abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2003 @ 14:41:37 #1
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15825486
Game on.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:38 schreef gelly het volgende:
Wil je echt dat ik hier antwoord op geef ?
Ja.
quote:
Ga eens in je blote tokus over straat lopen en je hebt je antwoord.
Dat is nog geen antwoord op de vraag waarom.

Maar goed, als jij zo redeneert dan kunnen mensen met een hoofddoekje dus aangehouden worden wegens het verstoren van de openbare orde als maar genoeg mensen er aanstoot aan nemen. Gezien de discussies die nu al overal losbarsten zonder dat er überhaupt een hoofddoekje te zien is zou het zelfs nú al mogelijk moeten zijn iemand daarvoor aan te houden.

pi_15825507
Als aanhanger van de ZEN filosofie loop ik graag in mijn HEMA boxer over straat. In een tolerante maatschappij moet dit kunnen. Een ieder die hier aanstoot aan neemt is zelf achterlijk!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 30 december 2003 @ 14:42:43 #3
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15825511
En sowieso, je hebt toch geen last van mijn peniskoker? Waarom wil je mij dan toch in mijn religieuze vrijheid beperken of vind je het in ieder geval logisch dat dat gebeurt?
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 14:43:09 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15825527
openbare scholen

op straat mag dus wel, slot erop en nieuw topic bouwen

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_15825536
Weer een strontreeks erbij. Mensen die zich bewust dom voordoen als gevolg van angst, woede en opgekropte haat. En om welke reden? Tjah, wie zal het weten..
pi_15825545
Het tonen van een geslachtsdeel of het insinueren acht men verstorend. Nu zou ik wel 'ns willen weten wat er verstorend is aan zo'n hoofddoekje, welke last zorgt het voor?

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 30-12-2003 14:44]

pi_15825548
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:43 schreef 78589 het volgende:
Weer een strontreeks erbij. Mensen die zich bewust dom voordoen als gevolg van angst, woede en opgekropte haat. En om welke reden? Tjah, wie zal het weten..
Wie goed doet, goed ontmoet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_15825591
Sluiten maar mensen, weer die eeuwige discussie!
Gewoon alle religieuze dingen verbieden in openbare gebouwen, maar op straat moet het kunnen.

Dit is het enige wijze wat men op deze draad kan zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 30-12-2003 14:45]

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 30 december 2003 @ 14:45:45 #9
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15825606
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:43 schreef Monidique het volgende:
Het tonen van een geslachtsdeel of het insinueren acht men verstorend.
Waarom?
quote:
Nu zou ik wel 'ns willen weten wat er verstorend is aan zo'n hoofddoekje, welke last zorgt het voor?
Dat wil ik ook wel weten van een peniskoker. Heb jij er last van als je een leuter ziet?
pi_15825612
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, alleen de mensen die verantwoordelijk zijn voor de betreffende wet waarschijnlijk. Maar goed dat die wet binnenkort wordt aangepast.

Nou ik heb nog geen signalen gezien dat de wet wordt aangepast. Op het journaal zei men juist dat de Turkse regering persé aan dit verbod wil volhouden.

En het is toch belachelijk dat je zóveel waarde hecht aan een hoofddoekje voor het geloof. Alsof geloven in dat hoofddoekje zit. Ik kan het me niet voorstellen.

.
pi_15825626
quote:
Het tonen van een geslachtsdeel of het insinueren acht men verstorend. Nu zou ik wel 'ns willen weten wat er verstorend is aan zo'n hoofddoekje, welke last zorgt het voor?
Wat voor een last heb jij van mijn boeddistisch gewaad met swastika opdruk?
pi_15825637
Wordt het niet eindelijk tijd om een stop op dit soort onzinnige topics te plaatsen? Het is het zoveelste over hetzelfde onderwerp en nooit zijn er echt zinnige discussies geweest. Het zijn meestal de respectlozen tegen de gelovigen en altijd mondt het uit op een welles-nietus discussie.

Veel succes ermee, voor diegene die zouden besluiten om het onmogelijke toch te proberen en de respectlozen proberen te overtuigen van hun ongelijk. Ik kap er voor vandaag in ieder geval mee, een muur is nog verstandiger om tegenaan te praten.

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 30-12-2003 15:03]

Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 14:46:51 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15825647
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:45 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waarom?
[..]

Dat wil ik ook wel weten van een peniskoker. Heb jij er last van als je een leuter ziet?

ik vind het op zijn minst onsmakelijk

misschien vinden de dames het leuk ... maar dat licht natuurlijk aan de capaciteiten van het apparatus

pi_15825655
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wordt het niet eindelijk tijd om een stop op dit soort onzinnige topics te plaatsen? Het is het zoveelste over hetzelfde onderwerp en nooit zijn er echt zinnige discussies geweest. Het zijn altijd de respectlozen tegen de gelovigen en altijd mondt het uit op een welles-nietus discussie.

Veel succes ermee, voor diegene die zouden besluiten om het onmogelijke toch te proberen en de respectlozen proberen te overtuigen van hun ongelijk. Ik kap er voor vandaag in ieder geval mee, een muur is nog verstandiger om tegenaan te praten.

Blaas je niet op!
pi_15825658
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:45 schreef JohnDope het volgende:
Sluiten maar mensen, weer die eeuwige discussie!
Gewoon alle religieuze dingen verbieden in openbare gebouwen, maar op straat moet het kunnen.

Dit is het enige wijze wat men op deze draad kan zeggen.

ja maar sommigen zie hier weer een anti-islam verhaaltje in.
.
pi_15825660
Ik bedoel: wind je niet op!
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 14:47:35 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15825674
quote:
Wordt het niet eindelijk tijd om een stop op dit soort onzinnige topics te plaatsen? Het is het zoveelste over hetzelfde onderwerp en nooit zijn er echt zinnige discussies geweest. Het zijn altijd de respectlozen tegen de gelovigen en altijd mondt het uit op een welles-nietus discussie.

dus iedereen die het niet met je eens is die is respectloos?

doe je leuk

dinsdag 30 december 2003 @ 14:47:59 #18
3542 Gia
User under construction
pi_15825692
quote:
Vraag een moslima eens waarom ze een hoofddoekje draagt, waarom het verplicht is.

Antwoord: Omdat ik niet als een lustobject gezien wil worden.

M.a.w. zij vinden dat vrouwen zonder hoofddoekje een lustobject zijn.
Een hoofddoekje impliceert dus dat alle andere vrouwen lustobjecten zijn. En ja, dat kan verrekte storend zijn.

dinsdag 30 december 2003 @ 14:48:22 #19
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15825699
quote:
Het zijn altijd de respectlozen tegen de gelovigen
Erg respectloos om mensen die het niet met jou eens zijn automatisch te bestempelen als respectloos.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 14:48:41 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15825709
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Blaas je niet op!

quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:47 schreef Jarno het volgende:
Ik bedoel: wind je niet op!
gna
pi_15825714
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:47 schreef francia het volgende:

[..]

ja maar sommigen zie hier weer een anti-islam verhaaltje in.

Daar komt het toch allemaal uit voort

Alsof men het doet omdat ze een hoofddoekje lelijk vinden

pi_15825717
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:45 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waarom?
[..]

Ik weet niet waarom men zoiets aanstootgevend vindt, ik studeer geen hogere psychologie. En ja, als ik een man in bloot aangezicht aanschouw, vindt er bij eventjes een schok plaats, dit in tegenstelling tot bij een hoofddoekje. Een naakte man zorgt ook voor meer rumoer op een markt dan een vrouw met een hoofddoekje, ik denk dat dit niet valt te ontkennen.

Maar omdat dit niet gaat over het toestaan van peniskokers in de klas, maar om religieuze symbolen, zoals hoofddoekjes en die sikh-dingen: Wat is er aanstootgevend aan een hoofddoekje?

pi_15825729
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:48 schreef 78589 het volgende:

Nee, maar wel de gedachte die erachter schuilt. Maar goed, dat zul je wel weer uitleggen als haat of islamofobie.
pi_15825734
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wie heeft het over een hakenkruis? Is het boedhisme geen geloof meer opeens?

Dat is een non-argument. Boedhisten lopen (in de Westerse wereld) niet opzichtig met swastikas rond, dat petje met die swastika is bedoeld om een vergelijking te maken met een ander symbool, nl. het hakenkruis.
pi_15825743
dat jullie nog zin hebben om je over deze theedoek kwestie druk te maken

[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 30-12-2003 14:50]

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15825749
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat dacht je van? Omdat ik overtuigd moslim ben?
pi_15825753
... dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Wicha op 30-12-2003 14:51]

pi_15825760
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:49 schreef Wicha het volgende:

[..]

Dat is een non-argument. Boedhisten lopen (in de Westerse wereld) niet opzichtig met swastikas rond, dat petje met die swastika is bedoeld om een vergelijking te maken met een ander symbool, nl. het hakenkruis.

Ons hotel in bangkok had nog behang met een dergelijk motief. ZO ongebruikelijk is het niet hoor.
pi_15825771
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:50 schreef 78589 het volgende:

[..]

ow god hebben we onze mislukte jozef ook weer.
ik ben even wat nuttigs doen haha
pi_15825777
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:50 schreef 78589 het volgende:

[..]

Da's nog dommer: iets doen, maar niet precies weten waarom.
  dinsdag 30 december 2003 @ 14:51:09 #31
3542 Gia
User under construction
pi_15825782
quote:

Wie heeft het vorige topic over de Sikhs geopend, volgens mij iemand die achter de Moslims staat in deze.

Als hier niet over gediscussieerd mag worden, moeten de voorstanders van hoofddoekjes er geen topic over openen!

pi_15825783
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat voor een last heb jij van mijn boeddistisch gewaad met swastika opdruk?

Geen.

Jongens, ik weet dat het aanhalen van andere eventueel aanstootgevende dingen makkelijk is, maar dit alles zegt niets over het aanstootgevende van die religieuze symbolen.

Dat neigt namelijk naar kontdraaierij.

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 30-12-2003 14:52]

pi_15825818
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ons hotel in bangkok had nog behang met een dergelijk motief. ZO ongebruikelijk is het niet hoor.

Ja lekker belangrijk. Bangkok heeft nooit wat met de oorlog te maken gehad. Hier in Europa wordt de Swatiska vaak verward met het hakenkruis, heeft er dus niets maken..
pi_15825822
quote:

rot op, shoarmaboer... ik kan me ook niet voorstellen dat jij veel respect heb voor de autochtone inwoners van dit land.

en nogmaals, kom eens met bewijzen aan over dat geweldige geloof, dan praten we verder, meneer islamietje

tegenover een normaal mens ben ik totaal NIET respectloos

pi_15825834
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:48 schreef 78589 het volgende:

[..]

Daar komt het toch allemaal uit voort

dus men vindt kruizen en keppels en tulbanden ook lelijk??

Klets toch niet, dit slaat echt niet alleen op de Islam. Je geeft de Islam veel te veel eer toe, deze regels bestonden al in Frankrijk voordat de eerste moslim Frankrijk kwam opzoeken.

.
pi_15825837
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:52 schreef 78589 het volgende:

[..]

Ja lekker belangrijk. Bangkok heeft nooit wat met de oorlog te maken gehad. Hier in Europa wordt de Swatiska vaak verward met het hakenkruis, heeft er dus niets maken..

Hey, jullie onkunde over mijn geloof hoeft geen beperking mijnerzijds in te houden he? Da's niet zo tolerant namelijk!
pi_15825859
quote:

[..]

Da's nog dommer: iets doen, maar niet precies weten waarom.

Hoezo? Ik ben toch ook moslim en houd me aan zoveel mogelijk voorschriften.
pi_15825864
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:53 schreef 78589 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ben toch ook moslim en houd me aan zoveel mogelijk voorschriften.

Waarom?
pi_15825869
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:52 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

rot op, shoarmaboer... ik kan me ook niet voorstellen dat jij veel respect heb voor de autochtone inwoners van dit land.

en nogmaals, kom eens met bewijzen aan over dat geweldige geloof, dan praten we verder, meneer islamietje

Ga jij altijd zo om met andere mensen?
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 14:54:19 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15825876
quote:

[..]

en houd jij ook lekker je bek

de frontpage = www.fok.nl

pi_15825881
quote:

[..]

En nu ben je wel respectloos met je denigrerende, ja, rotopmerkingen als "shoarmaboer" en "islamietje". Waarom, is dat leuk? Heeft je bericht zo meer waarde? Zal dit de discussie goed doen? Zullen andere Islamieten nu denken: kijk, wij worden voor vol aangezien?
pi_15825885
quote:

[..]

Bankok is ten eerste geen Nederland of Frankrijk, en de swastika daar heeft niets te maken met het hakenkruis en is dus niet provocerend.
pi_15825890
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:52 schreef francia het volgende:

[..]

dus men vindt kruizen en keppels en tulbanden ook lelijk??

Klets toch niet, dit slaat echt niet alleen op de Islam. Je geeft de Islam veel te veel eer toe, deze regels bestonden al in Frankrijk voordat de eerste moslim Frankrijk kwam opzoeken.

De regel over elk religieus symbool is maar bijzaak, hoofddoel was namelijk gewoon het hoofddoekje.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 14:55:09 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15825894
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ga jij altijd zo om met andere mensen?

jij?
pi_15825904
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij?

hoezo?
  dinsdag 30 december 2003 @ 14:55:31 #46
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15825905
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:49 schreef Monidique het volgende:
Ik weet niet waarom men zoiets aanstootgevend vindt, ik studeer geen hogere psychologie. En ja, als ik een man in bloot aangezicht aanschouw, vindt er bij eventjes een schok plaats
Maar heb je er last van? Dat is steeds de vraag bij het hoofddoekje. Zolang ik niet met mijn leuter in jouw gezicht sta te meppen (ja dit is fysiek mogelijk ) heb je er toch geen daadwerkelijke last van? Je ziet elke dag wel vaker een leuter.
quote:
dit in tegenstelling tot bij een hoofddoekje.
Misschien bij jou niet nee, maar bij andere mensen geldt hetzelfde voor blote leuters. Het éne is echter verboden en daar heeft men volop begrip voor, ook al kan het iemands oprechte levensovertuiging zijn om naakt door het leven te gaan en wordt hij daar dus in beperkt. Het andere is daarentegen gewoon toegestaan en mag nooit verboden worden, omdat je dan iemand beperkt in zijn oprechte levensovertuiging waarmee hij niemand kwaad doet.

Hoezo met twee maten meten?

pi_15825919
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:55 schreef 78589 het volgende:

[..]

De regel over elk religieus symbool is maar bijzaak, hoofddoel was namelijk gewoon het hoofddoekje.

De gebruikelijke slachtofferrol. Check.
pi_15825921
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom?

Omdat ik overtuigd ben van het geloof in Allah en de daarbij behorende leefregels.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 14:56:23 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15825933
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

hoezo?

iedereen die het niet met je eens is die is volgens jouw respectloos
pi_15825942
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:55 schreef Lithion het volgende:

Ach, je ridiculisering is geen meten met twee maten zolang er niet wordt aangetoond wat er nou aanstootgevend is aan een hoofddoekje. Want daar ging het immers om.
pi_15825957
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hey, jullie onkunde over mijn geloof hoeft geen beperking mijnerzijds in te houden he? Da's niet zo tolerant namelijk!

Deze reply verwijs ik graag door naar mijn eerste reply in dit topic. Mensen die zich debiel voor gaan doen en andere onzinnige dingen gaan roepen zolang ze in hen voordeel gaan werken.
pi_15825958
Moet er per se iets aanstootgevends aan zijn om het te verbieden, dan?
pi_15825967
quote:
Maar heb je er last van? Dat is steeds de vraag bij het hoofddoekje. Zolang ik niet met mijn leuter in jouw gezicht sta te meppen (ja dit is fysiek mogelijk ) heb je er toch geen daadwerkelijke last van? Je ziet elke dag wel vaker een leuter.
Echt fysieke last heb ik er niet van, nee, maar commotie zal het wel opleveren in een klas.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 14:58:01 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15825974
quote:
[...]

ok die ging me te ver na heel dat verhaal over meppende leuters
pi_15825977
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:57 schreef Jarno het volgende:
Moet er per se iets aanstootgevends aan zijn om het te verbieden, dan?
Natuurlijk niet.
pi_15825984
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

De gebruikelijke slachtofferrol. Check.

Schuif het maar op 'slachtofferrol', dan heb je kennelijk een groot deel van het nieuws gemist. Niet voor niets is de discussie omtrent hoofddoeken gestart, tezamen met die wet.
pi_15826008
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ach, je ridiculisering is geen meten met twee maten zolang er niet wordt aangetoond wat er nou aanstootgevend is aan een hoofddoekje. Want daar ging het immers om.

Ik vind een hoefdoekje wel aanstootgevend. En dan niet zozeer door de draagsters. Ik heb les gegeven op een middelbare school waar de leerlingen het idee hadden niet naar mijn collega en mij te hoeven luisteren omdat we hoeren waren zonder hoofddoekje. Dat vond ik behoorlijk respectloos kan ik wel zeggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_15826030
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

iedereen die het niet met je eens is die is volgens jouw respectloos

Dat zei ik niet.
pi_15826033
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:58 schreef 78589 het volgende:

[..]

Schuif het maar op 'slachtofferrol', dan heb je kennelijk een groot deel van het nieuws gemist. Niet voor niets is de discussie omtrent hoofddoeken gestart, tezamen met die wet.

Waarom hoor je eigenlijk alleen die Sikhs mopperen, en hoor je weinig protest van moslims, christenen en joden? Itt dit topic, dus? Kennelijk kunnen grote groepen gelovigen ook prima leven met deze regel.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:00:07 #60
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826035
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:51 schreef Monidique het volgende:
Geen.

Jongens, ik weet dat het aanhalen van andere eventueel aanstootgevende dingen makkelijk is, maar dit alles zegt niets over het aanstootgevende van die religieuze symbolen.

Het gaat niet over de aanstootgevendheid, het gaat over het argument dat je mensen op geen enkele wijze in hun levensovertuiging mag beperken zolang andere mensen daar geen last van hebben, terwijl dat nú ook al gebeurt in Nederland en Frankrijk. Het is dus een compleet kulargument of de mensen die het bezigen zijn wel héééél selectief en inconsequent daarin.

Niemand heeft last van een swastika net als niemand last heeft van een hoofddoek.

pi_15826053
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:59 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik vind een hoefdoekje wel aanstootgevend. En dan niet zozeer door de draagsters. Ik heb les gegeven op een middelbare school waar de leerlingen het idee hadden niet naar mijn collega en mij te hoeven luisteren omdat we hoeren waren zonder hoofddoekje. Dat vond ik behoorlijk respectloos kan ik wel zeggen.

Dát is inderdaad niet goed te praten, maar een hoofddoekje zorgt niet voor een plotse gedragsverandering, want dit is slechts slecht gedrag, dus ik zie die link niet helemaal met dat hoofddoekje.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:01:02 #62
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826058
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:57 schreef Monidique het volgende:
Echt fysieke last heb ik er niet van, nee, maar commotie zal het wel opleveren in een klas.
Dus als leerlingen maar genoeg ophef maken over hoofddoekjes is het volgens jou gerechtvaardigd om ze te verbieden?
pi_15826062
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:59 schreef YPPY het volgende:

[..]

En daar halen we weer verzonnen verhaaltjes uit de kast.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:01:34 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826070
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zei ik niet.

wel
quote:
Het zijn altijd de respectlozen tegen de gelovigen en altijd mondt het uit op een welles-nietus discussie.
ik ben ook tegen religieuze shit op openbare scholen ... maar ik ben toch echt niet respectloos

dus nogmaals

dat doe je lekker, misschien je sig is weghalen

pi_15826072
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dát is inderdaad niet goed te praten, maar een hoofddoekje zorgt niet voor een plotse gedragsverandering, want dit is slechts slecht gedrag, dus ik zie die link niet helemaal met dat hoofddoekje.

Als niemand een hoofdoekje/kepeltje/kruisje draagt, is DAT onderscheid alvast niet meer te maken.
pi_15826086
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:01 schreef 78589 het volgende:

[..]

Je noemt haar een leugenaar?
pi_15826087
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom hoor je eigenlijk alleen die Sikhs mopperen, en hoor je weinig protest van moslims, christenen en joden? Itt dit topic, dus? Kennelijk kunnen grote groepen gelovigen ook prima leven met deze regel.

? Het hoofddoekjes probleem verhaal is de hele wereld over gegaan en iedereen protesteert ertegen.
pi_15826097
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het gaat niet over de aanstootgevendheid, het gaat over het argument dat je mensen op geen enkele wijze in hun levensovertuiging mag beperken zolang andere mensen daar geen last van hebben, terwijl dat nú ook al gebeurt in Nederland en Frankrijk. Het is dus een compleet kulargument of de mensen die het bezigen zijn wel héééél selectief en inconsequent daarin.

Niemand heeft last van een swastika net als niemand last heeft van een hoofddoek.

Neimand heeft last van een swastika, hoe kom je daarbij? Een Joodse leerling zal terecht zeer worden afgeleid, een discussie zal terecht ontstaan in een klas.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:02:55 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826105
quote:

[..]

mja maar als het verboden is kunnen die figuren dus niet meer nagaan of ze dat hoofddoekje al dan niet vrijwillig thuis heeft gelaten.
pi_15826106
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je noemt haar een leugenaar?

Dat heb je correct geconcludeerd.
pi_15826120
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef 78589 het volgende:

[..]

? Het hoofddoekjes probleem verhaal is de hele wereld over gegaan en iedereen protesteert ertegen.

Bron, link? Volgens mij speelt het lang niet overal namelijk. In veel landen geld namelijk gewoon een schooluniform plicht zonder geloofskenmerken.
pi_15826125
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

wel
[..]

ik ben ook tegen religieuze shit op openbare scholen ... maar ik ben toch echt niet respectloos

dus nogmaals

dat doe je lekker, misschien je sig is weghalen

Ik zal het woordje 'meestal' er tussen gooien, om er een aantal mensen niet meer voor de schenen te trappen. En nee, mijn sig blijft voorlopig.
pi_15826128
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dus als leerlingen maar genoeg ophef maken over hoofddoekjes is het volgens jou gerechtvaardigd om ze te verbieden?

Nee, omdat ik dat een ongerechtvaardigde ophef vind. Als deze leerlingen kunnen uitleggen waarom het aanstootgevend is, kan er verder mee worden gegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 30-12-2003 15:07]

dinsdag 30 december 2003 @ 15:03:52 #74
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826133
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:56 schreef Monidique het volgende:
Ten eerste is het geen ridiculisering, er zijn daadwerkelijk mensen die er heilig van overtuigd zijn dat ze ongehinderd overal naakt moeten kunnen lopen, terwijl ze dus in hun levensovertuiging worden beperkt. Waarom wordt de ene beperking van levensovertuiging goedgepraat of zelfs aangemoedigd, terwijl de andere beperking van levensovertuiging als fascistisch wordt gezien, terwijl beide totaal geen last veroorzaken?
En ten tweede gaat het dus niet om het hoofddoekje, maar om de argumentatie die tegenstanders van het verbod erop nahouden (zie hierboven).
pi_15826135
quote:

[..]

Dat heb je correct geconcludeerd.

Kennelijk is respectvol discussieren OOK niet voor jou weggelegd. Dat je moge branden in de hel, Youssef. Dit is niet volgens de regels der Islam.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:04:17 #76
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826145
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:58 schreef sp3c het volgende:
ok die ging me te ver na heel dat verhaal over meppende leuters
.
pi_15826157
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bron, link? Volgens mij speelt het lang niet overal namelijk. In veel landen geld namelijk gewoon een schooluniform plicht zonder geloofskenmerken.

Fok!Frontpage, neem bijvoorbeeld het bericht over de Arabische landen.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:04:48 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826162
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zal het woordje 'meestal' er tussen gooien, om er een aantal mensen niet meer voor de schenen te trappen. En nee, mijn sig blijft voorlopig.

w00pdid00 helemaal alsof je het meent
pi_15826169
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

mja maar als het verboden is kunnen die figuren dus niet meer nagaan of ze dat hoofddoekje al dan niet vrijwillig thuis heeft gelaten.

Dat is zo, maar dit voorbeeld is slechts een voorbeeld van slecht gedrag en heeft niets met hoofddoeken te maken. Ik heb een leraar ook eens uitgescholden met termen als: "wat heb jij een debiele bril". 'Uitgescholden' dan, hé?
pi_15826177
quote:

[..]

Kennelijk is respectvol discussieren OOK niet voor jou weggelegd. Dat je moge branden in de hel, Youssef. Dit is niet volgens de regels der Islam.

Goh, ik lig in een deuk. Ik neem je ook totaal serieus hoor. Ik bedoel, nee echt, ik lieg niet hoor. Haha, ik lig echt plat hier.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:05:25 #81
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826179
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef Monidique het volgende:
Neimand heeft last van een swastika, hoe kom je daarbij? Een Joodse leerling zal terecht zeer worden afgeleid
Zo kunnen andere leerlingen ook terecht worden afgeleid door een hoofddoekje.
pi_15826201
quote:

[..]

He, een islamdeskundige
pi_15826202
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:03 schreef Lithion het volgende:
Ten eerste is het geen ridiculisering
Jawel, het vergelijken van naaktlopen met het dragen van een hoofddoekje is ridiculisering.
pi_15826207
quote:

[..]

Als ik een hoofddoekje had gedragen, was er anders met mij omgegaan. Toevallig was mijn collega Marokkaanse, (zonder hoofddoekje dus) en zij kreeg de sterkste kritiek. Blijkbaar was het dragen van een hoofddoekje zó belangrijk voor die jongeren dat ze zonder dat ding geen respect voor me hadden. Dan vraag ik me toch wel lichtelijk af of het niet handiger zou zijn die dingen gewoon niet te dragen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_15826211
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:05 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waarom?
pi_15826215
quote:

[..]

Bijvoorbeeld een Joodse leerling wiens familie is omgekomen bij een bomaanslag ofzo. En vice versa.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:06:48 #87
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826222
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:03 schreef Monidique het volgende:
Nee, omdat ik dat een ongerechtvaardige ophef vind. Als deze leerlingen kunnen uitleggen waarom het aanstootgevend is, kan er verder mee worden gegaan.
Jij kunt evengoed niet uitleggen wat de ophef over een blote leuter is. Je ziet je eigen leuter dagelijks al meerdere malen of kijk je altijd naar het plafond als je naar de WC gaat?
pi_15826223
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

w00pdid00 helemaal alsof je het meent

Natuurlijk wel. Ik probeer mensen níet over 1 kam te scheren.

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 30-12-2003 15:08]

Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:07:02 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826228
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is zo, maar dit voorbeeld is slechts een voorbeeld van slecht gedrag en heeft niets met hoofddoeken te maken. Ik heb een leraar ook eens uitgescholden met termen als: "wat heb jij een debiele bril". 'Uitgescholden' dan, hé?

ja ik vind het zelf ook een zwak argument en ik neem dan ook aan dat dit niet de reden is voor het verbod

elke leraar wordt uitgescholden (bijna dagelijks) dat is je taak als leerling als het ware

pi_15826233
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

He, een islamdeskundige

Ja, er zit altijd iets met hel en branden in. En met ongelovige honden ofzo.
pi_15826253
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:01 schreef 78589 het volgende:

[..]

Dat zou ik willen. Tijdens mijn stage heb ik dit meegemaakt. Gewoon op een middelbare school in Rotterdam. Ontzettend leuke leerlingen verder, maar we waren wel hoeren. Of je het nu gelooft of niet.
*OUD heilige*
pi_15826258
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld een Joodse leerling wiens familie is omgekomen bij een bomaanslag ofzo. En vice versa.

Ja, of iemands opa die dood is gegaan in een concetratiekamp nadat ie uit de wachttoren viel. Haha.
pi_15826267
quote:

[..]

Als je zwakzinnig zou zijn, dan wel ja. Ik ga ervan uit dat jij dat niet bent
pi_15826286
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:06 schreef Lithion het volgende:

[..]

Jij kunt evengoed niet uitleggen wat de ophef over een blote leuter is. Je ziet je eigen leuter dagelijks al meerdere malen of kijk je altijd naar het plafond als je naar de WC gaat?

Onze cultuur is doordrenkt met het persoonlijke en intieme van de geslachts- en erotieke delen van het lichaam. Hiermee publiekelijk vertonen wordt schokkend gevonden.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:08:42 #95
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826293
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:06 schreef Monidique het volgende:
Jawel, het vergelijken van naaktlopen met het dragen van een hoofddoekje is ridiculisering.
Waarom? Het is beide een uiting van een bepaalde levensovertuiging, net als de tulband van de Sikhs of de (sier)dolk van enkele bedoïenen (in Canada een jaar of wat terug nog ophef over geweest).
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:09:35 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826320
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:07 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat zou ik willen. Tijdens mijn stage heb ik dit meegemaakt. Gewoon op een middelbare school in Rotterdam. Ontzettend leuke leerlingen verder, maar we waren wel hoeren. Of je het nu gelooft of niet.

en daarom ben je tegen hoofddoekjes??

ga liever met die ouders over de opvoeding praten want zo verberg je het probleem alleen maar ... dergelijke figuren vinden je ook wel een hoer als je make up op hebt

ook maar verbieden in de klas?

dinsdag 30 december 2003 @ 15:09:47 #97
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_15826323
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als je zwakzinnig zou zijn, dan wel ja. Ik ga ervan uit dat jij dat niet bent

Uf be benim basim aridi, siktiret ya bunlari.

Ja ja mensen in 2050 zijn er net zoveel moslims als atheisten denk ik...wij zullen jullie tenminste met respect behandelen...maarja have fun

pi_15826353
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:08 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waarom? Het is beide een uiting van een bepaalde levensovertuiging, net als de tulband van de Sikhs of de (sier)dolk van enkele bedoïenen (in Canada een jaar of wat terug nog ophef over geweest).

Omdat het gelijkstellen van enkele absurdistische neigingen gepraktiseerd door enkelen met het dragen van een hoofddoekje niet opgaat. Qua maatschappelijk draagvlak, kwantiteit en geschiedenis.
pi_15826361
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:09 schreef aakab het volgende:

[..]

U zei?
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:11:24 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826376
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:08 schreef Lithion het volgende:

[..]

hoofddoekjes of tulbanden mogen gewoon op straat gedragen worden hoor.

naaktloperij is niet helemaal handig ivm de kleinere kindertjes die van dergelijke zaken nog niet zo bar veel verstand hebben en het misschien is aan willen raken ofzo (leuk voor dutroux en co maar vervelend voor de rest).

pi_15826379
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:06 schreef Jarno het volgende:
Op welk moment is "het afgeleid worden" een valide argument geworden in de "discussie" over religiueze symbolen in het openbaar (onderwijs)?

Het gaat niet om afleiding het gaat erom uniformiteit te scheppen en dat betekent dus dat je je conform opgelegde regels zou moeten gedragen en kleden. Pas dan maak je deel uit van de, op mysterieuze wijze, door de maatschappij goedgekeurde norm. Immers, er is een duidelijk verschil tussen goed en fout aan te wijzen nietwaar.....zo is alles wat met de Islam te maken heeft bijvoorbeeld bij uitstek fout.....

En ja dat was sarcasme.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_15826393
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:09 schreef sp3c het volgende:

ga liever met die ouders over de opvoeding praten

Kennelijk hoort dit bij de opvoeding. En het geloof. En dus de doekjes.
pi_15826401
quote:

[..]

Ja ja mensen in 2050 zijn er net zoveel moslims als atheisten denk ik...wij zullen jullie tenminste met respect behandelen...maarja have fun

Zaman geciriyoruz iste. Bazilari gercekte herhalde donuna cikardi karsinda olsa.

voor het leesgemak:

Het is tijdsverspilling. Sommigen zouden IRL niet zo uit hun nek lullen.

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 30-12-2003 15:13]

pi_15826402
quote:

[..]

Doe dat effe lekker ergens anders... Laf hoor.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:12:12 #105
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826406
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:08 schreef Monidique het volgende:
Onze cultuur is doordrenkt met het persoonlijke en intieme van de geslachts- en erotieke delen van het lichaam.
En onze cultuur is doordrenkt van de uiting van sexualiteit. Verder betwijfel ik of een blote leuter veel ophef zou veroorzaken, hooguit omdat het een ongewoon aanzicht is op straat, maar écht niet omdat mensen geschokt raken door het zien van een leuter opzich.
pi_15826420
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

U zei?

U vraagt, wij draaien.

Wat een kansloos topic is dit geworden, vol belachelijke en debiel makende reply's. Alsof Fok! bestaat uit een stel hersenloze monolide atheïstische stronthappers.

Toedels

pi_15826437
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:12 schreef 78589 het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien.

Wat een kansloos topic is dit geworden, vol belachelijke en debiel makende reply's. Alsof Fok! bestaat uit een stel hersenloze monolide atheïstische stronthappers.

Toedels

Kijk, nu beledig je me tenminste in een taal die ik snap.
pi_15826448
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

en daarom ben je tegen hoofddoekjes??

ga liever met die ouders over de opvoeding praten want zo verberg je het probleem alleen maar ... dergelijke figuren vinden je ook wel een hoer als je make up op hebt

ook maar verbieden in de klas?

Ik ben niet per definitie tegen hoofddoekjes, maar ik heb er absoluut geen problemen mee als ze verboden worden in de klas.
Met de ouders praten? Waar denk je dat die jongeren dat de hele dag van te horen krijgen?
Voor mij was het verder geen grote ramp, ik was daar na een dag of 8 weer weg. Maar meisjes uit hun klas waren ook een hoer als ze geen hoofddoekje droegen (dan hebben we gevraagd), die kinderen worden door die sociale druk gedwongen een hoofddoekje te dragen. Dat vind ik fout.
*OUD heilige*
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:13:54 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826468
ow leuk!!!!

che cosa sono voi che parlate

pi_15826473
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Oh, ik vertaalde dat stukje niet, dat was mijn eigen post.
pi_15826477
Dan ken ik er ook 1!

Do ist der Bahnhof!

dinsdag 30 december 2003 @ 15:14:33 #112
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_15826488
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

hehehe geloof me ik hoef jou niet te beledigen..maarja dit word te persoonlijk, spreek je later wel hoer.
pi_15826504
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zaman geciriyoruz iste. Bazilari gercekte herhalde donuna cikardi karsinda olsa.

Kijk, en dit is nu het probleem.

Ga lekker in Turkije kankeren op de Turkse wet die het verbied hoofddoekjes te dragen. Dag .

Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:14:57 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826510
ICH BIN AUCH EIN BERLINER!!!
pi_15826516
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Vraag een moslima eens waarom ze een hoofddoekje draagt, waarom het verplicht is.

M.a.w. zij vinden dat vrouwen zonder hoofddoekje een lustobject zijn.
Een hoofddoekje impliceert dus dat alle andere vrouwen lustobjecten zijn. En ja, dat kan verrekte storend zijn.

Gia,
het gaat nog een stuk verder naar mijn idee.

Als jij als man tegenover een vrouw met hoofddoek staat, zegt zéi eigenlijk " Jij bent een beest, jij bent niet in staat je driften te beheersen... jij bent onbeschaafd."

Het lijkt mij vrij logiscvh dat er zelfs mannen zijn die beledigd zijn doordat deze dames ( met dit als onderbouwing)hoofddoekjes dragen.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_15826518
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:14 schreef aakab het volgende:

[..]

hehehe geloof me ik hoef jou niet te beledigen..maarja dit word te persoonlijk, spreek je later wel hoer.

Pas op voor overstekende flatgebouwen.
pi_15826528
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:12 schreef 78589 het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien.

Toedels

Oh ga toch in Saudi-Arabie Mohammeds lijk pijpen.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:15:45 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826536
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:14 schreef aakab het volgende:

[..]

hoer?
pi_15826582
Ik kan trouwens niks vinden op de FP over hoofdoekjes in een Arabisch land, Youssef. Wel iets over Saoudi-Arabie die het vieren van andere feesten dan die in de Koran wil verbieden aan zijn mensen, ofzo.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:16:42 #120
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_15826583
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:15 schreef Amina het volgende:

[..]

Je moet maar oppassen met wat je zegt...
pi_15826598
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik ben niet per definitie tegen hoofddoekjes, maar ik heb er absoluut geen problemen mee als ze verboden worden in de klas.

De fout daar zit hem in het in een vroeg stadium verbieden van een stuk identiteit. Goed of fout in jouw of mijn beleving, als je een dergelijk verbod oplegt dan vertel je iemand dat er iets fout is. (en dat geldt niet alleen voor hoofddoekjes maar voor elk gedragen symbool of petje of wat je dan ook kunt bedenken om jezelf uit te dragen of te onderscheiden).

Een dergelijk verbod zou niet door de staat opgelegd mogen worden.

pi_15826599
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoer?

Aakab laat de islamitische gastvrijheid van zijn moeder gelden denk ik .
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:17:13 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826600
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Met de ouders praten? Waar denk je dat die jongeren dat de hele dag van te horen krijgen?
Voor mij was het verder geen grote ramp, ik was daar na een dag of 8 weer weg. Maar meisjes uit hun klas waren ook een hoer als ze geen hoofddoekje droegen (dan hebben we gevraagd), die kinderen worden door die sociale druk gedwongen een hoofddoekje te dragen. Dat vind ik fout.

mjah dat is waar maar dit is niet een islamitisch iets.

probeer is les te geven op een school met den bijbel en trek voor de grap een rok aan die meer dan de enkels laat zien

extremisten zijn gewoon matig

pi_15826601
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:16 schreef aakab het volgende:

[..]

Straks doe je het nog ook?
pi_15826623
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:14 schreef Amina het volgende:

[..]

Kijk, en dit is nu het probleem.

Ga lekker in Turkije kankeren op de Turkse wet die het verbied hoofddoekjes te dragen. Dag .

Vind je het erg als ik vanuit NL kanker op een Turkse wet? Ik vind het wel prettig vertoeven namelijk in NL en ik ben er zo aan gehecht geraakt, aangezien ik hier geboren ben
pi_15826626
quote:

[..]

pi_15826627
quote:

[..]

I't might come true?
pi_15826639
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

probeer is les te geven op een school met den bijbel en trek voor de grap een rok aan die meer dan de enkels laat zien

Je zou het gewoon niet moeten toestaan op scholen, eigenlijk he? .
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:18:26 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826650
quote:

[..]

sind Sie der Wächter von Penis Mohameds?
pi_15826658
quote:

[..]

pi_15826659
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:17 schreef Amina het volgende:

[..]

Aakab laat de islamitische gastvrijheid van zijn moeder gelden denk ik .

Hallo Gia, waarom post je dit niet onder je eigen naam?
pi_15826673
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik vanuit NL kanker op een Turkse wet? Ik vind het wel prettig vertoeven namelijk in NL en ik ben er zo aan gehecht geraakt, aangezien ik hier geboren ben

Praat dan ook geen Turks op een NL forum. En accepteer dat je in een niet-islamitisch land en zelfs werelddeel woont. Respecteer dat, en je hebt het een stuk makkelijker.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:19:12 #133
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826677
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:10 schreef Monidique het volgende:
Omdat het gelijkstellen van enkele absurdistische neigingen gepraktiseerd door enkelen met het dragen van een hoofddoekje niet opgaat.
Absurdistisch is een erg subjectieve kwalificatie van die geloofsovertuiging. Dat het niet in jouw referentiekader past betekent nog niet dat het iets absurds is. Je gedraagt je nu exact hetzelfde als de mensen die puur en alleen vanwege het feit dat het niet in hun Westerse referentiekader pas tegen hoofddoekjes zijn.

Verder maakt de kwantiteit waarin iets plaatsvind niets uit (welke trouwens véél groter is dan je hier doet voorstellen), het gaat om de levensovertuiging van iemand en hoe klein of groot die ook is, als daar niemand hinder van ondervindt, dan moet daar ruimte voor zijn, toch? Tenminste, dat is hét argument vóór het dragen van hoofddoekjes, je doet er niemand kwaad mee en dús moet het kunnen. Nou, dan moeten andere uitingen van levensovertuigingen ook gewoon kunnen, ongeacht in welke kwantiteit ze voorkomen.

Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:19:46 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826695
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je zou het gewoon niet moeten toestaan op scholen, eigenlijk he? .

DAT ZEG IK NU AL BIJNA EEN UUR!!!!!!!

en de Fransen hebben er een wet omheen gebouwt

dit is dus niet islam bashen maar religie bashen en dat vind ik niet errug

pi_15826726
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:18 schreef 78589 het volgende:

[..]

Ze zal wel geband zijn met die naam ofzo.
pi_15826734
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:19 schreef Amina het volgende:

[..]

Praat dan ook geen Turks op een NL forum. En accepteer dat je in een niet-islamitisch land en zelfs werelddeel woont. Respecteer dat, en je hebt het een stuk makkelijker.

pi_15826750
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:19 schreef Lithion het volgende:
Verder maakt de kwantiteit waarin iets plaatsvind niets uit (welke trouwens véél groter is dan je hier doet voorstellen), het gaat om de levensovertuiging van iemand en hoe klein of groot die ook is, als daar niemand hinder van ondervindt, dan moet daar ruimte voor zijn, toch? Tenminste, dat is hét argument vóór het dragen van hoofddoekjes, je doet er niemand kwaad mee en dús moet het kunnen. Nou, dan moeten andere uitingen van levensovertuigingen ook gewoon kunnen, ongeacht in welke kwantiteit ze voorkomen.
*Bij aansluit.

Een gezond verstand in een storm van kortzichtigheid

pi_15826751
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

DAT ZEG IK NU AL BIJNA EEN UUR!!!!!!!

en de Fransen hebben er een wet omheen gebouwt

dit is dus niet islam bashen maar religie bashen en dat vind ik niet errug

Het heeft niks met bashen te maken. Een school is een leerfabriek, geen kerk.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:21:55 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826772
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

ja ook goed point remains the same though
pi_15826777
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:17 schreef thoth het volgende:

[..]

De fout daar zit hem in het in een vroeg stadium verbieden van een stuk identiteit. Goed of fout in jouw of mijn beleving, als je een dergelijk verbod oplegt dan vertel je iemand dat er iets fout is. (en dat geldt niet alleen voor hoofddoekjes maar voor elk gedragen symbool of petje of wat je dan ook kunt bedenken om jezelf uit te dragen of te onderscheiden).

Een dergelijk verbod zou niet door de staat opgelegd mogen worden.

Hoofddoekjes en andere identiteitsuitingen in het algemeen verbieden hoeft van mij ook niet. Als mensen ze in hun vrije tijd willen dragen, moeten ze wat mij betreft zelf weten.
Op scholen vind ik het echter anders. Daar zijn jongeren zó makkelijk beïnvloedbaar en staan ze zwaar onder druk van leeftijdsgenoten. Petten zijn daar ook verboden, op mijn middelbare school mochten bomberjacks ook niet. Van mij mogen andere uitingen als hoofddoekjes, keppeltjes, tulbanden, kruizen enzo best bij.
Je moet ook jezelf kunnen zijn zonder symbolen van anderen.

En voor de volledigheid: ik heb op een zwarte basisschool gezeten. Het merendeel van mijn klas was moslim. Ik heb daar geen problemen mee. Ik heb er wel problemen mee al het dragen van iets als standaard word gezien en dat je blijkbaar buiten de boot valt als je het niet draagt.

*OUD heilige*
pi_15826779
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:18 schreef 78589 het volgende:

[..]

Ik weet het niet Youssef
pi_15826800
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja ook goed point remains the same though

Amina vindt dat we met z'n allen nederlands moeten praten hier. Dus volgens mij mag dat niet van haar
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:22:44 #143
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826802
Leuk dat wat fundi's hier hun ware aard weer eens laten zien.
pi_15826816
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef Amina het volgende:

[..]

Ik weet het niet Youssef

Geweldig, nou weet ik zeker dat dit een kansloze kloon is die het niet onder eigen naam durft te posten !

Zwakkeling.

pi_15826825
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar er wordt hier panisch gedaan alsof het om een verbod vd hoofddoek gaat voor heel Frankrijk. Wat dus onzin is, men mag dragen wat men wil, alleen tijdens de uurtjes les op openbare scholen niet. En dat vind ik een gezonde ontwikkeling.
pi_15826830
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik persoonlijk denk dat het pijpen van een dode man minder geestelijke schade brengt dan het penetreren van een 9 jarige.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_15826832
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:55 schreef 78589 het volgende:

[..]

niet waar. scholen mochten al hoofddoekjes verbieden volgens de wet, maar nu is er een verbod op ALLE religieuze zaken op scholen!! Dus de wet is eerlijk. Eerst kon je als moslima gediscrimineerd worden of werd je positief gediscrimineerd. Nu is iedereen gelijk.
.
pi_15826833
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Van ons werd verwacht dat we in een rok kwamen. Dat mogen ze van mij ook verbieden. Die hypocretie op die school (ook in Rotterdam btw) was ontzettend erg.
*OUD heilige*
pi_15826851
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef Lithion het volgende:
Grappig dat je juist ons als fundi's kenmerkt, terwijl wij toch geboekt staan als gematigd. Dan wil je niet weten hoe een fundi in elkaar steekt denk ik.
pi_15826857
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef Lithion het volgende:
Bekijk alles maar weer vanuit je roze zonnebril. Schijnheil. Lees het topic nog eens door en zie wat voor belachelijke beweringen er worden gemaakt. Ook door jou ja.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:24:37 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826871
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Amina vindt dat we met z'n allen nederlands moeten praten hier. Dus volgens mij mag dat niet van haar

Amina is volgens mij geen mod?
pi_15826891
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:23 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik persoonlijk denk dat het pijpen van een dode man minder geestelijke schade brengt dan het penetreren van een 9 jarige.

Ben je een beetje man? Durf je dat op straat ook te zeggen tegen een willekeurige moslim? Ik ben wel een man en ik durf wel alles te zeggen op straat wat ik hier ook zeg.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:25:50 #153
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826909
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:23 schreef Amina het volgende:
Wat dus onzin is, men mag dragen wat men wil, alleen tijdens de uurtjes les op openbare scholen niet.
Precies. Het wordt wel érg overgedramatiseerd door sommige lieden hier.
pi_15826914
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ben je een beetje man? Durf je dat op straat ook te zeggen tegen een willekeurige moslim? Ik ben wel een man en ik durf wel alles te zeggen op straat wat ik hier ook zeg.

Pfft ja, lekker makkelijk. "Autoruit wassen meneer alstublieft?" durf ik ook wel te zeggen hoor.
pi_15826925
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:23 schreef francia het volgende:

[..]

niet waar. scholen mochten al hoofddoekjes verbieden volgens de wet, maar nu is er een verbod op ALLE religieuze zaken op scholen!! Dus de wet is eerlijk. Eerst kon je als moslima gediscrimineerd worden of werd je positief gediscrimineerd. Nu is iedereen gelijk.

Je kunt ook zeggen dat de overheid grote groepen mensen vrijheden ontneemt omdat een kleine groep zich misdraagt en ze te laf zijn om iets aan het werkelijke probleem te doen.
pi_15826931
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:23 schreef francia het volgende:

[..]

Bijna alles. Kleine kruisjes en davidssterren en degelijke worden om duistere redenen wel getolereerd. Dat is een feit. Dus niet alle, zoals jij beweert. Dus ja, die wet is er gekomen voor de moslims.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:26:55 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826943
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Pfft ja, lekker makkelijk. "Autoruit wassen meneer alstublieft?" durf ik ook wel te zeggen hoor.

jaja tis wel weer leuk geweest hé
pi_15826958
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

Amina is volgens mij geen mod?

Dat is waar, maar ze vind het wel.
pi_15826960
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

jaja tis wel weer leuk geweest hé

Inkoppertjes zijn okay.
pi_15826961
quote:

[..]

maar niet de moslims in Frankrijk, enkele fundamentalisten uitgezonderd.

En de landen die protesteren zijn zo hupocriet als de pest, want in Marokko Algerije Tunesie Turkije is op sommige plekken ook een hoofddoekverbod.

.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:27:31 #161
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826965
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grappig dat je juist ons als fundi's kenmerkt
Heb ik namen genoemd dan? Guttegut, die slachtofferrol zit er wel érg ingebakken bij jou hè?
pi_15826968
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef YPPY het volgende:
Op scholen vind ik het echter anders. Daar zijn jongeren zó makkelijk beïnvloedbaar en staan ze zwaar onder druk van leeftijdsgenoten. Petten zijn daar ook verboden, op mijn middelbare school mochten bomberjacks ook niet. Van mij mogen andere uitingen als hoofddoekjes, keppeltjes, tulbanden, kruizen enzo best bij.
Je moet ook jezelf kunnen zijn zonder symbolen van anderen.
Ik denk dat we gewoon even fundamenteel van mening verschillen hier.

Het is zo dat je ook zonder symbolen jezelf zou moeten kunnen zijn maar de mens is er in het algemeen (religieus of niet) erg goed in zichzelf te vangen in een symbool. Zelf denk ik dat een algeheel verbod op dergelijke symbolen (alle symbolen) net zo goed een negatieve invloed op jongeren kan hebben.

Die "druk" waar je het over hebt is inderdaad zwaarder maar het is mijn ervaring dat zelfs op de meest uniforme scholen, kinderen er nog in slagen iets te vinden om "anderen" binnen dezelfde groep buiten te sluiten of aan te vallen.

Mijn voorkeur zou er echt naar uit gaan om kinderen juist zo vrij mogelijk zichzelf te laten zijn.

pi_15826974
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat nergens gezegd
pi_15826982
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je wilt stellen dat de willekeurige Moslim in een gevaarlijke gek kan veranderen zodra je kritiek op Mohamed/Islam hebt?
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:28:32 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15827000
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:26 schreef Wicha het volgende:

[..]

Je kunt ook zeggen dat de overheid grote groepen mensen vrijheden ontneemt omdat een kleine groep zich misdraagt en ze te laf zijn om iets aan het werkelijke probleem te doen.

er wordt nix ontnomen

religieus onderwijs is niet verboden, religieuze symbolen zijn niet verboden.

alleen op openbare scholen die door de overheid worden gesubsidieerd mag je geen religieuze rotzooi op je hoofd zetten in de les ... dat was het.

pi_15827012
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Inkoppertjes zijn okay.

Maar jij niet bepaald.
pi_15827017
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bijna alles. Kleine kruisjes en davidssterren en degelijke worden om duistere redenen wel getolereerd. Dat is een feit. Dus niet alle, zoals jij beweert. Dus ja, die wet is er gekomen voor de moslims.

Die wet was er al lang voordat er ook maar 1 moslim in Frankrijk woonde. Jullie reageren alleen zo extreem hyper altijd. Eisen dat de islam gerespecteerd wordt terwijl geen greintje respect voor de Franse republiek en haar grondwet getoond wordt. Zo werkt het dus niet. In Frankrijk is een strikte scheiding van kerk en staat. Dat is al heel lang zo en zal ook niet veranderen. Leer er mee te leven of ga weg.

En nog maals: het gaat alleen om die paar uurtjes openbare school. Na school, voor school, buiten, thuis waar dan ook mag hij wel gedragen worden. Dus dramatiseer het niet zo.

pi_15827020
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:28 schreef sp3c het volgende:

alleen op openbare scholen die door de overheid worden gesubsidieerd mag je geen religieuze rotzooi op je hoofd zetten in de les ... dat was het.

Ah, de bottom line.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:29:06 #169
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_15827023
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:19 schreef Amina het volgende:

[..]

Praat dan ook geen Turks op een NL forum. En accepteer dat je in een niet-islamitisch land en zelfs werelddeel woont.

We leven momenteel in een multiculturele land dame. Nederland is nog religie nog cultuur gebonden. Wij horen hier net zo thuis als jij dat doet, dus mogen wij zoals elk burger ook een aantal dingen vragen.
quote:
Respecteer dat, en je hebt het een stuk makkelijker.
Onze voorvaderen, de ottomanen, hadden groot deel van europa. Hebben wij toen ook gezegd van hey oprotte met jullie christelijke geloof?
Nee...Wij hadden ze gerespecteerd, we hadden kerken voor ze gebouwd, ze waren een van ons. Maarja ik kan dit niet wensen van een stel zeelieden die geen respect hadden voor andere landen en deze ook plunderden.

Wees trots op je nederlandse nationaliteit(over 50 jaar bestaat die niet muhahaha)

pi_15827028
Ik vraag me af of er misschien andere ideeen zijn om het probleem waar Frankrijk een oplossing voor wilde vinden op te lossen.

Iemand een alternatief idee ?

ik vind het een goed idee om even van het hoofddoekje/ religeuze symbolen onderwerp af te dwalen naar de eigenlijke reden waaróm er überhaupt een dergelijk wetsvoorstel is ingediend.
En hoe we zonder dit soort maatregelen de boel toch goed kunnen laten verlopen

Sir Winston Churchill
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:29:14 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15827031
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ze vind het wel.

boeit mij dat nou
pi_15827040
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef Lithion het volgende:

[..]

Heb ik namen genoemd dan? Guttegut, die slachtofferrol zit er wel érg ingebakken bij jou hè?

Ja, die rol heb jij me opgedrongen.
pi_15827071
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef Lithion het volgende:

[..]

Weer zo een hyypocriete opmerking. Er zijn maar een paar mensen die je ermee kunt bedoelen, debiel.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef francia het volgende:

[..]

maar niet de moslims in Frankrijk, enkele fundamentalisten uitgezonderd.

En de landen die protesteren zijn zo hupocriet als de pest, want in Marokko Algerije Tunesie Turkije is op sommige plekken ook een hoofddoekverbod.

Je komt weer volledig geloofwaardig over francia. Ik zie het al voor me, een groepe moslima's komt aan bij school en doet geheel automatisch het hoofddoekje af.
pi_15827077
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:29 schreef aakab het volgende:

(over 50 jaar bestaat die niet muhahaha)

En dit is dan weer jammer. Vooral gek opkijken als je erop aangesproken wordt hoor! Vooral doen!
pi_15827081
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Je wilt stellen dat de willekeurige Moslim in een gevaarlijke gek kan veranderen zodra je kritiek op Mohamed/Islam hebt?

Dat is heel goed mogelijk ja. Net zoals jij dat denk ik zou doen als ik je vader een pedofiel zou noemen of je moeder een goedkope hoer. Niet dat ik dat doe, want ik heb wel respect naar vele anderen toe.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:30:57 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15827096
quote:

[..]

We leven momenteel in een multiculturele land dame. Nederland is nog religie nog cultuur gebonden. Wij horen hier net zo thuis als jij dat doet, dus mogen wij zoals elk burger ook een aantal dingen vragen.
[..]

Onze voorvaderen, de ottomanen, hadden groot deel van europa. Hebben wij toen ook gezegd van hey oprotte met jullie christelijke geloof?
Nee...Wij hadden ze gerespecteerd, we hadden kerken voor ze gebouwd, ze waren een van ons. Maarja ik kan dit niet wensen van een stel zeelieden die geen respect hadden voor andere landen en deze ook plunderden.

Wees trots op je nederlandse nationaliteit(over 50 jaar bestaat die niet muhahaha)

ik kan dr alleen maar om lachen
pi_15827110
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Niet dat ik dat doe

Nee, dat doet je geloof wel voor je.
pi_15827115
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

voor het leesgemak:

Het is tijdsverspilling. Sommigen zouden IRL niet zo uit hun nek lullen.

tijdverspilling of niet.. in Frankrijk is het een feit, en ik ben het er mee eens!
.
pi_15827120
quote:
Dus wordt je iets ontnomen, het feit dat een openbare school door de Staat betaald wordt doet daar echt niets aan af en "omdat het de Staat is" maakt het echt niet juister. De Staat is niet gelijk aan "het universele gelijk".
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:31:59 #180
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_15827126
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:29 schreef Jarno het volgende:

[Islam geld overal, het is niet exclusief school]

Ah, de bottom line.

dinsdag 30 december 2003 @ 15:32:29 #181
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15827144
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ja, die rol heb jij me opgedrongen.
Ja hoor, is goed jongen, wat jij wil.
pi_15827145
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:28 schreef Amina het volgende:

[..]

Die wet was er al lang voordat er ook maar 1 moslim in Frankrijk woonde. Jullie reageren alleen zo extreem hyper altijd. Eisen dat de islam gerespecteerd wordt terwijl geen greintje respect voor de Franse republiek en haar grondwet getoond wordt. Zo werkt het dus niet. In Frankrijk is een strikte scheiding van kerk en staat. Dat is al heel lang zo en zal ook niet veranderen. Leer er mee te leven of ga weg.

En nog maals: het gaat alleen om die paar uurtjes openbare school. Na school, voor school, buiten, thuis waar dan ook mag hij wel gedragen worden. Dus dramatiseer het niet zo.

Volgens mij heb je dan het nieuws niet gevolgd. De wet dat religieuze symbolen op openbare scholen is doorgevoerd, is pas zeer recent gebeurd en moet volgens mij nog goedgekeurd worden. Ik woon trouwens niet in dat kloteland, dus ik kan er ook niet weg. Ik kan lekker vanuit NL kankeren op die onzinnige wet wat ik wil.
pi_15827153
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:31 schreef aakab het volgende:

[..]

Pech. Nog bottomerder.
pi_15827156
Wel geweldig om te zien hoe schijnheilig genoeg een Fok!topic kan veranderen in een doorsnee stormfront topic.

Wel onder kloontjes dan natuurlijk, want zoveel lef hebben we hier natuurlijk niet. Stel je voor, dat je in andere forums niet meer serieus genomen wordt.

pi_15827181
quote:

[..]

We leven momenteel in een multiculturelemulticultureel land dame. Nederland is nog noch religie nognoch cultuur gebonden. Wij horen hier net zo thuis als jij dat doet, dus mogen wij zoals elk burger ook een aantal dingen vragen.

Op dit forum is NLs de taal. NL heeft een overheersende religie (het christendom) en een cultuur (de Noord-West Europese).

Het is in NL ronduit beledigend om in een taal die niet iedereen begrijpt te gaan praten in gezelschap. Dat is een belediging in NL, dus daar heb je je maar aan te houden, meneertje.

quote:
Onze voorvaderen, de ottomanen, hadden groot deel van europa.
Nederland niet. En alleen een stuk van Zuid-Oost europa.
quote:
Hebben wij toen ook gezegd van hey oprotte met jullie christelijke geloof?
Ja, de Balkan is onder geweld de islam opgedrongen. De gevolgen daarvan kan je nu nog zien in Bosnie en Albanie.
quote:
Eh... de Noormannen kwamen niet uit NL hoor. Leer eerst eens wat je denkt te zeggen voordat je het zegt. Staat anders nog al dom.

En in NL staan meer moskeeen dan er kerken in Turkije staan.

quote:
Ah, kijk. De simpele ziel van dit knulletje met vlassnorretje laat zich weer zien. Ga vooral zo door en doe dan ook nog verbouwereerd als er straks echte maatregelen genomen worden. Die heb je dan aan jezelf te danken.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:33:49 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15827190
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:31 schreef thoth het volgende:

[..]

Dus wordt je iets ontnomen, het feit dat een openbare school door de Staat betaald wordt doet daar echt niets aan af en "omdat het de Staat is" maakt het echt niet juister. De Staat is niet gelijk aan "het universele gelijk".

maar wat wordt er dan precies ontnomen???

moslims mogen er gewoon naar toe hoor, zolang ze in de tijd dat ze er zijn hun hoofddoekjes afzetten ... zelfde geld voor sikh's en tulbanden en de hele reutemeteut.

en als je zelf belangrijk vind dat er religieus onderwijs gevolgd moet worden dan zul je daar zelf voor moeten schuiven

pi_15827199
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:32 schreef 78589 het volgende:
Wel geweldig om te zien hoe schijnheilig genoeg een Fok!topic kan veranderen in een doorsnee stormfront topic.

Wel onder kloontjes dan natuurlijk, want zoveel lef hebben we hier natuurlijk niet. Stel je voor, dat je in andere forums niet meer serieus genomen wordt.

Sprak de kloon.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:34:07 #188
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_15827205
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

En dit is dan weer jammer. Vooral gek opkijken als je erop aangesproken wordt hoor! Vooral doen!

Ach gossie ga je huilen.

Kerel ik verlaag me effe naar jou niveau, je wilt het niet begrijpen...maarja je bent zeker ook niet erg sociaal ingesteld he? Kijk maar weer effe uit het raam hehe misschien zie je mensjes lopen die je vriendje willen zijn..

dinsdag 30 december 2003 @ 15:34:13 #189
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15827210
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:30 schreef 78589 het volgende:
Weer zo een hyypocriete opmerking. Er zijn maar een paar mensen die je ermee kunt bedoelen, debiel.
Onder andere jou en aakab ja, maar KirzimiBeyaz bepaald niet.

Verder mag je je gescheld wel achterwege laten of naar een kleuterforum gaan waar het thuishoort.

pi_15827211
quote:

[..]

er wordt nix ontnomen

religieus onderwijs is niet verboden, religieuze symbolen zijn niet verboden.

Vroeger was je in Frankrijk op openbare scholen vrij om een hoofddoekje,keppeltje,tulband op te doen als je dat wilde. Nu komt er een wet die dat verbiedt. Die vrijheid wordt je dus ontnomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Wicha op 30-12-2003 15:34]

pi_15827215
quote:

[..]

Dat is heel goed mogelijk ja. Net zoals jij dat denk ik zou doen als ik je vader een pedofiel zou noemen of je moeder een goedkope hoer. Niet dat ik dat doe, want ik heb wel respect naar vele anderen toe.

Maar ik zei toch helemaal niet dat iemand een hoer pedofiel of wat dan ook was.

Ik melde alleen dat naar MIJN IDEE het penetreren van een 9 jarige grote psychische gevolgen heeft.

Sir Winston Churchill
pi_15827222
quote:

Ik voel me niet aangesproken, Youssef.
pi_15827224
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, dat doet je geloof wel voor je.

Sorry, maar ik zie die link niet zo. Kun jij me dat uitleggen?
pi_15827227
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dan het nieuws niet gevolgd. De wet dat religieuze symbolen op openbare scholen is doorgevoerd, is pas zeer recent gebeurd en moet volgens mij nog goedgekeurd worden. Ik woon trouwens niet in dat kloteland, dus ik kan er ook niet weg. Ik kan lekker vanuit NL kankeren op die onzinnige wet wat ik wil.

De wet was er al lang.er is alleen gekeken of hoofddoeken ook onder die symbolen vallen. En de uitkomst was ja.
pi_15827234
quote:
Point taken. Ware het niet dat Mohammed een pedofiel noemen aardig dicht bij de waarheid komt, en m'n ouders een pedofiel en een hoer noemen (zover ik weet) regelrechte onzin is.
pi_15827245
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:31 schreef francia het volgende:

[..]

tijdverspilling of niet.. in Frankrijk is het een feit, en ik ben het er mee eens!

Dat weten we nu wel. En ik ben het er niet mee eens, want ik ben voor vrijheid.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:35:18 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15827246
quote:

stormfront ... maroc.nl ... de leukste thuis ... het lijkt allemaal vertegenwoordigd te zijn in dit topic

als je nu is begon weer is wat posts te maken zonder mensen te beledigen?

pi_15827247
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:27 schreef thoth het volgende:

[..]

Ik denk dat we gewoon even fundamenteel van mening verschillen hier.

Het is zo dat je ook zonder symbolen jezelf zou moeten kunnen zijn maar de mens is er in het algemeen (religieus of niet) erg goed in zichzelf te vangen in een symbool. Zelf denk ik dat een algeheel verbod op dergelijke symbolen (alle symbolen) net zo goed een negatieve invloed op jongeren kan hebben.

Die "druk" waar je het over hebt is inderdaad zwaarder maar het is mijn ervaring dat zelfs op de meest uniforme scholen, kinderen er nog in slagen iets te vinden om "anderen" binnen dezelfde groep buiten te sluiten of aan te vallen.

Mijn voorkeur zou er echt naar uit gaan om kinderen juist zo vrij mogelijk zichzelf te laten zijn.

Symbolen op zich zijn niet verkeerd. Het helpt jongeren om een weg te vinden in het lezen en zich met anderen te identificeren. Wat dat betreft ben ik tegen een verbod. Ik zie alleen wel een verschil tussen symbolen.
Je hebt symbolen die jongeren zelf kiezen om dat ze het leuk vinden (tekens van bands en voetbalclubs) en tekens die ze van huis uit meekrijgen en waarvan ze (nog) niet zelf een keuze kunnen maken of ze er echt achter staan. Daarvond vallen wat mij betreft het hoofddoekje, maar ook het kruisje (dat ik zelf jaren heb gedragen).
Op de 'rokkenschool' vonden de meeste meisjes het juist irritant dat ze door de kou op de fiets moesten met een rok. Ze deden vaak een broek aan en verkleedden zich stiekem. Als we meisjes vroegen waarom ze een hoofddoek vroeger waarom ze een hoofddoekje droeger, was het antwoord vaak 'dat het zo hoort'. Dan gaat wat mij betreft de sociale druk wel erg ver.
*OUD heilige*
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:35:34 #199
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_15827253
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:33 schreef Amina het volgende:

[..]

Op dit forum is NLs de taal. NL heeft een overheersende religie (het christendom) en een cultuur (de Noord-West Europese).

Het is in NL ronduit beledigend om in een taal die niet iedereen begrijpt te gaan praten in gezelschap. Dat is een belediging in NL, dus daar heb je je maar aan te houden, meneertje.
[..]

Nederland niet. En alleen een stuk van Zuid-Oost europa.
[..]

Ja, de Balkan is onder geweld de islam opgedrongen. De gevolgen daarvan kan je nu nog zien in Bosnie en Albanie.
[..]

Eh... de Noormannen kwamen niet uit NL hoor. Leer eerst eens wat je denkt te zeggen voordat je het zegt. Staat anders nog al dom.

En in NL staan meer moskeeen dan er kerken in Turkije staan.
[..]

Ah, kijk. De simpele ziel van dit knulletje met vlassnorretje laat zich weer zien. Ga vooral zo door en doe dan ook nog verbouwereerd als er straks echte maatregelen genomen worden. Die heb je dan aan jezelf te danken.

Heheh heerlijk
pi_15827257
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja hoor, is goed jongen, wat jij wil.

Dank je wel.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:36:08 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15827268
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:34 schreef nikk het volgende:

[..]

Point taken. Ware het niet dat Mohammed een pedofiel noemen aardig dicht bij de waarheid komt, en m'n ouders een pedofiel en een hoer noemen (zover ik weet) regelrechte onzin is.

en piet heijn was een piraat en een moordenaar

geschiedenis kun je niet vertalen naar moderne maatstaven

dinsdag 30 december 2003 @ 15:36:27 #202
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15827276
quote:
De enige die hier op stormfront-niveau aan het ouwehoeren is ben jij. Schelden en schreeuwen tot en met en geen énkele inhoudelijke post plaatsen. Tot even geleden zaten er een paar aardige posts bij waar je ook echt wat mee kon, maar met dit geschreeuw van jou en aakab heb ik er geen zin meer in. Veel plezier nog in je stormfront-topic, je hoort erin thuis.
quote:
Wel onder kloontjes dan natuurlijk, want zoveel lef hebben we hier natuurlijk niet.
Kom me eens in Eindhoven opzoeken zou ik zeggen. .
pi_15827278
quote:

[..]

Iedereen? Iran ja, het land met een hoofddoekplicht!
En een paar moslims uit Frankrijk zelf, met achterop baardige mannen die hun in de goede richting dreven.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:36:44 #204
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_15827286
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:42 schreef Lithion het volgende:
En sowieso, je hebt toch geen last van mijn peniskoker? Waarom wil je mij dan toch in mijn religieuze vrijheid beperken of vind je het in ieder geval logisch dat dat gebeurt?
Is dat een religieus symbool ???

Het moet echt niet gekker worden hier op Fok!

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_15827304
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zie die link niet zo. Kun jij me dat uitleggen?

quote:
Het bezit en de kinderen van de ongelovigen doen er niet toe
Het bezit en de kinderen van de ongelovigen zijn er om te branden in de hel.
Moet je bekend voorkomen, dit.
pi_15827325
Ik gooi hier een slotje op, dit is geen discussie. Jammer dat er een aantal personen zijn waarmee geen normale discussie is te houden. Blijf dan gewoon weg uit een dergelijk topic.

Ik zal nog even kijken of er nadere maatregelen moeten volgen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')