quote:Een tijd terug heb ik een vraag gesteld omtrent Yasmin, maar geen echt antwoord op gekregen. Misschien ken jij het probleem ook?
Op maandag 15 december 2003 19:53 schreef Wendy_Dutch het volgende:
Ik slik de Yasmin pil en ken de bijsluiter (zeker het gedeelte over vergeten pil) zowat uit mijn hoofd.
Ken je het probleem? Op de bijsluiter vind ik er niet onmiddellijk iets van terug.
Dank u
quote:ik heb mijn huisarts er over gebeld en hij zei dat het niet erg was als je hem doorbeet, en dat je hem niet perse met water hoeft weg te spoelen, maar dat het ook gewoon met frisdrank mag. Dus dat doe ik nu en dan kan ik hem wel in 1 keer doorslikken. Ik heb dus eerst gekeken of het in de bijsluiter stond, maar dat stond het niet, toen heb ik het op fok gevraagd, maar hier wist niemand het niet en toen heb ik me huisarts dus maar opgebeld.
Iemand had het over het pilletje doorbijten voordat ingeslikt word. Ik weet niet waarom, maar ik geloof dat dit erg af te raden is. Maar ik zou het inderdaad maar even gaan informeren bij de huisarts.
quote:Ik kan helaas je vraag niet voor 100% beantwoorden. Maar ik kan wel mijn eigen ervaring vertellen.
Op maandag 15 december 2003 20:58 schreef leonieke het volgende:[..]
Een tijd terug heb ik een vraag gesteld omtrent Yasmin, maar geen echt antwoord op gekregen. Misschien ken jij het probleem ook?
Op donderdag neem ik mijn laatste pil en normaalgezien had ik dan in het begin tegen de zondagavond/maandagochtend mijn maandstonden. Nu is het mij al meerdere keren voorgevallen dat ik pas op woensdagnamiddag ofzo mijn menstruatie krijg. En ik heb dan wat schrik want op vrijdagavond neem ik terug mijn pil in. En dan menstrueer ik eigenlijk heel kort.Ken je het probleem? Op de bijsluiter vind ik er niet onmiddellijk iets van terug.
Dank u
Meestal stop ik met de pil op woensdag en word zondag meestal ongesteld. Soms wat eerder, op zaterdag ofzo. Bij mij is dat altijd zo geweest met de pil. Dan moet ik op woensdag weer beginnen met innemen, en ben ik vaak nog ongesteld. Als ik dan de pil weer inneem stop dat meestal binnen 1 a 2 dagen. Volgens de bijsluiter moet je gewoon 7 dagen stoppen. Niet langer of korter. Dus ik denk dat het niet ernstig is dat je zo kort ongesteld bent. Anders zou het wellicht anders zijn.
Ik hoop je geholpen te hebben. Maar ik ben geen arts he, dus als je onzeker bent kan je het misschien beter even aan je huisarts vragen. Maar ik heb geen last gehad van iets doordat ik al begon met slikken van de pil terwijl ik nog menstrueerde.
Dit werkt trouwens
Ik kon het zo afhalen!
quote:Nee, wanneer dan wel varieert van vrouw tot vrouw.
Op vrijdag 19 december 2003 23:42 schreef Aeroxie het volgende:
Wanneer word je ongesteld als je de pil slikt? Meteen de dag na dat je de laatste in hebt genomen?
Ikzelf word zo'n 3 a 4 dagen na het slikken van de laatste pil in de strip ongesteld.
Ik ben nu dus ongesteld geweest.. en heb vandaag de 1e pil weer geslikt..
Is deze nu meteen weer vertrouwbaar?
Of hoeveel dagen duurt het nu voordat de pil weer vertrouwbaar is? (7 dagen?)
quote:Pak de bijsluiter er even bij, daar staat het in.
Op zondag 21 december 2003 23:44 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb dus die morning after pillen geslikt en ben toen gestopt met de 'gewone' pil (wat ik dus eigenlijk niet had moeten doen)Ik ben nu dus ongesteld geweest.. en heb vandaag de 1e pil weer geslikt..
Is deze nu meteen weer vertrouwbaar?
Of hoeveel dagen duurt het nu voordat de pil weer vertrouwbaar is? (7 dagen?)
Het ligt eraan wanneer je weer begonnen bent, ik weet het niet uit mijn hoofd.
Na iets meer dan een half jaar ben ik bij mijn huisarts geweest en die raadde me aan om een nieuwe pil te nemen. (vanaf mijn 14e tot mijn 20 heb ik steeds dezelfde Pil gehad en dat ging altijd goed)
Op dit moment ben ik bezig met de 4e soort (eerst Diane 35, daarna Microgynon 30, Celist en nu Microgynon 50)
Nog steeds heb ik last van tussentijdse bloedingen!
Meestal heb ik het gevoel dat ik een stomp in mijn maag krijg en als ik dan naar de wc ga druppelt er bloed uit mijn vagina. Daarna is het over, tot de volgende "stomp" (ongeveer om de dag, maar niet regelmatig!)
Heeft iemand anders dit ook, of gehad? Mijn huisarts denkt dat ik gewoon door moet gaat met expirimenteren (van nieuwe pillen) en dat ik dan vanzelf de juiste pil , weer, tegen kom, maar na twee jaar heb ik het wel gehad!!!
quote:dat lijkt me heel vervelend als je al 2 jaar bezig bent om de goede pil te vinden. Is het misschien een idee om een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken, de prikpil ofzo? Misschien dat je dan geen last meer hebt van tussentijdse bloedingen
Op woensdag 24 december 2003 08:29 schreef Psyduckie het volgende:
De afgelopen 2 jaar ben ik zowel in mijn stopweek als tijdens het slikken van de pil ongesteld. In de stopweek is het wel heviger.Na iets meer dan een half jaar ben ik bij mijn huisarts geweest en die raadde me aan om een nieuwe pil te nemen. (vanaf mijn 14e tot mijn 20 heb ik steeds dezelfde Pil gehad en dat ging altijd goed)
Op dit moment ben ik bezig met de 4e soort (eerst Diane 35, daarna Microgynon 30, Celist en nu Microgynon 50)Nog steeds heb ik last van tussentijdse bloedingen!
Meestal heb ik het gevoel dat ik een stomp in mijn maag krijg en als ik dan naar de wc ga druppelt er bloed uit mijn vagina. Daarna is het over, tot de volgende "stomp" (ongeveer om de dag, maar niet regelmatig!)Heeft iemand anders dit ook, of gehad? Mijn huisarts denkt dat ik gewoon door moet gaat met expirimenteren (van nieuwe pillen) en dat ik dan vanzelf de juiste pil , weer, tegen kom, maar na twee jaar heb ik het wel gehad!!!
quote:Kan volgens mij geen kwaad. als je maar niet je pil langer dan 12 u verschil inneemt, anders wekr het niet meer en is het dus dat je er 1 vergeten bent.
Op zaterdag 27 december 2003 20:57 schreef savale het volgende:
ehm wat als je de pil een paar dagen achter elkaar 2 uurtjes later inneemt? is dit ernstig?
quote:Daar heb ik ook al aan gedacht! heb je ervaring met de prikpil?
Op donderdag 25 december 2003 15:07 schreef Sylvana het volgende:[..]
dat lijkt me heel vervelend als je al 2 jaar bezig bent om de goede pil te vinden. Is het misschien een idee om een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken, de prikpil ofzo? Misschien dat je dan geen last meer hebt van tussentijdse bloedingen
Mijn Huisarts is tegen implantaat (staafje in je bovenarm) en ring (nieuwe vorm van anticonceptie). Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Condooms zijn ook niet de beste oplossing. Zeker niet als je al drie jaar dezelfde vriend hebt en je het bjina altijd zonder heb gedaan!
maar ik mag over ongeveer 1 maand terug!!! joepie
quote:ik heb hetzelfde probleem, ik had vanaf mijn 16e tot mijn 21ste de marvelon, en alles ging verder prima tot ik opeens last kreeg van tussentijdse bloedingen en buikpijn en migraine... echt niet normaal gewoon dat ik de 2 dagen in mijn stopweek helemaal niks kon doen dan alleen maar op bed liggen.
Op woensdag 24 december 2003 08:29 schreef Psyduckie het volgende:
De afgelopen 2 jaar ben ik zowel in mijn stopweek als tijdens het slikken van de pil ongesteld. In de stopweek is het wel heviger.Na iets meer dan een half jaar ben ik bij mijn huisarts geweest en die raadde me aan om een nieuwe pil te nemen. (vanaf mijn 14e tot mijn 20 heb ik steeds dezelfde Pil gehad en dat ging altijd goed)
Op dit moment ben ik bezig met de 4e soort (eerst Diane 35, daarna Microgynon 30, Celist en nu Microgynon 50)Nog steeds heb ik last van tussentijdse bloedingen!
Meestal heb ik het gevoel dat ik een stomp in mijn maag krijg en als ik dan naar de wc ga druppelt er bloed uit mijn vagina. Daarna is het over, tot de volgende "stomp" (ongeveer om de dag, maar niet regelmatig!)Heeft iemand anders dit ook, of gehad? Mijn huisarts denkt dat ik gewoon door moet gaat met expirimenteren (van nieuwe pillen) en dat ik dan vanzelf de juiste pil , weer, tegen kom, maar na twee jaar heb ik het wel gehad!!!
Ben naar de dokter gegaan en die raadde me de yasmin aan... inmiddels 2 maanden verder is het geen haar beter, nog steeds migraine en de tussentijdse bloedingen zijn wat mij betreft alleen maar minder voorspelbaar geworden. Echt vervelend
Hij gaf aan toen dat mijn hormonen de weg kwijt waren en ik waarschijnlijk niet tegen de overgang van hormonen naar geen hormonen kon in de stopweek, verder had ie toen nog over hormonen toedienen ook in de stopweek...
Ik vraag me af of het gewoon niet kan helpen als je helemaal stopt met de pil voor een tijdje ofzo zodat alles weer een beetje normaal kan worden maar ja ik ben natuurlijk geen dokter... als het over 2 maanden niet beter is ga ik gewoon weer terug
quote:ik neem de mijne meestal zonder iets of als ik echt een droge mond heb met wat water, ze zijn klein genoeg en ik heb er nog nooit last van gehad (ook nog nooit zwanger geworden ofzo
Op dinsdag 30 december 2003 18:48 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Maakt het uit met wat je de pil neemt?
Water,Cola,Warme chocomelk ?
quote:nee, dat maakt niet uit
Op dinsdag 30 december 2003 18:48 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Maakt het uit met wat je de pil neemt?
Water,Cola,Warme chocomelk ?
quote:Als je helemaal stopt, heb je na ongeveer een maandje geen last meer van de tussentijdse bloedingen en andere nare bijwerkingen. De chemische zooi van de pil is dan grotendeels uit je systeem. Nadeel is wel dat je regelmatigheid van je ongesteldheid niet meer gewaarbrogd is, kan dus zijn dat je ineens 1 of 2 weken later ongesteld wordt (en als je een vriendje hebt ga je waarschijnlijk je toch afvragen of je niet zwanger bent, en dan ga je toch weer stressen, dus dat is ook niet zo'n beste oplossing)
Op maandag 29 december 2003 14:04 schreef Nadientje het volgende:[..]
...
Ik vraag me af of het gewoon niet kan helpen als je helemaal stopt met de pil voor een tijdje ofzo zodat alles weer een beetje normaal kan worden maar ja ik ben natuurlijk geen dokter... als het over 2 maanden niet beter is ga ik gewoon weer terug
M'n vriendin (PsyDuckie) heeft dit namelijk pas geprobeerd. In september gestopt, en in oktober en november ging het goed, behalve dat ze niet meer op d'r gezette tijden ongesteld werd. En nu ze weer is begonnen zijn ook de nare bijwerkingen weer terug .
quote:Lees de bijsluiter er even op na, maar in princiepe is de pil veilg mits je hem binnen 12 uur na de eigenlijke inneemtijd inneemt.
Op dinsdag 30 december 2003 11:23 schreef P.Pigeon het volgende:
ik slik sochtends microgynon 30,ik was de pil op de 21ste dag vergeten,en savonds had ik toch nog die pil ingenomen. nu heb ik de stopweek overgeslagen, en ben ik begonnen met de volgende strip. maar bij deze strip slik ik de pilletjes savonds, omdat ik voortaan savonds de pil wil slikken. is de betrouwbaarheid van de pil nu verminderd nu ik ben 'geswitched'?
Dus qua tijd verschuiven is geen enkel probleem, je pil op een vast tijdstip slikken is vooral handig voor jezelf, omdat er dan wat ritme in komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |