abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2003 @ 12:57:10 #51
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15480174
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:41 schreef du_ke het volgende:
De doodstraf is een vrij barbaarse straf die in de westerse wereld (behalve de VS) eigenlijk nauwelijks wordt toegepast. Ik hoop dat men zich bij de berechting van Saddam niet tot dat niveau verlaagt .
Daarom gaan de mensen hem daar ook berechten met hun maatstaven.

Verder vind ik het erg hypocriet om de mensen in Irak te ontzeggen wat wij (de Nederlanders) zelf na de oorlog hebben gedaan? Hoeveel Mussert-lookalikes hebben we toen geëxecuteerd? Een stuk of 10? Vind ik dat erg/jammer/dom? Nee hoor.

En verder wil ik graag mijn gal spuwen over dit topic-onderwerp

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_15480248
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:57 schreef JB80 het volgende:

[..]

Daarom gaan de mensen hem daar ook berechten met hun maatstaven.

Verder vind ik het erg hypocriet om de mensen in Irak te ontzeggen wat wij (de Nederlanders) zelf na de oorlog hebben gedaan? Hoeveel Mussert-lookalikes hebben we toen geëxecuteerd? Een stuk of 10? Vind ik dat erg/jammer/dom? Nee hoor.

wie waren er voor de doodstraf voor Nazi-collaborateurs en niet de doodstraf voor Irakezen, bv. Saddam Hussein?
  woensdag 17 december 2003 @ 13:01:37 #53
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15480289
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:59 schreef zakjapannertje het volgende:
wie waren er voor de doodstraf voor Nazi-collaborateurs en niet de doodstraf voor Irakezen, bv. Saddam Hussein?
Come again?

Ik zeg dat we als Nederlander niet minachtend moeten doen over de doodstraf aangezien we na een soortgelijke periode dit ook toegepast hebben.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_15480378
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:01 schreef JB80 het volgende:

[..]

Come again?

Ik zeg dat we als Nederlander niet minachtend moeten doen over de doodstraf aangezien we na een soortgelijke periode dit ook toegepast hebben.

nou, dat was toen, slavernij hebben wij ook toegepast op vooral zwarten, zouden bv. Arabieren nu dan met deze redenering nog steeds vooral zwarten als slaven mogen houden?
pi_15481299
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:35 schreef zakjapannertje het volgende:
is de doodstraf wel een straf, als je niet weet wat niet-leven is?
Het is minimaal een verbanning van het aardse. Dat zou je als een straf kunnen zien. En een effectieve omdat het doel van een straf is de samenleving veiliger te maken. Misschien dat als we zouden weten wat er hierna is (iedereen naar een soort hemel oid) we meteen de doodstraf zouden invoeren???
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15481473
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:01 schreef JB80 het volgende:

[..]

Come again?

Ik voel me aangesproken noch verantwoordelijk voor de daden van mijn landgenoten destijds. Ik ben principieel tegen de doodstraf, omdat ik vind dat geen enkel mens het recht heeft het leven van een ander mens te ontnemen. Het feit dat de doodstraf ooit in mijn land is uitgevoerd, doet daar niets aan af.

Overigens is sizzler's gedachtenexperiment wel boeiend: stel, er is een hemel en iedereen gaat er naar toe. Is de doodstraf dan nog wel een straf?

Slaapt winter
en zomer
pi_15481605
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:29 schreef Lithion het volgende:

[..]
Gezien het feit dat marteling geen reële optie is, omdat je dat niet kunt verkopen in de Westerse wereld,

Martelen niet en de doodstraf wel?
quote:
Gezien het feit dat in de vergelijkbare situatie van de Neurenberg-zaken de doodstraf meerdere malen is uitgesproken,
Ik denk dat je het eerder moet vergelijken met het Joegoslaviëtribunaal. Daar kan een massamoordenaar als Milosevics ook geen doodstraf krijgen. Ook het internationale gerechtshof kent geen doodstraf.
quote:
Gezien het feit dat levenslange opsluiting inhoudt dat hij zich nog steeds politiek kan doen laten gelden en aanhangers kan werven om voor een opstand te zorgen wat een verdere destabilisatie in zal houden,
Aan de andere kant maakt de doodstraf hem tot een martelaar. Dat lijkt me geen goed voorbeeld voor zijn volgelingen....
quote:
Gezien mijn mening dat iemand het leven gunnen die de dood, marteling en onderdrukking van honderdduizenden direct op zijn geweten heeft compleet absurd is,
Geldt ook voor meervoudige moordenaars. En Pinochet, Milosevics, Videla en andere eindverantwoordelijken.
quote:
En gezien mijn mening dat het te berde brengen van de principiële discussie over de doodstraf in het geval van Saddam Hoessein wel érg wereldvreemd en naïef is,

kan ik niks anders concluderen dan dat de doodstraf hier de enige gepaste straf is, ook al verdient hij natuurlijk vele malen erger.

Op zich mag hij van mij de doodstraf. Maar of het de enige optie is betwijfel ik.
pi_15481642
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het is minimaal een verbanning van het aardse. Dat zou je als een straf kunnen zien. En een effectieve omdat het doel van een straf is de samenleving veiliger te maken. Misschien dat als we zouden weten wat er hierna is (iedereen naar een soort hemel oid) we meteen de doodstraf zouden invoeren???

deze argumenten kunnen ook opgaan voor een gevangenisstraf tot zijn dood, alleen dat met een gevangenisstraf er een kans is dat hij in de maatschappij kan terugkeren, bij Saddam alleen door ontsnapping denk ik. Dat zou het enige bezwaar dan zijn: dat Saddam levend een hoop voor sommigen is en een kwaad blijft potentieel voor velen, maar ik denk dat Saddam nooit zijn positie als voor de laatste oorlog herneemt, het is ook een kwestie van zo veel mogelijk proberen hem ervan te weerhouden dat hij ontsnapt. Ik weet niet of als Saddam wordt geexecuteerd hij dan als martelaar van betekenis is voor zijn aanhangers, en dan vooral in het verzet (of juist niet) tegen de Westerse troepen.
  woensdag 17 december 2003 @ 15:06:42 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15484026
quote:
Op woensdag 17 december 2003 11:52 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

NH is ook al weer terug )

Ik denk dat ie dit keer wat langer wegblijft om wat "krediet" te winnen. Telkens met een kloon terugkomen is niet goed voor een eventuele unban.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15485136
quote:
17/12 Ondervoeding rukt op in Midden-Amerika
Steeds meer mensen in Midden-Amerika zijn ondervoed. In 1990 was 17 procent van de bevolking van de zes Midden-Amerikaanse landen ondervoed, nu is dat 20 procent. Dat hebben de Verenigde Naties dinsdag bekendgemaakt aan het begin van een regionale conferentie over de strijd tegen honger in Panama.

In Nicaragua is de situatie het ernstigst: 29 procent van de bevolking is ondervoed. In Guatemala is dat 25 procent, in Honduras 20. In de hele regio hebben zo'n 8 miljoen mensen niet genoeg te eten.
http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={BA92E39E-EB82-4BF7-84E0-8909EA8F2D1B}
pi_15485715
PI:
quote:
Bouw extra woningen stimuleert economie

Uitgegeven: 17 december 2003 14:34

GOUDA - De bouw van 20.000 extra woningen levert een economische injectie op van 5 miljard euro. Aan werkgelegenheid komen er 40.000 arbeidsplaatsen bij.

Dat heeft BouwNed berekend naar aanleiding van de bedoelingen van VROM-minister Dekker om de woningbouwproductie op te voeren van 60.000 naar 80.000. BouwNed noemt dat streven geen overbodige luxe, omdat er een tekort is van inmiddels 166.000 woningen.

BouwNed vraagt zich af of het de minister ook lukt. "VROM is bezig om overbodige regels te schrappen en procedures te stroomlijnen. Maar ik betwijfel of dat genoeg zal zijn", aldus directeur J. van Tuinen.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=247671&c=31
  woensdag 17 december 2003 @ 16:16:45 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15486088
quote:
Premier neemt vernieuwd Catshuis in gebruik

DEN HAAG - Premier Balkenende heeft woensdag het gerenoveerde Catshuis in Den Haag in gebruik genomen. De officiële ambtswoning van de premier, die vooral wordt gebruikt voor representatieve taken van het kabinet, is anderhalf jaar lang onder handen geweest.

Het pand is voor bijna 16 miljoen euro opgeknapt. Balkenende refereerde bij de ingebruikname aan een opmerking van zijn vader uit 1992. Bij de bouw van het Catshuis in de zeventiende eeuw was een meestertimmerman Balkenende betrokken. ,,Het wordt tijd dat er een Balkenende gaat wonen, zei mijn vader destijds. Daar hebben we toen met zijn allen hartelijk om gelachen.''

Jacob Cats, dichter en vóór de bouw bestuurder in de gewesten Holland en Zeeland, liet het Catshuis in 1652 bouwen. Een schare indrukwekkende eigenaren volgde. In 1961 werd het gebouw door de Staat der Nederlanden als officiële ambtswoning gekocht. Premier Marijnen trok er als eerste in, de laatste die er echt blijvend bivakkeerde was De Jong, die aantrad in 1967. Premier Balkenende zal het gebouw alleen als pied-à-terre gebruiken.

ANP

Bron: LC

quote:
PvdA wil 40 miljoen extra voor grote steden

DEN HAAG - De PvdA wil dat het kabinet volgend jaar 40 miljoen euro extra uittrekt om de veiligheid in de grote steden te verbeteren. Dat zou betaald kunnen worden uit een meevaller op de begroting van het ministerie van Justitie.

PvdA-kamerlid Crone zal dat woensdag naar voren brengen bij de behandeling van de Najaarsnota in de Tweede Kamer. In dat stuk geeft minister Zalm van Financiën aan hoe het er op dit moment met de overheidsfinanciën voorstaat.

Crone verweet het kabinet dat het met zijn bezuinigingsbeleid ,,de puf uit de economie heeft gehaald''. De bezuinigingen vertragen niet alleen de economische groei, ze tasten volgens Crone ook het vertrouwen bij de burgers en bedrijven aan. Uit recente cijfers blijkt dat dat vertrouwen laag is. Zo blijken de burgers hun geld op te potten in plaats van het te besteden en zo de economie aan te jagen.

Geen vertrouwen

Kritiek van PvdA-kamerlid Crone dat het kabinet door zijn bezuinigingsbeleid het vertrouwen in de economie heeft geschaad, wees Zalm af. Volgens Crone leiden de harde ingrepen van het kabinet ertoe dat burgers en bedrijven hun geld oppotten, in plaats van het te besteden en zo de economie aan te jagen. Maar Zalm noemde dit ,,een bewijs uit het ongerijmde''.

Zalm ontraadde dan ook het PvdA-voorstel om 40 miljoen euro extra uit te trekken om de veiligheid in de vier grote steden te vergroten. PvdA-kamerlid Crone denkt dat geld te vinden op de begroting van Justitie. Ook de regeringsfracties zullen het voorstel van Crone niet steunen.

ANP

Bron: LC

Oh en D66 wil dat de premier de troonrede voorleest. Kunnen we niet wachten totdat Balkie daar weg is?
pi_15486123
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:03 schreef zakjapannertje het volgende:
PI:
[..]

http://www.nu.nl/news.jsp?n=247671&c=31

Dit soort berekeningen, uitgevoerd door of in opdracht van de sector zelf, beloven altijd gouden bergen. Als dan vervolgens het CPB er naar kijkt, blijkt de economie allerlei feedback-mechanismen te bevatten die de gouden bergen vrijwel volledig absorberen. Het goud blinkt dan alleen nog in de zakken van de ondernemers in de betreffende sector.

en dat laatste geldt voor deze sector nog een graadje erger

Slaapt winter
en zomer
pi_15486151
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Oh en D66 wil dat de premier de troonrede voorleest. Kunnen we niet wachten totdat Balkie daar weg is?

Wil Bea wel zo lang wachten?
Slaapt winter
en zomer
pi_15486199
De vraag is of we nog zoveel bouwvakkers hebben

Of men moet genoegen nemen met prutsers zoals ik Lekker een beetje metselen. Ben alleen bang dat de waarde van de huizen dan daalt

'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  woensdag 17 december 2003 @ 16:20:18 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15486204
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:18 schreef Parabola het volgende:

[..]

Wil Bea wel zo lang wachten?

Het is ook de vraag of Wim-Lex het wel toelaat. Hij heeft zich er zo op verheugt om een praatje te maken over het economische weer.
  woensdag 17 december 2003 @ 16:21:23 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15486246
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
De vraag is of we nog zoveel bouwvakkers hebben

Of men moet genoegen nemen met prutsers zoals ik Lekker een beetje metselen. Ben alleen bang dat de waarde van de huizen dan daalt

Jij kan worden ingezet bij de sociale wonngbouw dan.
pi_15486417
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Jij kan worden ingezet bij de sociale wonngbouw dan.

Nog even en we wonen allemaal in containers.
quote:
Amsterdam lost kamernood op met zeecontainers

Amsterdam krijgt er vanaf studiejaar 2004/2005 een grote hoeveelheid studentenwoningen bij. Het college van burgemeester en wethouders heeft dinsdag ingestemd met het plaatsen van 1100 zeecontainers die de studenten een dak boven het hoofd moeten bieden.

De scheepscontaiers worden omgebouwd tot studentenkamers van 4,5 bij 5 meter en kosten de studenten 250 euro per maand. De ontwikkeling en bouw van de woningen wordt gerealiseerd door Stichting Keetwonen. ,,We hebben een overeenkomst met de gemeente van tien jaar. De containers staan in ieder geval vijf jaar aan de H.J.E. Wenckebachweg, en daarna moet de gemeente met een andere locatie komen'', zegt Q. de Gooijer van Keetwonen.
In het voorjaar wordt begonnen met de bouw van de woningen. Woningcorporatie Intermezzo beheert en exploiteert de containers. Bij aanvang van het studiejaar 2004/2005 moeten de eerste studenten er kunnen wonen.

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1071641339348.html

Kerstkaartjes volgend jaar naar:

sizzler
H.J.E. Wenckebachweg
Zeecontainer 754a
Amsterdam

woensdag 17 december 2003 @ 16:30:31 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15486548
Hebben ze ook groene containers voor Groen-Links stemmers?
pi_15486616
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:26 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nog even en we wonen allemaal in containers.
[..]

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1071641339348.html

Kerstkaartjes volgend jaar naar:

sizzler
H.J.E. Wenckebachweg
Zeecontainer 754a
Amsterdam

In Leiden had je de oude keten van de Deltawerken waar studenten werden gehuisvest. Best stoer, net een onderzeeboot met al die buizen op het plafont in de gang. Geloof dat ze in delft ook mensen en studenten huisvesten in omgebouwde containers.

Redelijk snelle en goedkope oplossing om de woningnood op te vangen onder studenten.

'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_15487052
over het CPB gesproken...
quote:
Zalm: Geen overschrijding Stabiliteitspact
17-12-2003

Nederland zal niet de 3 procentnorm van het Europese Stabiliteitspact overschrijden. Dat zegt minister Zalm (VVD) van Financiën woensdag in de Tweede Kamer tijdens het debat over de Najaarsnota. Volgens het Centraal Planbureau (CPB) overschrijdt Nederland deze norm naar 3,25 procent. Zalm ontkent dat dit gaat gebeuren.

Zalm: "De raming van het CPB lijkt mij aan de hoge kant. Ik maak mij daar niet zo druk over, ik heb mijn eigen handel. Het CPB moet doen wat haar goeddunkt. Wij blijven uitkomen op 2,7 procent."

De Tweede Kamer wil ook weten wat de effecten zijn voor Nederland van het lichte aantrekken van de Europese economie. Volgens Zalm zal Nederland daar voorlopig weinig van merken. "Wij hebben een nadeel in onze concurrentiepositie door de hoge loonkosten. Voorlopig krijgen we klappen." Zalm vindt wel dat Nederland nu 'een draai' aan het maken is door de afspraken met de bonden en werkgevers in het Najaarsakkoord over loonmatiging.

www.nieuws.nl
pi_15487186
Ik ben geen econoom en zal het ook nooit helemaal doorkrijgen. Maar wat bedoeld Zalm met "hoge loonkosten". Ligt dat nou echt zo schrikbarend hoger ivt de ons omringende landen?
pi_15487995
quote:
Kamer krijgt definitief Pim Fortuyn-zaal

Uitgegeven: 17 december 2003 17:10

DEN HAAG - De Tweede Kamer krijgt definitief een Pim Fortuyn-zaal. Het bestuur van de Kamer heeft dat woensdag besloten, meldde LPF-Kamerlid Eerdmans. Zijn fractie had de naam van de vermoorde LPF-leider voorgedragen.

De Pim Fortuyn-zaal komt in het nieuwe deel van de Tweede Kamer, aan de overkant van het Plein. Naast ambtelijke diensten zal ook de fractie van de LPF daarheen verhuizen. Het gebouw gaat in het voorjaar open.

Aanvankelijk wees de kunstcommissie van de Tweede Kamer het verzoek van de LPF voor een Pim Fortuyn-zaal af. De politicus is geen Kamerlid geweest, bovendien zit zijn partij te kort in de Kamer om een naam voor te dragen. Het bestuur van de Kamer, waarin alle fracties zitten, heeft daar nu dus een uitzondering op gemaakt. Een van de andere zalen in het nieuwe Kamergebouw krijgt de naam van D66-oprichter Van Mierlo.

bron:nu.nl

Ik hoop ergens stiekem dat ze de officiele spelling van zijn achternaam gebruiken. Dus gewoon Fortuijn, is zo lekker gewoon namelijk

[Dit bericht is gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 17-12-2003 17:31]

woensdag 17 december 2003 @ 17:28:38 #74
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15488034
Die slowchattopics gaan trouwens veel te snel. Dat is gewoon niet meer bij te houden soms
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_15488139
Deze valt toch wel mee? Mede dankzij de topictitelkeuze ( is dit een officieel scrabble woord ? ) van SK .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')