abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1102920
Ik vond het echt een topper. En wat me opvalt is dat iedereen die hem gezien heeft hem vet vond. Maarreh niet zo veel mensen hebben hem gezien. Dus voor de gene die hem wel hebben gezien.

Wat vonden jullie er van.

* boondock saint snapt niet waarom deze film nooit in de bios is geweest

Fuck you Jane Austen!
  donderdag 28 juni 2001 @ 00:45:32 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1102949
Net als bv dead presidents!
Ook een topper van een film maar niet in de bios geweest

Maakt ook niet uit, mensen boondock saints kijken!! Wereldfilm!! Lachen !! Actie!!

The truth was in here.
pi_1102958
Het is 1 van mijn favorieten. Ik heb hem al 4x gezien.

"He was shot in a downward angle?"

Join Us In Creating Excellence
pi_1102962
die film roeleert zwaar idd
dat die nooit in de bios is geweest is echt ongeloveloos
pi_1103045
"Symbolism?"

Die film is een opeenvolging van meesterlijke scenes. Er zit gewoon geen saaie scene tussen.

Maar ik denk dat iedereen het wel met me eens is dat dat stukje aan het plafond het mooiste is. ("You and yourr fakking roop")

Alhoewel die kat is ook mooi, of in de rechtzaal.

"I might just be wanting a bagel with my coffee"

Fuck you Jane Austen!
  donderdag 28 juni 2001 @ 01:20:01 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1103180
"there was a gunfight!!"
The truth was in here.
pi_1103345
Zeer vette film idd.
Maar is-ie nou al te koop op dvd, of weet iemand wanneer ie komt?
Want deze moet echt in mn collectie!
pi_1103402
"We've GOT to fuck with him" heheh stelletje eikels Inderdaad meesterlijke film die meer erkenning zou moeten krijgen
pi_1103675
Why don't you make like a tree.... and get the fuck out of here!!!

En dat stuke je van "there was a gunfight" is inderdaad meesterlijk gefilmd!!

Muziek tipjes: -=Fiona Apple=- -=Leah Andreone=-
  donderdag 28 juni 2001 @ 03:50:34 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1103765
dat stuk in de rechtbank kreeg ik ook kippenvel van trouwens! Dat ze gaan bidden....en schieten
The truth was in here.
  donderdag 28 juni 2001 @ 07:32:31 #11
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_1103874
Waanzinnig goeie film ! Heb er echt van genoten.
Voor mensen die hem nog niet gezien hebben : KIJKEN !!!!!!!!
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  donderdag 28 juni 2001 @ 09:52:26 #12
10895 Caine
Muy Caliente
pi_1104166
Hoort in het rijtje: Lock stock en snatch thuis.
Vette film.
Zo vet, dat ik hem 2x achter elkaar heb gezien.

Straydog:
ik heb hem al een paar maanden op DVD.
heb er lang na gezocht, maar heb hem kunnen vinden.
Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb, ik ga effe in me order lijsten zoeken bij welk bedrijf ik hem besteld heb.

[update]
gevonden: http://www.dvdboxoffice.com
oh reken maar op 0,0 extra's en dolby surround.
Maar de film maakt het allemaal waard.
[/update]

[Dit bericht is gewijzigd door Caine op 28-06-2001 10:02]

donderdag 28 juni 2001 @ 10:24:03 #13
9596 Nozzman
the bastards have landed
pi_1104328
Boondock Saints? Was dat die fil waar in het begin het ultieme toeval word belicht? Dat die gast van een dak springt en net op dat punt een paar verdiepingen later iemand zijn shotgun leegt?

Dat vond ik echt een superfilm!!! Inderdaad dat stuk met dat touw lag ik echt dubbel. En met die kat ja *BAM!!

donderdag 28 juni 2001 @ 10:48:52 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1104471
BDS was inderdaad een geweldige film...

Ik heb nog nooit zo gelachen om iemand die 10x 'fuck' roept, hahahaha

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 28 juni 2001 @ 10:56:52 #15
10794 Blindfold
Donde estan los Conejos?
pi_1104533
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 00:57 schreef Boondock_Saint het volgende:
"Symbolism?"

Die film is een opeenvolging van meesterlijke scenes. Er zit gewoon geen saaie scene tussen.

Maar ik denk dat iedereen het wel met me eens is dat dat stukje aan het plafond het mooiste is. ("You and yourr fakking roop")

Alhoewel die kat is ook mooi, of in de rechtzaal.

"I might just be wanting a bagel with my coffee"

Die scene dat ie een wc op die gast z'n kop gooit en gewoon van het dak af springt op die andere gast is anders ook wel erg cool.
Het was ook erg vet dat je telkens eerst zag wat het resultaat was en daarna een flashback van hoe het was gebeurd
pi_1106775
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 10:24 schreef Nozzman het volgende:
Boondock Saints? Was dat die fil waar in het begin het ultieme toeval word belicht? Dat die gast van een dak springt en net op dat punt een paar verdiepingen later iemand zijn shotgun leegt?

Dat vond ik echt een superfilm!!! Inderdaad dat stuk met dat touw lag ik echt dubbel. En met die kat ja *BAM!!

Er springt wel iemand van het dak en er wordt wel een kat kapot geschoten. Maar dat van die shot-gun begrijp ik niet helemaal (heb em 5x gezien). Misschien ben je in de war met een andere film?

"I'm so fucking funny, funny, FUNNY"
"Wyatt fucking Earp"

Fuck you Jane Austen!
  donderdag 28 juni 2001 @ 15:39:56 #17
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1106821
Ik vond het niet zo'n leuke film, word ik nu buitengesloten, of was ik dat al?
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_1106872
Ja, maareuh, ik zou de film erg graag willen zien, eens kijken bij de locale videotheek.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_1107927
Aanrader voor diegenen die 'em niet gezien hebben!

Love the accent mate!

.
pi_1107932
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 15:39 schreef aa het volgende:
Ik vond het niet zo'n leuke film, word ik nu buitengesloten, of was ik dat al?
Nee hoor maakt mij niks uit. Hoezo vond je hem niet leuk?
Fuck you Jane Austen!
pi_1108561
just read the signature
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_1108580
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 19:25 schreef qube808 het volgende:
just read the signature
Ja dat is in het cafe, ook mooi als Rocco zegt dat die Rus z'n moeder zoveel communisten heeft gepijpt dat ze rood ziet (kweet het Engels niet meer).
Fuck you Jane Austen!
pi_1108581
En als je 'm wil hebben, bij www.crooswijk.nl hebben ze de koopvideo, kost daar 19,95.

Is sowieso wel een goede site, als het op tape bestaat vinden ze het voor je.

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_1112706
geweldig , vooral die scheldende barman ..helemaal ok

mollie

vrijdag 29 juni 2001 @ 12:12:47 #25
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_1112917
Sjeessus. wat een toeval..Heb um net gisteren gezien

Ik vond het een vette film. Duidelijk leen / jatwerk van andere films (Desperado / Reservoir Dogs) maar totaal niet storend of rip-off achtig. Deze stijl past gewoon bij de film.

Sean Patrick Flanery en Willem Dafoe beiden ijzersterk. Broer van Flanery iets minder, maar niet storend.

Goede vuurgevechten, goede humor. Uitstekende film, viel me 100% mee, want de hoes van de tape SCHREEUWT gewoon "B-FILM!!! B-FILM!!!!"

Kortom: aanrader. Zien.

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_1112989
Youngbloodmusic heeft de naam van deze film zelfs geciteerd in een van zijn liedjes
  vrijdag 29 juni 2001 @ 12:32:53 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_1113120
Hij was wel grappig, redelijk gefilmd. Beter inderdaad dan die enkele videoband die in de videotheek staat. Ik vond hem alleen behoorlijk gejat, een soort van Pulp-Fiction wannabe maar dan slechter, daar stoorde ik me wel een beetje aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 29 juni 2001 @ 14:58:15 #28
10895 Caine
Muy Caliente
pi_1114508
Speknek, ik denk dat dat jouw mindset is, ik zie de film totaal niet als een pulpfiction wannabe.

vraagje, vindt jij pulpfiction een van de beste films ooit ?

vrijdag 29 juni 2001 @ 15:24:55 #29
10794 Blindfold
Donde estan los Conejos?
pi_1114756
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 12:32 schreef speknek het volgende:
Hij was wel grappig, redelijk gefilmd. Beter inderdaad dan die enkele videoband die in de videotheek staat. Ik vond hem alleen behoorlijk gejat, een soort van Pulp-Fiction wannabe maar dan slechter, daar stoorde ik me wel een beetje aan.
Ik krijg bijna het gevoel dat je bent beīnvloed door de IMDB recensie:
quote:
Great (but not always new) ideas - great realization. Entertainment in the tradition of "Pulp Fiction".
pi_1115058
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 09:52 schreef Caine het volgende:
Hoort in het rijtje: Lock stock en snatch thuis.
Vette film.
Zo vet, dat ik hem 2x achter elkaar heb gezien.

Straydog:
ik heb hem al een paar maanden op DVD.
heb er lang na gezocht, maar heb hem kunnen vinden.
Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb, ik ga effe in me order lijsten zoeken bij welk bedrijf ik hem besteld heb.

[update]
gevonden: http://www.dvdboxoffice.com
oh reken maar op 0,0 extra's en dolby surround.
Maar de film maakt het allemaal waard.
[/update]

Ok bedankt, hij's al besteld ;-)
Trouwens, dat de film wel van andere films jat ben ik het mee eens. Maar ik ben ook van mening dat ELKE film dat doet, een 100% originele film kan gewoon niet meer gemaakt worden omdat alles al eens eerder gedaan is. Alleen de vorm waarin een film een bepaald onderwerp uitwerkt kam wel in meer of mindere mate origineel zijn.
Wat dat betreft had bv. een Hitchcock het toch gewoon makkelijker dan de huidige filmmakers om nog origineel te zijn.
Maar ik vind het ook helemaal niet belangrijk of een film wel origineel is, het gaat erom dat je ervan geniet. En bij Boondock Saints geniet ik, dus is het voor mij een goede film.
  vrijdag 29 juni 2001 @ 17:08:23 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_1115360
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 14:58 schreef Caine het volgende:
vraagje, vindt jij pulpfiction een van de beste films ooit ?
Ja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 29 juni 2001 @ 17:11:41 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_1115374
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 15:24 schreef Blindfold het volgende:
Ik krijg bijna het gevoel dat je bent beīnvloed door de IMDB recensie:
Hehe dat zou best kunnen, of van de vriend die me de film heel hard aanraadde. Maar goed, het blijven natuurlijk twee badasses met pistolen die bijbelteksten aanhalen.

Overigens vond ik de film wel gewoon goed hoor, ik miste alleen een beetje de link waarom ze nou ineens slechterikken gingen mollen. Het leek wel ofdat de regisseur daar een onwaarschijnlijk excuusje voor nodig had, heel even moest afwijken om dat toe te passen en daarna weer gewoon verder ging met de film (maar dan in een hele andere richting).

zaterdag 30 juni 2001 @ 13:16:25 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1118515
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 10:48 schreef Verbal het volgende:
BDS was inderdaad een geweldige film...

Ik heb nog nooit zo gelachen om iemand die 10x 'fuck' roept, hahahaha

V.

idd :D en dat haar ook van die gast!!
The truth was in here.
  Redactie Frontpage woensdag 4 juli 2001 @ 01:29:55 #34
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1138891
Vond m teveel over de top, als ik eerlijk ben. Was me teveel Leon meets Pulp Fiction. Al was Willen Dafoe wel weer erg grappig. Maar verder zal ik m niet nog eens gaan kijken. Het kunstje: eerst antwoorden, dan vragen hebben we immers al veel vaker gezien.
  woensdag 4 juli 2001 @ 10:35:37 #35
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_1139960
Ik vind dat er behoorlijk briljant spul in de dialogen verstopt zit. Ik noem er 2:

"We *have* to fuck with him"

en

"I feel strangely comfortable with that"

Wie kan ze thuisbrengen?

woensdag 4 juli 2001 @ 11:29:23 #36
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1140316
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 10:35 schreef Antikal het volgende:
Ik vind dat er behoorlijk briljant spul in de dialogen verstopt zit. Ik noem er 2:

"We *have* to fuck with him"

en

"I feel strangely comfortable with that"

Wie kan ze thuisbrengen?

De eerste is als ze net de mafia overhoop hebben geschoten en die mafkees aanbeld....
Dan volgt dat stukje wat V. noemde over zoveel keer fuck

De tweede weet ik zo snel niet meer, wellicht als die gasten hebben uitgelegd wat ze doen aan die mafkees dat dat zijn antwoord was?

The truth was in here.
  woensdag 4 juli 2001 @ 13:44:43 #37
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_1141276
Neh, die tweede is als ze voor de ingang van die peepshow zit, en die mafkees aan de twee broertjes aanbiedt ze naar de bad guys te loodsen.

Sean Patrick Flanery's character zegt dan zoiets. Zeer coole uitspraak

pi_1141404
deze film vind ik echt VET
pi_1141810
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 17:11 schreef speknek het volgende:
Het leek wel ofdat de regisseur daar een onwaarschijnlijk excuusje voor nodig had, heel even moest afwijken om dat toe te passen en daarna weer gewoon verder ging met de film (maar dan in een hele andere richting).
Had het extreme geweld in Pulp Fiction dan wel een plausibele reden?
  woensdag 4 juli 2001 @ 15:02:47 #40
4493 devvos
GoT roels!
pi_1141909
Zeker goede film, heb 'm op video.
  zaterdag 14 juli 2001 @ 16:47:44 #41
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_1206075
Zeker goede film. Alleen nogal onduidelijk waarom ze ineens al die gansters gaan afknallen. Het moeten sluiten van hun stamkroeg en eht gevecht wat daarop volgde was een reden. Maar ga je dan gelijk maar alle onderwereld figuren afknallen?
pi_1222878
quote:
Op zaterdag 14 juli 2001 16:47 schreef MeneerTim het volgende:
Zeker goede film. Alleen nogal onduidelijk waarom ze ineens al die gansters gaan afknallen. Het moeten sluiten van hun stamkroeg en eht gevecht wat daarop volgde was een reden. Maar ga je dan gelijk maar alle onderwereld figuren afknallen?
omdat ze door kregen dat dat een opdracht van hun leven was....
pi_1970749
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1970810
Is hij al te huur/koop op Dvd?
  maandag 22 oktober 2001 @ 12:44:15 #45
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_1970905
Zeer slechte film, héél duidelijk een kloon van Guy Ritchie films met alle cliche's die in dat soort films (normaliter erg gaaf, zie Fight Club, Snatch, Lock Stock & 2 smokin Barrels) thuishoren. Overbodig verhaal dat wazig in elkaar zit, totaal overbodige scenes en dialogen waarbij je je afvraagt wat de reden is dat ze in de film zitten.
quote:
Maar goed, het blijven natuurlijk twee badasses met pistolen die bijbelteksten aanhalen.
Overigens vond ik de film wel gewoon goed hoor, ik miste alleen een beetje de link waarom ze nou ineens slechterikken gingen mollen. Het leek wel ofdat de regisseur daar een onwaarschijnlijk excuusje voor nodig had, heel even moest afwijken om dat toe te passen en daarna weer gewoon verder ging met de film (maar dan in een hele andere richting).
De manier waarop die 2 suflullen hun slachtoffers afwerken is duidelijk over the top agressief (duidelijk komt de trend om zo hard mogelijke films te maken naar voren) en maakt het moeilijk ze als helden te zien.

Daarnaast is het excuus dat gebruikt wordt om criminelen om te leggen (in opdracht van het geloof) natuurlijk om van te puken, net als die nutteloze religieuze gebruiken van de 2 hoofdrolspelers die ook geen enkele toegevoegde waarde hebben.

Gewoon het feit dat de film van Amerikaanse makelij is maakt m kut, want Amerikanen moeten geen Engelse film maken Dat kunnen ze niet en dat blijkt maar weer. Ook al gebruiken ze dan Engels/Iers sprekende acteurs.

In zijn genre zo'n beetje de slechtste film aller tijden (en dat is KUT, want mijn favo's genre )

Zo

[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 22-10-2001 12:51]

From outer space
  maandag 22 oktober 2001 @ 15:13:58 #46
16210 HotShot
Actief forum lid
pi_1972216
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 12:32 schreef Strolie75 het volgende:
Is hij al te huur/koop op Dvd?
Ik heb 'm al in de videotheek gezien.
prut
pi_1972408
Toch vind ik de mooiste quote uit die film wel:
quote:
I killed your cat because I thought it would bring closure to our relationship
..tegen zijn vriendin over waarom hij die kat heeft kapot geknald
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_1975236
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 15:13 schreef HotShot het volgende:
Ik heb 'm al in de videotheek gezien.
KUT! Hier hebben ze hem niet
pi_1975479
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 20:04 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

KUT! Hier hebben ze hem niet

Ach, spaar je de moeite dude, hij is idd behoorlijk ondermaats
[b]Ik duw liever een Renault, dan dat ik in een Golf stap![/b]
pi_1975702
knetter gafe film goeie actie film met een verhaal dat vond ik nog aardig beter van die film hier mogen er meer van gemaakt worden!!!!!!!!!!
Ontken niet, je bent gewoon een DROPLUL !!
pi_1976873
Voor diegene die zich afvragen waarom ze opeens de badguys gaan afmaken, en waarom zo religieus zijn:

De hoofdpersonages zijn juist afgebeeld als ieren, omdat dat religieuse mensen zijn, en redelijke vechterbazen (in hollywood stereotypes, en met mate in real life (noord ierland etc)).

In het begin van de film (in de kerk) geeft de pastoor een preek. Hierin vertelt hij hoe een persoon in elkaar werd geslagen of verkracht (iets dergelijks, weet het niet meer precies) terwijl andere mensen niets deden om deze persoon te helpen. Het laatste wat je hoort van die preek is dat de pastoor iets zegt in de trant van "we moeten ons zorgen maken als goede mensen apatisch worden voor dit soort situaties" (weet niet niet meer precies hoe hij het zei.)

Later, als ze in de cel liggen, hoor je dat stukje van de preek weer, waarna de hoofdrol spelers wakker worden (met het gezicht naar boven gericht, als het ware naar God kijkend, alsof ze de opdracht van hem hebben gekregen).

In ieder geval, dat is hoe ik het zie

Verder vond ik het een meesterlijke film. Goed acteerwerk (geniale rol voor william dafoe), brute scenes en een leuk verhaal. Als ik em op dvd zie neem ik em mee

dinsdag 23 oktober 2001 @ 11:22:26 #52
7114 incubus
The Cult DIVX king
pi_1980643
quote:

Nee das magnolia met die vent die zelfmoord wil plegen door van het dak af te springen en op zijn weg naar beneden wordt die ook nog eens door zijn moeder met een shotgun in zijn buik geschoten.per ongeluk dan wel :p
010
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 12:37:46 #53
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_1981181
Voor de mensen die deze film minstens 4 maal hebben gezien:

"Sheperds we shall be
For thee, my Lord, for thee.
Power hath descended forth from Thy hand
So feet may swiftly carry out Thy commands.
We will flow a river forth to Thee
And teeming with souls shall it ever be.
In Nomeni Patri Et Fili Et Spiritus Sancti"

If your shaking it more than twice, your playing with it.
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 12:41:30 #54
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_1981203
En als je de film heel heel vaak hebt gezien ken je dit ook:

"And when I vest my flashing sword
And my hand takes hold in judgement
I will take vengeance upon mine enemies
And I will repay those who hase me
O Lord, raise me to Thy right hand
And count me amoung Thy saints

Whosoever shed last blood.
By man shall his blood be shed.
For immunity of god make he man.
Destroy all that which is evil.
So that which is good may flourish.
And I shall count thee amoung my favoured sheep.
And you shall have the protection of all the angels in heaven.

Never shall innocent blood be shed.
Yet the blood of the wicked shall flow like a river.
The three shall spread their blackened wings and be the vengeful striking hammer of god."

If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_1981441
Vond ik een zeer vette film, de rol die William Dafoe speelt is ook heel erg goed, vooral zoals ie dat popie ventje de hele tijd afzeikt bij het onderzoek.
pi_1989279
IK HEB HEM IK HEB HEM IK HEB HEM!!!

Ga hem zo lekker kijken (dagje vrij, vriendin naar school).

pi_1992379
quote:
Op woensdag 24 oktober 2001 09:42 schreef Strolie75 het volgende:
IK HEB HEM IK HEB HEM IK HEB HEM!!!

Ga hem zo lekker kijken (dagje vrij, vriendin naar school).

Hmm..
[b]Ik duw liever een Renault, dan dat ik in een Golf stap![/b]
pi_1996242
Zeker een vette film. Deze film was me aangeraden door een paar mensen op dit forum. DANK JULLIE WEL!

Ik vind het ook prachtig dat William Dafoe gewoon een phatte nicht is... hehehe

maandag 5 november 2001 @ 21:16:42 #59
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_2095093
Net gekeken...

en woord...

WOW!

wat is dat een goede film zeg! Prachtig camerawerk, sterk verhaal, mooie rollen, geniale sfeer!

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 9 november 2001 @ 20:59:13 #60
12888 Skull-splitter
pi_2137399
Sean Patrick Flannery, was dat ook niet die pipo uit The young Indiana Jones?
  zaterdag 10 november 2001 @ 00:40:28 #61
16335 Snaveltje
Atari Teenage Riot !
pi_2139868
Ik heb hem ook (een, euh.. backup op m'n harde schijf ) Hij is gewoon Über!

DWZ dat ie van mij mag worden vergeleken met films van Quentin en Guy

And I will execute great vengeance upon them with furious rebukes; and they shall know that I am the Lord, when I shall lay my vengeance upon them.
  zaterdag 10 november 2001 @ 09:54:53 #62
12888 Skull-splitter
pi_2141310
quote:
Op zaterdag 10 november 2001 00:40 schreef Snaveltje het volgende:
Ik heb hem ook (een, euh.. backup op m'n harde schijf ) Hij is gewoon Über!

DWZ dat ie van mij mag worden vergeleken met films van Quentin en Guy

Alleen is deze film bijna een drama, waar Guy en Quentin meer voor het absurde gaan. (Wat ook ontzettend goed is hoor, daar niet van!)
pi_2141331
quote:
Op zaterdag 10 november 2001 09:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Alleen is deze film bijna een drama, waar Guy en Quentin meer voor het absurde gaan. (Wat ook ontzettend goed is hoor, daar niet van!)
Waar blijft de nieuwe Tarantino eigenlijk
  zaterdag 10 november 2001 @ 12:25:08 #64
16335 Snaveltje
Atari Teenage Riot !
pi_2142214
quote:
Waar blijft de nieuwe Tarantino eigenlijk
September 20001-PF & JB special edition dvd's released

Sep.-Nov. 2001-will be writing "Glorious Bastards"

Jan. 2002- RD special edition dvd released

June 2002- filming of Kill Bill will begin

August 2002- new book about Quentin released

Late 2002- release of Kill Bill

Summer/Fall 2003- Glorious Bastards will begin filming

Late 2003/early 2004- Glorious Bastards released

2002 dus

http://www.angelfire.com/movies/tarantinoconnection/main_index.html

And I will execute great vengeance upon them with furious rebukes; and they shall know that I am the Lord, when I shall lay my vengeance upon them.
pi_3198146
"makes me feel like tapdansing"

*tapperdetapperdetap

echt 1 van de beste films die ik gezien heb

bla
pi_3198689
Een zeer GENIALE film.
Een aanrader voor iedereen vind ik
I'd rather die like a man than live like a coward
  zondag 17 februari 2002 @ 19:35:28 #67
12888 Skull-splitter
pi_3199015
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 15:31 schreef MadScientist het volgende:
Toch vind ik de mooiste quote uit die film wel:
[..]

..tegen zijn vriendin over waarom hij die kat heeft kapot geknald

Is idd HEEEEEEL sterk, maar ook die kat-scene zelf is briljant!
pi_3199532
quote:
Op zondag 17 februari 2002 18:33 schreef Predjeee het volgende:
"makes me feel like tapdansing"

*tapperdetapperdetap

echt 1 van de beste films die ik gezien heb

"Makes me feel like riverdancing"
Fuck you Jane Austen!
  maandag 18 februari 2002 @ 08:38:32 #69
23011 thezeppo
I am Dick Darlington
pi_3204490
boondock saints is gewoon te bestellen/kopen bij de freerecordshop, norman rhedus zit trouwens in Blade II
Bruce's Bar & Grill
  maandag 18 februari 2002 @ 11:15:39 #70
12888 Skull-splitter
pi_3205787
Laamaar, al gevonden....

[Dit bericht is gewijzigd door Skull-splitter op 18-02-2002 11:45]

pi_3405782
Leuke film
pi_3407850
*pistool en kat op tafel ligt
*slaat op tafel
*pistool gaat af ,kat aan muur gesplatsjt
*and dan... is he dead
O+ BlaBlub O+
pi_3407947
zo'n film
Return of the massive legend.
  woensdag 6 maart 2002 @ 22:18:18 #74
24361 Neva
Mania lovin'
pi_3409647
i'm in with this movie
briljant acteer en film werk en voor de onder ons die de film ruk vonden probeer eens de clue te snappen..
ik kan de film in tussen dromen maar hij blijft goed

eg briljant 0-)die engeltjes 0-)

woensdag 6 maart 2002 @ 22:57:36 #75
12888 Skull-splitter
pi_3410118
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 22:18 schreef Neva het volgende:
i'm in with this movie
briljant acteer en film werk en voor de onder ons die de film ruk vonden probeer eens de clue te snappen..
ik kan de film in tussen dromen maar hij blijft goed

eg briljant 0-)die engeltjes 0-)

Ken je me de clue dan uitleggen, tenminste, wat jij de clue vond?
  donderdag 7 maart 2002 @ 21:15:55 #76
24361 Neva
Mania lovin'
pi_3419879
herinner je het openings stuk van de kerk er wordt onrecht gedan de mensen kijken alleen toe... ze doen niets..
door een ingeving en soort van dopin van god.. komen ze op het idee om het kwade hun recht te geven... en hoe verstrijd je kwaad met kwaad.. goedschiks helpt dan maar kwaadschiks moreel gezien los je met geweld niets op maar de mensen die ze aanpakken mafia etc die kun je alleen met kwaad bestrijden... en dat doen ze omdat ze geloven dat dat hun opdracht is.. vandaar de pennys op de ogen.. en de 'prayers' het is allemaal een groot kwestie van hoe denk ik erover hoe denk jij erover tis gewoon een visie van twee mannen later de derde ( willem dafoe die hen helpt) t laat gewoon zien dat mensen met macht en geld in principe ongestraft kunnen doen en laten wat ze willen ( de italiaan aan t einde in rechtszaak hij zou vrijgesproken wordne terwijl die man onmenselijke dingen heeft gedaan..)
zo iemand moet gewoon gestraft worden.. ongeacht en aangezien het rechtssyteem er niets aan doet nemen ze het heft in eigen handen..

Je bent het er mee eens of niet...

tis allemaal meer om te laten zien hoe dat de wereld in mekaar steekt want zulke dingen gebeuren overal ( de mesen met macht en geld blijven ongestraft ) en er zullen vast wle meer mensen het heft in eigen handen nemen misschien niet zo "groots" als hun maar tis een film...

hun doen n iets wat ze geloven en ondernemen actie terwijl irl veel mensen geloven in dingen maar niets doen..

persoonlijk vind ik dat ze goed doen..
al moet je geweld niet met geweld vergelden maar goed soms zijn die dingen eenmaal nodig...

Zo ik hoop dat je het een beetje kunt volgen tis een lang verhaal maar goed... zo zie ik het...

pi_3420272
die film is fucking goed, ik heb hem al 5x gezien en hij blijft echt top!
  dinsdag 19 maart 2002 @ 10:28:37 #78
23011 thezeppo
I am Dick Darlington
pi_3535629
Boondock Saints: Special Edition
1999 ˇ 110 min. ˇ 16x9 ˇ 2.35:1 ˇ E - DD 5.1 / E - DS ˇ Sub: E/ESP ˇ Rated: R
Action/Adventure ˇ Release Date: 12/18/2001 ˇ SRP: 14.98 ˇ UPC #0-24543-0280-79
Thou shalt not kill. It's the one commandment they cannot keep. Tough, stylish and extreme, fans of "Reservoir Dogs" and "Pulp Fiction" will thrill to the action, intensity and intelligence of this modern day morality tale written in blood. Starring Willem Dafoe (The English Patient), Sean Patrick Flanery (Powder) and Norman Reedus (8MM). When the sadistic Russian mob starts muscling in on their South Boston Irish neighborhood, Connor and Murphy McManus know what must be done. Feeling that the vengeance of God is flowing through their veins, they set out to rid the streets of gangsters, criminals and lowlifes. As the body count rises, the brother's become local heroes. Now, one unorthodox FBI agent must be cunning enough to bring them down. Directed by Troy Duffy. Starring Billy Connolly, Bob Marley, David Della Rocco, Norman Reedus, Sean Patrick Flanery, Willem Dafoe.

Special Features:
Deleted Footage
Trailer
Filmography
Commentary track by Director Troy Duffy, and writer

Bruce's Bar & Grill
pi_3535651
Ik vond hem eigenlijk helemaal niet zo goed.................................. NOT. Een der beteren die in het rijtje met Snatch en Lock Stock and two smoking barrels thuishoort!
Assumption is the mother of all fuckups!
pi_3535939

The Boondock saints, I1 Duce en heeft ook iedereen Ron Jeremy gezien??

dinsdag 19 maart 2002 @ 23:08:39 #81
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_3547007
IK VIND TOCH WILLEM DAFOE DE VETSTE!
pi_3625112
Of course een kei goede film,maar wie weet eigenlijk wat die tekst betekent wat ze zeggen?:In Nomeni Patri Et Fili Et Spiritus Sancti"
  dinsdag 26 maart 2002 @ 17:28:22 #83
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3625185
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 17:21 schreef VjenneKloetn het volgende:
Of course een kei goede film,maar wie weet eigenlijk wat die tekst betekent wat ze zeggen?:In Nomeni Patri Et Fili Et Spiritus Sancti"
In naam van de vader, zoon en heilige geest.

Vond de film een tegenvaller.

pi_3626619
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 17:28 schreef Sniper het volgende:

[..]

In naam van de vader, zoon en heilige geest.

Vond de film een tegenvaller.

okeej bedankt he
pi_4341736
'k heb hem gister gezien. en hij was wel gaaf idd! het begin viel alleen een beetje tegen. Het niveau van lock, stock haalt ie zeker niet hoor. De aftiteling is ook lauw!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_4345542
Ook al een video die te prooi is gevallen aan mijn VHS moordmachine.. Zeer spijtig. Alleen al die briljante rol van Dafoe (ik moet toegeven dat ik hem eigenlijk nog nooit in een slechte rol heb gezien) maakt de film zeer de moeite waard.
:{
  maandag 27 mei 2002 @ 16:13:46 #87
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_4346347
quote:
Op maandag 27 mei 2002 15:11 schreef SODA het volgende:
Ook al een video die te prooi is gevallen aan mijn VHS moordmachine.. Zeer spijtig. Alleen al die briljante rol van Dafoe (ik moet toegeven dat ik hem eigenlijk nog nooit in een slechte rol heb gezien) maakt de film zeer de moeite waard.
Speed 2?
pi_4348064
quote:
Op maandag 27 mei 2002 16:13 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Speed 2?

Willem Dafoe in Speed 2 ?!
Ik blijf bij mijn statement aangezien ik niet de moeite heb genomen (en waarschijnlijk ook nooit ga nemen) om Speed 2 te gaan kijken. Maar toch: OUCH!

Jammer trouwens (beetje offtopic), als er van die geweldige acteurs in zo'n bigbuget, kaskraker wannabe boutfilm gaan meespelen. Billy Bob Thornton zat gewoon in Armageddon. Pijnlijk..

:{
  maandag 27 mei 2002 @ 18:53:08 #89
15374 rvdb50
Tja...........................
pi_4348706
Ik vind boondock saints gewoon een vette film vooral dat stuk in het politiebureau is goed als ze opeens russisch tegen elkaar beginnen te praten!!
  donderdag 30 mei 2002 @ 13:22:53 #90
23011 thezeppo
I am Dick Darlington
pi_4382254
Ik had de R2 DVD al, net de R1 DVD binnengekregen... Met audiocommentaar van de regiseur, deleted scenes, outtakes en de film in widescreen letterbox formaat (2.35:1) en met 5.1 geluid...

nice

Bruce's Bar & Grill
  donderdag 30 mei 2002 @ 13:24:38 #91
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_4382283
Die film is echt supergoed. Heb hem nu iets van 5 keer gezieb, en hij blijft gaaf
I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
pi_4401966
Hij blijft leuk
Fuck you Jane Austen!
pi_4431324
heheheh die kat

Omn lauwe film imho.

zo kan die wel weer...
  maandag 15 juli 2002 @ 19:56:43 #94
16550 Scope
nietsnut
pi_5024034
Hmm...ik vond het een steengoede film.

Natuurlijk is er goed gekeken naar ondermeer John Woo (slowmotion scčnes), Quentin Tarantino (Executies na een quote uit de bijbel) en Guy Ritchie, maar de sfeer die Troy Duffy (regisseur) in de film meegeeft is steengoed. Het geweld is misschien wat overdreven, maar het wordt fenomenaal gecompenseerd. Bijvoorbeeld de scene met Dafoe, in het steegje, met de klassieke muziek op de discman, en de scene na de moord in het hotel, met de muntjes op de ogen, weer klassieke muziek erbij...er wordt een bepaalde sfeer gecreëerd.

En daarbij de karakters zijn gewoon lachen, niet diep uitgewerkt, maar grappig, zoals Rocco (Funnyman) en Dafoe (wederom steengoede rol).

En voor de mensen die hem niet leuk vinden, blij dat smaken verschillen !

En vast!
pi_5025117
Hmm, dan heb ik nu 2 films te gaan kijken Deez gaat als eerst

Gooi hem er nu in, dus cya ;D

maandag 15 juli 2002 @ 21:48:00 #96
28287 Quistnix
Black No. 1
pi_5025735
Ik maar denken dat ik de enige was die deze film fantastisch vond...
... I am just a worthless liar, I am just an imbecile, I will only complicate you, Trust in me and fall as well ...
pi_5027430
Owke, ik heb hem zonet gezien!

[schreeuw-mode]
GRUWLIJK WAT EEN VETTE FILM
[/schreeuw-mode]

Nee ff serieus, hij is echt supergaaf, had ik niet verwacht, wel dat hij gaaf zou zijn maar dit is gewoon een topper! Ook een errug gave rol van Willem Dafoe. Errug gaaf.

dinsdag 16 juli 2002 @ 15:15:06 #98
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_5035795
FUCK!...ASS!
Jan Nijssen-ANWB-2003:je had gelijk over Nietsche, waar ben je?
Exclusive Wyclef Jean + Nina Sky Interviews!
No Gimmicks, Real HipHop: www.illhill.com
  donderdag 8 augustus 2002 @ 16:12:46 #99
30004 DeDaaF_TSB
f0r me t0 p00p 0n ^^
pi_5307536
RoFLdeBoFL idd Fuck! ass! gruwelijk...

* DeDaaF_TSB vote voor eindscene in de rechtzaal als beste stuk

Connor: Now you will receive us!
Murphy: We do not ask for your poor or your hungry
Connor: We do not want your tired and sick.
Murphy: It is your corrupt we claim.
Connor: It is your evil that will be sought by us.
Murphy: With every breath we shall hunt them down
Connor: Each day we will spill their blood 'till it rains down from the skies
Murphy: Do not kill, do not rape, do not steal. These are principals which every man of every faith can embrace.
Connor: These are not polite suggestions. These are codes of behaviour, and those of you that ignore them will pay the dearest cost.
Murphy: There are varing degrees of evil, we urge you lesser forms of filth not to push the bounds and cross over into true corruption, into our domain.
Connor: For if you do, one day you will look behind you and you will see we three. And on that day you will reap it.
Murphy: And we will send you to whatever god you wish.

And Shepards we shall be, for thee my lord, for thee. Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be.
In nomine Patris, et Filius, Spiritus sanctus

DIT STUK DUS

[][]__[]____[]___[][][][br][]_[]_[][]__[][]__[][][br][]_[]_[]_[]_[]_[]_[][br][][]__[]__[][]__[][][br]
  donderdag 8 augustus 2002 @ 16:59:23 #100
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_5308291
Zeldzaam goeie film !!

Heb net de hele thread doorgelezen, en vrees dat ik hem vanavond maar weer eens moet gaan kijken

P.S. Weet iemand of er ook een soundtrack van is uitgebracht?? Ik heb via WinMX een aantal songs uit de film kunnen achterhalen, maar van een OST ben ik nog niets tegengekomen

There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  Moderator donderdag 8 augustus 2002 @ 18:24:20 #101
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_5309729
Ik zag vanmiddag de DVD bij de Makro staan...erg teleurstellend. 4:3 beeld.

Ik wil een SE...NU!

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 10 augustus 2002 @ 23:12:03 #102
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_5334057
Hele coole film met gigantisch veel vette one-liners, compleet in de Ritchie/Tarantino traditie. Alleen om een film af te kraken omdat hij gejat zou zijn van Pulp Fiction!?!? Die film is zelf compleet aan alle kanten gejat! Dat heeft Tarantino in ieder geval zelfs zelf toegegeven... Whatever... Boondock Saints heerst gewoon... Het enige minpuntje is dat de film aan vaart verliest op een gegeven moment, vind ik. Ik heb de regio 1 1.85 letterboxed Dolby Surround versie. Met minimale extra's. Inderdaad tijd voor een glorieuze SE!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_5334539
Zo te horen moet ik binnenkort maar weer eens een film gaan bekijken
pi_5334628
quote:
Ik zag vanmiddag de DVD bij de Makro staan...erg teleurstellend. 4:3 beeld.
4:3 YES YES!!!! (zijn wij nou echt nog de enige met een grootbeeld tv??)

maarre ik wou deze film gaan huren.. toen riep mn zus NEEE NEEEE niet doen dis film is geen zak aan, niet gehuurd dus.

waarmee is de humor in de film te vergelijken?

zondag 11 augustus 2002 @ 00:28:00 #105
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5334689
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 23:12 schreef HomeTheaterFreak het volgende:
Het enige minpuntje is dat de film aan vaart verliest op een gegeven moment, vind ik.
Niet waar
The truth was in here.
  zondag 11 augustus 2002 @ 00:38:34 #106
5260 Stewie
March on down the field !
pi_5334815
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 00:23 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

4:3 YES YES!!!! (zijn wij nou echt nog de enige met een grootbeeld tv??)

maarre ik wou deze film gaan huren.. toen riep mn zus NEEE NEEEE niet doen dis film is geen zak aan, niet gehuurd dus.

waarmee is de humor in de film te vergelijken?

Uit deze representatieve steekproef blijkt dus dat vrouwen geen verstand van films hebben...... hertog_martin, ga NU nog deze film huren uit de muur bij videoland !!!

"...continue the joke......"

pi_5335217
wij hebben geen videoland hier
pi_5339471
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 16:12 schreef DeDaaF_TSB het volgende:
RoFLdeBoFL idd Fuck! ass! gruwelijk...

* DeDaaF_TSB vote voor eindscene in de rechtzaal als beste stuk

[geweldig stukje]

DIT STUK DUS

Hell yeah! Echt een top-stukje! Vooral mooi door het camerawerk eromheen. Echt goed gefilmt!
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 01:12 schreef Hertog_Martin het volgende:
wij hebben geen videoland hier
Dan een andere DVDeotheek zeg maar Ik zei toch al dat je hem moest huren! Superfilm! Zeker een top3 film voor mij!
En inderdaad, je bent de enige met een 4:3 tv

[Dit bericht is gewijzigd door Neejoh op 11-08-2002 15:37]

vrijdag 4 oktober 2002 @ 02:40:46 #109
30004 DeDaaF_TSB
f0r me t0 p00p 0n ^^
pi_6100999
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 15:31 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Hell yeah! Echt een top-stukje! Vooral mooi door het camerawerk eromheen. Echt goed gefilmt!
[..]

Dan een andere DVDeotheek zeg maar Ik zei toch al dat je hem moest huren! Superfilm! Zeker een top3 film voor mij!
En inderdaad, je bent de enige met een 4:3 tv

jeuh ! maar er is ook nog zoiets als KaZaA ofzo daar kan je em ook downloaden? maar ja...

b00nd0ck saints r0x0r

[][]__[]____[]___[][][][br][]_[]_[][]__[][]__[][][br][]_[]_[]_[]_[]_[]_[][br][][]__[]__[][]__[][][br]
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 02:45:46 #110
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6101022
Ik heb hem op DVD, vet cool!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 02:47:25 #111
30004 DeDaaF_TSB
f0r me t0 p00p 0n ^^
pi_6101028
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:45 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb hem op DVD, vet cool!
waaaa, vet heb je ook dolby en heb je ook een breedbeeld

maar goed idee, ik ga ook es wat meer DVD's kopen, je hebt je DVD-Rom niet voor niets, toch

vrijdag 4 oktober 2002 @ 02:52:18 #112
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6101043
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:47 schreef DeDaaF_TSB het volgende:

[..]

waaaa, vet heb je ook dolby en heb je ook een breedbeeld

maar goed idee, ik ga ook es wat meer DVD's kopen, je hebt je DVD-Rom niet voor niets, toch

Ff checken voor je

-- Dolby en breedbeeld @ your service

vrijdag 4 oktober 2002 @ 03:04:47 #113
30004 DeDaaF_TSB
f0r me t0 p00p 0n ^^
pi_6101111
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ff checken voor je

omg vertel me HOE vet is het laatste stukje MET dolby en Breedbeeld? *slik*
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 08:53:16 #114
12888 Skull-splitter
pi_6101683
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ff checken voor je

Waar, en HOW MUCH?
pi_6101756
Vermakelijke film, waarin ik vele malen een glimlach kreeg bij de talloze verwijzingen naar films als Leon en verwanten.
Alleen jammer dat mijn videoband stoort als de ziekte...
Dan maar op DVD
~Leonard Cohen
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 09:03:45 #116
37389 Cha0sness
Think Chaosness, Be Chaosness
pi_6101768
hee vette film, ik heb em nu op dvd en kijk em minimaal nog 1 keer per maand...
Evil leads to Darkness, And Darkness leads to Cha0sness
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 09:14:41 #117
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_6101842
k had em zomaar gehuurd.. omdat ik ff geen andere kon vinden...
ik vond hem verrassend goed!
Later heb ik hem nog een keer gehuurd
pi_6101969
ik heb hem thuis op video, half jaartje nu. had hem al wel eerder gezien though..
ik heb hem nu geloof ik 20 keer gezien, en das nog lang niet de laatste keer! onderhand ken ik de helft van de dialogen uit mn hoofd, en zit er nu ook over te denken om de tattoos (Veritas en Aequitas) te laten zetten.
(serieus ja)

ff een tip: hij is heel goedkoop op video te vinden tegenwoordig (was half jaartje geleden nog anders ) je kan hem voor 5 euro bij de "boekenvoordeel" (zo'n grabbelwinkel) kopen, die zit zo'n beetje in elke grote stad (enschede hengelo amsterdam utrecht zowieso)...

pi_6102030
Maar pas op, boekenvoordeelwinkels leveren slechte kwaliteit videobanden, hopen dus dat je geluk hebt
~Leonard Cohen
pi_6102193
Nah ik heb hem al vaak gekeken en geen problemen gehad met kwaliteit ofzo. en anders koop ik hem wel opnieuw vooor 5 euro, lol
heb hem ook op divx dus het boeit me niet zo.

Overigens, om sommigen onder jullie ff te verbeteren (irritant he)

naar mijn mening is het "shepherds" en niet 'shepards"
er trouwens geen OST uitgebracht, WEL kan ik vertellen dat er een deel 2 in de maak is met dezelfde hoofdrolspelers.

Het beste stukje uit de film vind ik is het stuk aan het begin, met de opening prayer (When i vest my flashing sword), dat ze naar voren lopen om de voeten van het beeld van jezus te kussen, en dan de citaat van de priester: "There is one evil we should fear most: The Indifference of good men"
Daaruit maak je ook al op wat de clou word, en zeker als je daarna het stukje in de cel bekijkt waarin deze zin nog even wordt herhaald

pi_6102382
Ik ben het met de meesten van jullie eens; het is een prachtige film.

Ik vond dat stukje toen ze die russische bende hadden vermoord en die Italiaan gingen bedreigen ook mooi. Heel comisch gedaan!

vrijdag 4 oktober 2002 @ 10:29:26 #122
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_6102927
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 10:00 schreef Oorlog84 het volgende:
Ik ben het met de meesten van jullie eens; het is een prachtige film.

Ik vond dat stukje toen ze die russische bende hadden vermoord en die Italiaan gingen bedreigen ook mooi. Heel comisch gedaan!

'There was a gunfight!' .., ja, goede film
pi_6103287
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 10:29 schreef Spina1 het volgende:

[..]

'There was a gunfight!' .., ja, goede film

Firefight
~Leonard Cohen
pi_6103786
"there was a firefight" vond ik juist 1 van de mindere stukjes uit de film.
Ik vind het raar dat ze geen van allen elkaar goed wisten te raken op dat stuk, want Murph, Connor en Rocco staan gewoon stil op de veranda.
Als Il Duce zo'n geweldige moordernaar is, waarom weet hij ze dan nauwelijks te raken?
Dat snap ik niet helemaal... vind ik daarom een wat minder stukje.
Wel heel tof hoe dat begin verteld word, Over die gast die elke zaterdag pokert met zn vrienden.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 11:15:09 #125
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6103798
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 03:04 schreef DeDaaF_TSB het volgende:

[..]

omg vertel me HOE vet is het laatste stukje MET dolby en Breedbeeld? *slik*

Ik blijf hem kijken
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 11:16:02 #126
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_6103815
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 11:14 schreef Henkmanz het volgende:
Ik vind het raar dat ze geen van allen elkaar goed wisten te raken op dat stuk, want Murph, Connor en Rocco staan gewoon stil op de veranda.
Als Il Duce zo'n geweldige moordernaar is, waarom weet hij ze dan nauwelijks te raken?
Wel heel tof hoe dat begin verteld word, Over die gast die elke zaterdag pokert met zn vrienden.
Ze verschuilen zich toch achter Rocco, en op den duur springen ze toch ook weg?
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 11:16:40 #127
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6103828
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 11:14 schreef Henkmanz het volgende:

* SPOILER! ALERT! *

Il Duce was hun vader, en hij herkende zijn zoons meteen, vandaar dat hij mistte, en de broers schoten ws gewoon slecht .

pi_6103975
Juist, die gast is cool
~Leonard Cohen
pi_6104473
il duce herkende z'n zoons helemaal niet meteen, dat deed hij later pas toen ze voor Rocco stonden en het familiegebed gingen bidden.
en Murph & Connor sprongen pas aan de kant toen ze geraakt werden in been & bovenarm...
Rocco zat toen al op de grond, dwz dat hun complete bovenlichaam niet verscholen achter rocco was.

sorry, maar je theorie klopt niet
iemand anders nog een idee?

btw: spoiler?

-edit-
typo

[Dit bericht is gewijzigd door Henkmanz op 04-10-2002 11:53]

pi_6104699
Ehm, schoten gewoon mis?
~Leonard Cohen
pi_6104868
nah dan heb ik dus wel alle reden om het een van de minderen stukjes van de film te vinden, als ze allemaal mis schoten... daar ging het namelijk om, maarj a, boeit ook niet
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 12:06:38 #132
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6104913
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 11:45 schreef Henkmanz het volgende:
il duce herkende z'n zoons helemaal niet meteen, dat deed hij later pas toen ze voor Rocco stonden en het familiegebed gingen bidden.
en Murph & Connor sprongen pas aan de kant toen ze geraakt werden in been & bovenarm...
Rocco zat toen al op de grond, dwz dat hun complete bovenlichaam niet verscholen achter rocco was.

sorry, maar je theorie klopt niet
iemand anders nog een idee?

btw: spoiler?

-edit-
typo

Owja, ze waren wel geraakt he? Ff opnieuw kijken dan

Mjah voor het geval iemand anders meeleest, tis wel een spoiler als je dat al weet

pi_6105236
*SPOIL MEER* hehe

mensen die deze film nog willen zien kunnen beter dit topic niet lezen.

ze waren inderdaad geraakt, anders kon dat bloed (waar later wel ammoniak over gegooid werd) nooit op de veranda terecht komen.
En het zou ook niet logisch zijn dat je als vader op de vrienden van je zoons schiet (ik doel op rocco)
En de scenes daarna (met het strijkijzer) geven ook wel duidelijk of ze wel of niet geraakt zijn hehe..

vrijdag 4 oktober 2002 @ 12:43:01 #134
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6105525
Coole film, gisteravond nog maar weeer een keer gekeken
Lig nog steeds in een deuk zodra Rocco in beeld komt
The truth was in here.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 12:52:13 #135
37463 TroyK
Pornstar for hire
pi_6105692
Hij is briljant op verschillende punten:
- De cast is goed
- Het Tarantino idee zit er goed ingebakken (das altijd een pluspunt)
- loads of guns
- Prachtige one-liners ("Catch u on the Flipside!")
- Het gebedje .. et nomini patri et fili spiritus sancte ..
- en nog duizenden andere dingen.

Goeie film dus

I'm not a Pornstar! I'm just working in the adult movie industrie!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 14:33:20 #136
30004 DeDaaF_TSB
f0r me t0 p00p 0n ^^
pi_6107882
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 12:52 schreef TroyK het volgende:
Hij is briljant op verschillende punten:
- De cast is goed
- Het Tarantino idee zit er goed ingebakken (das altijd een pluspunt)
- loads of guns
- Prachtige one-liners ("Catch u on the Flipside!")
- Het gebedje .. et nomini patri et fili spiritus sancte ..
- en nog duizenden andere dingen.

Goeie film dus

idd! echt helemaal goed geanalyseerd...

idd die one-liners.... echt zo vet om over het gebed maar te zwijgen

pi_6109081
Zag net op imdb dat er een deel 2 komt:

Boondock II: The Second Coming

Ik weet niet of ik nu hysterisch blij of zeer sceptisch moet worden........

vrijdag 4 oktober 2002 @ 15:43:24 #138
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6109127
Ik hoop iig dat ie net zo geniaal wordt als deel 1
pi_6109159
ik had vanmorgen ook al verteld dat er een deel 2 kwam
quote:
...t, WEL kan ik vertellen dat er een deel 2 in de maak is met dezelfde hoofdrolspelers....
mgoed.

ik wacht met oordelen totdat ik hem daadwerkelijk gezien heb

pi_6109252
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:46 schreef Henkmanz het volgende:
ik had vanmorgen ook al verteld dat er een deel 2 kwam
[..]

mgoed.

ik wacht met oordelen totdat ik hem daadwerkelijk gezien heb

Ah ja, nou zie ik et.
Jouw post was gewoon omkleed met teveel tekst, dat lezen mensen niet
pi_6109414
Pffffffffff fijn is dat

nee snap ik ook wel, mijn verhalen zijn vaak niet de interessantste dus

maar een BEETJE fan had het gezien lol

vrijdag 4 oktober 2002 @ 19:46:03 #142
30004 DeDaaF_TSB
f0r me t0 p00p 0n ^^
pi_6112262
is er al meer info over deel II dying to c it
pi_6129466
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 16:00 schreef Henkmanz het volgende:
Pffffffffff fijn is dat

nee snap ik ook wel, mijn verhalen zijn vaak niet de interessantste dus

maar een BEETJE fan had het gezien lol

*gelezen heeft* Dat zegt blijkbaar al heel veel dan

Ik ben nu ook zeker van plan hem aan te schaffen op DVD. En "catch you at the flipside" is inmiddels mijn vaste groet

Ook een zeer, zéér goed stukje vind ik wanneer Willem Dafoe zijn fantasie de loop laat over de schietpartij op de veranda. Echt ernorm gaaf verfilmd! Ik zat echt met een grijns op mijn bek van oor tot oor Nu nog last van

[Dit bericht is gewijzigd door Neejoh op 06-10-2002 01:08]

pi_6138413
quote:
Geplaatst door PS op dinsdag 23 oktober 2001 12:41

En als je de film heel heel vaak hebt gezien ken je dit ook:

"And when I vest my flashing sword
And my hand takes hold in judgement
I will take vengeance upon mine enemies
And I will repay those who hase me
O Lord, raise me to Thy right hand
And count me amoung Thy saints

Whosoever shed last blood.
By man shall his blood be shed.
For immunity of god make he man.
Destroy all that which is evil.
So that which is good may flourish.
And I shall count thee amoung my favoured sheep.
And you shall have the protection of all the angels in heaven.

je mag wel heel interessant doen met je notitieblokje op je schoot terwijl je de film afspeurt naar leuke tekstjes, maar jouw engels klopt van geen kant.
Zo heb jij van "Whosoever shed a mans blood"
veranderd in "Whosoever shed last blood",
Het is ook niet "For immunity of god" maar "For in the Image of God" ..

en zo nog een paar foutjes, maar heb geen zin om dat allemaal aan te gaan strepen...

zondag 6 oktober 2002 @ 19:15:34 #145
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_6138503
Kvond de Boondock Saints erg leuk, vooral doordat er veel humor in zit en daarnaast natuurlijk vette en bijzondere actie-scenes.

Alleen hou ik mijn hart vast nu ik lees dat er een deel 2 komt... Vaak haalt een vervolg het bij lange na niet bij het origineel.

Al zijn daar natuurlijk ook uitzonderingen op. En misschien dat dat in dit geval ook wel blijkt te zijn. I hope so.

maandag 7 oktober 2002 @ 18:22:16 #146
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_6155119
Ik vond er eigenlijk niet echt veel aan. Een beetje vergezochte Tarantio / Rodoriguez kloon (in dit geval geen compliment). 't was beter dan een avondje Claus kijken, maar verder een beetje vaag allemaal en erg vergezocht. Ook een slap einde.

p.s. kom nou niet met argumenten als je moet er van houden, want dat doe ik echt wel. Maar ik vond hem nou niet echt boeiend.

Puk Puk says: fly like an butterfly but sting like a bee
  maandag 7 oktober 2002 @ 21:09:50 #147
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_6157973
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:39 schreef RickN het volgende:
Zag net op imdb dat er een deel 2 komt:

Boondock II: The Second Coming

Ik weet niet of ik nu hysterisch blij of zeer sceptisch moet worden........

Tja aan de ene kant zie ik niet waar het vervolg over zou moeten gaan. Het was best afgerond eigenlijk. Het is zo'n film waarvan je hoopt dat er een vervolg komt, maar eigenlijk niet wil. Oftewel een geweldige film waar je meer van wilt, maar der absoluut geen vertrouwen in hebt.
Hopelijk doet willem dafoe ook weer mee.
pi_6264414
quote:
I'm a freak, cause I'm NASTY | Er is geen ziekte die meer op doden op z'n geweten heeft dan godsdienst
quote:
Goddank een atheist
waarom heeft iemand met zo'n sig en ondertitel IN GODSNAAM de naam "boondock SAINT"

faker

zondag 13 oktober 2002 @ 23:02:59 #149
33644 Freak-NL
I'm your Boogieman
pi_6265901
quote:
Na lang nadenken : die film heette magnolia !
pi_6289090
quote:
p.s. kom nou niet met argumenten als je moet er van houden, want dat doe ik echt wel. Maar ik vond hem nou niet echt boeiend.
kom zelf eerst maar eens met uberhaupt één argument, want die heb je helemaal níet gegeven.

Waarom vind je het een slap eind? en waarom is het volgens jou een tarantino kloon? leg me dat maar eens uit...

Als je wil discussieren moet je zelf ook met argumenten komen en niet alleen plat je mening geven.

dinsdag 15 oktober 2002 @ 10:30:58 #151
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_6289426
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 09:35 schreef Henkmanz het volgende:[..]kom zelf eerst maar eens met uberhaupt één argument, want die heb je helemaal níet gegeven.
Klopt, maar ik wilde me een beetje indekken in dit soort redenaties die hier nogal eens gedaan worden. Mijn belangrijkste argument is dat ik best van dit genre hou, maar dat de vonk gewoon niet over sloeg. Ik weet dat dit een erg vaag argument is, maar uiteindelijk bij ieder creatief product (film, muziek, literatuur e.d.) wel het belangrijkste.
quote:
Waarom vind je het een slap eind?
Die vader komt uit het niets, en die broers reageren daar helemaal niet verbaasd op. Ze hebben hem jaren niet gezien en ze gaan als vanzelfsprekend met z'n drieën verder alsof er niets gebeurd is. Juist het gegeven dat die vader terug komt en zijn achtergrond zijn belangrijke elementen in het verhaal, maar daar wordt helemaal niets mee gedaan. Ook vragen ze zich zelf niet een moment af of het wel normaal is wat ze doen, die politie man deed dit daar in tegen wel (ook die mini interviews na afloop vond ik wel oke)
quote:
en waarom is het volgens jou een tarantino kloon? leg me dat maar eens uit...
Dat is het probleem met films na Reservoir Dogs en Pulp Fiction. Het is moeilijk te bepalen hoe origineel ze zijn. Door het nonchalante gebruik van extreem geweld, de soms scherpe conversaties en dat het om gewone mensen (geen superhelden of hele rijke mensen of zo) en de manier waarop het in beeld gebracht wordt zijn duidelijke elementen die eerder al in de films van Tarantino te zien waren. Dit hoeft niet slecht de zijn als het eind product goed / vermakelijk is (daar gaat het bij dit soort films toch om), maar dat vond ik niet echt het geval. De gegevens worden volgens mij niet goed genoeg uitgewerkt om overtuigend over te komen.
quote:
Als je wil discussieren moet je zelf ook met argumenten komen en niet alleen plat je mening geven.
Ik ben niet in discussie gegaan (ja nu wel dan...), maar ik heb mijn mening gegeven. Mensen mogen hier zeggen dat ze de film leuk vinden zonder daar een verdere toelichting bij te geven. Daarom mag ik ook zeggen dat ik hem niet goed vind (zie de titel van dit topic ). Misschien waren de verwachtingen te hoog gespannen, had ik een slechte dag of vond in de film gewoon niet goed uitgewerkt en net niet genoeg diepgang hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door raampie1 op 15-10-2002 10:37]

pi_6289881
kijk, zo mag ik het zien discussie!
quote:
Die vader komt uit het niets, en die broers reageren daar helemaal niet verbaasd op. Ze hebben hem jaren niet gezien en ze gaan als vanzelfsprekend met z'n drieën verder alsof er niets gebeurd is. Juist het gegeven dat die vader terug komt en zijn achtergrond zijn belangrijke elementen in het verhaal, maar daar wordt helemaal niets mee gedaan. Ook vragen ze zich zelf niet een moment af of het wel normaal is wat ze doen, die politie man deed dit daar in tegen wel (ook die mini interviews na afloop vond ik wel oke)
Hier heb je in zekere zin wel gelijk in, de achtergrond van Il Duce wordt inderdaad niet echt beschreven, maar wat je zegt over of ze het zich niet afvragen of wat ze doen wel normaal is klopt niet helemaal.
Als ze thuis zitten met Rocco erbij leggen ze uit waarom ze dit doen:

Ze vertellen dan dat mensen die hard werken elke dag thuis komen en op tv een en al ellende zien, moorden, verkrachtingen, drugs: en dat de daders dezelfde dag nog vrij komen. En dat iedereen hetzelfde denkt "Somebody should just go out and kill those motherfuckers".
Ze nemen dus het recht in eigen hand, en zelf zijn ze er van overtuigd dat ze dit in opdracht van God doen.

Wat je daarna zegt over Tarantino films klopt ook, maar ik zie het niet als een kloon, maar als onderdeel van een genre. Dat Tarantino een van de eersten was is zeker, maar ik vind niet dat je andere films daarmee moet vergelijken.

quote:
De gegevens worden volgens mij niet goed genoeg uitgewerkt om overtuigend over te komen.
Als je de film vaker dan 1 keer kijkt merk je dat veel van de "gegevens' wel uitgewerkt worden, maar dat gebeurd of heel subtiel of onopvallend dat je er later pas achter komt.
quote:
Ik weet dat dit een erg vaag argument is, maar uiteindelijk bij ieder creatief product (film, muziek, literatuur e.d.) wel het belangrijkste.
en daar heb je ook gelijk in. Het viel me gewoon op dat er weinig argumenten voor waren, daarom postte ik dat je maar eens met argumenten moest komen (hoewel dat natuurlijk niet verplicht is)

Maar over het algemeen klopt je mening ook wel, het is maar net hoe jij de film ervaard, en daar kan je anderen niet in sturen.

dinsdag 15 oktober 2002 @ 22:20:27 #153
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_6301575
Zoals gezegd sprong de vonk niet over en misschien heb ik daarom dingen over het hoofd gezien die er wel in zaten (het is inmiddels ook meer dan een week geleden). Ik vond het geen slechte film, maar mijn verwachtingen waren hoog gespannen en deze verwachtingen werden niet helemaal waar gemaakt.

William Dafoe vond ik een erg leuke rol spelen, het leek ook of deze rol beter uitgewerkt was dan die van de anderen. Dat ik de film vergelijk met de films van Tarantino komt doordat deze de met Reservoir Dogs een van de eerste was in het genre. Hij heeft daarmee een bepaalde standaard gezet waar al het andere mee vergeleken zal blijven worden. Dit is wat mij betreft niet per definitie negatief.

Ik verwacht de film niet nog een keer te zien om je argumenten te checken, maar ik heb me er best mee vermaakt.

pi_6302981
De Tarantino-film is eigenlijk een genre opzich. Een moderne mix van genres.

Film noir films zitten ook allemaal volgens een bepaalde formule in elkaar maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal klonen zijn. Integendeel. Het is ook eigenlijk geen formule, meer een 'stijl'.

woensdag 16 oktober 2002 @ 18:15:44 #155
24361 Neva
Mania lovin'
pi_6316291
uhhhhhhrm er is zeker wel een OST van boondock saints ) heb hem nl zelf campusnet roeleert best wel )

er staan obnder andere wat kleine dialoogjes op en aantal lekkere nummers

ik weet alleen niet of hij in de winkels te krijgen is maar hij bestaal wel

en de film ownzz heb hem denk ik zon 100 keer gezien en hij blijft zwaaaaar goed

en ben erg benieuwd naar deel 2 hoop niet dat t een slap aftreksel word
ik hoop iig dat als het een vervolg is dat ze er iet rocco bij doen zou grove fout zijn al vond ik hem tof die gast

zolang dafoe er in meespeelt vind ik het goed
briljant acteerwerk

woensdag 16 oktober 2002 @ 18:53:46 #156
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6316868
OST is volgens de site nooit officieel uitgekomen
pi_6790900
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 18:53 schreef Slarioux het volgende:
OST is volgens de site nooit officieel uitgekomen
continue the joke
Sssssymbolism
ik kijk wel hoe ik me voel
  woensdag 13 november 2002 @ 23:58:17 #158
37444 SMOOGY
Ja ik wel..(ook doordeweeks)
pi_6791179
Vond wel vette film...

Het einde was een beetje toevallig maar voor de rest wel strak....

als je denk van wel..?? dan wat of.?
  donderdag 14 november 2002 @ 00:21:41 #159
16832 Cyborg
zzzzzzzzzzzzz
pi_6791673
zeer wrede film, heb hem nu 8 keer gezien

vriend van me kwam op maandag terug van weekend thuis en riep dat we die film moesten huren en dat gedaan... iedereen helemaal ondersteboven ik kom op vrijdag thuis, zeg tegen mijn broertje dat ie die film moet huren, huur hem zelf nog een keer met 2 vrienden van me en raad een andere vriend van aan ook die film te kijken, gevolg dat de ene band die ze bij videotheek hadden veel te weinig was.. een week later stonden er 5 van

*Aan mijn reactie kunnen geen rechten ontleend worden*
pi_7464845
reeds 9 keer gezien..
noem het nutteloos maar vind het een geweldige film..
Willem Dafoe en Rocco (ben even zijn naam kwijt) zijn super in de film..

symbolism

zaterdag 21 december 2002 @ 14:07:31 #161
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_7464885
Ik vond het een onwijs goeie film. Al is het erg bloederig sommige scenes vond ik wel mooi gemaakt etc.
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_7468936
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 14:03 schreef Rulin het volgende:
Willem Dafoe en Rocco (ben even zijn naam kwijt) zijn super in de film..
david della rocco
en willem dafoe is meesterlijk

symboloy?

*meldt
pi_7469455
Hele gave pulp-film...

Vooral de combinatie van humor, geweld en symboliek afgeleid zijn van het Katholieke geloof maken de film erg interessant.

Veritas & Aequitas

[b]This profile is no longer in use[/b] | [url=http://forum.fok.nl/profile.php?id=43693]MaartenGrendel[/url]
pi_7483861
Van wat ik me kan herinneren vond ik de film sterk beginnen en daarna afglijden naar een bagger-niveau.

Sorry, geen aanrader.

zondag 22 december 2002 @ 21:18:33 #165
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_7486380
Ik vind het zeker wel een aanrader.
Het is alleen veel te lang geleden dat ik hem voor het laatst gezien heb. 'k heb hem nog op video, zal hem binnenkort weer eens opzetten.
Genieten
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_7596941
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:08 schreef Rulin het volgende:
Boondock Saints Quote Slowchat
thats 2 sound theories in one day!
kinda makes me feel like riverdancing
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8613026
* Henkmanz zoekt een soortgelijke Jas als de McManus brothers aanhebben in de film..

Iemand tips? ik heb ff gezocht en ben erachter gekomen dat het US Navy-jassen zijn... weet iemand waar ik die kan vinden?

pi_8613071
In een beetje knappe dumpstore, en zeker in Den Helder.....
k weet, is niet echt dichtbij Oldenzaal, maar je moet er wat voor over hebben
pi_8614033
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 18:22 schreef Jolan het volgende:
In een beetje knappe dumpstore, en zeker in Den Helder.....
k weet, is niet echt dichtbij Oldenzaal, maar je moet er wat voor over hebben
er zit ook een dump in Almelo, ik zal het eerst daar eens proberen
maar in elk geval bedankt voor je reactie
pi_8780714
VET VET VET VET VET VET VET

Niet beter dan tarantino, maar wel fokking fantastich filmpje.

Check anders effe www.theboondocksaints.com zeer de moeite waard

Greetz,

Major

vrijdag 28 februari 2003 @ 19:53:06 #172
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_8780767
Vond het een aparte maar zeer goede film. Tis al weer een lange tijd geleden dat ik m gezien heb.
aka Man-Mountain
pi_9319449
Gisteravond de film voor het eerst gezien. Topfilm
A mind with a heart of it's own
pi_9322505
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 18:19 schreef Henkmanz het volgende:
* Henkmanz zoekt een soortgelijke Jas als de McManus brothers aanhebben in de film..

Iemand tips? ik heb ff gezocht en ben erachter gekomen dat het US Navy-jassen zijn... weet iemand waar ik die kan vinden?

http://www.boondocksaints.com/store/moreinfo.cfm?Product_ID=61
pi_9322651
Ik heb hem gezien, en hij was erg leuk...
Eigenlijk zou ik niet echt iets slechts er over kunnen zeggen, maar op een of andere manier vind ik de film toch wat missen... het had net iets leuker mogen zijn op 1 of andere manier.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 23 maart 2003 @ 19:39:02 #176
22309 goflow
all alone.
pi_9322765
boondock

Is trouwens nooit in de bios geweest omdat ie uit kwam vlak na dat columbine high school drama, en dat was allemaal net iets te bloederig.

pi_10600523
heel erg leuk begin..

maar het einde is idd niks

edoch, moeite waard om eens te downloaden huren

borderline
  donderdag 22 mei 2003 @ 09:27:22 #178
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_10601747
Geniale film
Moet je gezien hebben..
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
pi_10816210
Geniale film super cool een aanrader
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_11693267
Beste film met de beste boodschap ooit
pi_11722520
Scčne waar Dafoe in bed ligt met zijn minnaar (man) en die kerel begint dan te strelen
Dafoe: Stop that, Fag!

En dan een paar seconden later bij de russische massacre
agent: ... fagman ...
andere agenten knikken nee
Dafoe: what did you just say ?
agent: ehm... fatman

Scčne met Il duce

Hoe Dafoe meedoet in het vuurgevecht
en 1 agent zegt: is it not possible that there was 1 man with 6 guns ? (had hij eindelijk eens gelijk)

zaterdag 12 juli 2003 @ 02:44:58 #182
50718 Dr.DarkXL
RKM streetwear..
pi_11722532
hehe echt goede film, ik had nog voordat ik dit topic net las allemaal stukjes audio gedownload, zoals het gebed etc echt vet

erg coole film en ik kan bijna niet wachten op het vervolg

"Some people say that I am sneaky, evil, and cruel. True, and I have many other fine qualities as well."
  zaterdag 12 juli 2003 @ 11:18:36 #183
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_11724113
Boondock Saints
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_11724141
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 19:38 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

Vooral de combinatie van humor, geweld en symboliek afgeleid zijn van het Katholieke geloof maken de film erg interessant.

Symbology.
pi_12004327
Ik heb em gister blindelings gekocht, na het lezen van dit topic... spoilers snel overgeslagen hoor.. ik vond em echt geweldig! De humor afgewisseld met de ontzettend goede aktiescenes..het is echt een meesterlijk goede film. Ik moest nog het hardst lachen toen het baasje van de kat thuiskwam... WHAAAAAATTT?!?!???!?!?!
  vrijdag 25 juli 2003 @ 11:04:25 #186
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_12005378
Ik vindt het een zware baggerfilm.

Slecht verhaal, slaat nergens op, slecht acteerwerk kortom 3x vindt ik.

Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_12014916
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik vindt het een zware baggerfilm.

Slecht verhaal, slaat nergens op, slecht acteerwerk kortom 3x vindt ik.

Vond je Pulp Fiction ook saai?
pi_12015311
Ownage film.. lange tijd m'n lievelingsfilm geweest..
Heb em op DVD.. minstens 15 x gezien..
Hoop dat Boondock Saints 2 snel komt en ook cool gaat worden :p
BTW die jassen van de broers ownen.. heb er zelf ook 1 :p (geen "echte" tho)

Briljante scene is trouwens wanneer Rocco die 2 italian rat bastards in dat eetcafe neerknalt :p

What were you gonna do ? Laugh the last three to death, FUNNYMAN ?

maandag 25 augustus 2003 @ 15:04:38 #189
24361 Neva
Mania lovin'
pi_12702415
symbology??

what's the symblosisssssssssmmmm

pi_12702459
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:04 schreef Neva het volgende:
symbology??

Die was indd. meesterlijk
pi_13288333
Gisteravond weer gekeken. Superfilm
A mind with a heart of it's own
pi_13288582
Vond hem niet echt ontzettend bijzonder maar ook niet slecht.

In Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti

als je bij me weggaat mag ik dan met je mee
  vrijdag 19 september 2003 @ 14:30:44 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_13288687
Grappig dat de meningen zo uiteen liggen.
pi_13301409
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:04 schreef Neva het volgende:
symbology??

vrijdag 19 september 2003 @ 23:40:07 #195
68334 V-Unit
Nadat de 'G' was doo
pi_13303237
Boondock Saints rulezz
Je krijgt geen genoeg van die film! Heb al die muziek gedownload! En heb gehoord dat ze bezig zijn met het schrijve van een script voor deel 2
The problem is I can't trust most of what I see. So fuck it, all the problems of life must be me!
  vrijdag 19 september 2003 @ 23:41:04 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_13303259
Coole film, binnenkort weer echt eens kijken.. met die kat
The truth was in here.
  vrijdag 19 september 2003 @ 23:44:34 #197
68334 V-Unit
Nadat de 'G' was doo
pi_13303371
Like sheppers we shall be! For thee my Lord for thee!

VERITAS

The problem is I can't trust most of what I see. So fuck it, all the problems of life must be me!
  vrijdag 19 september 2003 @ 23:46:31 #198
68334 V-Unit
Nadat de 'G' was doo
pi_13303436
Ik ga em maar eens bestelle op dvd! Iemand die mij een goeie link kan geven waar ie een beetje goedkoop is?

Catch you on the flipside!!

pi_13304900
Hij is maar 13,99 bij de FRS.. om hem nou voor 2 euro goedkoper te bestellen.. tja.. je kunt em morgen al hebben
pi_13308981
Film is meesterlijk,

ik dacht dat deel II deze zomer zou uitkomen, hoor ik al heel lang verhalen over. weet iemand meer ?

Beter een gouden kip in de hand dan een aap die ver van de boom iets op je mouw spelt
  zaterdag 20 september 2003 @ 10:49:59 #201
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_13309007
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 10:48 schreef Age-Ell het volgende:
ik dacht dat deel II deze zomer zou uitkomen, hoor ik al heel lang verhalen over. weet iemand meer ?
Ja
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_14010926
Nog nieuws over deel 2?

Lees: principiële sgop .

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_14011013
Now you will receive us!
We do not ask for your poor, or your hungry.
We do not want your tired or sick.
It is your corrupt we claim.
It is your evil that will be sought by us.
With every breath, we shall hunt them down.
Each day, we will spill their blood, 'till it rains down from the skies!
Do not kill, do not rape, do not steal.
These are principles which every man, of every faith can embrace.
These are not polite suggestions.
These are codes of behaviour. And those of you that ignore them will pay the dearest cost.
There are varying degrees of evil.
We urge your lesser forms of filth not to push the bounds and cross over, into true corruption, into our domain.
But, if you do, one day you will look behind you, and you will see we three.
And on that day, you will reap it!!
And we will send you to whatever God you wish.

And Shepherds we shall be,
For thee, my Lord, for thee.
Power hath descended forth from Thy hand
So feet may swiftly carry out Thy commands.
We will flow a river forth to Thee
And teeming with souls shall it ever be.
In Nomini Patri Et Fili Spiritus Sancti...

geweldig!

NEC TEMERE, NEC TIMIDE
  maandag 20 oktober 2003 @ 17:34:16 #204
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_14011025
Veritas is volgens mij rijnheid. Maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.
pi_14011035
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Veritas is volgens mij rijnheid. Maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.
Veritas is waarheid.

In vino verita est, de waarheid is in de wijn. Oid. .

maandag 20 oktober 2003 @ 17:35:17 #206
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_14011040
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik dacht waarheid. Maar goed, in het Latijn zijn er wel meer dubbele betekenissen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 20 oktober 2003 @ 17:35:21 #207
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_14011042
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:34 schreef PrivateRyan het volgende:

[..]

Veritas is waarheid.

Toch wel? Ik zat te twijfelen .
pi_14011053
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:34 schreef PrivateRyan het volgende:

[..]

Veritas is waarheid.

Veritas et Queritas is dus waarheid en gelijkheid?
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_14011164
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:35 schreef Grayburn het volgende:

[..]

waarheid en gerechtigheid

maandag 20 oktober 2003 @ 17:42:29 #210
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_14011186
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:35 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Net was het nog aequitas?

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 20-10-2003 17:43]

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_14011192
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:41 schreef Jolan het volgende:

[..]

waarheid en gerechtigheid

Ja die bedoel ik .
pi_14011229
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:42 schreef Ripley het volgende:

[..]

Net was het nog aequitas?

Latijns is niet mijn ding .
pi_14011253
ik heb 'm zeker al een week of 3 niet gezien
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  maandag 3 november 2003 @ 14:53:24 #214
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14346297
God's gift to women

Redactie Games dinsdag 4 november 2003 @ 02:20:51 #215
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_14365253
Ik heb em dit weekend ook gezien, prima film met de benodigde dosis humor. Beetje gekloond van Snatch, maar goed. Brengt ook nog wel een leuke ethische kwestie mee.

Maar zag ik het goed? Volgens mij speelde Mr. Pr0n himself (Ron Jeremy) ook mee

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 4 november 2003 @ 05:45:52 #216
11449 Ash
It's a trick. Get an axe!
pi_14365476
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 02:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb em dit weekend ook gezien, prima film met de benodigde dosis humor. Beetje gekloond van Snatch, maar goed. Brengt ook nog wel een leuke ethische kwestie mee.

Boondock Saints kwam in 1999 uit en Snatch pas in het jaar 2000.
"We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
My DVD Collection
pi_14365613
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 02:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
Snatchkloon .

En dat was idd Ron Jeremy ja.

Redactie Games dinsdag 4 november 2003 @ 09:53:26 #218
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_14367383
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 05:45 schreef Ash het volgende:

[..]

My bad ik kende deze film van te voren eigenlijk niet, Snatch had ik ook eerder gezien.

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 04-11-2003 10:01]

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_14372681
Dit is de beste film die ik ooit heb gezien

kheb btw dat rechtbank prayer in mijn opstart sound van windows staan, dus ken em al bijna uit me kop

dinsdag 2 december 2003 @ 22:37:19 #220
74081 Wickardia
nonsense puzzler
pi_15102645
The Boondock Saints is één van die films die je echt keer op keer kan zien, tot je hem woord voor woord mee kan zeggen.

Ik vind vooral de scčne waarin Rocco binnen komt stormen mooi ("Pack your shit! Pack your shit!")

Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life. (George Bernard Shaw)
  dinsdag 2 december 2003 @ 22:41:08 #221
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_15102771
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 22:37 schreef Wickardia het volgende:
The Boondock Saints is één van die films die je echt keer op keer kan zien, tot je hem woord voor woord mee kan zeggen.

Ik vind vooral de scčne waarin Rocco binnen komt stormen mooi ("Pack your shit! Pack your shit!")

Deze filmt is ge-wel-dig, heb hem op DVD gekocht.
pi_15190903
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 22:37 schreef Wickardia het volgende:

Heb hem ook net gezien, geweldig .

En die scene ja, wat hij ook allemaal inpakt, een strijkijzer en wat te vreten .

pi_15213325
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 00:33 schreef Lexie het volgende:

[..]

Heb hem ook net gezien, geweldig .

En die scene ja, wat hij ook allemaal inpakt, een strijkijzer en wat te vreten .

You have better luck with beer
pi_15435951
quote:
Op zondag 7 december 2003 00:21 schreef Rulin het volgende:

[..]

You have better luck with beer

and the general consensus is....

maandag 15 december 2003 @ 22:03:15 #225
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_15441114
Toen ik deze film een half jaar geleden bekeek,midden in de nacht(het lekkerste tijdstip om films te bekijken) brandde een vraag in mijn hoofd.Waarom had ik nooit eerder van deze film gehoord?Het bevat alle ingredienten voor een lekkere film:spanning,actie,humor,spiritualiteit en gelukkig geen goedkope,platte sex (daarvoor heb ik mijn verzameling XXX-filmpjes op CD-ROM).
Vrienden,kennissen van mij zijn behoorlijke filmfreaks,maar deze kenden ze niet.
Ook in tijdschriften,internet er weinig over gelezen.Kwam erop het te downloaden,omdat ik bij Ondertitels.nl de film vond (heb ik tenminste gelijk de subs) en toen doorgelinkt naar IMDB om te kijken wat voor cijfer het had. Boven de 7. Goed genoeg om te downloaden dus,maar bleef sceptisch. Las daar goede recensies,maar waarom had ik er niet eerder over gehoord bleef ik maar herhalen bij mezelf. Tot het moment dat ik de film gedownload had en begon te bekijken bleef ik twijfelen over de moeite van het downloaden van de film. Maar toen kwam de openingsscene en er kwam een grote glimlach op mijn gezicht.

PS: hoe ging die meesterlijke mop ook alweer die Rocco aan zijn baas moest vertellen,terwijl die baas zijn broodje aan het binnen werken was?

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_15441428
quote:
Op maandag 15 december 2003 22:03 schreef SKMbeat het volgende:
Toen ik deze film een half jaar geleden bekeek,midden in de nacht(het lekkerste tijdstip om films te bekijken) brandde een vraag in mijn hoofd.Waarom had ik nooit eerder van deze film gehoord?Het bevat alle ingredienten voor een lekkere film:spanning,actie,humor,spiritualiteit en gelukkig geen goedkope,platte sex (daarvoor heb ik mijn verzameling XXX-filmpjes op CD-ROM).
Vrienden,kennissen van mij zijn behoorlijke filmfreaks,maar deze kenden ze niet.
Ook in tijdschriften,internet er weinig over gelezen.Kwam erop het te downloaden,omdat ik bij Ondertitels.nl de film vond (heb ik tenminste gelijk de subs) en toen doorgelinkt naar IMDB om te kijken wat voor cijfer het had. Boven de 7. Goed genoeg om te downloaden dus,maar bleef sceptisch. Las daar goede recensies,maar waarom had ik er niet eerder over gehoord bleef ik maar herhalen bij mezelf. Tot het moment dat ik de film gedownload had en begon te bekijken bleef ik twijfelen over de moeite van het downloaden van de film. Maar toen kwam de openingsscene en er kwam een grote glimlach op mijn gezicht.

PS: hoe ging die meesterlijke mop ook alweer die Rocco aan zijn baas moest vertellen,terwijl die baas zijn broodje aan het binnen werken was?

Een neger, een mexicaan en een Americaan lopen over het strand. Ze vinden een fles met een geest erin. Nadat ze hem gepoetst hebben mogen ze alledrie een wens doen.
De mexicaan gaat eerst: "Ik wens dat alle mexicanen ter wereld samen gelukkig zijn in Mexico."
*Poef*, het is geregeld.
Dan mag de neger: "Ik wens dat alle negers ter wereld samen gelukkig zijn in Afreica.
*Poef*, het is weer geregeld.
"En wat wens jij?" vraagt de geest aan de americaan.
De Americaan zegt: "Hmmz, alle mexicanen zitten in Mexico, en alle negers in Africa? Doe mij dan maar een cola".

dinsdag 16 december 2003 @ 02:46:00 #227
74081 Wickardia
nonsense puzzler
pi_15446702
"I'll have a coke!"
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life. (George Bernard Shaw)
pi_15450631
quote:
Op maandag 15 december 2003 22:11 schreef Lexie het volgende:

[..]

Een neger, een mexicaan en een Americaan lopen over het strand. Ze vinden een fles met een geest erin. Nadat ze hem gepoetst hebben mogen ze alledrie een wens doen.
De mexicaan gaat eerst: "Ik wens dat alle mexicanen ter wereld samen gelukkig zijn in Mexico."
*Poef*, het is geregeld.
Dan mag de neger: "Ik wens dat alle negers ter wereld samen gelukkig zijn in Afreica.
*Poef*, het is weer geregeld.
"En wat wens jij?" vraagt de geest aan de americaan.
De Americaan zegt: "Hmmz, alle mexicanen zitten in Mexico, en alle negers in Africa? Doe mij dan maar een cola".

I'll have some coke then
pi_15450903
I'll have a coke then...
pi_15451182
- -
  dinsdag 16 december 2003 @ 14:30:40 #231
74081 Wickardia
nonsense puzzler
pi_15455431
"I killed your cat, you druggie bitch."
"What? Why?"
"I thought it would bring closure to our relationship."
pi_15462542
quote:
Op maandag 15 december 2003 22:11 schreef Lexie het volgende:
*Poef*, het is geregeld.
this joke sucks
pi_15462562
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 19:10 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

this joke sucks

continue the joke
pi_15462573
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 19:10 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

continue the joke

Hij is

de bom.

pi_15462679
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 19:11 schreef Lexie het volgende:

[..]

Hij is

de bom.

?
Wat bedoel je daar nou weer mee
pi_15462697
boondock saints is inderdaad een supervette film!
maar wat is er mis mee dat 'ie niet in de bioscoop is geweest? dat maakt hem echt niets minder, maar ik vind juist leuker. kijk ook maar naar 'old men in new cars' echt een superfilm als je van de humor in BS houdt!
  dinsdag 16 december 2003 @ 20:27:48 #237
41911 Oid
Inna rudeboy stylee
pi_15464439
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 00:41 schreef Boondock_Saint het volgende:
Ik vond het echt een topper. En wat me opvalt is dat iedereen die hem gezien heeft hem vet vond. Maarreh niet zo veel mensen hebben hem gezien. Dus voor de gene die hem wel hebben gezien.

Wat vonden jullie er van.

* boondock saint snapt niet waarom deze film nooit in de bios is geweest

Ik heb hem trouwens gezien (tijd geleden al weer) en vondt het maar een slap aftreksel van de Guy Ritchie en in mindere mate de Tarantino films. Aardig vermaak als er niks op tv is maar ook niet meer dan dat
hardcore ska punk junglist massive! ... INSIDE!
pi_15464729
quote:

[..]

dinsdag 16 december 2003 @ 20:52:27 #239
41911 Oid
Inna rudeboy stylee
pi_15464989
Lock stock in 1998, wat is je punt?
hardcore ska punk junglist massive! ... INSIDE!
pi_15465076
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 20:52 schreef Oid het volgende:
Lock stock in 1998, wat is je punt?
welk punt
pi_15465122
quote:

[..]

oh ik zie het al
pi_15653652
Heb hem laatst voor het eerst gezien, hij viel me niet tegen. De film is verder niet zo bekend geweest maar echt de moeite waard om te zien of in je collectie te hebben
pi_15664490
Ik heb de film alweer een tijdje geleden voor het eerst gezien, en hij is gewoon super

En natuurlijk oktober 2004: The Boondock Saints 2: All Saints Day

you have the right to remain silent, so shut the **** up,
you have the right to an attorney, if you can't afford one, we'll provide you with the dumbest lawyer on earth
pi_15664625
Meesterlijke film, meer dan tien keer gezien voordat ik hem had gekocht. Maar wat ik mij afvroeg, is deze film eigenlijk in de bioscoop geweest. Oftewel, heeft iemand hem in de bioscoop gezien?
pi_15665526
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:23 schreef Klopper het volgende:
Meesterlijke film, meer dan tien keer gezien voordat ik hem had gekocht. Maar wat ik mij afvroeg, is deze film eigenlijk in de bioscoop geweest. Oftewel, heeft iemand hem in de bioscoop gezien?
Nee, hij is nooit in de bioscoop geweest, en dat zal waarschijnlijk met deel 2 ook niet gaan gebeuren
you have the right to remain silent, so shut the **** up,
you have the right to an attorney, if you can't afford one, we'll provide you with the dumbest lawyer on earth
pi_15666665
Enorm verschillende meningen. Gelukkig, als we toch allemaal hetzelfde goed zouden vinden wordt het erg saai.
Ik vond hem iig meesterlijk goed, en heb hem ongeveer al stuk of 10 keer gezien. Dafoe speelt erg goed en zijn oneliners erg lollig

"Brilliant! So now we got a Huge Guy theory and a Serial Crusher theory."

pi_15666855
Misschien wel mn favoriete film
  woensdag 24 december 2003 @ 14:03:32 #248
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_15667942
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:51 schreef Elladan het volgende:

[..]

Nee, hij is nooit in de bioscoop geweest, en dat zal waarschijnlijk met deel 2 ook niet gaan gebeuren

Hij heeft een paar dagen in een porno bioscoop gedraait.
pi_16263282
Vandaag de DVD weer eens bekeken, gewoonweg briljant ik heb er echt weer van genoten