quote:Het kost minder geld. Dat is 1. En mensen motiveer je meer om te gaan werken. Dat is 2.
Op zaterdag 20 december 2003 11:57 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
nu.nl
hoe kan je de economie uit het slop trekken als werkelozen minder inkomen krijgen met deze maatregel, want ze komen in de bijstand na een periode, en als het aan Brinkhorst ligt is de WW-uitkering nog korter
Ik vind een jaar of 3 ook wel lang genoeg voor een WW-uitkering eigenlijk
quote:Zondagavond?
Op zaterdag 20 december 2003 11:43 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee, dat komt zondagavond.
Dit was alleen om Scepsis te irriteren op dezelfde manier die hij gebruikt.
quote:Hangt natuurlijk wel van leeftijd af. Een ouder iemand vindt nou eenmaal niet zo snel een baan. Bovendien is het meestal ook een ouder iemand die er jarenlang premie in heeft gestoken.
Op zaterdag 20 december 2003 12:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het kost minder geld. Dat is 1. En mensen motiveer je meer om te gaan werken. Dat is 2.
quote:Zondagavond 20.00.
Op zaterdag 20 december 2003 12:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Zondagavond?
Oh oh.
Ik hoop wel op medewerking....
quote:Ik heb zo'n flauw vermoeden...
Op zaterdag 20 december 2003 12:03 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zondagavond 20.00.
quote:Wil je de WW dan leeftijds-afhankelijk maken?
Op zaterdag 20 december 2003 12:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hangt natuurlijk wel van leeftijd af. Een ouder iemand vindt nou eenmaal niet zo snel een baan. Bovendien is het meestal ook een ouder iemand die er jarenlang premie in heeft gestoken.
quote:Dat is die al!
Op zaterdag 20 december 2003 12:05 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wil je de WW dan leeftijds-afhankelijk maken?
quote:meer leeftijdsafhankelijk dan?
Op zaterdag 20 december 2003 12:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat is die al!
quote:Komt pberends dan al vrij?
Op zaterdag 20 december 2003 12:03 schreef Sidekick het volgende:Zondagavond 20.00.
falend rechtssysteem, ik blijf het zeggen
quote:Dat zou wel een eerlijker beleid zijn, overigens denk ik dat oudere werknemers ook rust kunnen geven aan een bedrijf.
Op zaterdag 20 december 2003 12:06 schreef Sidekick het volgende:[..]
meer leeftijdsafhankelijk dan?
quote:en als het banenaanbod minder is dan de vraag naar werkgelegenheid en dat op langdurige termijn?
Op zaterdag 20 december 2003 12:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het kost minder geld. Dat is 1. En mensen motiveer je meer om te gaan werken. Dat is 2.
quote:Zal wel voorwaardelijk zijn, maar om SK dan modje voor de gelegenheid te maken? Ik weet het niet hoor...
Op zaterdag 20 december 2003 12:07 schreef Herostratos het volgende:[..]
Komt pberends dan al vrij?
quote:Als ie dat dan nog niet is, dan zal dat 1 van mijn eisen zijn in [betreffend topic].
Op zaterdag 20 december 2003 12:07 schreef Herostratos het volgende:[..]
Komt pberends dan al vrij?
quote:Ten eerste is de WW uitkering in Duitsland maximaal 18 maanden dacht ik. 2-3 jaar is dus nog steeds erg ruim. Daarnaast geeft een kortere WW de werkgevers de gelegenheid om orde op zaken te stellen en investeringen te maken waar de markt weer aantrekt (zodat daar weer mensen worden aangenomen).
Op zaterdag 20 december 2003 11:57 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
nu.nl
hoe kan je de economie uit het slop trekken als werkelozen minder inkomen krijgen met deze maatregel, want ze komen in de bijstand na een periode, en als het aan Brinkhorst ligt is de WW-uitkering nog korter
quote:Dat heet natuurlijke werkloosheid. Elke economie heeft dat. Dat kan je niet veranderen door een WW uitkering.
Op zaterdag 20 december 2003 12:08 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
en als het banenaanbod minder is dan de vraag naar werkgelegenheid en dat op langdurige termijn?
quote:hoezo prikkelt dit de werkgevers om te investeren?
Op zaterdag 20 december 2003 12:29 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ten eerste is de WW uitkering in Duitsland maximaal 18 maanden dacht ik. 2-3 jaar is dus nog steeds erg ruim. Daarnaast geeft een kortere WW de werkgevers de gelegenheid om orde op zaken te stellen en investeringen te maken waar de markt weer aantrekt (zodat daar weer mensen worden aangenomen).
quote:Omdat ze meer geld over hebben. Als de markt dan ergens weer aan trekt, dan zullen ze dat extra geld daar investeren omdat het daar veel rendement oplevert. Met als gevolg meer werkgelegenheid in die sector.
Op zaterdag 20 december 2003 12:32 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
hoezo prikkelt dit de werkgevers om te investeren?
quote:Bedoel je dat het voor de werkgever gemakkelijker wordt om iemand te ontslaan?
Op zaterdag 20 december 2003 12:29 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ten eerste is de WW uitkering in Duitsland maximaal 18 maanden dacht ik. 2-3 jaar is dus nog steeds erg ruim. Daarnaast geeft een kortere WW de werkgevers de gelegenheid om orde op zaken te stellen en investeringen te maken waar de markt weer aantrekt (zodat daar weer mensen worden aangenomen).
quote:volgens mij zijn werkelozen met WW geen weerhouding voor bedrijven als de vraag naar hun producten toeneemt extra te gaan investeren
Op zaterdag 20 december 2003 12:33 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Omdat ze meer geld over hebben. Als de markt dan ergens weer aan trekt, dan zullen ze dat extra geld daar investeren omdat het daar veel rendement oplevert. Met als gevolg meer werkgelegenheid in die sector.
quote:Bedrijven betalen toch ook mee aan de WW uitkering, niet?
Op zaterdag 20 december 2003 12:37 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
volgens mij zijn werkelozen met WW geen weerhouding voor bedrijven als de vraag naar hun producten toeneemt extra te gaan investeren
quote:wel om in de economie de kans op een hoger consumptieniveau te behouden, zodat er sprake is van minder grote recessie waardoor er minder groei is aan werkelozen
Op zaterdag 20 december 2003 12:32 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Dat heet natuurlijke werkloosheid. Elke economie heeft dat. Dat kan je niet veranderen door een WW uitkering.
quote:ik bedoel als de economie aantrekt dan is de verwachting ook samen met investeringen dat mensen met WW weer aan het werk gaan
Op zaterdag 20 december 2003 12:39 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Bedrijven betalen toch ook mee aan de WW uitkering, niet?
quote:Kan je het anders formuleren, ik snap niet echt wat je zegt.
Op zaterdag 20 december 2003 12:40 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
wel om in de economie de kans op een hoger consumptieniveau te behouden, zodat er sprake is van minder grote recessie waardoor er minder groei is aan werkelozen
quote:Ik zeg alleen maar dat een verkorting van de WW er voor zal zorgen dat dat geld weer wordt geinvesteerd in sectoren die nu weer aantrekken en dat daar dan werkgelegenheid ontstaat. Dat vind ik beter dan dat de werkgelegenheid in de ene sector blijft en dat die mensen geen toegevoegde waarde leveren (ze hebben immers heel weinig werk te doen).
Op zaterdag 20 december 2003 12:41 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
ik bedoel als de economie aantrekt dan is de verwachting ook samen met investeringen dat mensen met WW weer aan het werk gaan
Later zal ook die sector weer aantrekken en krijgen ook die mensen weer werk. De WW is bedoeld als een overgangsregeling. 2 jaar is dan meer dan genoeg.
quote:mensen die nu WW hebben, krijgen meer inkomen dan mensen met bijstand, het voorstel van Brinkhorst behelst dat meer mensen met WW nu in de toekomst in de bijstand belanden, dus minder inkomen krijgen dan de WW, dus minder kunnen consumeren, als er een recessie aandient, dan belanden meer mensen in de WW, omdat het aantal werkelozen toeneemt, nu de WW korter wordt, krijgen meer mensen minder inkomen op den duur, als een recessie het lang uithoudt, kan dat het consumptieniveau in totaal aantasten (WW is korter,bovendien lager ook (was al zo) dan loon) en daarmee de economie en daarmee verergert dat de recessie zodat er meer werkelozen erbij komen, die als ze lang aan de kant staan dan in de bijstand terecht komen
Op zaterdag 20 december 2003 12:44 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Kan je het anders formuleren, ik snap niet echt wat je zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |