Het jaar loopt bijna ten einde, alle kersttoppers zijn nu wel verschenen. Dus tijd om terug te blikken op het gamejaar 2003!
Welke games die dit jaar zijn verschenen vond jij het beste en waarom? Probeer het een beetje te motiveren, opsomtopics hebben we al genoeg in dit forum! Oudere games die je pas dit jaar hebt ontdekt mogen natuurlijk ook! Eigenlijk is het misschien aardig om ook die games te vermelden die het meest tegenvielen, wederom met motivatie!
Welke ontwikkeling vond jij het meest positief en welke het meest negatief? Denk hierbij aan nieuwe ontwikkelingen die vermoedelijk de komende jaren een flinke impact zullen hebben op de gameswereld.
Vermeld tenslotte ook nog even welke gebeurtenis jij het meest absurd of lachwekkend vond.
Heb je zelf ook nog categorieën in gedachte waarvan je vindt dat ze in dit topic thuis, schroom niet deze te melden!
Goed, topicstarter zal wel beginnen!
Topgames 2003:
Oudere games die ik dit jaar pas heb gespeeld:
Meest tegenvallende games:
Positieve zaken 2003:
Negatieve zaken 2003:
Meest lachtwekkende gebeurtenis:
Slechtse games:
1. Devil May Cry 2 (PS2)
2. Risk Global Domination (PS2)
3. Dragon Ball Z Budokai
Grootste verassing:
Prince of Persia, nooit verwacht dat men tegenwoordig nog de creativiteit bezat die dit spel nodig had om in 3D gezet te worden.
Meest lachwekkende gebeurtenissen:
1. N-Gage
2. Het uitstellen van HL2 door Valve, en dan vooral de reden (gelekte source code), terwijl plaatjes van de gelekte code toch duidelijk lieten zien dat er nog heel wat gebeuren moest.
3. Het ontbreken van Duke Nukem Forever op de E3
4. De monsters in Doom 3, zijn niet eng, maar eerder inspiratieloos
5. De release van DMC2, Risk en DBZ
6. Het 'lag-loze' Xbox live what een lag van 5 seconden had in Capcom vs SNK EO
7. Het Sony internet play
8. De slogans van MS en Sony (It's fun to play together & Fun, anyone)
9. Simpsons Hit & Run (maar das lachwekkend bedoeld)
10. Mensen die bij de Media Markt Risk, DMC2 of DBZ Budokai komen terugbrengen omdat het toch niet was wat ze verwachtten
[Dit bericht is gewijzigd door Fathom op 16-12-2003 14:29]
Topgames 2003:
Positieve zaken 2003:
Negatieve zaken 2003:
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 16-12-2003 14:07]
Topgames 2003:
Positieve zaken 2003:
Negatieve zaken 2003:
en
hoewel ik deze 2 niet heb en maar weinig gespeeld heb wil ik ze er toch inzetten. Dit omdat ze allebei gedurfd zijn, en niet van Nintendo's eerste hand komen. Nintendo moet meer van dit soort allianties aangaan en dit soort exclusieve games (laten) maken.
Was de enige game die ik meehad op vakantie en helemaal doorgespeeld met oa Kepler en Gaaaast. Geweldige game, diep, doordacht en terecht een topper genoemd
Onverwacht erg leuk. Goedkoop kunnen kopen en lang mijn aandacht kunnen vasthouden. Grappig, mooi en afwisselend. Beste platformer dit jaar.
Nooit kunnen spelen op de SNES en nu eindelijk wel. Meeslepend, magisch verhaal, perfect voor de GBA.
Humor ten top. Speelt net als Paper Mario als een platformer met turnbased RPG gevechten. Simpel maar goed uitgewerkt
Eindelijk weer een vechtspel dat me kon boeien. Veel unlockable stuff, extra Cube character (Link), soepel, mooi. Beste fighter sinds Killer Instinct als je het mij vraagt!
Na het zien van de E3 trailer 2002 was ik verkocht. De muziek en de graphics waren adembenemend en het heeft al zijn verwachtingen waar gemaakt voor mij. Het enige minpuntje (het vele varen) weegt niet op tegen de totale sfeer van het spel
DE Cube titel van het jaar. Onomstreden voor mij. Alle kritiek kan ik best begrijpen maar ik pinkte toch wel een traantje weg na het spelen van MKDD, dat was frustratie van die bananen
en dat was het fijne Nintendo gevoel dat ik weer terug krijg met deze titel
DE verrassing van het jaar. Ik was wat huiverig omdat het geen echte RPG was, maar een strategy game, maar oh oh oh, wat een diepgang. Heb er nu bijna 40 uur inzitten en zit op 30 %. Wat een game, élke keer wil je nog een level up halen, die ene missie uitspelen, die ene ability halen, etc.
Welkom terug Square
Oudere Games die ik dit jaar gespeeld heb
Dit jaar dan toch echt van mijn Nintendo geloof afgestapt en een PS2 gekocht: voor de Final Fantasy reeks. Meteen begonnen met nummer 9 en wat een spel. Met stip op nummer één in de serie. De hele sfeer die het spel uitstraalt is geweldig. Beste game die ik dit jaar gespeeld heb.
Eindelijk heb ik dit spel kunnen vinden voor een redelijke prijs, en in nieuwstaat. Het stond al lang op mijn wanted lijstje aangezien ik Mario RPG op de SNES ook goed vond. Paper Mario speelt als een platform game waar de gevechten als een Turnbased RPG verlopen. De gameplay heeft ook een snufje Zelda. Must Have op de N64
Tegenvallers
Alle vier titels die door velen bejubeld worden en die goede (heel goede) scores krijgen in de meeste reviews. En ondanks dat ik wel inzie dat het zeker goede games zijn kunnen ze mijn aandacht er niet echt bijhouden. Ze missen datgene dat mij persoonlijk lang kan boeien.
Positief
Negatief
Bijzonder/grappig/schandalig/opvallend
In mijn top 10 zitten misschien wat games die niet van 2003 zijn (R&C en AW bijv) maar dat weet ik niet zeker...
Als er vraag is naar een discussie topic, dan hoor ik dat graag in het FB topic.
10 Call of Duty -- PC
Laat de SP van MoHAA ver achter zich en dat wil wat zeggen. Jammer van de relatief weinig vernieuwende MP.
9 Max Payne 2 -- PC
Echt een stoer verhaal. Normaal kan de verhaallijn van een game (buiten RPG's) me niet zo boeien. Ik kan toch ook een boek lezen als ik een goed verhaal wil, denk ik dan. Echter, MP2 grijpt je bij de strot en laat niet meer los. Daarnaast ook nog eens ubergraphics en lekker knallen.
8 SSX3 -- PS2
Coolste snowboardgame ooit. Ik had best wat minder ubertricks gelusten, maar t is gewoon een bijna perfecte game.
7 GTA:VC -- PC
Na de dramatische port van GTA3 was dit echt een heerlijke verassing. Zeker omdat ik de PS2 versie alleen bij vrienden had gespeeld en er nu dus lekker zelf mee aan de slag kon.
6 Top Spin -- Xbox
Hoewel ik deze game nog niet heb zelf, is wat ik ervan gespeeld/gezien en gehoord heb ruim voldoende voor deze plek.
5 XIII -- PC
I just love Cell Shaded gfx! Bovendien is t verhaal ook in deze game top te noemen.
4 Prince of Persia -- PC
Heb de andere versies (nog) niet gespeeld, maar dit is dus echt smullen gameplay
3 SW:KOTOR -- Xbox
Dikker dan dik. Enige nadeel vond ik de enigszins kale omgevingen en de af en toe nogal logge interactie daarmee. Dus gewoon simpele dingen als ergens niet langs kunnen lopen terwijl er toch duidelijk wel ruimte is.
2 Pro Evolution Soccer 3 -- PS2
Best! Football! Game! Ever!
1 PGR2 -- Xbox
Fu-fu-fu-fu-fu-furliefd tot over mn oren....
Halo -- Xbox
NBA Street -- PS2
SSX Tricky -- PS2
MGS2 -- PS2
[Dit bericht is gewijzigd door kulandra op 17-12-2003 09:40]
10) Top Spin (XBox)
Beste tennisspel ooit IMO, ben alleen te lui om andere provider/router etc te regelen om op Live te gaan, dus mis helaas een hoop.
9) Mario Kart Double Dash (NGC)
De negatieve reviews vind ik oneerlijk, dit is nog steeds de coole Mario Kart die het altijd was, alleen ge-upgrade naar deze generatie, en ik had niet anders gewild.
8) F-Zero GX (NGC)
Zou eigenlijk hoger moeten aangezien ik het echt een VET spel vind, maar ik heb niet altijd tijd en zin om het te spelen, en kan daardoor er niet goed in worden aangezien het echt hardcore is.
7) Otogi : Myth of Demons (Xbox)
Met kwijlende mond de eerste 14 levels gespeeld, daarna teleurgesteld dat ik dezelfde levels in een iets ander jasje nog eens een keer moest doen, wat ik ook uiteindelijk niet gedaan heb, ook omdat het wel erg moeilijk werd.
6) SoulCalibur II (Xbox)
Beste vechtspel ooit IMO, mooi, snel, niet te moeilijk, en dus ook te spelen tegen al mijn non-gamer vrienden
5) Warcraft III : The Frozen Throne (PC)
Door deze uitbreiding weer even verslaafd geweest aan Battle.net, en speel het nu nog weleens met bekenden online, wederom een topuitbreiding van Blizzard.
4) Gladius (Xbox)
Turn-based strategy in de Gladiatoren-tijd, met enorm veel diepgang, en een hoge verslavingsfactor.
3) Star Wars : Knights of the old republic (XBox)
Hoef ik weinig over te zeggen, heb 'm helaas nog niet uitgespeeld
2) Tiger Woods PGA Tour 2004 (Xbox)
Strollie heeft in de OP alles al gezegd, dit is thuis het meest gespeelde spel als er bezoek is.
1) Championship Manager 2003/04 (PC)
CM stond normaal gesproken altijd op 1, tot vorig jaar, waarin de consument eigenlijk als beta-tester gebruikt werd gezien de enorme hoeveelheid bugs. Dit jaar is ''de magie'' weer terug, en is dit dus mijn meest gespeelde spel, en IMO ook 't beste spel van 2003.
Een eervolle vermelding trouwens voor Viewtiful Joe, ook een topgame, die ik alleen amper nog heb gespeeld door al die andere games, en dus ook (nog) niet kan beoordelen.
Geen idee eigenlijk
Brute Force, Midtown Madness 3, Midnight Club 2, Need for Speed : Underground.
Positieve zaken 2003:
- Echt heel veel goede games uitgekomen op verschillende platforms.
Negatieve zaken 2003:
- Voor mij persoonlijk eigenlijk niet iets noemenswaardigs
Meest lachwekkende gebeurtenis:
- N-Gage
Geen
Positieve zaken 2003:
Vooral eigenlijk de goede richting waarin games zich begeven op het gebied van gameplay en graphics.
De aankondinging van het vervolg op de klassieker Pirates! en The Sims
Negatieve zaken 2003:
Games worden, zoals al eerder gezegd is, nog vaak verantwoordelijk gehouden voor geweld in de samenleving. GTA is een goed voorbeeld.
Gewoon een leuk race spel, wat je met je vrienden kan doen.
Goeie live ondersteuning.
Leuke FPS lekker lange SP leuke MP.
En eindelijk een vervolg op Wolfenstein 3D.
De eerste game die je eindelijk op X-Box live kon spelen.
Lekker met 16 man over de prachtige banen heen crossen.
Prachtige sfeer om te spelen leuk verhaal.
Een waardig vervolg.
Leuke aktie game veel schieten en goeie muziek erin.
Goeie FPS. Hoop vrijheidsgevoel in de levels.
Coole FPS op X-Box Live
Grafisch erg goed en weer een leuke tennis game.
Hier heb ik weinig over te zeggen. God in de race games met goeie Live ondersteuning.
Oudere games die ik gespeeld heb.
Halo (X-Box)
Sega GT (X-Box)
Splinter Cell (PS2)
Positieve zaken
X-Box Live
Negatieve zaken
Halo 2 en Fable uitgesteld tot volgend jaar.
Oudere games die ik voor het eerst gespeeld heb.
- Halo
- Jet Set Radio Future
- Advance Wars
- Super Smash Brothers Melee
- Pikmin
- Super Monkey Ball
- Eternal Darkness
- Super Mario Sunshine
- Animal Crossing
- Mario Party 4
- Luigi's Mansion
Positieve zaken
- Xbox live!
- de aankondiging van de PSP
- de gba player! erg handig als het donker is en je je gba scherm niet meer kan zien. Alleen is het niet handig met multiplayer Advance Wars...
- De euro! importeren is veel gemakkelijker en goedkoper geworden
Negatieve zaken
- het WEER Super Mario 3 uitbrengen door nintendo
- de slechte sterrencatalogus van nintendo
- nogsteeds geen nieuwe mario platformer voor de GBA
- het achterstellen van Europa in vergelijking met de VS
10:) Legend of Zelda: The Wind Waker GameCube
Grootste domper van 2003, maar wel een vermelding waard.. Maanden heb ik er op zitten wachten, en toen ik hem eindelijk had was ik laaiend enthousiast.. Maar al gauw werd ie enorm eentonig en saai.. Het missen van de originele Zeldatune was ook wel vaag.. Bonusdisk was wel top. Maar dat telt niet mee..
9:) Max Payne 2 PC
Supergame, heerlijk.. Prachtig verhaal, te gekke graphics en goeie controls.. Helaas wel in bijna één dag uitgespeeld.. .
8:) NBA Street Vol.2 Gamecube
Beetje op de gok gekocht maar is echt een enorm stoere game.. Erg fijne controls en erg goeie moves. Top. .
7:) Grand Theft Auto: Vice City PC
Geweldig game, maar helaas kan het mij maar een beperkt aantal dagen echt boeien.. Nevertheless een topgame waar ik flink wat nachten achter heb gezeten..
6:) Homeworld 2 PC
Een RTS met een extra dimensie.. Aangezien het zich in de ruimte afspeelt.. Je van vanuit iedere gewenste hoek dus aanvallen.. Imo de beste RTS ooit. .
5:) Top Spin XBOX
Eindelijk een goede tennisgame. Alles is perfect, en met z'n tweeen tegen elkaar is helemaal verslavend.. Op live nog niet heel veel gespeeld, maar dat komt door een overkill aan games. .
4:) Prince of Persia PC
Top, top, top.. Goeie, innovatieve gameplay met een goed verhaal, op sommige momenten een *beetje* eentonig maar verder erg goed.
3:) Metroid Prime Gamecube:
What can I say, voor mij met kop en schouders de beste game op de GameCube. Van begin tot het eind genoten van dit briljante spel.
2:) Call of Duty PC
Een prachtige FPS, nog nooit ben ik zo in een FPS gezogen als met CoD. Geniaal geluid en grafisch ook behoorlijk goed.
En met afstand de nummer 1 van dit jaar:
Star Wars: Knights of the Old Republic XBOX
God's gift to gamers, sim-pel. . Meer zeg ik er niet over..
Positieve punten 2003:
Negatieve punten 2003
Conclusie:
2003 was een topjaar, 2004 wordt nog veeeeeeeeel beter.. .
5. Legend of Zelda Windwaker
Mijn God Tis dat ik niet veel gegamed heb anders zou ik deze niet eens in deze lijst plaatsen. Dit vond ik de grootste tegenvaller sinds Mario Sunshine. Het is leuk,... maar het is geen Zelda. Veels te veel gezeil en water en niet het prachtige landschap van Hyrule die je helaas maar even ziet. Het idee was leuk maar de waterfetish van Miyamoto komt me nu de keel uit. Wel top dat Ocarina of Time als bonusdisc bijgeleverd was
4. Silent Hill 3
Konami heeft weer eens een gruwelijk spel op de markt gezet. Dit huidige nieuwste deel is zonder twijfel de ziekste en grofste van de trilogie. Plannen voor een SH4 zijn in de maak dus de franchise zet voort. Gaaf spel wat je 1 keer gamed denk ik.
3. Rainbow Six 3
Waarschijnlijk de coolste Livegame die er nu is. Zit dagelijks nog te genieten van de tactiek en de gameplay. Wow.... wat een fantastisch spel is dit zeg en ongekend goed geintegreerd in de Xboxlive dienst van Microsoft.
2. Dark Chronicle
Een fantasische RPG / adventure van Level 5 en een opvolger van Dark Cloud. Ze hebben het Chronicle genoemd omdat het praktisch een compleet nieuw spel is. Niet de beste RPG die ik ooit gespeeld heb, maar wel een van de meest innovatieve. Prachtige graphics en een cool verhaal maken dit een instant classic.
1. Star Wars, Knights of the old Republic
Weinig woorden over. Het is simpelweg de beste RPG van dit jaar. Het verhaal is beter dan de laatste twee Star Wars films bij elkaar. Heerlijke gameplay en een ongekende lange adventure staan voor je klaar. Ben nu nog aan het wachten op de eerste downloadable contact via Xboxlive. Dit is voor mij het spel van het jaar.
1) Star Wars: Knights of the Old Republic (xbox)
Weinig uitleg nodig volgens mij, rpg en star wars en een goed verhaal
2) Tom Clancy Rainbow Six 3 (xbox)
Beste tactical shooter waar de xbox en waarin je live kan gaan
3) XIII (xbox)
Mooie graphics en goed verhaal
4) Metroid Prime (ngc)
Mooie graphics en ondanks de ietewat slechte besturing toch verslavend
5) Top Spin (xbox)
1 van de beste sportspellen die ik ooit gespeeld heb, zeer verslavend en ik vind tennis eigenlijk helemaal niet leuk
6) SSX3 (xbox)
Leuke arcade snowboard spel, stukken uitgebreider dan tricky
7,8,9,10) Geen idee
Positieve zaken
Xbox live natuurlijk
Negatieve zaken
Tegenvallende spellen voor de gamecube
Zoveel oude spellen die weer voor de GBA komen en weer voor het volle pond verkocht worden
Conclusie
Een heel goed jaar voor mijn console collectie, maar ik vond het voor Nintendo een heel teleurstellend jaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Tain op 18-12-2003 19:02]
Topgames 2003:
Positieve zaken 2003:
Negatieve zaken 2003:
[Dit bericht is gewijzigd door BMH op 18-12-2003 23:55]
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:12 schreef BMH het volgende:4. Mario Kart: Double Sash!!(NGC)
quote:Omdat het beide nieuwe spellen zijn die ik voor het eerst gespeeld heb en omdat dat er maar 9 zijn, komen ze automatisch in mijn top 10 van de beste spellen van het afgelopen jaar. Verder zegt de plaats niet dat ik ze slecht vind. Van alle nieuwe spellen die ik heb gespeeld vond ik deze 2 het minst leuk om te spelen. Dit zegt niet dat ze slecht zijn maar dat het niet echt spellen voor mij zijn.
Op donderdag 18 december 2003 18:03 schreef HomerJ het volgende:
koei, nummer 9 en 10 vind je allebij slecht en nauwlijks gespeeld, waarom staan ze dan in je top 10?
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:02 schreef Tain het volgende:[..]
Topgames 2003:
Positieve zaken 2003:
Negatieve zaken 2003:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |