abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2003 @ 16:48:30 #1
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15459197
Haai,

Ik ga eind februari een weekje op skivakantie in Oostenrijk, waarschijnlijk in het plaatsje Sölden (wordt ook wel geschreven als Soelden). Dit wordt mijn eerste wintersportvakantie en kan totaal niet skieen Ik heb daarom een aantal vraagjes:
* Is iemand wel eens hier geweest, zo ja: hoe is het daar?
* Hoe duur is het huren van kleding en skies (+ schoenen) voor een week daar? Of hebben jullie tips waar ik dit het beste kan huren (bijvoorbeeld in Nederland)?
* Heb je wel eens les gehad daar in Sölden en hoe beviel het? Hoe duur is dit ongeveer?

Khoop dat iemand kan antwoorden, alvast bedankt

pi_15459356
ga eerst een tijdje skieen op een skibaan gemaakt van die klote harde matten met zeep erover heen en ga dan skieen in de sneeuw dan kun je pas goed skieen in de sneeuw
  dinsdag 16 december 2003 @ 16:57:09 #3
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15459470
kleren kun je bijna nergens huren.
Het is ook een stuk frisser als je niet een jas en broek aan hoeft waar voor jou een paar dikke duitsers in hebben zitten zweten...

als je voor de eerste keer gaat zou ik ter plaatse materiaal huren. Als er iets mee is kan je ook ter plekke terug nl.
Tenzij je grote voeten (45/46) hebt, in dat geval kun je beter hier in Nederland schoenen huren.

les zal ongeveer 50-100 euro zijn voor een week.
materiaal ook zoiets
Sölden heeft niet zoveel blauwe pisten, maar tijdens je eerste week les ga je toch niet zonder de instructeur skiieen dus dat maakt niet zoveel uit.

pi_15459529
Ga als je voor het eerst gaat lekker snowboarden is makkelijker te leren dan skien als je direct de pistes af wilt..

Daarbij is boarden veel cooler en skien toch minder fancy!

pi_15459579
Top stek, absoluut sneeuwzeker (nu al 1.90 meter) zeer uitgebreid skigebied met voor ieder wat wils.Snowworld ( met echte sneeuw en dus geen bortsels) in Zoetermeer promoot dit gebied.
Zelf al 4 keer geweest. Ook in de zomer kun je er skieen op de gletcher.
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:02:35 #6
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15459612
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:59 schreef Flowce het volgende:
Ga als je voor het eerst gaat lekker snowboarden is makkelijker te leren dan skien als je direct de pistes af wilt..

Daarbij is boarden veel cooler en skien toch minder fancy!

ik board zelf ook al jaren, maar als je GOED (let op GOED) wilt leren boarden (en dus niet net als de meeste wannabee boarders een beetje wrikkend de piste af wilt schuren) is dat net zo moeilijk / makkelijk als leren skieen.
Je kunt ook zonder les op skies stappen en jezelf een pruts techniek eigen maken net zoals je dat bij boarden kunt. (en aan de kwaliteit van de gemiddelde boarder op de berg is te zien dat er erg weinig lui board les hebben genomen)
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:04:22 #7
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15459649
Hehe, ja kweet het, eigen kleren stinken niet naar bockwurst

Maar ik vind het een beetje "gevaarlijk" om meteen eigen kleren te gaan kopen, strax vind ik er geen hol aan en dan zit ik ermee.

Ik ben inderdaad van plan om voor dat we gaan eerst twee of drie proeflessen te nemen, zodat ik al wat kan

Laatst heb ik een uur priveles snowboarden gehad, dat is inderdaad heel kicken. Maar de rest van de luitjes waar ik mee ga, gaan allemaal skieeen. Sta ik daar strax in mijn eentje op dat board. Nee, het wordt dus echt skieen.

dinsdag 16 december 2003 @ 17:06:17 #8
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15459698
probeer dan van iemand een jas en een broek te lenen.
Je kunt bijna nergens kleding huren.
pi_15459755
Ik ben er al heel wat jaartjes geweest en kan er uren over lullen, al denk ik dat je topic strax wel eenslotje krijgt, ivm een centraal wintersporttopic. Huurprijzen weet ik niet meer precies, ik krijg dan ook altijd aangepaste prijzen, ik raad je de Inter sport direct onder het hoofdstation aan (kan niet missen, hoofdstation heet Gaislachkogelbahn)

Lesprijzen weet ik niks van, maar er zijn zat scholen daar voor alle varianten. Sölden staat bekend als een duurder dorp, sorry .... Maar daar krijg je heel wat voor terug, het is een schitterend gebied, wat door de 2 gletsjers erg sneeuwzeker is (alleen de afdaling is altijd wat twijfelachtig). De skipas is ook wat duurder, ik schat 175¤ ofzo, de prijs zit hem in de liften, bijna alle stoeltjesliften hebben een sneeuwkap, er is bijna nergens meer een sleeplift (behalve op de gletsjer) en alle liftmateriaal is extreem nieuw. Ik heb diverse mensen uit de organisatie gesproken in het dorp, maar degelijk staat er erg hoog in het vaandel.

Ik zou als ik jou was naar de website gaan, daar kun je ergens info aanvragen, je krijgt dan een prachtig pakket met allerlei info (pistemap natuurlijk) over het gebied, in het Nederlands zelfs, want wij zijn trouwe gasten in Sölden.

Ik heb diverse plekken gezien nu, waaronder Trois Valleés, maar Sölden is voor mij vaste prik geworden. Het is voor Oostenrijkse begrippen een schitterend gebied, ik ga er dan ook om het jaar heen (met uitzondering van dit jaar ).

Stel maar wat vragen, ik zal zoveel mogelijk beantwoorden, maar pak die website mee, daar vindt je al het belangrijke al !

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:09:01 #10
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_15459770
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:04 schreef Futero het volgende:
Hehe, ja kweet het, eigen kleren stinken niet naar bockwurst

Maar ik vind het een beetje "gevaarlijk" om meteen eigen kleren te gaan kopen, strax vind ik er geen hol aan en dan zit ik ermee.

Ik ben inderdaad van plan om voor dat we gaan eerst twee of drie proeflessen te nemen, zodat ik al wat kan

Laatst heb ik een uur priveles snowboarden gehad, dat is inderdaad heel kicken. Maar de rest van de luitjes waar ik mee ga, gaan allemaal skieeen. Sta ik daar strax in mijn eentje op dat board. Nee, het wordt dus echt skieen.

je bent gelijk verslaafd aan wintersport dus maak je over die kleren maar niet druk. En in je eentje boarde is miss wel een beetje saai ja, maar ik ga dit jaar ook in me eentje boarde en de rest van de familie skieen. Mijn oplossing daarvoor is dat ik gewoon les neem (3 dagen), maak wat boardvriendjes en ga daarmee boarde na de les. Is toch beter dan met pappa en mamma de pistes af
pi_15459783
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:52 schreef Dunadain het volgende:
ga eerst een tijdje skieen op een skibaan gemaakt van die klote harde matten met zeep erover heen en ga dan skieen in de sneeuw dan kun je pas goed skieen in de sneeuw
Als er tijd voor is, dan zou ik deze tip meepakken, zo ben ik ooit begonnen, wie borstels kan hebben, kan skieën.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_15459823
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:59 schreef Flowce het volgende:
Ik hoop dat ik jou ooit tegenkom, kijken wat jij dan kan wat ik niet kan buiten de piste Snowboarders, altijd hetzelfde verhaal.
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:14:30 #13
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15459908
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:09 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als er tijd voor is, dan zou ik deze tip meepakken, zo ben ik ooit begonnen, wie borstels kan hebben, kan skieën.

met carve ski's kan iedereen skieen....
pi_15459958
Mijn gletsjer.

Afgelopen zomer, onderste gedeelte.
pi_15459988
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:14 schreef MALLENS het volgende:
met carve ski's kan iedereen skieen....
Feit ! Maar je had het al prima verwoord, deze kandidaat gaat vallen voor wintersport, zeker bij een primeur in Sölden, heb ik ook gehad en succes gegarandeerd.

Zuipen in de Almrausch trouwens.

dinsdag 16 december 2003 @ 17:17:50 #16
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15460005
Thnx, elcastel

Ik heb inderdaad vanmiddag al op die site gekeken en er staat inderdaad veel informatie op. Het gaat mij vooral om het huren van de spullen. Ik weet dat wintersport zeer duur is, en dat interesseert me eigenlijk ook niet zo heel veel. Als ik maar kleren heb
Maar [B]elcastel[\B] weet jij of je er uberhaubt wel kleren (lees: jas, broek, bril, handschoenen) kunt huren? Misschien bij die Inter-Sport
Ik heb inderdaad de snowboard les bij Snowworld gevolgd, in Landgraaf, was zeker tof en "echte" sneeuw.

dinsdag 16 december 2003 @ 17:19:17 #17
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15460044
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:17 schreef elcastel het volgende:

[..]

Feit ! Maar je had het al prima verwoord, deze kandidaat gaat vallen voor wintersport, zeker bij een primeur in Sölden, heb ik ook gehad en succes gegarandeerd.

Zuipen in de Almrausch trouwens.

hehehe, weer een bekeerling...
pi_15460058
Overigens, op mijn site een fotoboek met heel veel Sölden.

[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 16-12-2003 17:23]

pi_15460140
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:17 schreef Futero het volgende:
Thnx, elcastel

Ik heb inderdaad vanmiddag al op die site gekeken en er staat inderdaad veel informatie op. Het gaat mij vooral om het huren van de spullen. Ik weet dat wintersport zeer duur is, en dat interesseert me eigenlijk ook niet zo heel veel. Als ik maar kleren heb
Maar [B]elcastel[\B] weet jij of je er uberhaubt wel kleren (lees: jas, broek, bril, handschoenen) kunt huren? Misschien bij die Inter-Sport
Ik heb inderdaad de snowboard les bij Snowworld gevolgd, in Landgraaf, was zeker tof en "echte" sneeuw.

Kleren kan je beter even lenen bij bekenden, huren lijkt me niet wijs en ik heb er geen idee van. Ik heb geinvesteerd in een goedkoop tenue het eerste jaar, tweede jaar moest er al vervangen worden wegens de verslaving. Als je in Noord-Holland woont raadt ik je Kater sport in Alkmaar aan. Een goeie broek met elastiek in de pijpen (dubbelde pijp, want je hebt vaak overslag) is een must voor beginners ivm sneeuwhappen
Maar ik zou wat kleren kopen dus, hoeft niet per sé duur te zijn, wanneer ga je precies ?
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:24:15 #20
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15460178
bij perry sport hebben ze vaak ook wel wat goedkopere kleding
pi_15460237
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:24 schreef MALLENS het volgende:
bij perry sport hebben ze vaak ook wel wat goedkopere kleding
Let daar op het merk INQ, betaalbaar en zeer goed, zeker voor beginners.
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:28:02 #22
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15460288
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:26 schreef elcastel het volgende:

[..]

Let daar op het merk INQ, betaalbaar en zeer goed, zeker voor beginners.

ben ik ook mee begonnen. De broek heb ik overigens nog steeds, als reserve broek.
pi_15460321
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:28 schreef MALLENS het volgende:
ben ik ook mee begonnen. De broek heb ik overigens nog steeds, als reserve broek.
Ik heb die broek nogsteeds, perfect ding. Bijpassende jas heb ik trouwens tot nu toe ook steeds aangehad.

Ik ben natuurlijk stront jaloers op de TS dat hij naar Sölden gaat.
pi_15460472
Sfeerbeheer :

Dezelfde gletsjer als net maar dan in de winter:

En zo voel je je :

Heel veel plezier alsvast

pi_15460771
Trouwens bij de ANWB hebben ze allerlei handige tips en wetentjes over allerlei skigebieden, kijk er eens rond, vooral handig voor beginners.
pi_15460804
Codewoord = skipullies.
  dinsdag 16 december 2003 @ 21:06:11 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_15465323
Reizen? Tips over reisbestemmingen?
Naar Travel ermee!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_15465406
Deze mag vast nog wel even open blijven ?
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:48:01 #29
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15468095
Cool dat jullie zoveel reageren!!!

Het is helaas nog niet helemaal zeker of we kunnen gaan. De zus van mun vriendin gaat alles regelen, dus ik hoor het binnenkort of het echt Solden wordt.

Ik ga overigens in de carnavals vakantie, kgeloof 21 februari.

Kleding is zojuist geregeld Ik kan een pak van iemand lenen, dus dat scheelt alvast. We staan 6-7 dagen in de sneeuw. Daarvan ben ik van plan om 3 dagen les te nemen en de rest van de dagen veel te vallen en op te staan

Leuke foto's elcastel op je site
Krijg er zin an

dinsdag 16 december 2003 @ 22:49:41 #30
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15468158
Oja, niet onbelangrijk natuurlijk: wat kost een biertje daar ?
pi_15469871
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:49 schreef Futero het volgende:
Oja, niet onbelangrijk natuurlijk: wat kost een biertje daar ?
Niet veel duurder dan wat je gewent bent denk ik. Qua bier wordt er wel groot gedacht.
  woensdag 17 december 2003 @ 09:47:55 #32
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15475358
Zoiets dacht ik al, gezien die foto's op je site
  donderdag 18 december 2003 @ 09:22:48 #33
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15504820
Wat is het verschil eigenlijk tussen Carve ski's en gewone ski's? Ik hoor altijd dat het met Carve ski's makkelijker skieen is, maar waarom?
pi_15517289
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:22 schreef Futero het volgende:
Wat is het verschil eigenlijk tussen Carve ski's en gewone ski's? Ik hoor altijd dat het met Carve ski's makkelijker skieen is, maar waarom?
Kortere latten (in de regel), waardoor je makkelijker kunt draaien, verder hebben ze een "lepel"-vorm, wat de bochten ook lichter maakt. Als beginner zou ik zelf kiezen voor skies onder mijn eigen lengte, maar dat weten ze allemaal bij de verhuur wel.
  donderdag 18 december 2003 @ 17:08:44 #35
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15517882
K, thnx, kzal er in ieder geval naar vragen. Dus dan wordt het één paar carve ski's van onder de 1.87
pi_15517966
quote:
Op donderdag 18 december 2003 17:08 schreef Futero het volgende:
K, thnx, kzal er in ieder geval naar vragen. Dus dan wordt het één paar carve ski's van onder de 1.87
Ik zou zeggen pak de 1.75 of misschien anders de 1.70
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:09:15 #37
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15533993
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:11 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik jou ooit tegenkom, kijken wat jij dan kan wat ik niet kan buiten de piste Snowboarders, altijd hetzelfde verhaal.

pak een buggel piste en het is met je bord
als je goed kan skien is dat veel mooier om te zien.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_15537628
Kijk anders eens op www.alpenreus.nl. Daar staat veel info over alle skigebieden in de Alpen, dus ook over Solden. Op de meeste sites zijn ze redelijk positief over het gebied en komt het qua skimogelijkheden redelijk in de buurt van de betere Franse gebieden.
pi_15563956
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:09 schreef ook_gek het volgende:
pak een buggel piste en het is met je bord
als je goed kan skien is dat veel mooier om te zien.
Ik heb niks tegen snowboarders hoor, maar het is leuk hoe ze zich vaak afzetten tegen skieërs. Elke wintersport geniet ik weer van snowboarders die in de tief sneeuw vallen en niet ver kunnen komen en je moet eens weten hoeveel boarders ik het laatste flauwe stukje naar de lift heb moeten trekken. Helaas laat ik mijn stok dan ook wel eens los .

Verder kan ik net zoveel, ook buiten de piste, alleen in het pretpark ben ik weg, halfpipe en relingen zijn aan mij niet besteedt, maar springen doe ik graag, vallen ben ik gewent ...

Belangrijkste punt dat ik ski i.p.v. snowboard (buiten het knieënwerk om, waar ik echt problemen heb met boarden) is dat ik gek ben op touren. Heerlijk om paden en tochten te maken, ik geniet dan ook heel erg van de omgeving. Elke keer als er een boarder meegaat op een tour, dan hoor je geklaag over allerlei bovengenoemde problemen die boarders hebben.

Het zegt al genoeg dat boarders altijd overal her en der op de piste liggen te klagen over een natte kont en slechte kwaliteit piste, het laatste wat ik op wintersport wil doen is klagen midden op een piste

Oftewel veel ski-plezier !!

zaterdag 20 december 2003 @ 14:49:03 #40
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15564019
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:46 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen snowboarders hoor, maar het is leuk hoe ze zich vaak afzetten tegen skieërs. Elke wintersport geniet ik weer van snowboarders die in de tief sneeuw vallen en niet ver kunnen komen en je moet eens weten hoeveel boarders ik het laatste flauwe stukje naar de lift heb moeten trekken. Helaas laat ik mijn stok dan ook wel eens los .

Verder kan ik net zoveel, ook buiten de piste, alleen in het pretpark ben ik weg, halfpipe en relingen zijn aan mij niet besteedt, maar springen doe ik graag, vallen ben ik gewent ...

Belangrijkste punt dat ik ski i.p.v. snowboard (buiten het knieënwerk om, waar ik echt problemen heb met boarden) is dat ik gek ben op touren. Heerlijk om paden en tochten te maken, ik geniet dan ook heel erg van de omgeving. Elke keer als er een boarder meegaat op een tour, dan hoor je geklaag over allerlei bovengenoemde problemen die boarders hebben.

Het zegt al genoeg dat boarders altijd overal her en der op de piste liggen te klagen over een natte kont en slechte kwaliteit piste, het laatste wat ik op wintersport wil doen is klagen midden op een piste

Oftewel veel ski-plezier !!

Helemaal mee eens. Ik vind iemand die heel goed kan skien ook veel mooier om naar te kijken.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_15564159
By the way, Sölden:

Dorp 10 cm (1377 mtr)
Giggijoch 65 cm (2300 mtr, de blauwe 13 )
Gletsjer 200 cm (2800 mtr)

Gebasseerd op voorgaande jaren is dit nog niet top allemaal, ik denk zo goed als geen afdaling (zeker voor beginners), Giggijoch hier en daar een bruine vlek en de Gletsjer is zelfs in de zomer fenomenaal.

Meestal wordt het wel 1,5 - 2 meter op de Giggijoch en dat is optimaal, schrik verder niet teveel, Sölden geeft altijd hele nauwkeurige gegevens af, in tegenstelling tot minder sneeuwzekere gebieden. Zelfs nu (nog lang niet optimaal) is het prima skieën in Sölden, ik ben met dit soort gegevens wel eens heengegaan.

Ik heb alleen het ultieme voordeel dat elk jaar als ik ga er een dump-alert is vlak voor ik erheen ga of als er net ben. Zo heb ik al twee keer de eerste en of tweede dag in de lift in sneeuwstormen gezeten enzovoorts, overal waar ik heenga wordt groen wit, ik kan er niets aan doen en klaag dan ook niet, maar Sölden komt wel goed, dat weet ik zeker (en anders rij ik even langs voor je).

pi_15564266
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:49 schreef ook_gek het volgende:
Helemaal mee eens. Ik vind iemand die heel goed kan skien ook veel mooier om naar te kijken.
Skieën kun je meer mee, lijkt mij, maar goed, ik heb hele slechte knieën en juist boarden wordt daarmee erg moeilijk, maar ik mis er niks aan. Volgend jaar begin ik maar eens met bijlessen, want de techniek kan nog flink beter. Ik geef wel eerlijk toe, ik zie boarders ook wel eens dingen doen waarvan ik denk hmmmmm, maar als je ze een tijdje later weer ziet steppen, dan ben ik weer genezen.

Tijdens mijn eerste wintersport (ja Sölden ja) kwam ik op de blauwe 13 een snowboarder tegen op een Alpine boardje, werkelijk schitterend om te zien, die vent lag bijna plat aan de heuvel en ging loeihard, maar dit zie je (te) weinig.

Ach, boarden van mij mag je, ik zie de voordelen alleen niet.

zaterdag 20 december 2003 @ 15:03:23 #43
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15564368
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:54 schreef elcastel het volgende:
By the way, Sölden:

Dorp 10 cm (1377 mtr)
Giggijoch 65 cm (2300 mtr, de blauwe 13 )
Gletsjer 200 cm (2800 mtr)

Waar haal je die info vandaan. Ik wil het weten van st,johan in tirol
pi_15564394
Ik moet die bruine vlekken op de 13 (Giggijoch) nog zien :

@ ook_gek ik haal alles van de website van Sölden af natuurlijk.

pi_15564429
De gletsjer, die ik eerder al in de zomer liet zien :

Duidelijk grauwere boel, maar 's middags heb je hier ook zon hoor.

pi_15564602
Het Sölden skigebied :

linker rode cirkel is gletsjer cam, de rechter is de Giggijoch cam (blauwe 13)
volledige grote versie
De jeuk wordt al erger hier ook nu trouwens ....
pi_15564694
Ik ga 3 januari naar Solden toe en heb er zin in

Weet iemand wat een goede snowboard school is daar, want ik wil wat lessen nemen om me techniek wat te verbeteren.

Voor ook_gek op http://www.bergfex.at/austria kun je kijken waar en hoeveel sneeuw er ligt.

As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:17:20 #48
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15564763
top dank je wel.
oho Datum: 19.12.2003 10:45 Berg: 50cm Tal: 40cm
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:18:34 #49
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15564792

We zitten zelf altijd in eichenhof

pi_15564905
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:15 schreef Jonez het volgende:
Ik ga 3 januari naar Solden toe en heb er zin in

Weet iemand wat een goede snowboard school is daar, want ik wil wat lessen nemen om me techniek wat te verbeteren.

Allereerst natuurlijk . En ja ik ben jaloers nu dus.

Skischolen heb je zat in Sölden, bij het hoofdstation, waar je ook je skipas haalt en je spullen huurt als je slim bent ( ), zit ook ergens het buro van de officiele Sölden Skischule, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik was verbaast hoe snel een vriend van me er leerde (skieën dat wel). Ik weet wel dat je er prima "last-minute" terecht kan ...

tadaa

[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 20-12-2003 15:25]

pi_15564966
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:18 schreef ook_gek het volgende:
We zitten zelf altijd in eichenhof
Lekker rood, maar het lijkt me ietsje klein allemaal ? Heel veel plezier en hou het hier over Sölden, anders moeten we door in het centrale topic
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:33:42 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15565176
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:25 schreef elcastel het volgende:

[..]

Lekker rood, maar het lijkt me ietsje klein allemaal ? Heel veel plezier en hou het hier over Sölden, anders moeten we door in het centrale topic

Sorry
Is ook klein. Maar er zitten heel veel leuke gebieden er om heen. Dus elke dag een ander gebied is TOPPER

Dit was de laatste

pi_15565267
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:33 schreef ook_gek het volgende:
Sorry
Is ook klein. Maar er zitten heel veel leuke gebieden er om heen. Dus elke dag een ander gebied is TOPPER
Mij hoor je niet klagen hoor, maar het is een handig topic voor de TS en ik ben bang dat er een slot op gaat vanwege de centrale slowchat anders, daar is dus een topic voor. Ik vind het trouwens erg karig qua wintersport op Fok! Het is sowieso een gat waar Fok! mijns inziens wel in kan springen, een mooi Wintersport Sub-forum, kan het hele jaar door, kun je heel mooi ordenen, dus weinig werk aan ....
Hmmm, misschien moeten we iemand maar eens gaan mailen ook_gek.
  zaterdag 20 december 2003 @ 15:53:55 #54
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15565596
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 15:37 schreef elcastel het volgende:

[..]

Mij hoor je niet klagen hoor, maar het is een handig topic voor de TS en ik ben bang dat er een slot op gaat vanwege de centrale slowchat anders, daar is dus een topic voor. Ik vind het trouwens erg karig qua wintersport op Fok! Het is sowieso een gat waar Fok! mijns inziens wel in kan springen, een mooi Wintersport Sub-forum, kan het hele jaar door, kun je heel mooi ordenen, dus weinig werk aan ....
Hmmm, misschien moeten we iemand maar eens gaan mailen ook_gek.

Met mijn reputatie
nee laat ik dat maar niet vragen
pi_15671064
Ik ga ook naar SOLDEN!

en wel in Januari: 24 t/m 31 Januari ga ik lekker spelen in de sneeuw met mn snowboard en vriendje.

Zijn er nog meer fokkers die dan naar solden gaan?

Welke bars en disco's moet ik zeker niet overslaan?

Weet iemand hoe het zit met snowboardles voor gevorderde boarders?

Remember: Snow is only frozen water

pi_15671389
quote:
Op woensdag 24 december 2003 16:09 schreef Nanz het volgende:
Ik ga ook naar SOLDEN!
quote:
Zijn er nog meer fokkers die dan naar solden gaan?
quote:
Welke bars en disco's moet ik zeker niet overslaan?
Almrausch
quote:
Weet iemand hoe het zit met snowboardles voor gevorderde boarders?
Bij de Skischule Sölden, eerder ergens in het topic.

Heel veel plezier en doe de groeten aan de blauwe 13 (en pak voor mij even de rode 18a als hij nog zo heet)
pi_15692867
jaja, ik ga ook naar Soelden!! Eind maart ga ik er naar toe. Ik ben er nog nooit geweest maar mijn familie vertelde dat het zowel qua skieen en apres-ski top is. De laatste jaren ben ik in Tignes en Valtho geweest dus qua skieen zal het waarschijnlijk wel een beetje gaan tegenvallen.

Zijn er mensen die Soelden kunnen vergelijken met de Franse topgebieden? Nog tips over pistes die je absoluut moet hebben gedaan in Soelden?

Ik ben benieuwd!

ik ben sprakeloos
pi_15694101
quote:
Op donderdag 25 december 2003 13:59 schreef pauperic het volgende:
er mensen die Soelden kunnen vergelijken met de Franse topgebieden? Nog tips over pistes die je absoluut moet hebben gedaan in Soelden?
Frankrijk is natuurlijk veel groter en de pistes zijn veel breder (ik ken Sölden en Trois Valleés op mijn duimpje). Sölden is qua aprčs-ski niet het beste, maar het wel degelijk en duidelijk Oostenrijk daar en er komen duidelijk steeds meer tentjes in het dorp.

Sölden is een luxe gebied, je zult er prima snelle liften tegenkomen. Ik ben er zelf ook al een keer in maart geweest, de afdaling wordt dan wel twijfelachtig, het dorp ligt op 1300 meter.
Sölden heeft een aantal schitterende pistes, al hangt het erg af van wat je wilt en kan. Ik maak (met de skimap op schoot . ) even een overzichtje van mijn favorieten :

• rode 18, al jaren mijn favo, een "Franse" piste, lekker breed, je draait om een berg heen, heerlijke glooiingen en vaak fantastische conditie
  • rode 11 -> blauwe 13, zelfde verhaal, andere kant van de top en ietsje makkelijker, echter heerlijk stuk, wellicht ietsje drukker
  • rode 11 blijven volgen geeft een heerlijke route iets meer naar beneden, de rode 18 (mijn favo dus) gaat over in de rode 11, dit hele stuk (kijk maar even op de kaart als je er bent) is echt mooi
  • rode 1, eerste stuk vaak lastiger, vanwege smal, steil en bugels, maar daarna een fantastische tocht
  • rode 2 of gewoon volgen en dan doorgaan op de blauwe 8, da's helemaal naar beneden, die blauwe 8 moet er goed bijliggen, anders is het een flauw pad, wat zeker voor snowboarders een drama is
  • rode 2 en dan opletten en afslaan naar de zonneroute, dit is als de condities goed zijn echt een must. Het wordt steeds smaller en dus echt een pad, maar allemaal leuke heikneuter dingetjes. Opeens ski je langs een uitgehakte vijver met eendjes, midden in de sneeuw, dan kom je om de bocht en moet je opeens een touw met knoopjes pakken, soort lift, je eindigt op een parkeerplaats en in het gehucht waar je dan dus bent, kun je met een prachtig uitzicht genieten van de zon en wat snaps
  • gletsjer gebied, daar zal je wel wat meer zijn, omdat waarschijnlijk de sneeuwconditie fenomenaal is eind maart. De blauwe 33 is absoluut een heerlijk breed stuk, eigenlijk wat te blauw, maar neem hem maar eens kaarsrecht naar beneden, de tranen schieten achter je sneeuwbril vandaan, wat een schitterend stuk, er staan een stukje terug wat foto's van dit stuk gletsjer.
  • vanaf de gletsjer is er een afdaling over de gletsjerweg, da's een schitterend pad, maar ik vrees dat die al vrij snel dicht wordt gegooid en dus niet meer mogelijk is eind maart, kijk er wel even naar, het is een heerlijk lang stuk, van 3300 naar 1300 meter, varierend van smal en flauw tot breed en wat stijler, prima te doen voor jong en oud

Ik kan nog wel uren doorgaan, ik had graag meegegaan als gids, Sölden heeft steeds meer off piste ook, maar doe dat liever op de gletsjer, dan heb je geen/weinig rots. Ikzelf ben meer van de paden als het Sölden betreft, ik vind het in Oostenrijk het mooiste gebied. Ter vergelijk, Trois Valleés is dacht ik 650 kilometer piste, Sölden iets van 180 nu dacht ik. Dat merk je natuurlijk aan alles. Misschien dat het je meer zegt als ik erbij zeg dat ik bewust om het jaar mijn wintersport in Sölden hou, ook al ben ik al meerdere malen in Trois Valleés was. Sölden is vooral mooi, ik wens je heeeeeel veel plezier.

quote:
Ik ben benieuwd!
Ik ben elcastel!
pi_15699901
Om de mensen even 'lekker' te maken hier.
Samen met 2 vrienden vorige week (lees 13/17december) naar Solden geweest. Het weer was niet al te super, de sneeuw daarentegen wel. Van zondag op maandag was er een fijne dikke laag sneeuw gevallen zodat er zelfs een afdaling naar het dal (langs HochSolden) gemaakt kon worden (pistes waren nog niet officieel open). Echter de onderlaag was nog niet geheel gevormt dus bang voor een steentje moest je niet zijn (mijn board was dat ook niet, ook al zitten er nu 2 gaten in maar dat wordt gefixed).

Verder is Solden prima bevallen, hadden een appartementje vlak bij de Giggijochbahn (300mtr lopen). Dus Solden komt ook op het lijstje "daar moeten we vaker heen" te staan.

In november (van dit jaar dus) ook al naar Hintertux/Oostenrijk geweest waar de sneeuwcondities ook al erg goed waren toen.

Ik zeg: wintersport is top! (Boarden/skieen, dat boeit allemaal niet).

pi_15703360
Cool Arthur.
pi_15713223
quote:
Op donderdag 25 december 2003 22:14 schreef elcastel het volgende:
Cool Arthur.
Heb ik je al lekker gemaakt?

Toch zonde dat je er niet even naar toe gaat

pi_15714478
elcastel, thx for the info! ik laat hier nog wel een bericht achter om te laten weten hoe het is geweest.
ik ben sprakeloos
pi_15716382
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:23 schreef pauperic het volgende:
elcastel, thx for the info! ik laat hier nog wel een bericht achter om te laten weten hoe het is geweest.
Zeker doen en het liefst met fotootjes, ik ben benieuwd wat er eventueel is veranderd in 2 jaar ...
  maandag 29 december 2003 @ 09:37:33 #64
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_15788455
Ik begin steeds meer de kriebels te krijgen, maar ...... ik vrees eigenlijk dat het hele wintersporten niet doorgaat Het schiet niet op met een accomodatie te vinden daar. Ik denk dat mun schoonfamilie veel te laat is met een plaatsje te vinden, vrijwel alles zit vol

Normaal gesproken gaan ze naar Galtur, daar konden ze altijd bij kennissen terecht op het laatste moment, maar de vrouw van dat echtpaar is twee jaar geleden verongelukt waardoor die man niet zoveel trek meer heeft in toeristen

Ik houd jullie op de hoogte GVD, ik wil skieën !!!

[Dit bericht is gewijzigd door Futero op 29-12-2003 11:49]

pi_15800764
Succes, en zorg nou maar gewoon dat je gaat ...
pi_15819535
Ga ik ook maar ff melden dat ik 10 januari mij ga vermaken in Solden. Ik heb al heel wat gebieden gezien in Oostenrijk en Frankrijk maar dit wordt mijn eerste keer in Solden.

Dit is trouwens het app.

Maar de info van escatel gaat zeker van pas komen, zit alleen nog met de vraag waar ik het beste mijn skies kan huren. Zit in het centrum en wil wel goede (lees nieuwe) spullen !!

"Using Linux doesn't make you a superior human being or IT specialist, it just makes you a Linux user."
http://ctprofiles.net/488441
pi_15825023
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 11:20 schreef Moosie het volgende:
Maar de info van elcastel gaat zeker van pas komen, zit alleen nog met de vraag waar ik het beste mijn skies kan huren. Zit in het centrum en wil wel goede (lees nieuwe) spullen !!
Onder de grote gondel omhoog zit een prima skiverhuur, InterSport. Bij de grote gondel moet je ook zijn voor je skipas, er staat een stukje terug een foto met een motor op die locatie. De Gaislachkoglbahn Talstation dus.
De prijs is denk ik gemiddeld, maar ik heb bijvoorbeeld al flink veel stokken gebroken (hehehe) en dat nooit een probleem, verder heb ik altijd goed materiaal gehad. Je kunt ook vragen om nieuwer materiaal en zeggen dat je overweegt de boel te kopen als het bevalt. Heb ik ook gedaan, sterker nog, ik heb het ook gekocht nadien.
pi_15826249
Bedankt voor de tip !!

Ik zit nu te werken maar kan eigenlijk niet meer wachten om te gaan

"Using Linux doesn't make you a superior human being or IT specialist, it just makes you a Linux user."
http://ctprofiles.net/488441
pi_15826548
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:07 schreef Moosie het volgende:
Ik zit nu te werken maar kan eigenlijk niet meer wachten om te gaan
Ik snap precies wat je bedoelt, ik heb dat normaal ook elk jaar.
.

Als je nog vragen hebt, lees ik het hier wel .... en als je slim bent zoek je even op de site naar het info-adres, daar vraag je of ze info sturen, dan krijg je nog net een mooi info-pakket thuisgestuurd (skimap e.d.en in het Nederlands).
.

woensdag 7 januari 2004 @ 13:23:41 #70
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16035707
schop
pi_16148562
Ik ben net weer teruggekomen uit Solden.

De sneeuw was nog niet alles, op sommige paden lagen wat steentjes en op de piste zag je soms wat gras.
Wel hadden we verse sneeuw en dus konden we heerlijk door de poeder.
De laaste dagen hadden we wel wat last van mist en je zag dus echt niks meer.

Het hotel was niet echt bijzonder (Tyrol) erg gehorig en matig eten.
Voor de rest top naar me zin gehad al zaten er wel erg veel duitsers en russen.
Het uitzicht op de gletscher is super en de sneeuw op de giggijoch was goed.

As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.
  zondag 11 januari 2004 @ 13:30:15 #72
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16150483
Weet je toevallig welke pistes (nummers) er slechter waren ? Als de Giggijoch goed is, dan ben je al een heel eind, maar normaliter is het beter als nu, als ik jou zo hoor, misschien toch een rottig jaar, of het moet gewoon nog komen. Ik ben er ook wel eens geweest dat het nog groen zag, maar ik heb het geluk dat er altijd sneeuw valt als ik er ben. Dus meestal 1-2 dagen moeilijk skieën door sneeuwval, maar daarna alles heerlijk. 1 Van mijn eerste aankopen was dus ook een stormbril.....

Jammer dat de condities minder waren en qua accomedatie moet je ook geluk hebben natuurlijk, ik hoop dat je genoeg lol hebt gehad om er volgende keer weer heen te gaan.

zondag 11 januari 2004 @ 13:38:12 #73
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16150623
Lage pistes zien er inderdaad wat karig uit, de zonneroute zal ook wel wat minder zijn, jammer hoor. Maar dit weekend moet er mooie donzen laag zijn gevallen als het goed is, wellicht wordt het dan al wat beter. Giggijoch en gletsjer zien er prima uit inderdaad.
  zondag 11 januari 2004 @ 19:32:32 #74
51562 Fen
Life's just a playground
pi_16162372
Ik vond Sölden verschrikkelijk vorig jaar!
Maar ik voelde me net op die ene dag ook niet zo heel erg lekker...
Het was wel heel groot.. (vergeleken bij Ötz al helemaal!)
Everybody's talking, but they don't say a thing
  dinsdag 20 januari 2004 @ 06:53:30 #75
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16418394
Trap.
  woensdag 21 januari 2004 @ 09:35:06 #76
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_16450281
Solden wordt niks meer Shitzooi

Ik vrees dat het allemaal niks meer wordt
Er was nog een plekje vrij in ... uhm ... even opzoeken
Oja, Maria Alm. We zouden gisteren een meeltje krijgen met de bevestiging. Kijken we op die internetpagina 's ochtends, waren ineens de beschikbare kamers van de internetpagina gehaald. Gisteren kregen we inderdaad te horen dat de kamers niet meer beschikbaar waren.

Dus ik ga ervan uit dat het niks meer wordt
Volgend jaar boek ik, en dan wordt het zekers Solden

Maar nu ....... helemaal niks Kheb me er maar bij neer gelegd.

pi_16462859
Gooi het topic maar in je favorieten, er staat een hoop nuttigs in. Heel jammer en volgend jaar beter.
pi_16466638
Ik ga ook naar Solden! Nog 2 nachtjes slapen...
Ik ga er nu voor het 3e jaar heen. Heeft iemand trouwens nog een goede tip wat betreft sneeuw/stormbrillen? (dus van die grote brillen)
Vorig jaar zat ik 5 van de 7 dagen midden in een sneeuwstorm en zag dus echt 0,0! Ik heb alleen maar een (goede) skibril en die sneeuw vroor meteen vast op m'n bril en m'n glazen besloegen enzo...
amokaapjeeh O+
pi_16468066

UVEX, inklapbaar, te krijgen bij de Inter Sport onder de hoofdgondel (onder de skipas toko). Plusminus 50¤, dubbel glas ( echt), verwisselbare ramen en je hebt pas aanslag als niemand anders meer wat ziet. Met proffesioneel brillenzakje (poetszakje) uiteraard.

woensdag 21 januari 2004 @ 20:06:33 #80
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_16468540
quote:
Op zondag 11 januari 2004 11:59 schreef Jonez het volgende:
Ik ben net weer teruggekomen uit Solden.

De sneeuw was nog niet alles, op sommige paden lagen wat steentjes en op de piste zag je soms wat gras.
Wel hadden we verse sneeuw en dus konden we heerlijk door de poeder.
De laaste dagen hadden we wel wat last van mist en je zag dus echt niks meer.

Het hotel was niet echt bijzonder (Tyrol) erg gehorig en matig eten.
Voor de rest top naar me zin gehad al zaten er wel erg veel duitsers en russen.
Het uitzicht op de gletscher is super en de sneeuw op de giggijoch was goed.

'Juist rond de datum ( 11/12 januarie) was er mega veel sneeuw gevallen...
Het dal was zelfs afgesloten.. en de fernpass ook..
dus moet goed zijn inmiddels
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:11:23 #81
12079 koele
The Koeler, the better
pi_16468710
Huur je spullen daar, en vooral je schoenen (mits je niet maat kano hebt) Er zit nml heel veel verschil tussen die schoenen, als skischoenen niet goed zitten zullen ze je dure wintersport een stuk minder leuk maken... en nog een tip, mocht je per ongeluk de perfecte schoenen huren; informeer dan naar de prijs van nieuwe, of van het paar dat je gehuurd hebt! de perfecte manier om schoenen te kopen!
  maandag 26 januari 2004 @ 10:38:06 #82
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_16589357
Jihaaaaaaaaaa, we gaan toch

In Solden is het helaas niet gelukt. We gaan nu naar Ischgl, vlakbij Galtur (daar ging mijn schoonfamilie altijd heen).
http://www.ischgl.com

Kheb er vette zin an Wordt echt lachen, ik kan geen meter skieen, dus eerst bij die kinderen in het schooltje les nemen in Oostenrijk

Jihoeeeee!!!!

Nu nog ff moonboots, handschoenen en een bril halen. Dan benk er klaar voor

pi_16590058
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:11 schreef koele het volgende:
Huur je spullen daar, en vooral je schoenen (mits je niet maat kano hebt) Er zit nml heel veel verschil tussen die schoenen, als skischoenen niet goed zitten zullen ze je dure wintersport een stuk minder leuk maken... en nog een tip, mocht je per ongeluk de perfecte schoenen huren; informeer dan naar de prijs van nieuwe, of van het paar dat je gehuurd hebt! de perfecte manier om schoenen te kopen!
Ik raad altijd mensen die vaker op winterport gaan aan om juist de schoenen te kopen. Want zoals je zelf zegt; kunnen slechte schoenen je vakantie verpesten. Hier in nederland kun je tenminste in je eigen taal laten adviseren, en kun je goed aangeven wat wel en niet lekker zit.

[Dit bericht is gewijzigd door markvleth op 26-01-2004 11:15]

pi_16590150
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:06 schreef Coconut het volgende:
Ik ga ook naar Solden! Nog 2 nachtjes slapen...
Ik ga er nu voor het 3e jaar heen. Heeft iemand trouwens nog een goede tip wat betreft sneeuw/stormbrillen? (dus van die grote brillen)
Vorig jaar zat ik 5 van de 7 dagen midden in een sneeuwstorm en zag dus echt 0,0! Ik heb alleen maar een (goede) skibril en die sneeuw vroor meteen vast op m'n bril en m'n glazen besloegen enzo...
Het enige wat echt belangrijk is, is dat de bril goed sluit. Dus koop hem echt op pasvorm. Want ook dubbelglas beslaat als je bril niet goed op je kop zit.

Een andere veel gemaakte fout is dat mensen hun bril voor een deel over hun muts/hoofdband zetten. Dan beslaat de bril ook zeker weten.

maandag 26 januari 2004 @ 17:54:11 #85
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_16602893
Gaat er nog iemand komende vrijdag (30e) richting Sölden?????

Sneeuw schijnt op het moment wel goed te zijn

pi_16623778
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:48 schreef Futero het volgende:
Haai,

Ik ga eind februari een weekje op skivakantie in Oostenrijk, waarschijnlijk in het plaatsje Sölden (wordt ook wel geschreven als Soelden). Dit wordt mijn eerste wintersportvakantie en kan totaal niet skieen Ik heb daarom een aantal vraagjes:
* Is iemand wel eens hier geweest, zo ja: hoe is het daar?
* Hoe duur is het huren van kleding en skies (+ schoenen) voor een week daar? Of hebben jullie tips waar ik dit het beste kan huren (bijvoorbeeld in Nederland)?
* Heb je wel eens les gehad daar in Sölden en hoe beviel het? Hoe duur is dit ongeveer?

Khoop dat iemand kan antwoorden, alvast bedankt

Lache! Ik zit vanaf 28 februari een week in "haus Erwin" in, jawel, Sölden!! Ben er nog nooit geweest, maar het schijnt prima te zijn zowel wat sneeuw betreft als apres ski...
  dinsdag 27 januari 2004 @ 14:09:46 #87
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_16625239
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:24 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Lache! Ik zit vanaf 28 februari een week in "haus Erwin" in, jawel, Sölden!! Ben er nog nooit geweest, maar het schijnt prima te zijn zowel wat sneeuw betreft als apres ski...

Helaas is het in Sölden dus niet meer gelukt Ik moet nu proberen in Ischgl leren skieën

Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk
Heeft iemand nog een tip waar ik goedkope moonboots kan halen? Ik zat zelf te denken aan Scapino ofzo. Het wordt de eerste keer skieën, misschien vind ik er wel geen hol aan (tuurlijk ), dus ik wil gewoon een beetje goedkope moonboots. Oja, en een goeie goedkope bril is ook wel handig

Thnx dudes

pi_16629695
Ja voor een dubbeltje zit je nou eenmaal niet op de eerste rij, zeker niet qua skibril. Overigens is een skibril alleen (voor beginners) interessant als het sneeuwt, je kunt namelijk ook gewoon met een zonnebril skien.
pi_16629875
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:21 schreef markvleth het volgende:
Ja voor een dubbeltje zit je nou eenmaal niet op de eerste rij, zeker niet qua skibril. Overigens is een skibril alleen (voor beginners) interessant als het sneeuwt, je kunt namelijk ook gewoon met een zonnebril skien.
Precies, als het lekker weer is wil je absoluut geen skibril op je kop, kom je thuis met een zwaar gebruinde kin en een spierwit voorhoofd....
pi_16630398
@ Elcastel: Ken jij toevallig haus Erwin, en zo ja, is het wat? (want daar hebben wij namelijk een appartement gehuurd.. ) En waar kun je verder nog goed los, behalve dan bij Almrausch wat ik in een eerdere post las?. Een goede voorbereiding is namelijk het halve werk en ik zou het echt goed jammer vinden als ik eerst een paar avonden moet verspillen in waardeloze tenten voor ik die ene hele gave ontdek
  donderdag 29 januari 2004 @ 10:35:33 #91
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_16679595
Ik kan trouwens nu net zo goed hier in Nederland gaan skieen
Stukken goedkoper

Neej, Oostenrijk lijkt me toch een stukje cooler

Krijg er steeds meer zin in nu die sneeuw buiten ligt. Was het maar alvast 20 februari

pi_16686932
28 februari is de dag
dat ikke weer skien mag!!

Ik zit nu al met mn tenen te friemelen van plezier als ik er aan denk!! 2,85 pulverschnee bovenop, talabfahrt sehr gut, dus wat kan er nog mis gaan?!

pi_16694760
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:44 schreef Dr_Morreau het volgende:
@ Elcastel: Ken jij toevallig haus Erwin, en zo ja, is het wat?
(want daar hebben wij namelijk een appartement gehuurd.. )
Nee sorry, heb je toevallig een adres ?
quote:
En waar kun je verder nog goed los, behalve dan bij Almrausch wat ik in een eerdere post las?. Een goede voorbereiding is namelijk het halve werk en ik zou het echt goed jammer vinden als ik eerst een paar avonden moet verspillen in waardeloze tenten voor ik die ene hele gave ontdek
Tja, ik heb jaren in de Eisbar van Tino gestaan. Da's het hotel Valentino direct naast de hoofdgondel. Maar dat waren allemaal Duitsers en oude rommel. Maar wij kennen de eigenaar en die trakteerd graag.

Er zijn echt legio leuke tentjes, ik meen ook de Heksenbar ofzo ... gewoon lekker rondkijken. Laatste jaar dat ik er was ontdekten we de Almrausch en dat is toch wel top, overigens is het niet direct om 4 uur al vol ofzo, het stroomt binnen. Prachttijd gehad daar, ach gewoon lekker rondhobbelen en als hetgezellig lijkt naar binnen gaan. Ik zou me niet blindstaren op de Almrausch alleen ...

pi_16697891
Meer Söldenfans in the house

Ben in 2002 en 2003 in Sölden Oostenrijk en ik kan het iedereen aanraden....

vrijdag 30 januari 2004 @ 06:37:31 #95
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16707244
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 21:24 schreef Werewolf het volgende:
Meer Söldenfans in the house

Ben in 2002 en 2003 in Sölden Oostenrijk en ik kan het iedereen aanraden....

De zwarte 25. De enigste piste waar ik niet ben geweest (nog). Vaak gespertt vanwege lawaine gevaar (lulsmoes ).
pi_16708259
Wat je natuurlijk niet op die foto kan zien is dat het personeel van de reddingshelicopter vervolgens een half uur op ze in heeft moeten praten om die paal los te laten en in de chopper te stappen Geintje....

Bedankt voor de tip in ieder geval Elcastel, we gaan zeker ons best doen daar! Ik heb er echt zo een ongelofelijke zin in! Komt waarschijnlijk ook omdat ik vorig jaar op het laatste moment moest afzeggen wegens te druk...

pi_16708654
De 25 is wel een leuke.....

Ik heb ook nog wel foto's van mijn (overigens zeer korte) offpiste avontuur

pi_16708933
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:49 schreef Werewolf het volgende:
De 25 is wel een leuke.....

Ik heb ook nog wel foto's van mijn (overigens zeer korte) offpiste avontuur

Heb je die online? Offpiste heeft mijn warme belangstelling, vooral als er ook nog een lekker stukje klimwerk bij komt kijken (dan waardeer je de afdaling pas echt vind ik)
pi_16709421
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:05 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Heb je die online? Offpiste heeft mijn warme belangstelling, vooral als er ook nog een lekker stukje klimwerk bij komt kijken (dan waardeer je de afdaling pas echt vind ik)

Momenteel heb ik die helaas niet online....
Ben niet zo'n pro, dus dat 'avontuur' duurde slechts enkele seconden, het terugkomen op de 'normale' piste duurde 20 minuten

Maar zag in het skigebied wel veel 'sporen' buiten de pistes....

pi_16715257
Het adres van Haus Erwin is overigens See 504.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:23:13 #101
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16720296
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:24 schreef Dr_Morreau het volgende:
Het adres van Haus Erwin is overigens See 504.
Ik zal er vanavond ofzo eens naar kijken, even kijken waar je zit ongeveer enzo.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:23:35 #102
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16720308
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:23 schreef elcastel het volgende:
Ik zal er vanavond ofzo eens naar kijken, even kijken waar je zit ongeveer enzo.
Kan ook morgen worden ...
  woensdag 4 februari 2004 @ 15:34:31 #103
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_16882488
Hey,
Zit nou in solden en het weer is prima hier...lekker zonnig!
Sneeuw op de pistes is ook prima!
  woensdag 4 februari 2004 @ 15:53:34 #104
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_16883241
Hee geniet ze daar en veel sneeuwpret enzo
Hier uiteraard regen zo nu en dan .. dus neem ff wat sneeuw voor ons mee!!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 4 februari 2004 @ 18:23:50 #105
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16887450
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 15:34 schreef RicXDesign het volgende:
Hey,
Zit nou in solden en het weer is prima hier...lekker zonnig!
Sneeuw op de pistes is ook prima!
Fijn
pi_16892707
Ik ben weer terug uit Sölden! Wat gaat zo'n week toch snel
Het weer was niet echt optimaal: bewolkt, sneeuw, wind, mist, temperaturen van -20! De sneeuw was daarintegen super!
Hier wat pics:

Obergurgl:

[Dit bericht is gewijzigd door Coconut op 04-02-2004 21:12]

amokaapjeeh O+
pi_16902931
Fantastisch om dat zo opeens te zien, zeer herkenbaar.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:34:44 #108
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_16936935
Ziet er zeer vetjes uit

Nog 14 nachtjes slapen en dan mag ik ook gaan klungelen in de sneeuw, de kriebels beginnen te komen

Vanavond ff bril kopen en handschoenen enzo
Ischgl here we come

@Elcastel, sjezus, jij bent er vroeg bij: 6.53 uur, bah bah

vrijdag 6 februari 2004 @ 17:31:41 #109
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_16949316
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 06:53 schreef elcastel het volgende:
Fantastisch om dat zo opeens te zien, zeer herkenbaar.

Super gaaf inderdaad.......... ik wil ook weer naar Solden..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 7 februari 2004 @ 12:14:45 #110
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16967272
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:34 schreef Futero het volgende:
@Elcastel, sjezus, jij bent er vroeg bij: 6.53 uur, bah bah
Da's gewoon tijdens ontbijt hoor. Wen er zelf maarvast aan, als je de eerste lift wilt pakken (zoals ik altijd).
  zondag 8 februari 2004 @ 13:32:32 #111
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_16996881
Zo ik ben ook weer terug...Hele week heerlijk weer gehad..(lekker elke dag ff op de berg eten in je t-shirtje ) Sneeuw was ook perfect! Zal ff kijken of ik was foto's erop kan zetten..

[Dit bericht is gewijzigd door RicXDesign op 08-02-2004 13:50]

zondag 8 februari 2004 @ 13:59:56 #112
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16997891
Coole piccies RicXDesign, ik kan wel janken.

Ik zie dat je van links naar rechts bent geweest en dat het gletsjerpad weer geopend is.
  zondag 8 februari 2004 @ 14:34:41 #113
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_16999179
Foto's zijn niet op 1 dag genomen..Hebben daar wel het hele gebied gehad...En idd alles was open Zou zo weer terug willen...als het goed is sneeuwt het daar nu weer behoorlijk
  zondag 8 februari 2004 @ 15:08:03 #114
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_17000307
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:34 schreef RicXDesign het volgende:
Foto's zijn niet op 1 dag genomen..Hebben daar wel het hele gebied gehad...En idd alles was open Zou zo weer terug willen...als het goed is sneeuwt het daar nu weer behoorlijk
Het ziet er op die platen van jou echt prima uit hoor, heerlijk, zon en goeie sneeuw, precies zoals ik het daar altijd aantref, formidabel dus. Vooral die foto vanaf ik denk de rode twee (die van het dorp in het dal) vind ik super, in die hoek heb ik veel lol gehad, rode 2 is heerlijk enzo.
  zondag 8 februari 2004 @ 15:08:30 #115
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_17000317
Volgend jaar weer, ik meen het.
pi_17004752
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:32 schreef RicXDesign het volgende:
Zo ik ben ook weer terug...Hele week heerlijk weer gehad..(lekker elke dag ff op de berg eten in je t-shirtje ) Sneeuw was ook perfect! Zal ff kijken of ik was foto's erop kan zetten..
* Coconut jaloers is

Als ik een weekje later was gegaan had ik dus ook zulk mooi weer gehad! Ik moest noodgedwongen binnen eten vanwege de sneeuw, wind en kou

amokaapjeeh O+
  donderdag 19 februari 2004 @ 09:49:11 #117
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_17306526
Zo mensen, morgenvroeg gaat het voor mij beginnen: mun allereerste ski vakantie
Ik wens jullie hier een fijne carnaval toe, en ben blij dat ik er niks van hoef mee te maken

Tot over 1,5 week, foto's zet ik wel een keer online, mzzlz

donderdag 19 februari 2004 @ 14:43:16 #118
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_17313623
Een Sölden topic, grappig. Ik zie allerlei dingetjes terug die ik met de kerst gezien heb .

Was er om voor de eerste keer te leren skiën en dat ging boven verwachting goed. En mede doordat de sneeuwkwaliteit super was, was het skieen op blauw/rood/zwart allemaal goed te doen. Zelfs voor een beginner, alleen de 'Tallfahrt' naar Sölden (diepzwart) had ik niet moeten doen, (toen nog) opgespoten sneeuwwaardoor het heel diep en heel steil was... en ik had net 3 dagen les gehad.
Apres-ski is er ook veel als je zou willen, ik vind het bijna net zo erg als carnaval dus ik heb even overgeslagen . Liften zijn heel modern, er is maar een enkel heel langzaam liftje, maar de rest is gewoon ok .

edit:/ ik zie hier mensen klagen over het weer? Tijdens de kerst (toen ik er dus was) was het een of twee dagen rond de -20 tot -30 graden. 'Lekker' buiten gegeten en gedronken, de cola/het bier bevroor letterlijk in je glas. Toen was de Gletsjer ook nog afgesloten vanwege storm en temperaturen tot -40

[Dit bericht is gewijzigd door Eyeopener op 19-02-2004 14:46]

pi_17319483
Klinkt als mjammie Eyeopener
  maandag 1 maart 2004 @ 11:59:00 #120
74591 Futero
RrrrrrrRrrrrrr.....
pi_17441794
Goed ik bent weer terug vanuit Oostenrijk

Wintersport is top moek zeggen!!! De schade bij mijn eerste wintersportervaring is beperkt gebleven tot:
Een afgebroken tand;
Een flink gekneusde duim.

Afgebroken tand
Ik heb voordat ik "zelf" ging skieen eerst drie dagen in een skischool gezeten, ging goed vond ikzelf. Daarna ben ik met mun vriendin en haar pa gaan skieen, rustig van de pistes af. Op een gegeven moment val ik, rol ik om net als mun skistokken. Helaas komt de skistok precies in mun bek terrecht op het moment dat ik mun mond open had Gevolg: een voortand afgebroken Deze wordt morgen gefixed.

Gekneusde duim:
Een kwartier nadat mun tand was gebroken ben ik weer gevallen en heel ongelukkig met mun volle gewicht op mun rechterduim. Deed ff pijn maar ben gewoon door gaan skieen. Toen we thuis kwamen werd de duim heel dik en zeer pijnlijk. Ik ben voor de zekerheid vanmorgen toch maar even naar de dokter gegaan. Hij weet zeker dat ie niet gebroken is en dat ie flink gekneusd is. Veel bewegen in warm water zou wonderen moeten doen Ik had trouwens de skistokken goed vast (hoor ik van veel mensen), maar ben gewwon verkeerd terechtgekomen.

Verder was het een topvakantie. We zaten in de buurt van Ischgl en Galtur. We hebben steeds in Galtur geskied. Het weer was vaak perfect. Bovenaan de piste -15 tot -20 met een lekker zonnetje. Eén dag hebben we constant sneeuw gehad, maar goed, dat ging ook nog wel. Helaas waren er vrij veel ijsplekken op de pistes, das shit als je net begint met skieen

Alles bij elkaar opgeteld was het een top vakantie, zeker voor herhaling vatbaar!!! Maar dan zonder zwaar gekneusde duim en afgebroken tand

Groeten, Futero
  maandag 1 maart 2004 @ 16:30:33 #121
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_17445017
cool om die foto's te zien. herken er wel een aantal dingen van terug an een paar jaar terug. moet er echt nog eens heen
  vrijdag 26 maart 2004 @ 01:17:50 #122
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_17974421
Foto's Futero, er zouden foto's komen !!!
pi_18008028
Ben ook net terug uit Sölden.
Heerlijk weekje gehad.
Vorige week vrijdag weggereden vanuit Brussel en in 10 uur gereden naar bestemming.

Zaterdag viel het wat tegen qua sneeuw, het was veel te warm en sneeuw was papperig onder de 2500M.
Zondag idem dito, maar vanaf maandag was er elke dag een nieuwe laag sneeuw gevallen en hadden we lekkere peodersneeuw.
Gebied is top voor de beginner maar als ervaren skier toch wat te beperkt en weinig uitdagende psites. Er was een leuke zwarte buggelpiste waar je lekker kom freaken. de 3 gletsjers (Big 3) waren erg mooi en de liften goed en snel. Ik had een skipas voor 7 dagen voor het sommetje van ¤ 210.- Was een pas met een chip erop, zodat je niet die pas door de gleuf hoefde te halen, maar gewoon in je jaszak kon laten.

Ons appartement was het gebouw Alpenrose, ongeveer 5 minuten lopen van de Gigijoch lift die je meteen naar 2200m bracht. Daar aangekomen nam je nog een lift omhoog om naar de gletsjers te gaan. Flink veel in de lift zitten, maar dat is redelijk normaal.

Uitgaan in Sölden is top, wij zaten bijna elke avond in de Almrausch, een Nederlandse bar waar leuke muziek gedraaid werd. Het zat elke avond stampiesvol en je moest je tussen de mensen doorpersen om naar de wc te kunnen.

Op de terugweg via de Fernpass gereden, dikke sneeuw onderweg tot in de ardennen was er sneeuw gevallen. De route via Bregenz is wat omrijden maar wel lekker doorrijden via de tunnel van 17Km lang. Duurde maarliefst 3 uur voordat we Oostenrijk uitwaren!

Volgend jaar toch maar weer naar Frankrijk, want daar zijn de gebieden uitgebreider en kun je leuke tochten maken met elke keer nieuwe pistes. (3 Vallees, Port Du Soleil, Tignes)
pi_18018386
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 20:35 schreef WorstKaas het volgende:

Volgend jaar toch maar weer naar Frankrijk, want daar zijn de gebieden uitgebreider en kun je leuke tochten maken met elke keer nieuwe pistes. (3 Vallees, Port Du Soleil, Tignes)
Ben ik het mee eens! Afgelopen week ook in Soelden geweest en er zeker van genoten. De apres ski in Soedeln is goed. Over het skigebied kan ik nog zeggen dat de pistes op de Gaislachkogel (piste 1,5) en de twee gletschers zeker een bezoek waard zijn.
Nadat ik, na zes jaar in Frankrijk te zijn geweest, O'rijk weer eens heb bezocht moet ik toch zeggen dat de Franse gebieden over het algemeen toch wel een stuk uitgebreider en uitdagender zijn.
ik ben sprakeloos
  vrijdag 2 april 2004 @ 16:56:33 #125
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_18135039
Zo zie ik het ook. Sölden is voor mij een speciaal gebied waar ik om het jaar heenga, de variant is meestal Trois Vallées in Frankrijk (Courchevel, Mëribel, Les Menuires, Val Thorens). Frankrijk is qua skieën gewoon veel uitgebreider enzo, maar om het jaar die knusse Oostenrijkse sfeer proeven (die je in Frankrijk per sé niet hebt in mijn ogen), is heerlijk.
pi_18136076
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:56 schreef elcastel het volgende:
Zo zie ik het ook. Sölden is voor mij een speciaal gebied waar ik om het jaar heenga, de variant is meestal Trois Vallées in Frankrijk (Courchevel, Mëribel, Les Menuires, Val Thorens). Frankrijk is qua skieën gewoon veel uitgebreider enzo, maar om het jaar die knusse Oostenrijkse sfeer proeven (die je in Frankrijk per sé niet hebt in mijn ogen), is heerlijk.
Zo knus vond ik Sölden nu ook weer niet.
Drukke doorgaande hoofdstraat met veel krogen met hoempapa muziek.
Op de pistes ongezellige mega-eetlokalen en maar weinig gemütliche houten restaurantjes. En de Goulash soep smaakt ook overal hetzelfde.

Ik vond Sölden een beetje het Lloret de Mar van de wintersport.
Maar Sölden is mijn enige ervaring in Oostenrijk.
  vrijdag 2 april 2004 @ 20:57:54 #127
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_18139525
Ik zie dat toch echt heel anders, maar dat kan natuurlijk. Allereerst zit ik altijd ineen vast pension ietsje uit het centrum (richting Obergurgl), die mensen ken ik redelijk persoonlijk inmiddels, wat het al een thuis maakt. De juiste eettentjes moet je weten te vinden misschien er zitten aardig wat grote stekken tussen ja, verder ben ik 's morgens altijd bij de eerste lift, de drukte omhoog ken ik niet of amper. 's Middags tijdens de aprčs-ski vind ik die drukte normaal. Toegegeven, het was de laatste keer een stuk drukker dan voorheen, maar het gevoel blijft bij mij. Sölden is bij mij altijd feest, ook al ga ik met een kuthumeur op weg.
  vrijdag 2 april 2004 @ 22:21:27 #128
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_18140974
Van die eettentjes.. die knusse enzo.. moet je dus echt even weten..
De beste en leukste liggen gewoon beetje verscholen..
Vraag het dan ook even aan de "locals"die weten echt wel prima te vertellen waar je heen moet
Jammer dat dit zo je indruk was WorstKaas want is het een super plaats
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_18141491
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 22:21 schreef MissHobje het volgende:
Van die eettentjes.. die knusse enzo.. moet je dus echt even weten..
De beste en leukste liggen gewoon beetje verscholen..
Vraag het dan ook even aan de "locals"die weten echt wel prima te vertellen waar je heen moet
Jammer dat dit zo je indruk was WorstKaas want is het een super plaats
Ik heb wel een paar kleine tentjes gevonden. Maar veel zijn het niet. In Frankijk vind je veek meer blokhutjes ipv die massale restaurants met keiharde hoempapa muziek. In 1 tent draaide ze de godganze dag Bon Jovie. Word je ook niet echt vrolijk van
Superplaats ben ik niet met je eens.
Skigebied te klein en te weinig uitdagend. Dorp te druk met auto's en geen gezellige uitstraling.

Qua apres ski maakt het mij niet uit of ik in tent A of tent B zit, is toch meestal hetzelfde. Zolang je maar lol hebt met elkaar.
Volgend jaar maar Ischgl of St Anton proberen, maar Frankijk blijft nog steeds mijn grote favoriet, uiteraard voor de uitgebreide gebieden.
pi_22573665
Nou het word langzamerhand tijd om de topic weer omhoog te gooien:)

Dit wordt me 3de keer dat ik naar Oostenrijk ga. 1ste jaar Hinterglemm en vorig jaar Solden. Ik en ook de andere vonden Solden beter vooral vanwege de gletjser dus dit jaar wordt het weer Solden.
4 maart gaan we 8 dagen dus naar Solden met z'n 7venen. We zitten dan in het 3 sterren hotel Garne sunshine dat hoort bij het 4 sterren hotel Liebe Sonne. Denk dat ik wel kan zeggen dat dat een tip is om die te boeken. Garne Sunshine is een goed hotel alleen voor het buffet moet je ff naar de overkant lopen naar Liebe sonne. Daar mag je ook gebruik maken van zwembad, sauna,fitnessruimte. vanaf Garne sunshine zit je 50 meter van de lift aan de overkant de apreski alles in bijna handbereik:).
Ik heb er echt weer zin in hopelijk hebben we dan wel iest meer zon dan vorig jaar. Ik vond het ook weleens leuk dat daar niet een overvloed aan hollanders waren maar wat meer gemixt. Heb er 1 gesproken die kwam uit Nieuw Zeeland. Dat was in Hinterglemm wel anders.

Nog meer mensen die weer gaan????
pi_23244110
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 14:07 schreef ReVeRnEj het volgende:

Nog meer mensen die weer gaan????
Na twee jaar Soelden wilden we vorig jaar wat anders proberen.

Vorig jaar zijn we naar Serfaus-Fiss-Ladis geweest. Een erg mooi gebied en erg leuke
dorpjes, maar het echte apres skieen viel daar een beetje tegen.
Later op de avond was er niet echt meer iets te beleven. Het is ook een beetje een familie-
skigebied denk ik,

Kortom; dit jaar gaan we gezellig weer naar Soelden. 8 januari al

We gaan dit jaar voor het eerst met de auto; heeft iemand nog tips hieromtrent?
  maandag 15 november 2004 @ 21:22:21 #132
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_23338678
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:49 schreef Werewolf het volgende:
We gaan dit jaar voor het eerst met de auto; heeft iemand nog tips hieromtrent?
Gas geven en sturen?

Nee, vorig jaar geweest en het is gewoon goed te bereiken... Alleen het deel door Oostenrijk is niet over de snelweg (althans: zo reden wij). In ruim 9 uur van Amsterdam naar Sölden, niet gek toch?

Ik ga misschien toch ook weer skieën met de kerst, maar niet weer naar Sölden denk ik. Zoek een leuk plaatsje en dito skigebiet waar ook het off-piste goede leuker (lekkerder) is (lees: hotel en eten: östenreichse specialiteiten )
  maandag 15 november 2004 @ 23:05:18 #133
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_23341899

Eeeeehhhhh.
.
Dit is best apart, ik weet namelijk van plaatselijke bron dat in Sölden altijd snel materiaal wordt vervangen.
  maandag 15 november 2004 @ 23:51:10 #134
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_23343313
Het is allemaal heel erg nieuw en modern idd, mja.. kan gebeuren.
  maandag 15 november 2004 @ 23:56:51 #135
83238 s0d
no fear..
pi_23343490
Ik ga op wintersport van 23 december tot 3 januari.
Ook in Solden.
Tis ook mijn eerste wintersport, heb nog 3 privé-lessen tot die tijd
Schijnt erg tof te zijn daar, maar wel ontzettend duur.
face your fears.. live your dreams..
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:10:28 #136
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_23343894
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:56 schreef s0d het volgende:
Schijnt erg tof te zijn daar, maar wel ontzettend duur.
Het is tof en duur, maar niet ontzettend duur. Maar ruim geld is geen overbodige luxe, extreem duur is het niet, echt niet.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:12:57 #137
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_23343963
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:10 schreef elcastel het volgende:
Het is tof en duur, maar niet ontzettend duur. Maar ruim geld is geen overbodige luxe, extreem duur is het niet, echt niet.
Eigenlijk zeg ik hier net niks.
.
Ga er maar gewoon heen, wintersport is duur, let een beetje op je centen.
pi_23350688
Ik ben 1 keer in Solden geweest, en ik vond het vre-se-lijk! Solden is absoluut niet mijn plaats. Alles draait om apres ski, in het dorp zijn alleen maar ontzettend commerciele tentjes en semi-hippe dj's te vinden, je wordt om de haverklap ondersteboven geskied door een stel dronken Nederlanders of Duitsters met een vreselijk hoge eigendunk, die niet door hebben dat ze gewoon een gevaar op de piste zijn. Sterker nog, er stonden echt groepen met (voornamelijk) heren zich vol te gooien op de piste, om vervolgens de flessen gewoon midden op te piste te gooien en hun weg al zwalkend, vallend en ongelukken veroorzakend te vervolgen.

Ik vond de mensen er ontzettend onbeleefd en agressief in de rijen, waarschijnlijk ook door de apres-ski en misschien door het publiek wat er getrokken wordt: dat komt om te feesten, niet om zo veel mogelijk te skien. Toen ik mijn zusje met twee armen tegen me aan moest klemmen omdat ze anders ondersteboven was gelopen in de skilift had ik het gehad. Ik heb nog even netjes gevraagd aan de heren die haar ondersteboven liepen of het wat rustiger kon, maar toen kon ik een grote bek verwachten. Wat wil je nou? We willen toch allemaal in die lift? En er gaan er echt niet meer in als je harder duwt in de rij.

Nooit meer Solden voor mij. Blegh!
pi_23448794
Ik heb dat nog niet meegemaakt in Solden. Alleen met uitgaan die week 2 vechtpartijtjes maarja dat kan overal weleens gebeuren.
pi_24408991
Jammer dat je dat hebt meegemaakt, innovative.

Ikzelf heb wel betere ervaringen met Sölden.
Kijk, het is een plaats voor 'de jeugd', dus die 'hippe tenten' met semi hippe DJ's blijf je houden, maar het agressieve gedrag en vandalisme ben ik in de twee jaren dat ik erheen ben geweest, niet gezien.

Na een jaar even ergens anders (Serfaus) te hebben gekeken, gaan we toch weer (3e keer) terug naar Sölden: AANSTAANDE VRIJDAG AL!!!

Foto's komen later!
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:56:06 #141
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_24411787
Heel veel plezier Werewolf en foto's zijn enorm welkom, ik wil nou wel weer eens wat zien van Sölden .... ik mis het.
.
pi_24599143
Ben net weer teruggekomen uit Sölden!
Heerlijk weekje gehad. Prachtig weer en redelijk tot goede pistes. Wel moet er binnenkort meer sneeuw gaan vallen, anders wordt het waarschijnlijk een stuk minder.
Vooral de nieuwe lift naar de gletcher (nummer 32, gebouwd in 2003) die de naastgelegen treklift overbodig heeft gemaakt is erg goed!
Ook de twee (volgens mij nieuwe) pistes op de Rettenbachgletcher (32 en 35) zijn erg lekker. Erg breed, snel en goede sneeuw!

Verder was het opmerkelijk rustig, zowel op de pistes als in het uitgaansleven. Anders dan de voorgaande jaren (2002 en 2003 om dezelfde tijd) waar het tot diep in de nacht druk was.
Er waren veel minder Duitsers, maar wel meer Nederlanders en vooral het grote aantal aanwezige oostblokkers was erg opvallend.

Verder nog slecht nieuws van het Apres ski front. Halverwege de week dat wij er zaten is de Alm Rausch uitgebrand! Onze stamkroeg van de voorgaande jaren is dus niet meer.
Ze waren al wel alles aan het slopen en schoonmaken, dus ik denk wel dat ze weer terugkomen, maar daar heb ik niets over gehoord....
De Hinterher (aan de overkant) was trouwens een waardige vervanger.

Ik trouwens niet veel foto's, maar die ik heb zal ik van de week wel even op het internet zetten.
pi_25853233
Goed nieuws: de Alm Rausch is gewoon weer geopend. Mijn collega is er vorige week nog geweest....
pi_25970096
Ik begin maart daar geweest en kan ook zeggen dat de Alm rausch weer open is.
pi_35655181
quote:
Op maandag 4 april 2005 07:46 schreef ReVeRnEj het volgende:
dat de Alm rausch weer open is.
dat heb ik gemert begin feb. whehe. Erg leuk skieen in Solden. Maar de Ahlmrausch is wel de enige leuke tent voor mensen uit NL
pi_45004941
schopje

Erg leuk om dit topic te lezen. Zoals ik ook al in het centrale wintersport-topic gemeld heb, ga ik 12 januari rijden om voor het eerst op wintersport te gaan en dan ook nog in Solden!

Volgens de mensen hier een geschikte plek voor je eerste wintersport
pi_45005316
Ik was er in februari 2005. Het was daar niet goedkoop dacht ik, maar wel super apres ski en goede pistes Veel plezier daarzo
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_45014419
plezier gaat vast en zeker goedkomen!!

Alleen een vraagje. Ik las eerder in dit topic over het huren van skies en schoenen. Weet iemand hoeveel dit ongeveer kost voor een weekje?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:25:33 #149
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_45045855
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 19:13 schreef nicomart het volgende:
plezier gaat vast en zeker goedkomen!!

Alleen een vraagje. Ik las eerder in dit topic over het huren van skies en schoenen. Weet iemand hoeveel dit ongeveer kost voor een weekje?
Nee geen idee, ik adviseer je wel de Intersport bij de grote gondel, althans daar heb ik zeer goeie ervaringen. Wij werken altijd aan de prijs, omdat we bekende koppen zijn en voor de hele groep tegelijk halen.

-edit-
Ik zie net dat ik dit al jaren adviseer, .
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:08 schreef elcastel het volgende:
Huurprijzen weet ik niet meer precies, ik krijg dan ook altijd aangepaste prijzen, ik raad je de Inter sport direct onder het hoofdstation aan (kan niet missen, hoofdstation heet Gaislachkogelbahn)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:26:26 #150
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_45045881
Oud topic trouwens, ik ben inmiddels vorig jaar alweer geweest, ik zat in Hotel Valentin, direct bij de grote gondel. Het was super, dit jaar sla ik helaas over ...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:31:26 #151
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_45046032
Ik heb hier trouwens foto's staan van mijn laatste wintersport (kerst, O&N vorig jaar), heb je een impressie van Sölden :
http://elcastel.fotopic.net/c827890.html
pi_45051701
Het was zeker een oud topic, maar ik vond het toch wel leuk om te lezen en ook ff te reageren.
Inmiddels heb ik zelf een 2ehands setje gekocht bij een skiwinkel hier in de buurt. Ging even kijken of hij wat adviezen heeft, maar had nog wat spullen liggen die bij elkaar net zo duur zijn als wanneer je een set huurt.
En mocht ik daar ooit weer nieuwe ski's kopen, krijg ik nog een goed bedrag voor deze spullen terug ook. Zo kan het nooit al teveel problemen opleveren dacht ik zo

leuk ook om die foto's te zien.. krijg er steeds meer zin in gewoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')