Jaco, mag ik naar u naar Feedback verzoeken?
[Dit bericht is gewijzigd door stinkie op 03-01-2004 22:54]
quote:Sorry, de linkjes moest er nog bij (was er nog mee bezig)
Op zaterdag 3 januari 2004 22:54 schreef PatrickM het volgende:
Ik mis een lijst van vorige topics + dat deel 5 nog ff tussen haakjes moet (tja... is inmiddels gebruikelijk)
Waarom kan deel 4 trouwens niet gewoon terug open?
quote:Die laatste 1.5 pagina was niet zo slim jongens. De goden verzoeken.
Op zaterdag 3 januari 2004 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Durft nou niemand mee te slowchatten
quote:Slowchatten hebben wij nog nooit gedaan in MotorMeet topics
Op zaterdag 3 januari 2004 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Durft nou niemand mee te slowchatten
ff een topiclist van topics tot nu toe:
De eerste fok! motormeet?
De eerste Fok! motormeet! [deel 2]
De tweede Fok! motormeet!
De tweede Fok! motormeet! (deel 2)
De tweede Fok! motormeet! (deel 3)
De tweede Fok! motormeet! (deel 4)
En vanaf nu dan maar weer met nieuwe, frisse moed er tegenaan
Oftewel, hier geen ouwe koeie uit de sloot en alleen ontopic motorpraat dus. Voor verdere ruzies en relschop topics naar klaagbaak, general chat of onzin gaan a.u.b.
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 03-01-2004 23:47]
quote:Wat mij betreft wel
Op zondag 4 januari 2004 00:26 schreef Viperdesign het volgende:
Maare, meet begin februari indien de temp boven 0 is dus?.
quote:Bij ons is eindelijk de laatste sneeuw/ijs verdwenen
Op zondag 4 januari 2004 10:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zo, er is genoeg gebeurd zeg! verbaasd mij eigenlijk dat de titel alsnog 'motormeet' is...moeten de modjes het ook niet meer over hebben, maarja imho dan.
wordt ik wakker vanochtend: de buurt is he-le-maal wit!!! aaarrrrrrggggghhhhhdat wordt nat afrijden...
quote:ja klopt 6 jan, dinsdag dus. ik zag dat de temp idd omhoog gaat volgende week
Op zondag 4 januari 2004 10:37 schreef PatrickM het volgende:[..]
Bij ons is eindelijk de laatste sneeuw/ijs verdwenen
En bovendien wordt het vanaf vanmiddag 7 graden en hoger
Je heb alleen wel kans dat je in de regen moet afrijden (6 januari toch?)
quote:In de regen afrijden scheelt je in ieder geval een stopproef (doen ze niet in de regen)
Op zondag 4 januari 2004 10:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja klopt 6 jan, dinsdag dus. ik zag dat de temp idd omhoog gaat volgende week
maar de kans op neerslag is 80%. ik hoop dat de sneeuwresten op tijd weg zijn! en regen maakt idd weinig uit.
En volgende tip. Vaak wordt er een route gereden, dat je een keer of optijd een bord moet zien en goed moet invoegen waarbij je meestal dat bord over het hoofd ziet en dus een laatste moment beslissing moet maken, waarbij je dan vaak af moet wijken van je route (kan je nog invoegen, of moet je dan toch maar afslaan oid). Kies dan ten allertijde de veiligste optie, anders zak je! Ik had het ook, zag bord over het hoofd. Ik reed toen recht op een busbaan af (ik had de linkerbaan moeten pakken). Ik kon niet meer invoegen. Rechtdoorrijden over busbaan was geen optie, dus ben ik daar rechtsaf gegaan. Kreeg bij terugkomst een compliment dat ik voor eigen veiligheid boven route durf te kiezen. Want daar gaat examen ook een groot gedeelte over... eigen veiligheid . Meer tips kan ik je eigenlijk niet geven...
Oja. Nog wel 1tje... rij gewoon alsof je een les aan het rijden ben. Niet overdreven net willen rijden
quote:Als er sneeuw ligt en ze laten je afrijden dan krijg je meer krediet.
Op zondag 4 januari 2004 10:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[.]
ja klopt 6 jan, dinsdag dus. ik zag dat de temp idd omhoog gaat volgende weekmaar de kans op neerslag is 80%. ik hoop dat de sneeuwresten op tijd weg zijn! en regen maakt idd weinig uit.
quote:Ik had ook alle verrichtingen 100 %, en voorzichtig rijden .. bedoel je afwachtend PatrickM ?
Op zondag 4 januari 2004 10:56 schreef PatrickM het volgende:
In de regen afrijden scheelt je in ieder geval een stopproef (doen ze niet in de regen)En iets van 50% haalt stopproef sowiezo niet
, ik wel, was op alle 4 de verrichtingen voldoende beoordeeld
.[..].. rij gewoon alsof je een les aan het rijden ben. Niet overdreven net willen rijden
quote:thx voor de tips
Op zondag 4 januari 2004 10:56 schreef PatrickM het volgende:[..]
In de regen afrijden scheelt je in ieder geval een stopproef (doen ze niet in de regen)
En iets van 50% haalt stopproef sowiezo niet
, ik wel, was op alle 4 de verrichtingen voldoende beoordeeld
Verrichtingen die ik heb gehad: slalom (moest 1x over), acht (moest 1x over), stopproef (in 1x goed) en stapvoets rijden (in 1x goed).
Dus niet zenuwachtig worden als een verrichting opnieuw moet doen...En volgende tip. Vaak wordt er een route gereden, dat je een keer of optijd een bord moet zien en goed moet invoegen waarbij je meestal dat bord over het hoofd ziet en dus een laatste moment beslissing moet maken, waarbij je dan vaak af moet wijken van je route (kan je nog invoegen, of moet je dan toch maar afslaan oid). Kies dan ten allertijde de veiligste optie, anders zak je! Ik had het ook, zag bord over het hoofd. Ik reed toen recht op een busbaan af (ik had de linkerbaan moeten pakken). Ik kon niet meer invoegen. Rechtdoorrijden over busbaan was geen optie, dus ben ik daar rechtsaf gegaan. Kreeg bij terugkomst een compliment dat ik voor eigen veiligheid boven route durf te kiezen. Want daar gaat examen ook een groot gedeelte over... eigen veiligheid
. Meer tips kan ik je eigenlijk niet geven...
wel had ik laatst een inschattingsfout met lessen. uitvoegen vd snelweg. ik wilde achter een vrachtwagen gaan vanuit de linkerbaan maar die auto die achter die vrachtwagen reed gaf zoveel gas dat ie het gat dichtte, zo van: 'hier kom jij niet meer tussen'. ging dus niet goed en mijn instructeur zei dat als ik dit liet zien dat ik dan zou zakken. als dit soort dingen maar niet gebeuren tijdens afrijden.
quote:dat is wel een hele goeie ja! gewoon rijden zoals je rijdt. nogmaals bedankt!
Oja. Nog wel 1tje... rij gewoon alsof je een les aan het rijden ben. Niet overdreven net willen rijden
quote:Dan moet je idd laten zien dat jij het aankan om even geduldig en met voldoende afstand achter die auto in te voegen. Vooral niet paniek laten zien, maar controle.
Op zondag 4 januari 2004 11:05 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
wel had ik laatst een inschattingsfout met lessen. uitvoegen vd snelweg. ik wilde achter een vrachtwagen gaan vanuit de linkerbaan maar die auto die achter die vrachtwagen reed gaf zoveel gas dat ie het gat dichtte, zo van: 'hier kom jij niet meer tussen'. ging dus niet goed en mijn instructeur zei dat als ik dit liet zien dat ik dan zou zakken. als dit soort dingen maar niet gebeuren tijdens afrijden.
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 04-01-2004 11:11]
quote:probleem was dat ik dacht dat ik het niet zou halen (de uitvoegstrook) als ik die vrachtwagen zou inhalen. door die auto moest ik erg in de remmen om de afslag niet te missen.
Op zondag 4 januari 2004 11:09 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dan moet je idd laten zien dat jij het aankan om even geduldig en met voldoende afstand achter die auto in te voegen. Vooral niet paniek laten zien, maar controle.
Voldoende afstand letten ze trouwens heel goed op, vooral met vrachtwagens.
(maar wel in durven halen die jongens)
quote:Je moet al honderd 250 meter van tevoren de hele situatie overzien.
Op zondag 4 januari 2004 11:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
probleem was dat ik dacht dat ik het niet zou halen (de uitvoegstrook) als ik die vrachtwagen zou inhalen. door die auto moest ik erg in de remmen om de afslag niet te missen.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 04-01-2004 11:14]
quote:ja klopt, maar mijn instructeur wil wel eens laat zijn met zijn aanwijzingen. of de apparatuur is niet goed en je hoort em alleen de 2e keer, dus erg laat. is al vaker voorgekomen. dan moet je opeens erg snel handelen. apparatuur is al eens terug gegaan ter reparatie.
Op zondag 4 januari 2004 11:12 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Je moet al honderd meter van tevoren de hele situatie overzien.
En dat kan meestal ook wel.
quote:Dat had mijn instructeur ook wel eens, maar bij hem was de apparatuur in orde
Op zondag 4 januari 2004 11:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja klopt, maar mijn instructeur wil wel eens laat zijn met zijn aanwijzingen.
@ Patrick281: Je bent bezig mij een dodehoek trauma te bezorgen. Kosten voor psychiater zijn voor jouw rekening hè
edit
Tis hier trouwens 8 graden @ apparaat bij apotheker
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 04-01-2004 11:31]
Trouwens.. ik kreeg wel de stopproef in de regen Wel alle onderdelen voldoende.. (Bij het laatste examen dan he
)
Je moet idd gewoon net als bij het lessen rijden (is wel lastig, i know, met die vent achter je) Het is vooral ook geluk hebben, je bent een lot uit de loterij... maar heel veel succes gewenst!
quote:Beter een trauma dan een crash, krijg je nooit de kans dat meisje te knuffelen.
Op zondag 4 januari 2004 11:22 schreef PatrickM het volgende:
@ Patrick281: Je bent bezig mij een dodehoek trauma te bezorgen. Kosten voor psychiater zijn voor jouw rekening hè![]()
quote:Mobiel internet ?
Tis hier trouwens 8 graden @ apparaat bij apotheker
quote:Dat is waar
Op zondag 4 januari 2004 11:45 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Beter een trauma dan een crash, krijg je nooit de kans dat meisje te knuffelen.
quote:Dat is pas therapie.
Op zondag 4 januari 2004 11:47 schreef PatrickM het volgende:[..]
Dat is waar
... m'n buurmeisje
zucht.....
quote:Wat? Euhhhh... Want?
Op zondag 4 januari 2004 12:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Watjes zijn jullie, watjes!
quote:Hoi Wannabee..
Op zondag 4 januari 2004 12:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Watjes zijn jullie, watjes!
quote:thx
Op zondag 4 januari 2004 11:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Damn.. ze zijn alweer wakker hoor
Hier is het nu 5.9 graden! Laat die rotzooi maar smelten allemaalTrouwens.. ik kreeg wel de stopproef in de regen
Wel alle onderdelen voldoende.. (Bij het laatste examen dan he
)
Je moet idd gewoon net als bij het lessen rijden (is wel lastig, i know, met die vent achter je) Het is vooral ook geluk hebben, je bent een lot uit de loterij... maar heel veel succes gewenst!
quote:hoezo offtopic: weet zij het eigenlijk wel?
Op zondag 4 januari 2004 11:47 schreef PatrickM het volgende:[..]
Dat is waar
... m'n buurmeisje
zucht.....
quote:Februari (meet) is wel erg lang om haar een keer mee uit te vragen.
Op zondag 4 januari 2004 12:29 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
hoezo offtopic: weet zij het eigenlijk wel?
quote:Hou jij mond eens
Op zondag 4 januari 2004 12:21 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Hoi Wannabee..
quote:Pas maar op, straks gaat jacco weer huilen
Op zondag 4 januari 2004 12:29 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
hoezo offtopic: weet zij het eigenlijk wel?
quote:
Op zondag 4 januari 2004 12:34 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hou jij mond eens![]()
![]()
quote:
Op zondag 4 januari 2004 12:37 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Op een mieterig plekje geraakt Rietje ?
![]()
Ik heb dat woord niet aangehaald.
quote:nog niet
Op zondag 4 januari 2004 12:29 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
hoezo offtopic: weet zij het eigenlijk wel?
quote:opgepast, een soes bandit met een burnout...
Op zondag 4 januari 2004 12:39 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
[afbeelding]
Moet je niet rijden op je Bimota'tje....
quote:waarom niet? waar wacht je op?
Op zondag 4 januari 2004 12:40 schreef PatrickM het volgende:[..]
nog niet
quote:Durf uw gevoelens te uiten
Op zondag 4 januari 2004 12:40 schreef PatrickM het volgende:[..]
nog niet
quote:Waar?
Op zondag 4 januari 2004 12:41 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
opgepast, een soes bandit met een burnout...
Leuke avatar, he?
Patrick zit op het moment beneden bij het vrouwelijk gezelschap..
Ze zeggen toch dat 2004 HET flitspaal jaar is?
Jeetje, deel 4 gesloten door een modje!
Wat hebben jullie gedaan om het zover te laten komen.
quote:Niets
Op zondag 4 januari 2004 14:10 schreef ZX9R het volgende:
verkapte terugvindpostJeetje, deel 4 gesloten door een modje!
Wat hebben jullie gedaan om het zover te laten komen.
quote:Ben een eerste klas kneus qua liefde
Op zondag 4 januari 2004 12:42 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Durf uw gevoelens te uiten
quote:Ik ook
Op zondag 4 januari 2004 14:12 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ben een eerste klas kneus qua liefde
quote:ontopic graag
Op zondag 4 januari 2004 14:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Teveel geslowchat.. wij mogen dat niet omdat we 2 wielen minder hebben.
quote:Vrouwen zijn ook maar mensen. Raar maar waar.
Op zondag 4 januari 2004 14:12 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ben een eerste klas kneus qua liefde
Zo heeft mijn beste vriend 5-6 jaar om een meisje heen staan draaien.. en zij om hem.
Het is wel een happy end, ze zijn getrouwd en hebben 2 kids.
Maar waarom het zo lang moet duren, ik zou er gek van worden.
Voordeel is wel dat ze dus echt beste vrienden zijn, kennen mekaar 100 %, en dat is niet altijd het geval.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke data Fok!Forum motormeet 2004 : Zondag 8, 15 , 22, 29 Februari.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 04-01-2004 14:27]
quote:Alleen getalsmatig.
Op zondag 4 januari 2004 14:24 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is het verschil tussen die 4 data?
quote:HAHA "gij zult geen voet verzetten .." .. tillen wij ze op de motor.
Op zondag 4 januari 2004 14:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Hopen dat er geen Christelijken onder ons zitten dan
quote:Dan wacht je even tot Augustus zoals die ene voorstelde.
Op zondag 4 januari 2004 14:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vind alle zondagen best.. zolang het mooi droog weer is
quote:EDIT: als we persoonlijk gaan worden heb ik altijd nog het laatste woord. Erg triest en dat helpt niet in jullie voordeel. Denk daar eens aan
Op zondag 4 januari 2004 14:45 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dan wacht je even tot Augustus zoals die ene voorstelde.
CyYa later, ik ga ook weer's naar Pathe de Kuip.
[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 04-01-2004 15:21]
quote:Misschien heb ik van de zomer 2 motoren (mijn huidige sjopper en een ZZR600 (hopelijk)). Dus als je voorzichtig bent mag je misschien me sjopper lenen
Op zondag 4 januari 2004 15:33 schreef Oesie het volgende:
Als er een motor voor de deur staat doe ik een x mee, maar dat duurt nog wel even
quote:Dan valt ie in slaap joh
Op zondag 4 januari 2004 15:40 schreef PatrickM het volgende:[..]
Misschien heb ik van de zomer 2 motoren (mijn huidige sjopper en een ZZR600 (hopelijk)). Dus als je voorzichtig bent mag je misschien me sjopper lenen
(oja... en je moet wel je a-rijbewijs hebben ofcourse
(gezien je post neem ik aan dat je die hebt)).
quote:Woehoe vet! Nu iets langer als 1 jaar mijn rijbewijs, maar ik wacht totdat ik zwaar mag rijden met aanschaf met een motor. Nu ook nog niet de centen voor een vette motor, al hoewel het sparen wel hard gaat nu.
Op zondag 4 januari 2004 15:40 schreef PatrickM het volgende:[..]
Misschien heb ik van de zomer 2 motoren (mijn huidige sjopper en een ZZR600 (hopelijk)). Dus als je voorzichtig bent mag je misschien me sjopper lenen
(oja... en je moet wel je a-rijbewijs hebben ofcourse
(gezien je post neem ik aan dat je die hebt)).
Ja, stel je voor dat je eerst op een lichte fiets moest... lijkt me ook niks hoor, eerst ervaring op doen Brr..
quote:Leuk dat er zo gereageerd word
Op zondag 4 januari 2004 15:45 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Dan valt ie in slaap joh
Wel leul als je dan mee kan komen, Oesie.
quote:Ja die gast die dat verzonnen heeft moeten ze kielhalen ofzo
Op zondag 4 januari 2004 15:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Zucht.Ja, stel je voor dat je eerst op een lichte fiets moest... lijkt me ook niks hoor, eerst ervaring op doen
Brr..
125cc, dat rijden sommige in hun brommertijd al. En om nou een 600cc af te voeren (lees verkrachten), is ook zonde
quote:Eentje die al 25kw is hoef je natuurlijk niet af te voeren. Maar uiteindelijk wil je hem wel weer van die 25kw afhalen wat ook weer extra kost.
Op zondag 4 januari 2004 16:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom extra geld als je een machine vindt die al 25kw is
Nog goedkoper in verzekering ook
quote:
Op zondag 4 januari 2004 16:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Gewoon 25kw er zelf uithalen dan..
Ik heb toch nog geen geld voor die R6, en wil eigenlijk gelijk op een voor mijn mening mooie motor beginnen. Ik kan namelijk wel een Honda CBR 600 F aanschaffen uit 96/97 maar wacht nog maar eventjes totdat ik ten eerste zwaar mag. En laat ik dan waarschijnlijk genoeg geld hebben voor een R6.
[Dit bericht is gewijzigd door Oesie op 04-01-2004 16:27]
quote:Best wel
Op zondag 4 januari 2004 16:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Motorrijden is een dure hobby hè..
En dan nog de beurtjes natuurlijk
Verkijken veel mensen zich op.. sport motor heeft gewoon veel onderhoud nodig
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 04-01-2004 16:37]
quote:Als ik dat ding straks heb kan ik er alleen naar kijken/kwijlen
Op zondag 4 januari 2004 16:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Onderuit.. om de 6000km (grove schatting, ligt aan je rijstijl en soort banden) nieuwe achterband.. 8000 met voorband denk ik met een R6... en achterbandje kost rond de 160 denk ik.. voorbandje rond de 120.En dan nog de beurtjes natuurlijk
Verkijken veel mensen zich op.. sport motor heeft gewoon veel onderhoud nodig
quote:Om te beginnen hoeft het niet zo duur te zijn
Op zondag 4 januari 2004 16:34 schreef Oesie het volgende:[..]
Best wel
Aanschaf van rond de 6000 als je geluk heb. 1000 euro aan kleding en dan nog is je verzekering en ook je benzine.En dat voor een student
quote:Ik ben van mening dat het opzich wel goed is om wat lichter te beginnen, tenslotte is het niet erg slim om op een motor te beginnen waarvan je nog een wheelie kan trekken bij 200 km p/h (ZX10-R, nieuwe Fireblade en nieuwe R1).
Op zondag 4 januari 2004 16:01 schreef Oesie het volgende:[..]
Ja die gast die dat verzonnen heeft moeten ze kielhalen ofzo
125cc, dat rijden sommige in hun brommertijd al. En om nou een 600cc af te voeren (lees verkrachten), is ook zonde
quote:Zelf wil ik ook niet zwaarder als 600 rijden. Omdat ik gewoon weinig ervaring heb. Daarentegen wil ik wel een sport motor rijden. Het is misschien vragen om problemen maar daar kan je uren over twisten. Zolang je je verstand maar gebruikt! Word nu bijna 21 maar moet nog een jaartje licht rijden
Op zondag 4 januari 2004 16:58 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ik ben van mening dat het opzich wel goed is om wat lichter te beginnen, tenslotte is het niet erg slim om op een motor te beginnen waarvan je nog een wheelie kan trekken bij 200 km p/h (ZX10-R, nieuwe Fireblade en nieuwe R1).
Maar stel dan een grens qua cc's. Bijvoorbeeld eerst 2 jaar op maximaal 600cc. Dan kun je vind ik beter over stappen op een 1000cc bijvoorbeeld dan wanneer je van een 25kw-er afkomt...
Ach... een voordeel, ik was al ouder dan 21 toen ik examen heb gedaan. Heb gelukkig geen last van die regeling...
quote:600cc supersport kun je idd best op beginnen.... Daarom vind ik ook dat de grens omhoog getrokken moet worden. Want om nou van een 25kw-er op een dikke duizend ss te stappen is ongeveer het zelfde als beginnen op een 1000... Daarom vind ik dat je krachtiger dan 25 kw moet kunnen rijden de eerste 2 jaar. En dan ook die grens stellen voor iedereen... niet alleen onder de 21 jaar...
Op zondag 4 januari 2004 17:30 schreef Oesie het volgende:[..]
Zelf wil ik ook niet zwaarder als 600 rijden. Omdat ik gewoon weinig ervaring heb. Daarentegen wil ik wel een sport motor rijden. Het is misschien vragen om problemen maar daar kan je uren over twisten. Zolang je je verstand maar gebruikt! Word nu bijna 21 maar moet nog een jaartje licht rijden
(Edit: wat ik dus niet doe)
En als je op een 1000cc supersport wilt beginnen... dat is wel vragen om problemen
Jochie van 18 mag toch ook gelijk in de Ferrari van pappie stappen.. ok dat is wel veiliger, maar gaat om het idee.
25kw is voor een maandje leuk, dan gaat het vermogen echt vervelen, vooral met invoegen/inhalen. Vooral op de snelweg is het afzien Ik zou zeggen, laat iemand eerst 8500km rijden voordat hij op >25kw mag rijden, maar dat valt haast niet te controleren helaas..
quote:Ben het niet met je eens dat 600cc supersport goed is om mee te beginnen. De 25KW grens is niet door mij verzonnen, maar ik zie om me heen dat het goed is dat er een dergelijke regel is.
Op zondag 4 januari 2004 17:55 schreef PatrickM het volgende:[..]
600cc supersport kun je idd best op beginnen.... Daarom vind ik ook dat de grens omhoog getrokken moet worden. Want om nou van een 25kw-er op een dikke duizend ss te stappen is ongeveer het zelfde als beginnen op een 1000... Daarom vind ik dat je krachtiger dan 25 kw moet kunnen rijden de eerste 2 jaar. En dan ook die grens stellen voor iedereen... niet alleen onder de 21 jaar...
En als je op een 1000cc supersport wilt beginnen... dat is wel vragen om problemen
Als je iemand zonder verkeerservaring een dergelijk (supersport)-koppel geeft met een gewicht / vermogen ratio is het vragen om problemen
Ik heb het niet over auto's, de regels zijn niet gelijk, maar daar hebben we het ook helemaal niet over.
Ik zou eerder een snelheidsbegrenzer op een motor plakken dan een vermogensbegrenzer, max 150 km/u of iets dergelijks
Ik zou wel invoeren dat elke "nieuwe" motorrijder aan een dergelijke regel moet voldoen als die nieuw is op de motor, en wanneer men nieuw is in het verkeer deze periode langer zou moeten zijn dan wanneer men al een ander rijbewijs heeft (behalve brommer)
Iets in die trend lijkt mij veel eerlijker. De echte motor fanaten hebben hun motor 25kw op kenteken staan maar blazen gewoon lekker vol gas. En ik kan me daar best wel wat bij voorstellen als die toerenteller bij 6/7 blijft steken.
Stel dat je een Cagiva Mito koopt omdat je toch iets wil rijden wat enigszins wat heeft van een sport motor en niet al te duur is. Ik zou me daarmee echt niet veilig voelen op de snelweg.
Maar zoals ik al paar keer gezegd heb, nog even afzien. En af en toe proberen bij iemand achterop te kunnen zitten
quote:En weet je wat nou het stomme is van die regel. De overheid denkt dat ik 2 jaar met mijn rijbewijs ga rijden. Maar ondertussen zit ik te wachtten totdat ik zwaar mag en zonder gezeik een motor kan kopen. Niks ervaring! Niks meer inzicht. Die regel slaat gewoon nergens op
Op zondag 4 januari 2004 18:21 schreef generalist het volgende:[..]
Ben het niet met je eens dat 600cc supersport goed is om mee te beginnen. De 25KW grens is niet door mij verzonnen, maar ik zie om me heen dat het goed is dat er een dergelijke regel is.
Als je iemand zonder verkeerservaring een dergelijk (supersport)-koppel geeft met een gewicht / vermogen ratio is het vragen om problemen
Ik heb het niet over auto's, de regels zijn niet gelijk, maar daar hebben we het ook helemaal niet over.
Ik zou eerder een snelheidsbegrenzer op een motor plakken dan een vermogensbegrenzer, max 150 km/u of iets dergelijks
Ik zou wel invoeren dat elke "nieuwe" motorrijder aan een dergelijke regel moet voldoen als die nieuw is op de motor, en wanneer men nieuw is in het verkeer deze periode langer zou moeten zijn dan wanneer men al een ander rijbewijs heeft (behalve brommer)
Daarnaast, met het wachten op zwaar heb je alleen jezelf. En dan mag je na twee jaar zwaar rijden, maar je kan helemaal niet rijden. Geen inzicht en je bent het gevoel alweer kwijt.
Na lang sparen eindelijk die 600cc met 140PK, vouw je dat ding om de eerste de beste boom heen, zonde hoor.
Beperken op aantal cc is nergens goed voor, je hebt een 600cc met 80pk en 600cc met 140pk, nogal een verschil.
Vermogen is een goede keuze, al zou ik snelheid genomen hebben.
quote:Het voorstel van patrick281 is om het ergens vanaf het eerste weekend van februari te doen.
Op zondag 4 januari 2004 18:16 schreef GizartFRL het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar waar en wanneer is de meet?
Kan waarschijnlijk binnenkort goedkoop een motortje kopen, dus vandaar.
En Gizart.. Patrick281 had al wat data gegeven..
Mogelijke data Fok!Forum motormeet 2004 : Zondag 8, 15 , 22, 29 Februari.
quote:
Op zondag 4 januari 2004 16:51 schreef PatrickM het volgende:[..]
Om te beginnen hoeft het niet zo duur te zijn
Kleding + helm kostte mij in totaal zo'n 250 euro
Sjopper kostte me 975 euro (reparatie + beurt kostte me 435 euro)
dus het kan meevallen
quote:Ik zeg ook niet dat het goed is om op een 600cc supersport te beginnen. Maar ik vind toch wel dat het mogelijk moet zijn. Als uiterste grens voor iedereen die voor het eerst op een motor stapt. Ik ben zelf van mening dat het verstandig is om je eerste paar kilometers op een wat rustigere fiets te maken. Maar toch vindt ik dat het mogelijk moet zijn... Tenslotte mag je je met je B-rijbewijs wel gelijk in een 250 pk+ auto stappen en de weg op... (en een vergelijk tussen dergelijke auto's en 600+ cc supersports is niet zo moeilijk te maken, alleen is een 250 pk+ wat onbereikbaarder dan een 1000cc supersport)
Op zondag 4 januari 2004 18:21 schreef generalist het volgende:[..]
Ben het niet met je eens dat 600cc supersport goed is om mee te beginnen.
Voor mij zal 8 en 15 februari geen optie zijn.
Dan liever de 22ste of de 29ste!
quote:Ja... de reparatie was wel ff balen, maar beurtje moest ie toch hebben
Op zondag 4 januari 2004 18:49 schreef _VoiD_ het volgende:[..]
quote:mwoah....
Op zondag 4 januari 2004 19:14 schreef PatrickM het volgende:
-knip-
alleen is een 250 pk+ wat onbereikbaarder dan een 1000cc supersport)
quote:Ik kon die nie betalen toen ik begon met autorijden
Op zondag 4 januari 2004 19:19 schreef ZX9R het volgende:[..]
mwoah....
Valt best wel mee.
[TK] Maserati 2.24v +/- 280 pk
quote:Als je niet kan rijden zou je je papiertje ook niet gehaald hebben
Op zondag 4 januari 2004 18:32 schreef generalist het volgende:
Daarnaast, met het wachten op zwaar heb je alleen jezelf. En dan mag je na twee jaar zwaar rijden, maar je kan helemaal niet rijden. Geen inzicht en je bent het gevoel alweer kwijt.
Na lang sparen eindelijk die 600cc met 140PK, vouw je dat ding om de eerste de beste boom heen, zonde hoor.
quote:Rechterhand is altijd iets wat sneller verder gaat dan dat je er erg in hebt
Op zondag 4 januari 2004 19:25 schreef Oesie het volgende:[..]
Als je niet kan rijden zou je je papiertje ook niet gehaald hebben
. Inzicht mag ik nou toch wel hebben na 2.5 jaar auto rijbewijs. Gevoel moet geen probleem zijn aangezien ik ook nog gewoon kan fietsen
De rest zit in je rechterhand, als je van jezelf weet dat je gelijk vol gas wil moet je zo'n motor niet aanschaffen. Zoals mijn ondertitel: Power is nothing without control. Gebruik je verstand i.p.v. je gas.
quote:Duidelijk dat de berijder nog niet toe is aan zo'n bike
Op zondag 4 januari 2004 19:29 schreef PatrickM het volgende:[..]
Rechterhand is altijd iets wat sneller verder gaat dan dat je er erg in hebt
quote:Dat is waar... (ik durfde zelfs op mijn lesmotor (cb500) het gas niet open te schroeven
Op zondag 4 januari 2004 19:32 schreef Oesie het volgende:[..]
Duidelijk dat de berijder nog niet toe is aan zo'n bike
Als je een sport motor wilt berijden in het begin moet je er ook de risico's van inzien. En net zoals elke andere motor moet je je er 1 mee voelen. Dat gebeurt niet binnen 1 dag.
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:25 schreef Oesie het volgende:[..]
Als je niet kan rijden zou je je papiertje ook niet gehaald hebben
. Inzicht mag ik nou toch wel hebben na 2.5 jaar auto rijbewijs. Gevoel moet geen probleem zijn aangezien ik ook nog gewoon kan fietsen
De rest zit in je rechterhand, als je van jezelf weet dat je gelijk vol gas wil moet je zo'n motor niet aanschaffen. Zoals mijn ondertitel: Power is nothing without control. Gebruik je verstand i.p.v. je gas.
quote:Niets aan toe te voegen...
Op zondag 4 januari 2004 19:38 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Alleen heeft je verstand toch wat moeite om het tempo van een motor bij te benen.
Je weet in het begin gewoon niet wat wel en niet de grenzen zijn.
Autoervaring geeft je een beter inzicht in het verkeer dan iemand zonder, maar ik ruik wel degelijk wat ongezonde overmoed.
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:38 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Alleen heeft je verstand toch wat moeite om het tempo van een motor bij te benen.
Je weet in het begin gewoon niet wat wel en niet de grenzen zijn.
Autoervaring geeft je een beter inzicht in het verkeer dan iemand zonder, maar ik ruik wel degelijk wat ongezonde overmoed.
quote:Juist dan zou je verwachten dat je door hebt waarom iedereen je een ss afraad. Ik heb pas na 6 jaar B (a 30.000/jaar) A gehaald. Wel eerder van plan geweest maar door omstandigheden nooit van gekomen (waarvan verstand er een was ja). En zels nu maak ik nog wel eens een inschattingsfout in de auto. Dat het dan goed gaat is te danken aan reflexen en ERVARING. Met de fiets ben ik weer gewoon op 0 begonnen. Heb niet voor niks een kinderfiets gekocht, liefst heb ik ook een Busa of gsxr750 (en zelfs een evntuele volgende fiets word er niet zo een).
Op zondag 4 januari 2004 19:25 schreef Oesie het volgende:[..]
Als je niet kan rijden zou je je papiertje ook niet gehaald hebben
. Inzicht mag ik nou toch wel hebben na 2.5 jaar auto rijbewijs. Gevoel moet geen probleem zijn aangezien ik ook nog gewoon kan fietsen
De rest zit in je rechterhand, als je van jezelf weet dat je gelijk vol gas wil moet je zo'n motor niet aanschaffen. Zoals mijn ondertitel: Power is nothing without control. Gebruik je verstand i.p.v. je gas.
Neem iets dat je aankan. Je kon enigzins rijden tijdens je examen. Als je dan wacht tot je iets zwaars mag zonder te rijden ben je dat echt al kwijt.
quote:Helemaal mee eens.
Op zondag 4 januari 2004 19:37 schreef Rietvaerder het volgende:
Oesie:Je begint pas echt leren te rijden NA je rijbewijs gehaald te hebben hoor.
quote:[edit]Beter geen angst dan angst
Op zondag 4 januari 2004 19:38 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Alleen heeft je verstand toch wat moeite om het tempo van een motor bij te benen.
Je weet in het begin gewoon niet wat wel en niet de grenzen zijn.
Autoervaring geeft je een beter inzicht in het verkeer dan iemand zonder, maar ik ruik wel degelijk wat ongezonde overmoed.
[Dit bericht is gewijzigd door Oesie op 04-01-2004 20:05]
quote:Nee, absoluut niet mee eens!!!!!!
Op zondag 4 januari 2004 19:50 schreef Oesie het volgende:Beter overmoed dan angst
quote:Overmoed eindigt vaak in de pureermachine (vangrail) op een klaverblad
Op zondag 4 januari 2004 19:50 schreef Oesie het volgende:[..]
Beter overmoed dan angst
Laat ik het dan zo zeggen beter geen angst dan wel angst. Iemand die bang is in het verkeer is veel gevaarlijker dan iemand die dat niet heeft. Denk hierbij aan veel afstand nemen, langzaam rijden.
[Dit bericht is gewijzigd door Oesie op 04-01-2004 19:59]
quote:Beter een gezonde angst dan geen angst...
Op zondag 4 januari 2004 19:57 schreef Oesie het volgende:
Gevoelig onderwerpLaat ik het dan zo zeggen beter geen angst dan wel angst.
Jij snapt het echt niet he ? Beter WEL angst dan geen angst! jij beodeld denk ik onzeker.. in het verkeer moet je niet onzeker zijn, klopt. Maar wat betreft het kunnen van je motor is een beetje angst wel goed. Bijv, door overmoedigheid kan je te hard een bocht ingaan, en dan in de bocht kom je erachter dat je toch iets te snel naar de berm gaat
Angst weerhoudt je hiervan... en ik zeg het eerlijk: heb het zelf ook gehad, een bocht te hard ingaan... en dat is toch effe schrikken.
Overmoed is ook niet goed, bedoelde dat hierboven ook niet helemaal. Daarom ook de smiley erbij.
[Dit bericht is gewijzigd door Oesie op 04-01-2004 20:04]
Op de motor zit ik daar voorlopig nog niet aan en heb daarom nog wel wat barrieres, maar kan nou niet zeggen dat ik kinderachtig rij.
Je moet gewoon je grenzen kennen, die leer je niet kennen door overmoedig te zijn (as in geen barrieres hebben of nergens bang voor zijn), maar door in combi met je ervaring grenzen aftasten.
Dat wil dus zeggen: het onderkennen van gevaren. Zonder de ervaring kan je dat dus niet onderkennen.
quote:Hoe kan je dat weten zonder motor en zonder motor-ervaring (een keertje huren of een dagje rijden is nog geen ervaring)?
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef Oesie het volgende:
Met angst voel ik me niet veilig hoor, vooral niet op een motor
quote:Beste Oesie, we geven om je, anders zouden we niet zoveel tekst neer planten
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef Oesie het volgende:
Met angst voel ik me niet veilig hoor, vooral niet op een motor.
Overmoed is ook niet goed, bedoelde dat hierboven ook niet helemaal. Daarom ook de
smiley erbij.
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef generalist het volgende:
Bij het behalen van het rijbewijs wordt vaak gezegt dat je pas kan rijden na de eerste 100.000km, ik moet zeggen dat ik het achteraf daar best mee eens ben.Op de motor zit ik daar voorlopig nog niet aan en heb daarom nog wel wat barrieres, maar kan nou niet zeggen dat ik kinderachtig rij.
Je moet gewoon je grenzen kennen, die leer je niet kennen door overmoedig te zijn (as in geen barrieres hebben of nergens bang voor zijn), maar door in combi met je ervaring grenzen aftasten.
Dat wil dus zeggen: het onderkennen van gevaren. Zonder de ervaring kan je dat dus niet onderkennen.
quote:Daar ben ik blij om
Op zondag 4 januari 2004 20:05 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Beste Oesie, we geven om je, anders zouden we niet zoveel tekst neer planten
Kijk, je moet idd niet in de grootste angst op de motor gaan zitten, maar met angst bedoel ik, angst dat je een bocht uitschiet bijv... angst maakt je langzamer een bocht ingaan, wat je dus kan redden. Onervaren en vol overmoed een bocht in knallen is levensgevaarlijk.
quote:Tijdens 1 van mijn 1ste lessen is gehad.
Op zondag 4 januari 2004 20:04 schreef PatrickM het volgende:[..]
Hoe kan je dat weten zonder motor en zonder motor-ervaring (een keertje huren of een dagje rijden is nog geen ervaring)?
Waarom denk je dat we allemaal hetzelfde zeggen
quote:Is dat niet een beetje veel? Ik kom er met gemak aan, daar niet van, maar toch. Het klopt wel dat je veel ervaring krijgt naarmate je meer rijdt.
Op zondag 4 januari 2004 20:02 schreef generalist het volgende:
Bij het behalen van het rijbewijs wordt vaak gezegt dat je pas kan rijden na de eerste 100.000km, ik moet zeggen dat ik het achteraf daar best mee eens ben.
Anderzijds, er zijn natuurlijk ook mensen die dat in tien jaar nog niet halen. Als ze dan in hun 11e jaar er overheen gaan zijn ze nog niet bijzonder ervaren.
quote:Het is eigenlijk een beetje uit de hand gelopen, maar probeer zo duidelijk mogelijk mijn visie te geven. Ik heb deze discussie ook wel is op andere fora gezien waar ik toen zelf niet aan mee deed, en nu sta ik in het middelpunt.
Op zondag 4 januari 2004 20:11 schreef stinkie het volgende:
Eigenlijk moet er nog om glimlachen ook. We zitten hier met een aantal mensen die (dagelijks) op hun motor zitten, met allemaal dezelfde mening, tegenover iemand zonder motor diet het er niet mee eens isWaarom denk je dat we allemaal hetzelfde zeggen
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 04-01-2004 20:26]
quote:Jammer dat ik dat denken dan nog niet heb want ik heb mijn A al een jaartje
Op zondag 4 januari 2004 20:24 schreef Patrick281 het volgende:
Je denkt echt nog als een automobilist, daar is angst inderdaad iets negatiefs.
Het denken als een motorrijder zal pas gebeuren na het behalen van je A-rijbewijs.
quote:Dan ben je gewoon iemand zonder visie.
Op zondag 4 januari 2004 20:26 schreef Oesie het volgende:[..]
Jammer dat ik dat denken dan nog niet heb want ik heb mijn A al een jaartje
quote:Ik geloof het wel ja
Op zondag 4 januari 2004 20:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Misschien defineer jij het anders ja...
quote:Maak je maar geen zorgen, duurt nog wel een tijdje voordat ik op de weg ben (met de motor dan). Misschien moet je wel uitkijken want rijd wel in een auto
Op zondag 4 januari 2004 20:28 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dan ben je gewoon iemand zonder visie.
Edit:rijervaring.
quote:Het is een algemene noemer, dat ben ik met je eens. Het is ook een kwestie van aanleg, sommige mensen zien in 1 keer hoe het verkeer op een bepaald moment in elkaar steekt, anderen moeten daar uitgebreid hun tijd voor nemen.
Op zondag 4 januari 2004 20:14 schreef Fully het volgende:[..]
Is dat niet een beetje veel? Ik kom er met gemak aan, daar niet van, maar toch. Het klopt wel dat je veel ervaring krijgt naarmate je meer rijdt.
Anderzijds, er zijn natuurlijk ook mensen die dat in tien jaar nog niet halen. Als ze dan in hun 11e jaar er overheen gaan zijn ze nog niet bijzonder ervaren.
Ik denk dat er mensen zijn die het nooit zullen leren al rijden ze 1mln kilometer, anderen kunnen na 20.000km zeggen dat ze voldoende ervaring hebben.
Daarnaast, met een paar jaar verkeerservaring pak je ook gemakkelijker nieuwe dingen op.
Stel je rijdt al wat jaren achterop op de motor mee, dan heb je al heel wat inzicht in weggedrag, plek op de weg, gevaar en verkeershoudeing.
Hetzelfde voor iemand die al jaren bijrijder is in de auto, dat schept inzicht, zonder dat er daadwerkelijk gereden is.
Dit is echter niet in maatregelen om te zetten, vandaar de algemene noemer van 25kw en leeftijdsgrens
quote:En dat is ... volgens mij is dit meer een slowchat, met zo nu en dan iemand die een datum roept om toch de titel van het draadje nog enigzins vorm te geven
Op zondag 4 januari 2004 20:30 schreef Oesie het volgende:
Zullen we maar weer is on-topic gaan trouwens
quote:Haha, nou ja ik roep geen datum (jullie weten waarom
Op zondag 4 januari 2004 20:32 schreef generalist het volgende:[..]
En dat is ... volgens mij is dit meer een slowchat, met zo nu en dan iemand die een datum roept om toch de titel van het draadje nog enigzins vorm te geven
quote:Dit is zeker geen slowchat! We zijn gewoon aan het brainstormen voor een datum.
Op zondag 4 januari 2004 20:32 schreef generalist het volgende:[..]
En dat is ... volgens mij is dit meer een slowchat, met zo nu en dan iemand die een datum roept om toch de titel van het draadje nog enigzins vorm te geven
En af en toe zeggen we er eens iets tussendoor .
eerste weekend van feb. omgeving utrecht? lekker centraal. wie zoekt een route of weet een betere datum?
eerste weekend van maart? beter plan? Ik kom wanneer ze stoppen met strooien eerder niet.(behalve als er na de tocht een groep mooie meiden mijn motor willen poetsen dan denk ik er over na)
quote:Mij komen iig de laatste 2 weekenden van feb. beter uit dan de eerste twee. Dan kan ik namelijk niet!
Op maandag 5 januari 2004 00:35 schreef blackbully het volgende:
jajaeerste weekend van feb. omgeving utrecht? lekker centraal. wie zoekt een route of weet een betere datum?
eerste weekend van maart? beter plan? Ik kom wanneer ze stoppen met strooien eerder niet.(behalve als er na de tocht een groep mooie meiden mijn motor willen poetsen dan denk ik er over na)
oke dan
nou nou dat was niet eens zo moeilijk,
haha
ps... wat voor een dragstar is het eigenlijk...
ennuh.... DEKKING... ZE KOMEN ERAAN...
quote:Dank u .. ik ken trouwens meerdere mensen die nadat ze een aantal jaren niet gereden hadden eerst een opfriscursus gingen doen.
Op zondag 4 januari 2004 20:29 schreef Oesie het volgende:[..]
Maak je maar geen zorgen, duurt nog wel een tijdje voordat ik op de weg ben (met de motor dan). Misschien moet je wel uitkijken want rijd wel in een auto
quote:
Op maandag 5 januari 2004 11:48 schreef blackbully het volgende:
laatste weekend dan maar van febr. en dan dus in amsterdam.
oke dan
nou nou dat was niet eens zo moeilijk,
haha
Ik zou zeker niet op 1 weekend gokken .. kans op regen is sowiezo erg groot.
quote:wie nogmeer dan?
Op maandag 5 januari 2004 11:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee dat is lache, 2 Pepijn's
nog niet gevonden.
quote:Tjee, er zijn hooguit 5-6 posters in de Forum.
Op maandag 5 januari 2004 15:36 schreef blackbully het volgende:[..]
wie nogmeer dan?
nog niet gevonden.
Edit:typo .. en Fok! is traag..
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 05-01-2004 15:40]
quote:het is een xvs650A een 25kw motor maar ach. hij haalt af en toe nog een top van een 170 dus dat is meer dan hard zat op zo'n ding.
Op maandag 5 januari 2004 12:01 schreef PatrickM het volgende:
Heeeee.... dan ben ik tenminste niet de enige langzameps... wat voor een dragstar is het eigenlijk...
ennuh.... DEKKING... ZE KOMEN ERAAN...
ik wist niet dat na een 250km hardt rijden je zo'n spierpijn kon krijgen op zo'n ding. is het enige nadeel denk ik. (het hangen aan je stuur om er niet af te waaien)
quote:jaja maar mijn internet is eff heel traag.(kan ook aan fok liggen) dus ik ga niet zoeken. is namelijk zonde van de tijd
Op maandag 5 januari 2004 15:38 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Tjee, er zijn hooguit 5-6 posters in de Forum.
quote:Dan moet je dit niet posten, want alleen wie zoekt zal vinden.
Op maandag 5 januari 2004 15:36 schreef blackbully het volgende:
nog niet gevonden.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 05-01-2004 15:43]
zijn er trouwens meerdere chopper rijders hier op fok. ken er nu pas 1
is wel leuk als we met een groepje er achteraan tuffen.(het liefst met vrouwelijk schoon achterop natuurlijk)
quote:Dan haak ik af.
Op maandag 5 januari 2004 15:43 schreef blackbully het volgende:
ik weet dat het niet handig is om op 1 weekend te gokken maar nu zijn we wel weer met data bezig inplaats van wie harder door de bochten denkt te durven rijden.zijn er trouwens meerdere chopper rijders hier op fok. ken er nu pas 1
is wel leuk als we met een groepje er achteraan tuffen.(het liefst met vrouwelijk schoon achterop natuurlijk)
quote:Nee natuurlijk haak ik niet af, dat was met een knipoog.
Op maandag 5 januari 2004 15:48 schreef blackbully het volgende:
oke heb gezocht, eerste hit was raak had niet verwacht dat jij het zou zijn. maar ach, is het een tweede naam van je? zal wel.
maar haak je nu al af?
lekker sportief
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 05-01-2004 16:11]
quote:Of ze kopen een chopper omdat ze geen geld hebben voor beter
Op maandag 5 januari 2004 16:09 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Mijn ervaring met choppers rijders is trouwens matig, meestal geven die de brui aan het motorijden na 1-2 jaar. Een enkeling stapt over naar een ander type motor.
De praktische redenen zijn: poetsen..., en ik rij door in de winter dus geen goede combo
De rijtechnische: bochten en acceleratie... gaat niet snel en hard genoeg
Dus ik ga onder die enkeling vallen
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 05-01-2004 17:21]
quote:Wat maakt die choppers dan zo goedkoop
Op maandag 5 januari 2004 17:18 schreef PatrickM het volgende:[..]
Of ze kopen een chopper omdat ze geen geld hebben voor beter
quote:Niemand wil er één hebben?
Op maandag 5 januari 2004 17:47 schreef Oesie het volgende:[..]
Wat maakt die choppers dan zo goedkoop
quote:Zie maar eens een rijdbare supersport te vinden van 1986.... zijn heel schaars... en sjoppertjes van 1986 zijn een stuk minder schaars... dus...
Op maandag 5 januari 2004 17:47 schreef Oesie het volgende:[..]
Wat maakt die choppers dan zo goedkoop
quote:Wedden dat je er wel een wilt hebben als je leip bent van motorrijden en een zeer beperkt budget hebt... dan ben je blij DAT je kan rijden
Op maandag 5 januari 2004 17:55 schreef Fully het volgende:[..]
Niemand wil er één hebben?
quote:Choppers staan vaker binnen, en zijn vaker eigendom van zondagsrijders.
Op Monday 5 January 2004 18:32 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Zie maar eens een rijdbare supersport te vinden van 1986.... zijn heel schaars... en sjoppertjes van 1986 zijn een stuk minder schaars... dus...
[..]
Toevallig zag ik net met zoeken naar een foto een ZX-10 van 1988 in Duitsland staan voor 1.500,00.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 05-01-2004 20:43]
Misschien om je weer warm voor het merk te maken een foto-tje van mijn brommertje:
quote:Hee er zit een deuk in tank
Op maandag 5 januari 2004 20:34 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Choppers staan vaker binnen, en zijn vaker eigendom van zondagsrijders.
Supersport motoren worden over het algemeen wat meer gebruikt, en er worden zeker meer kilomters mee gemaakt. Er gebeuren mede daarom ook meer ongelukken met supersportmotoren.
De oudere modellen zie je bijna niet meer omdat ze op gereden zijn, of bij de derde,vierde,vijfde ..etc eigenaar gecrashed zijn. De onderdelen zijn dermate prijzig dat ze dan maar gesloopt worden.
Dit model had ik in 1994: Kawasaki ZX-10, 137 Pk. Nu uiterst zeldzaam.
[afbeelding]
En haar looks mogen er zeker nog zijn.Klein rijbewijs bestond niet..
Toevallig zag ik net met zoeken naar een foto een ZX-10 van 1988 in Duitsland staan voor 1.500,00.
Die heeft een collega van mijn vader ook! Precies dezelfde.. wel beetje verbouwd, race-gaas enzo Ook laser pijpje.. Amerikaanse import
Erg leuk ding
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 05-01-2004 22:51]
quote:Ik ben bezig met een KR1S voor erbij. Oude jeugdzonde zogezegd ..
Op maandag 5 januari 2004 22:19 schreef ZX9R het volgende:
Waarom rijd je nu geen Kawa meer?Misschien om je weer warm voor het merk te maken een foto-tje van mijn brommertje:
[afbeelding]
quote:Dat was toen idd het design. Maar toch aardig zijn tijd vooruit.
Op maandag 5 januari 2004 22:46 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hee er zit een deuk in tank
Die heeft een collega van mijn vader ook! Precies dezelfde.. wel beetje verbouwd, race-gaas enzoOok laser pijpje.. Amerikaanse import
Erg leuk ding
quote:Dat is toch altijd interessant. Als we maar niet gelijk de hele pagina volspammen.
Op maandag 5 januari 2004 23:08 schreef generalist het volgende:
Wat, gaan we pronken met de foto's ... wordt het weer een plaatjes-topique
quote:Ziet er ook meer uit als een tourmodel ... nu is de ZX-R serie erg gewild en zie je alleen de Ninja modellen nog rijden
Op maandag 5 januari 2004 23:09 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat is toch altijd interessant. Als we maar niet gelijk de hele pagina volspammen.
![]()
(en wie kent er nou een ZX-10 uit 1988)
quote:Een andere tijd, andere maatstaven. De bijnaam van dat ding was Tomcat.
Op maandag 5 januari 2004 23:12 schreef generalist het volgende:[..]
Ziet er ook meer uit als een tourmodel ... nu is de ZX-R serie erg gewild en zie je alleen de Ninja modellen nog rijden
Mijn andere motor (Z 750) was in 1980 een sportmotor.
Twin cam en zo. De voorloper van de GPZ serie.
quote:Op de één of andere manier denk ik nu dat jij een heel oud mannetje bent
Op maandag 5 januari 2004 23:18 schreef ZX9R het volgende:
Wat dacht je van de 80-er jaren?
De Z1000 Lawson Replica? (82 en 83)Mijn andere motor (Z 750) was in 1980 een sportmotor.
Twin cam en zo. De voorloper van de GPZ serie.
quote:Idd, ik heb een GS1000 gehad een soort voorloper van de Hayabusa en die GS zag er niet uit.
Op maandag 5 januari 2004 23:18 schreef ZX9R het volgende:
Wat dacht je van de 80-er jaren?
De Z1000 Lawson Replica? (82 en 83)Mijn andere motor (Z 750) was in 1980 een sportmotor.
Twin cam en zo. De voorloper van de GPZ serie.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 05-01-2004 23:25]
quote:7 jaar oud, vandaar. De Kawasaki 1100 had toen al Injectie trouwens. Niet dat het ooit werkte.
Op maandag 5 januari 2004 23:20 schreef generalist het volgende:[..]
Op de één of andere manier denk ik nu dat jij een heel oud mannetje bent
Fok doet raar bij mij .. edit in de toekomst..
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 05-01-2004 23:38]
quote:Hey pas op hè!
Op maandag 5 januari 2004 23:20 schreef generalist het volgende:
Op de één of andere manier denk ik nu dat jij een heel oud mannetje bent
Ben niet oud.
quote:Heb jij nog Lawson-replica gereden .... hmmm, niet veel mensen hier op FOK! kunnen dat zeggen
Op maandag 5 januari 2004 23:22 schreef ZX9R het volgende:[..]
Hey pas op hè!
Ben niet oud.
quote:ZX10 ja
Op maandag 5 januari 2004 23:02 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik ben bezig met een KR1S voor erbij. Oude jeugdzonde zogezegd ..
[..]Dat was toen idd het design. Maar toch aardig zijn tijd vooruit.
Als je naar Suzuki van toen kijkt.
let wel dat die collega van je vader een ZX-10 heeft, en geen GPZRX1000 of zoiets, want design is praktisch gelijk.
quote:We hadden het hier over categorie 1986-1988, en daar valt jou fiets zeker niet onder idd!
Op dinsdag 6 januari 2004 01:26 schreef blackbully het volgende:
goede dag allemaal, gaan we nu eff alle shoppers en racers over een kam scheren? kom op zeg. eff voor de duidelijkheid. hebben jullie enig idee wat een leuke custom kost? goed dat valt dus ook onder de choppers. dat er heel goedkope choppers zijn betekend dus niet dat alle choppers goedkoop zijn. jullie moeten toch ook weten dat er racers zijn die een top hebben van boven en van onder de 300km/u niet alles is gelijk en heeft dus niet het zelfde prijs kaartje.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 06-01-2004 03:47]
quote:Wie zegt dat ik daarop gereden heb?
Op maandag 5 januari 2004 23:32 schreef generalist het volgende:
Heb jij nog Lawson-replica gereden .... hmmm, niet veel mensen hier op FOK! kunnen dat zeggen
Ik zou wel willen maar een kennis van me laat me er niet op rijden!
Hij is er namelijk veel te zuinig op!
Maar toegegeven, het is een heel onbekende motor!
IK BEN GESLAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
viele reuze mee (achteraf altijd natuurlijk) en mijn examinator was een toffe kerel, dat helpt ook. na een korte uitleg gingen we naar de motor, zegt ie: nou, het regent dus ga ik je niet lastig vallen met technische vragen, we gaan meteen rijden. zo, die is binnen dacht ik.
we gingen naar de Rijnhal voor bijzondere verrichtingen: eerst slalom, toen moest ik naast em rijden terwijl hij liep, daarna de remproef en tot slot 3 cirkels. gingen allemaal in 1 keer goed .
toen gingen we op pad, eerst een wijk in, een paar rondjes gereden en daarna de snelweg op. op de snelweg 1 correctie: omdat het regende moest ik iets meer afstand nemen ipv 2 sec. dus gedaan en bij een tankstation eraf en meteen er weer op. ging ook goed.
daarna nog 1 keer uitgevoegd, het viaduct over en weer ingevoegd op de snelweg en richting CBR.
het was allemaal voldoende zei ie en ik was geslaagd
!!!!!!!
quote:Kicken
Op dinsdag 6 januari 2004 16:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]IK BEN GESLAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:thx! nou, 'nieuwe'sowieso niet
Op dinsdag 6 januari 2004 16:19 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Kicken
gefeliciteerd man!
Wanneer komt de nieuwe motor ?
ja echt kicken!!! tijd om eens een proefrit te maken als het weer mee zit
Deze dus, maar dan helder. Kan nu weer ademhalen en hardrijden tegelijk
Motozoom heb ik compleet afbesteld omdat ze geen teken van leven gaven (na meerdere keren contact proberen te maken per mail (en ook per mail al geannulleerd) en per telefoon)
Vind ik net opeens een mail dat de bestelling wordt verzonden
gelijk gemaild dat ze m mogen houden, en dat ie ander gewijgerd wordt... k#tzaak
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 06-01-2004 19:35]
quote:Gefeliciteerd!!!
Op dinsdag 6 januari 2004 16:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
IK BEN GESLAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 19:24 schreef PatrickM het volgende:
One_Punch_Mickey... GEFELICITEERD!!!Nu hoor je er ook bij
![]()
Ennuh... wel voorzichtig doen he
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 19:35 schreef Rietvaerder het volgende:
GFELICITEERD maat!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En wel veilig rijden he!
quote:Bedankt jongens!!! Dit is echt heerlijk, nog ff geduld en dan kan ik lekker toeren wanneer ik wil
Op dinsdag 6 januari 2004 19:49 schreef ZX9R het volgende:[..]
Gefeliciteerd!!!
Tot de komende meet!!!
quote:Van harte gefeliciteerd!!!
Op dinsdag 6 januari 2004 16:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:IK BEN GESLAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-knip-
quote:dank je wel!!!!
Op dinsdag 6 januari 2004 21:37 schreef MutZ het volgende:[..]
Van harte gefeliciteerd!!!
quote:Feli, meteen een nieuwe avatar zie ik ... plannen?
Op dinsdag 6 januari 2004 21:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dank je wel!!!!
Als je gaat kopen is de tijd nu wel goed, aanbod is niet optimaal, maar de prijzen zijn wel OK. Je kan nu ook goed onderhandelen over de prijs, neem ook eens een kijkje bij de oosterburen
Aanbod geldt nog steeds trouwens, wat ik je ooit gaf
Heb er mijn auto al voor verkocht en rij nu in een brik uit '89, maar alles voor de motor zal ik maar zeggen
Mag ik ook mee begin februari
quote:Welkom
Op dinsdag 6 januari 2004 21:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dank je wel!!!!
quote:Geen dank... Je bent wel snel met reageren trouwens...
Op dinsdag 6 januari 2004 21:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dank je wel!!!!
quote:Thx! Plannen nav mijn avatar? Hahahah voorlopig niet denk ik, ik ga heeeel zuinig met mijn 1e motor om!!! Ik wil nog ff wat geld opzij leggen zodat ik een iets jongere motor kan kopen, en idd bij de duitsers kan het voordeliger zijn. Die tip had ik eerder hier gekregen en ik ga er zeker 1 invoeren.
Op dinsdag 6 januari 2004 22:28 schreef generalist het volgende:[..]
Feli, meteen een nieuwe avatar zie ik ... plannen?
Als je gaat kopen is de tijd nu wel goed, aanbod is niet optimaal, maar de prijzen zijn wel OK. Je kan nu ook goed onderhandelen over de prijs, neem ook eens een kijkje bij de oosterburen
quote:Dan moet je wel weten waar je over praat. Vandaar dat ik erg blij ben dat je aanbod nog staat
Op dinsdag 6 januari 2004 22:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik kan je maar 1 goede tip geven: wees heel wantrouwig met 2e hands fietsen.. je wordt geflest waar je bij staat helaasAanbod geldt nog steeds trouwens, wat ik je ooit gaf
quote:Erg snel omdat ik erg blij ben
Op dinsdag 6 januari 2004 23:49 schreef MutZ het volgende:[..]
Geen dank... Je bent wel snel met reageren trouwens...
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 07-01-2004 08:19]
quote:hahaha was dat maar waar!!! misschien morgen (ben ik vrij nl.) ff een proefritje voor de lol
Op woensdag 7 januari 2004 08:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Vandaag zoeken voor een fietsje zeker?
misschien wel een proefrit op een Blade
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 07-01-2004 08:39]
quote:Of een GSX-R600 of een ZX-6R, hangt af hoe de proefrit bevalt op beide fietsen.
Op woensdag 7 januari 2004 08:34 schreef Rietvaerder het volgende:
96/97-er wat?
Jij bent er trouwens echt als de kippen bij met reageren
Werk/studeer je niet?
ik werk wel maar heb de tijd om even te fokken
Ik heb wel ''school''.... maar ik ga iets anders doen, ik doe nu Motorvoertuigtechniek.. maar ZEER weinig les, weekje theorie is 1,5 uur les per dag, en praktijk is 3 uur.. scihet echt niet op. Ik blijf dan ook thuis vandaag
Mooie fietsen ja.. wat is je budget ongeveer als ik zo vrij mag zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 07-01-2004 08:45]
quote:Administratie tegelijk met opleiding ernaast.
Op woensdag 7 januari 2004 08:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat voor werk doe je?Ik heb wel ''school''.... maar ik ga iets anders doen, ik doe nu Motorvoertuigtechniek.. maar ZEER weinig les, weekje theorie is 1,5 uur les per dag, en praktijk is 3 uur.. scihet echt niet op. Ik blijf dan ook thuis vandaag
![]()
Ik had al eerder gelezen dat je die opleiding deed, hiervoor iets met vliegtuigen gedaan toch?
quote:dat mag: ik hoop over 2 mnd ongeveer EUR 3.500-4.000 bij elkaar te hebben, als het meezit dan gaat dat wel lukken.
Mooie fietsen ja.. wat is je budget ongeveer als ik zo vrij mag zijn?
Nee, ik heb de mogelijkheid om na MBO iets met vliegtuigen te gaan doen, namelijk, AMT, dat staat voor Aircraft Maintance Technigan, vroeger bekend als Grondwerktuigkundige, maar dan moet je opleiding wel opschieten..
Ben morgen ook vrij. Waar woon je eigenlijk? Kom ik misschien wel ff langs, kunnen we misschien wat zaakjes af gaan..
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 07-01-2004 08:51]
quote:hoe lang moet je nog dan met je opleiding?
Op woensdag 7 januari 2004 08:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Daar heb je wel iets leuks voor, in Duitsland that isNee, ik heb de mogelijkheid om na MBO iets met vliegtuigen te gaan doen, namelijk, AMT, dat staat voor Aircraft Maintance Technigan, vroeger bekend als Grondwerktuigkundige, maar dan moet je opleiding wel opschieten..
Ben morgen ook vrij. Waar woon je eigenlijk? Kom ik misschien wel ff langs, kunnen we misschien wat zaakjes af gaan..
Ik woon in arnhem, ik geloof jij in rdam ofzo? Stond mij iets van bij dat je een aardige eind van mij vandaan woonde. Is wel leuk om een paar zaakjes af te gaan
En ik zit nu in het 1e jaar van Motorvoertuigtechniek.. Terwijl ik een diploma heb voor ICT niveau 2... is dus ook nog eens te makkelijk voor mij. Wil overigens niet arrogant overkomen ofzo, maar zo is het wel.
quote:Nee, probleempje hier met internet. Systeembeheer bij geweest en nu opgelost, maar nu is het te druk om regelmatig te reageren. Ander probleempje, ik heb nog helemaal geen motorkleding voor die proefritten
Op woensdag 7 januari 2004 09:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Uitgepraat.. ?
quote:Anders woon ik wel in Dordrecht
Op woensdag 7 januari 2004 08:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Woon in Dordrecht.. 20km onder SuperfourRotterdam dus..
En ik zit nu in het 1e jaar van Motorvoertuigtechniek..
Terwijl ik een diploma heb voor ICT niveau 2... is dus ook nog eens te makkelijk voor mij. Wil overigens niet arrogant overkomen ofzo, maar zo is het wel.
Ben nu dus ook aan het kijken voor een nieuwe fiets, maar heb eigenlijk totaal geen zin om naar Duitsland te gaan. Denk dat ik mijne dus ook gewoon lekker in Nederland koop. Als alles goed gaat heb ik hem volgende week
Zal ff een piccie er bij doen dan weten we waar we het over hebben.
Let wel hij is nog niet van mij dus eigenlijk pronk ik nu met iemand anders fiets
Waar ergens woon je ? Toch niet in Stadspolders he
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 07-01-2004 10:21]
quote:Nee nee, ben een geboren sterrenburger
Op woensdag 7 januari 2004 10:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee, lache, nog een schapekopWaar ergens woon je ? Toch niet in Stadspolders he
![]()
quote:Kijk!
Op woensdag 7 januari 2004 10:00 schreef Makster het volgende:
-knip-
Zal ff een piccie er bij doen dan weten we waar we het over hebben.[afbeelding]
-knip-
Ook een Kawa. Zoals het hoort!
Maar ik wil hierna denk ik een >2000 GSX-R600
Merktrouw he
Alleen niet met auto's (Toyota, Nissan, Citroën, Renault, Seat, Alfa)
Heb wel lang zitten dubben tussen een ZXR750 en de 400. Maar eerst maar is goed leren rijden op de 400 en dan gaan we wel weer een stappie verder
quote:Een ZXR400 is een echt!! stuurmachientje! Voor het betere gooi en smijtwerk.
Op woensdag 7 januari 2004 10:48 schreef Makster het volgende:
Dit gaat mijn eerst fiets worden dus heb gekozen voor een ZXR400, uiteraard wel vol vermogen want heb ook een zwaar rijbewijs.Heb wel lang zitten dubben tussen een ZXR750 en de 400. Maar eerst maar is goed leren rijden op de 400 en dan gaan we wel weer een stappie verder
Een hele goede keus!
Zal gelijk is ff online komen op msn
Mooi is wel dat deze ZXR400 redelijk snel is, Yoshimura carbon uitlaat, dynojet kitje, stalen remleidingen enz enz
quote:Komt Mutz ook naar de volgende meet ?
Op dinsdag 6 januari 2004 21:37 schreef MutZ het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd!!!
quote:Welkom hier.
Op woensdag 7 januari 2004 11:02 schreef Makster het volgende:
Mooi is wel dat deze ZXR400 redelijk snel is, Yoshimura carbon uitlaat, dynojet kitje, stalen remleidingen enz enz
quote:Nummer 14 maar
Op woensdag 7 januari 2004 11:19 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Komt Mutz ook naar de volgende meet ?
[..]Welkom hier.
Ik ben ook helemaal gek van die ZXR-400. Kleine supersport machines trekken mij wel.
En ik zie het niet om ervaring op te doen voor mijzelf, maar meer als motor nummer 14 in de rij ..
Goede keus dus!
Wist eigenlijk al een tijdje van dit topic maar eigenlijk nooit echt gevolgd
quote:Het is nooit te laat om je te bekeren.
Op woensdag 7 januari 2004 11:23 schreef Makster het volgende:
[..]
Nummer 14 maar
Wist eigenlijk al een tijdje van dit topic maar eigenlijk nooit echt gevolgd
quote:Budget gaat tot ongeveer 3500 / 3600 Euro. Heb er mijn auto voor verkocht
Op woensdag 7 januari 2004 11:37 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Het is nooit te laat om je te bekeren.
Wat is je budget voor die ZXR ? Op marktplaats staan er genoeg -vanaf 2.500.
Een later bouwjaar is natuurlijk wel hoger in prijs. 3.950 voor model '94:
[afbeelding]
Vanaf dit jaar gaat het design echt met sprongen omhoog..
quote:Beetje TE klein..
Op woensdag 7 januari 2004 11:19 schreef Patrick281 het volgende:Ik ben ook helemaal gek van die ZXR-400. Kleine supersport machines trekken mij wel.
quote:Dan moet die bovenstaande misschien wat zijn, ik heb nog niet gekeken hoe ver het is om te kijken.
Op woensdag 7 januari 2004 11:43 schreef Makster het volgende:[..]
Budget gaat tot ongeveer 3500 / 3600 Euro. Heb er mijn auto voor verkocht
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 07-01-2004 12:27]
quote:Maar wel héél rap!
Op woensdag 7 januari 2004 12:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Beetje TE klein..
quote:Idd, die dingen worden zwaar onderschat.
Op woensdag 7 januari 2004 12:22 schreef ZX9R het volgende:[..]
Maar wel héél rap!
quote:Jij bent te groot
Op woensdag 7 januari 2004 12:01 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Beetje TE klein..
quote:Zeer RAP zelfs
Op woensdag 7 januari 2004 12:24 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Idd, die dingen worden zwaar onderschat.
Alleen een wheelie op puur vermogen zal niet zomaar gaan, en zoals bij mijn huidige fiets dat je op moet passen wanneer je de handle openschroeft, te hard remmen e.d.
Wheelies kunnen natuurlijk wel makkelijk met zo'n ding, beetje koppeling erbij ..
Hoop hem echt SNEL thuis te hebben staan!
quote:Ik deel je enthousiasme, gewicht en handelbaarheid top -alleen is het geen beginnersfiets qua motorkarakter. Veel op toeren houden, vooral veel schakelen, inhalen is 2-3 tandjes terug.
Op woensdag 7 januari 2004 13:01 schreef Makster het volgende:
[..]
Zeer RAP zelfsLijkt mij dus ook gewoon de ideale beginnersfiets. Lekker snel, genoeg power, licht en heerlijk in de bocht gooien !
Of een supersport handig is om ervaring op te doen laat ik even in het midden.
Ik edit 5 minuten in de toekomst..ipv binnen 10 seconden na de post ..pff
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 07-01-2004 13:12]
quote:Komt mooi uit want ik vind niks leuker dan veel schakelen en hoog in de toeren rijden!
Op woensdag 7 januari 2004 13:05 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik deel je enthousiasme, gewicht en handelbaarheid top -alleen is het geen beginnersfiets qua motorkarakter. Veel op toeren houden, vooral veel schakelen, inhalen is 2-3 tandjes terug.
Maar als je dat wel kan/lukt, dan is het een topper.Of een supersport handig is om ervaring op te doen laat ik even in het midden.
Ik edit 5 minuten in de toekomst..ipv binnen 10 seconden na de post ..pff
quote:Pfff
Op woensdag 7 januari 2004 12:24 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Idd, die dingen worden zwaar onderschat.
Alleen een wheelie op puur vermogen zal niet zomaar gaan, en zoals bij mijn huidige fiets dat je op moet passen wanneer je de handle openschroeft, te hard remmen e.d.
Wheelies kunnen natuurlijk wel makkelijk met zo'n ding, beetje koppeling erbij ..
Dan bedoel ik dus, als ik tegen Markster of jou rijd
Hoge toeren en alles kan met een Bandit ook.. en idd met inhalen, tandje of wat terug.. helaas bedeft de begrenzing alle plezier.. waardoor terugschakelen niet echt nut heeft omdat de fut er bij de 7000rpm al uit gaat..
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 07-01-2004 13:19]
quote:Je gaat bij dezelfde bochtensnelheid idd sneller de grindbak in.
Op woensdag 7 januari 2004 13:13 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Pfff
Ik durf te wedden dat als ik mijn begrenzing eruit haal, dat ik zowel op het rechte stuk als op t circuit win van de ZXRMijne weegt wel een stuk zwaarder, dat dan weer wel. Ach, kwestie van de juiste persoon laten we maar zeggen
Dan bedoel ik dus, als ik tegen Markster of jou rijd
Hoge toeren en alles kan met een Bandit ook.. en idd met inhalen, tandje of wat terug.. helaas bedeft de begrenzing alle plezier.. waardoor terugschakelen niet echt nut heeft omdat de fut er bij de 7000rpm al uit gaat..![]()
De ZXR400 moet je meer vergelijken met competatieve 600 cc motoren.
Een Bandit heeft een blok die wat minder fel in toeren klimt.
Maar alleen zien is geloven.
quote:En voor hetzelfde geld heb je ook een ZXR-750 .. dat is ook weer zo.
Op woensdag 7 januari 2004 13:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik pas er toch niet op, dusKlein kinderfietsje is het
quote:Ik een ZX-6R.
Op woensdag 7 januari 2004 13:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zou een GSX-R600 kopen.
quote:Heb je al een mooie gezien?
Op woensdag 7 januari 2004 13:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Ik een ZX-6R.
quote:Check deze eens, die zie ik wel zitten
Op woensdag 7 januari 2004 13:50 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Heb je al een mooie gezien?
Maar.. die heeft een keer op zn kant gelegen:
Staat er ook, leichter Unfall
quote:Check http://www.mobile.de/SIDlpMCEp-2xE00Ei-8q2XT2Q-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1073484378A1LsearchPublicIMotorbikeX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B31l-t-vMoSmZi_X_xcosO~BSRA6Dzx6rDZX6RA4A2A0ADA0/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111129505386&top=6& eens
Op woensdag 7 januari 2004 14:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Check http://www.mobile.de/SIDC32L8sroXJ5SHXOn.NgAlQ-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1073483814A1LsearchPublicIMotorbikeX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B69~-t-vMkMoPRSm_X_xprsO~BSRA6E13100BzxH40000000BZXA2A0H30000000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111129723729&top=20& eens, die zie ik wel zitten
het moet wel een zwarte zijn, dat vind ik de mooiste kleur.
Wel iets duurder.. maar die kleur! Is volgens mij een veel nettere.. zonder schade.
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 07-01-2004 15:36]
quote:Tja, dat stukkie erbij had ik nog niet gelezen/vertaald. Mijn duits is niet zo best namelijk. Ik wil geen schademotor, dus deze gaat echt niet door. Kan ik weer verder zoeken, thx!
Op woensdag 7 januari 2004 14:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Op de foto wel aardig... en vooral de prijs!Maar.. die heeft een keer op zn kant gelegen:
[afbeelding]
Staat er ook, leichter Unfall
deze is ook niet verkeerd!
quote:Wat een ding
Op woensdag 7 januari 2004 14:07 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Check deze eens
Wel iets duurder.. maar die kleur!
Is volgens mij een veel nettere.. zonder schade.
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 07-01-2004 14:19]
Zie een mooie zx6r namelijk ook wel zitten. Voorwaarde is wel dat ie groen meot zijn want een kawa hoort groen te zijn
quote:Er zijn er genoeg die dat met je eens zijn, maar dat groene vind ik mooi om te zien maar de mijne moet toch echt zwart worden!!
Op woensdag 7 januari 2004 14:25 schreef Makster het volgende:
*knip* ...want een kawa hoort groen te zijn
quote:Daarom wastie ook zo goedkoop
Op woensdag 7 januari 2004 14:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Tja, dat stukkie erbij had ik nog niet gelezen/vertaald. Mijn duits is niet zo best namelijk. Ik wil geen schademotor, dus deze gaat echt niet door. Kan ik weer verder zoeken, thx!
deze is ook niet verkeerd!
quote:40.000 km. is dat veel? heb ik echt geen idee van. maar dan kun je er toch nog wel minimaal een halve ton bij rijden of niet? of is dat gewoon duur voor zo'n kmstand? wat ben ik een rookie...
Op woensdag 7 januari 2004 15:33 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Daarom wastie ook zo goedkoop
Die ZX6R die je nu laat zien heeft wel veel km's he?
Een halve ton erbij Je ziet eigelijk nooit racers staan met 50.000km of meer, of het kan weet ik niet.. maar dan moet je er wel veel geld in gaan steken vrees ik, revisie enzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 07-01-2004 15:48]
quote:en ik was nog wel van plan om er een langere tijd mee te gaan rijden. kan ik net zo goed over 2 jaar een ander kopen. thx voor de tip (alweer) Maak ik wel goed met een biertje (ofzo), ik ga vrolijk
Op woensdag 7 januari 2004 15:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Racers draaien altijd hoge toeren.. vooral een 600cc. Met een toermotor kan je makkelijk 80.000km of meer draaien. Ik zou toch een motor met een iets lagere km stand zoeken, maar dat kan ook puur gevoelsmatig zijn. Het kan ook zijn dat ie nog helemaal in orde is, technisch...Een halve ton erbij
Je ziet eigelijk nooit racers staan met 50.000km of meer, of het kan weet ik niet.. maar dan moet je er wel veel geld in gaan steken vrees ik, revisie enzo.
quote:Mijn GSX-R1100WP had 85.000 kilometer gedraaid toen hij gestolen werdt.
Op woensdag 7 januari 2004 15:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Met een toermotor kan je makkelijk 80.000km of meer draaien.
Een halve ton erbijJe ziet eigelijk nooit racers staan met 50.000km of meer, of het kan weet ik niet.. maar dan moet je er wel veel geld in gaan steken vrees ik, revisie enzo.
quote:En mijn NTV-650 heb ik over de 100.000 gestuurd, maar dat is dan ook een toermotor idd.
k zou toch een motor met een iets lagere km stand zoeken, maar dat kan ook puur gevoelsmatig zijn. Het kan ook zijn dat ie nog helemaal in orde is, technisch...![]()
Ik ben een beetje bang doordat iedereen bang is van hoge kilomterstanden er een hoop teruggedraaid worden. Bij een motor is dat veel makkelijker dan bij een auto.
(mijn buurman heeft vroeger bij een scooterzaak gewerkt, en daar deden ze alles terugdraaien. )
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 07-01-2004 17:46]
quote:Honda NTV-650 is ook nog een optie
Op woensdag 7 januari 2004 17:40 schreef Patrick281 het volgende:[..]
En mijn NTV-650 heb ik over de 100.000 gestuurd, maar dat is dan ook een toermotor idd.
Bij kilomterstand 105.000 verkocht, en dat ding verbruikte geen druppel olie.
quote:Ik zal eens een foto opzoeken, racing yellow met een zwarte kuip.
Op woensdag 7 januari 2004 19:05 schreef PatrickM het volgende:[..]
Honda NTV-650 is ook nog een optie
quote:Jij hebt waarschijnlijk nog dat oude model NTV-650 (Revere oid) gehad zeker, zonder al dat plastic meuk erop wat er tegenwoordig opzit?
Op woensdag 7 januari 2004 19:08 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik zal eens een foto opzoeken, racing yellow met een zwarte kuip.
quote:ja maar dat is een chopper he? we hebben het over racers die geen hogere standen hebben dan 50.000 km. dan moet ik zeker voor een kmstand kijken van rond de 20.000 wil ik er een paar jaar mee rijden (ook voor ww-verkeer).
Op woensdag 7 januari 2004 19:23 schreef pea4fun het volgende:
Ik lees hier dat het over kilometerstanden gaat, en ik wil me er niet echt mee bemoeien hoor, kan ik ook niet echt, heb er niet genoeg verstand van maar wij hebben onze YAMAHA XJ900 over de 125.000 gereden, en is nog steeds het eerste blok. Er is natuurlijk niet echt mee gescheurd....tenminste, wel lekker door gereden dan.
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:10 schreef PatrickM het volgende:[..]
Jij hebt waarschijnlijk nog dat oude model NTV-650 (Revere oid) gehad zeker, zonder al dat plastic meuk erop wat er tegenwoordig opzit?
quote:Welkom op de volgende meet dan.
Op woensdag 7 januari 2004 19:23 schreef pea4fun het volgende:
[..]
quote:Een racer die lange afstanden (vakantie,woon-werk) rijdt gaat langer mee dan bij een zondagsrijder die even voor de blits gelijk een wheely maakt met koude motor.
Op woensdag 7 januari 2004 19:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja maar dat is een chopper he? we hebben het over racers die geen hogere standen hebben dan 50.000 km. dan moet ik zeker voor een kmstand kijken van rond de 20.000 wil ik er een paar jaar mee rijden (ook voor ww-verkeer).
quote:Is ook een toermachine... valt onder dezelfde categorie als de NTV-650 and up...
Op woensdag 7 januari 2004 19:23 schreef pea4fun het volgende:
Ik lees hier dat het over kilometerstanden gaat, en ik wil me er niet echt mee bemoeien hoor, kan ik ook niet echt, heb er niet genoeg verstand van maar wij hebben onze YAMAHA XJ900 over de 125.000 gereden, en is nog steeds het eerste blok. Er is natuurlijk niet echt mee gescheurd....tenminste, wel lekker door gereden dan.
Maar een supersport met 60.000 km en meer vertrouw ik simpelweg niet... terwijl ik een echte toer machine zonder meer zou aanschaffen met die kmstand, daar hoef je, zolang je je onderhoud maar regelmatig doet, niets van te vrezen.
Terwijl je met een supersport met 60.000 km bij wijze van spreken op je vingers na kan tellen dat er ellende gaat komen. Omdat het blok zo zwaar getuned is, dat ie simpelweg geen 100.000 km mee kan...
quote:Chopper??? Zeg we gaan niet schelden he?
Op woensdag 7 januari 2004 19:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja maar dat is een chopper he? we hebben het over racers die geen hogere standen hebben dan 50.000 km. dan moet ik zeker voor een kmstand kijken van rond de 20.000 wil ik er een paar jaar mee rijden (ook voor ww-verkeer).
quote:waarom niet? 4 in 1 jaar is wel erg extreem als je het mij vraagt. ik weet sowieso al dat ik geen chopper oid wil rijden, een supersport heeft mijn absolute voorkeur. ok, missch sport-tour en een Bandit (welke categorie valt die eik?) ook wel maar dan in mindere mate. maar niet genoeg om te willen uitproberen.
Op woensdag 7 januari 2004 19:30 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Een racer die lange afstanden (vakantie,woon-werk) rijdt gaat langer mee dan bij een zondagsrijder die even voor de blits gelijk een wheely maakt met koude motor.
En in mijn eerste jaar kocht ik totaal 4 motoren.
Gewoon om ze alleen goed uit te kunnen proberen.
Dus ik denk zelf ook niet dat je met de eerste motor gelijk 2 jaar rond wil rijden.
quote:Ja oké met een racer rijdt je natuurlijk wel ietsie anders als met een toermotor, maar om nu te zeggen dat je met 40.000 km al problemen gaat krijgen lijkt me toch ook wat overdreven.
Op woensdag 7 januari 2004 19:31 schreef PatrickM het volgende:[..]
Is ook een toermachine... valt onder dezelfde categorie als de NTV-650 and up...
Maar een supersport met 60.000 km en meer vertrouw ik simpelweg niet... terwijl ik een echte toer machine zonder meer zou aanschaffen met die kmstand, daar hoef je, zolang je je onderhoud maar regelmatig doet, niets van te vrezen.
Terwijl je met een supersport met 60.000 km bij wijze van spreken op je vingers na kan tellen dat er ellende gaat komen. Omdat het blok zo zwaar getuned is, dat ie simpelweg geen 100.000 km mee kan...
quote:sport-tour dus, wist ik veel.
Op woensdag 7 januari 2004 19:33 schreef pea4fun het volgende:[..]
Chopper??? Zeg we gaan niet schelden he?
quote:Ik zal wel ff een foto opzoeken zodat je weet wat het is.
Op woensdag 7 januari 2004 19:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
sport-tour dus, wist ik veel.
edit: foto toegevoegd
[Dit bericht is gewijzigd door pea4fun op 07-01-2004 19:49]
quote:ziet er idd niet uit als een chopper...
Op woensdag 7 januari 2004 19:39 schreef pea4fun het volgende:[..]
Ik zal wel ff een foto opzoeken zodat je weet wat het is.
edit: foto toegevoegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |