Geef mij dan toch maar Chronicles of Narnia. HP kijk ik wel een keertje thuis op een dvd'tje, terwijl The Chronicles of Narnia me echt iets lijkt om lekker in de bioscoop van te genieten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:03 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Ziet er idd cool uitZe moeten wel alleen competen met HP and the Goblet of Fire. Das wel btje jammer want veel meer mensen kennen HP dus zullen eerder naar die film gaan. Maar ach...
Ja, The Magician's Nephew was het 6e boek dat uitkwam. Geschreven als prequel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
I see. Is The Magician's Nephew dan als prequel geschreven?
Ik snap het probleem wel. Toen men 'Hornblower' ging verfilmen hebben zij dat ook chronologisch gedaan en niet in de volgorde waarin CS Forester hen geschreven heeft.
Nou, in Nederland misschien maar in angelsaksische landen ligt de bekendheid van Narnia wel heel hoog hoor. Door de jaren heen zijn er van Narnia toch zo'n 85 miljoen exemplaren verkocht en het is een ideaal voorleesboek bijvoorbeeld. Generaties zijn ermee opgegroeid en ik denk zelfs da men dan eerder zal kiezen voor Narnia, de verfilming van een favoriet jeugdboek, dan naar Potter, want dat is recenter.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:03 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Ziet er idd cool uitZe moeten wel alleen competen met HP and the Goblet of Fire. Das wel btje jammer want veel meer mensen kennen HP dus zullen eerder naar die film gaan. Maar ach...
Narnia behoort tot de boeken die men in Engeland op de lagere school leest.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, in Nederland misschien maar in angelsaksische landen ligt de bekendheid van Narnia wel heel hoog hoor. Door de jaren heen zijn er van Narnia toch zo'n 85 miljoen exemplaren verkocht en het is een ideaal voorleesboek bijvoorbeeld. Generaties zijn ermee opgegroeid en ik denk zelfs da men dan eerder zal kiezen voor Narnia, de verfilming van een favoriet jeugdboek, dan naar Potter, want dat is recenter.
Ja dat dus, maar dan in meer woorden en wat omslachtiger.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:21 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Narnia behoort tot de boeken die men in Engeland op de lagere school leest.
Naast Alice in wonderland, Jack and the beanstalk en Peter rabbit (in omgekeerde volgorde)
Iedereen kent ze.
Begin met de prelude!!quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:12 schreef MadGuy het volgende:
Is het tweede boek ook niet het officiële begin zeg maar en is het eerste boek niet één of andere prelude?
Ik moet zeggen dat ik me nog helemaal niet echt ingelezen heb. In welke volgorde dien ik de boeken eigenlijk te lezen?
Informatie over de boeken kun je in dit topic in TTK vinden:quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:12 schreef MadGuy het volgende:
Is het tweede boek ook niet het officiële begin zeg maar en is het eerste boek niet één of andere prelude?
Ik moet zeggen dat ik me nog helemaal niet echt ingelezen heb. In welke volgorde dien ik de boeken eigenlijk te lezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |