quote:inderdaad, het begint te wennen
Op maandag 5 januari 2004 16:39 schreef Donder het volgende:
Ach tja... je raakt eraan gewend...
quote:Dat zegt niet zoveel, je ziet ook 1969 als inschrijfdatum langs komen, het kunnen in dat geval ook doorstromers zijn hè..
Op maandag 5 januari 2004 16:40 schreef Mighty het volgende:
Ik zag laatst iemand die een woning kreeg toegewezen met een inschrijfdatum uit 1988.
[Dit bericht is gewijzigd door Deviator op 05-01-2004 16:46]
quote:Voor het eerst en nummer 5? Dat zal wel een leuke buurt zijn
Op Monday 5 January 2004 18:02 schreef raptorix het volgende:
Ik doe voor eerst mee, sta op 5 van 1 woning, kan iemand mij zeggen wat de kans is?
quote:Dat kan best, het maakt niet uit wanneer je je inschrijft, ze kijken naar de datum van het huurcontract. Dat is je woonduur datum.
Op Monday 5 January 2004 19:41 schreef BabeWatcher het volgende:[..]
Voor het eerst en nummer 5? Dat zal wel een leuke buurt zijn
De huurcontractdatum telt alleen als het een zelfstandige woning is in de randstad.
quote:Ik heb mijn woning gekregen terwijl ik nr 6 was.
Op Monday 5 January 2004 18:02 schreef raptorix het volgende:
Ik doe voor eerst mee, sta op 5 van 1 woning, kan iemand mij zeggen wat de kans is?
Dus je hebt best een kans.
quote:Ja inderdaad leuke buurt, waar geen/weinig criminaliteit is, en waar met name gezinnetjes wonen (me zus en broer hebben er allebei een koophuis), is een apartament boven een soort van winkelstraatje, en is nog vrij nieuw, zeg maar eind jaren 80.
Ik woon nu in a'dam west/bos en lommer, dus veel slechter kan het niet
quote:Gewoon op de duurste huizen reageren, hb je zo een leuk dak boven je hoofd
quote:Nou ik reageer wel eens op Zeeburg, Kramatweg enzo, heb je 50 m2 voor 550/600 euro, ben altijd 40ste ofzo, met mijn woonduur van 3 jaar :-(
Op maandag 5 januari 2004 20:54 schreef stay_fun het volgende:[..]
Gewoon op de duurste huizen reageren, hb je zo een leuk dak boven je hoofd
quote:1993, maar sta officieel nog bij me ouders in zaandam ingeschreven.
Op maandag 5 januari 2004 20:52 schreef Cid het volgende:
Sinds wanneer sta je ingeschreven?
Er worden in de regio zaanstreek/waterland veel te weinig betaalbare huurhuizen en koophuizen gebouwd. De laksheid van de overheden ten top.
De gemeenten zijn je liever kwijt dan rijk (behalve als het om de gemeenteheffingen gaat natuurlijk, dan weten ze je wel te vinden). Wachtlijsten zijn tot St Juttemus.
Ze kunnen van mij allemaal de (vul eigen woord in) krijgen. Ik ga wel kopen. Kost ook genoeg geld per maand, maar je hebt tenminste wat.
(he dat moest er ff uit zeg... )
quote:Het valt me op dat bijna alle toewijzingen gedaan worden aan mensen met voorrang, medische indicatie en stadsvernieuwing.
Op maandag 5 januari 2004 22:24 schreef PDOA het volgende:
Gezinnen met kinderen gaan voor, en illegalen ook.
quote:Op dit moment word er in Amsterdam ook veel vernieuwd (cq. gesloopt) en de stadsvernieuwingskandidatan (sv) hebben voorrang. Denk aan de vernieuwing in de Bijlmer en delen van A'dam West. Niets aan te doen..
Op maandag 5 januari 2004 23:07 schreef cinnamongirl het volgende:[..]
Het valt me op dat bijna alle toewijzingen gedaan worden aan mensen met voorrang, medische indicatie en stadsvernieuwing.
Als er eens een woning aan iemand die 'gewoon' wacht wordt toegewezen, dan is dat meestal jaar 1993 of nog langer..het is totaal hopeloos.
Ik heb me maar ingeschreven in Almere voor de zekerheid. Tegen de tijd dat ik in Amsterdam een huis vind, heb ik al een inkomen dat ik een huis kopen kan.
quote:Ik heb mijn huis idd ook met medische indicatie gekregen, na 7 jaar wachtijd!! en het is maar een simpele 2 kamerflat. Wel in centrum, maar toch. Maar toen ik bij de woningbouw was, vertelde ze me dat normaal voor zo een woning tegenwoordig al een wachttijd van 15 jaar staat. Het is maar een fucking 2 kamerappartement, waar gaat het dan nog over
Op maandag 5 januari 2004 23:07 schreef cinnamongirl het volgende:[..]
Het valt me op dat bijna alle toewijzingen gedaan worden aan mensen met voorrang, medische indicatie en stadsvernieuwing.
Als er eens een woning aan iemand die 'gewoon' wacht wordt toegewezen, dan is dat meestal jaar 1993 of nog langer..het is totaal hopeloos.
quote:Nou, dat dus ook niet..wij zijn namelijk met z'n 3-en..
Op maandag 5 januari 2004 22:24 schreef PDOA het volgende:
Gezinnen met kinderen gaan voor, en illegalen ook.
* KonnieKipke hoopt nu met zn 9 jaar inschrijfduur EINDELIJK eens een fatsoenlijke woning te vinden....
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:45 schreef cinnamongirl het volgende:[..]
Dat kan best, het maakt niet uit wanneer je je inschrijft, ze kijken naar de datum van het huurcontract. Dat is je woonduur datum.
Ik heb mijn huidige woning gehuurd sinds januari 2001. Maar ik heb me bij Woningnet ingeschreven in 2002. Mijn woonduur is dus januari 2001.De huurcontractdatum telt alleen als het een zelfstandige woning is in de randstad.
Probeer het over 10 jaar nog eens...
[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 07-01-2004 09:20]
quote:Ehm..zover ben ik ook wel hoor, dat besef heb ik.
Op dinsdag 6 januari 2004 23:37 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Probeer het over 10 jaar nog eens...
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet de hoogte in wordt gebouwd, woontorens van 30 verdiepingen ofzo.
Dat neemt weinig duur grondoppervlak in en kan ontzettend veel mensen huisvesten. Ik zie geen nadelen.
quote:Gefeliciteerd! En hoelang heb jij gewacht?
Op woensdag 7 januari 2004 13:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
* Lord_Vetinari heeft vandaag nieuwe woning gekregen
quote:Nadelen zijn bv die kutstudenten die wel oh zo nodig hier moeten wonen maar liefst alleen in een leuk pandje in 't centrum. klein mag dan weer wel.
Op woensdag 7 januari 2004 13:20 schreef cinnamongirl het volgende:[..]
Ehm..zover ben ik ook wel hoor, dat besef heb ik.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet de hoogte in wordt gebouwd, woontorens van 30 verdiepingen ofzo.
Dat neemt weinig duur grondoppervlak in en kan ontzettend veel mensen huisvesten. Ik zie geen nadelen.
Maar een eisen dat we hebben.
Gek genoeg wordt er nog naar geluisterd ook.
quote:Nee hoor, studenten krijgen echt geen voorrang in woningtoewijzing. Alleen misschien in Uilenstede.
Op vrijdag 9 januari 2004 07:55 schreef Pappie_Culo het volgende:[..]
Nadelen zijn bv die kutstudenten die wel oh zo nodig hier moeten wonen maar liefst alleen in een leuk pandje in 't centrum. klein mag dan weer wel.
Maar een eisen dat we hebben.
Gek genoeg wordt er nog naar geluisterd ook.
quote:Met die inschrijfduur kun je al best een aardige woning krijgen, of zoek jij op 5-kamerwoningen in het Centrum ofzo?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijn hoogste notering deze week was nr 116Maar ja ik sta dan ook nog maar vanaf eind '97 ingeschreven als woningzoekende
quote:Nee niet in het centrum, maar wel binnen de ring. En ik wil er qua ruimte ook niet al teveel op achteruit gaan (Ik heb nu een driekamerflat van 75m2 in Almere) Mijn hoogste notering ooit was plaats 23 voor een woning die als gehorig en met achterstallig onderhoud werd geadverteerd.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:38 schreef Aventura het volgende:Met die inschrijfduur kun je al best een aardige woning krijgen, of zoek jij op 5-kamerwoningen in het Centrum ofzo?
quote:Ik heb sinds begin 1994 ingeschreven gestaan, maar als je eenmaal een beetje een baan hebt wordt het erg moeilijk om voor iets leuks in aanmerking te komen. Maar als het eenbeetje meezit verdien je na een aantal jaren voldoende om wat te kunnen kopen. En dat heb ik dan ook maar gedaan. Volgende maand wordt de voorraad huurwoningen in Amsterdam dus weer met 1 huis uitgebreid
Op vrijdag 9 januari 2004 12:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijn hoogste notering deze week was nr 116Maar ja ik sta dan ook nog maar vanaf eind '97 ingeschreven als woningzoekende
quote:Verdienen doe ik genoeg maar heb geen vast contract of regelmatige inkomsten, wil ik ook niet. Dat maakt kopen voor mij een te groot financieel risico en/of beperking van mijn vrijheid te doen en laten wat ik wil.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:54 schreef Againzender het volgende:Maar als het eenbeetje meezit verdien je na een aantal jaren voldoende om wat te kunnen kopen.
quote:Dan is huren inderdaad een betere optie voor je.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:00 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Verdienen doe ik genoeg maar heb geen vast contract of regelmatige inkomsten, wil ik ook niet. Dat maakt kopen voor mij een te groot financieel risico en/of beperking van mijn vrijheid te doen en laten wat ik wil.
* Deviator keeps his fingers crossed.
quote:Wat is de gemiddelde wachttijd in Almere voor een vergelijkbare woning als jou?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:45 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Nee niet in het centrum, maar wel binnen de ring. En ik wil er qua ruimte ook niet al teveel op achteruit gaan (Ik heb nu een driekamerflat van 75m2 in Almere) Mijn hoogste notering ooit was plaats 23 voor een woning die als gehorig en met achterstallig onderhoud werd geadverteerd.
quote:Op woningnet is tegenwoordig een onderdeel "slagingskans" waar je dat kunt vinden. Destijds was het toewijzingssysteem anders en kon je nog niet via internet reageren. Dat had als voordeel dat er maar weinig op woningen gereageerd tijdens bijvoorbeeld de bouwvak. Ik stond toen nog maar 4 maanden ingeschreven en heb op een relatief dure woning gereageerd die pas 3 maanden later vrij zou komen.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:39 schreef Sjwerver het volgende:[..]
Wat is de gemiddelde wachttijd in Almere voor een vergelijkbare woning als jou?
quote:3 maanden
Op woensdag 7 januari 2004 16:00 schreef Aventura het volgende:[..]
Gefeliciteerd! En hoelang heb jij gewacht?
quote:In Amsterdam? Verklaar U nader!
Op vrijdag 9 januari 2004 14:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
3 maanden
Mijn allochtone buurman heeft elke keer andere inwoners (onderhuurders) en zodra deze een woning hebben zijn ze pleite en komt de volgende lichting illegalen welke een verblijfsvergunning aanvragen
quote:Wie wil er nou in Amsterdam wonen?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:02 schreef Aventura het volgende:[..]
In Amsterdam? Verklaar U nader!
quote:Sorry hoor, maar daar gaat dit hele topic over
Op vrijdag 9 januari 2004 15:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Wie wil er nou in Amsterdam wonen?
quote:Ik heb even gekeken op woningnet, maar het onderdeel slagingskans kan ik nergens vinden, waar staat het precies?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:49 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Op woningnet is tegenwoordig een onderdeel "slagingskans" waar je dat kunt vinden. Destijds was het toewijzingssysteem anders en kon je nog niet via internet reageren. Dat had als voordeel dat er maar weinig op woningen gereageerd tijdens bijvoorbeeld de bouwvak. Ik stond toen nog maar 4 maanden ingeschreven en heb op een relatief dure woning gereageerd die pas 3 maanden later vrij zou komen.
quote:Slaagkans heet het en is te vinden onder *Uw gegevens
Op vrijdag 9 januari 2004 16:07 schreef Sjwerver het volgende:
Ik heb even gekeken op woningnet, maar het onderdeel slagingskans kan ik nergens vinden, waar staat het precies?
quote:Hmm
Op vrijdag 9 januari 2004 16:11 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Slaagkans heet het en is te vinden onder *Uw gegevens
Wel eerst regio selecteren
[Dit bericht is gewijzigd door Sjwerver op 09-01-2004 16:41]
quote:Verhip, je hebt gelijk. Kennelijk is die mogelijkheid afhankelijk van waar je zoekt. Voor Amsterdam is hij er ook nog maar net.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:20 schreef Sjwerver het volgende:[..]
Hmm
Ik zie het echt niet staan
printscreen
Wat je eerdere vraag betreft: Ook in Almere is het tegenwoordig niet zo makkelijk meer. Mijn buren die later hier zijn komen wonen in kleinere flats hebben, zover ik daarvan op de hoogte ben, allemaal meer dan twee jaar ingeschreven gestaan. Dit is overigens voor Almere-Stad een redelijk gewilde locatie. In Stedenwijk of de Staatsliedenwijk heb je meer kans iets op korte termijn te vinden denk ik.
Hier in Amsterdam is het echt niet normaal.. mijn moeder verhuisd binnenkort.. ze is stadsvernieuwingskandidaat, heeft een medische indicatie en een woonduur van 20 jaar Ze is gegarandeerd nummer 1 bij elke woning.
quote:Staatsliedenwijk is ten noorden van het station Centrum, Stedenwijk grenst ten westen aan het centrum en strekt zich uit tot bijna aan de A6
Op vrijdag 9 januari 2004 16:45 schreef Sjwerver het volgende:
Ik ben in februari een jaar ingeschreven en ben van plan eind dit jaar naar wat op zoek te gaan. Waar ligt de Stedenwijk en de Staatsliedenwijk dan? Ook dichtbij een NS-Station?
quote:Aha, thanks man!
Op vrijdag 9 januari 2004 16:50 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Staatsliedenwijk is ten noorden van het station Centrum, Stedenwijk grenst ten westen aan het centrum en strekt zich uit tot bijna aan de A6
Woning type Gem. wachttijd.
3k Maisonnette 14 jaar 166 - 166 maanden
4k Eengezinswoning 15 jaar 94 - 398 maanden
3k Eengezinswoning 23 jaar 124 - 633 maanden
Ik hoop dat ze een klein foutje maken nu..
quote:Huurwoning 2 weken?
Op maandag 19 januari 2004 19:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Tip voor alle klagers: ga in Lelystad een huis zoeken, dan heb je binnen twee weken een woning!
quote:Laat ze al die klote asielzoekers en werklozen in dat gat tyfen, maar nee, alles wat niet werkt moet in de economisch drukke zones zitten, en vervolgens mogen de gene die hun inkomen opbrengen elke dag 3 uur op en neer reizen
Op maandag 19 januari 2004 19:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Tip voor alle klagers: ga in Lelystad een huis zoeken, dan heb je binnen twee weken een woning!
quote:My thoughts exactly.
Op maandag 19 januari 2004 21:16 schreef raptorix het volgende:[..]
Laat ze al die klote asielzoekers en werklozen in dat gat tyfen, maar nee, alles wat niet werkt moet in de economisch drukke zones zitten, en vervolgens mogen de gene die hun inkomen opbrengen elke dag 3 uur op en neer reizen
quote:Je vergeet dat er in de randstad veel baantjes in de dienstverlening en schoonmaak zijn..
Op maandag 19 januari 2004 21:27 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad als werkloze bijstandstrekker, asielzoeker o.i.d. kun je makkelijk naar Lelystad of Groningen of Urk verhuizen, laat alle werkenden maar in de Randstad komen wonen. Is het fileprobleem ook in 1 keer opgelost. (Want kansarmen hebben toch geen auto).
Er is wel een practisch probleem, juist in de steden is het percentage huurwoningen veel hoger dan het aantal koopwoningen. En juist op die huurwoningen komen die kansarmen af. Dus overheid: ga als een gek goedkope huurhuizen bouwen in de provincie!
quote:Op het platteland kunnen ze aspergesteken of bollenpellen
Op maandag 19 januari 2004 21:30 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Je vergeet dat er in de randstad veel baantjes in de dienstverlening en schoonmaak zijn..
quote:ik heb punten gekregen omdat ik al een tijdje in een studentencomplex woon, en die kamers willen ze vrij maken voor eerste jaars... vandaar, in de brief die ik kreeg stoind dat ik me moest in schrijven op http://www.woningnet.nl maar ik kan daar niets vinden en ik ben niet gemachtigd om http://www.woningnet.nl/inschrijven te bekijken...
Op maandag 16 februari 2004 20:33 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Wij hebben via woningnet ook een woning, maar mijn moeder stond dan ook vanaf 1985 ingeschreven...
quote:Uilenstede? Of Casa 400? Ik zat ik Casa 400, en mocht mijn inschrijfdatum daar als datum meenemen naar Woningnet.
Op maandag 16 februari 2004 20:40 schreef koele het volgende:[..]
ik heb punten gekregen omdat ik al een tijdje in een studentencomplex woon, en die kamers willen ze vrij maken voor eerste jaars... vandaar, in de brief die ik kreeg stoind dat ik me moest in schrijven op http://www.woningnet.nl maar ik kan daar niets vinden en ik ben niet gemachtigd om http://www.woningnet.nl/inschrijven te bekijken...
Waarom? Tja, bezwaarprocedures, Raad van State, streek- en bestemmingsplannen, twee trutten (samenwonende 60+ zussen aan de rand van de wijk) die bezwaar maken op alles, en ziedaar hoe je met weinig middelen duizenden mensen kunt stangen
Wat mij betreft pakken ze allereerst die lui aan die standaard bezwaar aantekenen. Want daarom wordt er nauwelijks gebouwd in de regio: de bezwaarprocedures zijn slepend en langdurend. Ik heb wel eens overwogen om een Molotov cocktail bij die sletten naar binnen te gooien, maar mijn verstand won het van mijn gevoel. Helaas. En nu zijn we bijna 4 jaar verder. Ik hoop dat ze nu tussen 6 planken liggen weg te rotten.
Vriend en ik wonen in een huis van een eeuw oud ( yep, geen Cv, dubbel glas en alle andere normale dingen
) , en ze gaan het hier binnekort renoveren ( zeggen ze).
Maar nou heb je hier ook werklozen, bijstandsmensen en 'gewone' uitkeringstrekkers, die hebben als een gek zitten protesteren.... ( als er gerenoveerd wordt vinden ze natuurlijk nooit meer een woning bijna in het centrum voor zo'n lage prijs).
maw, we moeten nog maar eens zien of we uberhaupt nog voor 2010 ( of zo) een standsvernieuwings urgentie krijgen
Woningnet is
!!
Je kan reageren wat je wil, als je niet al 1000 jaar staat ingeschreven of je kan geen 900 euro betalen wordt de woning voor je neus weggekaapt door ; een bijstands tienermoeder, één of andere asielzoeker die uit het centrum is gezet, oude mensen of neppe voornagskandidaten, dwz jonge mensen met zgn 'psychische problemen' ( oid).
met woningnet kom je nergens heb ik het idee.
Maar particulier huren is ook geen optie, als je zoveel kan / wil betalen voor een huurwoning kan je net zo goed gaan kopen.
quote:Inderdaad,als je geen werkeloze, zieke, oude, of met kind geschopte kneus bent kan je barsten. Dan denken ze zeker dat je zelf wel voor een woning kunt zorgen. Ja, tuurlijk koop ik even een huis voor 2 ton van mijn enkele salaris. Sure. Ik baal ervan, normale hardwerkende mensen vallen gewoon overal buiten.
Op dinsdag 17 februari 2004 17:14 schreef Andoire het volgende:
Woningnet is![]()
!!
Je kan reageren wat je wil, als je niet al 1000 jaar staat ingeschreven of je kan geen 900 euro betalen wordt de woning voor je neus weggekaapt door ; een bijstands tienermoeder, één of andere asielzoeker die uit het centrum is gezet, oude mensen of neppe voornagskandidaten, dwz jonge mensen met zgn 'psychische problemen' ( oid).met woningnet kom je nergens heb ik het idee.
Maar particulier huren is ook geen optie, als je zoveel kan / wil betalen voor een huurwoning kan je net zo goed gaan kopen.
Gaarnequote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:46 schreef ploppie_ het volgende:
Als er interesse voor is, wil ik wel een lijstje geven van straten in A'dam met een relatief lage wachttijd.
Woningen in Zuideramstel en Oud-Zuid die ook maar enigszins leuk zijn worden vrijwel zonder uitzondering weggekaapt door voorrangskandidaten. Hetzelfde geldt voor woningen in de binnenstad binnen de grachtenring.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 13:28 schreef KonnieKipke het volgende:
klopt, ik doe zeker aan cherrypicking, want na bijna 10 jaar wachten, wil ik wel een mooie woning in een optimale buurt met de mogelijkheid tot parkeren. Dus zoek ik in oud-zuid, zuider-amstel en amstelveen
Ja ok, heel begrijpeleijk, 10 jaar woonduur vergooi je ook niet zomeer aan een woning die niet 100% aan jou eisen voldoet. Zou ik ook niet doenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 13:28 schreef KonnieKipke het volgende:
klopt, ik doe zeker aan cherrypicking, want na bijna 10 jaar wachten, wil ik wel een mooie woning in een optimale buurt met de mogelijkheid tot parkeren. Dus zoek ik in oud-zuid, zuider-amstel en amstelveen
Dat eerstequote:Op maandag 10 mei 2004 21:02 schreef ploppie_ het volgende:
zo, eindelijk 2x eerste gewordennu vraag ik me alleen af... als je een woning geaccepteerd hebt, wordt dan je wachttijd weer op nul gezet? of kun je daarna weer fijn doorreageren met behoud van wachttijd?
en waar heb je dan zoal op gereageerd, straat / aantal kamers? met je 4 jaar wachttijd als ik het me goed herinner?quote:Op maandag 10 mei 2004 21:22 schreef Aventura het volgende:
yess, de 'hoogste'score is nr. 31. De 'laagste'is 91.
![]()
Hoi:)quote:Op maandag 10 mei 2004 21:45 schreef ploppie_ het volgende:
[..]
en waar heb je dan zoal op gereageerd, straat / aantal kamers? met je 4 jaar wachttijd als ik het me goed herinner?
5.5 jaar.. de woningen waar ik 1ste voor ben zitten in het noordwestelijke uiteinde van zuidoost. Er zijn betere woonomgevingen denkbaar, maar het is in dat specifieke gebiedje zo slecht nog niet, zeker gezien de OV mogelijkheden.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:47 schreef Aventura het volgende:
Hoi:)
Nou, in Oost en Zeeburg nu, waaronder zelfs een studio, en een 2-kamerwoning in Bos en Lommer. Moet toch ook niet gekker worden. Hoelang was nou jouw woonduur ookweer?
Sorry dat ik het zeg maar Amstelveen vind ik echt surrogaat-Amsterdam...quote:Op maandag 10 mei 2004 22:03 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik hoef trouwens echt niet meer in Amsterdam te wonen. Amstelveen is zoveel relaxter, die woning ligt 200 m van het winkelcentrum af en je bent met de auto zo in Amsterdam.
Je bedoelt Venserpolder... Dat is echt een kutbuurt.. Een paar jaar geleden ging het nog wel, maar je ziet mij daar 's avonds bij de metro niet graag lopen.quote:Op maandag 10 mei 2004 22:18 schreef Aventura het volgende:
Ik heb mijn woning gekregen als kandidaat 9. Er is dus altijd hoop.
En ja de bovenkant van Zuid-Oost (je bedolet bij Duivendrecht daar?) is indd. goed te doen. Prima parkeren, prima metroverbing en genoeg winkels.
Als je niet van toeristen, mini-woningen en slechte parkeermogelijkheden houdt moet je gewoonweg niet in het centrum gaan zitten. Amstelveen is m.i. dan geen haar beter dan (Zuid-)Oost of Zeeburg, ik heb nl. ook uit meerdere hoeken horen zeggen dat het in A'veen helemaal niet zo meevalt met die hoeveelheid allochtonen...quote:Op maandag 10 mei 2004 22:21 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Je bedoelt Venserpolder... Dat is echt een kutbuurt.. Een paar jaar geleden ging het nog wel, maar je ziet mij daar 's avonds bij de metro niet graag lopen.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 04:29 schreef Schoft het volgende:
De regering wil dat zoveel mogenlijk mensen een huis kopen, financieele verplichtingen houden mensen aan het werk.
@KonnieKipke hahaha lol nou zie ik pas wat jouw avater allemaal inhoud, heb er al zo vaak naar gekeken en dacht wat heeft ze/hij homer toch raar geplaatst
Ik woon 100 m van station Venserpolder vandaan. Is echt wel veilig hoor. En de wijk gaat nog veel beter worden, want ze doen hier alle vrijgekomen woningen in de verkoop! En aangezien allochtonen geen woningen kopen, wordt het hier wat gemengder denk ik.quote:Op maandag 10 mei 2004 22:21 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Je bedoelt Venserpolder... Dat is echt een kutbuurt.. Een paar jaar geleden ging het nog wel, maar je ziet mij daar 's avonds bij de metro niet graag lopen.
In de verkoop zeg je? Het aanbod is anders onverminderd groot. Veel woningen te huur, deze week ook alweer 4 stuks in de boeninlaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:57 schreef xman het volgende:
Ik woon 100 m van station Venserpolder vandaan. Is echt wel veilig hoor. En de wijk gaat nog veel beter worden, want ze doen hier alle vrijgekomen woningen in de verkoop! En aangezien allochtonen geen woningen kopen, wordt het hier wat gemengder denk ik.
mij was dat ook opgevallen... een woning in de marnixstraat was dat he? maar m'n broer heeft ergens horen zeggen dat je je vroeger op je 12de (!) al kon inschrijven...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:31 schreef Aventura het volgende:
Wat me trouwens daarnet opviel toen ik op Woningnet keek: een aantal jongerenwoningen waren toegewezen aan mensen met wachttijd 1991. Maar aangezien je je pas vanaf je 18de kunt inschrijven, moeten die mensen nu minstens 31 jaar of ouder zijn. Jongerenwoningen zijn er voor mensen tussen de 25 en 30 jaar. Er klopt dus iets niet...
Ja dat schijnt een tijd mogelijk geweest te zijn. Had met mijn broer ook naar een appartement voor hem bekeken. Hij was toen 1e plaats. Maar er was toen een meisje met haar moeder en die had haar dochter al ingeschreven toen ze 12 was!quote:Op zondag 6 juni 2004 22:54 schreef ploppie_ het volgende:
[..]
mij was dat ook opgevallen... een woning in de marnixstraat was dat he? maar m'n broer heeft ergens horen zeggen dat je je vroeger op je 12de (!) al kon inschrijven...
Er zijn nog wel mensen die gebruik maken van dat oude lidmaatschap. Die lidmaatschapsrechten vervallen in A'dam pas per 1-1-2006.quote:Op maandag 7 juni 2004 11:01 schreef cora4033 het volgende:
Heel vroeger kon je je meen ik via de gemeente inschrijven voor een urgentiebewijs. En er was een tijd toen kon dat vanaf de geboorte. ( Maar dat is heeeeel lang geleden )
Met 500 euro vaste maandlasten heb je een koopwoning in oud-west, heb ik ook gedaan en prima naar me zin, en geen gelul met wachtlijstenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 00:12 schreef Tarak het volgende:
Een woning krijgen in A'dam lukt best wel als je wat meer kan betalen. Boven 486,30 euro (huursubsidiegrens voor meerpersoonshuishoudens, behalve voor grote gezinnen en 65+) gaat het best snel.
hoelang sta je al ingeschreven en waar wil je een woning?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:34 schreef Rio het volgende:
Neemt niet weg dat Woningnet best kansloos is, zit er nu zelf middenin met een wachttijd van een jaar of vijf.
Een jaar of vijf dus. Ik ben niet in de positie al te kritisch te zijn, maar mijn voorkeur gaat niet uit naar Bos en Lommer, de Indische Buurt of iets buiten de ring.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:56 schreef kut_klo0n het volgende:
[..]
hoelang sta je al ingeschreven en waar wil je een woning?
heb je al aanbiedingen gehad? ik ben ook opzoek in amsterdam en sta ook bijna 5 jaar ingeschreven, heb ze net gebeld, ben niet uitgeschreven.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:26 schreef Rio het volgende:
[..]
Een jaar of vijf dus. Ik ben niet in de positie al te kritisch te zijn, maar mijn voorkeur gaat niet uit naar Bos en Lommer, de Indische Buurt of iets buiten de ring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |