quote:Bron: NHD.nl
wormer-De brandweer van Zaanstad en Wormerland is met groot materieel uitgerukt naar een brand bij ADM/Cocoa aan de Veerdijk in Wormer. De brand is omstreeks zeven uur vanochtend ontstaan in de opslagloods van het cacaoverwerkende bedrijf.Een werknemer raakte bekneld onder een ingestorte stellage. Hij is inmiddels met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Een woordvoerder van de politie meldde dat de brand zich nog flink zal uitbreiden. Omliggende panden zoals het gemeentehuis van Wormerland zijn ontruimd.
Ik werk dus verderop in Wormer in heb uitzicht vanaf mijn raampje op de brand. Er zijn net heel wat brandweer-auto's aangekomen en de politie heeft de weg ernaast afgezet. Er zijn grote rookwolken en het blijkt nog niet geblust te zijn.
quote:Ik zelf wekr bij Accounting-Plaza. Met uitzicht op de Zaan heb je een goed uitzicht. Net kwam er weer een hele colobe Brandweer-auto's langs. Er staat nu zeker 20 auto's. Het zijn nog steeds grote witte rookwolken bij ervandaan komen. Gelukkig is het op een bedrijven-terrein, zodat het redelijk makkelijk afgezet kan worden.
Op donderdag 18 december 2003 09:51 schreef vcb het volgende:
Ik heb hem al gepost in de nieuwspost van frontpage maar als ooggetuige verslag. Ik wist niet dat er een medewerker bekneld was.
Ikzelf werk bij datascan net naast het lassie gebouw, zie de grootte rookwolken
quote:Moet jij niet werken
Op donderdag 18 december 2003 09:55 schreef The_Comeback-kid het volgende:[..]
Ik zelf wekr bij Accounting-Plaza. Met uitzicht op de Zaan heb je een goed uitzicht. Net kwam er weer een hele colobe Brandweer-auto's langs. Er staat nu zeker 20 auto's. Het zijn nog steeds grote witte rookwolken bij ervandaan komen. Gelukkig is het op een bedrijven-terrein, zodat het redelijk makkelijk afgezet kan worden.
quote:Wees blij dat de wind de andere kant op staat
Op donderdag 18 december 2003 09:58 schreef FunkY-FrankY het volgende:
Alweer chocomel.....zal onze belg in de supermarkt nu roepen. (Hij heeft vaak genoeg gevraagd aan brandweermannen na de vorige cacao brand of ze nog een kopje chocomelk lustten die gek..
(Werk en woon aan de overkant, in wormerveer, kan de rook vanuit m'n slaapkamerraam zien)
quote:Ja idd. We hoorden wel onwijs veel sirenes.. maar zagen niks.. nu werden we pas gebeld door vrienden, dat adm dus in de brand staat.. Toen pas zagen we de enorme rookontwikkeling die dus de andere kant op gaat..
Op donderdag 18 december 2003 10:00 schreef vcb het volgende:Wees blij dat de wind de andere kant op staat
Balen voor de mensen die erachter wonen
quote:inderdaad, probleem is dat ze niet echt branden maar meer smeulen. Laatste cacaobrand in Zaandam langs het noord-hollands kanaal duurde ook een aantal dagen (of langer ?? ) weet het niet precies meer.
Op donderdag 18 december 2003 10:03 schreef Maud_Dib het volgende:
Dat is niet zo best. Cacao doppen zijn toch heel moeilijk te blussen dacht ik?
quote:Webregio.nl
Gigantische brand ADM/Cocoa; medewerker bevrijd, buurt ontruimd
WORMER - Bij de ADM/Cocoa aan de Veerdijk in Wormer s donderdagochtend een grote brand uitgebroken. Een werknemer kwam onder een ingestorte stellage terecht. Hij is inmiddels bevrijd. Met hoge spoed is hij per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis in de buurt. Het pand is geheel ontruimd. Verder zijn alle brandweerkorpsen uit de regio met hun brandweerwagen uitgerukt. Volgenes een woordvoerder van de politie zal de enorme vuurzee zich nog verder verspreiden uitbreiden. Omliggende panden (schoolgebouw en het het gemeentehuis van Wormerland) zijn ontruimd. Bij een vergelijkbaar ongeval begin juli in Zaandam ging een cacaoloods in vlammen op. Het duurde toen dagen voordat het vuur onder controle was. Een update van deze brand volgt snel.
quote:There goes the neighbourhood
Op donderdag 18 december 2003 10:23 schreef The_Comeback-kid het volgende:[..]
quote:Maakt als het goed is luchtfoto's met (onder andere) warmtegevoelige camera's zodat te zien is waar de brandhaarden zich bevinden.
Op donderdag 18 december 2003 10:27 schreef vcb het volgende:
Er komt net een politieheli over en landt erbij in de buurt...
Heel maf... zag net wel een knoepert van een heli overkomen en der rijdt nu weer een brandweer auto heen... die rijden al vanaf zeven uur heen en weer langs mijn huisje.....
Heen met materieel en terug zonder materieel....
Is de zaanbrug nu ook afgesloten????
quote:Zaanbrug is niet gesloten en mag ook niet open, ligt al de hele tijd een schip voor.
Op donderdag 18 december 2003 10:33 schreef Angel22 het volgende:
Eindelijk sensatie in dit kleine durrupie...Ik woon er achter in de flatjes op de gele lis en der trekt hier af en toe wat "mistigs" voorbij rook kan ik niet zien vanuit hier en het ruikt ookniet echt ofzow....
Heel maf... zag net wel een knoepert van een heli overkomen en der rijdt nu weer een brandweer auto heen... die rijden al vanaf zeven uur heen en weer langs mijn huisje.....
Heen met materieel en terug zonder materieel....Is de zaanbrug nu ook afgesloten????
quote:Zaanbrug is nog steeds open, alleen als je dan bij de rotonde komt kan je alleen richting Dorpstraat, dus niet meer rechtdoor richting gemeentehuis enzo. Ze hebben het dus afgezet vanaf de rotonde t/m die rare S-bocht.
Op donderdag 18 december 2003 10:33 schreef Angel22 het volgende:
Eindelijk sensatie in dit kleine durrupie...Ik woon er achter in de flatjes op de gele lis en der trekt hier af en toe wat "mistigs" voorbij rook kan ik niet zien vanuit hier en het ruikt ookniet echt ofzow....
Heen met materieel en terug zonder materieel....Is de zaanbrug nu ook afgesloten????
quote:Omdat er niemand nog een cam bij zich heeft...
Op donderdag 18 december 2003 10:35 schreef Deviator het volgende:
Waarom zie ik nog geen foto's?
quote:Bij een bedrijf geen cams? jammer..
Op donderdag 18 december 2003 10:36 schreef vcb het volgende:[..]
Omdat er niemand nog een cam bij zich heeft...
quote:Dat noemt zich nu een echte Zaankanter??? Het is ADM Cacao, wat bij het gemeentehuis van Wormer ligt. Het ligt precies daarachter aan de Zaan. Ondertussen lijkt de rook wel wat minder te worden en het is nu hierzo al een druk rustiger qua brandweer- en politiegeluiden
Op donderdag 18 december 2003 10:43 schreef spinister het volgende:
Nou nou nou, en dat allemaal in Wormer! Jammer dat ik vandaag in Zwolle zit, kan ik geen ramptoeristje spelen. Het is toch die ADM aan de zaan? Tegenover de jeans factory?
quote:Ja inderdaad lijkt al een stuk rustiger en de rook is een stuk minder. Misschien een mazzeltje en waren ze er snel genoeg bij.
Op donderdag 18 december 2003 10:49 schreef The_Comeback-kid het volgende:[..]
Dat noemt zich nu een echte Zaankanter??? Het is ADM Cacao, wat bij het gemeentehuis van Wormer ligt. Het ligt precies daarachter aan de Zaan. Ondertussen lijkt de rook wel wat minder te worden en het is nu hierzo al een druk rustiger qua brandweer- en politiegeluiden
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:49 schreef The_Comeback-kid het volgende:[..]
Dat noemt zich nu een echte Zaankanter??? Het is ADM Cacao, wat bij het gemeentehuis van Wormer ligt. Het ligt precies daarachter aan de Zaan. Ondertussen lijkt de rook wel wat minder te worden en het is nu hierzo al een druk rustiger qua brandweer- en politiegeluiden
Komt net wel weer een brandauto met sirene langs maar goed....
Kan nog een tijdje door smeulen.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30295 is de link van de vorige cacaobrand.
Vanuit mijn raam zie ik hierzo nog lichtelijk witte rook van ADM Cacao komen. De ergste lijkt voorbij en de rust is teruggekeerd. Het nasmeulen zal nog wel enkele dagen duren en hopelijk komen snel wat foto's op het web.
Van morgen lag overgens de brandweer boot ook al bij de fabriek. Maar zo slaperig en geirriteerd door de sirens kon het me eigenlijk geen flikker schelen!
brandweer wacht tot het dak in stort dan kunnen ze pas echt wat doen....
verwacht wordt dat het dak tussen 3 en 4 instort.... dan komt er echte aktie ;-)
foto's staan op http://www.xs4all.nl/~callepro
[Dit bericht is gewijzigd door SaanBits op 18-12-2003 14:47]
quote:Ik kom net van de Bruynvisweg en daar staat de voorraad brandweer dus geparkeerd
Op donderdag 18 december 2003 09:46 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Ik werk dus verderop in Wormer in heb uitzicht vanaf mijn raampje op de brand. Er zijn net heel wat brandweer-auto's aangekomen en de politie heeft de weg ernaast afgezet. Er zijn grote rookwolken en het blijkt nog niet geblust te zijn.
Zal het dan toch schadelijk zijn die rook ?
gezond lijkt het me iig niet
Zal wel een tijdje duren denk ik, of ze hebben het vanmiddag onderschat ? Nah ja we zien het wel, slaap zacht Wormertjes !
quote:Is Datascan in het pand direct na de Zaanbrug (pand van R.Woudt, maar dat zegt niks in de Zaanstreek) ?
Op donderdag 18 december 2003 17:03 schreef vcb het volgende:
Ik zie net ook inderdaad weer een zooitje brandweer langsrijden.Zal wel een tijdje duren denk ik, of ze hebben het vanmiddag onderschat ? Nah ja we zien het wel, slaap zacht Wormertjes !
quote:Ik zit nog steeds thuis, ik zou dan ook bij die 1500 mensen moeten horen. Heb nog geen ademhalingsproblemen ofzo
Op donderdag 18 december 2003 17:12 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Ik hoor net op Zaan-Radio dat er een persconferentie is geweest en dat de aanliggende wijk helemaal wordt ontruimd. Het gaat om zo'n 1500 mensen. Rede is dat door de dikke rook er teveel CO2 in de lucht komt en zo het zuurstof-gehalte verlaagd. Maar zien waar die mensen heen moeten, want ik moet vanavond om 20:30 in de sporthal Wormer volleybal-trainen. Het zal toch niet zo zijn dat die sporthal vol zit met mensen
iemand een gasmasker te koop/huur/leen?
quote:Dat is waar, wel een aardige man R.Woudt. En inderdaad Datascan is pand direct naast de zaanbrug.
Op donderdag 18 december 2003 17:11 schreef elcastel het volgende:[..]
Is Datascan in het pand direct na de Zaanbrug (pand van R.Woudt, maar dat zegt niks in de Zaanstreek) ?
quote:Wolk gaat nu direct over de zaan heen aan de andere kant woon ik
Op donderdag 18 december 2003 19:31 schreef DrArcHeH het volgende:
Mmmm, dat wet ik net melde neem ik terug..
Politie gaat met geluidswagens door de straat, evacuatie..
Kan een paar dagen duren...
iemand een gasmasker te koop/huur/leen?
quote:Mooie stek, Roel is oké, is de oude baas van het bedrijf waar ik werk, Mercurius
Op donderdag 18 december 2003 19:39 schreef vcb het volgende:
Dat is waar, wel een aardige man R.Woudt. En inderdaad Datascan is pand direct naast de zaanbrug.
quote:Ja die is irritant als je superman zit te kijken
Op donderdag 18 december 2003 19:40 schreef TheFly het volgende:
Op de tv is nu ook elke 5 minuten een waarschuwing dat je alle deuren en ramen gesloten moet houden.
[Dit bericht is gewijzigd door vcb op 18-12-2003 19:44]
quote:Hij is toch nog steeds baas van mercurius ?
Op donderdag 18 december 2003 19:42 schreef elcastel het volgende:[..]
Mooie stek, Roel is oké, is de oude baas van het bedrijf waar ik werk, Mercurius
quote:Nee hij heeft vorig jaar alle aandelen overgedaan aan HAL Investment, 5 jaar terug met zijn broer (samen toen nog) al de eerste 40% vorig jaar of een jaar daarvoor de rest. Hij is nu nog wel commisaris meen ik, maar in ieder geval nog actief achter de schermen.
Op donderdag 18 december 2003 19:45 schreef vcb het volgende:
Hij is toch nog steeds baas van mercurius ?
Hoor dit net allemaal op scanner. Zal straks weer een update plaatsen.
Tijdens nabluswerkzaamheden op het terrein van ADM/ Cocoa aan de veerdijk in Wormer zijn donderdag aan het eind van de middag twee brandweerlieden gewond geraakt. Naar verluidt vielen de twee van een zogenaamd loading dock zo'n tweeënhalve meter naar beneden. Met in ieder geval botbreuken zijn de twee naar het ziekenhuis gebracht.
gah... m'n verbinding slibt dan natuurlijk dicht, aaaw :/
leuk effect he, zo'n 1min sluitertijd bij lege batterijen
[Dit bericht is gewijzigd door DrArcHeH op 18-12-2003 20:15]
quote:Welke frequentie zit je te luisteren? Politie is overgeschakeld op ander kanaal voor verkeer inzake de brand, weet jij toevallig welke frequentie die te vinden is? (Kanaal 845 hebben ze het over, maar de frequentie die ik daarbij kon vinden is niets te horen)
Op donderdag 18 december 2003 20:03 schreef TheFly het volgende:
Brand is op het moment weer uitslaand, komen verschillende ladder wagens en hoogwerkers te plaatsen. Rook ontwikkeling in de wijk om de brand heen is nihil. Dit door pluimstijging. Al het brandweer personeel moet nu weg tussen het gemeentehuis en de brandende loods in verband met instorting.Hoor dit net allemaal op scanner. Zal straks weer een update plaatsen.
quote:vanmiddag niet alleen voor auto's
Op donderdag 18 december 2003 21:03 schreef elcastel het volgende:
Zaanbrug zal wel afgesloten worden/zijn neem ik aan ? Ik ga voor de zekerheid maar achterom morgen naar het werk.
quote:ik ben met de auto, ik rij wel via Molletjesveer zeg maar ...
Op donderdag 18 december 2003 21:05 schreef Steve-O het volgende:
vanmiddag niet alleen voor auto's
quote:Ik luister op 168.0100 en op 153.8400 alleen brandweer kanalen dus, politie kanaal weet ik ook niet te vinden. Ben net even wezen kijken en de zaanbrug is inderdaad dicht. Ook vanaf de Clausburg is er niet meer te komen omdat je dan in wormer zelf wordt tegengehouden.
Op donderdag 18 december 2003 20:18 schreef Syslinker het volgende:[..]
Welke frequentie zit je te luisteren? Politie is overgeschakeld op ander kanaal voor verkeer inzake de brand, weet jij toevallig welke frequentie die te vinden is? (Kanaal 845 hebben ze het over, maar de frequentie die ik daarbij kon vinden is niets te horen)
[Dit bericht is gewijzigd door TheFly op 18-12-2003 21:21]
quote:Ik neem aan dat dat morgen anders zal zijn.
Op donderdag 18 december 2003 21:19 schreef TheFly het volgende:
Ook vanaf de Clausburg is er niet meer te komen omdat je dan in wormer zelf wordt tegengehouden.
quote:Ja maar dat is echt de Wormer-Wormer kant, ik werk op de Bruynvisweg, bij dat spiegelraampand. Gerkens kant zeg maar.
Op donderdag 18 december 2003 21:22 schreef TheFly het volgende:
Als die brand nog niet onder controle is dan lijkt me dat niet. De vlammen zijn nu vooral aan de achter/zijkant van het pand en die grenzen aan het industrie terrein.
quote:Bij de rotonde neem ik aan ?
Op donderdag 18 december 2003 21:28 schreef TheFly het volgende:
Dat zal nog wel lukken ja. Je wordt niet direct op de clausbrug tegen gehouden maar een stuk verderop.
quote:86.585 is heeeeeeeeeeeeeel af en toe de VC politie te horen (wanneer hij doorkomt is het ook luid en duidelijk). Misschien dat in Wormer meer te horen is, zit hier waarschijnlijk net iets te ver om het te horen als ze alleen lokaal zenden.
Op donderdag 18 december 2003 21:19 schreef TheFly het volgende:[..]
Ik luister op 168.0100 en op 153.8400 alleen brandweer kanalen dus, politie kanaal weet ik ook niet te vinden. Ben net even wezen kijken en de zaanbrug is inderdaad dicht. Ook vanaf de Clausburg is er niet meer te komen omdat je dan in wormer zelf wordt tegengehouden.
quote:Logisch, als het om cacao-opslag gaat. Met waterstralen verstoor je alleen maar het cacao-poeder, wat juist weer extra zuurstof bij de cacao brengt (en het zaakje meteen leuk mengt). Met schuim verstik je de brand, zonder de zaak al te veel te verstoren.
Op donderdag 18 december 2003 21:33 schreef TheFly het volgende:
Dat klopt ja. Er gaan overigens nog steeds brandweer voertuigen heen. Onder andere een schuimblus wagen.
quote:Zelfde hier, maar het is soms minutenlang stil daar. Nu lijkt het even op te leven
Op donderdag 18 december 2003 21:37 schreef TheFly het volgende:
Ik woon in krommenie en ontvang daar niks op. Dus hou t maar bij brandweer dan.
(Onder andere politie-eenheid die nog ergens op de snelweg op de crashtenders stond te wachten die inmiddels allang ter plaatse waren )
quote:Toch zie je ze ook altijd veel met water in de weer, meer zelfs dan met schuim. Is daar een tekort aan capaciteit in, of gebruken ze water om vooral te koelen ? Kheb nou toch al heel wat Cacaobrandjes gezien by the way.
Op donderdag 18 december 2003 21:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Logisch, als het om cacao-opslag gaat. Met waterstralen verstoor je alleen maar het cacao-poeder, wat juist weer extra zuurstof bij de cacao brengt (en het zaakje meteen leuk mengt). Met schuim verstik je de brand, zonder de zaak al te veel te verstoren.
quote:water koelt, schuim verstikt, maar door de enorme hitte blijft het schuim niet intact, het verbrand (decompenseerd).
Op donderdag 18 december 2003 21:43 schreef elcastel het volgende:[..]
Toch zie je ze ook altijd veel met water in de weer, meer zelfs dan met schuim. Is daar een tekort aan capaciteit in, of gebruken ze water om vooral te koelen ? Kheb nou toch al heel wat Cacaobrandjes gezien by the way.
Deze foto's zijn genomen vanaf het balkon van mijn flatje aan de Watermuntstraat toen de brand weer oplaaide even na achten. Ik zit ongeveer 500 meter van de brand af schat ik.
quote:ziet er goed uit
Op donderdag 18 december 2003 23:09 schreef Capetown het volgende:
Het is niet veel, maar in ieder geval iets.Deze foto's zijn genomen vanaf het balkon van mijn flatje aan de Watermuntstraat toen de brand weer oplaaide even na achten. Ik zit ongeveer 500 meter van de brand af schat ik.
Ben je niet in de verleiding gekomen om het allemaal van dichtbij te gaan bekijken? (ramptoeristje spelen )
quote:Daar heb je gelijk in. Het zal er dan (denk ik) op neer komen dat de randen van de brand aangepakt worden met schuim, om het vuur daar te smoren zonder de cacao te verstuiven, en het centrum met water om proberen te koelen. En uiteraard water om de naastliggende gebouwen nat te houden om overslag tegen te gaan.
Op donderdag 18 december 2003 21:50 schreef BloX het volgende:[..]
water koelt, schuim verstikt, maar door de enorme hitte blijft het schuim niet intact, het verbrand (decompenseerd).
Dus het enige redmiddel is koelen ---> veel water
Weet eimand hoe de cacao daar ligt opgeslagen? Is dat in geperste blokken of in poedervorm in silo's?
quote:Mooie foto!
Op donderdag 18 december 2003 23:41 schreef firecow het volgende:
© bij mij
Ik hoorde net op het journaal dat er nu (voornamelijk) met schuim geblust wordt. Het vuur was overgeslagen naar een woonhuis, maar dat is inmiddels geblust. Morgen wordt bekeken wanneer de geevacueerden weer terug kunnen naar hun huis.
Zeker dat laatste geeft aan dat deze brand een serieus probleem is .
De stank was niet te harden. Gelukkig draaide de wind met een half uurtje weer, en was er niets meer aan de hand.
Toen ik gisteravond naar Zaandam toe ging, was de brand nog niet uitslaand. Echter, bij terugkomst kon ik net buiten Zaandam al de rode gloed zien en bleek de brand uitslaand te zijn.
Ook vanmorgen toen ik opstond was duidelijk te zien dat er nog steeds zeer veel vuur in het pand aanwezig was. Dit kan nog wel een aantal dagen gaan duren!
Wat een ontzettend gave foto's heb je trouwens gemaakt op het Zuideinde Firecow!
Er zijn gisteravond zelfs twee zogenaamde crashtenders ingezet bij de brand (blusvoertuigen zoals ze die op Schiphol hebben). Wat een ontzettend gave voertuigen zijn dat!!! Gigantisch, zo groot!!!
quote:idd, dat moet echt een dure motherf..ker van een camera geweest zijn... Echt vet helder. Canon? Powershot G5?
Op vrijdag 19 december 2003 08:18 schreef TsiisSkaaf het volgende:
firecow,Super foto's!!! Waarmee heb je die gemaakt???
Mwah, zal wel professioneler zijn dan dat...
S'nachts reden er ME-busjes door de straat alsof het rally rijden was, want niemand was er natuurlijk
Kom ik vanmorgen even me spullen droppen, moet ik me eerst legitimeren en ik vroeg aan de agent hoe ie het had gehad. Hij zei van ik heb onwijze koppijn en last van me ogen.
Blauwzuur is echte rotzooi!
Maar heb nog geen mensen gehoord/gezien die daar uit de buurt komen...
Gister toen ik naar huis ging rond 17:00 was de wind gedraaid richting de Zaanbrug en ik heb een groot gedeelte door de rook en stank moeten fietsen. Meteen toen ik thuis kwam de radio aangezet en toen hoorde ik van het evacueren. Rond de klok van 20:00 ging ik naar de sporthal en toen zag je al van veraf dat er een enorme gloed te zien was. Rond 19:30 hadden ze een muur opengebroken en door de zuurstof die erbij kwam is het flink gaan branden. Bij de sporthal stond het vol met ambulances en de medewerkers waren een bakkie aan het doen aan de bar. De mensen die geevacueerd waren, zijn opgevangen bij het Marktplein in Wormerveer, dus gelukkig voor mij ging de training door. De hele nacht heeft het door zitten smeulen en er is voldoende brandweer en politie aanwezig.
Als ik nu uit mijn raam kijk zie ik een lichtgrijze wolk en omdat er weinig wind staat, stijgt de rook redelijk snel omhoog. Het is even afwachten hoe de wind draait vandaag, want er wordt gezegd dat we hierzo ook moeten ontruimen bij Accounting Plaza. Verder ziet het er rustig uit, maar de politie controlleerd goed de in- en uitwegen.
Beetje jammer deze brand
Edit: Op AT5 ( http://www.at5.nl/ ) staat dat de brand meester is. Komt het toch nog goed?
quote:Brandmeester betekent alleen dat ze het onder controle hebben, dat er weinig kans meer is dat het overslaat naar andere gebouwen etc. Maar het nablussen kan nog best een paar dagen kosten.
Op vrijdag 19 december 2003 10:37 schreef DaDaemon het volgende:
Nou, ik zal ook maar reageren. Ik ben een automatiseerder dat in een van de ontruimde panden werk. We zitten nu alle thuiswerkplekken aan het gebruiken om toch nog wat productie te kunnen draaien. Het is alleen jammer als dit doorgaat want dan moeten we uitwijken naar Zoetermeer. (Ik zit nu in Hoorn.)Beetje jammer deze brand
Edit: Op AT5 ( http://www.at5.nl/ ) staat dat de brand meester is. Komt het toch nog goed?
quote:Nee, het brandt niet onder water, maar het drijft op het water.
Op vrijdag 19 december 2003 10:55 schreef JooB het volgende:
Hoorde vanmorgen dat Cacao, door het hoge vetgehalte, zelfs onder water blijft branden...lastig blussen dus!
quote:en dan ontruimen van wege gif gassen en geen gas masker dragen :s
Op donderdag 18 december 2003 23:41 schreef firecow het volgende:
Pics !![]()
© bij mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |