VS is, is er in Nederland niet....

Die zijn wel erg rechts. Frappant alleen dat op Fox wel shows als de Simpsons en Futurama uitzenden, die weer redelijk links zijn ...

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:26:23 #70
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16022241
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:21 schreef Goodluck het volgende:

Ik als liberaal ben zowel op de Volkskrant als op het NRC geabonneerd.
I.d.d: je moet bij beiden af en toe door de linkse propaganda heenlezen maar eerlijk is eerlijk: beiden zijn goede kranten!

Beiden hebben ze soms erg goede stukken, dat geef ik grif toe. Bij de Volkskrant is er ook wel een kleine kentering zichtbaar hoor. Zo erg als een aantal jaren terug is het gelukkig niet meer. Maar je moet wel zelf wel selectief zijn wat je leest, en soms door de regels heenlezen. Zo wordt "Cohen is een fantastische man" vanzelf "Cohen is een aardige man".

@Estranged_Dream: Ik bedoel uiteraard die hamer en snikkel van je. Als je niet weet waar ik het over heb, dan zal ik maar eens naar de bibliotheek gaan. Trefwoord: goelag.

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:27:35 #71
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16022275
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:25 schreef DonStefano het volgende:
Zoiets als Fox in de VS is, is er in Nederland niet....

Die zijn wel erg rechts. Frappant alleen dat op Fox wel shows als de Simpsons en Futurama uitzenden, die weer redelijk links zijn ...

Ja, een echt briljante zender is het volgens mij. Jammer dat we die niet krijgen hier.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:27:37 #72
74080 Goodluck
pi_16022278
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, ik ben meer fan van de NRC. Maar op financieel gebied is de Telegraaf wel goed.

Ik vind dat de Volkskrant ook een goed financieel katern heeft.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:28:47 #73
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16022316
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:27 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet, zeker relatief gezien niet. Beurskoersen en wat kleine feitjes, meer niet.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:28:51 #74
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16022319
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:27 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, ik heb echter allang geen volkskrant meer gelezen.
Heb jij geld teveel met 2 krantenabonnementen?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:29:45 #75
74080 Goodluck
pi_16022354
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:26 schreef JB80 het volgende:

[..]

Beiden hebben ze soms erg goede stukken, dat geef ik grif toe. Bij de Volkskrant is er ook wel een kleine kentering zichtbaar hoor. Zo erg als een aantal jaren terug is het gelukkig niet meer. Maar je moet wel zelf wel selectief zijn wat je leest, en soms door de regels heenlezen. Zo wordt "Cohen is een fantastische man" vanzelf "Cohen is een aardige man".

Zowieso baseer ik mijn mening niet op zoiets eenzijdigs als een krant.
quote:
@Estranged_Dream: Ik bedoel uiteraard die hamer en snikkel van je. Als je niet weet waar ik het over heb, dan zal ik maar eens naar de bibliotheek gaan. Trefwoord: goelag.
Sorry, het communisme en haar gevolgen zijn mij volkomen vreemd.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:30:41 #76
74080 Goodluck
pi_16022394
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, ik heb echter allang geen volkskrant meer gelezen.
Heb jij geld teveel met 2 krantenabonnementen?

Nou ja, euhm, laat ik zeggen dat ik uitwissel met anderen.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:32:35 #77
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16022444
[Edit] Dit bericht is bedoelt als reactie op Jb80 [/edit]

Ik dacht al dat er iemand met een hakenkruis als avatar rondliep ofzo

Sorry hoor maar ik geloof dat Stalin nog altijd verantwoordlijk was voor de goelag.
Verder was Stalin geen communist, alhoewel hij zich zo noemde.
Tentijde van wo2 hadden ze in Rusland het Stalinisme.

Ik sta redelijk achter de ideeen van het Communisme.
Ik sta niet achter het Stalinisme, aangezien Stalin het Communisme om zeep heeft weten te helpen.

Verder neem ik dan aan dat die opmerking verder over Saddam stuenen ook aan mij gericht was?
Ik steun namelijk Saddam helemaal niet en weet ook niet hoe je daarbij komt.
In de post waar je op reageerde stond dat ik vond dat Saddam beter weg kon blijven uit Irak......

[edit] ik gelloof dat je je een beetje doodstaart op mn avatar, ik ga mensen met een americaanse vlag de uitmoording van de indiaanen toch niet aan hun neus hangen of 1 van de andere dingen die americaanse regeringen hebben gedaan, puur vanwege hun avatar? [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Estranged_Dream op 06-01-2004 22:41]

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:34:58 #78
74080 Goodluck
pi_16022503
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:32 schreef Estranged_Dream het volgende:

Sorry hoor maar ik geloof dat Stalin nog altijd verantwoordlijk was voor de goelag.
Verder was Stalin geen communist, alhoewel hij zich zo noemde.
Tentijde van wo2 hadden ze in Rusland het Stalinisme.

Ik sta redelijk achter de ideeen van het Communisme.
Ik sta niet achter het Stalinisme, aangezien Stalin het Communisme om zeep heeft weten te helpen.

Vertel eens verder.

Er was toch ook iets met een muur in Duitsland ofzo ?

pi_16022678
Ik ben geabboneerd op NRC en Telegraaf.

NRC super goede krant, maar met slecht sportkatern.

Telegraaf, heeft super goed sport katern + financien.
Voor de rest vind ik hem boeiend om te lezen, maar is natuurlijk niet van heel hoog niveau. Maar daarvoor ben ik ook op de NRC geabboneerd.

Overigens is het duidelijk dat de meerderheid van de journalisten links georienteerd is. Maar ik zie dat eerlijk gezegd niet terug in de programma's. Ik vind het eerlijk verdeeld, als ik zie wat voor mensen commentaar komen geven in de studio's en aan wat voor onderwerpen ze aandacht geven.

[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 06-01-2004 22:47]

lollig
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:40:58 #80
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_16022693
@goodluck:
Muur in duitsland: Stalin...?

Trouwens wat vind jij van de muur van Israel btw....?

Verder dat de Americaanen toen alles maar Communist hebben gedoopt is niet mijn schuld maar het is lastig he als er verschillende groepen zijn, daarom is alles tegenwoordig al-quida........

Terwijl er talloze 'terroristische' groeperingen zijn.

pi_16022703
Bij de Profeet, zoveel aandacht als er aan sport wordt gegeven, waarom toch? Totaal niet interessant.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:51:46 #82
79262 Dwersdriever
pi_16023033
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:27 schreef JB80 het volgende:

[..]

Ja, een echt briljante zender is het volgens mij. Jammer dat we die niet krijgen hier.

FX launched een dezer weken in het Verenigd Koninkrijk, dus wie weet wagen ze de stap ook wel naar continentaal europa.

Je moet het kanaal Fox overigens niet verwarren met Fox News, laatstgenoemde is een soort CNN, het eerste kanaal zendt voornamelijk entertainment uit, naast The Simpsons is bijvoorbeeld ook '24' een programma van Fox. Het is vooral het nieuwskanaal dat zeer nationalistisch en 'rechts' is.

We Came A Long Time Ago
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:53:33 #83
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16023092
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:41 schreef Monidique het volgende:
Bij de Profeet, zoveel aandacht als er aan sport wordt gegeven, waarom toch? Totaal niet interessant.
Kom niet aan de formule 1!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:57:49 #84
79262 Dwersdriever
pi_16023234
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:23 schreef JB80 het volgende:

[..]

Tja, in de VS is alleen maar Fox regeringsgezind. De andere grote kanalen, waaronder CNN, zijn meer op de hand van de democraten. Of je dat naar Nederlandse maatstaven 'links' kan noemen is de vraag.

Hetzelfde geldt voor Blair, van de hoegenaamd 'linkse' sociaaldemocraten, en Chirac, van een hoegenaamd 'rechtse' partij.

Zoals ik al meldde, de indeling links/rechts is dringend aan herziening toe. We zijn bovendien als Nederland maar een klein landje, dus onze definities betekenen niet zoveel op het internationale vlak. Alleen maken de nationale media deze blunder voortdurend door te proberen de politiek in andere landen uit te leggen, met ons eigen politieke landschap als referentiepunt. Dus zijn de democraten 'goed' en de republikeinen 'fout'. Dus was Mitterand 'goed' en is Chirac 'fout'. De voorkeur voor Al Gore bij de Nederlandse media tijdens de vorige Amerikaanse verkiezingen was gewoon misselijkmakend.

Media horen in mijn ogen vooral neutraal te zijn. Als je de kans krijgt, probeer de Neue Zuricher Zeitung eens. Misschien wel de beste krant van de wereld, omdat ze zo objectief zijn. Jammer dat we dat in Nederland niet hebben.

We Came A Long Time Ago
pi_16023451
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:57 schreef Dwersdriever het volgende:
Media horen in mijn ogen vooral neutraal te zijn. Als je de kans krijgt, probeer de Neue Zuricher Zeitung eens. Misschien wel de beste krant van de wereld, omdat ze zo objectief zijn. Jammer dat we dat in Nederland niet hebben.
'

Bij het NRC Handelsblad zie ik anders ook nooit een politieke kleur door de berichten heen.

lollig
pi_16023517
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:40 schreef SportsIllustrated het volgende:
Hervormd Nederland
pi_16023605
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Oei, wat dom. Reformatorisch Dagblad.
pi_16023655
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:10 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Oei, wat dom. Reformatorisch Dagblad.

pi_16023679
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:23 schreef Estranged_Dream het volgende:
@Jb80
ik denk dat je je vergist of dat iemand zn avatar snel heeft gewijzigt.
Ik denk dat hij het over de twintigste eeuw had.
pi_16023725
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:05 schreef Estranged_Dream het volgende:

Aan de andere kant moeten de Bezetters onmiddelijk oprotten uit Irak,
doens ze dan niet mogen ze van mij daar weg geschoten/geblazen worden.

Zou Irak daar van opfleuren ?
pi_16023794
ALs je denkt dat de media rechts is dan moet je dat aankaarten in het topic wat je aanhaalt en daar mensen proberen te overrtuigen. Dit is een discussieforum, waarbij je niet voor iedere mening een apart topic hoeft te openen.

Slotje dus.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')