abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33166524
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:02 schreef Cairon het volgende:
Er zitten inderdaad een aantal elementen in die vreemd zijn en niet op hun plaats lijken te zijn.

-knip-

De film is niet bedoeld voor volwassenen, maar voor kinderen, of voor mensen die de boeken kennen.
Ik ben het met je eens hoor. Ik kon hem moeilijk plaatsen, maar het hoort nu eenmaal bij het verhaal. Ik zal niet ontkennen dat ik iets anders had verwacht bij het verhaal, maar ik geniet er zeer zeker van. Dat wel. Jadis is echt een favoriet figuur.
pi_33167207
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:10 schreef KonnieKipke het volgende:
tenzij het een telecine is, denk ik dat je de miniserie uit 1988 hebt gekregen
Idd, zie nu in kleine lettertjes dat t een bbc serie uit 88 versie is
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:43:03 #228
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_33168554
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:10 schreef KonnieKipke het volgende:
tenzij het een telecine is, denk ik dat je de miniserie uit 1988 hebt gekregen
En die is zo verschrikkelijk knullig en ouderwets dat je er niet naar kunt kijken zo gedateerd dat het aandoet.

De Bevers... mijn god de bevers!

En ik geloof niet dat het meisje dat Lucy speelde ooit haar overbeet is kwijtgeraakt.

Angelica Houston lijkt voor geen meter op zichzelf, en acteert op zo'n gruwelijk slechte manier...

laten we zeggen dat die serie de tand des tijds NIET heeft weten doorstaan.
Met een budget van nul-komma-nul vraag ik me af of de serie ooit als visueel voldoende is bestempeld of omschreven...
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_33169191
De 'making-of' viel een beetje tegen. Buiten een paar interviews en CGI filmpjes was er nauwelijks materiaal wat nog niet in de trailers geweest was.
Don't hurry, be crappy!
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:08:36 #230
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_33169474
maar goed ook, als je teveel van een film ziet nog voor je ém ECHT ziet, dan heb je een vertekend beeld van het hele gebeuren. Promotie filmpjes pakken de meest spectaculaire stukken eruit en doen alsof een hele film uit dat soort scenes bestaan.

Te veel hype maakt alles dood.
I'm hungry!
pi_33171669
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:43 schreef Cairon het volgende:

[..]

En die is zo verschrikkelijk knullig en ouderwets dat je er niet naar kunt kijken zo gedateerd dat het aandoet.

De Bevers... mijn god de bevers!

En ik geloof niet dat het meisje dat Lucy speelde ooit haar overbeet is kwijtgeraakt.

Angelica Houston lijkt voor geen meter op zichzelf, en acteert op zo'n gruwelijk slechte manier...

laten we zeggen dat die serie de tand des tijds NIET heeft weten doorstaan.
Met een budget van nul-komma-nul vraag ik me af of de serie ooit als visueel voldoende is bestempeld of omschreven...
Van wat ik ervan zag deed het me denken aan een sketch van French & Saunders!
pi_33183618
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:43 schreef Cairon het volgende:

[..]

Mja, daar heb je gelijk in. Heb de DVD laatst in huis gehaald, maar al snel weer gedelete wat een knullig gebeuren. En dat, terwijl ik daar als 9 jarig jongetje begeisterd naar zat te kijken.
pi_33183635
quote:
Op zondag 18 december 2005 06:02 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Mja, daar heb je gelijk in. Heb de DVD laatst in huis gehaald, maar al snel weer gedelete wat een knullig gebeuren. En dat, terwijl ik daar als 9 jarig jongetje begeisterd naar zat te kijken.
Je bent niet de enige die enthousiast zat te kijken
  zondag 18 december 2005 @ 10:09:39 #234
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_33184149
quote:
Op zondag 18 december 2005 06:02 schreef KonnieKipke het volgende:
laten we de schuld gewoon aan je kinderlijke onschuld geven, en het niet zien als een afspiegeling van je smaak en intelligentie niveau
I'm hungry!
pi_33188445
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:59 schreef Mike het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de review in FIlmValley: zéker geen topper, deze film.
Ik vond alleen de titel al duf, maar de rest van de film is dus ook niet geweldig. Weet ik iig dat ik er niet heen moet gaan .
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_33191228
Ik ga woensdag! Ben erg benieuwd.
  maandag 19 december 2005 @ 00:21:24 #237
29275 BlaBlub
Voormalige Slowchatslet 8-)
pi_33207917
Ik vond em zeker wel goed.. Zojuist gekeken... Vind alleen beetje vaag dat dit deel 2 is van de 7 en dat ze in dec 2007 de 5e ofzo gaan doen... Waarom niet op rij

Maar goed, leuke film, al was het soms iets te irritant en te voorspelbaar... Dieren waren wel erg moi gemaakt
O+ neggix O+ | "Ik zeg niet veel, maar als ik iets zeg is het onzin!!" PIPPI!! | Embrace the Penny
  maandag 19 december 2005 @ 00:26:54 #238
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33208074
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:21 schreef BlaBlub het volgende:
Ik vond em zeker wel goed.. Zojuist gekeken... Vind alleen beetje vaag dat dit deel 2 is van de 7 en dat ze in dec 2007 de 5e ofzo gaan doen... Waarom niet op rij
Omdat die 5e de enige andere film is waarin alle kinderen zitten, en die anders niet meer gemaakt kan worden. Bovendien zijn de boeken ook niet op chronologische volgorde geschreven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33208649
Ik heb ze altijd gelezen in chronologische volgorde van Narnia tijd,
dacht dat 't zo bedoeld was
  maandag 19 december 2005 @ 00:52:40 #240
11923 I.R.Baboon
pi_33208724
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:49 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ik heb ze altijd gelezen in chronologische volgorde van Narnia tijd,
dacht dat 't zo bedoeld was
Daar verschillen de meningen nogal over, er zijn 2 kampen. Lewis heeft ooit gezegd dat de chronologische wel eens beter kon zijn, maar dan zijn bepaalde dingen bijvoorbeeld niet meer verrassend. Heb ze zelfs destijds in de schrijfvolgorde gelezen, en dat ging ook best.
pi_33208771
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:53 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb het boek maar bij Donner besteld. The Complete Unabridged Version of the Chronicles of Narnia of zoiets. In ieder geval de kronieken allemaal bij elkaar. Het duurt nog wel twee weken voor ik hem heb, maar goed.
Ik heb 2 in deze stijl:

en 5 hele mooie, oranje met veel leukere tekeningen met aquarel of zo

-edit-

Nou ja in mijn herinnering waren ze mooier

[ Bericht 24% gewijzigd door PescaPallaMarcusManu op 19-12-2005 01:01:00 ]
pi_33208792
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:52 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen nogal over, er zijn 2 kampen. Lewis heeft ooit gezegd dat de chronologische wel eens beter kon zijn, maar dan zijn bepaalde dingen bijvoorbeeld niet meer verrassend. Heb ze zelfs destijds in de schrijfvolgorde gelezen, en dat ging ook best.
Ik heb ze gewoon willekeurig gelezen geloof ik.. maar goed ik was ook 10 of zo
Ik kende de verhalen al.. kreeg toen 5 boeken heb die gelezen. en kwam er later achter dat het neefje van de tovenaar ook nog bestond
  maandag 19 december 2005 @ 00:58:12 #243
11923 I.R.Baboon
pi_33208822
Ik weet het ook niet meer precies, was 14 volgens mij, en heb de eerste 4 in het Nederlands en de laatste 3 in het Engels gelezen. Maar op de grote lijn na weet ik er weinig meer van.
pi_33208912
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik weet het ook niet meer precies, was 14 volgens mij, en heb de eerste 4 in het Nederlands en de laatste 3 in het Engels gelezen. Maar op de grote lijn na weet ik er weinig meer van.
Net het boek onder het stof vandaan getrokken: mega groot letter boek wow!

Ik ga er als het goed is woensdag heen!!
pi_33212721
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:21 schreef BlaBlub het volgende:

Maar goed, leuke film, al was het soms iets te irritant en te voorspelbaar... Dieren waren wel erg moi gemaakt
*zucht*
Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
Don't hurry, be crappy!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 december 2005 @ 11:14:53 #246
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_33213095
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:26 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Omdat die 5e de enige andere film is waarin alle kinderen zitten, en die anders niet meer gemaakt kan worden. Bovendien zijn de boeken ook niet op chronologische volgorde geschreven.
Eh, ik ben nu aan het lezen in Prins Caspian (chronoligsch boek 4; publicatie boek 2) en daar zitten alle 4 de kinderen gewoon weer in hoor. Ik neem dan dus ook aan dat ze bezig zijn met Prins Caspian te verfilmen. (Maar IMDb zegt daar helemaal niets over).

Nu de discussie over de boeken weer eens oplaait. Ik heb al een paar keer aangegeven dat die discussie beter naar het TTK topic over Narnia kan worden verplaatst, er is nml een apart topic over de boeken:
The Chronicles of Narnia van C.S. Lewis
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_33214664
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eh, ik ben nu aan het lezen in Prins Caspian (chronoligsch boek 4; publicatie boek 2) en daar zitten alle 4 de kinderen gewoon weer in hoor. Ik neem dan dus ook aan dat ze bezig zijn met Prins Caspian te verfilmen. (Maar IMDb zegt daar helemaal niets over).
In Prince Caspian zijn de kinderen weer een stukje ouder. (Toegegeven, niet veel, maar tóch). Best kans dus dat ze wachtten tot de acteurs ook weer een stukje ouder zijn.
Don't hurry, be crappy!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 december 2005 @ 12:52:03 #248
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_33214869
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:43 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

In Prince Caspian zijn de kinderen weer een stukje ouder. (Toegegeven, niet veel, maar tóch). Best kans dus dat ze wachtten tot de acteurs ook weer een stukje ouder zijn.
Het speelt zich een jaar later af, staat duidelijk in het eerste hoofdstuk. Komt dus mooi overeen om het een jaar later te verfilmen.
Het enige boek waarin de kinderen evt jonger zijn is Het Paard En De Jongen, boek 3 chronologisch, maar later geschreven (5 in publicatie volgorde). Ik heb dit boek echter niet gelezen en heb geen idee wat de rol van het viertal in dit boek is.

Het zou erg onlogisch zijn om De Reis met het Drakenschip (oid) (chron: boek 5, publ boek 3) nu als tweede te gaan verfilmen. Daarin komen alle vier de kinderen ook niet meer voor, maar 2 of 3 ofzo.

Daarbij kwam ik deze site tegen:
http://www.narniafans.com/movies.php
Ook hier wordt Prins Caspian als volgende film aangegeven. Het lijkt me het meest logisch en dat ze daardoor ook publicatievolgorde aanhouden.

[ Bericht 23% gewijzigd door TARAraboemdijee op 19-12-2005 13:05:22 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 19 december 2005 @ 13:19:16 #249
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_33215306
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het enige boek waarin de kinderen evt jonger zijn is Het Paard En De Jongen, boek 3 chronologisch, maar later geschreven (5 in publicatie volgorde). Ik heb dit boek echter niet gelezen en heb geen idee wat de rol van het viertal in dit boek is.
Ze komen niet voor in dat boek.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 december 2005 @ 13:23:47 #250
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_33215366
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:19 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Ze komen niet voor in dat boek.
Ah, ik dacht dat ze wel terloops werden genoemd. Maar nogmaals, zeker weet ik dit dus niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')