Ik heb nu al een ruime tijd mijn rijbewijs.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om met piepende banden weg te rijden.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Danido.
quote:ROFL........
Op vrijdag 26 december 2003 08:37 schreef Omkron het volgende:
Hij heeft een automaat..
quote:Ja dat weet ik wel...
Op vrijdag 26 december 2003 08:29 schreef Danido het volgende:
Hallo allemaal,Ik heb nu al een ruime tijd mijn rijbewijs.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om met piepende banden weg te rijden.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?Danido.
en uh doe het niet voor mijn deur graag....
Ga ik straks maar weer ff uitproberen..
Thanks.
beetje naar links of naar rechts sturen, wat toeren maken en dan de koppeling vrij snel laten opkomen en plankgas.
Dat zou het moeten doen, bij mij iedergeval wel en ik doe het met een fiatje seicento
Hou er wel rekening mee dat je door de politie aangehouden kan worden wegens het veroorzaken van geluidsoverlast.
quote:met mijn fiat Stilo MW lukt dat niet meer.. tracking control ofzoiets
Op vrijdag 26 december 2003 09:14 schreef 70four het volgende:
Makkelijkste om te oefenen is een vochtig wegdek...beetje naar links of naar rechts sturen, wat toeren maken en dan de koppeling vrij snel laten opkomen en plankgas.
Dat zou het moeten doen, bij mij iedergeval wel en ik doe het met een fiatje seicento
quote:Wees daar niet zo zeker van..
Op vrijdag 26 december 2003 08:50 schreef Danido het volgende:
.....
En heet is een lease wagen, dus banden hoef ik niet zelf te betalen
.....
voor het weg rijden gas erop, hoeft niet vol uit, wel behoorlijke toeren. Koppeling vlot op laten komen, en eventueel bij gassen, zodat ie lekker lang in de slip blijft.
Bij voorwiel aangedreven auto's kan je de handrem erop laten zitten. Dan krijg je een zogenaamde burnout. Je weet wel van die vette witte rookpluimen onder je auto vandaan.
Dit is trouwens niet aan te raden, na een paar keer zijn je banden dan wel op.
quote:Vrolijk kerstfeest in Urk?
Op vrijdag 26 december 2003 09:27 schreef Roscoo het volgende:
Wouw wat zijn jullie allemaal stoer zeg. Worden julie dar nou ook geil van als je weg rijdt met piepende banden en deden jullie dat ook al met jullie scooters?
een automaat doet niet onder voor een schakelbak qua momentum
quote:zwaardere auto's hebben meest meer pktjes he
Op vrijdag 26 december 2003 09:35 schreef Howlin_Mad het volgende:
Dat het met lichte auto's kan is logisch, er drukt minder massa op je wielen, minder snel weerstand dus je kan sneller wegslippen.
Hoewel het me een keer (per ongeluk) gelukt is met een renault safrane vraag ik me af of net zo makkelijk kan met zware auto's als met lichte auto's. Ik denk dat het meer moeite kost.
quote:de mijne weegt bijna 1300 kg en ik kan het prima op de manier van mn vorige post, gewoon gas geven en dan begint ie te spinnen
Op vrijdag 26 december 2003 09:41 schreef deurbelletje het volgende:[..]
zwaardere auto's hebben meest meer pktjes he
quote:Dat klopt... Maar gemiddeld gesproken hebben duurdere wagens automaten, en op duurdere wagens zit (vaker dan op goedkopere) traction control.
Op vrijdag 26 december 2003 09:34 schreef Vampier het volgende:
Met automaat kan ik zelfs nog met piepende banden wegrijdeneen automaat doet niet onder voor een schakelbak qua momentum
quote:Een kennis van mij had vroeger een dikke caddilac fleetwood met 7.8 literblok en automaat ZONDER tractioncontrol, dat was pas feest!
Op vrijdag 26 december 2003 09:47 schreef QOnline het volgende:[..]
Dat klopt... Maar gemiddeld gesproken hebben duurdere wagens automaten, en op duurdere wagens zit (vaker dan op goedkopere) traction control.
Gas geven en dat slagschip van een paar meter stond achterstevoren!
Trok je btw ook met het grootste gemaakt gsi's en gti's het licht mee uit de ogen terwijl dat ding wel 2500 kilo woog ofzo
quote:Aaargh! Dat zijn echt HEERLIJKE wagens! Enige nadeel is dat dat spul 2:1 loopt bij wijze van spreken
Op vrijdag 26 december 2003 09:52 schreef vosss het volgende:[..]
Een kennis van mij had vroeger een dikke caddilac fleetwood met 7.8 literblok en automaat ZONDER tractioncontrol, dat was pas feest!
Gas geven en dat slagschip van een paar meter stond achterstevoren!
Trok je btw ook met het grootste gemaakt gsi's en gti's het licht mee uit de ogen terwijl dat ding wel 2500 kilo woog ofzo
quote:Je vergeet nog wat : als je veel gas geeft met een licht autootje, wil dat ding nogal snel echt gaan rijden. Bij een zware auto werkt de traagheid in jouw voordeel. Je krijgt de piepende banden als de traagheid van je auto groter is dan de wrijving van je banden op het wegdek. Je hebt wel weer gelijk dat de wrijving hoger is als het gewicht van de auto hoger is.
Op vrijdag 26 december 2003 09:35 schreef Howlin_Mad het volgende:
Dat het met lichte auto's kan is logisch, er drukt minder massa op je wielen, minder snel weerstand dus je kan sneller wegslippen.
Hoewel het me een keer (per ongeluk) gelukt is met een renault safrane vraag ik me af of net zo makkelijk kan met zware auto's als met lichte auto's. Ik denk dat het meer moeite kost.
Ik heb nu een Focus station met 2 liter benzine, dus met die 130 pk is het geen probleem, maar zelfs in mijn eerste Mazda 323 met een 77 pk benzine (minder nog op gas), lukte het ook wel.
- Van die gekleurde ruitewisserdingen nemen
- Oplichtende ruitesproeiers hebben
- Je ramen minstens voor 95% blinderen (met bubbelfolie)
- Een mooi "16V" embleem opplakken
- Lettertjes op je banden wit maken
Maareh...ga jij maar lekker veel met piepende banden wegrijden.
Kijk op je toerenteller en laat hem ongeveer tot 5000 komen, dan je koppeling zo goed als in 1 keer loslaten.
Doe het trouwens wel even waar niemand bij is, want stoer ben je niet en cool is het ook niet.
het is best kansloos eigenlijk
quote:aaahhh, iemand met gebrek aan peekaa's en een fiat panda, wat liev
Op vrijdag 26 december 2003 10:55 schreef Fendy het volgende:
Piepende banden...hmm....volgens mij moet je dan eerst- Van die gekleurde ruitewisserdingen nemen
- Oplichtende ruitesproeiers hebben
- Je ramen minstens voor 95% blinderen (met bubbelfolie)
- Een mooi "16V" embleem opplakken
- Lettertjes op je banden wit makenMaareh...ga jij maar lekker veel met piepende banden wegrijden.
Kijk op je toerenteller en laat hem ongeveer tot 5000 komen, dan je koppeling zo goed als in 1 keer loslaten.Doe het trouwens wel even waar niemand bij is, want stoer ben je niet en cool is het ook niet.
het is best kansloos eigenlijk
wat heel goed gaat: lekker hard achteruit rijden (wel op een open stuk natuurlijk) koppeling in en net zo lang proberen in zn 1 te zetten tot t soepel gaat (als je te hard rijd gaat t niet helemaal lekker zonder de bak te verneuken) dan plank gas en die koppeling snel laten komen!!
met een ford focus 1.8 TD blijf ik zeker 20 sec op mn plek terwijl mn sloffen flink afsleten...
wat ook handig is, als ie aan t spinnen is, je toerental constant houden en dus niet in het rood... dan blijf je (en je motor ook) t ook veel langer volhouden
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:37 schreef Omkron het volgende:
Hij heeft een automaat..
Ik ook, maar die rijdt met piepende banden weg als ik plank.
quote:gek he
Op vrijdag 26 december 2003 12:01 schreef vipergts het volgende:
probeer het eens op de gladde vloer van een parkeergarage. Het is me zelfs al eens met de vrachtwagen gelukt. Voor de bijdehandjes onder ons, nee niet in de parkeergarage wantdat past niet.
Wel uitkijken voor andere auto's he
+-400pk en +-2000nm koppel...
met een vrachwagen zonder oplegger (+- 3 ton) laat je menig gti'tje achter je staan als je vol in de 2 of 3 wegtrekt...
quote:uhuh, reed een keer een classic ralley in belgië en daar hadden we moeite met het bijhouden van een vrachtwagen zonder oplegger op bergweggetjes in de ardennen (reed toen met een Jaguar E-Type V12, had geregend en hij kende de wegen wel) was wel leuk einde rit raam op en in het onvervalst Vlaams: Ahwel das toch plezant he een beetje scheuren...
Op vrijdag 26 december 2003 12:16 schreef Youp het volgende:[..]
gek he
+-400pk en +-2000nm koppel...
met een vrachwagen zonder oplegger (+- 3 ton) laat je menig gti'tje achter je staan als je vol in de 2 of 3 wegtrekt...
maar goed piepende banden optrekken is niet zo moeilijk hoor... doe het met mijn eigen yaris ook regelmatig per ongeluk... ding is nogal bruuks met de koppeling, ook leuk, met een 1.0 wielspin hebben bij overschakelen 1 naar 2...
quote:TC kan gewoon in 99% van de gevallen uit hoor...
Op vrijdag 26 december 2003 09:47 schreef QOnline het volgende:[..]
Dat klopt... Maar gemiddeld gesproken hebben duurdere wagens automaten, en op duurdere wagens zit (vaker dan op goedkopere) traction control.
quote:Dan is het simpel, gewoon volle gas geven
Op vrijdag 26 december 2003 08:37 schreef Omkron het volgende:
Hij heeft een automaat..
quote:jup hebbe wij ook zo'n mooi knoppie voor
Op vrijdag 26 december 2003 13:12 schreef yup het volgende:[..]
TC kan gewoon in 99% van de gevallen uit hoor...
Maar even serieus, wat wordt je volgende vraag? Hoe je een 180 graden kan maken zodat je 120 km/uur in zijn achteruit kan rijden op de snelweg?
quote:dat kan wel eens handig zijn...
Op vrijdag 26 december 2003 13:57 schreef MicHELLo het volgende:
Als je voor het stoplicht staat, zet hem dan in zijn 'R' van racen. De achterliggers worden dan gewaarschuwd door witte lampen die achterop je auto aangaan en dan is het alleen kwestie van veel gas geven en je koppeling hard op laten komen.Maar even serieus, wat wordt je volgende vraag? Hoe je een 180 graden kan maken zodat je 120 km/uur in zijn achteruit kan rijden op de snelweg?
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:32 schreef dolle_hond het volgende:
veel gas en dan pas koppeling laten opkomen is een manier
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:57 schreef MicHELLo het volgende:
Als je voor het stoplicht staat, zet hem dan in zijn 'R' van racen. De achterliggers worden dan gewaarschuwd door witte lampen die achterop je auto aangaan en dan is het alleen kwestie van veel gas geven en je koppeling hard op laten komen.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:57 schreef MicHELLo het volgende:
Als je voor het stoplicht staat, zet hem dan in zijn 'R' van racen. De achterliggers worden dan gewaarschuwd door witte lampen die achterop je auto aangaan en dan is het alleen kwestie van veel gas geven en je koppeling hard op laten komen.Maar even serieus, wat wordt je volgende vraag? Hoe je een 180 graden kan maken zodat je 120 km/uur in zijn achteruit kan rijden op de snelweg?
stelt echt niks voor
dan als je genoeg toeren hebt, je voet ineens van het koppelingspedaal afhalen, en je oren spitsen
je geeft een flinke peut gas (een constante 5000 rpm)
en laat de koppeling opkomen. maar stationair hoef je
maar heel weinig gas te geven voor dat toerental.
gevolg is dat als je je koppeling laat opkomen de motor
ineens in toeren en power zakt waardoor je nog niet slipt.
je moet dus een beetje de balans vinden tussen het koppelen
en als je koppelt het gaspedaal vol intrappen. als je gas
helemaal ingetrapt is je koppeling helemaal loslaten en
de rook en het gegil zijn goed te merken.
quote:Wat een kutexcuus om een auto te slopen, is rete slecht voor het hele aandrijvingssysteem van de auto. Maar dat zal jou wel geen reet schelen want het is toch maar een leasebak. Probeer toch een wat respect voor andermans spullen te hebben.
Op vrijdag 26 december 2003 08:50 schreef Danido het volgende:En heet is een lease wagen, dus banden hoef ik niet zelf te betalen
quote:maakt echt geen drol uit voor je aandrijving. plankgas naar boven
Op vrijdag 26 december 2003 17:32 schreef BaraCuda het volgende:[..]
Wat een kutexcuus om een auto te slopen, is rete slecht voor het hele aandrijvingssysteem van de auto. Maar dat zal jou wel geen reet schelen want het is toch maar een leasebak. Probeer toch een wat respect voor andermans spullen te hebben.
je moet natuurlijk niet gaan overdrijven door 20 sec te spinnen.
Nissan Terrano 2 2.4 benzine (2000):
3 deurs 1615 kg
118 pk bij 4800 tpm
max. koppel 191 bij 3200 tpm.
banden 235/70 R 16
Standaard achterwiel aandrijving: Lukte mij en paar anderen niet
Vierwielaandrijving: Lukte ook niet
Lage gearing vierwielaandrijving: Hahaha lekkere krachtexplosie maar lukte niet om spinnend weg te rijden
//offtopic hoe zit het met het aantal pk's in lage gearing?
quote:Dat maakt toch nix uit, die pk's zijn gemeten aan de krukas, maar volgens mij heb je met lage gearing een veel hoger koppel.
Op vrijdag 26 december 2003 17:56 schreef CEx het volgende:
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit voor elkaar hebben gekregen met bijv een Terrano 2 of opel frontera. Benzine moter met diepe slag...Nissan Terrano 2 2.4 benzine (2000):
3 deurs 1615 kg
118 pk bij 4800 tpm
max. koppel 191 bij 3200 tpm.
banden 235/70 R 16Standaard achterwiel aandrijving: Lukte mij en paar anderen niet
Vierwielaandrijving: Lukte ook niet
Lage gearing vierwielaandrijving: Hahaha lekkere krachtexplosiemaar lukte niet om spinnend weg te rijden
//offtopic hoe zit het met het aantal pk's in lage gearing?
quote:He eh met mijn charade 1.0 lukt het ook best
Op vrijdag 26 december 2003 09:14 schreef BertV het volgende:
...als 't zelfs met m'n 1.4 Clio kan is het toch niet gaaf
quote:nee... koppel komt net als pk's uit het blok... niet door de overbrenging...
Op vrijdag 26 december 2003 18:07 schreef yup het volgende:[..]
Dat maakt toch nix uit, die pk's zijn gemeten aan de krukas, maar volgens mij heb je met lage gearing een veel hoger koppel.
maar door een lagere gearing heb je een lagere topsnelheid maar een snellere acceleratie...
quote:Koppel heeft wel degelijk te maken met je overbrenging want je heb 2 soorten koppen, koppel op je wielen en koppel van je motor
Op vrijdag 26 december 2003 18:41 schreef Youp het volgende:[..]
nee... koppel komt net als pk's uit het blok... niet door de overbrenging...
maar door een lagere gearing heb je een lagere topsnelheid maar een snellere acceleratie...
Dit zegt nog niets over het vermogen dat een motor kan
leveren, want het
vermogen is afhankelijk van het toerental en het koppel.
(vermogen=koppel*toerental*(een constante))
Wat beter is een hoog koppel bij een hoog of een laag
toerental, hangt
af wat je wilt.
Wil je comfortabel rijden, neem max. koppel bij een laag
toerental,
lekker veel trekkracht (onderin) bij een rustig lopende
motor.
Wil je "sportief" rijden, neem max. koppel bij een hoog
toerental,veel
vermogen, maar ook hogere toerentallen
met meer lawaai en (meestal) meer slijtage.
Een beetje duidelijk ?
quote:Diesels en soms ook Turbo motoren hebben een enorme trekkracht op lage toeren, dat is dus koppel, ik ga het je simpel zeggen: Koppel zorgt ervoor dat je die duw in je rug krijgt als je rijd, pk's zorgen ervoor dat je auto hard gaat (en blijft gaan) en ook voor de topsnelheid, daarom hebben benzine-motoren (want die hebben vaak meer pk's dan diesels) hoge topsnelheden, en diesels razendsnelle tussen-acceleraties (80-120 is er bijv. eentje). dit is heel ruim en algemeen genomen, er zullen altijd uitzonderingen op de regel zijn
Op vrijdag 26 december 2003 18:56 schreef Omkron het volgende:
Wat is koppel precies...?
quote:Ware het niet dat er heel wat auto's zijn waarbij de handrem op de voorwielen aangrijpt... zoals vele Citroëns..
Op vrijdag 26 december 2003 10:34 schreef bonke het volgende:
als je voorwiel aandrijving hebt gewoon je handrem aangetrokken houden
quote:LOL, dat wist ik niet, leuk als je effe een 180 graden wilt maken, vlieg je gewoon effe over de kop met je AX
Op vrijdag 26 december 2003 19:33 schreef DJ-Maurits het volgende:[..]
Ware het niet dat er heel wat auto's zijn waarbij de handrem op de voorwielen aangrijpt... zoals vele Citroëns..
.
quote:Heb ik dus een keertje bijna gehad met de fiat uno van m'n pa toendertijd..
Op vrijdag 26 december 2003 19:57 schreef yup het volgende:[..]
LOL, dat wist ik niet, leuk als je effe een 180 graden wilt maken, vlieg je gewoon effe over de kop met je AX
quote:Wat, wou je soms ook een 180 graden'tje maken ofzo
Op vrijdag 26 december 2003 20:56 schreef Omkron het volgende:[..]
Heb ik dus een keertje bijna gehad met de fiat uno van m'n pa toendertijd..
quote:aan het einde van je overbrenging is het koppel en het aantal pk's altijd LAGER doordat de overbrenging ook kracht vreet...
Op vrijdag 26 december 2003 18:52 schreef jaguar het volgende:[..]
Koppel heeft wel degelijk te maken met je overbrenging want je heb 2 soorten koppen, koppel op je wielen en koppel van je motor
[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 26-12-2003 22:18]
quote:wat je zegt van diesel is waar, maar turbo motoren (met benzine) hebben nooit bij lagen toeren veel trekkracht omdat een turbo een aardig toerental nodig heeft om goed op gang te komen en zijn boost te leveren (meestal rond de 3000-3500rpm)
Op vrijdag 26 december 2003 19:05 schreef yup het volgende:[..]
Diesels en soms ook Turbo motoren hebben een enorme trekkracht op lage toeren, dat is dus koppel, ik ga het je simpel zeggen: Koppel zorgt ervoor dat je die duw in je rug krijgt als je rijd, pk's zorgen ervoor dat je auto hard gaat (en blijft gaan) en ook voor de topsnelheid, daarom hebben benzine-motoren (want die hebben vaak meer pk's dan diesels) hoge topsnelheden, en diesels razendsnelle tussen-acceleraties (80-120 is er bijv. eentje). dit is heel ruim en algemeen genomen, er zullen altijd uitzonderingen op de regel zijn
quote:Uhh, dat is helemaal fout, ik schreef dat soms turbo motoren op lage toeren trekkracht hebben, de Opel Zafira OPC 2.0 Turbo heeft al op 1950 toeren zijn volledige trekkracht. Kijk maar hier: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?vpos=1&delete=1&add=1&page=3&cache=no&ref=
Op vrijdag 26 december 2003 22:18 schreef Youp het volgende:[..]
wat je zegt van diesel is waar, maar turbo motoren (met benzine) hebben nooit bij lagen toeren veel trekkracht omdat een turbo een aardig toerental nodig heeft om goed op gang te komen en zijn boost te leveren (meestal rond de 3000-3500rpm)
quote:Er zijn ook lagedrukturbo's, deze kunnen zelfs beginnen bij 1800 tpm. Zie hiervoor o.a. de Volvo turboserie (2.5T op o.a. 850, S70, V70 e.d.) en Saab (2.0t, 2.3t e.v.).
Op vrijdag 26 december 2003 22:18 schreef Youp het volgende:[..]
wat je zegt van diesel is waar, maar turbo motoren (met benzine) hebben nooit bij lagen toeren veel trekkracht omdat een turbo een aardig toerental nodig heeft om goed op gang te komen en zijn boost te leveren (meestal rond de 3000-3500rpm)
quote:'geen auto gevonden'
Op vrijdag 26 december 2003 22:23 schreef yup het volgende:[..]
Uhh, dat is helemaal fout, ik schreef dat soms turbo motoren op lage toeren trekkracht hebben, de Opel Zafira OPC 2.0 Turbo heeft al op 1950 toeren zijn volledige trekkracht. Kijk maar hier: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?vpos=1&delete=1&add=1&page=3&cache=no&ref=
-edit-
ik heb even gezocht ja je hebt gelijk ja alleen bij de echte 'extreme' turbo's spreken we nog van een enorm turbogat onder de 3000rpm
[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 26-12-2003 22:36]
quote:ja ok maar daar zitten behoorlijk minder wat pk's in als in een hoge toeren/druk turbo
Op vrijdag 26 december 2003 22:26 schreef QOnline het volgende:[..]
Er zijn ook lagedrukturbo's, deze kunnen zelfs beginnen bij 1800 tpm. Zie hiervoor o.a. de Volvo turboserie (2.5T op o.a. 850, S70, V70 e.d.) en Saab (2.0t, 2.3t e.v.).
quote:http://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=133
Op vrijdag 26 december 2003 22:26 schreef Youp het volgende:[..]
'geen auto gevonden'
Rij-impressie, staan ook de prestaties en acceleratie-cijfers enzo erin.
2.0 16v DOHC Turbo, 200 pk, 250 nm @ 1950 rpm.
Er staat in het artikel dat de Zafira 192 pk's heeft, maar de nieuwe Zafira heeft 200 pk's, koppel is bij de oude zelfs bij 250 @ 1900 rpm!
quote:jup ik had m al gevonden (zie edit vorige post)
Op vrijdag 26 december 2003 22:32 schreef yup het volgende:[..]
http://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=133
Rij-impressie, staan ook de prestaties en acceleratie-cijfers enzo erin.
2.0 16v DOHC Turbo, 200 pk, 250 nm @ 1950 rpm.
Er staat in het artikel dat de Zafira 192 pk's heeft, maar de nieuwe Zafira heeft 200 pk's, koppel is bij de oude zelfs bij 250 @ 1900 rpm!
-edit-
maar hij heeft zijn vermogen wel weer 'hoog' in de toeren liggen in vergelijking met het koppel... 3700rpm verschil...
[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 26-12-2003 22:40]
quote:Okidoki, maar misschien wilde je de review ervan lezen
Op vrijdag 26 december 2003 22:36 schreef Youp het volgende:[..]
jup ik had m al gevonden (zie edit vorige post)
quote:nouja... niet spannend genoeg
Op vrijdag 26 december 2003 22:38 schreef yup het volgende:[..]
Okidoki, maar misschien wilde je de review ervan lezen
quote:Mwah...dat valt best mee...merkgenoot!
Op vrijdag 26 december 2003 11:08 schreef vosss het volgende:[..]
aaahhh, iemand met gebrek aan peekaa's en een fiat panda, wat liev
En ja, vroeger was ik ook al met mijn scootertje flink aan het gummen, niks mis mee toch?
Alleen één keer, toen was ik steeds aan het proberen om mijn achterwiel in de lucht te krijgen door de voorrem goed in te drukken, maar toen moest ik 'n keer goed remmen, en toen vloog ik over de kop. En iedereen vond het supercool, want ze lachen op de grond van het lachen
[Dit bericht is gewijzigd door g1id op 27-12-2003 01:23]
quote:wat ik altijd mooi vind is dat als een scooter een stoppie maakt dat dan zijn blok doormidden breekt of zn kappen er af vallen
Op zaterdag 27 december 2003 01:20 schreef g1id het volgende:
En anders wacht je toch gewoon ff dat het flink gevroren heeft, dan moet het wel lukkenEn ja, vroeger was ik ook al met mijn scootertje flink aan het gummen, niks mis mee toch?
Alleen één keer, toen was ik steeds aan het proberen om mijn achterwiel in de lucht te krijgen door de voorrem goed in te drukken, maar toen moest ik 'n keer goed remmen, en toen vloog ik over de kop. En iedereen vond het supercool, want ze lachen op de grond van het lachen
ik haat scooters ja...
quote:Ja, de kans dat je dat uberhaupt meer dan 4 keer per dag meemaakt is bij jou natuurlijk 1 op 0,2
Op zaterdag 27 december 2003 13:44 schreef Youp het volgende:[..]
wat ik altijd mooi vind is dat als een scooter een stoppie maakt dat dan zijn blok doormidden breekt of zn kappen er af vallen
ik haat scooters ja...
quote:nou nee.. helaas... n klasgenoot van me heeft t wel voor elkaar gekregen (blok doormidden)
Op zaterdag 27 december 2003 13:46 schreef 78589 het volgende:[..]
Ja, de kans dat je dat uberhaupt meer dan 4 keer per dag meemaakt is bij jou natuurlijk 1 op 0,2
quote:Wahahahaha , sneu !
Op vrijdag 26 december 2003 08:29 schreef Danido het volgende:
Hallo allemaal,Ik heb nu al een ruime tijd mijn rijbewijs.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om met piepende banden weg te rijden.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?Danido.
ps. Tis wel heel slecht voor je auto op deze manier
quote:Je kan het ook moeilijk doen
Op zaterdag 27 december 2003 14:02 schreef dolce het volgende:
Zet je auto op de handrem. Zet hem in zn 1
Laat koppeling beetje opkomen en geef veel gas. Je ziet dat je neus van je auto omhoog gaat. Geef nog meer gas en laat koppeling nog meer opkomen en zorg dat de auto op spanning staat. Laat de handrem los en trap gas helemaal in. Als je nu niet piept spoor je niet.ps. Tis wel heel slecht voor je auto op deze manier
Simpele manier: (zal vast wel gezegd zijn)
Gas 3000 toeren, of naar eigen smaak. En koppeling in 1 beweging los.
quote:Dat werkt idd bij gewone personenauto's...
Op zaterdag 27 december 2003 14:13 schreef Streetracer het volgende:[..]
Je kan het ook moeilijk doen
Wel een goede manier om koppelingsplaten te fikken, die neus naar beneden en die auto die op spanning staat is heel lekker voor je platen, nog gas erbij geven naturlijk.
Simpele manier: (zal vast wel gezegd zijn)
Gas 3000 toeren, of naar eigen smaak. En koppeling in 1 beweging los.
Zoek nog steeds naar mensen die het zonder handrem met een frontera/terrano2/pajero kunnen
Bij optrekken, daarna gaat ie weer slippen bij schakelen naar 2 en dan heeft ie teveel vermogen bij vernelling 2 en trekt ie de bandjes los.
Totaal 3 keer.
Succes, het is mij ook alleen gelukt bij regen, dan heb je niet het geluid erbij, maar je voelt het wel, dan gaat je auto stuiteren bij FWD.
Mijn instructeur:"maar niet de jeugdige overmoed zijn gang laten gaan"
Nu heb ik al een paar keer nieuwe banden moeten kopen.
Wat kan ik hier het beste aan doen?
quote:Het tegenovergestelde wat ze hier allemaal aangeven..
Op zaterdag 27 december 2003 21:55 schreef martnl het volgende:
Mijn auto heeft maar 140 pk.
En altijd als ik volgas wegtrek slippen mijn banden?
Dat doen ze ook best lang veel rook enzo.Nu heb ik al een paar keer nieuwe banden moeten kopen.
Wat kan ik hier het beste aan doen?
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:08 schreef vosss het volgende:[..]
aaahhh, iemand met gebrek aan peekaa's en een fiat panda, wat liev
Fiat Pandas roelen, met die dingen kun je tenminste continu met piepende banden wegrijden, zeker als er wat witte strepen op de weg staan .
En dat tijdens het rijden ja.
Maar goed voor de auto's met minder vermogen, kun je het volgende doen.
Auto achteruit laten rollen, in ze 1 zetten en gas erop en gelijktijdig koppeling op laten komen.. Dan blijft je wagen een tijdje stil staan
Kon ook met een Kadett uit 1989 1.3s
beetje toeren maken.. koppeling los... en volgas optrekken is genoeg..
als je zelf niet kan verzinnen hoe het moet is geloof ik niet aan jou besteed, en ben je een gevaar op de weg.
quote:dat is niet helemaal waar, want bij lichte uto's zul je net als bij zware auto's voldoende druk op je wielen moeten hebben om weg te kunnen rijden
Op vrijdag 26 december 2003 09:35 schreef Howlin_Mad het volgende:
Dat het met lichte auto's kan is logisch, er drukt minder massa op je wielen, minder snel weerstand dus je kan sneller wegslippen.
Hoewel het me een keer (per ongeluk) gelukt is met een renault safrane vraag ik me af of net zo makkelijk kan met zware auto's als met lichte auto's. Ik denk dat het meer moeite kost.
quote:Misschien iets minder eten?
Op vrijdag 2 januari 2004 11:03 schreef gateway het volgende:[..]
dat is niet helemaal waar, want bij lichte uto's zul je net als bij zware auto's voldoende druk op je wielen moeten hebben om weg te kunnen rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |