en wil je toch een topic plaatsen, gebruik de search goed!
maar ben benieuwd of Jos Verstappen nog een nieuw team zal vinden
toch maar in dit topic gezet --> [F1] Silly Season -> Rijders 2004 Deel 2
quote:Als die Saubers een goed chassis in elkaar kunnen draaien met hun nieuwe windtunnel, kan 't nog wel wat worden. Maar 't zal ook veel van de banden afhangen, of Bridgestone weer een beetje de aansluiting met Michelin kan vinden...
Sauber in 2004 met dezelfde motor als FerrariSauber-Petronas zal voor het eerst dezelfde motor gebruiken als het team van Ferrari in 2004. Dit komt mede door de invoering van de regel dat de motor een geheel Grand Prix-weekend mee moet kunnen.
Het samenwerkingsverband tussen Sauber en Ferrari begon in 1996. Dit kwam tot stand omdat Ford zich uit Sauber terugtrok en ging werken met het toen nieuwe Stewart Grand Prix team (het latere Jaguar).
Sinds 1996 heeft Sauber altijd geraced met de motor waarmee Ferrari in het voorgaande seizoen actief was, terwijl Ferrari het nieuwste van het nieuwste kreeg aangeleverd. De verhouding tussen de beide teams is echter zo gegroeid dat Sauber nu hetzelfde type motor als Ferrari achterin de auto krijgt.
Wat de motor betreft, is het simpel, aldus een woordvoerdster van Sauber. Voor de eerste keer zal Sauber hetzelfde type motor als Ferrari gebruiken- en niet die van vorig jaar.
Dus zal Sauber, die vorige week ook al een nieuwe windtunnel in Zwitserland in gebruik hebben genomen, het nieuwe seizoen beginnen met een krachtige en geavanceerde Ferrari-motor.
bron = f1racing.nl
bron: Algemeen Dagblad
quote:Ja waarom niet? Als ze veel geld meebrengen kunnen ze het wel eisen.
Op dinsdag 23 december 2003 07:19 schreef JaJoah het volgende:
En de sponsoren van Verstappen eissen dat hij 1e rijder wordt bij Jordanbron: Algemeen Dagblad
Zouden ze bij mclaren de speciale sneeuwbanden al klaar hebben staan, want het sneeuwt wel hard op dat filmpje.
quote:Hartverwarmend
Op dinsdag 23 december 2003 20:07 schreef -Hans- het volgende:
Niet echt een nieuwtje maar wel een geinig filmpje van onze grote gabber Kimi The Iceman.
Hij wenst ons een fijne kerst en dat doet hij op een hele overtuigende manier.![]()
quote:Mja ik heb ook geen idee of het wat is, volgens mij is het wel te doen als je maar niet teveel let op zijn quizmaster houding want dat is af en toe wel irritant. (hij komt dan erg gemaakt over)
Op dinsdag 30 december 2003 14:02 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
edward van cuilenborg neemt de tv presentatie opzich in de studio..
nahjah of het heel veel zal zijn weet ik nie, maar alles beter dan ruud..
Naja, we zien het wel.
quote:Hij is verdomme net een wassenbeeld.
Op dinsdag 30 december 2003 15:50 schreef -Hans- het volgende:[..]
Mja ik heb ook geen idee of het wat is, volgens mij is het wel te doen als je maar niet teveel let op zijn quizmaster houding want dat is af en toe wel irritant. (hij komt dan erg gemaakt over)
quote:Zeker, Ruud was :up:
Op woensdag 31 december 2003 13:55 schreef Shibber het volgende:
Ik vond Ruud wel goed
Mgoed, eens zien wat Edward kan.. weinig vertouwen in, maar we gaan zien
quote:Pluspunt van Ruud was wel dat hij iets van historische Formule 1 kennis had, en ik moet maar zien of dat aanwezig is bij Edward. Volgens mij komt hij niet verder dan het opnoemen van de huidige Formule 1 coureurs, maar goed misschien weet hij er toch meer vanaf dan wij hier denken.
Op woensdag 31 december 2003 13:55 schreef Shibber het volgende:
Ik vond Ruud wel goed
SBS6 redactie: denken jullie aan J. Lammers? dank u.
-------
op het eerste gezicht is die neus erg apart
ik hoop dat juan er snel mee kan gaan.:Y
quote:www.verstappen.nl.
Abramovich koopt Jordan?!(05 januari 2004) Met het bericht dat de Russische miljardair Roman Abramovich van plan is het Jordan Grand Team te kopen is de geruchtenmolen in dit nieuwe jaar weer in volle gang.
Abramovich zou nog niet geheel voldaan zijn, nadat hij de Engelse voetbalclub Chelsea overnam en schijnt zijn zinnen gezet te hebben op het team van Eddie Jordan. Volgens recente berichten in de Engelse media heeft hij Eddie Jordan een bod van £ 150 miljoen gedaan tijdens een aantal geheime bijeenkomsten van de twee. Abramovich wil van Jordan een topteam maken wat om de grote prijzen gaat strijden en is bereid daar zijn knip voor te trekken. Zelfs als dat zou betekenen dat hij daarvoor 6-voudig wereldkampioen Michael Schumacher moet losweken bij Ferrari.Formule 1 schijnt Abramovich´s grootste passie te zijn en hij is vastbesloten van het team een succes te maken, met de beste coureurs, technisch personeel en auto´s.
Verstappen, teken NU dat contract bij Jordan!!!!
quote:Maak je niet druk, Verstappen wilt wel
Op maandag 5 januari 2004 14:12 schreef twi het volgende:[..]
Verstappen, teken NU dat contract bij Jordan!!!!
PS. Die Williams..sja, die neus is wel apart, maar echt mooi niet. Verder is er weinigs intressants aan te zien. Vreemd dat Ferrari/McLaren niet achterna gaan met het 'verkleinen' van de wagens
quote:Daarom, NU tekenen
Op maandag 5 januari 2004 14:50 schreef Eyeopener het volgende:[..]
Maak je niet druk, Verstappen wilt wel
. Tis alleen de vraag of Jordan zijn geld nodig heeft. Als dit doorgaat niet dus
.
PS. Die Williams..sja, die neus is wel apart, maar echt mooi niet. Verder is er weinigs intressants aan te zien. Vreemd dat Ferrari/McLaren niet achterna gaan met het 'verkleinen' van de wagens
Ik dek dat dit jaar ook bekend gaat worden dat Jos Verstappen gewoon een ontzettende LUL is. Ik denk dat dat vanavond al bekend wordt nadat Kamphuis Maakt Vrienden is uitgezonden. Ik zag er een voorstukje van, jemig, wat een l#l zeg... Ben benieuwd.
Dat had meer iets voor Tyrrell geweest. Wellicht heeft Williams één van de krankzinnige ontwerpers van Tyrrell aangetrokken. Ik blik even terug op de dubbel sturende vooras en de 'Tyrrell-Towers'. Het is overigens wel weer eens leuk om een gedurfd ontwerp te zien binnen de F1. Mooi vind ik het niet echt maar je hoort me us ook zeker niet klagen.
De Tyrrells
't Belangrijkste is echter dat ie snel is. De auto is (mede) ontworpen door de voormalig Ferrari-designer Antonia Terzi, qua aerodynamica zal 't dus wel snor zitten onder die neus.
Williams is wel vaker in 't verleden erg innovatief bezig geweest, het zou wel leuk zijn om te zien dat deze neus door andere teams wordt gekopieerd op de 2005 auto's.
Wie gaat er nou eten op de plek van Montoya
nas·sen (onov.ww.)
1 [inf.] eten, m.n. lekker eten
p.s. Titel van bericht zelf is: "Gené aast op Montoya" Iets zegt me dat met het accentje iets niet helemaal goed gaat
Aparte hoge neus inderdaad maar ik vind het niet mooi als ik eerlijk ben, de neus van de nieuwe Mclaren vind ik mooier. Maar het zal ongetwijfeld effectief zijn, waar ik vooral benieuwd naar ben is of BMW ' weer ' problemen krijgt met de nieuwe wagen zoals het geval was bij de FW25.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 05-01-2004 21:26]
Maar hopen dat 'ie wel snel is, zodat Schumi niet nog 'ns wereldkampioen wordt.
Tis een keer wat nieuws...ben benieuwd of de resultaten beter zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Boy_Snakeye op 06-01-2004 10:24]
En lang leve de BANDEN OORLOG !! k denk dat Michelin het dit jaar wel zal halen
En maar hopen op een niuewe wereldkampioen en niet weer die Duitser
Vooral als je de auto van de zijkant ziet...
Ik hoop niet dat we nog meer van die neuzen gaan zien...
Als de wagen wint dan is het prachtig, of het nu mooi of niet mooi is.
Ik weet wel dat je eigenlijk nooit naar de tijden moet kijken bij het testen, omdat het natuurlijk ook een groot psychologisch spelletje met de andere teams/publiek is, maar ik was toch onder de indruk toen ik de tijden van gisteren uit Spanje zag.
Testijden Jerez, woensdag 7 januari:
1 Juan Pablo Montoya Williams-BMW M 1:16.847 46 ronden*
2 Ricardo Zonta Toyota M 1:17.984 72 ronden
3 Jarno Trulli Renault M 1:18.092 99 ronden
4 Marc Gene Williams-BMW M 1:18.099 41 ronden
5 Franck Montagny Renault M 1:18.24s 90 ronden
6 Felipe Massa Ferrari B 1:19.002 60 ronden
7 Luca Badoer Ferrari B 1:19.207 60 ronden
8 Olivier Panis Toyota M 1:19.377 47 ronden
quote:Denk dat ze wel snel zijn , maar niet zo snel. Ze zeggen dat deze motor minder snel is dan die van vorig jaar om zo de betrouwbaarheid omhoog te halen zodat de motor het hele weekend meegaat.
Op donderdag 8 januari 2004 10:01 schreef nodisch18 het volgende:
De tijden van de nieuwe BMW zijn ook overweldigend!!Ik weet wel dat je eigenlijk nooit naar de tijden moet kijken bij het testen, omdat het natuurlijk ook een groot psychologisch spelletje met de andere teams/publiek is, maar ik was toch onder de indruk toen ik de tijden van gisteren uit Spanje zag.
Testijden Jerez, woensdag 7 januari:
1 Juan Pablo Montoya Williams-BMW M 1:16.847 46 ronden*
2 Ricardo Zonta Toyota M 1:17.984 72 ronden
3 Jarno Trulli Renault M 1:18.092 99 ronden
4 Marc Gene Williams-BMW M 1:18.099 41 ronden
5 Franck Montagny Renault M 1:18.24s 90 ronden
6 Felipe Massa Ferrari B 1:19.002 60 ronden
7 Luca Badoer Ferrari B 1:19.207 60 ronden
8 Olivier Panis Toyota M 1:19.377 47 ronden
quote:Tires an issue?
Plooij volgt Mol naar SBS 6(08 januari 2004) Naar het zich laat aanzien zal Formule 1-minnend Nederland ook de komende 3 seizoenen tijdens de race-weekenden kunnen rekenen op de commentaren en interviews van pitreporter Jack Plooij.
Zoals algemeen werd verwacht volgt Plooij zijn collega Olav Mol naar SBS 6, de Nederlandse zender die met ingang van 2004 de rechten bezit op uitzending van de Formule 1 in Nederland. Vanmiddag spraken we een contente Jack Plooij, die aangaf dat de onderhandelingen over het contract nagenoeg afgewikkeld zijn.
Ik heb er even geduld voor moeten hebben, vertelt Plooij want tot vlak voor de kerstdagen had ik nog geen contacten met SBS 6 gehad. Op maandag de 23e echter, belde men mij en werd in de daaropvolgende gesprekken met programma directeur Eric van Stade duidelijk dat SBS 6 een goed contract voor 3 jaar voor mij had klaarliggen. Afgelopen maandag zijn we er zo goed als uitgekomen, dus noteer maar dat jullie het volgend jaar weer met mij moeten doen ìn en rond de pits.Hadden we het goed begrepen dat het één van Olav Mols voorwaarden was aan SBS 6, dat hij kon werken met nagenoeg dezelfde crew als bij RTL 5? Klopt, antwoordt Plooij, toen het contact met SBS 6 dus in eerste instantie uitbleef, voelde ik me daar dan ook niet lekker bij. Olav riep telkens Komt goed!, maar dat hoor ik de laatste tijd wel erg vaak . Ik ben daarom nu best opgelucht en bijzonder blij met het vooruitzicht op 3 nieuwe seizoenen F1 van heel dichtbij!.
How's the track?
Ja, dat wordt weer genieten met Jack.
En Edward van Cuilemborg gaat het presenteren toch? Daar kunnen we ook een hoop onzinnge vragen van verwachten ben ik bang.
quote:Ben benieuwd wat dat gaat worden, we kunnen i.i.g. weer
Op vrijdag 9 januari 2004 09:35 schreef Elevation het volgende:[..]
Tires an issue?
How's the track?
Ja, dat wordt weer genieten met Jack.
En Edward van Cuilemborg gaat het presenteren toch? Daar kunnen we ook een hoop onzinnge vragen van verwachten ben ik bang.
de nieuwe neus van de williams: heel erg strak, ziet er cool uit!
en ik m'n tickets voor Melbourne 4-7 maart liggen klaar in Australie... woohoo kom maar op met dat nieuwe seizoen...
en jos moet nog ff een stoeltje regelen
quote:wat een mazzel heb jij weer
Op zaterdag 10 januari 2004 00:15 schreef goflow het volgende:
mja, die cuilemborg is echt een eikel, die kan nog geeneens de eerste divisie half redelijk aan elkaar knopende nieuwe neus van de williams: heel erg strak, ziet er cool uit!
en ik m'n tickets voor Melbourne 4-7 maart liggen klaar in Australie... woohoo kom maar op met dat nieuwe seizoen...
en jos moet nog ff een stoeltje regelen
maar als het ff kan ga ik naar meerdere GP's toe dit jaar
quote:
Maandag 12 januari vindt de presentatie van de nieuwe Sauber plaats
quote:
Mark Webber zou de hele shakedown voor zich nemen. De wagen zal officieel aan de pers worden voorgesteld op 18 januari en zal dan meteen deelnemen aan een testsessie in Barcelona.
quote:
Ferrari will unveil its new car for the 2004 Formula One season here on January 26, the Italian team has confirmed.
quote:
De nieuwe BAR006 wordt op 1 februari voorgesteld en moet het team dus in staat stellen nog beter te doen dan hun 5de plaats vorig jaar.
quote:De launch dagen van Toyota, Renault en Minardi zijn volgens mij nog niet bekend
De nieuwe Formule 1-bolide van Jordan zal hoogstwaarschijnlijk op 4 of 5 februari haar eerste kilometers maken.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 11-01-2004 12:45]
http://www.sauber.ch/en/home.php .. live op internet
[Dit bericht is gewijzigd door TimoBasso op 12-01-2004 19:19]
Toch wel een vette bak zeg. wel veel Ferrari invloeden maar dat is ook niet zo gek.
Sowieso wel lekker voor de Sauber gasten dat ze het mogen doen met een Ferrari 2004 motor.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 12-01-2004 19:48]
quote:zijn er toch nog behoorlijk wat
Op maandag 12 januari 2004 22:01 schreef -Hans- het volgende:
[afbeelding]omg zoek de verschillen.
quote:ze zijn er wel, maar heel veel? mwa.
Op maandag 12 januari 2004 22:03 schreef insaniac_2oo1 het volgende:[..]
zijn er toch nog behoorlijk wat
Zwaar heftige vorm....! (van de side pods)
[Dit bericht is gewijzigd door Boy_Snakeye op 15-01-2004 11:12]
Waarom heeft Ferrari hier zolang mee gewacht?
quote:Barrichello was boos, omdat 'ie maar 1 jaar extra mocht blijven. Nu is Ferrari dus alsnog ingestemd met een verlenging van 2 jaar (2005 en 2006).
Op donderdag 15 januari 2004 20:01 schreef Elevation het volgende:
Barrichello heeft ook eindelijk een nieuw contract bij Ferrari, tot 2006.Waarom heeft Ferrari hier zolang mee gewacht?
Go Da Matta!
quote:Hij is wel geinig
Op zaterdag 17 januari 2004 12:57 schreef JPM01 het volgende:
mag ik u voorstellen de Toyota TF104
En de Jaguar zal wel weer mooi worden
quote:Dat betekent dus geen zinloze drive throughs meer tijdens een race waardoor iemand gelijk geelimineerd is.. Als er echt iets fout gedaan is zal er na de race wel alsnog een sanctie worden opgelegd. Goed initiatief!
Tenslotte besloten de teambazen dat er vanaf dit seizoen geen drive through en stop-and-go penalties meer uitgedeeld zullen worden tijdens races. De algemene indruk is dat deze straffen, mits ten onrechte uitgedeeld, een te grote ongewenste invloed op de uitslag van een race of een kampioenschap kunnen hebben. Vanaf nu zullen incidenten na afloop van een race onderzocht worden, waarna eventueel alsnog een straf kan worden opgelegd. Als een coureur drie maal in een seizoen een dergelijke straf krijgt dan zal serieus de mogelijkheid van een uitsluiting voor één race in overweging worden genomen
quote:Slecht initiatief. Slechte zaak dat je als je naar een race zit te kijken aan het einde nog de officiele uitslag niet weet, maar dat pas de woensdag na elke race bevestigd wordt ofzo. Ik heb trouwens nog nauwelijks onterechte drive-through penalties gezien. Ik vond de drive-through juist wel leuk. Je verliest een seconde of tien, vijftien, omdat je een fout maakt of een gevaarlijke situatie creeert. Nu krijg je straks allemaal van die situaties als in Brazilie, dat je soms niet weet wie nou de echte winnaar is
Op zaterdag 17 januari 2004 23:25 schreef Atreidez het volgende:
Buiten het feits dat de franse GP doorgaat las ik net het volgende!
[..]Dat betekent dus geen zinloze drive throughs meer tijdens een race waardoor iemand gelijk geelimineerd is.. Als er echt iets fout gedaan is zal er na de race wel alsnog een sanctie worden opgelegd. Goed initiatief!
quote:ja, daar ben ik het mee eens!
Op zaterdag 17 januari 2004 23:36 schreef twi het volgende:[..]
Slecht initiatief. Slechte zaak dat je als je naar een race zit te kijken aan het einde nog de officiele uitslag niet weet, maar dat pas de woensdag na elke race bevestigd wordt ofzo. Ik heb trouwens nog nauwelijks onterechte drive-through penalties gezien. Ik vond de drive-through juist wel leuk. Je verliest een seconde of tien, vijftien, omdat je een fout maakt of een gevaarlijke situatie creeert. Nu krijg je straks allemaal van die situaties als in Brazilie, dat je soms niet weet wie nou de echte winnaar is
quote:je bent montoya vs barrichello vergeten zeker, dat was een onterechte straf.
Op zaterdag 17 januari 2004 23:36 schreef twi het volgende:[..]
Slecht initiatief. Slechte zaak dat je als je naar een race zit te kijken aan het einde nog de officiele uitslag niet weet, maar dat pas de woensdag na elke race bevestigd wordt ofzo. Ik heb trouwens nog nauwelijks onterechte drive-through penalties gezien. Ik vond de drive-through juist wel leuk. Je verliest een seconde of tien, vijftien, omdat je een fout maakt of een gevaarlijke situatie creeert. Nu krijg je straks allemaal van die situaties als in Brazilie, dat je soms niet weet wie nou de echte winnaar is
wat ik schumi zag doen naar Alonso op silverstone vond ik toch veel erger.
Voor meer pics moet je ff op de Jaguar homepage kijken.
quote:Ik vind deze mooier als de Sauber, die Sauber heeft zo'n ranzige neus
Op zondag 18 januari 2004 12:04 schreef SimtekF1 het volgende:
En hier is de nieuwe jaguar.
Ik vind dit tot nu toe samen met de Sauber toch wel de mooiste.Voor meer pics moet je ff op de Jaguar homepage kijken.
En die drive trough penalty's afschaffen is slechte zaak. Als er een werd uitgedeeld kwam er tenminste een beetje actie Nu kun je gewoon de helft van het veld elimineren zodat je teamgenoot vrolijk kan doorrijden.... Je word toch niet tijdens de race bestraft..
die HSBC logo op de sidepod.. wat lelijk zeg
Kan me nauwlijks voorstellen dat Verstappen dankzij Red bull niet bij Jaguar rijdt. Hoe klein hadden die Trust logos wel niet zijn geweest ?
quote:zo'n groot aandeel had redbull echt niet hoor .. Klien kan echt wel rijden hoor
Op zondag 18 januari 2004 13:07 schreef zoom het volgende:
Wat mij opvalt zijn de kleine Red Bull Logos. Of eigenlijk niet...Kan me nauwlijks voorstellen dat Verstappen dankzij Red bull niet bij Jaguar rijdt. Hoe klein hadden die Trust logos wel niet zijn geweest ?
quote:Bedoelde ook niet dat Klien slecht is. Hij verdient zeker een kans. Wint niet voor niets de Masters
Op zondag 18 januari 2004 13:10 schreef TimoBasso het volgende:[..]
Klien kan echt wel rijden hoor
Van mij hoeft het niet, ik vind zonder sponsors veel mooier
quote:Waarom denk je dat ze voor Red Bull hebben gekozen? Omdat Trust de sitepods in wilden nemen voor hetzelfde bedrag. Red Bull zou zelfs niet op de auto komen, had men gezegd een kleine twee maanden terug. En zie daar, naast een coureur met een door Red Bull verkrachtte helm krijgen we toch de nodige Red Bull stickertjes op de auto.
Op zondag 18 januari 2004 13:07 schreef zoom het volgende:
Wat mij opvalt zijn de kleine Red Bull Logos. Of eigenlijk niet...Kan me nauwlijks voorstellen dat Verstappen dankzij Red bull niet bij Jaguar rijdt. Hoe klein hadden die Trust logos wel niet zijn geweest ?
Overigens lijkt de auto wel vol te zitten, maar een echte titelsponsor hebben ze nog steeds niet, gezien de zijkant nog gewoon voorzien is van een groot Jaguar logo.
quote:Nopes morgen of dinsdag praten Eddy Jordan en Jos en zijn managers nog een keer over een contract.
Op zondag 18 januari 2004 16:14 schreef Bastard het volgende:
Ist al zeker met Verstappen/ Jordan trouwens?
quote:Duimen voor een Nederlander in de F1 dus.
Op zondag 18 januari 2004 16:18 schreef Remzz het volgende:[..]
Nopes morgen of dinsdag praten Eddy Jordan en Jos en zijn managers nog een keer over een contract.
quote:Ik vind de wagen er wel mooi uitzien, behalve dan de rode vlakken op o.a. de achtervleugel en de side pots.
De nieuwe R5 maakte geen geslaagd debuut op het testcircuit van Barcelona. De nieuwe auto moest al na enkele rondjes terug naar de pits worden gebracht nadat Webber met technische problemen kreeg af te rekenen. (Fotos)Wat precies het probleem was met de nieuwe R5 kon het team nog niet meedelen. Toch hadden ze gehoopt dat de R5 bij zijn eerste publieke test langer op de baan zou blijven. Eerder deze week toonde de wagen zich namelijk wel betrouwbaar op het testciruit van Ford in Lommel.
http://www.f1racing.nl/photo/upload2/XNsBtAKXVnRfb.jpg
quote:Bron: f1manager.fok.nl
Teambazen dreigen met boycot
De teambazen dreigen met een boycot van wedstrijden in Italië, België en Engeland.Er is beroering ontstaan in de Formule 1 wereld naar aanleiding van nieuwe Europese wetgeving met betrekking tot aansprakelijkheid van teambazen en coureurs. Onder de nieuwe Europese wetgeving kunnen mensen verantwoordelijk worden gehouden voor dodelijke ongelukken die op een circuit plaatsvinden. In Italië, België en Engeland zijn de nieuwe regels al in de wetgeving toegepast en daarom komt het dreigement nu richting die landen. Andere Europese landen zullen waarschijnlijk ook voor maart hun wetgeving moeten aanpassen.
De teambazen eisen de toezegging dat zij niet onder de nieuwe wetgeving zullen vallen. FIA president Max Mosley verklaarde: "Het is een serieuze zaak. Wij zullen echter besprekingen blijven houden met verschillende Europese regeringen en met de Europese Commissie om te proberen tot een oplossing te komen." De teambazen willen niet in een onzekere situatie terecht komen, zoals dat is gebeurd met technisch directeur Patrick Head van Williams na de dood van Ayrton Senna. Al bijna 10 jaar worden er in Italië rechtzaken tegen Patrick Head gevoerd hierover.
Beetje een McLaren-achtig neusje.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:28 schreef Spooky4u het volgende:
en hier de verwachte neus van ferrari.
[afbeelding]
quote:Poeh, nou hij ziet er anders uit dan de F2003-GA neus maar om nou te zeggen dat ik verstomd sta te kijken van de nieuwe Ferrari neus.. niet bepaald.
De nieuwe Ferrari, die 655 zal heten, zal heel wat F1-fans verstomd doen staan beweert teambaas Jean Todt. Vooral de nieuwe voorvleugel zou voor heel wat verbazing kunnen zorgen
quote:het heeft een leuk poortje gekregen he.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:11 schreef -Hans- het volgende:[..]
[..]Poeh, nou hij ziet er anders uit dan de F2003-GA neus maar om nou te zeggen dat ik verstomd sta te kijken van de nieuwe Ferrari neus.. niet bepaald.
quote:Mja en de neus is wat smaller maar dat is het dan ook wel, maar goed misschien komt de neus er wel heel anders uit te zien dan wat het plaatje laat zien.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:17 schreef Spooky4u het volgende:[..]
het heeft een leuk poortje gekregen he.
Nieuwe Renault ziet er trouwens vet uit.
Ik vind de nieuwe Renault ook wel erg fraai, alleen die neus vind ik niet echt super, maar hij is wel mooier dan de Williams neus.
Edit: Webber is trouwens vandaag ook gecrashed met z'n nieuwe auto.
quote:Webber ook al? want ik lees net wel dit bericht.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Edit: Webber is trouwens vandaag ook gecrashed met z'n nieuwe auto.
quote:
Timo Glock is zojuist hard gecrasht in de bandenstapels voor start-finish. Rond 14.30 gleed Glock achteruit de bandenstapels in waarbij de gehele achterkant van de Jordan is afgeschreven. Voor Glock betekent dit het einde van zijn dag en voor Jordan een drama.
Op deze foto is niet te zien dat het de Jag van Webber is maar dat stond wel op een andere website vermeld.
En dan dit nog:
quote:Het rechterwiel staat een beetje vreemd
Op dinsdag 20 januari 2004 15:58 schreef SimtekF1 het volgende:
Jup kijk maar:Op deze foto is niet te zien dat het de Jag van Webber is maar dat stond wel op een andere website vermeld.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 20-01-2004 16:49]
quote:wow! damn dat ziet er heavy uit zeg.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:58 schreef TomK het volgende:
De gecrashte Timo Glock
[afbeelding]
quote:
De eerste F1-test van Timo Glock is geen onverdeeld succes geworden. De jonge Duitser ging bij zijn F1-debuut de muur in met zijn Jordan EJ13. Daarbij liep de achterkant van de wagen veel schade op, maar de test van Bas Leinders morgen zou niet in het gedrang komen.
quote:Dit is de nieuwe renault die al gelijkde bijnaam dolfijn heeft gekregen. Hij heeft ter hoogte van de motor aan beide kanten rare vleugels extra.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:37 schreef -Hans- het volgende:[..]
Het rechterwiel staat een beetje vreemd
![]()
btw ik zit met verbazing naar de tweede foto te kijken, de linkerkant ziet er weird uit.
quote:Maar dat is het juist, ik zie die dingen (vleugels) maar aan 1 kant. Vandaar dat het er zo apart uitziet.
Op dinsdag 20 januari 2004 17:39 schreef mbn het volgende:[..]
Dit is de nieuwe renault die al gelijkde bijnaam dolfijn heeft gekregen. Hij heeft ter hoogte van de motor aan beide kanten rare vleugels extra.
quote:Formule 1 2004 Nieuwtjes e.d
Op dinsdag 20 januari 2004 18:12 schreef Eswald het volgende:
Heeft dr iemand een fotow van de nieuwe ferrari neus, deze zoou namelijk in de AutoBild staan...
quote:Dat plaatje is gesoept
Op dinsdag 20 januari 2004 18:52 schreef SimtekF1 het volgende:
Waarom gelooft iedereen dat plaatje van die Ferrari neus?
Elke sjaak kan zo'n plaatje in elkaar zetten.
En dat model neus is al vaker gebruikt en later ook weer verdwenen.
quote:nee hoor zijn gewoon de nieuwe vleugeltjes op de site pods
Op dinsdag 20 januari 2004 16:37 schreef -Hans- het volgende:[..]
Het rechterwiel staat een beetje vreemd
![]()
btw ik zit met verbazing naar de tweede foto te kijken, de linkerkant ziet er weird uit.
edit:
sorry zie dat het een dubbelpost is
quote:Op dat plaatje lijkt het net of de linkerkant anders is, maar dat is gezichtsbedrog.
Op dinsdag 20 januari 2004 20:04 schreef Freak_66 het volgende:[..]
nee hoor zijn gewoon de nieuwe vleugeltjes op de site pods
edit:
sorry zie dat het een dubbelpost is
Bas Leinders heeft nog geen rondje gereden of hij heeft de linkerkant en de voorkant frontaal afgeschreven. De monteurs van Jordan moeten vandaag opnieuw hard aan de bak. Eddie Jordan zal ongetwijfelt niet blij zijn met de acties van deze 'rookies'.
Jordan is toe aan ervaren coureurs die een wagen op de baan kunnen houden en niet op hun eerste Formule 1 testdag de wagen al frontaal in de prak rijden. Leinders zal volgens ons niet meer voor de middag de baan oprijden. De oorzaak kan onder andere koude remmen en banden geweest zijn.
quote:Het is een auto van vorig seizoen
Op woensdag 21 januari 2004 10:03 schreef buitenbeentje het volgende:
Het was dan misschien ook wel verstandig geweest de jongelui eerst in een auto van afgelopen seizoen te laten wennen aan de krachten en snelheden van een F1-wagen..
quote:Leinders test dus ook juist de wagen van afgelopen seizoen, de EJ13. De EJ14 voor komend seizoen is nog niet klaar. Overigens zullen er wel nieuwe onderdelen op de EJ13 zitten, anders heeft testen weinig zin.
Op woensdag 21 januari 2004 10:03 schreef buitenbeentje het volgende:
Het was dan misschien ook wel verstandig geweest de jongelui eerst in een auto van afgelopen seizoen te laten wennen aan de krachten en snelheden van een F1-wagen..
quote:hijs geil he
Op dinsdag 20 januari 2004 20:39 schreef TimoBasso het volgende:
wow... Die Renault..
quote:Dat heeft er inderdaad wat mee te maken, alleen dan zou een kleiner poortje effectiever zijn, omdat de auto dan nog meer naar de grond wordt gezogen. Het heeft ook wat te maken met de rest van de onderkant, er zal een soort "tunnel" gevormd worden die de auto naar de grond toe trekt, en die nieuwe neus, als die er komt, is alleen gedaan omdat ze bang zijn voor Williams, anders heb je wel vertrouwen in je eigen kracht.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:21 schreef Atreidez het volgende:
Dat poortje tussen de neus is toch erg belanrijk? De luchtstroom onder je auto door zuigt de auto naar de grond toe ofzo.. Op dat gebied lijkt me bmw wel de meest effectieve.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:40 schreef Atreidez het volgende:
Mag ik u voorstellen, Bas Leinders en Timo Glock
quote:Juist. Ferrari is altijd van eigen kracht uitgegaan en zal dat nu weer doen.
Op woensdag 21 januari 2004 11:18 schreef Lionheaad het volgende:
Denk je nou echt dat Ferrari denkt van...: OH ohh, Williams heeft een nieuwe neus, laten wij dat dan ook maar doen!!
Dacht het niet. Als Ferrari al met een andere neus komt dan heeft dit te maken met het gehele concept van de auto. En niet omdat Williams toevallig ook een andere neus heeft.
quote:100%
Op woensdag 21 januari 2004 10:22 schreef vosss het volgende:[..]
hijs geil he
quote:
Ferrari heeft bij monde van Jean Todt bekend gemaakt dat de wagen die a.s. maandag in Maranello gepresenteerd wordt, de Ferrari 655 gaat heten. Het wordt de opvolger van de F2003-GA. Tevens onthulde Jean Todt al dat deze bolide "iets verrassends" zou kunnen hebben aan de voorvleugel. Dit in navolging van Williams, wat eerder al een radicaal nieuw neus-ontwerp onthulde.
quote:Zo gaat de nieuwe Ferrari gelukkig niet heten.
Op woensdag 21 januari 2004 16:47 schreef rubbereend het volgende:
Nu we t toch over de neus van de Ferrari hebben, hij wordt ook bijzonder:
[..]
quote:
De nieuwe Ferrari zal zeker niet de naam 655 dragen. Dat heeft een woordvoerster van het team eindelijk aan F1Racing.nl meegedeeld. De nieuwe naam zou pas tijdens de presentatie op 26 januari worden bekend gemaakt."655 is de projectnaam die het team zijn wagen elk jaar geeft. Zo heette de F2003-GA eigenlijk 654 en zo tellen we elk jaar weer eentje verder.
http://www.f1racing.nl/news.php?ID=67642
Heb je zo'n grote neus zet er dan ook wat stoers op
[Dit bericht is gewijzigd door Biobakker op 22-01-2004 13:41]
quote:Sorry, the page you requested was not found.
Op donderdag 22 januari 2004 13:34 schreef Biobakker het volgende:
[afbeelding]Heb je zo'n grote neus zet er dan ook wat stoers op
En nu zie ik ze wel.
[Dit bericht is gewijzigd door buitenbeentje op 22-01-2004 14:08]
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 13:34 schreef Biobakker het volgende:
[afbeelding]Heb je dat poppetje op de williams nooit in Ghostusters gezien??? eg wel stoer hej.
Heb je zo'n grote neus zet er dan ook wat stoers op
quote:
Jaguar breekt test voortijdig afJaguar heeft besloten de testsessie op het circuit van Barcelona voortijdig af te breken. De teleurstellende resultaten van de nieuwe R5 hebben het team doen besluiten terug te keren naar de fabriek om het chassis grondig te evalueren.
De afgelopen drie dagen eindigden Jaguar-coureurs Mark Webber en Cristian Klien steevast onder aan de lijstjes met rondetijden. Vandaag ging Webber met zowel de oude als de nieuwe Jaguar het circuit op. De Australiër legde 144 ronden af in twee verschillende chassis. Dit om de tekortkomingen van het nieuwe model nader te analyseren. Naar aanleiding daarvan heeft Jaguar nu dus besloten er een punt achter te zetten.
Al tijdens de shakedown van de R5 kwamen de eerste problemen met de auto boven water. Maandag zette Webber zijn auto na drie rondjes aan de kant met een olielek. Het is nog niet bekend wanneer Jaguar de test hervat.
http://www.veronica.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws&sid=50107
quote:Ik hoop dat The Boss even naar de Jaguars en Minardi's zwaait als hij hun op een ronde zet.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:18 schreef Atreidez het volgende:
Dat klinkt idd niet goed.. Stel je voor dat Jos daar nu had gezeten
quote:Het gaat een beetje om en om bij Jaguar, de R3 was slecht in het begin. De R4 was vorig seizoen best wel okay, en nu met de R5 zijn er weer problemen.
de R3 rijdt als een onbetrouwbaar winkelwagentje.
quote:dat komt er van als je de poen van trust niet neemt maar de redbull centjes
Op vrijdag 23 januari 2004 21:14 schreef -Hans- het volgende:[..]
Ik hoop dat The Boss even naar de Jaguars en Minardi's zwaait als hij hun op een ronde zet.
![]()
Maar dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn bij Jaguar, ik kan mij nog een uitspraak van Irvine voor de geest halen waarin hij nogal negatief sprak over de R3.
[..]Het gaat een beetje om en om bij Jaguar, de R3 was slecht in het begin. De R4 was vorig seizoen best wel okay, en nu met de R5 zijn er weer problemen.
ik ga lachen als klien op achterstand wordt gereden door joske
kijken wat de "vijand" ervan heeft gebakken
quote:Niet echt suprising wat ik totr nu toe gezien heb op kleine foto's.
Op maandag 26 januari 2004 12:16 schreef TimoBasso het volgende:
Vandaag de nieuwe Ferrarikijken wat de "vijand" ervan heeft gebakken
Tsja..
quote:dit is de nieuwe auto?
Op maandag 26 januari 2004 12:34 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]Tsja..
quote:in 2003 deden ze het al minder dan in 2002, dan is nu een ander aan de beurt voor de titel in dit geval juan pablo montoya
Op maandag 26 januari 2004 13:21 schreef Atreidez het volgende:
Het is echt bijna 2 druppels water met de oude 2003 wagen. Nouja, never change a winning concept
quote:Blijft een ferrari inderdaad
Op maandag 26 januari 2004 12:34 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]Tsja..
Nav de nog steeds aanwezige pontificale MARLBORO op de luchtinlaat.
quote:vanaf 2006 meende ik
Op maandag 26 januari 2004 14:21 schreef Atreidez het volgende:
Kan t zo snel niet vinden ergens, maar hoe zat t nou met die tabaksreclames? Dat mocht toch niet meer vanaf dit jaar.. Of is dat pas volgend jaar![]()
Nav de nog steeds aanwezige pontificale MARLBORO op de luchtinlaat.
quote:
Op maandag 26 januari 2004 13:33 schreef TimoBasso het volgende:
ik hoop zo dat Ferrari afgaat dit jaar...
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 26-01-2004 14:46]
quote:En dan zetten ze er gewoon MarlboroF1 op. Das geen rookartikel maar een kledingmerk.
Op maandag 26 januari 2004 14:33 schreef TimoBasso het volgende:[..]
vanaf 2006 meende ik
quote:Slim
Op maandag 26 januari 2004 14:57 schreef Spooky4u het volgende:
En dan zetten ze er gewoon MarlboroF1 op. Das geen rookartikel maar een kledingmerk.
Nog wat launch dagen:
quote:
Launch nieuwe Renault is op 29 januari
quote:
De nieuwe BAR006 wordt op 1 februari voorgesteld en moet het team dus in staat stellen nog beter te doen dan hun 5de plaats vorig jaar.
quote:
De nieuwe Formule 1-bolide van Jordan zal hoogstwaarschijnlijk op 4 of 5 februari haar eerste kilometers maken.
quote:Is niet de eerste keer dat dit is gebeurt. Herrinner je de Benetton en de Ligier? Die waren ook identiek.
Op maandag 26 januari 2004 16:47 schreef Orion-666- het volgende:
De Saurari 2004?
Mitt dacht dat het onzin was maar dit is dus echt een morph tussen de Sauber C23 en de Ferrari 2004....
quote:Dat is van voor mijn tijd
Op maandag 26 januari 2004 19:45 schreef kriele het volgende:[..]
Is niet de eerste keer dat dit is gebeurt. Herrinner je de Benetton en de Ligier? Die waren ook identiek.
quote:Als je het jaartal nog weet... zoekt wat makkelijker
Op maandag 26 januari 2004 22:24 schreef kriele het volgende:
Misschien dat iemand plaatjes heeft van die 2 auto's?
quote:Ik kan me herinneren uit boeken/tijdschriften dat Tyrrel in de 80's met het kopieëren van de Williams
Op maandag 26 januari 2004 16:47 schreef Orion-666- het volgende:
De Saurari 2004?
Mitt dacht dat het onzin was maar dit is dus echt een morph tussen de Sauber C23 en de Ferrari 2004....
[afbeelding]
quote:Heel weinig verschil inderdaad tussen de 2003 en de 2004 wagen. De Wielbasis is volgens mij een stuk korter geworden, maar das dan ook het enige denk ik.
Op maandag 26 januari 2004 19:06 schreef -Hans- het volgende:
Op Verstappen.nl stond het volgende plaatje waar je het verschil kan zien tussen de F2003-GA en de F2004.Nog wat launch dagen:
[..]
[..]
[..]
quote:Er is heel weinig verschil inderdaad, al lees ik op F1Racing het volgende.
Op dinsdag 27 januari 2004 09:32 schreef Spooky4u het volgende:[..]
Heel weinig verschil inderdaad tussen de 2003 en de 2004 wagen. De Wielbasis is volgens mij een stuk korter geworden, maar das dan ook het enige denk ik.
quote:Dus misschien komt Ferrari nog met een verrassende voorvleugel.
Er zullen nog een wat ingrijpende wijzigingen aan de aërodynamica-onderdelen gebeuren voor de eerste race. De vleugels, bargeboards en achterkant van de wagen zullen er heel anders uitzien wanneer we in Melbourne aan de start verschijnen, aldus Byrne.
En helaas geen Verstappen dit jaar in de Jordan, of zelfs helemaal geen Verstappen dit jaar.
Jos & Jordan stoppen onderhandelingen
quote:Andersom
Op dinsdag 27 januari 2004 18:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Benetton 1995.
[afbeelding]Ligier 1995.
[afbeelding]
quote:Flavio Briatore was toen toch baas over beide teams of niet>?
Op dinsdag 27 januari 2004 18:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Ligier 1995.
[afbeelding]
Benetton 1995.
[afbeelding]
quote:Yep. Ik geloof dat het een cadeautje was van Briatore aan Ligier, aangezien hij de Renault motoren over had geheveld naar Benetton.
Op dinsdag 27 januari 2004 18:58 schreef Oppersmurf het volgende:[..]
Flavio Briatore was toen toch baas over beide teams of niet>?
Zoiets was het verhaal.
Als meer mensen het verhaal kennen, verbeter dan even de fouten. (volgens mij was het wel zoiets maar ik weet het niet zeker meer.
quote:Dit is een verhaal dat de wereld in is geholpen door Bartus G die actief is op het verstappenforum.Ik geloof overigens niet dat het waar is.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:11 schreef SimtekF1 het volgende:
Er gaat ook al jaren een gerucht rond dat Verstappen in 1995 nadat Simtek failliet was gegaan nog heeft getest met een bijzondere auto.
Het was iedereen natuurlijk opgevallen dat Simtek een buitengewoon goed chassis had.
En Briatore heeft Verstappen toen laten testen in de Simtek Renault.
De auto reed super, de tijden waren snel enz maar uiteindelijk koos Briatore er toch voor om Simtek niet over te nemen.Zoiets was het verhaal.
Als meer mensen het verhaal kennen, verbeter dan even de fouten. (volgens mij was het wel zoiets maar ik weet het niet zeker meer.
quote:het was inderdaad een erg goed chassis dat van simtek, alleen wat eronder lag was niet altijd even betrouwbaar
Op dinsdag 27 januari 2004 19:11 schreef SimtekF1 het volgende:
Er gaat ook al jaren een gerucht rond dat Verstappen in 1995 nadat Simtek failliet was gegaan nog heeft getest met een bijzondere auto.
Het was iedereen natuurlijk opgevallen dat Simtek een buitengewoon goed chassis had.
En Briatore heeft Verstappen toen laten testen in de Simtek Renault.
De auto reed super, de tijden waren snel enz maar uiteindelijk koos Briatore er toch voor om Simtek niet over te nemen.Zoiets was het verhaal.
quote:Die is na Simtek als ontwerper bij Benetton aan de slag gegaan. Na een paar jaar is ie opgestapt en nu doet ie iets buiten de F1.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:20 schreef rubbereend het volgende:[..]
het was inderdaad een erg goed chassis dat van simtek, alleen wat eronder lag was niet altijd even betrouwbaar
De man die daar alles ontwierp, hoe heette hij toch, iets van Nick Wirth (kan dat??) wat is daar van geworden??
quote:okt Thanx ik zat me af te vragen
Op dinsdag 27 januari 2004 19:36 schreef kriele het volgende:
Hij bouwt nu robots. Hij heeft een eigen bedrijf.
quote:Omdat de FIA alles goedkeurt wat ferrari doet, maar als een ander team de overtreding maakt zijn ze dr als de kippen bij...:N
Op dinsdag 27 januari 2004 01:01 schreef Oppersmurf het volgende:[..]
Ik kan me herinneren uit boeken/tijdschriften dat Tyrrel in de 80's met het kopieëren van de Williams
(of Wolf ?) zijn wagen moest terugtrekken. Waarom houdt de Fia nu niet meer zo'n streng overzicht op die zaken, ik bedoel dittoch?
quote:FIA = Ferrari zeggen ze wel eens.
Op woensdag 28 januari 2004 13:59 schreef Eswald het volgende:[..]
Omdat de FIA alles goedkeurt wat ferrari doet, maar als een ander team de overtreding maakt zijn ze dr als de kippen bij...:N
Maar waarom testen ze bij Ferrari nog steeds met de F2003-GA terwijl de F2004 al gepresenteerd is, en met die wagen willen ze ook starten in Melbourne.
Het zou wel vet zijn als de wagen die te zien was tijdens de presentatie nog gewoon de ' oude ' F2003-GA was, en dat de nieuwe wagen er toch heel anders uit komt te zien.
quote:De tests van vorige week en deze week zijn voornaemlijk bandentests, omdat daar meer nadruk op is komen te liggen.Bij die bandentests willen ze een gelijke auto. Nu testen ze ook wel wat electronica, maar grote aerodynamische veranderingen zouden niet handig zijn voor de bandentest. En dat is wel wat ze straks met de nieuwe ferrari gaan doen. Een hoop vleugels, boards, neuzen enzo testen.
Op woensdag 28 januari 2004 20:44 schreef -Hans- het volgende:
Maar waarom testen ze bij Ferrari nog steeds met de F2003-GA terwijl de F2004 al gepresenteerd is, en met die wagen willen ze ook starten in Melbourne.
quote:aha op die manier, dat verklaard ook wel een beetje waarom Sauber zich vandaag weer op de bandentests heeft gericht want ze wilden een boel gaan testen alleen vanwege problemen heeft Sauber besloten om zich voor vandaag alleen te richten op het testen van de banden.
Op woensdag 28 januari 2004 21:22 schreef mbn het volgende:[..]
De tests van vorige week en deze week zijn voornaemlijk bandentests, omdat daar meer nadruk op is komen te liggen.Bij die bandentests willen ze een gelijke auto. Nu testen ze ook wel wat electronica, maar grote aerodynamische veranderingen zouden niet handig zijn voor de bandentest. En dat is wel wat ze straks met de nieuwe ferrari gaan doen. Een hoop vleugels, boards, neuzen enzo testen.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de prestaties van de F2004, de ' oude ' auto kan nog altijd aardig meekomen.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 28-01-2004 21:34]
quote:Vergeet niet dat zo voor het seizoen een hoop prestige staat om een ronderecord te verbreken. En daarbij schuwen teams niet om wat afstellingen te gebruiken die tijdens de race niet zijn toegestaan.
Op woensdag 28 januari 2004 21:33 schreef -Hans- het volgende:
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de prestaties van de F2004, de ' oude ' auto kan nog altijd aardig meekomen.
Maar Bridgestone organiseert praktisch de test. Minardi en jordan krijgen gewoon de kosten van het testen vergoedt. Hoe dat met Sauber en Ferrari zit weet ik niet, maar ik neem aan dat zij het ook van Bridgestone vergoed krijgen.
Meer info @ http://www.poulepaleis.nl/f1.php
[/reclame modus]
Echt veruit de mooiste auto tot nu toe!
Qua kleuren vind ik dit zeker de mooiste wagen.
De sidepods zijn ook mooi opgelost met dat mild seven logo erop.
Niet zoals bij jaguar met dat lelijke loge op de sidepod....
Nou nog hepen dat ze ook vaak genoeg voorin rijden,,,
quote:Nou, ik geloof niet dat de renault motor van vorig jaar zoveel minder was dan de BMW, mercedes en Ferrari motor.
Op donderdag 29 januari 2004 14:11 schreef Spooky4u het volgende:
Nu hopelijk ook met een motor met een stuk meer power.
Als ze bij ' Bild ' hadden geroepen dat het de neus was van de nieuwe Renault dan hadden ze gelijk gehad.
quote:Het is wel een minder punt van Renault, want als het op snelheid aankwam dan moesten ze het toch afleggen tegen teams zoals Ferrari, Williams en Mclaren.
Op donderdag 29 januari 2004 16:29 schreef kriele het volgende:Nou, ik geloof niet dat de renault motor van vorig jaar zoveel minder was dan de BMW, mercedes en Ferrari motor.
BMW motor: 90-graden V10 / 900 PK met 19.200 toeren
Ferrari motor: 90-graden V10 / 890 PK met 18.700 toeren
Mercedes motor: 90-graden V10 / 860 PK met 18.200 toeren
Renault motor: 111-graden V10 / 810 PK met 18.100 toeren. ****
** Renault stapt nu (2004) ook over van 111-graden naar 90 graden..
De overige teams hebben ook meer PK en een hogere toerenaantal dan Renault. (m.u.v. Minardi en Jordan)
bron: F1 Racing magazine.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 29-01-2004 22:37]
quote:De renault zal ook wel iets minder zijn geweest, maar niet zoveel als iedereen denkt.
Op donderdag 29 januari 2004 16:44 schreef -Hans- het volgende:[..]
Het is wel een minder punt van Renault, want als het op snelheid aankwam dan moesten ze het toch afleggen tegen teams zoals Ferrari, BMW en Mclaren.
Mclaren motor: 90-graden V10 / 860 PK met 18.200 toeren
Renault motor: 111-graden V10 / 810 PK met 18.100 toeren. ****** Renault stapt nu (2004) ook over naar de 90-graden motor.
De overige teams hebben ook meer PK en een hogere toerenaantal dan Renault. (m.u.v. Minardi en Jordan)
quote:Ik weet niet wat ' iedereen denkt ' maar wel dat de Renault het vaak af moest leggen op lange rechte stukken.
Op donderdag 29 januari 2004 16:48 schreef kriele het volgende:[..]
De renault zal ook wel iets minder zijn geweest, maar niet zoveel als iedereen denkt.
quote:Het verhaal ging dat de motor van vorig jaar 100 pk minder zou hebben dan de topmotoren. Ik denk dus niet dat ie 100 pk tekort kwam.
Op donderdag 29 januari 2004 16:55 schreef -Hans- het volgende:[..]
Ik weet niet wat ' iedereen denkt ' maar wel dat de Renault het vaak af moest leggen op lange rechte stukken.
Op bochtige circuits (bijv. Hungaroring) was Renault heel sterk, als ze nu ook het motor vlak weten te verbeteren dan zie ik het wel positief in voor Renault.
quote:100 pk minder?! Nou nee, dat lijkt mij ook wel een beetje overdreven.
Op donderdag 29 januari 2004 17:06 schreef kriele het volgende:Het verhaal ging dat de motor van vorig jaar 100 pk minder zou hebben dan de topmotoren. Ik denk dus niet dat ie 100 pk tekort kwam.
Er is trouwens nog wat nieuws omtrent Renault, de nieuwe bolide is namelijk gesloopt door fans.
quote:
Presentatie Renault ontaardt in chaosDe presentatie van de nieuwe Renault R24 is vandaag uitgedraaid op een chaos. Op het Italiaanse eiland Sicilië legden Fernando Alonso en Jarno Trulli in het centrum van Palermo een aantal demonstratierondjes af. Dat verliep niet volgens verwachting.
De problemen onstonden toen Fernando Alonso ten overstaan van een uitzinnige meute Italiaanse racefans de motor van zijn Renault liet afslaan en deze niet meer aan de praat kreeg. Dat meldde RaceReport-hoofdredacteur Rick Winkelman zojuist vanaf Sicilië. De aanwezige politie, die de handen toch al vol had aan de enthousiaste menigte, slaagde er niet in de mensenmassa achter de veiligheidshekken te houden. Honderden Italianen bestormden de auto van Alonso, die zich ternauwernood uit de voeten wist te maken. Ook Jarno Trulli moest een veilig heenkomen zoeken om niet onder de voet te worden gelopen door de fans. In de daaropvolgende chaos wisten toeschouwers de achtervleugel van de hagelnieuwe auto te rukken. Ook sneuvelde een van de sidepods toen een wanhopige agent tevergeefs probeerde de mensen bij de peperdure bolide vandaan te houden. Uiteindelijk wisten de agenten met behulp van Renault-teamleden de menigte tot bedaren te brengen. Renault rept in zijn persverklaring met geen woord over het voorval.
http://www.veronica.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws&sid=50117
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 29-01-2004 22:36]
quote:Sinds wanneer maken ze bij McLaren motoren?
Het is wel een minder punt van Renault, want als het op snelheid aankwam dan moesten ze het toch afleggen tegen teams zoals Ferrari, BMW en Mclaren.
Mclaren motor: 90-graden V10 / 860 PK met 18.200 toeren
Renault motor: 111-graden V10 / 810 PK met 18.100 toeren. ****** Renault stapt nu (2004) ook over van 111-graden naar 90 graden..
quote:Hij zegt duidelijk dat t over teams gaat.
Op donderdag 29 januari 2004 21:22 schreef dazzle123 het volgende:
Sinds wanneer maken ze bij McLaren motoren?
quote:En dat ie dan BMW ipv Williams invult is wat anders..
Op donderdag 29 januari 2004 16:44 schreef -Hans- het volgende:
quote:Oeps.
Op donderdag 29 januari 2004 22:19 schreef Atreidez het volgende:En dat ie dan BMW ipv Williams invult is wat anders..
Foutjes hersteld.
quote:Dat aantal pk's + het toerental is ook alleen maar gegok en gelul in de ruimte.
Het is wel een minder punt van Renault, want als het op snelheid aankwam dan moesten ze het toch afleggen tegen teams zoals Ferrari, Williams en Mclaren.
Mercedes motor: 90-graden V10 / 860 PK met 18.200 toeren
Renault motor: 111-graden V10 / 810 PK met 18.100 toeren. ****** Renault stapt nu (2004) ook over van 111-graden naar 90 graden..
quote:Ach ongetwijfeld zal het niet allemaal kloppen
[b]Op donderdag 29 januari 2004 22:47 schreef Murray hetDat aantal pk's + het toerental is ook alleen maar gegok en gelul in de ruimte.
Ik ben trouwens heel benieuwd naar de B.A.R
(het zal toch wel raar zijn zonder Villeneuve
)
quote:en daar moet dan waarschijnlijk een Engelsman in.
Op vrijdag 30 januari 2004 18:00 schreef -Hans- het volgende:
Heidfeld naar Jordan, er is nog maar één stoeltje vrij voor het 2004 seizoen.![]()
www.f1jordan.com
quote:Ik heb zo'n vermoeden dat we Jacques nog in de Jordan kunnen zien
Op vrijdag 30 januari 2004 19:12 schreef rubbereend het volgende:[..]
en daar moet dan waarschijnlijk een Engelsman in.
quote:of is Eddie Irvine niet iets, k weet niet hoe goed Eddie en Eddie nog met alkaar kunnen???
Op vrijdag 30 januari 2004 19:44 schreef TimoBasso het volgende:[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat we Jacques nog in de Jordan kunnen zien
quote:Die wil echt niet in zo'n braggelbak rijden.
quote:Ik denk het ook niet, EJ kan zowieso het salaris van Jacques nooit betalen.
quote:
Formule 1 goeroe Bernie Ecclestone heeft laten weten dat we dit seizoen de laatste Grand Prix van San Marino gaan aanschouwen. De race zal vanaf 2005 niet meer gehouden worden."Dit jaar is het de laatste keer dat we naar Imola gaan. Vanaf 2005 zal de Grand Prix niet meer gehouden worden en zullen we nog maar één race in Italië hebben," vertelde Ecclestone aan de Italiaanse krant Gazzetta dello sport.
http://www.f1racing.nl/news.php?ID=68112
quote:Vorig seizoen klaar maar ongebruikt.. weet niet hoe ze dat dit jaar dan willen doen.
Op zaterdag 31 januari 2004 15:35 schreef dewd het volgende:
De nieuwe Mclaren was toch vorig seizoen al klaar? Ze hebben volgens mij de auto die in 2003 zou gaan rijden de 2004 auto gemaakt, met wat aanpassingen dan.
quote:Gewoon rijden met de MP4/19, en dat is inderdaad een verbeterde versie van de MP4/18 die nog nooit een race heeft gereden vanwege allerlei problemen. (niet geslaagde crash test, ding was ook niet betrouwbaar)
Op zaterdag 31 januari 2004 15:37 schreef Bastard het volgende:[..]
Vorig seizoen klaar maar ongebruikt.. weet niet hoe ze dat dit jaar dan willen doen.
Overigens zaten op de MP4/17D ook al een boel onderdelen van de MP4/18.
quote:mooi
Starts worden spectaculairder.
De start van de F1-races zal in 2004 volgens de Williams-rijder veel spectaculairder verlopen dan de afgelopen jaren. De launch controle werd immers afgevoerd, en ook automatische versnellingsbakken behoren tot het verleden."Je moet de koppeling goed kunnen beheersen, en dat zal de starts opwindender maken", vertelde Juan Pablo Montoya. "We zullen ook zelf naar een hogere versnelling moeten schakelen, en dat zal het allemaal interessant maken."
Teamgenoot Ralf Schumacher realiseert zich dat de rijders een nieuwe uitdaging tegemoet gaan: "Het is zonder twijfel een extra fout die wij als rijder kunnen maken. Vroeger kon je uithalen naar het team als je een slechte start maakte, nu heb je alles zelf onder controle. We gaan minder gebruikelijke starts zien, en dat is goed. Er zullen meer fouten gemaakt worden en men zal meer kunnen inhalen."
Het lijkt dat we ons aan meer spektakel kunnen verwachten, en dat is wat elke F1-fan wenst.bron: http://www.f1world.be
quote:Op de Duitse RTL wordt ook Silverstone genoemd, maar laten we het voorlopig maar bij Imola houden.
Op zaterdag 31 januari 2004 15:31 schreef -Hans- het volgende:
2004 wordt i.i.g. de laatste keer dat er een F1 race wordt gehouden op Imola.
[..]
quote:Inderdaad.. dat hoort er gewoon bij
Op zaterdag 31 januari 2004 17:00 schreef -Hans- het volgende:
Eindelijk weer veel rokende banden tijdens de start, wat heb ik dat gemist.
quote:
Electronische hulpmiddelenAlle teams en de FIA hebben de volgende verklaring ondertekend:
©"De teams hebben zich unaniem geschaard achter een totaalverbod op automatische versnellingsbakken en launch control met ingang van het seizoen 2004. De teams hebben aangetoond dat de kosten voor alle teams en motorfabrikanten zullen stijgen als traction control wordt verboden. De teams hebben daarom de FIA gevraagd het verbod op traction control vanaf 2004, op te heffen. DE FIA is hiermee akkoord gegaan, maar gaat ervan uit daat de motorfabrikanten in staat zullen zijn de onafhankelijke teams motoren te leveren tegen een aanvaardbare prijs. De FIA gaat ermee akkoord dat, als de motoren op deze basis kunnen worden geleverd, deze afspraken onvoorwaardelijk kunnen worden gehandhaafd."
Verder blijft de snelheidsbegrenzer voor in de pitstraat gehandhaafd en wordt de mogelijkheid van electronisch beheerste stuurbekrachtiging onderzocht.
Telemetrie
Het verbod op dataverkeer van de pit naar de auto blijft gehandhaafd. De teams hebben de FIA echter overtuigd van de voordelen van het dataverkeer van de auto naar de pit.
Motoren
Elke rijder mag nog maar één motor per race-weekend gebruiken (motor moet voor vrijdag zijn geplaatst). Worden meerdere motoren gebruikt door één rijder, dan zal deze rijder tien plaatsen op de grid worden teruggezet.
De FIA verklaart verder dat als de motorfabrikanten in staat zijn betaalbare motoren aan alle teams te leveren, de federatie haar voorstellen voor motoren die meer dan één race-weekend moeten meegaan (2 in 2005 en 6 in 2006) zal terugtrekken.
Radiocontact
Teams mogen in 2004 en daarna hun eigen radiosystemen blijven gebruiken onder voorwaarde dat:
- het systeem op zichzelf staand is
- het systeem geen gegevens kan overbrengen
- de FIA vrije toegang krijgt tot de gesprekken. Elke commerciële exploitatie van de radiogesprekken is een zaak tussen de teams en de houder van de commerciële rechten (Bernie Ecclestone)Carrosserie
Motorkappen en achtervleugels zullen worden aangepast voor 2004 en 2005
Slechts twee boven achtervleugelelementen zijn toegestaan in 2004 en 2005
Een beslissing over een standaard achtervleugel in 2006 zal pas worden genomen na tests op het circuit.
Teams mogen met alternatieven komen die de standaard achtervleugel kunnen vervangen. Uitgangspunt daarbij is een pakket dat downforce levert op het niveau van Monza en luchtweerstand op het niveau van Interlagos.
De regels voor de carrosserie in 2006 zullen voor het einde van 2003 worden vastgesteld.
De Technische Werkgroep zal gaan onderzoeken of het mogelijk is de vleugeltjes op de side-pods te verwijderen.
Extreem-weer banden
De twee bandenleveranciers zullen worden uitgenodigd om extreem-weer banden te leveren. De diepte van het loopvlak zal worden gespecificeerd door de FIA en de banden mogen alleen worden gebruikt als de wedstrijdleider toestemming geeft.
De FIA zal ervoor zorgen dat duidelijk in de reglementen is vastgelegd dat één regenband geen beperking hoeft te zijn om veilig op extreem natte circuits te kunnen rijden.
Standaard materiaal voor de remmen
De Technische Werkgroep zal worden gevraagd een specificatie te ontwikkelen, die er uiteindelijk toe moet leiden dat de remschijven van standaard materiaal zijn vervaardigd.
De Technische Werkgroep zal worden gevraagd een specificatie te ontwikkelen, die er uiteindelijk toe moet leiden dat de remblokken van standaard materiaal zijn vervaardigd.
Kwalificatie procedures
Ook in 2004 zullen de rijders de race moeten starten met de hoeveelheid benzine waarmee ze de kwalificatie op zaterdag zijn geëindigd.
Parc ferme na de kwalificatie
Tenzij de teams maatregelen kunnen verzinnen waardoor de garantie bestaat de auto's die op zondag starten exact dezelfde zijn als de auto aan het einde van de kwalificatie, blijven de procedures voor het parc ferme in 2004 gehandhaafd.
Reserve-auto's
Elk team moet de twee auto's, die het wil gebruiken in het weekend, vóór het begin van de de kwalificatiesessie aanwijzen.
Als de reserve-auto tijdens de kwalificatie wordt gebruikt, moet deze dezelfde hoeveelheid benzine aan boord hebben als de originele auto.
Teams krijgen daarom toestemming om benzine bij te tanken of uit de tank te halen onder supervisie van de toezichthouders.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 31-01-2004 22:41]
quote:
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/803_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/804_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/805_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/806_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/807_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/808_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/809_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/810_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/811_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/812_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/813_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/814_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/815_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/816_1024x768.jpg
http://www.barf1.com/media/images/full_colour/817_1024x768.jpg
quote:Spectaculaire race? Laat me niet lachen.
Op zondag 1 februari 2004 12:54 schreef Atreidez het volgende:
Vind het ook erg zonde van Imola. Echt een uitdagend circuit waar alles in zit.. Beloofde toch altijd wel een spectaculaire race. In memoriam, Imola
Sinds het dodelijke weekend van '94 is de baan op zo'n wijze aangepast dat het jaar na jaar saaie optochten bracht. Goed dat het weg is.
eigenlijk hoop ik wel dat de nieuwe B.A.R zo onbetrouw is als een pakje boter op 4 wielen.
ik hoop zo dat David Richards afgaat
*ik zit er nog steeds mee dat Jacques Villeneuve de zondebok is geworden van B.A.R dankzij David
quote:hmm ik vin juist t tegenovergestelde, Dave Richards is juist bezig om van BAR een topteam te maken ipv dat de heer JV en zen manager der een slaatje uit proberen te slaan
Op zondag 1 februari 2004 13:49 schreef TimoBasso het volgende:
Het is dat Jenson Button ,en Jock Clear.. bij B.A.R zitten.
Dat ik ze nog niet de afgrond gun..eigenlijk hoop ik wel dat de nieuwe B.A.R zo onbetrouw is als een pakje boter op 4 wielen.
ik hoop zo dat David Richards afgaat
*ik zit er nog steeds mee dat Jacques Villeneuve de zondebok is geworden van B.A.R dankzij David
quote:Met al die miljoenen die bespaart zijn hebben ze dit jaar vast een betere auto kunnen maken
Op zondag 1 februari 2004 14:02 schreef jozef444 het volgende:
hmm ik vin juist t tegenovergestelde, Dave Richards is juist bezig om van BAR een topteam te maken ipv dat de heer JV en zen manager der een slaatje uit proberen te slaan
quote:Dat was ook de 1e BAR die er ook echt uitzag als een race auto.
Op zondag 1 februari 2004 14:20 schreef SimtekF1 het volgende:
Vorig jaar vond ik de BAR wel strak maar ik vind hem dit jaar een beetje tegenvallen.
quote:de BAR 02..was ook geen slechte wagen hoor
Op zondag 1 februari 2004 17:53 schreef kriele het volgende:[..]
Dat was ook de 1e BAR die er ook echt uitzag als een race auto.
Ipv van Lucky Strike op de non tobacco versie, maar ik snap m toch niet helemaal. Iemand een logische verklaring?
quote:misschien dat het iets heeft te maken met een internationale (tv) reclame van lucky strike, uitgezonden in andere landen waar geen verbod op tabaksreclame bestaat???
Op zondag 1 februari 2004 23:19 schreef Argento het volgende:
Op de nontabacco versie staat 'don't walk', 'look left' en 'look right'. Dat heeft dus allemaal iets te maken met de voetganger in het verkeer. Waarom? Geen idee.
(als die er is )
quote:Sorry, maar geef mij maar de BMW.
Op maandag 2 februari 2004 21:18 schreef -Hans- het volgende:
[afbeelding]Walrus vs Dolfijn.
Kies uw favoriet, die van mij is toch wel de neus van de MP4/19.
quote:0'0 Fuel...
Op dinsdag 3 februari 2004 07:47 schreef Spooky4u het volgende:
De nieuiwe BAR verpulvert ook even het ronderecord op Barcelona. Dat wordt een leuk seizoen!
BAR heeft sponsers nodig..
* Jacques vs BAR : 1-1
quote:BAR sponsort dit jaar zelf met de nodige punten.
Op dinsdag 3 februari 2004 07:55 schreef TimoBasso het volgende:[..]
0'0 Fuel...
BAR heeft sponsers nodig..
* Jacques vs BAR : 1-1
quote:Domme zet IMO, normaal stond er Look-a-Like, dan wist iedereen dat het Lucky Strike was. Don't walk heb volgens mij niks meer met roken te maken!?
Op zondag 1 februari 2004 19:22 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]Ipv van Lucky Strike op de non tobacco versie, maar ik snap m toch niet helemaal. Iemand een logische verklaring?
quote:Geloof je het zelf? ..toch verdacht dat ze nu heel snel gaan. Prost leek in de winter van 2001 ook heeeeeeel snel te gaan.. maarja we zullen wel zien
Op dinsdag 3 februari 2004 08:48 schreef Spooky4u het volgende:[..]
BAR sponsort dit jaar zelf met de nodige punten.
Ik denk wanneer BAR over de kop dreigt te gaan dat HONDA heel snel inspringt. Ze zijn echt op de goede weg... zonder JVi!
quote:Heel snel de afgrond in ja.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:12 schreef TimoBasso het volgende:[..]
Geloof je het zelf? ..toch verdacht dat ze nu heel snel gaan. Prost leek in de winter van 2001 ook heeeeeeel snel te gaan.. maarja we zullen wel zien
Tactiek of is er toch iets mis met de snelheid van de nieuwe Mclaren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |