Wat ik me kan herinneren van vroeger (en van mijn ouders), is dat er toen veel meer contact was met de buren en andere mensen in de naaste omgeving.
Wat ik me afvraag...hebben jullie (veel) contact met je buren? Komen jullie bij elkaar over de vloer? Of juist niet en waarom niet?
quote:Nee, af en toe een praatje maken enzo, meer niet. Soms nodigen mijn ouders en mijn buren elkaar wel eens uit voor een avond, maar dat gebeurt amper.
Op dinsdag 30 december 2003 20:36 schreef DuchessX het volgende:
Ik zeg mijn buren gedag, we sturen kerstkaartjes en we lenen soms gereedschap ofzo bij elkaar maar daar blijft het ook bij. Het zijn aardige mensen maar ik heb er geen behoefte aan ze over de vloer te hebben of persoonlijker contact te hebben.Wat ik me kan herinneren van vroeger (en van mijn ouders), is dat er toen veel meer contact was met de buren en andere mensen in de naaste omgeving.
Wat ik me afvraag...hebben jullie (veel) contact met je buren? Komen jullie bij elkaar over de vloer? Of juist niet en waarom niet?
[Dit bericht is gewijzigd door Klonk op 30-12-2003 20:40]
aahhh bah...dit is ECHT te ziek...maargoed!
[Dit bericht is gewijzigd door jpg97 op 30-12-2003 20:41]
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:40 schreef jpg97 het volgende:
Ik heb regelmatig sex met mijn bovenbuurvrouw van 87, maar de laatste 3 x gaf ze echter geen krimp meer
quote:Nou, een volkswijk in een stad kan qua buur-beleving denk ik vergelijkbaar zijn met een dorp.
Op dinsdag 30 december 2003 20:38 schreef DaZilva het volgende:
...
Is in de stad toch anders dan in een dorp denk ik.
quote:haha jij houdt wel van oudjes he
Ik heb regelmatig sex met mijn bovenbuurvrouw van 87, maar de laatste 3 x gaf ze echter geen krimp meer.
bedenk me net trouwens wel dat ik dus géén kerstkaartjes heb gestuurd Maarja ik ga morgennacht gezellig iedereen af om ze een gelukkig nieuwjaar te wensen
En daarna snel wegwezen, Feesten!
De andere buren zijn wel oke maar komen we verder ook niet dan elkaar gedag zeggen en af en toe praatje maken met elkaar.
Vroeger bij mijn ouders was inderdaad meer contact met de buurtjes, we waren heel hecht met elkaar. De kinderen uit de buurt speelden ook meer met elkaar buiten enzo. Dat zie je tegenwoordig niet zo erg meer.
Zal wel te maken hebben dat men het te druk heeft met zijn eigen leven.
quote:sja, hoe moet jij dat nou weten?
Op dinsdag 30 december 2003 20:49 schreef Master_Berendsen het volgende:
Mijn buurman was overleden en ik wist het geeneens es
Das toch wel erg
quote:Hahahaha, mag ik hier wel om lachen? ......JA!
Ik heb regelmatig sex met mijn bovenbuurvrouw van 87, maar de laatste 3 x gaf ze echter geen krimp meer. De rest van het appartementen complex kijkt mij alleen maar scheef aan zo nu en dan
De deur ernaast (schuinboven ons) daar wonen Pakistanen. Een carrièrevrouw (tenminste, zo ziet ze er uit, ik spreek haar nooit), een man die thuis zit (in de ziektewet geloof ik) en hun dochtertje. De man is heel aardig, maakt vaak een praatje met ons. Soms snap ik geen reet van wat hij zegt, zijn Nederlands is niet geweldig, en hij praat ook altijd uren door, da's soms wel een beetje vervelend, maar goed, verder is alles leuk en gezellig.
De deur tegenover ons (onze buren dus eigenlijk) daar woont een Nederlandse vrouw, een Turkse man en hun dochtertje. Het kind is een jaar of 4, en staat om een of andere onverklaarbare reden bijna dagelijks te janken in het portiek. Geen idee waarom. De Turk heeft een auto met grote muziekinstallatie en is zo te horen fan van Jean Paul. De vrouw kan lekker schreeuwen: 'Waarom heb je de verwarming nou uit gezet?!?!?!?!' Hollee. Deze mensen zeggen we 'hoi' tegen, meer ook niet.
Beneden ons woonden vroeger de aso's van de buurt. Merkwaardig genoeg hadden we met deze mensen het beste contact. Dit kwam onder meer doordat zij de sleutel van het huis hadden toen we het nog niet officiëel gekocht hadden. Deze mensen hadden een hond (Bowiieeeeee!!! Kom hieah!!!) en een zoontje (Wesliieeeee!!! Eeeetuh!!!). De achtertuin van de mensen (ons uitzicht vanaf het balkon) was de plaatselijke vuilstort. Inclusief 3 verrotte fietsen, hondendrollen en een waterscooter (?). Tot onze grote verbazing stond er op een dag een vrachtwagen voor de deur, die al deze teringzooi inlaadde en wegreed. Wat nu? Wie zal er komen te wonen? De moeder van de onderbuurvrouw. Maar goed, die is vrij rustig. Ze is fanj van Frans Bauer en consorten, maar dat zie ik even door de vingers. Laatst met kerst hadden ze een groot feest. Een stuk of 20 Hagenezen zong uit volle borst mee met 'de vlieger', 'een bossie rooie rozen' en 'Als je nah nie springt ben je een haumaufiel!'. Maar dat was niet erg, dat was leuk.
Verder zijn er nog buren schuin beneden ons. Maar omdat hun deur niet bij ons in het portiek zit, zien we die haast nooit. Maar volgens mij zijn dat de normaalste mensen.
quote:Nee.
Op dinsdag 30 december 2003 20:36 schreef DuchessX het volgende:
Ze spreken trouwens toch bijna allemaal geen NLs dus dat is zowiezo lastig.
*in de middle of nowhere woont!
quote:[off-topic]
Op dinsdag 30 december 2003 21:07 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Nee.
Ze spreken trouwens toch bijna allemaal geen NLs dus dat is zowiezo lastig.
quote:Ja om een uur of 6 toch?
Op dinsdag 30 december 2003 21:12 schreef Toeps het volgende:[..]
[off-topic]
Jij woont ook in Laak hè?
Is er bij jou net ook zo'n klein autootje met mega-speakers langsgereden met "Heb je even voor mij?" opstaan? Dat je voorzichtig moet zijn met vuurwerk, en dat je na oud en nieuw je rommel in kan leveren bij o.a. het Lorenzplein, en dat je dan een McDonalsd-bon krijgt?
Ik wist niet wat ik meemaakte joh!
[/off-topic]
Ik kon het niet goed verstaan wat het was want ik had zelf ook hard muziek aan staan. Maar Bauer hoorde ik nog wel ja!
quote:Idd.
Op dinsdag 30 december 2003 21:13 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja om een uur of 6 toch?
.
Ik kon het niet goed verstaan wat het was want ik had zelf ook hard muziek aan staan. Maar Bauer hoorde ik nog wel ja!
quote:Vooral op de kruising met Spoorwijk is het een zooitje met oud en nieuw. Kant van Rijswijk en Lorentz wordt zeer streng in de gaten gehouden vanwege de tramkruisingen. Daar laat de ME echt geen fikkie bouwen.
Op dinsdag 30 december 2003 21:16 schreef Toeps het volgende:[..]
Idd.
Was een samenwerking van de Pliesie en buurtbeheer.
"Steek geen illegaal vuurwerk af, da's gevaarlijk..."
Ik ben benieuwd hoe oud en nieuw hier is, maar ik verwacht dat er toch wel een redelijk aantal 100.000 klappers de lucht in zal gaan. En bij onze onderburen liggen al 4 kerstbomen in de achtertuin. En nee, da's geen composthoop.
Vroegah, toen je nog geld kon ophalen met je school raport in de straat
quote:Oh oké dan.
Op dinsdag 30 december 2003 21:17 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Vooral op de kruising met Spoorwijk is het een zooitje met oud en nieuw. Kant van Rijswijk en Lorentz wordt zeer streng in de gaten gehouden vanwege de tramkruisingen. Daar laat de ME echt geen fikkie bouwen.
Euh... Zei je ME?!?
WTF!
quote:Zo denk ik er ook over. Als we maar vooral geen last van elkaar hebben.
Op dinsdag 30 december 2003 21:15 schreef _Administr8or_ het volgende:
Nee, ik heb geen contact met de buren. En dat wil ik graag zo houden
Mijn buren kunnen 3 weken op vakantie zijn, en dan weet ik het niet eens!
Maar ze zijn wel aardig hoor, de buren van beide kanten!
ik opende er net per ongeluk een topic over
0,0
quote:Dat doe je lekker.
Op dinsdag 30 december 2003 21:34 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
echt helemaal niet..heb ze misschien 2 x gedag gezegd in een driekwart jaarik opende er net per ongeluk een topic over
![]()
0,0
quote:Het is rustig omdat de ME het hier verbied. Vorig jaar was het nog wel een zooitje op t einde vd Gouverneurlaan.
Op dinsdag 30 december 2003 21:21 schreef Toeps het volgende:[..]
Oh oké dan.
Euh... Zei je ME?!?
WTF!
Heel gezellig allemaal, vooral zomers als iedereen tot diep in de nacht buiten op de gallerij zit te borrelen.
Na mijn eerste verhuizing nooit meer dan "hoi" tegen (nieuwe) buren.
En de rest, als ik iemand op de trap zie, zeg ik hallo. Maar dat kan net zo goed een bezoeker zijn. Sommige zie je wel regelmatiger, maar ik weet echt niet wie in welk appartement woont.
quote:Geef d'r een foldertje over geluidsisolatie en wens haar succes met klussen
Op dinsdag 30 december 2003 22:00 schreef MissX het volgende:
Alleen me directe onderbuurvrouw ken ik omdat we vaak ruzie over me muziek hebben gehad.
quote:Ik ga volgende maand verhuizen, ik denk dat ze god op der blote knieen gaat danken
Op dinsdag 30 december 2003 23:02 schreef MSXUser het volgende:[..]
Geef d'r een foldertje over geluidsisolatie en wens haar succes met klussen
En me nieuwe huis is nieuwbouw dus zal stuk minder gehorig zijn en de onderbuurvrouw kwam kennis maken en die heb ik toen gelijk verteld dat ik muziek met veel bas draai. Dus die is voorbereid
De andere mensen zijn domme burgertypes. Je weet wel, altijd bij ons naar binnen staren Zo interessant zijn we niet....
Maar de overbuurman heeft buiten de stad een boerderij, daar kom ik wel eens en we komen ook bij elkaar over de vloer, gewoon voor te praten. Elke morgen goeiemorgen buurman Hij neemt stro voor m'n konijntje mee en ik geef afvalbrood aan heb voor z'n eendjes.
quote:Nope woon in dorp, maar ik zie men buren niet vaak... we wonen met 3 jongeren (eigenlijk 4) en 1 ouwe gast in 1 appartementblok, en wij als jongelui zijn eigenlijk nooit thuis.
Op dinsdag 30 december 2003 20:38 schreef DaZilva het volgende:
1x per maand 'hoi' tegen de buurman. Vaker zie ik em niet. Benedenbuurvrouw (83) is wel een schatje, ga ik nog wel es theedrinken.
Is in de stad toch anders dan in een dorp denk ik.
quote:Welke muziek
Op dinsdag 30 december 2003 23:31 schreef MissX het volgende:[..]
Ik ga volgende maand verhuizen, ik denk dat ze god op der blote knieen gaat danken
En me nieuwe huis is nieuwbouw dus zal stuk minder gehorig zijn en de onderbuurvrouw kwam kennis maken en die heb ik toen gelijk verteld dat ik muziek met veel bas draai. Dus die is voorbereid
Wij hebben best veel contakt met onze buren. Links haalt me moeder altijd kaas en brood ze hebben een eigen winkel stukje verder op. En op zaterdag krijgen ze weer een bestelling van ons. Dit omdat we een groenten winkel hebben.
En rechts woont de zoon van de gene met de koffie tent waar me vader al jaren lang elke ochtend koffie drinkt om half 5 in de ochtend voor dat hij gaat werken
quote:en de stalker is back....
Op dinsdag 30 december 2003 23:39 schreef ook_gek het volgende:[..]
Welke muziek
Wij hebben best veel contakt met onze buren. Links haalt me moeder altijd kaas en brood ze hebben een eigen winkel stukje verder op. En op zaterdag krijgen ze weer een bestelling van ons. Dit omdat we een groenten winkel hebben.
En rechts woont de zoon van de gene met de koffie tent waar me vader al jaren lang elke ochtend koffie drinkt om half 5 in de ochtend voor dat hij gaat werken
quote:Ik ben nergens geweest
Op dinsdag 30 december 2003 23:40 schreef bier2k3 het volgende:[..]
en de stalker is back....
Overgens ken ik niet m,n buren op fok
quote:ik wel... links naast me een landverraaier en rechts naast me een waanabe mod
Op dinsdag 30 december 2003 23:41 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ik ben nergens geweest
Overgens ken ik niet m,n buren op fok
Dus nog nooit gezien, nog nooit gesproken.... misschien zijn de lui die je in het café spreek wel de buren, geen idee.
Maar Duchessx, over het algemeen wonen we toch in een erg gezellige en rustige buur
ergens wonen zonder je buren te kennen lijkt me fucked up
quote:alsof ze dat horen, als die radio echt zo hard staat
Op woensdag 31 december 2003 09:41 schreef Oversight het volgende:
we bonken op de muur als de radio te hard staat
quote:tering... kan deze thread bijna niet lezen.... er staat één of andere mafkees volgas op de muur te boinken!
Op woensdag 31 december 2003 09:46 schreef Lemmeb het volgende:[..]
alsof ze dat horen, als die radio echt zo hard staat
Eigenlijk hadden we contact met iedereen in de straat, ook straten verderop... Vroeger
...
We hebben wel eens een buurtbarbeque gehad, maar dat is een tijd geleden. Met oud en nieuw komen een aantal mensen uit de buurt 's avonds rond een uur of 3 nog even bij elkaar (of we vieren het samen.)Verder wel eens een spel spelen met de buren of gewoon op de koffie of iets sterkers. In de zomer watergevecht...
kortom grappige buurt.
Hij heeft wel m'n leven gered toen de kat de deur een keer van binnenuit op slot gedaan had.
Dankzij zijn ladder kon ik toen door een bovenraampje binnenkomen.
quote:Ik ga me ook niet voorstellen hoor, als ik ergens nieuw kom te wonen. Vind ik nergens voor nodig.
Op zaterdag 10 januari 2004 22:25 schreef Mini_rulez het volgende:
Mijn ouders hebben sinds ongeveer een jaar nieuwe buren, een jong stel zonder kinderen. Die mensen zijn zich nooit komen voorstellen of wat dan ook. Heel soms zeggen ze hoi als je ze op straat tegenkomt, maar verder niks. Ben ik nou de enige die dat raar vindt?
*niet dat ik dat erg vind hoor
edit: soms kijken ze weleens wat boos, na harde muziek/vrienden over de vloer de dag ervoor ofzo.. maarja, je kan geen volkomen stilte verwachten in een stad. Doen ze ook niet.
[Dit bericht is gewijzigd door ROG op 10-01-2004 23:46]
quote:Ik vind het anders best wel raar dat je niet eens de naam weet van je eigen buren.
Op zaterdag 10 januari 2004 23:21 schreef MissX het volgende:[..]
Ik ga me ook niet voorstellen hoor, als ik ergens nieuw kom te wonen. Vind ik nergens voor nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |