Ik trap af:
Opel Calibra/Vectra 2.0i 4x4 turbo
Calibra Turbo
Vectra Turbo
2.0i 16v Turbo
max. vermogen 150 kW (204 pk) @ 5600tpm
max. koppel 280 Nm @ 2400tpm
6 versnellingen
Vectra = 0-100 = 6.8s top = 240 km/u
Calibra= 0-100 = 6.8s top = 245 km/u
Waarom vind ik dit het meest ondergewaardeerde auto? Omdat de meeste denken dat zo een Calibra/Vectra turbo trager is dan een VR6, dit ding kan een R32 bijhouden man!
En het meest ondergewaardeerde auto van jullie?
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Lada Sport
quote:Volkswagen VR6: V6 174 pk 2.8 liter 12v motor, dat vind ik het meest overgewaardeerde motor trouwens.
Op maandag 29 december 2003 16:15 schreef MALLENS het volgende:
wat is een VR6?
quote:Golf VR6
Op maandag 29 december 2003 16:15 schreef MALLENS het volgende:
wat is een VR6?
Is een 6 cylinder moter, deze cylinders liggen een VR vorm in de auto dus tussen een V en een lijnmoter in.
edit: de R komt van het duitse woord Reihe
[Dit bericht is gewijzigd door ramonp op 29-12-2003 16:21]
quote:Waarschijnlijk wel een grap. Sinds oudsher staat de Lada Sport equivalent aan een Lada met een tennisbal op de trekhaak.
Op maandag 29 december 2003 16:15 schreef yup het volgende:[..]
als dit geen grap is, met onderbouwing graag
quote:* mee eens is
Op maandag 29 december 2003 16:17 schreef yup het volgende:[..]
Volkswagen VR6: V6 174 pk 2.8 liter 12v motor, dat vind ik het meest overgewaardeerde motor trouwens.
ennuh de calibra uit de startpost ben ik nog stééds gek op en desondanks ik nu een fijna auto heb en áls ik een andere neem, er een mazda rx7 of een impreza komt, ben ik nog steeds gek op de 4x4 van de calibra!
quote:Alle snelle Opels worden ondergewaardeerd, Senator 3.0 24v, Omega 3.0 24v, Vectra 2.5 V6, Calibra Turbo, Astra GSi 16v, Kadett GSi 16v, Astra OPC 2.0i turbo, Zafira OPC 2.0i turbo, en vul maar zelf verder in...
Op maandag 29 december 2003 16:19 schreef SinCerEly het volgende:[..]
* mee eens is
ennuh de calibra uit de startpost ben ik nog stééds gek op en desondanks ik nu een fijna auto heb en áls ik een andere neem, er een mazda rx7 of een impreza komt, ben ik nog steeds gek op de 4x4 van de calibra!
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 29-12-2003 16:23]
klopt, ik heb een station wagen. Eentje die begrenst is op 250, en die 0-100 doet in 4.9 sec.
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:18 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Waarschijnlijk wel een grap. Sinds oudsher staat de Lada Sport equivalent aan een Lada met een tennisbal op de trekhaak.
lada!!!
quote:Waarschijnlijk omdat ie een station-wagon is? Veel mensen denken: Station wagon = modaal gezin = modaal motor, totdat ze een 330i touring, Audi RS4/RS6 Avant, enz. tegenkomen.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef MALLENS het volgende:
Mijn audi RS4 wordt ook erg onder gewaardeerd.
Sta je voor het verkeerslicht te wachten, zit er zo'n puist naast je in een opel kadet te gassen en te lachen omdat je een station wagen hebt.klopt, ik heb een station wagen. Eentje die begrenst is op 250, en die 0-100 doet in 4.9 sec.
quote:ja, ik ben zelf helemaal verslaafd aan mercedes. Maar die audi stationwagens die zijn echt mooi. Audi levert sinds een paar jaar hele goede auto's en de R-versies zijn erg mooi, helemaal als je er eentje in het geel hebt
Op maandag 29 december 2003 16:24 schreef yup het volgende:[..]
Waarschijnlijk omdat ie een station-wagon is? Veel mensen denken: Station wagon = modaal gezin = modaal motor, totdat ze een 330i touring, Audi RS4/RS6 Avant, enz. tegenkomen.
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef MALLENS het volgende:
Mijn audi RS4 wordt ook erg onder gewaardeerd.
Sta je voor het verkeerslicht te wachten, zit er zo'n puist naast je in een opel kadet te gassen en te lachen omdat je een station wagen hebt.klopt, ik heb een station wagen. Eentje die begrenst is op 250, en die 0-100 doet in 4.9 sec.
quote:Ik heb niets gezegd.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef WarLord9 het volgende:[..]
lada!!!
quote:Je hebt i.i.g een zitplaats voor je schoonmoeder.......
Op maandag 29 december 2003 16:30 schreef staaltje het volgende:
Lada met trekhaak.
Iemand die zo'n auto koopt staat niet helemaal met beide benen op de grond :-)
quote:Ik denk dat de vectra 2.5 v6 er niet bij hoort. Deze is wel degelijk regelmatig te zien op de weg. De Kadett GSI 16v is al helemaal niet ondergewaardeerd, ze zijn gewoon bloedsnel voor de auto's die het zijn.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef yup het volgende:[..]
Alle snelle Opels worden ondergewaardeerd, Senator 3.0 24v, Omega 3.0 24v, Vectra 2.5 V6, Calibra Turbo, Astra GSi 16v, Kadett GSi 16v, Astra OPC 2.0i turbo, Zafira OPC 2.0i turbo, en vul maar zelf verder in...
En de 4x4 bak van een calibra? Die is juist waardeloos, omdat deze zo kwetsbaar is.
Puur mijn mening
quote:En weet je hoe dat komt? omdat het desing er nauwelijks op vooruit gaat, je voor hetzelfde geld een auto met meer uitstraling kan kopen.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef yup het volgende:[..]
Alle snelle Opels worden ondergewaardeerd, Senator 3.0 24v, Omega 3.0 24v, Vectra 2.5 V6, Calibra Turbo, Astra GSi 16v, Kadett GSi 16v, Astra OPC 2.0i turbo, Zafira OPC 2.0i turbo, en vul maar zelf verder in...
En dat geldt niet alleen voor opels, maar voor alle burgerwagens
Kheb nog nooit een mondeo ST220 zien rijden bijvoorbeeld...
Niemand wil em, niemand koopt em, maar het is één en al Degelijkheid, Betrouwbaarheid en Kwaliteit. Met hoofdletters geschreven ja
Eerst had ik een lpg-drinkende Accord 2.0-16v uit 1992. Mee door gereden naar een km-stand van 274.000. Nu rijd ik sinds begin december in een 1997 Accord 1.8i-16v, met G3-installatie en net geen ton op de teller, bij aanschaf. En voor beide auto's gold bij aanschaf: lááááng stonden ze te koop, want, zoals gezegd, niemand wil ze hebben. Is uiteindelijk wel erg prettig onderhandelen, als je dat eenmaal weet
ff wat gegevens:
Honda Accord 1.8i 16v Ascot 07-1997
85 KW / 116 pk
152 Nm @ 4200 tpm
top: 196 km/u
remmen: schijfremmen rondom (voor: geventileerd)
AG Systems DGC gasinstallatie (G3)
verbruikt 1:11,5 benzine / 1:9,5 op LPG
km-stand bij aanschaf: 99.444
Ondanks dat de "Ascot" uitvoering formeel een "instapmodel" is, is deze auto dus zeker niet underpowered Bovendien was de eerste eigenaar zo vriendelijk om er als extra LM-velgen, een mooie kleur èn airco bij te bestellen
Deze auto is welliswaar ruim 6 jaar oud, maar feitelijk is ie van de eerste eigenaar (ex-lease) Toen ik em zag staan heb ik 't kenteken na laten trekken (soms handig, zo'n familielid bij de politie ), waaruit bleek dat deze auto al 21 maanden(!!!) bij een Hondadealer in de handelsvoorraad zat, wat z'n relatief lage km-stand goed verklaarde.
Nu heb ik deze dus kunnen kopen mét NAP, 6 mnd (Bovag)dealergarantie, grote beurt met nw. distributie en airco gereinigd/afgevuld, tegen een hele goede prijs.
edit: hmmm... Picserver rammelt
edit2: poging 2 om 't plaatje werkend te zien
[Dit bericht is gewijzigd door RRRobert op 29-12-2003 17:09]
quote:4x4 sux idd, maar die van VW uit hetzelfde tijd zuigt ook: Syncro
Op maandag 29 december 2003 16:36 schreef j3r het volgende:[..]
Ik denk dat de vectra 2.5 v6 er niet bij hoort. Deze is wel degelijk regelmatig te zien op de weg. De Kadett GSI 16v is al helemaal niet ondergewaardeerd, ze zijn gewoon bloedsnel voor de auto's die het zijn.
Een standaard Impreza Turbo kan er zelfs problemen mee hebben.(lees: van verliezen)
Het grote imago-probleem dat de Kadett (en vele andere opel's)wel heeft, is de roest-kwaal.En de 4x4 bak van een calibra? Die is juist waardeloos, omdat deze zo kwetsbaar is.
Puur mijn mening
quote:Mooie bak
Op maandag 29 december 2003 16:47 schreef RRRobert het volgende:
Mijn eigen auto: Honda AccordNiemand wil em, niemand koopt em, maar het is één en al Degelijkheid, Betrouwbaarheid en Kwaliteit. Met hoofdletters geschreven ja
Eerst had ik een lpg-drinkende Accord 2.0-16v uit 1992. Mee door gereden naar een km-stand van 274.000. Nu rijd ik sinds begin december in een 1997 Accord 1.8i-16v, met G3-installatie en net geen ton op de teller, bij aanschaf. En voor beide auto's gold bij aanschaf: lááááng stonden ze te koop, want, zoals gezegd, niemand wil ze hebben. Is uiteindelijk wel erg prettig onderhandelen, als je dat eenmaal weet
ff wat gegevens:
Honda Accord 1.8i 16v Ascot 07-1997
85 KW / 116 pk
152 Nm @ 4200 tpm
top: 196 km/u
remmen: schijfremmen rondom (voor: geventileerd)
AG Systems DGC gasinstallatie (G3)
verbruikt 1:11,5 benzine / 1:9,5 op LPG
km-stand bij aanschaf: 99.444Ondanks dat de "Ascot" uitvoering formeel een "instapmodel" is, is deze auto dus zeker niet underpowered
Bovendien was de eerste eigenaar zo vriendelijk om er als extra LM-velgen, een mooie kleur èn airco bij te bestellen
Deze auto is welliswaar ruim 6 jaar oud, maar feitelijk is ie van de eerste eigenaar (ex-lease) Toen ik em zag staan heb ik 't kenteken na laten trekken (soms handig, zo'n familielid bij de politie
), waaruit bleek dat deze auto al 21 maanden(!!!) bij een Hondadealer in de handelsvoorraad zat, wat z'n relatief lage km-stand goed verklaarde.
Nu heb ik deze dus kunnen kopen mét NAP, 6 mnd (Bovag)dealergarantie, grote beurt met nw. distributie en airco gereinigd/afgevuld, tegen een hele goede prijs.
edit: hmmm... Picserver rammelt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |