quote:enkele tips:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:34 schreef qu63 het volgende:[..]
En hier zit denk ik mijn probleem in, mijn gedachtes/gedachten (??) ratelen maar aan een stuk door en een moment van echte rust heb ik nooit echt. heel soms sta ik wel eens een tijd stil zonder ergens aan te denken, maar om dan ineens te beginnen aan tk lukt niet omdat ik dan weer ga "denken". sowiezo is concentratie al een probleem volgens mij. ik laat me denk ik te makkelijk afleiden door mijn gedachtes/gedachten. iemand misschien een idee/hulp????
- Mediteren (met je ogen open desnoods)
- Pak een stopwatch, en neem voor 2 min de tijd op. dan moetje tellen hoeveel gedachtens er al telkens in die 2 min zijn geweest. tis een lastige oefening, maar vrij effectief.
Deze oefening elke dag doen, en zodra je goed word, ga je langer dan de 2 min. .
- Om je gedachten leeg te maken: kijk naar een object, en blijf ernaar kijken, concentreer er niet op, maar kijk er gewoon naar. Voel het object als het ware.. Je zult zien dat je met wat geluk door de focus je vrij van gedachten word.
- andere tip: Zorg dat je je gedachtenstroom laat gaan. Mensen denken vaak dat er maar 1 IK is, en dat is het EGO, maar het probleem is dat het Ego, juist een van het onderdeel van de IK is. Het ego is simpelgezegd en destructief onderdeel. Je moet proberen je Ego te observeren, en niet te relateren aan jezelf. Dus, mijn tip: Observeer je gedachtens, maar wordt er niet 1 mee, wees een toeschouwer. Je moet zorgen dat je bewust word van een andere aanwezigheid, je hogere bewustzijn.
Om meer te weten, en te leren, koop; Power of Now, of in het nederlands; Kracht van het nu
[19:44] <peebrain> now, in the last section on How to OBE, I didn't really give a step by step guide, just sort of outlined the idea
[19:45] <peebrain> moving on to a step by step thing you guys can try
[19:45] <peebrain> while I know I said don't stress out over the step by step stuff, you have to have SOME idea of what you're doing
[19:46] <peebrain> so, use this as an example
[19:46] <peebrain> this is the technique I used while in my "prime" :-P
[19:46] <peebrain> (right now I don't use any technique, I just wake up out of body randomally :-P)
[19:46] <peebrain> 1. Get your body in a comfortable position - do NOT move it no matter what for the rest of your attempt. Your body will itch. Your body will get numb. Your body will SCREAM at you "MOVE ME RIGHT NOW!!!" - don't do it. Gotta use that thing called will power.
[19:47] <peebrain> 2. Take 10 minutes and just don't move. What I do is usually think about the day, or think about how cool it would be to OBE, or whatever. Your body stays still for 10 minutes, your mind can do whatever. The goal here is to get your body to fall asleep, so you can do some visualizations of different parts of your body "turning off", going into "sleep mode", or something like that.
[19:47] <peebrain> After the 10 minutes have passed, move to step 3:
[19:47] <peebrain> 3. Think of nothing. Just stop thinking all together. Your body should be asleep at this point (or close), now it's time to get your brain to fall asleep. No thoughts. If you catch yourself thinking, calmly redirect yourself to stop thinking. No emotions. No anything. Just stop.
[19:47] <peebrain> Do that for as long as you can hold it without going insane :-P. It's really really hard. Usually takes only a few minutes before you start getting weird things. Remain passive, and just wait.
[19:48] <peebrain> this is where the hallucinations come in
[19:48] <peebrain> You will think you are physically poked. Don't move. You will think someone is talking to you. Don't respond. You will hear voices, sounds, see objects, see flashes of light, etc... Don't respond. Don't fall asleep. Just hover there as long as you can.
[19:48] <peebrain> 4. Leave your body. How do you know when it's time to leave? At first you probably won't. When I first started, I would just randomally find my body parts floating outside of my body, then snap out of my trance and be like "holy shit! that's not normal!". Upon which I would freak out, and snap back into body because I didn't remain passive :-P.
[19:48] <peebrain> You gotta just play around and figure it out for yourself... your mind has to figure it out and be comfortable with it. That takes practice.
[19:49] <peebrain> this stuff feels 100% real, and will freak you out at first
[19:49] <peebrain> gotta go little by little and get comfortable with it
[19:50] <peebrain> so, basic procedure: 1. get comfortable in bed, 2. don't move your body for 10 min, 3. think of nothing, 4. eventually you'll notice you can leave you're body
IK BEN HIER OOK MEE BEZIG EN HET IS ECHT GEEN LULKOEK
dit was ff OFFTOPIC dus lul maar weer verder over mediteren
quote:Hoezo was dat offtopic? dit is parapsychologie, geen meditatie topic. Alhoewel mediteren en parapyschologie raakvlakken hebben, was je niet offtopic bezig.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:37 schreef gl00winw00d het volgende:IK BEN HIER OOK MEE BEZIG EN HET IS ECHT GEEN LULKOEK
dit was ff OFFTOPIC dus lul maar weer verder over mediteren
Maarre, OOBE's zijn erg leuk ja. Je beland dan in het astrale niveau (ruimte-tijdcontinuum gok ik). Maar ondanks dat dit geen lulkoek is, is dit ook geen koek en ei. .
succes ermee!
offtopic:
Vriendelijk verzoek;
Gelieve niet overmatig gebruik maken van hoofdletters .
TK gaat ook elke dag een klein beetje beter.
mediteren wil even niet lekker maar dat komt ook wel weer
mijn tipquote:Op zondag 20 juni 2004 15:15 schreef Arawn het volgende:
Het probleem is alleen dat ik niemand ken met wie ik Telepathie kan oefenen....Het is denk ik iets wat je alleen kan leren met z'n tweeen.... Maar ik ga me er zeker eens goed in verdiepen
Nee hoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:05 schreef Electro-Worm het volgende:
Ik ben er ook mee bezig maar t lukt mij niet om die psi bal te kunnen maken :s want als je dat niet kan houdt het ook op... kan iemand mij helpen?
Haha,ik heb net even gezocht maar ik kan deel1 ook niet vinden.quote:
gevonden ! Parapsychologie Deel 1quote:Op maandag 12 januari 2009 19:55 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Haha,ik heb net even gezocht maar ik kan deel1 ook niet vinden.![]()
![]()
We zullen het met alleen deel2 moeten doen!
Terwijl TRU niet eens zo verstopt zitquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:29 schreef rene90 het volgende:
Super tof zeg dat ik nu eens dit gedeelte van het forum heb ontdekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |