Die bands lijken echt freaking veel op elkaar (ik kan niet zeggen welke ik de beste vind)
Maar hebben de producers/artiesten die in deze bands spelen wat gemeen met elkaar of klinkt het gewoon hetzelfde omdat het allebei een beetje New Wave is?
En ik las ergens dat Joy Division Gothic muziek maakten...... dat is NIET WAAR, maar leg mij eens uit waarom zoveel mensen dat wel denken?
En zijn er nog websites met (gitaar-)Tabs speciaal voor dit soort muziek, want ik kan er nogal weinig over vinden en ik ben niet zo goed dat ik al op gevoel allerlei akkoorden kan vinden
De bands hebben weinig met elkaar te maken. Na de dood van Ian Curtis (zanger van Joy Division) is de rest van de band verder gegaan als New order.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 28-12-2003 13:25]
quote:I know, i know, Ian Curtis heeft zichzelf opgehangen
Op zondag 28 december 2003 13:19 schreef leviathanfd het volgende:
Veel mensen noemen het inderdaad gothic. De New Wave is nu eenmaal geadopteerd door de gothic scenen.De bands hebben weinig met elkaar te maken. Na de dood van Ian Curtis (zanger van Joy Division) is de rest van de band verder gegaan als New order.
Maarja, alle meesters gaan vroeg dood.... naja niet alle, maar Jimi Hendrix, Kurt Cobain.. Ian Curtis hoort ook thuis in dat rijtje
'T is ernstig, en The Cure is ook wel MEESTERLIJK
Maarja, je hebt nu natuurlijk weer Interpol alhoewel ik zelf vindt dat dat niet zo goed is..
En ik ben uitgenodigd door wat lieden die mijn in hun bandje willen hebben, en ik wil ze pushen om New Wave te maken, want dat is leuk, alleen vroeger wou ik toetsenist worden, maar nu vindt ik gitaar spelen ook wel passen bij New Wave, en ik heb ontdekt dat dat wat goedkoper is dan een Triton en een een bass-computer aanschaffen
(Nu heb ik wel Reason liggen hier
)
Enne, New Order vindt ik net iets te Softy, behalve Bizzare Love Triangle, Blue Monday , True Faith, The Perfect Kiss, Mesh, Confusion (substance 1987, en niet die KUT BLADE remix), Fine Time en Elegia...............
En op die cd van ze, Republic, staat ook zo'n nummer: World!
En die nieuwste cd is natuurlijk ook GEWELDIG! (heb em hier liggen, en ja, ik heb em GEKOCHT! !) (EDIT: Get Ready (Full Advance))
[Dit bericht is gewijzigd door s00z op 28-12-2003 13:36]
quote:Toevallig zei iemand dat tegen mij afgelopen vrijdag
Op zondag 28 december 2003 13:49 schreef Red.Flash het volgende:
als je wat van die band wil weten dan moet je deze film kijken,
http://www.mgm.com/ua/24hourpartypeople/about.html
Gaat over de man die manneger was van die bands toen ze net begonnen met muziek maken.
Ik vind het een leuke film.
Hij draaide ook op lowlands, maar ik was toen even te brak om echt serieus op tijden te gaan letten enzo, en toen wilden we hem gaan kijken en toen stond er een veeeeel te lange rij
Van Joy Division heb ik de box Heart and Soul, waar vrijwel alles van ze opstaat. Ook nog van het Warschau tijdperk. New Order heeft ook een box, Get Ready. Die heb ik ook
24 hour party people draaide trouwens vorige week in het WItte Theater in IJmuiden.
quote:had me ff meegevraagd
Op zondag 28 december 2003 15:41 schreef Elegy het volgende:
Joy Division kan je eerder plaatsen als "post-punk"*hokjesfreak is*, en SoM als new-wave. Ga in elk geval niet tegen Eldritch zeggen dat Sisters goffik is, tenzij je hard kan lopenVan Joy Division heb ik de box Heart and Soul, waar vrijwel alles van ze opstaat. Ook nog van het Warschau tijdperk. New Order heeft ook een box, Get Ready. Die heb ik ook
24 hour party people draaide trouwens vorige week in het WItte Theater in IJmuiden.
quote:Ik ging niet, ik zat toen op Innercity
Op zondag 28 december 2003 17:02 schreef s00z het volgende:[..]
had me ff meegevraagd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |