abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 december 2003 @ 22:17:04 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15753127
Er zijn veel mensen die graag zouden willen dat Suriname weer onder Nederlands bestuur kwam te staan. Dat zal er voor kunnen zorgen dat Suriname zich in rap tempo kan ontwikkelen en ook de grondstoffen op juiste wijze geëxploiteerd kunnen worden. Er zijn heel veel surinamers die dat graag zouden willen, wellicht zou een referendum een idee zijn?

Ik denk dat het goed zou zijn voor Nederland, Suriname en niet in de minste plaats de bevolking van het land, wat denken jullie?

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 27 december 2003 @ 22:18:09 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_15753146
mwaw, als men het graag wilt, waarom niet...
pi_15753193
Lijkt me een uitstekend idee!!!
pi_15753218
quote:
grondstoffen op juiste wijze geëxploiteerd
Je bedoelt dat we dan binnenlandse cocainevluchten krijgen?

Prima .

123
  zaterdag 27 december 2003 @ 22:22:06 #5
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_15753230
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:21 schreef K3 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat we dan binnenlandse cocainevluchten krijgen?

Prima .

die hebben we al toch?
pi_15753274
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er zijn veel mensen die graag zouden willen dat Suriname weer onder Nederlands bestuur kwam te staan. Dat zal er voor kunnen zorgen dat Suriname zich in rap tempo kan ontwikkelen en ook de grondstoffen op juiste wijze geëxploiteerd kunnen worden. Er zijn heel veel surinamers die dat graag zouden willen, wellicht zou een referendum een idee zijn?

Ik denk dat het goed zou zijn voor Nederland, Suriname en niet in de minste plaats de bevolking van het land, wat denken jullie?

Hoezo denk je dat de mensen daar het graag willen? Bij de laatste verkiezingen heeft de partij met een duidelijk standpunt vóór onafhankelijkheid veel gewonnen. Zonder dat de mensen daar het willen zal het nooit lukken.

Het beste is om ze gewoon helemaal onafhankelijk te maken. Kunnen ze hun eigen problemen oplossen als ze het zo goed weten.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15753276
Het lijkt mij ook een heel leuk idee, misschien kunnen we dan gelijk Indonesie even terug halen. Maar als ik het serieus bekijk dan denk ik niet dat een ex-koloniaal land als Suriname, althans de bevolking hiervan, erop staat te wachten om overgenomen te worden.

Alsof Nederland het allemaal wel ff regelt, volgens mij is dat in de eeuwen dat het land nog bij Nederland hoorde ook niet helemaal gelukt.

pi_15753301
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:24 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat de mensen daar het graag willen? Bij de laatste verkiezingen heeft de partij met een duidelijk standpunt vóór onafhankelijkheid veel gewonnen. Zonder dat de mensen daar het willen zal het nooit lukken.

Het beste is om ze gewoon helemaal onafhankelijk te maken. Kunnen ze hun eigen problemen oplossen als ze het zo goed w
eten.

Ehm, het gaat over Suriname, niet de Antillen .
123
pi_15753403
Gaat ons bakken met geld kosten. Die mensen krijgen dan dezelfde rechten als de Nederlandse inwoners. dus uitkeringen, minimumloon etc etc etc
  zaterdag 27 december 2003 @ 22:31:10 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15753439
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:29 schreef Underdoggy het volgende:
Gaat ons bakken met geld kosten. Die mensen krijgen dan dezelfde rechten als de Nederlandse inwoners. dus uitkeringen, minimumloon etc etc etc
In suriname wonen maar 600.000 mensen , dus dat is wel te overzien.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15753630
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:25 schreef K3 het volgende:

[..]

Ehm, het gaat over Suriname, niet de Antillen .

Maar ja. Ik denk niet dat het goed is om kolonieen te houden in deze tijd. Het zal alleen maar tegengesteld werken. Laat ze op eigen benen staan en zelf de toekomst ontdekken.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15753649
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Daarnaast neem ik aan dat het niet de bedoeling is om Suriname onder onze hoede te nemen om ze daarna massaal minimumlonen te gaan verstrekken.
Na alle problemen daarmee hier zal de Nederlandse regering daar niet te gul zijn met het verstrekken van dergelijke "giften".
Je neemt een land onder je hoede om ervoor te zorgen dat ze niet verder in de stront zakken, niet om het net als Nederland te maken.
pi_15753655
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Zo weinig maar? Man, die lui hebben dus allemaal ruimte zat voor een vrijstaande woning met grote tuin.

En dan nog zeuren .

Maar goed, 600.000 uitkeringstrekkers erbij kan Nederland niet opbrengen, laat staan de infrastructurele verbeteringen die we erin moesten pompen.
Als er echt wat te halen viel hadden we het nooit afgestaan, en anders was Suriname nu wel een rijk land.
Het is gewoon een ordinaire Bananenrepubliek met een mooie munteenheid (nog wel ).

123
  zaterdag 27 december 2003 @ 22:40:21 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_15753669
afstoten die hap al die onzin in het caraibisch gebied (Suriname, Antillen zooi) kost klauwen vol geld en ze weten het toch allemaal beter laat ze dan ook maar fijn zelf alles doen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_15753692
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:39 schreef Sjaddaj het volgende:
Je neemt een land onder je hoede om ervoor te zorgen dat ze niet verder in de stront zakken, niet om het net als Nederland te maken.
Ben ik niet met je eens. Als we een land onder onze hoede nemen, op kosten van mijn belastingcenten, zijn wij degenen die de voorwaarden stellen. 't Is ons geld. Graag of helemaal niet.
123
pi_15753731
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:39 schreef K3 het volgende:

[..]

Zo weinig maar? Man, die lui hebben dus allemaal ruimte zat voor een vrijstaande woning met grote tuin.

En dan nog zeuren .

Maar goed, 600.000 uitkeringstrekkers erbij kan Nederland niet opbrengen, laat staan de infrastructurele verbeteringen die we erin moesten pompen.
Als er echt wat te halen viel hadden we het nooit afgestaan, en anders was Suriname nu wel een rijk land.
Het is gewoon een ordinaire Bananenrepubliek met een mooie munteenheid (nog wel ).

Net alsof gebied waar wat halen valt op den duur veranderd in een rijk land. In Nederland viel denk ik vroeger niet veel meer te "halen" dan daar. Of wel?
pi_15753784
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:40 schreef K3 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Als we een land onder onze hoede nemen, op kosten van mijn belastingcenten, zijn wij degenen die de voorwaarden stellen. 't Is ons geld. Graag of helemaal niet.

We stellen dan ook wel voorwaarden, maar niet dezelfde als in Nederland. Dat land bevind zich in een andere fase van ontwikkeling, dus dan kun je niet dezelfde eisen stellen.
pi_15753812
Hemeltje: noem je de bauxietmijn-belasting in ons eigen zak steken het ontwikkelen van Suriname?
ik ga even uit van goede bedoelingen, oprechtheid. Dan zou inderdaad onze Nederlandsche handelschgeest wel eens van positieve invloed kunnen zijn op Suriname. Alsmede een stukje bestuurlijke stabiliteit etc.

Maar ik gellof ook dat die Surinamers dat zelf wel kunnen. Vergeet niet dat wij, west-europa, er eeuwen over hebben gedaan om dit welvaartsniveau te bereiken. Dat kan gewoonweg niet in een paar jaar in minder ontwikkelde landen
(wat heet beschaving en wat heet ontwikkeling...)

maar waar wil je het referendum houden? In Suriname of in Nederland. Of in alletwee?

pi_15753818
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:42 schreef Sjaddaj het volgende:

[..]

Net alsof gebied waar wat halen valt op den duur veranderd in een rijk land. In Nederland viel denk ik vroeger niet veel meer te "halen" dan daar. Of wel?

In de tijd dat de Nederlanders hier kwamen wonen was landbouwgrond goud. We zijn alleen blijven plakken en hebben ons aangepast .
De Surinamers zijn naar dat land ge-exporteerd (door ons en de Britten), en hadden daar een underdogpositie. Wij zijn naderhand weer vertrokken want zij waren van mening dat ze zonder ons beter af waren.
123
  zaterdag 27 december 2003 @ 22:46:29 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15753868
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:39 schreef K3 het volgende:

[..]

En dan nog zeuren .

Suriname heeft heel veel natural resources die nooit geëxploiteerd zijn, dat zouden wij heel goed kunnenm, van die opbrengsten kunnen we het land opbouwen, zodat het net zo welvarend wordt zoals het naastgelegen Frans Guyana. Als Suriname daarna weer onafhankelijk wordt , bestuurd door een door Nederland aangestelde regering,, zullen de Surinamers ons dankbaar zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15753953
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Suriname heeft heel veel natural resources die nooit geëxploiteerd zijn, dat zouden wij heel goed kunnenm, van die opbrengsten kunnen we het land opbouwen, zodat het net zo welvarend wordt zoals het naastgelegen Frans Guyana. Als Suriname daarna weer onafhankelijk wordt , bestuurd door een door Nederland aangestelde regering,, zullen de Surinamers ons dankbaar zijn.

Je kan Suriname ook gewoon onafhankelijk laten.
Nederlanders zouden dan gewoon moeten kunnen investeren in Suriname, eventueel met overheidssubsidie en een veiligheidsgarantie.
Blijkbaar loont het de overheid niet (en gelijk heeft ze, want wat krijgt de overheid er verder voor terug?) om die subsidies af te geven, en het land "terugnemen" al helemaal niet.
Overigens, staat in Frans Guyana niet de lanceerbasis van de ESA (en is het niet nog steeds afhankelijk van Frankrijk)?
123
pi_15753966
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:45 schreef K3 het volgende:

[..]

In de tijd dat de Nederlanders hier kwamen wonen was landbouwgrond goud. We zijn alleen blijven plakken en hebben ons aangepast .
De Surinamers zijn naar dat land ge-exporteerd (door ons en de Britten), en hadden daar een underdogpositie. Wij zijn naderhand weer vertrokken want zij waren van mening dat ze zonder ons beter af waren.

Neemt niet weg dat voor zover ik weet (maar ik ben geen geoloog), het in beide landen even goed mogelijk is om landbouwgronden te onderhouden. Dus toen de Surinamers onafhankelijk werden hadden ze best grondstoffen in de grond zitten om er wat mee te doen.
pi_15753996
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:49 schreef Sjaddaj het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat voor zover ik weet (maar ik ben geen geoloog), het in beide landen even goed mogelijk is om landbouwgronden te onderhouden. Dus toen de Surinamers onafhankelijk werden hadden ze best grondstoffen in de grond zitten om er wat mee te doen.

Jawel, maar de ontwikkeling in de rest van de wereld was al veel verder. Het gaat niet alleen om de juiste plaats, maar ook om het juiste moment.

Weet iemand wat Bauxiet is, en wat je ermee kan?

123
  zaterdag 27 december 2003 @ 22:53:21 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15754058
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:49 schreef K3 het volgende:

[..]

Je kan Suriname ook gewoon onafhankelijk laten.
Nederlanders zouden dan gewoon moeten kunnen investeren in Suriname, eventueel met overheidssubsidie en een veiligheidsgarantie.
Blijkbaar loont het de overheid niet (en gelijk heeft ze, want wat krijgt de overheid er verder voor terug?) om die subsidies af te geven, en het land "terugnemen" al helemaal niet.
Overigens, staat in Frans Guyana niet de lanceerbasis van de ESA (en is het niet nog steeds afhankelijk van Frankrijk)?

Frans Guyana is nog steeds een provincie van Frankrijk, daarom gaat het daar ook zo goed..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15754086
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:51 schreef K3 het volgende:

[..]

Jawel, maar de ontwikkeling in de rest van de wereld was al veel verder. Het gaat niet alleen om de juiste plaats, maar ook om het juiste moment.

Weet iemand wat Bauxiet is, en wat je ermee kan?

Bauxiet is de grondstof voor aluminium. Net zoiets als ijzererts. Maar dan voor Aluminium...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')