Ik denk dat het goed zou zijn voor Nederland, Suriname en niet in de minste plaats de bevolking van het land, wat denken jullie?
quote:Je bedoelt dat we dan binnenlandse cocainevluchten krijgen?
grondstoffen op juiste wijze geëxploiteerd
Prima .
quote:die hebben we al toch?
Op zaterdag 27 december 2003 22:21 schreef K3 het volgende:[..]
Je bedoelt dat we dan binnenlandse cocainevluchten krijgen?
Prima
.
quote:Hoezo denk je dat de mensen daar het graag willen? Bij de laatste verkiezingen heeft de partij met een duidelijk standpunt vóór onafhankelijkheid veel gewonnen. Zonder dat de mensen daar het willen zal het nooit lukken.
Op zaterdag 27 december 2003 22:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er zijn veel mensen die graag zouden willen dat Suriname weer onder Nederlands bestuur kwam te staan. Dat zal er voor kunnen zorgen dat Suriname zich in rap tempo kan ontwikkelen en ook de grondstoffen op juiste wijze geëxploiteerd kunnen worden. Er zijn heel veel surinamers die dat graag zouden willen, wellicht zou een referendum een idee zijn?Ik denk dat het goed zou zijn voor Nederland, Suriname en niet in de minste plaats de bevolking van het land, wat denken jullie?
Het beste is om ze gewoon helemaal onafhankelijk te maken. Kunnen ze hun eigen problemen oplossen als ze het zo goed weten.
Alsof Nederland het allemaal wel ff regelt, volgens mij is dat in de eeuwen dat het land nog bij Nederland hoorde ook niet helemaal gelukt.
quote:Ehm, het gaat over Suriname, niet de Antillen
Op zaterdag 27 december 2003 22:24 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Hoezo denk je dat de mensen daar het graag willen? Bij de laatste verkiezingen heeft de partij met een duidelijk standpunt vóór onafhankelijkheid veel gewonnen. Zonder dat de mensen daar het willen zal het nooit lukken.
Het beste is om ze gewoon helemaal onafhankelijk te maken. Kunnen ze hun eigen problemen oplossen als ze het zo goed w
eten.
quote:In suriname wonen maar 600.000 mensen , dus dat is wel te overzien.
Op zaterdag 27 december 2003 22:29 schreef Underdoggy het volgende:
Gaat ons bakken met geld kosten. Die mensen krijgen dan dezelfde rechten als de Nederlandse inwoners. dus uitkeringen, minimumloon etc etc etc
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:25 schreef K3 het volgende:[..]
Ehm, het gaat over Suriname, niet de Antillen
.
Maar ja. Ik denk niet dat het goed is om kolonieen te houden in deze tijd. Het zal alleen maar tegengesteld werken. Laat ze op eigen benen staan en zelf de toekomst ontdekken.
quote:Daarnaast neem ik aan dat het niet de bedoeling is om Suriname onder onze hoede te nemen om ze daarna massaal minimumlonen te gaan verstrekken.
Op zaterdag 27 december 2003 22:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
In suriname wonen maar 600.000 mensen , dus dat is wel te overzien.
quote:Zo weinig maar? Man, die lui hebben dus allemaal ruimte zat voor een vrijstaande woning met grote tuin.
Op zaterdag 27 december 2003 22:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
In suriname wonen maar 600.000 mensen , dus dat is wel te overzien.
En dan nog zeuren .
Maar goed, 600.000 uitkeringstrekkers erbij kan Nederland niet opbrengen, laat staan de infrastructurele verbeteringen die we erin moesten pompen.
Als er echt wat te halen viel hadden we het nooit afgestaan, en anders was Suriname nu wel een rijk land.
Het is gewoon een ordinaire Bananenrepubliek met een mooie munteenheid (nog wel ).
quote:Ben ik niet met je eens. Als we een land onder onze hoede nemen, op kosten van mijn belastingcenten, zijn wij degenen die de voorwaarden stellen. 't Is ons geld. Graag of helemaal niet.
Op zaterdag 27 december 2003 22:39 schreef Sjaddaj het volgende:
Je neemt een land onder je hoede om ervoor te zorgen dat ze niet verder in de stront zakken, niet om het net als Nederland te maken.
quote:Net alsof gebied waar wat halen valt op den duur veranderd in een rijk land. In Nederland viel denk ik vroeger niet veel meer te "halen" dan daar. Of wel?
Op zaterdag 27 december 2003 22:39 schreef K3 het volgende:[..]
Zo weinig maar? Man, die lui hebben dus allemaal ruimte zat voor een vrijstaande woning met grote tuin.
En dan nog zeuren
.
Maar goed, 600.000 uitkeringstrekkers erbij kan Nederland niet opbrengen, laat staan de infrastructurele verbeteringen die we erin moesten pompen.
Als er echt wat te halen viel hadden we het nooit afgestaan, en anders was Suriname nu wel een rijk land.
Het is gewoon een ordinaire Bananenrepubliek met een mooie munteenheid (nog wel).
quote:We stellen dan ook wel voorwaarden, maar niet dezelfde als in Nederland. Dat land bevind zich in een andere fase van ontwikkeling, dus dan kun je niet dezelfde eisen stellen.
Op zaterdag 27 december 2003 22:40 schreef K3 het volgende:[..]
Ben ik niet met je eens. Als we een land onder onze hoede nemen, op kosten van mijn belastingcenten, zijn wij degenen die de voorwaarden stellen. 't Is ons geld. Graag of helemaal niet.
Maar ik gellof ook dat die Surinamers dat zelf wel kunnen. Vergeet niet dat wij, west-europa, er eeuwen over hebben gedaan om dit welvaartsniveau te bereiken. Dat kan gewoonweg niet in een paar jaar in minder ontwikkelde landen
(wat heet beschaving en wat heet ontwikkeling...)
maar waar wil je het referendum houden? In Suriname of in Nederland. Of in alletwee?
quote:In de tijd dat de Nederlanders hier kwamen wonen was landbouwgrond goud. We zijn alleen blijven plakken en hebben ons aangepast
Op zaterdag 27 december 2003 22:42 schreef Sjaddaj het volgende:[..]
Net alsof gebied waar wat halen valt op den duur veranderd in een rijk land. In Nederland viel denk ik vroeger niet veel meer te "halen" dan daar. Of wel?
quote:Suriname heeft heel veel natural resources die nooit geëxploiteerd zijn, dat zouden wij heel goed kunnenm, van die opbrengsten kunnen we het land opbouwen, zodat het net zo welvarend wordt zoals het naastgelegen Frans Guyana. Als Suriname daarna weer onafhankelijk wordt , bestuurd door een door Nederland aangestelde regering,, zullen de Surinamers ons dankbaar zijn.
Op zaterdag 27 december 2003 22:39 schreef K3 het volgende:[..]
Zo weinig maar? Man, die lui hebben dus allemaal ruimte zat voor een vrijstaande woning met grote tuin.
En dan nog zeuren
.
Het is gewoon een ordinaire Bananenrepubliek met een mooie munteenheid (nog wel).
quote:Je kan Suriname ook gewoon onafhankelijk laten.
Op zaterdag 27 december 2003 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Suriname heeft heel veel natural resources die nooit geëxploiteerd zijn, dat zouden wij heel goed kunnenm, van die opbrengsten kunnen we het land opbouwen, zodat het net zo welvarend wordt zoals het naastgelegen Frans Guyana. Als Suriname daarna weer onafhankelijk wordt , bestuurd door een door Nederland aangestelde regering,, zullen de Surinamers ons dankbaar zijn.
quote:Neemt niet weg dat voor zover ik weet (maar ik ben geen geoloog), het in beide landen even goed mogelijk is om landbouwgronden te onderhouden. Dus toen de Surinamers onafhankelijk werden hadden ze best grondstoffen in de grond zitten om er wat mee te doen.
Op zaterdag 27 december 2003 22:45 schreef K3 het volgende:[..]
In de tijd dat de Nederlanders hier kwamen wonen was landbouwgrond goud. We zijn alleen blijven plakken en hebben ons aangepast
.
De Surinamers zijn naar dat land ge-exporteerd (door ons en de Britten), en hadden daar een underdogpositie. Wij zijn naderhand weer vertrokken want zij waren van mening dat ze zonder ons beter af waren.
quote:Jawel, maar de ontwikkeling in de rest van de wereld was al veel verder. Het gaat niet alleen om de juiste plaats, maar ook om het juiste moment.
Op zaterdag 27 december 2003 22:49 schreef Sjaddaj het volgende:[..]
Neemt niet weg dat voor zover ik weet (maar ik ben geen geoloog), het in beide landen even goed mogelijk is om landbouwgronden te onderhouden. Dus toen de Surinamers onafhankelijk werden hadden ze best grondstoffen in de grond zitten om er wat mee te doen.
Weet iemand wat Bauxiet is, en wat je ermee kan?
quote:Frans Guyana is nog steeds een provincie van Frankrijk, daarom gaat het daar ook zo goed..
Op zaterdag 27 december 2003 22:49 schreef K3 het volgende:[..]
Je kan Suriname ook gewoon onafhankelijk laten.
Nederlanders zouden dan gewoon moeten kunnen investeren in Suriname, eventueel met overheidssubsidie en een veiligheidsgarantie.
Blijkbaar loont het de overheid niet (en gelijk heeft ze, want wat krijgt de overheid er verder voor terug?) om die subsidies af te geven, en het land "terugnemen" al helemaal niet.
Overigens, staat in Frans Guyana niet de lanceerbasis van de ESA (en is het niet nog steeds afhankelijk van Frankrijk)?
quote:Bauxiet is de grondstof voor aluminium. Net zoiets als ijzererts. Maar dan voor Aluminium...
Op zaterdag 27 december 2003 22:51 schreef K3 het volgende:[..]
Jawel, maar de ontwikkeling in de rest van de wereld was al veel verder. Het gaat niet alleen om de juiste plaats, maar ook om het juiste moment.
Weet iemand wat Bauxiet is, en wat je ermee kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |