abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1063621
Zijn er nog meer die aan diepzeeduiken doen??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 21 juni 2001 @ 21:23:54 #2
12008 maanmeisje
is irritant wazig..
pi_1063642
dat lijkt me zooooooooooo vettttttt
tussen de vissies en t koraal, ECHT STOER!

*nee dus, nog nooit gedaan*

wat ben je van plan?

ja... wat moet ik hier nou op zeggen
pi_1063794
Het is super tof, ik duik nu bijna 2 jaar en het is echt geweldig.

Was gewoon heel nieuwsgierig wie er hier nog meer dook

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_1063937
Lang geleden (1996) me brevet gehaald, en ook meteen voor het laatst gedaan

Was op St Maarten en Saba, en het was niet te omschrijving, zo prachtig en relaxend.

De heldere zeeen, het koraal, de vissen, het complete gevoel van vrijheid....zucht, zou graag weer eens willen duiken

Zou het zo weer doen als ik het geld ervoor had

[Dit bericht is gewijzigd door Gio op 21-06-2001 22:28]

donderdag 21 juni 2001 @ 23:38:11 #5
3485 kavorka
lure of the animal
pi_1064642
mag helaas niet Dan ontploffen me oren ofzo
animal magnetism sexual attractive state
  donderdag 21 juni 2001 @ 23:41:57 #6
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_1064672
Moeet je bij Havoc wezen, die is der ook gek op.

Of haal ik hem nou door elkaar met iemand anders
* HighLander heeft soms een zeef als geheugen

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_1065438
Ik zit er de laatste dagen net weer aan te denken om een duikcursus te volgen, ik heb het als kind al willen doen.

Het enigste wat me een beetje tegen staat is die druk op de oren, als ik een duik neem gewoon in een zwembad die 3m diep is, dan krijg ik behoorlijke oorpijn op die diepte. Is daar wat tegen?

pi_1066077
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 09:34 schreef fokje het volgende:
Ik zit er de laatste dagen net weer aan te denken om een duikcursus te volgen, ik heb het als kind al willen doen.

Het enigste wat me een beetje tegen staat is die druk op de oren, als ik een duik neem gewoon in een zwembad die 3m diep is, dan krijg ik behoorlijke oorpijn op die diepte. Is daar wat tegen?

Je klaart je oren wel neem ik aan?
pi_1066469
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 11:35 schreef Gio het volgende:

[..]

Je klaart je oren wel neem ik aan?

Wat is dat, oren 'klaren'? Een keertje slikken? Dat helpt heel effen, die druk neemt gelijk weer toe.
  vrijdag 22 juni 2001 @ 12:21:05 #10
331 Merel
Be here now.
pi_1066535
Ja Havoc duikt ook ja, ikke ook.

Klaren is dat je in je neus knijpt en er dan lucht in blaast zeg maar, daardoor heb je geen drukverschil meer waardoor je oren zo'n pijn gaan doen. De druk van de lucht in je oor is dan even groot als de druk van het water. (Dit kunnen andere mensen vast beter uitleggen..)

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 22 juni 2001 @ 12:22:26 #11
4593 Marty
Digi-babe
pi_1066546
quote:
Op donderdag 21 juni 2001 21:20 schreef Vicky het volgende:
Zijn er nog meer die aan diepzeeduiken doen??
*Meldt*

Ben al drie jaar in het bezit van m'n OW brevet.
Heb nu al een jaartje niet gedoken, geen kans er voor gehad, moet ik maar snel weer eens doen..

Forza Juve!
pi_1066612
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 12:15 schreef fokje het volgende:

[..]

Wat is dat, oren 'klaren'? Een keertje slikken? Dat helpt heel effen, die druk neemt gelijk weer toe.

Hmmm. Gewoon een paar keer achter elkaar proberen (wel zo lang mogelijk diep blijven). Als het je echt niet lukt, even naar de dokter gaan. Mijn zus heeft het ook, blijkt iets fouts te zitten in haar oren
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 12:21 schreef Merel het volgende:
Klaren is dat je in je neus knijpt en er dan lucht in blaast zeg maar, daardoor heb je geen drukverschil meer waardoor je oren zo'n pijn gaan doen. De druk van de lucht in je oor is dan even groot als de druk van het water. (Dit kunnen andere mensen vast beter uitleggen..)
Mjah is wel een redelijke uitleg hoor

Hier een klein stukje erover:

quote:
Ears and Sinuses
Within your head and skull bone are air spaces, sinuses within the bone itself, and air pockets in the ear canal. As you descend in the water, water pressure squeezes the air in these spaces, causing a feeling of pressure and pain in your head and ears. You must equalize the pressure in these spaces by various methods, such as closing your nostrils and gently blowing your nose. If properly equalized, your sinuses can withstand the increased pressure with no problems. However, sinus congestion caused by cold, flu or allergies will impair your ability to equalize the pressure and may result in damage to your eardrum.
Leuk artikeltje voor mensen die nieuwsgierig zijn over duiken (maar ook voor diegeen die het al hebben gedaan en even wat willen bijlezen):

http://www.howstuffworks.com/scuba.htm

vrijdag 22 juni 2001 @ 13:57:04 #13
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_1067295
yep, ik duik ook. Ben 24 en duik sinds mijn 10e, ga nu dus mijn 15e seizoen in Heb dus ook verschillende brevetten en diploma's en heb verschillende bonden afgewerkt als NOB, IADS en IDD
Heeft op een laag pitje gestaan vanwege de studie en nu weer vanwege werk en verhuizing, maar ik ga er weer mee knallen. Niets mooiers als onder water zweven .....
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_1067449
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 13:57 schreef Reanimatie.com het volgende:
Niets mooiers als onder water zweven .....
zekers
  vrijdag 22 juni 2001 @ 14:43:36 #15
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_1067619
laat ik het zelfs nog mooier maken, ik heb nog nooit in tropisch water gedoken. Eens kom het ervan, maar tot die tijd zijn de Nederlandse vennen, meren, Grevelingen, Oosterschelde en de Noordzee bloed en bloedmooi, maar zwaar ondergewaardeerd.

Heb mensen gezien die op vakantie hebben leren duiken, en voor de lol even meegingen naar de Grevelingen (ze hadden immers een mooi blinkend brevet en een tax free glimmer als duikhorloge zodat ook iedereen het op de zaak kon zien dat ze nu een authentiek duiker waren) die na 5 minuten een ongecontroleerde opstijging maakte en jankend boven kwamen zo eng vonden ze het in het water met een zicht van 3 meter.....

Onthoud dat we hier in Nederland veel water hebben en hier de beste duikers van de wereld opgeleid worden, we hebben immers alle soorten water hier met hele rare variaties. Haal daarom hier in NL bij je locale duikvereniging/duikschool je brevet, dan kan je op vakantie echt duiken, genieten en nog zeggen dat je een echte duiker bent ook.

Voor mensen in de buurt van Den Bosch heb ik anders nog een goede duikschool .....

Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_1068125
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 14:43 schreef Reanimatie.com het volgende:
Heb mensen gezien die op vakantie hebben leren duiken, en voor de lol even meegingen naar de Grevelingen (ze hadden immers een mooi blinkend brevet en een tax free glimmer als duikhorloge zodat ook iedereen het op de zaak kon zien dat ze nu een authentiek duiker waren) die na 5 minuten een ongecontroleerde opstijging maakte en jankend boven kwamen zo eng vonden ze het in het water met een zicht van 3 meter.....
Heheh ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Punt bij mij persoonlijk is, die 6 duiken (6 maar ja ) die ik gemaakt heb in me leven, waren allemaal in een tropische zee. Dus heb ik zoiets van:" dat nederlandse water hoef ik niet in te duiken, je ziet toch niets". Hoewel ik hier wel zou willen duiken voor het magische gevoel alleen al.

Ik ben denk ik gewoon te verwend

pi_1068204
Aaaarrgghh!!! Ik wil ook weer duiken!!
Iemand op Malta gedoken toevallig?
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  vrijdag 22 juni 2001 @ 18:01:28 #18
11863 Snokvogel
Bekijkt het uit de hoogte.
pi_1068965
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 16:03 schreef Shogen het volgende:

Iemand op Malta gedoken toevallig?

Ja, ik.

Tijdje geleden (zal in 1996 geweest zijn ofzo).

pi_1068998
Ik heb me Padi Open Water en mijn Padi Advanced Open Water. Ben maandje geleden in Spanje geweest (L' Estartit). ONGELOFELIJK!! Heb een grote inktvis gezien, heel veel brasem, baars, lipvis.

Heb mijn brevetten in Zeeland gehaald. En inderdaad wat Reanimatie.com zegt is waar. In het buitenland heb je zicht van hier tot Tokio, maar hier in Nederland mag je blij zijn met 5 meter.

Ik mag helaas tot september niet duiken omdat ik in Spanje in een decompressie tank gelegen heb maar als ik weer mag duiken ga ik Nitrox doen.

Toch leuk om te lezen dat er nog meer duiken hier

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_1069021
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 18:08 schreef Vicky het volgende:
Heb een grote inktvis gezien, heel veel brasem, baars, lipvis.
Heb een haai gezien (was wel een klein schatje maarja, klinkt wel leuk
quote:
Ik mag helaas tot september niet duiken omdat ik in Spanje in een decompressie tank gelegen heb maar als ik weer mag duiken ga ik Nitrox doen.

Toch leuk om te lezen dat er nog meer duiken hier

Te snel gestegen?
pi_1069088
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 18:17 schreef Gio het volgende:

Te snel gestegen?

Nee dat niet. Waren naar 34 meter gegaan, waren binnen 0-tijden gebleven maar om de een of andere vage reden was ik na de duik een beetje duizelig. 's Avonds had ik ineens het gevoel dat er belletjes in mijn schouder zaten. Woensdag voor de zekerheid maa rven naar d arts gegaan en die stuurde me door naar het ziekenhuis want hij dacht aan lichte decompressie. Kwam binnen in het ziekenhuis, hoefde maar 10 minuten in de wachtkamer van de EHBO te wachten (werd zelfs eerder geholpen dan een paar locasl) en lag binnen een poep en een zucht aan de zuurstof, er werd bloed geprikt, longfoto gemaakt en hartfilmpje. En als klap op de vuurpijl mocht ik voor de zekerheid 2 uurtjes de tank in......... dat NOOIT meer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_1069468
Hmm naar

Maarja, voorkomen is beter dan genezen he

pi_1069584
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 14:43 schreef Reanimatie.com het volgende:

Ik moet zeggen, het is ook best eng in een meer ofzo. Ik heb de onbedwingbare drang (ondanks pijnlijke oren) om in iedere plas een eindje naar beneden te gaan, maar het wordt dan pikkedonker en steenkoud. Dat zal niet anders zijn met een duikuitrusting aan mag ik aannemen.

Maar dat advies van 'lucht in je neus persen' zal ik eens uitproberen. En natuurlijk naar een duikschool. thnx!

pi_1069598
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 18:01 schreef Snokvogel het volgende:

[..]

Ja, ik.

Tijdje geleden (zal in 1996 geweest zijn ofzo).

Vertel, hoe was het toen!?!?
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  maandag 25 juni 2001 @ 09:45:45 #25
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_1081806
een keer bijna te snel gestegen, en heel veel geluk gehad ....

We waren met zijn 3'en aan het duiken bij Scharendijke en dat was in de tijd dat een trimvest vaak nog maar 1 ontuchtingsventiel had welke dan op je schouder zat (nu zit r vaak nog een boven je kont) op 23 meter klapt ineens de lucht die ik nodig had om uitgetrimd te zijn in mijn stabjack van mijn borstzakken naar het gedeelte boven mij kont en dat terwijl we net even een paar meter omhoog gingen. Ik kon de lucht niet meer lozen, omdat die hoger zat dan mijn uitlaatventiel. Vervolgens, lucht vermeerderd van volume als je opstijgt en hoe meer lucht hoe sneller je stijgt en dus weer meer volume enz, stijg ik met kont omhoog een meter of 3/4. Mijn geluk was dat we met zijn 3'en doken en die andere 2 als een gek op me zijn gaan liggen onder water zodat ze de lucht konden verplaatsen weer richting het uitlaatventiel en ik weer vrolijk verder kon duiken.

Echt geluk gehad, want ik zat toch best diep en om kapot te gaan heb je maar een paar meter in de diepte nodig. Maar met kalm blijven en een vertrouwde buddy (s) hebben kan je weinig overkomen.

pi_1082025
Dan heb je zeker geluk gehad.

Op de meeste trimvesten zitten zelfs 3 ontluchters (althans op de mijne).

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 25 juni 2001 @ 17:32:51 #27
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_1085048
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 18:08 schreef Vicky het volgende:
Ik heb me Padi Open Water en mijn Padi Advanced Open Water. Ben maandje geleden in Spanje geweest (L' Estartit). ONGELOFELIJK!! Heb een grote inktvis gezien, heel veel brasem, baars, lipvis.
Daar ben ikin april/mei ook geweest. De Medes eilanden, I assume?
quote:
Mag je met je Advanced al meedoen aan een Nitrox-cursus?

En algemeen: ik duik nu zo'n 8 jaar, en ook vrijwel alles in Nederland. Genoeg te zien, en inderdaad: je leert het nergens beter dan hier!
Voor de mensen met oorproblemen: bedenk dat de eerste 10 meter het zwaarst zijn, hier verdubbelt de druk namelijk.

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_1086241
quote:
Op maandag 25 juni 2001 17:32 schreef Mark het volgende:

[..]

Daar ben ikin april/mei ook geweest. De Medes eilanden, I assume?
[..]

Yep, Las Medas, en ik ga er zekerweten nog een keertje naartoe. Ik baalde ervan dat ik maar 2 duikjes heb kunnen maken, maar vanaf september mag ik het water weer in dus dan gaan ik weer lekker veel duiken
quote:
Mag je met je Advanced al meedoen aan een Nitrox-cursus?

Volgens mij wel, althans, mijn instructeur zei dat ik, als ik weer mocht duiken, maar snel mijn Nitrox moest gaan doen, dus dat doen we maar
quote:
En algemeen: ik duik nu zo'n 8 jaar, en ook vrijwel alles in Nederland. Genoeg te zien, en inderdaad: je leert het nergens beter dan hier!
Voor de mensen met oorproblemen: bedenk dat de eerste 10 meter het zwaarst zijn, hier verdubbelt de druk namelijk.
Het zicht is hier zo belaberd, je leert hier echt onder de slechtste omstandigheden duiken.
Er zijn ook speciale duikbrillen verkrijgbaar voor mensen die moeite hebben met klaren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 26 juni 2001 @ 14:28:20 #29
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_1090780
ach Vicky, dat geintje met die lucht is al weer een jaartje of 7/8 terug, vlak daarna mijn eigen jack gekocht en inderdaad ook goed op gelet dat er voldoende ontluchters op zaten. Bij mij ook 3, 1 snelloos op rechterborstkas, 1 vlak boven mijn aars en een in de inflaterslang.

Zoals ik al zei, ze waren toen nog niet zover ontwikkeld ...

pi_1090795
Ik heb een snel ontluchter op mijn schouder, eentje op mijn kont en ik heb mijn trekontluchter en ook nog eens mijn inflater.. Ik heb er zelfs 4
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 juni 2001 @ 12:19:27 #31
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_1096985
Duiken is vet!!

Ik heb ook mijn PADI OWD. Ik ga in Juli voor mijn Advanced OWD en ik wil ook MFA gaan doen. Altijd makkelijk om te hebben.

Ik al eens een EHBO cursus gedaan maar Medic First Aid lijkt me toch echt een heel goede aanvulling!!

[opschepmode]
Zijn er ook mensen die
net als ik
een complete eigen uitrusting hebben?
Zo ja, welke spullen heb je dan?
[/opschopmode]

If things don't go right, turn left!
pi_1098776
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 12:19 schreef Orthello het volgende:
Duiken is vet!!

Ik heb ook mijn PADI OWD. Ik ga in Juli voor mijn Advanced OWD en ik wil ook MFA gaan doen. Altijd makkelijk om te hebben.

Ik al eens een EHBO cursus gedaan maar Medic First Aid lijkt me toch echt een heel goede aanvulling!!

Ben ik ook nog van plan om te doen, is altijd makkelijk
quote:
[opschepmode]
Zijn er ook mensen die
net als ik
een complete eigen uitrusting hebben?
Zo ja, welke spullen heb je dan?
[/opschopmode]
YEP ik heb ook me eigen uitrusting... ik heb:

- schoentjes
- handschoentjes
- vinnen
- pak (lijkt me handig)
- bril
- stabjacket
- console met manometer, dieptemeter en compas
- korte 12 liter fles
- lamp (met oplaadbare batterij)
- computer
- (soft) lood
- horloge
- kniestukken
- mes
- kist

Hmm en nou weet ik niet of ik wat vergeten ben

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 juni 2001 @ 16:43:16 #33
331 Merel
Be here now.
pi_1098817
PADI schijnt een stuk makkelijke te zijn dan via de NOB, klopt dat?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_1098972
Het verschil tussen Padi en NOB is, is dat de NOB een niet commerciele organisatie is. Daar leer je duiken bij een vereniging je begint daar met sportduiker, dan met 1*, dan 2 *, dan 3* en 4*. Bij de NOB betaal je per maand een bepaald bedrag aan de NOB. Je kan ook club instructeur worden.

Padi is een commerciele organisatie. Je betaalt daar een bepaald bedrag voor een opleiding. Je begint daar met Open Water Diver, dan Advanced Diver en dan kan je verschillende kanten op. Je kan specialties doen zoals bijvoorbeeld droogpakduiken, fotografie, nachtduiken, wrakduiken ed, en je kan ook Medic First Aid doen, daarna Rescue, dan Divemaster dan Assistent Instructor en dan kan je eventeel Instructor worden. Bij Padi betaal je pas een bepaald bedrag als je Divemaster bent. Je moet dat je teaching status betalen en je verzekering.

Als je meer wilt weten: www.padi.com of www.nob-nl.nl en als je discussies wilt lezen www.diverscafe.nl of www.duik.net. Voor een overzicht van meerdere pagina's: duiken.pagina.nl

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 juni 2001 @ 17:45:19 #35
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_1099290
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 16:38 schreef Vicky het volgende:
- schoentjes
- handschoentjes
- vinnen
- pak (lijkt me handig)
- bril
- stabjacket
- korte 12 liter fles
- computer
- (soft) lood
- horloge
- kniestukken
- mes
- kist

Waarschijnlijk slingeren er ook nog wel ergens een automaat en een weinig gebruikte snorkel rond
* Mark heeft zelf:
- schoentjes (weinig gebruikt de laatste tijd, zie verderop)
- handschoentjes
- vinnen
- droogpak / wolletje
- kap
- bril + snorkel
- stabjacket
- automaat (automaat / octopus / console / 2 inflatorslangen (1 jacket + 1 droogpak))
- 15 liter fles
- loodgordel
- horloge
- mes

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 27 juni 2001 @ 19:24:08 #36
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_1099847
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 16:43 schreef Merel het volgende:
PADI schijnt een stuk makkelijke te zijn dan via de NOB, klopt dat?
TRUE!!!

Tenminste, dat heb ik ook horen zeggen. Bij mij in de vereniging zijn er twee die NOB gebreveteerd zijn. Ik moet wel zeggen dat deze mensen ERG goed zijn!! Komt ook omdat ze veel ervaring hebben en al een jaar of 15 ZEER fanatiek duiken.

woensdag 27 juni 2001 @ 19:40:08 #37
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_1099956
Vrijdag ga ik lekker een nachtduik maken. Weet nog niet waar maar wel met wie!!

Pas op ik ga nu HEEL erg opscheppen.....
Voor wie het niet lezen wil... STOP!!!

Voor wie wel, ga vooral door.

Pak
    (BARE Artic full mouwen/pijpen 7mm body 14mm)

Schoenen
    (BARE 5mm met rubber profiel zool)

Handschoenen
    (BARE 5 mm)

Finnen
    (TUSA Platina)

Bril
    (TUSA Platina)

Snorkel
    (TUSA Platina)

Stabjacked
    (Mares H.U.B.)

Automaat
    (Mares Orbiter)

Octopus
    (Mares Nikos)

Console
    (Suunto Cobra/SK7/Q incl. datacable voor PC)

Lamp
    (M&M Magnum XL)

Fles
    (Faber, korte 12L, met een grote (22cm hoog) reflecterende sticker van TUX, de Linux pinguin)

Lood
    (10 Kilo softlood van Suunto)

Kist
    (Curver)

Ik weet het, het is erg opschepperig maar ik ben heel trots op mijn spullen en super zuinig natuurlijk!!

Hé weet je wat? We gaan een keer met alle FOK! duikers in de bus in Vinkeveen zitten en dan maken we een foto voor op de site

Duikse!!!

* Orthello wil ook effe wijzen op zijn usericon...
* Wijst naar de 'duikbril' in het grijze rondje

pi_1100739
Jaaah, duiken!
Heb jaren geleden mijn brevet gehaald en eigenlijk ook alleen maar in tropische wateren gedoken. Mooi!
Zo te zien lopen hier nogal wat mensen met ervaring rond, dus ik heb een vraag: heeft iemand hier ervaring met die latex hoesjes over je oorschelp?
Dit zou bedoeld zijn om de ergste druk op je trommelvliezen wat weg te nemen. Zou best een uitkomst zijn voor de gevallen dat je het met klaren alleen niet redt.
Bedankt alvast en duikse.
  woensdag 27 juni 2001 @ 21:34:46 #39
331 Merel
Be here now.
pi_1100950
Ja ik zit dus bij een duikvereniging, aangesloten bij de NOB dus.

Maar stel nou dat je via PADI een brevet of wat dan ook haalt, wat heeft dat dan voor invloed op je NOB opleiding? Betekent het alleen dat je meer ervaring hebt en sneller je 1*/2*/whatever kunt halen of kun je zeggen dat een Open Water Diver hetzelfde is als je 1* ofzo?

pi_1101835
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 21:34 schreef Merel het volgende:
Ja ik zit dus bij een duikvereniging, aangesloten bij de NOB dus.

Maar stel nou dat je via PADI een brevet of wat dan ook haalt, wat heeft dat dan voor invloed op je NOB opleiding? Betekent het alleen dat je meer ervaring hebt en sneller je 1*/2*/whatever kunt halen of kun je zeggen dat een Open Water Diver hetzelfde is als je 1* ofzo?

[/quote]

Toevallig ben ik ook lid bij een NOB vereniging. Eerst wilde ze mijn brevet wel erkennen en was er geen probleem maar toen ik eenmaal lid geworden was moest ik aan mijn 1* beginnen, nou en dat was ik dus mooi NIET vanplan... Als OWD mag je meer dan een 1*.

Wil je een Padi opleiding doen, overleg dan met je vereniging wat de mogelijkheden zijn. De NOB is een onderdeel van de CMAS maar de NOB hanteerd zijn eigen regeltjes.

Volgens NOB staat OWD (open water diver) gelijk aan sportduiker en mag je dus beginnen aan je 1*. Bij de CMAS staat OWD gelijk aan 1* en mag je beginnen aan 2*.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_1101852
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 17:45 schreef Mark het volgende:

[..]

Waarschijnlijk slingeren er ook nog wel ergens een automaat en een weinig gebruikte snorkel rond
* Mark heeft zelf:
- schoentjes (weinig gebruikt de laatste tijd, zie verderop)
- handschoentjes
- vinnen
- droogpak / wolletje
- kap
- bril + snorkel
- stabjacket
- automaat (automaat / octopus / console / 2 inflatorslangen (1 jacket + 1 droogpak))
- 15 liter fles
- loodgordel
- horloge
- mes

Hmm shit.. Automatensetje + octopusje vergeten
En droogpak komt volgend jaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_1105843
standaard uitrusting met een ouderwets berengroot Rambomes uit begin jaren 90, verder een PolarBear droogpak als enige echt interesante. Heb de hele bende gekocht toen ik 16/17 was en dan van alles het goedkoopste maar dan een versie duurder.

Ik zal eens kijken of ik een foto van mezelf in uitrusting bij mijn ex vriendin kan lospeuteren, zie er een beetje uit als 'the predator' met al mijn oude duikzooi. Sommige dingen zijn al 20 jaar oud, heb bijvoorbeeld geen console, maar gewoon een plexiglas plaatje met daarop mijn compas, diepte en thermometer en dat dan ooit van mijn instructeur overgekocht toen ik 14 was (nu 24). Mijn duiklamp is een aftands ding waar ooit water in heeft gezeten maar na een paar ferme tikken het nog prima doet en ga zo maar door.

Als je langs de waterkant je blinkende en glimmende uitrusting neerstald, dan kunnen de helft van de duikers hun lach niet houden. Bij mij is het meer dat ze naar me toe komen snellen om te kijken of ze nog iets op de kop kunnen tikken voor hun eigen duikmuseum, maar ach ...... lach maar als je me zioet duiken. Ik ben tenslotte een duiker, geen kerstboom ...

donderdag 28 juni 2001 @ 18:26:56 #43
331 Merel
Be here now.
pi_1108245
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 22:48 schreef Vicky het volgende:

Toevallig ben ik ook lid bij een NOB vereniging. Eerst wilde ze mijn brevet wel erkennen en was er geen probleem maar toen ik eenmaal lid geworden was moest ik aan mijn 1* beginnen, nou en dat was ik dus mooi NIET vanplan... Als OWD mag je meer dan een 1*.

Wil je een Padi opleiding doen, overleg dan met je vereniging wat de mogelijkheden zijn. De NOB is een onderdeel van de CMAS maar de NOB hanteerd zijn eigen regeltjes.

Volgens NOB staat OWD (open water diver) gelijk aan sportduiker en mag je dus beginnen aan je 1*. Bij de CMAS staat OWD gelijk aan 1* en mag je beginnen aan 2*.

Hm toch maar eens gaan bedenken wat handiger is dan.. Want ik heb nu wel mooi een aantal duikspulletjes en alles (pak, schoentjes, hanschoentjes, mes, dat soort gedoe, nog geen apparatuur) maar ik heb dit jaar erg weinig tijd gehad om te trainen. Dus die 1* duurt waarschijnlijk ook nog wel even. Wel jammer. Als het nou met PADI sneller gaat..

Alleen staat de vereniging daar volgens mij niet echt positief tegenover, die zijn erg pro-NOB.

Nouja, we zien wel

pi_13644197
Hoeveel mensen duiken hier eigenlijk met een droogpak, zelf werk ik namelijk bij een Nederlands bedrijf dat duikspullen maakt en vooral gespecialiseerd is in droogpakken.
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_13645036
Hee mooi topic!

Iemand soms nog mooie duikfoto's?
Ik heb binnenkort een presentatie over duiken (op het HBO nogwel :S)

Else-Marijke

pi_13697056
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 14:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hee mooi topic!

Iemand soms nog mooie duikfoto's?
Ik heb binnenkort een presentatie over duiken (op het HBO nogwel :S)

Else-Marijke

op www.familieprins.com staan er nu een paar maar komen binnenkort heel veel van de vakantie op sardinie erbij
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_13714787
Mijn snorkel kwijtgeraakt op 9 meter bij Meeuwenstein, heeft iemand hem gezien? Anders kost het me weer iets van 15 euro....
Donny : Are these the nazi's Walter? Walter: No Donny, these men are nihilists, there is nothing to be afraid of?
pi_13715430
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 19:53 schreef x-tremed het volgende:

[..]

op www.familieprins.com staan er nu een paar maar komen binnenkort heel veel van de vakantie op sardinie erbij

Bedankt zeg!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:05:02 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_13716711
1 duiksporttopic lijkt mij wel genoeg, deze gaat dicht en er kan verder gegaan worden in:
Laten we het eens over duiken hebben...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')