Mindere uitspattingen vind ik S&M-airlines (wel een hele leuke Go Your Own Way-cover), Pump up tha Valuum (heel slecht en dof gemixed) en Heavy Petting Zoo.
Verder: Punk in Drublic, So Long And Thanks For All The Shoes, Pump Up The Valuum zijn allemaal aanraders.
(meer ken ik er niet, maar dat terzijde )
Nofx Rules.
had ik ook met rancid.. waren 4 CD's van... keb dr 1 blindelings gekocht, vond m vet koel, en de volgende die ik kocht was weer vet koel
Be Back Later
Pump up the valuum is ook een erg leuke plaat, hoewel bij wel erg poppy is en soms erg melig (My Vagina vind ik iets té flauw).
Maar NOFX is erg leuke band iig:
WHERE'S MY SLICE
I WANT MORE THAN EQUAL...RIGHTSSS
I WANT EVERYTHING FOR FREEEEEEEE
Euh, sorry. Moest ff zingen
[edit] Moet beter lezen...[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door FLIPNEUS op 27-06-2001 15:03]
Punk in Drublic was ik vergeten. Ook erg goed. Maar zoals al vermeld. Als je van pretpunk houdt (ze zijn volgens mij nooit serieus) moet je gewoon alles kopen.
quote:Liberal Animation ben je ook vergeten
Op woensdag 27 juni 2001 15:03 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
Dan moet je mijn vorige post nog een keer lezenPunk in Drublic was ik vergeten. Ook erg goed. Maar zoals al vermeld. Als je van pretpunk houdt (ze zijn volgens mij nooit serieus) moet je gewoon alles kopen.
Om de een of andere reden kan ik deze nergens vinden. Weet iemand nog andere platenzaken in Hilversum waar ik em misschien kan vinden?
Ik ken alleen platenzaken in het centrum, misschien zijn er in de 'outskirts' nog andere
quote:So long is wel de CD met de meeste ska...
Op woensdag 27 juni 2001 15:19 schreef Noodles het volgende:
Grmbl.. ze hadden So long... niet.Om de een of andere reden kan ik deze nergens vinden. Weet iemand nog andere platenzaken in Hilversum waar ik em misschien kan vinden?
Ik ken alleen platenzaken in het centrum, misschien zijn er in de 'outskirts' nog andere
quote:Ja ok maar ik heb een aantal nummers op mp3 en die klinken echt vet dus ik moet die cd hebben
Op woensdag 27 juni 2001 15:22 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
So long is wel de CD met de meeste ska...
<--
die moet je kopen
Punk in Drublic
kijk maar es op hun homepage www.nofxonline.com
daar staat ook een poll en dat album is het et beste uitgekomen
quote:hebben wij 'outskirts' in Hilversum?
Op woensdag 27 juni 2001 15:19 schreef Noodles het volgende:
Grmbl.. ze hadden So long... niet.Om de een of andere reden kan ik deze nergens vinden. Weet iemand nog andere platenzaken in Hilversum waar ik em misschien kan vinden?
maybe is dr in noord een CDwinkeltje ofzo, maar ik betwijfel het...
ik vind zelf Punk in Drublic de leukste cd...
de oudere cd's zijn van kut kwaliteit (niet de muziek, maar het geluid) en ja de nieuwere zijn euh ook leuk....
ik vond nofx eerst supergoed ...nu vind ik ze nog wel lache maarjah ....serieuze technische goede muziek maken ze niet echt.
De enige 2 goede nofx cd's:
white trash, two heabs and a bean
punk in drublic
quote:oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh Champs Elysée
Op woensdag 27 juni 2001 18:37 schreef Noodles het volgende:
Ik heb inmiddels So Long... hier op mp3 (in zn geheel)Dat album rockt hevig grote tijd enzo!!
dies zoooooooooog ruig
monosylabic girl is ook vet , en die laatste is ook mooi
en murder of the government
álles is gewoon goed
quote:Flossing A Dead Horse roels
Op woensdag 27 juni 2001 18:42 schreef merulez het volgende:[..]
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh Champs Elysée
dies zoooooooooog ruig
monosylabic girl is ook vet
, en die laatste is ook mooi
en murder of the government
álles is gewoon goed
quote:Volgens mij valt dat nog wel mee. "The Decline" is volgens mij behoorlijk serieus, dat is een plaat waar meer inzit dan alleen wat pretpunk en onzinnig geblaat.
Dan moet je mijn vorige post nog een keer lezenPunk in Drublic was ik vergeten. Ook erg goed. Maar zoals al vermeld. Als je van pretpunk houdt (ze zijn volgens mij nooit serieus) moet je gewoon alles kopen.
quote:Pffff
Op woensdag 27 juni 2001 14:35 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
Allemaal! NOFX roeleert de pan uit.
[...]
Mindere uitspattingen vind ik S&M-airlines (wel een hele leuke Go Your Own Way-cover), Pump up tha Valuum (heel slecht en dof gemixed) en Heavy Petting Zoo.
quote:Hear!
Op woensdag 27 juni 2001 14:48 schreef -Wepeel2- het volgende:
WHERE'S MY SLICE
I WANT MORE THAN EQUAL...RIGHTSSS
I WANT EVERYTHING FOR FREEEEEEEE
Euh, sorry. Moest ff zingen
quote:*kuchkuchdeclinekuchkuch*
ze zijn volgens mij nooit serieus
quote:Met jou kan ik praten.
Op woensdag 27 juni 2001 15:42 schreef merulez het volgende:
NOFX is de beste band die er is
quote:Das een van de (zoniet gewoon de) beste fansites, officiele site is www.nofxofficialwebsite.com
kijk maar es op hun homepage www.nofxonline.com
quote:"Vroeger" (jaar of 1,5 - 2 geleden) had de FRS op Rotterdam Zuidplein bijna alles van NOFX, je weet het gewoon nooit, ze zijn best goed verkrijgbaar hoor, alleen voor Maximum Rock n Roll, Longest Line enzo moet je goed zoeken, en de EP's heb ik al helemaal nergens in Nederland gezien (kun je wel bijna allemaal nog bestellen op www.fatwreck.com, platenlabel van Fat Mike).
Op woensdag 27 juni 2001 15:54 schreef iroQuai het volgende:
maar bij de FRS etc hoef je niet aan te komen... daar weten ze amper wat NOFX is...
quote:Ach, om mee te beginnen zijn Liberal Animation, S&M en Ribbed misschien niet geweldig, maar zeker de laatste twee zijn IMO supergoed, Liberal Animmation vind ik gewoon echt grappig.
Op woensdag 27 juni 2001 15:56 schreef TheKloon het volgende:
Alles van Nofx als het maar niet de eerste drie albums (S&M Airlines, Liberal Animation, Maximum Rocknroll) zijn, en de vierde (Ribbed) zuigt eigenlijk ook. En Ep's zijn vanaf Liza and Louise wel goed. Als je maar één album wil kopen moet je denk ik inderdaad Punk in Drublic kopen, maar bij mij komt die zo onderhand toch wel m'n strot uit
quote:Inderdaad
Op woensdag 27 juni 2001 17:56 schreef TrashNSk8 het volgende:
NoFX is begonnen met een paar missers, heeft toen 2 alleen nog maar goeie platen gemaakt, en zuigt heden ten dage weer flink...De enige 23 goedebeste nofx cd's:
white trash, two heabs and a bean
punk in drublic
heavy petting zoo
Dan maar even mijn hele verhaal
NOFX is zeker niet technisch de beste band, integendeel, die gasten maken fouten bij het leven op het podium en doen ook geen spannende (technische) dingen op hun albums.
Maar ze zijn gewoon supercool, nummers zijn goed, tekst is altijd droog, ze zijn grappig, gewoon de beste band van de wereld.
Als je een album wilt kopen kun je bijv. gaan voor Punk in Drublic.
Maar aangezien je geloof ik al flink wat NOFX geluisterd hebt kun je ook gewoon beginnen met Ribbed.
Weet je wat, trek er gewoon een zaterdag/zondagmiddag voor uit en ga naar een platenzaak waar ze bijna alles hebben en luister gewoon.
Liberal Animation is slecht opgenomen, stem klinkt echt weird.
S&M en Ribbed zijn een beetje NOFX oldschool, maar wel supergoed
White Trash heeft denk ik wel de beste nummers die ze ooit geschreven hebben, maar opname is niet perfect (voornamelijk de stem komt niet helemaal lekker uit)
Punk in Drublic zat natuurlijk midden in de Greenday/Offspring punkpopulariteit en is ook wel vrij hitgevoelig maar desondanks een goed album, gaat wel het snelst vervelen (dat is pas na 38 weken fulltime luisteren hoor )
I heard they suck is een absolute aanrader, goede live cd
Heavy Petting Zoo is anders dan de eerdere, maar komt in mijn lijstje van 3 beste albums voor (zie boven)
So long ken je al, is supercool, komt zeker op 4
The Decline is een meesterwerk een van de weinige echt serieuze nummers.
Pump up the Valuum is supergoed maar een beetje teveel mainstream rock.
Kortom koop gewoon alles vanaf Liberal Animation
quote:euhrrrrrrr wat een paradoxaal stukje !
Op woensdag 27 juni 2001 19:46 schreef johnny_appleseed het volgende:NOFX is zeker niet technisch de beste band, integendeel, die gasten maken fouten bij het leven op het podium en doen ook geen spannende (technische) dingen op hun albums.
Maar ze zijn gewoon supercool, nummers zijn goed, tekst is altijd droog, ze zijn grappig, gewoon de beste band van de wereld.
quote:*niet mijn mening trouwens* zou kunnen bedoel ik dan
Op woensdag 27 juni 2001 22:09 schreef Mutt het volgende:ze zijn duidelijk niet de beste, maar misschien wel de leukste ofzo
quote:KILL ALL THE WHITE MAN
Op woensdag 27 juni 2001 14:35 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
Beste cd is misschien wel de EP The Longest Line. Staan maar 4 nummers op en kost 25 piek, maar wel allemaal bere-nummers!
The white man call himself civilized
Cause he know how to take over
The white man come to pillage my village
Now he tell me I have to bend over
Oh yeah, kill all the white man
No I don't like the white man up in me
He rape all my people as he rape my country
Everything I love and cherish, he try to take away
We will be rid of him, soon come the day
Dit nummer is zooooo kewl
quote:Ik denk dat ie bedoelt dat NOFX ondanks dat ze fouten maken enzo toch de beste band zijn door hun houding, humor, stijl, liedjes (toch ook wel) enz.
Op woensdag 27 juni 2001 22:09 schreef Mutt het volgende:[..]
euhrrrrrrr wat een paradoxaal stukje !
je zegt dat ze grote fouten maken....en dat ze de beste band zijn.....dat doen ze dan knap!
ze zijn duidelijk niet de beste, maar misschien wel de leukste ofzo
zoek :
artist: NoFX
maximale resultaten : 999 .
en download ze ALLEMAAL!!!
btw, the decline duurt 18 minuten en 21 seconden, en als je em koopt ziet y dr cool uit, want de cd is waar die niet beschreven is doorzichtig
Fat Mike is gewoon een goede bassist en ook de gitaarsolo's klinken vaak best vet. Tel daarbij op de lekker beukende drums en je hebt een bandje dat gewoon redelijk kan spelen en lekkere catchy nummers weet te schrijven.
En ok, live maken ze nog weleens foutjes, maar dat komt vooral omdat ze minstens zo druk zijn met het showelement als met de nummers die ze spelen. Ik heb ze nu 2x live gezien en dat was gewoon genieten!
<offtopic>
Overigens gaat de prijs voor beste punk(pop) show wat mij betreft nog naar Green Day op Lowlands98. Wat was dat een maffe show zeg
</offtopic>
lalalalalala
He spent 15 years, gettin loaded 15 years till his liver exploded
The Decline was het eerste nummer van NOFX wat ik hoorde en is misschien ook wel het mooiste wat ze hebben gemaakt, een echt kunstwerkje als je het mij vraagt. Ik geloof dat er ook een film van was, The Wall ofzo, die intro duurde precies 18:21 minuten en als je The Decline dan afspeelt klopt het precies met de film. Beetje dom uitgelegd maar I hope ye understand.
Pump up the Valuum is mijn eerste cd die ik gekocht heb van NOFX, zeker geen slechte cd, integendeel, het is een van mijn favoriete NOFX cd's. Alleen maar punkrock tho, geen ska, helaas.
Heavy Petting Zoo vond ik wat minder, was iets somberder, iets minder happy. Geen slechte cd, maar niet m'n favo.
I've heard they suck live is een leuke live cd, die stukjes tussendoor zijn gewoon cool om te horen.
Niet de beste cd om te kopen als je nog nooit van NOFX hebt gehoord, dat niet.
En de rest is echt oldschool, Punk In Drublic was goed, White Beens ook, Ribbed ging ook wel, Liberal Animation had ook nog wel leuke nummers, maar die daarvoor, Maximum Rock 'n Roll is bagger imo.
quote:Bob ROELS!
Op donderdag 28 juni 2001 00:09 schreef MuNKeY het volgende:
hmmmm,... vind dan niemand BoB cool ???lalalalalala
He spent 15 years, gettin loaded 15 years till his liver exploded
quote:Zeker. El Hefe speelt ook weer leuk op z'n trompet.
Op donderdag 28 juni 2001 17:29 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Bob ROELS!
quote:LOL
Op donderdag 28 juni 2001 17:30 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Zeker. El Hefe speelt ook weer leuk op z'n trompet.
quote:Whaha cool
Op donderdag 28 juni 2001 17:35 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
LOL
In 013 wassut cool vorig... Bij een nummer ging Fat Mike ineens tegen El Hefe praten, waardoor z'n stuk helemaal kwijt was
misschien kwam dat ook wel doordat ik toen ergens in de cirkelpit ronddwarrelde
quote:Waarsch. wel
Op donderdag 28 juni 2001 17:39 schreef Mutt het volgende:
niks van gemerkt anders.......misschien kwam dat ook wel doordat ik toen ergens in de cirkelpit ronddwarrelde
Daar hoor je hoe Howard Stern ze afkraakt en dat hebben ze dat dan in een nummer gemixd
'Damn... no offence man, that's just not rockin'... no talent'
quote:Helaas heb ik SLATFATS gedownload en heb hem dus legaal... en die bonustrack ken ik dus niet.
Op donderdag 28 juni 2001 17:46 schreef Noodles het volgende:
De bonustrack van So Long.. is ook grappigDaar hoor je hoe Howard Stern ze afkraakt en dat hebben ze dat dan in een nummer gemixd
quote:Terwijl dat toch echt wel een cool nummer is
Op donderdag 28 juni 2001 17:46 schreef Noodles het volgende:
De bonustrack van So Long.. is ook grappigDaar hoor je hoe Howard Stern ze afkraakt en dat hebben ze dat dan in een nummer gemixd
quote:Is niet op CD uitgebracht, staat op een EP...
Op donderdag 28 juni 2001 17:47 schreef Mutt het volgende:
ja.......dat nummer erdoorheen is "Drugs Are Good" .geweldig nummer ! weet alleen niet van welke cd
quote:Klopt, Drugs are Good staat op de EP HOFX.
Op donderdag 28 juni 2001 17:49 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Is niet op CD uitgebracht, staat op een EP...
quote:Yep, en dan heb je ook nog Liza & Louise. En vergeet Lori Meyers niet.
Op donderdag 28 juni 2001 17:53 schreef FLIPNEUS het volgende:
Louise is trouwens ook RETECOOL! En die andere heet toch Liza ofzow?
quote:En met z'n eigen vagina natuurlijk
Op donderdag 28 juni 2001 17:55 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Yep, en dan heb je ook nog Liza & Louise. En vergeet Lori Meyers niet.
Fat mike heeft het maar druk met die dames.
Vet nummer, met leuke vunzige tekst
'Slut you think you've seen your master mean you better lick my puss and asshole clean
Treat my clit like bubblegum bitch make me come'
quote:Louise staat inderdaad op PUTV, maar ze hebben nog een paar soortgelijke nummers uitgebracht op EP
Op donderdag 28 juni 2001 17:56 schreef Noodles het volgende:
Louise staat op Pump Up The Valuum dacht ikVet nummer, met leuke vunzige tekst
'Slut you think you've seen your master mean you better lick my puss and asshole clean
Treat my clit like bubblegum bitch make me come'
quote:Lol ja.
Op donderdag 28 juni 2001 17:56 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
En met z'n eigen vagina natuurlijk
![]()
Please explain.
quote:Wannabefan ofzow g'loof ik... NOFX hebben toen een keer een gozer zo vet genaaid op het podium... Ze riepen hem het podium op en gingen een nummer spelen, hij meePLAYBACKEN, alsof die dat nummer kon... Zeiden ze achteraf datt'ie op moest rotten, want dat nummer kon hij nooit kennen want dat hadden ze ter plekke verzonnen... FUCK YOU YOU POSER!
Op donderdag 28 juni 2001 18:00 schreef =HellFire= het volgende:
Misschien beetje een newbiepunk vraag, maar wat betekent/is Poser? Een scheldwoord, ok, zover was ik ook al, maar ik hoorde het pas sinds NOFX, en de meeste hier in NL kennen het niet eens.Please explain.
quote:LOL, goeie actie.
Op donderdag 28 juni 2001 18:03 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Wannabefan ofzow g'loof ik... NOFX hebben toen een keer een gozer zo vet genaaid op het podium... Ze riepen hem het podium op en gingen een nummer spelen, hij meePLAYBACKEN, alsof die dat nummer kon... Zeiden ze achteraf datt'ie op moest rotten, want dat nummer kon hij nooit kennen want dat hadden ze ter plekke verzonnen... FUCK YOU YOU POSER!
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 18:03 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Wannabefan ofzow g'loof ik... NOFX hebben toen een keer een gozer zo vet genaaid op het podium... Ze riepen hem het podium op en gingen een nummer spelen, hij meePLAYBACKEN, alsof die dat nummer kon... Zeiden ze achteraf datt'ie op moest rotten, want dat nummer kon hij nooit kennen want dat hadden ze ter plekke verzonnen... FUCK YOU YOU POSER!
Vonk ook wel grappig.
Enig iemand van jullie een idee hoe dat komt
quote:euh.. maybe omdat NOFX pretpunk is ten eerste gewoon lekker klinkt (om te feesten) en gewoon grappig is? en ze verdiepen zich verder gewoon niet in punk ofzo, maar (bijna) iedereen kent NOFX wel... zoiets?
Op donderdag 28 juni 2001 19:51 schreef Noodles het volgende:
Het is me trouwens opgevallen dat veel mensen die vooral naar metal (a la Deftones en harder) luisteren NOFX ook vet goed vinden maar verder niet echt naar punk luisteren ofzo.Enig iemand van jullie een idee hoe dat komt
naja, kweet t niet, ik ga iig, mzzl!
quote:Een paar soortgelijke nummers... Oooooh
Op donderdag 28 juni 2001 17:57 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Louise staat inderdaad op PUTV, maar ze hebben nog een paar soortgelijke nummers uitgebracht op EP
quote:Was idd supercool, was in de melkweg 2 jaar geleden.
Op donderdag 28 juni 2001 18:04 schreef =HellFire= het volgende:[..]
LOL, goeie actie.
![]()
quote:Dat issut wel
Op donderdag 28 juni 2001 20:24 schreef iroQuai het volgende:[..]
euh.. maybe omdat NOFX pretpunk is ten eerste gewoon lekker klinkt (om te feesten) en gewoon grappig is? en ze verdiepen zich verder gewoon niet in punk ofzo, maar (bijna) iedereen kent NOFX wel... zoiets?
quote:....I've been a punkrocker for most of my life"
Op donderdag 28 juni 2001 21:17 schreef johnny_appleseed het volgende:[..]
Een paar soortgelijke nummers... Oooooh
Dat is de Liza & Louise saga;"My name is Fat Mike, I'm obsessed with big lesbians...
[..]
quote:LOL...
Op donderdag 28 juni 2001 21:47 schreef merulez het volgende:
Back to the kitchen, I smell something burnin'
quote:Naja, deftones heeft iig best wel veel punk invloeden (luister hun ouwe zooi maar 's, is meer hardcore punk dan metal) en nofx kickt gewoon aars
Op donderdag 28 juni 2001 19:51 schreef Noodles het volgende:
Het is me trouwens opgevallen dat veel mensen die vooral naar metal (a la Deftones en harder) luisteren NOFX ook vet goed vinden maar verder niet echt naar punk luisteren ofzo.Enig iemand van jullie een idee hoe dat komt
Persoonlijk vind ik dat metal en punk dichtbij genoeg liggen om van allebei te kunnen genieten. Dat doe ik dan ook volop
quote:start jij is snel je KaZaA/napster/ofzo op!
Op zaterdag 30 juni 2001 16:33 schreef RB-tje het volgende:
ken NOFX helemaal niet.
1 met bonustrack en 1 met alleen dat howard stern roept dat ze zuigen.
quote:Klopt, en die bonustrack is echt wel cool
Op zaterdag 30 juni 2001 21:34 schreef catch het volgende:
er zijn trouwens 2 verschillende versies van so long..1 met bonustrack en 1 met alleen dat howard stern roept dat ze zuigen.
quote:Ja klopt ik vind Deftones ook errug goed terwijl ik eigelijk helemaal geen fan ben van nu-metal enzo.
Op zaterdag 30 juni 2001 16:32 schreef voh het volgende:[..]
Naja, deftones heeft iig best wel veel punk invloeden (luister hun ouwe zooi maar 's, is meer hardcore punk dan metal) en nofx kickt gewoon aars
quote:What the hell are you blaating?
Op zaterdag 30 juni 2001 16:32 schreef voh het volgende:[..]
Naja, deftones heeft iig best wel veel punk invloeden (luister hun ouwe zooi maar 's, is meer hardcore punk dan metal) en nofx kickt gewoon aars
quote:Hardcore punk is anders behoorlijk metal IMHO.
Op maandag 02 juli 2001 20:46 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
What the hell are you blaating?
quote:Hmmzzz... *stopt Rancid CD'tje ering* *luistert* *stopt Adrenaline (eerste Deftones CD) erin* *luistert* Hmmzzz... You've got a point there
Op maandag 02 juli 2001 21:30 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Hardcore punk is anders behoorlijk metal IMHO.
En Deftones is toch metal? ... Voila.
quote:Hmmzzz... *stopt NOFX CD'tje erin* *luistert*
Op maandag 02 juli 2001 21:46 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Hmmzzz... *stopt Rancid CD'tje ering* *luistert* *stopt Adrenaline (eerste Deftones CD) erin* *luistert* Hmmzzz... You've got a point there
quote:I knew it.
Op maandag 02 juli 2001 21:46 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Hmmzzz... *stopt Rancid CD'tje ering* *luistert* *stopt Adrenaline (eerste Deftones CD) erin* *luistert* Hmmzzz... You've got a point there
Zelf heb ik liever skatepunk. Hardcore is me iets te.. te.. te.. tsja, ik word er niet echt vrolijk van en dat vind ik wel belangrijk bij (punk)muziek.
Van NOFX wordt ik dus wel vrolijk.
quote:Zeker weten van niet nee.
Op dinsdag 03 juli 2001 13:34 schreef Noodles het volgende:
Zo nu en dan vind ik hardcore punk best ok... maar niet al te lang achter elkaar
Te lang Dropkick Murphys lukt mij ook niet echt btw, hoewel ik dat wel cool vind.
quote:idd... dropkick murphys wordt na 10 nummers een beetje vermoeiend
Op dinsdag 03 juli 2001 13:37 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Zeker weten van niet nee.
Te lang Dropkick Murphys lukt mij ook niet echt btw, hoewel ik dat wel cool vind.
Ik vind de eerste paar CD's ook niet echt geweldig, vanwege de geringe kwaliteit. De latere albums zijn echter wel geweldig! Ik ben speciaal voor hun naar Pinkpop gegaan een aantal jaren terug en dat was echt geweldig om daar bij te zijn! Dat was zelfs nog beter dan Korn vorig jaar in Ahoy!
quote:En ook niet zomaar raggen maar met doordachte teksten erbij
Op dinsdag 03 juli 2001 20:46 schreef Assimilator het volgende:
The Decline.......een meesterwerk imho........bijna 19 minuten raggen!
quote:Where are all these stupid people from
Op woensdag 04 juli 2001 10:24 schreef Noodles het volgende:[..]
En ook niet zomaar raggen maar met doordachte teksten erbij
Blame it on human nature, man's destiny
Blame it on the greediocracy
The fear of God, the fear of change, fear of truth
Add the Bill of Rights
Subtract the wrongs, there's no answers
Memorize and sing
Star spangled songs, when the questions
Aren't ever asked
Is anybody learning from the past
We're living in united stagnation
Father what have I done.
I took that 22.
A gift for me from you to bed with me each night.
Kept it clean polished it well.
Cherished every cartridge every shell
Down by the creek under brush under dirt
There's a carcass of my second kill
Down at the park under stone under pine
There's a carcass of my brother William
Brother where have you gone to I swear
I never thought I could I see so many times
They told me to shoot straight, don't pull
The trigger squeeze, that will insure
A kill, a kill is what you want
To kill is why we breed
The Christians love their guns the church and NRA
Pray for their salvation
Prey on lower faiths
The story book's been read
And every line believed
The curriculum's been set
Logic is a threat
Reason searched + seized
Jerry spent some
Time in Michigan
A 20 year vacation
After all he had a dime
A dime is worth a
Lot more in Detroit
A dime in California
Just a 20 dollar fine
Jerry only stayed
A couple months
It's hard to enjoy
Yourself while
Bleeding out the ass
Asphyxiation is
Simple and fast
It beats 17 fun years
Of being someone's bitch
Don't think
Drink your wine
Watch the fire burn
His problems not mine
Just be that model citizen
I wish I had a schilling for every senseless killing
I'd buy a government. America's for sale and
You can get a good deal on it and make a healthy
Profit, or maybe tear it apart you start with
Assumption, that a million people are smarter than 1
Serotonin's gone she gave up drifted away
Sara fled though process gone
She left her answering machine on
The greeting left spoken sincere
Messages no one will ever hear
10,000 messages a day a million more transmissions lay
Dead victims of the laissez faire 10,000 voices
100 guns, 100 decibels turns to one, one bullet
One empty head now with serotonin gone
The man that used to speak
Performs a cute routine.
Feel a little patronized.
Don't feel bad. They found
A way inside your head
And you feel a bit misled.
It's not that they don't
Care. The television's
Put a thought inside your
Head like a Barry Manilow
Jingle I'd like to teach the
World to sing in perfect
Harmony a symphonic blank
Stare. It doesn't make you care.
Not designed to make you care.
They're betting you wont care.
They'll place a wager on your greed.
A wager on your pride
Why try to beat them when a million others tried
We are the whore.
Intellectually spayed
We are the queer
Dysfunctionally raised
One more pill to kill the pain,
One more pill to kill the pain
One more pill to kill the pain,
Living through conformity
One more prayer should keep me safe.
One more prayer to keep us safe
One more prayer to keep us safe
There's gonna be a better place
Lost the battle lost the war lost the things
Worth living for lost the will to win the fight
One more pill to kill the pain
The going gets tough the tough get debt
Don't pay attention pay the rent our next of kins
Pay for your sins a little faith should keep us safe
Save us
The human existence is failing
Resistance essential. The future
Written off. The odds are astronomically
Against us only
Moron and genius would fight a
Losing battle against the super
Ego when giving in is so damn comforting
And so we go on with our lives we
Know the truth but prefer lies
Lies are simple. Simple is bliss. Why
Go against tradition when we can
Admit defeat. Live in decline. Be there
Victim of our own design
With status quo built on suspect.
Why would anyone stick out their
Neck fellow member of club
We've got ours. I'd
Like to introduce
You to our host
He's got his and I've
Got mine. Meet
THE DECLINE
El Hefe kan het beter IMO.
quote:Zoek maar op I wanna be an alcoholic
Op woensdag 04 juli 2001 11:39 schreef Molropsje het volgende:
[tip]
download Nofx - I am an Alcoholic.mpg
zie je meteen hoe cool ze zijn![]()
[/tip]
quote:Ja dat filmpje is LOL!
[tip]
[/tip]
Vooral als dan die ambtenaar gast ofzo binnenkomt in de lift
'We're a punkrock band!'
ik had wat nummers gedowned, maar die waren niet echt van denderende kwaliteit
quote:Jup, kheb Surfer hier liggen (naast al mn andere NoFX platen/CDs). Hij is echt super-ruig... alles is in 1x opgenomen, nauwelijks de moeite genomen om het goed te mixen, staat veel rommel op, soms zelfs gewoon fouten... super gewoon! Je voelt je heel close met de band als je zoiets luistert (net als bij Fuck The Kids). Tis gewoon echt punk!
Op vrijdag 06 juli 2001 16:11 schreef merulez het volgende:
heeft iemand Surfer eigenlijk al gehoordik had wat nummers gedowned, maar die waren niet echt van denderende kwaliteit
(P.S. Je kan een gratis MP3 van Surfer downloaden van de officiële website van NoFX: www.nofx.org Moet je bovenin bij "Surfer" op "album info" klikken en dan kun je een MP3 van Three On Speed horen. Als je nog meer MP3's wil downloaden moet je Kazaa ofzo maar gebruiken (Fun Things To Fuck, I Gotta Pee, The New Happy Birthday Song & Go To Work Wasted zijn mn persoonlijke favorieten
) of je moet de EP gewoon netjes kopen
)
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 06-07-2001 18:43]
quote:Waar kun je die video's eik downloaden??
[tip]
[/tip]
quote:k heb em net met kazaa gedowned
Op vrijdag 06 juli 2001 18:35 schreef WaterBlade7 het volgende:[..]
Waar kun je die video's eik downloaden??
hijs echt kewl man
mega droog
die nummers van surfer heb ik overigens ook met kazaa gewoon gedowned
ik heb sinds kort 'so long and thanks for all the shoes' en ik vind hem zwaar rulen! Het is mijn eerste NOFX album en het bevalt heeeeeel goed. Beste nummers vind oa All his suits are torn, its my job to keep punkrock elite, i'm telling tim, desperations gone en quart in session maar eigenlijk vinnik het allemaal coole nummers! Het is lekker droog bijv op het laatst bij falling in love met dat stuk van the howard stern show dat de hele tij 'just not rocking' 'no talent' wordt herhaald en dan vet gaan jammen. Gewoon vette punk!
In mijn ogen is dit echt 1 van de beste bands op de planeet, ik hoop dat ze nog eens in nederland komen, kunnen we wel een Fok!-NOFX meeting houden ofzo
quote:Dropkick Murphys hebben wel een paar aardige nummers, zoals die doedelzak intro op Do Or Die, echt geweldig!
Op dinsdag 03 juli 2001 13:37 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Zeker weten van niet nee.
quote:zekers een van mijn favourite nummers, naast Reeko, Linolieum, Jeff Wears Brirkenstocks, The Brews en Theme From A NOFX Album.
Op woensdag 27 juni 2001 18:58 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Flossing A Dead Horse roels
Punk in drublic is wel een goed album, maar ja ik snap niet echt dat het door veel mensen zo ongelovelijk wordt opgehemeld als beste NOFX album ofzo
Wat vond men trouwens van de NOFX split met Rancid? Persoonlijk vond ik de nummers van NOFX allemaal erg goed, en van Rancid vooral Stickin in my eye en Bob (met een zoooo relaxde solo!!).
quote:For you my heart is yearning, and how I love you soooo!
Op woensdag 17 april 2002 21:49 schreef Punica het volgende:
My Heart is Yearning, die is pas geweldig
Maarja ga van het weekend maar eens effe in r'dam checke..
ow en undeclinable lijkt heel erg op nofx, en nofx was toch wel eerder denk ik??
Voor de rest vind ik NOFX alleen niet zo bijzonder Maar The Decline staat wel in mijn top-10 van beste nummers
quote:Inderdaad.
Op woensdag 17 april 2002 21:35 schreef M_THE_MAN het volgende:[..]
Dropkick Murphys hebben wel een paar aardige nummers, zoals die doedelzak intro op Do Or Die, echt geweldig!
Nieuwe cd van NOFX komt er aan he. Van de Fat Wreck email:
quote:Wordt wel weer een vet cd'tje.
*** NOFX double-CD coming May 21st! It's called "45 Or 46 Songs That Weren't Good Enough To Go On Our Other Records" and it's not half bad considering it's from NOFX. You have to wonder though, if it wasn't good enough to go on their records.anyhow, it's got new stuff, old stuff, rare stuff, covers, and a 32 page color booklet. It's only a month away, and here's an MP3 for "Electricity":http://www.fatwreck.com/empee/50144.mp3
quote:
And when her flesh begins to sack, she's like a human sleeping bag.
I feel so cosey save and warm, she's my insulation
quote:... as I f*cked your grandma's daughter (that's your mama!):)
Op dinsdag 02 juli 2002 23:02 schreef JAMsper het volgende:
together on the sand
quote:I jack off with my left haaaaand.
Op dinsdag 02 juli 2002 23:02 schreef JAMsper het volgende:
together on the sand
quote:Ik ga met drie vrienden.
Op zaterdag 06 juli 2002 22:29 schreef Mortischa het volgende:
WIE GAAT ER 5 SEPT naar hun concert in de melkweg?!?!?Ik heb me kaartjes al!
quote:i know, maar bij de melkweg zelf zijn nog kaartjes verkrijgbaar
Op zaterdag 06 juli 2002 22:31 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Ik ga met drie vrienden.
Het is uitverkocht inmiddels.
heb dr wel zin in word alleen echt f*cking druk & warm ben ik bang.. NOFX is niet zomaar n bandje.. zo veel mensen kennen NOFX.. zal niet al te rustig zijn
Deze moet je even downloaden kopen. Daar staan de beste nummers wel op soort van greatest hits album.
quote:
Contains numerous songs off compilations, past albums, albums from the 1980s as well as the second cd containing all of the Surfer 7" and Fuck the Kids releases.
Ribbed met Moron Brothers erop. Een van de allervetste nummers die ze ooit gemaakt hebben
White Trash Two Heabs and a Bean is mijn second alltime favourite! Lisa and Louise, Stickin' in my Eye (download ook de clip), Bob, etc. Wereldplaat!
Maar mijn echte favoriet is Punk in Drublic. Masterlijke punksongs, goed geproduceerd, het gaat echt ergens over, Lori Meyers is dan nog wel mijn allergeweldigste nummer denk ik. Maar dat verschilt per keer.
ow, http://www.nofxofficialwebsite.com dat is hun echte officiële site.
Wereldband, niet altijd vernieuwend meer, maar still rocking. Of just not rocking, zeg het maar
quote:true, true: http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=569
Op zaterdag 13 juli 2002 02:57 schreef okio het volgende:
NOFX-45_or_46_Songs_That_Werent_Good_Enough_To_Go_On_Our_Other_Records-2CD-2002-***Deze moet je even downloaden kopen.
Daar staan de beste nummers wel op soort van greatest hits album.
[..]
o, en dit vond ik een veel prettigere en uitgebreidere site: http://www.punkbands.com/nofx/
quote:allis is op! Ik ken nog wel wat mensen die voor nogal prijzige prijs een kaartje verkopen
Op zaterdag 13 juli 2002 19:30 schreef =HellFire= het volgende:
Damn, ben weekje weggeweest, zijn er nog kaartjes voor NOFX?????? Weet iemand dat? Had gelezen dat bij ticketservice er niks meer was?
quote:Waaaaaaat?! Damnit. Hoe duur zijn die kaartjes?
Op zaterdag 13 juli 2002 21:29 schreef Mortischa het volgende:[..]
allis is op! Ik ken nog wel wat mensen die voor nogal prijzige prijs een kaartje verkopen
quote:Nee, KOPEN.
Op maandag 15 juli 2002 22:33 schreef Millencolin het volgende:
Wat kopen???? downloaden bedoel je
quote:eh ik zou eht niet weten
Op zaterdag 13 juli 2002 22:16 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Waaaaaaat?! Damnit. Hoe duur zijn die kaartjes?
quote:Yikes. Hm. Betalen is 1, kaartje vinden is 2. Kaartjes vinden hiero is toch onmogelijk I guess... jammer maar helaas dan.
Op dinsdag 16 juli 2002 00:36 schreef Mortischa het volgende:[..]
eh ik zou eht niet weten
maar ik had mijn 2e kaartje verkocht voor 30 euro een uur nadat ik m had opgehaald...
quote:Woont u in omgeving Rotterdam? Probeer het dan even in Velvet, een officieel Melkwegverkooppunt, daar hadden ze vorige week ook nog kaartjes, terwijl het bij de TicketService al uitverkocht was.
Op woensdag 17 juli 2002 11:17 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Yikes. Hm. Betalen is 1, kaartje vinden is 2. Kaartjes vinden hiero is toch onmogelijk I guess... jammer maar helaas dan.
![]()
Hmmm, zie nu dat je in Assen woont.
Damn. Misschien even op de Melkwegsite kijken of je een verkooppunt in de buurt hebt.
quote:lauwe titel
Op zaterdag 1 februari 2003 22:21 schreef =HellFire= het volgende:
In Mei de nieuwe plaat "War on Errorism". In Maart de 6 song EP waarvan ik de naam even kwijt ben.
Pump Up The Valuum, Ribbed en The Decline vind ik coole albums, voor de rest moet ik alles nog 'es goed luisteren
quote:yes ik was daar ook, wat een vette show was dat!
Op dinsdag 28 januari 2003 15:40 schreef Ixnay het volgende:
Wie van fok! waren er allemaal op 5 september naar NOFX in de Melkweg geweest? Is alweer tijdje geleden.
Hebben die misschien heel toevallig daar foto's gemaakt.
Ik was daar namelijk ook.
Iemand nog meer footage hiervan?
En een avi van:
Radio (rancid)
Krijg ik beide niet geopend, kan dat liggen aan mijn media player?
Wel jammer, want nu kan ik mezelf er niet tussen zien staan.
En ik heb mp3's van:
Stickin' In My Eye (gezongen door Eric Melvin)
Radio (rancid)
Idiot Son Of An Asshole
quote:Dat is nog eens goed nieuws !!!
Op vrijdag 7 februari 2003 16:49 schreef wendydependie het volgende:
programma deconstructiontour 2003 is bekent met oa dus weer nofx
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:49 schreef wendydependie het volgende:
programma deconstructiontour 2003 is bekent met oa dus weer nofx
01 The Separation of Church and Skate
02 The Irrationality of Rationality
03 Franco Un-American
04 Idiots are Taking Over
05 She's Nubs
06 Mattersville
07 Decom-posuer
08 Medio-core
09 Anarchy Camp
10 American Errorist (I Hate Hate Haters)
11 We Got Two Jealous Agains
12 13 Stitches
13 Re-gaining Unconciousness
14 Whoops, I OD'd
Waarvan 3 nummers afkomstig van de NOFX's teaser EP Regaining Unconciousness . Das wel jammer. Ook is het nummer Mattersville al bekend van een FAT comp en gaat het nummer Fuckneckville naar Punk O Rama 8. Oh well.
6 mei komtie.
Tracklisting van de nieuwe cd!
01 The Separation of Church and Skate
02 The Irrationality of Rationality
03 Franco Un-American
04 Idiots are Taking Over
05 She's Nubs
06 Mattersville
07 Decom-posuer
08 Medio-core
09 Anarchy Camp
10 American Errorist (I Hate Hate Haters)
11 We Got Two Jealous Agains
12 13 Stitches
13 Re-gaining Unconciousness
14 Whoops, I OD'd
Waarvan 3 nummers afkomstig van de NOFX's teaser EP Regaining Unconciousness . Das wel jammer. Ook is het nummer Mattersville al bekend van een FAT comp en gaat het nummer Fuckneckville naar Punk O Rama 8. Oh well.
6 mei komtie.
EDIT: dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom
quote:Paar posts voor je.
Op maandag 14 april 2003 22:56 schreef putshady het volgende:
Mattersville is trouwens ook al te downloaden (ik weet niet of dit al gemeld was, ben te lui om het hele topic door te lezen). Hij staat op een van de Fat Wreck Chords compilatie cd's.
EDIT: dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom
Anyways, Fuckneckville gaat naar een Duitse comp, Aggropop oid. Onderleiding van Terrorgruppe ofzo. Wel jammer.
Op Punk O Rama 8 komt Idiots are taking over. Leuke comp wordt dat overigens, 31 nummers, dubbelcd.
quote:macdonaldsbeest@hotmail.com , was jij dat?
Op dinsdag 15 april 2003 10:04 schreef Fat_Mike het volgende:
Ik heb in september de show in amsterdam met camera opgenomen, is ook te downloaden op kazaa. 14 nummers![]()
dat was ook gooooeeeehhddamn
quote:zijn dat .avi bestanden die kan ik om een of andere vage reden niet afspelen?
Op dinsdag 15 april 2003 10:04 schreef Fat_Mike het volgende:
Ik heb in september de show in amsterdam met camera opgenomen, is ook te downloaden op kazaa. 14 nummers![]()
dat was ook gooooeeeehhddamn
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 15-04-2003 21:55]
quote:Thanks.
Op dinsdag 15 april 2003 13:46 schreef =HellFire= het volgende:
-edit: warezlink- staan ook bootlegs, van 5 september 2002 @ melkweg... of mag dat niet hier.
Video of mp3?
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 15-04-2003 21:56]
quote:NP.
Op dinsdag 15 april 2003 13:48 schreef Ixnay het volgende:[..]
Thanks.
Die werken wel namelijk. De filmpjes dus. Anders ligt het an je pc. Ohja, het hele optreden op mp3 is er ook.
Naja... kep ze nog gelukkig .
quote:Zou ik die filmpjes mogen?
Op dinsdag 15 april 2003 13:54 schreef =HellFire= het volgende:
Huh, de filmpjes EN mp3s zijn weg. Balen! Teveel dataverkeer gehad...... total bummer.Naja... kep ze nog gelukkig
.
quote:Kzit op me stage nu. Maar misschien da'k vanavond ff tijd heb om het over te sturen, via mirc ofzo.
Op dinsdag 15 april 2003 13:56 schreef Ixnay het volgende:[..]
Zou ik die filmpjes mogen?
quote:Waarom heb jij me niet gemaild toen ik vroeg naar meer filmpies?
Op dinsdag 15 april 2003 14:53 schreef Fat_Mike het volgende:
idd macdonaldsbeest@hotmail.com
ik heb helaas een te trage upload (15kb) om ze naar mensen te sturen.
Kep ook trage upload hoor... eigenlijk ook niet te doen.
Btw, I won free concert of Randy! whiiiii!
Zo ja, wil je ff die videos sturen.
Ik heb wel mirc maar ik kan er niet echt veel mee.
quote:Nee, ben er weer heen gegaan.
Op dinsdag 15 april 2003 19:21 schreef Ixnay het volgende:
Hellfire, ben je al terug van je stage?Zo ja, wil je ff die videos sturen.
Ik heb wel mirc maar ik kan er niet echt veel mee.
Via mirc is het ook niet echt te doen met die upload, bovendien is het een hoop en m'n internet is shaky thuis, wil er nog wel es uitliggen. Mocht ik het weer proberen dan wordt het op z'n minst dinsdag...
-edit: warezlink.-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 16-04-2003 12:57]
quote:Yup. 13 stitches. Met de akoestische versie van 13 stitches (electrische versie komt op de CD) en een nummer genaamd Glass war.
Op woensdag 16 april 2003 14:06 schreef Ixnay het volgende:
Komt er 22 april weer een nieuwe NOFX EP?-13 Stitches
-April 22nd
-EP (7", CD)
Kleine EP dus.
quote:Daarom denk ik... en ach voor het geld hoef je het niet te doen. 3 tot 5 euro meestal.
Op woensdag 16 april 2003 23:28 schreef Ixnay het volgende:
Waarom brengen ze al die EP's uit?
Wel leuk voor in de verzameling btw.
NOFX - The Irriationality of Rationality
Weer een typisch NOFX nummer, maar wel weer goed.
Hoe ziet het hoesje van de cd eruit? Ik heb hem nog nergens op internet of in een winkel gezien.
quote:13 mei pas.
Op zondag 27 april 2003 23:45 schreef Ixnay het volgende:
Welke nummers staan er eigenlijk op 13 Stitches?Hoe ziet het hoesje van de cd eruit? Ik heb hem nog nergens op internet of in een winkel gezien.
01 13 Stitches (acoustic)
02 Glass War
Ben nog niet helemaal klaar met downloaden, maar ik kan voor de volle 100 % zeggen dat het een toppertje is, musthave if ya ask me.
quote:Want? (die zijn overigens ook heel vet hoor, White Trash vink beter dan Heavy Petting Zoo though
Op donderdag 1 mei 2003 20:18 schreef Tomek het volgende:
Doe mij maar White Trash en Heavy Petting Zoo
quote:Gaaf nummer inderdaad. De rest is ook wel gaaf. Zo te horen (en dat is ook wat ik hoopte) hebben ze de minste nummers op die EP geflikkerd, die EP vond ik nl. helemaal niks.
Op donderdag 1 mei 2003 21:40 schreef Ixnay het volgende:
The Separation Of Church And Skate, die vind ik nou echt vet!!!
Vooral die intro.
quote:Franco Un-American van de EP vond ik goed. En de rest ging wel.
Op vrijdag 2 mei 2003 01:05 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Gaaf nummer inderdaad. De rest is ook wel gaaf. Zo te horen (en dat is ook wat ik hoopte) hebben ze de minste nummers op die EP geflikkerd, die EP vond ik nl. helemaal niks.
quote:ik raad The Decline en Punk in Drublic aan...
Op woensdag 27 juni 2001 14:25 schreef iroQuai het volgende:
als je een CD van NOFX wil kopen, welke kan je dan het beste kopen? welke vind jij het leukst en waarom?
quote:dat is geen ska hoor, is meer reggea .. Ska is echt veel sneller
Op donderdag 1 mei 2003 19:56 schreef =HellFire= het volgende:
Nou, ik heb de cd op een FTP kunnen vinden via het forum van no-eff-eks.com (NOFX fansite). En ik kan je verklappen, hij is echt heel goed.Cd begin al machtig met het nummer Seperation of Church and Skate. NOFX zei dat ze stopten met Ska spelen maar ze hebben gelogen, er is een nummer waar ze gewoon weer ska spelen, met keyboard en al en nog een blaasinstrument, ik zeg niet wat. Keyboard is sowieso iets wat je veel terughoort op de nieuwe cd, iets wat ik persoonlijk wel erg cool vind klinken. Vraag me alleen af wie het live bespeelt.
Ben nog niet helemaal klaar met downloaden, maar ik kan voor de volle 100 % zeggen dat het een toppertje is, musthave if ya ask me.
quote:1. White Trash Two Heebs And A Bean
Op vrijdag 2 mei 2003 09:00 schreef cleany het volgende:[..]
ik raad The Decline en Punk in Drublic aan...
Nummer 5 en 6 vind ik eigenlijk even goed, kon niet echt zeggen welke ik beter vond)
NOFX/Rancid BYO Split Series, vind ik geen echt NOFX album.
En I Heard They Suck Live, is een live cd en is moeilijk te vergelijken met de rest.
White Trash vind ik de beste, maar dit is misschien niet helemaal objectief, want dit was mijn eerste punkrock cd, en door deze cd ben ik punkrock gaan luisteren.
[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 02-05-2003 23:07]
Een hele verbetering t.o.v. pump up the valuum, ben vooral blij dat ze er hier en daar weer wat ska doorheen gegooid hebben, dat zorgt voor de nodige variatie. Ik vind tot nu toe Franco un-american wel een fijn in het oor liggend nummer (vrolijk), maar heb nog niet echt heel aandachtig naar de cd geluisterd.
Enige wat een beetje tegenviel vond ik de productie van 13 stitches, opzich een leuk nummer maar t was volgnes mij beter tot zn recht gekomen als ze die drums 'normaal' hadden opgenomen ipv zo op de achtergrond gezet.
Doen het allebei errug lekker.
quote:En? Wat vind je er van? Nog steeds nummer 4 in je lijstje?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:10 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb War On Errorism!!!
quote:Mwoah, die was op zich wel rauw opgenomen hoor. Dinosaurs will die bijv, niet echt pop. Of Take 2 placebos and call me lame... Maarja. Tis maar wat je gewend bent denk ik.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:57 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik heb de nieuwe cd ook. Maar nog geen echte mening. Zo op het eerste gehoor klinkt hij aardig. Leuker dan de vorige. Die vond ik toch iets te gepolijst/pop-achtig.
Seperation of Church and Skate rockt echt hard. En She's nubs is in het verlengde van Monosybillic Girl, leuk nummer.
quote:Op zich luister ik graag naar gelikte pop, dus dat is het probleem niet. Maar als totaal album vond ik het gewoon wat mat klinken. En met Dinosaurs Will Die en Take 2 Placebos heb je natuurlijk wel twee absolute prijsnummers te pakken.
Op dinsdag 6 mei 2003 18:14 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Mwoah, die was op zich wel rauw opgenomen hoor. Dinosaurs will die bijv, niet echt pop. Of Take 2 placebos and call me lame... Maarja. Tis maar wat je gewend bent denk ik.
Ik doelde meer op nummers als Bottles To The Ground, My Vagina en The Pharmacists Daughter. Helemaal geen slechte nummers (naja, My vagina wel ), maar het klonk allemaal zo.....mat. Ik kan het niet goed uitleggen, maar vergelijken met The Decline, White Trash, So Long And Thanx For All The Shoes, Ribbed en Punk In Drublic was het gewoon zoveel minder.
Dan vind ik deze nieuwe plaat denk ik toch weer een stuk leuker. We Got Two Jealous Agains is ook een zeer leuk nummer, evenals Anarchy Camp. Franco Un-American vind ik wat te zeurderig en had wat mij betreft niet gehoeven.
quote:Zeker!
Op dinsdag 6 mei 2003 18:19 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Op zich luister ik graag naar gelikte pop, dus dat is het probleem niet. Maar als totaal album vond ik het gewoon wat mat klinken. En met Dinosaurs Will Die en Take 2 Placebos heb je natuurlijk wel twee absolute prijsnummers te pakken.
quote:Yup, das waar. Wat is er mis met My Vagina? Behalve dan dat de muziek zuigt en de tekst beetje puberaal is? Hm, I get your point.
Ik doelde meer op nummers als Bottles To The Ground, My Vagina en The Pharmacists Daughter. Helemaal geen slechte nummers (naja, My vagina wel), maar het klonk allemaal zo.....mat. Ik kan het niet goed uitleggen, maar vergelijken met The Decline, White Trash, So Long And Thanx For All The Shoes, Ribbed en Punk In Drublic was het gewoon zoveel minder.
quote:We Got Two Jealous Agains is idd goed. Net als Seperation, Irrationality, Idiots, Decom-Posuer, American Errorist, Regaining Unc... etc
Dan vind ik deze nieuwe plaat denk ik toch weer een stuk leuker. We Got Two Jealous Agains is ook een zeer leuk nummer, evenals Anarchy Camp. Franco Un-American vind ik wat te zeurderig en had wat mij betreft niet gehoeven.
Franco vink dan wel nog steeds een leuk nummer, en dat zeurderig, tsja misschien, maar het keyboardje kickt ass imo.
13 stitches is ook een leuk nummer, klinkt erg als een nummer wat op de radio wordt uitgezonden. En weer dat trompetje he. Anarchy Camp vink ook erg leuk, grappige kijk van Fat Mike op anarchie hehe.
Minste nummer is denk ik Mattersville, hoewel ik die ook best cool vind.
Toen ik Pump Up The Valuum hoorde, had ik niet gedacht dat er nog een nieuw album zou komen. Dat was echt dof gemixed.
[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 06-05-2003 21:23]
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:14 schreef =HellFire= het volgende:
En She's nubs is in het verlengde van Monosybillic Girl, leuk nummer.
quote:Wat denk je zelf... weer een nummer over een meisje wat niet helemaal 100 % is. Zelfde soort humor, kort maar krachtig etc. Nutteloos nummer, maar wel leuk. Ik zie wel een vergelijkenis.
Op dinsdag 6 mei 2003 21:20 schreef Ixnay het volgende:[..]
Hoe kom je daar bij?
quote:Ja, die vergelijkenis zag ik ook.
Op dinsdag 6 mei 2003 21:26 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Wat denk je zelf... weer een nummer over een meisje wat niet helemaal 100 % is. Zelfde soort humor, kort maar krachtig etc. Nutteloos nummer, maar wel leuk. Ik zie wel een vergelijkenis.
Waarom staat One Way Ticket To Fuckneckville niet op het album?
Die vond ik wel goed genoeg voor het album.
Wordt zeker voor punk o rama gebruikt?
quote:Nee zo bedoelde ik het zeker niet.
Op woensdag 7 mei 2003 09:56 schreef Ixnay het volgende:[..]
Ja, die vergelijkenis zag ik ook.
Maar ik dacht dat jij bedoelde dat het echt officieel bedoeld is als een deel 2 op monosyllabic girl.Waarom staat One Way Ticket To Fuckneckville niet op het album?
Die vond ik wel goed genoeg voor het album.Wordt zeker voor punk o rama gebruikt?
Fuckneckville staat er niet op want die vonden ze kennelijk niet goed genoeg, hoewel die van mij wel op de plaats van Mattersville mocht komen, en dan Mattersville 'exclusive' houden (ze hebben dat nummer op een FAT WRECK comp trouwens).
Nee wordt niet voor POR 8 gebruikt (Wel voor 28 ). Hij staat op een Duitse compilatie, onder leiding van Terrorgruppe. Aggropop heet die cd. Waarom ze het nummer daar nou op hebben gezet is mij een raadsel...
quote:Ik vind Mattersvile overigens een erg leuk nummer. Dat wilde ik nog even kwijt.
Op woensdag 7 mei 2003 10:00 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Nee zo bedoelde ik het zeker niet.
Fuckneckville staat er niet op want die vonden ze kennelijk niet goed genoeg, hoewel die van mij wel op de plaats van Mattersville mocht komen, en dan Mattersville 'exclusive' houden (ze hebben dat nummer op een FAT WRECK comp trouwens).
Voor de rest vind ik voornamelijk de harde en felle nummers het beste. Dat is toch de kant van NOFX die ik het leukst vindt. Van die lekkere snerende 'zang' over een felle melodie. Ik ben er nu in ieder geval zeker van dat ik hem beter vind dan de vorige, maar niet zo goed als White Trash en Punk in Drublic. Maar toen was het natuurlijk ook allemaal wat nieuwer en verrassend en nu is het het meer van hetzelfde (maar daar hoor je mij niet over klagen in dit geval ).
quote:Mja ach, is wel leuk nummer, dat xylofoontje klinkt wel grappig, en die zangeres van DanceHall Crashers maakt het wel 'af', zeg maar. Maar Fuckneckville mis ik toch wel hoor.
Op woensdag 7 mei 2003 14:27 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik vind Mattersvile overigens een erg leuk nummer. Dat wilde ik nog even kwijt.
Voor de rest vind ik voornamelijk de harde en felle nummers het beste. Dat is toch de kant van NOFX die ik het leukst vindt. Van die lekkere snerende 'zang' over een felle melodie. Ik ben er nu in ieder geval zeker van dat ik hem beter vind dan de vorige, maar niet zo goed als White Trash en Punk in Drublic. Maar toen was het natuurlijk ook allemaal wat nieuwer en verrassend en nu is het het meer van hetzelfde (maar daar hoor je mij niet over klagen in dit geval
).
Snellere kant van NOFX vind ik ook het leukst, en de Ska-kant natuurlijk Niet voor niks is SLATFATS een van m'n favorieten samen met White Trash. Ribbed vink ook wel relaxed. Punk in Drublic is leuk, maar vind ik niet eens zo bijzonder. Ook vind ik Pump up the Valuum best cool!
En meer van hetzelfde, ja, als het maar steeds goed blijft klinken is er ook niks aan de hand ja. Tenzij je van de band eist dat elk album hun sound weer anders klinkt, en ook doet NOFX dat wel vind ik. Die keyboards bijvoorbeeld.
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 16:20 schreef Ixnay het volgende:
Damn, volgens mij ben jij nog erger NOFX-fan dan mij.
Ach ja, ik hou wel van wat muziekfeitjes. En opzich vind ik het wel goed dat je de achtergrond en leuke weetjes van een band waar je ECHT veel naar luistert kent.
En mja ik concentreer me gewoon veel op dit soort 'moderne' punkrockmuziek/bands. Mensen als Diverse_Reality (en er zijn er daar nog wel meer van) zijn meer gericht op de wat oldskool punkrock zoals Dead Kennedys, hij (en anderen) kan daar gewoon veel nutteloze dingen over kwijt, so be it.
Ik luister btw soms ook wel es naar ander soort genres hoor, niet dat ik zoóóoooó close-minded qua muziek ben.
Edit: M'n vriendin is het er niet mee eens en noemt me meer close-minded dan ik denk dat ik ben, lol.
[Dit bericht is gewijzigd door =HellFire= op 07-05-2003 17:25]
Maar ik kan het ook wel weer helemaal fout hebben.
quote:Volgens mij zegt/zingt ie "Okie Dogs". Dat is een eettent waar punks in de jaren 80 bij elkaar kwamen na een concert, of gewoon als hangjongeren (TOEN OOK AL
Op woensdag 7 mei 2003 19:05 schreef -Wepeel2- het volgende:
Volgens mij gaat Whoops I OD'd trouwens over een ongeluk in de LA punkclub Okie Donks, en niet over een Overdose, waarvoor normaal de afkorting OD wordt gebruikt en waar de tekst verder ook op van toepassing zou kunnen zijn. Weer een typische Fat Mike grap waarschijnlijk.Maar ik kan het ook wel weer helemaal fout hebben.
quote:
the oki dog is also their specialty. it consists of 2 hotdogs wrapped in pastrami and covered in chili and cheese, then wrapped in a torilla.
Dacht eerst dat het een drugsafkickcentrum was... Leek me logischer. Maarja... Fat Mike grappen he. Soms weet je niet wat je er mee aan moet.
quote:Hmzz, ja Okie Dogs. Eigenlijk wist ik ook wel dat je het zo schreef aangezien ik het nog in het tekstboekje had opgezet.
Op woensdag 7 mei 2003 19:17 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Volgens mij zegt/zingt ie "Okie Dogs". Dat is een eettent waar punks in de jaren 80 bij elkaar kwamen na een concert, of gewoon als hangjongeren (TOEN OOK AL
) wat te eten daaro. Je schijnt er apart voedsel te kunnen krijgen.
[..]
Dacht eerst dat het een drugsafkickcentrum was... Leek me logischer. Maarja... Fat Mike grappen he. Soms weet je niet wat je er mee aan moet.
maar goed, lekkere plaat dus!
en coole filmpjes en spelletje erbij
van die live clip krijg ik echt weer zin om ze live te zien 4 juni!
quote:Pump Up The Valuum gepolijst en poppy? ik vind die cd juist vrij ranzig (maar wel lekker) klinken, zeker in vergelijking met So Long And Thanks...
Op dinsdag 6 mei 2003 16:57 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik heb de nieuwe cd ook. Maar nog geen echte mening. Zo op het eerste gehoor klinkt hij aardig. Leuker dan de vorige. Die vond ik toch iets te gepolijst/pop-achtig.
quote:ska kan ook best zo "langzaam" zijn, luister maar eens naar oude ska uit de 60s
Op vrijdag 2 mei 2003 12:45 schreef Fat_Mike het volgende:dat is geen ska hoor, is meer reggea .. Ska is echt veel sneller
[Dit bericht is gewijzigd door edsuit op 07-05-2003 21:52]
quote:Oh het is ook helemaal geen slechte cd. De CD bevat een aantal van de beste songs van NOFX:
Pump Up The Valuum gepolijst en poppy? ik vind die cd juist vrij ranzig (maar wel lekker) klinken, zeker in vergelijking met So Long And Thanks...
zowel qua productie als qua muziek en tekst
Ik zal er verder niet meer over zeuren. Maar ik geef absoluut de voorkeur aan SLATFATS:
- It's My Job To Keep Punk rock Elite
- Kids Of The K-Hole
- Murder The Government
- Monosyllabic Girl
- 180 Degrees
- All Outta Angst
- I'm Telling Tim
- Kill Rock Stars
- Eat The Meet
- The Desperation's Gone
- Falling In Love
Zoveel topnummers kan ik niet noemen van Pump Up The Valuum. Maar het blijft een mening uiteraard.
En ik noem het eerder ska dan reggae (let op die spelling!).
Al met al, deze cd gaat voorlopig me discman niet uit
quote:Vergeet The Decline niet he.
Op donderdag 8 mei 2003 12:43 schreef hawaii het volgende:
gister de hele cd grijsgedraaid, moet zeggen dat ie aardig dicht in de buurt van SLATFATS komt. Wat me misschien nog wel meer bevalt is dat ze meer zijn gaan 'nadenken' (politiek gezien),
quote:Ze schijnen die live te gaan doen, of iig een heel groot gedeelte ervan! Had ik gelezen op een NOFX forum waar ik ook rondhang, een van die gasten die was eergisteravond er heen geweest, en toen riep NOFX dat tegen t publiek.
Op donderdag 8 mei 2003 13:08 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Vergeet The Decline niet he.
Lijkt me echt wel vet, een 18 min. live versie van The Decline.
En White Trash is natuurlijk ook super.
quote:neej zekers niet
Op donderdag 8 mei 2003 13:08 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Vergeet The Decline niet he.
quote:maar 10 jaar eerder of zo...
Op maandag 22 april 2002 19:06 schreef wc-eend het volgende:
Heb voor het eerst wat nofx gehoord, enne vond het echt kniky klinken, heb de nummers Fleas, ernies, en hotdog in a hallway geluisterd, en tis echte pretpunk vond ik
Maarja ga van het weekend maar eens effe in r'dam checke..
ow en undeclinable lijkt heel erg op nofx, en nofx was toch wel eerder denk ik??
quote:Hehe idd... nog wel langer eik.
Op donderdag 8 mei 2003 16:43 schreef cleany het volgende:[..]
maar 10 jaar eerder of zo...
Hehe, kep een FTP gevonden waar je NOFX nummers in midi kan horen. DAT ROELT PAS.
quote:Welke nummers dan?
Op donderdag 8 mei 2003 17:46 schreef Ixnay het volgende:
Undeclinable lijkt op Bad Religion.
quote:Bij lange na niet zo scratchy als Greg Graffins
Op donderdag 8 mei 2003 19:23 schreef Ixnay het volgende:
De stem lijkt op BR
quote:Graffin (zonder s)
Op donderdag 8 mei 2003 19:49 schreef =HellFire= het volgende:Greg Graffins
quote:Hmzz. Dat vind ik ook wel meevallen.
Op donderdag 8 mei 2003 19:23 schreef Ixnay het volgende:
De stem lijkt op BR
quote:De stem is niet zo scratchy als Greg Graffin's bedoelde ik....
Op donderdag 8 mei 2003 20:36 schreef Ixnay het volgende:[..]
Graffin (zonder s)
quote:o zo.
Op vrijdag 9 mei 2003 08:49 schreef =HellFire= het volgende:[..]
De stem is niet zo scratchy als Greg Graffin's bedoelde ik....
Why think of all the bad things when life is so good?
Why help with an 'am' when there's always a 'could'?
Let the whales worry about the poisons in the sea
Outside of California, it's foreign policy
I don't want changes, I have no reactions
Your dilemmas are my distractions
That's no way to go, Franco Un-American
No way to go, Franco Un-American
No way to go, Franco, Franco Un-American
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
I'm eating vegetation, 'cause of fast food nation
I'm wearing a couple of shoes 'cause of globalization
I'm watching Michael Moore expose the awful truth
I'm listening to Public Enemy and Reagan Youth
I see no world peace 'cause of zealous armed forces
I eat no breath-mints 'cause their from de-hoofed horses
Now I can't believe; what an absolute failure
The president's laughing 'cause we voted for Nader
That's no way to go, Franco Un-American
Where can we go, Franco Un-American
I want to move north and be a Canadian
Or hang down low with the nice Australians
I don't want to be another 'I-don't-care-ican'
What are we gonna do Franco, Franco Un-American
quote:Wat een genialiteit. Wat een briljante invalshoek. Een liefdesverklaring in een neerstortend vliegtuigd.
Blast oxygen masks, smoke filled cabin
Depressurize, don't be afraid, hold onto me
We're goin down, but not our loveDeath don't seem so bad, 'cause I'm with you
My only love, so close your eyes
Kiss me one last time, We're gonna
Die, but not our love, not our love
quote:Falling in love is zeker goed.
Op maandag 12 mei 2003 00:54 schreef -Wepeel2- het volgende:
Over songteksten gesproken, NOFX heeft toch wel een van de mooiste liefdesliedjes geschreven die ik ken. Staat bij mij hoog aangeschreven, ergens in de ranks van Jersey Girl van Tom Waits en Into My Arms van Nick Cave....Nee echt!
[..]Wat een genialiteit. Wat een briljante invalshoek. Een liefdesverklaring in een neerstortend vliegtuigd.
Zijn wel meer mensen die dat nummer mijden. Zo emotioneel is dat nummer toch ook weer niet? Naja, er zijn er ook zat bij die moeten huilen bij Whoops I OD'd... waarschijnlijk drugsgebruikers onder invloed.
(het is bijna tijd voor NOFX-topic deel 2)
quote:gevoelloze klootzak.
Op maandag 12 mei 2003 12:12 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het ook niet echt een emotioneel nummer, misschien de inhoud, maar niet de muziek zelf.
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 12-05-2003 12:59]
En als ik nu zeg dat ik Anarchy Camp een TOP-NUMMER vind, weten jullie gelijk dat ik de cd NOG NIET gekocht heb... Maar dat is wel een vet nummer
EN NEE DIT IS GEEN WAREZREQUEST... gewoon intresse
Big Brother is watching you.
quote:Wat is het toch een schat he mensen!?!
Op dinsdag 13 mei 2003 20:19 schreef Seborik het volgende:
Het is wel een warezrequest, maar ik ben ook niet zo'n vreselijke aars dat ik hier ontzettend moeilijk over ga doen.Big Brother is watching you.
quote:Ja Seborik is een lieverdje.
Op dinsdag 13 mei 2003 20:16 schreef Kos het volgende:
Wie van jullie had nou die show in de Melkweg? Ik had iemand gemaild, maar heb nooit kunnen downloaden... avi files that is...
Fat_Mike (macdonaldsbeest@hotmail.com) heeft ze geloof ik. IK heb ook wel een FTP waar het staat. Maarja, mag natuurlijk niet geven he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |