quote:Vanavond om 21.00 op RTL4
Jouw vrouw, mijn vrouwAmerikaanse serie programma's waarin een nieuwe betekenis aan huiselijk geluk wordt gegeven. Vrouwen van tien verschillende families besluiten voor tien dagen van echtgenoot, puberende tieners en huishouden te ruilen. Iedere aflevering focust zich op twee gezinnen en volgt de vrouwen wanneer zij moeten omgaan met de eisen, verwachtingen en chaos van een ander gezin, die ver afwijken van hun eigen gezin.
De preview zag er iig leuk uit
[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 04-01-2004 14:36]
quote:Was al een hit (lees: het had iig genoeg kijkcijfers) lieverd, daarom komt het nu terug
Op zondag 4 januari 2004 14:38 schreef Intxaurraga het volgende:
Gaat geen hit worden.
Dacht dat Fight School op Veronica maf was ( De kanidaten worden mishandeld als ze hun kamer niet schoonhouden).
quote:Neeej, dat ging daar gewoon om uithoudingsvermogen en discipline, als ik het me goed herinner. Ze moesten trainen en kregen dan regelmatig zware testen die ze moesten doorstaan. En als ze een lullige opmerking maakten ofzo, kregen ze gewoon een waarschuwing, ze werden echt niet mishandeld.
Op zondag 4 januari 2004 14:54 schreef _bigmac_ het volgende:
Echt maf.Dacht dat Fight School op Veronica maf was ( De kanidaten worden mishandeld als ze hun kamer niet schoonhouden).
En in Jouw vrouw Mijn vrouw hebben ze net altijd van die acosiale gezinnen versus 'nette' gezinnen. Ik zag gister alweer zo'n ordinaire koe in de voorstukjes.
Word weer lekker ergeren en lachen dus
quote:Als je dat mishandelen vond.
Op zondag 4 januari 2004 14:54 schreef _bigmac_ het volgende:
Echt maf.Dacht dat Fight School op Veronica maf was ( De kanidaten worden mishandeld als ze hun kamer niet schoonhouden).
Volgens mij ben je nog nooit in een dojo geweest.
quote:Idd.
Op zondag 4 januari 2004 15:12 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Als je dat mishandelen vond.
Volgens mij ben je nog nooit in een dojo geweest.
Zie trouwens net dat Jouw vrouw Mijn Vrouw tegelijk komt met Extreme Bruiden op Yorin
quote:Ik had er iig nog nooit van gehoord
Op zondag 4 januari 2004 14:40 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het is geen nieuw programma. In het RLS-archief is ook het een en ander te lezen over Jouw Vrouw, Mijn Vrouw.
Gillen dat iemand anders niet zo moet schreeuwen, die ander voor hoer uitmaken
Leuk
Jezus dat wijf moet echt veertien keer gevallen zijn toen d'er schedel nog niet volgroeid was. Wat is er in godsnaam mis met die kenau?
Krijsen als een speenvarken die levend aan het spit geroosterd wordt, dat doet ze perfect, maar uiteindelijk is het een erg kleine zielige vrouw die helemaal niets heeft.
Ik dacht eerst dat Emma eronder door zou gaan, zou ik ook doen in een gezin met acht van die krijsende kut-kinderen, comfortabel leven van de bijstand, als een ziekelijke parasiet die van de tiet van de belastingbetaler zuigt. Maar het was toch Liz, de astmatische feeks die rookt als een ketter die er onderdoor ging.
Och en het was toch zo'n vakantie...
L staat voor Loser!
Heerlijk om je zo op te vreten om dat stuk vreten van een Lizzie. Wat een vreselijk asociaal rotwijf was dat zeg.
Die Mark, om de 3 woorden zei hij wel een keertje "fuck". *BURP* "Excuse me!"
En dan die Lizzie: "You are a fokkin' taaat" ("a fucking tart")
Heerlijk. Ik heb genoten.
quote:Joh
Op zondag 4 januari 2004 22:15 schreef MikeyMo het volgende:
Volgens mij is dit een engels programma aan de accenten te horen.
"Ze vind ons klaplopers!?"
"Ja, dat klopt..."
waarop Liz d'er hoofd uit elkaar klapt als een ballon en iedereen onder de liz-prut zit.
Ik wilde haar echt iets aan doen... m'n handen jeukten.
quote:Scherp...
Volgens mij is dit een engels programma aan de accenten te horen.
quote:No shit Sherlock!
Volgens mij is dit een engels programma
Ik zag wel dat ze links reden en die rode telefooncel leek ook wel erg engels, maar ik had helemaal niet in de gaten dat het engelsen waren
quote:ik reageerde enkel even op de openingspost
Op zondag 4 januari 2004 22:31 schreef calvobbes het volgende:[..]
No shit Sherlock!
Ik zag wel dat ze links reden en die rode telefooncel leek ook wel erg engels, maar ik had helemaal niet in de gaten dat het engelsen waren
En zo'n 50.000 euro per jaar van de bijstand, zonder er ook maar iets voor te doen... Verbijsterend, zo krom. Gerechtigheid is ver te zoeken.
quote:Haar moeder zei dat ze geen reet uitvoerde
Op zondag 4 januari 2004 22:11 schreef Tom_Tom- het volgende:.
Heerlijk om je zo op te vreten om dat stuk vreten van een Lizzie. Wat een vreselijk asociaal rotwijf was dat zeg.
quote:Maar in de coda zag je haar dan wel weer strijken... Dus dat deed ze blijkbaar toch wel, ook al zei die moeder van niet.
Op zondag 4 januari 2004 22:41 schreef schatje het volgende:[..]
Haar moeder zei dat ze geen reet uitvoerde
![]()
.
quote:Inderdaad, en die andere familie ving jaarlijks zo'n 10.000 pond minder dan die aso's. Terwijl beide ouders werken!! Schandaling dat zoiets zomaar kan.
Op zondag 4 januari 2004 22:39 schreef FierceDeityLink het volgende:
8 kinderen... Weleens van een condoom gehoord?En zo'n 50.000 euro per jaar van de bijstand, zonder er ook maar iets voor te doen... Verbijsterend, zo krom. Gerechtigheid is ver te zoeken.
Die Mark was echt een eikel Emma meer laten doen dan nodig.
En die Lizzie was gewoon een jaloerse achterbuurt trut.
Het leiden kwam echt maar van 1 kant .
Emma en haar man.
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:28 schreef BAZZA het volgende:
Wat een monster die vrouw, hoe bezopen moet je zijn die te willen dekken?
quote:en dat dan MINSTENS 8x...
Op Monday 5 January 2004 17:28 schreef BAZZA het volgende:
Wat een monster die vrouw, hoe bezopen moet je zijn die te willen dekken?
Vond het wel een erg vermakelijk programma om te kijken. Ook grappig om die verschillende engelse accenten te horen en de vooroordelen naar elkaar toe.
quote:Ja alleen het pauper gezin had minder geld.
Op zondag 11 januari 2004 21:12 schreef Aventura het volgende:
Dat is idd wel absurd weinig. Wel leuk dat ze altijd een paupergezin kiezen en een rijk gezin. Dat levert komische situaties op.
quote:Euh ja? That's the point!
Op zondag 11 januari 2004 21:14 schreef _bigmac_ het volgende:[..]
Ja alleen het pauper gezin had minder geld.
quote:Ja, die man commandeert zijn vrouw gewoon. Hij ziet een echtgenote denk ik als een hoer, moeder en huishoudster die bij hem inwoont.
Op zondag 11 januari 2004 21:26 schreef MissX het volgende:
Ik vind dat rijke gezin ook niet echt normaal, beetje je vrouw betalen
quote:Waarom dan die domme openingspost dat t een Amerikaans programma is?
Op zondag 4 januari 2004 22:31 schreef calvobbes het volgende:[..]
No shit Sherlock!
Die stemmen de omgeving alles.
het hele progama.
in amerika maken ze dingen als paradise hotel.
Ik had van tevoren het idee dat het een grappig programma zou zijn, maar ik vond het meer ontroerend. Die Jason was echt een lul van een vent, hopelijk houdt ie zich aan zijn woord. Zijn broer was een veel leukere vader voor z'n kinderen.
Die Nikki was trouwens een leuk mens, ze verdient wel beter dan die eikel van een Jason..
Die Dave was een erg leuke vader en een lichtend voorbeeld voor alle mannen die niets van de recente "Wie doet wat?"- campagne hebben opgestoken .
True, hij kon dat jochie best naar karate brengen.. maar ik had dat wijf een pets voor dr kop verkocht als ze dat zou zeggen.
Dus later zag je HAAR in die spelletjes kamer zitten.. enne ik denk dat die rijke gast toch wel pizza besteld had ipv 'klaargemaakte' vis..
Ze deed op het laatst niks meer in huis!
Ik vond dat rijke wijf en die arme gast eik best een goed stel, beter dan met dat andere mokkel, en dat arme wijf en die rijke vent, die verdienden elkaar gewoon
quote:Deze was inderdaad erg leuk!!
Op zondag 11 januari 2004 22:04 schreef Together-Alone het volgende:
Dit was echt de eerste keer dat het echt goed afliep, en dat ik me niet de hele aflevering door rot heb zitten ergeren.
Deze was echt leuk
quote:Ze waren echt dol op elkaar ja. Can't blame her, wat een leuke man!
Op zondag 11 januari 2004 21:41 schreef Aventura het volgende:
Bloeit daar iets moois op tussen Nick en haar nieuwe vent??
quote:Ik vind het een draak
Op zondag 18 januari 2004 21:10 schreef pluisje het volgende:
Ik ga die veganiste geloof ik echt niet aardig vindenWat een zelfvoldane blik zeg
... dan weet je dat......
Hij kan het niet vinden met z'n stiefdochters, maar dat is wederzijds. Die stiefdochters, of in ieder geval een ervan, is eigenlijk precies hetzelfde als die Justin, ongelofelijk koppig en wil niets aannemen van een ander, en al helemaal niet van een vreemdeling...
Kelly is overigens ook geen heilig boontje. Te dominant, ze weet het allemaal wel beter. Het type vrouw waar iedereen die een tikkeltje eigenwijs zou zijn van zou gruwelen. Zij is de tegenpool van Justin, alles moet een reden hebben, alles moet worden verklaard, maar ondertussen verliest ze haar kinderen uit het oog, een koter van 10 die de hele dag op straat speelt, waarvan ze niet weet wat die precies doet en waar die uithangt word omschreven als: "ik leer ze onafhankelijk te zijn". Terwijl het eigenlijk een zaak is van verwaarlozing, want het boeit haar volgens mij vrij weinig wat haar kinderen doen. Ze is redelijk, zeg maar gerust behoorlijk, egoistisch.
Als ik iets goed vind, dan vinden anderen dat ook maar goed.
Ik heb eigenlijk het idee dat Kelly's kinderen wegvluchten van een moeder die het licht heeft gezien. Kelly's kinderen zijn waarschijnlijk de grootste schijnheilen die er rondlopen in dat huis als Kelly er is. Want ik denk niet dat Kelly doorheeft dat haar kinderen echt geen vreemden zijn van die goede oude Ronald McDonald.
Maar ze ziet het niet, dus bestaat het niet, want het enige dat telt is wat zij ziet, want dat is waar zij invloed kan uitoefenen.
quote:Dat was het eerste wat ik zei
Op zondag 18 januari 2004 21:55 schreef Spindizzy het volgende:
Gezellig, je ziet je man zowat twee weken niet en bij het weerzien lekker zeiken over het t-shirt dat hij aanheeft
En daarna "je zei helemaal niks aardigs over me"
Nee duh, jij was heel de tijd aan het woord, daar viel niet tussen te komen
Wat een tang...
quote:Ja idd, ik had echt met hem te doen.... zo'n leuke vent
Op zondag 18 januari 2004 22:07 schreef pea4fun het volgende:
De grote verliezer in dit verhaal is die donkere man. Hij weet nu hoe het ook anders kan.
Je gaat toch een volwassen man niet voorschrijven wat ie wel ofniet mag eten? Je kan het erover hebben natuurlijk, en samen iets besluiten...maar wat zij doet is voor hem bepalen wat hij zogenaamd wil...
quote:Exact..
Op zondag 18 januari 2004 22:12 schreef pea4fun het volgende:
Dat ie meehelpt in de huishouding is natuurlijk niet verkeerd. Dat de kinderen ook wat taakjes hebben ook niet, maar dat zij de enige is die in huis bepaalt hoe alles wordt verdeeld en wat er wel of niet gegeten wordt is natuurlijk belachelijk.Je gaat toch een volwassen man niet voorschrijven wat ie wel ofniet mag eten? Je kan het erover hebben natuurlijk, en samen iets besluiten...maar wat zij doet is voor hem bepalen wat hij zogenaamd wil...
hij was eigenlijk ook helemaal geen vegetarier
en hield van halfvolle melk maar zij kook/pt geen vlees en melk, omdat zij vindt dat dat slecht is en dus moet hij dat ook maar vinden
ook dat de kinderen nauwelijks thuis waren en altijd op straat, zo te zien deden ze samen eigenlijk niet veel als gezin..
die bbq en a day at the races was gewoon een feest voor die kids én pa
quote:Juist ja...als hij die melk nou in zijn koffie wil?!? Het is toch geen kleuter.
Op zondag 18 januari 2004 22:30 schreef Duiveltja het volgende:
Was ook wel tekenend dat die snol meteen de melk wegpleurde.
Maar verder zat ik er niet ver naast qua interpretatie. Justin stiekem toch nog een heel redelijk figuur, Kelly de zelfingenomen blinde tang die alles moet beheersen en die alles voor haar doet buigen en knielen.
Het valt me op dat er heel wat mensen zijn die zich door een ander de wet voor laten schrijven, echt unbelievable...
Justin was inderdaad wel een lichtelijk irritant ADHD-patiëntje, maar in het eindgesprek had ik toch wel een beetje bewondering voor 'm. En getuige zijn ge- bij het weerzien had ie z'n vrouwtje ook wel erg gemist, niet gek wanneer je 10 dagen met een betweterige kenau opgescheept hebt gezeten...
quote:Ja, mooie blik was dat.
Op zondag 18 januari 2004 22:05 schreef milagro het volgende:
Die zogenaamde aso echtgenoot bleek uiteindelijk dus de meest redelijke te zijn, hij gaf tenminste toe dat hij een aso was (geweest) en geen flikker deed.
Je zag de andere echtgenoot denken "je hebt gelijk, man, ze maakt idd de dienst uit, en ik doe alles en laat over me heen lopen"
En die Justin zei heel ware woorden over dat ze eigenlijk heel erg op elkaar leken wb controle hebben.
Dat is echt zo, alleen hij is er heel eerlijk in en geeft het toe, zij doet het op een maipulatieve manier.
En ze kwam helemaal naar beneden naar zijn niveau, my god..
quote:Hij had dat heel scherp gezien idd, Justin bleek, als je door die grote mond heen prikte, gewoon een intelligente vent.
Op maandag 19 januari 2004 12:59 schreef shmoopy het volgende:[..]
Ja, mooie blik was dat.
En die Justin zei heel ware woorden over dat ze eigenlijk heel erg op elkaar leken wb controle hebben.
Dat is echt zo, alleen hij is er heel eerlijk in en geeft het toe, zij doet het op een maipulatieve manier.En ze kwam helemaal naar beneden naar zijn niveau, my god..
Heerlijk programma om te kijken.
Owja en dat overdreven aangebrande vlees . Maar smullen dat ze deden. Die neger zit wel flink onder de plak zeg, en dat allemaal om 1x in de week erop te mogen
Gelijk al de man (die vaak dronken en zeeeer eigenwijs is) aanpakken!
Goh Deborah Goh!
dat dochtertje over Dad getting a grilling : "hm.....very good"
2 vrouwen die het heft steving in handen nemen in zaken waar de ander het allang heeft opgegeven
ik denk ook dat ze beide voordeel gehad hebben dat een ander dan zij hun echtgenoot op bepaalde dingen wees.
oh en beide kerels.. hm
vond ik die zuiplap ergens nog beter te pruimen dan die arro met zijn zwembad
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 25-01-2004 22:05]
En die Nigel was eigenlijk ook best een watje, dat hij totaal niet tegen die irritante puberzoon van hem inging. Die andere zoon is totaal niet in beeld gekomen dus die zou wel voor minder problemen zorgen.
Nee de vrouwen kwamen in deze aflevering toch het sterkst en sympathiekst over. En ik heb echt medelijden met Steve's vrouw, het was best een leuke en zorgzame vrouw.
Ik vond de andere vader erg onverschillig naar zijn kinderen toe ergens, onder het mom van vrijheid.
Zijn monoloog over verliezers en winnaars .. als of materiele zaken de issue waren hier.
Op een gegeven moment zei hij ook: "Je hebt me gisteren al laten vallen", dus proberen om zijn vader een schuldgevoel aan te praten met het doel om zijn zin door te drijven.
quote:Op zich is dat niet echt vreemd gedrag voor een puber van 17, maar die vader moet dan de "moeder" niet afvallen en die zoon tot de orde roepen, maar dat doet die man dus niet, ws omdat hij niet van "ruzie houdt"....lekker makkelijk..
Op zondag 25 januari 2004 22:11 schreef schatje het volgende:
En wat die Aeron allemaal flikte![]()
![]()
.
Op een gegeven moment zei hij ook: "Je hebt me gisteren al laten vallen", dus proberen om zijn vader een schuldgevoel aan te praten met het doel om zijn zin door te drijven.
quote:Absoluut! Vanaf dag 1 al gingen ze al de strijd aan met de gang van zaken daar. En op sommige punten waren ze het toch wel eens met elkaar, maar lieten ze dat in hun eigen huishouden niet meer merken, of ze waren al "moegestreden".
Op zondag 25 januari 2004 22:05 schreef Markie-Mark het volgende:Nee de vrouwen kwamen in deze aflevering toch het sterkst en sympathiekst over.
Maar ik vond Deborah wel wat doorgeschoten in haar regels. Dat had wel wat geleidelijker ingevoerd mogen worden denk ik.
quote:Dat was idd behoorlijk dom ja
Op zondag 25 januari 2004 22:09 schreef milagro het volgende:Zijn monoloog over verliezers en winnaars
.. als of materiele zaken de issue waren hier.
Toch had ik een dubbel gevoel bij hem...ondanks dat hij heel onverschillig was, was hij ook heel betrokken bij zijn kinderen vond ik.
Beter dan die andere lamzak die niet eens met zijn dochter wilde gaan picknicken en voor die dochter ging bepalen dat ze liever naar voetbal ging, echt om te kotsen die vent.
quote:Dat is waar, maar ik bedoel dus dat een leuke makkelijke vader zijn ook een soort van onverschilligheid is, gemakzuchtig.
Op zondag 25 januari 2004 22:15 schreef Markie-Mark het volgende:[..]
Dat was idd behoorlijk dom ja
Toch had ik een dubbel gevoel bij hem...ondanks dat hij heel onverschillig was, was hij ook heel betrokken bij zijn kinderen vond ik.
Beter dan die andere lamzak die niet eens met zijn dochter wilde gaan picknicken en voor die dochter ging bepalen dat ze liever naar voetbal ging, echt om te kotsen die vent.
Ik ben niet zo van "mijn moeder is mijn beste vriendin" of "mijn vader is mijn beste vriend" ..een moeder is een moeder en een vader is een vader..vrienden zijn je leeftijdgenootjes.
quote:
Op zondag 25 januari 2004 22:13 schreef CookieM het volgende:
Weer een leuke aflevering! Leuk programma....mensen die in "sociale klasse" zo verschillen en dan toch uiteindelijk dezelfde "problemen" hebben. Wat was die Steve een watje zeg...zuipen en voetbal...dan is je leven ECHT mislukt! Die Nigel daarentegen was een geslaagd zakenman maar toch een watje thuis....zo zie je maar weer GIRLS RULE!
Ik ben het wel met je eens ja.
quote:Ach dan ga je nu toch even kijken hoe jou collega Frank T. het ervan afbrengt in de Ahoy'
Op zondag 1 februari 2004 21:01 schreef dolfg het volgende:Vorige week pas voor het eerst gezien en ik vind het nu al helemaal goed.
dan houd ik mijn collega's wel in de gaten hoe dioe het doen
quote:Lol
Op zondag 1 februari 2004 21:02 schreef schatje het volgende:
Gadverdamme, die geit van een Manuëla Kemp is erop![]()
![]()
.
quote:En het voorstukje zag er gezellig uit!
Op zondag 8 februari 2004 20:59 schreef schatje het volgende:
Het begint zo![]()
.
quote:meldt!
Op zondag 8 februari 2004 20:59 schreef schatje het volgende:
Het begint zo![]()
.
quote:echt erg, een heropvoedingsgesticht is relaxter...
Op zondag 8 februari 2004 21:14 schreef MissX het volgende:
ieuw wat is dat ene gezin eng, alles volgens stricte regels en boetes voor een handdoek laten liggen
Die man is echt een onzekere ubercontrolefreak. En zijn kinderen zijn er de dupe van
Die andere dame was ook wel grappig trouwens; voor 70 pond p.w aan peuken wegstomen maar niet onder de zonnebank gaan "omdat je daar kanker van krijgt"
quote:zijn vrouw mag ook niets
Op zondag 8 februari 2004 21:18 schreef MissX het volgende:
Ik heb echt super medelijden met die kinderen, een kind moet toch gewoon kind kunnen zijn.
Je vraagt je echt af waarom die mensen kinderen hebben gekregen, niet om van ze te genieten zo te zien.
dat zou ik nog geen week uithouden!
quote:Die vrouw mag niet alleen uit???? Wat is dat voor engerd!! Zielige vrouw, zielige kinderen...
Op zondag 8 februari 2004 21:20 schreef milagro het volgende:[..]
zijn vrouw mag ook niets
ze mag niet alleen uit.
Volgens mij is dat huis echt totaal liefdeloos.
quote:anarchy!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op zondag 8 februari 2004 21:35 schreef Ole het volgende:
De meiden pikken het niet...
"i think I chilled emough"
quote:emotioneel gestoord stel....
Op zondag 8 februari 2004 21:36 schreef MissX het volgende:
na dat wijf spoort ook niet, de katten en hond mogen niet meer in het huis
Ik dacht ze komt wel los tijdens het feestje, maar toch niet helemaal.Volgens mij is dat huis echt totaal liefdeloos.
quote:ze weten niet eens wat dat zijn... emoties
Op zondag 8 februari 2004 21:37 schreef milagro het volgende:[..]
emotioneel gestoord stel....
quote:stiefvader
Op zondag 8 februari 2004 21:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Een vader die er niet tegen kan dat zijn kinderen het naar hun zin hebbenwtf?
quote:die andere dame is ms een beetje té makkelijk, maar dat is minder schadelijk dan een compleet liefdeloze opvoeding
Op zondag 8 februari 2004 21:39 schreef Billengezicht het volgende:
Allebei zijn ze fout. Ze moeten die vrouwen een beetje mengen.
quote:Oh oké, ik schakelde net in.
Op zondag 8 februari 2004 21:39 schreef milagro het volgende:[..]
stiefvader
quote:denk ik ook...
Op zondag 8 februari 2004 21:40 schreef milagro het volgende:[..]
die andere dame is ms een beetje té makkelijk, maar dat is minder schadelijk dan een compleet liefdeloze opvoeding
Roy vindt het echt moeilijk....
quote:Ja, hij durft hij!!!
Op zondag 8 februari 2004 21:43 schreef Ole het volgende:
10 minuten te laat
'Doe dit, doe dat, dit doe je verkeerd en dat moet anders!!!'
quote:wel, in die zin dat als een "vreemde" vent mijn kids zo zou drillen vliegt hij eruit...
Op zondag 8 februari 2004 21:43 schreef gimme.shelter het volgende:
Hallo, ik ben een stiefmoeder maar zo behandel je een kind toch niet!! Dat stief heeft er geen reet mee te maken!!
quote:ze wil slaan!!!!
Op zondag 8 februari 2004 21:44 schreef MissX het volgende:
is het velletje eraf, zijn de aardappelen gewassen, look on the back
dat wijf spoort ook niet hoor
quote:dochter slaat door, maar ik kan daar wel inkomen
Op zondag 8 februari 2004 21:46 schreef Biancavia het volgende:
Oeeehhh!!! Rellen!
Die roy is best losgekomen en ziet ook wel in dat hij beetje fout zat, met ze controlefreak gedrag. Maar zij ziet dat echt totaal niet.
quote:Ik bedoelde ook niet dat het oké was
Op zondag 8 februari 2004 21:43 schreef gimme.shelter het volgende:
Hallo, ik ben een stiefmoeder maar zo behandel je een kind toch niet!! Dat stief heeft er geen reet mee te maken!!
quote:deed ik ook toen ik haar leeftijd had..
Op zondag 8 februari 2004 21:47 schreef milagro het volgende:[..]
dochter slaat door, maar ik kan daar wel inkomen
Ik kan me niet voorstellen dat ik me zo zou in leven als ik zelf aan zo'n prog. zou meedoen. Maarja je hebt van die mensen.
quote:terwijl ze het de eerste week best leuk had!
Op zondag 8 februari 2004 21:48 schreef MissX het volgende:
als ik die kids was zou ik het ook niet pikken als een of ander wijf zo zou doen. Okay deel van het prog is je aan haar regels te houden, maar hoe zij doet...Die roy is best losgekomen en ziet ook wel in dat hij beetje fout zat, met ze controlefreak gedrag. Maar zij ziet dat echt totaal niet.
quote:Idd niet erg milieu vriendelijk, al zou je dat wel verwachten van dat kutwijf
Op zondag 8 februari 2004 21:49 schreef Ole het volgende:[..]
Die regels, en dan zo met koeieletters op dat papier :S
![]()
Die Roy vond ik net wel aandoenlijk zielig eigenlijk; jezus wat is die man geremd zeg! Hij was als de dood dat ze een verjaardagsliedje voor hem gingen zingen en het ongemak waarmee hij in dat zwembadje zat!
[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 08-02-2004 21:52]
quote:ja dat snap ik ook niet. In die eerste week leek ze best los te komen en het naar der zin te hebben. En het zo zonder super stricte regels wel relaxt te vinden. En dan nu zo
terwijl ze het de eerste week best leuk had!
quote:zelfbescherming
terwijl ze het de eerste week best leuk had!
ze moet straks weer terug in het gareel, dus ze roept zichzelf tot de orde
quote:
Op zondag 8 februari 2004 21:51 schreef milagro het volgende:[..]
zelfbescherming
ze moet straks weer terug in het gareel, dus ze roept zichzelf tot de orde
Ze foetert eerst die man uit, omdat ze meteen verwacht dat hij alles op haar manier doet, en perfectie eist al bij de eerste keer. Is het niet perfect, dan is ze boos en eist ze nog meer perfectie van hem.
Frustratie bovenop frustratie
Confrontatie met dochter volgt. De vader springt in en probeert de dochter te sussen. Wat doet Jude, verlichte zeug dat het is, springt er tussen vader en dochter in en lanceert een nieuw salvo tegen dochter EN vader, maar ze doet het tactisch, en lanceert twee apparte aanvallen.
En terwijl de vader de dochter probeert te kalmeren, loopt Jude de onderhandelaar achter hem aan en blijft ze maar olie op het vuur gooien, blijft ze zorgen voor escalaties.
Die kinderen zijn niet gewend om van de ene op de andere dag in een ultra-strict systeem te belanden, ze zijn te vrij gelaten in hun opvoeding, dat geef ik zelfs toe, het probleem hier is niet zozeer het nieuwe systeem maar dat Jude geen greintje begrip toont ten opzichte van die kinderen.
Nee dan heeft haar man, Roy, het beter getroffen, met Belinda, een vrouw die inziet dat Rome niet in 1 dag gebouwd is, en inziet dat mensen dingen gaandeweg leren, en niet meteen.
Of hij gaat zeggen dat hij het naar zijn zin gehad heeft met die losse manier van leven..
Zijn vrouw wordt gek als hij dat doet.
quote:Zeker !
Op zondag 8 februari 2004 21:57 schreef Noayla_ het volgende:
Belinda heeft in die korte tijd een hoop goeds gedaan voor dat gezin!
Had ik niet verwacht..
quote:En die Jude is gewoon een rare combinatie van deurmat en tiran.
Op zondag 8 februari 2004 21:57 schreef Noayla_ het volgende:
Belinda heeft in die korte tijd een hoop goeds gedaan voor dat gezin!
Ze heeft blijkbaar een vent als de oude Roy nodig..
[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 08-02-2004 22:02]
quote:treurig idd..
Op zondag 8 februari 2004 22:01 schreef Noayla_ het volgende:
...And Roy is back where he started...
Jude en Roy zijn wat mij betreft niet bepaald een match made in heaven; ze versterken absoluut elkaars tekortkomingen.
quote:Haha, idd!
Op zondag 8 februari 2004 22:05 schreef Ole het volgende:
wel goed ook dat Belinda precies nadeed hoe haar dochter had gereageerd op die regels!
Die Belinda was wel een tof wijf; ik denk dat zij en haar man meer respect genieten van hun kinderen dan akela Jude + Sgt. Roy (gevalletje "management by fear" )
[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 08-02-2004 22:08]
quote:Die Roy had nog potential.
Op zondag 8 februari 2004 22:04 schreef Noayla_ het volgende:
Gut, ze mogen 2 dwerghamsters!Jude en Roy zijn wat mij betreft niet bepaald een match made in heaven; ze versterken absoluut elkaars tekortkomingen.
Het vreemde is, dat Jude gebukt leek te gaan onder zijn regels..
maar feitelijk gaat Roy meer gebukt onder zijn eigen regels..
Jude heeft het blijkbaar ergens nodig, ze weet zich geen raad zonder.
... maar Belinda is verre van perfect, er moeten wel grenzen worden gesteld aan kinderen, tot 3 uur op blijven vind ik ook te laat voor kinderen van die leeftijd, en het niet eten van groente omdat ze dat niet willen is gewoon onverantwoord als ouder om toe te laten.
Toch denk ik dat Belinda's gezin dichter bij functioneel ligt dan Jude's gezin, omdat in Jude's gezin emoties onderdrukt worden en de kinderen een enorm risico lopen om te ontsporen, aangezien ze niet om kunnen gaan met vrijheid en zich niet flexibel op kunnen stellen, Jude's gezin is onderdrukkend op vrijwel ieder vlak voor haar kinderen, en dat is allebehalve gezond.
En Jude kwam eerst wel een beetje los. Maar later kwam dat oude patroon weer naar voren. Mijn god zeg .
quote:Dat was idd ook mijn conclusie.
Op zondag 8 februari 2004 22:08 schreef milagro het volgende:[..]
Die Roy had nog potential.
Het vreemde is, dat Jude gebukt leek te gaan onder zijn regels..
maar feitelijk gaat Roy meer gebukt onder zijn eigen regels..
Jude heeft het blijkbaar ergens nodig, ze weet zich geen raad zonder.
Ik heb tot nu toe bij iedere aflevering mijn 1e indruk over mensen verschrikkelijk moeten bijstellen; de mensen die in het begin 't verschrikkelijkst lijken blijken aan het eind van de aflkevering nog de meest sympathieke figuren.
Er zit iedere keer weer minimaal 1 wolf in schaapskleren in!
En die vent van haar was ook maar een enge control freak met al z'n regeltjes ik had best medelijden met die kinderen.
Belinda en Roy waren wat dat betreft een stuk leuker voor die kinderen, vooral Belinda vond ik een leuk mens. Alleen een meisje van 10 ofzo pas om 3 uur naar bed laten gaan is missch wat teveel van het goede.
quote:ik heb het niet helemaal gezien, maar dat zei ze toch omdat haar dochter groente moest eten
Op zondag 8 februari 2004 22:01 schreef Ole het volgende:
"You are an evil cow"![]()
Bij die Jude was iedere vorm van respect ver te zoeken, terwijl ze daar zelf maar om bleef krijsen.
quote:Dat viel mij ook op, als die buren en vrienden horen wat er is gebeurd in de tijd dat Jude regels mocht maken, zullen ze haar waarschijnlijk zien als een hypocriet figuur, een huichelaar, iemand die moedwillig het plezier van anderen onderdrukt, maar zelf ook plezier en geluk opoffert.
Op zondag 8 februari 2004 22:10 schreef schatje het volgende:En Jude kwam eerst wel een beetje los. Maar later kwam dat oude patroon weer naar voren. Mijn god zeg
.
Het is akelig om te beseffen dat Jude erg gelukkig ongelukkig is. En dat ze verwacht dat anderen ook maar ongelukkig zijn.
Belinda behandelt haar kinderen als kinderen en mensen. Roy en Jude behandelen hun kroost als niet bestaand, getuige het feit dat Jude een hoekje creerde voor de "volwassenen" toen haar regels van start gingen.
Jude leeft met Roy samen, en toevallig is er nog de dagtaak dat ze moeder is, een taak die zij ervaart als last, en dus benadert als een last.
"ze komen naar beneden, Jude inspecteert hun tanden"
het spijt me, maar waar hebben we het hier over? Kinderen of stukken vee die wachten op een keuring?
quote:Tja er is nu eenmaal niet zoiets als 'leren' in huize Jude. Niets kan ongestraft gaan, alles moet meteen duidelijk zijn en alles moet meteen gebeuren zoals het hoort te gebeuren, geen ruimte voor ontwikkeling, je begint bij het eindresultaat.
Op zondag 8 februari 2004 22:17 schreef Markie-Mark het volgende:
Echt ziek eigenlijk, je kinderen een pond boete laten betalen voor het laten rondslingeren van natte handdoeken
Ik maakte hier een grap over de ervaring plezier in huize Jude, ergens in de eerste vijf minuten van deze aflvering
"Kom kinderen het is nu 21:03, we moeten plezier hebben, laat ons nu glimlachen als blijk van het feit dat we plezier hebben, nog 2 minuten mijn stiefzoon en stiefdochter, want om 21:05 is het tijd voor een serieuze discussie over de financiele voordelen van een huwelijk."
...en iets later hoorde je Roy-boy zeggen terwijl hij op zijn horloge keek: "jullie hebben nu een uur en vijftig minuten om televisie te kijken."
Dat was het moment waarop ik dacht "er is iets goed fout in dat huishouden... als iedereen slaapt eten ze gestolen foetussen om hun onaardse leven in stand te kunnen houden"
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:25 schreef Kugari-Ken het volgende:Dat was het moment waarop ik dacht "er is iets goed fout in dat huishouden... als iedereen slaapt eten ze gestolen foetussen om hun onaardse leven in stand te kunnen houden"
[Dit bericht is gewijzigd door Scrutinizer op 08-02-2004 22:28]
quote:Absoluut. Ik bleef me maar afvragen waar dit soort ziekelijk gedrag vandaan komt... Heel eng allemaal.
Op zondag 8 februari 2004 22:26 schreef Markie-Mark het volgende:
Voer voor psychologen dat gezin van Jude
Hun kinderen zijn volgens mij best lief. Ik hoop niet dat zij verpest worden door hun ouders en dus later hetzelfde soort gedrag gaan vertonen.
quote:Sorry, heb mijn kinderen juist weggebracht naar een Victoriaans gesticht.
Op zondag 8 februari 2004 22:51 schreef Killer_Mom het volgende:
ik zou ook wel eens willen ruilen,
wel met een gezin met pubers, maakt me niet uit hoeveel.
geen baby's , die tijd heb ik gehad.
maar van die lastige......liefst meiden, die heb ik niet...
en die moeder mag t hiet runnen, lijkt me echt een andere kijk op zo maar een huishouden.
lijkt simpel,
wie bied zig aan?
quote:en dat hadden meer mensen moeten doen!
Op zondag 8 februari 2004 23:11 schreef golfer het volgende:[..]
Sorry, heb mijn kinderen juist weggebracht naar een Victoriaans gesticht.
maar wie wil er 2 weken ruilen?
eigenlijk wil ik ook wel in een gezin met jongens, zwembad en Yacuzzie
pappie workahollic, nooit thuis...en een werkster, of 2
ik "vorm" die boys wel ff .
liefst nerds..iemand?
Heel jammer dat door de switch met het opnemen van 24 we de laatste 5 minuten hebben gemist, de video sprong plots naar extreme bruiden op Yorin...
Maar we hebben hier met het hele gezin vol afgrijzen naar Jude's terror act gekeken. En soms helemaal dubbel gelegen om rock 'n roll Belinda.
Fantastische formule. Wat iemand hierboven schreef geldt ook voor mij: ik heb mijn (voor)oordeel over een familie bij dit programma al heel vaak bij moeten stellen.
Er is nu ook sprake van een Nederlandse variant, maar ik kan me niet voorstellen dat het hier net zo leuk wordt als de Engelse versie.
Daarvoor zijn we hier toch veel te veel poldermodel.
Afijn, ik heb het programma afgelopen zondag voor het eerst gezien en ik vond het echt ontzettend grappig. Een meisje van 12 dat zegt dat ze pas naar bed gaat als ze moe is en dat dat zo rond half 2 ligt Ook hoe haar oudere zus reageert op de regels van haar nieuwe "moeder" Dan had dat dikke vrouwtje het beter voor elkaar in haar nieuwe gezin, die kinderen vonden het geweldig en ook de (stief)vader werd een beetje milder. Overigens vond ik dat gezin een beetje overdreven. 's avond uiterlijk om 9 uur thuis en om 10 uur in bed. Dan krijgen ze vervolgens nog een controle en voor een overtreding moeten ze een boete betalen
Dat andere gezin was een stuk relaxter.
quote:Dat is niet helemaal duidelijk. je ziet het niet in de aflevering, maar het lijkt me niet.
Op vrijdag 13 februari 2004 01:52 schreef Giorgio_Armani het volgende:
Moeten ze dan ook bij elkaar slapen?
quote:Jawel, maar dan in een logeerbed op n andere kamer
Op vrijdag 13 februari 2004 01:52 schreef Giorgio_Armani het volgende:
Moeten ze dan ook bij elkaar slapen?
quote:Ja, voorstukje was veelbelovend
Op zondag 15 februari 2004 20:31 schreef MissX het volgende:
vanavond weer
quote:Echt een progamma om naar uit te kijken
Op zondag 15 februari 2004 20:31 schreef MissX het volgende:
vanavond weer
quote:zeker
Op zondag 15 februari 2004 20:39 schreef schatje het volgende:[..]
Echt een progamma om naar uit te kijken
![]()
.
heb deze week helemaal geen voorstukjes gezien, dus ben benieuwd
quote:Twee mannen gaan ruilen, echt 2 tegenovergstelde types weer
Op zondag 15 februari 2004 20:42 schreef MissX het volgende:[..]
zeker
heb deze week helemaal geen voorstukjes gezien, dus ben benieuwd
quote:Vooral die eerste indruk is leuk. Sommige krijgen zowat een hartverzakking
Op zondag 15 februari 2004 20:45 schreef SEMTEX het volgende:
Geweldig programma: vooral als je ziet hoe intolerant ze t.o.v. veranderingen staanDan vraag ik me echt af waarom ze meedoen
Ik heb het idee dat mannen makkelijker "te ruilen" zijn.
Vrouwen willen toch over het algemeen meer de dingen naar hun hand zetten , hun zin door drijven.
De ene is een sloof en zijn vrouw voert geen flikker uit in het huishouden met 7 !!! kinderen.
De ander is lay-back en is een beetje zweverig type in een huishouden met 1 kind en 5 !!! honden.
Die andere is een soort Cosma-Shiva figuur
quote:Wou ik net gaan posten. Dat die man haar niet even een schop onder haar enorme reet geeft
Op zondag 15 februari 2004 21:18 schreef Vivi het volgende:
My Gawd, wat een lui zwijn dat wijf..en die nepstaart! Haar ruilman is nu al sjaggo
quote:straks misschien
Op zondag 15 februari 2004 21:21 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Wou ik net gaan posten. Dat die man haar niet even een schop onder haar enorme reet geeft
Die kan zo weg.
quote:jij
Op zondag 15 februari 2004 21:29 schreef Duiveltja het volgende:
Bijna vol wie opent de volgende?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |