Ik ben erg benieuwd of Bouterse inderdaad nog wat voor ons in petto heeft, zou ie met al Qaida ssamenwerken om de Nederlandse regering onder druk te zetten? Wie is circel 3?
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 22-12-2003 18:52]
quote:Desi is de machtige man in Suriname momenteel. Op de achtergrond is hij het die de touwtjes in handen heeft.
Op maandag 22 december 2003 18:53 schreef Ronhui het volgende:
Kan Desi niet aangeklaagd worden op deze uitspraken? Aanzetten of dreigen met terrorisme of zo?
Ontopic
Bouterse is een slimme boef.
die bouterse moeten ze eens opleggen, de vuile verrader ![]()
een militair nekshot moet ie krijgen, stuur daar de commandos maar op af Jan-Peter!
Hij gaat in leer bij Bush en dan Desi uit Suriname halen..
Slim hoor van Harrie Potter.
Bouterse is een spuitelf ... hij roept deze shit al jaaaaaren
Nederland heeft het gedaan, Nederland wil me pakken, Nederland heeft ervoor gezorgd dat sneeuw wit, nat en nooit in Suriname is, Nederland Nederland Nederland, ik ga Nederland pakken, ik ben de boss, ook van Nederland want Jos is komt jaar de klos, blaat blaat blaat
kijken oftie nog staat te lachen als er straks mariniers tijdens de jungletraining 'verdwalen' en bij hem op de voordeur aankloppen om aanwijzingen ![]()
lekker laten blaten die gast, als hij voor de decembermoorden al niet terecht hoeft/komt te staan moet je niet verwachten dat dat voor bedreiging wel gebeurt. En anders lijven we Suriname toch gewoon weer in, Surinamers zijn voor en we doen het gewoon net als de VS pre-emptive in een war for oil .. erm on terror
En dan liegt hij geen woord als hij dat zegt.
Ze werpen ons zorgsysteem omver door niet te werken
quote:Precies, JP is nu toch vriendjes met Bush en die heeft vast wel nog wel plek in Cuba voor Desi.
Op maandag 22 december 2003 18:53 schreef Ronhui het volgende:
Kan Desi niet aangeklaagd worden op deze uitspraken? Aanzetten of dreigen met terrorisme of zo?
quote:hey daar hoor ik ook bij en ja ik werk wel degenlijk
Op maandag 22 december 2003 19:36 schreef PLAE@ het volgende:
circel 3 is het codewoord voor 300.000 surinamers + aanverwanten die Nederland geinfiltreerd hebben.En dan liegt hij geen woord als hij dat zegt.
Ze werpen ons zorgsysteem omver door niet te werken
maar die 300.000 zijn Nederland niet geinfiltreerd, ze zijn Suriname ontvlucht ... ff een nuanceverschil
quote:Circel 3 staat voor drie bolletjes cocaine, die elke surinamer inslikt als hij naar Nederland komt.
Op maandag 22 december 2003 18:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Volgens Desi Bouterse , die een speech gaf vandaag op radio 1, is "circel 3" geïnfiltreerd in het Nederlandse systeem en zullen de "arrogante Nederlanders" hun straf krijgen voor het discriminerende beleid tov de Surinamers en de leugens die over hem worden verspreid door de doortrapte Nederlandse regering.Ik ben erg benieuwd of Bouterse inderdaad nog wat voor ons in petto heeft, zou ie met al Qaida ssamenwerken om de Nederlandse regering onder druk te zetten? Wie is circel 3?
[afbeelding]
quote:Is dat zo?
Op maandag 22 december 2003 22:29 schreef 001 het volgende:[..]
Circel 3 staat voor drie bolletjes cocaine, die elke surinamer inslikt als hij naar Nederland komt.
quote:echt???
Op maandag 22 december 2003 23:25 schreef raptorix het volgende:
[afbeelding]
quote:niet zo happen he
Op maandag 22 december 2003 20:03 schreef sp3c het volgende:[..]
hey daar hoor ik ook bij en ja ik werk wel degenlijk
maar die 300.000 zijn Nederland niet geinfiltreerd, ze zijn Suriname ontvlucht ... ff een nuanceverschil
quote:Nederland heeft ook flink geprofiteerd van Suriname. Ten tijde van de kolonisatie werd er ook daar veel geld verdiend. Wie heeft de slaven en contractarbeiders gehaald naar Suriname om daar voor ze te gaan werken? Dat was ook Nederland toch? Helaas is lang niet al het ontwikkelingsgeld goed besteed. Maar eerder verdwenen in nutteloze projecten of de zakken van de regeerders.
Op dinsdag 23 december 2003 09:27 schreef freud het volgende:
Suriname, antillen, allemaal 1 pot nat. Waarom krijgen ze uberhaupt nog enige steun of erkenning van nederland? Ze kosten alleen maar geld, schofferen en menen het allemaal heeel goed zelf te kunnen.
quote:En jij dacht dat de nederlandse arbeiders in de 16e/17e/18e eeuw het goed hadden? Die hadden het echt niet beter als de slaven in de kolonieen hoor, en ook qua machtsverhouding tussen Baas en Werknemer verschilde er niet zo heel veel.
Op dinsdag 23 december 2003 09:37 schreef Asha het volgende:[..]
Nederland heeft ook flink geprofiteerd van Suriname. Ten tijde van de kolonisatie werd er ook daar veel geld verdiend. Wie heeft de slaven en contractarbeiders gehaald naar Suriname om daar voor ze te gaan werken? Dat was ook Nederland toch? Helaas is lang niet al het ontwikkelingsgeld goed besteed. Maar eerder verdwenen in nutteloze projecten of de zakken van de regeerders.
quote:Dat zeg ik niet. Maar de Nederlandse arbeiders werden niet geronseld en vervolgens verscheept als vee. Om op plantages te werken in een vreemd land, voor niks. Dus die vergelijking slaat nergens op. Verder konden de slaven en contractarbeiders nergens heen, spraken ook niet dezelfde taal, dus communiceren was ook moeilijk in tegenstelling tot de nederlandse arbeiders.
Op dinsdag 23 december 2003 09:46 schreef raptorix het volgende:[..]
En jij dacht dat de nederlandse arbeiders in de 16e/17e/18e eeuw het goed hadden? Die hadden het echt niet beter als de slaven in de kolonieen hoor, en ook qua machtsverhouding tussen Baas en Werknemer verschilde er niet zo heel veel.
quote:Nee de mijnwerkers zaten 18 uur onder de grond omdat het zo leuk werk was
Op dinsdag 23 december 2003 10:05 schreef Asha het volgende:[..]
Dat zeg ik niet. Maar de Nederlandse arbeiders werden niet geronseld en vervolgens verscheept als vee. Om op plantages te werken in een vreemd land, voor niks. Dus die vergelijking slaat nergens op. Verder konden de slaven en contractarbeiders nergens heen, spraken ook niet dezelfde taal, dus communiceren was ook moeilijk in tegenstelling tot de nederlandse arbeiders.
quote:Dat was hun eigen keus, toch? Als je slaaf of contractarbeider bent, kan je niet van baantje veranderen. De hele dag op het land werken met een niet zo aardige opzichter is leuk. Dacht het niet.
Op dinsdag 23 december 2003 10:08 schreef raptorix het volgende:[..]
Nee de mijnwerkers zaten 18 uur onder de grond omdat het zo leuk werk was
quote:Keus? Lees eens over hoe het systeem in die tijd werkte zou ik zeggen.
Op dinsdag 23 december 2003 10:27 schreef Asha het volgende:[..]
Dat was hun eigen keus, toch? Als je slaaf of contractarbeider bent, kan je niet van baantje veranderen. De hele dag op het land werken met een niet zo aardige opzichter is leuk. Dacht het niet.
quote:Misschien vergis ik me, maar volgens mij hadden we het over de kolonisatie van Suriname en het werken op de plantages. Eerst de Indianen verdrijven van hun land en vervolgens mensen uit andere landen halen en laten werken. En voor wat? Voor niks dus.De blanke boeren mochten alles ontvangen.
Op dinsdag 23 december 2003 13:23 schreef raptorix het volgende:[..]
Keus? Lees eens over hoe het systeem in die tijd werkte zou ik zeggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Gio op 23-12-2003 14:38]
quote:Tussen een slaaf en arbeider zit echt een behoorlijk verschil hoor. Daarnaast heb jij het denk ik over de situatie rond 1900, niet de 16e, 17e of 18e eeuw.
Op dinsdag 23 december 2003 09:46 schreef raptorix het volgende:
En jij dacht dat de nederlandse arbeiders in de 16e/17e/18e eeuw het goed hadden? Die hadden het echt niet beter als de slaven in de kolonieen hoor, en ook qua machtsverhouding tussen Baas en Werknemer verschilde er niet zo heel veel.
quote:Ehm, het was destijds niet verboden om van 'baan' te veranderen hoor.
Op dinsdag 23 december 2003 14:35 schreef Gio het volgende:[..]
"van baantje veranderen" en "keus". Jij hebt echt geen flauw idee van hoe de maatschappij toen in elkaar zat he?
quote:waar schoffeert Suriname Nederland dan?
Op dinsdag 23 december 2003 09:27 schreef freud het volgende:
Suriname, antillen, allemaal 1 pot nat. Waarom krijgen ze uberhaupt nog enige steun of erkenning van nederland? Ze kosten alleen maar geld, schofferen en menen het allemaal heeel goed zelf te kunnen.
Als Bouterse weer wazige onzin uit zit te kramen staan meteen weer een heleboel mensen op hun achterste benen. Zijn uitlatingen bewijzen alleen maar dat hij veel te veel stuff gebruikt.
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 15:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
OMG.Als Bouterse weer wazige onzin uit zit te kramen staan meteen weer een heleboel mensen op hun achterste benen. Zijn uitlatingen bewijzen alleen maar dat hij veel te veel stuff gebruikt.
de man is een drugsdealer en evt een megalomaan en hij vind het vervelend dat Nederland het geen fuck kan schelen wat hij met zijn vrije tijd (24/7) doet en dus gaat hij een beetje tegen de palmbomen schopen in de hoop dat er wat kokosnoten naar beneden komen zetten
quote:Het gaat hier niet over de nederlandse werksituatie. Dit gaat over slaven die uit andere landen gehaald werden om te werken. Dat is heel wat anders dan in je eigen geboorteland te wonen en te werken.
"van baantje veranderen" en "keus". Jij hebt echt geen flauw idee van hoe de maatschappij toen in elkaar zat he
quote:Dat probeerde ik ook achter te komen, maar de discussie gaat de andere kant op.
Op dinsdag 23 december 2003 14:48 schreef sp3c het volgende:[..]
waar schoffeert Suriname Nederland dan?
quote:omdat de goede man uit zijn nek zit te zwetsen ... maar op zich past het wel bij het topic, bouterse doet ook nix anders
Op dinsdag 23 december 2003 15:38 schreef Asha het volgende:[..]
Dat probeerde ik ook achter te komen, maar de discussie gaat de andere kant op.
quote:Hahahha, wat Bouta betreft heb je helemaal gelijk.
Op dinsdag 23 december 2003 15:42 schreef sp3c het volgende:[..]
omdat de goede man uit zijn nek zit te zwetsen ... maar op zich past het wel bij het topic, bouterse doet ook nix anders
zal dr wel mee te maken hebben, wanneer heeft hij deze uitspraken gedaan?
quote:De, naar huidige maatstaven (toen was het heel gewoon), foute manier van handelen is geen excuus om NU allerlei wangedragingen maar te tolereren. Misschien is het over een paar eeuwen wel barbaars dat de overheid nu niet roken verbied, maar dat maakt het handelen van de overheid van nu niet slecht.
Op dinsdag 23 december 2003 09:37 schreef Asha het volgende:[..]
Nederland heeft ook flink geprofiteerd van Suriname. Ten tijde van de kolonisatie werd er ook daar veel geld verdiend. Wie heeft de slaven en contractarbeiders gehaald naar Suriname om daar voor ze te gaan werken? Dat was ook Nederland toch?
quote:De antillen kiest een crimineel als president en suriname kiest er eentje die verantwoordelijk is voor talloze moorden. Corruptie viert hoogtij en de antillen weigeren actie te ondernemen tegen de drugshandel (omdat ze daar zelf ook prima aan verdienen). Dit soort dingen noem ik niet klein, maar een structurele fout in de samenleving daar.
Helaas is lang niet al het ontwikkelingsgeld goed besteed. Maar eerder verdwenen in nutteloze projecten of de zakken van de regeerders.
Kortom: weer onder strenge koloniale macht of niet meer vragen om geld en volledig onafhankelijk zijn.
quote:welke Surinaamse wangedragingen??
Op dinsdag 23 december 2003 16:26 schreef freud het volgende:[..]
De, naar huidige maatstaven (toen was het heel gewoon), foute manier van handelen is geen excuus om NU allerlei wangedragingen maar te tolereren. Misschien is het over een paar eeuwen wel barbaars dat de overheid nu niet roken verbied, maar dat maakt het handelen van de overheid van nu niet slecht.
als je dat al niet kan of wilt beantwoorden dan wordt dit nog een leuke discussie ![]()
quote:Suriname heeft geen corrupte president, een luie president ok das waar maar corrupt istie niet en Desi Bouterse is voor zover ik weet aan de macht gekomen door een (militaire?) coup
[..]De antillen kiest een crimineel als president en suriname kiest er eentje die verantwoordelijk is voor talloze moorden. Corruptie viert hoogtij en de antillen weigeren actie te ondernemen tegen de drugshandel (omdat ze daar zelf ook prima aan verdienen). Dit soort dingen noem ik niet klein, maar een structurele fout in de samenleving daar.
quote:geen koloniale macht, dat werkt niet meer in de huidige wereldpolitiek gewoon een onafhankelijke staat onder de paraplu van het koninkrijk der Nederlanden zelfde als de Antillen maar dan liefst nog een stapje verder met dezelfde rechten en plichten als Nederlanders, dus verplicht aan het werk en als je een uitkering wil moet je aan kunnen tonen dat je die nodig hebt er zijn grondstoffen (olie, hout, zink) zat in dat land, laat ze dat maar ontginnen om arbeidsplaatsen te creeeren zijn we gelijk iets minder afhankelijk van het buitenland met zijn allen.
Kortom: weer onder strenge koloniale macht of niet meer vragen om geld en volledig onafhankelijk zijn.
worden zij rijk, worden wij rijk = iedereen blij
quote:Brits Guyana
Op dinsdag 23 december 2003 22:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik denk ook dat de onafhankelijkheid van Suriname een grote fout is geweest, de Fransen en Britten hebben nog steeds Frans en Brits Guyana als springplank aan de andere kant van de plas... De onafhakelijkheid heeft niets dan ellende gebracht.
quote:Had die ook wat met Bouterse?
Op dinsdag 23 december 2003 03:17 schreef BAZZA het volgende:
Iedereen wist toch al over Mabel?
quote:Dus een ander land bezetten, de inwoners met geweld verjagen en vervolgens mensen als vee verschepen om vervolgens voor je te werken, dat mag normaal gevonden worden voor die tijd? Wat zeuren jullie dan als er ergens een moslimextremist zich opblaast, een aanslag pleegt. Is ook barbaars, maar heel normaal voor deze tijd. Je probeert het gewoon goed te praten wat je voorouders toendertijd gedaan hebben.
Op dinsdag 23 december 2003 16:26 schreef freud het volgende:[..]
De, naar huidige maatstaven (toen was het heel gewoon), foute manier van handelen is geen excuus om NU allerlei wangedragingen maar te tolereren. Misschien is het over een paar eeuwen wel barbaars dat de overheid nu niet roken verbied, maar dat maakt het handelen van de overheid van nu niet slecht.
quote:Suriname heeft bouta niet gekozen, hij heeft dmv een coup de macht gegrepen. Het grootste deel van de bevolking moest niets van hem hebben, waarom denk je dat we het hebben over de decembernoorden? Dat waren onder andere mensen die fel tegen hem waren. Die heeft hij gewoon uit de weg geruimd.
De antillen kiest een crimineel als president en suriname kiest er eentje die verantwoordelijk is voor talloze moorden. Corruptie viert hoogtij en de antillen weigeren actie te ondernemen tegen de drugshandel (omdat ze daar zelf ook prima aan verdienen). Dit soort dingen noem ik niet klein, maar een structurele fout in de samenleving daar.
quote:Suriname heeft als oorspronkelijke inwoners de Indianen. Het was puur interessant vanwege de landbouw en de delfstoffen die daar in de grond zitten. De bevolking was niet interessant. Om zoveel mogelijk te profiteren heeft men toen mensen uit andere landen gehaald. Deze mensen kwamen in een totaal andere omgeving terecht. En dan moeten ze ineens een land gaan opbouwen? Nederland had de plicht Suriname te steunen om op eigen benen te kunnen staan. Je kan niet mensen gaan dumpen en zeggen, red je zelf maar, jullie hebben we niet meer nodig! Wat ik al eerder aangaf, het geld dat gegeven is, is niet goed besteed. Daar hebben beide landen schuld aan. Nederland had moeten toezien, waar dat geld naartoe ging.
[Dit bericht is gewijzigd door Asha op 24-12-2003 09:00]
quote:Ik ben het met je eens. Een deel van de bevolking (Hindoestanen, Chinezen en Javanen) wilde de onafhankelijkheid niet eens.
Op dinsdag 23 december 2003 22:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik denk ook dat de onafhankelijkheid van Suriname een grote fout is geweest, de Fransen en Britten hebben nog steeds Frans en Brits Guyana als springplank aan de andere kant van de plas... De onafhakelijkheid heeft niets dan ellende gebracht.
quote:Je hebt gelijk, Ik was ervan overtuigd dat beide guyana's nog bij Frankrijk ,resp. Engeland hoorden, maar Brits guyana is inderdaad onafhankelijk geworden inmiddels. Frans guyana hoort nog wel gewoon bij Frankrijk.
Op woensdag 24 december 2003 05:44 schreef BAZZA het volgende:[..]
Brits Guyana
nee hoor, in Guyana is het nog een grotere zooi en ze behoren niet meer aan de UK toe.
quote:Gek dat google helemaal niets vindt over deze circel 3 uit Suriname ?
Op maandag 22 december 2003 19:36 schreef PLAE@ het volgende:circel 3 is het codewoord voor 300.000 surinamers + aanverwanten die Nederland geinfiltreerd hebben.
Erg geheime code kennelijk.
quote:Ja dat vond ik ook al
Op woensdag 24 december 2003 13:27 schreef R@b het volgende:[..]
Gek dat google helemaal niets vindt over deze circel 3 uit Suriname ?
Erg geheime code kennelijk.
gokje hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |