12 januari 2004: 70four (papa)
18 januari 2004: kimpiedimpie
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
5 april 2004: ezzi
7 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
2 juli 2004: Xeliana
* 3 juli 2004: pluisje en rickmans
7 juli 2004: bop
13 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
26 juli 2004: Little-Angel
27 juli 2004: snoopy
6 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
27 augustus 2004: Sugar
2 september 2004: Loena-tik-
* 8 september 2004: Knorretje en Danny
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
Zo, open ik ook nog een nieuw deel! Maar ehm, kan iemand helpen? Met dat lijstje erin zetten en een link naar vorige deel? Sorry!
quote:Oei, ik hoop echt dat ik al zo ver ben! Misschien kunnen jullie met me meedenken? gokken mag!
Op zaterdag 27 december 2003 17:00 schreef livelink het volgende:
Ik wist het ook nooit, maar in de praktijk heb ik elke keer getest dat ik ca. 7/8 weken zwanger was. Kennelijk waren mijn symptomen dan wel zo aanwezig, dat ik eens aan een mogelijke zwangerschap ging denken.
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 05-01-2004 19:00]
quote:Ik ga dus 5 januari naar de gyn, die afspraak stond al. Maar denk je dat ik eerst moet laten weten dat ik zwanger ben? Ik heb die afspraak namelijk gemaakt omdat mijn cyclus niet op gang kwam...
Op zaterdag 27 december 2003 17:31 schreef Loena-tik- het volgende:
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar je gyn gaan, voor een termijnecho, want je moet in ieder geval voor de 14 weken zwangerschap een echo hebben gehad, daarna gaan de babietjes in grootte verschillen en is je uitgerekende datum niet meer zo goed met zekerheid vast te stellen.
En hoe voel jij je nu, Loena? Heb je er wel een goed gevoel bij? Hoe lang ben jij zwanger?
quote:is dat zo ?? want zowel in de eerste miskraamzwangerschap als in deze zwangerschap redden wij het niet om voor dat termijn een echo te laten doen. En onze gyn toen zei dat het niet veel uitmaakte. (bij alicia klopte de echo's ook van geen kanten hoor, alicia stond te boek als uitgerekend op 23 mei kwa groten (vanaf het begin) terwijl mijn cyclus helemaal niet daarop aansloot maar op 8 mei uitkwam, daarnaast hadden wij gewoon genoteerd wanneer er gesekst was en hadden we helemaal geen seks gehad rond de datums die de artsen uit de echo's berekenden en hebben ze uiteindelijk die van ons aangehouden, klote precies)
Op zaterdag 27 december 2003 17:31 schreef Loena-tik- het volgende:
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar je gyn gaan, voor een termijnecho, want je moet in ieder geval voor de 14 weken zwangerschap een echo hebben gehad, daarna gaan de babietjes in grootte verschillen en is je uitgerekende datum niet meer zo goed met zekerheid vast te stellen.
quote:Bij ons in het ziekenhuis hamerden ze daar wel op, ze hebben bij jullie zeker lange wachtlijsten, hihihi
Op zaterdag 27 december 2003 17:41 schreef Knorretje het volgende:[..]
is dat zo ?? want zowel in de eerste miskraamzwangerschap als in deze zwangerschap redden wij het niet om voor dat termijn een echo te laten doen. En onze gyn toen zei dat het niet veel uitmaakte. (bij alicia klopte de echo's ook van geen kanten hoor, alicia stond te boek als uitgerekend op 23 mei kwa groten (vanaf het begin) terwijl mijn cyclus helemaal niet daarop aansloot maar op 8 mei uitkwam, daarnaast hadden wij gewoon genoteerd wanneer er gesekst was en hadden we helemaal geen seks gehad rond de datums die de artsen uit de echo's berekenden en hebben ze uiteindelijk die van ons aangehouden, klote precies)
quote:Zou als ik jou was gewoon gaan zonder van te voren te bellen, kan ie gelijk dat echootje doen!
Op zaterdag 27 december 2003 17:36 schreef Sugar het volgende:[..]
Ik ga dus 5 januari naar de gyn, die afspraak stond al. Maar denk je dat ik eerst moet laten weten dat ik zwanger ben? Ik heb die afspraak namelijk gemaakt omdat mijn cyclus niet op gang kwam...
En hoe voel jij je nu, Loena? Heb je er wel een goed gevoel bij? Hoe lang ben jij zwanger?
En hoe ik me voel, eerder angstig dan zwanger, eerst maar ff een poosje dit babietje ophouden en dan pas juichen.
Dat ongesteldheidsgevoel dat is inderdaad normaal hoor, dat duurt ook nog wel ff tot een weekje of 10-12 dacht ik (er wordt trouwens geteld in 40 weken, vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie). Je kan trouwens tussendoor ook wel iets bloeden, zolang het minimaal is is dat helemaal niet erg. En dat ... kan doorgaan tot en met de 3e maand zo'n beetje en komt dan ook nog regelmatig terug in je laatste 2 maanden, dus ik hoop dat het meevalt... Tipje: 's morgens voordat je opstaat liggend een kale cracker eten met een bakje slappe thee of lauw water. O, en vergeet niet om zwangerschapsvitaminen te slikken, zo snel mogelijk mee beginnen, die zijn erg belangrijk en helpen ook tegen misselijkheid een beetje. Kijk ook zsm ff op bijvoorbeeld www.babyopkomst.nl wat je niet meer mag eten (zoals filet americain en lever enzo), dan hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. Die lijst wordt heel vaak nog aangevuld door andere zwangeren met zaken zoals aspartaam, kaneel, venkel, anijs, maar daar moet je je eigen weg in zien te vinden, da's allemaal nooit bewezen.
Ik raad je aan om op het Viva forum --> baby's --> uitgerekend ofzo mee te gaan schrijven, daar kan je een hoop vragen en antwoorden kwijt en alles delen met meiden die net zover zijn als jij en die dus dezelfde vragen/klachten/belevenissen hebben. Ook op de site www.jongegezinnen.nl is een best aardig (maar wel onoverzichtelijk) forum.
Ik zou trouwens de gynaecoloog inderdaad ff bellen om te vertellen dat je zwanger bent. Misschien hoef je er dan helemaal niet heen maar kan je direct een afspraak maken voor een 1e termijnecho, die is meestal pas rond je (vermoedelijke) 10e week.
Veel plezier met je geheim (heeft ook wel iets hoor) en ik hoop dat alles goed blijft gaan met je. Is het je eerste?
Ik weet niet hoe lang ik zwanger ben, omdat ik juist al een heeeeeele tijd niet ongesteld ben geweest. heb tussendoor dus wel een test gedaan (dik drie weken geleden). Ik moet uit die test en niet uit ongesteld-zijn mijn staat van zwangerzijn afleiden...! En da's lastig!
Volgens mij ben ik ergens tussen half augustus en begin september uitgerekend!
Oh ja, ik bloed niet, hoor! Heb alleen rare menstruatie-achtige krampies. Maar is goed te doen! En misselijk is ook een groot woord kotsen hoef ik gelukkig helemaal niet! Voel me alleen snel beetje hongerig en leeg-misselijk. Als ik douche doen mijn borsten, of eigenlijk meer nog mijn tepels, pijn. Maar om nou te zeggen dat ze verder gezwollen, gespannen of pijnlijk zijn? Nee!
Ik kan het nog steeds niet geloven en denk steeds: alles wat ik voel zal wel psychisch zijn!
En ja, het is mijn eerste zwangerschap!
Oh ja Sugar, ben nu ongeveer 5 weken zwanger, mijn uitgerekende datum is ongeveer 2 sepember. Hoor mij nou geloof haast niet dat ik zwanger ben maar weet wel wanneer mijn uitgerekende datum is...
Jullie kunnen mij ook weer in het lijstje zetten! Nog geen jaar nadat mijn dochtertje is geboren is nummer 2 alweer op komst. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en vreselijk misselijk, wat ik vorige keer niet was. Hopen dat het snel weer over is.
Ik kan er in ieder geval zeker van zijn dat het rond de 15e augustus voor bij is, want dan ben ik uitgerekend.
Alle andere kersverse zwangeren en moeders (+vaders natuurlijk): gefeliciteerd!!!
Heeft er iemand tips? Vla kan je hier helaas niet krijgen (woon in Duitsland) en aan venkelthee en cola drink ik me helemaal het apelazerus. Tevens probeer ik regelmatig te eten (niet te vet, niet te veel), maar het helpt allemaal niet.
Ik kan helaas niet gaan liggen, want zoals ik al schreef heb ik een dochtertje van bijna een jaar oud die natuurlijk aandacht nodig heeft!
quote:Is goed hoor, ik durf het denk ik wel weer aan, thanks!
Op zaterdag 27 december 2003 20:43 schreef Karin het volgende:
Loena-tik- ik heb je ook in het lijstje gezet, mocht je dat niet willen geef even een gil dan haal ik je er weer uit.
Ik was inderdaad heel erg bang dat ik weer depressief zou worden, maar zodra ik merkte dat ik zwanger was heb ik meteen maatregelen genomen: opvang geregeld voor mijn dochter in het geval dat, begeleiding tijdens de zwangerschap, huisarts en alle andere doktoren en bevallingbegeleiders ingelicht etc.... Dit geeft me in ieder geval een zeker gevoel.
Wat betreft de depressie: ik zit nu gelukkig in een iets stabielere situatie, dus ik hoop dat de hormoontjes deze keer wat minder vat op me krijgen. Maar ik hou jullie op de hoogte! (en nog bedankt voor de felicitaties!)
Loena, ik kan me zo voorstellen dat je onzeker bent. Je kunt niet anders doen dan afwachten helaas. Lijkt me best moeilijk.
Het worden als alles goed gaat volgend jaar auugustus/september weer geboortegolven iig. Wat lijkt dat ver weg zeg....maar het gaat best snel (achteraf natuurlijk)
Wat een goed nieuws allemaal de laatste tijd. Weer een hoop nieuwe Fok!baby'tjes in aantocht
Tinkepink gefeliciteerd!
Ik heb de hele dag al last van mijn onderrug en ook wel van mijn lies Het is niet echt pijnlijk, maar wel aanwezig. Ik hoop maar dat het snel wegtrekt
quote:lust je vanille vla ? Kun je aan custard komen ? Dan kun je het zelf ook maken !!
Op zaterdag 27 december 2003 20:48 schreef Tinkepink het volgende:
Ik las trouwens een tip tegen ochtendmisselijkheid, maar dat helpt natuurlijk niet als je de hele dag misselijk bent (en vooral 's avonds) zoals ik.Heeft er iemand tips? Vla kan je hier helaas niet krijgen (woon in Duitsland) en aan venkelthee en cola drink ik me helemaal het apelazerus. Tevens probeer ik regelmatig te eten (niet te vet, niet te veel), maar het helpt allemaal niet.
Ik kan helaas niet gaan liggen, want zoals ik al schreef heb ik een dochtertje van bijna een jaar oud die natuurlijk aandacht nodig heeft!
* Sugar zucht maar even heel diep...
quote:Thanks, Belana!
Op zondag 28 december 2003 08:24 schreef Belana het volgende:
Sugar, ik ben blij voor jou dat je 5 januari al naar de gyn mag en ik hoop dat ie dan meteen een termijnecho doet en dat je dan gerust gesteld word. Dit moet zenuwslopend zijn.
Sterkte tot die tijd!
Maar inderdaad een beetje zekerheid kan de gyn me hopelijk geven, over hoe lang al en of alles echt oké is! Dus ook ik hoop dat 5 januari sneller komt dan het lijkt!
quote:Een pak volkorencrackers naast je bed leggen en als je wakker wordt 's nachts dan crackertje eten en een slokje water en dan gewoon je oogjes weer dicht doen. Piekeren is zonde van je plezier!
Op zondag 28 december 2003 08:15 schreef Sugar het volgende:
Ik slaap heel slecht de laatste week! Word steeds wakker van een lege maag en blijf dan piekeren en draaien... Zit nu dus alweer achter de computer, omdat in bed liggen me gek maakt.
quote:*springt uit lurkmodus*
Op zaterdag 27 december 2003 20:48 schreef Tinkepink het volgende:
Ik las trouwens een tip tegen ochtendmisselijkheid, maar dat helpt natuurlijk niet als je de hele dag misselijk bent (en vooral 's avonds) zoals ik.
Sugar, ik zou gewoon naar de gyn gaan 5 januari en dan zeggen dat je net positief getest hebt. En dat de laatste test die je gedaan hebt al weken geleden is geweest. Wie weet krijg je dan wel gelijk een echo.
Sugar, je ongerustheid klinkt me allemaal wel bekend in de oren. Nog een paar daagjes wachten en dan hoop ik voor je dat de gyn je wat meer kan vertellen. Maar in ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap.
Tinkepink jij ook van Harte Gefeliciteerd hoor. En dat het dit keer na de zwangerschap maar goed gaat. Als je beter in je vel zit dat helpt heel veel. Ik neig zelf ook nogal naar de depri kant te gaan, maar als je leven op orde is en je voelt jezelf beter in je velletje dan hoeft er echt niks aan de hand te zijn. Maar goed we gaan er gewoon vanuit dat het allemaal goed gaat dit keer
Belana, hoe voel jij je nou ?
quote:Ja ikke is geinteresseerd. Ben gek op vanille vla maar kan er hier ook niet aan komen
Op zondag 28 december 2003 07:40 schreef Stout het volgende:[..]
lust je vanille vla ? Kun je aan custard komen ? Dan kun je het zelf ook maken !!
Geef effe een gil als je dat wilt !Heb ik een recept voor je ! (en t is nog lekker ook !)
quote:Het gaat goed hoor! Die kleine is lekker aan het indalen, dus dat gaat goed. Loopt een beetje moeilijk, magoe. Ik slaap slecht, maarja, das ook nog maar een paar weken. Want los van het feit dat onze kleine er dan is, krijgen we ook eindelijk een nieuw matras
Op zondag 28 december 2003 12:24 schreef Lewis.de.boxer het volgende:Belana, hoe voel jij je nou ?
Hoe gaat het met Joshua? Lukt het goed met de bv? Is ie lief? (tuuurlijk!!!) Hoe voelt dat nou, mama zijn? En nog 10000 vragen...
Tinkepink wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd
Dit keer was het trouwens weer een beetje een verrassing. We hebben het eigenlijk maar 1x zonder voorbehoedsmiddelen gedaan, met de gedachte van 'kom, we maken nog zo'n schatje'. En prompt ben ik weer zwanger ik voel me eigenlijk wel een beetje bezwaard naar de meiden die jaren bezig zijn met zwanger worden. ik hoop dat het jullie ook snel lukt!. Dat hadden we eigenlijk niet verwacht zo snel! Maar we vinden het wel erg leuk!
Wat betreft custard: ja, dat kunnen we hier wel krijgen. Dus kom maar op met het recept! Ik verheug me er nu al op! En de droge biskwietjes staan ook al op het boodschappenlijstje.
Ik hoorde van een collega dat zij gemberthee dronk tegen de misselijkheid. Hielp bij haar erg goed.
quote:Ja, maar iets later was ook wel leuk geweest eigenlijk! Dag glühwein, dag champagne
Op zondag 28 december 2003 13:52 schreef snoopy het volgende:
Allemaal van harte gefeliciteerd!!!!!
Wel leuk hè, om zo rond de feestdagen te weten dat je zwanger bent.
quote:Lieve Belana, als die kleine er eenmaal is dan slaap je helemaal niet meer. Tenminste mijn brain is constant op alarm, zodra ik die kleine ook maar hoor of een ander geluidje zit ik al rechtop in mijn bed
Op zondag 28 december 2003 12:44 schreef Belana het volgende:[..]
Ik slaap slecht, maarja, das ook nog maar een paar weken. Want los van het feit dat onze kleine er dan is, krijgen we ook eindelijk een nieuw matras
Hoe gaat het met Joshua? Lukt het goed met de bv? Is ie lief? (tuuurlijk!!!) Hoe voelt dat nou, mama zijn? En nog 10000 vragen...
Verders, ja vreemd ik ben mama. Het is superleuk. Besef me ook dat ze maar zo kort klein zijn dus probeer echt met volle teugen te genieten.
En ja toen kreeg ik net zo'n vloedgolf aan eten over mijn t-shirt heen
Dus mijzelf maar even verschonen. Hij is echt een lieverd, en ben echt dol op hem. Langzamerhand begint het nu wel beetje te dagen dat het allemaal echt is. En voel me super gelukkig met Joshua erbij.
De bv gaat uitstekend, ik heb meer dan voldoende dus hij lurkt er goed op los
Sinds vandaag voel ik me ook een stuk beter, hechtingen doen nog veel pijn en vooral de druk beneden is heel erg. Maar ook dat word per dag minder. En mijn buik is behoorlijk wat minder dik. Echt verbazingwekkend hoe snel dat gaat als je bv geeft. Dus al met al, trotste mama hier
quote:1 heeeeeeel klein glaasje champagne mag wel hoor!
Op zondag 28 december 2003 14:38 schreef Tinkepink het volgende:[..]
Ja, maar iets later was ook wel leuk geweest eigenlijk! Dag glühwein, dag champagne
![]()
![]()
Waar ik maar niet van af kom is die vreselijke moeheid. Ook al worden we s'nachts niet meer zo veel gewekt ik blijf doodmoe opstaan. Maar dat zal vast wel bij het prille moederschap horen!
Wat is Joshua een prachtig mannetje om te zien trouwens
En ja Belana, er staat je dus echt wat moois te wachten. De pijn zal nog wel even blijven na de bevalling, maar dat deert je echt niet zo veel als je die kleine eenmaal hebt.
quote:Nee, voor zover ik weet niet. Een test toont aan dat je lichaam HCG hormoon aanmaakt, hetgeen alleen gebeurt als je zwanger bent.
Op maandag 29 december 2003 11:55 schreef Sugar het volgende:
Guys, een test kan toch niet zomaar 2 streepjes geven, hè?
Maak je je weer zorgen meissie?
Hoe is het met jou, Belana?
Met mij gaat het wel. Ik slaap dus ook heel slecht, dat wel. Maar dat komt door een combinatie van hormonen, bekken- en rugpijn, maagzuur en een slecht matras. Verder heeft humptie het nog heerlijk naar zijn zin denk ik, die dartelt er lekker op los iig.
Het is zwaar die laatste weken, dat wel! Maar het einde is in zicht.
Maar: twee streepjes dus weer en genoeg gevoel weer in maag en buik. Dus wel even gerustgesteld. Maar wat zenuwslopend moet zo'n testresultaat zijn als dit de eerste test is!!!! Echt vaag!
Dames in het "Wachten-topic": koop deze test maar niet meer, is namelijk al mijn 2e vage ervaring met dit huismerk!
* Sugar gaat nu weer vrolijk swanger zitten zijn!
quote:AHA! Maar wel 2 streepjes dus! Nu wordt het wel errug echies he?!
Op maandag 29 december 2003 14:11 schreef Sugar het volgende:
Wat heeft het Kruidvat een rottests! Na dik 10 minuten wachten zie ik twee hele lichte streepjes...! De ene van "zwanger-zijn" stond er nog eerder en duidelijker dan die controle-streep! Om gek van te worden!
Lekker gaan genieten meid! 2 streepjes zijn 2 streepjes! Je bent ECHT zwanger!!!
Sugar, die onzekerheid die jij op het ogenblik hebt is zo herkenbaar. Ook ik heb de eerste weken (en af en toe nu ook nog wel) met de angst rond gelopen dat het allemaal niet waar zou zijn.
Ik ben nu 14 weken zwanger en heb afgezien van plotseling opkomende vermoeidheid en lage rugklachten nergens last van. Ben op 24 december voor het laatst bij de gyn geweest en mijn cyste is volledig verdwenen. Ons beebje lag heerlijk op zijn rug en het kloppend hartje was goed te zien. Was is het toch een wonder!!!!
quote:Nou, ik heb wel 4 tests gedaan en had precies hetzelfde gevoel als jij hoor! Onzekerheid etc. Gelukkig heb ik dat niet meer zo maar geloof het pas echt als ik die echo gezien heb.16 januari pas.
Op maandag 29 december 2003 12:30 schreef Sugar het volgende:
Ja, ben zo bang dat het gewoon toch niet waar is! Terwijl ik me wel heel anders voel, slecht slaap (vannacht beter trouwens!) en steeds snel een lege, weeige maag heb. Ik blijf onzeker, ongerust en aan het twijfelen...
Ga dadelijk een tweede test kopen. Hopelijk alleen voor mijn gemoedsrust!
Tja die onzekerheid heb daar nu nog steeds wel last van ben nu 14 wk zwanger en ben eigenlijk zwangerschapskwaal vrij wekt onzekerheid bij me op. Merk aan mezelf op dat als ik me zo klachtvrij voel ik wel is aan mijn borsten ga drukken om te kijken of ze nog wel zeer doen en ik dus nog wel zwanger ben
Morgen voor het eerst naar de VK hoop dat ik dan die ongerustheid kan laten vieren.
quote:Had ik ook last van! Het is ook nooit goed he?! Maar zo'n echo doet wonderen hoor. Tot die tijd blijf je er niet in geloven. Veel plezier morgen bij de vk!
Op maandag 29 december 2003 17:06 schreef Rottdog het volgende:Tja die onzekerheid heb daar nu nog steeds wel last van ben nu 14 wk zwanger en ben eigenlijk zwangerschapskwaal vrij wekt onzekerheid bij me op. Morgen voor het eerst naar de VK hoop dat ik dan die ongerustheid kan laten vieren.
Hee, hoe is het eigenlijk met LadyS en Little-Angel?
quote:Little-Angel heeft vrij (geloof ik), dus daar horen we in het nieuwe jaar pas weer wat van.
Op maandag 29 december 2003 20:00 schreef Sugar het volgende:Hee, hoe is het eigenlijk met LadyS en Little-Angel?
quote:Lief dat je aan me denkt, Sugar
Op maandag 29 december 2003 20:00 schreef Sugar het volgende:
Hee, hoe is het eigenlijk met LadyS en Little-Angel?
[opsomming]
Met mij is alles redelijk goed hoor... Ben wel moe en heb last van mijn linkerlies, vooral als ik lang stil gezeten heb ik weet niet of het wat met de zwangerschap te maken heeft, maar ik heb het nooit eerder gehad. Ook wel een beetje last van mijn onderrug. Het blauwe-plekken-gevoel in mijn borsten is een stuk minder.
Ben woensdag 12 weken, maar ik blijf toch het idee hebben dat ik wat verder ben 20 januari moet ik weer naar de verloskundige
[/opsomming]
Ik heb trouwens een paar dagen na de eerste positieve test nog 2 testen gedaan Maar het duidelijkst vond ik de test van de DA
Ik herken je gevoel echt helemaal Sugar
Ik heb ook dagen rondgelopen met een gevoel van: "dit kan niet waar zijn" Ik ben er nu helemaal aan gewend. Gisteren hebben we zelfs het eerste pakje gekocht samen
Zoooooo liefffff
3 weken en 6 dagen zwanger
uitegerekend op 8 september 2004
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:11 schreef Knorretje het volgende:
ok dan wil ik nu ook graag wel op het lijssie. Helemaal onderaan graag3 weken en 6 dagen zwanger
![]()
uitegerekend op 8 september 2004
Ja, aan dat humeur moet je nog wel wat doen hoor
quote:Dat zal nu toch wel goedkomen?
Op dinsdag 30 december 2003 13:03 schreef Rewimo het volgende:
Ja, aan dat humeur moet je nog wel wat doen hoor
Proficiat hoor!
sprak de superlurker van dit- en 2e streepjestopic
quote:Tnx.
Op dinsdag 30 december 2003 17:06 schreef Tinkepink het volgende:
Ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap tegemoet gaat en dat jij en je kindje helemaal gezond zijn en blijven!!!
Jeetje weer zwanger, voor mij is het nog een betje ongeloof hoor en ben blij dat we door de toestanden nu gelukkig over 2 weken weer een echo hebben ipv wachten tot maart waarin de feitelijke afspraak stond. Volgens onze berekeningen zijn we op het moment van de echo precies 6 weken, hoe groot is de kans dan dat het hartje klopt ? (aangezien het miskraam percentage weer eens met zoveel honderdste vermindert als er daadwerkelijk hartfunctie is geweest)
Danny vind me heel anders dan tijdens de vorige 2 miskramen, ik zie er anders uit en gedraag me anders dus die heeft er echt alle hoop in (al blijf ik beweren dat ie spoken ziet daar ik nu net vandaag 4 weken ben en er nog niets te zien is).
score van kwaaltjes tot nu toe:
moe,
beetje misselijk/duizelig
pijnlijke borsten.
Ow PS. dat humeur is al een stuk beterder en inmiddels dus ook aangepast
quote:vind het moeilijk daar een oordeel over te geven na de drukke dagen die we gehad hebben. Ik heb op dit moment meer last maar dat kan dus heel goed daarvandaan komen en hoeft niets te maken te hebben met de zwangerschap. na od en nieuw keert de rust hier eer een beetje toe en kan ik gelukkig weer veel meer rusten en kan ik het beter beoordelen of de klachten die ik nu heb versterkt zijn. Wordt vervolgd dus.
Op woensdag 31 december 2003 09:49 schreef coolbabe het volgende:
Knorretje, nogmaals gefeliciteerd!
Ik heb van Tom met 6 weken 2 dagen een echo gehad en daar was een hartje op te zien en Tom was toen ongeveer 5.3 mm
Hoe gaat het nu met je bekken trouwens? Merk je daar al iets aan?
Oja, een nieuwtje is dat de kinderwagen is besteld. Een rode bugaboo, gekregen van mijn ouders! Ze worden voor het eerst oma en opa en slaan volledig door!! LOL.
De kinderkamer word door de andere opa en oma betaald dus we hebben gewoon echt geluk hiermee. Mijn schoonvader is meubelmaker dus het wordt ook nog geheel naar mijn wensen gemaakt!
Ik heb Karin gevraagd of ze een foto van mijn buik in het buikentopic wilt plaatsen dus die komt daar ook binnenkort.
Nou en als laatste:
Ik wens iedereen een gezond nieuwjaar!
Knor, heb ik je al officieel gefeliciteerd nu?
Denk het niet! Bij deze!!! Super!
Hier alles oke, gisteren natuurlijk nog een test gedaan ja, ik weet het, heel erg suf... en die was gewoon lekker duidelijk qua streepjeS. Hè, hè!
Heb wel veel last van mezelf, ben behoorlijk misselijk, moe en gewoon niet helemaal oké. Voelde me gisteren echt alsof het 5 jaar geleden was: brak van een avond stappen, drank en veel roken! En dat terwijl ik er, zo nuchter en rookvrij als een pasgeboren lammetje, al om tien uur in lag!
Word ik oud?
Ik ben swanger!
Ik heb laatste loodjes blues....alles auw....dik...opgezet....komende zondag 37 weken, dus wat mij betreft mag ie er dan uit komen....
Was der een beetje van ondersteboven de hele dag heb het hartje gehoord . Geweldig Berkery (de paps) was ook mee en die was zo ziek als een weet niet wat maar die smile van zijn gezicht op dat moment zal ik ook nooit van me lang zal ze leven weer vergeten wat was hij trots
Tja en ik verdwaasd met in me ogen ben der echt vol van kan niet wachten tot de volgende keer (over 4 weken hihihihi)
groetjes
quote:Wauwie, op het randje van het jaar nog een zwangere erbij
Op woensdag 31 december 2003 17:50 schreef dutchie het volgende:
*nog harder kucht*
Gefeliciteerd!
quote:Feli!!!
*nog harder kucht*
[Dit bericht is gewijzigd door Loena-tik- op 31-12-2003 17:56]
Nou meid, nogmaals van harte, en leuk dat je nu mee gaat babbelen. We gaan met zoveel zwangeren in de crew eens even de toekomst van Fok veilig stellen
quote:Nee, je meent het?
*nog harder kucht*
Gefeli. .
Jeetje nog eentje erbij. Pfff dukke agenda hoor komende zomer.
Dan zullen we het bestaansrecht van dit sub-forum eens echt doen gelden, met al dat ge-F5 voor alle bevallingen.
quote:Ik dacht het al toen ik je eerste berichtje zag, maar was bang het weer eens verkeerd begrepen te hebben
Op woensdag 31 december 2003 17:55 schreef dutchie het volgende:
21 juni.
Gefeliciteerd
Wil zelf nog wel even wat vragen....
We zijn hier inmiddels aan week 20 begonnen, buik groeit gestaag enzo, maar mijn vrouw voelt al een dag of 3 niets meer (of ze krijgt het niet mee). Tot nu toe kon ze het altijd heel goed voelen als ik mijn hand op haar buik legde, maar ik had het idee dat ik nog wel beweging voelde, alleen zij niet. Nu dacht ik wel vaker gehoord te hebben dat er dames waren die ineens een paar dagen niets mee voelden, iemand hier er ook ervaring mee???
Dutchie, gefeliciteerd!! Heb je je eerste echo al gehad?
quote:Het waren tot nu toe ook telkens "alleen" maar lichtje duwtjes enzo, dus kan best zijn dat het nu even rustig is natuurlijk, als ik vandaag ook niets voel bel ik de VK wel.
Op donderdag 1 januari 2004 10:54 schreef livelink het volgende:
Misschien is de baby achter de placenta gedoken, of zo. Ik heb altijd begrepen dat je je pas na de 35e week ongerust moet maken als je je kindje niet meer elke dag voelt. Voor de zekerheid zou ik vandaag of morgen trouwens wel even de vk bellen. Die kan je dan geruststellen of even naar het hartje luisteren.
Dutchie, van harte gefeliciteerd.
Ezzi, heel herkenbaar wat jij hebt. Bij mij verloopt ook alles volgens het boekje, en heb daardoor ook weinig te melden. Ook ik lurk elke dag trouw mee.
Rottdogg, wat heerlijk dat jullie het hartje hebben gehoord. Het blijft een mooi geluid.
Psyche2003, maak je geen zorgen. Ik heb ook een periode gehad waarin ik de kleine ineens niet meer voelde. De vk vertelde dat je vanaf (ik meen) week 34 elke dag leven moet voelen. Daarvoor hoeft dat dus niet. Mochten jullie je toch zorgen maken of het niet vertrouwen, dan uiteraard de vk even bellen.
Gisteren ben ik weer bij de vk geweest en alles is in orde. Als de kleine doorgroeit zoals nu, dan verwacht ze een 7 of 8 pondertje. Vanaf nu mag ik om de 3 weken komen.
Ik krijg al wel eens naar mijn kop geslingerd dat ik nu al een (over)bezorgde vader ben
Nou ja, beter dat dan een ongeïnteresseerde vader....
quote:gefeliciteerd dutchie!!!
Op woensdag 31 december 2003 17:41 schreef dutchie het volgende:
* officieel uit de lurk-stand springt, zij het nog wat verlegen*
Kuch...
ook vanaf hier allemaal een fijn en gezond 2004, het jaar waarin we gaan bevallen!!!
Zoals wij nu in de 20e week zitten, heb je het meeste vruchtwater, dus heeft beebie de meeste ruimte en kan je dus even niets voelen.
Denk nu ik erachter ben wat het is zal ik ook meteen maar behulpzaam mededelen voor de volgende die het meemaakt
Stom he want het lijstje blijft aardig gevuld hier.
Fok! ze dames
quote:Oh, Knorretje, ik ken je gevoel wel! Maar natuurlijk vind jij het helemaal eng, na al die schrik en onzekerheid! Ik kan je alleen maar het allerbeste gunnen en toewensen! Zet 'm op, misschien helpen de andere dames je er wel weer bovenop met hun ervaringen?
Op vrijdag 2 januari 2004 10:13 schreef Knorretje het volgende:
ik begin weer een beetje in de piepzak te zitten. Oudjaarsavond geen moment misselijk geweest, gisteren ook niet, geen zere tieten meer, wel zeurderige buikpijn. Geen enkel echt zwangerschapskwaaltje meer gescored gisteren.
quote:ik hoop het, al kunnen die hoe graag ze het ook willen een miskraam niet tegenhouden en vrees ik dat ik ondanks de bemoediging en gerustelling de aankomende 12 dagen ga ijsberen (tenzij het eerder losbarst en de miskraam doorzet ofzo)
Op vrijdag 2 januari 2004 10:20 schreef Sugar het volgende:
misschien helpen de andere dames je er wel weer bovenop met hun ervaringen?
Natuurlijk kan ik je ongerustheid niet wegnemen en heb ik makkelijk kletsen, ik zit niet in de onzekerheid en 12 dagen duren gigantisch lang!
duim - duim - duim
En Dutchie ook gefeliciteerd! Ik hoop niet dat ik je met de zwangerschap ook op ga volgen.
Het komt heel vaak voor, zo rond die tijd, alleen de meeste vrouwen weten dan nog niet (of niet zeker) dat ze zwanger zijn denk ik.
quote:O? Vertel!!!! (hoezo nieuwsgierig
Op vrijdag 2 januari 2004 10:31 schreef YPPY het volgende:
Deze lurker wil Diggie en EW nog even feliciteren, het is te druk om alle topics nog mee te lezen.![]()
![]()
Dan zie ik jullie over 9 maanden met z'n drieën door het winkelcentrum lopen!
En Dutchie ook gefeliciteerd!
Ik hoop niet dat ik je met de zwangerschap ook op ga volgen.
Even wat antwooden en opmerkingen. Allereerst Knorretje:
Ik hoop dat je mijn mail vorige week gehad hebt en dat je er wat mee kan. Ik snap heel goed dat niemand je op dit moment echt gerust kan stellen. Wat ik toen ook te horen kreeg was constant: Afwachten. En dat is gewoon zenuwslopend.
Wat je nu meemaakt komt behoorlijk overeen met dat van mij. Ineens was het weg en zo ineens was het ook weer terug. Je leeft nu een beetje tussen hoop en vrees in. Ik ken het. Maar bij mij liep het dus ook goed af, dus wie weet zit het jullie dit keer juist wel mee. Ik blijf iig voor jullie duimen.
Tinkepink, het was wel heel erg moeilijk om het voor ons te houden. Maar we hebben het heel bewust gedaan. Uit het verhaal hierboven kun je denk ik wel halen, dat we behoorlijk in de piepzak hebben gezeten. Het zat er nl. dik in dat ik een miskraam zou krijgen. Begon ineens weer te vloeien en had een menstruatie-achtige buikpijn bij, niet heftig maar zeurderig aanwezig. Dus we hebben het toen alleen aan onze ouders verteld, omdat we er graag wel met naasten wilden kunnen bespreken. Het gaat je toch niet in de koude kleren zitten.
Livelink, we hebben dus met 7 1/2 week een eerste echo gehad en toen pas kwam de geruststelling. Het hartje klopt goed en ons 'vlekje' groeide ook goed. Vanaf dat moment was er volgens de verloskundige geen reden meer aan te nemen dat het nu mis zou gaan.
Maar we hebben toch voor alle zekerheid gewacht met vertellen tot na de 2e echo.
We hebben nl. ook een nekplooimeting laten uitvoeren. Dat is dmv een echo bekijken hoeveel ruimte er tussen 2 schotjes in de nek zitten. Helemaal precies weet ik het niet meer, maar als dat meer was dan een bepaald aantal mm (ik meen 3) is er reden om een vruchtwaterpunctie/vlokkentest uit te voeren. Op basis van een kansberekening kunnen ze dan zien hoeveel risico er is dat het kind bep. afwijkingen heeft. Maar met ons kindje was niks mis. Het buitelde vrolijk heen en weer, 'zwaaide' naar ons. Heerlijk!
Vanaf dat moment was ik verliefd.
We hebben deze echo laten uitvoeren, omdat we van dichtbij weten wat het inhoudt om een kind met bijv. Down op te voeden. Daarom wilden we meer zekerheid.
Die echo was met 12 weken en 5 dagen.
En toen hebben we nóg een echo gehad en dat was met 13 weken en 5 dagen. Onze guppie was toen net wakker en was zich lekker aan het uitrekken. Die echo's zou ik elke week wel willen, wat leuk zeg!
Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties (hé Bixis, long time no see! ) en allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap.
Ik wil nog even een dingetje kwijt. Ik weet niet of jullie dit herkennen, maar af en toe ben ik best een beetje bang. Vooral ook omdat we al een keer dachten dat ons guppie ons zou verlaten. Hoor om me heen toch best veel verhalen bij wie ze er na 12 weken alsnog achterkwamen dat de baby niet meer leefde. Ook van iemand die 2 dagen later is uitgeteld. Die ging met 14 weken voor de eerste echo en daar bleek de foetus slechts 6.5 cm (was gup bij mij bij de 2e echo, dus 12/13weken) en vertoonde geen leven meer.
Dan wil ik gauw weer naar de vk om het hartje te luisteren of wat dan ook, maar dat is pas 12 januari weer. Hopen dat guppie volg. week eindelijk voelbaar aanwezig is. Dan ben ik ms weer wat gerustgesteld.
Eerst wil ik iedereen het allerbeste voor 2004 wensen
Digger en EW,
Dutchie, spannend! Gefeliciteerd en inderdaad zeg, dat je het zo lang voor je hebt kunnen houden is echt ongelooflijk.
Knor, het komt goed, gefeliciteerd
Tjee, en dan waren er nog veel meer he, Loena-tik (al stiekem gevolgd in het 2e streepjes topic) , Sugar (zie Loena-tik), en Tinkepink die alweer voor de 2e gaat, als het zo leuk is dan.....nee, ik wacht nog even.
En dan al die anderen nog, het gaat echt hard hier op het moment.
Hoe is het met Catootje, en laten Swets en Et zich helemaal niet meer op Fok! zien? Jammer.
Gao, met jou ook alles goed? Ben je minder misselijk als de vorige zwangerschap?
Zo, nu duik ik snel mijn lurkstand weer in. Voor je het weet raak je besmet hier
[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 02-01-2004 11:07]
Ik weet dat ik niet meteen het ergste moet denken, en dat veel meer vrouwen er last van hebben. Maar ik laat me gewoon helemaal gek maken deze keer lijkt het wel. En ik denk ook dat ik dat blijf doen tot aan dat ik het iedere dag voel (immers de eerste ging met 11 weken en toen dachten we stiekum ook al door de enge periode heen te zijn). Ik vind het maar een vreemde zwangerschap worden zo
Heb tot nu toe dus maar een paar dagen kwaaltjes gehad en zit dus nu niet lichamelijk in de lappenmand zoals bij de vorige zwangerschappen, maar nu geestelijk (nu kan het lichamelijke nog komen, het is nog pril natuurlijk wat pluisje al zegt, 4 weken en 2 dgn waarschijnlijk)
Maar goed, op naar 14 januari.
quote:Geen kinderen voor mij de komende (minimaal!) 28 jaar. Ik heb er nu zo'n beetje een zusje en broertje bij in de kinderleeftijd en dat is vermoeiend!
Op vrijdag 2 januari 2004 10:51 schreef dutchie het volgende:[..]
O? Vertel!!!! (hoezo nieuwsgierig
)
Knorretje, ik wil jou ook graag feliciteren, maar dat vind ik toch wel moeilijk. Ik hoop wel ontzettend dat alles goed gaat en dat Alicia over een paar jaar sneeuwballen kan gooien met een brusje.
quote:ja klopt, maar das natuurlijk de momentopname tussen die zaterdag en maandag we zijn nu bijna een week verder.
Op vrijdag 2 januari 2004 11:21 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ej Knorretje, je HCG was toch maar heel mooi gestegen en dat is toch ook een prachtige aanwijzing dat je gewoon lekker zwanger bent!
Ja ik ben ff negatief aan het dippen. gaat vast wel weer over.
quote:Dan kun je met m'n vrouw mee 'dikke-buiken'
Op woensdag 31 december 2003 17:55 schreef dutchie het volgende:
21 juni.
Gefeliciteerd!
quote:Dat is goed mogelijk ja, alhoewel we niet vreselijk veel op Piaza komen, maar je hoeft dan iig niet vreemd op te kijken als we met z'n 3-en zijn
Op vrijdag 2 januari 2004 10:31 schreef YPPY het volgende:
Deze lurker wil Diggie en EW nog even feliciteren, het is te druk om alle topics nog mee te lezen.![]()
![]()
Dan zie ik jullie over 9 maanden met z'n drieën door het winkelcentrum lopen!
quote:Dankjewel, jij en Gilles ook nog het beste voor het komende jaar.
Op vrijdag 2 januari 2004 11:00 schreef sjak het volgende:
Bij zoveel nieuwe zwangeren moet ik ook maar even uit de lurk-modus springen!Eerst wil ik iedereen het allerbeste voor 2004 wensen
Digger en EW,
Heb al best wat baby dingetjes gekregen, ook al gekocht, maar m'n schoonvader was zo vreselijk blij met de Napolitaanse spulletjes: shirtjes, sjaaltje, slabbetje, die vindt dat ook echt helemaal geweldig, hij moest geloof ik bijna huilen toen we het hem lieten zien...
Bollie wordt tante
En Knor zet hem op he!!
Ik wil hier iedereen nog even een gelukkig 2004 toewensen met allemaal blozende en gezonde babietjes!
quote:En jij ook ouwe makker! Wens EW ook heel veel succes van me en wel lief zijn voor d'r hè.
Op vrijdag 2 januari 2004 12:58 schreef DIGGER het volgende:[..]
Dan kun je met m'n vrouw mee 'dikke-buiken'
Gefeliciteerd!
Oeps, ik zie ineens dat EW ook online is. EW van harte meid en we zitten lekker op 1 lijn volgens mij.
En Bollie, thanx.
Veel water drinken en van die groente eten... oeh nou weet ik dus ff niet hoe dat heet, grrr.... wat mensen wel nemen die ernstig aan het lijnen zijn. Je snijdt er van die halve maantjes van
En benen zoveel mogelijk hoog neerleggen. Sja en verder, uitzitten ben ik bang...
quote:....maar ik moet wel eerlijk bekennen dat niks heb meegekregen van het verhaal van de verloskundige, maar dat maakt allemaal niet uit.....ik heb "boem boem boem boem boem boem boem " gehoord
Op woensdag 31 december 2003 13:13 schreef Rottdog het volgende:
Was der een beetje van ondersteboven de hele dag heb het hartje gehoord. Geweldig Berkery (de paps) was ook mee en die was zo ziek als een weet niet wat maar die smile van zijn gezicht op dat moment zal ik ook nooit van me lang zal ze leven weer vergeten wat was hij trots
En we (Rottdog & ik ) zitten al op 1/3 van de rit. Wat gaat dat snel zeg.
...en dat bijna op dezelfde tijd als dutchie, jij ook gefeliciteerd
[Dit bericht is gewijzigd door Berkery op 02-01-2004 22:35]
edit - berichtje voor Jessie in het verkeerde topic -
quote:Heel veel water drinken en veel rusten met je benen omhoog. En als het te erg wordt je vk bellen om je bloeddruk te laten meten. Ik had op een gegeven moment echt olifantsvoeten, waar je putten in kon drukken - dat is een teken dat het echt fout zit. Mijn bloeddruk was te hoog en ik moest opgenomen worden. Gelukkig was het gauw over toen ik eenmaal bedrust had, en mijn urine bleef schoon, geen eiwit.
Op vrijdag 2 januari 2004 22:27 schreef Belana het volgende:
Vraagje:
Wat te doen bij vocht vast houden in de benen???
Steeds erg duizelig en ik kan wel blijven slapen, soms stort ik echt helemaal in zo moe ben ik. Daarnaast begint ook mijn rug weer zeer te doen, en gaat het opstaan uit zitstand steeds moeilijker.
Het zal wel samenhangen met die dagen in Disneyland, maar die energiekick die je zo in de 4e maand zou moeten krijgen is van harte welkom
Bedankt voor de tips!
En Pluisje, sterkte! Klinkt vervelend en ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
[Dit bericht is gewijzigd door Belana op 02-01-2004 22:48]
quote:Volgens de VK zijn het vooral de hormonen, en krijgt mijn koppie af en toe te weinig bloed, waardoor ik me snel aan van alles vast moet houden omdat ik zwarte vlekken zie enzo.
Op vrijdag 2 januari 2004 22:44 schreef Rewimo het volgende:
Kalm aan hoor Pluis! Heb je soms lage bloeddruk, dat je duizelig bent? Doe het rustig aan, neem 's middags een uurtje rust (middagtuk als je dat lukt, anders op bed met een boek of zo). En laat je lekker verwennen
Hopelijk gaat het volgende week, als alle vakanties en feestdagen achter de rug zijn, en ik weer een beetje mijn ritme (incl. middagdutje ) heb, wat beter.
Momenteel zie ik als ik in de spiegel kijk een wandelend lijk met enorme zwarte wallen, dus ik ga maar eens echt wat extra rust inbouwen.
quote:Pluis is je Hb misschien een beetje laag?
Op vrijdag 2 januari 2004 22:47 schreef pluisje het volgende:[..]
Volgens de VK zijn het vooral de hormonen, en krijgt mijn koppie af en toe te weinig bloed, waardoor ik me snel aan van alles vast moet houden omdat ik zwarte vlekken zie enzo.
Hopelijk gaat het volgende week, als alle vakanties en feestdagen achter de rug zijn, en ik weer een beetje mijn ritme (incl. middagdutje
) heb, wat beter.
Momenteel zie ik als ik in de spiegel kijk een wandelend lijk met enorme zwarte wallen, dus ik ga maar eens echt wat extra rust inbouwen.
quote:*op zoek gaat onder een laag vet*
Op vrijdag 2 januari 2004 22:52 schreef Rottdog het volgende:
FF Tip voor pluisjeJe moet je bilspieren is aanspannen als je opstaat wil nog wel eens helpen nl.
aah, die heb ik nog wel ja, bilspieren
Ik heb jarenlang Cesartherapie gehad, vanwege oa heupproblemen veroorzaakt door reuma, dus op zich ken ik de "regeltjes" maar ik denk dat ik gewoon zo verdomde moe ben, dat mijn spieren ook even niet meewerken en het daardoor even niet wil.
Ach het is ook allemaal geen drama hoor, ik hou er ook helemaal niet van om te klagen eigenlijk, en ik had er rekening mee gehouden dat de combi zwanger en reuma niet mee zou vallen, zeker omdat ik mijn medicijnen niet meer mag. Maar soms, na een paar te drukke dagen en veel kwaaltjes, is het effe niet zo leuk.
quote:Als dit aanhoudt, vraag ik de VK volgende keer even of ze het wil checken, ik heb wel aanleg voor bloedarmoede.
Op vrijdag 2 januari 2004 22:57 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Pluis is je Hb misschien een beetje laag?
Moet er ook bij zeggen dat ik erg slecht eet, terwijl FM ook deels een "energieziekte" is, dus op zich ook niet vreemd.
quote:Erg he
Op vrijdag 2 januari 2004 23:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Owww, helemaal in babystemming is...
quote:Zou ik zeker doen als ik jou was! Mijn Hb kelderde ook altijd enorm die eerste maanden van de zwangerschap, je lichaam is zo druk bezig met het voeden van je kleintje, plus het feit dat je straks heel wat meer bloed moet aanmaken( een zwangere heeft aan het einde van de zwangerschap 2 liter bloed extra in de bloedsomloop!!!)
Op vrijdag 2 januari 2004 23:02 schreef pluisje het volgende:[..]
Als dit aanhoudt, vraag ik de VK volgende keer even of ze het wil checken, ik heb wel aanleg voor bloedarmoede.
Maar vooralsnog lijkt het er vooral op dat mijn spieren af en toe gewoon even 'instorten' wat ik wel ken van de Fibromyalgie, het is alleen even een poepie erger dan normaal.Moet er ook bij zeggen dat ik erg slecht eet, terwijl FM ook deels een "energieziekte" is, dus op zich ook niet vreemd.
quote:tnx.
Op zaterdag 3 januari 2004 13:33 schreef danosa het volgende:
Knor, hoe is het met je? Ik wilde je ff een hart onder de riem steken (in hoeverre dat kan)! Ik heb eerder ook een late miskraam gehad (ook bijna 11 weken) en toen ik weer zwanger was van Jadey werd er in het begin niet eens over gepraat thuis. Ook ik verloor bloed tijdens deze zwangerschap, zie je nou wel dacht ik.......maar zoals je weet Jadey is ondanks bloeden gewoon gekomen!!! Ik begrijp wel dat je pas kunt genieten als je meer zekerheid hebt. Daar kan zelfs een vroege echo niet tegen op, maar blijf er wel in geloven, het hoeft niet altijd verkeerd te gaan.
Hier is het verder onveranderd.
Ik heb alles gelezen...moet effe snel voor het eten reageren, dus hou het kort: Dutch en Knor van harte (hou vast he Knor, hou vast!!), Jessie wil je dat niet meer doen! En iedereen gelukkig nieuwjaar. en succes met de kwaaltjes (ze beginnen hier ook wat meer te komen)
Ik heb een heeeeerlijke week gehad, lekker gewandeld (gemiddeld toch wel ruim vijf, zes km per dag!) en veel gegeten ....vandaag vreselijk geshopt end at was lekkerrrrrrrrr: was het nu Jessie die zei dat je in de Quinny een ander matrasje moest als je je kind daarin wilde laten slapen? Was de verkoper het mee eens: de Quinny (hebben we ook gezien) heeft een enorm slap en dun matrasje. Nu ligt ons kind er straks heerlijk bij (wat zijn matrasjes duuuurr!)..
Ik moet gaan eten, kspreek jullie later!
Zwangere hou vol hoor. En voor degene die op het laatst lopen en dikke enkels hebben. Een lekkere voetmassage, koud voetenbadje (met dit weer mischien niet lekker, maar is daarna echt lekker) en de voeten omhoog helpen het beste.
Succes meiden
Belana, heeeeeel veel drinken en af en toe een wandeling (en daarna met de voetjes omhoog) wil nog wel eens helpen tegen de dikke enkels.
Catoot, en andere zwangeren, hebben jullie al geregeld dat wij hier op de hoogte worden gehouden als de bevalling begint of de geboorte heeft plaatsgevonden? Zo lang in spanning als bij Lewis hou ik niet meer vol hoor!
Van Belana, of haar man, verwacht ik gewoon telefonische updates over elke cm die het opschiet zodat ik het hier kan melden.
En verder wens ik alle zwangeren een geweldig 2004! Komende kerst zitten jullie niet meer alleen onder de boom maar kruipt er een mormeltje rond die de ballen eruit trekt.
klaagmode weer off.
Catooot, lekker dat je zo'n lekker weekend hebt gehad!
Knorretje, ik hoop voor je dat alles goed gaat, we kunnen alleen maar duimen voor je.
Kimpiedimpie, hoest met jou? jij moet eerst hoor...
quote:Webcam zodat we iedere centimeter live kunnen volgen
Op zaterdag 3 januari 2004 20:51 schreef Lois het volgende:
Van Belana, of haar man, verwacht ik gewoon telefonische updates over elke cm die het opschiet zodat ik het hier kan melden.
En Belana, nog vier weken, betekent dat dat je overtijd gaat lopen (een dag of vier)
quote:Volgend jaar pas?? We hebben sinds de 30e een nieuw katje
Op zaterdag 3 januari 2004 20:51 schreef Lois het volgende:
En verder wens ik alle zwangeren een geweldig 2004! Komende kerst zitten jullie niet meer alleen onder de boom maar kruipt er een mormeltje rond die de ballen eruit trekt.
Verder, ik moet even kwijt dat als man van een zwangere vrouw je soms ook allerlei angsten doorstaat. Zeker na de vorige keer die uitliep in een miskraam, schrik ik iedere keer weer als er weer eens een klacht tevoorschijn komt. Net ook weer, vrouw ineens zware pijn aan de "onderkant" zullen we maar zeggen. Nu had ze dat al eens eerder, maar dan doordat Beebie haar schaambeen als trampoline gebruikte, dus ik was al ietsje voorbereid, maar dan krijg je te horen dat het "andere pijn als vorige keer is". Op dat moment schiet er in eerste instantie weer hele taferelen door mijn hoofd heen. Resultaat nu? Vrouwtje zit heerlijk in een bad wat ik voor haar heb laten vollopen, verlicht enorm vernam ik net. Pffffft... Ben ik nou zo erg als man zijnde, of zijn er hier ook nog meiden en/of heren die ook zo bezorgd zijn??
quote:Ik ben soms net zo bezorgd, maar ik denk dat het gewoon te maken heeft met het feit dat ik het te mooi vind om mis te gaan.
Op zaterdag 3 januari 2004 23:27 schreef Psyche2003 het volgende:[..]
Ben ik nou zo erg als man zijnde, of zijn er hier ook nog meiden en/of heren die ook zo bezorgd zijn??
Ga even kijken hoe het is allemaal en is het badwater redelijk rood aan het kleuren... Hart sloeg een paar slagen over en ik schrok me echt lam...
Had ze haar haar gekleurd voor kerstmis en dat blijkt er dus iedere keer een beetje uit te komen
Pfffffft...
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:43 schreef Psyche2003 het volgende:
Ok, net dus HELEMAAL een hartverzakking...Ga even kijken hoe het is allemaal en is het badwater redelijk rood aan het kleuren... Hart sloeg een paar slagen over en ik schrok me echt lam...
Had ze haar haar gekleurd voor kerstmis en dat blijkt er dus iedere keer een beetje uit te komen
![]()
Pfffffft...
quote:
Op zondag 4 januari 2004 00:00 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
*is schuddebuikend van het lachen van haar bureaustoel afgepleurd*
Ben niet zo bekend met haarkleuring enzo
quote:Die laatste weken kruipen voorbij, vond ik zelf. Maar nog een paar weekjes Belana. Jij bent gewoon optijd of eerder. Daar gaan we gewoon vanuit.
Op zaterdag 3 januari 2004 22:06 schreef Belana het volgende:Of ik er zat van ben? welneeeeee....
Ik vind het heeeeerlijk; de pijn in mijn rug, bekken en heupen, de dikke enkels. Ik hou het zo nog een half jaar vol...
pffffff....
Ik had vaak s'avonds dikke voeten en enkels. Komt denk ik omdat mijn voeten warmer zijn en dus meer opgezet. Maar beentjes omhoog en zoals gezegd veel drinken is de beste manier. Hey ik verwacht die baby wel al snel hoor. Ben nu wel reuze nieuwsgierig wat voor lekker ding jij op de wereld gaat zetten
quote:En zulke posts maken dan weer zoveel goed he!
Op zondag 4 januari 2004 00:43 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Die laatste weken kruipen voorbij, vond ik zelf. Maar nog een paar weekjes Belana. Jij bent gewoon optijd of eerder. Daar gaan we gewoon vanuit.
Ik had vaak s'avonds dikke voeten en enkels. Komt denk ik omdat mijn voeten warmer zijn en dus meer opgezet. Maar beentjes omhoog en zoals gezegd veel drinken is de beste manier. Hey ik verwacht die baby wel al snel hoor. Ben nu wel reuze nieuwsgierig wat voor lekker ding jij op de wereld gaat zetten
We hebben de box inmiddels neergezet...kon het niet laten...
+ moet vandaag bed verschonen en ga er maar eens een zeiltje onder leggen, want ja, vandaag 37 weken, je weet het niet en het mag nu thuis geboren worden...
Ik ben nu ook bij ieder dingetje wat ik voel aan ht denken...zou dit het zijn? Terwijl het dus nog weken kan duren...idoot niet.
Duurt iid lang die laatste weken, zeker omdat je weet dat ht ook eerder KAN komen. En hoe eng ik het nog steeds vind, ik heb geen flauw idee hoe ik op de pijn ga reageren, ik kijk er toch ook erg naar uit.
*gaat nog even op zoek of Lewis Joshua verhaaltjes/foto's heeft in babytopic*
En anders is de vraag: hoe gaat ie nu? Ben je al een beetje uitgerust?
quote:Ik heb wel medelijden hoor...ik weet van mijn eigen man dat ie ook bij iedere kick die ik geef naast me staat, bezorgd dat er wat mis is. Ik moet enorm oppassen hoe en wanneer ik hem roep.
Op zaterdag 3 januari 2004 23:43 schreef Psyche2003 het volgende:
Ok, net dus HELEMAAL een hartverzakking...Ga even kijken hoe het is allemaal en is het badwater redelijk rood aan het kleuren... Hart sloeg een paar slagen over en ik schrok me echt lam...
![]()
Pfffffft...
quote:Ik ook niet hoor, heb het pas een keer geverfd gehad en dacht ook minstens dat ik dood ging toen ik drie dagen na het verven eens lekker in bad ging.... hele bad donkerrood nu was ik ook net ongesteld geworden, dus dan ga je nadenken en redeneren en zo
Op zondag 4 januari 2004 00:14 schreef Psyche2003 het volgende:[..]
niet liev
Ben niet zo bekend met haarkleuring enzo
![]()
Ik was tot op de minuut voor de echo er van overtuigd dat ik schijnzwanger was, ik meende dat Karin de nacht ervoor nog droomde in verwachting te zijn van een varkentje, en zo zijn er nog veel meer verhalen
Het is ook wel logisch, tot nu toe ben je steeds afgegaan op signalen van je lichaam, en nu wordt het opeens op scherm zichtbaar, en hoop je maar dat je lichaam je niet bedriegt. Je zorgen zal ik niet weg kunnen nemen, die verdwijnen pas op het moment van de echo, maar weet in ieder geval dat het heel normaal is dat je je druk maakt. Laat je even weten hoe het ging?
Ik kom al een tijdje hier op Fok, maar normaal gesproken alleen in het muziekgedeelte (en dan de laatste tijd al helemaal niet meer zo vaak). Toevallig ontdekte ik ook dit gedeelte voor de (a.s.) mama's en papa's.
Toevallig ja, want ik had uiteraard gewoon in de index kunnen kijken Maar ik kwam hier dus via Google.
Ik ben op het moment 25 weken zwanger van de vierde. Uitgerekend op 21 april. Als ik tijd heb zal ik dit draadje en de anderen eens doornemen, dan weet ik wie er nu allemaal zwanger zijn hier
Ik heb een dochter van ruim 7, een dochter van ruim 6 en een zoontje van bijna 2.
Nummer drie krijgt op het moment nog 1 à 2 keer per dag borstvoeding.
Op de link zie je hele recente foto's van mijn kinderen, de foto's zijn van vandaag, dus recenter kan niet
http://home.wanadoo.nl/y.pesik/sneeuw040104/wittewereld.htm
Belana, wat vervelend dat je opzwelt! Ik heb ook geen tips meer... nog ff en het trekt wel weer weg!
Hier gaat alles z'n gangetje. Ik heb al anderhalve week oefenweeen maar heb er gelukkig geen last van, het zijn alleen wel energysuckers want ik doe en kan bijna niks meer.
De geboortekaartjes heb ik afgemaakt, de enveloppen geschreven. We zijn gisteren nog even naar Prenatal geweest voor een sluitlaken en een wipstoel (en natuurlijk weer een leuke pyama voor Stompie), we hebben een luie stoel gekocht die woensdag al wordt geleverd (lekker rielekste hangstoel voor borstvoeding geven) we hebben de laatste 4 dagen alle vrienden en familie nog gezien, dus wat mij betreft maggie komen hoor, we zijn er helemaal klaar voor!
Mannie begint lekker zenuwachtig te worden (eigenlijk meer ongeduldig) en ik rek maar en rek maar verder uit...
Allemaal veel succes en niet teveel twijfelen of alles goed wel gaat, je hebt er geen zeggenschap over zolang je geen gekke dingen doet zoals roken en drinken en stappen, dus probeer er zoveel mogelijk van te genieten als het kan. En geloof me, die laatste 8 weken ofzo zijn eigenlijk helemaal niet zo leuk meer, dus je moet het echt hebben van die weken vanaf je 1e echo (een week of 12) tot je laatste trimester.
En er zijn niet veel lui die dat eerlijk zeggen! Ik had ook nooit bedacht dat ik bijvoorbeeld niet meer kon fietsen, nooit bij stilgestaan (en toch heel logisch)!
Gegroet maar weer
Kimpie, je bent er helemaal klaar voor lees ik. Tja, en dat uitrekken, dat is verbazingwekkend, mijn buik groeit ook nog steeds idd. Had nooit gedacht dat ik zo dik zou worden.
We moeten maar weer ff foto's plaatsten allebei...
Jij ook sterkte met de laatste loodjes, ik hoop dat stompie snel komt!
quote:
Op zondag 4 januari 2004 10:22 schreef Belana het volgende:[..]
Ik heb wel medelijden hoor...ik weet van mijn eigen man dat ie ook bij iedere kick die ik geef naast me staat, bezorgd dat er wat mis is. Ik moet enorm oppassen hoe en wanneer ik hem roep.
Tja, er is weinig aan te doen denk ik. Beetje vertrouwen hebben, het gaat nu gewoon goed!
quote:Ik vinnut ook wel erg mutsig van mezelf, wil helemaal niet zo panisch raken enzo... Ik heb ook wel het idee dat er nu een leuk kleintje gebakken wordt in mama's buikje, maar toch.... Angstig blijf ik.... Nog tips om minder bezorgd te zijn ??
Op zondag 4 januari 2004 11:18 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Ik ook niet hoor, heb het pas een keer geverfd gehad en dacht ook minstens dat ik dood ging toen ik drie dagen na het verven eens lekker in bad ging.... hele bad donkerrood nu was ik ook net ongesteld geworden, dus dan ga je nadenken en redeneren en zo
![]()
. Meer een soort van herkenning dus
. Ik vind dat wel lief altijd
, die bezorgde papa's.
quote:Nope, ik vrees dat je van die bezorgdheid niet meer af komt. Als je straks je kleintje in je armen hebt komen er weer andere zorgen bij. Alleen moet je er natuurlijk wel op blijven vertrouwen dat alles goed gaat, en die zorgen maar in een mooi hoekje verstopt houden
Op zondag 4 januari 2004 17:05 schreef Psyche2003 het volgende:Nog tips om minder bezorgd te zijn ??
quote:Nee joh, je bent lief! Voor wat betreft die bezorgdheid, probeer er maar niet vanaf te komen, lukt toch niet
Op zondag 4 januari 2004 17:05 schreef Psyche2003 het volgende:[..]
[..]Ik vinnut ook wel erg mutsig van mezelf, wil helemaal niet zo panisch raken enzo... Ik heb ook wel het idee dat er nu een leuk kleintje gebakken wordt in mama's buikje, maar toch.... Angstig blijf ik.... Nog tips om minder bezorgd te zijn ??
quote:Het is ook enorm gezellig en eigenlijk niet echt druk. Mijn oudste twee gaan al naar school en zijn erg zelfstandig, de jongste is minder zelfstandig maar kan zich erg goed bezig houden en huilt/zeurt eigenlijk nooit. Nu maar afwachten hoe het is met de vierde erbij, ik verwacht niet dat het weer zo'n makkelijk kind zal zijn als de jongste, maar we zien wel.
Op zondag 4 januari 2004 20:58 schreef Karin het volgende:
Welkom Tan! Jeetje een 4e, wat een gezellige drukte bij jullie thuis dan! Heeft me altijd heel leuk geleken zo'n huis vol maar nu ik er eentje heb vraag ik me af of ik dat wel aan zou kunnen. Nouja je groeit erin mee natuurlijk.
Helaas kan ik op het moment niet op je site kijken (er is al teveel gekeken vandaag).
Op het Fok! fotoboek staan ook foto's van mij en mijn kinderen, hoewel ik die nodig moet bijwerken, het zijn niet echt recente foto's.
Gisteren met vriendje uitgebreid wezen shoppen voor Gertje die nu onderhand meer een GERT is. Boodschappenlijst gemaakt die mijn vriend had, hij voorop hoor "Catoot, wat zijn zoogcompressen dan? Hoe zien die er dan uit, is dat groot is dat klein en waar gebruik je het voor...?" (alsof ik dat weet, dus ik loop daar achteraan te hobbelen....we hebben nog steeds geen zoogcompressen trouwens en waar gebruik je een flesje tig procent alcohol voor? )
Magoed, wel heeeerlijk geshopt en veel geld uitgegeven De Quinny heeft trouwens een dusdanig standaardmaat dat we de matras mee konden nemen. De matras voor het ledikantje komt later.
Morgen heb ik controle (blijft spannend, wie ging er nu morgen vorod e check? HEt zit er echt in hoor, dat babietje van jou!! Ik spreek je over een aantal weken wel weer )
quote:Ik! Ik ga morgen naar de gyn! En ik ben zo benieuwd wat hij of zij gaat zeggen, doen, vragen!
Op zondag 4 januari 2004 21:39 schreef Catootje het volgende:
...wie ging er nu morgen vorod e check? HEt zit er echt in hoor, dat babietje van jou!! Ik spreek je over een aantal weken wel weer)
quote:Krijg je geen kraampakket van je verzekering, Tootje? Daar zit een flesje alcohol in, is voor het navelstompje en om dingen te desinfecteren enzo. Zoogcompressen bij de etos, in het schap bij de flesjes en spenen
Op zondag 4 januari 2004 21:39 schreef Catootje het volgende:(alsof ik dat weet, dus ik loop daar achteraan te hobbelen....we hebben nog steeds geen zoogcompressen trouwens en waar gebruik je een flesje tig procent alcohol voor? )
*zoogkompressen schrapt van het lijstje* Nee ik krijg geen kraampakket, leah.....ik zal nog es sjoppen bij het kruitvat, daat hebben ze alle kinderspul bij elkaar staan en kan ik tactvol rondneuzen..(zonder vriend, die liep al bij de maxi-cosi's te zoeken naar spenen...halloooooo!)
Ik vond dat inkopen doen volgens zo'n lijstje vreselijk. Ik kreeg echt het gevoel dat ik van alles aan het kopen was wat ik niet nodig had. Van een heleboel dingen had ik geen idee wat het was en ik bleef maar denken dat kinderen ook wel groot zouden worden zonder al die spullen, maar uiteindelijk heb ik ook met de gekte meegedaan , want ik wilde ook niet meteen als een slechte moeder te boek staan
.
Ik liep altijd met drie lagen spuugdoekjes (bij wijze van) Die het erg leuk doen onder een strak truitje trouwens (niet dus )
Ik koop ze nu zelf wel voor de bevalling, maar niet van die dure, gewoon van de Hema, of Etos/kruidvat eigen merk. Neem wel van die ronde als je ze koopt, die zgn. inlegkruisjesachtige zijn rampzalig.
Zoals de anderen zeggen, eerst afwachten of je gaat lekken, dan pas kopen, in het begin red je het prima met een spuugdoekje of washandje in je BH gepropt.
Als k nog ongevraagd advies mag geven dan zou ik sowieso niet te veel inslaan. Veel van wat er op die zgn. lijsten staat (in bijv. boeken of bladen), gebruik je niet, of kun je prima ondervangen met iets anders. Ik noem maar wat, zo'n duobakje voor het wassen van je kind. Een sopje in de wastafel of in een emmertje/beslagkom weet ik wat, volstaat prima en spaart weer veel geld.
Wat ik ook zo belachelijk vond was het wattippotje. Het duurde ten eerste een eeuwigheid voordat ik doorhad wat er stond en ten tweede gebruik je de wattentaafjes eigenlijk alleen de eerste week, om het navelstompje schoon te houden. Om daar nou een speciaal potje voor te kopen?
Verder overbodige luxe:
Uhm... als me meer te binnen schiet hoor je het wel
En Catootje... Voorbereiden op de bevalling heeft weinig zin. Ik vergat bij de bevalling alles wat ik had geleerd om de zw.sch.gym, en deed gewoon wat er in me opkwam. Je zult er van staan te kijken wat je lichaam kan en weet, puur instinctief gezien.
Je druk maken over de bevalling heeft ook geen zin, natuurlijk doet het pijn, maar ik vond het een supermooie ervaring en kijk er nu al weer naar uit. Het is een oergeweld wat op je af komt, niet eng, niet vervelend, alleen vermoeiend. En wat je daarna in je armen houdt... wouw Klinkt cliché maar je vergeet de pijn van de bevalling echt zodra je dat kleine humpie vasthoudt.
Natuurlijk niet letterlijk vergeten, ik bedoel... ik weet het nog héél goed allemaal. maar het doet er gewoon niet meer toe op dat moment. Daar waar je een half uur ervoor nog dacht, en nu is het genoeg, ik kap ermee, kan je je dat vlak na de bevalling niet meer indenken. Dan zie je alleen nog maar dat lieve kleintje.
Natuurlijk zijn er minder rooskleurige dingen te noemen, vaccuumpomp, verlostang, keizersnede, kindje met slechte start wat meteen naar de couveuse moet enz. Maar die kans is ten eerste maar klein, en ten tweede is dat ook niet meer van belang wanneer alles weer hersteld is.
Mijn eerste bevalling verliep niet zo super (duurde ruim 2 dagen), het werd ook bijna een keizersnede, maar ik heb er geen trauma aan over gehouden.
De tweede verliep wel voorspoedig (14 uur) en derde ging als een trein (4 uur) maar dat werd een couveuseopname. Natuurlijk baal je dan wel, maar toch is het geschenk wat je hebt gekregen meer waard dan het vervelende.
Nou, realistischer kan ik het niet bieden. Het is misschien zwaar of valt wat tegen, maar niks om je druk over te maken. Je lichaam geeft precies aan wat je moet doen, zelfs wanneer je het niet meer weet En je kindje komt er hoe dan ook uit, ik heb nog nooit gehoord dat een vrouw aan het einde van haar bevalling nog zwanger was
(tenzij er stiekem een tweeling in zat
)
Heel veel succes!!!!!!!!
quote:* Sugar kucht en is "nieuw"
Op maandag 5 januari 2004 09:33 schreef Little-Angel het volgende:
...wie er bevallen is en wie er nieuw zijn...
Hallo Little-Angel!
Wat goed dat alles goed gaat met je!
Weet verder niet wie er nu precies bevallen zijn, volgens mij was Lewis namelijk al moeder van Joshua voordat je op vakantie ging?
Nieuwe swangeren: Loena (!), Knorretje, Dutchie (maar die is al wel ver, heeft lang haar mond gehouden!) en Tinkepink en.... ehm.... en ik dus!
En van harte Lewis van je zoontje Joshua (mooie naam). Ik was lekker twee weken vrij en heb hier echt van genoten.
Ik ben er niet zo veel op het moment, ook omdat ik niet zoveel te melden heb, op een zooitje geklaag na. Ik voel me gewoon niet goed en heb erg veel pijn en word dus ongeduldig... donderdag moet ik weer naar de vk, eens kijken wat ze te zeggen heeft weer.
Ik wens iedereen met wat voor kwaaltjes dan ook sterkte en voor degenen die zich gewoon lekker voelen: geniet er maar lekker van! De laatste weken zijn echt niet zo'n pretje, so enjoy while you can!
Vanmiddag gyn en ik ben nu al sjaggie: heb nl net mijn nieuwe BH's moeten bestellen. Mijn vriend en ik doen alles lowbudget en kwamen er gisteren achter dat mijn bh's behoorden tot de grootste uitgaven ..Ik weet dat ik het er best vaak over heb, over die dikke tieten van mij, maar ik baaaal er dan ook zo van! Nu zit ik aan de maximalen BH maat die er bestaat en ze groeien maar door...ik krijg er straks niet eens zoogcompressen ingepropt
En dan Sugar met haar bescheiden 75C
Sugar: 75J hiero..........
quote:Was Little-Angel, denk ik?
Op maandag 5 januari 2004 10:22 schreef Catootje het volgende:
En dan Sugar met haar bescheiden 75CSugar: 75J hiero..........
quote:Owwww!!! 75B, dat maatje herinner ik me nog vaag ja
Op maandag 5 januari 2004 10:24 schreef Sugar het volgende:[..]
Was Little-Angel, denk ik?
Ik zit gewoon nog op een nog bescheidener 75B...![]()
Hou vol, Catoot!!!!!
quote:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! Knohor!!! Ik ben nog steeds geschokt over dat wel of niet terugplooien van de boobies (wie vertelde dat nu, ...livelink?) IK WIL MIJN OUDE MAAT TERUG!! Of minder... *mantraat: teeeeeerrrruuuugggplloooooiiiiiii...* Mijn vriend zei gisteravond voor HIJ in slaap viel dat mijn boobies nu niet opvallen door de enorme buik...maar na de bevalling
Op maandag 5 januari 2004 10:27 schreef Knorretje het volgende:
*moppelt iets tegen catoot als, wacht maar af na de bevalling.. eind van de zwangerschap hak een c, klein d-tje na de eerste nacht als mama moest danny de volgende dag halsoverkop nwe bh's halen, 1 nacht-1 cupmaat* (dat heeft ie in die eerste week 2 keer moeten doen)
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 05-01-2004 10:40]
Ik kan echt hele slingers maken van navelbandjes in ieder geval, en zit ook al lekker in de hydrofielluiers. Van die laatste hoor ik wel van iedereen dat ze zo handig zijn, en voor alles en nog wat gebruikt kunnen worden.
We zouden trouwens eigenlijk afgelopen week voor een kamertje gaan kijken, maar omdat ik echt te moe was (naar nu blijkt zat er een bijholteontsteking te werken die nu wat los komt) is dat even uitgesteld. Maar deze maand gaat het er van komen, kan ik tenminste nog lekker zelf de meubeltjes in elkaar zetten (ja dat vind ik leuk ) enzo.
quote:Waarschijnlijk wordt dat vanzelf weer wat minder als je inziet dat je er helemaal niks over te zeggen hebt hoe het allemaal gaat.. Je hebt geen enkele macht over de gebeurtenissen en staat duidelijk aan de kantlijn. Frustrerend? Ja, best wel, maar ook wel lekker dat er toch nog dingen op de wereld zijn waar je geen invloed op hebt, puur natuur...
Op zondag 4 januari 2004 17:05 schreef Psyche2003 het volgende:
Nog tips om minder bezorgd te zijn ??
quote:Van die langwerpige doekjes heb ik hier liggen, die je gebruikt om als het stompje er nog aan zit de navel af te dekken (geloof ik
Op maandag 5 januari 2004 11:00 schreef bixister het volgende:
eh navelbandjes, bedoel je daar die gaasjes mee? die heb ik hier wel degelijk vrij lang gebruikt voor Piet, omdat zijn naveltje nog lang een beetje ontstoken was.
quote:ik iig niet, ik bedoel die zachte langwerperige bandjes die je normaal gespronken dus om het buikje heen wikkelt en sluit aan de voorzijde over de navel heen. Is gewoon van stof.
Op maandag 5 januari 2004 11:00 schreef bixister het volgende:
eh navelbandjes, bedoel je daar die gaasjes mee? die heb ik hier wel degelijk vrij lang gebruikt voor Piet, omdat zijn naveltje nog lang een beetje ontstoken was.
Ik heb ook geen stapels luierdoeken (wel luiers want ik ga katoen gebruiken, maar dan wel voorgevormde zoals Pampers. Geen gekloot met vouwen enzo, zie ook topic hierover in forum ) maar overal maar 1 verpakking van (6 dus geloof ik). Verder heb ik een hoop andere doeken in huis die ook prima fungeren als spuuglappen enzo.
Voor zoogcompressen kan je ook katoen gebruiken trouwens, die absorberen veel beter, zijn milieuvriendelijker en natuurlijker dus minder irritant.
Sugar, hoe was het bij de gyn??!!
Maar ik moet zeggen dat ik ze zelf ook wel veel gebruik hoor, alleen al die andere soorten luiers niet.
Ik gebruik ook veel spuugdoekjes, die dingen heb ik vaker nodig dan ik ze in aantallen heb (of ik was te weinig ). Dus die koop ik zeker bij. Zelfs nu mijn kinderen ouder zijn gebruik ik ze nog.
En v.w.b. de cupmaat, ik ben van 75 B/C naar een blijvende 75 E gegaan. Na de bevalling heb ik een tijdje F gehad, maar zat later weer terug op E. Maar ik heb ook jaren borstvoeding gegeven en je borsten zijn ook groter zolang je borstvoeding geeft (hoewel dat na een half jaar borstvoeding wel wat afneemt in stevigheid).
Navelbandjes heb ik inderdaad ook als zoogcompres gebruikt. Ik vond zoogcompressen inderdaad toch iets te prijzig. Maandverband is eigenlijk ook een goed idee, omdat je die vast kunt plakken.
Ik heb trouwens extra hydrofielluiers gekocht, omdat ik ze ook gebruik als spuugdoek na de voeding en als zoogcompres voor de niet gebruikte borst tijdens de voeding. Verder in de wieg, de kinderwagen en de box en op de commode. Bovendien heb ik op al die plekken ook nog een reserve liggen om snel te kunnen vervangen na een spuugbui.
Ik heb er geloof ik 12 en dan moet ik nog regelmatig wassen om niet tekort te komen
quote:de afscheiding is minder geworden, maar nog niet compleet verdwenen. Ver heel af en toe een vlaag van misselijkheid, maar dat stelt niks voor met dat wat ik verwacht had. Wat wel godsgruwelijk irritant is is de koppijn, duizeligheid en verdomde rug en buikpijn. Alicia verschonen kost nu echt veel tijd, pijn en moeite (dus gaan we op zoek naar iets waardoor ze hoger komt te liggen tijdens het verschonen).
Op maandag 5 januari 2004 11:50 schreef Loena-tik- het volgende:
Knorretje hoe is het nu met je?
quote:K*t dat je je zo rot voelt. Wanneer moest je nou ook alweer naar de gyn?
Op maandag 5 januari 2004 12:00 schreef Knorretje het volgende:[..]
de afscheiding is minder geworden, maar nog niet compleet verdwenen. Ver heel af en toe een vlaag van misselijkheid, maar dat stelt niks voor met dat wat ik verwacht had. Wat wel godsgruwelijk irritant is is de koppijn, duizeligheid en verdomde rug en buikpijn. Alicia verschonen kost nu echt veel tijd, pijn en moeite (dus gaan we op zoek naar iets waardoor ze hoger komt te liggen tijdens het verschonen).
quote:over 9 dagen.
Op maandag 5 januari 2004 12:14 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
K*t dat je je zo rot voelt. Wanneer moest je nou ook alweer naar de gyn?
(ow begrijp me niet verkeedrd, als het zo blijft ben ik dolgelukkig hoor)
quote:Begrijp ik hoor
Op maandag 5 januari 2004 12:15 schreef Knorretje het volgende:[..]
over 9 dagen.
(ow begrijp me niet verkeedrd, als het zo blijft ben ik dolgelukkig hoor)
quote:precies, tijdens de eerste zwangerschap heb ik heel wat gevloekt, doodgewenst etc en nooit gedacht dat dat het me allemaal waard was. Maar het is het meer dan waard. Ik heb de eerste keer het overleefd en dat ga ik nu ook doen. Het zal vast niet makkelijk zijn, maar ja dat wisten we voor we er aan begonnen. En ik hoop gewoon dat alle voorbereidingen die we tot nu toe geregeld hebben en getroffen hebben volstaan (en we zullen heus wel ergens tegen aanlopen, zie nu het verschonen van alicia, maar ook daar bedenken we wel weer wat op)
Op maandag 5 januari 2004 12:19 schreef Loena-tik- het volgende:
we weten het hier allemaal dat het prachtig is om een kindje te krijgen, maar dat het heus niet allemaal rozengeur en maneschijn is!
Last van bekkeninstabiliteit of zo?
quote:dan zou je ook extreem ver terug moeten lezen hoor
Op maandag 5 januari 2004 12:36 schreef Tan het volgende:
Wat is er loos dan Knorretje? (ben pas laat in dit topic komen binnenwalsen en heb geen zin om alles terug te lezen)
quote:yep, opgelopen bij de eerste zwangerschap.
Last van bekkeninstabiliteit of zo?
quote:Ja!
Op maandag 5 januari 2004 12:45 schreef Loena-tik- het volgende:
Sugar, weet je al wat?! F5, F5, F5
Kom net terug van de Vk. Alles in orde volgens haar, heb een inwendige echo gehad en ben nu 9 weken en 3 dagen. Over 4 weken mag ik terugkomen en dan krijg ik nog een echo.
Knuffels Sjeen
quote:Yes!!!
Op maandag 5 januari 2004 12:53 schreef Sugar het volgende:[..]
Ja!
De gyn, hele lieve vrouw, heeft een inwendige echo gedaan en zei meteen bij het eerste beeld: "Ja!" Er zat inderdaad wat!!!!! Heel pril nog, zei ze, zo'n 6 weken en 4 dagen! Geweldig! We zagen het hartje kloppen!!!!! Goed, hè? We zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeel blij!!!!
quote:JOEPIEEEEEEEEE!!!! Geweldig nieuws Sugar!!! EN een kloppend hartje, dat is al snel!!!
Ja!
De gyn, hele lieve vrouw, heeft een inwendige echo gedaan en zei meteen bij het eerste beeld: "Ja!" Er zat inderdaad wat!!!!! Heel pril nog, zei ze, zo'n 6 weken en 4 dagen! Geweldig! We zagen het hartje kloppen!!!!! Goed, hè? We zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeel blij!!!!
quote:En nog meer goed nieuws
Op maandag 5 januari 2004 12:54 schreef Sjeen het volgende:
Ikke wel, mag dat ookKom net terug van de Vk. Alles in orde volgens haar, heb een inwendige echo gehad en ben nu 9 weken en 3 dagen. Over 4 weken mag ik terugkomen en dan krijg ik nog een echo.
Knuffels Sjeen
Wat leuk meiden, mooi he, om het dan opeens te zien op zo'n scherm!
quote:TUUUUURLIJK Sjeen
Op maandag 5 januari 2004 12:54 schreef Sjeen het volgende:
Ikke wel, mag dat ookKom net terug van de Vk. Alles in orde volgens haar, heb een inwendige echo gehad en ben nu 9 weken en 3 dagen. Over 4 weken mag ik terugkomen en dan krijg ik nog een echo.
Knuffels Sjeen
quote:Blegh, dat is erg vervelend, ik leef helemaal met je mee! Ik kreeg het 'pas' bij mijn tweede zwangerschap en in dit is nu de derde keer dat ik er mee te kampen heb. Deze laatste zwangerschap was dan ook een moeilijke keus, temeer omdat ik bij de vorige zwangerschap nog maar amper kon lopen. Mijn kinderwens was echter groot genoeg om het nog éénmaal aan te gaan. Mijn vriend helpt gelukkig zo veel mogelijk. Ik heb het geluk dat hij aan huis werkt, dus handelingen als het verschonen van de jongste, legen van wasmachine/droger enz. hoef ik niet te doen.
Op maandag 5 januari 2004 12:49 schreef Knorretje het volgende:[..]
dan zou je ook extreem ver terug moeten lezen hoor
[..]yep, opgelopen bij de eerste zwangerschap.
Pas veel te laat ontdekte ik de oefeningen en houdingsadviezen van Cecile Röst. Ik weet niet of je er ook mee bekend bent? Ze heeft een paar hele simpele adviezen die de pijn niet wegneemt, maar wel aanzienlijk vermindert.
Haar boek heet 'Bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap'. Het is een dun plat geel boek met veel handige, prettig leesbare informatie. (vast wel in de bieb te leen maar het is ook geen duur boek).
Geen overdreven oefeningen waar je na drie keer al geen zin meer in hebt, maar voornamelijk simpele truukjes die je gewoon tijdens de afwas of het strijken kunt verrichten.
Ze geeft ook therapie en er zijn veel fysiotherapeuten die haar methodes toepassen. Voor mij was het uiteindelijk het enige wat hielp.
Ze heeft een simpele site: www.bekkentherapie.nl waar niet veel bijzondere info op staat, maar misschien voldoende om je aan een goede therapeut te helpen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Hoe ver ben je nu eigenlijk?
Enne Sugar en Sjeen gefeliciteerd! Fijn dat alles goed was
[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 05-01-2004 13:04]
Ja, 5 januari is een prachtige dag...
Allereerst Sugar. Wat een geweldig nieuws zeg en zo een heerlijk begin van het nieuwe jaar als je het hartje al hebt horen kloppen Je geduld was de afgelopen maanden ook behoorlijk op de proef gesteld, maar het is nu toch echt echt echt zo. Je bent zwanger! Geloof je het nu?
Sjeen, jij natuurlijk ook gefeliciteerd met een mooie echo. 9 weken en een beetje alweer, wat gaat de tijd toch snel
Vandaag voor de tweede keer naar de vrouwenarts geweest en tot mijn verbazing kreeg ik weer een echo (zijn ze in Duitsland iets makkelijker mee)! Alles is goed met mini en ik ben nu op de kop af 9 weken en 1 dag zwanger.
quote:Maar dat was ook al heel geweldig, hoor!
Op maandag 5 januari 2004 13:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Allereerst Sugar. Wat een geweldig nieuws zeg en zo een heerlijk begin van het nieuwe jaar als je het hartje al hebt horen zien kloppen![]()
En livelink, ik had gyn niks laten weten. Ik was bang dat ik dan niet meer mocht komen, maar gewoon met een vk af moest spreken en dat dat dan heeeeeeeeeeeeeeeeel lang zou duren!
Gelukkig was deze vrouw heel lief en leuk! Volgende keer weer bij haar en dan verder met een vk in de buurt! Ben blij!!!!
Oh ja, voorlopig uitgerekende datum: 27 augustus!!!! mag ik in het rijtje?
[Dit bericht is gewijzigd door Sugar op 05-01-2004 14:05]
quote:ik ken het, mocht alleen niet baten.
Op maandag 5 januari 2004 13:02 schreef Tan het volgende:
Pas veel te laat ontdekte ik de oefeningen en houdingsadviezen van Cecile Röst. Ik weet niet of je er ook mee bekend bent? Ze heeft een paar hele simpele adviezen die de pijn niet wegneemt, maar wel aanzienlijk vermindert.
quote:ik kan nog maar sinds een half jaartje afwassen en dan op aangepaste wijze, strijken doet oma. Bij beide handelingen maak je helaas geen symetrische bewegingen en die zijn nog steeds funest. idem voor ramen lappen, stofzuigen etc.
Geen overdreven oefeningen waar je na drie keer al geen zin meer in hebt, maar voornamelijk simpele truukjes die je gewoon tijdens de afwas of het strijken kunt verrichten.
quote:been ther, done that, geen succes. Hoop nu op een plekkie na deze zwangerschap in het Spine & joint Centre hier in R'dam en anders laat ik de boel vastzetten.
Ze geeft ook therapie en er zijn veel fysiotherapeuten die haar methodes toepassen. Voor mij was het uiteindelijk het enige wat hielp.
Ze heeft een simpele site: www.bekkentherapie.nl waar niet veel bijzondere info op staat, maar misschien voldoende om je aan een goede therapeut te helpen.
quote:Hoe goed bedoeld het ook was, heb er helaas niks aan. Ik val buiten de categorie. Ik kreeg met 9 weken zwanger dusdanig veel last en met 15 weken zat ik al in de rolstoel. Heb de gehele zwangerschap op bed doorgebracht (en daarna ook, ben nog altijd niet klacht en pijnvrij en zal ik ook nooit komen ook, zonder operatie en zelfs dat biedt geen zekerheid en kan het verergeren.)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
quote:4 weken en 5 dagen
Hoe ver ben je nu eigenlijk?
quote:Geweldig Tinkepink
Op maandag 5 januari 2004 13:57 schreef Tinkepink het volgende:
Heel kort, want ik ben moe, moe, moe....Vandaag voor de tweede keer naar de vrouwenarts geweest en tot mijn verbazing kreeg ik weer een echo (zijn ze in Duitsland iets makkelijker mee)! Alles is goed met mini en ik ben nu op de kop af 9 weken en 1 dag zwanger.
Heerlijk al dat goede nieuws hier in dit topic
quote:Omdat het nu allemaal nog erg klein was en alleen de duur bepaald kon worden. Deze was trouwens inwendig. De volgende is een uitwendige echo, waarbij ze beter kunnen zien of alles erop en eraan zit. Mijn Vk heeft zelf een echo-apparaat, dus daar doen ze niet zo moeilijk over een echo meer of minder...
Op maandag 5 januari 2004 13:00 schreef livelink het volgende:
Sugar en Sjeen, allebei gelukkig goed nieuws. Gefeliciteerd.
Wat is de reden dat je over 4 weken weer een echo krijgt, Sjeen?
Groetjes Sjeen
Vandaag 9 weken en 3 dagen volgens de Vk
quote:Ik gebruik (voorgevormde) wasbare zoogcompressen (verkrijgbaar bij Prenatal). Die zijn trouwens ook belachelijk duur, maar ik heb het aangeschaft i.p.v. nog een extra (voedings-)b.h. En voor m'n verjaardag heb ik nog een pakje (à 4 st.) gekregen (ik heb nu 16 stuks). Ik heb het overigens pas aangeschaft toen het eruitzag dat de borstvoeding zou lukken en ik merkte dat ik lekte. Daarvoor heb ik zoogcompressen gebruikt die ik nog had liggen van de vorige keer
Op maandag 5 januari 2004 11:18 schreef kimpiedimpie het volgende:
(..)
Voor zoogcompressen kan je ook katoen gebruiken trouwens, die absorberen veel beter, zijn milieuvriendelijker en natuurlijker dus minder irritant.
(..)
Belana, Knorretje, Catootje, mopper er maar gerust af en toe op los, hoor! 't Houdt de boel wel een beetje in evenwicht en het lucht (hopelijk) lekker op .
geldt natuurlijk ook voor de andere zwangeren
quote:Ow!!! wat goed!!! Ben heeeeeel blij voor je!!!
Ja!
Leuk zeg, maandag vrouwenartsendag! Ben zelf ook net terug en hier ook alles goed. Moet wel op dieet vanwege mijn bloedsuikerspiegel. Moet cold turkey stoppen met alle zoetigheid en heeeeel regelamtig gaan eten. Kleine beetjes, gezonde suikerloze dingen....Maar het kindje was mooi in verhouding met buik, en ook heel lief aan het kloppen met zijn hartje Dus naja, dan maar en dieet en dikke tieten. Livelink en ik gaan een topicje 'borstverkleining' openen !!!!!
quote:Ohw da's lekker dan, bij mij was en is het 'gelukkig' niet zo erg. Ik kan nog wel het één en ander. Het enige wat ik echt moet laten nu is fiesten en zwemmen, bukken en hurken. De rest doe ik zittend of niet te lang achteréén. Het begon bij mij bij alled zwangerschappen (behalve de eerste) rond de 9-11 weken en de fase van bijna niks meer kunnen is een paar weken geleden ingegaan. Het viel me de eerste periode nog redelijk mee maar het wordt nu al snel minder. Ach ja... we zien wel.
Op maandag 5 januari 2004 14:49 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik ken het, mocht alleen niet baten.
[..]ik kan nog maar sinds een half jaartje afwassen en dan op aangepaste wijze, strijken doet oma. Bij beide handelingen maak je helaas geen symetrische bewegingen en die zijn nog steeds funest. idem voor ramen lappen, stofzuigen etc.
[..]been ther, done that, geen succes. Hoop nu op een plekkie na deze zwangerschap in het Spine & joint Centre hier in R'dam en anders laat ik de boel vastzetten.
[..]Hoe goed bedoeld het ook was, heb er helaas niks aan. Ik val buiten de categorie. Ik kreeg met 9 weken zwanger dusdanig veel last en met 15 weken zat ik al in de rolstoel. Heb de gehele zwangerschap op bed doorgebracht (en daarna ook, ben nog altijd niet klacht en pijnvrij en zal ik ook nooit komen ook, zonder operatie en zelfs dat biedt geen zekerheid en kan het verergeren.)
[..]4 weken en 5 dagen
Zo extreem als jij heb ik niet vaak gehoord trouwens, daar ben je dan mooi klaar mee Heb je toevallig ook last van dat hypermobilteitsgedoe? (kan niet op de naam komen
zal wel zwangerschapsdementie zijn
)
De klachten gingen bij mij trouwens wel weg na de bevalling, niet meteen en niet volledig (met menstruatie had ik prompt weer last), maar ik kan alles buiten de zwangerschap om goed ondervangen met de juiste houding.
Jij in ieder geval heel erg veel sterkte!!! Heb je niet veel aan maar ja...
quote:er zijn helaas veel meer vrouwen die in het zelfde schuitje als mij zitten of zelf erger. Alleen net als ik anderhalf jaar geleden flink veel gescholden heb op de info die tijdens een zwangerschap verspreid wordt word er zelden over gesproken en doen veel mensen er erg luchtig over of vergelijken het met een beetje bekkenpijn die normaal is in de zwangerschap (en dus echt niet te vergelijken is met BI) En op de een of andere manier wordt er ook niet snel over gebabbeld, als mensen er naar vragen dan vertel ik het of leg ik het uit, maar ga er zelf ook niet uren over babbelen (tenzij ik ergens klachten zie die overeen komen met) omdat het toch mensen snel verveelt die er geen last van hebben en zo graag blijven kleven op die zogenaamde roze wolk.
Op maandag 5 januari 2004 15:57 schreef Tan het volgende:[..]
Ohw da's lekker dan, bij mij was en is het 'gelukkig' niet zo erg. Ik kan nog wel het één en ander. Het enige wat ik echt moet laten nu is fiesten en zwemmen, bukken en hurken. De rest doe ik zittend of niet te lang achteréén. Het begon bij mij bij alled zwangerschappen (behalve de eerste) rond de 9-11 weken en de fase van bijna niks meer kunnen is een paar weken geleden ingegaan. Het viel me de eerste periode nog redelijk mee maar het wordt nu al snel minder. Ach ja... we zien wel.
Zo extreem als jij heb ik niet vaak gehoord trouwens, daar ben je dan mooi klaar mee
Heb je toevallig ook last van dat hypermobilteitsgedoe? (kan niet op de naam komen
zal wel zwangerschapsdementie zijn
)
De klachten gingen bij mij trouwens wel weg na de bevalling, niet meteen en niet volledig (met menstruatie had ik prompt weer last), maar ik kan alles buiten de zwangerschap om goed ondervangen met de juiste houding.
Jij in ieder geval heel erg veel sterkte!!! Heb je niet veel aan maar ja...
Een jaar of wat geleden werd er gezegd dat het maar bij 40% van de zwangeren voorkomt en dat een 10% daarvan blijvende schade van ondervind. Helaas bleek dat achterhaald te zijn en krijgt meer dan 60% er last van en houdt maar een kleine 5% er iets aan over. Voor die 5% zijn ze nog steeds van allerlei behandelingsmethoden aan het onderzoeken en uitproberen, maar velen belanden op den duur, zelfs naar jaren, alsnog in een rolstoel en komen nooit meer als de oude terug van voor de zwangerschap. Paar maanden geleden zijn er ook nieuwe cijfers bekend gemaakt over de terugkeer en die zijn bikkelhard in tegenstelling tot de eerdere cijfers. Waar eerst werd gezegd dat de kans dat je BI krijgt in een 2e zwangerschap net zo groot is dan als je nu onder de auto komt is dat veranderd tot 90%.
90% van de vrouwen krijgt gewoon weer last, 20 procent van die groep erger dan de vorige keer, ondanks de vroege signalementen en begeleidingen (tot die groep behoren oa die mensen welke nooit hersteld zijn (moi dus) de rest krijgt het in de zelfde vorm terug of minder door de herkenning en begeleiding.
Waarom dan toch weer zwanger ? Tja je krijgt er iets enorm moois voor terug en ook al weegt dat niet totaal op tegen de pijn en gevolgen het verzacht veel. En daarnaast heb ik hier op het forum (en bij hulpgroepen)gewoon 1 ding geleerd. Een kind kijkt niet naar wat je niet kan, maar naar wat je wel kan en doet.
Een andere reden is dat er een hele kleine kans bestaat dat na een nieuwe hormonen storm in je lijf de bi minder erg wordt als de hormonen weer afnemen, wat voor mij zal betekeken dat ik er misschien wel beterder op word, die kans is klein maar iedere strohalm is er een. (een operatie is ook niet alles, veel risico's etc maar een logische stap hierna misschien)
tnx trouwens en jij ook heel veel sterkte.
Maar ja, durf al bijna niet meer te klagen als ik jouw verhaal zo lees
Ik herken wel het platwalsen door anderen. Als ik er eens over begin dan kijken ze met zo'n blik van, ach ja, iedere zwangere heeft wel wat klachtjes, of ze zeggen, tis bandenpijn en dat hoort erbij. Gelukkig nam mijn therapeute me wel serieus, maar het is wel eens irritant dat bijna niemand je gelooft. Zelfs mijn eigen partner had in het begin zoiets van kom op, ff doorbijten. Zijn moeder is immers zo'n zgn. taaie tante die zeven kinderen heeft gebaard en die had hij toch ook nooit horen klagen? Grrr Maar ja... klagen en zeuren vermindert de klachten niet, dus ik hou mijn mond maar. Gelukkig neemt hij me nu wel serieus dus tegen hem kan ik mijn mond wel open trekken als ik het even zat ben
.
Mij werd trouwens verteld dat ik gerust weer zwanger kon worden omdat het een hormoonkwestie is en dat de kans op terugkomen net zo groot is als de kans dat het de volgende keer wegblijft. Of dat waar is weet ik niet, bij mij is het in ieder geval iedere zwangerschap erger geworden. Dat wat jij schreef wist ik niet trouwens, maar ik reken er maar niet op dat het minder wordt.
quote:herkenbaar in zekere zin (ik liep natuurlijk niet in de stad) Het niet kunnen voortbewegen of jezelf onder houden waren verschrikkelijke allerdaagse dingen, oma bellen omdat je op de po moet, en later in de zwangerschap om het bed te verschonen (ik werd er incontinent bij).
Op maandag 5 januari 2004 16:43 schreef Tan het volgende:
Er zijn keren geweest dat ik zowat jankend van de pijn midden in de stad stond en geen stap meer kon zetten. Daar sta je dan, mensen die stom naar je zitten te kijken en je kunt helemaal niks meer, zelfs niet naar een bankje strompelen om uit te rusten.
quote:Ik had ook de meeste moeite met het onbegrip. Het kennelijk door moeten gaan van de omgeving en het niet willen begrijpen dat het echt niet gaat. Of verkeerder conclusies trekken (geroezemoes in de stad dat het belachelijk is dat iemand in de rolstoel een kind op wereld gaat zetten en na de bevalling mensen die het beter vonden dat ik het kind door een ander volledig liet verzorgen en niet maar voor de helft zelf aanmodderen) En later de fase van negeren. Er is natuurlijk een flinke periode geweest dat dag in dag uit hetzelfde was voor mij, 4 muurtjes een bed, pc en tv. en mensen werden mij een beetje zat
Ik herken wel het platwalsen door anderen. Als ik er eens over begin dan kijken ze met zo'n blik van, ach ja, iedere zwangere heeft wel wat klachtjes, of ze zeggen, tis bandenpijn en dat hoort erbij. Gelukkig nam mijn therapeute me wel serieus, maar het is wel eens irritant dat bijna niemand je gelooft. Zelfs mijn eigen partner had in het begin zoiets van kom op, ff doorbijten. Zijn moeder is immers zo'n zgn. taaie tante die zeven kinderen heeft gebaard en die had hij toch ook nooit horen klagen? GrrrMaar ja... klagen en zeuren vermindert de klachten niet, dus ik hou mijn mond maar. Gelukkig neemt hij me nu wel serieus dus tegen hem kan ik mijn mond wel open trekken als ik het even zat ben
.
quote:pijn, kwaaltjes, klachten zijn relatief. Ieder mens ervaart het anders, ieder mens ondervind zijn of haar ongemakken op dat moment. Dat een ander het anders ervaart, erger heeft of heeft meegemaakt wil niet zeggen dat in dit geval jij geen recht tot klagen hebt. Beslist niet (ga nou niet jezelf wegcijferen daarom, dat doen anderen wel voor je)
Maar ja, durf al bijna niet meer te klagen als ik jouw verhaal zo lees
quote:Dat is idd een hele tijd beweerd, toen wij voor nacontrole bij de gyn waren werd er gezegd dit moet je niet meer doen, de kans is te groot. (wij hebben destijds een negatief advies gekregen om een nwe zwangerschap aan te gaan) Aangezien hij aanvoelde dat we het advies hoogstwaarschijnlijk aan onze laars zouden lappen gelijk een brief geschreven naar onze orthopeed. Daar een gesprek gehad en die beweerde exact hetzelfde als jij. Het hoeft helemaal niet terug te komen, bla bla bla. Toen wij vorig jaar oktober opnieuw begonnen zwanger te raken stond nog steeds vast dat het niet terug hoefde te komen, tijdens die korte zwangerschap werden er nieuwe cijfers pas bekend zoals ik die hierboven schreef, dus zeg maar begin begin 2003.
Mij werd trouwens verteld dat ik gerust weer zwanger kon worden omdat het een hormoonkwestie is en dat de kans op terugkomen net zo groot is als de kans dat het de volgende keer wegblijft. Of dat waar is weet ik niet, bij mij is het in ieder geval iedere zwangerschap erger geworden. Dat wat jij schreef wist ik niet trouwens, maar ik reken er maar niet op dat het minder wordt.
-edit- verkeerde topic
[Dit bericht is gewijzigd door clauwheee op 05-01-2004 18:26]
quote:Ik hoefde niet op bed te blijven, maar werd naarmate de zwangerschap voortduurde steeds afhankelijker van anderen. Wat dat betreft weet ik wel hoe je je voelt. Het is verschrikkelijk frustrerend. Vooral omdat ik mezelf alleen maar in de weg voelde zitten.
Op maandag 5 januari 2004 17:37 schreef Knorretje het volgende:[..]
herkenbaar in zekere zin (ik liep natuurlijk niet in de stad) Het niet kunnen voortbewegen of jezelf onder houden waren verschrikkelijke allerdaagse dingen, oma bellen omdat je op de po moet, en later in de zwangerschap om het bed te verschonen (ik werd er incontinent bij).
Ik moest iedereen afbellen of er iemand boodschappen voor me wilde doen (mijn partner woonde aan de andere kant van het land) en dan wat vergeten zijn en niet opnieuw durven te vragen. Leuke dingen zijn dat
quote:Ik vind het schandalig erg dat mensen zulke dingen zeggen! Waar bemoeien ze zich mee? Het is jou overkomen, daar kies je toch niet voor? Zelfs nu je een tweede kind wilt kies je niet voor je pijn imo.
Ik had ook de meeste moeite met het onbegrip. Het kennelijk door moeten gaan van de omgeving en het niet willen begrijpen dat het echt niet gaat. Of verkeerder conclusies trekken (geroezemoes in de stad dat het belachelijk is dat iemand in de rolstoel een kind op wereld gaat zetten en na de bevalling mensen die het beter vonden dat ik het kind door een ander volledig liet verzorgen en niet maar voor de helft zelf aanmodderen) En later de fase van negeren. Er is natuurlijk een flinke periode geweest dat dag in dag uit hetzelfde was voor mij, 4 muurtjes een bed, pc en tv. en mensen werden mij een beetje zatEn als je in een rolstoel zit word je natuurlijk ook of totaal genegeerd of compleet gekleineerd. Die punten vind ik achteraf gezien vele malen erger dan de klachten zelf of de bij behorende pijn.
Maar goed, hoewel mijn situatie niet vergelijkbaar met de jouwe is ken ik wel de frustratie van het onbegrip en het verkeerd inschatten door anderen. De vorm van BI die ik heb kent goede en hele slechte dagen. Wanneer iemand mij ziet op een slechte dag en later op een goede dag trekt men meteen zo'n gezicht van aanstelster, het valt best mee dus.
BI is bij mij zo onvoorspelbaar wat dat betreft. De ene dag kan ik makkelijk de kinderen zelf naar school brengen (te voet, is 5 min. lopen), de andere dag kan ik amper mijn bed uit komen. Niemand die dat begrijpt. Ik zelf ook niet, maar ik weet tenminste nog wat ik voel.
quote:Daar heb je wel gelijk in ja.
pijn, kwaaltjes, klachten zijn relatief. Ieder mens ervaart het anders, ieder mens ondervind zijn of haar ongemakken op dat moment. Dat een ander het anders ervaart, erger heeft of heeft meegemaakt wil niet zeggen dat in dit geval jij geen recht tot klagen hebt. Beslist niet (ga nou niet jezelf wegcijferen daarom, dat doen anderen wel voor je)
quote:Ik dacht al zoiets (dat het nog niet zo lang bekend was). Aangezien het mij meerdere keren was verzekerd dat ik de gok wel kon wagen als ik écht nog graag een kind wilde.
Dat is idd een hele tijd beweerd, toen wij voor nacontrole bij de gyn waren werd er gezegd dit moet je niet meer doen, de kans is te groot. (wij hebben destijds een negatief advies gekregen om een nwe zwangerschap aan te gaan) Aangezien hij aanvoelde dat we het advies hoogstwaarschijnlijk aan onze laars zouden lappen gelijk een brief geschreven naar onze orthopeed. Daar een gesprek gehad en die beweerde exact hetzelfde als jij. Het hoeft helemaal niet terug te komen, bla bla bla. Toen wij vorig jaar oktober opnieuw begonnen zwanger te raken stond nog steeds vast dat het niet terug hoefde te komen, tijdens die korte zwangerschap werden er nieuwe cijfers pas bekend zoals ik die hierboven schreef, dus zeg maar begin begin 2003.
Voor mij lag het overigens niet zo simpel dat ik een gokje wel wilde wagen, het was echt een moeilijke keus. Daarom vind ik het erg knap dat jij de doktersadviezen aan je laars hebt gelapt.
Sugar je staat erbij hoor!
Catoot, goed geregeld!!
Hee Knor, dat vastzetten: wat zijn dan precies de gevolgen?
Mag ik ook even klagen hier? Ik heb sinds eeen week ongeveer last van pijn in mijn lies, en dan alleen aan de linkerkant.. Vanmorgen heb ik een fikse wandeling gemaakt ongeveer 1 uur daarna heb ik een tijdje stilgezeten. En toen ik daarna weer opstond kon ik best wel met moeite lopen
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Of is het gewoon toevallig en heeft het geen ruk met de zwangerschap te maken?
* LadyS is vandaag 12 weken en 5 dagen
Knorretje en Tan, pittig hoor waar jullie doorheen moeten, ik wens jullie veel sterkte (ja Knorretje ik ga er gewoon van uit dat het een blijvertje is). En dat wildvreemde mensen zo over jullie oordelen zeg, waar bemoeien ze zich mee.
quote:mmm...ik had daar ook vrij snel al last van, werd toen bandenpijn genoemd. Ik heb zelf toch het idee dat het ook met bekkenpijn te maken heeft. Ik zou er goed op letten en misschien kun je iets als cesartherapie doen, voordat het erger wordt. Bij mij is het zo erg geworden nu dat ik echt amper nog kan lopen en ik geef mezelf een beetje de schuld omdat ik niet ben doorgegaan met cesartherapie.
Op maandag 5 januari 2004 22:17 schreef LadyS het volgende:
Sugar en Sjeen: wat een goed nieuws!!!! Lief he om zo een frutseltje te zien "knipperen" ?![]()
Mag ik ook even klagen hier?
Ik heb sinds eeen week ongeveer last van pijn in mijn lies, en dan alleen aan de linkerkant.. Vanmorgen heb ik een fikse wandeling gemaakt ongeveer 1 uur daarna heb ik een tijdje stilgezeten. En toen ik daarna weer opstond kon ik best wel met moeite lopen
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Of is het gewoon toevallig en heeft het geen ruk met de zwangerschap te maken?
* Belana is vandaag 12 weken en 5 dagen
quote:OMG, was het maar waaaaar!!!
Op maandag 5 januari 2004 22:33 schreef miss_dynastie het volgende:
... dacht toch minstens dat Belana was bevallen![]()
quote:JA!!! in die fase zat/zit ik nu. Je ziet mensen dan echt deken, zag ik die vanmorgen nog niet als een slak voorbijkomen "kruipen"
Op maandag 5 januari 2004 18:18 schreef Tan het volgende:
BI is bij mij zo onvoorspelbaar wat dat betreft. De ene dag kan ik makkelijk de kinderen zelf naar school brengen (te voet, is 5 min. lopen), de andere dag kan ik amper mijn bed uit komen. Niemand die dat begrijpt. Ik zelf ook niet, maar ik weet tenminste nog wat ik voel.
quote:Er zijn heier ook vele gesprekken gevoerd hoor. Toen wij de eerste miskraam kregen begin dit jaar en de nieuwe cijfers en feiten bekend waren hadden we zoiets op den duur misschien is het maar beter zo. Ik kan nu redelijk goed voor mijn dochter zorgen, ik heb een nieuw leven opgebouwd waarin ik me prima red en waarom zou ik een tweede kind wil die evt alles verpest voor de eerste ? Hoe gaat zij daar tegen aan kijken etc etc. We hebben toen ook besloten te stoppen, de pil te gaan nemen. Afscheid poberen te nemen van het idee dat er ooit nog een broertje of zusje zou komen. Maar het lukte niet. Bloed kruipt waar het niet gaan kan en een kinderwens is inmens groot. Het erbij neerleggen beinvloedde ons beider leven net zoveel op den duur dan wel ervoor gaan. Ik werd gefrustreerd, chagerijnig etc etc. Gezin heb daar aardig onder mogen leiden dat op den duur de knoop door werd gehakt en we wel zien wat ons pad kruist. We zijn er de eerste keer doorheengekomen, dus de tweede keer gaat gewoon lukken. Ik ben een stuk sterker geworden naar alles wat er op ons dak gekomen is en sta er nu heel anders tegenover, en hoop ook sterker. Ik heb er nu wel zelf voor gekozen, het overvalt me nu niet en ik weet wat de consequenties zijn. Ow ik zal vast wel weer een dip krijgen, maar zij die me kennen hebben beloofd me hoe dan ook daar doorheen te trekken voor de dip weer te groot word. Het gaat echt lukken (sprak zij in het prille begin van de zwangerschap nog positief
Voor mij lag het overigens niet zo simpel dat ik een gokje wel wilde wagen, het was echt een moeilijke keus. Daarom vind ik het erg knap dat jij de doktersadviezen aan je laars hebt gelapt.
quote:Heel kort en best wel zwart-wit uitgelegd hoor
Op maandag 5 januari 2004 22:04 schreef Catootje het volgende:
Hee Knor, dat vastzetten: wat zijn dan precies de gevolgen?
Maar in het ergste geval kom je direkt gewoon fulltime in een rolstoel doordat de fixatie mislukt. De bedoeling van een bekkenoperatie is dat ze alles kapotmaken daarbeneden wat niet goed zit, en het vervolgens met schroeven en platen aan elkaar zetten zodat alles vergroeid als 1 groot bot zonder spelingen, zonder verschuivingen. En als het 1 bot is geworden blijft het kwetsbaar, breekt het, schiet de constructie los etc, zit je in een rolstoel. En uiteindelijk (gemiddeld 20-30 jr) kom je vanwege de slijtage sowieso in een rolstoel. Dus de gevolgen zijn je vrijheid. Hier in nederland willen lang niet alle artsen eraan, zeker omdat het vaak gewoon niet haalbaar is gebleken verbetering aan te brengen bij de patient en het een hele lange weg is er naar toe, maar ook weer naar een normaal leven. Lopen zonder je bekkenhelften is compleet anders, gaan zitten ook etc. Je moet veel opnieuw leren, intensief ermee bezig zijn en er veel voor opgeven. Gemiddeld krijgt 3 van de 10 vrouwen er een beter leven door dan voor de operatie, al beamen ze dat pas tussen de 3 en 5 jaar na de operatie. Er zijn nog geen gevallen voor mij bekend die door de slijtage-jaren inmiddels wel weer aan de rolstoel zitten en weet dus niet of zij het het allemaal waard vinden.
Gevallen waarbij het eerder fout ging zijn er helaas in overvloed en als je die ervaringen hoort word je er compleet gestoord van en behoorlijk depressief en dat laat ik de lichamelijke strijd even achterwege die ze ook moet dragen en voeren. (en of het toeval is of niet, met hen waar ik veel mee babbel zijn bijna alle realties stuk en heeft de pa de kids. )
quote:dank je
Op maandag 5 januari 2004 23:20 schreef Belana het volgende:[..]
mmm...ik had daar ook vrij snel al last van, werd toen bandenpijn genoemd. Ik heb zelf toch het idee dat het ook met bekkenpijn te maken heeft. Ik zou er goed op letten en misschien kun je iets als cesartherapie doen, voordat het erger wordt. Bij mij is het zo erg geworden nu dat ik echt amper nog kan lopen en ik geef mezelf een beetje de schuld omdat ik niet ben doorgegaan met cesartherapie.
sterkte!
Maar ik neem aan dat je dat als allerlaatste oplossing zou doen... want het ziet er niet uit als een kleine ingreep.....
LadyS, het kan ook zijn dat je de verweking voelt van allerlei onderdelen, je moet straks natuurlijk veel baby in dat deel kwijt.
Hier zit ik helemaal te flippen: heb net een zak kleding gekregen van een kennis: allemaal villahap, babymexx en zo: mooooooooooiiiii!!! Echt zulke leuke kleertjes, en nog in zo'n goede staat Echt kicken is dat.....
quote:klopt. eerst nog een kleintje
Op dinsdag 6 januari 2004 09:35 schreef Angel22 het volgende:
Jee, knor... dat klinkt niet lekker.Maar ik neem aan dat je dat als allerlaatste oplossing zou doen... want het ziet er niet uit als een kleine ingreep.....
quote:Ik weet niet hoe erg het met je gesteld zal zijn na de bevalling (weet je zelf ws. ook niet) maar ik weet wel dat er steeds nieuwe dingen bekend worden op dit gebied. Misschien is er tegen die tijd (je bent dan toch weer minimaal een jaar verder) wel iets anders of beters.
Op dinsdag 6 januari 2004 09:55 schreef Knorretje het volgende:[..]
klopt. eerst nog een kleintje
(want na een operatie is dat niet meer mogelijk) dan revalideren en kijken hoe mijn leven me dan bevalt. En als dat niet positief genoeg is gaan we praten, praten en nog eens praten.
Zo'n operatie klinkt mij in ieder geval niet aantrekkelijk in de oren. Maar goed, datzal het voor jou vast ook niet klinken
quote:mm.. dat kan het ook zijn.. Maar houdt dat in dat ik er een hele tijd last van blijf houden of niet? Ik ga afwachten tot 20 januari dus, want dan heb ik dus die afspraak en dan zal ik het meteen vertellen bij de vlos
Op dinsdag 6 januari 2004 09:52 schreef Catootje het volgende:
LadyS, het kan ook zijn dat je de verweking voelt van allerlei onderdelen, je moet straks natuurlijk veel baby in dat deel kwijt.![]()
Knorretje, wat een keuzes zijn dat zeg Volgens mij is het kiezen tussen 2 kwaden of kwades...? nou ja, je begrijpt vast wel wat ik bedoel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |