abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15941153
Recent is gebleken dat het opeten van mensen niet kan, zelfs als beiden er achterstaan. Nu is het wel nog toegestaan om dierenvlees te eten. De reden is simpel: dieren worden als minderwaardig beschouwd.

Vleeseten is niet meer nodig, als dat het ooit al was. In ieder geval niet in de Westerse wereld. Er zijn voldoende supplementen te vinden, als deze al zo nodig zijn, en met ons voedselaanbod zal zo'n beetje alles wel ons binnenkomen.

Als we dieren nu met respect zouden behandelen en hun een waardigheid geven om niet te worden opgegeten, zoals wij dat mensen geven, zelfs tegen hun zin, moeten we dus het consumeren van vlees verbieden.

Een logische consequentie van onze normen en waarden?

pi_15941251
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:53 schreef Monidique het volgende:
Recent is gebleken dat het opeten van mensen niet kan, zelfs als beiden er achterstaan. Nu is het wel nog toegestaan om dierenvlees te eten. De reden is simpel: dieren worden als minderwaardig beschouwd.

Vleeseten is niet meer nodig, als dat het ooit al was. In ieder geval niet in de Westerse wereld. Er zijn voldoende supplementen te vinden, als deze al zo nodig zijn, en met ons voedselaanbod zal zo'n beetje alles wel ons binnenkomen.

Als we dieren nu met respect zouden behandelen en hun een waardigheid geven om niet te worden opgegeten, zoals wij dat mensen geven, zelfs tegen hun zin, moeten we dus het consumeren van vlees verbieden.

Een logische consequentie van onze normen en waarden?

Nee.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15941269
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:56 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Nee.

zaterdag 3 januari 2004 @ 22:56:56 #4
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15941274
quote:

[..]

Nee.

Wel.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_15941280
Ik denk dat als de mensheid blijft bestaan het over een aantal eeuwen als zeer barbaars wordt beschouwd om dieren op te eten. Net zoals wij het barbaars vinden om honden of poezen te eten (en sommige mensen vinden het vreselijk als er paarden worden opgegeten).

Op korte termijn is het ondenkbaar dat het eten van vlees verboden zou worden. Domweg absoluut niet haalbaar, het eten van vlees is tè normaal en geaccepteerd. Daarbij is het ook erg lekker. Helaas voor de koetjes, kalfjes, lammetjes, visjes, kuikentjes en kippetjes.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:57:06 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15941283
quote:

[..]

Nee.

pi_15941371
ga dan fijn zelf geen vlees meer eten, maar projecteer je mening niet op mensen die wel vlees eten
it has to start somewhere...it has to start sometimes...
pi_15941381
quote:

[..]

Nee.

pi_15941435
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:53 schreef Monidique het volgende:
Vleeseten is niet meer nodig, als dat het ooit al was.
Wat een onzin zeg!!! En als dat verbod er eenmaal is, alle vleesetende dieren ook vruchten laten eten zeker?!
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:02:29 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15941448
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:57 schreef Isabeau het volgende:

Op korte termijn is het ondenkbaar dat het eten van vlees verboden zou worden. Domweg absoluut niet haalbaar, het eten van vlees is tè normaal en geaccepteerd. Daarbij is het ook erg lekker. Helaas voor de koetjes, kalfjes, lammetjes, visjes, kuikentjes en kippetjes.

En al helemaal omdat de overgrote meerderheid van de Nederlanders het daar niet mee eens zou zijn. Ik heb helemaal geen problemen met vlees eten, m'n ouders laten geregeld een koe naar het slachthuis vervoeren, en een keer in de 2 jaar ofzo gaat er zo'n beest in onze eigen diepvries, en ik sta er niet bepaald bij te huilen. .
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:02:31 #11
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15941450
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat als de mensheid blijft bestaan het over een aantal eeuwen als zeer barbaars wordt beschouwd om dieren op te eten. Net zoals wij het barbaars vinden om honden of poezen te eten (en sommige mensen vinden het vreselijk als er paarden worden opgegeten).

Mensenvlees schijnt ook erg lekker te zijn. Het schijnt naar varkensvlees te smaken. Waarom is dat eigenlijk niet algemeen geaccepteerd?
pi_15941461
ja je kan alles wel gaan verbieden wat nutteloos is en waarom nu vlees willen verbieden als roken nog niet eens verboden kan worden.

en roken is wel degelijk slecht, vlees eten niet.

toevallig vegetarier?

biw - ben ik weer
pi_15941471
quote:
dieren worden als minderwaardig beschouwd
In een zin zijn dieren ook minderwaardig. Ik vind het oke als medicijnen voor dodelijke ziektes op dieren worden getest.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:03:21 #14
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15941484
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:02 schreef P-Style het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg!!! En als dat verbod er eenmaal is, alle vleesetende dieren ook vruchten laten eten zeker?!

Vleesetende dieren noemen zichzelf dan ook niet beschaafd, itt een andere bepaalde vleesetende diersoort.
pi_15941504
Wat komt er na de demonisering van rokers...
Och, ik weet het al! De demonisering van vleeseters.

Ik eet zelf amper vlees, maar ik vind wel dat je mensen vrij in de keuze moet laten. Verbieden of opnemen in een wet is naar mijn mening onzin. De mens eet al eeuwen vlees, dus waarom zou het nu opeens verboden moeten worden?

Of vlees nu 'nodig' is of niet, er zijn mensen die vlees lekker vinden en die zullen ook altijd blijven bestaan. Bij verbieden krijg je waarschijnlijk alleen maar van die drugstoestanden. Alles wat verboden is, wordt vanzelf aantrekkelijk.

Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_15941513
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:02 schreef Ype het volgende:

[..]

Mensenvlees schijnt ook erg lekker te zijn. Het schijnt naar varkensvlees te smaken. Waarom is dat eigenlijk niet algemeen geaccepteerd?

omdat het vrijwel bij elke (dier)soort onnatuurlijk is om je eigen soort op te eten.

(natuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel)

"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:04:37 #17
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15941519
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:03 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

In een zin zijn dieren ook minderwaardig. Ik vind het oke als medicijnen voor dodelijke ziektes op dieren worden getest.

In welke zin zijn dieren dan minderwaardig volgens jou? Ze hebben zich net zoals wij zo optimaal mogelijk aangepast via de evolutie.
pi_15941529
en alle boeren de ww in? Of moeten die dan in de fabrieken gaan werken waar die vervangende suplementen geproduceerd gaan worden?
Het is wat.......
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:05:48 #19
76188 -MaggoT-
ik ben pijn.
pi_15941551
rot op man, ik ga geen vegatarier worden, die beesten worden ten slotte door ONS gemaakt!
ik word daar zo moe van !
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:05:55 #20
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15941554
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:04 schreef gathering_storm het volgende:
Wat komt er na de demonisering van rokers...
Och, ik weet het al! De demonisering van vleeseters.

Ik eet zelf amper vlees, maar ik vind wel dat je mensen vrij in de keuze moet laten. Verbieden of opnemen in een wet is naar mijn mening onzin. De mens eet al eeuwen vlees, dus waarom zou het nu opeens verboden moeten worden?

Of vlees nu 'nodig' is of niet, er zijn mensen die vlees lekker vinden en die zullen ook altijd blijven bestaan. Bij verbieden krijg je waarschijnlijk alleen maar van die drugstoestanden. Alles wat verboden is, wordt vanzelf aantrekkelijk.

Erg lang geleden werden moordenaars ook niet vervolgd. Ook maar weer invoeren, omdat er misschien mensen zijn die een kick krijgen van mensen vermoorden?

Als we toch bezig zijn met rare vergelijkingen.

pi_15941567
Ik vind dat kannibalisme ook moet kunnen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15941579
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:04 schreef Ype het volgende:

[..]

In welke zin zijn dieren dan minderwaardig volgens jou? Ze hebben zich net zoals wij zo optimaal mogelijk aangepast via de evolutie.

Ik denk dat de grens ligt bij het zelfbewustzijn. Dieren hebben dat niet (voor zover ik weet).
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:06:59 #23
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15941587
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:05 schreef -MaggoT- het volgende:
rot op man, ik ga geen vegatarier worden, die beesten worden ten slotte door ONS gemaakt!
Jij bent door je ouders gemaakt. Ik hoop voor ze dat je lekker smaakt

pi_15941596
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:02 schreef Ype het volgende:
Het heeft met een bepaalde beschavingsgraad te maken denk ik. Net zoals wij vinden dat je gedomesticeerde dieren zoals honden niet consumeert. In Korea denken ze daar weer heel anders over. Veel mensen die paardrijden zullen geen paardenvlees willen eten. Waarom? Gevoelsmatig denk ik.

Ik vind eigenlijk dat we geen vlees zouden moeten eten, maar hypocriet als ik ben vind ik het wel heel erg lekker. Dus probeer ik dat stuk bruin met jus en champignonnetjes en (sorry, ik dwaal af...) vooral niet te associeren met diertjes in een fris groen weiland. Ik heb een tijdje terug verrukkelijke lamsboutjes gehad, echt zalig. Maar ja, dan wil je niet denken aan zo'n wollig klein lammetje in een weiland met boterbloemetjes. Ik denk dat ik daarom ook geen "volledig voedsel" zou willen eten. Iets dat je aan kan kijken. Zo'n varkentje aan een spit bijvoorbeeld. Of krekels. *grijns*

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_15941629
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:06 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik denk dat de grens ligt bij het zelfbewustzijn. Dieren hebben dat niet (voor zover ik weet).

You never know... Tot nu toe is het noch bewezen, noch ontkend. Dus wie weet.
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')