Dit is pas "live-testen" Daar was mijn live-test niks bij
quote:Ik zit eigenlijk te wachten op iemand die test met de webcam erbij
Op woensdag 24 december 2003 10:38 schreef LadyS het volgende:
Dit is pas "live-testen"Daar was mijn live-test niks bij
quote:Daar heb ik gerust nog een bedragje voor over
Op woensdag 24 december 2003 10:39 schreef easy-going het volgende:
***Kerstgedachte: Lichtje voor Sophia en een 2e streepje (of een plusje natuurlijk) voor Knorretje****
duimt duimt duimt duimt duimt duimt duimt duimt duimt duimt duimt duimt
quote:zat ik aan te denken maar krijg het niet scherp in beeld het knipperende geval
Op woensdag 24 december 2003 10:42 schreef easy-going het volgende:[..]
Ik zit eigenlijk te wachten op iemand die test met de webcam erbij
foto is wat onscherp bibber helemaal, doodeng dit en heb naast vreugdegevoel nu gelijk weer zo'n k*t gevoel ben zo bang dat het weer mis gaat
Kan niet misgaan met dat feestdagenschemaatje!
het aantal views van dit topic al gezien trouwens
[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 24-12-2003 10:58]
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ongelooflijk gefeliciteerd, het is je onzettend gegunt
het is iedereen zo gegunt in dit topic, dikke knuffel voor de dames die het hier zo moeilijk hebben
quote:YES!!!!! Wat geweldig, gefeliciteerd!!!!
Op woensdag 24 december 2003 10:56 schreef Knorretje het volgende:
<h1>positief</h1> getest hebt).
Alle posters en lurkers op het Ouders forum sturen gewoon zoveel positieve gedachten jullie kant op dat ie netjes 9 maanden blijft zitten!
Gefeliciteerd!!! Geweldig nieuws
De vruchtenbowl kan de deur uit
[enter lurkmodus]
En natuurlijk wil ik ook alle andere dames die op een tweede streepje zitten te wachten nog een dikke knuffel, en een heleboel gelukssterretjes geven cq toestrooien
quote:Ja, even nog iets uit het andere topic: gerookte zalm wordt door het voedingscentrum afgeraden hoor, kan die ene bacterie inzitten, zeker als het vacuum verpakt is. Verse zalm, of zalm uit blik kan geen kwaad
Op woensdag 24 december 2003 11:08 schreef Rewimo het volgende:
De vruchtenbowl kan de deur uit
Zie je wel het duimen van ons heeft toch geholpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KNORRETJE, DANNY EN ALICIA HEEL ERG GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Inderdaad! Maar zoals ooit al geopperd is, is het eigenlijk toch een 2e streepje, alleen dan overdwars
Op woensdag 24 december 2003 11:18 schreef Breakfast het volgende:
We kunnen de topic beter veranderen in: "Wachten op een dikke vette plus"!
Danny Joalnda En Alicia van harte!!!!!
smakerdesmakderdesmak
Kijk, dit is nog es een goed begin van het nieuwe jaar (hadden we nog niet een potentieel positieve voor 1 januari?)! Knor, deze latenz itten hoor, 1 keer een miskraam is ruim voldoende.
Mijn god, ik ben helemaal hyper
Dat gaan we zo mooi vieren
quote:Wie gaat er dan ook shoppen op zo'n cruciaal mometn!!!
Op woensdag 24 december 2003 12:22 schreef yvonne het volgende:
Getver muts
Zit ik al 2 dagen met je live op MSN mee te bibberen, ben ik even shoppen is het toch een kruisje gewordenMijn god, ik ben helemaal hyper
Dat gaan we zo mooi vieren
quote:Ja, ik dacht er heeel even uit te kunnen piepen
Op woensdag 24 december 2003 12:23 schreef Catootje het volgende:[..]
Wie gaat er dan ook shoppen op zo'n cruciaal mometn!!!
quote:3 keer is scheepsrecht zeggen ze he. Ik hoop het zo
Op woensdag 24 december 2003 12:19 schreef Catootje het volgende:
Knor, deze latenz itten hoor, 1 2 keer een miskraam is ruim voldoende.
iiiedereen bedankt voor de felicitaties (hopelijk krijg ik nu ook weer een beetje beter humeur terug )
*spring*
Zei ik toch zei ik toch
zei ik toch!
Gefeliciteerd, jongens!
GEFELICITEERD KNORRETJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en hub!!!!!!!!
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:29 schreef Knorretje het volgende:[..]
3 keer is scheepsrecht zeggen ze he. Ik hoop het zo
Steeds als ik begin te geloven dat het raak zou kunnen zijn, zwakt mijn gevoel en hoop weer af. Wat is dat toch? Bang?
Ik had om tien uur een heel stuk geschreven in het vorige topic. Over dat ik toch echt wel een vaag streepje zag enzo. En waar je de CB Digitaal kon kopen. Werd ik erafgekickt omdat het topic gesloten was ...
Maar gelukkig, Knorretje was zelf in staat om een test te kopen en ons een dikke plus te geven
Heeeeeel erg gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dikke knuffel
Sjeen
quote:Ben je overtijd Sugar?
Op woensdag 24 december 2003 14:33 schreef Sugar het volgende:
Brrr, ik word nu helemaal zenuwachtig. Knor heeft me aangestoken en ik blijf me raar voelen. Misschien is het wel de griep, hoor, die mij nu ook te pakken gaat nemen... Maar ben echt een beetje opgefokt!
Heb de test (zo'n ouderwetse, met één of twee streepjes) al gekocht en die brandt nu in mijn tas! help!
Steeds als ik begin te geloven dat het raak zou kunnen zijn, zwakt mijn gevoel en hoop weer af. Wat is dat toch? Bang?
quote:Ehmmm.... al een dik half jaar?
Op woensdag 24 december 2003 15:57 schreef Breakfast het volgende:[..]
Ben je overtijd Sugar?
Sugar, wanneer ga jij ook alweer testen? Als ik het goed onthouden heb vrijdag toch? Spannend hoor. Ik duim voor een plusje/tweede streep
Slaapmeisje
quote:Vervelend zeg..
Op woensdag 24 december 2003 16:00 schreef Sugar het volgende:[..]
Ehmmm.... al een dik half jaar?
Ben begin juni gestopt met pil en alleen twee dagen een mini-beetjhe ongesteld geweest, na bijna 5 maanden. Daarna niet meer.
Ik duim voor je mee hoor
En je hebt mail.
Sugar, het is misschien wel slim om de Kerstdagen af te wachten, maar doe jij voor de zekerheid toch ook maar voorzichtig aan met alcohol en andere verboden etenswaren.
quote:Zag je sig in een ander topic!
Op woensdag 24 december 2003 10:56 schreef Knorretje het volgende:
danny zegt nooit mar dan ook nooit meer een andere test te kopen als deze, hij is helemaal verkocht. supersysteem, superduidelijk, superhandig etc etc (alleen jammer dat het resultaat maar een uur zichtbaar blijft en eigenlijk had dat veel langer gemoeten als je <h1>positief</h1> getest hebt).foto is wat onscherp bibber helemaal, doodeng dit en heb naast vreugdegevoel nu gelijk weer zo'n k*t gevoel ben zo bang dat het weer mis gaat
Heb net even het hele testverhaal zitten lezen. God wat een k*t dingen zijn het toch ook als ze zo onduidelijk zijn.
Hoe is het met de poezen. Geven die al tekenen
[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 25-12-2003 12:21]
Dank voor jullie support! En ik heb zeker rustig aan gedaan met wijn en brie, hoewel die brie niet eens van een Franse boer kwam, hoor!
Hoe voelt ieder zich verder? Lekker Kerstig?
quote:nope
Op donderdag 25 december 2003 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe is het met de poezen. Geven die al tekenen
quote:Die rothormonen ook....
Op donderdag 25 december 2003 13:56 schreef Knorretje het volgende:[..]
nope
en ben zelf ook maar weer even van die enorme roze wolk afgestapt. ff stapje terug naar de werkelijkheid, niks geen gejuich zolang het geen valentijnsdag is of dat ik er een iets beter gevoel over krijg. Ik voel me zo raar. gisteren was ik nog blij, vanmorgen zelfs nog even, maar nu is het ver te zoeken en ben ik voornamelijk bang, onzeker en neerslachtig enzo
quote:Aaah, Knor, wat rot!
Op donderdag 25 december 2003 13:56 schreef Knorretje het volgende:
.......
.....
en Sugar: spannend, morgen weer een testdag, ik duim voor je!
En Knorretje ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen hoor. Je durft gewoon neit blij te zijn. Nou laten we maar hopen dat die 3 maanden snel voorbij gaan. En anders vraag je je huisarts om een echo voor je gemoedsrust. En hoe is Danny eronder? Dikke knuf hoor voor jullie
quote:ik mag gewoon langs komen wanneer ik wil voor een echoo vanwege de twee miskramen, maar dat durven we alletwee niet.
Op donderdag 25 december 2003 15:43 schreef jessie het volgende:
He spannend morgen Sugar. Ik duim voor je hoor!!!!!En Knorretje ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen hoor. Je durft gewoon neit blij te zijn. Nou laten we maar hopen dat die 3 maanden snel voorbij gaan. En anders vraag je je huisarts om een echo voor je gemoedsrust. En hoe is Danny eronder? Dikke knuf hoor voor jullie
quote:He, wat balen zeg. Kan het me wel goed voorstellen en ik heb makkelijk praten, maar probeer het toch een beetje van je af te zetten. Hoe dan ook groeit er op dit moment mooi wel zo'n mini-mensje in je!
Op donderdag 25 december 2003 13:56 schreef Knorretje het volgende:[..]
nope
en ben zelf ook maar weer even van die enorme roze wolk afgestapt. ff stapje terug naar de werkelijkheid, niks geen gejuich zolang het geen valentijnsdag is of dat ik er een iets beter gevoel over krijg. Ik voel me zo raar. gisteren was ik nog blij, vanmorgen zelfs nog even, maar nu is het ver te zoeken en ben ik voornamelijk bang, onzeker en neerslachtig enzo
As zondag is de dag dat mijn zusje uitgerekend was van mijn eerste neefje of nichtje Helaas is dat dus misgegaan, en ik kan het effe niet uit mijn hoofd zetten nu die datum dichterbij komt
Whaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaa, ik ben zo nuchter nu! Ik kan er nog niks mee! Ik weet niet wat nu en ben blij maar raar! Raar, raar, raar! En blij! Wat is dit ongelooflijk gek en geweldig!
Gefeliciteerd!
quote:foto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Op vrijdag 26 december 2003 06:31 schreef Sugar het volgende:
...twee streepjes, de één wat lichter dan de ander, maar toch twee (2)...!Whaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaa, ik ben zo nuchter nu! Ik kan er nog niks mee! Ik weet niet wat nu en ben blij maar raar! Raar, raar, raar! En blij! Wat is dit ongelooflijk gek en geweldig!
En uiteraard een hele dikke felicitatie !!
Wow wat een onwijs goede kerst is dit !
Stout
quote:Ik weet 't! Hihihi
Op vrijdag 26 december 2003 07:48 schreef easy-going het volgende:
Ooooooooooh Sugar, een streep is een streep he, je weet het!
quote:Al meteen geprobeerd een scherpe foto te maken met telefoon (heb geen digicam), maar lukt niet! Als het strakkies toch te zien is, dan staat ie er heel snel op, oké?
Op vrijdag 26 december 2003 08:06 schreef Stout het volgende:
foto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Dikke Knuffel
Sjeen
Gefeliciteerd, het is je gegund meid!
quote:Jij?
Op vrijdag 26 december 2003 12:01 schreef Jansu het volgende:
Tis weer een even deel.......... Wie volgt?
(En straks een heerlijke nazomer )
maar superfeli voor de mensen die wél graag zwanger zijn hoor
G E F E L I C I T E E R D ! ! ! !
quote:*fluistert-terug-modus*
Op vrijdag 26 december 2003 13:36 schreef Loena-tik- het volgende:
*fluistermodus* Loena heeft ook twee streepjes, maar die ene is heeeel vaagweet niet wat ik ervan moet denken. We wachten nog maar ff af, gaan denk ik met oud en nieuw nog een keer testen, dan zien we wel weer verder...
Iedereen bedankt voor de superlieve en leuke reacties hier! Doet me goed!
sugar.. gefeliciteerd meid wat een prachtige kerst moet dit zijn voor je
Loena.. laat ons eens mee-oordelen door een foto te plaatsen!!!
quote:
Op woensdag 24 december 2003 10:46 schreef Knorretje het volgende:
ok, digitale test gedaan, hij geeft aan 3 minuten te wachten
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:15 schreef Houniet het volgende:[..]
Loena, een streepje is een streepje hoor! Vind dat je er gewoon vanuit kan gaan dat het echt waar is. Gefeliciteerd
En Loena, ik ga jou toch ook maar alvast voorzichtig feliciteren. Koop anders morgen snel zo'n digitale test, zoals Knorretje had. Dan kunnen we je waarschijnlijk heel uitbundig feliciteren.
Houniet........????????
Sugar, ook jij van harte gefeliciteerd!
quote:OH, NEEE!!!
Op vrijdag 26 december 2003 21:24 schreef Knorretje het volgende:
bloed
quote:Verdorie Jolanda, niet weer he?
bloed
quote:tja zoals iedereen altijd zegt het hoeft niet, maar ik ga er zelf niet meer vanuit. Ik had gisteren al buikpijn, maar hoopte dat het aan het te vele eten lag. En net bij oma was het mis (bloed) Het is helder dus we kunnen alle kanten nog op, welke het zal zijn zal de tijd uitwijzen.
Op vrijdag 26 december 2003 21:46 schreef golfer het volgende:[..]
Verdorie Jolanda, niet weer he?
quote:Sterkte met afwachten Knorretje!
Op vrijdag 26 december 2003 21:48 schreef Knorretje het volgende:[..]
tja zoals iedereen altijd zegt het hoeft niet, maar ik ga er zelf niet meer vanuit. Ik had gisteren al buikpijn, maar hoopte dat het aan het te vele eten lag. En net bij oma was het mis (bloed) Het is helder dus we kunnen alle kanten nog op, welke het zal zijn zal de tijd uitwijzen.
quote:KLOTE!
bloed
Loena, jij houdt het nog spannend zeg. Toch denk ik ook dat een voorzichtige felicitatie op zijn plaats is.
Knorretje, wat klote. Ik duim voor je dat het vals alarm is. Veel sterkte met afwachten.
quote:hoe is het nu Knorretje?
bloed
quote:behalve angst om naar het toilet te gaan, ongewijzigd (ben uiteindelijk net dus wel geweest deed het echt bijna in mijn broek, nog steeds bloedverlies, maar tot nu toe nog wel minder dan voorgaande keren en kan me met alle moeite niet meer herinneren na hoeveel uur het toen heviger werd, of dat een paar uur duurde, of een dag of wat dan ook
Op vrijdag 26 december 2003 23:20 schreef just me het volgende:[..]
hoe is het nu Knorretje?
quote:balen joh.. het enige wat je/jullie kunnen doen is afwachten en afwachten!
Op vrijdag 26 december 2003 23:24 schreef Knorretje het volgende:
behalve angst om naar het toilet te gaan, ongewijzigd (ben uiteindelijk net dus wel geweest deed het echt bijna in mijn broek, nog steeds bloedverlies, maar tot nu toe nog wel minder dan voorgaande keren en kan me met alle moeite niet meer herinneren na hoeveel uur het toen heviger werd, of dat een paar uur duurde, of een dag of wat dan ook)
quote:yep, gaat weer een lange nacht worden
Op vrijdag 26 december 2003 23:26 schreef just me het volgende:[..]
balen joh.. het enige wat je/jullie kunnen doen is afwachten en afwachten!
Wat denken jullie?(eerlijk hoor!) Wel vaag he?
quote:nou ik zie toch echt een tweede streepje en vind hem zelfs nog makkelijker te zien dan bij mijn eerste tests. GEFELICITEERD.
Op vrijdag 26 december 2003 23:36 schreef Loena-tik- het volgende:
[afbeelding]Wat denken jullie?(eerlijk hoor!) Wel vaag he?
en Knorretje zal voor je duimen hoor
Is het normaal dat ik mijn dokter bel en vervolgens als antwoord krijg : Bel maar een keertje terug voor een afspraak als je tussen de 5 en 10 weken zwanger bent ??
Dit is mijn 1e zwangerschap dus ik weet van toeten noch blazen af
Sorry dat mijn bericht wat "ingetogen" overkomt, maar er is iets mis met mijn computer waardoor ik ongeveer 20 minuten moet typen op dit kleine stukje tekst .
quote:Neeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!
bloed
quote:Mijn dokter vroeg door de telefoon alleen of het gewenst was
Op zaterdag 27 december 2003 00:32 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Ik heb afgelopen Woensdag tot 2 keer toe een + ontdekt op mijn Clearblue zwangerschapstest = positief, dus zwangerIs het normaal dat ik mijn dokter bel en vervolgens als antwoord krijg : Bel maar een keertje terug voor een afspraak als je tussen de 5 en 10 weken zwanger bent ??
Dit is mijn 1e zwangerschap dus ik weet van toeten noch blazen afSorry dat mijn bericht wat "ingetogen" overkomt, maar er is iets mis met mijn computer waardoor ik ongeveer 20 minuten moet typen op dit kleine stukje tekst .
Loena, meis, onwijs gefeliciteerd! Staat een streepie!!!!! Ga je ervan genieten? Proberen? Hoop het!
Enne, Miss Take, ook gefeliciteerd!!!
quote:Dat vroeg die van mij ook
Op zaterdag 27 december 2003 07:37 schreef pluisje het volgende:[..]
Mijn dokter vroeg door de telefoon alleen of het gewenst was
Vervolgens mocht ik zelf op zoek naar een verloskundige, en had ik het geluk dat ik daar al met 8 weken langs mocht, de meesten zien je pas met 12 weken voor het eerst. Erg verschillend per arts dus. Gefeliciteerd in ieder geval
Knorretje, ik duim voor je
Loena, ik zie ook een 2e streepje...
Gefeliciteerd
Sugar, ben je al een beetje gewend aan het idee? vast niet
Sugar hoe is het met jou? Voelt het lekker, nu eindelijk ook zwanger te zijn, ben blij voor jullie hoor! Mijn hartje maakte echt een sprongetje toen ik je postieve berichtje las!
Knorretje hoe is het nu met je?
quote:Nou, ben er nog lang niet aan gewend, aan het idee!
Op zaterdag 27 december 2003 10:42 schreef Loena-tik- het volgende:
Sugar hoe is het met jou? Voelt het lekker, nu eindelijk ook zwanger te zijn, ben blij voor jullie hoor! Mijn hartje maakte echt een sprongetje toen ik je postieve berichtje las!
Ben ook bang, hoor, dat het toch misgaat! En ik ben errug, errug, errug benieuwd hoe lang ik zwanger ben!!! Geen idee!
Enne, over "wanneer vertellen", mijn vriendje vindt dat we het pas echt moeten vertellen na die twaalf weken... Moeilijk, want heel veel vriendinnen weten alles van onze plannen. Die zullen ongetwijfeld vragen gaan stellen binnenkort als ik ze weer zie. En dan? Moeilijk!
Loena ik zie ook een streepje hoor! Nogmaals gefeliciteerd!
Miss-Take gefeliciteerd! Ik heb toen met mijn stomme kop helemaal een afspraak gemaakt bij de huisarts (geen idee eigenlijk waarom) en die gaf me een hand "gefeliciteerd" en ik kon weer gaan. Sloeg dus ook helemaal nergens op. Toen kon ik pas met 12 weken bij een verloskundige terecht.
een zwangerschapstest doen nu heeft geen zin, naar de gyn gaan willen we zelf niet (heeft ook weinig zin, het hartje is toch nog niet te horen en die zegt toch afwachten kom volgende week maar weer eens terug)
dus eigenlijk weinig nieuws
quote:yep, daar zijn we goed in lijkt het wel.
Op zaterdag 27 december 2003 11:38 schreef Karin het volgende:
Shit weer zo'n vreselijke onzekerheid.
maar we hebben iig weer bewezen zwanger te kunnen worden zoals onze gyn dan altijd zegt
Sugar, Loena en andere nieuwe zwangere (kan je naam zo gauw niet vinden), van harte hoor! Ik zie ook een streepje
quote:Vaag?? Echt niet!
Op vrijdag 26 december 2003 23:36 schreef Loena-tik- het volgende:
[afbeelding]Wat denken jullie?(eerlijk hoor!) Wel vaag he?
Gefeliciteerd!
quote:Tjeemie Knorretje.....
bloed
Dikke knuf voor jullie.
Hier alles z'n gangetje. Tis even heel druk geweest, nadat we zijn terug gekomen van vakantie. Veel afspraken en werken enzo. En... Mijn vriendin is op 24 december bevallen van een hele mooie meid, Bo heet ze. En daar loop ik momenteel ook veel de deur in en uit.
Maar wel leuk en de tijd gaat dan ook zo snel, bijna alweer oud op nieuw!
Ik zit nu inmiddels op dag 26 van mijn cyclus. Voel eigenlijk niets bijzonders. We klussen al sinds 1,5 week met regelmaat en dat zullen we ook nog wel even proberen vol te houden. Mijn laatste cyclus was 44 dagen, dus we proberen een hele ruime periode te benutten met klussen. Hopende dat het op 5 januari raak zal zijn en dat we dan niet de medische molen in hoeven. De cyclus daarvoor was 35 dagen, en die daarvoor 34, dus..... Ik zal niet weten waar we deze keer op kunnen rekenen. Op 5 januari zal ik in princiepe op dag 35 van de cyclus zitten...
Oooowww, ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan verlopen.
quote:Jeetje, nog eentje! Meid wat heerlijk.
Op vrijdag 26 december 2003 06:31 schreef Sugar het volgende:
...twee streepjes, de één wat lichter dan de ander, maar toch twee (2)...!Whaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaa, ik ben zo nuchter nu! Ik kan er nog niks mee! Ik weet niet wat nu en ben blij maar raar! Raar, raar, raar! En blij! Wat is dit ongelooflijk gek en geweldig!
Wat dacht je, ochtendurine is ochtendurine, dus dan test ik maar om half 7?
quote:Het is hier een ware streepjes regen! En dit was al in de middag, dus ik zou gewoon nog een keertje 's ochtends testen.
Op vrijdag 26 december 2003 13:36 schreef Loena-tik- het volgende:
*fluistermodus* Loena heeft ook twee streepjes, maar die ene is heeeel vaagweet niet wat ik ervan moet denken. We wachten nog maar ff af, gaan denk ik met oud en nieuw nog een keer testen, dan zien we wel weer verder...
quote:Shit, zit eerst heerlijk 3 keer te stuiteren om 3 nieuwe zwangerschappen en dan dit.
Op zaterdag 27 december 2003 11:34 schreef Knorretje het volgende:
verlies nu "oud"bloed. Maar nog steeds niet zo veel als bij de 1e miskraam (maar toen was ik verder) in vergelijking met die van vorige maand zou ik het op gelijk zetten al was het toen wel helderder van kleur.
een zwangerschapstest doen nu heeft geen zin, naar de gyn gaan willen we zelf niet (heeft ook weinig zin, het hartje is toch nog niet te horen en die zegt toch afwachten kom volgende week maar weer eens terug)
dus eigenlijk weinig nieuws
Wat irritant dan trouwens dat ze zo weinig kunnen doen/zien als het zo vroeg is. Dan moet je echt gaan zitten wachten op wat gaat komen, of niet natuurlijk.
Brrr, gisterenavond in gezelschap met 2 stellen met kinderen doorgebracht en dan gaat het toch wel kriebelen. Maar als ik dit zo lees, zou ik half waanzinnig worden van die onzekerheid.
Sugar, al een beetje gewend aan het idee? Ben benieuwd hoe ver je bent, maar je hebt de 5e toch een afspraak? Kunnen ze mooi even kijken mevrouw, U bent al een half jaar zwanger
Knorretje, wat vervelend die onzekerheid, getsie wat kunnen dagen dan lang duren he, en die angst om naar de wc te gaan kan ik me ook nog goed herinneren. Sterkte.***hardop blijft zeggen: het is een innestelingsbloeding, het is een innestelingsbloeding, het is een innestelingsbloeding***
MiSs-TaKe, het is veel voorkomend hoor, dat je pas later terechtkunt, en meestal heb je met de huisarts niets te maken, maar moet je een verloskundige bellen (kan je volgens mij nu ook al doen hoor, dan hoor je vanzelf voor wanneer je een afspraak kunt maken)
Knorretje, sterkte met deze rottige uren en dagen, het leven tussen hoop en vrees is verschrikkelijk, ik denk aan je!
Knorretje, dat boontje moet blijven zitten hoor. Echt wel! Wanneer zou je ongesteld moeten worden of was je al overtijd? Ik duim me suf voor je dat dit gewoon een boefje is die je eerst laat schrikken, maar vervolgens wel lekker 9 maanden bij mama Knor blijft zitten!
Wij zijn 24 december naar de dokter geweest en mogen een afspraak maken met de fertiliteitskliniek Heel vreemd allemaal want met mij is alles in orde. Zelfs voor de bloedtest ben ik met vlag en wimpel geslaagd. Helaas zijn de zwemmertjes van Slaapvriendje niet goed te beoordelen. Door de taaiheid van zijn sperma hebben ze niet genoeg bewegingsvrijheid om op een natuurlijk manier hun weg te vinden. Het zal een lange weg worden in die medische molen, maar het is zeker niet hopeloos.
1e kerstdag eindelijk weer eens niet-functionele sex gehad en het was waaaanzinnig Klussen voor kids als je al zolang bezig bent als wij was toch zwaarder dan we vantevoren hadden kunnen voorspellen. Het is gewoon niet leuk meer als je in de agenda eerst even de vruchtbare dagen opzoekt om te bepalen of het wel zinvol is om de koffer in te duiken. Niet leuk meer. Wij zijn met elkaar getrouwd omdat we zoveel van elkaar houden en een kindje zou dat bekronen, maar wanneer ons dat niet is gegund moeten we ons er toch op instellen dat we met zijn tweetjes oud en grijs en wijs worden. Op dit moment is dat nog een moeilijk idee om aan te wennen en hoop ik dat we met een klein beetje hulp alsnog een klein Slaapkindje mogen krijgen. Ik hou jullie vanzelfsprekend op de hoogte van de vorderingen.
Liefs,
Slaapmeisje
Kus Loena
quote:even een vraagje daarover. zover ik op inet kan vinden. zou een innestelingsbloeding kunnen ontstaan als het zich innesteld in de baarmoeder (hoe logisch) dit alles vind plaats in de derde en vierde week van de zwangerschap, nog voor je overtijd bent, nog voor je een positieve zwangerschapstest kan doen.
Op zaterdag 27 december 2003 12:56 schreef easy-going het volgende:Knorretje, wat vervelend die onzekerheid, getsie wat kunnen dagen dan lang duren he, en die angst om naar de wc te gaan kan ik me ook nog goed herinneren. Sterkte.***hardop blijft zeggen: het is een innestelingsbloeding, het is een innestelingsbloeding, het is een innestelingsbloeding***
quote:
Week 3
Je baby is nog minder dan 1 mm groot.
In deze week zal waarschijnlijk je eisprong plaatsvinden. Een eicel maakt zich vrij uit een van de twee eierstokken en begint zijn reis naar de baarmoeder. Een zaadcel heeft nu 12 tot 24 uur de tijd om het eitje te bevruchten. De reis gaat via de eileider, en zal hier 300 miljoenen zaadcellen tegen komen, maar één zaadje kan het eitje bevruchten, hierna wordt de eicel hermetisch afgesloten voor anderen. Als het eitje wordt bevrucht door een zaadcel begint het zich direct te delen en vervolgd zijn weg, al gauw wordt het een trosje van tientallen cellen. Het bevruchte eitje heeft nu 64 chromosomen, wat de blauwdruk van jouw kindje is zoals het er later uit komt te zien en hoe het zich ontwikkeld. Zo'n dertig uur naar de bevruchting deelt het bevruchte eitje zich in twee identieke cellen, na tien uur delen de cellen zich weer, naar vier cellen. Na drie dagen zijn er zestien cellen. Na vier dagen is het een hompje van meer dan honderd cellen. En naar zes dagen zijn het al honderdvijftig cellen. Het eitje word nu blastocyst genoemd en lijkt op een klein besje. Het bestaat uit twee lagen: de buitenste wordt later de placenta, de binnenste de baby. In de eerstvolgende dagen zweeft de blastocyst vrij rond in de baarmoeder en wordt gevoed met een soort melk uit de klieren van de baarmoederwand. Tegen het eind van de derde week begint het besje zich te hechten aan de verdikte baarmoederwand, wat we implantatie noemen. Als dit gebeurd is, spreken we van conceptie. Ondertussen wordt door het hormoon oestrogeen en progesteron de baarmoeder gereed gemaakt zodat het bevruchte eitje zich kan innestelen, dit duurt ongeveer een dag of drie, en zolang duurt het ook voor het eitje in de baarmoeder is aangekomen. De innesteling van de eicel vind weer ongeveer vier dagen later plaats, dit gaat soms gepaard met een beetje bloedverlies, waardoor sommige vrouwen denken nog een lichte menstruatie gehad te hebben. Bij de bevruchting staat het geslacht van jouw kindje al vast. De foto hier is een bevrucht eitje van nog geen dertig uur na de conceptie. (babybrabbel.org)
en
quote:Dat zou dus betekenen dat zodra je dus overtijd bent en een positive zwangerschapstest achter de rug hebt, je niet meer een innestelingsbloeding kan krijgen, TENZIJ de innesteling fout is gegaan en resulteerd in een miskraam (verkeerde hechting)
Week 4
Je baby is nog minder dan 1 mm groot.
In deze periode kan het vermoeden ontstaan dat je eventueel zwanger bent. Je zult binnenkort je menstruatie verwachten, en misschien heb je al enige tekenen wie kunnen wijzen op een zwangerschap. Je baarmoedermond veranderd in deze periode van rozerood naar blauwachtig, dit komt omdat deze door de hormonen meer doorbloed raakt. Je schaamlippen raken ook meer doorbloed en daardoor raken deze ook wat meer opgezwollen. Sommige vrouwen hebben iets meer last van afscheiding, dit is heel normaal. In jouw baarmoeder heeft de boel ook niet stilgezeten, de cellen vermenigvuldigen zich in een razend snel tempo en gaan verschillende functies vervullen. De buitenste laag cellen rond het embryo vormt een soort wortel die vanuit de baarmoederwand de basis wordt van de placenta. Intussen groeperen de binnenste cellen zich in twee, dan drie lagen, die later zullen uitgroeien tot verschillende lichaamsdelen van je baby. Andere cellen ontwikkelen zich tot het vruchtvlies. Aan het eind van de week heeft het embryo zich geheel in de baarmoederwand genesteld. Langzaam aan wordt de placenta en dooierzak gevormd, waaruit de embryo bloedlichaampjes kan vormen, ook wordt er een begin gemaakt aan het ontstaan van de baby. Een hele belangrijke week waarin niks mag misgaan. Hoe moeilijk het ook is om je vermoeden te bevestigen, het doen van een zwangerschapstest heeft in deze week nog echt geen zin. De embryo geeft een hormoon af dat zorgt dat jij geen menstruatie krijgt. (babybrabbel.org)
quote:al met al zou een innestelingsbloeding op dit moment volgens mj dus niet kunnen maar een vroege miskraam zijn waardoor de enige andere mogelijkheid wat over blijft is een bloedvaatje of wat dan ook wat even lekker zit te kloten en ons in de stress brengt (en lees dat dus voornamelijk voorkomt als er gesekst is, en dat is er hier zeker niet) (Gelukkig zullen er nog wel wat redenen zijn waardoor het kan gebeuren maar kan die nog niet zo snel vinden)
Na de ovulatie komt de eicel in de eileider terecht. Hier treedt bevruchting op. De bevruchte eicel komt na een dag of acht aan in de baarmoeder.
Als bevruchting optreedt, is er nog een grote kans dat de bevruchte eicel niet innestelt in de baarmoeder. Dit gebeurt in 27% van de gevallen 2.
Het gebeurt ook dat een embryo zich kortdurend innestelt maar dat de innesteling niet doorzet. Het embryo wordt afgestoten en de ongesteldheid vindt plaats op het normale tijdstip of net iets later. Op deze manier vindt ongemerkt een vroegtijdig verlies plaats. (freya.nl)
Dan over het bloedverlies, het is nog wel aanwezig, maar heel weinig. Dat kan dus allebei de kanten op. Immers bij de eerste miskraam begon ik donderdag te vloeien, was het s'avonds weg en brak het zaterdag weer los om na hele lange tijd pas weer te stoppen. De tweede ging een stuk simpeler, buikpijn, nog meer buikpijn, heel veel buikpijn, s'nachts wakker worden, alles onder het bloed, wc gerend en voila, klaar (ff makkelijk gezegd), dus in een keer bloedverlies wat gewoon direct doorzette en het gedoe afhandelde.
Sugar en Loena; gefeliciteerd!!
quote:verder "onderzoel"levert me ook nog op dat in de volsmond tot aan de derde maandgesproken word van een innestelingsbloeding ondanks dat het om een andere bloeding kan gaan. en dat kan je de hele zwangerschap houden al komt het in de eerste drie maanden het meest voor. Ook kan het op verschillende tijdstippen voorkomen, de eenmet 5 de ander pas bj 11 en weer een ander heeft er niet mee te maken.
Op zaterdag 27 december 2003 16:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
Knor; er zijn toch ook vrouwen die "ongesteld" blijven, ookal zijn ze zwanger. Dat nu je linkerbaarmoederwand schoon is en je rechterbaarmoederwand een plancenta kan opbouwen. Klinkt als wishfull thinking en errug fantasievol, ik weet het. Maar het zou kunnen....Sugar en Loena; gefeliciteerd!!
Het kan alle kanten gewoon op.
-edit- spuit elf had niet gezien dat er nog een volgende pagina was aan dit topic...
quote:maar ben wel heel erg blij met je reactie. Bij iedere vraag zit ik te hopen dat je online bent en snel reageert omdat je negen van de tien keer het zo fjin verwoord
Op zaterdag 27 december 2003 16:13 schreef phileine het volgende:
Het woord "innestellingsbloeding" wordt eigenlijk gebruikt voor alle onverklaarde bloedingen in de eerste drie maanden. Men gaat ervan uit dat ze worden veroorzaakt door het "invreten" van de placenta in de baarmoederwand. Maar in dit stadium is er helaas geen zinnig woord over te zeggen. 50% van de zwangerschappen met (vroeg) bloedverlies blijven goed gaan, daar moet je je maar aan vasthouden.-edit- spuit elf had niet gezien dat er nog een volgende pagina was aan dit topic...
quote:Sterkte, Knor! We hopen er allemaal het allerbeste van!
Op zaterdag 27 december 2003 18:17 schreef Knorretje het volgende:
dankzij de mama van een van de lurkers hebben we besloten om NU naar het zhuis te gaan om te weten waar we mee bezig zijn, mocht het een miskraam zijn dan kunnen we bezig met verwerken ipv hopen. Mocht het nu nog geen miskraam zijn weten we natuurlijk dat het niets zegt en dat het alsnog een miskraam kan worden maar dan slapen we vannacht misschien wel een beetje.
Sugar: WAUW, wat geweldig zeg! Ik vind het echt supergaaf dat je zwanger bent! Nu nog even afwachten hoe lang het wondertje al bij je is (kunnen ze je dat 5 januari vertellen denk je?) en je kunt door naar het zwangerschap & geboorte topic
Loena: ik zie toch echt een 2e streep! ook al is het idd niet de meest duidelijke die ik ooit gezien heb . Gefeliciteerd! Mocht je het toch nog zeker willen weten, dan moet je gewoon ff de digitale test doen van Clearblue...
MisS-TaKe: gefeliciteerd! Jammer van de beetje botte huisarts, maar dat mag de pret niet drukken
Was je al lang bezig?
Knorretje: Ik baal er van dat ik nu hoor dat je bent gaan bloeden . Maar ik ga nu hardstikke hard voor je duimen dat dit gewoon een geknapt bloedvat is o.i.d.
Even een opstekertje misschien: ik was laatst bij een kennisje. Zij had op de ochtend van haar eerste echo een bloeding en dacht dat het over was. Toch maar naar de echo gegaan om er zeker van te zijn: blijkt er niks aan de hand te zijn en waren er zelfs twee kindjes aanwezig ipv eentje
Die tweeling is inmiddels 1,5 jaar oud en hardstikke gezond!
Hopelijk wordt het e.e.a. zo duidelijk in het ziekenhuis. Heel veel sterkte in ieder geval en laat je het nog even horen?
Er is een echo gedaan en er is na 5 keer prikken eindelijk bloed afgenomen.
er is op de echo niets te zien, behalve een verdikking van het baarmoederslijmvlies wat evt op een zwangerschap kan duiden, maar of we zwanger zijn weten we niet. We hebben een aantal opties
A we zijn niet zwanger maar hebben hcg van de vorige zwangerschap/miskraam nog in ons zitten
B We zijn zwanger maar bezig met een miskraam
C We zijn zwanger maar nog maar net een paar dagen na de bevruchting (ik heb iedere zwangerschap nog belachelijk hoge waarden aan hcg gehad waardoor het best kan dat we nog maar net na de bevruchting zitten maar al wel postief testen itt tot andere zwangeren) Het vruchtje is dan nog te klein om te zien op een echo, moet zich evt nog gaan nestelen/is nu net aan het nestelen en veroorzaakt een bloeding
D We zijn zwanger maar het vruchtje bevind zich ergens anders dan in de baarmoeder maar is te klein om nu te vinden en moet over een week of 2 dan opgezocht worden.
Niks geen zekerheid dus alleen maar meer onzekerheid. Omdat de opties goed en slecht behoorlijk oneerlijk verdeeld zitten. Ik heb net bloed laten prikken en moet maandag weer bloed prikken, aan de hand daarvan gaan ze kijken of er een stijging in de hcg waarden zitten. Is dat het geval dan zijn we iig zwanger maar moeten ze nog gaan bepalen hoe lang ik zwanger ben en of ik niet per ongeluk oa een buitenbaarmoederlijke of een mola-zwangerschap heb (aangezien normaal het vruchtje dus al wel zichtbaar moet zijn, tenzij we echt nog maar extreem kort zwanger zijn) Ik kan gelukkig dinsdag bellen naar de uitslag van het bloed dan of we in een stijging of een daling zitten. Bij een stijging gaan ze in de tweede week van januari een zoektocht beginnen het vruchtje zou dan hoe dan ook ergens zichtbaar moeten zijn (of de celdelingen van een mola) Is er een daling dangaan we ook in januari terug (mits de vloeiing gestopt zijn) en gaan ze eens kijken waarom het allemaal niet meer wil, of er iets niet goed zit bij ons etc etc. omdat 3 miskramen achter elkaar ook een beetje te veel van het goede is om zelf door te blijven klungelen.
Al met al, dus 5 dikke blauwe plekken en aderen verder, een foto'tje van verdikt baarmoederslijmvlie, een lab-formulie voor maandag en nog meer onduidelijkheden/onzekerheden verder zijn we.
quote:we haden de zelfde arts als bij de andere miskramen en hij herkende ons nog en is tot nu toe altijd de boodschapper van slecht nieuws geweest, hij was heel geduldig en aardig en werkte gewoon ffies over toen hij zag wie het nou was die voor een echo kwam (volgens mij zijn we berucht aan het worden onder het gyneacologisch personeel)
Op zaterdag 27 december 2003 20:53 schreef Karin het volgende:
He gatverdamme nog meer onzekerheid!
Maar zo te horen hebben ze het wel heel duidelijk uitgelegd en zijn ze ook druk bezig jullie onzekerheid weg te nemen. Lijkt me heel fijn.
[/begin lurkstand]
quote:
Op zondag 28 december 2003 01:09 schreef miss_bleu het volgende:
hoop dat je al stiekem in dromenland bent
En muts hier maar lekker verder over je onzekerheid. Is stukken beter dan het verhaal dat je hier eerder vertelde, over niet vertellen en dan het onbegrip. Hier zijn genoeg luisterende oren en ervaringsdeskundigen.
Liefs en jompels,
Slaapmeisje
quote:bloeden is nog niet gestopt. maar gewoon veel minder dan de vorige keren (maar dat kan dus ook komen doordat ik minder lang zwanger ben dan destijds) Er zitten tot op heden geen stolsels in, maar heb begrepen dat die ook niet altijd ala minuut mee naar buiten komen maar nog wel eens een paar dagen op zich laten wachten, zeker als de evt miskraam nog niet volledig ingang is en we alleen nog maar sprake is van de voorbode
Op zondag 28 december 2003 13:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat wel een goed teken is is dat het bloeden gestopt is (toch?) en dat er geen fliebeltjes in je bloed zaten.
quote:ik kan het nergens anders kwijt en hen die om mij geven en waar ik veel om geef lezen het hier toch en verwachten dat ook.
Op zondag 28 december 2003 14:07 schreef melonovy het volgende:
en toch dapper alles melden op fok!
Nog een vraag aan je: je schrijft zelf al dat jullie wel zwanger kunnen worden, maar zwanger blijven lijkt het probleem te zijn. Kan daar iets aan gedaan worden, met medicijnen bijvoorbeeld? Ik meen me te herinneren dat er iets is waardoor de innesteling beter verloopt (kan me alleen niet meer te binnen brengen van wie of waar ik dat dan gehoord heb...).
quote:yep
Op zondag 28 december 2003 19:45 schreef Rewimo het volgende:
Knor, als ik het allemaal goed begrijp, kan het fout zijn, maar... het kan ook heel pril zijn en toch alsnog goed. Ik blijf duimen en hopen op het laatste
quote:het mag dan gemiddeld wat op zich laten wachten, maar sinds alicia gaat ook dat al een stuk makkelijker. (26 klusronden, 6 klusronden, 5 klusronden, 1 klusronde)
Nog een vraag aan je: je schrijft zelf al dat jullie wel zwanger kunnen worden,
quote:we waren nog jong en het zal vast nog wel lukken was de eerste boodschap, na een eerste miskraam is er geen verhoogd risico op een tweede miskraam. Het risico stijgt pas na de tweede (dan is de kans op eennieuwe miskraam 25% en dat wordt naar ik begrepen heb steeds hoger. Ons ziekenhuis grijpt pas in na drie miskramen, dus als dit weer een misser wordt gaan ze eens kijken of ze een handje kunnen helpen.
maar zwanger blijven lijkt het probleem te zijn. Kan daar iets aan gedaan worden, met medicijnen bijvoorbeeld? Ik meen me te herinneren dat er iets is waardoor de innesteling beter verloopt (kan me alleen niet meer te binnen brengen van wie of waar ik dat dan gehoord heb...).
quote:wij ook niet tot op gisteren. daarnaast speelt natuurlijk de kans op miskramen op verschillende leetijden ook een rol, hoe ouder hoe meer kans. Maar daar hoef ik me nog geen zorgen over te maken.
Op zondag 28 december 2003 21:06 schreef Rewimo het volgende:
Ik wist niet dat de kans op een miskraam steeds hoger wordt na de tweedeHet lijkt me sowieso allebei vreselijk, als je niet zwanger wordt, maar ook als je wel zwanger wordt maar het niet blijft... Ik wens iedereen in dit topic dan ook veel sterkte!
quote:Sorry, ik moest hier zo om lachen. Die Danny, met al dat hcg in zijn lijf
A we zijn niet zwanger maar hebben hcg van de vorige zwangerschap/miskraam nog in ons zitten
quote:ook nog eens verkeerd (namelijk met een v in berucht).
(volgens mij zijn we berucht aan het worden onder het gyneacologisch personeel)
Wat lief dat iemand had geregeld dat je terecht kon voor een echo. Jammer altijd dat het in dit stadium nog geen uitsluitsel kan geven. Als het helemaal mis is kunnen ze het wel zien, maar of het goed is niet. Flauw he.
Ik heb ook na de derde miskraam het aanbod gekregen voor nader onderzoek. Maar de arts vertelde er wel direct bij dat er bijna nooit een oorzaak wordt gevonden. Ik vond die gang toen nog te zwaar, dus heb besloten het niet te doen. Het advies was toen om twee maanden niet zwanger te worden (het begon echt mijn hele leven te overheersen) en daarna verder te kijken. Natuurlijk werd ik toen prompt zwanger omdat mijn cyclus helemaal in de war was, en het resultaat was Isa. Overigens werd er ook verteld -en heb ik dat ook begrepen uit mijn eigen research- dat de meeste stellen uiteindelijk wel gewoon een gezond kindje op de wereld zetten, óók na een serie vroege miskramen. Je gaat alleen zo vreselijk twijfelen aan je eigen lijf, en die enorme hormoon-schommelingen zijn echt slopend.
quote:
Op maandag 29 december 2003 04:59 schreef Knorretje het volgende:
het bloeden is gestopt !!!!!!!
Probeer te rusten Knorrtje.
Alle liefs en sterkte voor jullie drietjes.
[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 29-12-2003 05:35]
quote:KIELEF!!!!!!!!
Op maandag 29 december 2003 05:23 schreef Kielef het volgende:[..]
![]()
Probeer te rusten Knorrtje.
Alle liefs en sterkte voor jullie drietjes.
en ja ik ga rusten zodra ik eindelijk echt goed kan slapen (hopelijk na dinsdag)
quote:Dat is goed nieuws
quote:Wow knorretje, gelukkig
*Strenge-modus naar buik toe*: lief kindje, nu blijf jij gewoon in de buik van mama zitten en laat je mama, papa, Alicia en Fok! () niet meer zo schrikken, ja!! Als we je over negen maanden zien, is dat vroeg zat!!!!
*Einde strenge-modus*
Knorretje, ik hoop dat je er wat geruster op bent, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je pas echt gerust bent over drie maanden! Ik hoop dat je nu weer wat rust kunt nemen
Slaapmeisje, hoe is het met je?
Jansu, met jou?
En lieve Piglet, hoe maak jij het?
Ik ben nog lang niet aan het idee gewend en geloof nu eigenlijk al niet meer dat het zo is....
quote:goed nieuws Knorretje!!
Ik voel me niet zo lekker eigenlijk. De PMS kwaaltjes lijken niet over te zijn terwijl ik toch vorige week zondag giga ongesteld was. Natuurlijk ga ik dan weer meteen denken dat ik tot een van de uitzonderingen behoor die ondanks een ongesteldheid toch gewoon zwanger is en vanmorgen stond ik zelfs bijna op het punt om een test te doen om een eventuele zwangerschap uit te sluiten. Toch maar niet gedaan omdat ik ook wel weet dat het helemaal niet reeel is, maar toch kwam ik in de verleiding Waarschijnlijk ben ik gewoon nog niet helemaal genezen van de Belgische griep en voel ik me daarom nog zo raar.
(mijn zus werd ook gewoon ongesteld en na drie testjes was ze pas "zwanger" terwijl ze toen al 2 maanden zwanger was!)
quote:ik ben pas gerust na de uitslagen etc etc. (de vorige keer stopte het ook tussentijds
Op maandag 29 december 2003 09:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Knorretje, ik hoop dat je er wat geruster op bent, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je pas echt gerust bent over drie maanden! Ik hoop dat je nu weer wat rust kunt nemen
Heb net weer bloed geprikt en kan morgen vanaf 11 uur bellen voor de uitslag en dan gelijk een afspraak maken voor 2 weken later om verdere stappen te nemen.
nog van harte alledrie
knorretje, ik hoop dat alles goed gaat en dat je snel zekerheid krijgt
quote:Hoi Beaker, een spannende dag voor jou vandaag. De kans op zwangerschap in jouw geval is minimaal hoor, maar je weet natuurlijk maar nooit. Ik zou zelf wachten totdat ik echt een paar dagen overtijd ben voordat ik een test zou doen. Het is even langer in spanning zitten, maar je hebt dat in ieder geval wat meer zekerheid dat een negatieve test ook echt negatief is. Ik lees net dat jouw zus wel gewoon ongesteld was toen ze al wel zwanger was. Als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk zowieso over een paar dagen een test doen. Sterkte met wachten.
Op maandag 29 december 2003 12:10 schreef Beaker het volgende:
Vandaag moet ik ongesled worden, maar omdat ik in de eerste week van mijn nieuwe strip een pil ben vergeten is er kans op zwangerschap.
Ik heb het gevoel dat ik elk moment ongesteld word, maar het zet niet erg door. (andere buikpijn)
Is het verstandig om toch een testje te doen?(mijn zus werd ook gewoon ongesteld en na drie testjes was ze pas "zwanger" terwijl ze toen al 2 maanden zwanger was!)
Knorretje, klinkt goed dat het bloeden gestopt is.
En ik weet dat het geen reet uit maakt, maar doe lekker rustig aan de komende daagjes. Je kan natuurlijk ook zowieso niet rondspringen, maar een beetje rustige omgeving kan geen kwaad voor zo'n klein beebje.
quote:het klinkt heel stom maar ergens hoop ik van niet. dan kan het gehoop stoppen, het geetter van onzekerheid en al die andere ellende. Gewoon proberen te verwerken en weer verder gaan. ik zie zo vreselijk op tegen die twee weken wachten tot we echt meer weten. Als je rond gaat kijken op inet zie je zo vreselijk veel echo's van mensen bij 3, 4, 5 en meer weken zwangerschap waarop gewoon een heel klein zwart stipje zichtbaar is wat het kindje in wording moet voorstellen. Dat me dat heel erg ongerust maakt en me alleen maar blijf afvragen waarom was er niks zichtbaar en heb ik alleen hier maar een dom foto'tje liggen van verdikt baarmoederslijmvlies
Op maandag 29 december 2003 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
*zet timer in horloge: morgen om 11 uur Fok! checken om te kijken of het brusje nog steeds in de maak is!
Nogmaals, ik leef enorm met je mee en ik blijf lekker doorduimen dat het goed gaat. *fluistert en dat de rest van je zwangerschap een heel stuk prettiger is dan met Alicia
Nou weet ik wel dat ieder mens en iedere mola anders is-kan zijn. Maar bij mijn mola sloegen de testen heel raar positief uit, knal, maar dan ook knal paars ipv een blauw streepje. Toen ik de mola verloor met 12 weken, had ik een buik van zeker 20 weken en de mola was zo groot dat ie niet in een soepkom pastte (moest het nml opvangen)
Dus volgens mij, kan je die mola wel uit je hoofd zetten. zou toch een zorg minder zijn, zo'n ding is nml geen kattepis
quote:precies, daar lees je een partij enge dingen over. Maar als ik dat uit mijn hoofd kan zetten waarom vermoeit een gyn me er dan mee ? en laat de waarden controleren op stijgingen (buiten hetfeit dat daarmee een zwangerschap aangetoond kan worden natuurlijk)
Op maandag 29 december 2003 13:25 schreef moussy het volgende:
Dus volgens mij, kan je die mola wel uit je hoofd zetten. zou toch een zorg minder zijn, zo'n ding is nml geen kattepis
quote:Ha die Sugar! Hier is alles prima hoor. We klussen er nog vrolijk op los
Op maandag 29 december 2003 09:39 schreef Sugar het volgende:
Knorretje, dat klinkt beter! Hoop onwijs dat het nu allemaal goed gaat!Slaapmeisje, hoe is het met je?
Jansu, met jou?
En lieve Piglet, hoe maak jij het?Ik ben nog lang niet aan het idee gewend en geloof nu eigenlijk al niet meer dat het zo is....
Liefs Piglet
PS Knorretje, ik ben ontzettend blij dat het bloeden gestopt is. Ik hoop toch voor je dat het nu verder goed gaat. En mocht het niet zo zijn, dan hoop ik dat je die zekerheid in ieder geval heel snel zal krijgen.
Slaapmeisje, ik beken: ik heb ook vorige week nog een test gedaan terwijl ik een paar dagen daarvoor nog heel erg ongesteld was. Ik voelde me ook niet zo lekker en dacht ook: stel nou dat...
Helaas, hardstikke negatief natuurlijk
Zo zie je maar, je bent niet de enige . Als je het heel graag zeker wil weten moet je gewoon een test doen (want stel nou dat...
), maar het kan natuurlijk ook weer erg confronterend zijn
Mijn nichtje heeft ook een mola zwangerschap gehad en die had met twee maanden een buik alsof ze al ver over de helft was, ze hebben het bij haar toen weggehaald en ze heeft een half jaar chemo gemoeten en ze mocht iig een jaar lang niet zwanger raken.
Ze is na dat jaar gewoon zwanger geraakt trouwens enheeft nu een zoon van bijna 3....
quote:Oef Piglet, gelukkig ben ik dus niet de enige muts met testdrang
Op maandag 29 december 2003 13:43 schreef piglet het volgende:[..]
Slaapmeisje, ik beken: ik heb ook vorige week nog een test gedaan terwijl ik een paar dagen daarvoor nog heel erg ongesteld was. Ik voelde me ook niet zo lekker en dacht ook: stel nou dat...
Helaas, hardstikke negatief natuurlijk![]()
Zo zie je maar, je bent niet de enige. Als je het heel graag zeker wil weten moet je gewoon een test doen (want stel nou dat...
), maar het kan natuurlijk ook weer erg confronterend zijn
quote:ik wil geen "zwartkijker" zijn en van het ergste uitgaan of op de zaken vooruit lopen. Maar had zelf idd zaterdagavond alle mogelijkheden onderzocht op inet welke de gyn me gaf. Dat is het enige wat ik kon doen naast afwachten. Nu is een mola het ergste van de mogelijkheden dus die probeer ik zover mogelijk uit te bannen, maar is tevens een mogelijkheid die blijdt bestaan als morgen de stijging van het hcg positief is. Al met al een wir war dus, na morgen 3 mogelijkheden nog waarbij er maar 1 goed is. (en in mijn beredenering hadden er meer goede dingen op het lijstje over moeten blijven ipv slechte dingen
Op maandag 29 december 2003 13:46 schreef Angel22 het volgende:
Niet om je verder ongerust te maken Knor, maar ik wat info opgezocht over Mola-zwangerschap http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/218.html
quote:Je bent zeker niet de enige met testdrang
Op maandag 29 december 2003 13:50 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
Oef Piglet, gelukkig ben ik dus niet de enige muts met testdrang
Ik ga lekker niet testen, want ik heb geen zin in nog een teleurstelling. Bovendien was mijn ongesteldheid met stolsels en al, dus zwanger zijn is dan wel heel onwaarschijnlijk. De verhalen die je wel eens leest van vrouwen die ondanks dat ze ongesteld zijn, toch zwanger blijken, hebben volgens mij gewoon een beetje oud of helder bloed verloren en verders niet. Pas wanneer ik kotsend boven de pot hang zal ik er eens een testje op wagen
quote:Een mola kunnen ze al zien met 1x bloedprikken. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar ga het gewoon proberen.
Op maandag 29 december 2003 13:30 schreef Knorretje het volgende:[..]
precies, daar lees je een partij enge dingen over. Maar als ik dat uit mijn hoofd kan zetten waarom vermoeit een gyn me er dan mee ? en laat de waarden controleren op stijgingen (buiten hetfeit dat daarmee een zwangerschap aangetoond kan worden natuurlijk)
Bij een normale zwangerschap heb je bijv. 300 ? hcg in je bloed. Bij een mola 13000 ? hcg.
quote:ja dat weet ik,is uitgelegd. Maar het bloed van zaterdagavond wordt ook pas vandaag verwerkt, lab werkte niet savonds en niet op zondag. dus beide resultaten heb ik pas morgen (de arts neem ik aan vanmiddag, maar hij gaat de nachtdienst in dus pas vannacht waardoor ik morgen kan bellen met z'n assistente).
Op maandag 29 december 2003 14:11 schreef moussy het volgende:[..]
Een mola kunnen ze al zien met 1x bloedprikken. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar ga het gewoon proberen.
Bij een normale zwangerschap heb je bijv. 300 ? hcg in je bloed. Bij een mola 13000 ? hcg.
Het probleem van onze tijd is natuurlijk dat je al zo vroeg kunt weten of je zwanger bent. De eerste drie keren wist ik het toen ik net een paar dagen overtijd was, en de laatste keer zelfs 4 dagen ervóór. Volgens mij komen die vroege miskramen heel veel voor (vrijwel iedereen in mijn omgeving die bezig is/was met zwanger worden heeft het wel een (paar) keer meegemaakt.) Vroeger wist je dat gewoon niet, je voelde je een beetje raar en je was een paar dagen overtijd en werd dan toch gewoon ongesteld. Zou soms wel handig zijn om er wat minder van te weten, dan werd je ook niet zo onzeker. Bij mij heeft al die kennis die je zo makkelijk overal vandaan haalt meer onrust dan geruststelling veroorzaakt.
Knorretje, toen mijn zusje laatst zwanger was, had ze ook na ongeveer 3 weken een echo. Waar niets op te zien was, week later was er wel gewoon wat te zien.
ik duim voor je dat het blijft zitten
Heel veel sterkte met dat vervelende wachten
quote:he wijffie tnx!!! Lief dat je daar nog aan gedacht hebt, ik bel je morgen.
Op maandag 29 december 2003 20:08 schreef jessie het volgende:
Via de telefoon eveb hub ingefluisterd.Heel veel sterkte met dat vervelende wachten
Ook van mij veel sterkte voor jullie allebei, het word verdorie echt tijd dat je je weer echt gelukkig kan voelen als je een baby in je armen hebt.
quote:Wat een domme doos zeg!
Op dinsdag 30 december 2003 10:40 schreef Knorretje het volgende:
nou we hielden het niet meer van de spanning dus gewoon lekker eerder gebeld, hebben er alleen niks aan gehad want die muts die we aan de lijn kregen snapte niet precies hoe of wat we wilden. moeten het later op de dag nog eens proberen (lees: zodra we gestoord worden en het niet meer houden bellen we weer)
Nou ja, dan blijf ik ook hier maar gewoon doorduimen.
quote:Ja, het lijkt idd wel of alles daar de prioriteit heeft van een ingegroeide teennagel. Niet te geloven.
Op dinsdag 30 december 2003 10:49 schreef Knorretje het volgende:
volgens mij snappen ze daar echt niet dat je een beetje erdoor heen zit na alle gebeurtenissen en dat je gewoon helemaal gestoord wordt van het wachten
mola-zwangerschap is uitgesloten, 2 opties blijven over
we zijn
of gewoon zwanger
of zwanger maar dan buitenbaarmoederlijk (maar dat scenario schappen we een klein beetje, maar krijgen we 14 jan een onderzoek voor)
hcg waarde zaterdag 322
hcg waarde gisteren 605
quote:Nou, dan ben je voor mij nu in ieder geval zwanger! Gefeliciteerd!
Op dinsdag 30 december 2003 10:58 schreef Knorretje het volgende:
ok, we hebben de uitslag !!!!mola-zwangerschap is uitgesloten, 2 opties blijven over
we zijn
of gewoon zwanger
of zwanger maar dan buitenbaarmoederlijk (maar dat scenario schappen we een klein beetje, maar krijgen we 14 jan een onderzoek voor)hcg waarde zaterdag 322
hcg waarde gisteren 605
Kunnen ze trouwens aan de HCG waarde iets zien over de duur van de zwangerschap?
quote:nou omdat we dat pas over twee weken zeker weten, maar als ik daar maar bij stil blijf staan loop ik dus nog twee weken als een kip zonder kop rond, dus probeer dat gewoon een beetje van me af te zetten.
Op dinsdag 30 december 2003 11:01 schreef Brighteyes het volgende:Waarom schrappen jullie de buitenbaarmoederlijke?
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 30-12-2003 11:06]
quote:goed nieuws Knorretje én Danny !!
we zijn
of gewoon zwanger
quote:That's the spirit! Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar het lijkt me sterk. Jullie hebben er gewoon eentje die zich heel goed kan verstoppen. Spannend hoor, nu nog 2 weken wachten voor het verdere onderzoek.
Op dinsdag 30 december 2003 11:04 schreef Knorretje het volgende:[..]
nou omdat we dat pas over twee weken zeker weten, maar als ik daar maar bij stil blijf staan loop ik dus nog twee weken als een kip zonder kop rond, dus probeer dat gewoon een beetje van me af te zetten.
quote:ze kunnen er globale schattingen van maken, ik ben nu even aan het rond kijken op inet, kom er zo op terug.
Op dinsdag 30 december 2003 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Kunnen ze trouwens aan de HCG waarde iets zien over de duur van de zwangerschap?
quote:Goede uitslagen hoor Knorretje, denk dat ik jullie nu toch echt dubbel en dwars ga feliciteren hoor
ok, we hebben de uitslag !!!!mola-zwangerschap is uitgesloten, 2 opties blijven over
we zijn
of gewoon zwanger
of zwanger maar dan buitenbaarmoederlijk (maar dat scenario schappen we een klein beetje, maar krijgen we 14 jan een onderzoek voor)hcg waarde zaterdag 322
hcg waarde gisteren 605
quote:Oh shit mannie stond nog ingelogd, dit berichtje is dus van Loena hoor!!!
Op dinsdag 30 december 2003 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:[..]
Goede uitslagen hoor Knorretje, denk dat ik jullie nu toch echt dubbel en dwars ga feliciteren hoor
Lijkt me errug vreemd als het buitenbaarmoederlijk is, aangezien de Hcg waarden normaal zijn EN er was een verdikking te zien in de baarmoeder!!! Lijkt me nu nog erg onwaarschijnlijk dat je nu niet gewoon lekker zwanger bent!!!
code:Als we gaan kijken wanneer we voor het laatst geneukt hebben das in de week na sinterklaas geweest op de 10e (want toen was alicia er nietva bevruchting va 1 dag laatste menstruatie (ELM) mIU/ML of IU/L
7 dagen 3 weken 0 to 5
14 dagen 28 dagen 3 to 426
21 dagen 35 dagen 18 to 7.340
quote:Dan kan het dus nog wel kloppen dat ze het brusje niet gevonden hebben, want het is nog wel heel klein hoor!
Op dinsdag 30 december 2003 11:21 schreef Knorretje het volgende:
op freya.net vind ik ditcode:Als we gaan kijken wanneer we voor het laatst geneukt hebben das in de week na sinterklaas geweest op de 10e (want toen was alicia er nietva bevruchting va 1 dag laatste menstruatie (ELM) mIU/ML of IU/L
7 dagen 3 weken 0 to 5
14 dagen 28 dagen 3 to 426
21 dagen 35 dagen 18 to 7.340) kom ik op precies 20 dagen uit na de bevruchting. (vanaf menstruatie kan ik dus niet berekenen ivm die stomme miskraam)
Ik kwam hetzelfde schema'tje ergens anders tegen.
quote:Keurig ritme dus!
Op dinsdag 30 december 2003 11:28 schreef Knorretje het volgende:
wat wel grappig is dat als ij het tabelletje van hierboven dus ombuig, dus 21 naar 20 toe trek en dus 35 naar 34 is dat precies mijn normale cyclus die ik doorliep voor de miskraam. En zou dus 27 nov laatste dag van de menstruatie geweest moeten zijn (zonder dat ik wist dat ik ongi was want vloeide toen nog van de miskraam) en kom ik op een uitgerekende datum van 8 september en ben ik nu dus 3 weken en 6 dagen zwanger
[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 30-12-2003 17:25]
weer lekker verder lurkt
[Dit bericht is gewijzigd door clauwheee op 30-12-2003 18:05]
Verder hier alles goed, en bij jullie?
Alvast een heel gezellig uiteinde gewenst en dat het maar een liefdevol en vruchtbaar 2004 gaat worden!!!
Tis trouwens weer bijna tijd voor deel 11......
quote:Dit is zeker een goeie tip Knorretje! Ik heb nog drie testen van huismerk Stip drogist liggen, maar zodra ik door mijn voorraadje heen ben dan zal ik die digitest eens proberen.
Op dinsdag 30 december 2003 11:30 schreef Knorretje het volgende:
betekend wel voor de wachtenden dat de digitale zwangerschapstest van clearblue super gevoelig is als die vorige week dus al een plusje kon geven.
Dat er maar mooie kindjes gemaakt en geboren mogen worden in het aankomende jaar
en als het even kan is daar ook eentje van mij bij, hoop ik
Dikke van piglet
Ik ben hier zelf even niet zo vaak meer omdat ik probeer er iets minder mee bezig te zijn... Tot op heden nog even geen positief resultaat dus...
Hopelijk word 2004 er een beter jaar voor
Heb hubsie hier de laatste paar dagen heel lief aan gekeken of ik misschien niet ííííííííéééééétsje eerder met die rare kleine pilletjes mocht stoppen....
Hij was het er eigenlijk eerst nog niet helemaal over uit, want hij vond het allemaal best wel snel alweer.... Wilyan is nog zoooooooooo klein. Ik heb 'm er dus eerst maar even aan herinnerd dat, het vast wel weer even duurt voor het zover is, en als het zover is, het meestal ook nog een maand of acht/negen duurt voor er zich "iets" komt melden.... en dat Jippie dan waarschijnlijk al een heeeeeeeeel stuk ouder is (waarschijnlijk ongeveer de leeftijd die hubs in gedachten had )
En......................... ik mag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vannacht rond een uur of één heeft mijn
lieve hubsie groen licht gegeven!!!!!!!!
Ik mag weer stoppen met de pil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joepie!
Ik ga me lekker niet druk maken over cyclussen enzo, eerst gewoon zien of ik weer netjes "op tijd" ongie word. Das me meer dan genoeg. Ik ga geen dagen bij houden, we zien eerst wel....
Maar goed moest het ff kwijt........
*ben best wel een beetje heel erg blij*
quote:Ha Jonnetje, welkom bij de club!
Op donderdag 1 januari 2004 13:54 schreef Jonnetje het volgende:
[...]
Ik mag weer stoppen met de pil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joepie![...]
*ben best wel een beetje heel erg blij*
Alhoewel mijn eierstokken wel een beetje kriebelen bij het zien van pasgeboren babietjes en die mooie buiken in het buikentopic vind ik het nog een beetje te snel al (Wyllian is ongeveer even oud toch?). Als ik weer zo moe zou zijn als tijdens mijn zwangerschap van Bram zou ik niet weten hoe ik het zou moeten doen allemaal. Stel dat ik weer zo'n last van mijn rug krijg dan heb ik toch een groot probleem met een kind dat nog getild moet worden. Ben jij niet bang voor dit soort dingen?
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:03 schreef Jonnetje het volgende:
Oké hier gaat ie..............
- Voor Piglet... ik ga er van uit dat ik niet direkt in verwachting/zwanger ben, aangezien het bij Wilyan ongeveer twee-en-half jaar heeft geduurd. Maar ja je weet het maar nooit he?
![]()
Ehhhhhh *moet nu wel erg diep nadenken* afgelopen zondag heb ik het laatste pilletje gehad (ik zit dus in een stopweek)
De laatste paar dagen is me al door 3 verschillende mensen verteld dat ik me niet zo bezig moet houden met het zwanger worden. Want als je er zo mee bezig bent, dan werkt dat tegen je. En je lichaam moet nog ontwennen van de pil. En je moet oppassen dat het geen obsessie wordt. Etc. Etc.
Dat weet ik zelf natuurlijk ook wel
Maar ik wil geloof ik al m'n hele leven kinderen (vroeger altijd met poppen in de weer en later met oppaskinderen).
En nu ik de pil de deur uit heb gedaan mag me er eindelijk legaal mee bezig houden . Maar als je het er dan met een paar mensen over hebt (en zoveel weten het nou ook weer niet), krijg je van allemaal hetzelfde 'advies'. Alsof ik achterlijk ben en zelf niet kan bedenken dat stress over wel of niet zwanger worden die gewenste zwangerschap juist in de weg staat! Grrr, ik WEET het wel, maar ik KAN het niet uit m'n hoofd zetten op dit moment.
Sorry, dat moest er even uit.
Verder gaat alles goed en zit ik gewoon in die vervelende wachtperiode. Overmorgen ben ik jarig, dus wie weet zorgt dat weer voor wat afleiding
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:03 schreef Jonnetje het volgende:
Voor Piglet... ik ga er van uit dat ik niet direkt in verwachting/zwanger ben, aangezien het bij Wilyan ongeveer twee-en-half jaar heeft geduurd. Maar ja je weet het maar nooit he?![]()
precies. Op alicia hebben we na het eerste stop jaar van de pil nog 26 maanden moeten klussen, nu zijn we voor de derde keer zwanger in 14 maanden.
quote:dat jaar maakt niet zo heel erg veel uit volgens de laatste rapporten, het gaat er meer om hoe jij je nu voelt, beweegt, etc etc en hoe je de opvang tijdens de zwangerschap gaat aanpakken en je mogelijkheden daaromtrendt voor jezelf en het al bestaande kind.
(BI, en ja ik weet dat je dan beter nóg een jaar kunt wachten)
Niet te geloven trouwens dat dit het 10e deel alweer was (nu dan het laatste berichtje). Ik voel me al een behoorlijke veteraan op 2e streepjesgebied....
Dan maar verder naar nummertje 11, het gekkegetal!
Iedereen hier trouwens nog de beste wensen voor 2004 en dat al onze wensen maar uit mogen komen!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |