abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2004 @ 22:33:32 #126
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17043290
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:23 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik ben links, dus ik eet het mooi met mijn linkerhand. Smaakt er geen cent minder om.

Tuurlijk, gewoon doen,zolang je in Nederland of een welvarend land woont wel.
Maar het eten met je rechterhand is in India wel zo smakelijk.Met de linkerhand wordt er in India iets minder smakelijks gedaan...
Als je weet dat men in sommige gebieden er nog geen toiletpapier heeft....
Dan is het zeker aan te bevelen dat men etiquetten heeft als het gaat om eten met je hand.

In Nderland maakt het gelukkig niks uit. Je kan het zelfs met bestek eten, maar dan gaat de lol er wel vanaf. Net zoiets als friet eten met een vork. Is veel lekkerder met je handjes en dopen in die mayo...

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_17043566
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:33 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Tuurlijk, gewoon doen,zolang je in Nederland of een welvarend land woont wel.
Maar het eten met je rechterhand is in India wel zo smakelijk.Met de linkerhand wordt er in India iets minder smakelijks gedaan...
Als je weet dat men in sommige gebieden er nog geen toiletpapier heeft....

Gelukkig was ik mijn handen voor het eten...
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:08:21 #128
65409 warteltje
man made machine
pi_17054992
btw.er zijn verschillende soorten roti's ; gevuld met pittige aardappelpuree, gevuld met gele erwten, pharata (soort van deeglint, en de vorm van een roti), dosti ( twee rotiplaten tegen elkaar met daartussen olie), chapati (indiase variant van roti; veelal gemaakt met atta-meel). Ze hebben allemaal een eigen karakter en smaak en allemaal lekker
  dinsdag 10 februari 2004 @ 17:32:29 #129
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_17064596
Het is me trouwens opgevallen dat ze in bepaalde caribische locaties zoals Trinidad & Tobago Roti anders serveren. Net zoals in het plaatje van de TS als een bal. In mijn woonplaats heb ik ook een keer bij een eettent roti in deze vorm afgehaald maar het was heel erg wennen want normaal krijg ik de roti en de bijgerechten apart.

Serveren ze het in Suriname ook zo? Is het normaal voor dat gebied?

"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 10 februari 2004 @ 17:55:12 #130
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17065345
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:32 schreef Lone_Gunman het volgende:
Het is me trouwens opgevallen dat ze in bepaalde caribische locaties zoals Trinidad & Tobago Roti anders serveren. Net zoals in het plaatje van de TS als een bal. In mijn woonplaats heb ik ook een keer bij een eettent roti in deze vorm afgehaald maar het was heel erg wennen want normaal krijg ik de roti en de bijgerechten apart.

Serveren ze het in Suriname ook zo? Is het normaal voor dat gebied?

In Suriname serveren ze de roti als een pannenkoek
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  woensdag 11 februari 2004 @ 14:56:36 #131
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_17088580
Ik heb in Mauritius de lekkerste roti ooit gegeten. Ze serveren ze daar ook anders.
Ze zijn echt flinter flinter flinterdun, en dan een heel dun laagje aardappel (zeer peper, zelfs voor mijn geoefende tong) erin, en dan opgerold.
Die waren zo overheerlijk, je at er zo een stuk of 4 van achter elkaar op!

In Suriname worden de roti's apart van de bijgerechten geserveerd.

You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  zondag 9 januari 2005 @ 21:43:07 #132
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24491465
Ik heb gisteren zelf roti gemaakt, was weer een geslaagd culinair experiment!
Ik heb het recept van de AH gebruikt en ipv een pepertje sambal gebruikt. Ik kreeg eters, grote eters en was blij dat ik iets meer kip had gebruikt, het was echt zo lekker! Ik heb nu al weer trek in mijn eigen rot...

Het recept: van ah.nl

Roti met kerrie-kip en sperziebonen
hoofdgerecht, 4 personen
· 750 g aardappels
· zout
· 6 tenen knoflook
· 1 rode peper
· 1/2 eetlepel djinten (gemalen komijn)
· 500 g kipfilet
· 2 uien
· 500 g sperziebonen
· 250 g zelfrijzend bakmeel
· 5 1/2 eetlepel zonnebloemolie
· 1 kippenbouillontablet
· 1 1/2 eetlepel kerriepoeder
· 1 eetlepel tomatenpuree
· bloem om te bestuiven

· vijzel of keukenmachine
· wok
· keukenpapier
· deegroller

Voorbereiden
Aardappels schillen, wassen en 300 g aardappels in weinig water met zout in ca. 20 minuten gaar koken. Intussen rest van aardappels in partjes snijden (en tot gebruik in water bewaren). Knoflook pellen en fijn hakken. Peper schoonmaken en heel fijn snijden. In keukenmachine of met vijzel 2 tenen knoflook, helft van rode peper en djinten pureren. Kipfilet in blokjes snijden, wassen en goed droogdeppen met keukenpapier (en tot gebruik in koelkast bewaren). Uien pellen en snipperen. Sperziebonen schoonmaken en wassen. Aardappels afgieten en pureren. Knoflookpuree en snufje zout erdoor roeren.

Bereiden
In kom bakmeel met snufje zout, 150 ml handwarm water en 1 1/2 eetlepel olie tot soepel deeg kneden. Deeg ca. 10-15 minuten laten rijzen. In wok 2 eetlepels olie verhitten. 1 teen knoflook, helft van ui, 1/2 van bouillontablet en 1/2 eetlepel kerriepoeder roerbakken. Aardappelpartjes en sperziebonen erdoor scheppen en met 1 1/2 dl water in ca. 30 minuten afgedekt zachtjes gaar stoven, regelmatig omscheppen.
In roerbakpan 2 eetlepels olie verhitten. Rest van knoflook, ui, peper, kerriepoeder, bouillontablet en tomatenpuree ca. 1 minuut bakken. Kip ca. 2 minuten meebakken en afgedekt in ca. 15 minuten zachtjes gaar sudderen. Op smaak brengen met zout.
Deeg in 8 ballen verdelen. In midden gat maken, vullen met 1/8 deel van aardappelpuree en deeg om vulling dichtvouwen. Aanrecht en deegroller bestuiven met bloem en deegballen uitrollen tot dunne, ronde lappen van ca. 17 cm doorsnede. In droge koekenpan met antiaanbaklaag roti's één voor één bakken tot ze gaan bollen. Keren en onderkant ca. 1 minuut bakken. Kerrie-kip en sperziebonen over vier borden verdelen. Roti's ernaast leggen.
Bevat per eenpersoonsportie
energie 665 kCal - eiwit 43 g
vet 16 g - koolhydraten 86 g

[ Bericht 49% gewijzigd door melonovy op 09-01-2005 21:50:14 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 10 januari 2005 @ 23:21:47 #133
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24509090
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Pannenkoeken is ook niet veel werk, gewoon even de vriezer openschuiven bij die gezellig kwebbelende chinees waaar je toch ook moet zijn om de kouseband en de madamme jeanette en de massala te kopen. Uhuh.
Dus die pannenkoeken kun je bij elke toko krijgen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24528468
quote:
Op zondag 9 januari 2005 21:43 schreef melonovy het volgende:
Ik heb gisteren zelf roti gemaakt, was weer een geslaagd culinair experiment!
Ik heb het recept van de AH gebruikt en ipv een pepertje sambal gebruikt. Ik kreeg eters, grote eters en was blij dat ik iets meer kip had gebruikt, het was echt zo lekker! Ik heb nu al weer trek in mijn eigen rot...

Het recept: van ah.nl

Roti met kerrie-kip en sperziebonen

KOU-SE-BAND !!!!!!!
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:46:48 #135
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24528526
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:42 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

KOU-SE-BAND !!!!!!!
Hoezo kouseband? spercie of snijbonen zijn ook heel goed te doen
pi_24528559
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:46 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Hoezo kouseband? spercie of snijbonen zijn ook heel goed te doen
echte roti eet je met kouseband

als ik bij een toko/whatever sta en ik zie dat ze ipv kouseband sperciebonen gebruiken, ben ik weg
voor mij is dat not done, soort van heiligschennes.

als je het doet, doe het dan goed ^^ maar mischien ben ik wat dat betreft wel een zeikerd
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:51:33 #137
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24528600
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:49 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

als ik bij een toko/whatever sta en ik zie dat ze ipv kouseband sperciebonen gebruiken, ben ik weg

als je het doet, doe het dan goed ^^ maar mischien ben ik wat dat betreft wel een zeikerd
Zeikerd
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 januari 2005 @ 09:56:11 #138
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24528668
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:49 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

Als ik voor mezelf een snelle versie maak gebruik ik ook sperziebonen hoor, gaat prima. Bij een toko hoor je wel kouseband te krijgen lijkt me.

Enne als we toch gaan zeiken schrijf dan wel netjes sperziebonen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24528744
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als ik voor mezelf een snelle versie maak gebruik ik ook sperziebonen hoor, gaat prima. Bij een toko hoor je wel kouseband te krijgen lijkt me.

Enne als we toch gaan zeiken schrijf dan wel netjes sperziebonen
er stond ook 'wat dat betreft'

sperciebonen moet je in spek wikkelen en grillen in de pan, maar das een ander topic
pi_24530161
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:01 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
er stond ook 'wat dat betreft'

sperciebonen moet je in spek wikkelen en grillen in de pan, maar das een ander topic
Dat vind ik dan weer het lekkerst met haricot verts....
En in de roti inderdaad kouseband, maar als dat er niet is, dan gewone sperciebonen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:07:52 #141
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24530242
Aan kouseband vind ik weinig smaak zitten.......
pi_24553227
Ik vind het met sperciebonen erg lekker, ik had nog wel gezocht maar kon niet eens kouseband vinden bij mijn supemarkt, dus de keuze voor sperciebonen was snel gemaakt...
Morgen ga ik het weer eten, heb er zo'n in in... (Zwanger he? )
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27700085
Een kick voor Puckzzz....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:03:17 #144
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27705655
dank daarvoor
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:10:40 #145
113396 Jett
áppel
pi_27705897
die van Knorr is bah, echte surinaamse roti
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 juni 2005 @ 13:13:25 #146
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27706009
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:10 schreef Jett het volgende:
die van Knorr is bah, echte surinaamse roti
Die van Knorr is helemaal niks nee.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:41:28 #147
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27725459
En nu heb ik er ook weer trek in, jemig wat is roti lekker, maar ik sta er zo lang voor in de keuken en dat is maar slecht te combineren met een jong gezin...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 10:59:45 #148
43556 miss_dynastie
pi_27735042
Ik heb van spindizzy een tijdje geleden een recept gehad, en lekker dat we het hier vinden
Knorr ga ik niet eens proberen
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:20:40 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27735619
Mijn favoriete gerecht, echt heerlijk. Ik haal het altijd bij Rams' roti..Een soort Hindoestaanse variant is dat. Zelf haal ik bij de toko weleens een zakje massala (van dat gele poeder). Heel lekker om kip mee te kruiden of gekookte aardappelen (en dan nog even bakken). Het maakt alles lekker!!
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:24:40 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27735745
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb van spindizzy een tijdje geleden een recept gehad, en lekker dat we het hier vinden
Knorr ga ik niet eens proberen
Ja, dat pak van Knorr, ik moest echt lachen..De 'roti' zijn gewoon van die droge kartonnen wraps. Aardappelen en bonen en kip moet je nog zelf halen. Dus je betaalt veel voor een zielig doosje met stukjes karton en een flauw poedertje dat ze kruidenmix noemen
Ik ga het wellicht binnenkort zelf maken. De roti zelf haal ik denk ik bij de toko, daar kan je ze vers of bevroren halen. De bijgerechten lijken me niet al te moeilijk om zelf te bereiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')