quote:van 1 t/m 18 januari.
In totaal wordt 11.052 km afgelegd. Onderverdeeld in specials: 5.628 km en verbindingsritten: 5.424 kmDe langste etappe: Tan-Tan Atar (1055km)
De kortste etappe: Dakar Dakar (113 km)
De langste special: Tidjikja Nema (736)
De kortste special: Dakar-Dakar (30 km)In totaal worden 17 etappes(incl. proloog) verreden:
Europa: 3
Marokko: 4
Mauritanië: 6
Mali: 2
Burkina Faso: 1
Senegal: 1
link : http://www.rtl.nl/sport/rtlgp/parisdakar/index.xml
Onder de deelnemers ook weer wat Nederlanders, waaronder Jan en Gerard de Rooy.
Ik ben benieuwd wat de Kia Sorento's er van bakken.
En team de Rooy mag dit jaar wel winnen bij de trucks.
quote:Das waar, laten we hopen dat het geen voorbode is van een slechte rally
Op zaterdag 27 december 2003 17:19 schreef sj44k het volgende:
tijdens de testritten mag dat nog he
quote:Onder Marokko
Op zaterdag 27 december 2003 17:25 schreef Volano het volgende:
Mauritanië? Waar ligt dat?
Wel al op leeftijd.
[Dit bericht is gewijzigd door Klonk op 28-12-2003 10:33]
quote:Das met die onafhankelijke vering he?
Op zondag 28 december 2003 10:26 schreef Klonk het volgende:
De nederlandse teams hebben veel mooi spul dit jaar, vooral de nieuwe Daf van Hans Bekx ziet er super uit
Mijn grote favoriet is Ginaf Power Rally, deze hebben een 12.6 liter DAF motor die ff opgefokt is tot 700pk met een aardig koppel van 3000 Nm vanaf 1.300 tot 1.700 tpm, ook de onafhankelijke wielophanging vind ik wel iets hebben, en wat betreft de wielbasis vind ik deze wel aardig iets korter nog als die van Bekx (mijn 2de favoriet), alleen de Ginaf vind ik wel ietwat hoog wat dus weer nadelig kan zijn voor het zwaarte punt.
Bij de auto's is het KIA team mijn favoriet 't zijn gewoon prachtige auto's
quote:owja dit issie
Op zondag 28 december 2003 16:12 schreef Klonk het volgende:
nee, dat is deze van een ander team, die rijden met een Ginaf, en de nieuwe van Hans Bekx is Daf
Meer info over dit team op www.ginafrallypower.nl, de wagen hieronder is die onafhankelijk geveerde wagen die trouwens tijdens de voorstelling aan de pers nog ff op de zijkant ging
lijkt me inderdaad wel iets wat makkelijker gebeurt, dat kantelen.. denk niet dat het in hun voordeel gaat werken omdat de wagen wel erg doorveert
ik denk dat de buiteling voor de camera kwam door iets te enthousiast willen zijn voor de camera, en showen dat wil nog wel es verkeerd aflopen.
alleen jammer dat de kamaz mee doet want anders had om het even welk nederlands team makkelijk kunnen winnen
quote:Das wel waar ja
Op zondag 28 december 2003 19:21 schreef Klonk het volgende:
maar ze hebben dezelfde instelbare vering van de gewone ginaf, en die kunnen ze instellen hard of zacht.ik denk dat de buiteling voor de camera kwam door iets te enthousiast willen zijn voor de camera, en showen dat wil nog wel es verkeerd aflopen.
alleen jammer dat de kamaz mee doet want anders had om het even welk nederlands team makkelijk kunnen winnen
vind het wel leuk dat er zoveel Nederlanders meedoen
voor ons landje zijn dat toch niet echt topsporten
heb er zin in!
quote:Gerard
Op zondag 28 december 2003 20:17 schreef Klonk het volgende:
De Daf van de zoon van De Rooy, ben de naam ff kwijt hoe die van voren heet
quote:was inderdaad bij hem ja
Op zondag 28 december 2003 20:59 schreef Leatherface het volgende:[..]
Gerard
quote:weet je hoe dat type heet? dan zoek ik ff mee
Op woensdag 31 december 2003 21:02 schreef Klonk het volgende:
ik zoek me helemaal scheel naar foto's van die daf met 2 cabines, google geeft met mijn zoekkunsten geen resultaat, iemand beter met google ?
Ik vind wel een foto van de eerste daf waarmee de rooy mee deed
[Dit bericht is gewijzigd door Klonk op 31-12-2003 21:30]
quote:ah
Op woensdag 31 december 2003 21:28 schreef Klonk het volgende:
das mijn probleem dus
ik ga even zoeken
quote:ondertusse niet verder gekomen dan een hake kruis (als ik daf intype bij google
Op woensdag 31 december 2003 21:29 schreef hellmondunited het volgende:[..]
ah
ik ga even zoeken
Hopen dat ze het goed gaan doen.
quote:Check voor nog een paar mooie fotos --> http://www.parijs-dakar.nl/Parijs%20Dakar%202003/pd83854.htm
Op donderdag 1 januari 2004 12:43 schreef Klonk het volgende:
aplaus, geweldig, waar heb je die gevonden ?
Daar zie je wat van de opbouw..
Een Rolls, hoe verzin je het
De Peugot 205 Turbo
Daf powerrrrrrrrr
Gaaf spul heeft daar toch altijd gereden
[Dit bericht is gewijzigd door Klonk op 01-01-2004 13:20]
quote:owja nu herken ik hem weer
Op donderdag 1 januari 2004 12:39 schreef DIJK het volgende:
Alstuen 2
en 3
dies echt cool
quote:Beste nederlander vorig jaar in t klassement was Verhoef, die doet dit jaar ook weer mee. Maar echt hoog scoorde hij toch niet dacht ik. Hij wil wel meedoen met de top van de amateurs.
Op donderdag 1 januari 2004 19:18 schreef Riert het volgende:
Hoe heet die Nederlandse motorrijder ook'weer die vorig jaar aardig scoorde in het klassement?
Doet'ie dit jaar weer mee?
We hebben wel ooit eens een vent gehad die een keer 4e en een keer 5e algemeen werd ofzo, ik ben z'n naam even kwijt.
Shinozuka eerste bij de auto's en de rooy tweede bij de trucks (weer die rottige kamaz's als eerste )
quote:de nederlanders hebben het niet slecht gedaan
Hollands glorie in de sneeuw
Vrijdag 2 januari, CLERMONT-FERRAND - De proloog van de Dakar Rally kreeg gisteren een onvoorziene draai door hevige sneeuwval in startplaats Clermont-Ferrand. De Nederlandse vrachtwagens voelden zich opperbest in het hun wel vertrouwde weertype. Liefst vier trucks eindigden bij de eerste tien. Routinier Jan de Rooy uit Son (Team Gauloises) miste op een haar de zege in het sprintje van 1,5 kilometer over een crossterrein in de Auvergne. Hij kwam met zijn DAF 0,55 seconde te kort op de Rus Tsjagoeine, de winnaar van het vrachtwagenklassement in Dakar vorig jaar.
Hans Bekx verraste in zijn zesde Dakar-deelname met voor het eerst een podiumplaats. Hij stuurde zijn gloednieuwe DAF naar een derde plaats, op 6 seconden van de Kamaz van Tsjagoeine. 'Ik ben trots. Het is een opsteker voor het team', reageerde de 47-jarige inwoner van Mariaheide, die navigator Paul Flipsen en monteur Pierre Blom bij zich heeft in de cabine.'De wagen voelde erg goed aan. Deze truck is 3000 kilo lichter dan die van vorig jaar. Toch ben ik verbaasd over deze derde plaats. Ik reed rustig en deed geen gekke dingen. Met opzet ben ik niet gesprongen op de heuveltjes. Maar laten we niet te veel poeha over dit succes maken. De proloog is een spelletje.'
Gerard de Rooy, de 23-jarige zoon van Jan, noteerde de zesde tijd. Debutant Wuf van Ginkel kwam in zijn Ginaf als tiende door de tijdmeting, Bestenaar Hans Stacey eindigde als 37e. De resultaten in de proloog telden niet mee voor het algemeen klassement. Zij bepaalden slechts de startvolgorde voor de eerste echte klassementsproef van morgen in Narbonne, waar de rallyrijders 25 kilometer door een wijngaard moeten crossen.Eric Verhoef
Er finishten geen Nederlanders vooraan in de andere categorieën. Eric Verhoef uit Veldhoven was de beste motorrijder in de proloog op de 32e plaats. Hij zat ruim 20 seconden achter de Italiaanse winnaar Mattao Graziani. De Veldhovenaar was na afloop cynisch over zijn prestatie. 'Ik roep al een hele tijd dat ik hoog wil scoren bij de amateurs. Nou, vandaag bij de start voelde ik me een echte amateur. De motor spinde een beetje, ik wilde overschakelen naar de tweede versnelling, gaf te weinig gas en liet de motor afslaan. Dat is wat je noemt pas echt amateuristisch. Gelukkig zit er een startknopje op het stuur.' Henk Vercoelen uit Luyksgestel (KTM) werd 57e, terwijl Bulander Ebert Dollevoet genoegen moest nemen met een 112e positie.
Het beste Nederlandse team bij de rally-auto's zat in een Kia Sorento. Herman Hutten en Hennie Wullink eindigden op de 59e plaats. Snelste auto was de Nissan van Japanner Kenjiro Shinozuka. Ab Olde Scheper uit Helmond en Waalrenaar Pierre Karsmakers eindigden als 90e.De zware sneeuwval in Zuid-Frankrijk stuurde de ouverture van de 26e Dakar Rally wel danig in de war. Het konvooi kon na de proloog niet over de vooraf uitgezette verbindingsroute naar finishplaats Narbonne, maar moest vele kilometers omrijden.
De 195 motorrijders hoefden vanwege het slechte weer de verbinding, aanvankelijk 395 kilometer, niet op hun voertuig af te leggen. Zij kregen permissie van de organisatie hun machines op trailers te laden en zelf in auto's plaats te nemen. De 141 rallywagens, 63 wedstrijdtrucks en 195 assistentievoertuigen reden dik 150 kilometer om via Lyon.
en deze rijd ook nog ..........(mierlose deelnemer)
quote:Mierlo?
Op vrijdag 2 januari 2004 23:52 schreef WittE_ReuS het volgende:
[afbeelding]en deze rijd ook nog ..........(mierlose deelnemer)
wies diegene die daar vandaan komt?
p.s. is mijn baas.... auto wel op de zaak geweest is wel erug bruut
quote:Ja wat wil je met zo'n lexus V8 (wat is t, een 4.3 of 4.7 ofzo dacht ik) in t vooronder. En dat dan ook nog eens in zo'n klein RAV4tje waar normaal een 2 liter d4d ofzo inligt, dat zal wel gaan als de brandweer.
Op zaterdag 3 januari 2004 11:29 schreef Klonk het volgende:
Ik zag gister koen wouters ook, nou heb ik niets met koen wouters, maar die wagen van hem die klonk wel erg vet
spoiler:
spoiler:
spoiler:
[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 03-01-2004 15:59]
quote:maar het is topsport dus laat deze maar open en sluit die andere maar
Op zaterdag 3 januari 2004 18:22 schreef golfer het volgende:
Overigens loopt er ook in PTA een topicje over deze rally:Centraal Parijs Dakar rally 2004
toppie prestaties van de nederlanders
quote:die heb ik al jaaaaaaaaaare geleden daar gezien
Op zaterdag 3 januari 2004 19:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de liefhebbers: In het DAF museum in Eindhoven staan de meeste van de Rooy zn oude rallytrucks uit de jaren 80Van de NAT2800 via The Bull, het tweekoppig monster en de TurboTwin tot zelfs de X1 aan toe
maar zal nu wel een goeie reclame voor dat museum zijn ja
quote:Dat zal best, maar deze was er mooi eerder dusse
Op zaterdag 3 januari 2004 18:22 schreef golfer het volgende:
Overigens loopt er ook in PTA een topicje over deze rally:Centraal Parijs Dakar rally 2004
Maar goed, wat een puinhoop tijdens de langere proloogstage, die modder niet normaal meer, daar waren de zware jongens van daf en kamaz echt niet meer door gekomen
Mooi klote dan.
quote:Hij gaat het iig proberen, de organisatie doet er alles aan om hem de grens over te krijgen
Op zaterdag 3 januari 2004 22:00 schreef mitt het volgende:
Volgens mij is het hier nog niet genoemd, maar een Nederlander mag waarschijnlijk niet doorrijden omdat al z'n waardevolle spullen zijn gestolen, waaronder zijn paspoort.Mooi klote dan.
quote:dan moet ik in pta gaan posten
Op zaterdag 3 januari 2004 18:22 schreef golfer het volgende:
Overigens loopt er ook in PTA een topicje over deze rally:Centraal Parijs Dakar rally 2004
quote:nee je bent zeker niet de enige
Op zaterdag 3 januari 2004 23:45 schreef Klonk het volgende:
Ben ik de enige die hoopt dat rtl de berichtgeving aangaat passen zodra we de woestijn in zijn, want ik vind het nu werkelijk waar niets, 2 minuten van de stage van vandaag en dan weer historie en een debiel lang item over volkswagen
De Yamaha 2x2 motor was vandaag alweer de snelste, wellicht wordt dit wel net zo'n revolutie als de Audi Quattro destijds bij de vierwieler rally's...
Hieronder nog een paar mooie winterse plaatjes tijdens de proloog:
En dit is wat de dames en heren vandaag voor de kiezen krijgen:
De eerste echte rallydag in Afrika wordt meteen een pittige dag. Na 233 kilometer snelle verbindingsroute, krijgen de deelnemers in de tijdrit opnieuw te maken met een snelle piste met verraderlijke bochten, onzichtbare gaten in het parcours en verborgen afgronden.De piste wordt geleidelijk smaller. Halverwege de tijdrit worden de moeilijkheden minder. Tot slot volgt een verbindingsroute van 444 kilometer
[Dit bericht is gewijzigd door Klonk op 04-01-2004 10:48]
quote:grrrrrrr wij hebben geen eurosport meer.. mja dan maar de site van het eindhovens dagblad in de gaten houden.. die zijn teminste pijlsnel.. mja das niet gek als er veel rijders hier uit de regio komen
Op zondag 4 januari 2004 10:39 schreef Klonk het volgende:
dan rest me niets anders dan naar Eurosport te kijken zeker als de berichtgeving zo bedroevend slecht blijftHieronder nog een paar mooie winterse plaatjes tijdens de proloog:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]En dit is wat de dames en heren vandaag voor de kiezen krijgen:
De eerste echte rallydag in Afrika wordt meteen een pittige dag. Na 233 kilometer snelle verbindingsroute, krijgen de deelnemers in de tijdrit opnieuw te maken met een snelle piste met verraderlijke bochten, onzichtbare gaten in het parcours en verborgen afgronden.De piste wordt geleidelijk smaller. Halverwege de tijdrit worden de moeilijkheden minder. Tot slot volgt een verbindingsroute van 444 kilometer
quote:
Op zondag 4 januari 2004 13:23 schreef Klonk het volgende:
Viel me ook al op, heel veel zachte G's, niet dat ik dat als limburger erg vind (ook al zijn het brabo's
maar wij zijn er trots op
quote:
Het team Dolphin van Ab Olde Scheper en Pierre Karsmakers heeft zich noodgedwongen teruggetrokken uit de Dakar rally. Een hindernis waarbij er water via het luchtfilter in het motorblok terecht is gekomen, werd het team fataal.Wat gisteren al werd gevreesd, werd maandagochtend om 02:00 bewaarheid. Het team Dolphin kon de kapotte onderdelen niet vervangen en moest helaas de strijd staken. Tijdens de klassementsproef van 75 km, tussen Tanger en Er Rachidia, is in een hindernis water via het luchtfilter in het motorblok terecht gekomen. Voorlopig ziet het er naar uit dat hierdoor de drijfstang onherstelbaar beschadigd is.
Vanaf circa 14.00 uur is er aan de Mitsubishi Pajero gesleuteld. Tot 23.00 is er tevergeefs gewacht op assistentie in de piste. Om 23.00 is de auto door de plaatselijke bevolking weggesleept naar het dichtstbijzijnde dorp.
Vanuit het dorp is alles in het werk gesteld om het probleem te verhelpen, er is contact geweest met Mitsubishi dealers in de regio(!) en er is overleg geweest met de andere Mitsubishi teams in de rally. Omdat er niet aan de onderdelen te komen was voor dit type auto, is om 02.00 uur besloten de rally te staken.
De teleurstelling is des te groter omdat daags tevoor de auto superieur was in de proef. Onderweg liep Olde Scheper zelfs vertraging op omdat hij werd opgehouden door voormalig winnaar Kleinschmidt. Na deze proef steeg het team ruim 50 plaatsen in het klassement. Niets wees dus op problemen met de auto en ook Olde Scheper en Karsmakers verkeerden in topconditie.
Na ruim een jaar intensieve voorbereiding kwam een abrupt einde aan de droom van Ab Olde Scheper en Pierre Karsmakers. Beide heren zullen op 5 januari s avonds weer in Nederland zijn. Ook de auto wordt met spoed naar Nederland getransporteerd. Het team zal dan onmiddellijk beginnen met de voorbereiding voor 2005. Want Dakar zal hoe dan ook gehaald worden.
Das erg jammer want team Dolphin werd per kilometer gesponsord voor een drinkwater project in Gambia
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Uitslag dag 4 bij de auto's:
1 205 VATANEN / REPO NISSAN 40' 40"
2 203 PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 00' 10"
3 206 BIASION / SIVIERO MITSUBISHI 00' 33"
4 202 MC RAE / THORNER NISSAN 00' 41"
5 201 MASUOKA / PICARD MITSUBISHI 00' 49"
Uitslag dag 4 bij de motoren:
1 003 MEONI KTM 41' 53" 00' 00"
2 010 COX KTM 00' 43"
3 019 ESTEVE PUJOL KTM 01' 13"
4 072 CALDECOTT KTM 01' 27"
5 183 VINTERS KTM 01' 43"
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Route voor vandaag:
Verbinding: 56 km
Tijdrit: 337 km
Verbinding: 182 km
Totaal: 575 km
In deze etappe krijgen de deelnemers te maken met zo ongeveer alle moeilijkheden die men kan bedenken. De start van de tijdrit loopt over een bochtig traject, dat bezaaid is met stenen. Geleidelijk aan onthult Afrika haar charmes, als de eerste droge rivierbeddingen, canyons en zandpistes in beeld komen. Het hoogtepunt van het eerste deel van de rally wordt gevormd door de Erg Chebbib, een verplichte passage door de Marokkaanse woestijn waarna het laatste deel van de dag op snelheid kan worden afgelegd.
Bron: www.rtldakar.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Klonk op 05-01-2004 14:23]
GVD (ook voor het project)
als je toch opgehouden word door jutta kleinsmidt,dan ben je toch goed aan het rijden
GVD GVD
balen ,zal hij morgen op de zaak wel behoorlijk pissed zijn ,en zeker omdat het zo verschrikkelijk goed ging
GVD
quote:en jij bent gek
Op Monday 5 January 2004 19:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Mijn eend is fan van Team de Rooy
In iedergeval niet in Parijs, Dakar, of ieder willekeurig dorp er tussenin, om maar even ontopic te blijven
quote:Nou compleet kansloos is nog wat voorbarig, maar z'n kansen zijn wel erg klein geworden.
Op Monday 5 January 2004 19:34 schreef Klonk het volgende:
Tja, de Rooy Sr. is na de pech van gisteren compleet kansloos
quote:[nutteloze info] Ik wel ooit in Ouarzazate (de aankomstplaats van vandaag), alleen had ik niet zo'n mooie eend om mee te nemen
Op Monday 5 January 2004 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Klopt
Je hebt geen idee waar mn eend allemaal al is geweestIn iedergeval niet in Parijs, Dakar, of ieder willekeurig dorp er tussenin, om maar even ontopic te blijven
Het slechte zicht en beroerde wegdek brak Gerard de Rooy enigszins op. Hoewel Team Gauloises De Rooy in juni nog de nieuwe DAF-trucks had getest in dit gebied, durfde De Rooy junior niet voluit te gaan. De Rus Tsjagoeine won de proef van 337 kilometer en nam de koppositie in het algemeen klassement van de vrachtwagens over. De Rooy: 'Het is niet erg. We staan op minder dan drie minuten. Sommige stukken weg waren zo slecht, ik had geen zin de auto erop kapot te rijden. Over twee dagen in Mauritanië komen de zandduinen, daar verheug ik me op.'
De avonturiers op hun crossmotoren mochten gisteren voor het eerst proeven aan het echte Dakar-werk. Bij Erg Chebbib doken de eerste zandheuvels op. Eric Verhoef, 32e, was wel te spreken over de route. 'Een echte Dakar-etappe', vond de Veldhovenaar, alweer bezig aan zijn achtste woestijnrally. 'Berelekker gereden, hoewel ik een keer fout reed en dat kostte me tijd. Een 32e plaats is niet slecht, maar het kan beter.' Vader Hans, mee als mecanicien, stond een stukje verderop te foeteren: 'Verkeerd gereden. Profs doen dat niet.'
Henk Vercoelen kwam als 42e binnen, Egbert Dollevoet zat ver achterin en werd 153e. Verhoef: 'De Dakar is nu echt begonnen. Tot nu toe was het een makkie, maar de komende dagen wordt het kaf van het koren gescheiden.'
Routinier Jan de Rooy raakt maar niet echt op dreef tijdens zijn jaarlijkse vakantietrip'. Zondag verloor hij veel tijd door een aflopende voorband. Het loslatende rubber vernielde de remleiding. Een provisorische reparatie was nodig om het bivak te halen. De 60-jarige transportondernemer was gisteren uit op revanche, maar kwam vast te zitten op een duin. Hij reed zijn DAF uiteindelijk als achtste door de tijdmeting op 49 minuten van Tsjagoeine. 'Hij is nu weer pico bello', aldus de Sonse routinier. De Rooy staat nu elfde, 1.31,51 achter op de koploper. 'Het is een groter tijdsverschil dan vorig jaar, toen ik ook in Marokko een slechte dag had. Als die Rus geen fouten maakt en geen pech krijgt, zal het moeilijk worden om in zijn buurt te komen.'
Hans Bekx kwam gisteren als elfde over de streep en staat nu negende in de rangschikking. Hans Stacey eindigde als 36e en die positie bekleedt hij ook in het algemeen klassement.
De Fransman Peterhansel won in een Mitsubishi de etappe bij de auto's, voor zijn grote concurrent Masuoka (Mitsubishi) uit Japan. Na afloop kreeg hij vijf minuten straftijd voor het algemeen klassement, omdat hij zich had laten aanduwen. De Spanjaard Esteve Pujol, fabrieksrijder bij KTM, was de snelste motorcrosser.
quote:www.detelegraaf.nl
ATAR - Stef Wolters is woensdag niet meer van start gegaan in de Dakar Rally. De 43-jarige Hagesteiner haalde in de nacht van dinsdag op woensdag niet meer op eigen kracht het bivak in het Marokkaanse Tan Tan. Hij had al aan het begin van de 351 kilometer lange proef mechanische problemen gekregen aan zijn KTM 250cc.
Wolters is de tweede Nederlandse motorrijder die is uitgevallen in de woestijnrally. Dinsdag moest ook Ebert Dollevoet uit Budel opgeven na een ernstige valpartij.
Mjah, hoort er ook bij
quote:hmm is poep.. weer een nederlander minder..
Op woensdag 7 januari 2004 17:09 schreef mitt het volgende:[..]
www.detelegraaf.nl
Mjah, hoort er ook bij
al iets bekent over vandaag?
bron : rtl5.nl/dakar
Er werd al voor gevreesd, maar nu is definitief bekend dat Jan de Rooy zijn vakantie in het zand moet afbreken. Een in eerste instantie soepel lopende etappe eindigt desastreus voor de Brabander. Een kapotte zuiger en koppeling maakt verder rijden onmogelijk voor De Rooy Senior. Deze onderdelen zijn verzegeld door de organisatie en mogen niet worden vervangen.
quote:gvd
Op woensdag 7 januari 2004 21:15 schreef Vleermuis het volgende:
Jan de rooy is uitgevallenbron : rtl5.nl/dakar
Er werd al voor gevreesd, maar nu is definitief bekend dat Jan de Rooy zijn vakantie in het zand moet afbreken. Een in eerste instantie soepel lopende etappe eindigt desastreus voor de Brabander. Een kapotte zuiger en koppeling maakt verder rijden onmogelijk voor De Rooy Senior. Deze onderdelen zijn verzegeld door de organisatie en mogen niet worden vervangen.
nja dan maar onze hoop op gerard vestigen
Nog een tip, stop met het kijken naar RTL5 en al die historie en nauwlijks actuele beelden, kijk naar Eurosport, meestal rond half 11 in de avond, veel actuele beelden en ze hebben live contact via de satfoon met nederlandse deelnemers en op de site staan ook nog video's van de dag (www.eurosport.nl)
quote:Heb jij de laatste dagen nog wel eens naar RTL5 gekeken? Sinds ze in Africa zijn heeft RTL5 meer actuele beelden (meer dan eurosport als je t mij vraagt) en daarnaast heeft RTL5 veel meer aandacht voor de nederlanders. Interviews en materiaal van de dag drvoor (omdat de meesten nog niet binnen zijn als de uitzending gemaakt wordt) Nog steeds wel een blokje historie, maar minder dan in t begin. Ik heb 1 dag naar beide uitzendingen gekeken om te kijken of eurosport misschien beter was, maar ik vond eurosport nog een stuk poverder dan RTL5.
Op donderdag 8 januari 2004 09:21 schreef Klonk het volgende:
Nog een tip, stop met het kijken naar RTL5 en al die historie en nauwlijks actuele beelden, kijk naar Eurosport, meestal rond half 11 in de avond, veel actuele beelden en ze hebben live contact via de satfoon met nederlandse deelnemers en op de site staan ook nog video's van de dag (www.eurosport.nl)
Jaap van der Kooy ook uitgevallen gister trouwens.. Zonde. T leek me wel een sympathieke gast.
[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 08-01-2004 13:51]
quote:je hebt wel veel voor die sukkels over
Op donderdag 8 januari 2004 14:31 schreef Klonk het volgende:
Ik geef RTL nog 1 kans, want ik had al een paar dagen niet meer gekeken uit pure ergenis
quote:ik heb eigenlijk nog geen seconde gezien van de rally
Op vrijdag 9 januari 2004 14:26 schreef Klonk het volgende:
Ik zag vanmorgen de Daf tegen de Kamaz door de woestijn denderen Daf wint
word toch is tijd
Bron: tt
Het besluit is genomen op advies van de Franse en Malinese autoriteiten. Een woordvoerder vertelde dat de Dakar-organisatie in de aanloop naar de rally al onder druk was gezet om Mali te mijden. Toch besloot ze het risico te nemen.
De tiende etappe zou van Nema in Mauritani naar Mopti in Mali voeren, een rit van 910 kilometer. Vooral in die etappe schuilt het risico van een overval. De elfde etappe van Mopti naar Bobo Dioulasso in Burkina Faso telde 741 kilometer.
Wegens de enorme afstanden heeft de organisatie besloten in twee dagen naar Bobo Dioulasso te reizen. Een klassementsproef wordt niet verreden. ,,Vooral de motorrijders zijn moe. Die kunnen we dat niet aandoen'', aldus de woordvoerder. De motorcrossers mogen nu zelfs zaterdag naar halteplaats Bamako, in Burkina Faso, met het vliegtuig.
Het neutraliseren van de rally is niet uniek. Dakar is in het verleden vaker geplaagd door Afrikaanse bendes, die uit zijn op geld of voertuigen. De laatste keer was in 2000 in Libi, toen vier etappes werden geschrapt uit angst voor aanslagen op de karavaan.
bron: www.rtldakar.nl
quote:Helaas, Wauters heeft donderdag opgegeven!
Op zaterdag 3 januari 2004 13:43 schreef DIJK het volgende:[..]
Ja wat wil je met zo'n lexus V8 (wat is t, een 4.3 of 4.7 ofzo dacht ik) in t vooronder. En dat dan ook nog eens in zo'n klein RAV4tje waar normaal een 2 liter d4d ofzo inligt, dat zal wel gaan als de brandweer.
Koen Wauters maakt niet langer deel uit van de Dakar 2004. Wauters heeft bij het begin van de 8ste etappe opgegeven.
Vanmorgen was Wauters met zijn Toyota RAV4 om halfzes in Atar aangekomen na de zevende etappe. De hele dag had de Toyota "made by AD Sport" last gehad van een warmlopende motor.
Enkele uren later is Wauters nog gestart voor de marathonetappe-zonder-assistentie tussen Atar en Nema, waar de aankomst morgen ligt van de 9de rit.
Maar de auto bleek niet afdoende hersteld, vandaar de beslissing om te stoppen. Voor Koen is het de tweede opeenvolgende opgave.
Wauters: "We zijn nog gestart voor de 8ste rit. Maar na 30 km. begon de motor weer te chaufferen en zaten we in hetzelfde sukkelstraatje als gisteren. We hebben toen uitgerekend hoe lang het zou duren om in Tidjika te raken. En het bleek dat het zinloos was. Gedaan dus."
Het project met de RAV4 is een mislukking geworden. In de vorige Dakar bleek dat de transmissie en de ophanging niet op punt stonden. Maar ook dit jaar haperde er nog heel wat aan de overbrenging. Bij de eerste duinenstrook begin van de week had de voorbrug het al laten afweten, en dat was de voorbode van nog meer ellende.
Voor Wauters was het de 8ste Dakar. Zes keer heeft hij de woestijnrally uitgereden. Ook de tweede Toyota, die van Dirk Martens en Kris Bulens, lijkt te moeten opgeven. De 320 staat met pech stil na 172 km. op weg naar Tidjika. Albert Vanierschot is nog in koers met de truck ...
===============
Het was zijn 8ste Dakar. Vorig jaar en dit jaar gereden met RAV4 en beide keren niet uitgereden. Jaren daarvoor altijd uitgereden! In 2002 is ie uiteindelijk zelfs 22e in het algemeen klassement geworden!
opvallend :
quote:Gerard de Rooy is gezakt naar plaats 5
Colin McRae, de Schotse oud-wereldkampioen rallyrijden die debuteert in de Dakar Rally, heeft zijn eerste etappezege binnen. De Nissan-coureur won woensdag de dertiende etappe door de Sahel in Mauritanië.
Maar goed, ik heb met verbazing naar de repo's zitten kijken vandaag en dan vooral 1 moment waarop een kamaz een blauwe (Bowler Wildcat ?) auto midden in bush zo nog net niet ramt, die maakt zich niet echt populair denk ik
quote:Het commentaar daarbij: "Tsjagoeine is hier niet om vrienden te maken".
Op donderdag 15 januari 2004 00:55 schreef Klonk het volgende:
Maar goed, ik heb met verbazing naar de repo's zitten kijken vandaag en dan vooral 1 moment waarop een kamaz een blauwe (Bowler Wildcat ?) auto midden in bush zo nog net niet ramt, die maakt zich niet echt populair denk ik
quote:Hou er rekening mee dat er dit jaar extreem veel uitvallers zijn. Dus niet alleen onder de Nederlanders. We doen het op zich niet slecht, nog altijd drie Nederlandse trucks in de top tien, De Rooy heeft nog steeds kans op een podiumplaats (ondanks dat ie nu vijfde staat). Nog een aantal zware etappes te gaan, dus alles is nog mogelijk.
Op donderdag 15 januari 2004 15:31 schreef hellmondunited het volgende:
jammer dat de nederlanders een beetje 'tegenvallen'
quote:das waar
Op donderdag 15 januari 2004 15:36 schreef 4-elements het volgende:[..]
Hou er rekening mee dat er dit jaar extreem veel uitvallers zijn. Dus niet alleen onder de Nederlanders. We doen het op zich niet slecht, nog altijd drie Nederlandse trucks in de top tien, De Rooy heeft nog steeds kans op een podiumplaats (ondanks dat ie nu vijfde staat). Nog een aantal zware etappes te gaan, dus alles is nog mogelijk.
De tweede plaats was een opsteker voor de 23 jarige zoon van Jan de Rooy, want hij klom weer in het klassement. Hoeveel plaatsen was donderdag om 21.00 uur nog niet duidelijk, omdat nog lang niet alle vrachtwagens zijn gefinisht.
De Rus Tsjagoeine verloor een half uur, maar heeft in het algemeen klassement nog altijd een comfortabele voorsprong.
Kortom, weer een goede dag voor De Rooy. Misschien toch nog een podium dan?
quote:Ja, heerlijk op Vlieland geweest
Op woensdag 14 januari 2004 23:43 schreef mitt het volgende:
Zoo..iedereen paar dagen op vakantie?
Dat Hans Satacey familie van de De Rooys is wist ik ook niet... Ik weet wel dan de broer van Jan net zoals Jan bij de personenwagenrally's heel goed was met dafjes
quote:Hij rijdt iig erg sterk de laatste etappes.
Op zaterdag 17 januari 2004 13:17 schreef Klonk het volgende:
en wat denken we, gaat de Gerard nog op het podium komen ?
Jammer dat Kabirov ook sterk rijdt.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:17 schreef Klonk het volgende:
en wat denken we, gaat de Gerard nog op het podium komen ?
quote:Het draait om spanning, avontuur, mooie landschappen, mooie auto's EN om ontwikkelingshulp de organisatie van Dakar doet veel aan ontwikkelingshulp en dan vooral locale projecten, denk hierbij aan het slaan waterputten enz. (en ik vermoed dat je dat heel graag wou horen, ik weet niet waarom
Op zaterdag 17 januari 2004 23:51 schreef ilona-scuderia het volgende:
Draait deze rally alleen om geld?
En om het goede doel plaatje helemaal compleet te krijgen, de deelnemers worden op bepaalde stukken (lees dorpjes) gecontroleerd op snelheid (via het GPS) als een snelheids overtreding word geconstateerd volgt een niet malse bekeuring van 300 euro, direct te voldoen en dat complete bedrag gaat regelrecht naar de afdeling van Dakar die de goede doelen coordineert
Dus nuchter gezien draait alles om het geld, alleen waarschijnlijk niet zo als jij het bedoelde / verwachte
[Dit bericht is gewijzigd door Klonk op 18-01-2004 01:19]
Eindstand motoren:
1. Nani Roma,Spa,KTM 55.56.28
2. Richard Sainct,Fra,KTM + 12.38
3. Cyril Despres,Fra,KTM + 44.31
4. Alfie Cox,ZAf,KTM + 49.06
5. P.Ullevalseter.Noo,KTM + 2.04.33
. ROB VAN PELT,KTM + . .
. ARJAN BROUWER,KTM + . .
quote:Jeps
Op zondag 18 januari 2004 15:04 schreef zjroentje het volgende:
Luc Alphand, is dat nou die skier?
quote:Wat een carrieremove.
Op zondag 18 januari 2004 15:10 schreef Klonk het volgende:[..]
Jeps
quote:inderdaad! best ruig in twee totaal verschillende sporten uit te kunnen blinken
Op zondag 18 januari 2004 15:11 schreef zjroentje het volgende:[..]
Wat een carrieremove.
1 TCHAGUINE / YAKOUBOV
2 KABIROV / BELYAEV
3 DE ROOY / COLSOUL
4 MARDEEV / GIRYA
5 SUGAWARA / SUZUKI
6 DE AZEVEDO / TOMECEK
7 LOPRAIS / KALINA
8 BEKX / FLIPSEN
9 STACEY / VAN GENUGTEN
10 REIF / PICHLBAUER
----------------------------------------------
36 VAN GINKEL / HERWEIJER
Nederlanders dus op 3, 8, 9 en 36
quote:gij bint nie hillemaol nurmaol
Op maandag 19 januari 2004 15:08 schreef jozef444 het volgende:
den dakar woar nie nurmaol![]()
volgend jaar gaat de vader van een vriendin van me weer is meedoen heeft 'm al vaker gereden (als amateur)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |