quote:wie denkt dat dit een leuke film is/zal zijn?
VERWACHT: 29-01-2004
Nederlandse komedie over een Marokkaanse jongen die niet kan kiezen tussen de wil van zijn traditonele vader en het moderne stadslevenGenre: Komedie, Nederlandstalig
Regie: Albert ter Heerdt
Cast: Najib Amhali, Mimoun Oaïssa, Salah BenmoussaPlaatje:
quote:Ik dus ook maar vond ik niet echt super... mja ik wacht wel af
Op donderdag 1 januari 2004 17:11 schreef WarLord9 het volgende:
ik heb de trailer gezien, dikke humor!
quote:lijkt mij ook
Op donderdag 1 januari 2004 17:11 schreef WarLord9 het volgende:
ik heb de trailer gezien, dikke humor!
quote:E.T. had zijn eigen fiets.
Op donderdag 1 januari 2004 18:09 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kon de trailer ook erg waarderen!
Vooral dat stukje over 3 verschillen tussen ET en een Marokkaan. Kan me er alleen nog maar 2 herinneren:
- ET wilde graag weer terug naar huis
- ET deed zijn best om de taal te leren
maar wat is die 3e nou?!
[Dit bericht is gewijzigd door Rider_on_the_storm op 07-01-2004 02:16]
De film zet iig bij mij al vrij snel aan tot een goede doch pittige discussie en dat vind ik persoonlijke als filmfan jammer, want ik wil ook kunnen genieten van een film en hoe ik het ook probeerde, ergens kreeg ik wel steeds het gevoel naar een documentaire te kijken.
De film an sich is niet zo sterk, wel vond ik het heel tof om eens te kijken naar een gemiddelde marokkaanse familie, althans dat hoop ik voor de filmmaker dat het een gemiddeld gezin is anders zet het alleen maar aan tot misverstanden, positief en negatief, en wat er allemaal in omging. Vaak zijn idd ook de marokkaanse meisjes erg mooi. Zo'n beetje zo'n look als Touriya Haoud. Nu is zij wel uitzonderlijk mooi, maar vaak genoeg zie ik zeer prachtige marokkaanses lopen.
Overigens, twee topics van mij zijn in R&P al gesloten omdat men hiero gewoon dit soort onderwerpen niet kan bepraten, maar direct overgaat in denigrerende/discriminerende reply's. En helaas omdat de mods daar geen zin in hebben sluiten ze per definitie al dat soort topics...zo wordt het dan toch nooit onder het licht gebracht, maar blijft het in het schemerlicht en omstreden.
Angst komt voort uit onbegrip en als je niet de kans krijgt om het te begrijpen dan zal het altijd een hekelpunt blijven.
quote:Dit is hem helemaal:
Op donderdag 1 januari 2004 18:19 schreef victorinox het volgende:[..]
E.T. had zijn eigen fiets.
Wat is het verschil tussen ET en marrokanen?
1) ET heeft zijn eigen fiets
2) ET ziet er beter uit
3) ET wil de taal leren
4) ET wil weer naar huis
5) ER kwam alleen
hier nog een linkje naar een review van mij
quote:
Shouf shouf habibi!
Zojuist gezien in de sneak, een nieuwe Nederlandse comedy over een Marokkaans gezin, waarvan elk lid op z'n eigen manier zijn plaats zoekt in de samenleving. Het wordt op een lichte manier gebracht, maar over zijn geheel slaagt de film niet helemaal. Als comedy is hij niet grappig genoeg en als lichte maatschappijkritiek weet hij z'n punt niet te maken, hoewel de nadruk op het komische gedeelte ligt. Wel afstotelijk is het erg matige acteerwerk van een aantal bijrolspe(e)l(st)ers, Winston Gerschtanowitz en Bridget Maasland kunnen bijvoorbeeld egt niet acteren
Zeker de zoon van de regisseur ofzo.
quote:Die blanke ja.
Op donderdag 8 januari 2004 16:10 schreef hornage het volgende:
mmm, vent met mutsjeZe hadden bijna allemaal een mutsje op, of bedoel je die ene van die vriendengroep? De enige blanke?
Vanavond nog een film met Arabieren in Europa, deze is best grappig
En hij lijkt me best cool (zie ook de reacties op dit topique)
Doe er je voordeel mee
Grappige stukjes zaten er in maar waar ik me enorm aan irriteerde was het feit dat alle marokanen begonnen te klappen toen in de film een meisje werd neergeslagen door dr broer
quote:Ja, beetje zelfde verhaal als bij mij...was net alsof ze voor het eerst een film zagen ofzo...echt zwaar irritant.
Op maandag 2 februari 2004 16:15 schreef Partygurl het volgende:
Gisteren gezien. Echt heel de zaal zat vol marokanen, was te verwachten.Grappige stukjes zaten er in maar waar ik me enorm aan irriteerde was het feit dat alle marokanen begonnen te klappen toen in de film een meisje werd neergeslagen door dr broer
Maar wel een leuke film
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |