abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15564463
Het is nog wat vroeg omdat het grote mislijden pas vanaf de finales echt in werking treedt maar er zijn natuurlijk wel wat dingetjes aan de hand.
Dus post hier de dingen waarvan je zeker weet dat het te maken heeft met afspraken, manipulatie en opzetjes.

Wat ik weet is dat er is afgesproken om alles op alles te zetten om een vrouw te laten winnen en dat er afspraken zijn gemaakt over de kleur in de finale, als het kan minimaal drie gekleurde mensen.

Het echte manipuleren begint natuurlijk weer met het zogenaamde 'stemmen' - waarbij vorig jaar enorme bedragen zijn verdiend terwijl de stemmen van het publiek er niet echt toe deden.

pi_15564484
Boris zit onterecht in de finale.
pi_15564508
Ach de finale gaat toch tussen Ferdinand en Kobus
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:09:08 #4
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_15564509
minimaal 3 gekleurde mensen?
een blanke, een zwarte en een ...???
een geel iemand ofzo?
pi_15564528
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:09 schreef snowwie2 het volgende:
een geel iemand ofzo?
wat snap je niet aan 'drie gekleurde mensen'?
pi_15564548
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:08 schreef Tiemie het volgende:
Boris zit onterecht in de finale.
Maar dat is geen doorgestoken kaart, de jury wordt natuurlijk beinvloed door de platenmaatschappij en de producenten, maar daar is niet zoveel mis mee.
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:10:45 #7
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_15564559
quote:
een geel iemand ofzo?
Niet 3 kleuren mensen.. 3 GEKLEURDE mensen..
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:11:40 #8
62021 Muizig
Kijkt verbaasd..
pi_15564584
quote:
een geel iemand ofzo?
een smurf natuurlijk
3 zwarte mogen natuurlijk ook
De hele grote gemene wereld in!
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:14:15 #9
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15564669
Tja, het voornaamste is natuurlijk dat de jury een schijnjury is.

Dit jaar is hetzelfde als vorig jaar: tijdens de massale auditie komt de bekende jury er niet aan te pas. Iedereen komt bij een (onbekende) tweekoppige jury, die beslist of iemand de volgende dag terug mag komen (voor auditie met camera erbij).
Criteria zijn:
- heel goed kunnen zingen
- heel slecht kunnen zingen
- heel grappg zijn (dit zijn uitzonderingen)

De fout die nu wordt gemaakt is dat alleen de hele slechte tijdens de audities voorbijkomen, en alle goeien heel kort op het eind van de uitzending. Daarom de kritiek op idols: het is nu extra duidelijk dat het een aaneenschakeling is van de ernstigste gevallen van talentgebrek, zelfoverschatting en puberale naïvititeit, met andere woorden: de hele slechte zangers en zangeresjes die door de jury worden afgemaakt.

zaterdag 20 december 2003 @ 15:16:10 #10
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_15564729
Die Kevin alleen al dan

alsof je zo gaat praten over je puisten tsssss

"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:21:49 #11
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15564878

Deze dan, die zonder blikken of blozen zegt dat ze niet alle fans kan terugschrijven, want je kunt niet aan de gang blijven - dat getuigt toch van een verstoord werkelijkheidsbeeld? Nee serieus, ik vermoed dat er daadwerkelijk een steekje los zit bij dit meisje. Idols speurt tussen al die duizenden zielepieten naar dit soort schrijnende gevallen om er vervolgens Nederland om te laten lachen.

Ik vind het nog grappig ook. Toch vind ik het eigenlijk niet kunnen.

pi_15564917
Ik zie de link met mijn doorgestoken kaart thema niet helemaal? Wat wil je zeggen: dat het meisje is ingehuurd ofzo?
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:33:33 #13
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15565171
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:23 schreef SCH het volgende:
Ik zie de link met mijn doorgestoken kaart thema niet helemaal? Wat wil je zeggen: dat het meisje is ingehuurd ofzo?
Wat er doorgestoken kaart aan is, is dat de eerste voorronde (met onbekende jury) er alleen maar toe dient om de schrijnende gevallen eruit te pikken, zoals bovengenoemde jongedame, die vervolgens de volgende dag om bijvoorbeeld 13:15 zich weer kunnen melden.
Tegen die tijd is de cameraploeg ook present (die was er de vorige dag nog niet) bij de incheckbalie, waar ze ondervraagd kan worden. De medewerkers hadden tijdens het zielige-mensen-scouten de vorige dag al begrepen dat ze ondanks haar povere zangcapaciteiten over sterallures beschikt waar je u tegen zegt, dus gaan ze het vooral over haar 'fans' hebben.
Snap je dat ik een en ander wat doorgestoken kaart vind?
pi_15565224
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:33 schreef doedelzak13 het volgende:
Snap je dat ik een en ander wat doorgestoken kaart vind?

Misbruik maken van mensen, heet dat ook wel.

zaterdag 20 december 2003 @ 15:38:22 #15
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_15565277
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:07 schreef SCH het volgende:

Wat ik weet is dat er is afgesproken om alles op alles te zetten om een vrouw te laten winnen en dat er afspraken zijn gemaakt over de kleur in de finale, als het kan minimaal drie gekleurde mensen.

.

Hoe weet jij dat dat afgesproken is dan....
pi_15565301
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:38 schreef Varr het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dat afgesproken is dan....

Heb je slaap?

Niks blijft nou eenmaal geheim

pi_15565311
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Misbruik maken van mensen, heet dat ook wel.

boeieh.

en waarom misbruik maken van mensen? ze doen het zichzelf aan hoor.

Strawberry Flavour..
pi_15565329
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:39 schreef -moi- het volgende:
Dat ontken ik ook niet.

Het is alleen niet zo eerlijk om mensen door te laten stromen naar de echte jury terwijl al vaststaat dat ze toch niet verder gaan.

pi_15565381
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet.

Het is alleen niet zo eerlijk om mensen door te laten stromen naar de echte jury terwijl al vaststaat dat ze toch niet verder gaan.

ja, maar daar draait idols toch ook om? om de slechte en de goede audities te laten zien? de middelmatige audities zijn boring om te zien, dus die laten ze er tussen uit, en laten ze alleen de slechtste en beste bij de echte jury voorbij komen. Niks ergs verder aan hoor.
Strawberry Flavour..
pi_15565586
Dat ze achteraf opmerkingen opnemen van de jury is wel duidelijk
pi_15565626
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:53 schreef Duiveltja het volgende:
Strawberry Flavour..
pi_15565763
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:39 schreef -moi- het volgende:

[..]

boeieh.

zwakzinnige mensen hebben dit niet door, en kunnen ook de gevolgen van optreden niet van te voren overzien, daarom zouden ze tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden vind ik

natuurlijk is het grappig om naar te kijken, maar het is wel leedvermaak. Als normale mensen daar afgekraakt worden vind ik het niet erg, je wist het immers van te voren. Maar minder intelligente mensen denken misschien echt dat ze goed kunnen zingen, dat ze dan geweigerd worden is terecht, maar om hen voor 16 miljoen mensen op zo'n denigrerende manier weg te sturen kan ik niet helemaal waarderen.

pi_15565774
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:53 schreef Duiveltja het volgende:
Je bedoelt dat ze er commentaar tussen monteren??
pi_15565798
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:07 schreef SCH het volgende:
3 gekleurde mensen... tja, het moet natuurlijk politiek correct blijven
pi_15565887
"mislijden" .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_15565945
NEEEEE!!!

Begint dit hele gedoe opnieuw?

Idols is doorgestoken kaart, deal with it!!

If you obey all the rules, you miss all the fun!
  zaterdag 20 december 2003 @ 16:12:08 #27
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15565958
quote:
"Idols doorgestoken kaart"
Duh.
quote:
"Bij Idols zoeken ze speciaal de kneusjes uit bij de voorrondes om betere entertain-TV te maken."
Duh.
quote:
"De jury van Idols gaat te hard met de kneusjes om."
Duh.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 20 december 2003 @ 16:19:28 #28
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_15566127
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:04 schreef Skwish het volgende:

[..]

Hier wordt ik ff niet goed van !
Je hebt waarschijnlijk al jaren je oren niet opengespoten,anders had je inmiddels wel door dat juist de zwarte deelnemers die goed zijn, vele malen beter zingen dan de witte deelnemers.
Met name als het gaat om timing,uitspraak en timbre.Hind overtrof Jim,Jamai,Dewi,Marieke op vele fronten.
Hind had slechts pech dat ze deelnam aan Idols in een wit land.
Daar laten de witte mensen een half-Marokkaanse toch niet de hoofdprijs winnen?!!!

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 20-12-2003 16:25]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_15566147
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze er commentaar tussen monteren??

Yep, net zoals bij de zwakste schakel
pi_15566218
Ik hoop echt dat Nico Dijkshoorns' plan slaagt, al ben ik bang dat ze bij Idols al maatregelen hebben getroffen voor de live uitzendingen (vertraging van een paar seconden) waardoor er tijdig kan worden ingegrepen

Trouwens, waar blijft deel 2 van IDOLS: LIVE WRAAK

pi_15566238
Ik vind dat van die grappig/zielige mensen in de voorrondes niet zo erg hoor. Kwalijker wordt het weer als het publiek het gevoel heeft dat hun stemmen tijdens de tien finalerondes er ook maar iets toe doen.
  zaterdag 20 december 2003 @ 16:25:25 #32
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15566306
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:20 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Yep, net zoals bij de zwakste schakel

Yep, net zoals bij alle andere niet-live-tv-programma's

Het blijft televisie. En het gaat nu eenmaal niet om een natuurgetrouwe weergave. Als het daar wel om gaat, bijvoorbeeld een documentaire, doen ze het daar trouwens óók.
Maar dat vind ik best.

pi_15567423
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:19 schreef SKMbeat het volgende:

Je hebt waarschijnlijk al jaren je oren niet opengespoten,anders had je inmiddels wel door dat juist de zwarte deelnemers die goed zijn, vele malen beter zingen dan de witte deelnemers.

Bron? en waarom zijn ze velen malen beter? Niet vergeten is dat je het niet kan natrekken... 'beter zingen' blijft slechts een mening en kan dus nooit een feit zijn.
quote:
Met name als het gaat om timing,uitspraak en timbre.Hind overtrof Jim,Jamai,Dewi,Marieke op vele fronten.
Hind is niet echt 'zwart' te noemen
quote:
Daar laten de witte mensen een half-Marokkaanse toch niet de hoofdprijs winnen?!!!
Dus jij wilt nu gaan zeggen dat de 'stemmers' racistisch zijn? Of beter gezegt de hoge pieten rascisten zijn bij Idols die Jamai heeft laten winnen?

Ik doelde eigenlijk op m'n zojuist eerder genoemde mening dat Idols gewoon politiek terecht wilt overkomen dus geen 10 finalisten die allemaal blank zijn. Als jij het zo beschrijft dat zwarte deelnemers veel beter kunnen zingen dan zouden er juist meer zwarte deelnemers in de finale zitten dan blanke deelnemers!

zaterdag 20 december 2003 @ 17:20:00 #34
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_15568373
Ik vind niet zozeer dat zwarten beter zingen dan witten (ik hou evenveel van een Joni Mitchell,Rickie Lee Jones of een Aretha Franklin,Erykah Badu),maar dat de zwarte Idolsdeelnemers die goed zijn,zangtechnischer beter zijn als het gaat om zangbereik en eerder genoemde punten. Bel maar eens wat zangpedagogen op !!!
En ja,ik herhaal nogmaals dat je het als allochtone deelnemer bij welke wedstrijd dan ook, het altijd moeilijker hebt(muziek,-kennis,-beautywedstrijden,etc...).
1- Of je hebt te maken met een 'EIGEN VOLK EERST' -publiek dat liever witte jongens,meisjes ziet winnen en daar dus ook op stemt,want dat is toch veel beter;het eigen volk ondersteunen.
2- Of je hebt als allochtone deelnemer te maken met het feit dat mensen je gaan beschuldigen van politieke correctheid of positieve discriminatie. "Ja,die zal vast wel doorgekomen zijn,omdat ze zwart of allochtoon is en tja, wij autochtonen willen toch niet overkomen als racisten".Hij, zij zal daarom wel verder gekomen zijn. Dit laatste geldt trouwens ook niet alleen voor Idols maar ook als het om werkgelegenheid gaat in Nederland.Die allochtoon zal wel een betere positie hebben gekregen vanwege positieve discriminatie,politieke correctheid,etc.
Misselijk word ik ervan,van dat nog steeds stugge,latente RACISME (ja,dat is het !!!) in Nederland. En die brave,witte Nederlanders maar ontkennen dat dat in hun braaf,beschaafd landje niet bestaat!!
Want de witte Nederlanders zijn toch zo gastvrij ...

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 20-12-2003 17:27]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_15568592
Psssssssssssst!

spoiler:

SCH is ingehuurd door SBS6 om lekker tegen Idols aan te schoppen
Buikpijn van het lachen!
pi_15568685
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:33 schreef doedelzak13 het volgende:

[..]

die vervolgens de volgende dag om bijvoorbeeld 13:15 zich weer kunnen melden.
Tegen die tijd is de cameraploeg ook present (die was er de vorige dag nog niet)

Huh???

En er staan 16731 auditiefilmpjes te bekijken op de idolssite. Hoezo is er dan niet bij elke auditie een cameraploeg aanwezig?

pi_15568771
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:32 schreef Tronica het volgende:

[..]

Huh???

En er staan 16731 auditiefilmpjes te bekijken op de idolssite. Hoezo is er dan niet bij elke auditie een cameraploeg aanwezig?

Ze hebben achteraf natuurlijk alle audities nagespeeld
Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_15568780
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:28 schreef patty het volgende:
Psssssssssssst!

spoiler:

SCH is ingehuurd door SBS6 om lekker tegen Idols aan te schoppen

Dan zou ik eerder zeggen door HMG om genoeg aandacht voor het programma te krijgen.

Ontopic: Je weet dat er bij zulke programma's veel wordt gemanipuleerd en beelden mits goed gemonteerd een beeld kunnen oproepen, wat in de werkelijkheid heel anders lag.
Pas bij het direct geld uit de zak van je kijkers kloppen gaat het mij te ver.

pi_15568789
Maar ze volgen niet iedereen van te voren en achteraf. Alleen de gestoorde mensen.
Casper Bakker
pi_15568790
quote:

[..]

Huh???

Omdat er een eerste ronde is met een andere jury die bepaalt of deelnemers doorgaan naar de tv-jury.
pi_15568803
Volgens mij valt het allemaal wel mee.
De mensen die stemmen bij idols zijn redelijk jong en ik vraag me af in welke mate het "latente" rascisme is Nederland echt in deze groep stemmers te vinden is.
En overal is wel "latent" rascisme hoor.
ofzo.
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:20 schreef SKMbeat het volgende:
Ik vind niet zozeer dat zwarten beter zingen dan witten (ik hou evenveel van een Joni Mitchell,Rickie Lee Jones of een Aretha Franklin,Erykah Badu),maar dat de zwarte Idolsdeelnemers die goed zijn,zangtechnischer beter zijn als het gaat om zangbereik en eerder genoemde punten. Bel maar eens wat zangpedagogen op !!!
En ja,ik herhaal nogmaals dat je het als allochtone deelnemer bij welke wedstrijd dan ook, het altijd moeilijker hebt(muziek,-kennis,-beautywedstrijden,etc...).
1- Of je hebt te maken met een 'EIGEN VOLK EERST' -publiek dat liever witte jongens,meisjes ziet winnen en daar dus ook op stemt,want dat is toch veel beter;het eigen volk ondersteunen.
2- Of je hebt als allochtone deelnemer te maken met het feit dat mensen je gaan beschuldigen van politieke correctheid of positieve discriminatie. "Ja,die zal vast wel doorgekomen zijn,omdat ze zwart of allochtoon is en tja, wij autochtonen willen toch niet overkomen als racisten".Hij, zij zal daarom wel verder gekomen zijn. Dit laatste geldt trouwens ook niet alleen voor Idols maar ook als het om werkgelegenheid gaat in Nederland.Die allochtoon zal wel een betere positie hebben gekregen vanwege positieve discriminatie,politieke correctheid,etc.
Misselijk word ik ervan,van dat nog steeds stugge,latente RACISME (ja,dat is het !!!) in Nederland. En die brave,witte Nederlanders maar ontkennen dat dat in hun braaf,beschaafd landje niet bestaat!!
leven als een koning
pi_15568850
Zullen we er geen racisme topic van maken - open daar maar iets anders over, als het je interesseert. Het enige dat ik meldde is dat de jury opdracht heeft gekregen, minstens drie gekleurde deelnemers in de finale te zetten. Net als dat de geslachten gelijkelijk verdeeld moeten zijn.
pi_15569115
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:40 schreef SCH het volgende:
Net als dat de geslachten gelijkelijk verdeeld moeten zijn.
Ja, dat is erg frappant, dat dat in de meeste finales zo is. Misschien zelfs wel alle finales.
pi_15569301
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:12 schreef nietzman het volgende:

[..]

Duh.
[..]

Duh.
[..]

Duh.

Inderdaad, duh. Wat nog niet wil zeggen dat het niet leuk is om naar te kijken
pi_15569303
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:49 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ja, dat is erg frappant, dat dat in de meeste finales zo is. Misschien zelfs wel alle finales.

Daar is gewoon over nagedacht... Kan niet anders
pi_15569329
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:57 schreef idontlikepizza het volgende:

[..]

Daar is gewoon over nagedacht... Kan niet anders

Kijk maar eens naar reclames. In veel reclames waarin een groep vrienden voorkomt zit er ook altijd wel een excuus neger of aziaat. Dat is ook daar geen toeval.
pi_15569352
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_15569379
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:49 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Lijkt me op zich ook wel logisch. Het gaat om het publiek en de kijkcijfers. Maar het gaat mij er om dat ze het allemaal heel goed regelen. Het zal niet zo zijn dat er 5 jongens overblijven - al heeft het publiek op die manier gestemd dan zorgen ze er toch voor dat er nog 2 meisjes bij zitten.
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:05:27 #49
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15569491
quote:

[..]

Huh???

Jawel, de audities worden de eerste dag opgenomen. Dat staat los van wat de uitzendingen tonen. Ik heb het dus niet over die ene camera die alle losse audities opneemt, maar de cameraploegen die de volgende dag pas de deelnemers filmen die bij de tv-jury mogen. Die hebben al een heel programma: om 11:00 komt die jongen met zonnebril die Alane van Wes zo grappig doet, een halfuur later komt die lelijke paardekop, et cetera. Daar hebben ze natuurlijk een heel draaiboek voor.

Of was het je nog niet opgevallen dat bij de deelnemers met echt hilarische audities vooraf (bij het wachten enzo) ook al zijn geinterviewd? Daar staat vantevoren al van vast dat ze gigantisch floppen, en dat wordt maximaal uitgebuit.
Wat de discussie betreft: natuurlijk weten ze waar ze aan beginnen. maar om de slechte deelnemers er op deze manier zó uit te lichten, vind ik wat te ver gaan. Ik vind het nog steeds gráppig, maar ik wil wat meer echt goede kandidaten in de uitzendingen. Dit is een beetje een freak show.

pi_15569517
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:20 schreef SKMbeat het volgende:
Dat heb je dan ook in landen als Marokko en Turkije als blank meisje eventueel met een idols (als dat er is) mee doet. Altijd blijven wijzen naar blanke mensen helpt dus niet. Ik geloof best wel dat sommigen (lees: allochtonen/autochtonen) niet willen stemmen op een iemand omdat ze die persoon niet kunnen vinden in hun eigen sociale laag/groep. En er zullen altijd wel mensen zijn die niet op een zwart iemand stemmen ongeacht zijn/haar zangkunsten.
quote:
2- Of je hebt als allochtone deelnemer te maken met het feit dat mensen je gaan beschuldigen van politieke correctheid of positieve discriminatie. "Ja,die zal vast wel doorgekomen zijn,omdat ze zwart of allochtoon is en tja, wij autochtonen willen toch niet overkomen als racisten".
Dat heeft niks met racisme te maken en racisme heeft een andere betekenis. Een jury mag zelf bepalen wie er wel of niet inkomt op welke criteria dan ook! Nogmaals Ik doel op dat eerste betoog dat Idols wel politiek correct wilt gaan overkomen!
quote:
Hij, zij zal daarom wel verder gekomen zijn.
Ik zeg helemaal niet dat ze niet kunnen zingen. Ik vond Hind juist wel 1 van de besten. ! Vind je het ook niet toevallig dat de Idols 1 ook zo'n beetje de samenstelling van de groepen in NL vertegenwoordigd? 10 idols kandidaten. 2 zwarte deelnemers, 1 marokkaan een half bloedje en de rest blank. Dat lijkt me wel erg verdacht!
note: ik zeg dus nu helemaal niet dat het dan 10 autochtonen Nederlanders zouden moeten zijn
quote:
witte nederlanders? We noemen ze toch gewoon blanke nederlanders?!

Wind je toch niet zo op over een commercieel spelletje. Racisme kom je tegen in elk land en bij elk volk. en zo 'wit' is Nederland niet zoals je het beschrijft! Er waren genoeg marokkanen die stemden op Hind alleen maar omdat ze van Marokkaanse afkomst is.

zaterdag 20 december 2003 @ 18:19:09 #51
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_15569809
Dat racisme,discriminatie in elk land voorkomt,daar ben ik het met je eens.Maar we hadden het nu over een programma in Nederland.
Ook het feit dat sommige allochtonen liever op hun eigen culturele groep stemmen.Kijk maar naar het Eurovisie Songfestival. Turkije krijgt daar de laatste tijd veel stemmen,omdat de Turkse Duitsers massaal stemmen op hun land van afkomst.
Maar misschien dat we deze discussie eens in de toekomst in een andere topic kunnen voortzetten,ander wordt de topicstarter boos.
pi_15569819
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:21 schreef doedelzak13 het volgende:
[afbeelding]

Deze dan, die zonder blikken of blozen zegt dat ze niet alle fans kan terugschrijven, want je kunt niet aan de gang blijven - dat getuigt toch van een verstoord werkelijkheidsbeeld? Nee serieus, ik vermoed dat er daadwerkelijk een steekje los zit bij dit meisje. Idols speurt tussen al die duizenden zielepieten naar dit soort schrijnende gevallen om er vervolgens Nederland om te laten lachen.

Ik vind het nog grappig ook. Toch vind ik het eigenlijk niet kunnen.

Die 'zwakzinnige Claudia' was daar anders wel onder begeleiding van haar vader, het is toch echt aan hem om zijn dochter tegen zichzelf in bescherming te nemen als dat nodig is, de jury zit daar nou eenmaal niet met de houding van een sociaal werker en de gemiddelde kijker al helemaal niet

zaterdag 20 december 2003 @ 18:26:33 #53
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15569963
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:19 schreef Cashmyra het volgende:

[..]

Die 'zwakzinnige Claudia' was daar anders wel onder begeleiding van haar vader, het is toch echt aan hem om zijn dochter tegen zichzelf in bescherming te nemen als dat nodig is, de jury zit daar nou eenmaal niet met de houding van een sociaal werker en de gemiddelde kijker al helemaal niet

Je hebt helemaal gelijk. Mijn punt is ook écht alleen maar dat ik het een leuker televisieprogramma zou vinden als ze iets meer van de talenten zouden laten zien tijdens de audities. Na 3 van die zielepieten wil ik ook wel eens een getalenteerde zien. Dat was er maar eentje ofzo; de rest van de getalenteerden lieten ze in 10 seconden voorbijvliegen. Vorig jaar vond ik de balans beter.
pi_15570169
ok laatste keer:
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:19 schreef SKMbeat het volgende:
Maar we hadden het nu over een programma in Nederland.
quote:
Ik mag toch aannemen dat dit een vorm is van politiek correctheid (kwa bevolkingsgroepen) daarom dat het doorgestoken kaart is. Dus de finale wordt gewoon ingericht dat de programma makers het beste uitkomen kwa kijkcijfers, winst of het imago daarvan. Ze stellen dus eigenlijk zelf samen wie erin moeten komen!
quote:
Ik doelde dus op de gedachtengang van de programma makers dus niet m'n eigen gedachte mischien dat je dat verkeerd opvatte?
pi_15570194
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:26 schreef doedelzak13 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Mijn punt is ook écht alleen maar dat ik het een leuker televisieprogramma zou vinden als ze iets meer van de talenten zouden laten zien tijdens de audities. Na 3 van die zielepieten wil ik ook wel eens een getalenteerde zien. Dat was er maar eentje ofzo; de rest van de getalenteerden lieten ze in 10 seconden voorbijvliegen. Vorig jaar vond ik de balans beter.

Maar dan wordt het teveel sound mix-showachtig Misschien was de balans vorig jaar beter in jouw ogen (ik deel die visie wel), maar ik denk dat voor de meerderheid van de kijkers de 'bloopers' het vermakelijkst zijn en ik moet zeggen, dat geldt voor mij ook dus deze balans bevalt mij wel
pi_15570218
Nogmaals, zoals SCH ook al zei, laten we er geen racisme topic van maken.
pi_15570241
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:39 schreef schatje het volgende:
Nogmaals, zoals SCH ook al zei, laten we er geen racisme topic van maken.
Je hebt nog helemaal geen opmerking gemaakt in de zin van "ik geloof je niet en je liegt" Ik mis het zo

Komt het omdat je blauw bent of heb je eindelijk ingezien dat ik een integer menneke ben

zaterdag 20 december 2003 @ 18:48:20 #58
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_15570399
Leuk weetje

Je kan nog zo goed zingen, als je geen Nederlands kan zal je nooit worden doorgelaten bij de audities.

have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_15570401
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt nog helemaal geen opmerking gemaakt in de zin van "ik geloof je niet en je liegt" Ik mis het zo

Komt het omdat je blauw bent of heb je eindelijk ingezien dat ik een integer menneke ben

Door dat blauwe kleurtje ben ik idd een beetje soft enzo geworden. .
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:49:19 #60
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15570426
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:40 schreef SCH het volgende:
Zullen we er geen racisme topic van maken - open daar maar iets anders over, als het je interesseert. Het enige dat ik meldde is dat de jury opdracht heeft gekregen, minstens drie gekleurde deelnemers in de finale te zetten. Net als dat de geslachten gelijkelijk verdeeld moeten zijn.
Oh ja, net zoals je voorspellingen vorig jaar ja. Schatje heeft die quotes ook nog.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:53:00 #61
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_15570499
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:49 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Oh ja, net zoals je voorspellingen vorig jaar ja. Schatje heeft die quotes ook nog.

Ja, toen was ie ook zo goed op de hoogte .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_15570584
Lol, wat een belachelijk topic weer dit.

Oké over de kwaliteit van de "talenten" valt absoluut te discussiëren. Wat we van die jury moeten denken... valt beslist genoeg over te zeggen. Maar begin nou niet weer over het doorgestoken-kaart-idee. Vorig jaar gingen de geruchten ook al lang van te voren. Het vuurwerk voor de winnende finalist Hind zou al weken voor de finale besteld zijn.

Hind werd derde

zaterdag 20 december 2003 @ 18:58:07 #63
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_15570623
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:56 schreef yohan.nl het volgende:

Oké over de kwaliteit van de "talenten" valt absoluut te discussiëren. Wat we van die jury moeten denken... valt beslist genoeg over te zeggen. Maar begin nou niet weer over het doorgestoken-kaart-idee. Vorig jaar gingen de geruchten ook al lang van te voren. Het vuurwerk voor de winnende finalist Hind zou al weken voor de finale besteld zijn.

Hind werd derde

Dat bedoel ik. Hij komt waarschijnlijk aandacht tekort .
pi_15570645
Het is heus geen doorgestoken kaart, en als het zo is wil ik het GVD ook niet weten ook!!!!
Vanavond weer IDOLS !!!!!!!!! ...
Bleghiii !!!
  zaterdag 20 december 2003 @ 19:01:40 #65
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_15570705
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:59 schreef Kaps00ny het volgende:
Het is heus geen doorgestoken kaart, en als het zo is wil ik het GVD ook niet weten ook!!!!
Heerlijk, mensen die ontkennende fases in hun leven accepteren !!
GO Girl !!! Oeps, Man !!!

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 20-12-2003 19:03]

pi_15570723
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 19:01 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Heerlijk, mensen die ontkennende fases in leven accepteren !!
GO Girl !!!

Bleghiii !!!
pi_15570811
Hoezo zou het doorgestoken kaart zijn. En als je geen goed NL kan maar wel kan zingen wordt je echt wel door gelaten. Laatste keer was die donkere jongen toch ook gewoon door?
pi_15570911
quote:

[..]

Oh ja, dat is waar ook .
pi_15571065
quote:

[..]

Ik heb geen voorspellingen gedaan hoor. Heb alleen de stand van zaken telkens doorgegeven. En dat heeft tot gezellige beroering bij de producenten geleid.

En als ik in de gelegenheid ben, en dat zit er dik in, zal ik het dit jaar weer niet nalaten.

pi_15571083
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:56 schreef yohan.nl het volgende:

Hind werd derde

Ze hebben toen eieren voor hun geld gekozen inderdaad.

Maar ja - ik vind het best al je gelooft in de integriteit van de machthebbers en grootverdieners van de televisie en muziek industrie hoor

zaterdag 20 december 2003 @ 19:18:54 #71
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_15571084
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 19:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb geen voorspellingen gedaan hoor. Heb alleen de stand van zaken telkens doorgegeven. En dat heeft tot gezellige beroering bij de producenten geleid.

En als ik in de gelegenheid ben, en dat zit er dik in, zal ik het dit jaar weer niet nalaten.

En dat kost je niet je baan?
pi_15571101
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 19:18 schreef BVO het volgende:

[..]

En dat kost je niet je baan?

Blijkbaar niet he.
pi_15571179
Is het weer zover?
  zondag 21 december 2003 @ 11:44:08 #74
44422 Inc_J
Vriendschap is een illusie..
pi_15575649
Mensen, jullie kunnen ook overdrijven hoor.

Dat van die cameraploeg bijvoorbeeld, misschien, misschien hoor, spotten ze bij montage alleen die interviews met mensen die niet door zijn/voor lul staan etc. Hoop niet dat het jullie al teveel schokt, maar: het is een montage! Dat betekent dat je praktisch alles weggooid en leuke stukjes overhoudt.

Tuurlijk zorgen ze voor leedvermaak, maar je kan ook overal wat achter zoeken.
Maar dat doorgestoken kaart zal echt wel meevallen hoor, daar komen ze namelijk nooit mee weg.
En de briljante opmerking hier dat de jury beinvloed wordt, ook door de platenmaatschappijen, maar dat het van de platenmaatschappijen minder is, niet erg en begrijpelijk is. Het programma is van BMG! en wat is dat (oa)? juist een platenmaatschappij. Daar draait het hele programma om, RTL Nederland/HMH hebben weinig invloed, zijn alleen uitvoerders.
Kraam niet zoveel onzin uit.

pi_15575700
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 19:17 schreef SCH het volgende:

[..]

daar heb ik geen problemen mee

vorig seizoen was erg gezellig, SCH
Zou die journaliste van De Telegraaf me weer gaan mailen?

zondag 21 december 2003 @ 11:49:30 #76
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15575740
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 19:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Oh ja, dat is waar ook .

Laat ze eens zien hier, hij begint namelijk weer te ijlen dat hij inside info heeft. .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_15575744
quote:
Op zondag 21 december 2003 11:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

daar heb ik geen problemen mee

vorig seizoen was erg gezellig, SCH
Zou die journaliste van De Telegraaf me weer gaan mailen?

Ik hield mijn hart vast toen ik zag dat Schatje moderator werd hier maar ik geloof dat ze inmiddels in het goede kamp zit

ze gaan weer allemaal mailen en zenuwachtig worden Roel, zeker weten - omdat het gewoon de waarheid is - als het niet zo zou zijn, waarover dan zorgen gemaakt?

pi_15575787
quote:
Op zondag 21 december 2003 11:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik hield mijn hart vast toen ik zag dat Schatje moderator werd hier maar ik geloof dat ze inmiddels in het goede kamp zit

quote:
ze gaan weer allemaal mailen en zenuwachtig worden Roel, zeker weten - omdat het gewoon de waarheid is - als het niet zo zou zijn, waarover dan zorgen gemaakt?
ghehe. ik wacht geduldig af denk dat bij de theaterrondes wel méér duidelijk gaat worden, lijkt me
pi_15575805
quote:
Op zondag 21 december 2003 11:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
ghehe. ik wacht geduldig af denk dat bij de theaterrondes wel méér duidelijk gaat worden, lijkt me
Nee nog niet. Het manipuleren zit hem voor 95 procent in de live-uitzendingen, daar heb ik ook het meeste zicht op.
pi_15575823
quote:
Op zondag 21 december 2003 11:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee nog niet. Het manipuleren zit hem voor 95 procent in de live-uitzendingen, daar heb ik ook het meeste zicht op.

owja, maar aan de personen die in de theaterrondes eruit vliegen en doorgaan kun je ook al een klein beetje zien welke kant ze op willen, lijkt me. Wat me gisteren al opviel was het aantal jim's stem-achtigen dat doorging ...
pi_15576006
quote:
Op zondag 21 december 2003 11:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

owja, maar aan de personen die in de theaterrondes eruit vliegen en doorgaan kun je ook al een klein beetje zien welke kant ze op willen, lijkt me. Wat me gisteren al opviel was het aantal jim's stem-achtigen dat doorging ...

Dat is waar - maar een jury doet natuurlijk wat ie wil en het staat ze vrij de hele boel te sturen. Het echte doorgestoken kaart gedoe zit hem in het net doen alsof de bellers/kijkers beslissen wie er gaat winnen.
  zondag 21 december 2003 @ 12:05:13 #82
28560 toska
Let's All Chant
pi_15576016
En , kom je nog eens met bewijzen?
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_15576069
quote:
Op zondag 21 december 2003 12:05 schreef toska het volgende:
En , kom je nog eens met bewijzen?
Ja hoor, net als vorig jaar.
  zondag 21 december 2003 @ 12:09:06 #84
28560 toska
Let's All Chant
pi_15576084
Nou , kom maar op dan
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_15576554
quote:
Op zondag 21 december 2003 12:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is waar - maar een jury doet natuurlijk wat ie wil en het staat ze vrij de hele boel te sturen. Het echte doorgestoken kaart gedoe zit hem in het net doen alsof de bellers/kijkers beslissen wie er gaat winnen.

True. Ach, we zullen 't wel zien
pi_15576947
quote:
Op zondag 21 december 2003 11:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat foutje herstel ik bij deze .

Hier komen die quotes:

quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:07 schreef schatje het volgende:

[..]

SCH beweerde in RLS dat hij via de computer van Idols kon zien omdat hij daar zou werken, wie er zou vertrekken en wie zou winnen.Zijn lijstje klopte echter niet .

quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Goed he! Er waren inderdaad een paar weirdo's die dat geloofden

quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb er nooit een bal van geloofd.

quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:12 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Je ziet, redux.

Het heeft er een hele hoop mee te maken.

Weet iemand dat verhaaltje nog van vroeger dat als je te vaak net deed alsof je verdrinkt, je als je echt verdrinkt ook niet meer geloofd wordt?

quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:13 schreef milagro het volgende:

[..]

en nu doet hij net of dat een geintje was, een lolletje weer, terwijl hij destijds heel fel daarin was.
altijd de ander, nooit hij.
gewoon alles omkeren om maar niet hoeven toegeven dat-ie fout zat.

zondag 21 december 2003 @ 12:50:34 #87
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15576967
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:57 schreef Disorder het volgende:
Inderdaad, duh. Wat nog niet wil zeggen dat het niet leuk is om naar te kijken
Inderdaad. Zullen we al die huilies verklappen dat al die hollywood-films ook in scene zijn gezet?
Ik ga naar huis.
  zondag 21 december 2003 @ 12:56:42 #88
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15577131
quote:
Op zondag 21 december 2003 12:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat foutje herstel ik bij deze .

Hier komen die quotes:
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat zijn ze ja .
pi_15577290
De reactie destijds van de woordvoerder van HMG blijf ik nog steeds niet overtuigend vinden ...
pi_15577368
Leuke quotes, maar wat wil je er mee aantonen? Dat andere mensen het niet geloven, tsja, kan ik daar wat aan doen?

Mijn verhaal staat nog steeds als een paal boven water
En HMG heeft het door hun reactie alleen maar bevestigd.

pi_15602943
Veel meer dan vorig jaar zijn ze bij Idols inderdaad bezig om kandidaten 'zo leuk mogelijk' te laten floppen. Met tegengesteld resultaat eigenlijk..

"volgens z'n vriendin wordt dit dé idol van 2004" zei Arnie toen die mafkees z'n "kreat balls of fire" ging doen. "En de groeten aan je vriendin" zei Henkjan ter afscheid. Hoe kan dat nou? Die jongen had in de auditie-ruimte niets gezegd over z'n vriendin (waarom zou hij?). Heeft de jury soms een monitor voor zich met info?

Hetzelfde met die Kevin en z'n puisten. "Ja, uitstraling heb ik ook wel" zegt hij vooraf, wat door de jury leuk ingekopt kan worden met "uitstraling heb je niet".

Ja, zo kan ik ook wel mensen voor lul zetten... Ik weet wel dat kandidaten zichzelf opgeven, maar door het 'te leuk' te willen maken slaan ze de plank eigenlijk finaal mis.

pi_15605692
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:29 schreef Jansman het volgende:
Veel meer dan vorig jaar zijn ze bij Idols inderdaad bezig om kandidaten 'zo leuk mogelijk' te laten floppen. Met tegengesteld resultaat eigenlijk..

"volgens z'n vriendin wordt dit dé idol van 2004" zei Arnie toen die mafkees z'n "kreat balls of fire" ging doen. "En de groeten aan je vriendin" zei Henkjan ter afscheid. Hoe kan dat nou? Die jongen had in de auditie-ruimte niets gezegd over z'n vriendin (waarom zou hij?). Heeft de jury soms een monitor voor zich met info?

Hetzelfde met die Kevin en z'n puisten. "Ja, uitstraling heb ik ook wel" zegt hij vooraf, wat door de jury leuk ingekopt kan worden met "uitstraling heb je niet".

Ja, zo kan ik ook wel mensen voor lul zetten... Ik weet wel dat kandidaten zichzelf opgeven, maar door het 'te leuk' te willen maken slaan ze de plank eigenlijk finaal mis.

De jury heeft bij sommigen méér info dan bij anderen. Dat hoor je bij enkele audities (dat de jury verwijst naar iets wat de kandidaat vóór de auditieruimte gezegd heeft). Of heeft 't misschien ermee te maken dat de meeste kandidaten eerst door een andere jury worden gezien en dat die kandidaten daar al iets meer verteld hebben?
pi_15606874
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:08 schreef HeatWave het volgende:
"mislijden" .
haha ja ik dacht ook al
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_15611961
Nog even over andere jury dan de bekende 4; ja natuurlijk zit er andere jury. Als je op tv ziet wat er gebeurt met één kandidaat:
- wordt naar binnen geroepen
- kandidaat haalt diep adem, doet deur open
- deur dicht, loopt naar stip. Moet ik hier staan?
- Wie ben je, wat doe je praatje
- kandidaat haalt diep adem
- coupletje, refreintje
- commentaar van één of meerdere juryleden
- Het gemaakte bedankje door kandidaat
- kandidaat loop naar de deur
- deur open, dicht
- volgende kandidaat

Stel dat dit in 3 minuten tijd plaatsvindt. Nog kort, maar dit is een aanname. Dat betekent dat één jury per uur 20 kandidaten aan kan horen.
Per 10-urige werkdag(!!!) zijn dat 200 kandidaten (en dan nog eten, toiletbreak, nabespreken, etc. Pff, je zal de jury zijn...)
1000 kandidaten per 5 dagige werkweek
16 en een halve week lang! (= 4 maanden dag in dag uit 10 uur jureren)

Logistiek is het gewoon niet mogelijk om met 1 jurystel te werken.

Wat ook opzet is, zijn de bedankjes door de kandidaten. Dit jaar hebben ze iedereen verplicht de basisbeginselen "Feedback krijgen" bijgebracht.

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_15617095
Het is bekend dat de "echte" jury slechts 700 van de ruim 16.000 kandidaten heeft gezien.
  maandag 22 december 2003 @ 19:47:02 #96
62394 Parallel_Lives
Wat kijk jij nou weer?
pi_15617776
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:19 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

wat lul je , jamai is ook niet blank. Hind had het minder moeten benadrukken.
Signature :D
  maandag 2 februari 2004 @ 17:41:08 #97
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16821240
SCH had nieuws??
  maandag 2 februari 2004 @ 17:49:45 #98
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16821501
Kan hij me dan gelijk ook even vertellen of die workshops echt aan de hand van lotingen gebeuren? Dat beweerde Henk-Jan namelijk in zijn gastenboek, geloof er zelf eigenlijk niet veel van .
pi_16821550
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:41 schreef Christine het volgende:
SCH had nieuws??
Leuk topic dit.
Ik lees niet mee op IDO omdat die artiestjes op zich me niet zo interesseren. Dus ik weet niet wat hier allemaal al is besproken.
Dus is de slaande ruzie binnen de jury al aan de orde geweest? Na de 1e x live van zaterdag?
pi_16821625
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:49 schreef BVO het volgende:
Kan hij me dan gelijk ook even vertellen of die workshops echt aan de hand van lotingen gebeuren? Dat beweerde Henk-Jan namelijk in zijn gastenboek, geloof er zelf eigenlijk niet veel van .
Zegt hij dat? Nou nee, dat kan natuurlijk ook helemaal niet. Dan komen de gedroomde 10 er niet uit.
pi_16822057
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Leuk topic dit.
Ik lees niet mee op IDO omdat die artiestjes op zich me niet zo interesseren. Dus ik weet niet wat hier allemaal al is besproken.
Dus is de slaande ruzie binnen de jury al aan de orde geweest? Na de 1e x live van zaterdag?

.

Tjee, kun je niet wat beters verzinnen .

pi_16822944
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:06 schreef schatje het volgende:

[..]

.

Tjee, kun je niet wat beters verzinnen .

Ik verzin niks, maar als je zo reageert dan hebben we het er toch niet over
pi_16823011
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik verzin niks, maar als je zo reageert dan hebben we het er toch niet over

Nou vertel eens, wanneer was die grote ruzie??
pi_16823409
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:38 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou vertel eens, wanneer was die grote ruzie??

Je geloofde het toch niet. Zoals ik zei, zaterdag na de 1e live-uitzending.
pi_16823464
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Je geloofde het toch niet. Zoals ik zei, zaterdag na de 1e live-uitzending.

Ja, de manager van Guusje gaat dan ruzie maken . Die heeft dus wel iets anders aan zijn hoofd .
pi_16823657
waar ging die ruzie nou over SCH?
Nu ben ik wel benieuwd!
pi_16823896
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:51 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, de manager van Guusje gaat dan ruzie maken . Die heeft dus wel iets anders aan zijn hoofd .

Nou dat viel dus wel mee al was hij wel het rustigst. Het was vooral Erik die echt kwaad was. Hij kan het niet maken om eruit te stappen maar ik begreep dat het 3 tegen 1 was en dat Henk Jan zijn zin heeft doorgedrukt.

Het ging over dat zwarte meisje natuurlijk, ik weet niet hoe ze heette.

pi_16824821
Ja tuurlijk SCH, slaande ruzie in de jury om een kandidaat. Hun taak is nu om dr elke week eentje te kiezen en dan staat t geld dinsdag weer bijgeschreven op hun bankrekening. Nee, ze zullen zich echt druk gaan maken over Sharon, denk het ook.

[Dit bericht is gewijzigd door ItaloDancer op 02-02-2004 19:40]

pi_16825177
Precies, slaat nergens op.
  maandag 2 februari 2004 @ 19:57:07 #110
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_16825441
Zo wie zo doorgestoken kaart.
Maud heeft echt geen uitstraling.
En die mag dan door.
Volgend jaar gewoon weer de Soundmixshow
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_16829951
Wat een bullshit zeg. Die SCH verzint het echt waar je bij staat. Ruzie in de jury? Yeah right! De man weet niets, allemaal verzonnen.
pi_16831982
Nou ja - ze liepen anders schelden en tierend over de gang. Vooral die Erik was loeikwaad op HenkJan. Dat zwarte meisje haalt het nu misschien niet terwijl ze dat gezamenlijk de beste vonden. Nog beter dan de twee die van het publiek door mochten. Ze hadden een hele andere kijkersuitslag verwacht - was wel lachen.......dat meisje met het gekleurde haar kre.eg in werkelijkheid nog veel meer stemmen dan ze op televisie zeiden

Maar Henk Jan had blijkbaar de opdracht gekregen dat er een jongen door moest dus die had zijn veto uit gesproken. Die man-vrouw verhouding nekt ze een beetje, denk ik. Henk Jan zei lettelrijk iets van: er zitten nou eenmaal geen goede mannen bij - maar er moeten toch een paar door.
Dus tja... noem het doorgestoken kaart, het is gewoon logische marketing. Maar die ruzie was wel grappig

en nou mag schatje me weer lek schieten

pi_16832398
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:47 schreef FreddyK het volgende:
Wat een bullshit zeg. Die SCH verzint het echt waar je bij staat. Ruzie in de jury? Yeah right! De man weet niets, allemaal verzonnen.
door uitspraken van SCH heeft de persvoorlichter van HMG toch iets zitten zweten
pi_16832905
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:41 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

door uitspraken van SCH heeft de persvoorlichter van HMG toch iets zitten zweten

Ach ja, en de helft weet je nog niet - ze hebben dit jaar de boel echt op scherp gezet qua beveiliging en zo. In plaats van dat ze gewoon open kaart spelen.
pi_16833110
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach ja, en de helft weet je nog niet - ze hebben dit jaar de boel echt op scherp gezet qua beveiliging en zo. In plaats van dat ze gewoon open kaart spelen.

Nee, voor het zogenaamd open kaart spelen doen ze dit soort ultiem belachelijke uitspraken:
quote:
Vanavond komt de volgende secundaire inkomstenstroom op gang. Er kan namelijk voor het eerste weer gestemd worden via SMS. En om de verdenking van oplichting te voorkomen, is het tarief nu vooraf duidelijk. Waar vorig jaar door het stemmen en het ontvangen van SMS berichten euro 1,61 per stem moest worden afgerekend (zonder dat dat erbij werd verteld), geldt er nu een vast tarief van 0,90 eurocent per stem (inclusief ontvangstbevestiging).

Die inkomsten worden over het algemeen als volgt verdeeld:

19% BTW (overheid)
36% provider (KPN, Vodafone etc.)
45% (RTL4, HMH, SMS-producent en bedenker format)

Hoe die onderlinge verdeling tussen zender, producenten en bedenker totstand komt is niet bekend. De bedenker van Idols zal zo'n 20% (van de 45%) opstrijken. Net als bij de singleverkoop, optredens van Idols sterren etc.

(uit: Idols 2 de kijkcijfers).
pi_16839561
Maar blijkbaar is het dus zo dat Henk Jan een veto heeft binnen de jury.

En hij heeft de meest directe lijntjes met de programmaleiding. En die wilden die jongen erbij

pi_16840353
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 06:54 schreef SCH het volgende:

En hij heeft de meest directe lijntjes met de programmaleiding. En die wilden die jongen erbij

En, vind je jezelf wel geloofwaardig of niet?!?
pi_16841131
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:03 schreef Tania18 het volgende:

[..]

En, vind je jezelf wel geloofwaardig of niet?!?

Irrelevant.

Is het lastig als je heilige huisje omver wordt geblazen?

dinsdag 3 februari 2004 @ 10:45:36 #119
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_16842049
Als ze Sharon perse door hadden willen laten gaan hadden ze die knul niet gekozen...
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_16842184
Get a life SCH
Strawberry Flavour..
pi_16844457
Inderdaad. Als ze Sharon er bij hadden willen hebben, dan hadden ze haar er wel bij gezet.

SCH gaf zelf aan dat Marlies zogenaamd eigenlijk nog meer stemmen had dan ze hadden laten zien. Nou, als dat zo was, dan is het voor de programmaleiding ook een kleine moeite om alles te vervalsen zoals bv Maud of Marlies niet door laten gaan, maar Sharon, zodat je 2 meiden had en 1 jongen. Niemand die het door zou hebben gehad.

Jammer, maar er zitten toch nog iets te veel gaten in je verzinsels om er in te trappen.

Sex is like Nokia: Connecting People
pi_16845158
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:28 schreef CJ het volgende:
Inderdaad. Als ze Sharon er bij hadden willen hebben, dan hadden ze haar er wel bij gezet.

Jammer, maar er zitten toch nog iets te veel gaten in je verzinsels om er in te trappen.

.
pi_16847424
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:28 schreef CJ het volgende:

SCH gaf zelf aan dat Marlies zogenaamd eigenlijk nog meer stemmen had dan ze hadden laten zien. Nou, als dat zo was, dan is het voor de programmaleiding ook een kleine moeite om alles te vervalsen zoals bv Maud of Marlies niet door laten gaan, maar Sharon, zodat je 2 meiden had en 1 jongen. Niemand die het door zou hebben gehad.

Dan geloof je het toch niet. Mijn probleem niet
Er is ruzie ontstaan over Sharon omdat de andere juryleden ervanuit gingen dat zij de jurykandidaat was, zo was het afgesproken. In de waarheid zitten altijd meer gaten dan je denkt.

Maar jij houdt liever vast aan je televisiewaarheid? Mensen willen bedrogen worden, dat snap ik ook wel.

pi_16850414
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan geloof je het toch niet. Mijn probleem niet
Er is ruzie ontstaan over Sharon omdat de andere juryleden ervanuit gingen dat zij de jurykandidaat was, zo was het afgesproken. In de waarheid zitten altijd meer gaten dan je denkt.

Maar jij houdt liever vast aan je televisiewaarheid? Mensen willen bedrogen worden, dat snap ik ook wel.

Aan welke waarheid ik me vast houd doet er niet toe. Het enige wat voor mij telt is dat er te veel dingen niet kloppen in de verhaaltjes die jij post, en daarmee dus het label "waarheid" voor mij niet waard zijn.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:13:08 #125
12692 Hoedjevanpapier
1, 2, 3, 4 .....
pi_16851213
Een Idols finale met 10 vrouwen trek ik niet hoor. Dan is er geen bal aan.
Net als Blogabet altijd down...
pi_16851727
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:13 schreef Hoedjevanpapier het volgende:
Jawel! Zangeressen zijn veel interessanter dan zangers. Nou ja, in de muziekgenres waar Idols vooral om draait.
pi_16852007
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:25 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Jawel! Zangeressen zijn veel interessanter dan zangers. Nou ja, in de muziekgenres waar Idols vooral om draait.

Maar het is commercieel gezien dus absoluut niet interessant.
pi_16852099
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:32 schreef CJ het volgende:
Maar het is commercieel gezien dus absoluut niet interessant.
Dat klopt. Ook met stemmen enzo. Daarom gingen Zosja en Yuli er ook eerder uit dan Joel en Bas.

Maar persoonlijk ligt dat bij mij dus anders .

pi_16855033
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:13 schreef Hoedjevanpapier het volgende:
Daarom heeft de jury ook de opdracht tot een 5/5 verhouding te komen, eventueel een 6/4 - maar niet anders. Jongens scoren beter in de doelgroep, het is toch vooral een bakvissenprogramma.
pi_16855474
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom heeft de jury ook de opdracht tot een 5/5 verhouding te komen, eventueel een 6/4 - maar niet anders. Jongens scoren beter in de doelgroep, het is toch vooral een bakvissenprogramma.

en met wie heb jij dan wel niet contacten dat je deze dingen zo zeker weet?
Strawberry Flavour..
pi_16855784
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:16 schreef -moi- het volgende:

[..]

en met wie heb jij dan wel niet contacten dat je deze dingen zo zeker weet?

wel niet?
Ach gewoon, je leest eens wat , je hoort eens wat, je ziet eens wat.
pi_16855827
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:28 schreef SCH het volgende:

[..]

wel niet?
Ach gewoon, je leest eens wat , je hoort eens wat, je ziet eens wat.

yeah, ik hoor ook genoeg in het roddelcircuit.
Strawberry Flavour..
pi_16855972
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:29 schreef -moi- het volgende:

[..]

yeah, ik hoor ook genoeg in het roddelcircuit.

Ik niet. Ik hoor het van de betrokkenen bij HMG.
pi_16856130
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:34 schreef SCH het volgende:

[..]

jippie.
Strawberry Flavour..
pi_16856292
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Betrokkenen die een vriend hebben, die toevallig naast Henk-Jan op de w.c. zat, die toen toevallig net een verhitte met Jerny over de telefoon had?
pi_16856468
SCH hoeft all1 nog maar wat zoetsappiger te schrijven en hij kan zo bij elk willekeurig roddelblad aan de slag.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  dinsdag 3 februari 2004 @ 19:29:40 #137
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_16857528
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF einde discussie aub
(Hans teeuwen)
pi_16857922
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:47 schreef Lexie het volgende:

[..]

Betrokkenen die een vriend hebben, die toevallig naast Henk-Jan op de w.c. zat, die toen toevallig net een verhitte met Jerny over de telefoon had?

ja dat was nou precies wat ik ook dacht
Strawberry Flavour..
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:16:12 #139
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_16859156
Waar is die ene wappie nou, met zijn uber idols sabotage streek?
pi_16860823
Ik hoor het van betrokkenen bij HMG, zegt ie. Dan zijn die niet erg op de hoogte zeg. HMG is de zender (RTL4, RTL5 en Yorin), die hebben vrij weinig van doen met het programma. Holland Media House produceert Idols. Die zijn pas betrokken. Beetje interessant doen en maar hopen dat iedereen er weer bovenop duikt.
pi_16861782
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:07 schreef FreddyK het volgende:
Beetje interessant doen en maar hopen dat iedereen er weer bovenop duikt.
Dus gewoon allemaal niet meer reageren op dit topic, anders gaat dat hele gedoe weer van voren af aan beginnen
pi_16861887
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:07 schreef FreddyK het volgende:
Ik hoor het van betrokkenen bij HMG, zegt ie. Dan zijn die niet erg op de hoogte zeg. HMG is de zender (RTL4, RTL5 en Yorin), die hebben vrij weinig van doen met het programma. Holland Media House produceert Idols. Die zijn pas betrokken. Beetje interessant doen en maar hopen dat iedereen er weer bovenop duikt.
Als je niet weet hoe de vork in de steel zit, moest je maar niet reageren. Dat HMG vrij weinig met het programma van doen heeft, is een onjuiste opmerking. HMG is de opdrachtgever en heeft een stevige vinger in de pap, een allesbeslissende vinger zelfs. Ik doe niet interessant en niemand hoeft te duiken - wel grappig dat niemand er echt op ingaat en alleen de boodschapper onthooft, da's een beproefde tactiek.
pi_16863165
Waarom doet iedereen er nou zo moeilijk over, of het wel allemaal echt is??
Wat kan ons het nou schelen, we kijken toch allemaal!!
Of het nou doorgestoke kaart is of niet.....het is gewoon een succesformule!!
pi_16863419
Neem van mij aan dat ik echt wel weet hoe het in elkaar steekt en dat is zeker niet zoals jij het doet voorkomen. Nogmaals, je doet het om erg interessant gevonden te worden. Heb me vorig seizoen ook al kapot lopen ergeren aan je uitlatingen. Wat een bagger. Doen alsof je bij Idols werkte en er dus meer van zou weten. Man je weet niets!
pi_16873062
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:24 schreef FreddyK het volgende:
Neem van mij aan dat ik echt wel weet hoe het in elkaar steekt en dat is zeker niet zoals jij het doet voorkomen. Nogmaals, je doet het om erg interessant gevonden te worden. Heb me vorig seizoen ook al kapot lopen ergeren aan je uitlatingen. Wat een bagger. Doen alsof je bij Idols werkte en er dus meer van zou weten. Man je weet niets!
Toon dat maar aan. Ik weet nog veel meer dan ik hier kan posten. Maar als jij het beter weet dan hoor ik het graag. Beweer jij dan dat de stemmen van het publiek altijd gevolgd worden?
  Trouwste user 2022 woensdag 4 februari 2004 @ 10:35:48 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_16873248
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Toon dat maar aan. Ik weet nog veel meer dan ik hier kan posten. Maar als jij het beter weet dan hoor ik het graag. Beweer jij dan dat de stemmen van het publiek altijd gevolgd worden?

Niet dan ?

Wees eens concreet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 4 februari 2004 @ 11:27:57 #147
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_16874589
Dit topic is voor mij het teken dat Idols weer echt bezig is. .
The Most Incredible, Baby
pi_16879526
Dit geouwehoer over Idols is leuker dan het programma....
pi_16879907
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:35 schreef tong80 het volgende:

[..]

Niet dan ?

Wees eens concreet.

Lees de topics van vorig jaar maar door. Hind heeft iedere uitzending, echt iedere uitzending, de meeste stemmen gekregen in de publieksstemming maar vloog er toch al eerder uit. Concreet genoeg?
pi_16880683
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees de topics van vorig jaar maar door. Hind heeft iedere uitzending, echt iedere uitzending, de meeste stemmen gekregen in de publieksstemming maar vloog er toch al eerder uit. Concreet genoeg?

waarom zouden ze dat dan in godsnaam doen als het echt zo is?

Jamai heeft toch altijd meer singels verkocht dan Hind, dus ik neem aan dat er ook meer mensen op Jamai stemden.

Strawberry Flavour..
pi_16881719
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:38 schreef -moi- het volgende:

[..]

waarom zouden ze dat dan in godsnaam doen als het echt zo is?

Jamai heeft toch altijd meer singels verkocht dan Hind, dus ik neem aan dat er ook meer mensen op Jamai stemden.

Dat is een verkeerde aanname. Jamai deed het vrij slecht in de stemmingen. Maar men wilde in het laatst perse de finale tussen die twee jochies.
pi_16882976
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 15:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een verkeerde aanname. Jamai deed het vrij slecht in de stemmingen. Maar men wilde in het laatst perse de finale tussen die twee jochies.

waarom zouden ze?

waarom zouden ze niet naar het publiek luisteren? daarmee valt het meeste geld te verdienen hoor. Je moet niet alles geloven wat je hoort.

Strawberry Flavour..
pi_16883088
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 15:46 schreef -moi- het volgende:

[..]

waarom zouden ze?

waarom zouden ze niet naar het publiek luisteren? daarmee valt het meeste geld te verdienen hoor. Je moet niet alles geloven wat je hoort.

het was geen kwestie van gehoord hebben maar van gezien hebben. ze luisteren niet naar het publiek omdat ze dachten met jim en jamai het meeste geld te kunnen verdienen.
pi_16883738
Ik ben een banaan.
Buikpijn van het lachen!
pi_16884417
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 16:10 schreef patty het volgende:
Ik ben een banaan.
Steek m in je kut
Hamelen is die kant op
  vrijdag 6 februari 2004 @ 00:01:56 #156
22208 mAyk3
sapperdeflap!
pi_16930034
Nou èn, ik ken ook 'mensen bij HMG'
Zag je dat???
pi_16939788
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 06:54 schreef SCH het volgende:

Aan de ene kant zeg je dat de stemmen die worden uitgebracht door de kijkers niet van belang doen, aan de andere kant zeg je dat ze hadden verwacht dat de kijkers anders hadden gestemd en nu dus die jongen kozen boven dat zwarte meisje.

Als de stemmen van de kijkers er toch niet toe doen, waarom kozen ze dan niet voor Marlies, Ron en Sharon. Want zoals jij ook al eerder zei, er moet ook 3 gekleurde "idols" in de finlae komen. Tot nu toe dus niet 1 en er zitten er niet heel veel meer in de andere 2 rondes. Maikel en Sharon zaten al in ronde 1.

En waarom zouden ze ruzie maken als alles al van te voren bekend is. Dan wist Eric toch al wie er door zou gaan. Of luisteren ze nu wel naar de kijkers

Ze zullen best alles monteren zodat bepaalde kandidaten beter naar voren komen, vooral tijdens de audities en theater rondes, maar de rest is stemmen. Oh Ja Hind werd derde omdat jij had gezegd dat idols al had besloten dat ze zou winnen. I:(

"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_16948896
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:20 schreef Omega het volgende:
En waarom zouden ze ruzie maken als alles al van te voren bekend is. Dan wist Eric toch al wie er door zou gaan.
Hier sla je de spijker precies op z'n kop

Mensen proberen altijd overal iets achter te zien, het zal wel niet 100% eerlijk zijn, maar het grootste gedeelte wel. Het publiek heeft gewoon gekozen voor Marlies en Maud, en de jury wilde gewoon Ron erbij hebben.

Strawberry Flavour..
pi_16950044
quote:
En waarom zouden ze ruzie maken als alles al van te voren bekend is. Dan wist Eric toch al wie er door zou gaan. Of luisteren ze nu wel naar de kijkers
Duh! De ruzie is natuurlijk ook in scene gezet!
  zaterdag 7 februari 2004 @ 14:14:54 #160
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16970049
quote:

[..]

Want zoals jij ook al eerder zei, er moet ook 3 gekleurde "idols" in de finlae komen. Tot nu toe dus niet 1 en er zitten er niet heel veel meer in de andere 2 rondes. Maikel en Sharon zaten al in ronde 1.

Toch wel belachelijk deze positieve Idols-discriminatie. Krijg je dus weer het gezeik mocht er straks een allochtoon winnen.. ja,maar ze/hij is zover gekomen omdat.. Terwijl de allochtone kandidaten gewoon goed zingen en de pech hebben te wonen in een wit land met bijbehorend anti-allochtonenklimaat en zo geen eerlijke kans maken als ze zouden moeten winnen door stemming.

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 07-02-2004 15:09]

zaterdag 7 februari 2004 @ 15:05:57 #161
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16971360
quote:

[..]
Als de stemmen van de kijkers er toch niet toe doen, waarom kozen ze dan niet voor Marlies, Ron en Sharon. Want zoals jij ook al eerder zei, er moet ook 3 gekleurde "idols" in de finlae komen. Tot nu toe dus niet 1 en er zitten er niet heel veel meer in de andere 2 rondes. Maikel en Sharon zaten al in ronde 1.

We hebben JK nog En Elisaar, die is half Arabisch
  zaterdag 7 februari 2004 @ 15:24:13 #162
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16971829
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:05 schreef BVO het volgende:

[..]

Is vanavond aan de beurt. Ben benieuwd!
  zaterdag 7 februari 2004 @ 15:35:16 #163
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16972082
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:24 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Gaat het absoluut halen Mijn stem heeft ie in ieder geval
pi_16977057
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:05 schreef BVO het volgende:

[..]

Ok dat zijn er twee, is er nog een derde? Die dus echt kans maakt?
pi_16977118
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:56 schreef Jansman het volgende:

[..]

Duh! De ruzie is natuurlijk ook in scene gezet!

Dus waarom is die ruzie dan een "bewijs" volgens SCH dat het niet helemaal eerlijk gaat? Want dat is de reden waarom hij het hier noemde. Dus ik wet niet waarom jij Duh schrijft maar dat kun je beter aan SCH vragen dan waarom het is veranderd.
pi_16977153
Iemand nog iets van 'Doordevil' Nico Dijkshoorn IDOLS: LIVE WRAAK gehoord???
  zaterdag 7 februari 2004 @ 18:53:11 #167
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16977444
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:39 schreef Omega het volgende:

[..]

Ok dat zijn er twee, is er nog een derde? Die dus echt kans maakt?

Fardoe is half Spaans En dan kan Sharon het altijd nog via de wildcardronde doen. Verder weet ik ook niemand meer nee
pi_16977707
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:53 schreef BVO het volgende:

[..]

Fardoe is half Spaans En dan kan Sharon het altijd nog via de wildcardronde doen. Verder weet ik ook niemand meer nee

Ik probeer je niet aan te vallen of zo, maar SCH had het over gekleurde, hij schreef niets over afkomst of zo. Alleen 3 gekleurde, en laten we eerlijk zijn Fardoe valt daar niet onder.

Ik probeer ook helemaal niet te bewijzen dat het geen doorgestoken kaart is, alleen de argumenten die nu zijn genoemd zijn niet steekhoudend. Ze rammelen van alle kanten en lijken dus niet op waarheid berust.

Net als vorig jaar toen deze zelfde SCH met een soortgelijk verhaal kwam. En hij doet het voorkomen alsof IDOLS de volgorde van de winnars had veranderd vanwege dat verhaal, yeah dream on. Het blijkt gewoon dat Jim heel erg populair is onder de jeugd. Of hij nu kan zingen of niet maakt niet uit, maar ik geloof best dat hij door teefoon en sms stemmen in de finale is gekomen, evenals Jamai. Hind was de betere zangeres en populair onder de "kenners" maar diezelfde kenners stemmen niet, dat doet de jeugd.

zaterdag 7 februari 2004 @ 19:06:37 #169
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16977810
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:03 schreef Omega het volgende:

[..]

Ik probeer je niet aan te vallen of zo, maar SCH had het over gekleurde, hij schreef niets over afkomst of zo. Alleen 3 gekleurde, en laten we eerlijk zijn Fardoe valt daar niet onder.

Ik probeer ook helemaal niet te bewijzen dat het geen doorgestoken kaart is, alleen de argumenten die nu zijn genoemd zijn niet steekhoudend. Ze rammelen van alle kanten en lijken dus niet op waarheid berust.

Net als vorig jaar toen deze zelfde SCH met een soortgelijk verhaal kwam. En hij doet het voorkomen alsof IDOLS de volgorde van de winnars had veranderd vanwege dat verhaal, yeah dream on. Het blijkt gewoon dat Jim heel erg populair is onder de jeugd. Of hij nu kan zingen of niet maakt niet uit, maar ik geloof best dat hij door teefoon en sms stemmen in de finale is gekomen, evenals Jamai. Hind was de betere zangeres en populair onder de "kenners" maar diezelfde kenners stemmen niet, dat doet de jeugd.

Ik ben het helemaal met je eens hoor Die SCH kan op een andere manier geen aandacht krijgen lijkt het
pi_16978085
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:06 schreef BVO het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor Die SCH kan op een andere manier geen aandacht krijgen lijkt het

Ok En inderdaad is volgens mij de enige reden waarom SCH dit verhaal in de wereld helpt.
pi_16978444
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:24 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Even een mededeling tussendoor: Als er iemand racistisch is, ben jij het wel. Je let alleen maar op afkomst zo te zien.
En ook al kan een of andere neger goed zingen, daar gaat het niet alleen om. Hind bijvoorbeeld, kon leuk zingen, maar er zijn mensen die een pleureshekel hadden aan dat gevibreer van haar. En scoort ze nu nog hits? Nee. Lekker idool. Verder was ze reuze arrogant. Maar dat vergeet je even voor het gemak?

On topic:
Ik geloof niet dat het doorgestoken kaart is. De jury kan met commentaar al genoeg stemmers beïnvloeden, en tot de finale hebben ze een stevige vinger in de pap, vooral met dat vernieuwde workshop-systeem. Ze bepalen direct 3 finalisten.

pi_16989188
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:41 schreef Omega het volgende:

[..]

Dus waarom is die ruzie dan een "bewijs" volgens SCH dat het niet helemaal eerlijk gaat? Want dat is de reden waarom hij het hier noemde. Dus ik wet niet waarom jij Duh schrijft maar dat kun je beter aan SCH vragen dan waarom het is veranderd.

<< dan moet een post met een korreltje zout nemen.
  zondag 8 februari 2004 @ 01:55:10 #173
28687 Giz
FEEL MY RAGE...
pi_16989998
Volgens mij is et echt wel doorgestoken kaart....et leek wel of het commentaar van de jury niet klopte met sommige optredens!
werd et beroerd gezongen, dan zeggen ze dat et fantastisch was "PLEASE" ben benieuwd naar de volgende ronde???
pi_16990571
Ik zit met smart te wachten op de ruzie die er zogenaamd dit keer heeft plaats heeft gevonden, net zoals vorige week... terwijl volgens anderen binnen 10 minuten al unaniem besloten was dat Ron door zou gaan...
  zondag 8 februari 2004 @ 03:32:04 #175
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16991394
Op zaterdag 7 februari 2004 19:29 schreef Toeps het volgende:
quote:
Even een mededeling tussendoor: Als er iemand racistisch is, ben jij het wel. Je let alleen maar op afkomst zo te zien.
Zoals jij het wilt, maar als je misschien het topic over Boris Titulear zou willen opzoeken, ook een Idols kandidaat, dan kan je toch wat steunbetuigingen lezen. En weet je wat jij gek zal winden. Die Boris hè, die is blank. Nou, ik zal het wel niet menen hè, ik kies namelijk alleen voor "my own people". Oh ja, misschien heb je toch wel gelijk, mischien beschouw ik Boris wel als een stijlvolle wigger ,omdat ie zo van zwarte muziek houdt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: houd alstjeblieft je domme waffel...

quote:
En ook al kan een of andere neger goed zingen, daar gaat het niet alleen om. Hind bijvoorbeeld, kon leuk zingen, maar er zijn mensen die een pleureshekel hadden aan dat gevibreer van haar. En scoort ze nu nog hits? Nee. Lekker idool. Verder was ze reuze arrogant. Maar dat vergeet je even voor het gemak?
Corrigeer, Hind kon fantastisch zingen en dat is door medecollega muzikanten van mij, waaronder zangers en zangeressen, bevestigd, Zij hebben met afschuw naar Idols gekeken,maar vonden Hind bijzonder goed.

Hind arrogant? Ach, ik denk autchtonen zoals jij zich al snel bedreigd voelen als een allochtoon zelfverzekerd overkomt (die kan je immers niet manipuleren of de les lezen,niet?) en laten we dat soort allochtonen voor het gemak met iets negatiefs stigmatiseren: ze is arrogant.

Wat ik eigenlijk wil zeggen:houd alstjeblieft je domme waffel.....

Jaja, ik zet het er zelf wel onder :

huili, slachtofferrol blabla, minderwaardigheidscomplex van hier tot Tokyo....

pi_16991658
quote:
Op zondag 8 februari 2004 03:32 schreef SKMbeat het volgende:
[..]
Hind arrogant? Ach, ik denk autchtonen zoals jij zich al snel bedreigd voelen als een allochtoon zelfverzekerd overkomt (die kan je immers niet manipuleren of de les lezen,niet?) en laten we dat soort allochtonen voor het gemak met iets negatiefs stigmatiseren: ze is arrogant.
Urhm.. ik vind Hind eigenlijk ook best arrogant overkomen...

En dat heeft niets te maken met het feit dat mevrouw Laroussi nou ongeveer hetzelfde huidskleurtje heeft als ik heb, maar gewoon puur om haar uitstraling en gedrag (voor en na bepaalde optredens) waar ik op af knap.

pi_16992986
quote:
Op zondag 8 februari 2004 03:32 schreef SKMbeat het volgende:
[..]

Oké, nou nog een keer: wie is hier nou de racist?
pi_16992990
quote:
Op zondag 8 februari 2004 04:08 schreef CJ het volgende:

[..]

Urhm.. ik vind Hind eigenlijk ook best arrogant overkomen...

En dat heeft niets te maken met het feit dat mevrouw Laroussi nou ongeveer hetzelfde huidskleurtje heeft als ik heb, maar gewoon puur om haar uitstraling en gedrag (voor en na bepaalde optredens) waar ik op af knap.

Precies, dat wilde ik ook zeggen. En ik denk dat ze dáárom niet door is gegaan, niet omdat ze Marokkaans is.
pi_16993343
Ja, Hind is dus echt wél arrogant.. haar hele uitstraling, maar ook haar gedrag tegenover fans.
Strawberry Flavour..
  zondag 8 februari 2004 @ 11:49:23 #180
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_16994235
Nou doorgestoken kaart is het NIET. Want de jury mag kiezen wie ze willen om door te laten gaan, ongeacht het aantal kijkersstemmen. Wat ik wel denk is dat de jury Meike heeft gekozen uit opdracht van .....(vul maar in, de programmamakers ofzo).
Iedereen die een beetje slecht zong werd meteen de grond in geboord, Meike die zwaar matig was werd de hemel ingeprezen? Ik kon gewoon merken dat ze eigenlijk niet meenden wat ze zeiden over haar. Ik denk dat ze zoveel mogelijk moeten sturen op zoveel mogelijk verschillende typetjes in de finales.

Natuurlijk was Hedwig 100x beter, maar er zit al zo'n gothic meisje in de finales (Marlies) Dus die toch maar ff niet doorlaten. Natuurlijk was NIck beter, maar er waren al 2 jongens door die avond. Dan bleef er verder weinig keus over voor de jury. Als het perse een meisje moest zijn en je kunt kiezen uit Megan, Merel en Meike (hedwig out of the question dus, te gothic) Dan zou ik ook voor
Meike gaan, maar ik denk dat de jury deze beslissing met pijn in het hart heeft genomen !

....in de donkere nacht.
pi_16994936
quote:
Op zondag 8 februari 2004 10:36 schreef -moi- het volgende:
Ja, Hind is dus echt wél arrogant.. haar hele uitstraling, maar ook haar gedrag tegenover fans.
Wilde ze geen handtekening aan je geven?
pi_16995181
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:25 schreef Lexie het volgende:

[..]

Wilde ze geen handtekening aan je geven?

ik heb het niet over mezelf Lexie
Strawberry Flavour..
pi_16995996
valt wel op dat er nou 3 meisjes en 3 jongens door zijn terwijl er vorige keer in de finale 5 meisjes en 5 jongens zaten

wel apart dat er zo mooi 50-50 gestemd wordt...

pi_16996596
sst..

Iig wat ik zo vreemd vind is dat die mensen die echt goed kunnen zingen vaak niet doorgaan. Als je daar veel(rijke) vrienden hebt die voor je willen smsen dan zit gemakkelijk bij de laatste 10.

(hmz... volgend jaar toch maar meedoen doen*))

Volgend jaar doe ik mee met het nasjoneel diktee
pi_16998766
Er klopt iets niet!
Megan had de de wilcard moeten krijgen

Nick: 15%
Megan: 12%
Merel: 10%

Er klopt hier dus iets niet! Waarom Merel ipv Megan??? Of heb ik het verkeerd gehoord???? Whaaaaaaaaaah ik wordt gek!

Het gaat dus zo oneerlijk als de pest! We worden gewoon flink genaait!

zondag 8 februari 2004 @ 14:27:21 #186
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_16998961
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:22 schreef charmed_angel het volgende:
Er klopt iets niet!

Er klopt hier dus iets niet! Waarom Merel ipv Megan??? Of heb ik het verkeerd gehoord???? Whaaaaaaaaaah ik wordt gek!

Ik denk dat je toch echt een gehoorapparaatje aan moet gaan schaffen, engeltje. Megan werd geeneens genoemd, en had dus minder stemmen dan Merel.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_16999066
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:27 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Ik denk dat je toch echt een gehoorapparaatje aan moet gaan schaffen, engeltje. Megan werd geeneens genoemd, en had dus minder stemmen dan Merel.

nou dan ga ik de videoband nog eens bekijken, want ik heb dus echt wel 12% horen vallen
  zondag 8 februari 2004 @ 14:49:28 #188
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16999686
quote:
Op zondag 8 februari 2004 09:50 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oké, nou nog een keer: wie is hier nou de racist?

Mens, ik noem het beestje bij zijn naam, ik geef duidelijk aan om welke groepen het gaat.Ik ga daar niet schijnheilig over doen.
Die opmerking dat het racistisch aan mijn kant is....

Als ik dus beweer dat autochtonen allochtonen interessante mensen vinden dan zou dat volgens jou definitie ook racistisch zijn, want oh oh oh, ik deel de Nederlandse maatschappij in twee groepen en ik stigmatiseer de ene groep.
Nu beweer ik dat autochtonen liever voor eigen volk kiezen en dan is dat natuurlijk helemaal racistisch.

Ik vind het huichelachtijg en schijnheilig dat types als jij dat proberen te verdoezelen. Wij Nederlanders zijn niet zo hoor...?

Mens, denk jij dat het gros van de allochtonen daar nog intrappen?
Zoek je heil liever bij andere Fokkers! die ook met een bord voor hun kop leven en dan vooral denken dat je dus gelijk hebt,want die paar andere Fokkers! denken er ook zo over......

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 08-02-2004 14:52]

zondag 8 februari 2004 @ 14:51:12 #189
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16999737
quote:
Op zondag 8 februari 2004 09:51 schreef Toeps het volgende:

[..]

Precies, dat wilde ik ook zeggen. En ik denk dat ze dáárom niet door is gegaan, niet omdat ze Marokkaans is.

Oh, wow , je zal wel gelijk hebben niet nu je iemand hebt gevonden die er ook zo over denkt.Nou nou nou, wat een winst en wat heb jij toch gelijk.....
pi_16999773
Zouden jullie wat liever tegen elkaar willen doen. Niemand discrimineert hier .
pi_16999922
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:51 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Oh, wow , je zal wel gelijk hebben niet nu je iemand hebt gevonden die er ook zo over denkt.Nou nou nou, wat een winst en wat heb jij toch gelijk.....

Ik wil niet veel zeggen, maar jij bent degene die hier een groot drama van maakt.

Ik heb ook een ander huidskleurtje en ik vind Hind gewoon een arrogante trut. En ik ken veel meer mensen die ook een ander huidskleurtje hebben die dat ook vinden, en die liever op een 'autochtoon' stemmen, dan een 'allochtoon' met een arrogante attitude.

zondag 8 februari 2004 @ 15:01:40 #192
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17000073
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:52 schreef Tom_Tom- het volgende:
Zouden jullie wat liever tegen elkaar willen doen. Niemand discrimineert hier .
Nogmaals, als mensen ontkennen dat autochtonen liever op eigen autochtone bevolking stemmen dan kan ik dat niet serieus nemen. Het is iets wat je in elk land ziet en hoeft niet alleen te gelden voor Nederland.
Als je als allochtoon wilt winnen bij dit soort wedstrijden dien je 2 à 3 keer beter te zijn wil het autochtone deel op je stemmen en oh wee als je ook maar een beetje blijk geeft van zelfvertrouwen.

Ik ben zelf docent van 8 klassen in de onderbouw op een middelbare school. Ik praat weleens over Idols,omdat het past bij mij vak en als ik een poll houd wie ze het beste vinden dan is het zo voorspelbaar: wit kiest voor wit, zwart kiest voor zwart. Onder volwassenen is het niet anders.

Die Hollandse mentaliteit van Toeps "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg".....

Ik heb gisteren Idols gekeken en vond het te beschamend voor woorden hoe lovend de jury sprak over de kandidaten. Ik vond trouwens JK ook niks, viel me een beetje tegen.

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 08-02-2004 15:05]

zondag 8 februari 2004 @ 15:03:36 #193
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17000138
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:57 schreef CJ het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen, maar jij bent degene die hier een groot drama van maakt.

Ik heb ook een ander huidskleurtje en ik vind Hind gewoon een arrogante trut. En ik ken veel meer mensen die ook een ander huidskleurtje hebben die dat ook vinden, en die liever op
een 'autochtoon' stemmen, dan een 'allochtoon' met een arrogante attitude.

Ja en ik ken weer heel veel mensen.......blablabla
pi_17000358
quote:
Op zondag 8 februari 2004 15:03 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

pi_17002364
quote:
Op zondag 8 februari 2004 15:01 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Nogmaals, als mensen ontkennen dat autochtonen liever op eigen autochtone bevolking stemmen dan kan ik dat niet serieus nemen. Het is iets wat je in elk land ziet en hoeft niet alleen te gelden voor Nederland.

Als er alleen evenredig veel Marokkanen op Hind hadden gestemd, en geen Nederlanders (die stemmen immers op mede-Nederlanders), had Hind lang niet zo ver gekomen hoor. Ik heb genoeg Nederlanders gezien die fan van haar waren, en dat heeft helemaal niks met afkomst te maken.
quote:
Als je als allochtoon wilt winnen bij dit soort wedstrijden dien je 2 à 3 keer beter te zijn wil het autochtone deel op je stemmen en oh wee als je ook maar een beetje blijk geeft van zelfvertrouwen.
Christine wilde een fansite voor Hind maken, maar toen stelde Hind haar even op de hoogte dat ze alleen haar officiële fansite wilde. Aardig hè?
Verder wilde Jamai "Feel" zingen, maar Hind had hem overtuigd dat dat geen goede keuze was. Welk liedje ging Hind zingen, tot de grote verbazing van Jamai... Juist.
quote:
Ik ben zelf docent van 8 klassen in de onderbouw op een middelbare school. Ik praat weleens over Idols,omdat het past bij mij vak en als ik een poll houd wie ze het beste vinden dan is het zo voorspelbaar: wit kiest voor wit, zwart kiest voor zwart. Onder volwassenen is het niet anders.
Bij volwassenen als jij niet nee. Wat erg dat jij docent bent...
quote:
Die Hollandse mentaliteit van Toeps "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg".....
Oh, nu ken je mij ineens, en mijn mentaliteit? Dat "doe maar gewoon..." heb ik nergens gezegd. En dan nog. Wat heeft dat te maken met op wie men stemt? Hoe bevooroordeeld kun je zijn zeg!
quote:
Ik heb gisteren Idols gekeken en vond het te beschamend voor woorden hoe lovend de jury sprak over de kandidaten. Ik vond trouwens JK ook niks, viel me een beetje tegen.
Dat vond ik ook achterlijk. Lees het topic van gister maar door. Maarre, vertel: waar o waar heb je iets gevonden wat kan duiden op "eigen volk eerst"?
  zondag 8 februari 2004 @ 16:36:26 #196
16715 Mylene
*schatje*
pi_17002839
quote:
Op zondag 8 februari 2004 15:03 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Zeg, ga er niet in ieder topic een punt van maken. Ik vind Hind ook een arrogant vreselijk kut kind. Dat heeft niets te maken met haar kleurtje. Ik ben zelf notabene een pinda meisje .

Je oordeelt net zo hard als de mensen die jij beschuldigt van vooroordelen.

Dus ik wil je vriendelijk verzoeken daarmee te stoppen.

zondag 8 februari 2004 @ 17:10:38 #197
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_17003783
Nou doorgestoken kaart is het NIET. Want de jury mag kiezen wie ze willen om door te laten gaan, ongeacht het aantal kijkersstemmen. Wat ik wel denk is dat de jury Meike heeft gekozen uit opdracht van .....(vul maar in, de programmamakers ofzo).
Iedereen die een beetje slecht zong werd meteen de grond in geboord, Meike die zwaar matig was werd de hemel ingeprezen? Ik kon gewoon merken dat ze eigenlijk niet meenden wat ze zeiden over haar. Ik denk dat ze zoveel mogelijk moeten sturen op zoveel mogelijk verschillende typetjes in de finales.

Natuurlijk was Hedwig 100x beter, maar er zit al zo'n gothic meisje in de finales (Marlies) Dus die toch maar ff niet doorlaten. Natuurlijk was NIck beter, maar er waren al 2 jongens door die avond. Dan bleef er verder weinig keus over voor de jury. Als het perse een meisje moest zijn en je kunt kiezen uit Megan, Merel en Meike (hedwig out of the question dus, te gothic) Dan zou ik ook voor
Meike gaan, maar ik denk dat de jury deze beslissing met pijn in het hart heeft genomen !

....in de donkere nacht.
pi_17005611
Ik zou voor Megan gaan.. misschien niet zo'n uitstraling maar zingen kon ze wel
Volgend jaar doe ik mee met het nasjoneel diktee
pi_17005906
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:22 schreef charmed_angel het volgende:
Er klopt iets niet!

waar kan je die percentages op het net terug vinden ?
  zondag 8 februari 2004 @ 18:34:53 #200
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17006023
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:36 schreef schatje het volgende:

[..]

Zeg, ga er niet in ieder topic een punt van maken. Ik vind Hind ook een arrogant vreselijk kut kind. Dat heeft niets te maken met haar kleurtje. Ik ben zelf notabene een pinda meisje .

.

Ja, luister Schatje, dat jij een pindameisje bent boeit me echt niet. Niet iedere allochtoon is hetzelfde. Dat jij Hind niks vindt, he best, dat anderen dat vinden ok,maar ga dan niet in je mod-arrogantie denken dat ik ook zo moet denken. Een forum is er toch voor om meerdere geluiden te laten horen? Niet om slaafs de mening van enkele Fokkers! te volgen of die van modjes zoals jij?

Ik mag toch met mijn argumenten hetgene zeggen waarom ik iets doorgestoken kaart vind, het stemgedrag van een wedstrijd als deze in een autochtoon land voor allochtonen niet vind kloppen. Het is te vergelijken met Miss Holland verkiezingen, waar men ook het liefst een autochtoon meisje kiest.

Moet ik het met jouw eens zijn? Ik snap dat je er een luchtig topic van wil maken, het past bij je persoonlijkheid?

Ik zie mijn beschuldigingen trouwens als reacties op misselijkmakende verbale acties die ik aantref in fora als deze.Dat jij als pinda vind dat je je daar je mond over moet houden,tja, ik ken genoeg allochtonen die bang zijn als ze hun mond opendoen dat ze eruit gekickt worden door de dominante groep.
Ik heb daar geen zin.

Goed ontopic verder maar weer....

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 08-02-2004 18:53]

pi_17007657
quote:
Op zondag 8 februari 2004 18:34 schreef SKMbeat het volgende:
-blaat-
waar gaat het in godsnaam over? Kom op zeg, het is idols maar. Die diepgaande discussies kan je beter over andere onderwerpen houden
Strawberry Flavour..
pi_17007774
quote:

[..]

Waar gaat dit over zeg?!?
Ga jij eens even snel terug naar het politiek forum ofzo

O ja ontopic: Idols is geen doorgestoken kaart!

pi_17007798
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:24 schreef -moi- het volgende:

[..]

waar gaat het in godsnaam over?

Oh sorry, ik heb geloof ik ongeveer jouw post herhaald zie ik nu net
  zondag 8 februari 2004 @ 20:21:45 #204
16715 Mylene
*schatje*
pi_17009465
quote:

[..]

Ik mag toch met mijn argumenten hetgene zeggen waarom ik iets doorgestoken kaart vind, het stemgedrag van een wedstrijd als deze in een autochtoon land voor allochtonen niet vind kloppen. Het is te vergelijken met Miss Holland verkiezingen, waar men ook het liefst een autochtoon meisje kiest.

Het punt is dat je totaal geen steekhoudende argumenten aanvoert. Als een user zegt dat Hind arrogant word je ten eerste persoonlijk en ten tweede is het dan gelijk omdat een autochtoon zich bedreigd zou voelen. Dat breng je als motief waarom men afgeeft op Hind. In feite doe je precies hetzelfde waarvan je de ander van beschuldigt. Kortom, je maakt jezelf belachelijk. Kennelijk dringt dat niet door met die dikke plaat voor je kop.

Ik pik het niet dat jij mensen hier valselijk ga beschuldigen van racisme. Ik zal daar op toe zien en zo nodig weg halen.

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 08-02-2004 20:22]

zondag 8 februari 2004 @ 22:11:57 #205
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17013053
quote:
Op zondag 8 februari 2004 20:21 schreef schatje het volgende:

Ik pik het niet dat jij mensen hier valselijk ga beschuldigen van racisme. Ik zal daar op toe zien en zo nodig weg halen.

Doe je best, maar ik heb niet het gevoel dat wat ik onder racisme versta jij dat ook zo definiëert.Als ik sommige mensen echt een racist vond dan zou ik heel anders reageren,geloof me en dat zou het me niks kunnen schelen dat ik gebanned zou worden.

Bekijk postings van mij en als je mij er echt op betrap dat ik mensen rechtstreeks beschuldig vanne: jij hebt dit gezegd,dus je bent een racist dan heb je gelijk. Als ik kritiek lever op een bekrompen maatschappij,die rechtser aan het worden is.dan zou daar volgens mij ruimte voor moeten zijn.

Ik leg de link dan ook met het stemgedrag van de gemiddelde autochtone Idolsfan.Waarom zou dat niet ontopic kunnen zijn? Het gaat toch ook over "doorgestoken kaart"-praktijken?Maar natuurlijk niet, dat wordt weer te moeilijk en te zwaar voor een Schatje, luchtig leesvoer moeten we hebben. Mens, grow up!

Of misschien zou ik helemaal niet doen,want ik begeef me niet graag onder racisten en besteed er niet teveel energie aan en zou FOK! geschiedenis voor mij zijn.

Dat jij het verschil niet zit in kritiek leveren op bekrompenheid of mensen beschuldigen van racisme dat is echt jouw probleem en persoonlijk betreur ik het dat ik post in een forum waar mensen zoals jij moderaten. Over een plaat voor je kop hebben gesproken

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 08-02-2004 22:36]

pi_17013089
SKMbeat, voor de laatste keer: hou hier over op.
  zondag 8 februari 2004 @ 22:20:16 #207
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_17013388
Kan niet iemand een apart subfora openen voor SKMbeat zodat hij daar al zijn vaag gebrabbel en gejank kwijt kan?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
  zondag 8 februari 2004 @ 22:35:44 #208
16715 Mylene
*schatje*
pi_17013978
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:11 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Doe je best, maar ik heb niet het gevoel dat wat ik onder racisme versta jij dat ook zo definiëert.Als ik sommige mensen echt een racist vond dan zou ik heel anders reageren,geloof me en dat zou het me niks kunnen schelen dat ik gebanned zou worden.
Bekijk postings van mij en als mij er echt op betrap dat ik mensen rechtstreeks beschuldig vanne: jij hebt dit gezegd,dus je bent een racist dan heb je gelijk.

Wel bij de les blijven. Het gaat om deze poster van je. Daar was mijn kritiek op gericht. Je zegt het wel op een verkapte manier, maar in feite beschuldig je dus gewoon iemand van racistisch gedrag. Zo makkelijk om het daarop te gooien als je het niet met iemand eens bent .
quote:
Als ik kritiek lever op een bekrompen maatschappij,die rechtser aan het worden is.dan zou daar volgens mij ruimte voor moeten zijn.
Ja, in de desbetreffende fora zoals NWS en Politiek. Ik lig daar ook regelmatig overhoop met users die er naar mijn idee bekrompen opvattingen op na houden over zaken als hoofddoekjes. Gebruik de search maar zou ik zeggen .

Op de rest van je aannames gericht aan mij ga ik maar niet in .

Hier wil ik het dus verder bij laten.

Iemand valselijk beschuldigen van racisme, direct of indirect wordt niet geaccepteerd.

zondag 8 februari 2004 @ 22:39:57 #209
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17014134
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:35 schreef schatje het volgende:

[..]

Wel bij de les blijven. Het gaat om deze poster van je. Daar was mijn kritiek op gericht. Je zegt het wel op een verkapte manier, maar in feite beschuldig je dus gewoon iemand van racistisch gedrag. Zo makkelijk om het daarop te gooien als je het niet met iemand eens bent .
[..]

Ja, in de desbetreffende fora zoals NWS en Politiek. Ik lig daar ook regelmatig overhoop met users die er naar mijn idee bekrompen opvattingen op na houden over zaken als hoofddoekjes. Gebruik de search maar zou ik zeggen .

Op de rest van je aannames gericht aan mij ga ik maar niet in .

Hier wil ik het dus verder bij laten.

Iemand valselijk beschuldigen van racisme, direct of indirect wordt niet geaccepteerd.

Mag ik hierop nou reageren of niet binnen dit topic TOM_TOM of word ik dan gebanned?

Leg Schatje even uit van moderator naar moderator toe dat ze dat binnen Feedback-Idols dient te doen,toch?
Wel het goede voorbeeld geven hoor Schatje!

zondag 8 februari 2004 @ 22:50:38 #210
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17014540
Ehm..... een beetje terug gebladerd.... ik heb het gevoel dat ik dit topic aardig verkloot heb........of ik spijt heb ?......
  zondag 8 februari 2004 @ 23:06:40 #211
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_17015145
Wat een gezeik over dat autochtoon/allochtoon stemmen.

Vorig jaar zaten er 7 personen met een kleurtje in de workshops. Dat is relatief veel meer dan dat er gekleurde mensen in NL wonen.
Dit jaar zitten er 3 ofzo in, wellicht wat minder dan gemiddeld. Dus wat zeuren we nou helemaal?

Compleet non-issue.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_17015618
Ga buiten spelen i.p.v. de topic te verkloten......

Maar maar zeg.......

pi_17020156
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:50 schreef SKMbeat het volgende:
Ehm..... een beetje terug gebladerd.... ik heb het gevoel dat ik dit topic aardig verkloot heb........of ik spijt heb ?......
Pleur dan op!

Ga Albert Heijn brieven schrijven dat bruin brood discriminerend is of zo. En waarom ze peen en uien verkopen. Veel te Hollands, ik vind het bijna racistisch.

pi_17024517
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:50 schreef SKMbeat het volgende:
en dat is nou leraar
Strawberry Flavour..
  maandag 9 februari 2004 @ 15:47:54 #215
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17030103
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:28 schreef -moi- het volgende:

[..]

en dat is nou leraar

Ja, leraren zijn 24/7 brave burgers hoor...
De brave burgers voor de klas zijn wij ook thuis, in onze vrije tijd.
En we laten iedereen die we maar tegenkomen IRL en iets fouts doet een briefje halen.....

Wat een desillussie moet dit voor je zijn?

Ik kan je honderden verhalen vertellen over zeer veel (ex-)collega's van mij van verschillende scholen die de boel zitten te belazeren,maar ik denk dat ik dan je naïef wereldje overhoop haal en dat wil ik maar liever niet op mijn geweten hebben..............

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 09-02-2004 17:28]

maandag 9 februari 2004 @ 15:51:47 #216
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17030206
quote:
Op maandag 9 februari 2004 06:55 schreef Toeps het volgende:

[..]

Pleur dan op!

Ga Albert Heijn brieven schrijven dat bruin brood discriminerend is of zo. En waarom ze peen en uien verkopen. Veel te Hollands, ik vind het bijna racistisch.

Nou, sinds ze de maaltijden van kok Lonny (Indonesich ) verkopen in makkelijk meeneem mandjes ben ik al veel rustiger geworden en besloten ze niet te sewen.
pi_17030928
Kappen nu met dat gewauwel .
  maandag 9 februari 2004 @ 16:31:32 #218
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17031325
quote:
Op maandag 9 februari 2004 16:17 schreef schatje het volgende:
Kappen nu met dat gewauwel .
Ik hoop dat je ook DJ_UP,moi en toeps bedoelt anders je wel heel erg selectief bezig....

Voor mij is het een gedane zaak ........................

pi_17031555
Als SCH echt bij HMG werkt, hoop ik niet dat ik later iemand als jou aan het werk krijg in mijn bedrijf, want je zit de boel gewoon op te naaien of het nou waar is of niet.
pi_17032288
Onder het publiek is Boris het populairst (krijgt mininmaal 30% van de stemmen) en daarna Tialda (zij krijgt ongeveer 20% procent van de stemmen).

Dit is de stand op dit moment

maandag 9 februari 2004 @ 17:07:08 #221
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17032412
quote:
Op maandag 9 februari 2004 17:02 schreef SirDiablo het volgende:
Onder het publiek is Boris het populairst (krijgt mininmaal 30% van de stemmen) en daarna Tialda (zij krijgt ongeveer 20% procent van de stemmen).

Dit is de stand op dit moment

Bron??
  maandag 9 februari 2004 @ 22:27:58 #222
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17043018
-edit: offtopic gewauwel verwijderd.

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 09-02-2004 22:30]

pi_17043150
Vriendjespolitiek???
MEIKE IS DE DOCHTER VAN DE BASSIST VAN JERNEYS BAND 'EARTH AND FIRE'
  maandag 9 februari 2004 @ 22:31:30 #224
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17043199
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:30 schreef charmed_angel het volgende:
Vriendjespolitiek???
MEIKE IS DE DOCHTER VAN DE BASSIST VAN JERNEYS BAND 'EARTH AND FIRE'
Je gaat het in elk topic zetten?
pi_17043246
Ik zocht dit topic.....haha Ik was hem even kwijt, en hij moet natuurlijk in het Meike topic
  maandag 9 februari 2004 @ 22:36:05 #226
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_17043394
-edit: offtopic.

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 09-02-2004 22:38]

pi_17043442

Wat bedoel je hiermee? Ik geef antwoord op een vraag.....

-edit: negeren lieverd, en geef antwoord maar in Meike topic .

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 09-02-2004 22:39]

pi_17044386
Sorry...foutje delete maar schatje.
pi_17114224
Het scheen ook dat de vader van Meike in de band van Jerney heeft gezeten. en dat ze daarom gekozen was. want zeg nou zelf merel en hedwig en megan waren beter dan meike. alleen ze heeft een leuk koppie (persoonlijk vind ik niet, maar commercieel wel). Dit is in ieder geval wat ik gehoord heb.

Het feit dat idols of stemmers rasistisch stemmen is echt onzin. Dit is echt achterlijk als je dat denkt en duidt op een behoorlijke achterstand. Het is eerder anderzom dat allochtonen op allochtonen stemmen. En ik denk verder dat de jury juist expres TE politiek correct MOET blijven om anders weer meteen door achterlijke mensen beschuldigd te worden van discriminatie of rascisme. Zal wel aan de cultuur liggen zullen we maar zeggen.

//off-topic
en als je vind dat nederland niet gastvrij is, moet je snel teruggaan waar je vandaan komt.

maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
  donderdag 12 februari 2004 @ 12:44:52 #230
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_17114568
(Hans teeuwen)
pi_17115421
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:31 schreef AngryAngel het volgende:
Het scheen ook dat de vader van Meike in de band van Jerney heeft gezeten. en dat ze daarom gekozen was. want zeg nou zelf merel en hedwig en megan waren beter dan meike. alleen ze heeft een leuk koppie (persoonlijk vind ik niet, maar commercieel wel). Dit is in ieder geval wat ik gehoord heb.

Het feit dat idols of stemmers rasistisch stemmen is echt onzin. Dit is echt achterlijk als je dat denkt en duidt op een behoorlijke achterstand. Het is eerder anderzom dat allochtonen op allochtonen stemmen. En ik denk verder dat de jury juist expres TE politiek correct MOET blijven om anders weer meteen door achterlijke mensen beschuldigd te worden van discriminatie of rascisme. Zal wel aan de cultuur liggen zullen we maar zeggen.

//off-topic
en als je vind dat nederland niet gastvrij is, moet je snel teruggaan waar je vandaan komt.

Heel fijn, maar over dat racisme waren we allang opgehouden.
pi_17232417
Volgens mij zijn we helemaal opgehouden, niemand reageert hier meer. Is er dan helemaal niemand die nog interessante feitjes heeft??

is daar iemand?

pi_17232462
quote:
Op maandag 16 februari 2004 19:39 schreef SirDiablo het volgende:
Volgens mij zijn we helemaal opgehouden, niemand reageert hier meer. Is er dan helemaal niemand die nog interessante feitjes heeft??

is daar iemand?

Wat zou er doorgestoken moeten zijn??
pi_17258301
Ik ben er nog!!!!!!
ff in het heel kort ben idolkandidaat geweest heb kaartjes gevraagd voor de finale en niet gekrege echt lullig hoor!
Roel, Tom_Tom sorry van de spam was niet zo bedoeld!
pi_17258330
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 16:33 schreef benniebon het volgende:
Ik ben er nog!!!!!!
ff in het heel kort ben idolkandidaat geweest heb kaartjes gevraagd voor de finale en niet gekrege echt lullig hoor!
Open er anders nog een topic over
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
pi_17260458
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 16:34 schreef DJ_Fritz het volgende:

[..]

Open er anders nog een topic over

Heb ik gedaan is meteen weer gesloten
pi_17260491
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:41 schreef benniebon het volgende:

[..]

Ja duh, die andere was toch niet voor niks dicht gedaan. Inside info is van harte welkom, maar jij brengt niet bepaald spannend nieuws, alleen maar spam
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 17:44:39 #238
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17260574
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 16:33 schreef benniebon het volgende:
Ik ben er nog!!!!!!
Als ze aan alle afgevallen auditieleden kaartjes moet gaan geven, kunnen ze beter een voetbalstadion afhuren En zo bijzonder was je nou ook weer niet
pi_17260834
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:41 schreef benniebon het volgende:

[..]

Haha, OMG! Met een reply...
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
pi_17284527
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:44 schreef BVO het volgende:

[..]

Als ze aan alle afgevallen auditieleden kaartjes moet gaan geven, kunnen ze beter een voetbalstadion afhuren En zo bijzonder was je nou ook weer niet

Punt een ik heb nooit gezegd dat ik bijzonder ben en punt twee waar was jij dan heb je niet gezien bij de audities???
  maandag 23 februari 2004 @ 09:09:50 #241
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_17333517
het is wel weer toevallig dat er 5 meisjes en 5 jongens meedoen!!!
pi_17344772
En zou het ook niet zo zijn dat de favorieten van de jury als laatste aan de beurt waren bij de workshops? Zodat deze verser in het geheugen blijven zitten. Het viel me gewoon op dat Alice vorige week als laatst aan de beurt was en deze week weer...
//geen commentaar...
pi_17347900
De mensen die winnen met idols zijn imho niet echte talenten...
Of is het echt zo slecht gestelt met de nederlandse muziek..
pi_17350831
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 04:33 schreef Gizmo1711 het volgende:
De mensen die winnen met idols zijn imho niet echte talenten...
Of is het echt zo slecht gestelt met de nederlandse muziek..
Ze zoeken naturrlijk een idol en als hij/zij kan zingen dat is alleen maar bijzaak geloof ik.
pi_17366462
quote:
Op maandag 23 februari 2004 09:09 schreef hallo1979 het volgende:
het is wel weer toevallig dat er 5 meisjes en 5 jongens meedoen!!!
idd viel mij ook al op (zie pag. 8)
pi_17368327
doorgestoken kaart....

Ik heb niet iedere Idols-aflevering kunnen kijken, maar gisteren heb ik wel de herhaling van de zogenaamde 'wildcard-ronde' gezien. Iedereen vraagt zich in dit topic af, hoe en waarom Idols doorgestoken kaart is, maar volgens mij gebeurt het gewoon recht voor onze neus tijdens de uitzendingen: De jury heeft vantevoren mooi bedacht hoe de finale-uitzendingen het beste tot hun recht komen. Uiteraard moet je dan geen finale hebben met tien 16-jarige meiden die leuk zingen en ook niet met 10 goeduitziende soap-jongens die nauwelijks één noot zuiver kunnen treffen. Liefst dus gewoon een mooie mix van de lieve mooie meisjes, stoere rapper-types, kan-niet-zingen-Jim-types, etc.

De jury snapt ook, dat als je het gemiddeld smssend publiek van Idols hebt, dat je dan niet tot zo'n mooie verdeling komt, dus het is hun taak, om voor het ogen van ons allemaal, deze stemmers te manipuleren. En hoe kun je dat beter doen dan de slechte zanger de hemel in te prijzen, en diegenen die goed zingen te wijzen op die paar nootjes die net niet goed waren. Uiteraard zijn de stemmers hier ontvankelijk voor: Je wilt tenslotte niet stemmen op iemand die het toch niet gaat halen! Dus even goed naar het oordeel van Henk-Jan luisteren, daarna nog even de fragmentjes, waarbij natuurlijk van degenen die 'men' door wil hebben de goeie stukjes worden getoond en van de anderen krijgen we net weer die valse noot te horen, en daar gaat de sms-stem precies naar diegene waar de jury, of de producer achter de schermen, de stem wil hebben!

De voorbeelden van de uitzending van afgelopen zaterdag vind ik echt stuitend. Na elkaar mochten Frank en Merel aantreden. Frank: 'This is the moment'. We hebben het maar niet over de nummerkeuze, maar er is geen twijfel mogelijk, hij zong het verschrikkelijk. Naast zijn (Jim-)eentonigheid, verschrikkelijk onzuiver. Als zo iemand dit nummer op je huwelijk zingt.... en de jury was doodleuk tevreden. Toen was de beurt aan Merel. Ook geen overweldigende zangeres, maar wel goed gezongen. Een beetje vlakjes weliswaar (met dat nummer van Seal zou je echt je hele gevoel erin kunnen leggen, en dat deed zij niet), maar over het algemeen mooi zuiver, goeie timing, kortom, voor een Idol: niets op aan te merken. En dan meent de jury wel op ieder slakje zout te moeten gaan leggen, hier en daar onzuiver, geen gevoel erin gelegd. Wat mij betreft, je reinste manupilatie van de stemmers.

Dus misschien wel de leukste 10 finalisten, maar zeker niet de 10 beste!

pi_17374833
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 09:12 schreef Zilvervis het volgende:
doorgestoken kaart....

De jury snapt ook, dat als je het gemiddeld smssend publiek van Idols hebt, dat je dan niet tot zo'n mooie verdeling komt, dus het is hun taak, om voor het ogen van ons allemaal, deze stemmers te manipuleren. Dus even goed naar het oordeel van Henk-Jan luisteren, daarna nog even de fragmentjes, waarbij natuurlijk van degenen die 'men' door wil hebben de goeie stukjes worden getoond en van de anderen krijgen we net weer die valse noot te horen, en daar gaat de sms-stem precies naar diegene waar de jury, of de producer achter de schermen, de stem wil hebben!
Ben het met je eens dat er gemanipuleerd wordt, dat is alleen niet helemaal was the TS bedoelde. Hij zei dat de sms stemmen er niets toe deden, dat ze achter de schermen toch al hadden besloten wie er door zou gaan. Een beetje zoals vorig jaar Hind al had gewonnen, voordat de finale was geweest.... nou ja ze won niet, dus het klopte niet wat hij (TS) had verteld.
pi_17377812
ja ik denk ook wel dat het doorgestoken kaart is ja
pi_17380715
Ik ben het met Zilvervis eens, de jury heeft een ontzettend grote invloed op de stemmers. Ze hebben tot twee keer toe geprobeerd om Alice er uit te werken, maar dat is ze echter niet gelukt. Een aantal mensen hebben ze echter wel overduidelijk een kruiwagen meegegeven.
pi_17384378
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 09:12 schreef Zilvervis het volgende:
doorgestoken kaart....

De voorbeelden van de uitzending van afgelopen zaterdag vind ik echt stuitend. Na elkaar mochten Frank en Merel aantreden. Frank: 'This is the moment'. We hebben het maar niet over de nummerkeuze, maar er is geen twijfel mogelijk, hij zong het verschrikkelijk. Naast zijn (Jim-)eentonigheid, verschrikkelijk onzuiver. Als zo iemand dit nummer op je huwelijk zingt.... en de jury was doodleuk tevreden. Toen was de beurt aan Merel. Ook geen overweldigende zangeres, maar wel goed gezongen. Een beetje vlakjes weliswaar (met dat nummer van Seal zou je echt je hele gevoel erin kunnen leggen, en dat deed zij niet), maar over het algemeen mooi zuiver, goeie timing, kortom, voor een Idol: niets op aan te merken. En dan meent de jury wel op ieder slakje zout te moeten gaan leggen, hier en daar onzuiver, geen gevoel erin gelegd. Wat mij betreft, je reinste manupilatie van de stemmers.

Dus misschien wel de leukste 10 finalisten, maar zeker niet de 10 beste!
Dit voorbeeld was zo overtuigend. Ik riep ook gelijk dat zoiets niet kan. Bij Frank een beetje lacherig doen en dat ie toch wel wat had en de volgende verwijten dat de houding niet professioneel is.
De jury heeft sowieso bloemkolen in de oren. De eerste workshops vonden ze het allemaal wel goed, bij de derde en beste workshop werden ze ineens kritisch.
Behalve dan bij Irma en Boris, en dat was geheel terecht.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_17385410
tering dat gezeik op de jury. *puke
pi_17385738
Het is geen gezeik op de jury! Zoals de jury commentaar geeft op iedere kandidaat, mogen wij toch zeker hier discussiëren over het al dan niet eerlijk functioneren van diezelfde jury? En zeker omdat het bij de Idols kandidaten gaat om 'van de straat geplukte' mensen die beoordeeld worden, hebben wij zeker het recht om zogenaamde vakbekwame personen te bekritiseren als we denken dat die niet naar behoren functioneren
pi_17386376
helemaal met het lange verhaal van zilvervis eens
en dan zegt die henk jan of hoe die ook heet
ook nog dat er tien TOPtalenten in de finale staan. yeah right !
it's better than yours
pi_17388803
Oke... als je hert zo bekijkt, je hoeft het niet met de jury eens te zijn. Maar vergeet niet dat waneer je in een kutworkshop als bijvoorbeeld workshop 2 waarin niemand goed leek te zingen je als jury wel 3 mensen moet hebben die doorgaan en dan kun je ook niet zeggen: de rest was zooooo slecht en jullie ht minst slecht gheheheh nouja t lijkt me iig best een kutbaan
pi_17415979
Bas en Joel zeiden in een interview dat de top 5 al lang van te voren vaststaat en dat de smsjes nauwelijks meetellen
  zaterdag 28 februari 2004 @ 21:45:53 #256
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17416017
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:43 schreef Duiveltja het volgende:
Bas en Joel zeiden in een interview dat de top 5 al lang van te voren vaststaat en dat de smsjes nauwelijks meetellen
Bron? Ach ja, die twee zijn gewoon gefrustreerd dat ze zelfs bij het Nationaal Songfestival zwaar onder de maat waren .
  zaterdag 28 februari 2004 @ 21:47:20 #257
40680 I.R.Fox
Toeval is logisch.
pi_17416043
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 09:58 schreef M.engele het volgende:
Maar vergeet niet dat waneer je in een kutworkshop als bijvoorbeeld workshop 2 waarin niemand goed leek te zingen je als jury wel 3 mensen moet hebben die doorgaan en dan kun je ook niet zeggen: de rest was zooooo slecht en jullie ht minst slecht
Waarom niet? Dat doen ze in GB en in de VS toch wel.
"Originaliteit wordt verheven als een ware kunst; echter de onderschatte ware kunst is die van de imitatie." [i]Harry Mulisch[/i]
pi_17431246
Kijk eens voor de gein hoezeer de uitslagen overeen komen met de stemmen hier op 't forum, dan zul je zien dat het toch echt wel eerlijk gaat. Tenminste zo lijkt het. Kan natuurlijk altijd zijn dat het doorgestoken kaart is, maar ik geloof er niet veel van.
  woensdag 3 maart 2004 @ 10:08:43 #259
47259 Antartic
Without the C
pi_17476571
het enige waar ik Idols van verdenk is de finale van vorig jaar

het was de keuze Jim wint, wordt het idool en niemand kijkt meer naar Jamai
of Jamai wint, wordt het idool en Jim blijft toch wel een idool

dus 1 idool of 2 ? easy choice :S
pi_17491095
Hey?!! Is mijn topic alweer verwijderd? Volgens Jamai wordt er met de stemmen gekloot. Hij had dit geschreven op zijn website, maar 3 uur later was het alweer offline.
Gisteren had ik een link geplaatst naar een site waar het nog wel te lezen stond wat hij gezegd had, maar gezien het feit dat er ook die beruchte foto's van Jerney stonden (gatverdarre!) mag dat waarschijnlijk niet. Beetje zwakjes!

Maar goed, de eerste 5 schijnen sowieso al vast te liggen volgens Jamai, en hij vond het niet terecht dat ze jongeren, want het grootste gedeelte van de kijkers/stemmers is onder de 18, geld afhandig maakten op zo'n manier.

Als dit waar is, dan zou het wel stom zijn. Dan douwen ze ons mensen door de strot die we helemaal niet moeten, terwijl wij toch de platen moeten kopen en eventueel optredens moeten bezoeken. It's all about the ¤¤¤¤¤, toch?!
Tsja, de jury heeft dit jaar ook alweer meer invloed. Ze kiezen nu uiteindelijk 3 finalistes, en dat ze Meike hebben gekozen vergeef ik ze nooit!
help showercap naar de 1250 eerste bezoekers :-) http://www.karpis.com/mariska/
check my pictures!
site moet nog ge-update worden enzo, maar ach :-)
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:50:03 #261
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_17492315
Jamai is een beetje gefrusteerd aan het raken. Hij heeft ALLES aan idols te denken, dus hij moet zijn bek houden. Als een big mafia baas mij me een miljoen geeft, dan ga ik achteraf ook niet tegen hem zeiken
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_17492363
Ga je de Telegraaf weer halen SCH?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17494817
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:50 schreef Vamos het volgende:
Jamai is een beetje gefrusteerd aan het raken. Hij heeft ALLES aan idols te denken, dus hij moet zijn bek houden. Als een big mafia baas mij me een miljoen geeft, dan ga ik achteraf ook niet tegen hem zeiken
He-le-maal mee eens. Wat een zeikerd.
pi_17495512
Ik vond de jury gister wel weer schijnheilig hoor. Eerst op Alice afgeven de hele tijd, maar nu ze door is een beetje terugkrabbelen, zo van "Dit keer wist ze me wel te overtuigen..." Rrrrrrigt. Je kon aan die kop van kilometers afstand zien dat ie er absoluut niet blij mee was dat ze door was.
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:53:13 #265
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17495544
Hmmm, Jamai zegtd athet doorgestoken kaart is, die Bas en Joel ook al... makes you wonder...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_17496847
Maar dan snap ik niet dat ze er nog aan mee willen doen! Als ik daar zou staan en al weten wie er zou winnen, dan zou ik ervoor passen. En dan kunnen ze wel dreigen met contracten enzo, maar daar zou ik dan schijt aan hebben.
help showercap naar de 1250 eerste bezoekers :-) http://www.karpis.com/mariska/
check my pictures!
site moet nog ge-update worden enzo, maar ach :-)
pi_17498993
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 14:53 schreef MikeyMo het volgende:
Hmmm, Jamai zegtd athet doorgestoken kaart is, die Bas en Joel ook al... makes you wonder...
iets met rook en vuur enzo,..
  donderdag 4 maart 2004 @ 18:36:53 #268
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17499617
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:50 schreef Vamos het volgende:

Hetzelfde geldt voor Bas en Joël. Ik vind dat nieuwe nummer 'Too Dangerous' wel heel erg 'Ik wil op Justin Timberlake lijken maar het lijkt helemaal nergens op'-achtig. (heb maaar een voorstukje gehoord maar het leek me helemaal niks )

Ze komen wel een beetje erg laat met deze beschuldigingen, gewoon een kwestie van gebrek aan aandacht. Hij denkt toch trouwens niet dat als de jury de top 5 van tevoren bepaald zouden hebben dat ze hem op 1 zouden willen hebben?
pi_17570501
sorry had verkeerd gepost, via http://tvformats.web-log.nl/index.log?ID=349969 staat te lezen dat zaterdag niet Irma en Alice op de stoel hadden gemoeten maar Ron en JK !!!!! Dus toch gesjoemel ?
  maandag 8 maart 2004 @ 15:21:04 #270
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_17575333
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:10 schreef Justan het volgende:
sorry had verkeerd gepost, via http://tvformats.web-log.nl/index.log?ID=349969 staat te lezen dat zaterdag niet Irma en Alice op de stoel hadden gemoeten maar Ron en JK !!!!! Dus toch gesjoemel ?
Hoe graag ik ook wil horen dat er gesjoemeld is en dat Irma en Alice eigenlijk niet op die krukken hoorden, dat bericht waar je naar linkt kan iedereen getypt hebben. Aan ''van een anonieme bron'' heb ik geen boodschap. Ik wil wel maar rationeel gezien mag ik je niet geloven.
....in de donkere nacht.
pi_17575598
grappig dat de winnaar van de scooter al tijdens Tooske's gesprek met alle deelnemers samen op de achtergrond in zo'n beeldscherm te zien was... terwijl er daarna nog gewoon gestemd en dus gewonnen kon worden... oops... busted.

Zie de herhaling maar.
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2004 @ 15:33:14 #272
43556 miss_dynastie
pi_17575633
Sorry, maar ik geloof er geen donder van. Als ze echt stemmen hadden willen opvoeren, hadden ze Boris wel op de kruk gezet
  maandag 8 maart 2004 @ 15:56:33 #273
82122 SirDiablo
Real Shady
pi_17576189
laten we ergens een poll openen en kijken wie het populairst is van de nog 9 finalisten. kunnen we controleren of het een beetje klopt allemaal
  maandag 8 maart 2004 @ 16:25:44 #274
82122 SirDiablo
Real Shady
pi_17576928
ik heb een poll aangemaakt, laat jullie stem horen !!

http://interactives.alxne(...).render?poll_id=1486
  maandag 8 maart 2004 @ 17:02:44 #275
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_17577893
quote:
Op zondag 7 maart 2004 16:46 schreef amsterdam19 het volgende:
Idols en VVK hebben jullie bericht overgenomen. Maar Roel staat die brief van de HMG nog openbaar op je weblog?
Jahoor. Zie http://weblog.roelonline.net/archives/000163.php
  maandag 8 maart 2004 @ 17:02:58 #276
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_17577898
Overigens heb ik daarna niets meer van HMG vernomen. Wel zie ik nog regelmatig hollandmediagroep.nl in de stats van m'n log voorbijkomen.
pi_17578511
(edit(
  maandag 8 maart 2004 @ 17:58:34 #278
82122 SirDiablo
Real Shady
pi_17579140
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:25 schreef SirDiablo het volgende:
ik heb een poll aangemaakt, laat jullie stem horen !!

http://interactives.alxne(...).render?poll_id=1486
iedereen moet stemmen he, anders weten we nog niets
  woensdag 10 maart 2004 @ 10:37:39 #279
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_17617337
Ik weet niet of het hier al ergens stond maar dit stond in BN de stem

Notaris tekent voor uitslag finale ‘Idols’
Door Dolf Rogmans

Maandag 8 maart 2004 - HILVERSUM – Doorgestoken kaart of eerlijk? Notaris Aart Barkey Wolf uit Rotterdam controleert dit seizoen elke telefonische stemming bij het tv-programma ‘Idols’. Is daarmee alle kans op vals spel uitgesloten?

De ex-Idols-kandidaten Bas en Joël stookten vorige week het vuurtje maar weer eens op. Nee, ze hebben geen bewijzen dat het vorig jaar echt mis ging met de telefonische stemming, en ja, het duo kan best wat publiciteit gebruiken nu hun nieuwe single uit is. En toch knaagt het nog steeds bij ze. Want Jim leek populairder dan Jamai en toch won Jamai. En soms kregen vrienden die voor hun kozen na het stemmen per sms bedankjes van andere kandidaten. Het geeft de twee 'het gevoel' dat de programmamakers van Idols de uitslag beïnvloeden of dat de techniek faalt.

RTL 4 heeft de heren per brief gesommeerd hun bedenkingen voor zich te houden. Vooral de suggestie dat er fraude wordt gepleegd, zit de zender hoog. „We zouden zelfs kunnen bewijzen dat het onzin is. Alle ontvangen en verstuurde sms-jes zijn geregistreerd. Die bestanden zouden we door kunnen vlooien op fouten“, zegt uitvoerend producent van Idols, Mark de Vink.

Na afloop van de show van afgelopen zaterdag - het is even na middernacht - zit hij naast notaris Barkey Wolf. Zojuist hebben de twee het rapport over het verloop van de stemming van zaterdagavond ondertekend. Dat doen ze in een kantoortje dat onderdeel is van de tv-studio, waar even daarvoor tijdens de eerste Idols-finaleronde Meike door de kijkers naar huis is gestuurd.

In de ruimte staan onder meer twee computers waarop de uitslag bekeken kan worden. De Vink: „Dit seizoen is bij elke telefonische stemming een notaris aanwezig. Kunnen we eventuele kritiek net iets eerder pareren. Voor ons maakt het verder niet uit. We doen het precies hetzelfde als vorig jaar.“

Notaris Barkey Wolf komt elke finaleavond rond half acht de Hilversumse Studio 22 binnen. „Dan kijk ik even bij de productie en eet eventueel wat mee. Als de uitzending om negen uur begint, ben ik in de studio aanwezig. Ik houd de hele avond vooral een oogje op de twee computers waarmee het stemmen wordt geregistreerd. Ik let er vooral op dat de tellers op nul staan als het stemmen begint en de lijnen echt open gaan als dat op televisie wordt gemeld en op het juiste moment ook weer dicht gaan. Verder houd ik het verloop van de stemming bij via de twee computers. Tijdens de workshops in Rotterdam, en ook nu weer, zie je dat er weinig verschil zit in de stemverhoudingen tussen mensen die bellen of een sms’je sturen. Na een half uur tot drie kwartier tekent zich meestal een trend af in de uitslag die daarna niet meer verandert.“

Nadat er niet meer gestemd mag worden, bepaalt de notaris de uitslag. Dat gaat vrij simpel. Barkey Wolf: „Op de twee schermen staan de uitslagen van de sms’jes en de telefonische stemmen en die worden gewoon bij elkaar opgeteld. Ik let op dat dat correct gebeurt. Vervolgens kijk ik wie de drie kandidaten met de minste stemmen zijn en dat wordt op een kaartje gezet. Ik kijk dat kaartje nog eens na en breng het vervolgens naar Tooske en Reinout die de uitslag bekend maken.“

Na de uitzending worden van de verschillende uitslagen twee computerprintjes gemaakt en die worden door De Vink en Barkey Wolf ondertekend. „Eén blijft er hier en één gaat bij mij in het archief. Dit rapport heeft niet de status van een notariële akte, maar als er ooit vragen komen over het verloop van de stemming is het rapport een stevig document. Het toont aan dat een onpartijdig persoon op het verloop heeft toegezien“, aldus Barkey Wolf.

Daarmee controleert de notaris niet de techniek waarmee wordt gestemd. Worden bijvoorbeeld alle sms-berichten wel in de uitslag verwerkt?

De Vink: „Dat wordt ook heel lastig. De techniek hebben wij uitbesteed aan twee gerenommeerde bedrijven, de Callfactory van KPN en Golden Bytes. We vertrouwen er op dat die alle telefoontjes doorlaten en goed verwerken. Wij kunnen wel het verloop van de stemming hier op de schermen volgen. Ook zetten we zelf de telefoonlijnen open en dicht. Dat ziet de notaris gebeuren.“

Een vluchtige blik op de computerschermen leert dat er zaterdag zo'n 170.000 keer gestemd is. De Vink wil daar niet op in gaan: „We maken nooit cijfers bekend.“
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:10:37 #280
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_17762544
Groot alarm ! Het Idols Tournament is doorgestoken kaart !!
....in de donkere nacht.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:13:14 #281
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17762620
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:10 schreef Magics het volgende:
Groot alarm ! Het Idols Tournament is doorgestoken kaart !!
Volgende ronde dan maar een notaris erbij
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:17:36 #282
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_17762711
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:13 schreef BVO het volgende:

[..]

Volgende ronde dan maar en notaris erbij
Nee die weet van niks , ik eis een accountant die het systeem begrijpt
....in de donkere nacht.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:19:02 #283
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17762742
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:17 schreef Magics het volgende:

[..]

Nee die weet van niks , ik eis een accountant die het systeem begrijpt
Komt voor elkaar . Het systeem is trouwens niet zo heeeel erg moeilijk hoor .
pi_17789254
het begint al bij de regie die de microfoons instelt (of beter NIET instelt)
er is bijna niemand die merkt dat sommige een ambiance (echo) achter hun microfoon hebben hangen

en dan de telling
de notaris controleert niet de techniek waarmee wordt gestemd
nou lekker dan
hij kan dus net zo goed thuis blijven
waar slaat dit allemaal nog op
fraude is niet moeilijk
  woensdag 17 maart 2004 @ 23:20:16 #285
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_17790308
ik heb geen sappige roddeles, helaas, maar ik ben wel realistisch.
het gaat hier gewoon om heel veel geld, en met behulp van wat psychologische trucjes ( verdeling m/v, leeftijd , afkomst, etc) proberen ze gewoon de breedst en rijkst mogelijke doelgroep te bereiken.

Alles op t.v ( reclames, soaps) werkt manipulatief , alles wordt onderzocht op de beste bereikbaarheid, op de breedste doelgroep ( met kleuren , geluiden, tekst), dus ook Idols, en zie : het werkt, en we weten het allemaal,
het is brood en spelen, en we vinden het heerlijk om er lekker over te zeiken : vraag en aanbod....
pringles in GTST, Douwe Egberts in andere soapies, mode, make-up, uitspraken.... Idols werkt als een voorbeeld, wat kan en niet kan....
als je DAT ziet, ga je je, denk ik , ook niet langer druk maken of het echt is of niet :
we vragen zelf om de illusie...
maar je bent hollander of niet : zeiken is en blijft gewoon lekker
pi_17796090
Maar dat er trucjes zijn zoals jij stelt geloof ik ook wel. De jury heeft wel invloed door hun commentaar. Maar de TS bedoelde dat het al bekend is wie er wint en tweede wordt etc etc. Maar vorig jaar zat hij er ook flink naast, dus .......
  donderdag 18 maart 2004 @ 15:40:23 #287
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_17802183
ik denk dat ze best vantevoren in hun achterhoofd hebben wie de meeste kans maakt, en ik geloof ook wel dat ze achter de schermen druk bezig zijn de gunstigste winnaars uit te selecteren.
en daarnaast zou het me ook niets verbazen als geld de hoofdreden blijkt om iemand te selecteren of niet.
Maar misschien moet je niet naar mij luisteren want ik ben een tijd erg cynisch geweest, maar ben zelfs die fase voorbij, ik geloof bij voorbaat al niet wat ik op tv zie, en het interesseert me niet eens meer...
als er iemand beweert dat dat hele idols fake is haal ik enkel mijn schouders op, ik ben ook meer benieuwd naar sappige roddels die vertellen welke tactieken ze nu weer hebben uitgevonden..

TS lijkt me ergens wel op de hoogte te zijn, maar met met zijn schimmige manier van doen, komt ie niet helemaal helder en geloofwaardig over... maar goed welke eer valt er te behalen als je op FOK! een topicje opent om daar de macho uit te hangen, lijkt me ook niet echt logisch.

"is TS doorgestoken kaart of Idols, waar gaat het nu om "( dramatisch muziekje op de achtergrond)
  donderdag 18 maart 2004 @ 18:07:09 #288
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_17805397
Een goeie manier om de uitslag naar hun eigen hand te zetten is dat HMG zelf, via via ergens een sms-bom verstuurd om de kandidaten die ze zelf willen erin te houden. Daar komt nooit iemand achter.
....in de donkere nacht.
pi_17805421
quote:
Op maandag 8 maart 2004 15:31 schreef DanielaJurcevice het volgende:
grappig dat de winnaar van de scooter al tijdens Tooske's gesprek met alle deelnemers samen op de achtergrond in zo'n beeldscherm te zien was... terwijl er daarna nog gewoon gestemd en dus gewonnen kon worden... oops... busted.

Zie de herhaling maar.
Triest.
#geen
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:08:35 #290
87845 SynchroSteve
Synchronous Insane
pi_17808620
Het schijnt ook zo te zijn dat degene die op de linker kruk komt te zitten altijd afvalt..
pi_17808786
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 20:08 schreef SynchroSteve het volgende:
Het schijnt ook zo te zijn dat degene die op de linker kruk komt te zitten altijd afvalt..
Is dat toevallig altijd nog zo geweest?
That's all folks!
pi_17809289
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 20:08 schreef SynchroSteve het volgende:
Meike zat toch op de middelste?
pi_17829911
Is dit jullie ook opgevallen?
Bij de 2e liveshow zag je steeds voor een optreden een kort filmpje van de persoon. Bij Maud zag je dit ook, maar het opvallende is dat ze nog haar oude kapsel had van voor de liveshows tijdens dit filmpje
Bij liveshow 1 had ze een ander kapsel genomen sinds het comentaar van de jury bij de workshops. DUS:

het filmpje van liveshow 2 was al voor liveshow 1 opgenomen........

Ze wist bij liveshow 1 dus al dat ze door ging....
  vrijdag 19 maart 2004 @ 18:19:41 #294
16715 Mylene
*schatje*
pi_17829947
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:17 schreef SirDiablo het volgende:
Bij de 2e liveshow zag je steeds voor een optreden een kort filmpje van de persoon. Bij Maud zag je dit ook, maar het opvallende is dat ze nog haar oude kapsel had van voor de liveshows tijdens dit filmpje
Bij liveshow 1 had ze een ander kapsel genomen sinds het comentaar van de jury bij de workshops. DUS:

Of ze gebruiken ook gewoon oude beelden .
pi_17830029
quote:

Jaaaa dat viel mij ook op.... maar het zou wel kunnen.. want volgens mij heeft maud IRL altijd de haren zo...
pi_17830076
nu is haar haar veel korter, dan tijdens dat filmpje
pi_17830475
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:27 schreef SirDiablo het volgende:
nu is haar haar veel korter, dan tijdens dat filmpje
Ow okee, twas mij niet opgevallen .. maar zou best kunnen ..
pi_17832710
Ik zie het patroon ook my trustworthy sidekicks..
It must be conspiracy! We must combine our powers and stop this outrage!!
There won't be a single day that I will rest, until I dismantle this phony organisation!
For my name isn't Fucker!!
And it isn't..
  vrijdag 19 maart 2004 @ 20:53:00 #299
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17832776
De filmpjes van Ronde 1 en Ronde 2 zijn na elkaar opgenomen ja, iedereen heeft hetzelfde aan. Zullen ze voor alle 10 wel gedaan hebben, no problem dus.
pi_17834705
quote:

Je kunt ook spoken proberen te zien...

Als je gewoon filmpjes maakt en je valt af dan gooi je dat filmpje toch gewoon weg?

Over dat doorgestoken kaart gedoe is heel veel te zeggen. Uiteindelijk levert het toch niks op. Echt inside info krijg je toch niet. En als je het krijgt dan zeggen 10 anderen weer dat het verzonnen is.
En die mensen die denken dat ze bij de insiders horen lullen ook maar wat... dan heb ik zo iets van meldt dan iets echt concreets of zeg niks.

Maar wat maakt het uit? Al die negatieve publicatie is ook publicatie. En omdat er een idol gemaakt wordt kopen de jongeren het toch wel. Als je er maar genoeg geld in stopt dan wordt het wel verkocht.
you're the criminal mastermind
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:24:51 #301
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17834734
Al een heel topic vol met deze onzin...
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:25:21 #302
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17834744
nu dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')