Gisterochtend thuis weg gegaan naar mijn werk en thuis 4 gezonde lieve katten achter gelaten. Zit ik gisteravond samen met mijn moeder te eten komt de een na jongste binnen strompelen via het kattenluikje, eerst lachten we omdat we dachten dat hij het gewoon moeilijk had, maar hij ging gelijk op de mat liggen, daardoor wist ik gelijk dat er iets mis was
Hij had erge moeite met het bewegen van zijn achterlijfje. Dus ik de dierenarts gebeld en gelijk met spoed erheen gegaan. Dierenarts zei dat hij waarschijnlijk trombose had en niet gebroken, hij is daar gebleven voor de nacht met bloedverdunners. Ze hadden voor de zekerheid nog even een foto gemaakt, maar hij had niks gebroken. Ze wisten zeker dat het trombose was. Vanmiddag gebeld door de dierenarts en te horen gekregen dat hij er niet beter op was geworden, zijn achterlijfje kreeg geen doorbloeding meer door de trombose waardoor dus ook zijn spieren verstijfden. Dokter adviseerde hem in te laten slapen. Even een andere dierenarts gebeld voor een second opinion, die zei hetzelfde, en omdat het een pers is dat de hartjes van perzische katten nou eenmaal een stuk slechter zijn.
Nou 19.00uur, kom binnen bij de dierenarts met mijn moeder, gelijk naar onze lieve kat, hij begon gelijk te spinnen toen hij ons zag. Hij is geen schootkat, maar heeft tot het einde bij mij moeder op schoot gelegen op zijn favoriete kussen. Hij is zo liev
Heb hem net samen met mijn moeder in de tuin begraven, zo is hij altijd dicht bij ons.
Lieve tommie, ik hou van je
![]()

Ik heb ook een kat, af en toe kan ik hem echt achter het behang plakken zo irritant is ie (niet opgevoed) maar ik krijg tranen in mn ogen bij de gedachte dat ie er niet meer is....
Ah, sterkte ermee.
wat ontzettend sneu.
quote:Shit man, nog heel jong....
Op donderdag 18 december 2003 20:33 schreef Loudje het volgende:
Hij was pas 4
Hoe krijgt een kat ineens trombose? Gewoon zo maar?
Ik heb een paar maanden geleden mijn kat inm oeten laten slapen
Ze had leukemie
ik heb staan janken als een klein kind
Tis echt een familie lid die je kwijtraakt
sterkte
quote:Door een slecht functionerend hartje kan het ineens zo zijn dat hij trombose krijgt waardoor de hartslagader dichtslibt
Op donderdag 18 december 2003 20:34 schreef Leila het volgende:[..]
Shit man, nog heel jong....
Hoe krijgt een kat ineens trombose? Gewoon zo maar?
quote:Die van mij was bijna een jaar toen hij een dag wegbleef van huis
Op donderdag 18 december 2003 20:33 schreef Loudje het volgende:
Hij was pas 4
de volgende dag kreeg ik van de dieren ambulance te horen dat hij overreden was
Hij heete ook tommie
quote:precie
Op donderdag 18 december 2003 20:35 schreef LuVyA het volgende:
gecondoleerd
Ik heb een paar maanden geleden mijn kat inm oeten laten slapen
Ze had leukemie
ik heb staan janken als een klein kind
Tis echt een familie lid die je kwijtraakt
quote:Shit man.... wat zielig en shit.
Op donderdag 18 december 2003 20:35 schreef Loudje het volgende:[..]
Door een slecht functionerend hartje kan het ineens zo zijn dat hij trombose krijgt waardoor de hartslagader dichtslibt
Dat zei de dierenarts
En inderdaad veel te jong...
quote:Mijn moeder had hem op schoot terwijl de dokter hem een spuitje gaf, hij spinde omdat wij er waren, en langzaam viel hij in slaap en overleed
Op donderdag 18 december 2003 20:38 schreef Leila het volgende:[..]
Shit man.... wat zielig en shit.
Getsie, dus je moest afscheid nemen toen hij nog bij de dierenarts was en toen nam je hem mee en toen was ie overleden?
Misschien heb je er geen zin in om over te schrijven, maar ik vraag me af hoe dat gaat...
quote:precies
Op donderdag 18 december 2003 20:41 schreef Untouchables het volgende:
Damn man...dat lijkt me dus echt zwaar moeilijk...vooral omdat hij zelf niet doorheeft dat jullie hem in moeten laten slapen..
...maar bedenk wel dat dit beter is dan dat die zou moeten lijden (niet rot bedoeld).
quote:Jeetje, hij gaf zelf geen reactie? Het was heel rustig?
Op donderdag 18 december 2003 20:39 schreef Loudje het volgende:[..]
Mijn moeder had hem op schoot terwijl de dokter hem een spuitje gaf, hij spinde omdat wij er waren, en langzaam viel hij in slaap en overleed
Toen hebben wij hem mee naar huis genomen en begraven.
tja ook dit hoort bij psychologie.. ben zelf ook een dierenvriend en dat wil toch wel eens even slikken zijn
quote:Hij merkte er niet veel van, hij werd gewoon moe en viel in slaap zeg maar
Op donderdag 18 december 2003 20:43 schreef Leila het volgende:[..]
Jeetje, hij gaf zelf geen reactie? Het was heel rustig?
Maf man, ik kan het me niet voorstellen dat het bij mijn kat zou gebeuren.
quote:O oke, nou beter dan.
Op donderdag 18 december 2003 20:46 schreef Loudje het volgende:[..]
Hij merkte er niet veel van, hij werd gewoon moe en viel in slaap zeg maar
Heel veel sterkte de komende dagen.
quote:Hoe kut het ook is, hij is wel vredig gegaan. Ik heb het een keer meegemaakt dat het arme beest haar laatste seconden kotsend en stressend meemaakte, toen moest ik toch wel behoorlijk
Op donderdag 18 december 2003 20:46 schreef Loudje het volgende:[..]
Hij merkte er niet veel van, hij werd gewoon moe en viel in slaap zeg maar
quote:Ik ook
Op donderdag 18 december 2003 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Hoe kut het ook is, hij is wel vredig gegaan. Ik heb het een keer meegemaakt dat het arme beest haar laatste seconden kotsend en stressend meemaakte, toen moest ik toch wel behoorlijk
Sterkte ermee!
quote:Sterkte, ik begrijp hoe rot je je voelt. Ik heb een hond waarvan ik weet dat hij nog maar een paar maanden op z'n hoogst bij ons zal zijn. En ik vind het elke keer een angstig idee om te bedenken hoe het moment dat ik geen andere keuze meer heb dan hem laten inslapen zich zomaar kan aandienen.
Op donderdag 18 december 2003 20:31 schreef Loudje het volgende:
Weet niet waar ik het moet posten dus doe ik het maar hierik moet gewoon even mijn ei kwijt.
Gisterochtend thuis weg gegaan naar mijn werk en thuis 4 gezonde lieve katten achter gelaten. Zit ik gisteravond samen met mijn moeder te eten komt de een na jongste binnen strompelen via het kattenluikje, eerst lachten we omdat we dachten dat hij het gewoon moeilijk had, maar hij ging gelijk op de mat liggen, daardoor wist ik gelijk dat er iets mis was
Hij had erge moeite met het bewegen van zijn achterlijfje. Dus ik de dierenarts gebeld en gelijk met spoed erheen gegaan. Dierenarts zei dat hij waarschijnlijk trombose had en niet gebroken, hij is daar gebleven voor de nacht met bloedverdunners. Ze hadden voor de zekerheid nog even een foto gemaakt, maar hij had niks gebroken. Ze wisten zeker dat het trombose was. Vanmiddag gebeld door de dierenarts en te horen gekregen dat hij er niet beter op was geworden, zijn achterlijfje kreeg geen doorbloeding meer door de trombose waardoor dus ook zijn spieren verstijfden. Dokter adviseerde hem in te laten slapen. Even een andere dierenarts gebeld voor een second opinion, die zei hetzelfde, en omdat het een pers is dat de hartjes van perzische katten nou eenmaal een stuk slechter zijn.
Nou 19.00uur, kom binnen bij de dierenarts met mijn moeder, gelijk naar onze lieve kat, hij begon gelijk te spinnen toen hij ons zag. Hij is geen schootkat, maar heeft tot het einde bij mij moeder op schoot gelegen op zijn favoriete kussen. Hij is zo lievHeb hem net samen met mijn moeder in de tuin begraven, zo is hij altijd dicht bij ons.
Lieve tommie, ik hou van je
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Sterkte Loudje! Als je kat al een paar maanden erg ziek is zie je het wel een beetje aankomen natuurlijk en kan je er wat rekening mee houden, maar als het zo plotseling gebeurd als nu komt het dubbel zo hard aan...
Op donderdag 18 december 2003 21:53 schreef Loudje het volgende:
snie leuk
Sterkte in ieder geval.
Sterkte!
Mijn poes is inmiddels bijna 13 jaar en heeft nierproblemen, maar met speciaal voedsel (brokken) gaat het vooralsnog al een paar jaar prima.
quote:19 jaar is best oud zeg! Heb je er iig veel plezier van gehad, en hij ook lijkt me. Maarja, afscheid nemen is altijd moeilijk natuurlijk.
Op vrijdag 19 december 2003 13:01 schreef lavapredator het volgende:
Die van ons is gister ook ingeslapen. Na 19 jaar was zijn batterijtje gewoon op. Arme Tijger, we zullen je missen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |