abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2003 @ 13:16:04 #1
36568 s00z
geboren voor het geluk
pi_15763187
Hebben Joy Division en The Sisters of Mercy veel met elkaar te maken gehad?
Als ik nu zo naar: 'Joy Division - Shadowplay' luister...

Die bands lijken echt freaking veel op elkaar (ik kan niet zeggen welke ik de beste vind)

Maar hebben de producers/artiesten die in deze bands spelen wat gemeen met elkaar of klinkt het gewoon hetzelfde omdat het allebei een beetje New Wave is?

En ik las ergens dat Joy Division Gothic muziek maakten...... dat is NIET WAAR, maar leg mij eens uit waarom zoveel mensen dat wel denken?

En zijn er nog websites met (gitaar-)Tabs speciaal voor dit soort muziek, want ik kan er nogal weinig over vinden en ik ben niet zo goed dat ik al op gevoel allerlei akkoorden kan vinden

zondag 28 december 2003 @ 13:19:26 #2
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_15763268
Veel mensen noemen het inderdaad gothic. De New Wave is nu eenmaal geadopteerd door de gothic scenen.

De bands hebben weinig met elkaar te maken. Na de dood van Ian Curtis (zanger van Joy Division) is de rest van de band verder gegaan als New order.

Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_15763341
Ik ben een groot fan van Joy Division...ik vind hen beter....Sisters of mercy is trouwens ook zeer goed te pruimen.
Volgens mij heet t new wave allebei, maar hou echt niet ervan om t beestje namen te geven, ik vind t gewoon goeie muziek. Gothic is heel wat anders volgens mij, niet zo veel verstand van dus laat ik t de kenners uitleggen.
New Order vind ik ook leuk, is alleen een stuk happier(en die hebben heel veel te maken met Joy Division!!!)
  zondag 28 december 2003 @ 13:25:22 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_15763411
Sisters of mercy bracht hun eerst album pas uit in 1985, toen was Ian al 4 jaar dood. Joy division was dus een stuk eerder. Verder heeft het ook niks met elkaar te maken ofzo. Beide klinkt alleen nogal donker en depri, zoals het hoort dus.
Sisters of mercy is wel een gothic band, maar Joy division hangt er inderdaad een beetje naast, niet echt gothic maar wel donkerder dan de gemiddelde new wave. Vind het altijd lastig ze ergens in te delen....

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 28-12-2003 13:25]

pi_15763423
Gothic was ooit anders ja, dan wat NU gothic is.

Ooit van New Wave / Gothic gehoord!?

zondag 28 december 2003 @ 13:31:04 #6
36568 s00z
geboren voor het geluk
pi_15763544
quote:
Op zondag 28 december 2003 13:19 schreef leviathanfd het volgende:
Veel mensen noemen het inderdaad gothic. De New Wave is nu eenmaal geadopteerd door de gothic scenen.

De bands hebben weinig met elkaar te maken. Na de dood van Ian Curtis (zanger van Joy Division) is de rest van de band verder gegaan als New order.

I know, i know, Ian Curtis heeft zichzelf opgehangen

Maarja, alle meesters gaan vroeg dood.... naja niet alle, maar Jimi Hendrix, Kurt Cobain.. Ian Curtis hoort ook thuis in dat rijtje

'T is ernstig, en The Cure is ook wel MEESTERLIJK
Maarja, je hebt nu natuurlijk weer Interpol alhoewel ik zelf vindt dat dat niet zo goed is..

En ik ben uitgenodigd door wat lieden die mijn in hun bandje willen hebben, en ik wil ze pushen om New Wave te maken, want dat is leuk, alleen vroeger wou ik toetsenist worden, maar nu vindt ik gitaar spelen ook wel passen bij New Wave, en ik heb ontdekt dat dat wat goedkoper is dan een Triton en een een bass-computer aanschaffen
(Nu heb ik wel Reason liggen hier )

Enne, New Order vindt ik net iets te Softy, behalve Bizzare Love Triangle, Blue Monday , True Faith, The Perfect Kiss, Mesh, Confusion (substance 1987, en niet die KUT BLADE remix), Fine Time en Elegia...............

En op die cd van ze, Republic, staat ook zo'n nummer: World!

En die nieuwste cd is natuurlijk ook GEWELDIG! (heb em hier liggen, en ja, ik heb em GEKOCHT! !) (EDIT: Get Ready (Full Advance))

[Dit bericht is gewijzigd door s00z op 28-12-2003 13:36]

zondag 28 december 2003 @ 13:49:14 #7
24883 Red.Flash
.-=IT's-A-Bombe=-.
pi_15763972
als je wat van die band wil weten dan moet je deze film kijken,
http://www.mgm.com/ua/24hourpartypeople/about.html
Gaat over de man die manneger was van die bands toen ze net begonnen met muziek maken.
Ik vind het een leuke film.
A closed mind is a good thing to lose.
  zondag 28 december 2003 @ 13:54:36 #8
36568 s00z
geboren voor het geluk
pi_15764069
quote:
Op zondag 28 december 2003 13:49 schreef Red.Flash het volgende:
als je wat van die band wil weten dan moet je deze film kijken,
http://www.mgm.com/ua/24hourpartypeople/about.html
Gaat over de man die manneger was van die bands toen ze net begonnen met muziek maken.
Ik vind het een leuke film.
Toevallig zei iemand dat tegen mij afgelopen vrijdag (diegenen die mij bij hun bandje hebben uitgenodigd)

Hij draaide ook op lowlands, maar ik was toen even te brak om echt serieus op tijden te gaan letten enzo, en toen wilden we hem gaan kijken en toen stond er een veeeeel te lange rij

zondag 28 december 2003 @ 15:41:19 #9
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15766298
Joy Division kan je eerder plaatsen als "post-punk"*hokjesfreak is*, en SoM als new-wave. Ga in elk geval niet tegen Eldritch zeggen dat Sisters goffik is, tenzij je hard kan lopen

Van Joy Division heb ik de box Heart and Soul, waar vrijwel alles van ze opstaat. Ook nog van het Warschau tijdperk. New Order heeft ook een box, Get Ready. Die heb ik ook

24 hour party people draaide trouwens vorige week in het WItte Theater in IJmuiden.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zondag 28 december 2003 @ 17:02:41 #10
36568 s00z
geboren voor het geluk
pi_15768631
quote:
Op zondag 28 december 2003 15:41 schreef Elegy het volgende:
Joy Division kan je eerder plaatsen als "post-punk"*hokjesfreak is*, en SoM als new-wave. Ga in elk geval niet tegen Eldritch zeggen dat Sisters goffik is, tenzij je hard kan lopen

Van Joy Division heb ik de box Heart and Soul, waar vrijwel alles van ze opstaat. Ook nog van het Warschau tijdperk. New Order heeft ook een box, Get Ready. Die heb ik ook

24 hour party people draaide trouwens vorige week in het WItte Theater in IJmuiden.

had me ff meegevraagd
  zondag 28 december 2003 @ 17:58:02 #11
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_15770319
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:02 schreef s00z het volgende:

[..]

had me ff meegevraagd

Ik ging niet, ik zat toen op Innercity
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')