abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15767509
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:12 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vraag me ten eerste af of dit nu wel een typisch linkse oplossing is. Maar over dat laatste, het drugsprobleem is eigenlijk niet de verslaafde persoon op zich, maar de overlast die hij veroorzaakt doordat hij aan geld moet komen voor zijn verslaving. Junkies hebben daarbij een grotere kans om dakloos te worden, met alle gevolgen van dien. Drugsverstrekking aan de zwaarste probleemgevallen is niet alleen goedkoper voor de maatschappij (minder inbraken, minder overlast), maar kan een junk waarschijnlijk ook de rust in zijn leven geven waardoor hij bereid is daadwerkelijk af te kicken. Niet echt tegenstrijdig dus.

Maar waarom dan niet legaliseren?

Als de risico's voor de aanbieders kleiner worden zal de prijs enorm dalen. Het gevolg is dat junks geen of veel minder overlast veroorzaken om hun drugs te verkrijgen.

Daarnaast kan de overheid het geld dat nu wordt gebruikt voor controle inzetten voor preventie en hulp aan junks. En dan heb ik het nog niet eens over de besparingen in het justitie apparaat.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zondag 28 december 2003 @ 16:24:21 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15767555
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:16 schreef Tikorev het volgende:
De regering zou Links gewoon een keuze voor moeten leggen. Of de grenzen dicht, of de Waddenzee in polderen voor de 110.000 allochtonen die er nu jaarlijks bijkomen.
is dat getal juist?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15767717
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:16 schreef Tikorev het volgende:
De regering zou Links gewoon een keuze voor moeten leggen. Of de grenzen dicht, of de Waddenzee in polderen voor de 110.000 allochtonen die er nu jaarlijks bijkomen.
Bron?

Volgens mij is het migratiesaldo om en nabij 0 momenteel.

pi_15767950
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:22 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Als de risico's voor de aanbieders kleiner worden zal de prijs enorm dalen. Het gevolg is dat junks geen of veel minder overlast veroorzaken om hun drugs te verkrijgen.

Daarnaast kan de overheid het geld dat nu wordt gebruikt voor controle inzetten voor preventie en hulp aan junks. En dan heb ik het nog niet eens over de besparingen in het justitie apparaat.

Dat is dan toch wel weer rechts. Of libertarisch in ieder geval.

Ik heb er weinig op tegen, maar de vraag is of het land en de wereld daar klaar voor zijn. Ik denk dat je je daarom eerst maar eens moet concentreren op het volledig legaliseren van softdrugs, en harddrugs verstrekken op doktersrecept. Maar dit is dus meer iets voor een nieuwe discussie (waarschijnlijk bestaat een dergelijk topic zelfs al). De vraag is of dit links en tegenstrijdig is, en volgens mij is het (verstrekking dan wel legalisering) zeker niet tegenstrijdig en ook niet echt specifiek links.

pi_15768527
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is dat getal juist?

Ja zie de site van het CBS:

Bron (ligt er nu even uit blijkbaar)

[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 28-12-2003 17:12]

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_15768592
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:30 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Volgens mij is het migratiesaldo om en nabij 0 momenteel.

Klopt 100.000 vooral hoogopgeleide Nederlanders trekken weg en daarvoor in de plaats komen 100.000 laagopgeleide, vaak analfabete, sociaal zwakkere mensen uit vaak achterlijke woestijndorpjes...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_15768782
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:01 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Klopt 100.000 vooral hoogopgeleide Nederlanders trekken weg en daarvoor in de plaats komen 100.000 laagopgeleide, vaak analfabete, sociaal zwakkere mensen uit vaak achterlijke woestijndorpjes...

Of dat klopt is een tweede (zie de discussie waarnaar ik linkte), maar je hoeft er dus geen Waddenzee voor in te polderen.
pi_15769124
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:06 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

maar je hoeft er dus geen Waddenzee voor in te polderen.

Als het migratiesaldo nu blijft zou dat in theorie inderdaad niet hoeven. Toch was de verwachting dat de Nederlandse bevolking blijft goeien en dat kwam hoofdzakelijk door de groei van de allochtone bevolking. En die mensen moet je nu eenmaal ergens laten.

Ik blijf wachten op de eerste milieuorganisatie die pleit voor een algehele immigratiestop...

pi_15769241
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:16 schreef Tikorev het volgende:

Als het migratiesaldo nu blijft zou dat in theorie inderdaad niet hoeven. Toch was de verwachting dat de Nederlandse bevolking blijft goeien en dat kwam hoofdzakelijk door de groei van de allochtone bevolking. En die mensen moet je nu eenmaal ergens laten.

Ik blijf wachten op de eerste milieuorganisatie die pleit voor een algehele immigratiestop...

Zowel allochtonen als het milieu zijn een slachtoffer van het vederfelijke kapitalistische westen volgens de linkse intellectueel. De vraag is welke groep voorrang krijgt als één van beiden in het geding komt. Moeilijk..
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_15769377
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:19 schreef Hayek het volgende:

[..]

Zowel allochtonen als het milieu zijn een slachtoffer van het vederfelijke kapitalistische westen volgens de linkse intellectueel. De vraag is welke groep voorrang krijgt als één van beiden in het geding komt. Moeilijk..

Daarom leek het mij ook wel eens leuk als ze de keus kregen voorgelegd tussen het inpolderen van de Waddenzee of het sluiten van de grenzen. Open grenzen en de bescherming van natuur en milieu in Nederland gaan nu eenmaal niet samen...
pi_15769456
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:22 schreef Tikorev het volgende:

Daarom leek het mij ook wel eens leuk als ze de keus kregen voorgelegd tussen het inpolderen van de Waddenzee of het sluiten van de grenzen. Open grenzen en de bescherming van natuur en milieu in Nederland gaan nu eenmaal niet samen...

Waarschijnlijk krijgen allochtonen voorrang en wordt de milieuschade afgeschoven op de rechtse regering of de vrije markt
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  zondag 28 december 2003 @ 17:33:46 #112
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15769699
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:22 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het verband is heel erg broos. Meer allochtonen, meer milieuschade is wel erg kort door de bocht redenatie.

En daarnaast is het erg makkelijk om maar 2 "willekeurige" onderwerpen te pakken, een vaag verband geven en dan tegenstrijdigheid concluderen.

Zo kun je ook zien dat "links" geen geboortestop voorstelt, terwijl dit ook tegenstrijdig is volgens jouw redenatie. Aangezien geen enkele Nederlandse partij een geboortestop of beperking voorstelt en de LPF pro-milieu probeert te zijn, is volgens jouw redenatie ook de LPF tegenstrijdig.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15769744
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:33 schreef Sidekick het volgende:
Het verband is heel erg broos. Meer allochtonen, meer milieuschade is wel erg kort door de bocht redenatie.
Grotere bevolking is meer milieuschade, en op dit moment zorgen praktisch alleen allochtonen voor de bevolkingsgroei.
  zondag 28 december 2003 @ 17:48:13 #114
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_15770075
Wat een zinloze topic. Gewoon willekeurige onderwerpen bij elkaar verzinnen en een tegenstrijdigheid concluderen. Ook bij 'de rechterkant' is dit goed mogelijk hoor.

Bijvoorbeeld: de VVD wil een vrije markt. Maar ze steunen wel de JSF vanwege economische voordelen. Lijkt mij tegenstrijdig.

we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_15770176
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:48 schreef Flumina het volgende:
Wat een zinloze topic. Gewoon willekeurige onderwerpen bij elkaar verzinnen en een tegenstrijdigheid concluderen. Ook bij 'de rechterkant' is dit goed mogelijk hoor.

Bijvoorbeeld: de VVD wil een vrije markt. Maar ze steunen wel de JSF vanwege economische voordelen. Lijkt mij tegenstrijdig.

Ja nee dat telt niet he?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 28 december 2003 @ 17:58:21 #116
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15770330
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:35 schreef Hayek het volgende:

[..]

Grotere bevolking is meer milieuschade, en op dit moment zorgen praktisch alleen allochtonen voor de bevolkingsgroei.

Toch tegenstrijdig dat het CDA dan toch tegen soepelere euthenasie-wetgeving is. Dat zou wel een paar mensen schelen, voor hun rentmeesterschap.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15772339
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Meer mensen meer milieuschade. En in Nederland is het nu eenmaal zo dat de bevolkingsgroei bijna compleet voor rekening komt van de allochtonen.
quote:
Zo kun je ook zien dat "links" geen geboortestop voorstelt, terwijl dit ook tegenstrijdig is volgens jouw redenatie. Aangezien geen enkele Nederlandse partij een geboortestop of beperking voorstelt en de LPF pro-milieu probeert te zijn, is volgens jouw redenatie ook de LPF tegenstrijdig.
De LPF propageert ook niet het nemen van veel kinderen. Terwijl linkse partijen meestal wel open grenzen progaperen. Dat vergelijk gaat dus niet op.
pi_15773485
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:48 schreef Flumina het volgende:

de JSF is een beter vliegtuig...
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  zondag 28 december 2003 @ 23:12:56 #119
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_15780364
Het zal best dat de JSF een goed (waarschijnlijk de beste) vliegtuig is, alleen vind ik het gek dat zij (VVD) goedkeuren dat de Nederlandse overheid geld uitgeeft om bedrijven in Nederland te laten meedingen aan de bouw. Dit is overheidssteun aan bedrijven, waar de VVD normaal meer moeite meer heeft.

Er zijn genoeg voorbeelden dat partijen beslissingen nemen die tegen de basisprincipes van de partijen indruisen. Dat kan gebeuren omdat ze moeten samenwerken, of dat ze inzicht krijgen dat het anders kan. En zowel bij 'rechts' als 'links' zie je dat. Zeker bij de partijen die ooit in de regering hebben gezeten (de gematigde partijen zeg maar).

we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 29 december 2003 @ 09:35:26 #120
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_15788429
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 00:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar ik had het puur over asielzoekers.

Interresant.

Jij stelt altijd beleid af op minder dan een promille van de bevolking?

pi_15790274
quote:
Op maandag 29 december 2003 09:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Interresant.

Jij stelt altijd beleid af op minder dan een promille van de bevolking?

Ehm lees het eerste bericht van dit topic eens door .
pi_15790674
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:22 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Probleem wat daarbij komt kijken is dat het dan misschien algemeen geaccepteerd gaat worden. Net zoals alcohol.

Ik ben er wel voor. Maar dan zou je wel veel geld aan preventie uit moeten geven. Van junkies die op school komen vertellen enz.

lollig
pi_15791305
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:41 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Probleem wat daarbij komt kijken is dat het dan misschien algemeen geaccepteerd gaat worden. Net zoals alcohol.

Ik ben er wel voor. Maar dan zou je wel veel geld aan preventie uit moeten geven. Van junkies die op school komen vertellen enz.

Ja dan mag jantje even degebruikte spuit vasthouden, net zo als dat pistool van de agent die komt vertellen .

Maar ik ben niet tegen legalisatie, dat is de beste methode om het uit de criminaliteit te halen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')