Wat een pretentieuze bagger.
Ieder jaar zijn er weer van die bandjes die door de hoge heren critici de lucht in worden geschreven.
En vele snobs gaan daar dan in mee.
Wat geweldig, wat mooi. Terwijl ze er eigenlijk de ballen aan vinden.
Meer voorbeelden van totale baggermuziek die je eigenlijk goed moet vinden om erbij te horen ?
Danko Jones en Muses mogen worden genoemd.
quote:Inkoppertje.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:26 schreef keeper het volgende:
Radiohead.
Of klassiek. Alsof je niet cultureel hoogstaand, ontwikkeld en belezen kan zijn zoals ik en het TOCH gewoon saaie pretentieuze kutmuziek kan vinden.
quote:Dat bedoel ik dus.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:27 schreef El_Bassie het volgende:
Radiohead móet je ook goed vinden. Dat ís het in mijn ogen ook. Hetzelfde geld trouwens voor cabaret en films. Hans Teeuwen schijnt goed te zijn..
Muziek die je kut vind. Maar bijna schelden in de kerk is als je dat zegt.
quote:Danko Jones is goed. Muse heeft goede muziek, maar valt soms ook erg tegen en verveelt wat sneller.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:25 schreef tong80 het volgende:
Meer voorbeelden van totale baggermuziek die je eigenlijk goed moet vinden om erbij te horen ?Danko Jones en Muses mogen worden genoemd.
Wat ik wel graag wil toevoegen is: Spinvis. Bagger, niet interessant, maar op de een of andere manier schijnt iedereen het geweldig te vinden.
En: Ryan Adams. Saai.
iedereen heeft zijn eigen muzieksmaak en ieder ander dient dat te respecteren. ik vind muse persoonlijk zeer goed, terwijl ik er een jaar geleden nog echt geen fuck aan vond. Soms hoor je dan es iets op de radio en dan ineens denk je shit dit roeleert.
Als jij denkt dat dat komt omdat die muziek omhooggekritiseerd is, nja blijf vooral het naieve ventje dat je bent, en sluit de ogen voor bijv. de enorm originele muzikale weg die een muse (en zo zijn er veel bands) in geslagen is.
quote:Dit bedoel ik dus.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:29 schreef onanymous het volgende:
hahaha dit vind ik toch altijd van die superdomme topicsiedereen heeft zijn eigen muzieksmaak en ieder ander dient dat te respecteren. ik vind muse persoonlijk zeer goed, terwijl ik er een jaar geleden nog echt geen fuck aan vond. Soms hoor je dan es iets op de radio en dan ineens denk je shit dit roeleert.
Als jij denkt dat dat komt omdat die muziek omhooggekritiseerd is, nja blijf vooral het naieve ventje dat je bent, en sluit de ogen voor bijv. de enorm originele muzikale weg die een muse (en zo zijn er veel bands) in geslagen is.
quote:Allebei in mijn ogen nogal overgewaardeerde muziek. Radiohead vind ik soms erg goed te pruimen, maar in de nieuwe muziek ga ik me niet meer verdiepen. Het boeit me steeds minder.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:30 schreef ErikN het volgende:
behalve radiohead nu ook placebo
quote:man waar heb je het in godsnaam over. ik zeg alleen maar: jij vind die muziek niets aan, maar daarom hoeft het nog niet zo te zijn dat die muziek automatisch bekend is omdat deze door critici omhooggekletst is (btw elke doorbrekende band begint met positieve recensies dus 't is niet dat je stelling ergens op slaat maargoed.) Ik noem het voorbeeld van muse omdat ik er dus in het begin niets aan vond (ten tijde van de New Born hype) en pas later hoorde dat ze ook andere, naar mijn mening betere muziek kunnen schrijven. En dan wil jij beweren dat dat komt omdat muse omhooggerecenseert is? Er ooit eens over nagedacht dat een criticus altijd recenseert op basis van wat hij denkt dat het volk horen wil, en niet andersom?
Op vrijdag 2 januari 2004 20:29 schreef tong80 het volgende:
Dit bedoel ik dus.
Ik ben btw heel benieuwd naar een paar van jouw favoriete bands
quote:Dat is alleen in breezersferen.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:38 schreef BenjaminBen het volgende:
Mag ik hierbij The Darkness nomineren? Iedereen schijnt het geweldig te vinden, maar vind het toch wel zulke baggerzooi.
quote:rot op met je gezeik. .. ik heb een eigen mening. . .
... . je eigenlijk goed moet vinden om erbij te horen
quote:Buddy Hollie. Eddie Wally. Screaming Trees. Dinosaur j.r. Fransje Bauer. Motorpsycho. Ronnie Tober. Fugazi.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:36 schreef onanymous het volgende:
Ik ben btw heel benieuwd naar een paar van jouw favoriete bands
quote:Niet.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:39 schreef El_Bassie het volgende:[..]
Dat is alleen in breezersferen.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 20:44 schreef tong80 het volgende:[..]
Buddy Hollie. Eddie Wally. Screaming Trees. Dinosaur j.r. Fransje Bauer. Motorpsycho. Ronnie Tober. Fugazi.
Dans mi Amore! Tis geweldug!
quote:Gelukkig.....mijn vertrouwen in de mensheid is weer enigszins hersteld. Plaatje werd totaal gehyped op 3FM en moest het dan ook altijd op m'n werk aanhoren, omdat m'n collega's beslist 3FM wilden luisteren.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:39 schreef El_Bassie het volgende:[..]
Dat is alleen in breezersferen.
quote:Doh!
Op vrijdag 2 januari 2004 20:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Niet.
quote:Die topics lijken niet eens op elkaar nerd en toch loop je de links in beide te mieteren
Op vrijdag 2 januari 2004 20:42 schreef Lelyzee het volgende:
Muziek die je stiekum toch leuk vindt...
quote:Je snapt de essentie van het topic niet.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:48 schreef Theeboon het volgende:
Je hoeft 't ook niet goede muziek te vinden maar laat andere mensen dat dan wel lekker doen
quote:ach pieleke toch... t spijt me
Die topics lijken niet eens op elkaar nerd en toch loop je de links in beide te mieteren.
quote:Vind ik ook.
Je hoeft 't ook niet goede muziek te vinden maar laat andere mensen dat dan wel lekker doen
Maar gezien sommige reacties in dit topic valt dat mensen zwaar.
Ik gun iedereen z'n smaak.
quote:Het is gewoon een leuk, vermakelijk en lekker in het gehoord liggend plaatje. Net als de rest van de cd en de kerstsingle (wat een welkome afwisseling was, want Wham kan ik niet meer horen).
Op vrijdag 2 januari 2004 20:45 schreef BenjaminBen het volgende:[..]
Gelukkig.....mijn vertrouwen in de mensheid is weer enigszins hersteld. Plaatje werd totaal gehyped op 3FM en moest het dan ook altijd op m'n werk aanhoren, omdat m'n collega's beslist 3FM wilden luisteren.
quote:Zit jij niet in het verkeerde topic?
Op vrijdag 2 januari 2004 20:51 schreef superheist het volgende:
gary jules - mad worldmeteen na donnie darko gedownload.
quote:Trouwens Theeboon.
Weet je nog dat jezelf met een kotssmilie reageerde op iemands muzieksmaak.
En ik daar tegenin ging ?
Je hebt je dagen gebeterd.
quote:Ja, verziek jij even je eigen topic met moralistisch gezever.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:52 schreef tong80 het volgende:[..]
Vind ik ook.
Maar gezien sommige reacties in dit topic valt dat mensen zwaar.
Ik gun iedereen z'n smaak.
quote:Dit vind ik not done.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ja, verziek jij even je eigen topic met moralistisch gezever.
Deze post van jou getuigd wel van zoveel moralisme dat ik me echt gekrenkt voel.
quote:Dat mag.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:55 schreef tong80 het volgende:[..]
Dit vind ik not done.
quote:Och jee. Dat was niet de bedoeling.
Deze post van jou getuigd wel van zoveel moralisme dat ik me echt gekrenkt voel.
quote:Kut
Op vrijdag 2 januari 2004 20:54 schreef tong80 het volgende:[..]
Trouwens Theeboon.
Weet je nog dat jezelf met een kotssmilie reageerde op iemands muzieksmaak.
En ik daar tegenin ging ?
Je hebt je dagen gebeterd.
quote:Smaken verschillen
Op vrijdag 2 januari 2004 20:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Het is gewoon een leuk, vermakelijk en lekker in het gehoord liggend plaatje. Net als de rest van de cd en de kerstsingle (wat een welkome afwisseling was, want Wham kan ik niet meer horen).
quote:Wat is de essentie van het topic.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:49 schreef El_Bassie het volgende:[..]
Je snapt de essentie van het topic niet.
quote:Die hoef je niet goed te vinden. Coldplay wordt regelmatig gekraakt door de kenners.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:00 schreef againstthegrain het volgende:
The White Stripes en al die andere zogenaamde rock 'n' roll-bandjes
en
Coldplay en al die aanverwante zeikerds
Ik vind ze lekker om te horen.
Maar nieuwe wereldwonderen.
Nah.
quote:neuh
Op vrijdag 2 januari 2004 20:53 schreef BenjaminBen het volgende:[..]
Zit jij niet in het verkeerde topic?
quote:Ik denk inderdaad dat dat wel een erg toepasselijke term is voor dit verschijnsel.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:05 schreef Jarno het volgende:
Ah. Het OOR-syndroom.
quote:En door mij. Althans, The White Stripes. The Strokes vind ik niet zo interessant. Aardig, maar daar is alle mee gezegd.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:03 schreef tong80 het volgende:
The Strokes en The White Stripes worden idd bovengemiddeld goed gevonden. Vooral door de Britse pers.
quote:Het is wel tekenend voor de alternatieve gitaarmuziek momenteel dat dit de wegbereiders moeten zijn.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
En door mij. Althans, The White Stripes. The Strokes vind ik niet zo interessant. Aardig, maar daar is alle mee gezegd.
quote:The mars volta.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:12 schreef Theeboon het volgende:
Noem eens 1 werkelijk vernieuwende band die nu actief is.
quote:We leven in de tijd van de Jamais. Gemanipuleerde éénheidsworsten.
Ik denk dat er dit jaar veel gaat gebeuren.
Het heeft lang genoeg geduurd.
Iedere 7 jaar gebeurt er weer iets.
Ik denk dat de 7 jaren nu om zijn.
quote:Dacht je echt toen je dat hoorde.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
The mars volta.
Hé iets nieuws ?
quote:Het was niet mijn eerste gedachte, maar die kwam, na een tweede en derde luisterbeurt wel steeds meer naar voren.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:16 schreef tong80 het volgende:[..]
Dacht je echt toen je dat hoorde.
Hé iets nieuws ?
quote:Kaada héél misschien.
quote:Ik dacht 'de leuke namen zijn nu echt op'.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:16 schreef tong80 het volgende:
Dacht je echt toen je dat hoorde.Hé iets nieuws ?
Goed beschouwd hebben ze één wereldnummer achtergelaten.
Beetje weinig.
Soms worden bands op hun laatste plaat afgerekend terwijl ze al jaren de spannen uit het plafond rocken.
Alsof Picasso op z'n laatste schilderij moet worden beoordeeld.
quote:Ja hun laatste platen, vooral die uit 2003 worden veel teveel omhoog geschreven.
Op vrijdag 2 januari 2004 21:21 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Queen
quote:En welke is dat dan volgens jou?
Op vrijdag 2 januari 2004 21:22 schreef tong80 het volgende:
At the drive in moesten we een paar jaar geleden goed vinden, en als nieuw wereldwonder beschouwen.Goed beschouwd hebben ze één wereldnummer achtergelaten.
Beetje weinig.
Overigens waren het wel allemaal goede muziekanten die nu verder gaan als Sparta en The mars volta.
Verder hoeft die hele garage-rock revival van mij ook niet zo, die muziek ligt best aardig in het gehoor, maar het kan me niet genoeg boeien om er daadwerkelijk cds van aan te schaffen.
Sowieso gebeurt er naar mijn smaak niet veel boeiends in rock, de laatste paar jaar.
quote:Overschat weet ik niet. Ik weet niet wat er destijds over geschreven werd. Ik vind het een leuke cd. The Mars Volta vind ik wel beter. Verder heb ik me voorgenomen om maar gewoon een hekel te hebben aan 'emo', dat maakt de strijd tegen de naam opzich wat makkelijker.
Op vrijdag 2 januari 2004 22:00 schreef Zander het volgende:
Die cd van ATDI vond ik vanaf het begin al zwaar overschat, terwijl ik The Mars Volta toch wel een erg leuk bandje vind.
Maar als de Nomads een mindere plaat afleveren zijn ze afgeschreven.
Hetzelfde gebeurde met de Gun Club.
De Mars Volta vind ik veel interessanter dan ATDI.
Minder geschreeuw iig.
quote:Ja idd
Radiohead.
En Muse
Manisch-depressieve bagger
quote:Kaada lite
Op vrijdag 2 januari 2004 21:18 schreef Seborik het volgende:[..]
Kaada héél misschien.
quote:Laibach.
Ik hou niet van Joy Division
quote:ik vind alles van Queen kut...
Op vrijdag 2 januari 2004 21:23 schreef tong80 het volgende:[..]
Ja hun laatste platen, vooral die uit 2003 worden veel teveel omhoog geschreven.
Stadionmuziek
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:44 schreef Zander het volgende:
En een schaamteloze bekentenis die mij ongetwijfeld veel krediet doet verliezen hier:Ik hou niet van Joy Division
quote:Queen is gewoon goed, klaar uit.
Op vrijdag 2 januari 2004 22:45 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
ik vind alles van Queen kut...
Stadionmuziek
Undertow mag ik nog altijd graag horen, maar die laatste platen.....alsof het ze allemaal niet meer interesseert. Mij in ieder geval niet meer
Henry Rollins doet een hoop goede dingen, maar zingen in een bandje had voor mij niet meer gehoeven
quote:Op CD komen ze niet helemaal tot hun recht (al is Mercedes best een aardige plaat), maar live zetten ze een redelijk overtuigende show neer. Ik ben in ieder geval juist een liefhebber van Stuurbaard Bakkebaard geworden door ze 3 keer bij andere bands in het voorprogramma te mogen aanschouwen.
Hoor net voor het eerst stuurboord bakkebaard.Wat een pretentieuze bagger.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:51 schreef Razztwizzle het volgende:
en wat doet in godsnaam dat zeiknummer Child in Time van Deep Purple in de top 2000 op 2?gekrijs
Ik ga het meteen weer opzetten. Gaaf nummer.
quote:Dat bedoel ik dus
Op vrijdag 2 januari 2004 22:55 schreef BB-King het volgende:[..]
Queen is gewoon goed, klaar uit.
En ik snap ook niet waarom opeens elke domme koe Frans Bauer stoer vind. Sinds de Bauers is ie helemaal hip, terwijl hij voorheen werd uitgekotst door iedereen. Ik kots 'm nog steeds uit, ik vind er niks aan. Bah!
enz.
Niet dat ik het zulke wonderbaarlijk goede muziek vindt, maar niet alles móet origineel enzo zijn om goed gevonden te mogen worden, vind ik
Iedereen heeft een eigen smaak.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 23:23 schreef BloodyLotte het volgende:
En ik snap ook niet waarom opeens elke domme koe Frans Bauer stoer vind. Sinds de Bauers is ie helemaal hip, terwijl hij voorheen werd uitgekotst door iedereen. Ik kots 'm nog steeds uit, ik vind er niks aan. Bah!
Buuueerghh .
quote:jij bent moderator van het onzinforum?
Op vrijdag 2 januari 2004 23:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Maar
hij
is
zo
gewoon
gebleven
!
Buuueerghh
.
quote:Als persoon vind ik 'm wel ok, het is tenminste niet zo'n zak hooi die duidelijk wil laten zien dat ie beroemd is en alles maar koopt om groter te lijken dan hij zelf is.
Maar z'n muziek kun je idd maar beter ontwijken.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 03-01-2004 00:19]
quote:Missy Elliot snap ik idd ook niet echt waarom iedereen d'r in de hemel schrijft.
Op vrijdag 2 januari 2004 23:29 schreef Vibromass het volgende:
Queens of the stone age
Missy Elliott
Pink Floyd
Jazz
quote:Niet eens van 2003. Dat was voor mij Machine Head. En wel een beetje voorbarig, lijkt me.
Op vrijdag 2 januari 2004 23:23 schreef BloodyLotte het volgende:
The Mars Volta (niet slaan! niet slaan!). Ik vind er geen zak aan, en zelfs mijn favoriete platenzaak bestempelt het op hun whiteboard als "Plaat van de eeuw!!!". Nou,... nee.
quote:Inderdaad wat een bagger zeg... geen gein aan
Ieder jaar zijn er weer van die bandjes die door de hoge heren critici de lucht in worden geschreven.
Meer voorbeelden van totale baggermuziek die je eigenlijk goed moet vinden om erbij te horen ?
Radiohead vind ik wel kewl... maar niet ál te veel!
en hier ga ik mensen mee beledigen
The Beatles
Boudewijn De Groot
quote:nee hoor,mij niet, helemaal mee eens
Op zaterdag 3 januari 2004 02:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Radiohead
Coldplay
Muse
Acda & De Munnik
The White Stripesen hier ga ik mensen mee beledigen
The Beatles
Boudewijn De Groot
quote:Eindelijk weer eens iemand die wat leuks doet met de Nederlandse taal. En met muziek. Zeker interessant. En niet omdat de volkskrant het zegt.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:Wat ik wel graag wil toevoegen is: Spinvis. Bagger, niet interessant, maar op de een of andere manier schijnt iedereen het geweldig te vinden.
quote:Volgens mij kan je dan alleen zeggen The Mars Volta (over 2003) en Coldplay (over 2002).
Wat echt overgewaardeerd wordt vind in Muse. Behoorlijk beroerde muziek moet ik zeggen. De eerste CD ging nog wel, maar daarna hebben ze weinig progressie meer geboekt (lees: ze zijn zwaar achteruit gegaan)
Daarom ben ik helemaal gek van de video van Window Licker van Aphex Twin. Daarin wordt namelijk dat soort video's nagedaan, maar dan anders... Altijd mooi!
quote:En nummer 1 Bohemian Rhapsody is lang niet het beste nummer van Queen.
Op vrijdag 2 januari 2004 22:51 schreef Razztwizzle het volgende:
en wat doet in godsnaam dat zeiknummer Child in Time van Deep Purple in de top 2000 op 2?gekrijs
quote:De laatste cd schijn je ook weer slecht te mogen vinden
Op zaterdag 3 januari 2004 14:30 schreef TimoBasso het volgende:
Dream Theater
quote:Ja, want die categorie is bijzonder populair bij de heren critici
Op zaterdag 3 januari 2004 12:32 schreef -Promo- het volgende:
Al die hiphop, de tekst slaat nergens op. Het enige waar die gasten over lullen is blingbling, money, biatches, lowriders en pimps. Nerdjes...
Die zijn als de doods dat als ze daar niet naar luisteren ze uit de groep vallen....ofzo
quote:Ohjah MUSE helemaal vergeten..
Op zaterdag 3 januari 2004 15:03 schreef TIC het volgende:
MUSE is goed denk dat ik niet de enige ben die dat vind. Die gast kan goed gitaar spelen hoor
quote:Hahaha.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:27 schreef Robert_Jensen het volgende:
Of klassiek. Alsof je niet cultureel hoogstaand, ontwikkeld en belezen kan zijn zoals ik en het TOCH gewoon saaie pretentieuze kutmuziek kan vinden.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 15:44 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Hahaha.
quote:sluit ik me helemaal bij aan
Op vrijdag 2 januari 2004 20:38 schreef BenjaminBen het volgende:
Mag ik hierbij The Darkness nomineren? Iedereen schijnt het geweldig te vinden, maar vind het toch wel zulke baggerzooi.
quote:Ik denk niet dat iedereen dit soort muziek leuk vindt omdat het door recensenten van bijvoorbeeld de OOR goed wordt gevonden. Vooral Muse en TWS moet je toch wel echt goed vinden wil je er een beetje naar kunnen luisteren. Het is niet echt toegankelijke muziek. Dit vind ik ook bij Queens of the Stone Age..
Op zaterdag 3 januari 2004 02:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:Coldplay
Muse
The White Stripes
Zo
quote:Ben ik het ook wel (gedeeltelijk) mee eens. Coldplay maakt niet eens zulke hele slechte muziek, niet zo slecht als Muse iig
Op zaterdag 3 januari 2004 22:23 schreef webfreak het volgende:
Coldplay vooral. Op hun reclame van hun 2e CD werd zelfs vermeld dat ze BETER WAREN DAN PINK FLOYD!!!!!
Verdomme, een band die al een dikke 30 jaar meedraait met tig CD's en godweet hoeveel succes worden even aan de kant geschoven voor een paar broekies die net hun 2e cd hebben uitgebracht.
Daarbij heeft de muziek NIETS maar dan ook NIETS met elkaar te maken.
En alleen al om DIE reclame vind ik Coldplay een ongeloofelijke kutband.
Zo
quote:Ik vind het vooral inspiratieloos en zeikerig. Toegankelijkheid is een te pretentieuze term voor iets als popmuziek. Schönberg is weinig toegankelijk, maar iets als The White Stripes zijn niet meer dan flauwe aftreksels van Velvet Underground en vergelijkbare bands
Op zaterdag 3 januari 2004 21:20 schreef Foxxy het volgende:Ik denk niet dat iedereen dit soort muziek leuk vindt omdat het door recensenten van bijvoorbeeld de OOR goed wordt gevonden. Vooral Muse en TWS moet je toch wel echt goed vinden wil je er een beetje naar kunnen luisteren. Het is niet echt toegankelijke muziek. Dit vind ik ook bij Queens of the Stone Age..
quote:Nog zo'n band die naar mijn mening iedereen goed zou moeten vinden!
Op zaterdag 3 januari 2004 22:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:niet meer dan flauwe aftreksels van Velvet Underground en vergelijkbare bands
quote:Dude, stuurbaard bakkebaard is cool!
quote:idd, kutmuziek
Radiohead.
quote:Whehe, die gast is tot hij met Masada begon helemaal vermorzeld onder kritieken door de meeste pers.
Op zondag 4 januari 2004 01:20 schreef Zizaz het volgende:
John Zorn
Zo vaak hoor ik mensen roepen dat het zo geweldig is en dat hun muziek mooi blijft en tijdloos is, terwijl ik prompt naar een ander kanaal zap als ik ze voorbij zie of hoor komen.
In de tijd dat mijn ouders jong(er) waren, was het waarschijnlijk nieuw en hip, maar ik ga er eigenlijk alleen maar van gapen.
quote:Coldplay zit goed in me kaar en ik vind heteen geweldige band maar om te zeggen dat je beter bent dan Pink Floyd gaat wel erg ver.
Op zaterdag 3 januari 2004 22:23 schreef webfreak het volgende:
Coldplay vooral. Op hun reclame van hun 2e CD werd zelfs vermeld dat ze BETER WAREN DAN PINK FLOYD!!!!!
Verdomme, een band die al een dikke 30 jaar meedraait met tig CD's en godweet hoeveel succes worden even aan de kant geschoven voor een paar broekies die net hun 2e cd hebben uitgebracht.
Daarbij heeft de muziek NIETS maar dan ook NIETS met elkaar te maken.
En alleen al om DIE reclame vind ik Coldplay een ongeloofelijke kutband.
Zo
Ik heb niet het oor ik heb mn tv bijna nooit aanstaan ik kom het meeste vanzelf wel tegen en nu heb ik bands die hier volledig worden afgekraakt in mn mp3 lijst staan die ik veel luister.
Coldplay
The Strokes (luister ik nu)
The White Stripes ( vind ik niet het beste maar wel koel dat ze met eenvoud zulke muziek kunnen maken)
MUSE (pracht band vooral de gitaar muziek vin ik prachtig alleen zijn stem is niet echt heel toegankelijk)
The Hives (Lekker up tempo niet te moeilijk heerlijk om af en toe naar te luisteren)
quote:Ik vind Velvet Underground goede muziek Lou Reed alleen ook, maar ik vind TWS nergens op Velvet underground lijken.
Op zaterdag 3 januari 2004 22:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik vind het vooral inspiratieloos en zeikerig. Toegankelijkheid is een te pretentieuze term voor iets als popmuziek. Schönberg is weinig toegankelijk, maar iets als The White Stripes zijn niet meer dan flauwe aftreksels van Velvet Underground en vergelijkbare bands
Oude ballen muziek is soms gewoon lekker
En nu de "goede" band waar ik een schijthekel aan heb: The Darkness
quote:Sgt Pepper blijft een leuk nummer vroeger was het eigelijk de enige band die iedereen kende het is niet super geweldig maa ik kan het wel waarderen.
Op zondag 4 januari 2004 11:04 schreef Natalie het volgende:
't Is niet mijn bedoeling om iemand op de teentjes te trappen...
Maar ik vind The Beatles en Elvis Presley-muziek dus echt níet mooi.Zo vaak hoor ik mensen roepen dat het zo geweldig is en dat hun muziek mooi blijft en tijdloos is, terwijl ik prompt naar een ander kanaal zap als ik ze voorbij zie of hoor komen.
In de tijd dat mijn ouders jong(er) waren, was het waarschijnlijk nieuw en hip, maar ik ga er eigenlijk alleen maar van gapen.
andere die ik niet kan horen (en blijkbaar miljoenen anderen wel) :
The Beatles, Elvis, Bohemian Raphsody van Queen (de eeuwige nr 1 in alle top 100 charts hier) ...
quote:Idd, wordt ook zo vaak 'geniaal' genoemd door velen. Vind ik ook wel meevallen
Op zondag 4 januari 2004 11:04 schreef Natalie het volgende:
Maar ik vind The Beatles dus echt níet mooi.
quote:Dacht ik ook altijd ... totdat ik voor het eerst "Tomorrow Never Knows" hoorde ... als je wil weten waar The Chemical Brothers hun idee vandaan hebben moet je daar eens naar luisteren.
Op zondag 4 januari 2004 15:24 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Idd, wordt ook zo vaak 'geniaal' genoemd door velen. Vind ik ook wel meevallen
Niet dat ik daardoor ineens alles van The Beatles goed ben gaan vinden, maar heb er toch meer waardering voor gekregen.
quote:Als je die eenvoudige songs en albums van voor Rubber Soul weglaat, krijg je een band die alleen maar geniale CD's heeft gemaakt (op Let It Be na misschien), met nummers die nu nog vernieuwend zijn.
Op zondag 4 januari 2004 15:24 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Idd, wordt ook zo vaak 'geniaal' genoemd door velen. Vind ik ook wel meevallen
quote:Lijkt me vervelend muziek luisteren dan...
Op zaterdag 3 januari 2004 16:44 schreef inspiral het volgende:
Ik heb dat dus met oude 'helden' zoals Neil Young, Bob Dylan, John Cale, Lou Reed en dat soor lui.
Hoe bepalend ze misschien ook geweest mogen zijn in de hedendaagse popmuziek, als ik er naar luister doet het me helemaal niks.
quote:Dat is denk ik sowieso het zwakke punt in de kritieken op allerlei artiesten. Die kritiek is meestal alleen gebasseerd op het handjevol hits die men gehad heeft, terwijl het bijna zonder uitzondering zo is dat de muzikaal meest interessante nummers in het onbekendere werk zitten.
Op zondag 4 januari 2004 16:11 schreef methodmich het volgende:[..]
Als je die eenvoudige songs en albums van voor Rubber Soul weglaat, krijg je een band die alleen maar geniale CD's heeft gemaakt (op Let It Be na misschien), met nummers die nu nog vernieuwend zijn.
quote:Hoe vernieuwend ze ook geweest zijn, het klinkt vandaag de dag toch redelijk gedateerd.Dit in tegenstelling tot de Stones, die misschien minder vernieuwend zijn geweest, maar hun nummers zijn veel tijdlozer
Op zondag 4 januari 2004 16:11 schreef methodmich het volgende:
Als je die eenvoudige songs en albums van voor Rubber Soul weglaat, krijg je een band die alleen maar geniale CD's heeft gemaakt (op Let It Be na misschien), met nummers die nu nog vernieuwend zijn.
quote:Vind je dat echt?
Op zondag 4 januari 2004 16:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hoe vernieuwend ze ook geweest zijn, het klinkt vandaag de dag toch redelijk gedateerd.Dit in tegenstelling tot de Stones, die misschien minder vernieuwend zijn geweest, maar hun nummers zijn veel tijdlozer
quote:Radiohead en Blur zijn ook gigantisch overschat en hebben weinig tot niets vernieuwends uitgebracht
Op zondag 4 januari 2004 16:43 schreef thaleia het volgende:Vind je dat echt?
Als Blur of Radiohead of welke willekeurige hedendaagse band die erom bekend staat zichzelf graag te blijven vernieuwen nu zou komen met een nummer als Strawberry Fields Forever zou iedereen het geweldig vinden
quote:Ben ik absoluut niet met je eens. Norwegian Wood, In My Life, A Day In The Life, Strawberry Fields Forever, I Am The Walrus, Tomorrow Never Knows, She Said She Said, Something... Zo maar wat voorbeelden van nummers die de tand des tijds wat mij betreft met gemak hebben doorstaan.
Op zondag 4 januari 2004 16:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hoe vernieuwend ze ook geweest zijn, het klinkt vandaag de dag toch redelijk gedateerd.Dit in tegenstelling tot de Stones, die misschien minder vernieuwend zijn geweest, maar hun nummers zijn veel tijdlozer
quote:Maar wel klassiekers: OK Computer en Parklife.
Op zondag 4 januari 2004 16:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Radiohead en Blur zijn ook gigantisch overschat en hebben weinig tot niets vernieuwends uitgebracht
En hoe je het ook wendt of keert, Kid A was vernieuwend. Ben er absoluut niet weg van, maar toch.
quote:Mwah, dat vernieuwende van Kid A vond ik wel mee vallen. Voor de band zelf redelijk vernieuwend in vergelijking met hun voorgaande werk, maar niet vernieuwend in de brede zin van het woord, dus niet voor de complete muziekwereld. Overigens: daarmee zeg ik dus niet dat ik Kid A niet goed vind! Sterker nog, ik vind het een wereldplaat. Sterker nog: daarom heb ik 'm ook 3x in mijn platenkast staan ...
Op zondag 4 januari 2004 16:50 schreef methodmich het volgende:[..]
Maar wel klassiekers: OK Computer en Parklife.
En hoe je het ook wendt of keert, Kid A was vernieuwend. Ben er absoluut niet weg van, maar toch.
quote:Ik heb OK Computer destijds ook gekocht en een aantal keren gedraaid en ik heb geen idee waarom het een klassieker geworden is.
Op zondag 4 januari 2004 16:50 schreef methodmich het volgende:Maar wel klassiekers: OK Computer en Parklife.
Kid A was niet echt vernieuwend vond ik. Ze hebben goed naar enkele Pink Floyd albums geluisterd en er wat electronica doorheen gegooid. Maar als je zoiets durft te beweren in politiek correct popland ben je volgens hen rijp voor opname
quote:3 x? Waarom dat?
Op zondag 4 januari 2004 16:55 schreef Weakling het volgende:[..]
Mwah, dat vernieuwende van Kid A vond ik wel mee vallen. Voor de band zelf redelijk vernieuwend in vergelijking met hun voorgaande werk, maar niet vernieuwend in de brede zin van het woord, dus niet voor de complete muziekwereld. Overigens: daarmee zeg ik dus niet dat ik Kid A niet goed vind! Sterker nog, ik vind het een wereldplaat. Sterker nog: daarom heb ik 'm ook 3x in mijn platenkast staan ...
quote:Zet dat eens af tegen een echt tijdloze plaat als Aftermath , December's Children (And Everybody's) of Let It Bleed. Voor een groot deel gejatte blues, maarover 100 jaar klinkt het nog actueel
Op zondag 4 januari 2004 16:48 schreef methodmich het volgende:
Ben ik absoluut niet met je eens. Norwegian Wood, In My Life, A Day In The Life, Strawberry Fields Forever, I Am The Walrus, Tomorrow Never Knows, She Said She Said, Something... Zo maar wat voorbeelden van nummers die de tand des tijds wat mij betreft met gemak hebben doorstaan.
Maar ik geef toe, ik ben op een aantal nummers na totaal geen liefhebbers van The Beatles, voor mij is het veel te braaf en te slijmerig
In dat licht zijn voorbeelden als Frans Bauer, Metallica e.d. absoluut niet van toepassing volgens mij, die worden ook genoeg bekritiseerd. Ik denk dan meer aan een band als Radiohead of (mijn eigen favoriete band) Tool. Hoewel ik vooral Tool zelf ook geniaal vind is het vaak zo dat iemand die zegt dat hij/zij het niet kan waarderen meteen wordt afgeschilderd als iemand die het dan wel niet zal begrijpen.
(NB: ik kan er ook niet tegen als iemand zegt dat Tool geen goede muziek maakt of een kutband IS ofzo, maar zo lang iemand gewoon zegt dat het zijn smaak niet is of dat het hem niets doet etc etc heb ik daar geen probleem mee)
quote:Dat kan, maar dat vind ik op platen als Rubber Soul, Revolver, Sgt. Pepper's, The White Album en Abbey Road toch wel meevallen.
Op zondag 4 januari 2004 17:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Maar ik geef toe, ik ben op een aantal nummers na totaal geen liefhebbers van The Beatles, voor mij is het veel te braaf en te slijmerig
Ik heb zelf dan weer niks met The Stones.
quote:Tool is volgens mij ook een band die je of haat of goed vind. Persoonlijk kan ik uren luisteren naar Anima of Undertow, maar ik begrijp best waarom sommige mensen er niet tegen kunnen.
Op zondag 4 januari 2004 17:03 schreef TAV74 het volgende:
Hoewel ik vooral Tool zelf ook geniaal vind is het vaak zo dat iemand die zegt dat hij/zij het niet kan waarderen meteen wordt afgeschilderd als iemand die het dan wel niet zal begrijpen.
quote:Wel ...
Op zondag 4 januari 2004 16:59 schreef methodmich het volgende:[..]
3 x? Waarom dat?
Maar verder vind ik de meeste dingen wel ok, behalve Kevin Little met Turn me on. Wat een baggerplaat is dat zeg!
En de Neptunes zijn gewoon goed! Maarja die worden nu wel een beetje commercieel idd
[Dit bericht is gewijzigd door Fen op 04-01-2004 17:30]
quote:Als je je ook maar een beetje in de band hebt verdiept weet je dat dat imago van 'de ideale schoonzonen' waarmee ze begonnen (en die hele beatlemania op gang zette) slechts een kleine periode van hun carriere is geweest.
Op zondag 4 januari 2004 17:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
quote:Oh ongetwijfeld, maar ik hou gewoon niet van The Beatles. De Stones, Zeppelin, Black Sabbath en The Doors vind ik vele malen interessanter dan de Fab 4
Op zondag 4 januari 2004 17:28 schreef webfreak het volgende:Als je je ook maar een beetje in de band hebt verdiept weet je dat dat imago van 'de ideale schoonzonen' waarmee ze begonnen (en die hele beatlemania op gang zette) slechts een kleine periode van hun carriere is geweest.
Ergens vanaf Rubber Soul wordt duidelijk dat ze meer van plan zijn dan brave popliedjes te maken, en komt het echte legendarische werk. En wat mij betreft kwamen dáár de ware John, Paul, George en Ringo tevoorschijn.
Iets goed vinden is een lastig begrip. Maar iets goed vinden betekent ook dat het aan eisen moet voldoen, in dit geval misschien dat iets goed geproduceerd en uitgevoerd is? Maar aan muziek zijn niet echt strakke eisen te stellen om te beoordelen of iets goed is. Daarom is goed wel erg lastig te gebruiken bij muziek. Een muzikant die een liedje schrijft over liefde en daarmee mensen dichterbij elkaar brengt en zijn luisteraars daarmee op andere gedachten zet. Dan zou je kunnen zeggen dat het goed gelukt is. De bedoeling van het nummer is dan dus goed overgekomen. Als het liedje dan ook nog zelf geschreven is door de persoon, een gevoel kan overbrengen, waarbij niet het imago van de artiest voorop staat, dan zou je iets best goed mogen noemen, denk ik. Toch blijft het lastig.
Waardering en beetje respect voor bepaalde mensen in de muziek mag er in ieder geval wel zijn. Het liefst dan niet voor de groep tieners met een goed uiterlijk die door hun ouders (die moeders altijd! ) naar mister Hit-in-a minute gestuurd, een niet-zelfgeschreven liedje in zingen, een geil en erotisch getinte video erbij schieten en zo de massa makkelijk bereiken. Hierbij is de carriere van zon tiener van begin tot eind uitgestippeld door marketingplannen door andere mensen. Heeft niks met muziek te maken. Daar heb ik eigenlijk geen waardering voor. Goed kun je ook niet noemen, maar dat mensen het leuk vinden is te begrijpen.
Aan de andere kant heb je de Artiesten. Waarvan sommige al op jonge leeftijd muzikaal gevoel hebben, teksten (met dieperliggende boodschap) schrijven en leven voor de muziek, zonder dat het imago voorop staat. Overigens de echte artiesten, komen het liefst niet teveel in de aandacht en zitten het liefst 20 uur per dag in hun studiootje te experimenten, creatief en origineel bezig zijn en liedjes te schrijven. Bij mensen als Miss Spears, Frans Bauer (zie:de bauers) twijfel ik daar nog wel eens aan.
Natuurlijk is het ook in sommige gevallen moeilijk te bepalen wat nu echte en pure muziek is en wat juist niet. Maar voor de echte artiesten mag in ieder geval waardering zijn voor het ding dat ze doen. Het gaat ten slotte om de muziek en het imago wordt niet belangrijker gevonden. Iets goed vinden verschilt dus, denk ik per persoon en is subjectief.
quote:Ik vind de manier waarop Zakk Wylde (gitarist Ozzy Osbourne / Black Label Society) zich afzet tegen dit soort misbaksels wel erg grappig.
Op zondag 4 januari 2004 19:14 schreef Rocknrollradio het volgende:[..]
Waardering en beetje respect voor bepaalde mensen in de muziek mag er in ieder geval wel zijn. Het liefst dan niet voor de groep tieners met een goed uiterlijk die door hun ouders (die moeders altijd! ) naar mister Hit-in-a minute gestuurd, een niet-zelfgeschreven liedje in zingen, een geil en erotisch getinte video erbij schieten en zo de massa makkelijk bereiken. Hierbij is de carriere van zo'n tiener van begin tot eind uitgestippeld door marketingplannen door andere mensen. Heeft niks met muziek te maken. Daar heb ik eigenlijk geen waardering voor. Goed kun je ook niet noemen, maar dat mensen het leuk vinden is te begrijpen.
[..]
Het zou me niks verbazen als hij ooit eens verantwoordelijk zou zijn voor het uitmoorden van een willekeurige populaire boyband. Mijn zegen heeft hij.
quote:Die hoef je niet goed te vinden, die is het gewoon. Zeggen dat het niet zo is, getuigt van slechte smaak.
Op zondag 4 januari 2004 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jeff Buckley, nog zo één.
toet toet toeter op mn waterscooter
quote:dat is gewoon pure wansmaak/bagger, dat is totaal niet iets wat je 'goed' moet vinden.
Op maandag 5 januari 2004 03:56 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ik vraag me af waarom elk cafe dit 10x per avond moet draaien
toet toet toeter op mn waterscooter
quote:
Op maandag 5 januari 2004 03:54 schreef Summoner het volgende:
John Zorn. Alleen maar gepiep en geknars, zit geen enkele lijn in. Mensen die alles van Hem kopen maken geen onderscheid tussen talentloze herrie en kunst.
quote:Dat heb ik nou dus andersom.. FF zijn wel oke vind ik, maar niet echt vernieuwend...
Op maandag 5 januari 2004 14:02 schreef Berkery het volgende:
Nirvana al genoemd?Ik hoor 10 keer liever de Foo Fighters
* Seborik houdt niet zo van Nirvana.
quote:Ben er ook niet echt wild van, trouwens.
Op maandag 5 januari 2004 15:27 schreef Seborik het volgende:
Oh ja, Nirvana helemaal... als je daar iets negatiefs over durft te denken, komt de gedachtenpolitie het er al uit zuiveren...* Seborik houdt niet zo van Nirvana.
Voorbeeld:
Ik hou totaal niet van klassiek, maar ik heb enorm veel respect voor de grote componisten.
Zo heb ik dat ook met artiesten die heel veel betekend hebben voor een genre, die gedeeltelijk een genre ontwikkeld hebben, of heel erg beinvloed/veranderd, die gewoon muzikaal gezien geniale dingen hebben gedaan, die grensverleggend waren. Ok, ook hierover valt te twisten, maar toch.
Iets mooi vinden en er respect voor hebben is een heel groot verschil, daar gaat het me even om
Radiohead: kut
DJ Tiesto: overgewaardeerd
Nirvana: gaat wel
Jim/Jamai/Idols sukkels: I don't give a fuck
etc.
Let op: dit is een mening!
Wat betreft garagerock: Daar ben ik wel een liefhebber van, maar The Strokes en White Stripes boeien mij zeer matig. Danko Jones dan weer wel, maar voornamelijk vanwege de liveshow. Op plaat prefereer ik een band als The Hellacopters (live ook niet te versmaden trouwens).
quote:Het spijt me dat je nog nooit een band hebt ontdekt, waarbij je bij een concert tot in het diepst van je ziel geraakt wordt. Huilen gaat misschien wat ver, maar een flinke brok in mijn keel was wel het gevolg.
Op dinsdag 6 januari 2004 02:23 schreef ullie het volgende:En Tool uiteraard. Daar heb ik ook binnen mijn vriendenkring heel wat discussie over. Maar gelukkig heeft daar nog nooit iemand moeten huilen "omdat het concert zo goed was". Als dat overigens wel zou gebeuren dan zou ik gewoon mijn vriendkring wat kleiner maken.
quote:Zei ik dat?
Op dinsdag 6 januari 2004 02:59 schreef search64 het volgende:[..]
Het spijt me dat je nog nooit een band hebt ontdekt, waarbij je bij een concert tot in het diepst van je ziel geraakt wordt. Huilen gaat misschien wat ver, maar een flinke brok in mijn keel was wel het gevolg.
Neen
Ik had het specifiek over mensen die gaan huilen bij Tool.
Objectiever bekeken vind ik dat Radiohead en David Bowie teveel lof krijgen, al vind ik ze zelf ook goed. De verheerlijking gaat soms veel te ver.
Ik vind beide acts in het geheel niet boeiend en ik zal er ook geen traan om laten als we niets meer van ze horen.
quote:Huilen is een groot woord, maar Tool maakt, zeker live, wel een behoorlijke dosis emoties bij me los. Niets mis mee, integendeel, muziek = emotie.
Op dinsdag 6 januari 2004 03:16 schreef ullie het volgende:[..]
Zei ik dat?
Neen
Ik had het specifiek over mensen die gaan huilen bij Tool.
quote:Vast wel, maar ik heb even weinig op met mensen die ge-emotioneerd raken door Tool als met de mensen wiens leven werd veranderd door Frans Bauer.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:53 schreef TAV74 het volgende:[..]
Huilen is een groot woord, maar Tool maakt, zeker live, wel een behoorlijke dosis emoties bij me los. Niets mis mee, integendeel, muziek = emotie.
Ik heb ze trouwens live wel gezien even voor de duidelijkheid...
quote:Tja, ook dat mag van mij, je hoeft van mij niets me mij op te hebben
Op woensdag 7 januari 2004 00:01 schreef ullie het volgende:[..]
Vast wel, maar ik heb even weinig op met mensen die ge-emotioneerd raken door Tool als met de mensen wiens leven werd veranderd door Frans Bauer.
Ik heb ze trouwens live wel gezien even voor de duidelijkheid...
quote:Björk.
oké, is geen band.
Pink Floyd, bah. Bij Ummagumma helemaal verkeerd gegaan, walgelijk. Dark Side of the Moon? Nooit begrepen waarom dat wanproduct tot ergens begin jaren '90 in de top 100 van albumsales heeft gestaan in de US.
Van de andere kant: Saucerful of Secrets is wel erg fijn, en Piper at the Gates of Dawn ook.
Verder: Bands als Led Zeppelin en Black Sabbath. Pretentieuze rotzooi, meer niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 07-01-2004 19:59]
quote:Daar wil ik even op reageren. Ik vond het meeste op de cd ook klote, maar Das Pop is en blijft gewoon goed! Het is misschien erg simpele muziek, maar er is wel over nagedacht...
Op woensdag 7 januari 2004 19:37 schreef Kwark het volgende:
Mag ik trouwens de complete Vlaamse popscene nomineren? Dat overzichtscdtje laats bij de Oor ("Vlammende Vlamingen") deed het wel: alle 20 ruk.
quote:En dan nog te bedenken dattie purple rain niet eens zelf heeft geschreven
Op woensdag 7 januari 2004 19:53 schreef Zander het volgende:
Nu ik zo door de topiclijst scroll zie ik ineens nog zo'n artiest waar ik de charme niet echt van inzie: Prince. Ja ja, hij speelt veertig instrumenten zelf, grote artiest in de jaren 80, yada yada.. en eerlijk is eerlijk, een paar nummers van hem vind ik ook best wel okee en hij kan ook best een aardig potje gitaarspelen. Maar waarom wordt er altijd gedaan alsof het een soort genie is? Dat vind ik zelf toch iets teveel eer. En dan die flauwekul met die naamswijziging en zo, dat was ook al zo tenenkrommend..
Maar goed, sommige nummers van hem rocken wel.
quote:Dan vraag ik me af wat je wel leuke muziek vindt, aangezien dit toch een behoorlijk gevarieerd aanbod was van zeer hoge kwaliteit.
Op woensdag 7 januari 2004 19:37 schreef Kwark het volgende:
Mag ik trouwens de complete Vlaamse popscene nomineren? Dat overzichtscdtje laats bij de Oor ("Vlammende Vlamingen") deed het wel: alle 20 ruk.
quote:Dat was inderdaad nog het beste, maar naar mijn smaak nog steeds niet meer dan aardig.
Op woensdag 7 januari 2004 19:55 schreef Foxxy het volgende:[..]
Daar wil ik even op reageren. Ik vond het meeste op de cd ook klote, maar Das Pop is en blijft gewoon goed! Het is misschien erg simpele muziek, maar er is wel over nagedacht...
Het viel me trouwens op hoe slecht geproduceerd veel van die nummers waren.
quote:Hoezo overhyped?
Op zondag 4 januari 2004 01:11 schreef Donnie.Darko het volgende:
Oja en Queens Of The Stone Age idd ook, wat een overhyped kutmuziek is dat zeg
maarja das mijn mening
quote:Niet? Volgens de Allmusic Guide wel, in ieder geval.
Op woensdag 7 januari 2004 19:56 schreef Kwark het volgende:
En dan nog te bedenken dattie purple rain niet eens zelf heeft geschreven.
quote:Sommige nummers van dEUS vind ik wel goed, maar die stond er nou net niet bij. Ik heb zelf In a bar, under the sea, en die zet ik regelmatig op.
Op woensdag 7 januari 2004 19:56 schreef methodmich het volgende:[..]
Dan vraag ik me af wat je wel leuke muziek vindt, aangezien dit toch een behoorlijk gevarieerd aanbod was van zeer hoge kwaliteit.
Het is ook niet dat ik iets heb tegen vernieuwende of experimentele muziek ofzo. Hele stapels Zappa en Beefheart heb ik liggen, en Soul Couging bijvoorbeeld, of Björk, PJ Harvey, Nick Cave, Spinvis...
Deze Oor-selectie van hedendaagse Vlaamse bands en artiesten vond ik vooral saai, en gekunsteld. Bovendien klinken bijna al die zangers hetzelfde: als Tom Barman.
quote:Zeppelin kan ik nog enigzins inkomen, maar Sabbath pretentieus
Op woensdag 7 januari 2004 19:34 schreef Kleibintje het volgende:
Verder: Bands als Led Zeppelin en Black Sabbath. Pretentieuze rotzooi, meer niet.
quote:Die kan ik allemaal (op Spinvis na) wel waarderen, maar zo bijzonder vernieuwend of experimenteel vind ik ze niet hoor. Bjork is misschien een kleine uitzondering.
Op woensdag 7 januari 2004 20:04 schreef Kwark het volgende:
Het is ook niet dat ik iets heb tegen vernieuwende of experimentele muziek ofzo. [...], en Soul Couging bijvoorbeeld, of Björk, PJ Harvey, Nick Cave, Spinvis...
quote:In zekere zin wel: Als grondleggers van de metal enzo, misschien niet zo erg vauit hunzelf alswel de manier waarop naar ze gekeken wordt.
Op woensdag 7 januari 2004 20:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Zeppelin kan ik nog enigzins inkomen, maar Sabbath pretentieus
quote:Ik dacht dat Purple Rain geschreven was door Wendy & Lisa - althans, dat vernam ik een tijdje geleden in een docu. Ik zat net echter een beetje te zoeken, en toen vond ik dit:
Op woensdag 7 januari 2004 19:59 schreef Zander het volgende:[..]
Niet? Volgens de Allmusic Guide wel, in ieder geval.
quote:In de film zou Prince het dus samen met Wendy & Lisa hebben geschreven, maar in het echt heeft 'ie het alleen gedaan.
...the movie hinges on the Kid's ability to relinquish his royal rule--or at least the appearance of it--by playing "Purple Rain," a song co-written by Revolution bandmates Wendy (Wendy Melvoin) and Lisa (Lisa Coleman). If it's clearly The Kid and not Prince who surrenders his autonomy (the end credits remind us that, in the real Revolution, the title track was authored entirely by the bandleader)...
Duidelijk dus, ik zat ernaast. Aanvaard mijn nederigste excuses
quote:Oke, dat kan ik begrijpen. Zelf waren ze het tegenovergestelde van pretentieus namelijk. Maar je kan niet ontkennen dat modernere Metal bands als Sonata Arctica, Blind Guardian en zelfs Maiden heel goed naar Black Sabbath, Deep Purple en Led Zeppelin hebben geluisterd.
Op woensdag 7 januari 2004 20:10 schreef Kleibintje het volgende:In zekere zin wel: Als grondleggers van de metal enzo, misschien niet zo erg vauit hunzelf alswel de manier waarop naar ze gekeken wordt.
quote:Ze hebben echter wel allemaal een compleet eigen stijl, die verder niet echt te vergelijken is met enig ander artiest - en daar gaat het natuurlijk om (en dat bedoelde ik dan ook). Experimenteren om het experimenteren lijkt me een vrij oninteressante bezigheid. Een eigen stijl vinden is wel iets wat veel artiesten zullen willen, en in het geval van de betreffende vlaamse bands vind ik dat ze daar maar zeer matig in slagen - het klinkt mij te krampachtig, en de oprechtheid van de muziek komt (voor mij) daarmee in het gedrang. Daarom vind ik het onaangenaam om naar te luisteren.
Op woensdag 7 januari 2004 20:09 schreef thaleia het volgende:[..]
Die kan ik allemaal (op Spinvis na) wel waarderen, maar zo bijzonder vernieuwend of experimenteel vind ik ze niet hoor. Bjork is misschien een kleine uitzondering.
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 07-01-2004 20:28]
quote:Ergens wel begrijpelijk.
Op woensdag 7 januari 2004 20:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mijn neusharen gaan recht overeind staan van Robbie Williams. Brrrrrr
Persoonlijk vind ik hem juist een verademing. Hij is tenminste zo lekker arrogant. Zegt niet dat hij zo "fijn zichzelf is gebleven" of meer van dat soort bullsh*t. En hij kan echt zingen. Dat zie je ook niet vaak.
Wie van mij mag opbokken is zeker weten Madonna.
quote:Deep Purple: Ook al zo een goed voorbeeld!
Op woensdag 7 januari 2004 20:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Oke, dat kan ik begrijpen. Zelf waren ze het tegenovergestelde van pretentieus namelijk. Maar je kan niet ontkennen dat modernere Metal bands als Sonata Arctica, Blind Guardian en zelfs Maiden heel goed naar Black Sabbath, Deep Purple en Led Zeppelin hebben geluisterd.
quote:inderdaad. saaie on-originele bagger muziek is 't.
Op zondag 4 januari 2004 19:10 schreef Bombie het volgende:
The White Stripes zijn echt als god & godin ontvangen en ik vraag me nog steeds af waarom.
quote:idd., Summerjam is de topshit van 2003
Op vrijdag 2 januari 2004 20:27 schreef WattaFakka het volgende:
Winterjam. Wat een kutlied
. Ik dacht bij summerjam al dat het niet slechter kon...
En nou allemaal ophoeren met argumenten waarom bovengenoemde troep geen troep zou moeten zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 09-01-2004 11:54]
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:53 schreef Elegy het volgende:
* Tool (pretentieuze kutherrie)
* The White Stripes (nou nou nou, wat zijn ze vernieuwend)
* Blur (waardeloos)
* The Darkness (dertien in een dozijn gitaartroep)
* Coldplay (ik zou nog niet op ze schijten, zo minderwaardig vind ik ze)
* Radiohead (ze zouden zijn ademsappel eruit moeten rukken)
* Muse (de naam dekt de lading totaal niet)
* arrenbagger negers (waar zijn die witte kappen als je ze nodig hebt?)
* Zogenaamde goffik mettul (oh oh oh, wat klinken ze toch weer duister, en wat zijn ze origineel)
* nu-mettulzooi (als je dan toch zo'n hekel aan de wereld hebt, snij dan je polsen maar aan gort)
* Van die OOR-verantwoorde rock. Zo vernieuwend, zo goed, zo zichzelf...zo volkomen kut
* Moby (wordt een kerel, ga vlees eten en leren jassen dragen)
* Nirvana (gebler in de microfoon en gerag op de gitaar. Wat een kutzooi)En nou allemaal ophoeren met argumenten waarom bovengenoemde troep geen troep zou moeten zijn
Je vergeet BLOF: wat een ellende.
quote:Reden ze maar allemaal motor
Op vrijdag 9 januari 2004 13:34 schreef Michaeltjuh het volgende:[..]
![]()
![]()
Je vergeet BLOF: wat een ellende.
quote:Opbaggeren hoer, als je er niets vanaf weet, zeg dan ook niets
* Blur (waardeloos)
* Zogenaamde goffik mettul (oh oh oh, wat klinken ze toch weer duister, en wat zijn ze origineel)
* nu-mettulzooi (als je dan toch zo'n hekel aan de wereld hebt, snij dan je polsen maar aan gort)
* Van die OOR-verantwoorde rock. Zo vernieuwend, zo goed, zo zichzelf...zo volkomen kut
* Nirvana (gebler in de microfoon en gerag op de gitaar. Wat een kutzooi)En nou allemaal ophoeren met argumenten waarom bovengenoemde troep geen troep zou moeten zijn
quote:Ik wil er ook niets van weten
Op vrijdag 9 januari 2004 13:57 schreef XTANiUM het volgende:[..]
Opbaggeren hoer, als je er niets vanaf weet, zeg dan ook niets
Maar wat ik er van ken vind ik troep
quote:Hij heeft gewoon gelijk op ieder punt (al vind ik Tool zelf wel aardig)
Op vrijdag 9 januari 2004 13:57 schreef XTANiUM het volgende:
Opbaggeren hoer, als je er niets vanaf weet, zeg dan ook niets
quote:zow ben jij ff evil
* Blur (waardeloos)
quote:Waar luister jij naar vriend?
* Blur (waardeloos)
quote:Nee, Neo-Avantgardistisch
Op vrijdag 9 januari 2004 17:39 schreef spacemangraig het volgende:[..]
zow ben jij ff evil
quote:Heel true allemaal hoor, jij tegen de rest van de wereld enzo
* Blur (waardeloos)
quote:Neo-Folk, darkwave, industrial, noise, electro, ebm, dark ambient, medieval, neo-classical, martial, spoken word, ritual, soundscapes. Daarnaast kan ik zo nu en dan ook best luisteren naar Sarah McLachlan, Savage Garden, Keith Caputo, klassiek, hardhouse, techno en wat langzamere rock.
Op vrijdag 9 januari 2004 17:47 schreef StarGazer het volgende:[..]
Waar luister jij naar vriend?
Ziehier een aantal fijne muziekale collaboraties:
Von Thronstahl, Death in June, Der Blutharsch, Dernière Volonté, Volksweerbaarheid, Folkstorm, Toroidh, Darkwood, Of the Wand and the Moon, Backworld, Ordo Rosarius Equilibrio, Stalingrad, Kirlian Camera, Ataraxia, Ophelia's Dream, Fire + Ice, Arcana, Hekate, Leger des Heils, 5F_55, The Days of The Trumpet Call, Die Form, In My Rosary, Orplid, Dies Natalis, Joy Division, New Order, Hide & Seek, Herbst 9, Boyd Rice and Friends, Allerseelen, Siderartica, Current '93, Rasthof Dachau, VNV Nation, STOA, Collection D'Arnell-Andrea, Helium Vola, Raison D'Être, The Crüxshadows, Malochia, Cenobita, Hocico, :wumpscut:, Apoptygma Berzerk, Depeche Mode, KMFDM, Skinny Puppy, Covenant, Feindflug, Yrrwe Zsuzyrrwe, The Peoples Republic of Europe, Gae Bolg, Accessory, Human League, Rosa Crux, Wappenbund, In The Nursery, A Challenge Of Honour, Neuroticfish, Qntal, H.I.V.+, Blutengel, L'Ame Immortelle, Terminal Choice, Die Verbannten Kinder Eva's, Velvet Acid Christ, Love Spirals Downwards, Claire Voyant, The Cure, The Sisters of Mercy, Miss Kittin & The Hacker, H_M_B, Deine Lakaien, Sonar, Coil, The Young Gods, Rrupt, Harvest Rain, Ikon, Engelsstaub....
quote:Ze zouden jou zo als Hitlers persoonlijke muziekuitkiezer neer kunnen zetten
Op vrijdag 9 januari 2004 19:36 schreef Elegy het volgende:[..]
Neo-Folk, darkwave, industrial, noise, electro, ebm, dark ambient, medieval, neo-classical, martial, spoken word, ritual, soundscapes. Daarnaast kan ik zo nu en dan ook best luisteren naar Sarah McLachlan, Savage Garden, Keith Caputo, klassiek, hardhouse, techno en wat langzamere rock.
Ziehier een aantal fijne muziekale collaboraties:
Von Thronstahl, Death in June, Der Blutharsch, Dernière Volonté, Volksweerbaarheid, Folkstorm, Toroidh, Darkwood, Of the Wand and the Moon, Backworld, Ordo Rosarius Equilibrio, Stalingrad, Kirlian Camera, Ataraxia, Ophelia's Dream, Fire + Ice, Arcana, Hekate, Leger des Heils, 5F_55, The Days of The Trumpet Call, Die Form, In My Rosary, Orplid, Dies Natalis, Joy Division, New Order, Hide & Seek, Herbst 9, Boyd Rice and Friends, Allerseelen, Siderartica, Current '93, Rasthof Dachau, VNV Nation, STOA, Collection D'Arnell-Andrea, Helium Vola, Raison D'Être, The Crüxshadows, Malochia, Cenobita, Hocico, :wumpscut:, Apoptygma Berzerk, Depeche Mode, KMFDM, Skinny Puppy, Covenant, Feindflug, Yrrwe Zsuzyrrwe, The Peoples Republic of Europe, Gae Bolg, Accessory, Human League, Rosa Crux, Wappenbund, In The Nursery, A Challenge Of Honour, Neuroticfish, Qntal, H.I.V.+, Blutengel, L'Ame Immortelle, Terminal Choice, Die Verbannten Kinder Eva's, Velvet Acid Christ, Love Spirals Downwards, Claire Voyant, The Cure, The Sisters of Mercy, Miss Kittin & The Hacker, H_M_B, Deine Lakaien, Sonar, Coil, The Young Gods, Rrupt, Harvest Rain, Ikon, Engelsstaub....
quote:en jij moet ophoeren met je NEO-FOLK. Alsof er ook maar 1 muzieksoort kutter is dan dat. Zoo, dat is wel vernieuwend, gewoon het woordje Neo ervoor pleuren en het is nieuw. Met je zogenaamde intellectuele kuthobby´s. OPROTTEN!!
* Blur (waardeloos)
quote:Ja
Op zaterdag 10 januari 2004 13:58 schreef XTANiUM het volgende:[..]
Ze zouden jou zo als Hitlers persoonlijke muziekuitkiezer neer kunnen zetten
.
Maar die luisterde veel naar Wagner
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 14:31 schreef Guidosaurus het volgende:[..]
en jij moet ophoeren met je NEO-FOLK. Alsof er ook maar 1 muzieksoort kutter is dan dat. Zoo, dat is wel vernieuwend, gewoon het woordje Neo ervoor pleuren en het is nieuw. Met je zogenaamde intellectuele kuthobby´s. OPROTTEN!!
quote:Waar zal ik beginnen?
Op zaterdag 10 januari 2004 14:31 schreef Guidosaurus het volgende:
Alsof er ook maar 1 muzieksoort kutter is dan dat.
Anyway, ik heb een hekel aan The Doors (die vent zingt alsof ie een mongooltje is)
Jimi H. (idem)
en Led Zeppelin (GAAP!)
dEUS
Underworld
Muse
Starsailor
Sigur Ros
Zuco 103
Gotan Project
Eels
Chemical brothers
MotorPsycho
Bob Dylan
Goldfrapp
Grandaddy
Orbital
Pavement
John Lennon
Echo and the bunnymen
Spinvis
Zita Swoon
The smiths
Pixies
quote:Ik denk niet dat je eigen mening hier een probleem is, maar het het feit dat je je eigen mening nogal overdreven rellerig brengt en alles wat jij toevallig niet goed vindt dan maar als troep bestempeld. Getuigd eerder van weinig respect of geforceerd bijzonder willen zijn in je smaak ipv een eigen menig.
Op zaterdag 10 januari 2004 16:05 schreef Elegy het volgende:[..]
Vervelend hè, als niet alle mensen jouw muziek goed vinden, maar een eigen mening ergens over hebben
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 20:44 schreef Dezz het volgende:
DJ Tiësto
quote:Mannen hoeven geen leren jassen dragen. Die stinken en zijn lelijk. Ten tweede moet iedereen zogenaamd bewijzen wat nou bagger is met een zo goed mogelijk klinkend tekstje. Zeg eens wat je wel mooi vindt.
* Blur (waardeloos)
quote:So true...
Op zondag 11 januari 2004 11:03 schreef TAV74 het volgende:[..]
Ik denk niet dat je eigen mening hier een probleem is, maar het het feit dat je je eigen mening nogal overdreven rellerig brengt en alles wat jij toevallig niet goed vindt dan maar als troep bestempeld. Getuigd eerder van weinig respect of geforceerd bijzonder willen zijn in je smaak ipv een eigen menig.
En Dido heeft de hype overleefd... Ook een wonder boven wonder
!
quote:hehe, dat hoor ik ook weleens
Op zondag 1 februari 2004 18:12 schreef Zander het volgende:
Ik heb trouwens ook een schurfthekel aan ABBA, en ik vind het nog erger als mensen er zo nodig op moeten wijzen dat het weliswaar blije huppeldeuntjes zijn, "maar het zit allemaal wel erg goed in elkaar".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |