abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2003 @ 16:15:27 #1
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15486054
Hier maar verder...

Deel 6

Het kan in Almere!
  woensdag 17 december 2003 @ 16:18:09 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_15486130
je hoofd er afhakken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_15486149
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:18 schreef Klonk het volgende:
je hoofd er afhakken
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 17 december 2003 @ 16:21:55 #4
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15486262
quote:
je hoofd er afhakken
Misschien als laatste redmiddel... wie weet he
Het kan in Almere!
pi_15486535
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:18 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_15488728
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:15 schreef Koen het volgende:
Hier maar verder...

Deel 6

Dankje dat je deel7 post!

Vrijdag naar de huidarts, dan krijg ik waarschijndelijk 20mg voor smorgens en 20mg voor savonds.. Roaccutane zal wel bij mij helpen..

Na 4 jaar ben ik echt zo benieuwd hoe ik eruit zie zonder pukkel's bulten e.d.

Nog ff w88..

woensdag 17 december 2003 @ 18:33:23 #7
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15489679
quote:
Op woensdag 17 december 2003 17:55 schreef Doagere het volgende:

[..]

Dankje dat je deel7 post!

Vrijdag naar de huidarts, dan krijg ik waarschijndelijk 20mg voor smorgens en 20mg voor savonds.. Roaccutane zal wel bij mij helpen..

Na 4 jaar ben ik echt zo benieuwd hoe ik eruit zie zonder pukkel's bulten e.d.

Nog ff w88..

Ik hoop echt voor je dat het werkt. Hoop doet leven.
Het kan in Almere!
pi_15505160
Oeh! morgen is het zover.. Ik zie er nu nog slechter uit. Heb 1 enorme witte puist gekregen, midden op mijn kop..

Die laat ik nu lekker zitten alemaal, het volgende wat ik gebruik is: Roaccutane verder doe ik niets meer. Dure middeltjes kopen .e.d die tijd is voorbij.

pi_15505181
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:45 schreef Doagere het volgende:
Oeh! morgen is het zover.. Ik zie er nu nog slechter uit. Heb 1 enorme witte puist gekregen, midden op mijn kop..

Die laat ik nu lekker zitten alemaal, het volgende wat ik gebruik is: Roaccutane verder doe ik niets meer. Dure middeltjes kopen .e.d die tijd is voorbij.

Suc6

In de winter heb je er vaak toch minder last van

M'n signature, wat doe je :{
  donderdag 18 december 2003 @ 13:50:03 #10
66359 bitchiej
*blaa* kus voor me skattie :$
pi_15511914
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:46 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Suc6

minder last van? lol, de zon zorgt ervoor dat je puisten veel minder worden.
  donderdag 18 december 2003 @ 14:14:36 #11
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15512717
quote:
Op donderdag 18 december 2003 13:50 schreef bitchiej het volgende:

[..]

de zon zorgt ervoor dat je puisten veel minder worden.

Dat verschilt ook weer per persoon.
Het kan in Almere!
pi_15512778
Urine van jezelf
pi_15513312
quote:
Op donderdag 18 december 2003 14:16 schreef Klopper het volgende:
Urine van jezelf
pi_15513427
quote:
Op donderdag 18 december 2003 14:16 schreef Klopper het volgende:
Urine van jezelf
nee nee, dat helpt tegen wratten!
Bleghiii !!!
  donderdag 18 december 2003 @ 14:57:52 #15
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_15513984
zonnebank of hoogtezon werkt goed bij mij, je loopt dan wel beetje met zo'n zonnebankkop maar is beter dan die puisten
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  donderdag 18 december 2003 @ 17:11:41 #16
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15517997
quote:
Op donderdag 18 december 2003 14:57 schreef BVO het volgende:
zonnebank of hoogtezon werkt goed bij mij, je loopt dan wel beetje met zo'n zonnebankkop maar is beter dan die puisten
Hoevaak ga jij daaronder dan?
  donderdag 18 december 2003 @ 17:28:49 #17
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_15518574
quote:
Op donderdag 18 december 2003 17:11 schreef MaStar het volgende:

[..]

Hoevaak ga jij daaronder dan?

oow, af en toe een sessie van 10 dagen, je gezicht wordt er erg glad van en echt al je puistjes verdwijnen...
een nog beter middel is uiteraard vakantie naar een lekker warm land, maar dat gaaat helaas niet zo makkelijk
Ik moet wel zeggen dat als je een paar weken naar spanje gaat je huid echt perfect is, maarja als je terug bent begint het meestal weer...je moet het gewoon goed bijhouden
pi_15518892
ik heb al veel geprobeerd
maar het beste verweer blijft nog altijd de zonnebank.
2x een kwartiertje per week en ze blijven goed weg, als je bruiner ziet vallen ze ook minder op. Je moet het dan wel blijven doen, want als je stopt komen ze na een week of twee nog sterker terug. heeft iets met ophoping van vuil onderhuids te maken... legde de dermatoloog mij uit
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
pi_15519008
Kan je benzoylperoxide 10 % over je gezicht smeren of moet je het echt met puntjes drukken op specifieke puistjes ?
pi_15519171
hehe leuk topic, net nu ik hier met een onder de tandpasta gesmeerde kin zit (tandpasta werkt bij mij )

Ik heb niet vaak last van puistjes maar als ik ze heb, vallen ze mijn hele kin aan

http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 18 december 2003 @ 18:21:05 #21
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15519803
quote:
Op donderdag 18 december 2003 17:39 schreef Clyde96 het volgende:
ik heb al veel geprobeerd
maar het beste verweer blijft nog altijd de zonnebank.
2x een kwartiertje per week en ze blijven goed weg, als je bruiner ziet vallen ze ook minder op. Je moet het dan wel blijven doen, want als je stopt komen ze na een week of twee nog sterker terug. heeft iets met ophoping van vuil onderhuids te maken... legde de dermatoloog mij uit
Maar, het staat niet echt mooi als je bruin bent in de winter....
pi_15519818
quote:
je hoofd er afhakken
haha
pi_15519978
quote:
Op donderdag 18 december 2003 17:44 schreef fokaapje het volgende:
Kan je benzoylperoxide 10 % over je gezicht smeren of moet je het echt met puntjes drukken op specifieke puistjes ?
jah hoor, het haalt de hoornlaag weg. En brengt een ontstekingsremmend iets in de huid. Je puisten gaan hierdoor weg.

Aleen raakt je huid eraan gewend.. helaas..

pi_15521053
quote:
Op donderdag 18 december 2003 18:29 schreef Doagere het volgende:

[..]

jah hoor, het haalt de hoornlaag weg. En brengt een ontstekingsremmend iets in de huid. Je puisten gaan hierdoor weg.

Aleen raakt je huid eraan gewend.. helaas..

Ik heb het net gekocht. Ik ben echt benieuwd..hoe gebruiken jullie het ? enkele topjes op je vinger en uitsmeren ? niet masseren zag ik...
pi_15521468
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:16 schreef fokaapje het volgende:

[..]

Ik heb het net gekocht. Ik ben echt benieuwd..hoe gebruiken jullie het ? enkele topjes op je vinger en uitsmeren ? niet masseren zag ik...

Het beste werkt het zo:

Eerst heel goed je handen wassen. Dan doe je wat Benzohyperoxide in het midden van je hand, doe hier een beetje water bij, en smeer het op de plek waar puisten zitten. Dan was je weer je handen en doe je dit opnieuw. Dat water is erg belangerijk:

1- het laat je huid niet zo snel drogen, dan trekt het beter in je huid..
2- je kunt het makkelijker in maseren.

Ik deed dit een weekje lang en alle puisten waren weg.. Geen vlekjes meer niets. Nu ruim 1,5 jaar later heb ik dr weer heel erg last van..

--

Is er iemand die me goed kan uit leggen wat ze morgen alemaal met me doen? Ik ga dus naar de huid terapeut. Ik ben vast besloten niet eerder weg te gaan dan met het middel Roaccutane.. Moet ik eerste met haar praten, dan bloed prikken e.d.?

Wie kan het met vertellen/ wat izjn jou ervaringen?

* Doagere is zenuwachtig..

pi_15522141
ze gaat eerst wat met je praten
dan zet ze een grote lamp voor je kop en gaat ze grondig naar je uitslag kijken
als het erg is zal ze daarbij een grommend geluid beginnen maken
dan zal ze iets voorschrijven en zeggen dat je binnen een maand nog eens terug moet keren
bloed prikken heeft ze bij mij niet gedaan...

wat dat bruin zien in de winter betreft, da's toch nog wel te doen?
bij mij is het eerder hoe bleker hoe lelijker

-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
  donderdag 18 december 2003 @ 20:14:16 #27
65303 _Tijmen_
Weet alles al!
pi_15522510
Is dat benzytol zonder recept te krijgen?
En zo ja, waar?
Verder werkt de zon idd erg goed of zonnebruiner.
Maar het staat wel beetje nichterig als je in midje winter bruin bent alsof het zomer is.
Nouja bijna dan
pi_15522621
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:14 schreef _Tijmen_ het volgende:
En zo ja, waar?
Maar het staat wel beetje nichterig als je in midje winter bruin bent alsof het zomer is.
hahaha.. gelukkig ben ik van mezelf al bruin
pi_15522656
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:33 schreef Doagere het volgende:

[..]

Het beste werkt het zo:

Eerst heel goed je handen wassen. Dan doe je wat Benzohyperoxide in het midden van je hand, doe hier een beetje water bij, en smeer het op de plek waar puisten zitten. Dan was je weer je handen en doe je dit opnieuw. Dat water is erg belangerijk:

1- het laat je huid niet zo snel drogen, dan trekt het beter in je huid..
2- je kunt het makkelijker in maseren.

Ik deed dit een weekje lang en alle puisten waren weg.. Geen vlekjes meer niets. Nu ruim 1,5 jaar later heb ik dr weer heel erg last van..

--

Is er iemand die me goed kan uit leggen wat ze morgen alemaal met me doen? Ik ga dus naar de huid terapeut. Ik ben vast besloten niet eerder weg te gaan dan met het middel Roaccutane.. Moet ik eerste met haar praten, dan bloed prikken e.d.?

hmm duidelijk..maar je zegt nu wel dat je het moet smeren waar de puistjes zitten en dus niet over het gehele oppervlak ? bedoel je dat..of gewoon je wangen waar de puisten zich nestelen..
pi_15523337
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:14 schreef _Tijmen_ het volgende:
En zo ja, waar?
De 5% is zonder recept te krijgen. voor de 10% heb je wel een recept nodig..

fokaapje, als je nooit een puist in je nek krijgt hoef je daar niet te smeren, krijg je over je gehele wang 'wel 's' een pukkel dan moet je dat hele gebied mee nemen. Om te zorgen dat er de volgende dag geen puist zit waar je de vorige dag aan het smeren bent geweest.

Het nadeel van Benzohyperoxide is aleen dat het na 1 jaar niet meer werkt, ik heb nu 2 weken geen Benzohyperoxide 10% gebruikt. En het is niet ver ergerd. Dus die Benzohyperoxide is totaal nutteloss geworden..

Ik heb nu geen droge huid meer, geen schilfers e.d. dus permanente klachten (zoals altijd een droge huid e.d.) heb ik er niet van gekregen (gelukig..)

Clyde96, zal leuk worden, met name mijn rug en nek bevatten enorme bulten.. Als ze daar een lamp bij houden weten ze al genoeg..

pi_15524073
Ik gebruik nu 3 weken B5 en dit helpt geweldig. Mijn huid was eerst heel erg vet en nu heb ik hier helemaal geen last van. Moest eerder benzoyl 10% gebruiken om mijn gezicht een beetje droog te houduh. Nadeel van benzoyl is ook dat je huid zo bleek wordt ervan. Nu lijkt me gezicht ook steeds bruiner en gezonder. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad. Ik hoef nu alleen maar 2x me gezicht te wassen met water sochtends en savonds. Kheb hiervoor ook al veel dingetjes van de dokter gebruikt wat allemaal niet werkt. Clindamycine, Eryderm en nog wel een paar andere. Ik zou dit echt proberen als je net zoals ik beetje angst hebt voor de bijwerkingen van roaccutane.

Groetjes

pi_15524130
mijn medicijn :

- elke ochtend + avond lauw water erover heen. (geen zeep of andere troep, just water)
- 3x in de week scrubben.

Ben ze vrijwel allemaal kwijt, en heb een zijdezacht huidje

ik word daar zo moe van !
pi_15526203
Goed ik ga nu slapen, ik ga jullie morgen een report geven van hoe en wat..

Ik hoop dat ik er morgen nog een paar bij heb dit witte zit nog lekker op me gezicht, hij ziet er über raal uit.. Maar ik laat hem zitten.. Ook heeft er op mijn kin weer een bult gevormt..

Achja, met 3 maand moet het alemaal wel weg zijn bij mij.. Hoop ik..

Slaap lekker..

donderdag 18 december 2003 @ 22:42:30 #34
77441 Salv
Gemene kraai
pi_15527205
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:15 schreef Doagere het volgende:
Goed ik ga nu slapen, ik ga jullie morgen een report geven van hoe en wat..

Ik hoop dat ik er morgen nog een paar bij heb dit witte zit nog lekker op me gezicht, hij ziet er über raal uit.. Maar ik laat hem zitten.. Ook heeft er op mijn kin weer een bult gevormt..

Achja, met 3 maand moet het alemaal wel weg zijn bij mij.. Hoop ik..

Slaap lekker..

Al die foto's van je, die verhalen. Respect voor deze man, dat ie zo open daarover is

Je kan er een boek over schrijven.

anti politiek-correct
pi_15527529
btw nog iets: nooit je gezicht schoonwrijven, altijd deppen.

veel water drinken en fruit helpt ook.

ik word daar zo moe van !
pi_15527994
Waar kan ik B5 vitamine kopen en hoe te gebruiken?
>>>>>www.GeldOase.nl<<<<<<
De online gids voor uw bijverdiensten!!
pi_15528057
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:07 schreef RdW het volgende:
Drogist, inslikken
pi_15528089
Roaccutane of zoiets. Een fijn medicijntje dat ik een keer van me huisarts heb gekregen. Gewoon bij ieder avond eten een keer slikken voor vier week(of evt. langer) en je bent verlost van die ellende. En je hoeft niet meer te kloten met die clearasil zooi .
pi_15528133
Drogist (kruidvat) heeft ze niet en ik dacht dat het verstandig was hierbij ook andere vitaminen te slikken?

Iemand mischien serieus antwoord?

>>>>>www.GeldOase.nl<<<<<<
De online gids voor uw bijverdiensten!!
  donderdag 18 december 2003 @ 23:29:56 #40
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15528689
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:10 schreef PostaL het volgende:
Roaccutane of zoiets. Een fijn medicijntje dat ik een keer van me huisarts heb gekregen. Gewoon bij ieder avond eten een keer slikken voor vier week(of evt. langer) en je bent verlost van die ellende. En je hoeft niet meer te kloten met die clearasil zooi .
De huisarts kan je geen roaccutane voorschrijven
Het kan in Almere!
  donderdag 18 december 2003 @ 23:31:03 #41
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15528724
O en Doagere, succes man.
Het kan in Almere!
pi_15528742
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:29 schreef Koen het volgende:

[..]

De huisarts kan je geen roaccutane voorschrijven

wie dan wel
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  donderdag 18 december 2003 @ 23:45:03 #43
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15529125
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:31 schreef Steve-O het volgende:

[..]

wie dan wel

Een dermatoloog (huidarts).
Het kan in Almere!
  donderdag 18 december 2003 @ 23:49:28 #44
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15529222
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:31 schreef Steve-O het volgende:

[..]

wie dan wel

Of UTFS
Het kan in Almere!
pi_15530501
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:07 schreef RdW het volgende:
Niet bij een drogist, maar eerder bij een vitamine speciaalzaak, die vaak duur zijn.
Het goedkoopste in NL zover ik weet is:
www.vitadvice.nl
Zoek hier naar Pantothenic Acid van het merk NOW. (Pantothenic Acid = B5)
Als het bevalt, kan je uit de VS bestellen wat een stuk goedkoper is.

Bij B5 voor acne gaat het om een megadosis B5. Maximaal wordt meestal 10gr/dag gebruikt, en daarna overgegaan op een onderhouds dosis. Als je acne ligt is, kan je beter met een lagere dosis beginnen, bijv. 5gr/dag.

Aanbevolen is om bij gebruik van een hogedosis B5, een multivitamine en een B-complex te gebruiken. Goedkoop en goed is: Kruidvats Multi A-Z Compleet en Kruidvats B100-complex. Omdat deze vrij laag gedoseerd zijn in biotine (=Vit h/b7/b8) zou je er voor de zekerheid (om biotine deficientie te minimaliseren) nog extra biotine (bijv. iets van 1 of 2 mg/dag) (ook bij Vitadvice vrij goedkoop) erbij kunnen nemen.

Lange termijn bijwerkingen zijn vaak onbekend, niet geconstateerd, onduidelijk of bij ratten getest. Belangrijk is om in ieder geval vitamine deficientie te minimaliseren door hetgene van hierboven te gebruiken en voldoende water te drinken.
Meer info over mogelijke bijwerkingen en over B5 zelf zie:
http://www.foodstandards.gov.uk/multimedia/pdfs/panto.pdf

Meer info zie iets van deel 4,5 of 6 ofzo van "Het middel tegen puistjes" en
www.b5supplements.com (gemakkelijke faq)
www.freewebs.com/krg/b5.html (voor links naar nog meer sites)
http://b5foracne.vze.com
http://members.bellatlantic.net/~vze3f978/B5.html (andere FAQ en de hypothese van Dr. Leung)

(lees iig de 2 FAQ's door voordat je het gaat gebruiken)

Zelf heb ik ook goede resultaten met alleen B5 (en bijbehorende vitaminen). Ik gebruik op dit moment 2gr/dag, en als dit over een maand nog steeds bevalt, ga ik nog lager

pi_15539714
Nou goed, het is helaas totaal niet gelopen zoals ik gedroomd had..

Eerst kon ik ruim 30 min wachten, toen ik binnen kwam vroeg ze wat ik alemaal had gebruikt en als het werkte voor hoelang. Daarna moest ik gaan liggen en begon ze me eerst met een soort creme in te maseren, toen maakte ze het schoon en begon elk bultje/puistje ect. uit te drukken.. Na die tijd maakte ze het schoon met een soort zuur.

Toen wou ze me rug even zien en zei ze: 'je rug ziet er idd niet zo best uit'. Ik dacht 'meen je dat? '

Ook deze drukte ze uit, e.d. Toen kon ik me weer aan kleden en begon ik te praten over Roaccutane. Die kon ze mij niet voor schrijven (ik kreeg het toen echt ff benauwd..) daarvoor moest ik bij de huidarts zijn.. Ik dacht: 'wat doe ik hier dan??!!! ' Ik werd best boos, en ze zei dat de huisarts me die wel voor kon scrijven..

Ik maakte even een nieuwe afspraak met de huid terapeut en toen liep ik direct door naar de huidartsen. Hier maakte ik een afspraak.. Ik schrok met echt dood toen ik hoorde dat ik pas op 16 Maart 2004 terecht kon!!!

Maarja, je moet toch wat en zei ik doe maar.. Dus nu zit ik hier echt bijna te janken.. Ik kan zowieso niet wachten tot 16 Maar 2004.. Ik moet dan al een nieuwe school gevonden hebben e.d. en ik zal mij dan zo diep schamen als ik die nieuwe leerlingen enzo moet leren kennen..

Wat kan ik nu doen? ik moet echt Roaccutane hebben.. het is het enige wat me nog kan helpen.. Want die huid terapeut weet net zo goed als ik: ookal zijn ze alemaal weg, ze zullen terug komen..

Maandag zal ik dus eerst de huisarts bellen, en en aspraak maken of hij me asteblieft Roaccutane kan geven.. En dat kan hij volgens de huid terapeut..

pi_15540053
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:37 schreef Doagere het volgende:
Ook deze drukte ze uit, e.d. Toen kon ik me weer aan kleden en begon ik te praten over Roaccutane. Die kon ze mij niet voor schrijven (ik kreeg het toen echt ff benauwd..) daarvoor moest ik bij de huidarts zijn.. Ik dacht: 'wat doe ik hier dan??!!! ' Ik werd best boos, en ze zei dat de huisarts me die wel voor kon scrijven..

Maarja, je moet toch wat en zei ik doe maar.. Dus nu zit ik hier echt bijna te janken.. Ik kan zowieso niet wachten tot 16 Maar 2004.. Ik moet dan al een nieuwe school gevonden hebben e.d. en ik zal mij dan zo diep schamen als ik die nieuwe leerlingen enzo moet leren kennen..

Wat kan ik nu doen? ik moet echt Roaccutane hebben.. het is het enige wat me nog kan helpen.. Want die huid terapeut weet net zo goed als ik: ookal zijn ze alemaal weg, ze zullen terug komen..

Maandag zal ik dus eerst de huisarts bellen, en en aspraak maken of hij me asteblieft Roaccutane kan geven.. En dat kan hij volgens de huid terapeut..

Dat was te verwachten hè. Je ging er al zó vanuit dat je het vandaag mee zou krijgen en als dat dan niet gebeurd...
Maar ik zou als ik jou was maar eens met een psycholoog gaan praten. Het is echt niet normaal hoe jij er over denkt met die mate waarin jij puistjes hebt.
pi_15540265
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:49 schreef tcm het volgende:

[..]

Dat was te verwachten hè. Je ging er al zó vanuit dat je het vandaag mee zou krijgen en als dat dan niet gebeurd...
Maar ik zou als ik jou was maar eens met een psycholoog gaan praten. Het is echt niet normaal hoe jij er over denkt met die mate waarin jij puistjes hebt.

Kan ik die medicijnen niet online bestellen dan? ga dr eens naar op zoek. Maar maandag bel ik me huisarts, hij schrijft ze me wel voor..
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:52:36 #49
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15541970
@ Doagare

Ongelovelijk, ga jij heeel snel naar een psycholoog. Ik had dit al verwacht, en waarschijnlijk schrijft de huidarts je ook geen roaccutane voor. Komop zeg, kijk eens naar nadere. De mate waarin jij puisten hebt is echt helemaal nix vergeleken met mij (ik het het veel erger als jouw), en ik heb zelfs nog geen roaccutane (duurt niet lang meer denk ik). Ik moet toch ook dagelijks naar school, voetbal etc. Hoe jij over puisten praat, is echt niet meer normaal. Dat je er van af wil oke, maar jij doet net of je hele gezicht vol met knalrode puisten zit. dat is dus absoluut niet zo. Kijk eens naar foto's als;

Deze!
En deze!
Deze is ook leuk!
Of deze!
Kijk hier eens...!
Nog 1tje dan...!
En om het af te sluiten, deze!

Ik moet toegeven, dit zijn wel wat ernstige vormen van acne, maar dit soort acné wordt nou behandelt met Roaccutane....en het kan nog erger. Vergelijk deze foto's eens met die van jouw, dan hoop ik dat jij er een keer achter komt dat jij het helemaal niet zo heeeeeel erg hebt....

...

pi_15542025
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:55 schreef Doagere het volgende:

[..]

Kan ik die medicijnen niet online bestellen dan? ga dr eens naar op zoek. Maar maandag bel ik me huisarts, hij schrijft ze me wel voor..

Ik had gehoord dat het niet aan te raden is om z'on (gevaarlijk) medicijn via Internet te bestellen. En vooral niet zonder medische begeleiding.

Als je het echt persee sneller wilt, moet je om de zoveel tijd ff bellen of er iemand is uitgevallen waardoor de afspraak naar eerder kan plaats vinden.

pi_15542171
quote:
Aanbevolen is om bij gebruik van een hogedosis B5, een multivitamine en een B-complex te gebruiken. Goedkoop en goed is: Kruidvats Multi A-Z Compleet en Kruidvats B100-complex. Omdat deze vrij laag gedoseerd zijn in biotine (=Vit h/b7/b8) zou je er voor de zekerheid (om biotine deficientie te minimaliseren) nog extra biotine (bijv. iets van 1 of 2 mg/dag) (ook bij Vitadvice vrij goedkoop) erbij kunnen nemen.
In verschillende newgroups als 'k dat jodium (iodine) vaak een negatieve invloed heeft op acne weet niet waar dat precies op gebaseerd is, maar de meeste mensen daar zoeken naar Multivitamine zónder jodium erin. De Kruidvat multivitaminen bevat dit wel. Ik heb ze wel, maar neem ze meestal om de dag in, heb alleen nog geen tijd/zin gehad om op zoek te gaan naar andere. Mhuwaha, weet jij of dit ergens op gebaseerd is?

Verder experimenteer ik nu een beetje met B5 topical, 20% B5 in water oplossing op de probleemgebieden smeren, een paar keer per dag. Je voelt meteen je huid wat strak trekken. Het is denk ik nog iets te vroeg om al conclusies te gaan trekken, maar het is de afgelopen week zeker niet erger geworden.
Zit alleen nog een beetje met het oplossen... Er is niet zo veel bekend over de kwaliteit van het B5, als je het een dag opgelost in water in een flesje laat zitten volgens mij? Het is alleen echt geen doen om elke keer kleinere hoeveelheden dan 10 gram op te lossen, aangezien ik dan 2x (of vaker) met een (in mijn ogen) behoorlijk grote meetfout te maken heb.

quote:

LOL, doe niet zo hopeloos man. Bovendien, een van de redenen waarom B5 zo populair is in de VS, is omdat het véle malen goedkoper is dan Accutane. (=roaccutane) In Nederland ben je zo gelukkig dat deze kuur binnen het ziekenfons valt (particulier verzekerd?) maar als je het dus op internet gaat bestellen hoef je niet op enige vergoeding te rekenen. Nu weet ik niet hoe veel geld jij, of je ouders (weten die er uberhaupt van af ), er voor over hebben om roaccutane te gaan slikken maar dat beeld zal i.i.g. wel veranderen als je de prijzen ziet...

[Dit bericht is gewijzigd door viking op 19-12-2003 15:06]

pi_15542277
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:52 schreef MaStar het volgende:
@ Doagare

Ongelovelijk, ga jij heeel snel naar een psycholoog. Ik had dit al verwacht, en waarschijnlijk schrijft de huidarts je ook geen roaccutane voor. Komop zeg, kijk eens naar nadere. De mate waarin jij puisten hebt is echt helemaal nix vergeleken met mij (ik het het veel erger als jouw), en ik heb zelfs nog geen roaccutane (duurt niet lang meer denk ik). Ik moet toch ook dagelijks naar school, voetbal etc. Hoe jij over puisten praat, is echt niet meer normaal. Dat je er van af wil oke, maar jij doet net of je hele gezicht vol met knalrode puisten zit. dat is dus absoluut niet zo. Kijk eens naar foto's als;

Deze!
En deze!
Deze is ook leuk!
Of deze!
Kijk hier eens...!
Nog 1tje dan...!
En om het af te sluiten, deze!

Ik moet toegeven, dit zijn wel wat ernstige vormen van acne, maar dit soort acné wordt nou behandelt met Roaccutane....en het kan nog erger. Vergelijk deze foto's eens met die van jouw, dan hoop ik dat jij er een keer achter komt dat jij het helemaal niet zo heeeeeel erg hebt....

...

Ik loop er al 4 jaar zo bij als je die foto's van mij ziet. Kun je je dan helemaal niets bij voor stellen dat ik er na 4 jaar wel 's genoeg van heb..

Een Roaccutane kuurtje en ze zijn weg, doe ff normaal. Jij ja. Denk 's na..

vrijdag 19 december 2003 @ 15:09:23 #53
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15542467
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:03 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik loop er al 4 jaar zo bij als je die foto's van mij ziet. Kun je je dan helemaal niets bij voor stellen dat ik er na 4 jaar wel 's genoeg van heb..

Wie moet hier nou normaal doen, jij doet net of Roaccutane een asperientje is . Hier kan je ff verslag lezen: http://www.geocities.com/mijnaccutaneavontuur/

het brengt veel bijwerkingen met zich mee, en het duurt minstens een paar maanden. ...Het beinvloed je hersenen etc, maar je moet maar ff dat dagboek lezen...
Jij denkt veeeeel té erg over jouw puisten, en veeeel té makkelijk over Roaccutane...

Maarja..laat de huidarts maar beslissen (al zou ik niet veel verwachten)....

pi_15542726
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:03 schreef Doagere het volgende:

[..]

En wat nou als die kuur niet aanslaat bij jou? Heeft het dan nog wel zin om verder te leven? Komop zeg, je doet net alsof je hele leven afhankelijk is van die paar puistjes. Als je het nou in zulke mate had als op die foto's kon ik me er nog enigszins wat bij voorstellen.
Ik snap wel dat je er mee zit, ik zit er zelf ook mee. Maar je moet het proberen te accepteren want anders kom je nergens.
pi_15542913
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:09 schreef MaStar het volgende:

[..]

Wie moet hier nou normaal doen, jij doet net of Roaccutane een asperientje is . Hier kan je ff verslag lezen: http://www.geocities.com/mijnaccutaneavontuur/

het brengt veel bijwerkingen met zich mee, en het duurt minstens een paar maanden. ...Het beinvloed je hersenen etc, maar je moet maar ff dat dagboek lezen... heb ik al lang gedaan joh..
Jij denkt veeeeel té erg over jouw puisten, en veeeel té makkelijk over Roaccutane...

Maarja..laat de huidarts maar beslissen (al zou ik niet veel verwachten)....

Jah als ik me soms niet zo lekker voel, en soms moet bloed prikken so what?! Nu ziet me huid er ook erg lekker uit: 4 dagen niets aan gedaan, dan krijg je dus zoiets..

Vindt jij hier veel verschil in zitten dan?

Die foto kun je d8 ik wel toe voegen aan de foto's die jij me gaf..

Als ik er met (heel ruim geschat) 2,5 maand vanaf kan zijn.. Waarom zou ik dat niet doen dan? Door die paar bij werkingen?

/edit

tcm, accepteren is geen optie.. Roaccutane is mijn optie..

[Dit bericht is gewijzigd door Doagere op 19-12-2003 15:37]

pi_15544531
@Viking,
Ik heb zelf nog nooit gehoord (ik heb er niet op gelet) op het negatieve effect van jodium op Acne.
Als het effect groot is, is het idd wel handig om er rekening mee te houden. Ik zal er op letten als ik wat goede info zie.

Ik heb zelf topical B5 gebruikt van AcneMiracle. Heb zelf wel het idee dat het een positief effect heeft. Het bevat vooral B5 met water, maar ook veel andere ingredienten waarvan de hoeveelheden niet vermeld staan. (Zoals Emu Oil, Biotin, Grapefruit Seed Extract, Jojabo Oil, Vit. A en nog een aantal.)
20% is dan neem ik aan voor bijv. 5ml water per 1gr B5. Die van AcneMiracle is vrij dik, iig niet vloeibaar. Staat ook geen houdbaarheidsdatum op vermeld.
IK laat mijn 2gr B5 die ik in neem meestal in iets van 0.3L water opgelost staan (0.3L gebruikte ik ook bij 10gr) voor een dag, waarvan ik steeds een slokje neem. Heb zelf niet echt gemerkt dat de kwaliteit achteruit gaat, maar is misschien ook moeilijk te bepalen tenzij je een lange tijd constant een zelfde manier en hoeveelheid hebt gebruikt.

@Doagere,
Ik vind die foto van die vrouw toch wel een stuk erger. Bij je laatste foto vind ik dat acne wel duidelijk te zien is, maarja je komt ook net van iemand vandaan die het heeft zitten uitknijpen en je hebt express niks tegen acne gedaan. (En misschien zelfs onbewust geprobeerd meer acne te willen krijgen om zo accutane te krijgen.)
(Deze post deed me ff denken aan jouw: "How to increase my acne"
http://pub106.ezboard.com/fabsoluteacneinfofrm1.showMessage?topicID=12278.topic )

vrijdag 19 december 2003 @ 16:25:57 #57
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15544693
tja..

Ik vind die reacties dat het zooooo'n paardenmiddel is en dat je er niet te licht over moet denken echt een beetje overdreven.
ff een quote uit dat dagboek

quote:
Zo ik ben nu alweer 9 dagen van de Accutane af. Ik heb precies 29 weken (203 dagen) aan de Roaccutane gezeten. En in die tijd heb ik precies 120 mg per kg lichaamsgewicht binnengekregen. Wat we natuurlijk allemaal willen weten is de million dollar question: " Was het de moeite waard?" Nou, het antwoord op die vraag is een volmondig *JA*!!!! Ik ben echt zeeeeeeeeeer tevreden met het resultaat. En al zou ik voor de rest van m'n leven roaccutane moeten blijven slikken, ik zou er 100% voor gaan!

Als je dan goed op die foto's kijkt zie je ook dat het helemaal niet alleen bij die erge acné voorgeschreven word

Daarom acht ik jullie reacties toch een tikkeltje overdreven!

Het kan in Almere!
  vrijdag 19 december 2003 @ 16:44:57 #58
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15545218
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 16:25 schreef Koen het volgende:
tja..

Ik vind die reacties dat het zooooo'n paardenmiddel is en dat je er niet te licht over moet denken echt een beetje overdreven.
ff een quote uit dat dagboek
[..]

Als je dan goed op die foto's kijkt zie je ook dat het helemaal niet alleen bij die erge acné voorgeschreven word

[afbeelding]

Daarom acht ik jullie reacties toch een tikkeltje overdreven!

Maar ten 1e ze gebruikt foundation, ten 2e moet je heel ff in gastenboek kijken, dan zegt ze dacht ik ook dat die foto helemaal niet zo erg was....
pi_15545360
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 16:25 schreef Koen het volgende:
Tja..... sommigen merken amper wat van accutane en sommigen worden letterlijk de dood in gejaagd. Bij sommigen zijn er misschien permanente negatieve veranderingen zonder dat ze het echt weten.

Waar het om gaat is dat ze alle mogelijke bijwerkingen in acht nemen en niet zomaar denken dat het een wondersnoepje is.

http://www.rxlist.com/cgi/generic/isotret_pi.htm

vrijdag 19 december 2003 @ 16:52:47 #60
41009 sugarnieuws
Topwebgames.nl / Beltoontop.nl
pi_15545397
Elke ochtend en avond je gezicht wassen met water!
pi_15545418
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 16:51 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Tja..... sommigen merken amper wat van accutane en sommigen worden letterlijk de dood in gejaagd. Bij sommigen zijn er misschien permanente negatieve veranderingen zonder dat ze het echt weten.

Waar het om gaat is dat ze alle mogelijke bijwerkingen in acht nemen en niet zomaar denken dat het een wondersnoepje is.

http://www.rxlist.com/cgi/generic/isotret_pi.htm

Droge lippen vindt ik niet erg. Als me moeder een tetracycline heeft wordt ze al gek. Ze wordt misselijk, duizelig, krijgt slapeloze nachten.. Ik merkte helemaal niets van die Minocin (tetracycline)

De dokter kan het me voor schrijven, dus ik wacht nog even af..

even over die website..

'Mental problems and suicide'

1 ding, er plegen meer mensen zelfmoord die dit medicijn niet gebruiken, dan mensen die dit medicijn wel gebruiken..

Alsof iedereen zomaar zelfmoord pleegt..

vrijdag 19 december 2003 @ 16:59:26 #62
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_15545580
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:33 schreef Doagere het volgende:

Ook al ben je al geweest, ik ging naar de dermatoloog, nog voor dat hij gekeken had begon hij al over roaccutane. Daarna heeft ie gekeken, kreeg ik een 8 voor de ergheid van mijn acne. Daarna bloed prikken, recept mee gekregen, begonnen aan de kuur. Terug gekomen bloed in orde, wat zwaardere kuur, nog wat keren terug gekomen en gestopt met de kuur.

Overigens als ik mij op dezelfde mate zorgen erom zou maken als jij was ik een psychisch wraak geweest nu. Mijn acne is voor het meerendeel weg, af en toe nog last van een puistje maar meer ook niet, alleen de littekens zal ik altijd houden. Die in mijn gezicht boeien met niet zo. Maar wat ik op mijn boven armen/shouders heb wel. En geloof mij wat jij hebt is dan niets vergeleken met mij. Dus als ik jou was zou ik er niet te zwaar aan tillen.
Leer der maar me leven.

pi_15545618
Tip: Gebruik Roaccutane niet te lang en wees voorzichtig met alcohol e.d. (ervaring)

Tip2: Rilanja wascreme van de schlecker werkt goed na 2 week gebruik.

Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 19 december 2003 @ 17:04:18 #64
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_15545709
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 16:53 schreef Doagere het volgende:

[..]
even over die website..

'Mental problems and suicide'

1 ding, er plegen meer mensen zelfmoord die dit medicijn niet gebruiken, dan mensen die dit medicijn wel gebruiken..

Ik vind dat eigenlijk de grootste bull shit die verteld wordt over roaccutane, het ligt naar mijn mening niet aan het medicijn maar aan de psychische gesteldheid van de nemer.

Als je ermee begint wordt het gepresenteerd als het wonder middel, vaak heb je dat als je begint met het gebruik ervan dat het eerst erger wordt. Als mensen dan al hun hoop erop gevestigd hebben dat het minder zou worden, dan kan ik me best voorstellen dat je depressief wordt en het niet meer ziet zitten.
Het heeft dan denk ik ook niets met het medicijn te maken, maar met de voorlichting over het medicijn. En het maakt mensen onnodig bang.

vrijdag 19 december 2003 @ 17:05:19 #65
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15545732
quote:

[..]

Droge lippen vindt ik niet erg.

Tuurlijk, maar als je dit spul gebruikt is de kans groter dat je zelfmoord pleegt....duh...het is ook relatief gezien!!! Heel klein simpel voorbeeldje.

Er zijn 50 mensen op de wereld, 15 gebruiken roaccutane, van die 15 plegen er 10 zelfmoord, en van die overige mensen (die geen roaccutane gebruiken) plegen er 25 zelfmoord. Dan plegen er meer mensen die geen roaccutane gebruiker zelfmoord (omdat dat aantal mensen ook groter is), maar relatief gezien plegen meer mensen zelfmoord die aan de roaccutane zitten..... Zo is dit ook in het echt, alleen met veel grotere aantallen natuurlijk, en andere verhoudingen...

En dit heb je zelf denk ik niet in de hand, dit spul doet iets met je hersenen, daar kan je nix aan doen...
Tuurlijk is het niet bij iedereen, maar het KAN een bijwerking zijn...
En verder zijn het niet alleen droge lippen, jij denkt er echt té makkelijk over, maarja..ik maak me er niet druk om....

Nu gaan we weer over tot de puisten, vragen over Roaccutaen kunnen in het topic over Roacutanne (ook hier op fok)!!

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 19-12-2003 17:07]

pi_15545733
Doagere als je een beetje leest staat er al een hele tijd dat B5 goed werkt. Ik zou zeggen bestel dit!! In plaats van dat gezeur. Als ik op je foto's kijk heb je acne en een hele vette huid. Hierbij is het slagen van B5 groter dan bij acne met geen vette huid. Dus proberen zou ik zeggen. Ik gebruik nu een dosis van 6 gram per dag en dit is voor mij voldoende.

Vinking. Is die 150 mcg jodium die in multivitamine zit zoveel dat het een negatieve indruk kan hebben op je puistjes ?

vrijdag 19 december 2003 @ 17:09:51 #67
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15545814
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:25 schreef Doagere het volgende:
Vindt jij hier veel verschil in zitten dan?
Ja Absoluut, ten 1e heeft de doktor al jouw puisten uit zitten knijpen waardoor ze rood zijn, ten 2e omdat jij heel erg inzoomd, en maar een heel klein gedeelte van je wang op die foto zet, bij die vrouw zie je ook veel beter de ogen, en groter stuk van wang, mond etc...

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 19-12-2003 17:10]

pi_15545827
quote:

In je reply heb je het alleen over hoeveelheden ("meer" "dan"). Hetgene wat belangrijk is, is juist de verhouding t.o.v. placebo.
Het percentage zal zeer laag zijn, maar is er wel.

Verder beschrijft de site (zover ik er heb op zitten letten) een aantal waarnemingen en geen theorie. Waarnemingen zijn meestal objectief.

pi_15546055
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:37 schreef Doagere het volgende:

Doagere, dit is niet lullig bedoeld, maar de pukkels zijn in jouw hoofd echt het grootst, buiten proportie. Geen enkel acne-medicament zal denk ik daar tegen helpen. Ik durf te wedden, dat als jouw hoofd van buiten helemaal acne vrij is, dat je je nog steeds bagger voelt. Het is de prijs die je betaalt voor de "obsessie" die je nu hebt met je acne. Roaccutane is echt geen walhalla ofzo, of een garantie voor een gelukkig leven...

Dat jij denkt dat je geen vrienden zou kunnen maken met acné, klopt gewoon niet. Zelf ben ik met een kop vol pukkels ook na m'n middelbare school het schip ingegaan. Tuurlijk voel je je onzeker erdoor. Het hoeft echter niet te betekenen dat je op sociaal vlak buiten spel staat. Als dat gebeurt, dan komt dat vooral door jezelf en de manier waarop je tegen je acne aan kijkt.
Je kunt het ook anders, meer positief zien. Mensen die geen interesse in jou tonen, puur omdat ze alleen jouw acné zouden zien, dat zijn toch geen mensen met wie je bevriend wilt worden. Laat zulke oppervlakkige horken lekker in hun sop gaar koken.

don't be shy, learn to fly.
pi_15546575
Doagere ik denk echt dat jij te makkelijk over roaccutane denkt. En iedereen zegt wel dat het zo'n wonder middel is. Maar ondertussen kan het ongeloofelijk veel dingen verpesten. Roacuttane sucks.. en ik zeg niet dat het niet werkt. Ik zat er werkelijk hélemaal onder en nu is het helemaal weg.
pi_15547674
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:05 schreef de_goeiste het volgende:
Doagere als je een beetje leest staat er al een hele tijd dat B5 goed werkt. Ik zou zeggen bestel dit!! In plaats van dat gezeur. Als ik op je foto's kijk heb je acne en een hele vette huid. Hierbij is het slagen van B5 groter dan bij acne met geen vette huid. Dus proberen zou ik zeggen. Ik gebruik nu een dosis van 6 gram per dag en dit is voor mij voldoende.

Vinking. Is die 150 mcg jodium die in multivitamine zit zoveel dat het een negatieve indruk kan hebben op je puistjes ?

Ik en een vette huid? Ik zal mijn huisarts wel goed uit leggen, en waarom hij me naar een huid terapeut gestuurd heeft, ik ben al 4 jaar dingen aan het proberen.. En elke keer helpt het even.. En dan komt het weer terug.. Wat de huid terapeut nu aan het doen is zal mieschien wel helpen, maar vroeg of laat zullen ze terug keren. Je talg productie e.d. moet op regelmaat gebrtacht worden. Dat kan wel als je constant hetzelfde doet.. Dus Roaccutane slikken.. Dat kan niet als je 1x in de maand naar de huid terapeut gaat.

Ze heeft me ook weer een nieuw middeltje mee gegeven, maarja die gebruik ik toch niet. Want ik wil nu geen middeltjes die even helpen..

Silencio, toen ik geen pukkels had.. zag mijn leven er totaal anders uit, ik stond gewoon op en het eerste wat ik deed was de tv aan zetten en het nieuws kijken.. Nu ren ik naar de spiegel en kijk waar er nieuwe pukkels gekomen zijn.. En dat zijn er elke dag 3.. Het maakt niet uit of ik niets eet, of aleen maar vet eet. Het is heel normaal bij mij..

Ik moet er niet aan denken om scholen te gaan bezoeken.. daar kijk ik nu al tegenop.. Terwijl ik er ook vanaf kan zijn als ik het doe..

De user 'Nuke' had ook geen hele erge acne, maar na 3 weken had hij vrijwel geen pukkels meer.. Als ik dat lees komt er en lach op mijn gezicht.. Ik wou dat ik dat had.. Maar nee, dan ga je ff naar de wc.. Zodra je de velle lamp aan klikt zie je je gezicht in de spiegel.. En dan bedenk je: 'maar ik zie dr zo uit..' Dan kan je wel janken..

Ook als je nieuwe kleren nodig hebt.. (En geloof me ik kom zo weinig mogelijk buiten de deur) Als je langs een spiegel loopt in de winkel wordt je herinderd aan de lelijke kop die je hebt.. Dit is heel deprimerend voor mij, helemaal als mijn vriendin naast me loopt..

Mijn ouders hebben er ook schoon genoeg van, als ik me onzeker voel ga ik negatief doen, kattig andwoorden. Geen intresse tonen e.d.

Ik zal heus niet depri worden als ik Roaccutane ga slikken, zo ben ik niet.. Ik wordt wel depri als ik de hele dag mijn kop zou zien..

Enne, MaStar kun je de volgende keer zelf een andwoord verzinnen?

[Dit bericht is gewijzigd door Doagere op 19-12-2003 18:35]

vrijdag 19 december 2003 @ 18:33:20 #72
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15547775
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:27 schreef Doagere het volgende:
Ze heeft me ook weer een nieuw middeltje mee gegeven, maarja die gebruik ik toch niet. Want ik wil nu geen middeltjes die even helpen..

Ik krijg Roaccutane..

Succes met wachten tot Maart....
pi_15547858
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:33 schreef MaStar het volgende:

[..]

Succes met wachten tot Maart....

Of tot maandag.
pi_15548385
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:27 schreef Doagere het volgende:

[..]
Ik zal heus niet depri worden als ik Roaccutane ga slikken, zo ben ik niet..

Je denkt nu dat je het onder controle zult hebben maar dat is niet zo. Als jij een bepaalde drug neemt en je krijgt bijvoorbeeld hallucinaties dan heb je dit toch ook niet onder controle? Je denkt dat jouw gedachten boven de werking van je hersennen staan, think again. Je hersenen zijn je gedachten. Als dit spul je hersenen zodanig aantast dat je deze ideeën van zelfmoord etc. krijgt dan heb jij hier geen controle meer over zoals je dat nu nog wel denkt te hebben. Wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen hier last van krijgt, maar jij onderschat het wel heel erg.
Overigens denk ik trouwens dat jij juist wèl last van depressies etc. krijgt omdat je nu al je problemen afschuift op je puisten. Het zal je ook vies tegenvallen als je geen last meer hebt van je puisten dat je problemen en je negatieve zelfbeeld nog steeds bestaan.
Maargoed, je zal dit wel afwimpelen met een simpel ':D'. Je moet het ook helemaal zelf weten alleen jouw probleem zit veel dieper dan die paar puistjes.
pi_15548577
Ik merk tegenwoordig niet eens meer wat van een joint. En dat lijkt me de hersenen sterker beinvloeden dan dit..

Maar daar gaat het me helemaal niet om.. dit is gewoon ranzig..
En het geeft je een slecht gevoel. Je weet dat je lelijker bent dan iedereen om je heen.. Daarom wil ik Roaccutane.. Omdat het helpt.. Of je moet zoveel pech hebben..

tcm, toen ik geen puisten had (vorig jaar toen Benzohyperoxide 10% goed werkte) was ik de gelukigste van de wereld..

vrijdag 19 december 2003 @ 20:07:37 #76
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15549964
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:10 schreef Doagere het volgende:
Ik merk tegenwoordig niet eens meer wat van een joint. En dat lijkt me de hersenen sterker beinvloeden dan dit..

Maar daar gaat het me helemaal niet om.. dit is gewoon ranzig..
En het geeft je een slecht gevoel. Je weet dat je lelijker bent dan iedereen om je heen.. Daarom wil ik Roaccutane.. Omdat het helpt.. Of je moet zoveel pech hebben..

Wat voor opleiding doe jij? Ben je dom, of doe je dom? Je kunt toch geen joint vergelijken met Roaccutane En een joint beinvloed je hersenen op een hele ANDERE manier. Dringt het nou echt niet tot je door? En btw joint geeft je juist een lekker gevoel......
Maarja.....ga jij maandag maar lekker naar de huisarts.....en slik Roaccutane maar net alsof het een asperientje is... ...Ik hoop dat jij een goede huidarts hebt die jouw eens alle bijwerkingen vertelt, en zegt waar het op slaat. Want jij denkt dat het alleen droge lippen zijn...:N

Ik begin er sterk in te geloven dat jij ons allemaal voor de gek houdt, want dit is echt waanzinnig wat jij allemaal zegt...

pi_15550548
Je denkt maar wat je moet denken.. Ik zeg: 'de meesten' die ik ken hebben aleen droge lippen, en soms droge ogen. En dronken worden van 2 biertjes..

Wie zegt dat ik in een zware depressie kom door deze middelen? Hoeveel zijn dat er dan van de miljoenen gebruikers van Roaccutane?

Ik vindt het gewoon heel belangerijk dat ze weg zijn.. Voor me vriendin.. Voor me nieuwe school ect.

Wat ik totaal niet van jou begrijp, je kan Roaccutane slikken, je hebt het volgens jezelf ook nog 's '10x' zo erg. En toch zit je te twijfelen of je dit medicijn wel wilt?!

Ik was als ik jou was al lang begonen, dan had je nu geen puisten meer. Sorry, maar zo denk ik erover. Je kunt wel meddeltjes blijven proberen, maar het is vooralsnog geen oplossing. Ze zullen terug komen!

pi_15550746
quote:
Dat is nogal lastig om te zeggen, maar aangezien ik liever helemaal geen risico wil nemen, probeer 'k wat multivitaminen zonder jodium te vinden. In een aantal berichten dat ik uit newsgroeps heb gelezen, werd de negatieve invloed genoemd, en zeker 2 mensen reageerden vrij drastisch toen ze merkten dat er 100% ADH (= 150 mcg) jodium in hun pillen zat.
Er is ook wat documentatie over, komt er over het algemeen op neer dat er wel wat naar onderzocht is en dat het niet erg is om jodium binnen te krijgen, maar aangezien je via 'normale' voedselvoorziening al genoeg tot vrij veel binnen krijgt is die 100% in de multivitaminen een 'overdosis', die geen positief effect heeft op je huid.
bron o.a.:
http://www.imagineyh.com/html/features/dermatology/article/article_apr01.php3
en newsgroups
http://groups.google.nl/groups?q=iodine+group%3Aalt.skincare.acne&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl
  vrijdag 19 december 2003 @ 21:03:39 #79
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15551156
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 20:35 schreef Doagere het volgende:
Wat ik totaal niet van jou begrijp, je kan Roaccutane slikken, je hebt het volgens jezelf ook nog 's '10x' zo erg. En toch zit je te twijfelen of je dit medicijn wel wilt?!

Ik was als ik jou was al lang begonen, dan had je nu geen puisten meer. Sorry, maar zo denk ik erover. Je kunt wel meddeltjes blijven proberen, maar het is vooralsnog geen oplossing. Ze zullen terug komen!

Ik weet niet of ik het kan slikken, want ik heb er niet over gesproken met mijn huidarts. Waarom ik niet begonnen ben, omdat er zoveel bijwerkingen aan zitten (depressief, moe) en vooral omdat het erger wordt in het begin vind ik niet tof...
pi_15551271
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 21:03 schreef MaStar het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het kan slikken, want ik heb er niet over gesproken met mijn huidarts. Waarom ik niet begonnen ben, omdat er zoveel bijwerkingen aan zitten (depressief, moe) en vooral omdat het erger wordt in het begin vind ik niet tof...

Dus je vindt het wel vervelend dat het wat doet? Jij bent pas raar.. :S
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2003 @ 21:10:59 #81
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_15551295
Leef dr maar mee dat je puber bent
Zoals onze geliefde Idols kandidaat sprak: **Zonder puisten, ben je geen echte puber geweest**
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_15551405
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 21:10 schreef Skaai het volgende:
Leef dr maar mee dat je puber bent
Zoals onze geliefde Idols kandidaat sprak: **Zonder puisten, ben je geen echte puber geweest**

Precies.. ik zou het niet beter kunnen generaliseren.. Na 4 jaar heb ik lang genoeg gepubert!
pi_15553738
Ik ben nu 4 maanden bezig met roacc en net een week gestopt omdat de buiklachten te erg worden.. Helaas na een wee k nog steeds geen verandering.. Inmiddels dus al ruim 4 wkn buikpijn en Rufterigheid (ja hoe noem je dat? ) Ik hoop dat het een klein vrirusje is... en dat het niet komt van die roaccutane of dat het misschgien iets van een spastische darm is ofzo...

Bijwerkingen die ik heb gehad of nog steeds heb : Droge lippen, Droge ogen, Spierpijn, Extreme moeheid, Stemmingswisselingen, Buikpijn, Depressieviteit (erger dan eerst)

Voordelen: Puistjes zijn veel minder en lidtekens trekken ook weg alleen af en toe een megapuist laatst 1 op mijn voorhoofd die was zelfs voor mijn begrippen Huge mar die is inmiddels ook weg.

Mijn eigen keus zou zijn dat ik gewoon door zou slikken mits die buikpijn maar ophoud met de rest kan ik namelijk nog wel leven maar die buikpijn vergalt echt allews.. Maandag naar de dokter kijken wat die ervan zegt ....

Vaya con Dios!
pi_15556694
@Viking
Wel veel posts over het effect van jodium met acne.

Meer info over Jodium:
http://www.anyvitamins.com/iodine-info.htm
http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/minerals/iodine/index.html
http://www.foodstandards.gov.uk/multimedia/pdfs/evm_iodine.pdf
http://www.foodstandards.gov.uk/multimedia/pdfs/evm0006p.pdf
http://www.wholehealthmd.com/refshelf/substances_view/1,1525,888,00.html

Onderzoeken over Jodium met acne:
http://www.ncbi.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed&cmd=search&term=%2BIodine++%2Bacne

Multivitamines zonder jodium zijn waarschijnlijk moeilijk in NL te krijgen. Hier een paar:
http://www.greatpricedvitamins.com/Multi_Nutrient_Formulations.htm
http://www.rainbowlight.com/cnsif.html
http://www.iherb.com/noiodinev.html
http://www.discountvitaminstore.com/f-supplements.php?cat=MULTIPLE+VITAMINS

Over laag jodium dieet:
http://www.thyca.org/ThyCa%20Cookbook%20120803.pdf
http://www.thyca.org/rai.htm

Weet niet of het waard is een multivitamine uit de VS te bestellen die geen jodium bevat. Je kan ook je jodium dieet verlagen.

(Houdt er rekening mee dat er een bepaalde minimale hoeveelheid jodium is dat je moet binnen krijgen.)

zaterdag 20 december 2003 @ 01:57:43 #85
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_15558129
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 21:03 schreef MaStar het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, ik heb een zware kuur gehad en het redelijk lang geslikt, in die tijd ben ik op skivakantie geweest voor een week en 2 weken naar griekenland. Mijn alcohol gebruik is in die tijd niet af genomen eerder toegenomen aangezien het mijn examen tijd was. En dan ben ik iemand die veel drinkt.
Ik heb in die tijd geen last gehad van snel dronken worden, als ik op vakantie was dan slikte ik gewoon wat minder of niet, dat kan best namelijk. Ik ben niet depressief geworden, had geen last van misselijkheid of buikpijn. Ik kreeg geen droge ogen en heb dus ook gewoon met lenzen rond gelopen.
Het enigste waar ik echt last van had was hele droge lippen en een droge huid. Meer niet.

Dus wat ik hier mee wil zeggen het kan ook anders, ga niet alleen uit van de verhalen waar het tegen zat. Probeer het gewoon en als het niet gaat stop je. Zolang je het niet ziet als laatste redmiddel maakt het niet uit.

pi_15558168
Zijn die 3 glazen karnemelk per dag al voorbij gekomen?
Tip van Paul de Leeuw
En als dat niet helpt, probeer het dan eens met urine...
pi_15559661
Ik gebruik nu sinds 2 dagen die benzoyl...voor het eerst dat iets werkt..mijn hele huid wordt ook strakgetrokken..en ik heb een goede dagcreme..dus het ziet er gezond uit..tering na al die jaren..en ik drink ook karnemelk en veel water...dat helpt echt..
pi_15560207
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 10:10 schreef fokaapje het volgende:
Ik gebruik nu sinds 2 dagen die benzoyl...voor het eerst dat iets werkt..mijn hele huid wordt ook strakgetrokken..en ik heb een goede dagcreme..dus het ziet er gezond uit..tering na al die jaren..en ik drink ook karnemelk en veel water...dat helpt echt..
Ik was er met een week ook totaal vanaf.. Toen ik die Topic las van Nuke.. Over roaccutane dacht ik ook, jongens probeer dit is!

Maar nu.. Heb dat spul nu 4 weken niet gebruikt.. en het is iets erger geworden dan toen ik het nog wel gebruikte..

Waarom wordt de werking minder? Je huid raakt gewend aan die 5% en dan gaat je huid nog meer talg aan maken.. Dan neem je 10% dan gaan die pukkels weer weg. Dan ga je aan de 10% en dan zijn ze weer een tijdje weg, ook dan maakt je huid meer talg aan en komen ze weer terug.

Dit duurde bij mij in totaal ongeveer een 1,5, en nu ben ik weer terug bij af..

Even een vraag:

Nu heb ik 4 weken geen Benzohyperoixde 10% op mijn huid gesmeert, komt die werking weer terug?

pi_15561181
@mhuwaha
Hehe, als ik die lijst zo doorlees gaat dat geen jodium vrij dieet worden niks eten dat uit de zee komt, die gasten zijn niet lekker...
Je zou natuurlijk ook een multivit kunnen kiezen zonder mineralen. Ik weet niet of er nadrukkelijk belang ligt op het binnenkrijgen van deze supplementen? Eigenlijk weet ik nog steeds niet precies waarom het zo belangrijk is om alle vitaminen goed binnen te krijgen anders dan mogelijke deficientie problemen. Echter, zijn die er met élk soort vitamine/mineraal ?
  zaterdag 20 december 2003 @ 14:27:44 #90
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15563556
Ik ga zo maar is kijken of een weekje wintersport werkt
Het kan in Almere!
pi_15565113
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:27 schreef Koen het volgende:
Ik ga zo maar is kijken of een weekje wintersport werkt
geloof je het zelf...
pi_15568638
Ik snap doagare wel. Ik heb/had het ook zoiets als hij en ik word er ook para van. Hoewel ik er alleen in mijn gezicht en een beetje op mijn borst last van heb. In de zomer had ik er nauwelijks tot geen last van en ik voelde me ook veel relaxter. Nu ben ik 6/7 weken bezig met Roaccutane en na een verergering in de 3e tot 5e week ofzo lijkt het nu wel te gaan werken. Het zijn nu ook meer een soort vlekken ipv puisten. Ik hoop dus dat ik er eind januari met een schoon gezicht bijloop.
Die bijwerkingen vallen bij mij trouwens mee. Droge huid en lippen, maar dat kun je gewoon tegengaan met creme en labello. Soms een beetje depressief, maar dat ligt juist meestal aan de toestand van mijn huid. Ook heb ik last van droge ogen, dat is wel lastig omdat ik ook lenzen draag. Dus ik doe alleen nog mn lenzen in als ik de deur uit moet.
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:09:21 #93
37960 juffie
flieft op pepe
pi_15569578
marmerzeep, verkrijgbaar bij de betere drogist, of zo'n ouderwetse. Moeilijk te verkrijgen, maar het werkte bij mij wel. Succes ermee.
juf is always right ;)
pi_15570571
Mja ik zou wensen dat ik dr eind jan. goed bij liep..

maarja ik wacht af tot maandag..

zondag 21 december 2003 @ 06:22:16 #95
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_15573847
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:56 schreef Doagere het volgende:
Mja ik zou wensen dat ik dr eind jan. goed bij liep..

maarja ik wacht af tot maandag..

Roaccutane werkt niet zo snel, dus zet daar je hoop maar niet op. Zorg nou maar dat je roaccutane niet als je laatste redmiddel ziet. Dan gaat het sowieso al een stuk beter met je als je er aan begint.
Het is niet het wondermiddel wat iedereen zegt dat het is. Het is gewoon een van de vele, alleen een meer drastisch.
  zondag 21 december 2003 @ 09:48:13 #96
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15574359
Alleen op mijn rechterkaaklijn voelt het heel glad aan, en zijn de meeste puistjes weg, alleen het zit tot onder mijn oor vol met lichte rode vlekjes. Zo lijkt het nog steeds of het vol met puistjes zit. Hoe kan je die weg krijgen? Ik heb dat al 2 dagen ofsow....
pi_15574527
quote:
Op zondag 21 december 2003 06:22 schreef Tweek het volgende:

[..]

Roaccutane werkt niet zo snel, dus zet daar je hoop maar niet op. Zorg nou maar dat je roaccutane niet als je laatste redmiddel ziet. Dan gaat het sowieso al een stuk beter met je als je er aan begint.
Het is niet het wondermiddel wat iedereen zegt dat het is. Het is gewoon een van de vele, alleen een meer drastisch.

Tis wel belangerijk dat het met 2 maanden duidelijk vermindert is..
  zondag 21 december 2003 @ 11:31:47 #98
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15575450
Doagaree, alle adviezen, vragen, meningen, ervaringen, of gewoon onzin over roaccutane moet je hier ff plaatsen:

Ervaringen met "Roaccutane"

Zodat dit forum geen slowchat wordt over roaccutane, maar gewoon over de puistjes gaat ....

pi_15575834
quote:
Op zondag 21 december 2003 11:31 schreef MaStar het volgende:
Doagaree, alle adviezen, vragen, meningen, ervaringen, of gewoon onzin over roaccutane moet je hier ff plaatsen:

Ervaringen met "Roaccutane"

Zodat dit forum geen slowchat wordt over roaccutane, maar gewoon over de puistjes gaat ....

Die link had ik hier ook al gegeven..
pi_15576058
quote:
Op zondag 21 december 2003 11:55 schreef Doagere het volgende:

[..]

Die link had ik hier ook al gegeven..

gebruik hem dan aap.
pi_15578563
quote:
Op zondag 21 december 2003 12:07 schreef pimpin het volgende:

[..]

gebruik hem dan aap.

Wat denk je dat ik doe? Ik zoek een link en geef die?

Je komt duidelijk net kijken, ik heb die al 2x door gelezen.

zondag 21 december 2003 @ 14:12:01 #102
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15579243
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:50 schreef Doagere het volgende:

[..]

Wat denk je dat ik doe? Ik zoek een link en geef die?

Je komt duidelijk net kijken, ik heb die al 2x door gelezen.

Wat voor opleiding doe jij? Volgens mij ben jij echt zooo dom . Je loopt hier allerlei vragen te stellen over Roacutane, dan geef ik een link, zeg je dat je die zelf al gegeven hebt!! GEBRUIK HEM DAN!!! Gister heb je hier nog dingen over Roaccutane zitten posten, doe dat dan in dat topic!!!!! Je hoeft dat niet allen door te lezen, je kan er ook in POSTEN over Roaccutane, zodat je het HIER niet hoeft te doen....
  zondag 21 december 2003 @ 14:16:46 #103
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_15579394
Ik zie hier veel dingen over benzoylperoxide staan. Iets wat niet waar is is dat het na een poosje niet meer werkt. Je huid went er wel aan, daarom moet je misschien overgaan op 10%, maar de bacterien die het dood onwikkelen geen resistentie tegen bezoylperoxide, wat bij antibiotica wel het geval is.
  zondag 21 december 2003 @ 14:49:35 #104
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15580409
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:16 schreef mgeelh het volgende:
Ik zie hier veel dingen over benzoylperoxide staan. Iets wat niet waar is is dat het na een poosje niet meer werkt. Je huid went er wel aan, daarom moet je misschien overgaan op 10%, maar de bacterien die het dood onwikkelen geen resistentie tegen bezoylperoxide, wat bij antibiotica wel het geval is.
DAt is waar, maar dat is hier dacht ik ook al wel gezegd. Maar bij sommige is die 10% ook gewend (na 1,5 jaar)
pi_15584791
Het blijft nog steeds wel helpen hoor (benzoylperoxide), alleen niet meer zo goed als in het begin misschien.
  zondag 21 december 2003 @ 18:27:01 #106
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_15586884
Kun je bij de huisarts nu wel of niet roaccutane krijgen? Of moet je hiervoor bij de huidarts zijn.

Ik wil dit nu eigenlijk ook wel proberen. Ben het gedoe een beetje beu na 5 jaar, en wil er nu wel eens van af wezen.

pi_15587088
quote:
Op zondag 21 december 2003 18:27 schreef mgeelh het volgende:
Kun je bij de huisarts nu wel of niet roaccutane krijgen? Of moet je hiervoor bij de huidarts zijn.

Ik wil dit nu eigenlijk ook wel proberen. Ben het gedoe een beetje beu na 5 jaar, en wil er nu wel eens van af wezen.

Volgens mijn huid terapeut kan de dokter het me ook voor schrijven. Hij wou me aleen liever eerst naar de huid terapeut hebben. Morgen gaan we ff Roaccutane regelen..
pi_15598883
quote:
Op zondag 21 december 2003 18:35 schreef Doagere het volgende:

[..]

Morgen gaan we ff Roaccutane regelen..

déjà vu. Het zal mij benieuwen...

Overigens heb ik de laatste tijd eigenlijk bijna geen puistjes meer. Af en toe nog een en wat onderhuidse bultjes, heel klein. Bij lichte schemering of bij geelig licht lijkt mijn huid zo gaaf als wat. In daglicht is het nog wel een beetje gevlekt, rooie vlekjes, maar dit trekt ook langzaam weg. Ik weet niet hoe het komt. Heb een week of 3 10 gram B5 geslikt per dag en ben daar toen mee gestopt omdat ik pijn in mijn onderbuik kreeg. Lever, nieren?? Ik weet ook niet zeker of het daar van kwam of dat het spanning was, had het nogal druk die tijd. Maar ik heb sindsdien nix meer geslikt (heb nu nog voor 60 euro B5 staan ) Ook ben ik gestopt met het smeren van Dalacin-T op mijn huid. En sindsdien heb eigenlijk weinig last meer van puistjes
Ik hoop dat het nou zo blijft, heb namelijk wel vaker van die perioden gehad dat ik vrijwel geen puisten meer had maar die kwamen later weer net zohard terug
Wat ik nu wel doe is veel sporten, water drinken en 1x in de week stomen en daarna m'n huid insmeren met Dalacin-T.

pi_15602265
Zo, kom net weer van de huisarts. Heb hem even duidelijk gemaakt dat ik niet kon wachten op 16 Maart 2004.. Nu moet ik morgen vroeg bloed prikken, ik mag tot morgen vroeg voor het bloed prikken niet eten.

Dan moet ik na een week weer een afspraak maken met de huisarts en kan ik als het goed is die medicijnen mee nemen..

Hij vroeg of ik wist wat het alemaal in hield enzo, en ja dat wist ik..
Ik ga denk ik ook een site maken met elke week een update..

maandag 22 december 2003 @ 11:25:28 #110
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15604002
quote:
Op maandag 22 december 2003 09:42 schreef Doagere het volgende:
Zo, kom net weer van de huisarts. Heb hem even duidelijk gemaakt dat ik niet kon wachten op 16 Maart 2004.. Nu moet ik morgen vroeg bloed prikken, ik mag tot morgen vroeg voor het bloed prikken niet eten.

Dan moet ik na een week weer een afspraak maken met de huisarts en kan ik als het goed is die medicijnen mee nemen..

Hij vroeg of ik wist wat het alemaal in hield enzo, en ja dat wist ik..
Ik ga denk ik ook een site maken met elke week een update..

Mooi voor je! Hoe ga jij het eigenlijk aanpakken als je vrienden je mee uit vragen om eens lekker te gaan zuipen bij oud en nieuw bijv. Of gewon ergens naar en feest. Ik bedoel..ik ga in januari een weekend weg en dat wordt gewoon zuipen!! Dat zou niet kunenn als ik Roaccutane gebruik....Owja..wat zeiden je ouders ervan?

Maarja..suc6!

pi_15608597
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:25 schreef MaStar het volgende:

[..]

Mooi voor je! Hoe ga jij het eigenlijk aanpakken als je vrienden je mee uit vragen om eens lekker te gaan zuipen bij oud en nieuw bijv. Of gewon ergens naar en feest. Ik bedoel..ik ga in januari een weekend weg en dat wordt gewoon zuipen!! Dat zou niet kunenn als ik Roaccutane gebruik....Owja..wat zeiden je ouders ervan?

Maarja..suc6!

Mijn ouders vinden het prima, die vinden dat het na 4 jaar ook wel 's weg mag.. Voorgoed..

Ik drink niet, mijn vriendin heeft zeer slechte ervaring (moeder dronk heel veel) ect. Maar ik dronk toch al nooit.

Dat is dus totaal geen probleem..

de laatste keer dat ik gedronken heb was met de jaarwisseling 2002-2003.. Ik wil dat ook zo houden.

Die gene die zooo dom is ben jezelf lijkt me, of je moet je goed voelen als je ladderzat bent..

[Dit bericht is gewijzigd door Doagere op 22-12-2003 14:09]

maandag 22 december 2003 @ 14:12:40 #112
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15609023
quote:
Op maandag 22 december 2003 14:00 schreef Doagere het volgende:
Die gene die zooo dom is ben jezelf lijkt me, of je moet je goed voelen als je ladderzat bent..
Ja oke, als je toch al nooit drinkt, maarja..ik drink normaal elke week , en dan ineens niet meer valt ook op. Maar toch...ik voel me altijd wel relaxde als ik van de kaart ben jha!!
pi_15609553
quote:
Op maandag 22 december 2003 14:12 schreef MaStar het volgende:

[..]

Ja oke, als je toch al nooit drinkt, maarja..ik drink normaal elke week , en dan ineens niet meer valt ook op. Maar toch...ik voel me altijd wel relaxde als ik van de kaart ben jha!!

Iedereen weet dat ik altijd nuchter ben..

Maarja, nu moet ik nog een week wachten.. hopen dat de uitslag goed is..

pi_15611106
@Viking,
Als je veel van een enkele vitamine B (bijv. B5) neemt, raken de andere vitamine B's uit balance. Dit omdat ze samen werken. Vandaar dat er naast een B-complex gebruikt moet worden. (Biotine=Vit.H/Vit.B7/Vit.B8 valt ook onder B-Complex.)
Een multivitamine is dus misschien niet persee nodig, maar een B-complex wel.

@Tcm,
Misschien dat de pijn in de onderbuik veroorzaakt wordt door een lichtere stoelgang? (Wat weer veroorzaakt kan worden door hoge dosis B5.)

pi_15630702
Net lekker bloed geprikt en ik kan weer eten..

Als dat het enige is + droge lippen dan heb ik dr spijt van dat ik het 2 jaar geleden niet gedaan heb.

dinsdag 23 december 2003 @ 09:26:14 #116
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_15630774
quote:
Ik bedoel..ik ga in januari een weekend weg en dat wordt gewoon zuipen!! Dat zou niet kunenn als ik Roaccutane gebruik....

Maarja..suc6!

Ik heb anders nergens last van gehad.
  dinsdag 23 december 2003 @ 09:44:56 #117
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15631123
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:26 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ik heb anders nergens last van gehad.

Maar zoop je zo'n 10 flesjes bier elke zaterdag?

En doagaree, denk je echt dat je alleen droge lippen krijgt en bloedprikken , dan staat jouw wat te w8ten strax

pi_15631376
Dat zie ik dan wel he.
pi_15634711
Ik heb nu al 3 weken helemaal niets op me kop gesmeert en nu lijkt het weg te gaan?

Hier zie je het wel:

En zo zie ik dr over het algemeen uit, op mijn linker wang zitten vrijwel nooit pukkels (daar zitten ze nooit, dus zit ik ook niet aan me linker wang) ik smeer daar dus niets op enzo..

het zal mij benieuwen hoe snel die Roaccutane die recter wang en mijn rug enzo gaat veranderen..

dinsdag 23 december 2003 @ 12:33:00 #120
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15635598
Tja...ik vind het nog steeds bizar dat de doctor jouw Roaccutane heeft voorgeschreven.

Ik heb gisteravond ff geschoren, en weer veel puisten opengehaald , het was een en al bloed ...

pi_15635635
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:33 schreef MaStar het volgende:
Tja...ik vind het nog steeds bizar dat de doctor jouw Roaccutane heeft voorgeschreven.

Ik heb gisteravond ff geschoren, en weer veel puisten opengehaald , het was een en al bloed ...

Vaag he.. Laat eens een foto van jou zien dan.. Of schaam je je?

Hier nog een link, http://jmhpr.tripod.com/accutanediary/ de acne wordt met de week minder..

[Dit bericht is gewijzigd door Doagere op 23-12-2003 13:44]

pi_15644281
jij bent echt de grootste mongool die ik ken.
  dinsdag 23 december 2003 @ 17:16:12 #123
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15644401
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 17:12 schreef allukmaar het volgende:
Dat vind ik nou ook!!
pi_15644767
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 17:12 schreef allukmaar het volgende:
'
Ik ben het helemaal met je eens..
pi_15646004
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:04 schreef Doagere het volgende:
Ik heb nu al 3 weken helemaal niets op me kop gesmeert en nu lijkt het weg te gaan?

Hier zie je het wel:

[afbeelding]

En zo zie ik dr over het algemeen uit, op mijn linker wang zitten vrijwel nooit pukkels (daar zitten ze nooit, dus zit ik ook niet aan me linker wang) ik smeer daar dus niets op enzo..

[afbeelding]

het zal mij benieuwen hoe snel die Roaccutane die recter wang en mijn rug enzo gaat veranderen..

Weet je wat volgens mij, jouw probleem is. Jij vind jezelf lelijk en je denkt als je puisten weg zijn, dat je ineens een stuk knapper bent etc. Bepaalde dingen wel aan kan doen etc etc.

Maar ik heb nieuws voor je dat word je echt niet

dinsdag 23 december 2003 @ 18:16:48 #126
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_15646018
je eigen wassen
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_15646192
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 18:16 schreef svn het volgende:

[..]

Weet je wat volgens mij, jouw probleem is. Jij vind jezelf lelijk en je denkt als je puisten weg zijn, dat je ineens een stuk knapper bent etc. Bepaalde dingen wel aan kan doen etc etc.

Maar ik heb nieuws voor je dat word je echt niet

Goed, dan vindt je de bovenste dus net zo lelijk als de andere?

wazig figuur..

pi_15646777
je bent gewoon een mafkees. Waarom geloof je andere mensen niet als zei samen allemaal een andere mening hebben dan jou? Wil je soms aandacht, is dat het?
Ik heb maar 1 tip:ga naar de PSYCHIATER!!!

Kom hier alsjeblieft niet meer posten. Door jouw gedrag kunnen andere mensen gaan twijfelen over hun eigen uiterlijk. Mensen die meer puisten hebben dan jou, die in de puberteit zitten kunnen dan heel onzeker over zichzelf worden.

je bent gewoon een stomme eikel.

pi_15647421
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 18:23 schreef Doagere het volgende:

[..]

Goed, dan vindt je de bovenste dus net zo lelijk als de andere?

[afbeelding]
[afbeelding]

wazig figuur..

Ja eigenlijk wel. Je vorm van hoofd veranderd niet ofzo hoor. Het is niet zo van me puisten zijn weg, ik krijg ineens vette aandacht van vrouwen etc.
pi_15647780
Sjees.. gewoon mee kappen met alle middeltjes, want dit stelt geen flikker meer voor.. Hetzelde wat als ik nu ongeveer heb en ik ben er onwijs tevreden mee. Mij hoor je nergens over klagen met die paar puistjes, met een jaartje ben je eroverheen gegroeid. Enige middel wat bij mij helpt is de zon, dan is het zo verdwenen. Dus ook de zonnebank helpt erg goed, dus probeer dat eens.

/edit
middeltjes maken het bij mij alleen maar erger, daarom begin ik er niet meer aan na wat dingetjes te hebben getest. Chemische troep heb ik echter nooit geprobeerd. Gebruik nu niks, 1 keer per dag douchen maar gezicht niet inzepen en 's ochtends even kop onder de koude kraan. Op me voeding letten en met een paar weken is het verdwenen, als ik er weer eens niet op let als het weer weg is komt het met paar weken altijd weer terug . Verboden voedsel bij mij is dan ook: chips, chocola, andere vette troep zoals patat en snacks beetje ontwijken.

//edit

zoals je ziet in mijn fotoboek zie je daar eigenlijk niets.. Die foto's zijn in de zomer/herst genomen en dat is gewoon een goed tijd van het jaar . Heerlijk de zomer. Van de winter komt er altijd weer wat terug door dat sombere weer. Die foto waar je het mee vergelijkt zal waarschijnlijk ook in de zomer genomen zijn?

pi_15650043
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 18:49 schreef allukmaar het volgende:
je bent gewoon een mafkees. Waarom geloof je andere mensen niet als zei samen allemaal een andere mening hebben dan jou? Wil je soms aandacht, is dat het?
Ik heb maar 1 tip:ga naar de PSYCHIATER!!!

Kom hier alsjeblieft niet meer posten. Door jouw gedrag kunnen andere mensen gaan twijfelen over hun eigen uiterlijk. Mensen die meer puisten hebben dan jou, die in de puberteit zitten kunnen dan heel onzeker over zichzelf worden.

je bent gewoon een stomme eikel.

je komt nog maar net kijken.. ik kan je nergens anders volgens in deze topic.. Ik heb volgens mijn dokter geen psychitaer nodig. Als ik het niet zo erg heb, waarom schrijft hij me dan wel Roaccutane voor?

Mensen die zich beledigd voelen door mijn manier van denken en doen e.d. moeten weg blijven. Ik voel me altijd onzeker.. Tenminste de afgelopen 4 jaar..

Je bent zelf een grote eikel.

dinsdag 23 december 2003 @ 20:55:57 #132
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_15650140
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:44 schreef MaStar het volgende:

[..]

Maar zoop je zo'n 10 flesjes bier elke zaterdag?

Jep en in die tijd nog wel meer net examen gehad enzo.
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:08:18 #133
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15652626
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:51 schreef Doagere het volgende:

[..]

je komt nog maar net kijken.. ik kan je nergens anders volgens in deze topic.. Ik heb volgens mijn dokter geen psychitaer nodig. Als ik het niet zo erg heb, waarom schrijft hij me dan wel Roaccutane voor?

Mensen die zich beledigd voelen door mijn manier van denken en doen e.d. moeten weg blijven. Ik voel me altijd onzeker.. Tenminste de afgelopen 4 jaar..

Je bent zelf een grote eikel.

Tuurlijk, jij hebt je doktor 15 minuten gezien, die kan jouw echt niet beoordelen hoe jij over je puisten de hele tijd praat. En ik weet bijna zeker dat jij het niet over een Psychiater gehad hebt. Jij hebt geen reden tot onzeker voelen, hij schrijft jouw Roaccutane voor omdat JIJ dat wilt, omdat jij zo aandringt, want zelfs de dermatholoog schreef jouw dat niet voor (als ik het goed gelezen heb) en je was al een keer naar de doktor geweest en toen schreef hij het jouw ook niet voor,...

Maar ik heb ook genoeg van dat aanstelgedrag van jouw , ik denk (lees: ik weet zeker), dat je Roaccutane erg onderschat
Maar doe 1 ding, en ga bij je moeder uithuilen over die 15 puistjes die je hebt...ohoh wat erg...je verpest dit hele topic met al die zielige gedoe hier...open een eigen topic: 'HELP ik heb een paar puistjes, en ik vind mezelf zooooo lelijk, iedereen zegt van niet, maar ikzelf vind dat'!

edit: Wat voor opleiding doe jij eigenlijk, dat kan absoluut niet hoger zijn dan VBO

pi_15654053
Mijn opleiding heeft niets te maken met puistjes.

Ik ben niet naar een dermatoloog geweest, maar (als je goed gelezen hebt) naar een huid terapeut..

pi_15654176
@doagere

jij zegt dat ik hier pas kom kijken; ik bekijk deze topic al vanaf deel 2. Ik bedoel dus niet vanaf pagina 2 van deze topic. En ik post niet zoveel nee. Ik ben niet zo'n hopeloos geval als jij. Jij zit denk ik alleen nog maar achter je computer om deze topic in de gaten te houden en er steeds zelf nutteloze informatie op te vermelden. Het doel van deze topic is om de kennis van middelen tegen puistejes te delen met elkaar. We hoeven niet jou hele levensverhaal te weten enzo. We zouden jou liever horen als jij je simpele "wondermedicijntje" achter de rug hebt. Dan kun je dan jou mening geven of dat dan wel of niet een goed middel is tegen puistjes.

Je zegt ook dat je dokter heeft gezegd dat jij volgens hem niet naar een psychiater hoeft. Dus toch twijfelde je er een beetje over? En terecht!

En vooral de hele tijd die foto's van jezelf plaatsen. Om te kotsen. Wat wil je nou dat we zeggen? Rot toch op met je zelfmedelijden man! En je noemt mij een eikel. Waar baseer je dat op? Op mijn mening die ik uit? Ik heb een reden om jou een eikel te noemen, vanwege dat trieste gedrag.

Ik hoop trouwens dat iedereen gewoon zijn ervaringen blijft posten met medicijnen of wat dan ook. Ik ben zelf gister met B5 begonnen. Ik heb maar een beetje last gehad van bijwerkingen. Alleen een beetje diarree en mijn plas is ontzettend geel. Maar voor de rest niks.

dinsdag 23 december 2003 @ 22:59:13 #136
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15654380
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:50 schreef Doagere het volgende:
Mijn opleiding heeft niets te maken met puistjes.

Ik ben niet naar een dermatoloog geweest, maar (als je goed gelezen hebt) naar een huid terapeut..

Het heeft niets te maken met je (paar) puistjes, maar wel hoe dom en 'klein' jij denkt.. (oa. OVER je puistjes en over Roaccutane)

Maar hoezo kon die huidarts/therapeut dan niet Roaccutane voorschrijven en de doktor wel???

pi_15654406
Toevallig kreeg ik gisteren per mail een middel tegen puistjes...
Het Middel
Wie weet, misschien helpt het
Don't drink water, Fish Fuck in it.
  dinsdag 23 december 2003 @ 23:06:49 #138
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15654661
@allukmaar,

Precies, laten we vooral doorgaan met ervaringen posten over medicijnen ipv 1 (trieste) jongen steeds advies te geven (waar hij niet naar luistert) en ons aan hem te ergeren...

Ik slik nu 2 weken een nieuwe antibiotica. 3 pillen per dag. Het scheelt van dag tot dag. Steeds up's en down's. Ik zie bijv. tussen mijn wenkbrouwen 1 ondergrondse puist, en een paar dagen later zitten er daar veel meer. En zo begint het meestal. Je ziet geen constante lijn helaas. Na 3 weken zou het moeten helpen. Wel heb ik over 3 weken een afspraak gemaakt met een echte 'acne-schoonheidsspecialist'. Zei heeft diploma's daarvoor gehaald etc. En daar ben je dan zo'n 1,5 uur. Gaat ze heel je huid behandelen etc.

Maar vooralsnog niet echt resultaat met de antibiotica....

pi_15657670
@allukmaar
Je gele urine komt waarschijnlijk door de B-complex als je dat gebruikt. Weet niet precies weer welke vitamine dat was, dacht B3 maar zou ook een andere kunnen zijn.
pi_15663979
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 23:00 schreef dristie het volgende:
Toevallig kreeg ik gisteren per mail een middel tegen puistjes...
Het Middel
Wie weet, misschien helpt het
Whahahaha heel fijn , heel fijn

@Doagere

Gast, ga lekker aan die kuur van je beginnen en hou op met in te gaan op reakties van anderen. Na zo'n lange tijd acne wil je er inderdaad vanaf, als jij denkt dat Roaccutane jouw laatste redmiddel is... prima! We horen wel hoe het verder gaat, maar please hou er verder over op.

Zit hier nu 5 pagina's te lezen waar echt geen ene ruk aan informatie in staat maar alleen maar nutteloze discussies over jouw acne, wat overigens echt gigantisch mee valt. Als ik het zoals jou had dan ging ik nu met ongekamd haar en alleen in boxershort rennend over straat (en dat is...inclusief vreugde sprongetje )

Dus laten we vooral in dit topic het hebben over ervaringen en middeltjes en niet over het levensverhaal van 1 persoon..........

pi_15664743
Goed, ik zal niet klagen. Ik zie dr prima uit.

Ik hou jullie nu aleen op de hoogte, zal niet meer op gaan in wazige en domme reacties.

woensdag 24 december 2003 @ 12:50:45 #142
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_15665514
Krijg je van die roaccutane nu ook erg droge ogen? Lijkt me vervelend als je lenzen draagt.
pi_15665998
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:50 schreef mgeelh het volgende:
Krijg je van die roaccutane nu ook erg droge ogen? Lijkt me vervelend als je lenzen draagt.
Is niet zeker, het kan wel ja.
pi_15677814
Okay, hier weer een post van mij.
Heb nu verschillende tea tree producten gebruikt en zarqa, met weinig resultaat. Ben nu op de homeopathische toer .
Gebruik nu voor inwendig viola tricolor tinctuur, en uitwendig molkosan en snachts creme echinacea. Merk nog niet superveel verschil, maar het is er niet slechter op geworden. Voor mensen die nog een homeopathisch middel zoeken wat van binnenuit werkt die kunnen misschien fleuraderm van bional gebruiken. Bij sommige mensen zijn hierdoor bijna alle puistjes verdwenen binnen een maand. Ik hou het liever bij homeopathisch, want van al die chemische troep word je huid denk ik niet beter.
  woensdag 24 december 2003 @ 20:13:51 #145
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_15677949
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:50 schreef mgeelh het volgende:
Ik draag lenzen en heb er geen problemen mee gehad, maar de bijwerkingen verschillen per persoon. De een heeft er veel last van een ander bijna niet. Zo had ik alleen droge lippen.
pi_15679162
@Tijgermans,
Als je nog meer producten gaat testen, misschien is Emu Oil ook iets.
Hier wat info:
http://www.emucare.com/
http://clearskin.net/viewtopic.php?t=2859&highlight=emu

Hier erg goedkoop:
http://www.australmetics.nl

pi_15679172
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:08 schreef tijgermans het volgende:
Okay, hier weer een post van mij.
Heb nu verschillende tea tree producten gebruikt en zarqa, met weinig resultaat. Ben nu op de homeopathische toer .
Gebruik nu voor inwendig viola tricolor tinctuur, en uitwendig molkosan en snachts creme echinacea. Merk nog niet superveel verschil, maar het is er niet slechter op geworden. Voor mensen die nog een homeopathisch middel zoeken wat van binnenuit werkt die kunnen misschien fleuraderm van bional gebruiken. Bij sommige mensen zijn hierdoor bijna alle puistjes verdwenen binnen een maand. Ik hou het liever bij homeopathisch, want van al die chemische troep word je huid denk ik niet beter.
Hoeveel van die fleuraderm pillen moet je per dag slikken dan?
pi_15680048
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:07 schreef svn het volgende:

[..]

Hoeveel van die fleuraderm pillen moet je per dag slikken dan?

Fleuraderm:
http://www.bional.net/products/fleuraderm.html

Als je weet welke ingredienten een positief effect op acne hebben, kan je ze ook los nemen (meestal goedkoper).

donderdag 25 december 2003 @ 10:28:04 #149
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15689374
Het product wat mwuhaha is voor meerdere wel wat.
Op hun site staat dat 80% van de mensen tevreden is na het bebruik van dit product. Daarom hebben ze een No-Cure/No-Pay garantie. Dus je bestelt het product. Dan krijg je er een paar proefmonsters (bij het echte product) opgestuurd voor 2 weken ofsow. En als het niet helpt, kan je het echte product (wat er dus ook bij zit) terugsturen en krijg je je geld terug.

Dus dit is echt een aanrader als je dingen wilt proberen (want hier betaal je pas als het werkt).

De site: http://www.emucare.com/acne/nl/acne%20home%20totaal.htm

pi_15689604
Ik heb weer Benzohyperoxide 10% op mijn gezicht gedaan, en het is het eerst sinds ongeveer 4 weken.

Nu kan ik me niet herinderen dat de Benzohyperoxide 10% de laatste 3 maand prikte, is het nu een teken dat het zijn werk weer doet?

Ik kon vanochtend ook zien dat alle pukel's weer 'korstjes' zijn geworden. ook had ik een dikke bult, en die is nu vrijwel weg..

pi_15690360
Aginaforce van Dokter Vogel, dan de creme bij wondjes, huisinfecties en koortslip, werkt echt wel
  donderdag 25 december 2003 @ 16:42:10 #152
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_15696502
ik slik nu 7 weken roaccutanne 10 mg tabeletten tegen acné ...
m'n 2e roaccutannekuur en ben dit keer van plan de kuur WEL af te maken wat ik vorige keer niet gedaan had... bezorgde elke dag toendertijd medicijnen voor een apotheek op brommer (in de kou) en was veel in de koude lucht. Nu heb ik gelukkig een auto en kom minder buiten en in zonlicht alleen heb nu veel meer last van de bijwerkingen zoals
-regelmatig slecht gehumeurd (vaker dan normaal -> depressiviteit)
-last van slijmvliezen (ben erg verkouden en praat moeilijker, weet niet of dit aan de roaccutanne ligt)

-last van vermoeidheid

keep up the good work!
pi_15699020
quote:
Op donderdag 25 december 2003 10:59 schreef Doagere het volgende:
Ik heb weer Benzohyperoxide 10% op mijn gezicht gedaan, en het is het eerst sinds ongeveer 4 weken.

Nu kan ik me niet herinderen dat de Benzohyperoxide 10% de laatste 3 maand prikte, is het nu een teken dat het zijn werk weer doet?

Ik kon vanochtend ook zien dat alle pukel's weer 'korstjes' zijn geworden. ook had ik een dikke bult, en die is nu vrijwel weg..

Waarom ga je iets op je gezicht smeren als het wegtrekt als je er niets op smeert? Nu raak je weer in dezelfde cyclus dat het heel erg wordt als het middeltje niet meer werkt. Wees tevreden met je gezicht. Ga eens een een aantal dagen iedere dag onder de zonnebank en gebruik verder niets en kijk dan wat het resultaat is. De zon is ook het enige wat helpt tegen mij en dan geen chocola of erg vet eten. Ben er ook achter gekomen dat melkproducten niet zo'n positief effect hebben op mijn huid. Kap eens met die chemische troep en gebruik gewoon niets. Nog een jaartje en je bent eroverheen gegroeid. En wat zeur je verder, je hebt een vriendin en die is tevreden met je.
pi_15702098
Ik denk dat B5 aardig goed helpt bij mij. Op mijn gezicht komen vrij weinig/geen nieuwe puistjes, ook al heb ik van het weekend veel chocola en chips gegeten wat ik normaal bijna nooit doe! Ik heb trouwens ook veel minder mee-eters dan normaal. Het kan ook komen, doordat ik veel meer water drink dan voorheen en dat ik mijn gezicht meer schoonmaak met water. Mijn gezicht is echter nog steeds behoorlijk vet en het glimt dus ook erg. Maar ja, ik ben maandagavond pas begonnen en er kan nog veel veranderen.

Ik hou jullie op de hoogte.

@ mwuhaha
ik denk nu ook dat de gele urine door het b100-complex komt. Er komt een geur vrij tijdens het plassen die hetzelfde is als van die pil.

pi_15702567
quote:
Nog een jaartje en je bent eroverheen gegroeid. En wat zeur je verder, je hebt een vriendin en die is tevreden met je.
Neuh, duurt nog wel 5 jaar voordat ik er een beetje minder last van ga krijgen. Enne het maakt niet uit of me vriendin het niet uit maakt of whatever, maar het is voor mezelf.
pi_15704357
quote:
Op donderdag 25 december 2003 21:47 schreef Doagere het volgende:

[..]

Neuh, duurt nog wel 5 jaar voordat ik er een beetje minder last van ga krijgen. Enne het maakt niet uit of me vriendin het niet uit maakt of whatever, maar het is voor mezelf.

Hoe kan jij nu weten dat je er nog 5 jaar last van heb. Van zeer heftige acné heb je inderdaad lang last. Jeugdpuistjes groei je overheen. Zelf heb ik er steeds minder last van. Op me 14e was het gigantisch hevig en als ik dan nu naar me gezicht kijk ben ik tevreden. Tuurlijk zou ik het geweldig vinden als het helemaal weg was, maar ben tevreden en gelukkig met mezelf. En dat ben je zo te horen niet. Je moet jezelf eens leren waarderen en eens tevreden zijn inplaats van iedere dag een ander middeltje proberen. Ja dan raakt je huid nogal de kluts kwijt en wordt het er niet echt beter op.
pi_15705585
Accutane (Isotretinoin) is a very powerful, yet equally dangerous, prescription drug used to combat acne. Accutane is mainly used to minimize (or shut down) the oil gland activity. Since excessive oil gland activity is linked to severe acne, Accutane has been touted as the closest thing to an acne cure. However, since excessive oiliness is only one facet to the acne disease, the results are always temporary.

At first, the drug seems to work wonders. Patients will notice a huge decrease (about 6 out of 10 will have up to 100% clarity) in their acne lesions. It may take months, or it may take a couple years, but the acne will usually return. Plus, the acne will usually become much more serious because of two things: (1) your skin needs a normal flow of oil to help lubricate and cleanse itself. By restricting this basic action, you're asking for more internal problems to manifest themselves; and (2) the liver becomes damaged from the use of this drug. The liver is the most important organ in regards to a clean system (especially for skin care).

Dus zoals je kan lezen; Ook al heb je accutane gebruikt, waarschijnlijk zal je acne terugkomen...

vrijdag 26 december 2003 @ 10:54:15 #158
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15713143
@Allukmaar: Het is denk ik vrij persoonlijk of het terugkomt of niet. Er zijn ook roaccutane patienten die nooit meer last van Acne hebben gehad. Maarja...'t blijft afwachten.
Ik ga fysiotherapie (groningen waarschijlijk) studeren, en dan wil ik graag wel van mijn Acne op mijn rug af zijn...want je loopt daar vaak met een ontbloot bovenlijf. En zoals het nu zit er veel Acne (onder naar boven) op mijn rug....

Maarja..ik ga ook binnnenkort naar schoonheidsspecialist (ik weet niet of zei ook iets aan de rug doen, scrubben ofsow) en als de antibiotica niet werkt, krijg ik iets van lichtterapie (of ik vraag Roaccutane)

pi_15713309
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:24 schreef allukmaar het volgende:
At first, the drug seems to work wonders. Patients will notice a huge decrease (about 6 out of 10 will have up to 100% clarity) in their acne lesions. It may take months, or it may take a couple years, but the acne will usually return. Plus, the acne will usually become much more serious because of two things: (1) your skin needs a normal flow of oil to help lubricate and cleanse itself. By restricting this basic action, you're asking for more internal problems to manifest themselves; and (2) the liver becomes damaged from the use of this drug. The liver is the most important organ in regards to a clean system (especially for skin care).

Dus zoals je kan lezen; Ook al heb je accutane gebruikt, waarschijnlijk zal je acne terugkomen...

Maar bacteriën groeien het best in een vochtig en warm milieu. Als je dat van hen afneemt, gaan ze de strijd verliezen en is je acne verdwenen.
Toch vind ik het raar dat dermatologen dit product zoveel voorschrijven, want het zou geen wondermiddel zijn en zelfs gevaren inhouden.
Die mensen hebben gestudeerd en ik vertrouw erop.
-Geen referrer links, ook niet in je sig-
pi_15713678
Het is gelul dat het bij iedereen weer terugkomt.Die kans is juist niet groot met Roaccutane. Dat stukje heb je vast van een homeopatische site of een site waar ze iets anders verkopen, oid.
pi_15713723
Ik ben nu een maand bezig met B5 en het werkt echt perfect. Geen zalfjes meer en op mijn rug gaat de acne ook weg. Kheb nu verscheidene dingen van de doctor geprobeerd op roaccutane na dan maar niks bleek echt goed te werken. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen gehad. KHeb nu een dosis van 6 gram per dag. Dit verdeel ik door 4 x op de dag 3 500 mg capsules te nemen of als ik minder tijd heb 3 x 4 500 mg capsules. Hiernaast smorgens een multi-vitamine tablet en een B50 complex. De plas wat allukmaar zei komt inderdaad door de B50/B100 complex vaak is die bij het eerste keer plassen na deze tablet ook het geelst. Ik vind het wel stoer .

Is er al iets duidelijk over wanneer het innemen van B5 het effectiefst is. Voor of na het eten??

Ik hou jullie op de hoogte

pi_15714417
ikzelf heb niet zo veel puistjes maar af en toe vind ik het toch te veel
kan ik niet gewoon dat Benzohyperoxide 5% dan gebruiken ofso ?
en dt je huid eraan gaat wennen, is dat na een jaar dat ik alleen maar meer krijg of niet?

gimme some more info plz.

btw; hoeduur kost dat bij drogist ?

ik maak feiten van eventuele twijfels
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:48:14 #163
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15715069
B5 kennen de meeste Huidartsen niet hé..:(. Dat is wel jammer, want dat zou ik als dit niet werk ook graag willen proberen.

Maar omdat ik zoveel info hier lees, weet ik echt niet wat ik moet nemen, hoe ik het moet nemen, waar je het moet kopen, hoeveel ik moet nemen, bijwerkingen, wat ik erbij moet nemen (aan pillen) etc. Kan iemand dat misschien een keer op een site zetten (in Nederlands)

Ik ben nu aan de antibiotica, anders had ik zeker B5 geprobeert....

vrijdag 26 december 2003 @ 14:40:02 #164
71383 tijgermans
There's more.
pi_15718289
@svn:
Je moet 3 maal daags 1 capsule voor de maaltijd met water innemen.
Meer informatie over fleuraderm: www.bional.nl ->Onze producten -> Huid, haar en nagels.
Ik denk dat ik dit vanaf volgende week maar eens ga proberen.
  vrijdag 26 december 2003 @ 21:22:50 #165
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15727037
Ik gebruik ook 2x in de week een maskertje van teatree vd kruidvat. Helpt ook altijd goed bij mij...
pi_15727953
@Wizdom83,
(IK ben geen medisch expert!) (Correct me if I'm wrong.)
Hoe lang het effect van accutane in het lichaam blijft, weet ik niet. Maar het lijkt me dat elk medicijn een tijdelijke werking heeft tenzij het de structuur van het lichaam wijzigd. Schade kan permanent zijn. Maar de niveau's van stoffen (hormonen, vitamines, enzymen etc) die het lichaam regelt zijn meestal tijdelijk denk ik, tenzij je leeftijd mee rekent.
Als dit ook voor accutane=roaccutane geldt, dan is de vraag hoelang "tijdelijk" is. Misschien is het voor sommigen 10 jaar, en misschien is dat al voldoende om vanwege ouderdom uit de acneperiode te raken.

@de_goeiste,
Ik dacht gelezen te hebben dat tijdens of voor het eten het effectiefste zou zijn. Tijdens het eten vermindert waarschijnlijk ook maag problemen.

@MaStar,
Ik zal eens kijken of ik de belangrijkste punten in het NLs kan opsommen.

vrijdag 26 december 2003 @ 23:14:26 #167
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15729584
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:10 schreef mwuhaha het volgende:
@MaStar,
Ik zal eens kijken of ik de belangrijkste punten in het NLs kan opsommen.
Dat zou heel erg top zijn. Want veel mensen vragen dingen erover, omdat het niet echt ergens in het Nederlands staat. En dan dingen over, waar je het koopt, wat je erbij moet gebruiken (en hoeveel), waar je op moet letten, welk soort, waar je het koopt, wanneer per dag, hoelang, bijwerkingen etc. Soort handleiding zou top zijn , voor iedereen die dit gebruikt of wilt gebruiken....
pi_15741629
Ik ben dus nu anderhalve week aan de Benzoylperoxide. En mijn huid is helemaal strak, ik krijg geen pukkels meer, MAAR het lijkt alsof er allemaal vlekken bijkomen..ik ben koffie met melk bruin dus je ziet het niet 1 2 3 maar volgens mij wordt mijn gezicht straks een grote vlek. Kent iemand dit ?
pi_15741759
Hoi,

Ik lees regelmatig dit topic maar post zelf nooit iets.
Maar nu wil ik jullie toch iets vragen.

Zelf heb ik niet super erge last van jeugdpuistjes.
Vroeger had ik ze vooral op mijn voorhoofd er rond mijn mond maar die zijn nu bijna weg.
Alleen sinds een jaar heb ik er veel gekregen rond mijn linkerwang.
Ik dacht van ja jammer...maar die gaan na een tijdje wel weg.

Dat was ook wel een beetje zo, maar de echte "hobbeltjes noem ik ze maar" zijn weg alleen nu blijven er gewoon vlekjes over.
Het lijkt net of mijn hele linkerwang onderzit, terwijl als ik er met mijn hand aan voel ik gewoon een gladde wang voel.
Ik heb zelf wel 3 weken Benzoylperoxide 5% gebruikt maar daar ben ik mee gestopt omdat mijn huid te droog werd.

Nu wou ik aan jullie vragen of jullie weten waardoor het komt dat ik alleen puistjes(vlekjes) kreeg/had aan mijn linkerwang, door het aan 1 kant slapen misschien?
En of jullie weten hoe ik die vlekjes weg kan krijgen.....misschien dat de zon in de zomer helpt of moet ik het gewoon ff aan de dokter vragen?

Ik weet dat dit niet zo'n ernstige vraag is als over roccatune ofzoiets maar ik zou toch graag hier eventueel antwoord op wille krijgen.
Want ik voel de puistjes niet, alleen je ziet ze wel erg goed.

we gaan ervoor
pi_15743633
Ik begrijp hoe je je voelt, als ik met me hand over me wangen/voorhoofd e.d. ga dan voelt het ook wel glad aan. Ook ik heb veeel vlekjes zitten. Zal wel door de Benzohyperoxide 10% komen..

Even vragen naar Roaccutane ofzo, dan ben je dr zo vanaf Hoop ik..

/fokaapje

Ja ik heb ook overal vlekjes.. Gebruik nu bijna 2 jaar Benzohyperoxide.

zaterdag 27 december 2003 @ 16:21:57 #171
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15743946
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:48 schreef QUas het volgende:
Ik weet dat dit niet zo'n ernstige vraag is als over roccatune ofzoiets maar ik zou toch graag hier eventueel antwoord op wille krijgen.
Want ik voel de puistjes niet, alleen je ziet ze wel erg goed.
Alle vragen over puistjes mogen hier gesteld worden, en vragen over Roaccutane moeten in dat topic!
Maar ik heb precies hetzelfde als jouw. Zeker onder mijn kaak als ik daar voel, is het gewoon lekker glad, als ik dan in de spiegel kijk lijkt het net of ik onder de puistjes zit. Ik zie ook bijna geen puistjes als ik bijv, met mijn kop onder de (lauw/warme) kraan hang, en dan gelijk in de spiegel kijk (dus mijn mijn gezicht nog nat). Maar zodra ik het afdep met een handoek en dan in de spiegel kijk lijkt mijn gezicht weer helemaal vol te zitten... . Maar ik heb dus ook last van rodige vlekjes terwijl het gewoon glad aanvoel. Daarbij heb ik ook nog wel veel 'normale' puistjes.
Dus mijn vraag is ook, wat kan je daaraan doen??
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 16:06 schreef Doagere het volgende:
Ja ik heb ook overal vlekjes.. Gebruik nu bijna 2 jaar Benzohyperoxide.
Bij jouw zie je het alleen niet op die foto's. Bij mij dus wel, het lijken net puisten alleen het is gewoon glad, heel gek...
pi_15746186
quote:
Bij jouw zie je het alleen niet op die foto's. Bij mij dus wel, het lijken net puisten alleen het is gewoon glad, heel gek...
Hier zie je alles, puisten, vlekken, bulten e.d.

pi_15746699
lijken mij gewoon bloedpropjes.. gewoon regelmatig onder de zonnebank gaan. Iets bruinere huid en het valt helemaal niet meer op.
pi_15747161
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:12 schreef FrankC het volgende:
lijken mij gewoon bloedpropjes.. gewoon regelmatig onder de zonnebank gaan. Iets bruinere huid en het valt helemaal niet meer op.
Heb ik 2 jaar geleden al geprobeert..
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:39:42 #175
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15747410
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:30 schreef Doagere het volgende:

[..]

Heb ik 2 jaar geleden al geprobeert..

Maar toen had je het nog niet zo erg...

Btw: Jij hebt gewoon puisten (of dat er nou veel zijn of niet), ik denk niet dat jouw huid glad aanvoelt of wel?
Mijn kaaklijn voelt opzich wel glad aan, alleen het zijn allemaal rode vlekjes, bij jouw zie ik ook veel gewone puisten....dat voel niet glad...En die rode vlekjes die jij hebt zijn volgens mij oudere puisten. Ik heb het wel wat anders als jouw, iets lichter...

pi_15748418
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:39 schreef MaStar het volgende:

[..]

Maar toen had je het nog niet zo erg...

Btw: Jij hebt gewoon puisten (of dat er nou veel zijn of niet), ik denk niet dat jouw huid glad aanvoelt of wel?
Mijn kaaklijn voelt opzich wel glad aan, alleen het zijn allemaal rode vlekjes, bij jouw zie ik ook veel gewone puisten....dat voel niet glad...En die rode vlekjes die jij hebt zijn volgens mij oudere puisten. Ik heb het wel wat anders als jouw, iets lichter...

Zal morgen wel ff een foto in scannen van hoe ik er toen uit zag.. Dat was veel erger dan wat ik nu heb. Ik geen veel puisten? Dat zeg ik niet, dan moet je even op die foto kijken zeggen ja of nee.

Ik heb puisten wel 2 maand zitten, voordat ze vervagen..

zaterdag 27 december 2003 @ 19:48:52 #177
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15749343
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:12 schreef Doagere het volgende:

[..]

Zal morgen wel ff een foto in scannen van hoe ik er toen uit zag. Ik geen veel puisten? Dat zeg ik niet, dan moet je even op die foto kijken zeggen ja of nee.

Laten we nou niet weer een hele discussie over jouw puistenlevensloop op gaan hangen. Je moet eens goed lezen wat ik schrijf.

Strax ga ik weer ffkes scheren, met Acne en scheerschuim, hopenlijk geen terugval....

pi_15755960
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:48 schreef MaStar het volgende:

[..]

Laten we nou niet weer een hele discussie over jouw puistenlevensloop op gaan hangen. Je moet eens goed lezen wat ik schrijf.

Strax ga ik weer ffkes scheren, met Acne en scheerschuim, hopenlijk geen terugval....

Ik kan prima lezen: Maar toen had je het nog niet zo erg... Schreef jij.

Dus wel, morgen ff een foto'tje

zondag 28 december 2003 @ 11:26:23 #179
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15761223
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:19 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik kan prima lezen: Maar toen had je het nog niet zo erg... Schreef jij.

Dus wel, morgen ff een foto'tje

Hou alsjeblieft op met die foto's, we weten dat jij altijd al hele ernstige acne hebt gehad, en dat je daarom nu aan de Roaccutane gaat. OKE! Klaar .

Verder zijn bij mij de puisten zeker minder geworden, ik zit nu bijna 3 weken aan de antibiotica, en na 3 weken zou je het 'resultaat' moeten gaan zien. Ik hoop dat ik het zie, want ik moet nu gewoon 3 pillen op een dag slikken....om de 6/7 uur...

zondag 28 december 2003 @ 11:46:49 #180
74441 -Promo-
Battle to the Bone
pi_15761478
Groene klei, zit in een wit doosje. Als je t vermengt met water wordt t klonterig en kan je t op je gezicht doen. Dit een half uur laten zitten en dan eraf wassen met warm/heet water, en dan nog een keer met heel koud water. Dit zuigt t vet uit je huid.
  zondag 28 december 2003 @ 13:48:28 #181
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15763951
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:46 schreef -Promo- het volgende:
Groene klei, zit in een wit doosje. Als je t vermengt met water wordt t klonterig en kan je t op je gezicht doen. Dit een half uur laten zitten en dan eraf wassen met warm/heet water, en dan nog een keer met heel koud water. Dit zuigt t vet uit je huid.
Hoe heet dit (of heet het groene klei?), en waar kan je dit kopen (zou wel fijn zijn als je dit vermeld, dan hebben andere er wat aan!)...
  zondag 28 december 2003 @ 13:54:47 #182
52458 sn7ke
Bijt niet
pi_15764076
Groene, of rode klei kan je meestal in natuurzaken vinden denk ik (de Tuinen oa) Ik gebruik het ook, en werkt goed. Daarnaast zuivert klei je huid heel erg.....En het is zeker niet duur...
  zondag 28 december 2003 @ 13:59:11 #183
52458 sn7ke
Bijt niet
pi_15764172
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 21:22 schreef MaStar het volgende:
Ik gebruik ook 2x in de week een maskertje van teatree vd kruidvat. Helpt ook altijd goed bij mij...
TeaTrea werkt ook uitsekent. Is een of ander natuurlijk stofje. Er zijn complete paketten met creme en facewash bij de betere drogisterijen. Je huid moet er wel tegen kunnen, want voor mij was het te sterk (puisten gingen irriteren en zelfs bloeden)

BTW: Patte Grise -> Verkrijgbaar bij douglass. Het is een creme die je alleen op je puisten smeert, deze zorgt er dan voor dat de puisten versneld groeien (dus ook eerder uitdrogen) Ipv 1 week, is ie dan binnen 2 dagen weg....Try it!!!

zondag 28 december 2003 @ 15:53:01 #184
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15766623
quote:
Op zondag 28 december 2003 13:54 schreef sn7ke het volgende:
Groene, of rode klei kan je meestal in natuurzaken vinden denk ik (de Tuinen oa) Ik gebruik het ook, en werkt goed. Daarnaast zuivert klei je huid heel erg.....En het is zeker niet duur...
Is het Groene OF Rode klei, of Groene EN Rode klei die er bestaat en verkrijgbaar is bij De Tuinen. En welke vd 2 werkt goed? Staat hij miss ergens op internet? Dan rij ik toch maar eens een x langs de tuinen
pi_15766713
Damnit!@#

Pakketje (met o.a. B5) wat ik bij Vitaglo heb besteld is onderschept door de douane waardoor er extra kosten bij komen

Het gaat om een gewicht van 3LB, 63oz
$35 verzendskosten
$65 is de waarde van de inhoud.

Extra kosten zijn:
- 9.50 Euro inklaringskosten
- BTW (19,5 % neem ik aan) dus 19.5% * (35+65) = $19.5
- Invoerrechten, ik dacht dat dit weinig was voor vitamine, maar dat krijg ik nog te horen.

zondag 28 december 2003 @ 17:35:54 #186
78176 DC-DennMenn
be aware of this
pi_15769751
gewoon laten zitten en hopen dat ze naar je rug verhuizen.

hebik oowk gedaan en heeft geholpen

alleen nu smeer ik elke avond me rug in met clerasil

ideal : ideaal o; (adj) ideaal
  zondag 28 december 2003 @ 18:03:54 #187
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15770478
quote:

[..]

Maarja..suc6!

Beetje onzin wel, je kan echt gewoon zuipen alleen je merkt eerder dat je wat dronken begint te worden. Een biertje of 10 is echt geen probleem, althans voor zover ik heb gemerkt niet. Misschien dat er van binnen iets door kapot is gegaan, maar dat bleek niet uit het bloedonderzoek. Valt reuze mee dus, mijn inziens!
Het kan in Almere!
  zondag 28 december 2003 @ 18:46:31 #188
78627 _Vixion_
Konnichiwa!
pi_15771941
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:46 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Suc6

Uit ervaring kan ik zeggen, nee... zomers heb ik geen tot haast geen puistjes of bultjes ofzo, door de Vitamine C die je van de zon krijgt... dus ik drink veel Jus de Orange in de winter, heb een hekel aan pillen, dus krijg ik met Vitamietjes binnen...

Naast dat, elke ochtend als je je bed uit komt goed wassen, en zo zalfje bij de dokter halen, en geen puitsjes meer... naja... die irritante rode vlekken die puistjes horen te worden, maar het niet worden door die zalf enzo, die willen maar niet weg gaan

Watashi wa Vixion desu. Nihon no rule!
  zondag 28 december 2003 @ 20:45:11 #189
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15775680
Maar hoe zit het nou met die klei? Is het Groene OF Rode klei, of Groene EN Rode klei die er bestaat en verkrijgbaar is bij De Tuinen. En welke vd 2 werkt goed? Staat hij miss ergens op internet? Dan rij ik toch maar eens een x langs de tuinen
pi_15784314
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 16:06 schreef Doagere het volgende:
.....
Even vragen naar Roaccutane ofzo, dan ben je dr zo vanaf Hoop ik..
@ Doagere
Echt jonge, jij moet echt ff opfokken hierzo. Ik heb ff een uurtje in al deze topics zitten lezen en me compleet kapot zitten ergeren aan die reacties van jou. Jij zit hier iemand zomaar dat middel aan te prijzen terwijl je zelf geen flikker van afweet. Te vergelijken met iemand stiekem een een of andere drugs aansmeren... Je hebt het zelf namelijk nog niet ervaart. Neem nou die tip aan van al die andere mensen hier en ga naar de psychiater.
Jij krijgt dan misschien wel roaccutane, maar die artsen zijn ook maar mensen... als je begrijpt wat ik bedoel. Zij zien weer zo'n zeur die alleen maar uitkomst ziet in dat roacutane. Na loop van tijd geven zij natuurlijk ook wel toe. Zijn ze van je af tenminste.

Roaccutane
Met roaccutane maak je een afweging. Je kiest voor de bijwerkingen of voor puisten. In mijn geval waren de bijwerkingen minder erg dan de ellende van de acne. In jou geval moet je je mond dichthouden. En idd zoals hier ook al gezegd werd, het woord overlaten aan mensen die er wel echt last van hebben. Je haalt ze alleen maar onderuit, of was dat je bedoeling soms?
Voor de duidelijkheid mijn ervaring met roaccutane was geen pretje. Lippen waren zo droog dat ze tot bloedens toe openschuurden. Mijn huid was zo droog dat het sneeuwde als ik er langs wreef. Spontane neusbloedingen op natuurlijk de meest ongelegen momenten. In de klas net over je nieuwe boek heen bijvoorbeeld.
Op het moment gebruik ik wederom 100mg Minocycline. Paar jaar geleden ook gebruikt, afgelopen tijd beetje mee aan het goochelen. Dan 100mg dan 50mg en nu dus weer 100mg. Ik denk wel dat het helpt, maar omdat ik er nooit mee stop weet ik het niet.

pi_15800881
Mijn roaccutane avontuur is bijna over en het enige wat ik nog heb zijn rode vlekjes (littekentjes) die ergens in februari wel wegzijn verzekerde de dermatoloog me. Geen enkel puistje meer, maar wel verschrikkelijk droog alles, gelukkig is daar vochtinbrengende creme voor.

En doagere, je bent gewoon lelijk, zonder of met miniscule talgophopingen. :p

Back off, you sentimental 'moralknights' !
pi_15803913
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:45 schreef MaStar het volgende:
Maar hoe zit het nou met die klei? Is het Groene OF Rode klei, of Groene EN Rode klei die er bestaat en verkrijgbaar is bij De Tuinen. En welke vd 2 werkt goed? Staat hij miss ergens op internet? Dan rij ik toch maar eens een x langs de tuinen
Volgens mij heet het Groene Klei (fa Volatile- 100 en 400 gram poeder)
Maar wat ook gebruikt wordt: Green Magma (fa TS products 80 en 150 gram poeder)
[edit aanvulling] Ook wordt vaak gebruikt Luvos aarde uitwending en voor inwendig gebruik Luvos Ultra (fa. Luvos 380 gram poeder) [/edit aanvulling]
pi_15804076
quote:
Op zondag 28 december 2003 15:55 schreef mwuhaha het volgende:
Damnit!@#

Pakketje (met o.a. B5) wat ik bij Vitaglo heb besteld is onderschept door de douane waardoor er extra kosten bij komen

Het gaat om een gewicht van 3LB, 63oz
$35 verzendskosten
$65 is de waarde van de inhoud.

Extra kosten zijn:
- 9.50 Euro inklaringskosten
- BTW (19,5 % neem ik aan) dus 19.5% * (35+65) = $19.5
- Invoerrechten, ik dacht dat dit weinig was voor vitamine, maar dat krijg ik nog te horen.

Wow meen je dat serieus ? (Okee beetje retorisch...)
Gelukkig dat ik niet wist dat er zulke hoge kosten bij konden komen, anders had ik echt nog veel twijfelachtiger geweest met bestellen. Echt lame dat ze zulke onschuldige pakketjes ertussenuit halen, of lijkt B5 te veel op anthrax ofzo

Om ontopic te blijven even een update. B5 helpt naar mijn mening goed (knock, knock, don't wanna jinx it) m'n huid is rustiger en heb geen echte nieuwe uitbraken gehad. Ook ben ik er nu niet bepaald gezonder op gaan eten rond kerst, iets wat zich normaal wel anders zou uiten. Hopelijk worden de oliebollen woensdag ook een beetje goed verteerd.
Ben alleen nog op zoek naar een fatsoenlijk middel op B5 uitwendig op te brengen, een gewone oplossing in water is nu niet echt geweldig, het trekt ook niet echt in. Het water condenseert gewoon, en je 'voelt' als het ware hele fijne korreltjes b5 als je over je gezicht wrijft. Heb alleen echt geen zin om voor een tubetje weer een godsvermogen aan verzendkosten te betalen....

maandag 29 december 2003 @ 23:32:09 #194
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15811055
quote:
Op maandag 29 december 2003 19:30 schreef QTPi het volgende:

[..]

Volgens mij heet het Groene Klei (fa Volatile- 100 en 400 gram poeder)
Maar wat ook gebruikt wordt: Green Magma (fa TS products 80 en 150 gram poeder)
[edit aanvulling] Ook wordt vaak gebruikt Luvos aarde uitwending en voor inwendig gebruik Luvos Ultra (fa. Luvos 380 gram poeder) [/edit aanvulling]

Oke, het heet gewoon groene klei . Dan ga ik morgen eens langs 'de Tuinen' om een potje groene klei te halen.
Ik bedoel, een maskertje (groene klei in dit geval) kan toch nooit kwaad? en misschien helpt het wel goed..'t is het proberen waard...
pi_15811090
@ Vjennuh: Heeft Roaccutane bij jou niet (genoeg) geholpen??
pi_15812024
Hello all,

ok van mij dan ook maar even een updateje sinds een maand;

Sinds een 1,5 maand gebruik ik nu de 3 delige Garnier kuur;
garnier reinigings gel
alchohol
talgcontrole gel

(s'ochtends / s'avonds)

Het is ietsje beter geworden... maar om nou te zeggen van "yes!"... nee Magoed, ik verwachtte ook geen wonder, maar voor 50 euro verwacht je toch wel iets....

Mijn volgende 'plan' is nu B5 Ik las wat verhalen van mensen dat ze nog potten over hebben, waarvan er hier op het forum meerdere mensen zijn die exact hetzelfde type B5 gebruiken (geeft me toch wel een veiliger gevoel).... kan ik met iemand daar iets mee regelen? versturen, geld op rekening storten? (verzendkosten voor mij uiteraard)

Interesse of zou iemand mij daar bij willen helpen? Zou erg zijn!
mail me event: swpborneo@wanadoo.nl

pi_15821630
En maar smeren, en maar bezig zijn met salfjes proberen.. Ondertussen kost het handen vol geld! Ik kan me huisarts ff niet te pakken krijgen (feestdagen.. zucht) Morgen nog 's proberen.
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:06:56 #198
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15822450
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:33 schreef Doagere het volgende:
En maar smeren, en maar bezig zijn met salfjes proberen.. Ondertussen kost het handen vol geld! Ik kan me huisarts ff niet te pakken krijgen (feestdagen.. zucht) Morgen nog 's proberen.
@ DoagareeAch jouw gezicht wordt toch niet beter zonder puisten, je hebt gewoon een oerlelijk hoofd
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:33 schreef Doagere het volgende:
@ Seb: Misschien dat Mwuhaha een keer een algemene tekst schrijft over B5, dus waar je het kan kopen, hoeveel je moet gebruiken, wat je moet gebruiken, wanneer etc. Alles wat mensen willen weten, zodat niemand meer afzonderlijk hoeft te vragen....En dan met een duidelijke uitleg erbij...

@ Doagaree: Ach jouw gezicht wordt toch niet beter zonder puisten, je hebt gewoon een oerlelijk hoofd

pi_15827754
Ja,ik zou ook wel wat algemene informatie in het NL willen over b5.
Nu gebruik ik 3 weken Inderm, nog zonder resultaat. Moest m'n huisarts bellen als het niet hielp na 2 weken, maar in de bijsluiter staat na 4 weken en dat je het minimaal 6 weken moet gebruiken. Verder gebruik ik al jaren biergist.
Groetjes
pi_15828820
Ik heb een vraagje voor roaccutane gebruikers. Ik neem het ondertussen al 3 weken tot een maand en mijn lippen zijn verschrikkelijk droog en barsten met momenten zodat ze beginnen bloeden.
Een andere bijwerking die ik blijk op te merken is, is dat mijn huid sneller rood wordt van de minste wrijving en ik dus veel rode plekken vertoon. Is dit normaal ?
Ik moet trouwens nog ongeveer een maand nemen, maar ik heb ontzettend bang dat mijn huid daarna weer ontzettend vet gaat worden. Is dit bij één van jullie gebeurt ?
-Geen referrer links, ook niet in je sig-
pi_15833689
@Wizdom83
Bij mij werkte het roacutane weldegelijk, maar dus met die erge bijwerkingen. Ik heb een redelijke tijd met een "vrij" gladde huid rondgelopen. Zodanig dat het eigenlijk voor een normaal iemand geen behandeling nodig had. Maar ruim een jaar later kwam het weer behoorlijk terug. Het gaat nu wisselend slechter en beter, mijn arts wilde me alweer roacutane voorschijven, maar dit heb ik zelf ivm die bijwerkingen afgewezen. Op mijn schouders en rug is het acne na de eerste kuur trouwens altijd weggebleven. Heb het nu echt alleen op gezicht en in nek.

@MrLazy
Ik had daar dus ook last van. Lachen werd ook bij mij een bloedige gebeurtenis... En je huid word gewoon dunner en daardoor gevoeliger. Het hoort er dus wel bij inderdaad. De een heeft er natuurlijk wel meer last van dan de ander.

pi_15840979
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:32 schreef MaStar het volgende:

[..]

Oke, het heet gewoon groene klei . Dan ga ik morgen eens langs 'de Tuinen' om een potje groene klei te halen.
Ik bedoel, een maskertje (groene klei in dit geval) kan toch nooit kwaad? en misschien helpt het wel goed..'t is het proberen waard...

Het reinigt en droogt in....
Suc6!
pi_15854156
www.dr-vanderhoog.nl

neem es een kijkje ....

woensdag 31 december 2003 @ 16:40:16 #204
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15859748
quote:
Op woensdag 31 december 2003 13:29 schreef -Veggie- het volgende:
www.dr-vanderhoog.nl

neem es een kijkje ....

Spam hehe
Het kan in Almere!
pi_15866776
Spam? Ik probeer te helpen en dat is opeens spam?
  donderdag 1 januari 2004 @ 15:24:39 #206
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15876664
Mijn huid is echt slecht na gisternacht, al dat zuipen (met antibiotica) en de hele nacht opgebleven is wel te merken , zit nu echt helemaal onder.....zo nog naar vrienden, gelukkig nieuw jaar wensen
pi_15878090
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:24 schreef allukmaar het volgende:
(...)

Bij een goede indicatiestelling en adequate begeleiding leidt gebruik van Roaccutane tot een goed tot zeer goed resultaat bij ongeveer 95% van de patiënten. Een groot aantal van deze patiënten (65%) is na 1 kuur zelfs jarenlang klachten vrij.
Plaats hier uw quasi-diepe quote, bij voorkeur in een vreemde taal.
pi_15882735
Kan volgende week pas Roaccutane krijgen! Feestdagen..
  donderdag 1 januari 2004 @ 20:08:12 #209
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15883429
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:40 schreef Doagere het volgende:
Kan volgende week pas Roaccutane krijgen! Feestdagen..
Loop de apotheek een keer binnen en steel alvast een doosje jongen!
Het kan in Almere!
pi_15885764
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 20:08 schreef Koen het volgende:

[..]

Loop de apotheek een keer binnen en steel alvast een doosje jongen!

Ik zal morgen 's binnen lopen ja..

Waarom neemt niemand me serieus?

donderdag 1 januari 2004 @ 21:51:00 #211
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15886348
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 21:31 schreef Doagere het volgende:
Waarom neemt niemand me serieus?
Omdat je een lelijke kneus bent die zich aanstelt, en die boel hier erg loopt te verzieken (dmv die domme/zielige (aanstel) posts van je)....DAAROM...

Ontopic: Kan je groene klei ook bij drogist krijgen? Heeft iemand dat wel eens gezien?

pi_15887892
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 21:51 schreef MaStar het volgende:

[..]

Omdat je een lelijke kneus bent die zich aanstelt, en die boel hier erg loopt te verzieken (dmv die domme/zielige (aanstel) posts van je)....DAAROM...

Ontopic: Kan je groene klei ook bij drogist krijgen? Heeft iemand dat wel eens gezien?

Aha.. Goed lelijk klopt wel.. Maar een kneus ben je zelf.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 11:02:12 #213
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15895440
Ik ga strax ff naar de Tuinen groene klei halen.
Verder is mijn huid nu echt slecht , mijn hele kaaklijn zit onder, en ik heb er een stuk of 7 rond mijn mond. Verder nog wat onder mijn ogen...

Door die alcohol zijn die pillen miss minder gaan werken, maar vanavond ga ik naar een verjaardag (jongen wordt 18) en is er dus weer veel drank en laat naar 't bedje....

vrijdag 2 januari 2004 @ 12:56:59 #214
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15897524
Ik heb net ff groene Leem gehaald. Weet iemand hoe lang je dit op je huid moet laten zitten? Staat er niet op....
pi_15902766
bij mij moest die klei een 15-tal minuutjes op mijn gezicht blijven (het werd toen ook wel droog) en daarna moest ik het afspoelen met warm lauw water.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 17:04:42 #216
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_15903619
Kijk uit met antibiotica (vooral tetracycline). Ik heb het voor ongeveer een jaar gebruikt, en nu denk ik (weet bijna zeker) dat ik candida heb (www.candida.nl).
Nu ga ik dit binnenkort testen, om het zeker te weten.
Het is allemaal niet fijn, dus gebruikt het liever niet, en zeker niet lang.
pi_15903652
weet je wat goed werkt. Dat gebruik ik altijd: Eryacne.
Je krijgt t dacht ik op doktersrecept. Het is een soort gelei en dat droogt je puistje uit. De volgende dag is mn puistje altijd al zowat weg.
Succes ermee!
pi_15904985
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:04 schreef mgeelh het volgende:
Kijk uit met antibiotica (vooral tetracycline). Ik heb het voor ongeveer een jaar gebruikt, en nu denk ik (weet bijna zeker) dat ik candida heb (www.candida.nl).
Wat zijn jouw symptomen dan?
Ik gebruik nu voor de derde maand achtereenvolgens Minocin, maar ik heb niet echt het idee dat ik last heb van bijwerkingen.....
pi_15906812
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 18:00 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Ik gebruik nu voor de derde maand achtereenvolgens Minocin, maar ik heb niet echt het idee dat ik last heb van bijwerkingen.....

En werkt het al? Die Minocin.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 19:14:58 #220
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15906940
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:04 schreef mgeelh het volgende:
Een jaar? Zo, dat lijkt me ook niet echt goed, antibiotica een jaar doorslikken.
Bij mij werkt Erythrocine redelijk, het ging opzich goed, maar ik zie nu weinig verbetering meer (3e week). Heb nu toch nog zo'n 20 puisten, nu veel rond mijn mond, een plek waar ik ze liever niet heb.

Morgen ga ik die pasta (Groene leem) erop smeren. Maar ik doe dit gewoon ff 15 minuten laten intrekken, smeer je dit dik/normaal laagje/dun op je huid?

pi_15907094
Hoi, hoe kan je het beste van de zwarte mee-eters verwijderen,
heb ik op mn neus en op mn wangen (onder mn ogen) .. zijn van die zwarte puntjes en de porieen zijn mega vergroot. Ik had ergens gelezen dat je het met olijf olie ofzo kon laten weken en daarna eraf kon vegen.

Heb van die strips geprobeert maar die werken voor geen meter.

Alvast bedankt!

pi_15907112
quote:

[..]

Komt redelijk vaak voor, teminste ik zie regelmatig berichten van gebruikers erover. Antibiotica is minder onschuldig dan veel mensen weten.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 20:07:32 #223
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_15908384
quote:

[..]

Dat zijn er een heleboel. O.a flinke vermoeidheid, schimmelinfecties, haaruitval, soms slechte adem, duiziligheid, weinig zin om dingen te doen, lusteloos en nog meer.

'k ga nu dus maar eens bij een homeopaat langs om dit op te lossen.
Ik kreeg het trouwens ook pas toen ik gestopt was met het nemen van de antibiotica (ongeveer een week erna begonnen de klachten).
Als je het aan je dokter vraagt zal hij waarschijnlijk ontkennen dat dit door de antibiotica komt, maar als je rondkijkt op het internet, kom je er vanzelf achter dat het geen toeval kan zijn als zoveel mensen het hebben.

pi_15910414
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 19:20 schreef th3dge het volgende:
Hoi, hoe kan je het beste van de zwarte mee-eters verwijderen,
heb ik op mn neus en op mn wangen (onder mn ogen) .. zijn van die zwarte puntjes en de porieen zijn mega vergroot. Ik had ergens gelezen dat je het met olijf olie ofzo kon laten weken en daarna eraf kon vegen.

Heb van die strips geprobeert maar die werken voor geen meter.

Alvast bedankt!

Laat het door een schoonheidspecialiste doen, dat is het beste.
pi_15911081
kost dat roacutanne veel geld?
pi_15914515
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 21:42 schreef tonks het volgende:
Als je door je huisarts een doorverwijzing krijgt naar de huidarts in het ziekenhuis wordt het vergoed en kost het je dus niks, dat was bij mij teminste zo.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 12:22:31 #227
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15924108
Ik ga zo Groene Leem op mijn gezicht smeren, 15 minuten in laten trekken en dan morgen kijken of het resultaat geeft...

---> Weet iemand hoe dik je dit moet doen? Normaal, dik, dun?

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 03-01-2004 14:31]

zaterdag 3 januari 2004 @ 12:25:21 #228
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15924177
ik heb niet superveel last van puisten maar ik heb nu net vandaag 2 grote op me voorhoofd (weinig slapen veel drank zijn oorzaken denk iK) maar vanaaf hebbik feest hoe krijg ik ze beetje weggewerkt??
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_15926519
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:25 schreef B_BOY het volgende:
ik heb niet superveel last van puisten maar ik heb nu net vandaag 2 grote op me voorhoofd (weinig slapen veel drank zijn oorzaken denk iK) maar vanaaf hebbik feest hoe krijg ik ze beetje weggewerkt??
Eiwit erop smeren... of maskertje als je dat hebt
en ga lekker naar buiten
pi_15926581
Hmm .. nou ik heb altijd al weinig tot geen last gehad van bijwerkingen bij medicijnen dus ik ga er vannuit dat dat nu ook zo verloopt...

@Doagere

Ja de Minocin werkt bij mij erg goed

zaterdag 3 januari 2004 @ 14:45:05 #231
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15927968
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 21:42 schreef tonks het volgende:
Bij mij ook niet nee, maarja het werkt dan ook niet.
Het kan in Almere!
pi_15928141
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:45 schreef Koen het volgende:

[..]

Bij mij ook niet nee, maarja het werkt dan ook niet.

ik hoorde dat dat het laatste red middel is
pi_15928190
Tip tip tip tip

ik had altijd last van minipuistjes op mijn kin en net boven mijn neus tussen de wenkbrauwen, wat ik nu doe is mn huid echt ziekelijk goed wassen en dan echt alle oneffenheden uitknijpen, dan deppen met after shave van pa, op laten drogen afwassen en sávonds een vochtinbrengende nachtcreme opdoen..

ik had ook echt alles al geprobeert maar niets hielp en dit is

ik heb er geen een meer

http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_15929631
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:51 schreef tonks het volgende:

[..]

ik hoorde dat dat het laatste red middel is

Is ook het laatste middel, bij 95% van de gebruikers werkt het, volgens mijn arts is het zelfs 99%, ik hoor bij die 1% waar bij het niet werkt, slik het nu een jaar en nog geen vermindering, maar dat is dus heel zeldzaam.
pi_15934868
Net pasfoto's gemaakt, ik schaamde me dood.. Echt in vel licht ziet het er niet uit..

pi_15934963
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:02 schreef Doagere het volgende:
Net pasfoto's gemaakt, ik schaamde me dood.. Echt in vel licht ziet het er niet uit..

[afbeelding]

hehe grapje zeker, ik zie niks?
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:16:32 #237
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_15935265
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:06 schreef th3dge het volgende:

[..]

hehe grapje zeker, ik zie niks?

Ik ook niet .
pi_15935312
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:16 schreef BVO het volgende:

[..]

Ik ook niet .

lees het hele topic reeks is door..
Hij is zo triest wilt hij roa gebruiken terwijl die niks heeft
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:20:23 #239
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_15935375
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:17 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja, heb het net zitten lezen. Met dat gezeur praat 'ie mensen die echt puisten hebben een minderwaardighheidscomplex aan als je het mij vraagt.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:26:56 #240
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15935522
Daarom, kan een modje ofsow hem bannen? Ik zie geen 1 puist, en volgens mij loopt hij de boel gewoon op te naaien hier!! Stel dat het wel waar is, moet die kerel heel snel naar een psychiater, en heel snel behandeld worden, want hij draait volledig door .... Vieze aansteller, en jij bent 18 (volwassen?), je vriendin zal wel blij zijn met zo'n wijfachtige vriend....WAt voor opleiding doe je, he bent volgens mij echt nog te dom voor VBO!!
Ook zonder puisten (want ik zie op die foto dus echt geen 1 puistje) ben jij oerlelijk (zonder gein) en zou ik me ook schamen als ik met zo'n gezicht op een foto moest

Ik ga zo eerst scrubben, dan Groene leem masker, kon vanmiddag niet omdat we de badkamer aan het schilderen waren...

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 03-01-2004 19:29]

zaterdag 3 januari 2004 @ 19:28:42 #241
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_15935571
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:26 schreef MaStar het volgende:
Daarom, kan een modje ofsow hem bannen? Ik zie geen 1 puist, en volgens mij loopt hij de boel gewoon op te naaien hier!! Mij maaktie iig erg boos hiermee!! Stel dat het wel waar is, moet die kerel heel snel naar een psychiater, en heel snel behandeld worden, want hij draait volledig door .... Vieze aansteller, en jij bent 18 (volwassen?), je vriendin zal wel blij zijn met zo'n wijfachtige vriend....WAt voor opleiding doe je, he bent volgens mij echt nog te dom voor VBO!!

Ik ga zo eerst scrubben, dan Groene leem masker, kon vanmiddag niet omdat we de badkamer aan het schilderen waren...

Rustig aan Van stress krijg je alleen maar meer puistjes .
pi_15935728
Negeer het gezwam van Doagere nou gewoon, laat em....
Op deze manier worden alleen maar weer van die zinloze discussies aangeslingerd
pi_15936201
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:17 schreef tonks het volgende:

[..]

Ik krijg Dinsdag Roa..
  zaterdag 3 januari 2004 @ 20:26:08 #244
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15937031
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:54 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik krijg Dinsdag Roa..

@ Doageree: Waarvoor? Dat lelijke gezicht van je (zonder puisten) wordt er niet beter op... Jij kan beter hier gaan posten (al zullen ze ook daar gek van je worden):
Wat vinden jullie van jezelf
weet niet meer wat ik moet doen :(
Mensen bang voor direct contact

@ Andere NORMALE Fokkers! (met puisten): Ik ga me er ook niet druk om maken, en laten we hopen die die idioot gebanned of dat hij zelf gaat inzien dat hij hier niet hoort

Ten 1e: Doagaree heeft een paar jeugdpuistjes en durft daarom de stad niet meer in en niet meer op de foto, en probeert in dit topic zielig te doen
Ten 2e: Omdat hij alleen maar onzin loopt te vertellen, en iedereen gek van hem wordt...

zaterdag 3 januari 2004 @ 20:39:26 #245
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15937404
Ik zit nu met zo'n Groene Leem masker op. Het voelt heel raar aan, ik voel het gewoon 'samentrekken' op mijn huid. Ik voel me nu net zo'n Jerney Kaagman. Ik kan nu gewoon niet lachen, zo erg is het opgedroogd en zo vast zit het. Ik laat het ongeveer een kwartier zitten, en heb het gevoel dat het best kan werken, want het zuigt echt het vet uit je huid heb ik het idee...

Edit: Het lijkt net zo'n soort gipsmasker, het sluit je huid echt af, en en is gewoon echt redelijk hard...

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 03-01-2004 20:45]

pi_15938216
Werkte het maskertje?
Ik heb hier ook een potje van dat groene spul staan, maar ik durf het niet goed gebruiken (=> schrik dat het nog erger wordt)
pi_15938411
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 20:39 schreef MaStar het volgende:
Ik zit nu met zo'n Groene Leem masker op. Het voelt heel raar aan, ik voel het gewoon 'samentrekken' op mijn huid. Ik voel me nu net zo'n Jerney Kaagman. Ik kan nu gewoon niet lachen, zo erg is het opgedroogd en zo vast zit het. Ik laat het ongeveer een kwartier zitten, en heb het gevoel dat het best kan werken, want het zuigt echt het vet uit je huid heb ik het idee...

Edit: Het lijkt net zo'n soort gipsmasker, het sluit je huid echt af, en en is gewoon echt redelijk hard...

Dat is normaal...
Die maskers werken redelijk goed om je huid te reinigen, en geven het vooral ook een rustig uiterlijk.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 21:51:44 #248
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15939230
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:19 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Dat is normaal...
Die maskers werken redelijk goed om je huid te reinigen, en geven het vooral ook een rustig uiterlijk.

Jha, dat klopt, het geeft een heel erg rustig uiterlijk. Want ik had 'S Ochtends Resorcinol op gedaan (voorgeschreven door Huidarts), dat weekt de huid. Om 19.00 had ik ff gescrubed met Teatree scrub-gel, zodat alle dode huidcellen verwijderd werden en voor een betere doorbloeding. Toen een half uur later lekker dat masker van Groene Leem opgedaan, en mijn huid werd gelijk rustiger.

Nu doe ik zoals ik elke avond (voorgeschreven door Huidarts) Eryacne op elke puist.

Hopenlijk geeft die Groene Leem een positief resultaat...

pi_15939430
Veel succes mastar

@deoagre of wat dan ook
JIJ NIET VEEL SUC6

pi_15941934
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:58 schreef tonks het volgende:
Veel succes mastar

@deoagre of wat dan ook
JIJ NIET VEEL SUC6

Ok thanxs!
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:50:17 #251
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15942856
MaStar, maak je nou niet zo druk om die jongen....

Waarom vraag je btw steeds naar zijn opleiding? Stel dat hij "vbo (vmbo)" zou doen... dat hoeft nog niks over zijn intelligentie te zeggen.. nou goed.

Volgens mij begint die roaccutane bij mij een beetje te werken... je kan trouwens wel merken dat het echt troep is!

Het kan in Almere!
pi_15944668
@MaStar:
Over dat masker he, heb je het gevoel dat het goed werkt om de rode vlekjes die soms overblijven 'weg te werken'/te genezen? Of maakt het echt alleen je huid schoon. (van vuil)

For that matter, heeft iemand nog andere suggesties om die vlekjes te behandelen, ipv puistjes?

pi_15945157
Omdat er vraag was naar een NLse B5 FAQ, heb ik hier eentje gemaakt:
http://www.freewebs.com/krg/b5.html (zie menu onderin).

@Viking,
Ik heb zelf het idee dat des te droger de huid is, des te minder snel rode vlekjes verdwijnen. Maar weet niet zeker. Ik houd mijn huid soms een beetje soepel door er een klein beetje vaseline op te smeeren. (Volgens sommigen kan dit acne verergeren.)

zondag 4 januari 2004 @ 10:58:42 #254
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_15949071
quote:
Op zondag 4 januari 2004 00:54 schreef viking het volgende:
@MaStar:
Over dat masker he, heb je het gevoel dat het goed werkt om de rode vlekjes die soms overblijven 'weg te werken'/te genezen? Of maakt het echt alleen je huid schoon. (van vuil)

For that matter, heeft iemand nog andere suggesties om die vlekjes te behandelen, ipv puistjes?

Ik heb het gister gedaan, en ik vond het resultaat toch wel redelijk positief. Het is niet erger geworden, en ook niet slechter. Het kalmeerd de huid echt, dat merk je wel. Of het ook de rode vlekjes wegwerkt, daarvoor moet ik het wat langer gebruiken, om te kijken of het ook echt daar door komt. Maar het is het proberen waard...

@ Koen: Ik vraag naar zijn opleiding omdat iemand met MAVO of HAVO gewoon niet zo dom en kinderlijk denkt, zeker niet over zo'n zwaar medicijn. Het is gewoon niet normaal dat een jongen van 18 (of hoe oud is hij) zo licht over een medicijn denkt, en er zo kinderlijk over praat, ook over de puisten algemeen. Een beetje vent stelt zich niet zo aan over die paar puistjes. Er zijn mensen (ook rond 17/18/19) die hebben hun hele gezicht verbrand bijvoorbeeld, als je dat eens voorstelt... (zoals in Volendam). Maja, ik zal me niet meer druk maken....:P (alleen af en toe nog)

pi_15949431
Eej mensen, ik heb alles eens ff gelezen maar ik hoor eigenlijk niets over zon. Als je er veel last van hebt, ook op je rug enzo dan is het soms ook erg goed als je onder de zonnebank ofzo gaat. Je krijgt er wel een beetje een bruin dak van maar das toch beter dan al die puisten! En als je het niet te vaak doet dan valt dat bruine hoofd ook nog wel mee! Duzzzz

Misschien een ideetje voor wat mensen hier! Ik heb er zelf trouwens ook last van, ik ben bij de huisarts geweest, die heeft me eerst een of ander laf zalfje gegeven met 0,05% van het een of ander, daarna kreeg ik Benzac en vervolgens antibiotica. Dat laatste hielp wel een beetje maar het komt al weer terug op me kop en me rug! Weet iemand wat de volgende stap van de huisarts is? Roaccutane? Ik hoop het eigenlijk wel! Dat helpt in veel gevallen tenminste! En ik vind ook dat die gast met die foto's zijn bek moet houden want hij is wel lelijk maar dat komt niet door z'n puisten!

Van werken is nog nooit iemand rijk geworden
  zondag 4 januari 2004 @ 11:39:09 #256
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_15949496
quote:
Op zondag 4 januari 2004 11:34 schreef Lerrat het volgende:
Eej mensen, ik heb alles eens ff gelezen maar ik hoor eigenlijk niets over zon.
Dan heb je niet goed gelezen.
Het kan in Almere!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')