quote:geen bril kopen, lenzen stukken beter.....
Op zondag 28 december 2003 23:25 schreef t610owner het volgende:
ik ben van plan een nieuwe bril te kopen.
mijn vraag aan jullie: waar kopen jullie je bril en wat zijn de ''betere'' opticiens?
welke brillen zijn op dit moment hot?
omgeving: Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Alkmaar.
Daar hebben ze brillen van oa. Augusto Valentini, Armani, Diesel, Bulgari, Leco
quote:ik kwam er laatst achter dat Het Huis ook van Hans Anders is, maar dan alleen de dure merken doet
Op zondag 28 december 2003 23:44 schreef Viking84 het volgende:
Hans Anders![]()
daar werkt m'n zwager. Als je daar geen bril koopt, kunnen zijn kindertjes niet eten, wil jij aan dat onrecht meedoen?
quote:Jamai's brillen zijn toch 'hot' (homo's hebben toch meestal een goed gevoel voor mode)
Op zondag 28 december 2003 23:25 schreef t610owner het volgende:
ik ben van plan een nieuwe bril te kopen.
mijn vraag aan jullie: waar kopen jullie je bril en wat zijn de ''betere'' opticiens?
welke brillen zijn op dit moment hot?
omgeving: Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Alkmaar.
[Dit bericht is gewijzigd door OldJeller op 28-12-2003 23:48]
quote:
Op zondag 28 december 2003 23:51 schreef Lucille het volgende:
Bij een bril kopen gaat het niet om de bril zelf (ze verkopen allemaal redelijke brillen), maar om de man of vrouw in de zaak die vakkennis heeft. Die dus een goede oogmeting kan doen. Die oogafwijkingen kan herkennen. En dus de tijd neemt om die oogmeting uit te voeren. Iemand die behalve de sterkte van de glazen ook een oogdrukmeting doet. En de afstand tussen de pupillen goed opmeet.
En daarna pas met je aan de slag gaat om een bril te kiezen die bij jou past.Dus als je een recept van de oogarts hebt kun je gewoon naar specsavers of hans anders. Zij maken dan de glazen zoals de oogarts heeft voorgeschreven. Prima ervaringen mee.
quote:Op de Rijksstraatweg?
Op maandag 29 december 2003 07:17 schreef Rewimo het volgende:
Luyf Optiek in Haarlem
quote:Dat is 'm
Op maandag 29 december 2003 09:35 schreef Faat het volgende:[..]
Op de Rijksstraatweg?
quote:Die zit in een heel leuk stukje daar
Op maandag 29 december 2003 10:51 schreef Rewimo het volgende:
Dat is 'm
quote:Ik weet het niet precies (daarom ben ik aan het zoeken
Op maandag 29 december 2003 10:21 schreef YPPY het volgende:
Wat voor sterkte heb je?
quote:Haha, zou ik jou eens wat vertellen. Mijn pa was bij Het Huis in onze plaats geweest en zijn ogen werden niet goed opgemeten dus en nu betaald die daar zo veel en kan er nog niet goed doorheen kijken
Bij een bril kopen gaat het niet om de bril zelf (ze verkopen allemaal redelijke brillen), maar om de man of vrouw in de zaak die vakkennis heeft. Die dus een goede oogmeting kan doen. Die oogafwijkingen kan herkennen. En dus de tijd neemt om die oogmeting uit te voeren. Iemand die behalve de sterkte van de glazen ook een oogdrukmeting doet. En de afstand tussen de pupillen goed opmeet.
En daarna pas met je aan de slag gaat om een bril te kiezen die bij jou past.
Maar als jullie Het Huis goed vinden, dan ga ik wel in een andere plaats kijken En bij Luyf Optiek .
Wat betalen jullie eigenlijk bij de 'duurdere' opticien
Ik denk wel dat je snel op de 750eur zit...
edit:
quote:Wat is daar dan zo leuk
Op maandag 29 december 2003 11:08 schreef Faat het volgende:[..]
Die zit in een heel leuk stukje daar
[Dit bericht is gewijzigd door t610owner op 29-12-2003 11:41]
quote:Ja, maar hij is vooral erg goed. Als je ziet wat die man een moeite doet voor mijn slechtziende vader
Op maandag 29 december 2003 11:08 schreef Faat het volgende:[..]
Die zit in een heel leuk stukje daar
quote:bij elkaar was ik ¤450 kwijt aan me bril
Op maandag 29 december 2003 11:16 schreef t610owner het volgende:[..]
Ik weet het niet precies (daarom ben ik aan het zoeken
), maar ik denk iets van -4 aan beide kanten.
Vorige keer heb ik al mijn glazen laten ontspiegelen en verdunnen en ik moet zeggen dat dat heel wat scheeld! Zowel op dikteals op de prijs
[..]Haha, zou ik jou eens wat vertellen. Mijn pa was bij Het Huis in onze plaats geweest en zijn ogen werden niet goed opgemeten dus en nu betaald die daar zo veel en kan er nog niet goed doorheen kijken
Maar als jullie Het Huis goed vinden, dan ga ik wel in een andere plaats kijken
En bij Luyf Optiek .
Wat betalen jullie eigenlijk bij de 'duurdere' opticien
Ik denk wel dat je snel op de 750eur zit...edit:
[..]Wat is daar dan zo leuk
quote:
En daarna pas met je aan de slag gaat om een bril te kiezen die bij jou past.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:17 schreef Tunerd het volgende:
specsaversen dan ene uit de jamai collectie B)
quote:Iemand die de sterkte van een bril kan aflezen door er ff door heen te kijken? Sorry hoor, maar als dat zo is dat ben ik bang dat die man een enorme onkundige charletant is.
Op donderdag 15 januari 2004 12:27 schreef Susan88 het volgende:
Oh en trouwens, die man keek even door mn oude bril heen en zag meteen wat voor sterkte het was dus dat vond ik wel goed
Ik had voor 35 euro een complete bril met glazen. Echt
quote:Hahaha, da's knap. Hij kan met z'n blote oog iets waar mensen die er wèl voor geleerd hebben een apparaatje voor nodig hebben.
Op donderdag 15 januari 2004 12:27 schreef Susan88 het volgende:
Oh en trouwens, die man keek even door mn oude bril heen en zag meteen wat voor sterkte het was dus dat vond ik wel goed
Ik baal er iig altijd van als ik er eentje moet afstellen
quote:Inderdaad, hij zou hooguit wel een redelijke schatting kunnen maken. Ik zie ook nog wel hetverschil tuusen de -8 van mijn broer en de -3 en -1.75 van mijn eigen bril. Maar het exact weten lijkt me sterk (tenzij ie net goed gokte).
Op donderdag 15 januari 2004 15:43 schreef Bozboy het volgende:[..]
Hahaha, da's knap. Hij kan met z'n blote oog iets waar mensen die er wèl voor geleerd hebben een apparaatje voor nodig hebben.
Dit zegt genoeg over de kwaliteit van die brillenboeren...
Enne brillen van leco? das toch die knipnicht die alle blondjes op de PC en in het Gooi hetzelfde kapsel aanmeet? Da's natuurlijk wel weer makkelijk met reserveonderdelen
quote:Dat kan gewoon ja. Heb ik ook laten doen met mijn montuurtje, heb ik gewoon via mijn oom geregeld.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:10 schreef Fixers het volgende:
Ik zie wel eens van die winkeltjes met een hoop design monturen. Zou je daar een los montuur kunnen kopen en bij je ège lokale brillenboer er glazen in kunnen laten zetten?
quote:Is natuurlijk een stomme vraag om mee aan te komen bij de opticien. Je gaat toch ook niet naar de grootste kruidenier van Nederland om een zak diepvriesfriet, waarna je in een cafetaria vraagt om deze te bakken!
Op vrijdag 16 januari 2004 23:10 schreef Fixers het volgende:
Ik zie wel eens van die winkeltjes met een hoop design monturen. Zou je daar een los montuur kunnen kopen en bij je ège lokale brillenboer er glazen in kunnen laten zetten?
De goede opticien heeft zelf genoeg keus in monturen, en kan eventueel iets bestellen. Dit is echt mogelijk voor een betaalbare prijs.
quote:Sport_Life - donderdag 27 mei 2004 @ 23:51
Ik heb nu al een jaar of 4 lenzen en sindsdien heb ik nooit een nieuwe bril gekocht (wel vaak de glazen vervangen). Nu begint 'ie een beetje 'op' te raken en zal ik morgen waarschijnlijk een nieuwe uitzoeken.
Maar wat ik me nou afvraag, wat voor brillen zijn nou eigenlijk hip? . Hij hoeft niet top of the art te zijn aangezien ik toch meestal (lees vrijwel altijd) lenzen in heb, maar voor de keren dat ik mn lenzen uit heb (vakantie bijv). .
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit op brillen let in het dagelijks leven .
Ow en ik hoef geen Jamaii bril
* Sport_Life is mannetje/18 jr.
Npquote:Op vrijdag 28 mei 2004 00:14 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Bedankt!![]()
Ik ben wel van plan om het te doen bij de zaak waar ik altijd al zit.. Of is het niet raar om een bril bij de concurrent te kopen en de glazen bij mn eigen opticien?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 00:19 schreef Brennie het volgende:
[..]
Np
Loop gewoon es een zaak binnen ( pearle bv)
En ga op je gemak passen.
Neem wel iemand mee die weet wat je staat en daar eerlijk in is.
De verkoper/verkoopster kan je ook wel wat vertellen
Jah die krengen zijn niet goedkoopquote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:45 schreef Sport_Life het volgende:
Ben net bij de opticien geweest en waarschijnlijk kon mn bril nog gemaakt worden. Ik heb toch ff rondgekeken en zag een hele mooie bril
. Kostte helaas wel ¤ 299
.
Maar als mn bril niet gemaakt kan worden dan heb ik wel wat geld voor die nieuwe bril over. En dan kan ik ook wat vaker mn lenzen uit hebben, is ook beter voor mn ogen
.
[afbeelding]
Zoiets was het, maar dan niet met zonnebril glazen en de glazen waren ook iets kleiner..
Ik vind m erg cool!!! Ik heb nu zo'n 'ouderwetse' 8 hoekige :S maja k heb altijd lenzen inquote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:30 schreef Brennie het volgende:
[..]
Jah die krengen zijn niet goedkoop
Fraaie bril op het plaatje
Yep de kwaliteit van de optometrist telt ook wel mee (is eigenlijk wel het belangrijkste). Laatste keer is mijn sterkte 2*gemeten. Eén keer automatisch en dan nog op de ouderwetse manier om er helemaal zeker van te zijn. Goeie optometristen kan je overal treffen. Bij de exclusieve optiens, de franchises zoals pearl en de discounters zoals specsavers en hansanders. Je kan gewoon binnen lopen bij verschillende opticiens, een meting is toch gratis.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:17 schreef kaivanmil het volgende:
In Den Haag zijn de twee betere zaken Hofstede (in het Centrum) en De Roo (in het Statenkwartier); bij die zaken weet ik dat ze in elk geval de tijd voor je nemen en de juiste kennis en nieuwste apparatuur in huis hebben. Een mooi montuur hebben ze in zoveel zaken, maar ik vind het bij een opticien ook erg belangrijk dat ik het, overdreven gezegd, medische aspect vertrouw.
Een optometris is de enige die een ogentest mag/hoort te doen. De winkelassistenten mogen hooguit de gratis automatische inlooptestjes uitvoeren. Ik ken ook verhalen van dure opticien=slechte meting en prijsstunter=goede meting.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:24 schreef honesty het volgende:
Ik heb mijn bril gewoon bij specsavers gekocht en zal het zo weer doen, denk alleen niet dat ik snel een bril nodig heb omdat ik vaker mijn lenzen inheb. De meeting was goed en betrouwbaar(ik hoor ook mensen die bij een dure zaak zijn gemeten en een verkeerde bril op hun neus hebben) Bij Specsavers mag alleen de optometrist de oogmeeting uitvoeren. Wat in is weet ik niet, ik heb verleden voor een titaniumbrilltje gekozen omdat dat lekker licht is, en verdunde glazen en was ook net geen 500 euro kwijt. -5 -6
Een meting is niet standaard overal gratis!!!quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:12 schreef Fixers het volgende:
Je kan gewoon binnen lopen bij verschillende opticiens, een meting is toch gratis.
450 zat ik ook aan met glazen, omdat ik niet met van die jampotbodems rond wil lopen hebben we voor extra dunne/harde glazen gekozen, en dan nog zijn ze aan de uiteinden 4 mm dik. Dikker had ik echt niet willen hebben. Mijn ogen zijn -6.75 en -7.5quote:Op zondag 11 juni 2006 00:53 schreef Maeghan het volgende:
450 euro voor een bril betalen!?
Mijne was 85 euro en hij kijkt prima. Tering zeg. Als ik er zoveel voor neer moest tellen ging ik wel vast investeren in een cursus braille ;-)
picsquote:Op zondag 11 juni 2006 00:53 schreef Maeghan het volgende:
450 euro voor een bril betalen!?
Mijne was 85 euro en hij kijkt prima. Tering zeg. Als ik er zoveel voor neer moest tellen ging ik wel vast investeren in een cursus braille ;-)
Heb jij die serieusquote:Op zondag 11 juni 2006 11:47 schreef dacoop het volgende:
Effe wennen, maar zit best wel ok
[afbeelding]
http://pics.klinkers.biz/streamimage.php?path=L2JyaWwuanBn
![]()
Er staat een foto van me met bril in m'n fotoboek. Klikze. Ik ben lui.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |