Ik ga eind februari een weekje op skivakantie in Oostenrijk, waarschijnlijk in het plaatsje Sölden (wordt ook wel geschreven als Soelden). Dit wordt mijn eerste wintersportvakantie en kan totaal niet skieen Ik heb daarom een aantal vraagjes:
* Is iemand wel eens hier geweest, zo ja: hoe is het daar?
* Hoe duur is het huren van kleding en skies (+ schoenen) voor een week daar? Of hebben jullie tips waar ik dit het beste kan huren (bijvoorbeeld in Nederland)?
* Heb je wel eens les gehad daar in Sölden en hoe beviel het? Hoe duur is dit ongeveer?
Khoop dat iemand kan antwoorden, alvast bedankt
als je voor de eerste keer gaat zou ik ter plaatse materiaal huren. Als er iets mee is kan je ook ter plekke terug nl.
Tenzij je grote voeten (45/46) hebt, in dat geval kun je beter hier in Nederland schoenen huren.
les zal ongeveer 50-100 euro zijn voor een week.
materiaal ook zoiets
Sölden heeft niet zoveel blauwe pisten, maar tijdens je eerste week les ga je toch niet zonder de instructeur skiieen dus dat maakt niet zoveel uit.
Daarbij is boarden veel cooler en skien toch minder fancy!
quote:ik board zelf ook al jaren, maar als je GOED (let op GOED) wilt leren boarden (en dus niet net als de meeste wannabee boarders een beetje wrikkend de piste af wilt schuren) is dat net zo moeilijk / makkelijk als leren skieen.
Op dinsdag 16 december 2003 16:59 schreef Flowce het volgende:
Ga als je voor het eerst gaat lekker snowboarden is makkelijker te leren dan skien als je direct de pistes af wilt..Daarbij is boarden veel cooler en skien toch minder fancy!
Maar ik vind het een beetje "gevaarlijk" om meteen eigen kleren te gaan kopen, strax vind ik er geen hol aan en dan zit ik ermee.
Ik ben inderdaad van plan om voor dat we gaan eerst twee of drie proeflessen te nemen, zodat ik al wat kan
Laatst heb ik een uur priveles snowboarden gehad, dat is inderdaad heel kicken. Maar de rest van de luitjes waar ik mee ga, gaan allemaal skieeen. Sta ik daar strax in mijn eentje op dat board. Nee, het wordt dus echt skieen.
Lesprijzen weet ik niks van, maar er zijn zat scholen daar voor alle varianten. Sölden staat bekend als een duurder dorp, sorry .... Maar daar krijg je heel wat voor terug, het is een schitterend gebied, wat door de 2 gletsjers erg sneeuwzeker is (alleen de afdaling is altijd wat twijfelachtig). De skipas is ook wat duurder, ik schat 175¤ ofzo, de prijs zit hem in de liften, bijna alle stoeltjesliften hebben een sneeuwkap, er is bijna nergens meer een sleeplift (behalve op de gletsjer) en alle liftmateriaal is extreem nieuw. Ik heb diverse mensen uit de organisatie gesproken in het dorp, maar degelijk staat er erg hoog in het vaandel.
Ik zou als ik jou was naar de website gaan, daar kun je ergens info aanvragen, je krijgt dan een prachtig pakket met allerlei info (pistemap natuurlijk) over het gebied, in het Nederlands zelfs, want wij zijn trouwe gasten in Sölden.
Ik heb diverse plekken gezien nu, waaronder Trois Valleés, maar Sölden is voor mij vaste prik geworden. Het is voor Oostenrijkse begrippen een schitterend gebied, ik ga er dan ook om het jaar heen (met uitzondering van dit jaar ).
Stel maar wat vragen, ik zal zoveel mogelijk beantwoorden, maar pak die website mee, daar vindt je al het belangrijke al !
quote:je bent gelijk verslaafd aan wintersport
Op dinsdag 16 december 2003 17:04 schreef Futero het volgende:
Hehe, ja kweet het, eigen kleren stinken niet naar bockwurstMaar ik vind het een beetje "gevaarlijk" om meteen eigen kleren te gaan kopen, strax vind ik er geen hol aan en dan zit ik ermee.
Ik ben inderdaad van plan om voor dat we gaan eerst twee of drie proeflessen te nemen, zodat ik al wat kan
Laatst heb ik een uur priveles snowboarden gehad, dat is inderdaad heel kicken. Maar de rest van de luitjes waar ik mee ga, gaan allemaal skieeen. Sta ik daar strax in mijn eentje op dat board. Nee, het wordt dus echt skieen.
quote:Als er tijd voor is, dan zou ik deze tip meepakken, zo ben ik ooit begonnen, wie borstels kan hebben, kan skieën.
Op dinsdag 16 december 2003 16:52 schreef Dunadain het volgende:
ga eerst een tijdje skieen op een skibaan gemaakt van die klote harde matten met zeep erover heen en ga dan skieen in de sneeuwdan kun je pas goed skieen in de sneeuw
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:59 schreef Flowce het volgende:
Ga als je voor het eerst gaat lekker snowboarden is makkelijker te leren dan skien als je direct de pistes af wilt..
quote:met carve ski's kan iedereen skieen....
Op dinsdag 16 december 2003 17:09 schreef elcastel het volgende:[..]
Als er tijd voor is, dan zou ik deze tip meepakken, zo ben ik ooit begonnen, wie borstels kan hebben, kan skieën.
quote:Feit ! Maar je had het al prima verwoord, deze kandidaat gaat vallen voor wintersport, zeker bij een primeur in Sölden, heb ik ook gehad en succes gegarandeerd.
Op dinsdag 16 december 2003 17:14 schreef MALLENS het volgende:
met carve ski's kan iedereen skieen....
Zuipen in de Almrausch trouwens.
Ik heb inderdaad vanmiddag al op die site gekeken en er staat inderdaad veel informatie op. Het gaat mij vooral om het huren van de spullen. Ik weet dat wintersport zeer duur is, en dat interesseert me eigenlijk ook niet zo heel veel. Als ik maar kleren heb
Maar [B]elcastel[\B] weet jij of je er uberhaubt wel kleren (lees: jas, broek, bril, handschoenen) kunt huren? Misschien bij die Inter-Sport
Ik heb inderdaad de snowboard les bij Snowworld gevolgd, in Landgraaf, was zeker tof en "echte" sneeuw.
quote:hehehe, weer een bekeerling...
Op dinsdag 16 december 2003 17:17 schreef elcastel het volgende:[..]
Feit ! Maar je had het al prima verwoord, deze kandidaat gaat vallen voor wintersport, zeker bij een primeur in Sölden, heb ik ook gehad en succes gegarandeerd.
Zuipen in de Almrausch trouwens.
[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 16-12-2003 17:23]
quote:Kleren kan je beter even lenen bij bekenden, huren lijkt me niet wijs en ik heb er geen idee van. Ik heb geinvesteerd in een goedkoop tenue het eerste jaar, tweede jaar moest er al vervangen worden wegens de verslaving. Als je in Noord-Holland woont raadt ik je Kater sport in Alkmaar aan. Een goeie broek met elastiek in de pijpen (dubbelde pijp, want je hebt vaak overslag) is een must voor beginners ivm sneeuwhappen
Op dinsdag 16 december 2003 17:17 schreef Futero het volgende:
Thnx, elcastelIk heb inderdaad vanmiddag al op die site gekeken en er staat inderdaad veel informatie op. Het gaat mij vooral om het huren van de spullen. Ik weet dat wintersport zeer duur is, en dat interesseert me eigenlijk ook niet zo heel veel. Als ik maar kleren heb
Maar [B]elcastel[\B] weet jij of je er uberhaubt wel kleren (lees: jas, broek, bril, handschoenen) kunt huren? Misschien bij die Inter-Sport
Ik heb inderdaad de snowboard les bij Snowworld gevolgd, in Landgraaf, was zeker tof en "echte" sneeuw.
quote:Let daar op het merk INQ, betaalbaar en zeer goed, zeker voor beginners.
Op dinsdag 16 december 2003 17:24 schreef MALLENS het volgende:
bij perry sport hebben ze vaak ook wel wat goedkopere kleding
quote:ben ik ook mee begonnen. De broek heb ik overigens nog steeds, als reserve broek.
Op dinsdag 16 december 2003 17:26 schreef elcastel het volgende:[..]
Let daar op het merk INQ, betaalbaar en zeer goed, zeker voor beginners.
quote:Ik heb die broek nogsteeds, perfect ding. Bijpassende jas heb ik trouwens tot nu toe ook steeds aangehad.
Op dinsdag 16 december 2003 17:28 schreef MALLENS het volgende:
ben ik ook mee begonnen. De broek heb ik overigens nog steeds, als reserve broek.
Heel veel plezier alsvast
Het is helaas nog niet helemaal zeker of we kunnen gaan. De zus van mun vriendin gaat alles regelen, dus ik hoor het binnenkort of het echt Solden wordt.
Ik ga overigens in de carnavals vakantie, kgeloof 21 februari.
Kleding is zojuist geregeld Ik kan een pak van iemand lenen, dus dat scheelt alvast. We staan 6-7 dagen in de sneeuw. Daarvan ben ik van plan om 3 dagen les te nemen en de rest van de dagen veel te vallen en op te staan
Leuke foto's elcastel op je site
Krijg er zin an
quote:Niet veel duurder dan wat je gewent bent denk ik. Qua bier wordt er wel groot gedacht.
Op dinsdag 16 december 2003 22:49 schreef Futero het volgende:
Oja, niet onbelangrijk natuurlijk: wat kost een biertje daar ?
quote:Kortere latten (in de regel), waardoor je makkelijker kunt draaien, verder hebben ze een "lepel"-vorm, wat de bochten ook lichter maakt. Als beginner zou ik zelf kiezen voor skies onder mijn eigen lengte, maar dat weten ze allemaal bij de verhuur wel.
Op donderdag 18 december 2003 09:22 schreef Futero het volgende:
Wat is het verschil eigenlijk tussen Carve ski's en gewone ski's? Ik hoor altijd dat het met Carve ski's makkelijker skieen is, maar waarom?
quote:Ik zou zeggen pak de 1.75 of misschien anders de 1.70
Op donderdag 18 december 2003 17:08 schreef Futero het volgende:
K, thnx, kzal er in ieder geval naar vragen. Dus dan wordt het één paar carve ski's van onder de 1.87
quote:pak een buggel piste en het is
Op dinsdag 16 december 2003 17:11 schreef elcastel het volgende:[..]
Ik hoop dat ik jou ooit tegenkom, kijken wat jij dan kan wat ik niet kan buiten de piste
Snowboarders, altijd hetzelfde verhaal.
quote:Ik heb niks tegen snowboarders hoor, maar het is leuk hoe ze zich vaak afzetten tegen skieërs. Elke wintersport geniet ik weer van snowboarders die in de tief sneeuw vallen en niet ver kunnen komen en je moet eens weten hoeveel boarders ik het laatste flauwe stukje naar de lift heb moeten trekken. Helaas laat ik mijn stok dan ook wel eens los
Op vrijdag 19 december 2003 10:09 schreef ook_gek het volgende:
pak een buggel piste en het ismet je bord
als je goed kan skien is dat veel mooier om te zien.
Verder kan ik net zoveel, ook buiten de piste, alleen in het pretpark ben ik weg, halfpipe en relingen zijn aan mij niet besteedt, maar springen doe ik graag, vallen ben ik gewent ...
Belangrijkste punt dat ik ski i.p.v. snowboard (buiten het knieënwerk om, waar ik echt problemen heb met boarden) is dat ik gek ben op touren. Heerlijk om paden en tochten te maken, ik geniet dan ook heel erg van de omgeving. Elke keer als er een boarder meegaat op een tour, dan hoor je geklaag over allerlei bovengenoemde problemen die boarders hebben.
Het zegt al genoeg dat boarders altijd overal her en der op de piste liggen te klagen over een natte kont en slechte kwaliteit piste, het laatste wat ik op wintersport wil doen is klagen midden op een piste
Oftewel veel ski-plezier !!
quote:Helemaal mee eens. Ik vind iemand die heel goed kan skien ook veel mooier om naar te kijken.
Op zaterdag 20 december 2003 14:46 schreef elcastel het volgende:[..]
Ik heb niks tegen snowboarders hoor, maar het is leuk hoe ze zich vaak afzetten tegen skieërs. Elke wintersport geniet ik weer van snowboarders die in de tief sneeuw vallen en niet ver kunnen komen en je moet eens weten hoeveel boarders ik het laatste flauwe stukje naar de lift heb moeten trekken. Helaas laat ik mijn stok dan ook wel eens los
.
Verder kan ik net zoveel, ook buiten de piste, alleen in het pretpark ben ik weg, halfpipe en relingen zijn aan mij niet besteedt, maar springen doe ik graag, vallen ben ik gewent ...
Belangrijkste punt dat ik ski i.p.v. snowboard (buiten het knieënwerk om, waar ik echt problemen heb met boarden) is dat ik gek ben op touren. Heerlijk om paden en tochten te maken, ik geniet dan ook heel erg van de omgeving. Elke keer als er een boarder meegaat op een tour, dan hoor je geklaag over allerlei bovengenoemde problemen die boarders hebben.
Het zegt al genoeg dat boarders altijd overal her en der op de piste liggen te klagen over een natte kont en slechte kwaliteit piste, het laatste wat ik op wintersport wil doen is klagen midden op een piste
Oftewel veel ski-plezier !!
Dorp 10 cm (1377 mtr)
Giggijoch 65 cm (2300 mtr, de blauwe 13 )
Gletsjer 200 cm (2800 mtr)
Gebasseerd op voorgaande jaren is dit nog niet top allemaal, ik denk zo goed als geen afdaling (zeker voor beginners), Giggijoch hier en daar een bruine vlek en de Gletsjer is zelfs in de zomer fenomenaal.
Meestal wordt het wel 1,5 - 2 meter op de Giggijoch en dat is optimaal, schrik verder niet teveel, Sölden geeft altijd hele nauwkeurige gegevens af, in tegenstelling tot minder sneeuwzekere gebieden. Zelfs nu (nog lang niet optimaal) is het prima skieën in Sölden, ik ben met dit soort gegevens wel eens heengegaan.
Ik heb alleen het ultieme voordeel dat elk jaar als ik ga er een dump-alert is vlak voor ik erheen ga of als er net ben. Zo heb ik al twee keer de eerste en of tweede dag in de lift in sneeuwstormen gezeten enzovoorts, overal waar ik heenga wordt groen wit, ik kan er niets aan doen en klaag dan ook niet, maar Sölden komt wel goed, dat weet ik zeker (en anders rij ik even langs voor je).
quote:Skieën kun je meer mee, lijkt mij, maar goed, ik heb hele slechte knieën en juist boarden wordt daarmee erg moeilijk, maar ik mis er niks aan. Volgend jaar begin ik maar eens met bijlessen, want de techniek kan nog flink beter. Ik geef wel eerlijk toe, ik zie boarders ook wel eens dingen doen waarvan ik denk hmmmmm, maar als je ze een tijdje later weer ziet steppen, dan ben ik weer genezen.
Op zaterdag 20 december 2003 14:49 schreef ook_gek het volgende:
Helemaal mee eens. Ik vind iemand die heel goed kan skien ook veel mooier om naar te kijken.
Tijdens mijn eerste wintersport (ja Sölden ja) kwam ik op de blauwe 13 een snowboarder tegen op een Alpine boardje, werkelijk schitterend om te zien, die vent lag bijna plat aan de heuvel en ging loeihard, maar dit zie je (te) weinig.
Ach, boarden van mij mag je, ik zie de voordelen alleen niet.
quote:Waar haal je die info vandaan. Ik wil het weten van st,johan in tirol
Op zaterdag 20 december 2003 14:54 schreef elcastel het volgende:
By the way, Sölden:Dorp 10 cm (1377 mtr)
Giggijoch 65 cm (2300 mtr, de blauwe 13)
Gletsjer 200 cm (2800 mtr)
@ ook_gek ik haal alles van de website van Sölden af natuurlijk.
Duidelijk grauwere boel, maar 's middags heb je hier ook zon hoor.
Weet iemand wat een goede snowboard school is daar, want ik wil wat lessen nemen om me techniek wat te verbeteren.
Voor ook_gek op http://www.bergfex.at/austria kun je kijken waar en hoeveel sneeuw er ligt.
We zitten zelf altijd in eichenhof
quote:Allereerst natuurlijk
Op zaterdag 20 december 2003 15:15 schreef Jonez het volgende:
Ik ga 3 januari naar Solden toe en heb er zin inWeet iemand wat een goede snowboard school is daar, want ik wil wat lessen nemen om me techniek wat te verbeteren.
Skischolen heb je zat in Sölden, bij het hoofdstation, waar je ook je skipas haalt en je spullen huurt als je slim bent ( ), zit ook ergens het buro van de officiele Sölden Skischule, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik was verbaast hoe snel een vriend van me er leerde (skieën dat wel). Ik weet wel dat je er prima "last-minute" terecht kan ...
[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 20-12-2003 15:25]
quote:Lekker rood, maar het lijkt me ietsje klein allemaal ? Heel veel plezier en hou het hier over Sölden, anders moeten we door in het centrale topic
Op zaterdag 20 december 2003 15:18 schreef ook_gek het volgende:
We zitten zelf altijd in eichenhof
quote:Sorry
Op zaterdag 20 december 2003 15:25 schreef elcastel het volgende:[..]
Lekker rood, maar het lijkt me ietsje klein allemaal ? Heel veel plezier en hou het hier over Sölden, anders moeten we door in het centrale topic
Dit was de laatste
quote:Mij hoor je niet klagen hoor, maar het is een handig topic voor de TS en ik ben bang dat er een slot op gaat vanwege de centrale slowchat anders, daar is dus een topic voor. Ik vind het trouwens erg karig qua wintersport op Fok! Het is sowieso een gat waar Fok! mijns inziens wel in kan springen, een mooi Wintersport Sub-forum, kan het hele jaar door, kun je heel mooi ordenen, dus weinig werk aan ....
Op zaterdag 20 december 2003 15:33 schreef ook_gek het volgende:
Sorry
Is ook klein. Maar er zitten heel veel leuke gebieden er om heen. Dus elke dag een ander gebied is TOPPER
quote:Met mijn reputatie
Op zaterdag 20 december 2003 15:37 schreef elcastel het volgende:[..]
Mij hoor je niet klagen hoor, maar het is een handig topic voor de TS en ik ben bang dat er een slot op gaat vanwege de centrale slowchat anders, daar is dus een topic voor. Ik vind het trouwens erg karig qua wintersport op Fok! Het is sowieso een gat waar Fok! mijns inziens wel in kan springen, een mooi Wintersport Sub-forum, kan het hele jaar door, kun je heel mooi ordenen, dus weinig werk aan ....
Hmmm, misschien moeten we iemand maar eens gaan mailen ook_gek.
en wel in Januari: 24 t/m 31 Januari ga ik lekker spelen in de sneeuw met mn snowboard en vriendje.
Zijn er nog meer fokkers die dan naar solden gaan?
Welke bars en disco's moet ik zeker niet overslaan?
Weet iemand hoe het zit met snowboardles voor gevorderde boarders?
Remember: Snow is only frozen water
quote:
Op woensdag 24 december 2003 16:09 schreef Nanz het volgende:
Ik ga ook naar SOLDEN!
quote:
Zijn er nog meer fokkers die dan naar solden gaan?
quote:Almrausch
Welke bars en disco's moet ik zeker niet overslaan?
quote:Bij de Skischule Sölden, eerder ergens in het topic.
Weet iemand hoe het zit met snowboardles voor gevorderde boarders?
Zijn er mensen die Soelden kunnen vergelijken met de Franse topgebieden? Nog tips over pistes die je absoluut moet hebben gedaan in Soelden?
Ik ben benieuwd!
quote:Frankrijk is natuurlijk veel groter en de pistes zijn veel breder (ik ken Sölden en Trois Valleés op mijn duimpje). Sölden is qua aprčs-ski niet het beste, maar het wel degelijk en duidelijk Oostenrijk daar en er komen duidelijk steeds meer tentjes in het dorp.
Op donderdag 25 december 2003 13:59 schreef pauperic het volgende:
er mensen die Soelden kunnen vergelijken met de Franse topgebieden? Nog tips over pistes die je absoluut moet hebben gedaan in Soelden?
Sölden is een luxe gebied, je zult er prima snelle liften tegenkomen. Ik ben er zelf ook al een keer in maart geweest, de afdaling wordt dan wel twijfelachtig, het dorp ligt op 1300 meter.
Sölden heeft een aantal schitterende pistes, al hangt het erg af van wat je wilt en kan. Ik maak (met de skimap op schoot . ) even een overzichtje van mijn favorieten :
Ik kan nog wel uren doorgaan, ik had graag meegegaan als gids, Sölden heeft steeds meer off piste ook, maar doe dat liever op de gletsjer, dan heb je geen/weinig rots. Ikzelf ben meer van de paden als het Sölden betreft, ik vind het in Oostenrijk het mooiste gebied. Ter vergelijk, Trois Valleés is dacht ik 650 kilometer piste, Sölden iets van 180 nu dacht ik. Dat merk je natuurlijk aan alles. Misschien dat het je meer zegt als ik erbij zeg dat ik bewust om het jaar mijn wintersport in Sölden hou, ook al ben ik al meerdere malen in Trois Valleés was. Sölden is vooral mooi, ik wens je heeeeeel veel plezier.
quote:Ik ben elcastel!
Ik ben benieuwd!
Verder is Solden prima bevallen, hadden een appartementje vlak bij de Giggijochbahn (300mtr lopen). Dus Solden komt ook op het lijstje "daar moeten we vaker heen" te staan.
In november (van dit jaar dus) ook al naar Hintertux/Oostenrijk geweest waar de sneeuwcondities ook al erg goed waren toen.
Ik zeg: wintersport is top! (Boarden/skieen, dat boeit allemaal niet).
quote:Heb ik je al lekker gemaakt?
Op donderdag 25 december 2003 22:14 schreef elcastel het volgende:
Cool Arthur.
Toch zonde dat je er niet even naar toe gaat
quote:Zeker doen en het liefst met fotootjes, ik ben benieuwd wat er eventueel is veranderd in 2 jaar ...
Op vrijdag 26 december 2003 12:23 schreef pauperic het volgende:
elcastel, thx for the info! ik laat hier nog wel een bericht achter om te laten weten hoe het is geweest.
Normaal gesproken gaan ze naar Galtur, daar konden ze altijd bij kennissen terecht op het laatste moment, maar de vrouw van dat echtpaar is twee jaar geleden verongelukt waardoor die man niet zoveel trek meer heeft in toeristen
Ik houd jullie op de hoogte GVD, ik wil skieën
!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Futero op 29-12-2003 11:49]
Dit is trouwens het app.
Maar de info van escatel gaat zeker van pas komen, zit alleen nog met de vraag waar ik het beste mijn skies kan huren. Zit in het centrum en wil wel goede (lees nieuwe) spullen !!
quote:Onder de grote gondel omhoog zit een prima skiverhuur, InterSport. Bij de grote gondel moet je ook zijn voor je skipas, er staat een stukje terug een foto met een motor op die locatie. De Gaislachkoglbahn Talstation dus.
Op dinsdag 30 december 2003 11:20 schreef Moosie het volgende:
Maar de info van elcastel gaat zeker van pas komen, zit alleen nog met de vraag waar ik het beste mijn skies kan huren. Zit in het centrum en wil wel goede (lees nieuwe) spullen !!
Ik zit nu te werken maar kan eigenlijk niet meer wachten om te gaan
quote:Ik snap precies wat je bedoelt, ik heb dat normaal ook elk jaar.
Op dinsdag 30 december 2003 15:07 schreef Moosie het volgende:
Ik zit nu te werken maar kan eigenlijk niet meer wachten om te gaan
Als je nog vragen hebt, lees ik het hier wel .... en als je slim bent zoek je even op de site naar het info-adres, daar vraag je of ze info sturen, dan krijg je nog net een mooi info-pakket thuisgestuurd (skimap e.d.en in het Nederlands)..
De sneeuw was nog niet alles, op sommige paden lagen wat steentjes en op de piste zag je soms wat gras.
Wel hadden we verse sneeuw en dus konden we heerlijk door de poeder.
De laaste dagen hadden we wel wat last van mist en je zag dus echt niks meer.
Het hotel was niet echt bijzonder (Tyrol) erg gehorig en matig eten.
Voor de rest top naar me zin gehad al zaten er wel erg veel duitsers en russen.
Het uitzicht op de gletscher is super en de sneeuw op de giggijoch was goed.
Jammer dat de condities minder waren en qua accomedatie moet je ook geluk hebben natuurlijk, ik hoop dat je genoeg lol hebt gehad om er volgende keer weer heen te gaan.
Ik vrees dat het allemaal niks meer wordt
Er was nog een plekje vrij in ... uhm ... even opzoeken
Oja, Maria Alm. We zouden gisteren een meeltje krijgen met de bevestiging. Kijken we op die internetpagina 's ochtends, waren ineens de beschikbare kamers van de internetpagina gehaald. Gisteren kregen we inderdaad te horen dat de kamers niet meer beschikbaar waren.
Dus ik ga ervan uit dat het niks meer wordt
Volgend jaar boek ik, en dan wordt het zekers Solden
Maar nu ....... helemaal niks Kheb me er maar bij neer gelegd.
UVEX, inklapbaar, te krijgen bij de Inter Sport onder de hoofdgondel (onder de skipas toko). Plusminus 50¤, dubbel glas ( echt), verwisselbare ramen en je hebt pas aanslag als niemand anders meer wat ziet. Met proffesioneel brillenzakje (poetszakje) uiteraard.
quote:'Juist rond de datum ( 11/12 januarie) was er mega veel sneeuw gevallen...
Op zondag 11 januari 2004 11:59 schreef Jonez het volgende:
Ik ben net weer teruggekomen uit Solden.De sneeuw was nog niet alles, op sommige paden lagen wat steentjes en op de piste zag je soms wat gras.
Wel hadden we verse sneeuw en dus konden we heerlijk door de poeder.
De laaste dagen hadden we wel wat last van mist en je zag dus echt niks meer.Het hotel was niet echt bijzonder (Tyrol) erg gehorig en matig eten.
Voor de rest top naar me zin gehad al zaten er wel erg veel duitsers en russen.
Het uitzicht op de gletscher is super en de sneeuw op de giggijoch was goed.
In Solden is het helaas niet gelukt. We gaan nu naar Ischgl, vlakbij Galtur (daar ging mijn schoonfamilie altijd heen).
http://www.ischgl.com
Kheb er vette zin an Wordt echt lachen, ik kan geen meter skieen, dus eerst bij die kinderen in het schooltje les nemen in Oostenrijk
Jihoeeeee!!!!
Nu nog ff moonboots, handschoenen en een bril halen. Dan benk er klaar voor
quote:Ik raad altijd mensen die vaker op winterport gaan aan om juist de schoenen te kopen. Want zoals je zelf zegt; kunnen slechte schoenen je vakantie verpesten. Hier in nederland kun je tenminste in je eigen taal laten adviseren, en kun je goed aangeven wat wel en niet lekker zit.
Op woensdag 21 januari 2004 20:11 schreef koele het volgende:
Huur je spullen daar, en vooral je schoenen (mits je niet maat kano hebt) Er zit nml heel veel verschil tussen die schoenen, als skischoenen niet goed zitten zullen ze je dure wintersport een stuk minder leuk maken... en nog een tip, mocht je per ongeluk de perfecte schoenen huren; informeer dan naar de prijs van nieuwe, of van het paar dat je gehuurd hebt! de perfecte manier om schoenen te kopen!
[Dit bericht is gewijzigd door markvleth op 26-01-2004 11:15]
quote:Het enige wat echt belangrijk is, is dat de bril goed sluit. Dus koop hem echt op pasvorm. Want ook dubbelglas beslaat als je bril niet goed op je kop zit.
Op woensdag 21 januari 2004 19:06 schreef Coconut het volgende:
Ik ga ook naar Solden! Nog 2 nachtjes slapen...
Ik ga er nu voor het 3e jaar heen. Heeft iemand trouwens nog een goede tip wat betreft sneeuw/stormbrillen? (dus van die grote brillen)
Vorig jaar zat ik 5 van de 7 dagen midden in een sneeuwstorm en zag dus echt 0,0! Ik heb alleen maar een (goede) skibril en die sneeuw vroor meteen vast op m'n bril en m'n glazen besloegen enzo...
Een andere veel gemaakte fout is dat mensen hun bril voor een deel over hun muts/hoofdband zetten. Dan beslaat de bril ook zeker weten.
Sneeuw schijnt op het moment wel goed te zijn
quote:Lache! Ik zit vanaf 28 februari een week in "haus Erwin" in, jawel, Sölden!! Ben er nog nooit geweest, maar het schijnt prima te zijn zowel wat sneeuw betreft als apres ski...
Op dinsdag 16 december 2003 16:48 schreef Futero het volgende:
Haai,Ik ga eind februari een weekje op skivakantie in Oostenrijk, waarschijnlijk in het plaatsje Sölden (wordt ook wel geschreven als Soelden). Dit wordt mijn eerste wintersportvakantie en kan totaal niet skieen
Ik heb daarom een aantal vraagjes:
* Is iemand wel eens hier geweest, zo ja: hoe is het daar?
* Hoe duur is het huren van kleding en skies (+ schoenen) voor een week daar? Of hebben jullie tips waar ik dit het beste kan huren (bijvoorbeeld in Nederland)?
* Heb je wel eens les gehad daar in Sölden en hoe beviel het? Hoe duur is dit ongeveer?Khoop dat iemand kan antwoorden, alvast bedankt
quote:Helaas is het in Sölden dus niet meer gelukt
Op dinsdag 27 januari 2004 13:24 schreef Dr_Morreau het volgende:[..]
Lache! Ik zit vanaf 28 februari een week in "haus Erwin" in, jawel, Sölden!! Ben er nog nooit geweest, maar het schijnt prima te zijn zowel wat sneeuw betreft als apres ski...
Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk
Heeft iemand nog een tip waar ik goedkope moonboots kan halen? Ik zat zelf te denken aan Scapino ofzo. Het wordt de eerste keer skieën, misschien vind ik er wel geen hol aan (tuurlijk ), dus ik wil gewoon een beetje goedkope moonboots. Oja, en een goeie goedkope bril is ook wel handig
Thnx dudes
quote:Precies, als het lekker weer is wil je absoluut geen skibril op je kop, kom je thuis met een zwaar gebruinde kin en een spierwit voorhoofd....
Op dinsdag 27 januari 2004 16:21 schreef markvleth het volgende:
Ja voor een dubbeltje zit je nou eenmaal niet op de eerste rij, zeker niet qua skibril. Overigens is een skibril alleen (voor beginners) interessant als het sneeuwt, je kunt namelijk ook gewoon met een zonnebril skien.
Neej, Oostenrijk lijkt me toch een stukje cooler
Krijg er steeds meer zin in nu die sneeuw buiten ligt. Was het maar alvast 20 februari
Ik zit nu al met mn tenen te friemelen van plezier als ik er aan denk!! 2,85 pulverschnee bovenop, talabfahrt sehr gut, dus wat kan er nog mis gaan?!
quote:Nee sorry, heb je toevallig een adres ?
Op dinsdag 27 januari 2004 16:44 schreef Dr_Morreau het volgende:
@ Elcastel: Ken jij toevallig haus Erwin, en zo ja, is het wat?
(want daar hebben wij namelijk een appartement gehuurd.. )
quote:Tja, ik heb jaren in de Eisbar van Tino gestaan. Da's het hotel Valentino direct naast de hoofdgondel. Maar dat waren allemaal Duitsers en oude rommel. Maar wij kennen de eigenaar en die trakteerd graag.
En waar kun je verder nog goed los, behalve dan bij Almrausch wat ik in een eerdere post las?. Een goede voorbereiding is namelijk het halve werk en ik zou het echt goed jammer vinden als ik eerst een paar avonden moet verspillen in waardeloze tenten voor ik die ene hele gave ontdek
Er zijn echt legio leuke tentjes, ik meen ook de Heksenbar ofzo ... gewoon lekker rondkijken. Laatste jaar dat ik er was ontdekten we de Almrausch en dat is toch wel top, overigens is het niet direct om 4 uur al vol ofzo, het stroomt binnen. Prachttijd gehad daar, ach gewoon lekker rondhobbelen en als hetgezellig lijkt naar binnen gaan. Ik zou me niet blindstaren op de Almrausch alleen ...
Ben in 2002 en 2003 in Sölden Oostenrijk en ik kan het iedereen aanraden....
quote:De zwarte 25. De enigste piste waar ik niet ben geweest (nog). Vaak gespertt vanwege lawaine gevaar (lulsmoes
Op donderdag 29 januari 2004 21:24 schreef Werewolf het volgende:
Meer Söldenfans in the houseBen in 2002 en 2003 in Sölden Oostenrijk en ik kan het iedereen aanraden....
Bedankt voor de tip in ieder geval Elcastel, we gaan zeker ons best doen daar! Ik heb er echt zo een ongelofelijke zin in! Komt waarschijnlijk ook omdat ik vorig jaar op het laatste moment moest afzeggen wegens te druk...
Ik heb ook nog wel foto's van mijn (overigens zeer korte) offpiste avontuur
quote:Heb je die online? Offpiste heeft mijn warme belangstelling, vooral als er ook nog een lekker stukje klimwerk bij komt kijken (dan waardeer je de afdaling pas echt vind ik)
Op vrijdag 30 januari 2004 09:49 schreef Werewolf het volgende:
De 25 is wel een leuke.....Ik heb ook nog wel foto's van mijn (overigens zeer korte) offpiste avontuur
quote:Momenteel heb ik die helaas niet online....
Op vrijdag 30 januari 2004 10:05 schreef Dr_Morreau het volgende:[..]
Heb je die online? Offpiste heeft mijn warme belangstelling, vooral als er ook nog een lekker stukje klimwerk bij komt kijken (dan waardeer je de afdaling pas echt vind ik)
Maar zag in het skigebied wel veel 'sporen' buiten de pistes....
quote:Ik zal er vanavond ofzo eens naar kijken, even kijken waar je zit ongeveer enzo.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:24 schreef Dr_Morreau het volgende:
Het adres van Haus Erwin is overigens See 504.
quote:Kan ook morgen worden ...
Op vrijdag 30 januari 2004 17:23 schreef elcastel het volgende:
Ik zal er vanavond ofzo eens naar kijken, even kijken waar je zit ongeveer enzo.
quote:Fijn
Op woensdag 4 februari 2004 15:34 schreef RicXDesign het volgende:
Hey,
Zit nou in solden en het weer is prima hier...lekker zonnig!
Sneeuw op de pistes is ook prima!
Obergurgl:
[Dit bericht is gewijzigd door Coconut op 04-02-2004 21:12]
Nog 14 nachtjes slapen en dan mag ik ook gaan klungelen in de sneeuw, de kriebels beginnen te komen
Vanavond ff bril kopen en handschoenen enzo
Ischgl here we come
@Elcastel, sjezus, jij bent er vroeg bij: 6.53 uur, bah bah
quote:Super gaaf inderdaad.......... ik wil ook weer naar Solden..
Op donderdag 5 februari 2004 06:53 schreef elcastel het volgende:
Fantastisch om dat zo opeens te zien, zeer herkenbaar.
quote:Da's gewoon tijdens ontbijt hoor. Wen er zelf maarvast aan, als je de eerste lift wilt pakken (zoals ik altijd).
Op vrijdag 6 februari 2004 10:34 schreef Futero het volgende:
@Elcastel, sjezus, jij bent er vroeg bij: 6.53 uur, bah bah
[Dit bericht is gewijzigd door RicXDesign op 08-02-2004 13:50]
quote:Het ziet er op die platen van jou echt prima uit hoor, heerlijk, zon en goeie sneeuw, precies zoals ik het daar altijd aantref, formidabel dus. Vooral die foto vanaf ik denk de rode twee (die van het dorp in het dal) vind ik super, in die hoek heb ik veel lol gehad, rode 2 is heerlijk enzo.
Op zondag 8 februari 2004 14:34 schreef RicXDesign het volgende:
Foto's zijn niet op 1 dag genomen..Hebben daar wel het hele gebied gehad...En idd alles was openZou zo weer terug willen...als het goed is sneeuwt het daar nu weer behoorlijk
quote:* Coconut jaloers is
Op zondag 8 februari 2004 13:32 schreef RicXDesign het volgende:
Zo ik ben ook weer terug...Hele week heerlijk weer gehad..(lekker elke dag ff op de berg eten in je t-shirtje) Sneeuw was ook perfect! Zal ff kijken of ik was foto's erop kan zetten..
Als ik een weekje later was gegaan had ik dus ook zulk mooi weer gehad! Ik moest noodgedwongen binnen eten vanwege de sneeuw, wind en kou
Tot over 1,5 week, foto's zet ik wel een keer online, mzzlz
Was er om voor de eerste keer te leren skiën en dat ging boven verwachting goed. En mede doordat de sneeuwkwaliteit super was, was het skieen op blauw/rood/zwart allemaal goed te doen. Zelfs voor een beginner, alleen de 'Tallfahrt' naar Sölden (diepzwart) had ik niet moeten doen, (toen nog) opgespoten sneeuwwaardoor het heel diep en heel steil was... en ik had net 3 dagen les gehad.
Apres-ski is er ook veel als je zou willen, ik vind het bijna net zo erg als carnaval dus ik heb even overgeslagen . Liften zijn heel modern, er is maar een enkel heel langzaam liftje, maar de rest is gewoon ok
.
edit:/ ik zie hier mensen klagen over het weer? Tijdens de kerst (toen ik er dus was) was het een of twee dagen rond de -20 tot -30 graden. 'Lekker' buiten gegeten en gedronken, de cola/het bier bevroor letterlijk in je glas. Toen was de Gletsjer ook nog afgesloten vanwege storm en temperaturen tot -40
[Dit bericht is gewijzigd door Eyeopener op 19-02-2004 14:46]
Ben ik het mee eens! Afgelopen week ook in Soelden geweest en er zeker van genoten. De apres ski in Soedeln is goed. Over het skigebied kan ik nog zeggen dat de pistes op de Gaislachkogel (piste 1,5) en de twee gletschers zeker een bezoek waard zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 20:35 schreef WorstKaas het volgende:
Volgend jaar toch maar weer naar Frankrijk, want daar zijn de gebieden uitgebreider en kun je leuke tochten maken met elke keer nieuwe pistes. (3 Vallees, Port Du Soleil, Tignes)
Zo knus vond ik Sölden nu ook weer niet.quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:56 schreef elcastel het volgende:
Zo zie ik het ook. Sölden is voor mij een speciaal gebied waar ik om het jaar heenga, de variant is meestal Trois Vallées in Frankrijk (Courchevel, Mëribel, Les Menuires, Val Thorens). Frankrijk is qua skieën gewoon veel uitgebreider enzo, maar om het jaar die knusse Oostenrijkse sfeer proeven (die je in Frankrijk per sé niet hebt in mijn ogen), is heerlijk.
Ik heb wel een paar kleine tentjes gevonden. Maar veel zijn het niet. In Frankijk vind je veek meer blokhutjes ipv die massale restaurants met keiharde hoempapa muziek. In 1 tent draaide ze de godganze dag Bon Jovie. Word je ook niet echt vrolijk vanquote:Op vrijdag 2 april 2004 22:21 schreef MissHobje het volgende:
Van die eettentjes.. die knusse enzo.. moet je dus echt even weten..
De beste en leukste liggen gewoon beetje verscholen..
Vraag het dan ook even aan de "locals"die weten echt wel prima te vertellen waar je heen moet
Jammer dat dit zo je indruk was WorstKaas want is het een super plaats
Na twee jaar Soelden wilden we vorig jaar wat anders proberen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:07 schreef ReVeRnEj het volgende:
Nog meer mensen die weer gaan????
Gas geven en sturen?quote:Op donderdag 11 november 2004 15:49 schreef Werewolf het volgende:
We gaan dit jaar voor het eerst met de auto; heeft iemand nog tips hieromtrent?
Het is tof en duur, maar niet ontzettend duur. Maar ruim geld is geen overbodige luxe, extreem duur is het niet, echt niet.quote:Op maandag 15 november 2004 23:56 schreef s0d het volgende:
Schijnt erg tof te zijn daar, maar wel ontzettend duur.
Eigenlijk zeg ik hier net niks.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:10 schreef elcastel het volgende:
Het is tof en duur, maar niet ontzettend duur. Maar ruim geld is geen overbodige luxe, extreem duur is het niet, echt niet.
dat heb ik gemert begin feb. whehe. Erg leuk skieen in Solden. Maar de Ahlmrausch is wel de enige leuke tent voor mensen uit NLquote:Op maandag 4 april 2005 07:46 schreef ReVeRnEj het volgende:
dat de Alm rausch weer open is.
Nee geen idee, ik adviseer je wel de Intersport bij de grote gondel, althans daar heb ik zeer goeie ervaringen. Wij werken altijd aan de prijs, omdat we bekende koppen zijn en voor de hele groep tegelijk halen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:13 schreef nicomart het volgende:
plezier gaat vast en zeker goedkomen!!
Alleen een vraagje. Ik las eerder in dit topic over het huren van skies en schoenen. Weet iemand hoeveel dit ongeveer kost voor een weekje?
quote:Op dinsdag 16 december 2003 17:08 schreef elcastel het volgende:
Huurprijzen weet ik niet meer precies, ik krijg dan ook altijd aangepaste prijzen, ik raad je de Inter sport direct onder het hoofdstation aan (kan niet missen, hoofdstation heet Gaislachkogelbahn)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |