A.s. papa's en mama's:
12 januari 2004: 70four (papa)
18 januari 2004: kimpiedimpie
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
5 april 2004: ezzi
7 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
2 juli 2004: Xeliana
* 3 juli 2004: pluisje en rickmans
7 juli 2004: bop
13 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
26 juli 2004: Little-Angel
27 juli 2004: snoopy
6 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 23-12-2003 09:06]
quote:dus Lewis:
Op zaterdag 20 december 2003 07:54 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Even snel tussen de weeen door. Ik ben vanmorgen begonnen met weeen om 5 uur. Ik ga straks naar het ziekenhuis omdat ze nogal heftig zijn en snel achter elkaar. Loop dus nu 2 uurtjes rond ermee.Dus meiden tot later
[
Ik hoop toch echt dat mijn Stompie niet op zich laat wachten en gewoon vanaf de Kerst er zin in krijgt om te komen (misschien kan ik 'm lokken met wat sjampie en oliebollen). Er is echt niet veel plaats meer in mij hoor!
Ik schrijf hier niet zoveel (zacht uitgedrukt) maar doe wel regelmatig een leesupdate. Ben erg druk met de geboortekaartjes te ontwerpen, nogal tijdrovend (maar wel heel leuk) werk. Alles gaat best goed met me. Ik slaap 's nachts gelukkig best wel lekker (overdag niet, maak ik geen tijd voor) en kan me nog redelijk bewegen. Alleen is zitten nogal lastig dus we liggen elke dag vroeg op bed (teevee aan). Stompie is nog steeds een wildebras, dat wordt echt niet minder nu hij het steeds krapper krijgt. Nieuwste rage: buig- en strekoefeningen met de beentjes. Vooral m'n ribben worden daar niet vrolijk van...
Groetjes, Kim enzo (vandaag alweer 36 weken!)
quote:Heej Kimpiedimpie, leuk om even te lezen hoe het met je gaat. Wij schelen precies een week dan, want morgen ben ik 35 weken.
Op zaterdag 20 december 2003 11:13 schreef kimpiedimpie het volgende:
Oei, wat spannend! Laat snel horen hoe het ging enneh, wij willen wel snel FOTO'S! (van beebie dus ;-))Ik hoop toch echt dat mijn Stompie niet op zich laat wachten en gewoon vanaf de Kerst er zin in krijgt om te komen (misschien kan ik 'm lokken met wat sjampie en oliebollen). Er is echt niet veel plaats meer in mij hoor!
Ik schrijf hier niet zoveel (zacht uitgedrukt) maar doe wel regelmatig een leesupdate. Ben erg druk met de geboortekaartjes te ontwerpen, nogal tijdrovend (maar wel heel leuk) werk. Alles gaat best goed met me. Ik slaap 's nachts gelukkig best wel lekker (overdag niet, maak ik geen tijd voor) en kan me nog redelijk bewegen. Alleen is zitten nogal lastig dus we liggen elke dag vroeg op bed (teevee aan). Stompie is nog steeds een wildebras, dat wordt echt niet minder nu hij het steeds krapper krijgt. Nieuwste rage: buig- en strekoefeningen met de beentjes. Vooral m'n ribben worden daar niet vrolijk van...
Groetjes, Kim enzo (vandaag alweer 36 weken!)
Kom op, gogogogogogogogogogogogogogo, puf puf puf puf puf puf puf puf puf puf puf puf puf puf (op altijd is kortjakje ziek) En nu met zn allen. Ik zet nog 1 keer in
Puf puf puf................. gogogogogogogogogogogo
S-s-s-spannend zeg!!!
*bibber*
BabyLewis
Nog niks? Dan nog maar even helpen:
Die perssmileys hoe krijg ik die geplaatst? Ik weet wel waar ze staan, maar neit hoe ik ze hier moet krijgen. Ik kan nu tlekens alleen deze poep dingen doen
Kom op Lewis, je kan het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Of je klikt bij een bericht waar ze al staan op het edit-icoontje, en dan kopieer je ze daar met de tags erbij en plak je dat in je eigen bericht:
Zo?
maar hoe krijg ik er dan bv 100?
quote:Ik geloof dat je er wel een spatie tussen moet doen
Op zaterdag 20 december 2003 14:25 schreef jessie het volgende:
Pffff jezus wat een werk dan
Zie je?
Uh oh! Noa gaat af! Doei!
quote:Kwestie van kopiëren en plakken joh. Een keer kopiëren en dan 100 keer CTRL+V drukken
Op zaterdag 20 december 2003 14:22 schreef jessie het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamaar hoe krijg ik er dan bv 100?
Of er in een keer een heleboel kopiëren en dan maar een paar keer CTRL+V drukken
Zoiets?
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:50 schreef jessie het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Moet ik elke link dan tussen de migs zetten nee toch?
Gewoon meekopiëren vanuit een ander bericht dus.
Ff kijken hoor
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:53 schreef jessie het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]Ff kijken hoor
Als ik toch bezig ben
quote:http://www.xs4all.nl/~dvstein/zooi/cheer.gif
Op zaterdag 20 december 2003 14:58 schreef jessie het volgende:
En Spindizzy waar staat die leuke smiley van jou dan?Als ik toch bezig ben
Die heb ikzelf ook maar ergens anders vandaan geplukt hoor
Gogogogogogogogogo Lewis (ff ontopic)
Ik ga nu ff Janneke de fles doen.
quote:Die is ook leuk, en deze trouwens ook http://www.smilies.nl/
Op zaterdag 20 december 2003 15:06 schreef Spindizzy het volgende:
* Rewimo vraagt zich af of Jessie deze site al kent?
O enne, vergeet ik helemaal dat ik zelf ook een pagina vol smileys heb op www.dotjedons.org!
Vandaag een kinderwagen gekocht, wellicht een beetje vroeg, maar het was een mooie aanbieding....
Het is een combiwagen van chicco en alles zit erop en eraan... reiswieg, autostoeltje enzenz
en dat voor maar 275 euro..
Klinkt misschien gek maar moest haast een wegpinken over het feit dat Lewis is begonnen
wist niet wat ik las hihihihi
LadyS, klinkt als en goeie aankoop! En niks te vroeg hoor, wat maakt dat nou uit?
* Belana gaat, nu ze gezien heeft dat er nog geen nieuws is verders, even lekker kaasfonduen...
Lewis doe is ff de trotste mamma uithangen
Lewis kom je alsjeblieft snel even melden, we zijn allemaal enorm nieuwsgierig.
Nog geen nieuws? Nou dan ga ik eerst de rest van het forum wel ffies bijlezen...
Nog geen nieuws?
Ik hoop dat de kleine er inmiddels is Lewis!!!
*wacht*
quote:
Op zondag 21 december 2003 16:15 schreef jessie het volgende:
He Lewissssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss vertel vertel vertel vertel vettel vertel enz enz
quote:Tja, en ik heb het zo druk gehad met mijn studie en zo... vanochtend al om zeven uur wakker (huilende kat aan mijn bed die wilde spehehelen!), maar er toch nog 'even' ingedoken
Op zondag 21 december 2003 14:51 schreef Catootje het volgende:
Miss-dynastie!! Tis ook wel weer om lekker lang in bed te blijven!
*wacht*
Lewis, ik hoop dat alles goed met jou en je mannetjes is
Edit: ik heb nog even op zijn site gekeken, wat een lieffie , vooral die foto in de cosi in de box, prachtig
quote:
Op donderdag 11 december 2003 16:10 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Heb jij eigenlijk Meneer Lewis wel verteld dat hij zo gauw de MiniLewis is geboren verslag dient te komen doen? Met foto's?
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:51 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Dat komt wel goed. Meneer Lewis zal het niet doen, maar er zijn genoeg mensen die het wel snel weten en het hier plaatsen
quote:ze houdt ons lekker in spanning !!
Op maandag 22 december 2003 08:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh, en ik durfde al niet te reageren, ik zag al allemaal boze mensen met hottopic voor me
. Lewis, ook hier wordt aan je gedacht.
Spannend hoor !
Stout
Ik heb weer eens een beroerde nacht achter de rug, maar meestal betekent het dat ik de nacht erop dan weer beter slaap, dus daar hoop ik dan maar op
Lekker kerstvakantie nu, dus Mijn man is thuis en zijn zoontje Ian is bij ons t/m 1e kerstdag. Vandaag gaan we naar "finding nemo", ben benieuwd!
quote:Dat had ik ook al...
Op maandag 22 december 2003 10:31 schreef jessie het volgende:
Ja dat hoop ik ook. als het zo lang duurt word ik daar toch altijd wel zenuwachtig van. Hopelijk is alles in orde
"Nee schat! De opa's en oma's bel je strax maar. Eerst op het forum vertellen! "
quote:Ik zit met nog een ploegje op mail van papa lewis te wachten en we hebben al een mailtje gestuurd
Op maandag 22 december 2003 11:36 schreef livelink het volgende:
Nog steeds geen nieuws van Lewis?? Caronline, jij kent toch een collega van Lewis (kan zijn dat ik me vergis). Kun je niet subtiel bij hem informeren of er al nieuws is. Wij zijn namelijk helemaal niet nieuwsgierig of zo
quote:Dat is wel een slim idee om een mailtje te sturen! Ik hoop dat jullie snel iets horen.
Op maandag 22 december 2003 11:56 schreef moussy het volgende:[..]
Ik zit met nog een ploegje op mail van papa lewis te wachten en we hebben al een mailtje gestuurd
Begin te denken dat hij niet eens van het bestaan van Fokforum af weet.... lewis zal hem toch wel instructies hebben gegeven????
nou ja.... afwachten maar weer ....
Straks staat de topic vol met nieuwsgierigen in plaats van Lewis over der mooie babietje
*verder gaat met wachten*
quote:
Op maandag 22 december 2003 20:35 schreef Rewimo het volgende:
Welja joh, die zijn ons helemaal vergeten
quote:Ik hoop het maar want ik wordt er een beetje zenuwachtig van!
Op maandag 22 december 2003 20:22 schreef melonovy het volgende:
Volgens mij zit lewis heerlijk op een roze wolk te genieten van bay de boxer en bij te komen van het bevallen. Ook man de boxer is aan het bijkomen van de gebroken nachten, de bavalling en alle toestanden rondom het verse vaderschap en beide zijn er nog niet aantoegekomen om de computer aan te zetten voor FOK!
Het schijnt dat ze mn mobile nummer heeft, had ze aan mijn broer gevraagd maar ze heeft me nog geen sms gestuurd
Nou ik zou het ook lekker zelf willen vertellen hoor!
Dus ookal zou ik het weten, ik zou het niet posten. Wel dàt ik het weet natuuk
Lekker uitrusten en we gaan er gewoon vanuit dat alles goed is!
(En anders mail ik mn broer morgen wel ffies )
quote:Bij ons in de straat kreeg de buurvrouw van onze buren een jongetje. We kregen geen kaartje (geloof ik) maar mijn moeder maakte ook vaker een praatje op straat. Nu is mijn moeder helemaal gek van babies en kindjes, dus die heeft gewoon een Daatje gekocht bij de DA, en is na een weekje ofzo gewoon heel even langsgegaan, op een tijdstip waarvan ze wist dat het wel kon (oudste kwam uit school geloof ik).
Op maandag 22 december 2003 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Komen we net thuis, ligt er een geboortekaartje in de bus van de tegenoverburen: twee meisjes!!!! Heel leuk, maar is het nu de bedoeling dat we langsgaan of niet
Er staat op het kaartje dat je mag bellen voor bezoek, maar we gaan anders ook niet op visite, het beperkt zich meestal tot een praatje op straat. Wat vinden jullie? Ik zou er namelijk graag even langs gaan met een cadeautje voor de meisjes en de oudste, maar weet niet wat de bedoeling is...
Was iets van 10 min., mam blij dat ze het kind had gezien, hahaha, en ik geloof dat die mensen het ook wel leuk vonden.
Dus, koop cadeautje en ga even langs!
quote:We willen alleen maar even weten of alles goed is. De details zijn voor Lewis zelf natuurlijk
Op maandag 22 december 2003 21:55 schreef CarOnline het volgende:
Spannend he, van LewisHet schijnt dat ze mn mobile nummer heeft, had ze aan mijn broer gevraagd maar ze heeft me nog geen sms gestuurd
Nou ik zou het ook lekker zelf willen vertellen hoor!
Dus ookal zou ik het weten, ik zou het niet posten. Wel dàt ik het weet natuukLekker uitrusten en we gaan er gewoon vanuit dat alles goed is!
(En anders mail ik mn broer morgen wel ffies)
quote:Ja psies maar ik weet dus ook nog niets
Op maandag 22 december 2003 21:57 schreef Rewimo het volgende:[..]
We willen alleen maar even weten of alles goed is. De details zijn voor Lewis zelf natuurlijk
quote:Nee, ik weet dat je nog niks weet, maar àls je iets weet...
Op maandag 22 december 2003 21:58 schreef CarOnline het volgende:[..]
Ja psies maar ik weet dus ook nog niets
quote:Jaaaa dan post ik het meteen.
Op maandag 22 december 2003 22:00 schreef Rewimo het volgende:[..]
Nee, ik weet dat je nog niks weet, maar àls je iets weet...
quote:Ze zijn een week geleden geboren en volgens mij pas van het weekend thuisgekomen, want vanochtend hingen ineens slingers voor de ramen. Daarom denk ik dus misschien wel aan een keizersnee
Op maandag 22 december 2003 21:35 schreef jessie het volgende:
Ik zou niet gelijk bellen, maar op dag 4 ofzo en dan vragen hoe alles is gegaan enzo en hoe ze zich voelt. Misschien zegt ze zelf wel kom gezellig langs ofzo. Zo niet zou ik het vragen. En erbij zeggen dat als ze al veel bezoek krijgt je ook wel wat later zou kunnen komen ofzo. Ze stuurt je toch een kaartje. Dus wie weet vind ze het wel hartstikke leuk dat je komt.
quote:Niet verplicht, maar wel leuk? Ik wil niet dat ze me een nieuwsgierige muts vinden... maar aan de andere kant denk ik: wil je echt niet dat we komen, dan stuur je misschien ook geen kaartje? Er zat namelijk in de geboortekaart een kerstkaartje, dus als ze het alleen als kennisgeving hadden willen sturen, hadden ze misschien ook alleen een kerstkaartje gestuurd, bedenk ik me nu.
Op maandag 22 december 2003 21:38 schreef Karin het volgende:
Als je heen wilt zou ik gewoon lekker gaan. Maar het is dus niet verplicht omdat je een kaartje krijgt. Ik vond het toen ontzettend leuk om buren over de vloer te krijgen waar je normaal inderdaad alleen een klein praatje op straat mee maakt. Zo leuk dat er meegeleeft wordt. Gewoon bellen dus! En als het nu te druk is qua visite zegt ze het vanzelf wel.
quote:Ik bel sowieso van tevoren: het staat expliciet op het kaartje en zelf hou ik ook niet zo van onverwachts bezoek
Op maandag 22 december 2003 21:56 schreef Syrena het volgende:[..]
Bij ons in de straat kreeg de buurvrouw van onze buren een jongetje. We kregen geen kaartje (geloof ik) maar mijn moeder maakte ook vaker een praatje op straat. Nu is mijn moeder helemaal gek van babies en kindjes, dus die heeft gewoon een Daatje gekocht bij de DA, en is na een weekje ofzo gewoon heel even langsgegaan, op een tijdstip waarvan ze wist dat het wel kon (oudste kwam uit school geloof ik).
Was iets van 10 min., mam blij dat ze het kind had gezien, hahaha, en ik geloof dat die mensen het ook wel leuk vonden.
Dus, koop cadeautje en ga even langs!
Ik denk dat ik na de Kerst inderdaad even bel om te vragen of we welkom zijn. Even over kadootjes: ik zou voor de meiden een zelfde knuffel of rammelaar kopen, met verschillende kleurtjes. Maar ik zou voor de oudste ook graag iets meenemen. Is dat gebruikelijk of niet? Ik heb tot op heden maar één tweede kindje in onze kennissenkring meegemaakt, en daar heb ik het dus wél gedaan. Indien het inderdaad leuk en/ of gebruikelijk is: wat koop je voor een jongetje van rond de zestien maandenhet mag natuurlijk ook niet al te duur zijn? Alvast bedankt want soms ben ik een enorme onzekere muts ...
Morgenochtend is mijn 2e bezoek aan de verloskundige, spannend
quote:Ik ben nu 12 weken op weg, dus ik hoop dat ze het hartje kan horen, maar ga voor de zekerheid maar gewoon nergens van uit
Op maandag 22 december 2003 22:35 schreef babyfeet het volgende:
dat is inderdaad spannend pluisje
maar elk bezoek is leuk want dan laten ze elke keer het hartje horen
quote:Hartstikke leuk!! En inderdaad als ze het niet gewild hadden hadden ze vast geen kaartje in de bus gedaan. Neehoor ik vond het toen echt geweldig om juist bezoek uit onverwachte hoek te krijgen.
Op maandag 22 december 2003 22:15 schreef miss_dynastie het volgende:Niet verplicht, maar wel leuk? Ik wil niet dat ze me een nieuwsgierige muts vinden... maar aan de andere kant denk ik: wil je echt niet dat we komen, dan stuur je misschien ook geen kaartje? Er zat namelijk in de geboortekaart een kerstkaartje, dus als ze het alleen als kennisgeving hadden willen sturen, hadden ze misschien ook alleen een kerstkaartje gestuurd, bedenk ik me nu.
Morgen zal ik wel wat foto's op het net plaatsen. Slaap lekker allemaal
quote:Phil, ja dat klopt. Eigenlijk wilden ze me nog langer in het ziekenhuis houden, maar ik wilde niet. En hubby weet wel van Fok af maar was zelf veels te hotel de botel. Dus sorry mensen voor het lange wachten.
Op maandag 22 december 2003 22:49 schreef phileine het volgende:
Is het niet zo dat Lewis automatisch een paar dagen in het ziekenhuis blijft? In Duitsland is dat standaard 5 dagen (tenzij je zelf eerder wel wil), en in GB lopen ze volgens mij nog meer "achter" wat dat betreft. Dus dan is ze inderdaad afhankelijk van anderen. En kan me wel voorstellen dat haar man even iets anders aan zijn hoofd heeft dan wildvreemden mailen, of haar het moment voor de mededeling gunt. Ik hou me maar voor dat er veel meer onschuldige redenen te bedenken zijn voor de windstilte dan zorgelijke redenen.
Gefeliciteerd familie Lewis! Go mama!
En nu we dat weten.......FOTO's!
Ik heb sinds ik zwanger ben, een stuk minder honger Op zich is dat niet erg natuurlijk, er kan wel wat vanaf bij mij, maar ik vroeg me af of het herkenbaar was.. Ik heb de laatste dagen ook een soort opgeblazen gevoel.. Ik voel me net een ballonnetje
Ik eet ook echt een stuk minder.. ik vind het zo vreemd.. hahaha, want normaal kon ik echt veeeel meer eten...
Rust nu lekker uit en als je weer een beetje op de been bent ben ik heel benieuwd naar het verhaal van je bevalling.
Lewis, van harte met Joshua, ontzettend mooie naam. Ik hoop dat jullie met het hele verse gezinnetje hele fijne kerstdagen tegemoet gaan
Lewisje, goed zo vrouwtje, een Joshua gemaakt!! Ik kan niet wachten, en volgens mij ook een originele naam ipv Sam, Tom, Bob.....(of zijn dit mijn vooroordelen over engelse namen?) Josh, diner is readyyyyyyyy!! ...Ja, dat klinkt goed!
Was het nu ladys die minder eet? In het begin at ik veel minder, halverwege de zwangerschap werd het duidelijk veel meer
Van harte gefeliciteerd met Joshua Lewis en hubbie...
en wat een mooie naam!!!
Gefeliciteerd En laat de foto's maar komen
tja, ik heb eigenlijk een vraag ivm de bevalling van mijn beste vriendin.
Aangezien ik liever geen nieuw topic open, probeer ik het effe zo.
Mijn beste vriendin heeft sinds afgelopen donderdag avond last van voorweeen. Het kwam vanaf de borsten opzetten en trekt dan via de zijkant naar onder toe weg. Ook heeft ze veel last van een harde buik. De verloskundige is vrijdag geweest en vertelde dus dat het voorweeen betrof en dat de baarmoedermond al week was, maar dat er nog geen ontsluiting was.
Nu is het zo dat ze sinds gister avond half 11 steeds meer, en dus met regelmaat van om de 7 a 8 minuten, sterkere weeen had. Ook verliest ze heel veel slijm. De weeen kwamen echt onder in de buik. Uiteindelijk heeft ze dus niet kunnen slapen en heeft ze een bad genomen vanmorgen om 7 uur. Nu zijn dus de weeen weg en heeft ze alleen nog flink wat buikpijn en is ze echt al helemaal op. Slapen lukt niet.....
Het is zo erg om dit aan te horen. Ze ging dadelijk ook de verloskundige bellen. Het is hun eerste kind, dus weet ze (net als ik) niet wat ze exact kan verwachten. Omdat ik haar niet elke keer wil bellen, zou ik graag jullie ervaring/mening willen weten.
Tjeemie, ben helemaal opgewonden van het idee dat ze misschien daadwerkelijk begonnen is met de bevalling, wat denken jullie??
Geniet ervan!
quote:Gelijk bellen! Daar zijn die verloskundigen voor!
Op dinsdag 23 december 2003 09:54 schreef Jansu het volgende:
Hallo allemaal,tja, ik heb eigenlijk een vraag ivm de bevalling van mijn beste vriendin.
Aangezien ik liever geen nieuw topic open, probeer ik het effe zo.Mijn beste vriendin heeft sinds afgelopen donderdag avond last van voorweeen. Het kwam vanaf de borsten opzetten en trekt dan via de zijkant naar onder toe weg. Ook heeft ze veel last van een harde buik. De verloskundige is vrijdag geweest en vertelde dus dat het voorweeen betrof en dat de baarmoedermond al week was, maar dat er nog geen ontsluiting was.
Nu is het zo dat ze sinds gister avond half 11 steeds meer, en dus met regelmaat van om de 7 a 8 minuten, sterkere weeen had. Ook verliest ze heel veel slijm. De weeen kwamen echt onder in de buik. Uiteindelijk heeft ze dus niet kunnen slapen en heeft ze een bad genomen vanmorgen om 7 uur. Nu zijn dus de weeen weg en heeft ze alleen nog flink wat buikpijn en is ze echt al helemaal op. Slapen lukt niet.....
Het is zo erg om dit aan te horen. Ze ging dadelijk ook de verloskundige bellen. Het is hun eerste kind, dus weet ze (net als ik) niet wat ze exact kan verwachten. Omdat ik haar niet elke keer wil bellen, zou ik graag jullie ervaring/mening willen weten.
Tjeemie, ben helemaal opgewonden van het idee dat ze misschien daadwerkelijk begonnen is met de bevalling, wat denken jullie??
(collega van mij zijn vrouw had last van hele dikke voeten en voelde zich niet zo lekker, gaan ze naar de dokter en lichten ze niet de verlooskundige in . Heb hem er maar gelijk ff van langs gegeven)
Wat ik wil zeggen is altijd de verloskundige bellen! Beter vals alarm dan opeens zelf je kindje te moeten halen.
Maar het kan hoor, dat er weeen komen en dan opeens weer stoppen.
Kan me voorstellen dat dat niet leuk is
Ik denk ieder geval dat het niet lang meer gaat duren Komen weer een hoop kindjes in deze periode
Laat ze maar niet het risico nemen dat ze net als mijn vriendin ineens op de wc zit met een hoofdje tussen haar benen en haar kind inderhaast in de gang op een oude slaapzak krijgt terwijl haar man met de vk aan de telefoon hangt
Allemaal goed afgelopen en achteraf een fraai verhaal natuurlijk
quote:Even snel van mij. Ik zou bellen en iemand laten komen. Niet wachten, want zij moet ook haar krachten sparen om haar kindje te kunnen krijgen. Als ze nu alles verspilt dan zit ze straks met de problemen.
Op dinsdag 23 december 2003 09:54 schreef Jansu het volgende:
Hallo allemaal,tja, ik heb eigenlijk een vraag ivm de bevalling van mijn beste vriendin.
Aangezien ik liever geen nieuw topic open, probeer ik het effe zo.Mijn beste vriendin heeft sinds afgelopen donderdag avond last van voorweeen. Het kwam vanaf de borsten opzetten en trekt dan via de zijkant naar onder toe weg. Ook heeft ze veel last van een harde buik. De verloskundige is vrijdag geweest en vertelde dus dat het voorweeen betrof en dat de baarmoedermond al week was, maar dat er nog geen ontsluiting was.
Yeah, eindelijk Lewis is bevallen van een zoontje, wat geweldig leuk en een mooie naam hoor Joshua. Hartelijk gefeliciteerd met je kleine ventje, geniet er maar lekker van!
Alles goed met jou? En met de papa (die wordt nl altijsd vergeten terwijl die het altijd net zo zwaar hebben
)
Belana: Geduld, jou tijd komt ook wel
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 23-12-2003 10:24]
quote:Meid het is zo verschrikkelijk gaaf joh. Ben echt helemaal trots en elke dag dat ik weer wakker word kan ik het niet laten om zo'n glimlach om mijn mond te krijgen als ik hem weer zie.
Op dinsdag 23 december 2003 10:20 schreef Belana het volgende:
Joshua![]()
![]()
(Ok, nu wil ik ook...... lang genoeg geduurt nu....)
Het is even doorzetten maar het is het dubbel en dwars waard.
quote:Mijn man zei ook altijd: weet je wel hoe zwaar het is om 36 uur op een krukje te zitten
Op dinsdag 23 december 2003 10:23 schreef basset het volgende:Alles goed met jou? En met de papa (die wordt nl altijsd vergeten terwijl die het altijd net zo zwaar hebben
![]()
)
Leuk hoor, ben erg blij voor je!
Dikke kus voor jullie
quote:Dat kan ik me zooooo goed voorstellen inmiddels!
Op dinsdag 23 december 2003 10:24 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Meid het is zo verschrikkelijk gaaf joh. Ben echt helemaal trots en elke dag dat ik weer wakker word kan ik het niet laten om zo'n glimlach om mijn mond te krijgen als ik hem weer zie.
Het is even doorzetten maar het is het dubbel en dwars waard.
Ik ben bij de verloskundige geweest en alvast mijn eerste kerstcadeautje gehad: we hebben het hartje luid en duidelijk horen kloppen
Verder voelde mijn buik lekker zwanger, aldus de VK en was alles prima in orde. Ik ga helemaal gerust de feestdagen in
Gelukkig heb ik Rick al goed ingewerkt qua huishoudelijke klusjes
edit:typo
[Dit bericht is gewijzigd door Loena-tik- op 23-12-2003 21:33]
Lewis goed gedaan meisje
Gefeliciteerd en natuurlijk ook voor je hubby!
God, ik kan toch niet wachten tot ik dat ooit nog eens mee mag gaan maken.
Wij moeten vanmiddag ook naar de verloskundige...alweer....en vanaf nu denk ik om de week...
ik voel sinds een paar dagen een druk op mijn liezen, misschien een beginnetje gemaakt met indalen? Ik zal het vanmiddag gaan vragen.
Op naar een paar geweldige feestdagen!
Bedankt voor de snelle en lieve reacties.
Mijn vriendin had vanmorgen de vk gebeld en ze moest dus om 11 uur daar zijn..... Uiteindelijk hebben ze haar gestript en ze heeft 1 cm ontsluiting. Verder hebben ze naar het hartje geluistert en dat was prima in orde, maar ze wilden wel dat ze even naar het ziekenhuis ging voor een echo. Ze willen weten hoe het met haar vruchtwater is en ze willen de weeen meten. Dus.... Nu weer afwachten op een telefoontje en hopen dat ze toch thuis mag bevallen.
Helaas heb ik de pech dat ik van 14:30 tot 23:00 uur moet werken.
Oooowww, hier baal ik van, hopen dat ik iets eerder naar huis toe kan.
[Dit bericht is gewijzigd door Jansu op 23-12-2003 12:49]
LadyS, ik eet ook veel minder, wel vaker eigenlijk. Ik krijg mijn bordje niet meer leeg bij het avondeten. Ben sinds ik het weet al 2 kilo afgevallen (voornamelijk ook door misselijkheid en )
Knuffels Sjeen
7 weken en 5 dagen
goh, wat dubbelzinnig is het leven toch; 1 overleden, 1 nieuw geboren op dezelfde dag; sorry, kan aan bijna niks anders denken, daarom ben ik ook erg blij met dit goede bericht
Wat betreft het niet willen drinken en alleen maar slapen, dat heeft Job ook gedaan. Hij was misselijk omdat hij vrij veel vruchtwater had binnengekregen en had een moeilijke bevalling gehad waar die echt van bij moest komen. Als ik het zo hoor, heeft Joshua daar ook last van.
De eerste twee dagen heeft Job niks gewild (wilde niet eens aan een pink zuigen), daarna begon hij wel te drinken uit een flesje, maar niet aan de borst. Ik heb ca. een week afgekolfde melk in een flesje gegeven. Daardoor kwam hij weer op krachten en uiteindelijk heeft hij de borst ontdekt (en hoe!). Het was wel even doorzetten en op de tanden bijten, maar het was de moeite zeker waard.
Pluisje, fantastisch geluid is dat kloppen van het hartje . Dat blijft bijzonder.
Belana, nog even geduld, maar binnenkort stalken we jou voor nieuws over bevalling en kind .
quote:Ja met mij is alles wel aardig. Ben errug moe en heb wel nog veel pijn. Maar dat is logisch. En ja met hubby gaat het ook wel goed. Hij heeft aardig wat slaap ingehaald na de bevalling zodat hij er nu even tegen kan en ik in kan zakken. Maar ik hou hem wel goed in de gaten. En ik moet zeggen dat ie een kei was tijdens de bevalling en hij had het ook heel zwaar met alles. Wel lief dat je ernaar vraagt
Op dinsdag 23 december 2003 10:23 schreef basset het volgende:
Wat een koppie Lewis!Alles goed met jou? En met de papa (die wordt nl altijsd vergeten terwijl die het altijd net zo zwaar hebben
![]()
)
Belana: Geduld, jou tijd komt ook wel
quote:Ja het klopt helemaal. De vk is al langs geweest om te checken en heeft me ook al gerust gesteld. En vanmorgen heeft ie gedronken, borstvoeding is echt goed opgang gekomen nou en hij lijkt nu eindelijk wat meer trek te krijgen. En alle beetjes helpen en dat zijn er al een paar tot nu toe. Dus ik ben wel weer aardig gerust. Vond dat toch wel heel moeilijk hoor en begreep het eerst ook niet. Heb me echt helemaal op zitten vreten daar in het ziekenhuis omdat ze me niet wilden laten gaan aangezien de bv niet goed ging. Maar uiteindelijk heb ik nu meer rust in mijzelf en gaat het met Joshua ook gewoon elke dag een stukje beter. En uiteindelijk is het nog maar de 3de dag voor hem. Dus we redden het allemaal wel.
Op dinsdag 23 december 2003 13:54 schreef livelink het volgende:
Lewis, dit was het wachten meer dan waard! Wat is Joshua een mooi mannetje. Gefeliciteerd!! En geniet er van.
Wat betreft het niet willen drinken en alleen maar slapen, dat heeft Job ook gedaan. Hij was misselijk omdat hij vrij veel vruchtwater had binnengekregen en had een moeilijke bevalling gehad waar die echt van bij moest komen. Als ik het zo hoor, heeft Joshua daar ook last van.
De eerste twee dagen heeft Job niks gewild (wilde niet eens aan een pink zuigen), daarna begon hij wel te drinken uit een flesje, maar niet aan de borst. Ik heb ca. een week afgekolfde melk in een flesje gegeven. Daardoor kwam hij weer op krachten en uiteindelijk heeft hij de borst ontdekt (en hoe!). Het was wel even doorzetten en op de tanden bijten, maar het was de moeite zeker waard.
Pluisje, fantastisch geluid is dat kloppen van het hartje
. Dat blijft bijzonder.
Belana, nog even geduld, maar binnenkort stalken we jou voor nieuws over bevalling en kind
.
Lieve Lewis, lekker bijkomen nu!!! Fijn dat hubbie het ook goed maakt, het is idd ook niet niks voor een man lijkt me.
quote:Wauw, Belana, niet veel aangekomen en die bloeddruk is ook prima hoor!
Op dinsdag 23 december 2003 14:11 schreef Belana het volgende:
Zow, terug van de vk. Alles in orde, ietsje hogere bloeddruk (125/75), maar dat mocht tegen het einde. Ik ben maar 2 ons aangekomen!!!
En dat is gewoon die dikke baby in de buik, dus wow, ik ben helemaal happy. En hij is al een beetje ingedaald, dat had ik dus goed gevoeld.Lieve Lewis, lekker bijkomen nu!!! Fijn dat hubbie het ook goed maakt, het is idd ook niet niks voor een man lijkt me.
Belana, fijn dat alles zo goed gaat, het begint nu voor jou ook echt op te schieten!
quote:Eeeeejjjj
Op dinsdag 23 december 2003 13:57 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Ja met mij is alles wel aardig. Ben errug moe en heb wel nog veel pijn. Maar dat is logisch. En ja met hubby gaat het ook wel goed. Hij heeft aardig wat slaap ingehaald na de bevalling zodat hij er nu even tegen kan en ik in kan zakken. Maar ik hou hem wel goed in de gaten. En ik moet zeggen dat ie een kei was tijdens de bevalling en hij had het ook heel zwaar met alles. Wel lief dat je ernaar vraagt
Ervaring he
Ma Basset heeft van 10 uur 's avonds tot 8 uur s' ochtends zo'n beetje om de 1 minuut weeen gehad, dus ik heb ze fanatiek mee weg lopen puffen om de maat aan te geven (wat voor vrolijke gezichten bij het ziekenhuispersoneel zorgde)
quote:In ieder geval bij hun een kaartje in de bus gooien. Verder ben je vrij om te beleen of langs te komen, net wat je wil.
Op maandag 22 december 2003 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Komen we net thuis, ligt er een geboortekaartje in de bus van de tegenoverburen: twee meisjes!!!! Heel leuk, maar is het nu de bedoeling dat we langsgaan of niet
Er staat op het kaartje dat je mag bellen voor bezoek, maar we gaan anders ook niet op visite, het beperkt zich meestal tot een praatje op straat. Wat vinden jullie? Ik zou er namelijk graag even langs gaan met een cadeautje voor de meisjes en de oudste, maar weet niet wat de bedoeling is...
Van harte met Joshua!! Mooie naam!! En wat een lekker ding!!!
Geniet er lekker van met zn 3!!
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:52 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
CarOnline, omdat ik je niet had gemaild vondt ik het zo stom om je een txt te sturen zonder dat je wist van wie die kwam.
quote:Wat een lieverd zeg!
Op dinsdag 23 december 2003 10:15 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Zo wat foto's van Joshua.Verders ga ik nu naar mijn lieve mannen toe. Ben weer helemaal verliefd
Gefeliciteerd van mij en het vrouwtje!!!
Wij zijn inmiddels al weer in de 19e week beland, gister nog naar de verloskundige geweest. Lekker boemeltreintje gehoord, heerlijk hoor!!!
Kleintje reageert ook lekker op mijn hand en mijn vrouw voelt het ook al goed!
lang gewacht maar een heerlijk kereltje hoor die Joshua
van harte gefeliciteerd en een hele fijne kraamtijd met jullie drieën gewenst. In ieder geval toch lekker met je drietjes bij de kerstboom
Nou wil ik gewoon standaardmeubels: Ledikant, commode, kast. Maar....ik wil borstvoeding gaan geven, en het lijkt me ook wel weer fijn om in ieder geval tijdens de kraamtijd de baby lekker op onze slaapkamer te hebben. Maar ja...om nou met het ledikantje te gaan schuiven
Dus dan zouden we een wiegje moeten hebben...maar die krengen zijn best duur, zeker als je ze maar een weekje of wat gebruikt! Hoe hebben anderen dit opgelost? Alle tips zijn welkom, want ik heb nog anderhalve week om er goed over na te denken voor we op jacht gaan
quote:Misschien kunnen jullie een wiegje lenen?
Op dinsdag 23 december 2003 22:28 schreef pluisje het volgende:
We gaan deze kerstvakantie al zo zoetjes aan op pad voor meubeltjes, ik ken mezelf namelijk, en ik weet dat ik echt geen rust zal hebben als met 8 maanden het kamertje nog niet helemaal klaar is....en liever zelfs al een paar weken eerderNou wil ik gewoon standaardmeubels: Ledikant, commode, kast. Maar....ik wil borstvoeding gaan geven, en het lijkt me ook wel weer fijn om in ieder geval tijdens de kraamtijd de baby lekker op onze slaapkamer te hebben. Maar ja...om nou met het ledikantje te gaan schuiven
Dus dan zouden we een wiegje moeten hebben...maar die krengen zijn best duur, zeker als je ze maar een weekje of wat gebruikt! Hoe hebben anderen dit opgelost? Alle tips zijn welkom, want ik heb nog anderhalve week om er goed over na te denken voor we op jacht gaan
[Dit bericht is gewijzigd door Belana op 23-12-2003 22:34]
Je kan trouwens ook wiegjes huren (www.babyrent.nl)
quote:Wandelwagenbak op je slaapkamer zetten? Wij hadden een bak welke je er erg makkelijk af kon halen, dus je hoefde niet de hele wagen naar boven te tillen. Practisch en goedkoper dan een wiegje.
We gaan deze kerstvakantie al zo zoetjes aan op pad voor meubeltjes, ik ken mezelf namelijk, en ik weet dat ik echt geen rust zal hebben als met 8 maanden het kamertje nog niet helemaal klaar is....en liever zelfs al een paar weken eerderNou wil ik gewoon standaardmeubels: Ledikant, commode, kast. Maar....ik wil borstvoeding gaan geven, en het lijkt me ook wel weer fijn om in ieder geval tijdens de kraamtijd de baby lekker op onze slaapkamer te hebben. Maar ja...om nou met het ledikantje te gaan schuiven
Lijkt me een hele goede oplossing, bedankt!
We hopen stiekum nog een beetje op een "familiewiegje" wat opeens ergens op zolder opduikt, alleen hebben zowel de ouders als de grootouders van Rick en mij geen zolder, dus die kans achten we klein
En een reiswieg....daar had ik ook al aan gedacht, maar ik wist eigenlijk niet of je die ook als bedje mocht gebruiken. Ja he, ik doe dit ook voor het eerst
Nu ligt ze 's nachts in de kinderwagenbak en overdag in het ledikantje op haar kamer.
quote:hé, die eend heeft Piet ook!
Op dinsdag 23 december 2003 22:40 schreef phileine het volgende:
[afbeelding]
mooi wiegje. en elders zag ik Belana's kamertje nu helemaal af: leuk geworden hoor!
en Pluis, wij hadden van een vriendin van mij een rieten hangwieg geleend voor de eerste maanden (dus niet weken!). 't ding heeft uiteindelijk nooit gehangen helaas, maar gewoon op de grond was ie ook prima te gebruiken. zorg wel voor een plaats in de kamer waar het niet teveel tocht.
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 24-12-2003 00:18]
Nou, met mijn baas gaat het ook nog steeds fantastisch...NOT!
Hij woont dus 50 meter verderop en het is kersttijd he, dus kerstpakket ook enzo. Mooie gelegenheid om eens langs te komen en interesse te tonen ofzo???...
Nou, nee dus, het kerstpakket was bij mijn man op zijn bureau gezet met een post-it memootje erop met mijn naam erop...
Hoe bedoel je asociaal?
Dus mijn man heeft hem terug gebracht naar mijn afdeling en een mailtje gestuurd dat dit natuurlijk niet de manier was en dat het juist de uitgelezen kans gaf om eens langs te komen.
Nou, ik kreeg vandaag een mailtje waar onder andere in stond dat er een kerstpakket voor me klaar stond en dat mijn man die weer kon ophalen.
wat moet je met zo'n man?
Ik kan hier natuurlijk nog honderden woorden aan besteden, want ik voel me gewoon genaaid. Ik heb bijvoorbeeld een andere collega, die woont hier een best eindje rijden vandaan, daar ben ik notabene met mijn chef nog samen heen geweest. En bij mij komt ie niet ff langs.
Ik heb nog niet eens een kaartje oid ontvangen.
Ik heb zo GEEN zin meer om daarheen terug te gaan, maarja, wat moet je anders.
(Ik heb inmiddels wel een sollicitatie gedaan hier in de buurt, maarja, ik ben pas in april beschikbaar he, dus dat zal wel niet opschieten)
Ach, we zullen wel zien... ik moest het ff van me afschrijven...
Ik kan gewoon weeeer gaan twijfelen aan mezelf, maar iedereen zegt dat het niet aan mij ligt en dat is natuurlijk ook zo.
Het enige wat ik gedaan heb is zwanger raken en in de ziektwet en het enige wat ik terug heb gekregen is een hoop gezeik waardoor ik overstuur ben geraakt en daar mag ik het nu niet over hebben.
Probeer het maar een beetje van je af te zetten (moeilijk, ik weet het). Het ligt niet aan jou!
dit gaat gewoon goed opgelost worden hoor, al moet ik me er even mee bemoeien. Ik wil potdorie gewoon met je lunchen deze zomer en samen op een bankje foto's van de kinderen bekijken in de lunchpauze
quote:Het komt wel weer goed hoor
Op woensdag 24 december 2003 10:57 schreef Lois het volgende:
Jezus wat een gekloot weer B.dit gaat gewoon goed opgelost worden hoor, al moet ik me er even mee bemoeien. Ik wil potdorie gewoon met je lunchen deze zomer en samen op een bankje foto's van de kinderen bekijken in de lunchpauze
quote:Hoi Pluis,
Voor je eigen geruststelling is het inderdaad prettig om zo vroeg mogelijk je meubels te hebben en dan te keuvelen met de rest. Je weet maar nooit of je veel eerder gaat bevallen en uit ervaring weet ik nu dat je vanaf week 32 (7 maanden) ofzo nog maar weinig energie hebt en alles zit dan in de weg en gaat snel zeer doen. Daarbij zit er op meubels vaak een levertijd (in mijn geval dan niet omdat beide bedrijven afhalen is) varierend van 6 -12 (!) weken...
Succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes, Kim, alweer 36 weken en 4 dagen zwanger!
quote:Jij ben de eerstvolgende om te bevallen, toch?
Op woensdag 24 december 2003 11:59 schreef kimpiedimpie het volgende:
Groetjes, Kim, alweer 36 weken en 4 dagen zwanger!
quote:Nog ff opmerking: ik zie dat veel mensen de bak van de kinderagen of zo'n rieten reiswieg gebruiken als bedje, zou ik dus echt niet doen! Is erg slecht voor de rug want die matrasjes zijn meestal maar 3 centimer en de bodem is niet luchtdoorlatend. Het zijn niet voor niets vervoersmiddelen en geen bed! Dat is hetzelfde als de maxi-cosi als slaapplaats gebruiken, daar mag zo'n kleintje echt maximaal 2 uur in zitten omdat dat ook niet goed voor de rug is. En wat je nu fout doet heeft 'ie de rest van z'n (of haar) leven last van. Juist deze tijd is zo belangrijk en wat zijn die 'paar' euro's extra dan nog? En geloof me, ik ben een enorme krent (heb b.v. veel kleding en beddegoed 2e hands en ga 2e hands katoenen luiers gebruiken) maar wel 1 met verstand!
Op woensdag 24 december 2003 09:24 schreef pluisje het volgende:
Ohjee, nou kan ik straks weer niet kiezenIn ieder geval fijn dat er zo veel opties zijn
Moest ik ff kwijt...
quote:Daar gaan we vooralsnog maar wel van uit! Begint erg spannend te worden
Op woensdag 24 december 2003 12:02 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Jij ben de eerstvolgende om te bevallen, toch?
Zo kan je het ook oplossen en is het niet slecht voor het ruggetje van je kindje.
quote:Ow Catootje toch, niet in paniek raken. ff een lijstje maken wat er nog moet gebeuren en rustig gaan afwerken...dan komt het helemaal goed!
Op woensdag 24 december 2003 12:23 schreef Catootje het volgende:
Ik begin hier toch licht in paniek te raken hoor...mijn vriend is vreselijk druk aan het klussen behalve met....en ik ben al 31, bijna 32 weken zwanger. Kan amper bukken en heb veel minder energie. Veel kleertjes hebben we nog niet, want die krijgen we van vrienden. Maar ja, die hebben we dus nog neit gekregen! Zelfde met de box, die is klaar op de bodem na, maar ja....we hebben dus nog geen bodem erin! Dus alles hebben we in huis, het is alleen nog niet uitgezocht of in elkaar gezet of daadwerkelijk in ons bezit. Laat staan matrasjes, kruiken etcetera.....aaaaaaaaahhhh!!
quote:Haha! Ik heb eens een goeie tip gekregen: koop altijd ook een paar setjes die jij helemaal geweldig vind. Je moet je kind zovaak verschonen enzo dat je 'm dan ook in leuke kleertjes wil doen, dan is dat niet zo'n vervelend klusje. En het is altijd maar afwachten wat de smaak van anderen is, want soms...
Op woensdag 24 december 2003 12:23 schreef Catootje het volgende:
Ik begin hier toch licht in paniek te raken hoor...mijn vriend is vreselijk druk aan het klussen behalve met....en ik ben al 31, bijna 32 weken zwanger. Kan amper bukken en heb veel minder energie. Veel kleertjes hebben we nog niet, want die krijgen we van vrienden. Maar ja, die hebben we dus nog neit gekregen!
quote:Dat kan natuurlijk ook prima! Zolang je er maar niet een te zacht matrasje in doet waar de baby met z'n gezicht in kan drukken is dit ook een prima oplossing. En voordelig ook!
Op woensdag 24 december 2003 12:30 schreef Angel22 het volgende:
Ik heb toen meteen met Damien in de kinderwagen bak een extra matrasje gedaan. Gewoon een kindvriendelijk schuimrubbertje gekocht op de markt. Zelf op maat gesneden en stof om heen gegooid en daar heeft duncan ook nog in geslapen de eerste weken. Dus de kinders van mij hebben allebei in de kinderwagen geslapen zowel 's nachts als overdag maar dan wel met een matrasje erin van ongeveer 8 cm dik.
quote:Moest toch even traantje wegpinken hoor
Op dinsdag 23 december 2003 10:38 schreef Belana het volgende:[..]
Dat kan ik me zooooo goed voorstellen inmiddels!
Ik ben ontzettend trots op je!
(dat klinkt misschien stom, maar we praten al zo lang met elkaar hier en we zitten zo dicht bij elkaar, nou ja, van die dingen...)
Oh ja en ik zag je post over die baas van je. Tja kan me maar beter inhouden, want ik vindt ...........
Nou ja laat maar. Eikel oops sorry
quote:
Op woensdag 24 december 2003 17:16 schreef berney het volgende:
Catootje, sterkte morgen bij je schoonfamilie..
Ik ga vandaag eens testen of misselijk boven een gourmetstel hangen een aanrader is
Ohja, en ik zal nog even een buikfoto maken, ben weer zowat een maand verder dan vorige keer inmiddels
edit: was dat trouwens ook jullie eerste?
(sorry, ik ben niet heel goed in het onthouden van alle kindjes en van wie ze zijn enzo en van wanneer....)
quote:Zeep,zeep.
Op woensdag 24 december 2003 23:20 schreef Catootje het volgende:[..]
![]()
...dank je....ik ben er zaterdag weer... (jij ook succes met de 'zeep' )
* denkt hevig na*.
Belana, eerste kindjes dalen over het algemeen eerder in dan de volgende. Freek is mijn eerste, en Isa van Phileine is haar eerste.
quote:Verse fotootjes in het fototopic
Op woensdag 24 december 2003 16:15 schreef Spindizzy het volgende:
Geen vers fotootje van Joshua?
quote:*meteen is gaan kijken*
Op zaterdag 27 december 2003 14:20 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Verse fotootjes in het fototopic
Heb dus gisterochtend "ontdekt" dat ik swanger ben! Erg leuk en verwarrend...! Ik voel zoveel in mijn onderbuik, van een soort menstruatiekrampjes, tot een weeig gevoel wat hoger. Het rommelt een beetje, zeg maar! Is dat normaal?
Ik heb geen idee hoe ver ik ben, want mijn cylcus is totaal niet van de grond gekomen (dacht ik) sinds ik met de pil ben gestopt. Ben ook gewoon hartstikke bang dat het niet waar is en dat die test gewoon niet klopt en ik iets voel dat er helemaal niet is en...en...en...! Ik kan toch niet zomaar ineens straks van de ene op de andere dag niet meer zwanger zijn, hè, zomder bloedverlies, pijn ofzo? Wat jammer dat ik nu zo ongerust ben, hè? Pfff, gek word ik ervan!
Gelukkig heb ik toevallig de 5e januari een afspraak met een gyn (heb ik nog nooit gezien, had afspraak vanwege cyclus dus) en dan zullen we horen hoe en wat denk ik? Iemand daar ervaring mee? Oh ja, Little-Angel, jij had toch ook toevallig de dag na je positieve test een afspraak? Hoe ging dat?
Want ik begreep uit boeken en verhalen hier dat een gyn niet nodig is in principe, wanneer het een gewone zwangerschap betreft. Dus niet een medische "risicozwangerschap". Zou die gyn me dan wegsturen?
En dadelijk is de test die we dan (misschien) doen, helemaal niet positief maar hartstikke negatief?
Vragen! Allemaal vragen heb ik!
Oh ja, ook nog over vertellen: wachten tot 12 weken is gebruikelijk, toch? Of althans, dat doen veel mensen, omdat dan die "3" eerste maanden voorbij zijn? Ik vind dat zo moeilijk, denk ik, dat wachten! Ik heb expres sinds gisterochtend NIEMAND gesproken, omdat ik bang ben dat ik iets laat merken! Ik kan toch moeilijk mijn sociale leven laten verslonzen, totdat het dan eindelijk zover is?! Dan interesseert het niemand meer iets, haha!
Zo, voel me nu al iets beter op mijn maag na dan! Heb mijn hart ff gelucht! Zal nog vaker hier gaan gebeuren, denk ik!!!
Ik wil gewoon blij zijn! Ga het nu proberen te voelen, te geloven en erop te vertrouwen dat alles goedkomt!
quote:Bij alicia hebben we het verteld op de dag van de test 6 weken zwangerschap. Danny was op het werk op het moment van de test en deed de test eigenlijk meer uit routine. toen er een tweede streepje op stond snepte ik er niets van en ben naar oma gegaan om te vragen wat er nu aan de hand was
Op zaterdag 27 december 2003 15:24 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, ook nog over vertellen: wachten tot 12 weken is gebruikelijk, toch? Of althans, dat doen veel mensen, omdat dan die "3" eerste maanden voorbij zijn? Ik vind dat zo moeilijk, denk ik, dat wachten! Ik heb expres sinds gisterochtend NIEMAND gesproken, omdat ik bang ben dat ik iets laat merken!Ik kan toch moeilijk mijn sociale leven laten verslonzen, totdat het dan eindelijk zover is?! Dan interesseert het niemand meer iets, haha!
Het wel of niet afwachten is dus puur berust hier op ervaring en de gevoelens er omheen.
Wel vreemd hoor dat je nog absoluut niet weet hoe ver je bent maar daar kan een echo vast uitsluitsel over geven (toch wel lekker dat je dus een afspraak bij de gyn hebt staan, wie weet gaat ie meteen even kijken). Heb je ook niet een klein ideetje? Dan kan je erbij in het lijstje. Als er voor de rest geen medische dingen aan de hand zijn zal hij/zij je vast wel weer doorsturen naar een verloskundige. Ik mag bijvoorbeeld bij mijn volgende zwangerschap ook alle controles door een verloskundige laten doen terwijl de bevalling onder gynaecologische begeleiding wordt gedaan (ivm de keizersnee van Bram). Toch wel prettig vind ik, zo'n verloskundige is toch wat toegankelijker dan een gyn, tenminste de gyns in ons ziekenhuis zijn een stelletje plorken.
Ik hoop dat alles goed gaat en dat je er heerlijk van kunt genieten!!!
Berney ik doelde op je moeder en je zeepverhaal
Haaai! Iedereen fijne dagen gehad? Hier was het 'goed te doen' ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |