Nu is het bij sommige personen al een probleem als er een paar dagen niet gerotzooid worden, maar er is toch serieus iets.
Ikzelf heb een hartstikke goeie vriendin , we wonen pas samen en hopen dit nog vele jaren te kunnen houden
. Voor haar is alles goed, maar ik heb zo af en toe wel eens zin in sex. We zijn beide 23 jaar.
Zij is altijd moe, heeft geen zin of is ongesteld, na het 3e kan men niets aan doen, das normaal... maar altijd moe en geen zin..
Af en toe lees ik hier ook iets over de Pil. Ze gebruikt ...... 30
Ik heb een vermoeden dat de pil toch een of andere schakelaar omzet waarbij de lust en fantasty in de vrouw verdwijnd.
In het begin hadden we deze problemen niet. We hebben bijna 4 jaar een relatie. Waarvan ik in de laatste 2 jaren blij mag zijn met 1 of 2 keer sex in de maand.. (of soms geen) Hier wordt ik gefrustreerd van.
Dan kan ik erug bot uitvallen , etc.
Mijn vraag:
Kan het aan de pil liggen?
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?
Ohja, ik heb geen zin in clevere opmerkingen, die heb ik genoeg in andere forums gelezen, haat scrollen
ik heb waarschijnlijk dezelfde pil, microgynon 30?! als dat m is kan ik je zeggen ik heb nergens last van. ik heb m al 1,5 jaar en nog steeds evenveel zin in de sex hoor maar de pil kan natuurlijk een ander effect hebben op jou vriendin...
J.
Ik ben zelf sinds kort anti-pil strijdster..Ik geloof serieus dat de pil echt de teloorgang van de vrouw is.
Ik ben sinds een maand of 4 van de pil af en heb een spiraaltje laten plaatsen.
Ik kan je vertellen dat ik me voor het eerst sinds 10 jaar weer ECHT vrouw voel.
Mijn borsten hebben weer ultiem gevoel
Ik heb dagelijks zin in sex..zoniet elk uur
Ik ben lang niet meer zo labiel tijdens en voor menstruatie
Ik heb meer energie
Ik voel me vrolijker
En ik heb niets veranderd , behalve de pil.
Dit op aanraden van een vriendin, die na het stoppen ermee wel erg opvallend bemerkte dat er een wereld van verschil is.
Sowieso, je lijf volproppen met hormonen..kan nooit goed zijn
Ik gok dat je vriendin Microgynon 30 gebruikt .. die heeft mijn vriendin ook en die slikt ze inmiddels al 7 jaar. Zij heeft niet minder zin in sex. In de stopweek als ze de pil niet slikt, heeft ze wel vaak nóg meer zin .
Jullie zouden idd. eens andere voorbehoedsmiddelen kunnen proberen, als zij dat ook wil.
Weet je zeker dat er niet iets anders bij haar speelt ? Stress met opleiding / werk ... voelt ze zich nog wel lekker in jullie relatie ?
Hopenlijk lost deze informatie een groot probleem op voor vele relaties.
Want ook ik heb vaak gedacht aan het beeindingen ervan, maar dit forum geeft weer energie.
Weet niej hoor, maar bij mij heefthet er denk ik niet zo'n invloed op!
X Neverending
Ik ben zo blij dat ik gestopt ben! Ik voel me veel en veel beter. De menstruaties zijn wel heftiger, maar ook zo ontzettend geil...en tijdens de vruchtbare periode ben ik helemaal niet meer te houden.Bovendien voel ik me dan fantastisch, energiek, helder, sterk en mooi.
De pil zou verboden moeten worden!
quote:Ik heb het gisteravond eens uitgebreid met haar over gesproken, 't is niet het makkelijkste onderwerp, vooral omdat ik er vrij weinig aan kan doen.
Op zaterdag 20 december 2003 16:33 schreef nexhil het volgende:
Jullie zouden idd. eens andere voorbehoedsmiddelen kunnen proberen, als zij dat ook wil.Weet je zeker dat er niet iets anders bij haar speelt ? Stress met opleiding / werk ... voelt ze zich nog wel lekker in jullie relatie ?
Het werk heeft er niets mee te maken, er kan altijd een wat drukkere periode zijn, maar niet > 2 jaar achter elkaar.
En volgens haar is de relatie ook goed.
Wel vind zij het ook raar dat ze geen zin erin heeft, en dat ze daardoor te druk bezig is om zich er op te concentreren, maar dan gaat het fout he....
Het is verdomd moeilijk om niet dwingend over te komen en toch op een duidelijke mannier het uit te leggen. Ik denk en hoop dat ze het een tijdje zonder pil wil gaan proberen. Eens kijken hoe ze weer is zoals vroeger..
quote:Same here!
Op zondag 21 december 2003 15:55 schreef TNTLC het volgende:
ik denk zeker dat het gebruik van de pil er mee te maken kan hebben. ben zelf sinds februari gestopt met de pil (gewoon mercilon), omdat ik al ruim 3 jaar geen zin meer had in sex.
nu kan ik me niet meer herinneren wanneer ik geen zin heb...!!!
m'n sexleven is nu dus ook veeeeeeel beter!!!
Ik ben al een keer eerder (om een andere redenm en nee niet om zwanger te worden) tijdens mijn relatie een tijdje gestopt met de pil en toen ging het stukken beter.
Toch weer begonnen met de pil. En weer bergafwaarts.
In Augustus van dit jaar is mijn relatie gestrand. 1 week daarvoor was ik weer gestopt met de pil. En meteen na een paar weken merkte ik al verschil.
Nu 3 maanden later zijn mijn ex en ik het weer aan het proberen en het gaat beter dan ooit. Het is weer net als in het begin en ik heb weer alle dagen zin.
Voor mij nooit meer de pil!
Op dit moment doen we het nog met condoom maar ik ga binnenkort maar eens de huisarts bellen voor een spiraaltje.
Je zal dat waarschijnlijk bij je doctor moeten doen.. Is dit een afspraak maken en er naartoe gaan, waarna de doctor dat inbrengt? of zit hier meer aan vast? Voel je er iets van tijdens, en na het plaatsen. Wordt zoiets vergoed door het ziekenfonds.. Ik zit vol met vragen...
Als je stopt met de pil, wanneer zijn die drugs uit jouw lichaam? zijn dat dagen, weken, maanden?
Ik heb nog nooit eerder gebruik gemaakt van een forum, alleen maar gelezen, maar ik ben jullie allemaal hartstikke dankbaar .
Ik wil niet weten hoeveel relaties stuklopen op die drugs.
Ze zeggen dat de pil het betrouwbaarste middel is, nu weet ik waarom.
quote:Misschien kun je beter hier posten Centraal:de pil
Op maandag 22 december 2003 07:39 schreef anonieman het volgende:
Als ik her en der lees zijn er dus best veel vrouwen die zijn overgestapt naar een spiraaltje. Is hier een ander topic ooit over geweest, of kan iemand me vertellen wat haar ervaring is geweest bij het laten plaatsen?Je zal dat waarschijnlijk bij je doctor moeten doen.. Is dit een afspraak maken en er naartoe gaan, waarna de doctor dat inbrengt? of zit hier meer aan vast? Voel je er iets van tijdens, en na het plaatsen. Wordt zoiets vergoed door het ziekenfonds.. Ik zit vol met vragen...
Als je stopt met de pil, wanneer zijn die drugs uit jouw lichaam? zijn dat dagen, weken, maanden?
Ik heb nog nooit eerder gebruik gemaakt van een forum, alleen maar gelezen, maar ik ben jullie allemaal hartstikke dankbaar
.
Ik wil niet weten hoeveel relaties stuklopen op die drugs.
Ze zeggen dat de pil het betrouwbaarste middel is, nu weet ik waarom.
Sterkte!
Als je zo rond leest zou je dat getal veel hoger schatten.
Ligt dat eraan dat de pil snel de schuld krijgt ook al is dat niet het geval, of zitten die onderzoeken fout?
quote:Ik ben geneigd voor de eerste reden te gaan, erodome. Denk dat veel vrouwen de pil de schuld geven, terwijl er een hele andere, onbekende, oorzaak is. Als het echt zo erg zou zijn, als het lijkt, zouden ze toch allang veel eerder meerdere alternatieven voor de pil gezocht en gevonden hebben? En dan zouden er, mijns inziens, niet zo vreselijk veel verschillende soorten pillen op de markt zijn. Als zoveel vrouwen een verminderd libido ervan krijgen, en ze zouden voor een alternatief van de pil gaan, wordt dat ding bijna niet meer gebruikt. En toch is het nog steeds het meest gebruikt. Dat spreekt elkaar dan tegen natuurlijk
Op maandag 22 december 2003 13:25 schreef erodome het volgende:
Toch is het gek dat uit onderzoeken blijkt dat maar 5% van de pilgebruiksters last heeft van een verminderd libido.Als je zo rond leest zou je dat getal veel hoger schatten.
Ligt dat eraan dat de pil snel de schuld krijgt ook al is dat niet het geval, of zitten die onderzoeken fout?
quote:Idd, dat ben ik ook geneigd om te denken.
Op maandag 22 december 2003 13:32 schreef Julynell het volgende:[..]
Ik ben geneigd voor de eerste reden te gaan, erodome. Denk dat veel vrouwen de pil de schuld geven, terwijl er een hele andere, onbekende, oorzaak is. Als het echt zo erg zou zijn, als het lijkt, zouden ze toch allang veel eerder meerdere alternatieven voor de pil gezocht en gevonden hebben? En dan zouden er, mijns inziens, niet zo vreselijk veel verschillende soorten pillen op de markt zijn. Als zoveel vrouwen een verminderd libido ervan krijgen, en ze zouden voor een alternatief van de pil gaan, wordt dat ding bijna niet meer gebruikt. En toch is het nog steeds het meest gebruikt. Dat spreekt elkaar dan tegen natuurlijk
Libido zit natuurlijk voor een heel groot deel tussen je oren, als iemand denkt dat de pil last veroorzaakt dan zal stoppen met de pil misschien wel helpen, niet zozeer omdat die pil dat libidoverlies veroorzaakt, maar omdat je dat geloofd.
Alhoewel ik er geen idee van heb hoezeer de normale cyclus verbreken gevolgen heeft voor een vrouw.
Zo is bekend dat vrouwen die geen pil slikken als ze ongesteld zijn creatiever zijn e.d., menstruatie(echte dus) heeft naar alle waarschijnlijkheid meer gevolgen als voor alleen de sexuele cyclus...
Dus tja, ik durf er geen antwoord op te geven eigenlijk.
quote:Dat het merendeel tussen de oren zit ben ik het ook wel mee eens. In mijn eerdere reaktie wou ik niet de schuld aan te pil geven, maar wou ik waarschuwen dat als je in een situatie zit met verminderd libido van 1 van de partners, en dit niet verbeterd na dit besproken te hebben, dat dan een redelijke kans bestaat dat dit later voor nog meer problemen gaat zorgen.
Op maandag 22 december 2003 13:40 schreef erodome het volgende:[..]
Libido zit natuurlijk voor een heel groot deel tussen je oren, als iemand denkt dat de pil last veroorzaakt dan zal stoppen met de pil misschien wel helpen, niet zozeer omdat die pil dat libidoverlies veroorzaakt, maar omdat je dat geloofd.
[...]
In mijn situatie gaf mijn ex aan altijd pijn te hebben bij het vrijen, dus dan kan ik me een minder libido voorstellen. Ik heb altijd gedacht dat dit wel beter zou worden, heb nooit gepusht e.d. en ervoor gezorgd dat ze o.a. oraal wel aan haar trekken kwam als we sex hadden. Uiteindelijk toch uit elkaar, binnen no time had ze een ander, en ze heeft toegegeven met deze jongen wel goed (pijnloos) te kunnen vrijen. Dus duidelijk zat het tussen de oren in dit geval!
quote:Dat hoeft toch helemaal niet? Het kan toch ook zijn dat hij een hele andere penis heeft als jij (waarschijnlijk wel) waardoor het bij haar makkelijker gaat?
Op maandag 22 december 2003 14:12 schreef Grollie het volgende:[..]
Dat het merendeel tussen de oren zit ben ik het ook wel mee eens. In mijn eerdere reaktie wou ik niet de schuld aan te pil geven, maar wou ik waarschuwen dat als je in een situatie zit met verminderd libido van 1 van de partners, en dit niet verbeterd na dit besproken te hebben, dat dan een redelijke kans bestaat dat dit later voor nog meer problemen gaat zorgen.
In mijn situatie gaf mijn ex aan altijd pijn te hebben bij het vrijen, dus dan kan ik me een minder libido voorstellen. Ik heb altijd gedacht dat dit wel beter zou worden, heb nooit gepusht e.d. en ervoor gezorgd dat ze o.a. oraal wel aan haar trekken kwam als we sex hadden. Uiteindelijk toch uit elkaar, binnen no time had ze een ander, en ze heeft toegegeven met deze jongen wel goed (pijnloos) te kunnen vrijen. Dus duidelijk zat het tussen de oren in dit geval!
quote:Ja, maar hoe weet jij als je de pil slikt of dit wel of geen invloed heeft. Misschien wijdt je dan een 'minder zin' aan het hebben van een langere relatie etc.
Op maandag 22 december 2003 13:25 schreef erodome het volgende:
Toch is het gek dat uit onderzoeken blijkt dat maar 5% van de pilgebruiksters last heeft van een verminderd libido.Als je zo rond leest zou je dat getal veel hoger schatten.
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:32 schreef Julynell het volgende:
Ik ben geneigd voor de eerste reden te gaan, erodome. Denk dat veel vrouwen de pil de schuld geven, terwijl er een hele andere, onbekende, oorzaak is. Als het echt zo erg zou zijn, als het lijkt, zouden ze toch allang veel eerder meerdere alternatieven voor de pil gezocht en gevonden hebben? En dan zouden er, mijns inziens, niet zo vreselijk veel verschillende soorten pillen op de markt zijn. Als zoveel vrouwen een verminderd libido ervan krijgen, en ze zouden voor een alternatief van de pil gaan, wordt dat ding bijna niet meer gebruikt. En toch is het nog steeds het meest gebruikt. Dat spreekt elkaar dan tegen natuurlijk
quote:Ik ben dus 2 jaar geleden naar de huisarts gegaan omdat vrijen bij ons een probleem was geworden. Ik had/heb altijd pijn bij het vrijen en dan gaat je zin op een gegeven moment echt wel over.
Op maandag 22 december 2003 13:40 schreef erodome het volgende:
Idd, dat ben ik ook geneigd om te denken.Libido zit natuurlijk voor een heel groot deel tussen je oren, als iemand denkt dat de pil last veroorzaakt dan zal stoppen met de pil misschien wel helpen, niet zozeer omdat die pil dat libidoverlies veroorzaakt, maar omdat je dat geloofd.
Alhoewel ik er geen idee van heb hoezeer de normale cyclus verbreken gevolgen heeft voor een vrouw.
Zo is bekend dat vrouwen die geen pil slikken als ze ongesteld zijn creatiever zijn e.d., menstruatie(echte dus) heeft naar alle waarschijnlijkheid meer gevolgen als voor alleen de sexuele cyclus...Dus tja, ik durf er geen antwoord op te geven eigenlijk.
Ik ben dus een tijdje in therapie geweest en vanlieverlee ging het steeds beter dus op een gegeven moment weer aan de pil omdat het moment van 'echte' seks er aan ging komen. Toen is het een tijdje ok gegaan waarna het weer bergafwaarts gegaan is.
En dan komt dus dit stukje:
quote:Of het nou tussen mijn oren zit of niet. Feit blijft dat ik na een paar weken merkbaar verschil merkte. Sneller opgewonden etc. Niet alleen van 'lichamelijk' contact maar ook geprikkeld kunnen raken door films etc.
Op zondag 21 december 2003 22:04 schreef Brighteyes het volgende:
Same here!Ik ben al een keer eerder (om een andere redenm en nee niet om zwanger te worden) tijdens mijn relatie een tijdje gestopt met de pil en toen ging het stukken beter.
Toch weer begonnen met de pil. En weer bergafwaarts.
In Augustus van dit jaar is mijn relatie gestrand. 1 week daarvoor was ik weer gestopt met de pil. En meteen na een paar weken merkte ik al verschil.
Nu 3 maanden later zijn mijn ex en ik het weer aan het proberen en het gaat beter dan ooit. Het is weer net als in het begin en ik heb weer alle dagen zin.Voor mij nooit meer de pil!
Op dit moment doen we het nog met condoom maar ik ga binnenkort maar eens de huisarts bellen voor een spiraaltje.
Een van de dingen die de seksuologe tegen mij zei was:
'je hoeft niet altijd zin te hebben, het gaat erom of je zin hebt om zin te maken'.
En ik merk gewoon dat ik nu veel sneller in 'the mood' kom.
Zoals ik al aangaf, bij mij was er niets veranderd..behalve dat ik stopte met de pil.
Ik zat net in een nieuwe relatie...met vlinders en geilheid en alles erop en eraan.
En dan toch veel minder zin hebben in sex? Toch steeds zo labiel als de pleuris?
Vervolgens kap ik ermee en denk ik om het uur aan sex en heb ik geen labiel moment meer gehad sinds maanden?
Idd, zal wel tussen mijn oren hebben gezeten, 10 jaar lang
quote:Daar kun je gelijk in hebben, dat kan (en wil) ik alleen nooit controleren
Op maandag 22 december 2003 15:17 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Dat hoeft toch helemaal niet? Het kan toch ook zijn dat hij een hele andere penis heeft als jij (waarschijnlijk wel) waardoor het bij haar makkelijker gaat?
Mijn ex is ook bij de huisarts geweest, daarna ook psychologe en sexuologe.. Heb het allemaal van dichtbij meegemaakt dus. Wat mij opvalt is dat mijn ex juist van de sexuologe de opdracht kreeg te oefenen met een soort plastic hulsen van oplopend formaat ipv dit juist niet te doen.
quote:mee eens hoor, het zal best wel tussen de oren kunnen zitten bij sommigen, maar bij mij ook absoluut niet! ben zo blij dat ik gestopt ben, veel meer (alleen maar) zin, eindelijk niet meer zo afgestompt qua humeur, heerlijk!!!!!
Op maandag 22 december 2003 15:52 schreef SHE het volgende:
wat een BSZoals ik al aangaf, bij mij was er niets veranderd..behalve dat ik stopte met de pil.
Ik zat net in een nieuwe relatie...met vlinders en geilheid en alles erop en eraan.En dan toch veel minder zin hebben in sex? Toch steeds zo labiel als de pleuris?
Vervolgens kap ik ermee en denk ik om het uur aan sex en heb ik geen labiel moment meer gehad sinds maanden?
Idd, zal wel tussen mijn oren hebben gezeten, 10 jaar lang
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |