abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:20:01 #1
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_15534244
De Duitse 'Die Tageszeitung' zet vragen bij de authenticiteit van de beelden van Saddams gevangenneming.

Op die beelden is een vruchtdragende palmboom te zien. In Irak dragen die bomen echter vrucht in juli/augustus en niet in december.

Het gehele artikel lees je op http://www.taz.de/pt/2003/12/18/a0171.nf/text en is in het Duits. Een fatsoenlijke kennis hiervan is wel een vereiste.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
pi_15534388
geef me 1 reden waarom ze het in scene zouden zetten
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:25:49 #3
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15534396
Weet iemand wat dit voor soort krant is? Kwaliteitskrant van het niveau NRC of tabloid van het niveau Telegraaf?

[Dit bericht is gewijzigd door Het_Vijfde_Wiel op 19-12-2003 10:26]

Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_15534402
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:25 schreef Ichi het volgende:
Verkiezingen in 2004.
Rust onder de bevolking langzaam laten terugkeren.
pi_15534425
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Verkiezingen in 2004.
Rust onder de bevolking langzaam laten terugkeren.

Ja.

Kan ik het btw ergens downloaden?

feest
pi_15534447
quote:
Ik kan me er wel wat bij voorstellen........uitstel tot dichter bij de verkiezingen?
Bush kon het nieuws nu mooi gebruiken om de aandacht van de binnenlandse problemen (negatieve handelsbalans/opheffen staalheffingen) af te leiden.
En daarbij zijn Bush' wegen ondoorgrondelijk.
pi_15534460
Gelukkig is het in het Duits
Maar ik heb ook zo mijn twijfels bij het capturen van Saddam. Saddam leek/lijkt mij niet zo'n vent die "zo snel" te pakken is. Daar is ie veelste slim voor. En waarom hij niet schoot toen er een inval was....
Maargoed... of we er ooit nog achter komen?
pi_15534517
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:27 schreef flex01 het volgende:
Gelukkig is het in het Duits
Maar ik heb ook zo mijn twijfels bij het capturen van Saddam. Saddam leek/lijkt mij niet zo'n vent die "zo snel" te pakken is. Daar is ie veelste slim voor. En waarom hij niet schoot toen er een inval was....
Maargoed... of we er ooit nog achter komen?
Nou ja, 600 man voor 1 arrestatie is ook niet zomaar capturen en over dat schieten als jij eerst 3 flashbangs en verdovingsvgranaten in dat hol stopt houd het ook wel op
pi_15534538
quote:
om de mensen gerustig te stellen misschien
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
pi_15534567
als je het in scene zet is de kans denk ik veel te groot dat hij zich weer een keer in het openbaar laat zien en dan is maerika echt de lul
pi_15534574
Na de vangst zijn er honderden fotografen op die plek geweest die duizenden filmpjes en foto´s hebben gemaakt. Het zal dus echt wel kloppen
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_15534575
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:29 schreef bb19 het volgende:

[..]

Nou ja, 600 man voor 1 arrestatie is ook niet zomaar capturen en over dat schieten als jij eerst 3 flashbangs en verdovingsvgranaten in dat hol stopt houd het ook wel op

Sproeimode.Enabled = True
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:32:07 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15534582
ja man het is één groot complot!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:32:10 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_15534583
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:25 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Weet iemand wat dit voor soort krant is? Kwaliteitskrant van het niveau NRC of tabloid van het niveau Telegraaf?
je krijgt bowling for colombine als cadeau bij een abonement, of de Biografie van een RAF advocaat, niet echt een telegraaf noch NRC eerder een tamelijk links blad, publiek, SPD en Groenen. Sfeer in deze krant is sterk anti amerika en tegen de oorlog.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_15534605
Ik denk ook dat het in scene is gezet.

Ze zeiden dat hij een nepbaard had, een paar minuten later was hij afgeschoren...

Welke idioot gaat in een gat in de grond zitten met zoveel geld.

En met het oog op de aankomende verkiezingen zal het Bush mooi uitkomen. Volgens mij hebben ze hem al eerder gepakt of hebben ze hem nog helemaal niet.

En waarom kwam het op zondag uit?? Omdat op maandag het nieuws wel gehoord zou worden maar men het daarna snel vergeet. Op zondag ben je thuis en hoor je het de hele dag door. Zodat je op maandag snel naar de winkel kon rennen voor een saddam pop, dit is weer goed voor de economie haha.

BlaBlaBla
pi_15534612
quote:
Saddam leeft al lang niet meer, een paar jaar geleden gestorven aan kanker. Dit is gewoon propaganda. Maar wel goed in scene gezet! Vooral dat mars/bounty verhaal, slim hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door aphx op 19-12-2003 10:34]

tabula rasa
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:33:03 #17
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_15534613
Als Saddam gewoon een keer in het openbaar weer verschijnt, heeft Amerika een probleem .

Alhoewel, dan kunnen ze natuurlijk ook zeggen dat het een van zijn dubbelgangers was .

pi_15534634
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:32 schreef Lemmeb het volgende:
ja man het is één groot complot!
Zo denk ik er ook over
pi_15534641
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:33 schreef SpleeffY het volgende:
Als Saddam gewoon een keer in het openbaar weer verschijnt, heeft Amerika een probleem .

Alhoewel, dan kunnen ze natuurlijk ook zeggen dat het een van zijn dubbelgangers was .

Edit " laat maar "
  FOK!fotograaf vrijdag 19 december 2003 @ 10:34:47 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15534667
In nederland groeien krokussen ook in het voorjaar, maar toch kan het gebeuren dat je ze al in de herfst ziet. Je kan de natuur niet als absolute tijdsmeting gebruiken imo.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_15534707
Het is ook nooit goed he? Nu hebben ze hem en komen er weer van die zielige verhalen. Stelletje en.
Propaganda hier propaganda daar.
Ben blij dat ze hem hebben en zanik niet verder.
pi_15534724
Maar wie was nou de echte snitch??
Dat zijn vrouw em verraad... dat lijkt me echt sterk, en btw, zn zoon zou dat nooit goed vinden denk ik. Maar aan de andere kant.. 25 miljoen is wel veel geld. Of het is echt uit haar geslagen
pi_15534730
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:36 schreef Ferrarirulez het volgende:
Het is ook nooit goed he? Nu hebben ze hem en komen er weer van die zielige verhalen. Stelletje en.
Daar gaat het hier juist om, wie zegt dat ze em hebben
pi_15534731
bowling for colombine: dit is zo'n goeie film, kan je eens zien hoe ziek amerika eigenlijk is.

echt een aanrader om eens te gaan kijken.

BlaBlaBla
pi_15534747
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:36 schreef Ferrarirulez het volgende:
Jaja, jouw leven is vanaf dat moment drastisch veranderd, het zal nooit meer zijn zoals daarvoor??
tabula rasa
pi_15534801
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:29 schreef bb19 het volgende:

[..]

Get your facts straight.
quote:
Operation Red Dawn raid results:

• Capture of Saddam Hussein
  • Capture of two other Iraqis
  • Seized 1 AK-47 and 1 pistol
  • Seized $750,000 in $100 bills
  • Seized 1 white/orange taxi
  • En ze wilden het hol clearen met een fragmentatiegranaat voordat Saddam zich overgaf.
    Het leger gebruikt geen NFD (flashbang) omdat dat vijandelijk personeel niet met 100% zekerheid uitschakelt.
    "History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
    pi_15534813
    zou goed kunnen. D eerste landing op de maan is volgens mij ook in scene gezet. Bovendien zijn er ook vaak stukjes te zien zoals bv. bij 11 september dat je Bush eerst ziet lachen en zodra de camera's draaien een 'kijk mij geschokt zijn'- gezicht te voor schijn tovert..Heel dat land en de cultuur ervan is nep.
    pi_15534827
    Pff altijd van die domme vergezochte theorieen weer...
    pi_15534850
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:37 schreef MarjoleinA het volgende:
    bowling for colombine: dit is zo'n goeie film, kan je eens zien hoe ziek amerika eigenlijk is.

Ja, het is een prima voorbeeld van hoe de media de publieke opinie manipuleert.
    "Bowling for Colombine" zit vol met dat soort manipulaties.
    Delen van de film kloppen gewoon niet.
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:42:35 #30
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_15534860
    Worden mensen niet eens heeeeeeel erg moe van zichzelf, de hele dag maar complot theorieen verzinnen?

Ik zie een kokosnoot! ALLES IS NEP!!!

Aliens!!! Elvis leeft nog!!!!

Grow up...

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_15534869
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_15534899
    quote:

//off-topic

Ja, dan kun je zien hoe de maker bij het openen van een bankrekening meteen een geweer meekrijgt. Ze zijn ziek, die Amerikanen!

Alhoewel... als je je dan bedenkt dat hij in werkelijkheid twee weken heeft heeft moeten wachten tot de bank een 'achtergrondonderzoek' had afgerond, dan valt dat eigenlijk wel mee. Maar natuurlijk laat de maker van de film dit niet zien zoals het in werkelijkheid is gebeurd, anders zou de film niet meer schokkend zijn (en dat levert toch de meeste centen op).

//edit

The movie opens with Moore visiting a bank in northern Michigan where you can get a free rifle for opening an account. The bank apparently keeps 500 guns on hand for new customers. After filling out some paperwork, Moore walks out with a shotgun.

Except it's all fiction. Moore had to wait two weeks, while a legal background check was done as the Brady law requires, and the gun was picked up at a separate location. The only guns in the bank are display props. So Moore went back after getting the gun and filmed himself to look like he walked out with a gun on the same day he applied for an account.

.....

Rather than explore that concept, he goes off on a deliberate deception of the NRA's involvement as relates to the Columbine massacre. The NRA had planned to hold its annual meeting in Denver and it was set months in advance. The school shooting took place two weeks before the meeting, so there was simply no time to move a meeting expected to draw 22,000 people.

The NRA did cancel almost all of its meetings but the annual member's meeting, which was required by federal law. The clip of Heston holding up a gun and defiantly saying "from my cold, dead hands" didn't happen at the Denver meeting, as Moore would have you think, but actually took place one year later in North Carolina.

.....

As an objective documentary, Bowling For Columbine fails. Moore's own well-publicized beliefs overrode any sense of fairness. I can understand the film makers beliefs creeping into a documentary, it happens. But to engage in deliberate misrepresentation makes it hard for me to take anything he says seriously, because you don't know what is the truth and what is a lie.

Bron: http://dvd.ign.com/articles/430/430335p1.html

[Dit bericht is gewijzigd door aa_koch op 19-12-2003 10:54]

Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
    pi_15534917
    Er is zijn zelfs ooit vraagtekens gezet bij de landing op de maan door Amerika, dit zou ook in scene zijn gezet althans dat dachten een aantal buitenlandse kranten.

Lijkt me grootte onzin dit!

pi_15534956
    Nu krijgen we weer van die kneuzen die denken dat het in scene is gezet, get a life en trek eens andere sokken aan dan geitenwollensokken.

Er zit me toch een triest (s)links volkje in de Nederlandse samenleving, pff..

pi_15534971
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:42 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Ja, het is een prima voorbeeld van hoe de media de publieke opinie manipuleert.
    "Bowling for Colombine" zit vol met dat soort manipulaties.
    Delen van de film kloppen gewoon niet.

Dat heb ik vaker gehoord ja, mag jij me uitleggen welke delen niet kloppen dan. Want voor zover ik weet kloppen de meeste dingen toch redelijk tot goed.
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:47:20 #36
    41606 Misanthroopia
    Consequences Schmonsequences!
    pi_15534976
    De TS is zeker een kloon van M4stermind
    "Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
    pi_15535012
    Als je maar over genoeg dingen zegt dat het een complot is, krijg je vanzelf een keer gelijk... En dan maar roepen: "zie je wel, alles is gelogen!!"

You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_15535013
    Volgens mij was het anders. Irakezen hebben Saddan gevonden en die wilden hem verkopen aan Amerika voor een x bedrag. Daar zijn ze mee akkoord gegaan. Zo hebben ze saddam en de verkopers opgepakt.
    ..insanity runs in the family
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:49:41 #39
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_15535028
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:40 schreef ijdel het volgende:
    zou goed kunnen. D eerste landing op de maan is volgens mij ook in scene gezet. Bovendien zijn er ook vaak stukjes te zien zoals bv. bij 11 september dat je Bush eerst ziet lachen en zodra de camera's draaien een 'kijk mij geschokt zijn'- gezicht te voor schijn tovert..Heel dat land en de cultuur ervan is nep.
    ja man het is allemaal één groot complot!
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:50:17 #40
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_15535044
    Nee.
    censuur :O
    pi_15535051
    En als er al iets in scene is gezet dan is dat de Amerikaanse wereldpolitiek van de afgelopen vijftig jaar.
    Saddam is ooit aan de macht gekomen met hulp van de VS, maar ik denk niet dat men toen zo ver vooruit heeft gepland.
    "History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:51:09 #42
    24492 Flurry
    Het was een mooie tijd
    pi_15535065
    quote:

Wel jammer dat veel dingen in die film gemanipuleerd zijn. Interviews zijn verknipt, er is gesjoemeld met getallen, met de time-line en sommige dingen zijn gewoon gelogen. Michael Moore maakt zich schuldig aan dezelfde manipulatie door de media die hij in die film aan de kaak stelt. Wel jammer.... ik vind dat hij best een goed punt maakt, maar door het op deze manier over te brengen boet hij toch in aan geloofwaardigheid.
    We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
    pi_15535066
    Waar download ik de fucking filmpjes?
    feest
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:51:40 #44
    67826 Eye_of_god
    What the quack?
    pi_15535078
    Ik ben wel benieuwd hoeveel van de poster die op de OT gereageerd hebben, het oorspronkelijk Duitse artikel gelezen hebben.

Onderaan staat daar dat het vertaald is uit het Engels en de naam van de originele auteur doet erg Arabisch aan.

Neemt niet weg, dat je dit bericht niet zomaar terzijde kunt schuiven, omdat het 'links' is.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
    Benjamin Franklin
    pi_15535085
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:51 schreef Big_Boss_Man het volgende:
    Waar download ik de fucking filmpjes?
    Probeer het eens met Kazaa.
    pi_15535100
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:47 schreef dewd het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker gehoord ja, mag jij me uitleggen welke delen niet kloppen dan. Want voor zover ik weet kloppen de meeste dingen toch redelijk tot goed.

http://www.hardylaw.net/Truth_About_Bowling.html
    pi_15535107
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:51 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Probeer het eens met Kazaa.

feest
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:53:34 #48
    67826 Eye_of_god
    What the quack?
    pi_15535121
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:51 schreef Flurry het volgende:

[..]

Wel jammer dat veel dingen in die film gemanipuleerd zijn. Interviews zijn verknipt, er is gesjoemeld met getallen, met de time-line en sommige dingen zijn gewoon gelogen. Michael Moore maakt zich schuldig aan dezelfde manipulatie door de media die hij in die film aan de kaak stelt. Wel jammer.... ik vind dat hij best een goed punt maakt, maar door het op deze manier over te brengen boet hij toch in aan geloofwaardigheid.

Hoe weet jij dat dingen in de film gemanipuleerd zijn?
    Ben je beïnvloed door pro-Amerikanen, die dat natuurlijk meteen verkondingen?
    Benjamin Franklin
    pi_15535183
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:46 schreef Gladiat0r het volgende:
    Nu krijgen we weer van die kneuzen die denken dat het in scene is gezet, get a life en trek eens andere sokken aan dan geitenwollensokken.

Er zit me toch een triest (s)links volkje in de Nederlandse samenleving, pff..

Bah, mensen die generaliseren, alles wat niet bevalt is gelijk links/geitenwollensokken. Maar tuurlijk weet jij het beter.
    tabula rasa
    pi_15535191
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Sorry, dat was te makkelijk.
    Maar welke filmpjes bedoel je?
    Die van de arrestatie van Saddam?
    Volgens mij komen die om de zoveel tijd op CNN langs.
    Voor een berg foto's van AP, Reuters enz. moet je even op de site van Yahoo News kijken.
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:56:41 #51
    67826 Eye_of_god
    What the quack?
    pi_15535214
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:52 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Aha, is dat dezelfde David T. Hardy die ook alle leugens rondom Waco onderzocht heeft?
    Benjamin Franklin
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:57:09 #52
    24492 Flurry
    Het was een mooie tijd
    pi_15535227
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:53 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dingen in de film gemanipuleerd zijn?
    Ben je beïnvloed door pro-Amerikanen, die dat natuurlijk meteen verkondingen?

Zie de bovenstaande link. Inderdaad geschreven door pro-Amerikanen (in Amerika, dus niet heel vreemd ), maar wel met goed onderbouwde argumenten... Ik ben zelf niet bepaald pro-Amerika, maar vond de artikelen wel overtuigend genoeg om vraagtekens te zetten bij het waarheidsgehalte van Bowling for Columbine.
    We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:58:32 #53
    67826 Eye_of_god
    What the quack?
    pi_15535277
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:44 schreef aa_koch het volgende:

lap tekst

Tja, en dat je usericon een Amerikaanse vlag voorstelt, is toevallig?

[Dit bericht is gewijzigd door Eye_of_god op 19-12-2003 10:59]

Benjamin Franklin
      vrijdag 19 december 2003 @ 10:59:18 #54
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_15535301
    Tuurlijk zijn dingen in BfC gemanipuleerd! Dat is niet meer dan logisch, dat doet iedereen die z'n standpunt kracht bij wil zetten en dat gebeurt in elke documentaire met een boodschap.

Maar om dan te gaan spreken over een complot .

vrijdag 19 december 2003 @ 10:59:55 #55
    24492 Flurry
    Het was een mooie tijd
    pi_15535329
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:58 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Een user met een Amerikaanse vlag als icoon kan niet objectief oordelen?

edit:
    hmmm ok... anders had ie dat icoon niet gewilt... best een goed punt eigenlijk lol

vrijdag 19 december 2003 @ 11:01:23 #56
    67826 Eye_of_god
    What the quack?
    pi_15535383
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:59 schreef Flurry het volgende:

[..]

Een user met een Amerikaanse vlag als icoon kan niet objectief oordelen?

Moet ik serieus op deze vraag ingaan?

Ok, een user met een Amerikaanse vlag _kan_ objectief oordelen, maar ik geloof het niet.

Benjamin Franklin
    pi_15535545
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:58 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

Ik ben waarschijnlijk nog pro-Amerikaanser dan George W. Bush , maar ik ben wel tegen de vrije verkoop van wapens... of mag ik die mening niet zijn toegedaan omdat ik niet geheel toevallig een icon heb van de Amerikaanse vlag? Het icon zegt niets over mijn objectiviteit ten aanzien van deze film. Ik zeg alleen maar dat de film wordt gepresenteerd als zijnde een objectieve documentaire, terwijl er nog meer aan gesleuteld is (in propaganda-termen) dan een 1955 Chevy.
    Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
    pi_15535706
    Ben het helemaal met Heatwave eens.
    Achter alles wordt iets gezocht. Sommigen moeten eens niet zoveel naar Sesamstraat kijken.
    pi_15535812
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 11:13 schreef Ferrarirulez het volgende:
    Ben het helemaal met Heatwave eens.
    Achter alles wordt iets gezocht. Sommigen moeten eens niet zoveel naar Sesamstraat kijken.
    pi_15535823
    quote:
    Jaja, jouw leven is vanaf dat moment drastisch veranderd, het zal nooit meer zijn zoals daarvoor??
    Als ik jou was zou ik maar niet teveel sprookjes boeken lezen. Jij bent wel echt gemakkelijk te brainwashen.
    Je moet eens verder kijken dan je neus lang is en niet direct ieder berichtje geloven wat over Saddam was al dood gaat.
      vrijdag 19 december 2003 @ 11:32:05 #61
    67826 Eye_of_god
    What the quack?
    pi_15536249
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 11:07 schreef aa_koch het volgende:

[..]

Ik ben waarschijnlijk nog pro-Amerikaanser dan George W. Bush , maar ik ben wel tegen de vrije verkoop van wapens... of mag ik die mening niet zijn toegedaan omdat ik niet geheel toevallig een icon heb van de Amerikaanse vlag? Het icon zegt niets over mijn objectiviteit ten aanzien van deze film. Ik zeg alleen maar dat de film wordt gepresenteerd als zijnde een objectieve documentaire, terwijl er nog meer aan gesleuteld is (in propaganda-termen) dan een 1955 Chevy.

En die informatie haal je van een site en is geschreven door een auteur die er baat bij heeft dat de desbetreffende documentaire afgezwakt wordt...

I need not say more.

Benjamin Franklin
    pi_15536330
    Ja was sadam zijn scheerapparaat met batterijen vergeten..
    en kon een van zijn soldaten zijn haren niet netjes knippen?
    Lijkt mij sterk dat sadam dit is
    kijk zijn neus die is heel anders nml...

Hm ik vermoed dat het zijn tweelingbroer was..
    die verdwaald was zekers...

zucht
      vrijdag 19 december 2003 @ 11:39:59 #63
    24492 Flurry
    Het was een mooie tijd
    pi_15536471
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 11:32 schreef Eye_of_god het volgende:

[..]

En die informatie haal je van een site en is geschreven door een auteur die er baat bij heeft dat de desbetreffende documentaire afgezwakt wordt...

I need not say more.

Dat verklaart waarom de betreffende auteur er tijd aan besteed heeft. Het zegt niets over de betrouwbaarheid van de informatie. De auteur heeft immers ook baat bij geloofwaardigheid. Ik zeg niet dat de informatie niet sterk gekleurd of zelfs verzonnen kan zijn, maar wel dat jouw argment niet per definitie klopt. Als je bij voorbaat al bepaald welke informatie je wel en niet wenst te lezen danwel te geloven, dan krijg je ook een heel eenzijdig wereldbeeld. Vorm je mening door observatie, niet door vooroordelen.
    pi_15536568
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:52 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Slap, paar lullige dingetjes. De feiten staan blijven staan, de verhaaltjes van de docu boeiden met ook niet zo, dat zal idd wel met een knipoog moeten worden bekeken.
    pi_15536612
    Dit zou ook best eens een dubbelganger kunnen zijn.

Iedereen blij, iedereen kotst Saddam uit. De 'echte' Saddam verliest terrein op alle fronten, iedereen vind hem een loser. Iedereen haat hem nu.

Komt de VS ook mooi uit. Dus of het hem nou echt was of niet, de VS heeft er altijd baat bij.

Maar we gaan er maar van uit dat het hem echt was.

pi_15536756
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:32 schreef MarjoleinA het volgende:
    Ze zeiden dat hij een nepbaard had, een paar minuten later was hij afgeschoren...
    ja.....en??
    scheren duurt maar een paar minuten
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_15536923
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 11:47 schreef vosss het volgende:

[..]

ja.....en??
    scheren duurt maar een paar minuten

Een nepbaard zeiden ze die ze zo omhoog/los konden trekken. Lijkt me stug dat ze dan gaan scheren.
    BlaBlaBla
      vrijdag 19 december 2003 @ 11:57:54 #68
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_15537055
    Tuurlijk hebben ze hem. Ze hadden hem alleen al veel langer.

Ze moesten op het juiste moment wachten (PR wijs).
    Tijdsplanning e.d. verkiezingen 2004 etc etc

pi_15537414
    vreemd dat de discussie wel gaat over 'hoe word men gemanipuleerd door de media', maar niemand zich afvraagt of die ene bewering ook klopt: dat dadelpalmen in de zomer vruchten dragen.

Dadels kennen een lange rijpperiode aan de boom, die resulteerd in verschillende vormen van dadels, zo bestaat er ook de 'rutab' of 'tamar' dadel, die erg lang rijpt aan de boom,
    de pluktijd voor dit soort dadels kan tot in december duren en zeker aangezien het hier enkel een sierboom en waarschijnlijk geen productieve boom betreft is het zekers niet vreemd dat de boom in december vruchten draagt.

Op dat punt klopt het betreffende artikel zelfs dus niet, en aangezien dat het enige argument is voor manipulatie is juist dat ongeloofwaardig (het zou ook erg knullig zijn).
    Het artikel is verder wel interessant als analyse van een arabische visie op de conflicten in Irak, en is kenmerkend voor een trend waarin de legitimatie van Amerikaanse aanwezigheid in Irak steeds meer afbrokkelt: Iets waarmee de amerikanen toch ook rekening mee moeten houden (al is voor Bush momenteel enkel de binnenlandse amerikaanse legitimering voor aanwezigheid leidend, net als in Vietnam speelt de goedkeuring door arabieren zelf wel degelijk een grote rol, ook voor de amerikaanse aanwezigheid in Saoedie Arabie [waartegen Al-Qaeda sterk strijdt])

overigens ben ik zelf sterk van mening dat er veel gemanipuleerd is aan de arrestatie, en dat deze rustig sneller had kunnen plaatsvinden, er was wel degelijk goed bekend dat Saddam zich in de omgeving van Tikrit bevond, en dat er eerder vanuit politieke motieven mee gewacht is (bv. om de sugestie te wekken dat Saddams aanhangers nog een relevante politieke macht zijn in Irak, dat is niet warr, behalve in de direkte omgeving van Tikrit en samara hebben zij geen enkele invloed meer, ook niet in Baghdad, in het overgrote deel van Irak heersen de Sjiieten nu, en deze voeren ook het overgrote deel der aanslagen uit, zeker de gevaarlijke vrachtwagenbommen in Baghdad).

maar de bewering over de dadelpalm lijkt me niet te kloppen, dadelpalmen kunnen gewoon nog steeds vruchten dragen in december.

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_15537526
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 12:12 schreef RM-rf het volgende:

Altijd weer zo'n spelbreker die met feiten op de proppen komt als men net lekker de VS aan het bashen is.
      Moderator vrijdag 19 december 2003 @ 12:25:38 #71
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_15537781
    onzinnig verhaal

er is nogal wat tijd voor de verkiezingen en als het Saddam niet zou zijn dan verschijnt hij tussen nu en dan wel op tv.

als hij het wel is maar eerder is gevangen genomen zie ik geen problemen dan hadden ze daar gelijk mee naar buiten gekomen of wachten tot na de kerst (ik gok dat dat nogal bloedig wordt in Irak) en het doet verder niets af aan de feiten, ze hebben Saddam gepakt en hij heeft zich niet doodgevochten net alstie zijn troepen altijd heeft beloofd

als het iemand anders is en Saddam is al dood dan hadden ze het voor de grote campagne naar buiten gebracht om het moreel van de vijandelijke troepen te ondermijnen.

gewoon bullshit, ze hebben hem gepakt en hij zat als een rat verscholen in een hol onder de grond met mars, bouty, een ventilator en evt een zak geld ... maar goed je kon er op wachten tot iemand COMPLOT! begon te roepen natuurlijk

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_15537891
    Indications Saddam Was Not in Hiding But a Captive

DEBKAfile Special Report

December 14, 2003, 6:55 PM (GMT+02:00)

A number of questions are raised by the incredibly bedraggled, tired and crushed condition of this once savage, dapper and pampered ruler who was discovered in a hole in the ground on Saturday, December 13:

1. The length and state of his hair indicated he had not seen a barber or even had a shampoo for several weeks.

2. The wild state of his beard indicated he had not shaved for the same period

3. The hole dug in the floor of a cellar in a farm compound near Tikrit was primitive indeed 6ft across and 8ft across with minimal sanitary arrangements - a far cry from his opulent palaces.

4. Saddam looked beaten and hungry.

5. Detained trying to escape were two unidentified men. Left with him were two AK-47 assault guns and a pistol, none of which were used.

6. The hole had only one opening. It was not only camouflaged with mud and bricks it was blocked. He could not have climbed out without someone on the outside removing the covering.

7. And most important, $750,000 in 100-dollar notes were found with him (a pittance for his captors who expected a $25m reward) but no communications equipment of any kind, whether cell phone or even a carrier pigeon for contacting the outside world.

According to DEBKAfile analysts, these seven anomalies point to one conclusion: Saddam Hussein was not in hiding; he was a prisoner.

http://debka.com/article.php?aid=743

From 1901 to 2200
    pi_15537923
    Misschien kunnen de amerikanen de echte saddam gewoon helemaal niet meer vinden en gaan ze bluffen in de hoop dat de echte saddam wat van zich laat horen als is het vergezocht.

Zoals John D. al eerder zei: er moet gewoon onafhankelijk onderzoek komen, mensen die hoogst persoonlijk dna bij saddam afnemen, en dat dna weer meenemen zonder het uit het oog te verliezen.

Nieuws in de media moet je voor 90% met een korel zout nemen.

En mocht het de echte saddam wel wezen dan is saddam allang naar america overgevlogen.

america nieuws is over het algemeen netzo mysterieus als het ufo/alien-nieuws.

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      vrijdag 19 december 2003 @ 12:40:04 #74
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_15538204
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 11:57 schreef Nyrem het volgende:

De theorie dat ze m al langer hebben wordt bevestigd in dit artikel. Volgens een getuigenverklaring van een Iraakse officier, vastgelegd op video door Patrick Dillon, is Saddam al op 9 april dit jaar gevangen genomen of geëvacueerd (afhankelijk van hoe je er tegenaan kijkt).
    pi_15538305
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 12:40 schreef NewOrder het volgende:

[..]

is Saddam al op 9 april dit jaar gevangen genomen of geëvacueerd (afhankelijk van hoe je er tegenaan kijkt).

net wat John D. al zei, als ze de echte saddam hebben is die allang naar amerika overgevlogen en terecht. Eerst even volgens de cia methodes verhoord worden, nou geloof me, de stoerste kerel op aarde die klapt dan open
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_15538366
    quote:

[..]

Saddam al op 9 april dit jaar gevangen genomen of geëvacueerd (afhankelijk van hoe je er tegenaan kijkt).

Dat zou ook verklaren waarom ze zo grof die zonen van saddam hebben doodgeschoten, want daar was ik nog geirriteerd door, dat zijn hoge jongens die moet je levend pakken.
    Maar als jouw verhaal waar is, dan hebben ze saddam al en dan is het zonde om soldaten hun levens te verspillen door die zonen levend te pakken, dus heeft amerika maar besloten om de zonen van een afstand dood te schieten.
    pi_15538436
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 11:57 schreef Nyrem het volgende:

DAT zou ik me dan met enige fantasie nog wel kunnen voorstellen. Maar waarom hier iedereen op basis van de topictitel "Saddams capture in scene gezet" concludeert dat het niet de echte Saddam was is mij een raadsel. Dat ze de echte allang te pakken hadden zou best kunnen, ik kan me namelijk maar moeilijk voorstellen dat het ze zolang heeft gekost die gast te vinden. Maar ik zie de redenen voor het wachten met de bekendmaking niet zo, tuurlijk komt het nu goed uit met het oog op de verkiezingen, maar ook in april lag Bush al zwaar onder vuur en kon een stunt als deze goed gebruiken. Zou die werkelijk daar dan toch mee hebben gewacht met het 'hogere doel' ("dan maar nu impopulair, dat schroeven we eind december wel weer op als het echt nodig is voor de verkiezingen") voor ogen?

Ik neig er voorlopig toch naar te geloven dat de prutsers die gast gewoon echt nu pas hebben gevonden, dat is ook ongeloofwaardig, maar nog net iets minder ongeloofwaardig dan de theorieen in dit topic.

pi_15538729
    quote:

De theorie dat ze m al langer hebben wordt bevestigd in dit artikel. Volgens een getuigenverklaring van een Iraakse officier, vastgelegd op video door Patrick Dillon, is Saddam al op 9 april dit jaar gevangen genomen of geëvacueerd (afhankelijk van hoe je er tegenaan kijkt).

Yep, een iraakse officier heeft met een iraakse brigade 5 dagen lang een landingsbaan in bezit gehouden, zodat op de 5de dag daar 4 amerikaanse C130's (van de USAF, als er één amerikaanse legerorganisatie is die juist een enorm democratische controlestructuur heeft, dan heb je het over de USAF, niet direkt degene die je ultrageheime missies toevertrouwd) konden landen....

misschien een vreemd vraagje, wat is daarvan het nut?
    vanaf het moment dat de amerikanen het vliegveld in bezit namen, is er volop de mogelijkheid geweest dat ook geheime diensten voor bepaalde missies hiervan gebruik maakten, daar zijn dan genoeg wegen voor, die juist geheimhouding garanderen, no-questions-asked is dan het bevel, en daarin zijn amerikaanse GI's beter te vertrouwen dan losgeslagen Iraakse soldaten, die kort daarop ondervragingen krijgen e.d., of journalisten zoals die heer Dillon (en dan ongetwijfeld graag willen opscheppen over hun heldhaftige strijd).
    het idee om een iraakse eenheid 5 dagen lang hiervoor te laten vechten is nogal 'nutteloos' en heeft een erg grote faalkans, en onbetrouwbaarheid:

Ik denk dat amerikaanse diensten niet graag afhankelijk willen zijn van een vreemde iraakse brigade op het vliegveld voor het slagen van hun missie: maar als jij wel denkt dat zij dat doen, dan heb je volledig recht een actieve fantasie te hebben.

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_15538766
    Dat heeft nog lang geduurd eer dit verhaal kwam bovendrijven
    pi_15541972
    Ze hebben zijn DNA getest, daar kwam uit naar voren dat het de echte Saddam is.
    pi_15542014
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 14:52 schreef Steijn het volgende:
    Ze hebben zijn DNA getest, daar kwam uit naar voren dat het de echte Saddam is.
    Misschien waren die zonen van hem ook wel dubbelgangers.
      vrijdag 19 december 2003 @ 15:30:08 #82
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_15543032
    Bush ontmoette Saddam op 27 november 2003

Een Pakistaanse krant heeft op dinsdag een artikel geplaatst waarin staat dat President George Bush en Saddam Hoessein op 27 november 2003 een ontmoeting hadden.

De krant 'Khabrain' schreef dat toen Bush onlangs onverwachts naar Baghdad vloog om Thanksgiving te vieren, hij een gesprek heeft gehad met Saddam Hoessein.

Ook zou Saddam geprobeerd hebben om zelfmoord te plegen, toen hij gearresteerd werd op 23 november met hulp van de Koerdische leider Jalal Talabani en zijn eigen bodyguards. Drie dagen later probeerde Saddam zelfmoord te plegen.

De lokale pers, net zoals in alle andere landen, brachten het nieuws en de omstandigheden van zijn arrestatie uitgebreid op de voorpagina.

SOPN

http://www.iribnews.com/Full_en.asp?news_id=194533

vrijdag 19 december 2003 @ 15:33:34 #83
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_15543116
    en dit artikel:
    quote:
    number of questions are raised by the incredibly bedraggled, tired and crushed condition of this once savage, dapper and pampered ruler who was discovered in a hole in the ground on Saturday, 13 December 2003 (article).

1. The length and state of his hair indicated he had not seen a barber or even had a shampoo for several weeks.

2. The wild state of his beard indicated he had not shaved for the same period.

3. The hole dug in the floor of a cellar in a farm compound near Tikrit was primitive indeed 6ft across and 8ft across with minimal sanitary arrangements - a far cry from his opulent palaces.

5. Detained trying to escape were two unidentified men. Left with him were two AK-47 assault guns and a pistol, none of which were used.

6. The hole had only one opening. It was not only camouflaged with mud and bricks it was blocked. He could not have climbed out without someone on the outside removing the covering.

7. And most important, $750,000 in 100-dollar notes were found with him (a pittance for his captors who expected a $25m reward) but no communications equipment of any kind, whether cell phone or even a carrier pigeon for contacting the outside world.

According to DEBKAfile analysts, these seven anomalies point to one conclusion: Saddam Hussein was not in hiding; he was a prisoner. [Editor's note: Points 1, 2 and 4 are congruent with Hussein being in hiding. Point 3 suggests this was a short-term hiding place. Point 7 is understandable if Hussein wanted hard United States currency, yet wanted to hide most of the money he had stolen from Iraqi banks. He was also unlikely to use electronic communications, which would be monitored by the Coalition of the Willing, and eventually disclose his location (courier is more likely). Points 5 and 6, which Debka's argument relies on, both depend on the actual circumstances of Hussein's capture.

pi_15543213
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:31 schreef bb19 het volgende:
    als je het in scene zet is de kans denk ik veel te groot dat hij zich weer een keer in het openbaar laat zien en dan is maerika echt de lul
    Precies, denk niet dat ze zoeen gok durven nemen
    pi_15547297
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 11:34 schreef AngelWings het volgende:
    Ja was sadam zijn scheerapparaat met batterijen vergeten..
    en kon een van zijn soldaten zijn haren niet netjes knippen?
    Lijkt mij sterk dat sadam dit is
    kijk zijn neus die is heel anders nml...

Hm ik vermoed dat het zijn tweelingbroer was..
    die verdwaald was zekers...

Over die baard; als je niet direct herkent wil worden kan je het beste er anders uit gaan zien dan je er eerst uitzag
    Over die neus; speculatie, onzinnig
    pi_15547422
    quote:
    Was Saddams capture in scene gezet?
    Duh...

voor de gene die het niet lijken te snappen..

Echte Saddam
    Nep arrestatie
    Want de werkelijk arrestatie heeft duidelijk al ruim een maand of 2 eerder plaats gevonden. gedurende die tijd is saddam vastgehouden in dat putje om hem psychologisch te breken..Zodat hij lekker mak was voor het toneelstukje dat afgelopen zondag werd getoond..

De marsen , boxershorts, etc. waren van zijn amerikaanse bewakers
    die in het huis bij die put verbleven..

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
    pi_15548521
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 18:14 schreef MokroKees het volgende:

[..]

Duh...

voor de gene die het niet lijken te snappen..

Echte Saddam
    Nep arrestatie
    Want de werkelijk arrestatie heeft duidelijk al ruim een maand of 2 eerder plaats gevonden. gedurende die tijd is saddam vastgehouden in dat putje om hem psychologisch te breken..Zodat hij lekker mak was voor het toneelstukje dat afgelopen zondag werd getoond..

De marsen , boxershorts, etc. waren van zijn amerikaanse bewakers
    die in het huis bij die put verbleven..

zodra je bewijs hebt mag je het overhandigen
    pi_15548590
    die kalkoen was ook nep!!!!!!!!!
    pi_15549251
    quote:
    Op die beelden is een vruchtdragende palmboom te zien. In Irak dragen die bomen echter vrucht in juli/augustus en niet in december.
    Ik heb dat wel op de beelden gezien, het betrof een dadelpalm waaraan de nog gele jonge dadels zaten (pal naast het gat dat ze toonden, geen idee of die bomen geen vrucht dragen in december).

Ik vind het opmerkelijk dat er geen beelden zijn van de gevangenneming, Saddam die uit z'n hol wordt gevist en in de boeien geslagen, JUIST die beelden wil de hele wereld zien/de VS tonen zien lijkt me, en die bestaan blijkbaar niet.

Interessant, het zou me niets verbazen indien Saddam zich zelf heeft overgegeven in de veronderstelling van een deal, er dus geen beelden zijn van zijn arrestatie, en de beelden van het hol uit de zomer dateren.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 19-12-2003 19:44]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
    pi_15549626
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 12:12 schreef RM-rf het volgende:
    vreemd dat de discussie wel gaat over 'hoe word men gemanipuleerd door de media', maar niemand zich afvraagt of die ene bewering ook klopt: dat dadelpalmen in de zomer vruchten dragen.

Dadels kennen een lange rijpperiode aan de boom, die resulteerd in verschillende vormen van dadels, zo bestaat er ook de 'rutab' of 'tamar' dadel, die erg lang rijpt aan de boom,
    de pluktijd voor dit soort dadels kan tot in december duren

Indien je de beelden bekijkt kun je zien dat het nog kleine jonge gele vruchten waren.
    quote:
    en zeker aangezien het hier enkel een sierboom en waarschijnlijk geen productieve boom betreft
    Het was een boerderij, ik denk dat ze daar niet echt geld gaan uitgeven aan sierbomen.

Stel dat het anders is gelopen:
    De VS gaat onderhandelen met Saddam (of doen alsof) en hij geeft zich over, vervolgens worden beelden getoond van de vindplaats (oudere beelden).
    (Er werd overigens verteld dat hij 90 van deze schuilplaatsen in die omgeving had, daar hebben we geen beelden van gezien)
    Saddam geeft zich over (in de veronderstelling van een deal), hetgeen het ontbreken van de beelden van de overmeestering gelijk verklaard.

Dan nemen ze hem gevangen, krijgen hem misschien (onder het mom van ballingschap hier of daar, ookal komen zijn ze niet van plan dat na te komen) zover te verklaren dat hij idd over WMD beschikte en banden had met Al Qaeda.
    Dan zijn ze gelijk van het WMD-gezeur af, en is de oorlog achteraf zgn alsnog legitiem.

Ik zou dat niet zo'n rare verklaring vinden, ik kan er zelfs geen complot in zien, gewoon een manier om Saddam te grijpen en het WMD-verhaal alsnog bevestigd te krijgen.

vrijdag 19 december 2003 @ 20:36:52 #91
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_15550574
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:20 schreef Eye_of_god het volgende:
    De Duitse 'Die Tageszeitung' zet vragen bij de authenticiteit van de beelden van Saddams gevangenneming.
    Oh jee het is weer tijd voor een complottheorie, want er zijn Amerikanen bij betrokken.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_15551255
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 19:11 schreef -R-Style het volgende:
    die kalkoen was ook nep!!!!!!!!!
    En Bush ook
    pi_15551903
    Het artikel uit die Duitse krant betreft een vertaling van een artikel van Ghada Karmi, niet bepaald het type riooljournalistiek;
    quote:
    Ghada Karmi
    Ghada Karmi was born in Jerusalem and left Palestine for England in 1949. She spent most of her life in Britain, where she studied medicine and practised as a physician. She specialised in public health and attained consultant status in 1989. Between 1972 and 1979, she worked on medieval Islamic medicine, in which she attained a Ph.D. from London University.
    She held a number of research appointments on Middle Eastern politics and culture at the School of Oriental and African Studies, Durham University and Leeds University. From 1999 to 2001 she was an Associate Fellow of the Royal Institute of International Affairs, where she led a major project on Israel-Palestinian reconciliation.
    pi_15552149
    Ook in de VS gaat het dadel-verhaal inmiddels de ronde:
    quote:
    One story making the rounds in Baghdad and Great Britain's Iraqi community concerns a photograph of two American GIs standing beside a date palm tree. The photo was supposedly taken on the day of Saddam's capture. But according to the story, any Iraqi would know that this picture was a fake, because date palms are usually harvested in the summer. In any case, unharvested dates fall off the tree before December.
      vrijdag 19 december 2003 @ 22:29:24 #95
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_15553197
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 20:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Oh jee het is weer tijd voor een complottheorie, want er zijn Amerikanen bij betrokken.....

En de schrijver is een pallie, nou het kan niet op vandaag
    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
    pi_15558768
    Hierbij een foto uit de Herald, waarop je de soldaten naast de nog volop vruchtdragende palmboom ziet.

Final days of freedom: US soldiers demonstrate access to the spider hole used by Saddam Hussein before he was captured.
    Picture: AP

quote:
    Los Angeles, Alta California - December 17, 2003 -

There are certain details of the supposed capture of Saddam Hussein on December 14, 2003 in Adwar, Iraq that raise many questions concerning the version of the event that is being reported in the USA mainstream media.
    First of all, no journalists were present during the capture operation and the only information being reported was made available exclusively by CIA operatives in Iraq.
    This information was made available only through photographs and the video that was shown in the well orchestrated press conference conducted by Lieutenant General Ricardo Sanchez announcing to the world the capture of the Iraqi leader.
    One of the photographs released shows two Special Forces soldiers (actually CIA operatives) lifting the concrete lid of the underground cell where the supposed Saddam Hussein was hiding.

The photograph released by the CIA showing their two operatives lifting the lid to the underground cell where Saddam was supposedly hiding.
    The CIA photograph, clearly shows a tree full of ripe dates which in Iraq ripen in late July or early August and never in December.
    The picture also shows a rope with hanging meat for drying. Our Iraqi sources informed us that this occurs always in the summer and never in December.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 20-12-2003 04:03]

pi_15558983
    Het begint er toch steeds meer op te lijken dat de capture van Saddam in de zomer heeft plaatsgevonden, kijk eens naar de volgende foto's van ABC, het zijn de originele foto's van het in het hol van Saddam's gevonden kistje met geld plus de telling van het geld dat erin gevonden is, let op de kleding van de geldtellers!:

A lockbox was found in the spider hole where coalition forces found Saddam Hussein.

The lockbox reportedly had around $750,000 inside.

US-personeel telt het geld uit de lockbox gevonden in het hol van Saddam

In korte broek is het personeel bezig het geld ($ 750.000) te tellen, en dat midden in de winter, ten tijde van deze opnames (14/15 december) was het er 2-12 graden Celcius, niet echt een weertje waarbij men met de korte broek en T-shirtje met korte mouwtjes naar het werk gaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 20-12-2003 04:28]

zaterdag 20 december 2003 @ 04:30:29 #98
    8502 BAZZA
    pi_15558991
    Met 12 graden kan een korte broek toch wel? denk je niet dat als dit echt in de zomer zou zijn dat ze dan niet alles tot in het detail hadden uitgewerkt?
    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
    pi_15559047
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 04:30 schreef BAZZA het volgende:
    Met 12 graden kan een korte broek toch wel? denk je niet dat als dit echt in de zomer zou zijn dat ze dan niet alles tot in het detail hadden uitgewerkt?
    Maximaal 12 minimum 2 graden, dat is geen kortebroeken weer lijkt me? (of ga jij met max 12 graden tesamen met het andere personeel in een korte broek naar je werk?)

Ik denk ook niet dat de VS hun personeel zowiezo graag in korte broek ziet, maar bij hete temperaturen een uitzondering maakt.

Kijk 1 indien 1 persoon die zo vreemd is ok, maar die andere (vanwie je het been ziet) is ook in korte broek, dat duidt op warmte niet op 2-12 graden.

Ik zou wel denken dat ze het tot in detail hadden uitgewerkt, maar dit is op z'n minst vreemd.

Ik heb het nagezocht en de dadeloogst in Irak is een feest (begint op 3 augustus). Nog gele daders aan de boom medio december is dus erg merkwaardig, evenzo die korte broeken bij dergelijke temperaturen.

zaterdag 20 december 2003 @ 05:32:38 #100
    8502 BAZZA
    pi_15559051
    Het ziet er naar uit dat men dit gefilmt heeft op de basis (ze hebben ook geen uniformen aan zie je?) als het daar binnen warm is dan kunnen ze toch best een korte broek aan hebben?

linkje naar die ABC site? intressant dit.

[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 20-12-2003 05:39]

pi_15559061
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 05:32 schreef BAZZA het volgende:
    Het ziet er naar uit dat men dit gefilmt heeft op de basis (ze hebben ook geen uniformen aan zie je?) als het daar binnen warm is dan kunnen ze toch best een korte broek aan hebben?

linkje naar die ABC site? intressant dit.

Wat betreft de korte broeken, klik op deze link en zie hoe de journalisten zijn uitgedost met mutsen en handschoenen (op 16:12 minuten):

http://www.bbc.co.uk/newsa/n5ctrl/events03/world/iraq/saddam_capture/nb_site.ram

Linkje naar ABC (klik op: pictures of Saddam capture):
    http://abclocal.go.com/kgo/news/121503ap_nw_saddam_hole.html

pi_15559068
    Wat ik mij stiekum afvroeg en mogelijk gemist heb:

hoe kwam men aan eerder DNA-materiaal van die gozer?

† In Memoriam † zaterdag 20 december 2003 @ 06:05:37 #103
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_15559078
    Als je de beelden ziet van de pas gevangen Saddam zie je hem telkens met zijn handen in zijn gezicht en zijn wangen aanraken. Volgens sommigen typisch gedrag voor iemand die 'ontwaakt' uit een verdoving. Net zoals de mensen uit dat theater in Moskou die al wel hun ogen open hadden maar voor de rest nog compleet verdwaasd rondliepen.

Misschien iets om een arts de beelden eens te laten annalyseren.

Verder verklaarde Rumsfeld geloof ik al na 12 uur dat het DNA overeenkwam en dus "99 point somewhat" procent zeker was dat het Saddam echt was. Een DNA vergelijking duurt minstens 48 uur, zelfs in het meest geavanceerde lab ter wereld.

Bovendien zou het een koud kunstje zijn om hem op basis van vingerafdrukken te identificeren want die hebben ze en zijn onomstreden. Dan hadden zelfs bijv. de Duitsers en de Britten onafhankelijk zijn identiteit kunnen bevestigen ipv dat de wereld het moet doen met een video met kromme beeldverhouding en de blauwe ogen van Donald en George.

pi_15559136
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 04:19 schreef Cosma-Shiva het volgende:
    Het begint er toch steeds meer op te lijken dat de capture van Saddam in de zomer heeft plaatsgevonden, kijk eens naar de volgende foto's van ABC, het zijn de originele foto's van het in het hol van Saddam's gevonden kistje met geld plus de telling van het geld dat erin gevonden is, let op de kleding van de geldtellers!:

[afbeelding]
    A lockbox was found in the spider hole where coalition forces found Saddam Hussein.

[afbeelding]

[afbeelding]
    US-personeel telt het geld uit de lockbox gevonden in het hol van Saddam

In korte broek is het personeel bezig het geld ($ 750.000) te tellen, en dat midden in de winter, ten tijde van deze opnames (14/15 december) was het er 2-12 graden Celcius, niet echt een weertje waarbij men met de korte broek en T-shirtje met korte mouwtjes naar het werk gaat.

Die fotos zijn niet hetzelfde .

Kijk eens naar de vloer waar de kist op staat ?
    Op die ene foto zie je duidelijk een donker gekleurde streep op de vloer en op de andere niet .

Die fotos horen niet bij elkaar .
    Ik kan dit niet echt serieus nemen
    Er zijn te veel verschillen in de foto's
    Let ook op de witte stikker op de rechter zijkant en het handfat op de rechter zijkant .
    Die laatste foto slaat echt nergens op
    En dan die nederlandse tekst bij die laatste foto terweil bij die eerste 2 het in het engels is hahahahha zo leuk gedaan

Hoe dom denken ze dat we zijn ?

[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 20-12-2003 06:52]

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
    pi_15559213
    Ik denk niet dat het in scene is gezet. Waarom?

Nou, omdat de capture van Saddam helemaal niet in het belang is van de USA. Het was veel beter geweest als Saddam direct was gedood omdat er dan geen proces zou volgen. Nu gaat er dus een rechtzaak komen waarin een hoop onfrisse dingen over het Westen opnieuw in de publiciteit komen.

Voorbeelden:

• De USA heeft zelf altijd de schuld van de gifgas aanval door Irak in de schoenen van Iran geschoven om Saddam (hun bondgenoot) een hand boven het hoofd te houden
  • De gifgas granaten waarmee deze misdaad is gepleegd kwamen uit Duitsland. Regeringen wisten er van en hadden er geen enkel probleem mee omdat er veel geld aan werd verdiend
  • Irak kreeg militaire steun en intelligence (o.a. militaire sateliet beelden) in de oorlog tegen Iran
  • Andere dingen die we nu nog niet weten ?
  • Zelf denk ik dat special forces (met strenge geheimhoudingsplicht!) de opdracht hadden om Saddam direct te doden; "Gedood in een gevecht".
    Echter, bij toeval is hij gevonden door gewone soldaten. Daarna was het niet meer mogelijk om hem te doden.

Nu probeert men Saddam af te schilderen als een lafaard, maar eerlijk gezegd vind ik het veel heldhaftiger en slimmer om een schijnproces te doorstaan - dat heel pijnlijk voor het Westen gaat worden - dan ten onder te gaan in een bij voorbaat kansloos gevecht met Amerikaanse militairen.

† In Memoriam † zaterdag 20 december 2003 @ 08:22:25 #106
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_15559284
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 07:32 schreef Aernout het volgende:
    Ik denk niet dat het in scene is gezet. Waarom?

Nou, omdat de capture van Saddam helemaal niet in het belang is van de USA.

Hoe de belangen liggen is niet duidelijk vind ik.

Je hebt wel een punt, maar aan de andere kant is het ook geen probleem gebleken om Milosevic te berechten. Laat dan in Irak wat mensen mopperen, net zoals nu in Servië en Rusland, als het officiele lijn maar voor is. Desnoods gooien we er wat koehandel tegenaan.

Vanuit PR voor het thuisfront bezien is het een ideaal tijdstip voor Bush. We zitten midden in de Holidays en nu krijgen we iig geen verdrietige mensen op tv die hun afvragen waarom hun geliefden aan de andere kant van de wereld hun leven moeten riskeren. Nee, we zijn goed bezig, we hebben hem en we brengen hoopvolle verwachtingen mee. Saddam als een soort anti-kindeke Jezus.

Het nadeel is dat de Soenieten nu hun wapens op kunnen nemen zonder dat er verwarring is waarvoor men vecht. Tegen de Amerikanen is voor Saddam gaat nu niet meer op.

Zonder inzicht in de strategie van Bush & Co kun je alleen maar speculeren over welk belang voorrang krijgt en of dat idd het belang is wat men nastreeft. Misschien had Saddam gewoon zijn nut gehad en bleef er weinig anders over dan een PR rol.

En misschien nog een rol om straks proberen de bevolking van Irak weer op een lijn te krijgen dmv een verzoenend tribunaal. Hoewel een voortijdige 'zelfmoord' van Saddam natuurlijk ook zo kan als dat beter uitkomt. Of zijn gezondheid laat hem in de steek. Die is toch al wat broos geloof ik.

pi_15559324
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:40 schreef ijdel het volgende:
    Dit gaat dan meteen wel erg ver.
    Maar zomaar alles geloven wat er in de media komt is ook naïef.

Bij dit soort grote complotten, zoals het dan wel niet landen op maan zouden teveel mensen betrokken moeten zijn.

Dit is meteen al een punt, waarom het onmogelijk is.

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
      Overall beste user 2022 zaterdag 20 december 2003 @ 09:39:34 #108
    3928 Ulx
    you aint no punk you punk
    pi_15559504
    ALs het om timing zou gaan was het beter voor Bush om Saddam drie weken voor de verkiezingen uit de hoge hoed te toveren. Als er nu weer een zooitje GI's de pijp uit gaan gaat het Amerikaanse volk zich echt afvragen wat ze daar doen.
    I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
      zaterdag 20 december 2003 @ 09:57:12 #109
    16625 robh
    Lucas & Gea Review Crew ©
    pi_15559585
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 09:39 schreef Ulx het volgende:
    ALs het om timing zou gaan was het beter voor Bush om Saddam drie weken voor de verkiezingen uit de hoge hoed te toveren. Als er nu weer een zooitje GI's de pijp uit gaan gaat het Amerikaanse volk zich echt afvragen wat ze daar doen.
    Ze houden hem een half jaar vast, daarna kan hij berecht worden. Hoelang duurt zo'n rechtzaak en wanneer zijn de verkiezingen...
    Martin Drent, onze profeet.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_15559942
    Als je bedenkt dat de landing op de maan eerst ook gefilmt is op aarde, zodat ze "niet konden mislukken" dan kun je zoiets ook wel verwachten. Jammer alleen dat een wapperende vlag op de maan behoorlijk onmogelijk is, waardoor het filmpje snel ontmaskerd werd. Het filmpje is niet nodig geweest omdat de missie slaagde, maar anders hadden ze dat uitgezonden en de wereld voor de gek gehouden.

En Saddam... ik weet het niet. Ik denk wel dat ze hem hebben, maar op welke manier dat gegaan is weet ik niet. Geheel zuivere koffie zal het nooit zijn, want de verkiezing en de moraal gaan voor de eerlijkheid.

Overall beste user 2022 zaterdag 20 december 2003 @ 11:06:35 #111
    3928 Ulx
    you aint no punk you punk
    pi_15560223
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 10:45 schreef SlaadjeBla het volgende:
    Jammer alleen dat een wapperende vlag op de maan behoorlijk onmogelijk is,
    Tenzij je de vlaggestok van een holle buis aluminium maakt en deze met wat kracht in de grond rost. Moet je opletten hoelang zo'n vlag blijft wapperen. Zeker als je dat in het luchtledige doet.
    I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
      zaterdag 20 december 2003 @ 12:45:49 #112
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_15561724
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 06:01 schreef Divel het volgende:
    Wat ik mij stiekum afvroeg en mogelijk gemist heb:

hoe kwam men aan eerder DNA-materiaal van die gozer?

zijn zonen misschien?
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      Moderator zaterdag 20 december 2003 @ 12:48:39 #113
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_15561782
    of uit 1 van zijn gouden toiletten gevist
    pi_15561954
    quote:
    Als je bedenkt dat de landing op de maan eerst ook gefilmt is op aarde, zodat ze "niet konden mislukken" dan kun je zoiets ook wel verwachten. Jammer alleen dat een wapperende vlag op de maan behoorlijk onmogelijk is, waardoor het filmpje snel ontmaskerd werd.
    Er zat ijzerdraad in de vlag.

verdere uitleg

zaterdag 20 december 2003 @ 13:02:24 #115
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_15562015
    quote:
    Als je bedenkt dat de landing op de maan eerst ook gefilmt is op aarde, zodat ze "niet konden mislukken" dan kun je zoiets ook wel verwachten. Jammer alleen dat een wapperende vlag op de maan behoorlijk onmogelijk is, waardoor het filmpje snel ontmaskerd werd. Het filmpje is niet nodig geweest omdat de missie slaagde, maar anders hadden ze dat uitgezonden en de wereld voor de gek gehouden.

En Saddam... ik weet het niet. Ik denk wel dat ze hem hebben, maar op welke manier dat gegaan is weet ik niet. Geheel zuivere koffie zal het nooit zijn, want de verkiezing en de moraal gaan voor de eerlijkheid.

mannen óp de maan. geloof ik helemaal niks van. nooit gedaan ook. gewoon een leuke publiciteitsstunt ten tijde van de koude oorlog.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_15570486
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 06:44 schreef MMXMMX het volgende:

Die fotos zijn niet hetzelfde .

Kijk eens naar de vloer waar de kist op staat ?
    Op die ene foto zie je duidelijk een donker gekleurde streep op de vloer en op de andere niet .

Bij de ene foto staat hij op een tafel, bij de andere op de vloer, vandaar dat verschil.
    quote:
    Die fotos horen niet bij elkaar .
    Jawel het is de fotoreeks van de Saddam-capture, zie link in mijn vorige post, ze zijn vrijgegeven door het Pentagon.
    quote:
    Let ook op de witte stikker op de rechter zijkant en het handfat op de rechter zijkant .
    Het is echt dezelfde kist, witte strikker met donkere stip er vlak boven op alle foto's.
    quote:
    En dan die nederlandse tekst bij die laatste foto terweil bij die eerste 2 het in het engels is
    Ik heb die laatste van tekst voorzien, niet bij alle foto's op de ABC site stond een tekst (maar je kunt alles teruglezen iig)
    quote:
    Hoe dom denken ze dat we zijn ?
    Dat vraag ik me met name af mbt de zomer-outfits van het geldtellende personeel bij temperaturen tussen de 2 en de 12 graden celcius.
    pi_15570537
    Wat vinden anderen nou van die korte broeken? (foto vorige pagina).
    Ik vond het toch wel tamelijk frappant, persoonlijk ga ik er vanwege die foto steeds meer in geloven dat eea reeds in de zomer heeft plaatsgevonden.
    pi_15570683
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 06:05 schreef NorthernStar het volgende:

Verder verklaarde Rumsfeld geloof ik al na 12 uur dat het DNA overeenkwam en dus "99 point somewhat" procent zeker was dat het Saddam echt was. Een DNA vergelijking duurt minstens 48 uur, zelfs in het meest geavanceerde lab ter wereld.

Saddam is om 09:01 in een heli gezet (na de capture).
    Daarna is er wangslijm afgenomen, en om 13:00 wisten ze al dat het DNA overeenkwam, oftewel dit hebben ze binnen 4 uur geconstateerd, en ook nog in Irak blijkbaar, want gezien het tijdsbestek is het al helemaal ondenkbaar dat ze ermee naar de VS zijn gevlogen om eea in een geavanceerd lab te laten vaststellen.
      zaterdag 20 december 2003 @ 19:11:18 #119
    8502 BAZZA
    pi_15570908
    Hij is toch in de avond gepakt waarna er pas melding is gemaakt van de capture de volgende ochtend?

Voor een DNA test hoef je niet helemaal naar de VS hoor, Jordanie/Israel zijn zo voor de deur en daar kan dat ook perfect gebeuren.

pi_15573146
    Hierbij nog even een duidelijke foto van de militairen bij het hol en de palmboom:

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-12-2003 04:26]

pi_15573158
    deze complottheorie is wel erg ver gezocht.. als ze het in scene wilde zetten hadden ze het wel veel eerder gedaan
    Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
      zondag 21 december 2003 @ 03:14:29 #122
    46383 Tiemie
    sowieso wel!
    pi_15573164
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 03:13 schreef Hayek het volgende:
    deze complottheorie is wel erg ver gezocht.. als ze het in scene wilde zetten hadden ze het wel veel eerder gedaan
    nee juist niet! de verkiezingen komen eraan. en er kwamen steeds meer negatieve berichten over slachtoffers
    pi_15573212
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 03:14 schreef Tiemie het volgende:

[..]

nee juist niet! de verkiezingen komen eraan. en er kwamen steeds meer negatieve berichten over slachtoffers

Als ze hem eerder hadden gepakt zou het waarschijnlijk heel wat slachtoffers hebben gescheeld
    Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
    pi_15573240
    Ehmmm ja hoor... 1 videotape van saddam en de amerikanen staan voor lul
    pi_15573698
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 18:52 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Bij de ene foto staat hij op een tafel, bij de andere op de vloer, vandaar dat verschil.
    [..]

Jawel het is de fotoreeks van de Saddam-capture, zie link in mijn vorige post, ze zijn vrijgegeven door het Pentagon.
    [..]

Het is echt dezelfde kist, witte strikker met donkere stip er vlak boven op alle foto's.
    [..]

Ik heb die laatste van tekst voorzien, niet bij alle foto's op de ABC site stond een tekst (maar je kunt alles teruglezen iig)
    [..]

Dat vraag ik me met name af mbt de zomer-outfits van het geldtellende personeel bij temperaturen tussen de 2 en de 12 graden celcius.

Nogmaals dan .

Op de rechter zijkant van de kist !!!!! zit een witte stikker en die zie ik niet op de bovenste 2 foto's net als het handfat .

Heb je wel gezien hoe groot de paketten geld zijn op de derde foto en vergelijk die nu eens met de groote van de pakjes op de andere foto's .

zondag 21 december 2003 @ 05:18:26 #126
    8502 BAZZA
    pi_15573771
    quote:
    Barron says he supposedly knew where Saddam was almost all the time, and had been the target of several U.S. raids in and around Tikrit. He was captured in Baghdad on Dec. 12,(dat is Vrijdag) and sent to Tikrit for a lengthy interrogation. Just hours later, Saddam was captured.
    http://www.cbsnews.com/stories/2003/02/24/iraq/main541815.shtml

Saddam is dus gepakt op Vrijdag of in de vroege uren van Zaterdag, er was dus opzich best genoeg tijd voor een DNA test als je op Zondag in de morgen/middag het nieuws bekend gaat maken.

Okay op naar de volgende discussie

zondag 21 december 2003 @ 10:19:41 #127
    8502 BAZZA
    pi_15574578
    Saddam was held by Kurdish forces, drugged and left for US troops

Saddam Hussein (news - web sites) was captured by US troops only after he had been taken prisoner by Kurdish forces, drugged and abandoned ready for American soldiers to recover him, a British Sunday newspaper said.

Saddam came into the hands of the Kurdish Patriotic Front after being betrayed to the group by a member of the al-Jabour tribe, whose daughter had been raped by Saddam's son Uday, leading to a blood feud, reported the Sunday Express, which quoted an unnamed senior British military intelligence officer.

The newspaper said the full story of events leading up to the ousted Iraqi president's capture on December 13 near his hometown of Tikrit in northern Iraq (news - web sites), "exposes the version peddled by American spin doctors as incomplete".

A former Iraqi intelligence officer, whom the Express did not name, told the paper that Saddam was held prisoner by a leader of the Kurdish Patriotic Front, which fought alongside US forces during the Iraq war, until he negotiated a deal.

The deal apparently involved the group gaining political advantage in the region.

An unnamed Western intelligence source in the Middle East told the Express: "Saddam was not captured as a result of any American or British intelligence. We knew that someone would eventually take their revenge, it was just a matter of time."

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=1514&e=2&u=/afp/iraq_saddam_britain

pi_15574667
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 10:19 schreef BAZZA het volgende:

Saddam came into the hands of the Kurdish Patriotic Front after being betrayed to the group by a member of the al-Jabour tribe, whose daughter had been raped by Saddam's son Uday, leading to a blood feud, reported the Sunday Express, which quoted an unnamed senior British military intelligence officer.

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=1514&e=2&u=/afp/iraq_saddam_britain

Toch nog een positieve kant aan de eerwraak/bloedvete praktijken daar.
      zondag 21 december 2003 @ 10:32:15 #129
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_15574679
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 04:55 schreef MMXMMX het volgende:
    Op de rechter zijkant van de kist !!!!! zit een witte stikker en die zie ik niet op de bovenste 2 foto's net als het handfat .
    Ik zie op de voorkant van de kist een witte sticker zitten. Op de middelste foto zie je die niet omdat deze buiten beeld valt. Op de 3e foto kijk je tegen de linkerzijkant en de voorkant van de kist aan, niet tegen de rechterzijkant.
    quote:
    Heb je wel gezien hoe groot de paketten geld zijn op de derde foto en vergelijk die nu eens met de groote van de pakjes op de andere foto's .
    Dat is gezichtsbedrog. Let op de wikkels die er omheen zitten, en dan zie je dat de pakketten op de 2e foto dwars liggen.

Conclusie: het is op alle 3 de foto's dezelfde kist.

† In Memoriam † zondag 21 december 2003 @ 10:35:35 #130
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_15574702
    quote:
    Dus toch.
      zondag 21 december 2003 @ 12:33:36 #131
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_15576615
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 10:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dus toch.

Wordt ook in dit artikel gemeld:

http://www.news.com.au/common/story_page/0,4057,8216785%255E401,00.html

pi_15576631
    quote:
    Door de Amerikanen wat moed te geven
    pi_15576689
    Die kalkoen was anders ook nep ....
      zondag 21 december 2003 @ 12:41:45 #134
    26417 Dovenwereld
    Ingenieur Informatica
    pi_15576767
    geruchten, X-files, complotthoerieen rond Saddam zoals Kennedy..
    pi_15577115
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 12:41 schreef Dovenwereld het volgende:
    geruchten, X-files, complotthoerieen rond Saddam zoals Kennedy..
    Wel interessant .
    pi_15579270
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 10:32 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik zie op de voorkant van de kist een witte sticker zitten. Op de middelste foto zie je die niet omdat deze buiten beeld valt. Op de 3e foto kijk je tegen de linkerzijkant en de voorkant van de kist aan, niet tegen de rechterzijkant.
    [..]

Dat is gezichtsbedrog. Let op de wikkels die er omheen zitten, en dan zie je dat de pakketten op de 2e foto dwars liggen.

Hmm oke
      zondag 21 december 2003 @ 14:44:26 #137
    73210 sanniejj
    Freaky bodybuilder
    pi_15580263
    -edit-
    scheldpartij verwijderd.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 22-12-2003 09:36]

Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
      zondag 21 december 2003 @ 14:56:36 #138
    9566 Midioot
    Gecertificeerd verslaafd
    pi_15580604
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 10:33 schreef DrWolffenstein het volgende:

Zo denk ik er ook over

Ik ook, ik geloof geen zak van die hele poppenkast, Bush moest dit "succes" boeken, anders was het exit voor hem, nu is ie een held.
    Hevig kunne kwatsu is een gave
    pi_15582004
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 14:44 schreef sanniejj het volgende:
    Jezus.. dit topic is net zo naïef als die stelling dat amerika de 11 september aanslagen in scené gezet zou hebben. Echt te walgelijk voor woorden gewoon. Als jullie zo graag anti amerika willen zijn dan mag dat best, maar neem dan ook de moeite om amerika te ontwijken in alle aspecten (geen windows meer gebruiken, geen hardware, geen macdonalds, geen burger king enz.)

Je haat tegen amerika kan ver gaan.. maar niet zo ver. Ontdankbare klotehonden.. zonder de amerikanen en de vele andere helden tientallen jaren geleden hadden jullie nog geenééns het recht om zulke vieze smerige uitspraken te doen. Linkse walgelijke galbakken..

Je kunt een dergelijke mening ook normaal onder woorden brengen. Op deze manier toon je je niet echt beter dan degenen tegen wie je ageert.
      zondag 21 december 2003 @ 17:08:49 #140
    24492 Flurry
    Het was een mooie tijd
    pi_15584655
    quote:
    Jezus.. dit topic is net zo naïef als die stelling dat amerika de 11 september aanslagen in scené gezet zou hebben. Echt te walgelijk voor woorden gewoon. Als jullie zo graag anti amerika willen zijn dan mag dat best, maar neem dan ook de moeite om amerika te ontwijken in alle aspecten (geen windows meer gebruiken, geen hardware, geen macdonalds, geen burger king enz.)

Je haat tegen amerika kan ver gaan.. maar niet zo ver. Ontdankbare klotehonden.. zonder de amerikanen en de vele andere helden tientallen jaren geleden hadden jullie nog geenééns het recht om zulke vieze smerige uitspraken te doen. Linkse walgelijke galbakken..

Wat heeft dit nu weer met haat te maken? Op basis van observaties worden er vraagteken gezet bij de officiele lezing. Onder andere de Amerikanen hebben ervoor gezorgd dat we nu de vrijheid hebben om deze vraagtekens ook te bespreken.
    Als jij ons die vrijheid niet gunt heb je meer weg van een NSB-er dan van de helden die ons indertijd bevrijd hebben.
      zondag 21 december 2003 @ 17:54:25 #141
    73210 sanniejj
    Freaky bodybuilder
    pi_15586021
    Punt is gewoon dat het van twee kanten moet komen. Altijd kritiek hebben en geen steun verlenen aan andere landen en vervolgens wel weer verwachten dat er andersom altijd hulp komt. Ooit zal het is ophouden en dan staat iedereen weer als een schoothondje te springen.
    Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
      zondag 21 december 2003 @ 18:04:31 #142
    50671 Strijder
    In Extremis
    pi_15586302
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 17:54 schreef sanniejj het volgende:
    Punt is gewoon dat het van twee kanten moet komen. Altijd kritiek hebben en geen steun verlenen aan andere landen en vervolgens wel weer verwachten dat er andersom altijd hulp komt. Ooit zal het is eens ophouden en dan staat iedereen weer als een schoothondje te springen.
    Steun aan een oorlog omdat 1 land dat wil ?
    Untill I awake - / - Elu Elensar
    pi_15586628
    quote:
    Jezus.. dit topic is net zo naïef als die stelling dat amerika de 11 september aanslagen in scené gezet zou hebben. Echt te walgelijk voor woorden gewoon.
    Je haat tegen amerika kan ver gaan
    De enige discussie hier is dat het mogelijk is dat Saddam wellicht al wat langer vastzit, wat heeft zo'n vermoeden nou met haat tegen Amerika te maken?
    pi_15586703
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 05:18 schreef BAZZA het volgende:

Okay op naar de volgende discussie

Ik heb heel veel duidelijkere pics gevonden van het hol en omgeving, op 1 ervan is een kist met mandarijnen te zien, dit zou betekenen dat eea wél in december heeft plaatsgevonden.

(vanavond post ik die foto's wel)

pi_15586942
    zijn er nou al meerdere onderzoeken geweest naar de echtheid van saddam of zit saddam al veilig in amerika verstopt en zal mr bush himzelf even een woordje met saddam wisselen.
      zondag 21 december 2003 @ 23:13:00 #146
    55931 kakiay42
    Simplicity itself
    pi_15595314
    quote:
    Mogen het er ook 10 zijn?
    It wasn't me
      zondag 21 december 2003 @ 23:22:14 #147
    55931 kakiay42
    Simplicity itself
    pi_15595695
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 17:54 schreef sanniejj het volgende:
    Punt is gewoon dat het van twee kanten moet komen. Altijd kritiek hebben en geen steun verlenen aan andere landen en vervolgens wel weer verwachten dat er andersom altijd hulp komt. Ooit zal het is ophouden en dan staat iedereen weer als een schoothondje te springen.
    Ja net zoals het zeiken over de euro en het europees politiek (non)beleid, als we het shit vinden dan negeren we dat toch gewoon? Alsof dat zomaar gaat. Dezelfde analogie geldt voor Amerika en het amerikaans internationaal beleid. Als je denkt dat politiek "fair play" is, dan ben je niets meer dan het karakter van die "linkse galbakken" zoals jij ze noemt. Laten we wel wezen, onze amerikaanse wereldgenoten hebben meer te verliezen dan wij simultaan kunnen beseffen.

"Hoopla, hype and make believe."

900D N8

[Dit bericht is gewijzigd door kakiay42 op 21-12-2003 23:29]

It wasn't me
    pi_15597374
    quote:
    Op zondag 21 december 2003 10:32 schreef NewOrder het volgende:

Om het wat verwarrender te maken, ook op de onderstaande foto's worden de soldaten met Saddam's geldkist afgebeeld (die daarna wordt geopend), het betreft nu echter een compleet ander soort kist:

What the heroes of the 4th ID found in the hole

(hier nog even een impressie van de andere geldkist:)

Lockbox found in the spider hole where coalition forces found Saddam Hussein.

pi_15598642
    quote:

Saddam Hussein (news - web sites) was captured by US troops only after he had been taken prisoner by Kurdish forces, drugged and abandoned ready for American soldiers to recover him, a British Sunday newspaper said.

The newspaper said the full story of events leading up to the ousted Iraqi president's capture on December 13 near his hometown of Tikrit in northern Iraq (news - web sites), "exposes the version peddled by American spin doctors as incomplete".

Nog een artikel hierover (toen nog een vermoeden):
    quote:
    Indications Saddam Was Not in Hiding But a Captive

December 14, 2003, 6:55 PM (GMT+02:00)

A number of questions are raised by the incredibly bedraggled, tired and crushed condition of this once savage, dapper and pampered ruler who was discovered in a hole in the ground on Saturday, December 13:

2. The wild state of his beard indicated he had not shaved for the same period

According to DEBKAfile analysts, these seven anomalies point to one conclusion: Saddam Hussein was not in hiding; he was a prisoner.

After his last audiotaped message was delivered and aired over al Arabiya TV on Sunday November 16, on the occasion of Ramadan, Saddam was seized, possibly with the connivance of his own men, and held in that hole in Adwar for three weeks or more, which would have accounted for his appearance and condition. Meanwhile, his captors bargained for the $25 m prize the Americans promised for information leading to his capture alive or dead. The negotiations were mediated by Jalal Talabanis Kurdish PUK militia.

These circumstances would explain the ex-rulers docility described by Lt.Gen. Ricardo Sanchez as resignation in the face of his capture by US forces. He must have regarded them as his rescuers and would have greeted them with relief.

From Gen. Sanchezs evasive answers to questions on the $25m bounty, it may be inferred that the Americans and Kurds took advantage of the negotiations with Saddams abductors to move in close and capture him on their own account, for three reasons:

A. His capture had become a matter of national pride for the Americans. No kudos would have been attached to his handover by a local gang of bounty-seekers or criminals. The country would have been swept anew with rumors that the big hero Saddam was again betrayed by the people he trusted, just as in the war.

B. It was vital to catch his kidnappers unawares so as to make sure Saddam was taken alive. They might well have killed him and demanded the prize for his body. But they made sure he had no means of taking his own life and may have kept him sedated.

C. During the weeks he is presumed to have been in captivity, guerrilla activity declined markedly especially in the Sunni Triangle towns of Falluja, Ramadi and Balad - while surging outside this flashpoint region in Mosul in the north and Najef, Nasseriya and Hilla in the south. It was important for the coalition to lay hands on him before the epicenter of the violence turned back towards Baghdad and the center of the Sunni Triangle.

Er is nog 1 ding dat me bevreemd, ook indien SH gevangen zou zijn gehouden door Koerden (of juist dan):

Saddam is 66 jaar (meen ik?), je kunt aan zijn baard zien dat de man inmiddels matig tot behoorlijk grijs hoofdhaar en wenkbrauwen dient te hebben, wanneer je op oude foto's kijkt dan zie je altijd dat zijn haar én wenkbrauwen geverft zijn (daar was hij ijdel genoeg voor), maar zelfs in de verwaarloosde staat waarin hij is 'aangetroffen', zijn zowel haar als zijn wenkbrauwen geverft, dat kan ik niet zo rijmen met het gehele verhaal (vrijwillig danwel gevangen in een hol).
    Zie ook de foto's van vlak na de arrestatie:

Hierbij nog de beloofde mandarijnen icm de dadels:

maandag 22 december 2003 @ 01:00:12 #150
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_15598822
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 15:30 schreef Nyrem het volgende:
    Bush ontmoette Saddam op 27 november 2003

Een Pakistaanse krant heeft op dinsdag een artikel geplaatst waarin staat dat President George Bush en Saddam Hoessein op 27 november 2003 een ontmoeting hadden.

De krant 'Khabrain' schreef dat toen Bush onlangs onverwachts naar Baghdad vloog om Thanksgiving te vieren, hij een gesprek heeft gehad met Saddam Hoessein.

Ook zou Saddam geprobeerd hebben om zelfmoord te plegen, toen hij gearresteerd werd op 23 november met hulp van de Koerdische leider Jalal Talabani en zijn eigen bodyguards. Drie dagen later probeerde Saddam zelfmoord te plegen.

De lokale pers, net zoals in alle andere landen, brachten het nieuws en de omstandigheden van zijn arrestatie uitgebreid op de voorpagina.

SOPN

http://www.iribnews.com/Full_en.asp?news_id=194533

is dit inmiddels ook al afgedaan als onzin?
    pi_15598853
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 00:52 schreef Cosma-Shiva het volgende:
    uhm als die dude gevangen genomen is laat je geen 750.000 dollar achter... lijkt me tog een rebels leuk zakcentje!!!!

wat ik me wel voor kan stellen is dat als sadam zelf wel verzet zou hebben gepleegd, of ergens anders is gevonden, dat amerika dit filmpje later heeft gemaakt om sadam als een trieste verliezer over te laten komen... eigenlijk best slim, de gehele arabische wereld laten zien wat er gebeurt met de 'grote' leiders...

pi_15599292
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 01:01 schreef bier2k4 het volgende:

uhm als die dude gevangen genomen is laat je geen 750.000 dollar achter... lijkt me tog een rebels leuk zakcentje!!!!

Inderdaad, dus het Koerden-verhaal is ook onzin eigenlijk?
    (dat onderhandelen over geld enzo, ze hadden gewoon die $750.000 kunnen pakken)
    quote:
    wat ik me wel voor kan stellen is dat als sadam zelf wel verzet zou hebben gepleegd, of ergens anders is gevonden, dat amerika dit filmpje later heeft gemaakt om sadam als een trieste verliezer over te laten komen...
    Mja, het dadelverhaal kwam me geloofwaardig over (als niet kloppend), maar er staat op een foto uit diezelfde reeks ook een doos mandarijnen; nu zijn er misschien geen dadels aan de palmen in de winter, in de zomer zijn er weer geen mandarijnen (alhoewel bv in Marokko sommige fruitbomen wel mandarijnen dragen in de zomer, alleen niet van zo'n beste kwalieit, en worden ook niet geëxporteerd), dus zou de dadelpalm/mandarijnen combi met een beetje geweld wel kunnen eind-zomer.
    quote:
    eigenlijk best slim, de gehele arabische wereld laten zien wat er gebeurt met de 'grote' leiders...
    Maar waarom hebben ze zijn haar geverft, en hoe zit het met die 2 verschillende geldkisten? (er was er volgens de berichten maar 1 gevonden)
    pi_15599621
    Bij deze een overzicht met mooie duidelijke foto's in en rond het 'hol', misschien ontdekt iemand er nog iets interessants op:

maandag 22 december 2003 @ 06:24:26 #154
    55630 MokroKees
    Chaulerah Gek
    pi_15601337
    de fotoos zijn geretoucheerd
    op de middelste deur van het keukenkastje lijkt iets weggesoept te zijn..
    pi_15601412
    Saddam is al eerder gepakt, waarschijnlijk op dezelfde plek, ongeacht HOE, DOOR WIE, VERRADEN of what so ever. Hij is gepakt, de Amerikanen maken wat kleine foutjes met de in scene gezette filmpjes,
    (want het lijkt mij ook niet zo dat 600 soldaten en persmuskieten 90 schuilplaatsen van Saddam afgaan) maar ik weet zeker dat de echte Saddam is, want zoals eerder gezegt, Amerika staat redelijk voor lul als dalijk de echte Saddam opduikt.

Of zit de echte Saddam te kaarten met Elvis en de moordenaar van Kennedy op een warm eiland .....

“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
    “I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
      maandag 22 december 2003 @ 09:44:02 #156
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_15602280
    -knip-

[Dit bericht is gewijzigd door err op 22-12-2003 10:26]

maandag 22 december 2003 @ 10:26:24 #157
    44699 err
    pi_15602903
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2003 03:04 schreef Cosma-Shiva het volgende:
    Hierbij een foto uit de Herald, waarop je de soldaten naast de nog volop vruchtdragende palmboom ziet.

deze soldaten zijn nou niet echt gekleed naar hartje zomer (zoals je aangaf met die lui met die geldkist)

ik zie zelfs handschoenen..maar kan natuurlijk dee standaard outfit van een GI zijn

maandag 22 december 2003 @ 12:03:56 #158
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_15604968
    21/12 "Saddam werd door Koerden gevangen"

Saddam Hoessein is pas in handen van de Amerikanen gekomen nadat hij door Koerdische troepen gevangen was genomen. Die lieten hem gedrogeerd achter in handen van de Amerikanen. Dat schrijft het Londense zondagsblad Sunday Express.

Saddam viel in handen van het Koerdisch Front na te zijn verraden door een lid van de al-Jabour-stam, wiens dochter door Saddams zoon Uday was verkracht, zo meldt de Sunday Express. Het blad claimt een - anonieme - verantwoordelijke van de Britse militaire inlichtingendienst te citeren.

Volgens de zondagskrant "toont" de volledige reconstructie van de gebeurtenissen die op 13 december tot de gevangenneming van de Iraakse ex-president leidden, "dat de versie die door de Amerikaanse raadslieden wordt rondverteld incompleet is". Een voormalig lid van de Irakese geheime dienst, wiens naam de Sunday Express niet noemt, heeft verteld dat Saddam Hoessein gevangen werd genomen door een leider van het Koerdisch Front die tijdens de oorlog in Irak tegen de Amerikaanse troepen vocht alvorens een akkoord met hen te sluiten.

Een anonieme bron bij de westelijke inlichtingendiensten in het Nabije Oosten zei tegenover de krant: "Saddam is niet gevangen als gevolg van een actie van de Amerikaanse of Britse geheime diensten. We wisten dat bepaalde figuren zich op hem wilden wreken, het was slechts een kwestie van tijd".

Gazet van Antwerpen

pi_15617139
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 10:26 schreef err het volgende:

deze soldaten zijn nou niet echt gekleed naar hartje zomer (zoals je aangaf met die lui met die geldkist)

ik zie zelfs handschoenen..maar kan natuurlijk dee standaard outfit van een GI zijn

Geen idee of het de standaard outfit is (op 1 van de foto's in de bovenste reeks hebben ze ook ineens maskers op).

Wat betreft die lui met die korte broeken, er zijn 2 geldkist versies (met 2 totaal verschillende soorten kisten, alsmede personeel, zie vorige pagina voor de foto's), geen idee hoe het zit allemaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 22-12-2003 19:26]

pi_15617225
    Handschoenen hebben ze toch meestal aan, ongeacht winter of zomer??
    pi_15617317
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 19:24 schreef schatje het volgende:
    Handschoenen hebben ze toch meestal aan, ongeacht winter of zomer??
    Korte broeken blijkbaar ook (op de basis).
    pi_15618000
    quote:
    A member of 1st Brigade Combat Team lifts a styrofoam lid covering the hole where former Iraqi President Saddam Hussein was discovered hiding Dec.13 in the village of Ad Dawr.

Het "Saddam werd gevangen gehouden" verhaal is opeens een stuk minder geloofwaardig met een piepschuimen blok als afsluiting op zijn schuilpaats.

pi_15618472
    quote:
    Agence France Press reports that Saddam was, for purposes of revenge for a rape by his son, held prisoner by the Kurds then drugged and stashed, as a prisoner, in a "spider hole" he couldn't escape from. It is logical to assume that the Kurds cut a deal for handing Saddam over to the US, and that the Kurds had reasons for leaving him with a stash of hundreds of thousands of dollars, two AK-47 machine guns and documents in a briefcase with a lot of names.

The cash was a way to prove that it was the real Saddam. Who else would be wandering around Iraq with that kind of money. Besides, they were expecting, or perhaps, had already received the $25 million or more, if they smart enough to demand it, from the desperate-for good news Bush administration.

The weapons were, perhaps a temptation, which if Saddam had chosen to use them, would surely have led to his instant death. They were also a nice touch for distracting the world from the fact that he was, in spite of the weapons (and no-one ever said they were loaded) a prisoner. They were further camouflage. And then we get to the documents in the briefcase. That's where it gets very interesting.

Now that the world is coming around to the realization that the US military did not perform some miraculous capture, the next step is to ask some questions.

lees veder

pi_15618704
    quote:
    Then we have former UN ambassador Madeline Albright suggesting that maybe they already have Osama. And you wonder. Do they? Could they? Would they?

pi_15624480
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 20:10 schreef Delicate het volgende:

The cash was a way to prove that it was the real Saddam. Who else would be wandering around Iraq with that kind of money. Besides, they were expecting, or perhaps, had already received the $25 million or more, if they smart enough to demand it, from the desperate-for good news Bush administration.

The weapons were, perhaps a temptation, which if Saddam had chosen to use them, would surely have led to his instant death. They were also a nice touch for distracting the world from the fact that he was, in spite of the weapons (and no-one ever said they were loaded) a prisoner. They were further camouflage. And then we get to the documents in the briefcase. That's where it gets very interesting.

Zo kan ik het ook, bewijzen fabriceren. Je laat gewoon alles je stelling bewijzen, stel je voor dat Saddam zonder geld en wapens was aangetroffen:
    quote:
    The fact that Saddam was found unarmed and without any money on him indicates he was being held before being picked up by the Americans. Why would this man, who took billions after the fall of Baghdad suddenly be broke ? And why would he be unarmed in a country where every household has an AK-47 ?
    pi_15628281
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 19:54 schreef CeeJee het volgende:

Het "Saddam werd gevangen gehouden" verhaal is opeens een stuk minder geloofwaardig met een piepschuimen blok als afsluiting op zijn schuilpaats.

Ik zie hier 2 soldaten een blok 'piepschuim' aan maarliefst 2 handvaten uit de grond trekken.

Hoe ga je handvaten verankeren in piepschuim (en waarom zou je dat uberhaupt doen gezien het niets weegt), en waarom zijn er 2 man bij nodig om dat lichtgewicht ding uit de grond te tillen?

Op deze foto kun je zien dat de handvaten vermoedelijk van ijzer zijn (ze staan rechtop), hoe ga je ijzeren handgrepen vastzetten in piepschuim? :

Het gevangenschapsverhaal is imo minder geloofwaardig omdat indien Koerden hem zouden hebben vastgehouden zij hem in dat geval echt wel dat geld en iig zijn wapens zouden hebben afgenomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 23-12-2003 02:08]

dinsdag 23 december 2003 @ 02:14:23 #168
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_15628668
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 20:36 schreef schatje het volgende:
    Bush spint weinig garen bij arrestatie Saddam
    He verdorie, nu moet hij die andere joker al gaan inzetten; Osama Bin Laden.

it's the economy stupid

dinsdag 23 december 2003 @ 02:16:00 #169
    8502 BAZZA
    pi_15628684
    The blonde who snared Saddam
    GORDON THOMAS
    21dec03
    SADDAM Hussein was captured through the demands of the one woman he still trusted. She is Samira Shahbander, the second of his four wives.

On December 11 she contacted Saddam from an Internet cafe in Ba'albeck, near Beirut.

Samira and Saddam's only surviving son, Ali, have lived under assumed names in Lebanon since leaving Baghdad months before the war started.

Samira, whose curly blonde hair came from the same French hair product company that provided Saddam with his hair dye, was the married woman who first became Saddam's mistress and then his wife.

In March, with the Coalition forces closing in on Baghdad, Saddam arranged for her and Ali to flee to Lebanon. She took about $A7 million in cash and a trunk of gold bars from the vaults of the Central Bank of Iraq.

She told friends she was going first to France and then Moscow, because Russian President Vladimir Putin had secretly promised Saddam he would give her sanctuary.

Instead, she went to a pre-arranged hideout a villa in the Beirut suburbs. That's where the Israeli intelligence agency Mossad found her.

Meir Dagan, the head of Mossad, sent a team of surveillance specialists to bug Samira's every move.

They discovered that the Lebanese Government had given her and Ali Lebanese passports and new identities.

Samira was given the name of "Hadija".

But Ali, who has the same deep-set eyes as his father, insisted he would keep the family name of Hussein.

The Israeli team noted that Samira had transferred most of her money out of Lebanon to a Credit Suisse bank account in Geneva.

In the past, the bank had been a repository for some of Saddam's own fortune.

A month ago, Samira cashed in her gold bars for US dollars with a Beirut money dealer.

Then she started to call Saddam.

Supported by Israeli Air Force surveillance planes, Mossad tracked the calls close to the Syrian border.

"The calls were affectionate. It was clear there was a close relationship still between them," said a high-ranking Mossad source in Tel Aviv after Saddam had been captured.

That one of the most reviled tyrants in the world a man who had personally supervised the terrible torture of thousands, including women and children could speak of love, both fascinated and repelled the Mossad team.

But behind the endearments, the listeners heard through their electronic equipment that Samira wanted more money.

Time and again, in further calls each made to a different number the Mossad team pinpointed as in an area in the desolate sands of the Wadi al-Myrah inside the Syrian border with Iraq Samira repeated her request for money.

Samira, the daughter of a wealthy aristocratic Baghdad family, had never lost her taste for the good life.

During their marriage, Saddam had showered her with gifts, including two palaces.

At the start of their courtship, Samira was married to an Iraqi air force pilot.

Saddam simply kidnapped him and said he would be set free only if he agreed to divorce Samira.

The husband agreed.

In return, he was made head of Iraqi Airways and given a choice from one of Saddam's cast-off mistresses. Samira became Saddam's favourite wife though he took two more wives and scores of mistresses.

The marriage was cemented by the birth of Ali.

The child's arrival deepened the hatred of Saddam's older sons, Uday and Qusay, towards Samira.

On the day Uday and Qusay died, the Mossad eavesdroppers heard Samira laugh for the first time.

The Israelis knew that across the border in Iraq, a secret US special forces intelligence unit was roaming up and down the border looking for Saddam.

Other Israeli agents inside the Syrian side of the border had heard radio chatter between the unit known as US Combined Joint Special Operations Task Force 121 as they set about trying to track down Saddam.

The force was made up from Delta Force, the US Rangers, Britain's SAS and Special Boat Service, and the Australian SAS.

"For political reasons, we had not been formally invited to join the party," said a source close to Meir Dagan.

Mossad not for the first time decided to keep to itself the information it was gleaning from the surveillance of Samira. But on Thursday, December 11, that changed.

The Mossad team picked up a conversation between Samira and the man they were now certain was Saddam. He told her he would meet her close to the Syrian border. Details of the meeting were enough to have the Israelis finally alert Washington.

In the meantime, US forces had received their own tip-off and Samira and Ali heard the news of Saddam's capture on the radio. She burst into tears. Ali's reaction is not known.

In Tel Aviv, Mossad analysts, like those of all the major intelligence services, were poring over the video footage that showed the likeness of Saddam the world had never seen before.

And the Mossad analysts, as part of their work, began to ask intriguing questions:

WHO were the two unidentified men armed with AK-47 rifles who stood guard over the hole? Were they there to protect Saddam or kill him if he tried to escape?

WHY did Saddam not use his pistol to commit suicide and become the martyr he had long boasted he would be?

WAS it cowardice that stopped him or was he expecting to make a deal? To not only reveal the truth about weapons of mass destruction, but also about his deal with Russia and China, whose secret support had encouraged him to continue to confront the US.

THE hole he hid in had only one opening. It was blocked. He could not have escaped. So was it in effect a prison? Was he being held there as part of a trade-off?

WHAT was the $US750,000 (about $A1 million) found on him for?

WAS that intended for Samira? Or was it a payment for someone who would help him escape?

WHY did he have no communications equipment? Not even a mobile phone was on him.

DID all this point to the remnants of his own followers had come to regard him as a spent force and that they were ready to trade him in for their own freedom?

"It may well emerge that Saddam, as such, was not actually in hiding, but was being held down there against his will," an Israeli analyst suggested.

That may explain why he was so "talkative and co-operative" when his captors dug him out bringing to an end his 35-year reign of terror in such a dramatic manner.

http://www.thesundaymail.news.com.au/common/story_page/0,5936,8223166%255E904,00.html

pi_15628832
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 02:16 schreef BAZZA het volgende:
    The blonde who snared Saddam

On December 11 she contacted Saddam from an Internet cafe in Ba'albeck, near Beirut.

pi_15630143
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 01:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik zie hier 2 soldaten een blok 'piepschuim' aan maarliefst 2 handvaten uit de grond trekken.

Dan heeft de soldaat rechts hier de sterkste middelvinger ter wereld.
    pi_15630169
    quote:
    Op maandag 22 december 2003 22:55 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Zo kan ik het ook, bewijzen fabriceren. Je laat gewoon alles je stelling bewijzen, stel je voor dat Saddam zonder geld en wapens was aangetroffen:

Klopt, hij gaat uit van een bepaald scenario en verklaart dan wat we zien. Ik vond het wel logisch klinken.

Ik geloof niet dat dit een "bunker" was waarvanuit Saddam opereerde, ik geloof dat hij door anderen gepakt is, weet ik hoelang al gevangen heeft gezeten en uiteindelijk (onder de verdovende middelen) achtergelaten is voor de Amerikanen.

Maar jij gelooft de officiële lezing?

pi_15630417
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 08:27 schreef Delicate het volgende:

[..]

Klopt, hij gaat uit van een bepaald scenario en verklaart dan wat we zien. Ik vond het wel logisch klinken.

Ik geloof niet dat dit een "bunker" was waarvanuit Saddam opereerde, ik geloof dat hij door anderen gepakt is, weet ik hoelang al gevangen heeft gezeten en uiteindelijk (onder de verdovende middelen) achtergelaten is voor de Amerikanen.

Maar jij gelooft de officiële lezing?

Ik denk dat hij daar wel op die dag zat, en niet onder dwang (behalve misschien dat hij nergens anders heen durfde te gaan uit angst gepakt te worden). Het was zeker geen zenuwcentrum van het verzet, Saddam was meer symbolisch leider dan praktisch.

[Dit bericht is gewijzigd door CeeJee op 23-12-2003 09:01]

dinsdag 23 december 2003 @ 09:00:26 #174
    8502 BAZZA
    pi_15630419
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 02:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

[afbeelding]

Email naar een contactpersoon hij had trouwens geen vaste verblijfplaats.
    pi_15633559
    De meeste mensen hier zouden de nieuwe serie voor GTST moeten maken. Voor en door dombo's!

En dan na aflevering 6 miljoen, kan je je weer verbazen over al die politieke beslissingen die in de tussentijd zijn gemaakt. Gelukkig is er dan ook vast wel een bekende nederlander, die met of zonder gebruik van zijn karikatuur, je wel even wil vertellen wat er gebeurde, hoe het gebeurde en wie we het kwalijk moeten nemen.

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
    pi_15647976
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 08:21 schreef CeeJee het volgende:

Soldaat links draagt het gewicht, blok hangt schuin.
    pi_15648489
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 01:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hoe ga je handvaten verankeren in piepschuim (en waarom zou je dat uberhaupt doen gezien het niets weegt), en waarom zijn er 2 man bij nodig om dat lichtgewicht ding uit de grond te tillen?

Op deze foto kun je zien dat de handvaten vermoedelijk van ijzer zijn (ze staan rechtop), hoe ga je ijzeren handgrepen vastzetten in piepschuim? :

[afbeelding]

Het gevangenschapsverhaal is imo minder geloofwaardig omdat indien Koerden hem zouden hebben vastgehouden zij hem in dat geval echt wel dat geld en iig zijn wapens zouden hebben afgenomen.

Betonblok met daarin 2 wapeningsstaven als handvat.
    Piepschuim voor geluidsisolatie.
    Geheel is niet heel zwaar, maar voldoende om een stevige afdichting te hebben. Zand erover en het valt bijna niet meer op ( ook die 2 handvaten niet ). Tenzij je gaat zoeken....
    pi_15648515
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 08:21 schreef CeeJee het volgende:

[..]

[afbeelding]

Valt wel mee hoor. Zie verder post van mij boven.
    pi_15649488
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 19:53 schreef Strijder het volgende:

[..]

Geheel is niet heel zwaar, maar voldoende om een stevige afdichting te hebben. Zand erover en het valt bijna niet meer op ( ook die 2 handvaten niet ). Tenzij je gaat zoeken....

En die metalen wapeningsstaven die als handvaten dienen maken geen uitstekingen als je een dekentje er overheen legt ?

pi_15649711
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 20:29 schreef CeeJee het volgende:

[..]

En die metalen wapeningsstaven die als handvaten dienen maken geen uitstekingen als je een dekentje er overheen legt ?

[afbeelding]

Nou wordt het gevaarlijk... ( conspiracy enzo ).

Op de foto's komt het geheel op mij over als een betonblok met daaromheen piepschuim. En daarin twee staven betonijzer als handvat. Ik denk gewoon dat die omgebogen zijn. Of dat de foto met het dekentje gemaakt is terwijl het blok al weg was.
    Anders klopt er iets fundamenteel niet ( waar ik voorlopig even niet vanuit ga bij dit onderdeel van de discussie ).

-edit- :
    Zie het al, foto is gemaakt terwijl blok weg was, kijk maar op je foto's.

pi_15657995
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2003 19:53 schreef Strijder het volgende:

Thanks.
    Een betonblok met daaromheen een soort isolatieschuim lijkt mij ook de beste verklaring (je kunt op meerdere foto's zien dat de buitenste ring een ander materiaal betreft; http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20031215/capt.reb10112151116.iraq_saddam__reb101.jpg ).

Zou Saddam qua gewicht van eea nou makkelijk in en uit dat hol hebben kunnen wippen? (zonder hulp van bovenaf)

woensdag 24 december 2003 @ 01:52:51 #182
    26417 Dovenwereld
    Ingenieur Informatica
    pi_15658287
    quote:
    Op woensdag 24 december 2003 01:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Thanks.
    Een betonblok met daaromheen een soort isolatieschuim lijkt mij ook de beste verklaring (je kunt op meerdere foto's zien dat de buitenste ring een ander materiaal betreft; http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20031215/capt.reb10112151116.iraq_saddam__reb101.jpg ).

Zou Saddam qua gewicht van eea nou makkelijk in en uit dat hol hebben kunnen wippen? (zonder hulp van bovenaf)

Saddam heeft 2 guards.
    pi_15688809
    Iemand poste deze link...als je rechtsboven op de het fototoestel klikt speelt ie het filmpje/slideshow af, dan zie je op de helft ook manderijnen aan de boom hangen....om even ontopic te blijven....
    “You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
    “I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
      donderdag 25 december 2003 @ 07:55:59 #184
    8502 BAZZA
    pi_15688829
    Volgens mij zitten er geen uitsteeksels aan dat blok piepschuim en zijn het gewoon 2 stukken touw die als handvaten worden gebruik.
      donderdag 25 december 2003 @ 09:28:31 #185
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_15689086
    quote:
    Op donderdag 25 december 2003 07:55 schreef BAZZA het volgende:
    Volgens mij zitten er geen uitsteeksels aan dat blok piepschuim en zijn het gewoon 2 stukken touw die als handvaten worden gebruik.
    Dat touw blijft dan wel mooi rechtop staan...

donderdag 25 december 2003 @ 09:32:21 #186
    8502 BAZZA
    pi_15689101
    quote:
    Op donderdag 25 december 2003 09:28 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat touw blijft dan wel mooi rechtop staan...

[afbeelding]

Dat kan met stevig touw.
      Moderator donderdag 25 december 2003 @ 09:52:35 #187
    18653 crew  D.
    pi_15689182
    quote:
    Op donderdag 25 december 2003 09:32 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat kan met stevig touw.

donderdag 25 december 2003 @ 09:58:24 #188
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_15689227
    quote:
    Op donderdag 25 december 2003 09:32 schreef BAZZA het volgende:
    Dat kan met stevig touw.
    Het kan ook wel staalkabel zijn...
      donderdag 25 december 2003 @ 10:00:41 #189
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_15689241
    quote:
    Op woensdag 24 december 2003 01:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:
    Iemand zal toch dat doek er overheen hebben moeten gooien, dus ik geloof haast niet dat ie alleen was.
      vrijdag 26 december 2003 @ 20:01:28 #190
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_15725253
    * maartena vraagt zich af waarom er mensen zijn die zonder na te denken standaard alles geloven wat anti-Amerikaans is......
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_15725454
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2003 20:01 schreef maartena het volgende:
    * maartena vraagt zich af waarom er mensen zijn die zonder na te denken standaard alles geloven wat anti-Amerikaans is......
    Bij mij is het andersom.

Ik vertrouw standaard niks wat vanuit het Pentagon, Het Witte Huis of de mainstream media komt (CNN, Fox etc.)

vrijdag 26 december 2003 @ 20:38:36 #192
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_15726171
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2003 20:01 schreef maartena het volgende:
    Het in twijfel trekken van de acties en uitspraken van (de regering) Bush betekent niet dat je anti-Amerikaans bent.
      vrijdag 26 december 2003 @ 20:41:29 #193
    52590 MallePall
    De zuivelste verwenner...
    pi_15726224
    quote:
    omdat bush een hond is... en wel meer dingen alsof heeft gedaan

(klein voorbeeld) die grote kalkoen als verassings bezoek

pi_15726608
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2003 20:41 schreef MallePall het volgende:

[..]

omdat bush een hond is... en wel meer dingen alsof heeft gedaan

(klein voorbeeld) die grote kalkoen als verassings bezoek

Het ligt in elkaars verlengde.
    Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
    pi_16334678
    quote:
    Pentagon ontstemd over nieuwe foto's Saddam

ATLANTA - Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft vrijdag ontstemd gereageerd op nieuwe foto's van de gearresteerde Saddam Hussein die op internet circuleren. Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN hebben functionarissen van het Pentagon geen toestemming gegeven voor de publicatie van de beelden van de voormalige president van Irak. Evenmin willen ze de echtheid van de opnamen formeel bevestigen.

De foto's zijn vrijwel zeker gemaakt door een Amerikaanse militair die bij de arrestatie was betrokken. Hij had, net als veel van zijn collega's in Irak, een kleine digitale camera bij zich. Op de beelden, die CNN op de interneteditie verspreidt, is onder meer te zien hoe de Iraakse president uit zijn schuilplaats wordt gehaald. Ook de hoeveelheid geld die er werd aangetroffen is in beeld gebracht.

De Verenigde Staten kregen eerder van mensenrechtengroepen kritiek op de verspreiding van beelden van Saddam Hussein kort na zijn arrestatie op 13 december. De internationale afspraken voor de behandeling van krijgsgevangenen verbieden namelijk dat de gedetineerden herkenbaar in de media verschijnen.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell zei vrijdag tegen het Britse Sky News dat Saddam Hussein "enigszins coörperatief " meewerkt aan zijn verhoren. Powell gaf wel aan dat de informatie die het gevallen staatshoofd verstrekt "nog niet erg bruikbaar is".

pi_16334774
    quote:
    Apparent Saddam capture photos surface

Unauthorized photos circulating on Internet
    Friday, January 16, 2004 Posted: 0802 GMT ( 4:02 PM HKT)

(CNN) -- New photographs that appear to be of Saddam Hussein on the day of his capture by U.S. forces are circulating around the Internet one month after the ousted Iraqi leader was found in a narrow hole in the ground.

One photo apparently shows Saddam shortly after he was pulled from the infamous "spider hole" where he had been hiding on December 13.

Someone who could be a U.S. soldier, a translator or another civilian working with the U.S. military is holding Saddam down on the ground.

Some people have suggested this image shows Saddam bleeding from the mouth, but examination of the photograph has been inconclusive.

Pentagon officials did not release the photographs nor will they officially verify their authenticity and even comment on them.

The photographs appear to have been taken by someone in, or working closely with, the U.S. military when troops nabbed Saddam on a farm compound near the village of Ad Dawr on the banks of the Tigris River outside Tikrit.

Soldiers said afterward that when Saddam was found he said, in English: "I am Saddam Hussein. I am the president of Iraq. I want to negotiate."

The soldiers replied: "President Bush sends his regards."

Capt. Desmond Bailey, who led the close-in security team as part of Operation Red Dawn, recalled at the time that "it wasn't the blaze of glory we expected."

One of the new photos shows dozens of military personnel gathered around as Saddam is led into one of his former palaces in Baghdad that is now serving as a military headquarters.

Although CNN has not independently verified the authenticity or source of the photos, they do appear genuine, according to a senior U.S. government official.

Certain key details known about the event match with the photographs.

For instance, Saddam appears to be wearing the same clothes and the same beard as seen in the pictures officially released by the U.S. military.

Another new photograph of the box of U.S. currency found with Saddam matches the green case of $750,000 dollars displayed by the U.S. military after his capture.

A new picture of Col. James Hickey, commander of the 1st Brigade, 4th Infantry Division, who directed the 600 troops who took part in the capture, matches other photos of Hickey.

The photos don't reveal much more about Operation Red Dawn, whose mission was to capture or kill Saddam, but they do give a little more of a look at how Saddam was handled in the hours after his capture

The Pentagon is reportedly not happy the photographs got out.

But it is uncertain anyone will be reprimanded, because almost every soldier carries a pocket camera these days, and that makes it unlikely whoever took the photos will be identified.

CNN's Jamie McIntyre contributed to this report.

zaterdag 17 januari 2004 @ 12:12:32 #197
    44699 err
    pi_16337824
    binnenkort pleegt ie zelfmoord. wedden?
      Moderator zaterdag 17 januari 2004 @ 12:14:45 #198
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_16337871
    of zijn kameraden bevrijden hem en het hele zootje wordt 'on the run' doodgeschoten.

ik zou er niet rouwig om zijn eigenlijk

pi_16337961
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2004 12:14 schreef sp3c het volgende:
    of zijn kameraden bevrijden hem en het hele zootje wordt 'on the run' doodgeschoten.

ik zou er niet rouwig om zijn eigenlijk

maar dan wel allemaal tegelijk
      zaterdag 17 januari 2004 @ 14:21:59 #200
    55630 MokroKees
    Chaulerah Gek
    pi_16340610

als hij hier uit het gat word getrokken waar zijn dan zijn armen ?
    vastgebonden op zijn rug ?
    pi_16344040
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2004 14:21 schreef MokroKees het volgende:
    [afbeelding]
    als hij hier uit het gat word getrokken waar zijn dan zijn armen ?
    vastgebonden op zijn rug ?
    Who cares, zolang hij maar gepakt is
      zondag 18 januari 2004 @ 13:11:50 #202
    32652 GeorgeW.Bush
    President of the USA
    pi_16364035
    Op deze foto is die soldaat toch wel redelijk herkenbaar:

Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
    Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
    beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')