abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15712564
Hallo allemaal,

Ik heb nu al een ruime tijd mijn rijbewijs.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om met piepende banden weg te rijden.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Danido.

pi_15712569
veel gas en dan pas koppeling laten opkomen is een manier
pi_15712575
Hij heeft een automaat..
pi_15712591
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:37 schreef Omkron het volgende:
Hij heeft een automaat..
ROFL........
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst
pi_15712593
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:29 schreef Danido het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb nu al een ruime tijd mijn rijbewijs.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om met piepende banden weg te rijden.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Danido.


Ja dat weet ik wel...
genoeg toeren maken en dan je koppeling wat vlotter los laten
En nu maar hopen dat je de banden niet zelf hoeft te betalen......

en uh doe het niet voor mijn deur graag....

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst
pi_15712602
misschien kun je eerst proberen met piepende banden een bocht te nemen
pi_15712604
Haha. Nou, ik heb geen automaat.
En heet is een lease wagen, dus banden hoef ik niet zelf te betalen

Ga ik straks maar weer ff uitproberen..

Thanks.

  vrijdag 26 december 2003 @ 09:14:15 #8
37248 BertV
Klei indiaan
pi_15712638
...als 't zelfs met m'n 1.4 Clio kan is het toch niet gaaf
Handgemaakt
  vrijdag 26 december 2003 @ 09:14:54 #9
61091 70four
Mijn dochter Elianne
pi_15712641
Makkelijkste om te oefenen is een vochtig wegdek...

beetje naar links of naar rechts sturen, wat toeren maken en dan de koppeling vrij snel laten opkomen en plankgas.

Dat zou het moeten doen, bij mij iedergeval wel en ik doe het met een fiatje seicento

Trotse papa!!!
pi_15712651
hehe, ik deed dat ook wel eens met m'n Polo 1.4

Hou er wel rekening mee dat je door de politie aangehouden kan worden wegens het veroorzaken van geluidsoverlast.

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_15712655
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:14 schreef 70four het volgende:
Makkelijkste om te oefenen is een vochtig wegdek...

beetje naar links of naar rechts sturen, wat toeren maken en dan de koppeling vrij snel laten opkomen en plankgas.

Dat zou het moeten doen, bij mij iedergeval wel en ik doe het met een fiatje seicento


met mijn fiat Stilo MW lukt dat niet meer.. tracking control ofzoiets
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_15712662
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:50 schreef Danido het volgende:
.....
En heet is een lease wagen, dus banden hoef ik niet zelf te betalen
.....
Wees daar niet zo zeker van..
Bij overmatige slijtage moet de gebruiker van de lease auto wel degelijk de banden betalen.
Ligt trouwens wel aan de leasemaatschappij.
Een keertje "vlot" weg rijden is wel te doen, maar doe het daarom niet dagelijks.

voor het weg rijden gas erop, hoeft niet vol uit, wel behoorlijke toeren. Koppeling vlot op laten komen, en eventueel bij gassen, zodat ie lekker lang in de slip blijft.
Bij voorwiel aangedreven auto's kan je de handrem erop laten zitten. Dan krijg je een zogenaamde burnout. Je weet wel van die vette witte rookpluimen onder je auto vandaan.
Dit is trouwens niet aan te raden, na een paar keer zijn je banden dan wel op.

  vrijdag 26 december 2003 @ 09:27:29 #13
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_15712666
Wouw wat zijn jullie allemaal stoer zeg. Worden julie dar nou ook geil van als je weg rijdt met piepende banden en deden jullie dat ook al met jullie scooters?
Er gaat niks boven Urk
  vrijdag 26 december 2003 @ 09:33:45 #14
37248 BertV
Klei indiaan
pi_15712681
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:27 schreef Roscoo het volgende:
Wouw wat zijn jullie allemaal stoer zeg. Worden julie dar nou ook geil van als je weg rijdt met piepende banden en deden jullie dat ook al met jullie scooters?
Vrolijk kerstfeest in Urk?
1 keer je banden laten piepen voor de lol... de horror...
Handgemaakt
pi_15712682
Met automaat kan ik zelfs nog met piepende banden wegrijden

een automaat doet niet onder voor een schakelbak qua momentum

Free people own guns! Slaves do not!
pi_15712686
Dat het met lichte auto's kan is logisch, er drukt minder massa op je wielen, minder snel weerstand dus je kan sneller wegslippen.
Hoewel het me een keer (per ongeluk) gelukt is met een renault safrane vraag ik me af of net zo makkelijk kan met zware auto's als met lichte auto's. Ik denk dat het meer moeite kost.
If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
pi_15712696
Gewoon een kwestie van stationair in de 1 vooruit rollen en dan in 1 keer vol gas geven.
Moet je wel een auto met wat peekaatjes hebben, anders moet je het idd doen door flink te gassen en de koppeling te laten schieten ja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 26 december 2003 @ 09:41:25 #18
71826 deurbelletje
tingelingeling..
pi_15712703
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:35 schreef Howlin_Mad het volgende:
Dat het met lichte auto's kan is logisch, er drukt minder massa op je wielen, minder snel weerstand dus je kan sneller wegslippen.
Hoewel het me een keer (per ongeluk) gelukt is met een renault safrane vraag ik me af of net zo makkelijk kan met zware auto's als met lichte auto's. Ik denk dat het meer moeite kost.
zwaardere auto's hebben meest meer pktjes he
pi_15712720
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:41 schreef deurbelletje het volgende:

[..]

zwaardere auto's hebben meest meer pktjes he


de mijne weegt bijna 1300 kg en ik kan het prima op de manier van mn vorige post, gewoon gas geven en dan begint ie te spinnen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15712722
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:34 schreef Vampier het volgende:
Met automaat kan ik zelfs nog met piepende banden wegrijden

een automaat doet niet onder voor een schakelbak qua momentum


Dat klopt... Maar gemiddeld gesproken hebben duurdere wagens automaten, en op duurdere wagens zit (vaker dan op goedkopere) traction control.
pi_15712735
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:47 schreef QOnline het volgende:

[..]

Dat klopt... Maar gemiddeld gesproken hebben duurdere wagens automaten, en op duurdere wagens zit (vaker dan op goedkopere) traction control.


Een kennis van mij had vroeger een dikke caddilac fleetwood met 7.8 literblok en automaat ZONDER tractioncontrol, dat was pas feest!

Gas geven en dat slagschip van een paar meter stond achterstevoren!
Trok je btw ook met het grootste gemaakt gsi's en gti's het licht mee uit de ogen terwijl dat ding wel 2500 kilo woog ofzo

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15712774
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Een kennis van mij had vroeger een dikke caddilac fleetwood met 7.8 literblok en automaat ZONDER tractioncontrol, dat was pas feest!

Gas geven en dat slagschip van een paar meter stond achterstevoren!
Trok je btw ook met het grootste gemaakt gsi's en gti's het licht mee uit de ogen terwijl dat ding wel 2500 kilo woog ofzo


Aaargh! Dat zijn echt HEERLIJKE wagens! Enige nadeel is dat dat spul 2:1 loopt bij wijze van spreken
pi_15712862
Hahahaha!Heb je een verlengslang nodig die dan continu aan de slang van het tankstation vast zit!En de tankstation eigenaar kan dan na korte tijd stil gaan leven......
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  vrijdag 26 december 2003 @ 10:32:04 #24
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_15712907
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:35 schreef Howlin_Mad het volgende:
Dat het met lichte auto's kan is logisch, er drukt minder massa op je wielen, minder snel weerstand dus je kan sneller wegslippen.
Hoewel het me een keer (per ongeluk) gelukt is met een renault safrane vraag ik me af of net zo makkelijk kan met zware auto's als met lichte auto's. Ik denk dat het meer moeite kost.
Je vergeet nog wat : als je veel gas geeft met een licht autootje, wil dat ding nogal snel echt gaan rijden. Bij een zware auto werkt de traagheid in jouw voordeel. Je krijgt de piepende banden als de traagheid van je auto groter is dan de wrijving van je banden op het wegdek. Je hebt wel weer gelijk dat de wrijving hoger is als het gewicht van de auto hoger is.

Ik heb nu een Focus station met 2 liter benzine, dus met die 130 pk is het geen probleem, maar zelfs in mijn eerste Mazda 323 met een 77 pk benzine (minder nog op gas), lukte het ook wel.

Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_15712936
als je voorwiel aandrijving hebt gewoon je handrem aangetrokken houden en pas loslaten als de buurt blauw is van de rook
als je achterwiel aandrijving hebt gewoon met je bumper tegen een muur aan gaan staan en gas geven , als de buurt dan blauw is van de rook ff in ze achteruit en dan rustig wegrijden:)
pies on joe toe
pi_15712937
Dat gaat altijd heel goed in parkeergarages
Zelfs in z'n 3 lukt het nog
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  vrijdag 26 december 2003 @ 10:55:35 #27
19529 Fendy
True Spirit
pi_15713162
Piepende banden...hmm....volgens mij moet je dan eerst

- Van die gekleurde ruitewisserdingen nemen
- Oplichtende ruitesproeiers hebben
- Je ramen minstens voor 95% blinderen (met bubbelfolie)
- Een mooi "16V" embleem opplakken
- Lettertjes op je banden wit maken

Maareh...ga jij maar lekker veel met piepende banden wegrijden.
Kijk op je toerenteller en laat hem ongeveer tot 5000 komen, dan je koppeling zo goed als in 1 keer loslaten.

Doe het trouwens wel even waar niemand bij is, want stoer ben je niet en cool is het ook niet.

het is best kansloos eigenlijk

Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_15713323
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 10:55 schreef Fendy het volgende:
Piepende banden...hmm....volgens mij moet je dan eerst

- Van die gekleurde ruitewisserdingen nemen
- Oplichtende ruitesproeiers hebben
- Je ramen minstens voor 95% blinderen (met bubbelfolie)
- Een mooi "16V" embleem opplakken
- Lettertjes op je banden wit maken

Maareh...ga jij maar lekker veel met piepende banden wegrijden.
Kijk op je toerenteller en laat hem ongeveer tot 5000 komen, dan je koppeling zo goed als in 1 keer loslaten.

Doe het trouwens wel even waar niemand bij is, want stoer ben je niet en cool is het ook niet.

het is best kansloos eigenlijk


aaahhh, iemand met gebrek aan peekaa's en een fiat panda, wat liev
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15713406
koppeling op laten komen, net zo ver dat ie em net niet pakt. flink gassen en de koppeling laten schieten. als je dat niet doet heb je kans dat ie idd gewoon snel wegrijdt met hoge toeren.
  vrijdag 26 december 2003 @ 11:59:07 #30
60383 Furb
Project Rotary
pi_15714042
als je na 1 week nog niet weet hoe t moet dan heb je toch nix begrepen van de techniek hoe een auto werkt denk ik.... (of je bent 50+ da kan ook)

wat heel goed gaat: lekker hard achteruit rijden (wel op een open stuk natuurlijk) koppeling in en net zo lang proberen in zn 1 te zetten tot t soepel gaat (als je te hard rijd gaat t niet helemaal lekker zonder de bak te verneuken) dan plank gas en die koppeling snel laten komen!!

met een ford focus 1.8 TD blijf ik zeker 20 sec op mn plek terwijl mn sloffen flink afsleten...
wat ook handig is, als ie aan t spinnen is, je toerental constant houden en dus niet in het rood... dan blijf je (en je motor ook) t ook veel langer volhouden

Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:00:50 #31
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_15714072
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:37 schreef Omkron het volgende:
Hij heeft een automaat..

Ik ook, maar die rijdt met piepende banden weg als ik plank.

Wat zijn we aan het doen ???
pi_15714080
probeer het eens op de gladde vloer van een parkeergarage. Het is me zelfs al eens met de vrachtwagen gelukt. Voor de bijdehandjes onder ons, nee niet in de parkeergarage wantdat past niet.
Wel uitkijken voor andere auto's he
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_15714362
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:01 schreef vipergts het volgende:
probeer het eens op de gladde vloer van een parkeergarage. Het is me zelfs al eens met de vrachtwagen gelukt. Voor de bijdehandjes onder ons, nee niet in de parkeergarage wantdat past niet.
Wel uitkijken voor andere auto's he
gek he

+-400pk en +-2000nm koppel...

met een vrachwagen zonder oplegger (+- 3 ton) laat je menig gti'tje achter je staan als je vol in de 2 of 3 wegtrekt...

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15715696
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:16 schreef Youp het volgende:

[..]

gek he

+-400pk en +-2000nm koppel...

met een vrachwagen zonder oplegger (+- 3 ton) laat je menig gti'tje achter je staan als je vol in de 2 of 3 wegtrekt...


uhuh, reed een keer een classic ralley in belgië en daar hadden we moeite met het bijhouden van een vrachtwagen zonder oplegger op bergweggetjes in de ardennen (reed toen met een Jaguar E-Type V12, had geregend en hij kende de wegen wel) was wel leuk einde rit raam op en in het onvervalst Vlaams: Ahwel das toch plezant he een beetje scheuren...

maar goed piepende banden optrekken is niet zo moeilijk hoor... doe het met mijn eigen yaris ook regelmatig per ongeluk... ding is nogal bruuks met de koppeling, ook leuk, met een 1.0 wielspin hebben bij overschakelen 1 naar 2...

pi_15715750
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:47 schreef QOnline het volgende:

[..]

Dat klopt... Maar gemiddeld gesproken hebben duurdere wagens automaten, en op duurdere wagens zit (vaker dan op goedkopere) traction control.


TC kan gewoon in 99% van de gevallen uit hoor...
  vrijdag 26 december 2003 @ 13:13:42 #36
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15715767
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:37 schreef Omkron het volgende:
Hij heeft een automaat..
Dan is het simpel, gewoon volle gas geven
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15715901
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:12 schreef yup het volgende:

[..]

TC kan gewoon in 99% van de gevallen uit hoor...


jup hebbe wij ook zo'n mooi knoppie voor
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 26 december 2003 @ 13:28:56 #38
70795 GiSH
waiting for sun
pi_15716191
als ik een beetje te wild weg rij dan doet de ESP ingrijpen... en denk ik altijd weer... o ja.. 100 euro per band.. en dan doe ik snel weer normaal
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  vrijdag 26 december 2003 @ 13:57:14 #39
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_15716943
Als je voor het stoplicht staat, zet hem dan in zijn 'R' van racen. De achterliggers worden dan gewaarschuwd door witte lampen die achterop je auto aangaan en dan is het alleen kwestie van veel gas geven en je koppeling hard op laten komen.

Maar even serieus, wat wordt je volgende vraag? Hoe je een 180 graden kan maken zodat je 120 km/uur in zijn achteruit kan rijden op de snelweg?

Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
  vrijdag 26 december 2003 @ 14:12:08 #40
70795 GiSH
waiting for sun
pi_15717459
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:57 schreef MicHELLo het volgende:
Als je voor het stoplicht staat, zet hem dan in zijn 'R' van racen. De achterliggers worden dan gewaarschuwd door witte lampen die achterop je auto aangaan en dan is het alleen kwestie van veel gas geven en je koppeling hard op laten komen.

Maar even serieus, wat wordt je volgende vraag? Hoe je een 180 graden kan maken zodat je 120 km/uur in zijn achteruit kan rijden op de snelweg?


dat kan wel eens handig zijn...
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  vrijdag 26 december 2003 @ 14:15:40 #41
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_15717571
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:32 schreef dolle_hond het volgende:
veel gas en dan pas koppeling laten opkomen is een manier
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 26 december 2003 @ 14:35:39 #42
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_15718159
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:57 schreef MicHELLo het volgende:
Als je voor het stoplicht staat, zet hem dan in zijn 'R' van racen. De achterliggers worden dan gewaarschuwd door witte lampen die achterop je auto aangaan en dan is het alleen kwestie van veel gas geven en je koppeling hard op laten komen.
pi_15718341
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:57 schreef MicHELLo het volgende:
Als je voor het stoplicht staat, zet hem dan in zijn 'R' van racen. De achterliggers worden dan gewaarschuwd door witte lampen die achterop je auto aangaan en dan is het alleen kwestie van veel gas geven en je koppeling hard op laten komen.

Maar even serieus, wat wordt je volgende vraag? Hoe je een 180 graden kan maken zodat je 120 km/uur in zijn achteruit kan rijden op de snelweg?


pi_15718381
Wat voor auto heeft TS eigenlijk? Hoeveel pk?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_15718399
Zelfs in mijn Saxo 1.1i lukt het
Gas geven, koppeling laten komen. en dan lukt het.

stelt echt niks voor

pi_15718730
veeeeel gas geven, totdat je de motor onwijs hoort brullen.. terwijl je de koppeling ingetrapt houd en in de 1e versnelling

dan als je genoeg toeren hebt, je voet ineens van het koppelingspedaal afhalen, en je oren spitsen

pi_15720366
of gewoon een auto met een overkill aan pk's en nm's kopen en dan rustig stapvoets gaan rijden en dan vol op t gas trappen (gaat ook bij veel autos zonder overkill aan pk's en nm's hoor )
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15722014
ik heb het volgende hier nog niet gelezen:

je geeft een flinke peut gas (een constante 5000 rpm)
en laat de koppeling opkomen. maar stationair hoef je
maar heel weinig gas te geven voor dat toerental.

gevolg is dat als je je koppeling laat opkomen de motor
ineens in toeren en power zakt waardoor je nog niet slipt.

je moet dus een beetje de balans vinden tussen het koppelen
en als je koppelt het gaspedaal vol intrappen. als je gas
helemaal ingetrapt is je koppeling helemaal loslaten en
de rook en het gegil zijn goed te merken.

Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_15722134
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:50 schreef Danido het volgende:

En heet is een lease wagen, dus banden hoef ik niet zelf te betalen


Wat een kutexcuus om een auto te slopen, is rete slecht voor het hele aandrijvingssysteem van de auto. Maar dat zal jou wel geen reet schelen want het is toch maar een leasebak. Probeer toch een wat respect voor andermans spullen te hebben.
pi_15722183
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:32 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Wat een kutexcuus om een auto te slopen, is rete slecht voor het hele aandrijvingssysteem van de auto. Maar dat zal jou wel geen reet schelen want het is toch maar een leasebak. Probeer toch een wat respect voor andermans spullen te hebben.


maakt echt geen drol uit voor je aandrijving. plankgas naar boven
rijden in een tunnel is nog slechter.

je moet natuurlijk niet gaan overdrijven door 20 sec te spinnen.

Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Milf vrijdag 26 december 2003 @ 17:36:13 #51
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_15722225
zelf mijn fiat uno 1.1 ie uit '93 kan zwarte sporen maken op het asfalt
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 26 december 2003 @ 17:41:48 #52
36335 Fury_of_Elves
Ultima Ratio Regum
pi_15722355
Met mijn nieuwe project auto moet het lukken (hoop ik)

Project 666 (nee geen Starlet....:P)

  vrijdag 26 december 2003 @ 17:44:26 #53
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15722427
Gewoon veel meer gas dan normaal, en gelijk de koppeling maximaal aan laten grijpen. (uiterste punt en kort even vasthouden)
pi_15722701
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit voor elkaar hebben gekregen met bijv een Terrano 2 of opel frontera. Benzine moter met diepe slag...

Nissan Terrano 2 2.4 benzine (2000):
3 deurs 1615 kg
118 pk bij 4800 tpm
max. koppel 191 bij 3200 tpm.
banden 235/70 R 16

Standaard achterwiel aandrijving: Lukte mij en paar anderen niet
Vierwielaandrijving: Lukte ook niet
Lage gearing vierwielaandrijving: Hahaha lekkere krachtexplosie maar lukte niet om spinnend weg te rijden

//offtopic hoe zit het met het aantal pk's in lage gearing?

pi_15722968
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:56 schreef CEx het volgende:
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit voor elkaar hebben gekregen met bijv een Terrano 2 of opel frontera. Benzine moter met diepe slag...

Nissan Terrano 2 2.4 benzine (2000):
3 deurs 1615 kg
118 pk bij 4800 tpm
max. koppel 191 bij 3200 tpm.
banden 235/70 R 16

Standaard achterwiel aandrijving: Lukte mij en paar anderen niet
Vierwielaandrijving: Lukte ook niet
Lage gearing vierwielaandrijving: Hahaha lekkere krachtexplosie maar lukte niet om spinnend weg te rijden

//offtopic hoe zit het met het aantal pk's in lage gearing?


Dat maakt toch nix uit, die pk's zijn gemeten aan de krukas, maar volgens mij heb je met lage gearing een veel hoger koppel.
pi_15723504
Mijn ouwe Renault 5 GT Turbo.. 10 meter rubberstrepen op het asfalt..en een lawaai.. ..

  vrijdag 26 december 2003 @ 18:36:07 #57
38360 masuyo
Where will you go
pi_15723522
zelfs mun moeder kan met piepende banden wegrijden in een ford escort
I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
  vrijdag 26 december 2003 @ 18:37:39 #58
14795 socko
"Have a nice day"
pi_15723548
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:14 schreef BertV het volgende:
...als 't zelfs met m'n 1.4 Clio kan is het toch niet gaaf
He eh met mijn charade 1.0 lukt het ook best
pi_15723617
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:07 schreef yup het volgende:

[..]

Dat maakt toch nix uit, die pk's zijn gemeten aan de krukas, maar volgens mij heb je met lage gearing een veel hoger koppel.


nee... koppel komt net als pk's uit het blok... niet door de overbrenging...

maar door een lagere gearing heb je een lagere topsnelheid maar een snellere acceleratie...

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15723836
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:41 schreef Youp het volgende:

[..]

nee... koppel komt net als pk's uit het blok... niet door de overbrenging...

maar door een lagere gearing heb je een lagere topsnelheid maar een snellere acceleratie...


Koppel heeft wel degelijk te maken met je overbrenging want je heb 2 soorten koppen, koppel op je wielen en koppel van je motor
ijsbergvla
pi_15723922
Wat is koppel precies...?
  vrijdag 26 december 2003 @ 19:01:48 #62
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15724020
Het koppel is de kracht die de zuiger (via de drijfstang) op
de krukas
uitoefent. (om hem te laten draaien)
Dus hoe harder er tegen de krukas geduwd wordt, hoe hoger
het koppel.

Dit zegt nog niets over het vermogen dat een motor kan
leveren, want het
vermogen is afhankelijk van het toerental en het koppel.
(vermogen=koppel*toerental*(een constante))

Wat beter is een hoog koppel bij een hoog of een laag
toerental, hangt
af wat je wilt.
Wil je comfortabel rijden, neem max. koppel bij een laag
toerental,
lekker veel trekkracht (onderin) bij een rustig lopende
motor.
Wil je "sportief" rijden, neem max. koppel bij een hoog
toerental,veel
vermogen, maar ook hogere toerentallen
met meer lawaai en (meestal) meer slijtage.

Een beetje duidelijk ?

Klaar?
Ik niet!
pi_15724070
okie. dookie.. weet ik dat ook weer..
pi_15724104
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:56 schreef Omkron het volgende:
Wat is koppel precies...?
Diesels en soms ook Turbo motoren hebben een enorme trekkracht op lage toeren, dat is dus koppel, ik ga het je simpel zeggen: Koppel zorgt ervoor dat je die duw in je rug krijgt als je rijd, pk's zorgen ervoor dat je auto hard gaat (en blijft gaan) en ook voor de topsnelheid, daarom hebben benzine-motoren (want die hebben vaak meer pk's dan diesels) hoge topsnelheden, en diesels razendsnelle tussen-acceleraties (80-120 is er bijv. eentje). dit is heel ruim en algemeen genomen, er zullen altijd uitzonderingen op de regel zijn
pi_15724270
En met hoger koppel rijd je makkelijker uit de diepe en stevige modder, kan je meer aanhanger gewicht hebben etc. etc.
pi_15724647
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 10:34 schreef bonke het volgende:
als je voorwiel aandrijving hebt gewoon je handrem aangetrokken houden
Ware het niet dat er heel wat auto's zijn waarbij de handrem op de voorwielen aangrijpt... zoals vele Citroëns.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_15725174
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 19:33 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Ware het niet dat er heel wat auto's zijn waarbij de handrem op de voorwielen aangrijpt... zoals vele Citroëns.. .


LOL, dat wist ik niet, leuk als je effe een 180 graden wilt maken, vlieg je gewoon effe over de kop met je AX
pi_15726512
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 19:57 schreef yup het volgende:

[..]

LOL, dat wist ik niet, leuk als je effe een 180 graden wilt maken, vlieg je gewoon effe over de kop met je AX


Heb ik dus een keertje bijna gehad met de fiat uno van m'n pa toendertijd..
pi_15726571
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 20:56 schreef Omkron het volgende:

[..]

Heb ik dus een keertje bijna gehad met de fiat uno van m'n pa toendertijd..


Wat, wou je soms ook een 180 graden'tje maken ofzo ?
pi_15728046
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:52 schreef jaguar het volgende:

[..]

Koppel heeft wel degelijk te maken met je overbrenging want je heb 2 soorten koppen, koppel op je wielen en koppel van je motor


aan het einde van je overbrenging is het koppel en het aantal pk's altijd LAGER doordat de overbrenging ook kracht vreet...

[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 26-12-2003 22:18]

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15728106
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 19:05 schreef yup het volgende:

[..]

Diesels en soms ook Turbo motoren hebben een enorme trekkracht op lage toeren, dat is dus koppel, ik ga het je simpel zeggen: Koppel zorgt ervoor dat je die duw in je rug krijgt als je rijd, pk's zorgen ervoor dat je auto hard gaat (en blijft gaan) en ook voor de topsnelheid, daarom hebben benzine-motoren (want die hebben vaak meer pk's dan diesels) hoge topsnelheden, en diesels razendsnelle tussen-acceleraties (80-120 is er bijv. eentje). dit is heel ruim en algemeen genomen, er zullen altijd uitzonderingen op de regel zijn


wat je zegt van diesel is waar, maar turbo motoren (met benzine) hebben nooit bij lagen toeren veel trekkracht omdat een turbo een aardig toerental nodig heeft om goed op gang te komen en zijn boost te leveren (meestal rond de 3000-3500rpm)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15728228
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:18 schreef Youp het volgende:

[..]

wat je zegt van diesel is waar, maar turbo motoren (met benzine) hebben nooit bij lagen toeren veel trekkracht omdat een turbo een aardig toerental nodig heeft om goed op gang te komen en zijn boost te leveren (meestal rond de 3000-3500rpm)


Uhh, dat is helemaal fout, ik schreef dat soms turbo motoren op lage toeren trekkracht hebben, de Opel Zafira OPC 2.0 Turbo heeft al op 1950 toeren zijn volledige trekkracht. Kijk maar hier: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?vpos=1&delete=1&add=1&page=3&cache=no&ref=
pi_15728302
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:18 schreef Youp het volgende:

[..]

wat je zegt van diesel is waar, maar turbo motoren (met benzine) hebben nooit bij lagen toeren veel trekkracht omdat een turbo een aardig toerental nodig heeft om goed op gang te komen en zijn boost te leveren (meestal rond de 3000-3500rpm)


Er zijn ook lagedrukturbo's, deze kunnen zelfs beginnen bij 1800 tpm. Zie hiervoor o.a. de Volvo turboserie (2.5T op o.a. 850, S70, V70 e.d.) en Saab (2.0t, 2.3t e.v.).
pi_15728314
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:23 schreef yup het volgende:

[..]

Uhh, dat is helemaal fout, ik schreef dat soms turbo motoren op lage toeren trekkracht hebben, de Opel Zafira OPC 2.0 Turbo heeft al op 1950 toeren zijn volledige trekkracht. Kijk maar hier: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?vpos=1&delete=1&add=1&page=3&cache=no&ref=


'geen auto gevonden'

-edit-

ik heb even gezocht ja je hebt gelijk ja alleen bij de echte 'extreme' turbo's spreken we nog van een enorm turbogat onder de 3000rpm

[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 26-12-2003 22:36]

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15728345
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:26 schreef QOnline het volgende:

[..]

Er zijn ook lagedrukturbo's, deze kunnen zelfs beginnen bij 1800 tpm. Zie hiervoor o.a. de Volvo turboserie (2.5T op o.a. 850, S70, V70 e.d.) en Saab (2.0t, 2.3t e.v.).


ja ok maar daar zitten behoorlijk minder wat pk's in als in een hoge toeren/druk turbo
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15728469
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:26 schreef Youp het volgende:

[..]

'geen auto gevonden'


http://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=133

Rij-impressie, staan ook de prestaties en acceleratie-cijfers enzo erin.

2.0 16v DOHC Turbo, 200 pk, 250 nm @ 1950 rpm.

Er staat in het artikel dat de Zafira 192 pk's heeft, maar de nieuwe Zafira heeft 200 pk's, koppel is bij de oude zelfs bij 250 @ 1900 rpm!

pi_15728570
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:32 schreef yup het volgende:

[..]

http://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=133

Rij-impressie, staan ook de prestaties en acceleratie-cijfers enzo erin.

2.0 16v DOHC Turbo, 200 pk, 250 nm @ 1950 rpm.

Er staat in het artikel dat de Zafira 192 pk's heeft, maar de nieuwe Zafira heeft 200 pk's, koppel is bij de oude zelfs bij 250 @ 1900 rpm!


jup ik had m al gevonden (zie edit vorige post)

-edit-

maar hij heeft zijn vermogen wel weer 'hoog' in de toeren liggen in vergelijking met het koppel... 3700rpm verschil...

[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 26-12-2003 22:40]

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15728603
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:36 schreef Youp het volgende:

[..]

jup ik had m al gevonden (zie edit vorige post)


Okidoki, maar misschien wilde je de review ervan lezen
pi_15728674
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:38 schreef yup het volgende:

[..]

Okidoki, maar misschien wilde je de review ervan lezen


nouja... niet spannend genoeg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15729311
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:37 schreef Omkron het volgende:
Hij heeft een automaat..
Mijn Jeep Grand Cherokee V8 4.7l heeft ook een automaat, maar als ik het gas stevig intrap, dan piepen de banden er flink op los!
pi_15732558
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:08 schreef vosss het volgende:

[..]

aaahhh, iemand met gebrek aan peekaa's en een fiat panda, wat liev


Mwah...dat valt best mee...merkgenoot!
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_15733504
En anders wacht je toch gewoon ff dat het flink gevroren heeft, dan moet het wel lukken

En ja, vroeger was ik ook al met mijn scootertje flink aan het gummen, niks mis mee toch?

Alleen één keer, toen was ik steeds aan het proberen om mijn achterwiel in de lucht te krijgen door de voorrem goed in te drukken, maar toen moest ik 'n keer goed remmen, en toen vloog ik over de kop. En iedereen vond het supercool, want ze lachen op de grond van het lachen

[Dit bericht is gewijzigd door g1id op 27-12-2003 01:23]

Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_15740437
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 01:20 schreef g1id het volgende:
En anders wacht je toch gewoon ff dat het flink gevroren heeft, dan moet het wel lukken

En ja, vroeger was ik ook al met mijn scootertje flink aan het gummen, niks mis mee toch?

Alleen één keer, toen was ik steeds aan het proberen om mijn achterwiel in de lucht te krijgen door de voorrem goed in te drukken, maar toen moest ik 'n keer goed remmen, en toen vloog ik over de kop. En iedereen vond het supercool, want ze lachen op de grond van het lachen


wat ik altijd mooi vind is dat als een scooter een stoppie maakt dat dan zijn blok doormidden breekt of zn kappen er af vallen

ik haat scooters ja...

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15740489
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 13:44 schreef Youp het volgende:

[..]

wat ik altijd mooi vind is dat als een scooter een stoppie maakt dat dan zijn blok doormidden breekt of zn kappen er af vallen

ik haat scooters ja...


Ja, de kans dat je dat uberhaupt meer dan 4 keer per dag meemaakt is bij jou natuurlijk 1 op 0,2
pi_15740519
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 13:46 schreef 78589 het volgende:

[..]

Ja, de kans dat je dat uberhaupt meer dan 4 keer per dag meemaakt is bij jou natuurlijk 1 op 0,2


nou nee.. helaas... n klasgenoot van me heeft t wel voor elkaar gekregen (blok doormidden)
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 27 december 2003 @ 13:52:14 #86
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_15740592
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:29 schreef Danido het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb nu al een ruime tijd mijn rijbewijs.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om met piepende banden weg te rijden.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Danido.


Wahahahaha , sneu !
Zelfs met een Lupo1.1 is et me gelukt
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_15740814
Zet je auto op de handrem. Zet hem in zn 1
Laat koppeling beetje opkomen en geef veel gas. Je ziet dat je neus van je auto omhoog gaat. Geef nog meer gas en laat koppeling nog meer opkomen en zorg dat de auto op spanning staat. Laat de handrem los en trap gas helemaal in. Als je nu niet piept spoor je niet.

ps. Tis wel heel slecht voor je auto op deze manier

pi_15741020
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:02 schreef dolce het volgende:
Zet je auto op de handrem. Zet hem in zn 1
Laat koppeling beetje opkomen en geef veel gas. Je ziet dat je neus van je auto omhoog gaat. Geef nog meer gas en laat koppeling nog meer opkomen en zorg dat de auto op spanning staat. Laat de handrem los en trap gas helemaal in. Als je nu niet piept spoor je niet.

ps. Tis wel heel slecht voor je auto op deze manier


Je kan het ook moeilijk doen Wel een goede manier om koppelingsplaten te fikken, die neus naar beneden en die auto die op spanning staat is heel lekker voor je platen, nog gas erbij geven naturlijk.

Simpele manier: (zal vast wel gezegd zijn)
Gas 3000 toeren, of naar eigen smaak. En koppeling in 1 beweging los.

Signature:
Max. 4 regels
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:15:13 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_15741054
Gas diep intrappen, koppeling beetje laten glijden.
The truth was in here.
pi_15743010
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:13 schreef Streetracer het volgende:

[..]

Je kan het ook moeilijk doen Wel een goede manier om koppelingsplaten te fikken, die neus naar beneden en die auto die op spanning staat is heel lekker voor je platen, nog gas erbij geven naturlijk.

Simpele manier: (zal vast wel gezegd zijn)
Gas 3000 toeren, of naar eigen smaak. En koppeling in 1 beweging los.


Dat werkt idd bij gewone personenauto's...

Zoek nog steeds naar mensen die het zonder handrem met een frontera/terrano2/pajero kunnen

pi_15743393
Als je bandjes een beetje versleten zijn kan je 3 keer slippen tijdens 1 keer optrekken.

Bij optrekken, daarna gaat ie weer slippen bij schakelen naar 2 en dan heeft ie teveel vermogen bij vernelling 2 en trekt ie de bandjes los.

Totaal 3 keer.
Succes, het is mij ook alleen gelukt bij regen, dan heb je niet het geluid erbij, maar je voelt het wel, dan gaat je auto stuiteren bij FWD.

pi_15744866
Ghehe het is mij al gebeurd tijdens mijn eerste rijles, mijn instructeur zei van "trek eens wat sneller op" dus bij het eerst volgende stoplicht... vroemmmmmmmm

Mijn instructeur:"maar niet de jeugdige overmoed zijn gang laten gaan"

pi_15752609
Mijn auto heeft maar 140 pk.
En altijd als ik volgas wegtrek slippen mijn banden?
Dat doen ze ook best lang veel rook enzo.

Nu heb ik al een paar keer nieuwe banden moeten kopen.
Wat kan ik hier het beste aan doen?

pi_15753052
ik heb een keer iemand het zien doen met een suzuki alto.. dus motorvermogen doet er verder niet toe..
  zaterdag 27 december 2003 @ 22:40:49 #95
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_15753684
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 21:55 schreef martnl het volgende:
Mijn auto heeft maar 140 pk.
En altijd als ik volgas wegtrek slippen mijn banden?
Dat doen ze ook best lang veel rook enzo.

Nu heb ik al een paar keer nieuwe banden moeten kopen.
Wat kan ik hier het beste aan doen?


Het tegenovergestelde wat ze hier allemaal aangeven..
Minder gas en je koppeling rustig laten opkomen werkt het beste....
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_15754784
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:08 schreef vosss het volgende:

[..]

aaahhh, iemand met gebrek aan peekaa's en een fiat panda, wat liev


.

Fiat Pandas roelen, met die dingen kun je tenminste continu met piepende banden wegrijden, zeker als er wat witte strepen op de weg staan .

To a life consumed by slow decay
Viffer powerrrrr
pi_15759313
Mijn banden piepen niet, maar als het moet dan kan er wel flink wat rook vanaf komen.

En dat tijdens het rijden ja.

Maar goed voor de auto's met minder vermogen, kun je het volgende doen.

Auto achteruit laten rollen, in ze 1 zetten en gas erop en gelijktijdig koppeling op laten komen.. Dan blijft je wagen een tijdje stil staan

Kon ook met een Kadett uit 1989 1.3s

  zondag 28 december 2003 @ 03:46:38 #98
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_15759428
mijn lukt het zelf nog in men tipo 1.4

beetje toeren maken.. koppeling los... en volgas optrekken is genoeg..

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  zondag 28 december 2003 @ 04:28:29 #99
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_15759854
En ook met bestelbusjes.
The Internets, I needs it..
  zondag 28 december 2003 @ 13:55:06 #100
67063 frank280zx
addicted to BOOOOOOOOSST
pi_15764090
PRUTSER regel eerst een auto met wat vermogen heb je geen koppeling nodig alleen gas,
En trouwens wees er maar trots op dat je een auto die niet van jezelf is lekker uitwoond en aftrapt!!

als je zelf niet kan verzinnen hoe het moet is geloof ik niet aan jou besteed, en ben je een gevaar op de weg.

speed does not kill.... stopping does!
  vrijdag 2 januari 2004 @ 11:03:11 #101
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_15895456
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:35 schreef Howlin_Mad het volgende:
Dat het met lichte auto's kan is logisch, er drukt minder massa op je wielen, minder snel weerstand dus je kan sneller wegslippen.
Hoewel het me een keer (per ongeluk) gelukt is met een renault safrane vraag ik me af of net zo makkelijk kan met zware auto's als met lichte auto's. Ik denk dat het meer moeite kost.
dat is niet helemaal waar, want bij lichte uto's zul je net als bij zware auto's voldoende druk op je wielen moeten hebben om weg te kunnen rijden
pi_15917006
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:03 schreef gateway het volgende:

[..]

dat is niet helemaal waar, want bij lichte uto's zul je net als bij zware auto's voldoende druk op je wielen moeten hebben om weg te kunnen rijden


Misschien iets minder eten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')