Youth and Sports Minister Ali el din Hilal told a news conference Egypt's strategic geographical location, its secure political situation and hotel and media facilities made it the most suitable to host the competition.
"We were the only country to present its bid in four languages and our website has received the biggest number of visits of all the other bidders," he said.
Egypt is one of the five bidding countries which all made formal presentations to FIFA at the end of September. FIFA have designated 2010 as the first finals to be held in Africa.
The other nations bidding are South Africa, Tunisia, Libya and Morocco. South Africa, pipped at the post by Germany for the 2006 competition, have been tipped as favourites this time round. The decision will be made in May.
FIFA's inspection team, which has been visiting the candidate countries, is due in Egypt on January 23. The country plans to use 10 stadiums if the bid succeeds.
Bron:Reuters
quote:'s avonds spelen misschien
Op maandag 22 december 2003 11:52 schreef Skwish het volgende:
Lijkt me idd een beetje te warm daar om midden op de dag in de hitte te voetballen! Ben bang dat portugal ook zo verrekte warm wordt volgende zomer.
quote:Dan moeten ze wel veel geschikte stadions vinden aangezien er toch minstens 2 matches moeten plaatsen per dag per stadion.
Op maandag 22 december 2003 11:54 schreef AirRaid het volgende:[..]
's avonds spelen misschien
Zuid Africa een aids zooi daaro
gewoon beter ergens in West Europa daar staan al goede stadions. Das veel makkelijker. Na Duitsland weer een keer Engeland
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:07 schreef BlaZ het volgende:
Zuid Africa een aids zooi daaro
quote:Jaaaa, laten we elke keer de wereld kampioenschappen in West-Europa houden.
gewoon beter ergens in West Europa daar staan al goede stadions. Das veel makkelijker. Na Duitsland weer een keer Engeland
quote:Het klopt wat je zegt hoor... Maar ergens heeft ie wel gelijk als ie zegt dat de faciliteiten hier "het beste" zijn toch?
Op maandag 22 december 2003 12:36 schreef pfaf het volgende:[..]
[..]Jaaaa, laten we elke keer de wereld kampioenschappen in West-Europa houden.
quote:Tuurlijk, hier zit het geld, maar moeten we dat hier houden dan? t Is juist goed voor het voetbal in die landen / regio en ook is het financieel voor de bonden aantrekkelijk.
Op maandag 22 december 2003 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Het klopt wat je zegt hoor... Maar ergens heeft ie wel gelijk als ie zegt dat de faciliteiten hier "het beste" zijn toch?
quote:lijkt me wel zo handig om het ergens te doen waar je niet eerst nieuwe stadions moet bouwen die daarna nooit gebruikt zullen worden. In Europa kunnen ook meerdere landen het samen doen afstanden zijn toch niet zo groot. En de stadions kunnen gebruikt worden door teams.
Op maandag 22 december 2003 12:36 schreef pfaf het volgende:Jaaaa, laten we elke keer de wereld kampioenschappen in West-Europa houden.
Tis wel superzonde van die gloednieuwe stadions in Korea en Japan die nu niet meer gebruikt worden, dat zal ook gebeuren in vrijwel elk africaans land.
moet er niet aandenken om te voetballen bij 40/50 graden pffffffff
quote:Misschien is Zuid-afrika een goed idee?
Op maandag 22 december 2003 13:22 schreef Leatherface het volgende:
2010 zal hoe dan ook in Afrika plaatshebben.Egypte, tsja...
Stadions genoeg daar en mischien wordt voetbal daar dan ook populairder
quote:asjeblieft niet in dat kutland
Op maandag 22 december 2003 13:42 schreef Skwish het volgende:
Waarom niet een keer in de VS?Stadions genoeg daar en mischien wordt voetbal daar dan ook populairder
quote:Dat heeft in 1994 ook niet echt geholpen..
Op maandag 22 december 2003 13:42 schreef Skwish het volgende:
Waarom niet een keer in de VS?
Ghadaffi is wel bezig zieltjes te winnen voor zijn WK overigens.
quote:Zie je zelf een toekomst voor je in Oranje?
Op maandag 22 december 2003 13:00 schreef hellmondunited het volgende:
Asjeblieft niet in Egypte.. veelste heet daarmoet er niet aandenken om te voetballen bij 40/50 graden pffffffff
quote:Dat zegt hij toch niet? Hij denkt zich alleen in om te voetballen daar in de hitte.
Op dinsdag 23 december 2003 13:11 schreef zjroentje het volgende:[..]
Zie je zelf een toekomst voor je in Oranje?
quote:grapjas
Op dinsdag 23 december 2003 13:11 schreef zjroentje het volgende:[..]
Zie je zelf een toekomst voor je in Oranje?
quote:wij zijn nederlanders, wij horen over het weer te zeuren
Op dinsdag 23 december 2003 16:09 schreef DAMH het volgende:
wat een gezeik over hitte, kbedoel in de us was het in ''94 ook stervens warm in korea was het afentoe ook flink heet, dus sja...
quote:Psies!
Op dinsdag 23 december 2003 16:10 schreef hellmondunited het volgende:[..]
wij zijn nederlanders, wij horen over het weer te zeuren
Maar ik vind het wel grote onzin dat een land stadions bouwt voor een WK en die daarna nooit weer gebruikt.
Ik denk niet dat die landen verdienen op zon WK maar eerder verliezen..
quote:Maar heeft het wel moeten delen met Belgie
Op dinsdag 23 december 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me niet, Nederland heeft ook geld verdiend aan EURO 2000.
quote:Ik heb het ook over de landen die speciaal voor een WK een aantal stadions uit de grond stampen waar vervolgens niks meer mee gedaan wordt..
Op dinsdag 23 december 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me niet, Nederland heeft ook geld verdiend aan EURO 2000.
quote:Portugal heeft hetzelfde klimaat als Frankrijk en Egypte zal ook niet zoveel gek warmer zijn aan de Middellandse Zee.
Op maandag 22 december 2003 11:52 schreef Skwish het volgende:
Lijkt me idd een beetje te warm daar om midden op de dag in de hitte te voetballen! Ben bang dat portugal ook zo verrekte warm wordt volgende zomer.
Qua klimaat zie ik geen problemen.
Alleen de oorlog in Israel is wel vlakbij om de hoek, en je kan er last hebben van fundamentalisten.
Ik ben wel voor Marroko, Egypte, of Zuid Afrika lijken me goede kandidaten. Waarbij Zuid Afrika mijn voorkeur heeft omdat ze ervaring hebben met een groot toernooi (wk rugby)
Volgens mij zijn de Egyptische stadions niet geschikt, niet groot genoeg om er een WK te houden, of er moeten nog veel bij gebouwd worden.
En stel je eens voor dat daar Engelse supporters gaan rellen. Zijn de steden politie etc. daar eigenlijk wel klaar voor?
Er liggen wel een aantal grote steden, maar ik geloof niet dat men daar net zoveel om voetbal geven als in Korea/Japan 2002.
Ja, in 1994 werd het in de US gehouden, daar geven ze er ook niet echt veel om.
Als het in een Afrikaans land wordt gehouden, doe dan maar Zuid-Afrika, de andere landen die er liggen lijken me niet geschikt voor een WK.
En Nigeria en Kameroen dat zijn bijna derde wereldlanden, daar kun je toch geen WK houden? Die hebben nooit het geld om een WK te organiseren, met alles wat erbij hoort.
En in de zomer is het in Nigeria/Kameroen wel makkelijk rond de 40 graden, misschien wel meer.
Dat hou je dan moeilijk 90 minuten uit lijkt me.
quote:Ik denk dat die 3 landen samen nog niet genoeg stadions hebben die boven een Nederlandse eerstedivisie club uitkomen.
Op vrijdag 2 januari 2004 22:23 schreef thetruth het volgende:
Doe dan maar in Ghana, Senegal of Gambia.
Gewoon altijd in Europa houden dat WK
[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 03-01-2004 11:37]
quote:volgens mij is er in Australie of omgeving ook nog nooit een WK gehouden
Op vrijdag 2 januari 2004 22:09 schreef Ixnay het volgende:
Er is nog nooit een WK in een afrikaans land gehouden.
Afrika is het enige continent waar nog nooit een WK is georganiseerd.
quote:Egypte heeft een heel ander klimaat dan Frankrijk en Portugal. En Portugal heeft al een heel ander klimaat dan Frankrijk.
Op woensdag 24 december 2003 17:41 schreef francia het volgende:[..]
Portugal heeft hetzelfde klimaat als Frankrijk en Egypte zal ook niet zoveel gek warmer zijn aan de Middellandse Zee.
En het WK in Frankrijk was een groot succes.Qua klimaat zie ik geen problemen.
Alleen de oorlog in Israel is wel vlakbij om de hoek, en je kan er last hebben van fundamentalisten.
quote:Australie barst volgens mij niet echt van de stadions
Op zaterdag 3 januari 2004 12:47 schreef rubbereend het volgende:[..]
volgens mij is er in Australie of omgeving ook nog nooit een WK gehouden
quote:nou dr liggen een paar flink grote en een paar grote steden dus ik denk dat ze het nog best een keertje willen organiseren
Op zaterdag 3 januari 2004 12:55 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Australie barst volgens mij niet echt van de stadions
quote:Mogen ze ook eindelijk een keertje meedoen
Op zaterdag 3 januari 2004 13:02 schreef rubbereend het volgende:[..]
nou dr liggen een paar flink grote en een paar grote steden dus ik denk dat ze het nog best een keertje willen organiseren
quote:Wel veel rugby stadions. Die kunnen wel omgebouwd worden.
Of dat met de cricketgrounds kan vraag ik me af.
quote:Libië is 99% woestijn, en er wonen maar 7 milloen mensen oid, daar kun je toch geen WK gaan houden? Erg ontwikkeld is het ook niet.
Op zaterdag 3 januari 2004 11:14 schreef methodmich het volgende:
Egypte, Tunesië en Libië zijn qua infrastructuur en geld volgens mij de enige Afrikaanse landen die echt serieus in aanmerking zouden komen.
quote:Klopt, was ik vergeten.
Op zaterdag 3 januari 2004 12:47 schreef rubbereend het volgende:[..]
volgens mij is er in Australie of omgeving ook nog nooit een WK gehouden
quote:Ja, ze hebben wel grote rugbystadions, zoals er al gezegd werd, waar voetbalstadions van gemaakt kunnen worden.
en als ze Nieuw Zeeland erbij vragen:
Auckland Eden Park 50 000
Dunedin Carisbrook 38 000
Christchurch Jade Stadium 36 500
Auckland Ericsson Stadium 30 000
dus als ze willen zou het volgens mij wel kunnen want als ze nog wat stadions bij/ver bouwen dan zijn ze dr. En die kunnen gewoon als rugby stadion gebruikt worden na het toernooi
quote:Maar Ghadaffi heeft wel de cash.
Op zaterdag 3 januari 2004 14:50 schreef Ixnay het volgende:[..]
Libië is 99% woestijn, en er wonen maar 7 milloen mensen oid, daar kun je toch geen WK gaan houden? Erg ontwikkeld is het ook niet.
quote:en is weer echt vriendjes met het westen door zijn laatste actie
Op zaterdag 3 januari 2004 17:25 schreef zjroentje het volgende:[..]
Maar Ghadaffi heeft wel de cash.
quote:Volgens mij nog nooit in Libië geweest?
Op zaterdag 3 januari 2004 14:50 schreef Ixnay het volgende:[..]
Libië is 99% woestijn, en er wonen maar 7 milloen mensen oid, daar kun je toch geen WK gaan houden? Erg ontwikkeld is het ook niet.
[..]
Marokko:
Casablanca Mohammed V 67 000
Rabat Moulay Abdellah 60 000
Fes Complexe Sportif 45 000
El Massira Cheikh Laaghdef 40 000
Oujda D'Honneur 35 000
Tunesie:
Rades Stade 7 Novembre 60 000
Tunis El Menzah 45 000
Kerkennah Taīeb-Mhiri 30 000
Libie:
Tripoli 11 June 80 000
Benghazi 28 March 60 000
Zuid Afrika:
Johannesburg FNB Stadium 90 000
Pretoria Odi Stadium 60 000
Johannesburg Ellis Park 59 611
Durban ABSA Stadium 55 000
Pretoria Securicor Loftus 52 000
Cape Town Newlands Stadium 50 900
Qwa Qwa Charles Mopeli Stadium 50 000
Johannesburg Johannesburg Stadium 37 500
Bloemfontein Free State Stadium 36 538
Pietersburg Thoyandu Stadium 35 000
Pietersburg Pietersburg Stadium 35 000
Durban Chatsworth Stadium 35 000
Port Elizabeth EPRFU Stadium 33 852
(dat lijkt me wel genoeg)
Zuid Afrika heeft dus qua stadions duidelijk de beste papieren
quote:
Marokko:
Casablanca Mohammed V 67 000
Rabat Moulay Abdellah 60 000
Fes Complexe Sportif 45 000
El Massira Cheikh Laaghdef 40 000
Oujda D'Honneur 35 000
Die wordt de grootste stadion van Afrika in Casablanca
dus Marokko heeft het premeur
en het zal wel optijd afkomen, ze hebben 5 jaar uitgetrokken voor de bouw en ze hebben daar geen last van vorstverlet
maarja dan zijn ze dr nog niet, dr moeten nog wel een paar stadions bij
quote:Marokko gaat nog 6 stadions bouwen met allen boven de 50000 plaatsen
wow mooi groot stadion, zo te zien sluit het veld dicht aan op de tribunes, normaal heb je bij grote stadions vaak dat je dr een eind vanaf zit, maar super dat t zo dicht op het veld is.
en het zal wel optijd afkomen, ze hebben 5 jaar uitgetrokken voor de bouw en ze hebben daar geen last van vorstverletmaarja dan zijn ze dr nog niet, dr moeten nog wel een paar stadions bij
quote:Daarom. Het wordt echt Libië en Tunesië met een gezamenlijke kandidatuur. Zou mooi zijn ook!
Op zaterdag 3 januari 2004 18:46 schreef rubbereend het volgende:[..]
en is weer echt vriendjes met het westen door zijn laatste actie
Bekijk de volgende videofilmpje, daar zie je ook de bestaande stadions en de stadions in aanbouw.
Er zijn denk ik maar twee problemen. Ten eerste is de voedselkwaliteit in Egypte echt bagger. Het is meer regel dan uitzondering dat je daar buikgriep e.d. oploopt. Ten tweede is de luchthaven van Cairo een puinhoop.
quote:Zal denk ik niet zoveel problemen opleveren, de dingen die jij noemt.
Op donderdag 15 januari 2004 14:14 schreef Marty82 het volgende:
Er zijn denk ik maar twee problemen. Ten eerste is de voedselkwaliteit in Egypte echt bagger. Het is meer regel dan uitzondering dat je daar buikgriep e.d. oploopt. Ten tweede is de luchthaven van Cairo een puinhoop.
Een chaotische luchthaven is een overkomelijk probleem.
En alle teams nemen hun eigen staf mee wat betreft het voedsel, dus gewoon eigen koks. Dus over voedselvergiftiging hoeven ze zich niet zo druk te maken.
Ik denk dat het Marokko wordt
omdat er AIDS in Zuid afrika is
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:17 schreef Meki het volgende:
Moie filmpjeIk denk dat het Marokko wordt
omdat er AIDS in Zuid afrika is
De logica hiervan ontgaat mij even, wat heeft dit met het organiseren van een WK te maken? En Aids is niet besmettelijk zoals griep hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |