Wij hebben een hoekje gemeenteplantsoen voor onze tuin. Een stukje verderop ligt een fietspad. Mensen gebruiken dat stukje plantsoen al sinds jaar en dag om dat stukje naar het fietspad af te snijden. Gevolg: die planten zijn allemaal dood.
Nu al verschillende keren naar de gemeente gebeld, om daar wat paaltjes met draad te zetten, zodat niemand er meer overheen fietst. Maar die weigeren dat dus.
Komen ze vorige week heel leuk nieuwe plantjes daar neerzetten! Geweldig natuurlijk! Alleen na 2 dagen was alles weer kapot.
Dus wij besloten dan maar om zelf wat paaltjes neer te zetten en draad te spannen. Maar na 3 dagen was dit alweer vernield. Het erge is dat ik weet wie het zijn: Een paar trieste mavo-kankermongolen die hier om de hoek wonen. Paaltjes zijn vertrapt. Dit was trouwens een oplossing van mijn moeder waar ik tegen was, het was gewoon niet stevig genoeg.
Nu heb ik eergisteren samen met mijn moeder dik gevlochten staaldraad gekocht en zware stalen palen, met een voetje. Gisteren dat spul erin gezet, draad strak aangespannen door middel van kabelspanners.
Nu komen zojuist die trieste poepfiguren aanlopen, en beginnen doodleuk die palen eruit te trappen en trekken. Ik piswoest naar buiten gerend met een honkbalknuppel en op het laatste moment trok mijn pa me weg. Dat vond ik wel zo jammer.
Mijn moeder is er nu naartoe om uit te leggen waar die paaltjes voor zijn. Dat ze het misschien snappen (ik vrees van niet, zijn ze veel te dom voor). M'n ouders gaan morgen voor een paar dagen naar de Veluwe, en ik ben alleen thuis.
Als jullie me de komende dagen niet meer online zien, dan zit ik in de bak wegens mishandeling. Als ik ze aan die paaltjes zie zitten dan stamp ik ze het ziekenhuis in.
[woede van zich af schrijft]
en geweld is sowieso geen goeie oplossing
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:12 schreef Aurelium het volgende:
Probeer eens wat stroom op die draadjes te zetten.... 440 bijvoorbeeld
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:12 schreef -Mzraki- het volgende:
kerel, dan laat je ze toch lekker dat hoekje afsnijden?en geweld is sowieso geen goeie oplossing
quote:Ja wel lijp dat die gast woest met een honkbal knuppel naar buiten rent om die 2 planten te beschermen in een plantsoen. En de gemeente bellen voor draadjes... klinkt alsof ie niets te doen heeft
en geweld is sowieso geen goeie oplossing
[Dit bericht is gewijzigd door Aurelium op 26-12-2003 14:15]
quote:Dus dan er maar niets aan doen en ze de gang laten gaan? Dat is het domste wat je kunt doen.
kerel, dan laat je ze toch lekker dat hoekje afsnijden?en geweld is sowieso geen goeie oplossing
quote:gaat om het aantal ampere wat je erop knalt
Op vrijdag 26 december 2003 14:12 schreef Aurelium het volgende:
Probeer eens wat stroom op die draadjes te zetten.... 440 bijvoorbeeld
[Dit bericht is gewijzigd door highwoodman op 26-12-2003 14:15]
quote:16A
Op vrijdag 26 december 2003 14:15 schreef highwoodman het volgende:
gaat om het aantal ampere wat je erop knalt
quote:Juist, jezelf erbij neerleggen is dom
Op vrijdag 26 december 2003 14:14 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Dus dan er maar niets aan doen en ze de gang laten gaan? Dat is het domste wat je kunt doen.
quote:mwoa... dat zal aardig prikken, ja
Op vrijdag 26 december 2003 14:15 schreef Herkauwer het volgende:
16Arechtstreeks een lijntje vanuit de meterkast
quote:yup
Op vrijdag 26 december 2003 14:15 schreef highwoodman het volgende:[..]
anders strooi je wat punaises op het pad (de fietssporen) en laat ze maar lekker doorfietsen
quote:Das ook niet goed voor de plantjes, een paar toasted mavo-ers derop...
Op vrijdag 26 december 2003 14:15 schreef Herkauwer het volgende:[..]
16A
rechtstreeks een lijntje vanuit de meterkast
quote:Een beetje mest is nooit weg voor de nieuwe plantjes
Op vrijdag 26 december 2003 14:18 schreef Me_Wesley het volgende:[..]
Das ook niet goed voor de plantjes, een paar toasted mavo-ers derop...
quote:Nee, weet je wat slim is? Met een honkbalknuppel mavo gastjes in elkaar gaan slaan
Op vrijdag 26 december 2003 14:14 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Dus dan er maar niets aan doen en ze de gang laten gaan? Dat is het domste wat je kunt doen.
Dan wordt de buurt er zoveel gezelliger op enzo ![]()
WTF man, het zijn toch maar een paar plantjes? Ze moeten er niet zo'n probleem van maken.
quote:Je lijkt mijn oma wel
Op vrijdag 26 december 2003 14:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Heftig, maar probeer je te verplaatsen in de jeugd van tegenwoordig; drinken,blowen,slikken,zinloos geweld en openbare vernieling zijn de laatste jaren heel normaal geworden
Het heeft geen zin om je daar kwaad over te blijven maken, het blijft toch gebeuren, niet alleen bij jou in de straat maar overal in Nederland...
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:19 schreef Me_Wesley het volgende:[..]
Je lijkt mijn oma wel
Nee het is vakantie en ik heb inderdaad niks beters te doen ![]()
Dat van die stroom is op zich een goed plan, alleen geen stroom in de buurt om het op aan te sluiten, en een accu neerzetten is ook weer zo opzichtig.
quote:Goed dus jij gaat gewoon even principieel mensen in elkaar slaan
Op vrijdag 26 december 2003 14:21 schreef jochem8 het volgende:
Het gaat gewoon om het principe. Die gasten hebben met hun smerige poten van andermans spullen af te blijven. Ze moeten het gewoon niet slopen.
Kijk, wat hun doen is natuurlijk ook fout, maar om nou een buurtoorlog te beginnen?
En ik heb een hekel aan mensen die zeggen: Laat het toch lekker lopen. Bah....voor problemen moet je je ogen niet sluiten, je moet problemen oplossen. En als die manier 'geweld' is, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
quote:putje graven, in de grond steken en een beetje bedekken
Op vrijdag 26 december 2003 14:21 schreef jochem8 het volgende:
Het gaat gewoon om het principe. Die gasten hebben met hun smerige poten van andermans spullen af te blijven. Ze moeten het gewoon niet slopen.
Nee het is vakantie en ik heb inderdaad niks beters te doenDat van die stroom is op zich een goed plan, alleen geen stroom in de buurt om het op aan te sluiten, en een accu neerzetten is ook weer zo opzichtig.
en nog altijd, strooi wat punaises ![]()
als het houten paaltjes zijn, dan sla je er maar spijkers door waardoor ze de paaltjes moeilijker vastpakken
en met wat geluk letten ze niet goed op en lopen ze al bloedens en al huilend naar mammie toe
quote:Het is een gemeentestukje. De gemeente hier is te lam om er 3 paaltjes en een draadje neer tezetten. Asfalt lijkt me dan ook geen goed plan.
Op vrijdag 26 december 2003 14:23 schreef DaDemoMan het volgende:
Asfalteren dat stukje! Geen last meer van vertrapte planten. Ook geen kids die een beetje paaltjes mollen. Gewoon asfalt.
Zal zo wel ff een foto van het geheel maken.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:19 schreef Me_Wesley het volgende:[..]
Je lijkt mijn oma wel
quote:Tuurlijk het probleem moet opgelost worden, maar wat is hier het probleem? Dat zij jullie spullen vernielen, okay.
Op vrijdag 26 december 2003 14:24 schreef jochem8 het volgende:
Ik weet toch al dat het probleemjochies zijn. De buurt staat volledig achter me. Er staat hier een kerstboom op het pleintje die vermoedelijk ook door die gasten vernield is.En ik heb een hekel aan mensen die zeggen: Laat het toch lekker lopen. Bah....voor problemen moet je je ogen niet sluiten, je moet problemen oplossen. En als die manier 'geweld' is, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
Loop dan even naar ze toe en vraag of ze het willen vergoeden, anders aangifte doen.
quote:Ik zei ook niet dat het slim was om ze met een knuppel te bewerken. Maar het is ook niet slim om dit zo door te laten gaan. Alhoewel ik ervan uit ga dat de politie er niets meedoet, gewoon iedere keer aangifte doen, je weet immers wie het doet. En die namen kan je natuurlijk alleen geven als je het daadwerkelijk ziet.
Op vrijdag 26 december 2003 14:18 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
Nee, weet je wat slim is? Met een honkbalknuppel mavo gastjes in elkaar gaan slaan
![]()
Dan wordt de buurt er zoveel gezelliger op enzo
WTF man, het zijn toch maar een paar plantjes? Ze moeten er niet zo'n probleem van maken.
quote:Ze behoren gestraft te worden voor hun daden. Een maandje de cel in of een paar honderd uur taakstraf.
Op vrijdag 26 december 2003 14:27 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
Tuurlijk het probleem moet opgelost worden, maar wat is hier het probleem? Dat zij jullie spullen vernielen, okay.
Loop dan even naar ze toe en vraag of ze het willen vergoeden, anders aangifte doen.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:24 schreef jochem8 het volgende:
Ik weet toch al dat het probleemjochies zijn. De buurt staat volledig achter me. Er staat hier een kerstboom op het pleintje die vermoedelijk ook door die gasten vernield is.En ik heb een hekel aan mensen die zeggen: Laat het toch lekker lopen. Bah....voor problemen moet je je ogen niet sluiten, je moet problemen oplossen. En als die manier 'geweld' is, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
En zo is het
.
quote:zie post boven die van jou
Op vrijdag 26 december 2003 14:28 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Ik zei ook niet dat het slim was om ze met een knuppel te bewerken. Maar het is ook niet slim om dit zo door te laten gaan. Alhoewel ik ervan uit ga dat de politie er niets meedoet, gewoon iedere keer aangifte doen, je weet immers wie het doet. En die namen kan je natuurlijk alleen geven als je het daadwerkelijk ziet.
quote:Pure baldadigheid
Op vrijdag 26 december 2003 14:26 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Aan de ene kant, geweld is niet de oplossing, aan de andere kant, planten zijn ook levende dingen... Überhaupt enig idee waarom ze die paaltjes eruit schoppen?
quote:Juist ja
Op vrijdag 26 december 2003 14:29 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
zie post boven die van jou
quote:Baldadgiheid? Ik vind het meer een intelligentie probleem.
Op vrijdag 26 december 2003 14:30 schreef jochem8 het volgende:[..]
Pure baldadigheid
quote:Ok...
Op vrijdag 26 december 2003 14:30 schreef jochem8 het volgende:[..]
Pure baldadigheid
quote:Huh? Dit snap ik helemaal niet, je kan er makkelijk omheen. Ik had nog gedacht dat als ik de situatie zag het misschien een beetje zou begrijpen, maar wederom snap ik zinloos slopen niet
Op vrijdag 26 december 2003 14:31 schreef jochem8 het volgende:
[afbeelding]De situatie
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:33 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Huh? Dit snap ik helemaal niet, je kan er makkelijk omheen. Ik had nog gedacht dat als ik de situatie zag het misschien een beetje zou begrijpen, maar wederom snap ik zinloos slopen niet
Die gasten zijn gewoon te fucking dom.
quote:whaha, van een mug een olifant maken
Op vrijdag 26 december 2003 14:31 schreef jochem8 het volgende:
[afbeelding]De situatie
ik zou zeggen, fiets die halve meter er even omheen, probleem opgelost ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door -Mzraki- op 26-12-2003 14:36]
quote:Zie de foto. Dat stukkie links van de afrastering is een oprit. Daar rijdt onze auto dus elke dag, en elke dag een nieuwe band is niet okay
Op vrijdag 26 december 2003 14:30 schreef highwoodman het volgende:
mwoa, ik vind het idee van een handje punaises ook wel wat hebben, eigenlijk
quote:Wie? De slopers?
Op vrijdag 26 december 2003 14:35 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
whaha, van een mug een olifant maken
quote:Ik mag jouw signature wel
Op vrijdag 26 december 2003 14:36 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:[..]
Wie? De slopers?
quote:aye, dat slopen is toch niet nodig
Op vrijdag 26 december 2003 14:36 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:[..]
Wie? De slopers?
Volgens mij gaat ze het meer om het slopen zelf dan het waarom ze slopen
quote:Dat fietspad ligt net ietsjes naar links rechts, 1 meter.
Op vrijdag 26 december 2003 14:35 schreef okkie-man het volgende:
Waar is het fietspad danFietsen ze daar op de stoep dan
quote:Het lijkt me beter als je verder maar zwijgt...
Op vrijdag 26 december 2003 14:15 schreef highwoodman het volgende:[..]
quote:Aha dus ze snijden eigenlijk dus de hoek af door een stukje via jullie oprit/tuin/stoep voor jullie huis te fietsen, ipv gewoon de straat te nemen. Ze schieten er dus maar 5 seconden mee op ofzo
Op vrijdag 26 december 2003 14:37 schreef jochem8 het volgende:[..]
Dat fietspad ligt net ietsjes naar links, 1 meter.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:42 schreef jochem8 het volgende:
5 seconden maximaalEn dat links moest trouwens rechts zijn
Die straat komt me bekend voor trouwens. Ik werk namelijk in Geldrop
quote:why?
Op vrijdag 26 december 2003 14:39 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Het lijkt me beter als je verder maar zwijgt...
quote:Even in je fotoboek gekeken: Ik ken jou niet
Op vrijdag 26 december 2003 14:44 schreef okkie-man het volgende:[..]
![]()
Die straat komt me bekend voor trouwens. Ik werk namelijk in Geldrop
Maar het is inderdaad in Geldrop. Achter mijn huis is het zwembad.
quote:Ik jou ook niet, maar ik ken de straat omdat ik daar wel eens gereden heb. Ik werk trouwens bij Brouwers & Verkuijlen aan de Mierloseweg
Op vrijdag 26 december 2003 14:45 schreef jochem8 het volgende:[..]
Even in je fotoboek gekeken: Ik ken jou niet
Maar het is inderdaad in Geldrop. Achter mijn huis is het zwembad.
Als je het nou écht stevig wilt maken, huur dan voor een paar euro een grondboor, koop een flinke zak 'no-mix' cement en regel wat T-profiel ijzer.
Gat in de grond boren, T-profiel rechtop er in en vullen met no-mix. Binnen het uur heb je een bulldozer nodig om die paaltjes er weer uit te krijgen.
De afrastering moet je zelf even bedenken, maar ik kan me zo voorstellen dat vastgelaste buizen moeilijk te verwijderen zijn.
quote:Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou TS moeten investeren in iets wat eigenlijk een taak voor de gemeente is.
Op vrijdag 26 december 2003 14:48 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Even ontopic:Als je het nou écht stevig wilt maken, huur dan voor een paar euro een grondboor, koop een flinke zak 'no-mix' cement en regel wat T-profiel ijzer.
Gat in de grond boren, T-profiel rechtop er in en vullen met no-mix. Binnen het uur heb je een bulldozer nodig om die paaltjes er weer uit te krijgen.
De afrastering moet je zelf even bedenken, maar ik kan me zo voorstellen dat vastgelaste buizen moeilijk te verwijderen zijn.
Is dat de goede manier?
quote:Pak even je natuurkundeboek en zoek op: 'Wet van Ohm'. Je kan niet ergens 'amperes op knallen' (stroom dus), hooguit ergens 'volts op knallen' (spanning).
Op vrijdag 26 december 2003 14:44 schreef highwoodman het volgende:[..]
why?
De stroom (amperes) hangt dan af van de weerstand (ohms) van de geleider (in dit geval de vandaal). Droge huid heeft een redelijk grote weerstand, er zal dus niet zo heel veel stroom gaan lopen.
Maar aan de andere kant: 30 mA (milli-Ampere) is genoeg om flink aan dood te gaan...
quote:De gemeente doet blijkbaar niets??
Op vrijdag 26 december 2003 14:50 schreef okkie-man het volgende:[..]
Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou TS moeten investeren in iets wat eigenlijk een taak voor de gemeente is.
quote:Ja en nee, volgens mij kan de gemeente hier weer moeilijk over doen. Omdat het zo niet hoort...
Op vrijdag 26 december 2003 14:50 schreef jochem8 het volgende:
Mijn ouders zijn morgen voor een aantal dagen het huis uit, dus ik ga zelf ff langs een shop om wat cement/beton te regelen. Paaltjes eruit halen, laagje beton erin, paaltjes erop, laagje beton er bovenop en dan zand erin.Is dat de goede manier?
Laatst hadden ze in mijn krantenwijk ook wat touwtjes gespannen en de volgende dag lag het er weer naast.
Tsjah, dan rij ik er natuurlijk ook weer lekker doorheen
quote:Ok, maar daar heb ik maling aan. Ik bedoel of dit technisch de goede manier is, of moet het beton/cement eerst drogen voor ik er zand overheen gooi?
Op vrijdag 26 december 2003 14:54 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Ja en nee, volgens mij kan de gemeente hier weer moeilijk over doen. Omdat het zo niet hoort...
[Dit bericht is gewijzigd door jochem8 op 26-12-2003 15:04]
quote:de bedoeling was op het veldje te strooien
Op vrijdag 26 december 2003 14:35 schreef jochem8 het volgende:[..]
Zie de foto. Dat stukkie links van de afrastering is een oprit. Daar rijdt onze auto dus elke dag, en elke dag een nieuwe band is niet okay
quote:Ik neem toch wel aan dat je bijv. het verschil wel voelt tussen wanneer je ff de plus en de min van een accu uit een diesel-auto vast pakt en wanneer je ff de plus en de min van het stopcontact vast pakt. Dus met 'ergens amperes op knallen' heb ik het gewoon puur over hoeveel spanning je erop wilt zetten met het aantal amperes er achter.
Op vrijdag 26 december 2003 14:51 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Pak even je natuurkundeboek en zoek op: 'Wet van Ohm'. Je kan niet ergens 'amperes op knallen' (stroom dus), hooguit ergens 'volts op knallen' (spanning).De stroom (amperes) hangt dan af van de weerstand (ohms) van de geleider (in dit geval de vandaal). Droge huid heeft een redelijk grote weerstand, er zal dus niet zo heel veel stroom gaan lopen.
Maar aan de andere kant: 30 mA (milli-Ampere) is genoeg om flink aan dood te gaan...
iemand zei daar iets van 20mA al dodelijk is, lijkt me stug...
quote:< 1ma Kriebelig gevoel op de aanrakingsplaatsen
Op vrijdag 26 december 2003 15:07 schreef ASSpirine het volgende:
wat nog leuker is, als die ene onder stroom staat, en die andere snuggere knullen hun broer/vriend wil gaan redden en ze hem vastpakken
schitterende taferelen daniemand zei daar iets van 20mA al dodelijk is, lijkt me stug...
Newton, Natuurkunde voor de 2de Fase, VWO Informatieboek 1 a
quote:Volgens mij moet dit genoeg zijn. Gewoon even af en toe naar buiten kijken of er leerlingen omheen staan. Lijkt me echt onzin dat ze dit gaan slopen.
Op vrijdag 26 december 2003 15:13 schreef jochem8 het volgende:
Ok, maar daar heb ik maling aan. Ik bedoel of dit technisch de goede manier is, of moet het beton/cement eerst drogen voor ik er zand overheen gooi?
quote:Ach ja, af en toe een MAVO-scholier slopen is wel leuk.
Op vrijdag 26 december 2003 15:16 schreef jochem8 het volgende:
Het is sowieso onzin dat er ook maar iets gesloopt wordt gvd. Ik kan me daar zo kwaad om maken.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:20 schreef 78589 het volgende:[..]
Ach ja, af en toe een MAVO-scholier slopen is wel leuk.
*Mee eens is
quote:Tussen 10 - 30mA = Spierverkramping
Op vrijdag 26 december 2003 15:11 schreef 78589 het volgende:[..]
< 1ma Kriebelig gevoel op de aanrakingsplaatsen
1-25 mA Lichte tot hevige kramp in de armen. Bij 8 mA wordt loslaten van de 'spanning' moeilijk, bij 25 mA onmogelijk.
25-80 mA Stijging van de bloeddruk. Onregelmatige hartslag. Boven de 50 mA bewusteloosheid. Levensgevaar, vooral als de stroom langer dan 1 s. door het lichaam loop.
> 80 mA dodelijk.Newton, Natuurkunde voor de 2de Fase, VWO Informatieboek 1 a
![]()
Cursus Labo elektriciteit, opleiding Elektro-Mechanica 1ste jaar Hoge school
quote:dan vliegt je aardlekschakelaar eruit......
Op vrijdag 26 december 2003 14:15 schreef Herkauwer het volgende:[..]
16A
rechtstreeks een lijntje vanuit de meterkast
uiterste hulpmiddel is een mooie claymore mijn, maarja das wel rigoreus
quote:En nu in gewoon Nederlands...
Op vrijdag 26 december 2003 15:33 schreef ASSpirine het volgende:[..]
> 75mA = Drempel van onomkeerbare hartfibrilatie
quote:De menselijke huid heeft toch een enorme weerstand? Dat maakt toch volgens mij van die 30mA = 0.00000000000000000000003 mA, waarom, juist door die weerstand.
Op vrijdag 26 december 2003 14:51 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Pak even je natuurkundeboek en zoek op: 'Wet van Ohm'. Je kan niet ergens 'amperes op knallen' (stroom dus), hooguit ergens 'volts op knallen' (spanning).
De stroom (amperes) hangt dan af van de weerstand (ohms) van de geleider (in dit geval de vandaal). Droge huid heeft een redelijk grote weerstand, er zal dus niet zo heel veel stroom gaan lopen.
Wij hebben thuis een oplaad/auto-start/banden-oppomp apparaat, en daar staat op 12v 600! A (dus geen mA maar A), maar toch als je dat aanraakt ga je niet dood, why? Zoals ik al zei: weerstand van je huid ![]()
Als je de blote delen van een stroom-verdeler (heeft enorme Amperes erin) van een auto aanraakt voel je ook een schok, maar je gaat er niet dood aan en het verwond je ook niet, why? Juist weerstand.
Correct me if i'm wrong.
Edit:
Als je met een natte tong een stopcontact aanraakt ga je dat niet overleven, met je vinger krijg je een dikke schok (je word niet eens verwond, laat staan dat je sterft).
quote:Ik zie geen tuin eigenlijk.
Op vrijdag 26 december 2003 17:47 schreef nikky het volgende:
jullie tuin grenst aan dat stukje? misschien dat je dat stukkie grond van de gemeente erbij kunnen huren. dan trek je dat gewoon bij je tuin en verzet je dus je schutting oid.
mijn ouders hebben dat toen ook gedaan. een beste lap trouwens en het kost voor mijn ouders maar 10 gulden(!) per maand ofzo.
quote:ja nu zie ik de foto ook..... dan is het wel jammer
Op vrijdag 26 december 2003 18:09 schreef 78589 het volgende:[..]
Ik zie geen tuin eigenlijk.
maar het is niet leuk
quote:Dus ECHt wel dattie minimaal een stuk hout tegen zijn hoofd kan verwachten als iemand hier in de buurt wat gaat mollen.
Op vrijdag 26 december 2003 14:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Heftig, maar probeer je te verplaatsen in de jeugd van tegenwoordig; drinken,blowen,slikken,zinloos geweld en openbare vernieling zijn de laatste jaren heel normaal geworden
Het heeft geen zin om je daar kwaad over te blijven maken, het blijft toch gebeuren, niet alleen bij jou in de straat maar overal in Nederland...
het zal volgens die mongolen dan wel normaal zijn dat die een IQ van een spons hebben en dan maar dingen vernielen maar in een plek waar MENSEN wonen is dat niet zo. Dan maar een aar platte vingertjes.
quote:Nee, maar de plantjes zijn net gezet. Echt van dat klein grut nog. Dus nu is daar weer overheen gereden, en alweer afgebroken.
Op vrijdag 26 december 2003 18:24 schreef Jan-jaap het volgende:
ik zie zulke plekken heel vaak bij gemeenteplantsoenen,maar ze fietsen er idd heel veel over.
want die planten kunnen er heel goed tegen,en als ze er niet zoveel overheen word gefiets dan blijven ze wel staanmaar het is niet leuk
Morgen stort ik beton onder die paaltjes.
quote:Bij welk voltage dan? Anders zegt dit helemaal niets.
Op vrijdag 26 december 2003 15:33 schreef ASSpirine het volgende:Tussen 10 - 30mA = Spierverkramping
Tussen 30 - 75mA = Drempel van ademhalingsverlamming
.....
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:02 schreef yup het volgende:[..]
De menselijke huid heeft toch een enorme weerstand? Dat maakt toch volgens mij van die 30mA = 0.00000000000000000000003 mA, waarom, juist door die weerstand.
Wij hebben thuis een oplaad/auto-start/banden-oppomp apparaat, en daar staat op 12v 600! A (dus geen mA maar A), maar toch als je dat aanraakt ga je niet dood, why? Zoals ik al zei: weerstand van je huid
Als je de blote delen van een stroom-verdeler (heeft enorme Amperes erin) van een auto aanraakt voel je ook een schok, maar je gaat er niet dood aan en het verwond je ook niet, why? Juist weerstand.
Correct me if i'm wrong.
Edit:
Als je met een natte tong een stopcontact aanraakt ga je dat niet overleven, met je vinger krijg je een dikke schok (je word niet eens verwond, laat staan dat je sterft).
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 20:54 schreef jochem8 het volgende:
Nee zondag niet, winkels dicht enzo. Morgen gebeurt het, heb al wat hulp ingeschakeld

spoiler:
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 20:52 schreef Meuk het volgende:[..]
Bij welk voltage dan? Anders zegt dit helemaal niets.
het gaat om de stroom die levensbedreigend kan zijn
de voltage doet er nu niet toe
quote:de planten kunnen ertegen DUS je fietst er over heen?
Op vrijdag 26 december 2003 18:24 schreef Jan-jaap het volgende:
ik zie zulke plekken heel vaak bij gemeenteplantsoenen,maar ze fietsen er idd heel veel over.
want die planten kunnen er heel goed tegen, en als ze er niet zoveel overheen word gefiets dan blijven ze wel staanmaar het is niet leuk
quote:Het zou érg off-topic gaan om een volledige uitleg te geven, maar om het oneerbiedig te zeggen: je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt.
Op vrijdag 26 december 2003 15:01 schreef highwoodman het volgende:[..]
Ik neem toch wel aan dat je bijv. het verschil wel voelt tussen wanneer je ff de plus en de min van een accu uit een diesel-auto vast pakt en wanneer je ff de plus en de min van het stopcontact vast pakt. Dus met 'ergens amperes op knallen' heb ik het gewoon puur over hoeveel spanning je erop wilt zetten met het aantal amperes er achter.
Aangezien er werd gezegd van 'lekker 440' erop zetten. Tsja, zal heel wat wezen, maar als er een laag amperage bij komt kijken dan pak ik dat fluitend vast.
Maargoed, ik geef toe dat ik niet volledig was met mijn uitdrukkig
Even een heel korte beeldspraak: stel je een waterleiding voor met aan het einde een kraan die dicht is. Je kan dan veel of weinig druk op die leiding zetten (vergelijk met elektrische spanning), maar er stroomt geen water uit (vergelijk met elektrische stroom) omdat de kraan het water tegenhoudt (vergelijk met grote elektrische weerstand).
Als je de kraan opendraait (vergelijk met lagere electrische weerstand), dan gaat er water stromen. Je hebt er gelijk in dat bij bijvoorbeeld een 12 volt accu (lage spanning, vergelijk met lage druk op de waterleiding) de stroom niet zo groot is (het water zal niet zo snel stromen). Als je 400 volt gebruikt (hogere spanning, vergelijk met meer druk op de waterleiding), dan loopt er meer stroom (er stroomt meer water bij de zelfde stand van de kraan). Al met al toch al weer een heel verhaal.
quote:bij 30 mA kan je hartritmestoornissen krijgen die fataal zijn.
Op vrijdag 26 december 2003 15:07 schreef ASSpirine het volgende:
iemand zei daar iets van 20mA al dodelijk is, lijkt me stug...
![]()
terugvindpost
quote:nee er word VEEL over dat stukje gefietst ,als er mnder overheen werd gefiets dan bleven de planten wel heel.
Op zaterdag 27 december 2003 02:23 schreef dunc het volgende:[..]
de planten kunnen ertegen DUS je fietst er over heen?
maar het is wel een kromme zin
quote:Die kan je vast-tapen
Op vrijdag 26 december 2003 15:44 schreef gateway het volgende:[..]
dan vliegt je aardlekschakelaar eruit......
quote:Niet dus... Het mechanisme sprint los van de knop. Als de knop in de 'uit' stand komt, dan haakt deze weer vast aan de ingewanden van de aardlek en kan je deze weer inschakelen.
Op zaterdag 27 december 2003 13:20 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Die kan je vast-tapen
Voor de mensen met boze plannen: de meeste huizen hebben ook wel een electra-groep die niet via de aardlekschakelaar loopt. Vaak is deze voor de wasmachine bestemd! Maar je kan er natuurlijk ook andere dingen mee doen!
quote:Bij deze dan (topic is toch al verneukt)
Op vrijdag 26 december 2003 18:02 schreef yup het volgende:Correct me if i'm wrong.
quote:30mA is 30 * 1/1000 A - 0.03A
[..]De menselijke huid heeft toch een enorme weerstand? Dat maakt toch volgens mij van die 30mA = 0.00000000000000000000003 mA, waarom, juist door die weerstand.
quote:
Wij hebben thuis een oplaad/auto-start/banden-oppomp apparaat, en daar staat op 12v 600! A (dus geen mA maar A), maar toch als je dat aanraakt ga je niet dood, why? Zoals ik al zei: weerstand van je huid
quote:
quote:Laten we even uitgaan van het feit dat je bovenstaande dingen bij het zelfde stopcontact geprobeerd hebt. In moderne huizen zit een aardlekschakelaar. Deze schakelt de spanning uit op het moment dat er stroom 'kwijt raakt'. (Normaal gesproken vloeit er evenveel stroom heen als weer door de aardlekschakelaar). Deze stroom kan bijvoorbeeld kwijtraken omdat jij je natte tong in het stopcontact steekt. De stroom loopt dan door jou heen naar de grond! Op het moment dat er 30 mA 'kwijt raakt' schakelt de aardlekschakelaar uit. Dit is, in theorie, een hoeveelheid stroom die geen blijvende schade aanricht aan het menselijk lichaam. Met je vingers in het stopcontact: zelfde verhaal.
Edit:Als je met een natte tong een stopcontact aanraakt ga je dat niet overleven, met je vinger krijg je een dikke schok (je word niet eens verwond, laat staan dat je sterft).
Overigens heb ik mezelf eens tussen de nul en de fase weten in te schakelen, het duurde even voordat de aardlekschakelaar dit door had. (Omdat de stroom grotendeels weer via het stopcontact terugliep). Heb hier nog een paar behoorlijke brandwonden aan over gehouden!
quote:Jij hebt zeker ook nisk beters te vertellen.
Op vrijdag 26 december 2003 14:14 schreef Aurelium het volgende:[..]
Ja wel lijp dat die gast woest met een honkbal knuppel naar buiten rent om die 2 planten te beschermen in een plantsoen. En de gemeente bellen voor draadjes... klinkt alsof ie niets te doen heeft
Jij hebt zeker ook het verstand van een
he :p
Ik vind het ook belachelijk dat mensen onze tuin binnenlopen, de vijver bombarderen met stenen, etcetera.. Belachelijk gewoon. Ik ga toch ook niet aanlopen met een uitklapstoel en die in jouw tuin neerzetten en vervolgens lees ik daar een boekje?? Sta je toch ook raar te kijken?
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:00 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Bij deze dan (topic is toch al verneukt)
[..]30mA is 30 * 1/1000 A - 0.03A
[..]
... Deze aanduiding betekent alleen dat het apparaat in staat is om 600A te leveren bij 12V (en dan vermoedelijk alleen maar gedurende een hele korte tijd)
[..]
... Hier staat een hoge SPANNING op (om de bougies te laten vonken).
quote:Thx voor de uitleg
[..]Laten we even uitgaan van het feit dat je bovenstaande dingen bij het zelfde stopcontact geprobeerd hebt. In moderne huizen zit een aardlekschakelaar. Deze schakelt de spanning uit op het moment dat er stroom 'kwijt raakt'. (Normaal gesproken vloeit er evenveel stroom heen als weer door de aardlekschakelaar). Deze stroom kan bijvoorbeeld kwijtraken omdat jij je natte tong in het stopcontact steekt. De stroom loopt dan door jou heen naar de grond! Op het moment dat er 30 mA 'kwijt raakt' schakelt de aardlekschakelaar uit. Dit is, in theorie, een hoeveelheid stroom die geen blijvende schade aanricht aan het menselijk lichaam. Met je vingers in het stopcontact: zelfde verhaal.
Overigens heb ik mezelf eens tussen de nul en de fase weten in te schakelen, het duurde even voordat de aardlekschakelaar dit door had. (Omdat de stroom grotendeels weer via het stopcontact terugliep). Heb hier nog een paar behoorlijke brandwonden aan over gehouden!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |