quote:Nee das helemaal niet de bedoeling.. alleen erg jammer door kortzichtigheid dit land naar de knoppen gaat
Op zondag 28 december 2003 20:58 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Jij je zin, weg met de democratie...
Ik dacht dat in een democratie het volk nog altijd uitmaakte wat goed of slecht is, niet een enkele politieke stroming.
Eigenlijk is het ronduit schofterig wat Antifa doet. Op democratische wijze krijgen ze het kennlijk niet voor elkaar en dus gaan ze burgers en andersdenkenden wel even op geheel eigen wijze hun ideeen over goed of slecht door de strot heenduwen. Dat moet zelfs voor een sociaal democraat niet te verteren zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 28-12-2003 21:08]
quote:Erger?
Op zondag 28 december 2003 20:49 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Ja en die meerderheid is er dus (nog) niet en heeft Michel Smit dus dit soort verwerpelijke uitspraken niet te doen. We hadden het toch over fatsoensnormen in een democratisch land, behoort Smit zich daar niet aan te houden? Of is hij daar tegen? Vindt hij dus dat vrijheid van meningsuiting dus inhoudt dat je bevolkingsgroepen die je tegenstaan voor rotte vis (of erger) mag uitmaken? Zijn dat ook jouw gedachtes over vrijheid van meningsuiting?
Waar blijven die fatsoensnormen?
Je bedoelt de "varkens en hoeren" zin?
Komop zeg, doe niet zo politiek correct, wat je verkondigd is nog
steeds net zo grote flauwekul als die smit verkondigd
quote:Op het forum van Nieuw Rechts zag ik laatst een topic over een verbrandde moskee. De Nieuw-Rechtsers aldaar konden het 'begrijpen maar zouden het nooit doen'.....
Op zondag 28 december 2003 21:03 schreef Goodluck het volgende:
Wat mij ook in deze discussie weer opvalt is dat links patent denkt te hebben op de begrippen sociaal, goed en slecht. "het is toch heel legitiem als die jongens opkomen voor de goede zaak"
quote:Dat was geen verbrandde moskee maar een brandende moskee,
Op zondag 28 december 2003 21:06 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Op het forum van Nieuw Rechts zag ik laatst een topic over een verbrandde moskee. De Nieuw-Rechtsers aldaar konden het 'begrijpen maar zouden het nooit doen'.....
Is een persoon op het forum bepalend? Dat overigen er geen uitspraken
over doen (in verhouding) knoopt niets aan met de partij.
quote:Wellicht dat er een paar kleine kinder tussen zitten die denken van: hey sommige bezoekers blazen ook synagogen en kerken op.. laat ik ook maar is een moskee in de fik steken want hun mogen het ook. Kortom er zitten altijd wel wat kortzichtige mensen tussen.. waar dan ook
Op het forum van Nieuw Rechts zag ik laatst een topic over een verbrandde moskee. De Nieuw-Rechtsers aldaar konden het 'begrijpen maar zouden het nooit doen'.....
quote:Als je mij bedoelt,dan heb je de verkeerde voor je. Heb het consequent over extreem-rechts gehad die ik voor geen meter vertrouw, maar dat geldt ook voor extreem-linkse partijen of politiek.
Op zondag 28 december 2003 21:03 schreef Goodluck het volgende:
Wat mij ook in deze discussie weer opvalt is dat links patent denkt te hebben op de begrippen sociaal, goed en slecht. "het is toch heel legitiem als die jongens opkomen voor de goede zaak"Ik dacht dat in een democratie het volk nog altijd uitmaakte wat goed of slecht is, niet een enkele politieke stroming.
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 28-12-2003 21:26]
quote:Dat is een erg domme reaktie van die jongens.
quote:Gelukkig zijn we het eens over extremisme.. wat altijd fout is bij zowel rechts als links
Op zondag 28 december 2003 21:10 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Als je mij bedoelt,dan heb je de verkeerde voor je. Heb het consequent over extreem-rechts gehad die ik voor geen meter vertrouw, maar dat geldt ook voor extreem-linkse partijen of politiek.
Voormalige Sovjet Unie, Maoistisch China, communistisch Noord-Korea zijn niet de landen waar ik met een pretiig gevoel aan denk.
Geloof niet in extreme politiek, ben iemand van de gulden middenweg,
PvdA,D'66, zelfs GroenLinks als ik toch iets van mijn middenpad wil afwijken.
quote:Neem aan dat er een paar rotte appels tussen zitten die voor de rest denken te spreken. Als je zo graag moskeen weg wilt hebben dien je dat via een andere weg op te lossen.
Dat is een erg domme reaktie van die jongens.
[Dit bericht is gewijzigd door sanniejj op 28-12-2003 21:14]
quote:Laten we sympathisanten van een bepaalde stroming dan ook niet generaliseren door te zeggen dat alle mensen van een stroming geweld tolereren.
Op zondag 28 december 2003 21:10 schreef sanniejj het volgende:[..]
Wellicht dat er een paar kleine kinder tussen zitten die denken van: hey sommige bezoekers blazen ook synagogen en kerken op.. laat ik ook maar is een moskee in de fik steken want hun mogen het ook. Kortom er zitten altijd wel wat kortzichtige mensen tussen.. waar dan ook
quote:Hee, dat doet mij denken aan al die moslims hier in Nederland na 11 september;
"Ik keur het niet goed, maar ik kan het wel begrijpen."
quote:Ik doelde niet enkel op jou, maar ook jou heb ik nog steeds nergens horen zeggen dat je specifiek de akties van Antifa afkeurt.
Op zondag 28 december 2003 21:10 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Als je mij bedoelt,dan heb je de verkeerde voor je. Heb het consequent over extreem-rechts gehad die ik voor geen meter vertrouw, maar dat geldt ook voor extreem-linkse partijen of politiek.
Voormalige Sovjet Unie, Maoistisch China, communistisch Noord-Korea zijn niet de landen waar ik met een pretiig gevoel aan denk.
Geloof niet in extreme politiek, ben iemand van de gulden middenweg,
PvdA,D'66, zelfs GroenLinks als ik toch iets van mijn middenpad wil afwijken.
quote:Zoals ik al zei, ik had meer verstand verwacht.
Op zondag 28 december 2003 21:12 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Laten we sympathisanten van een bepaalde stroming dan ook niet generaliseren door te zeggen dat alle mensen van een stroming geweld tolereren.
quote:Het zijn gewoon allebei voorbeelden van vrijheid van meningsuiting.
Op zondag 28 december 2003 21:12 schreef Tikorev het volgende:[..]
Hee, dat doet mij denken aan al die moslims hier in Nederland na 11 september;
"Ik keur het niet goed, maar ik kan het wel begrijpen."
quote:
Op zondag 28 december 2003 21:12 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Laten we sympathisanten van een bepaalde stroming dan ook niet generaliseren door te zeggen dat alle mensen van een stroming geweld tolereren.
quote:klopt... maar de wet van vrijheid van meningsuiting spreekt andere wetten weer tegen. Zitten toch een aantal bugs in onze heilige wetten blijkbaar
Het zijn gewoon allebei voorbeelden van vrijheid van meningsuiting.
[Dit bericht is gewijzigd door sanniejj op 28-12-2003 21:17]
quote:Zie mijn bovenstaande reactie....Niet alle linkse mensen keuren politiek geweld goed, niet alle rechtse mensen, niet alle moslims.
Op zondag 28 december 2003 21:10 schreef WieWatWaarom het volgende:[..]
Dat was geen verbrandde moskee maar een brandende moskee,
door welke oorzaak weet ik zo niet, maar dat was van een
persoon op het forum.Is een persoon op het forum bepalend? Dat overigen er geen uitspraken
over doen (in verhouding) knoopt niets aan met de partij.
Het zijn enkel extremisten die het goedkeuren.
AFA is inderdaad een puur fascistische organisatie.
quote:Helemaal mee eens.
Op zondag 28 december 2003 21:16 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Zie mijn bovenstaande reactie....Niet alle linkse mensen keuren politiek geweld goed, niet alle rechtse mensen, niet alle moslims.
quote:En daar ga je de fout in.
Voorbeeldje: 11 september werd naar mijn weten door heel veel Moslims goedgekeurd. Zijn dat per definitie allemaal extremisten ?
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 28-12-2003 21:20]
quote:Ja maar hou er wel rekening mee dat aantallen ook een rol spelen! Als we bijvoorbeeld kijken naar de criminaliteitscijfers in dit land blijkt dat de marrokaanse jongeren veel en veel meer delicten op hun geweten hebben dan de autochtone jongeren. En dan kan je toch niet zeggen dat er maar een paar "rotte" figuren tussen zitten.
Op zondag 28 december 2003 21:16 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Zie mijn bovenstaande reactie....Niet alle linkse mensen keuren politiek geweld goed, niet alle rechtse mensen, niet alle moslims.
quote:Ergens in de 60% (NL) als ik me niet vergis..
11 september werd naar mijn weten door heel veel Moslims goedgekeurd. Zijn dat per definitie allemaal extremisten ?
[Dit bericht is gewijzigd door sanniejj op 28-12-2003 21:21]
quote:Hm, dat moet je me even uitleggen. Ik zie het verband niet want ik ben niet zo slim.
Op zondag 28 december 2003 21:19 schreef Parallel_Lives het volgende:
antifa ha-ha-ha. Zoals ze in rechtse demo's roepen.AFA is inderdaad een puur fascistische organisatie.
quote:Dus dan zou (volgens de theorie van Richard Quest) 60% van de moslims in Nederland extremistisch zijn ?
Op zondag 28 december 2003 21:20 schreef sanniejj het volgende:
Ergens in de 60% (NL) als ik me niet vergis..
quote:Inderdaad.
Op zondag 28 december 2003 21:15 schreef Goodluck het volgende:[..]
Het zijn gewoon allebei voorbeelden van vrijheid van meningsuiting.
Ik heb ook tien keer liever dat ze het gewoon zeggen dan dat ze naar buiten toe een vredig toneelstukje opvoeren en ondertussen in gedachten een massamoord op 3000 onschuldige mensen kunnen "begrijpen"...
quote:Volgens mij ben je niet echt op de hoogte wat er daarna nog allemaal over die enquete in het nieuws is geweest. Bijvoorbeeld dat de vraag: "kunt u begrip hebben voor de daders" te presenteren als: "bent u het eens". Foutje van het fatale soort natuurlijk.
Op zondag 28 december 2003 21:19 schreef Goodluck het volgende:[..]
Helemaal mee eens.
[..]En daar ga je de fout in.
Voorbeeldje: 11 september werd naar mijn weten door heel veel Moslims goedgekeurd. Zijn dat per definitie allemaal extremisten ?
quote:Daar ga jij de fout in volgens mij. In b.v. wordt het eigenlijk alleen door extremisten en een zooitje opstandige pubers goedgekeurd. De gemiddelde Hassan in de fabriek zal het niet verkeerd vinden dat de VS een keertje een lesje zijn geleerd maar zal het middel nooit goedkeuren.
Op zondag 28 december 2003 21:19 schreef Goodluck het volgende:[..]
Helemaal mee eens.
[..]En daar ga je de fout in.
quote:Wat is er mis met politiek-correct zijn?
Op zondag 28 december 2003 21:06 schreef WieWatWaarom het volgende:[..]
Erger?
Je bedoelt de "varkens en hoeren" zin?
Komop zeg, doe niet zo politiek correct, wat je verkondigd is nog
steeds net zo grote flauwekul als die smit verkondigd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |